• 66.

    למה לא מחלקים אותות

    אני, 27/04/07 17:45

    אשכנזי מפסיד זמן כנראה לא חשוב לו כיוון שלא היה במלחמה אין לו הערכה ללוחמים.
    לכן לא נבחר בסיבוב הקודם מול חלוץ.
    ומכיוון שהוא כועס עליו החיילים שמגיע להם מפסידים.

    הגב לתגובה זו

    • אותות

      דרומי, 27/04/07 18:28

      אשכנזי הוא מפקד לא מצביא לכן לא מייחס חשיבות לנושא מורשת קרב

      הגב לתגובה זו

  • 65.

    למה לא מחלקים צ'לשים

    אני, 27/04/07 17:41

    במקום למנף את ארועי הגבורה של הלוחמים שיהיו בעתיד מפקדי הצבא אשכנזי מחכה למי?

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    עיטור גבורה

    משה, 14/04/07 22:06

    רק מי שהריח את ריח הקרב יכול להבין עד כמה אומץ צריך בכדי לבצע משימה כזו מסוכנת.
    זה לפחות עיטור גבורה

    הגב לתגובה זו

    • חנוך יקבל עיתור גבורה, כן ירבו כמותו (ל''ת)

      אחד שלחם, 17/04/07 12:53

      הגב לתגובה זו

    • אות הגבורה

      אני, 27/04/07 17:35

      משה כ''ץ?

      הגב לתגובה זו

      • אות הגבורה

        משה, 29/04/07 19:39

        לא

        הגב לתגובה זו

  • 63.

    אשרי העם שאלו הם בניו ולוחמיו

    אני, 14/04/07 21:53

    ארוע ניסיון חילוצו של מורן כהן צריך להבהיר לכל חייל היוצא לקרב כי צהל ולוחמיו יעשו הכל על מנת להציל את לוחמיו הפצועים וגם במצבי סיכון גבוהים.
    זאת הייתה משימה ערכית

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    תודה לאלא שסיכנו את חייהם כדי לעזור לחברינו ז''ל (ל''ת)

    חייל, 12/04/07 04:31

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    אחרי כל סיפור מתברר שכל הממשלה חייבת ללכת ומיד (ל''ת)

    אריה, 10/04/07 12:23

    הגב לתגובה זו

    • אין חדש תח השמש.... (ל''ת)

      קוהלת, 12/04/07 19:29

      הגב לתגובה זו

    • אין חדש תחת השמש.... (ל''ת)

      קוהלת, 12/04/07 19:30

      הגב לתגובה זו

  • 60.

    בכול פעילות ציבורית

    פקק תנועה, 10/04/07 08:21

    כזו או אחרת. ישנם הגיבורים של מעשים שונים. כול הכבוד לגיבורים אלו .אלנו לקוות שבעתיד לא נישמע על מעשים מסוג כזה .

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    לחיות ותן לחיות. (ל''ת)

    עשיר, 09/04/07 21:41

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    מרגש, עצוב

    שרון, 09/04/07 19:55

    אני קוראת עם דמעות בעיניים,
    באמת הגיע לאותו חייל לחיות
    המלחמה הייתה לשווא !

    הגב לתגובה זו

    • יֵש יָמִים לא גוֹאֵל וְלא רֵעַ. יֵש יָמִים כַּלֵילוֹת אֲפֵלִים.

      רחל, 09/04/07 20:17

      יֵש יָמִים – הָעוֹלָם מִסְּבִיבֶיך
      רַק סְמָלִים לא תֵדַע שַחֲרָם
      יֵש יָמִים ותִפְאֶרֶת שָמֶיך
      רְמוּסָה בְּאָבָק ובְּדָּם.

      יֵש יָמִים - יְמֵי עֶבֶד יָגֵעַ
      עֶבֶד דַּך, מְעוּנֶה הַכְּבָלִים.
      יֵש יָמִים לא גוֹאֵל וְלא רֵעַ.
      יֵש יָמִים כַּלֵילוֹת אֲפֵלִים.


      רחל

      כ' אייר, תרפ''ו



      הגב לתגובה זו

  • 57.

    איך זה שכל סיפורי הגבורה שמפורסמים

    ., 09/04/07 19:49

    (ואני לא מפקפק בהם), מדברים על ''לחימה הירואית לחילוץ פצועים'', אם כולם נלחמים לחלץ פצועים מי נלחם לכבוש את היעד? עם כל הכבוד לסיפורים האלה כדי לנצח במלחמה צריך לדעת להילחם טוב גם קדימה ולא רק אחורה.

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    חברה - לא נמאס כבר לקרוא על ספורי גבורה? זו חובתינו

    חן המתחנחן, 09/04/07 18:28

    מה זו השערוריה הזאת.
    במלחמה נלחמים זה התפקיד
    וכל ההתבכיינות הזאת וספורי הגבורה והתקשורת שמתערבת על כל צעד ושעל נמאסו!!!
    די

    הגב לתגובה זו

    • אתה פשוט לא מבין איפוה אתה חי תתעורר. (ל''ת)

      חמודי, 09/04/07 19:36

      הגב לתגובה זו

    • צודק-אנחנו שוכחים שזה מחירה של מלחמה

      לא חייל של, 09/04/07 21:54

      מה זה כל הצל''שים האלה?
      צריך להלחם ולדבוק במשימה . אבל הגענו למצב שעל כל פיפס נותנים צל''ש.
      תתעשתו אנחנו כבר חיילים של שוקולד.
      ''מתים מרעב'' במלחמת לבנון השניה וחיים על קופסת טונה אחת - ממש מסכנים המילואימניקים.
      בששת הימים ההורים שלנו לא אכלו 4 וחמישה ימים ולא התבכיינןץ
      כל פעם שאין על מה לכתוב, מראיינים חיילים תורנים ושומעים ספורי קרב.
      די די די
      זו חובתינו!!!

      הגב לתגובה זו

  • 55.

    חובה לקרוא את 51 (ל''ת)

    מיכל, 09/04/07 18:13

    הגב לתגובה זו

    • תודה על הפניית תשומת הלב (ל''ת)

      אזרח פשוט, 09/04/07 19:27

      הגב לתגובה זו

  • 54.

    ''שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים''

    תמרה, 09/04/07 18:04

    ''שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים''

    שיר זה מוקדש לארבעת שופטי-רוב עלובים ולפסק דינם המחפיר, המביש והמבייש. שופטים מעוררי בוּז, סלידה, חוסר-אמון, תיעוב, מפח ושאט-נפש בנשמה ובלב. שופטי בית-המשפט ה''גבוה'' ל''צדק'': אליעזר ריבלין, אסתר חיות, סלים ג'ובראן ואשר גרוניס. (בג''ץ 6728/06 ו- 7607/06). כן מוקדש השיר לחמשת חברי ועדת-וינוגרד, תוֹעֲלְתָּנִיים, אוֹפוֹרטוּנִיסְטִיים, נֶהֱנְתָּנִיים, מְנוּוָנִים, מְרוּחֲקִים, מְנוּתָקִים, מְשוּתָּקִים, מְשוּחָדִים, חִדְלִי-אִישִים, חֲסְרֵי-חוּלְיוֹת, עֲלוּבִים-לא-פחות מבג''ץ, בהסכמתם לשמש כסת''ח-כיסוי-תחת, למחדלי אולמרט-חלוץ-לבני-פרץ-פרס ובג''ץ: השופט אֵלִיָּהוּּ וִינוֹגְרָד, פרופסור יְחֶזְקאֵל דְרוֹר, פרופסור רוּת גַבִּיזוֹן והעֲלוּבִים מְנַחֵם עֵינָן וחַיִים נָדַל.

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :
    אֵלּוּ שֶפְּקַדָם הַשְכוֹל וְאֵלֶּה שֶלא
    יַעַן הכּוּשִי יָכוֹל וְצָרִיך לָלֶכֶת
    כִּי הַכּוּשִי עָשָה אֶת שֶלוֹ !

    35. גם אם יעברו 6 חודשים הם בשבילי לא קיימים יותר ל''ת לא נשכח לא נסלח, 08/03/07 23:45

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :
    אֵלֶּה שֶבְּנֵיהֶם-בְּנוֹתֵיהֶם חֵרְפוּ נַפְשָם, לַקְרָב יָצְאוּ, ואֵלֶּה שֶלא
    יַעַן מִי שֶשְלָחוּם לַמִלְחָמָה בְּשֵם מְדִינָתָם וְהַמוֹלֶדֶת
    בְּשוּם טִיפַּת-אַחֲרָיוּת לא נָשְאוּ, לא לָקְחוּ, לאֹ נָטְלוּ :
    אִיש-אִיש וְסִיבּוֹת חֲשוּבוֹת-לוֹ מְאד-מְאד מִשֶלוֹ.

    75. כל עוד לא תצא האמת..לא שולח את הילד לצבא .. ל''ת לא מאמין לכלום, 09/03/07 09:09

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :
    אֵלֶּה שֶנָחֲתָה עֲלֵיהֶם הַמַכָּה וְאֵלֶּה שֶלא
    יַעַן כְּמוֹ בַּשוֹאָה, כָּאן הֲרֵי כּוּלָם מַאֲמִינִים וסְבוּרִים
    כִּי הַמַכָּה תִפְסַח-תְדָלֵג עֲלֵיהֶם,
    תִיפּוֹל (כַּנִרְאֶה?) רַק עַל אֲחֵרִים.

    50. על הועדה להצביע לאלתר על האחראים לכשלים. ללא מסקנות ברורות הופכת עצמה הועדה לשותפה למחדל. שוש, 09/03/07 08:00.

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :
    הוֹרִים שֶבְּנֵיהֶם-בְּנוֹתֵיהֶם מֵתוּ כָּכָה סְתָם, לַשָוְוא ולְחִינָם, וְאֵלֶּה שֶלא
    כִּי כַּאֲשֶר קוֹבְרִים אָנוּ כִּמְעַט בַּחֲשַאי, בְּהֶסְתֵּר, אֶת בָּנֵינוּ-בְּנוֹתֵינוּ
    אִיש בַּמְדִינָה אֵינוֹ חוֹשֵב
    שֶמוֹתָם נִגְרָם אוֹ הִתְרַחֵש (שוֹמּוּ שָמַיִים ! חָלִילָה וְחַס !) בִּגְלָלוֹ.

    ''אין מסקנות אישיות? נחריף את המאבק'' הורים ששכלו את ילדיהם במלחמת לבנון ה-2 תקפו בחריפות את הדיווח לפיו בדוח הביניים של ועדת וינוגרד לא יהיו מסקנות אישיות.

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :
    אֵלּוּ שֶהִתְאַכְזֵר אֲלֵיהֶם, הִתעַמֵּר בַּהֶם גוֹרָל החַיִים וְאֵלֶּה שֶלא
    יַעַן הֵם שֶאִיבְּדוּ בָּשָר מִבְּשָרָם ובְּעַצְמָם הָפְכוּ קוֹרְבְּנוֹת-מִלְחֶמֶת-שָוְוא-חִינָם וְשוֹלָל
    רַק הֵם אָכֵן אֵלוּ הַיוֹדְעִים לְהַעֲרִיך אֶל נָכוֹן, מַהוּ עֶרְכָּם-מַשְמָעוּתָם שֶל חַיִים,
    חַיָּיו שֶל אָדָם, אִיש, אִשָה, אָבָּא, אֵם, בֵּן, בַּת, חַיֶּילֶת, חַיָּיל, עוֹלָל וְחָלָל.

    13. סליחה שאתם לבד יוני, 08/03/07 23:47 אני מתבייש בי ובכולנו שמי שמפגין לבד אלו המשפחות השכולות.

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :
    אֵלּוּ שֶהִתְנַסוּ וְחָווּ מַהוּ שְכוֹל ואֵלֶּה שֶלא
    יַעַן הַכּוּשִי-הַכּוּשִית מִזְמַן יָכוֹל-יְכוֹלָה לָלֶכֶת....
    כִּי הַכּוּשִית-הַכּוּשִי, בֶּאֱמֶת וּבְּתָּמִים, כְּבָר עָשְתָה-עָשָה אֶת שֶלָה-וְשֶלו ֹ!

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    מי כואב על החיילים האלה הצעירים?

    yaffa, 09/04/07 17:33

    יש שם מישהו במששלה שבוכה כמוני על התופת שהיו החיילים האלה ועל אלו שלא חזרו כולם עלם חמודות , אמיצים גברים שבגברים.
    איזה מצבים איזה סיטואציות הלב בוכה והדמעות יורדות.
    תפסיקו כבר על המלחמות לכל אלו שיושבים שם בממשלה המטופשת נמאס כבר ממלחמות.
    הצעירים האלו צריכים לעשות אהבה וחיים.

    הגב לתגובה זו

    • רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

      שאול, 09/04/07 18:10

      רְאִי, אֲדָמָה

      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !
      בְּחֵיקֵךְ, מְלוֹן-בְּרָכָה, מְעוֹן סֵתֶר, זֶרַע טָמַנּוּ... לא עוֹד
      פְּנִינֵי זְגוּגִיוֹת שֶל כּוּסֶּמֶת, זֶרַע חִטָּה כְּבֵדָה,
      גַּרְגֵּר שְעוֹרָה, חֲתוּל כֶּתֶם, שִיבּוֹלֶת-שוּעָל חֲרֵדָה.

      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד :
      פִּרְחֵי פְרָחִים בָּךְ טָמַנּוּ רַעֲנַנִּים וּבְהוֹד,
      אֲשֶר נְשָקָתַם הַשֶּמֶש מִנְּשִיקָתָה רִאשוֹנָה,
      מַצְנִיעַ חֵן עִם יְפֵה קֶלַח, קְטוֹרֶת כּוֹסוֹ נְכוֹנָה.
      וְעַד שֶיָדְעוּ צָהֳרַיִם בְּעֶצֶם הַצַּעַר הַתָּם,
      וּבְטֶרֶם רָווּ טַל שֶל בּוֹקֶר בַּחֲלוֹמוֹת-אוֹר נִבְטָם.

      הֵא לָך הַטּוֹבִים בְּבָנֵינוּ, נוֹעַר טְהוֹר חֲלוֹמוֹת,
      בָּרֵי לֵב, נְקִיֵּי כַפַּיִם, טֶרֶם חֶלְאַת אֲדָמוֹת,
      וְאֶרֶג יוֹמָם עוֹדוֹ שֶתִי, אֶרֶג תִּקְווֹת יוֹם יָבוֹא,
      אֵין לָנוּ טוֹבִים מִכָּל אֵלֶּה. אַתְּ הֲרָאִית ? וְאֵיפה ?

      וְאַתְּ תְּכַסִּי עַל כָּל אֵלֶּה. יַעַל הַצֶּמַח בְּעִתוֹ !
      מֵאָה שְעָרִים הוֹד וָכוֹחַ, קוֹדֶש לְעַם מְכוֹרָתוֹ !
      בָּרוּך קָרְבָּנָם בְּסוֹד מָוֶת, כּוֹפֶר חַיֵינוּ בְּהוֹד...
      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

      שאול טשרניחובסקי

      תל-אביב, 3.9.1938

      הגב לתגובה זו

  • 52.

    השאלה שעולה מכל הסיפור הזה.חובה לקרוא

    קרבי במיל', 09/04/07 17:30

    עכשיו,שצוות הטנק סיים את שירותו,אנו קוראים שהחברה' עובדים בעבודות מזדמנות ומשלימים בגרויות.

    כאשר יגיעו לשלב בו ירצו להתקבל לאונברסיטה,הם יצטרכו להתמודד שווה בשווה עם חבורה של ג'ובניקים שעשו כמה פעמים פסיכומטרי בעת שירותם הצבאי,שניצלו את תקופת הצבא לשיפור בגרויות.

    למה המדינה,לא באה לקראת הקרביים ונותנת להן שכר לימוד חינם לתואר ראשון? למה העובדה שמישהו שירת בקרבי לא עוזרת לו בקבלה לאונ' (במידה והציונים שווים פחות או יותר) זה הביזיון הגדול שעליו צריך לדבר!!

    הגב לתגובה זו

    • כמה שאתה צודק. (ל''ת)

      קרבי, 09/04/07 17:39

      הגב לתגובה זו

    • למה הלכת רק חצי דרך?

      רונן ל., 09/04/07 17:42

      הם יגיעו לאוניברסיטה ויפגשו שם ערבים שהחלו ללמוד בגיל 18.
      הערבים הללו יפגינו נגד המדינה בכל הזדמנות.
      הערבים יקללו את צה''ל וחייליו אבל ימשיכו ללמוד בסבסוד של המדינה.

      הגב לתגובה זו

    • וואוו,אף פעם לא חשבתי על זה...זה באמת רעיון טוב...

      ט, 09/04/07 18:03

      רק חבל שאנחנו חיים במדינה שמקימה ועדה להעלאת שכר הלימוד, כאשר ברור לכולם ששכר הלימוד בארץ גבוה ביחס לחיים כאן.
      אני די בספק אם מישהו יקח את הרעיון הזה וייתעל אותו....

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    חבל שלא מספרים על צוות אחר מפלוגה ג שנפל בגבורה

    חייל מהגדוד, 09/04/07 17:22

    צוות טנק בפקודו של חברי הטוב עוז צמח ז''ל מפלוגה ג' מגדוד 53 ביצע חילוץ של צוות טנק אחר שמפקדו נפצע,הצוות בפיקודו של עוז לא קיבל פקודה לבצע חילוץ הוא החליט על דעת עצמו לפעול להצלת חבריו שהיו תחת אש מאסיבית של האויב,הצוות שנפגע חולץ בסיום החילוץ הצוות של עוז נפגע וכולם נהרגו:-עוז צמח ז''ל,הרן לב ז''ל ינון ניסן ז''ל ודן ברוייר ז''ל,חשוב שמישהוא יספר את הסיפור שכל עם ישראל ידע איך בחורים בני 19-20 נלחמים בחרוף נפש בגבורה עילאית להציל חברים שהיו בסכנה.חבל שהסיפור נגמר כך הייתי רוצה שחברי הגיבורים יהיו עכשיו לידי לחגוג את המימונה.

    הגב לתגובה זו

    • גיבורים הקרבתפ את חייכם להצלת חברים אתם ראויים לעיטור הגבוה ביותר

      חבר מהגדוד, 09/04/07 18:05

      החברות הייתה ערך עליון אני בטוח שהאמנתם במפקדים שלנו הייתם בטוחים שהם יהיו מקצועיים וינהלו את הקרב הפלוגתי והגדודי כמו שצריך,אילו כך הייה הייתם היום איתנו.האמנתם בהם בעיניים עצומות פשוט בגלל שהייתם כה צעירים,חבל !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      הגב לתגובה זו

      • אִם יש שִילוּמִים לְמוֹתָם - אֱמוֹר, בַמֶה יְשוּלָם ?

        חיים, 09/04/07 18:56

        ''...וְאֶל מִחוּץ לָעִיר תֵצֵא וּבָאתָ אֶל בֵית-הָעוֹלָם,
        וְאַל-יִרְאֲך אִיש וִיחִידִי תָבוֹא שָמָה,
        וּפָקַדְתָ קִבְרוֹת הַקְדוֹשִים לְמִקְטַנָם וְעַד-גְדוֹלָם,
        ונִיצַבְתָ עַל עֲפָרָם התָחוּח וְהִשְלַטְתִי עָלֶיך דְמָמָה.
        ולְבָבְך יִמַק בְך מעצֶר כְאֵב וכְלִימָה -
        וְעָצַרְתִי את-עֵינֶיך ולא-תִהְיֶה דִמְעָה,
        וְיָדַעְתָ כי-עֵת לִגְעוֹת היא כְשוֹר עָקוּד על הַמַּעֲרָכָה -
        וְהִקְשַחְתִי את-לְבָבְך ולא-תָבוֹא אֲּנָחָה.
        הִנֵה עֶגְלֵי הטִיבְחָה, הִנֵה הֵם שוֹכְבִים כוּלָם -
        אִם יש שִילוּמִים לְמוֹתָם - אֱמוֹר, בַמֶה יְשוּלָם ?
        סִילְחוּ לי, עֲלוּבֵי עוֹלָם, אֱלוֹהֵיכֶם עָנִי כְּמוֹתְכֶם,
        עָנִי הוא בְחַיֵיכֶם וְקַל-וָחוֹמֶר בְמוֹתְכֶם,
        כי תָבוֹאוּ מָחָר על-שְכַרְכֶם וּדְפַקְתֶם על-דְלָתָי -
        אֶפְתְחָה לכם, בוֹאוּ ורְאוּ: יָרַדְתִי מִנְכָסָי !
        וְצַר לי עֲלֵיכֶם, בָּנַי, וְלִבִּי לִבִּי עֲלֵיכֶם:
        חַלְלֵיכֶם - חַלְלֵי חִינָם, וְגָם-אֲנִי וְגָם-אַתֶם
        לא-יָדַעְנוּ לָמָה מַתֶם וְעַל-מִי וְעַל-מָה מַתֶם,
        וְאֵין טַעַם לְמוֹתְכֶם כְּמוֹ אֵין טַעַם לחַיֵיכֶם.
        ושְכִינָה מָה אוֹמֶרֶת ? - הִיא תִכְבוֹש בֶעָנָן רֹאשָה
        וּמֵעוֹצֶר כְּאֵב וכְּלִימָה פוֹרֶשֶת וּבוֹשָה...
        וְגַם-אֲנִי בַלַיְלָה בַלַיְלָה אֵרֵד על-הַקְבָרִים,
        אֶעֱמוֹד אַבִיט אֶל-הַחֲלָלִים וְאֵבוֹש בַמִיסְתָרִים -
        וְאוּלָם, חַי אֲנִי, נְאוּם יי, אִם-אוֹרִיד דִמְעָה.
        וגָדוֹל הכְּאֵב מְאֹד וּגְדוֹלָה מְאֹד הַכְּלִימָה -
        וּמָה-מִשְנֵיהֶם גָדוֹל ? - אֱמוֹר אַתָה, בֶן-אָדָם !
        אוֹ טוֹב מִזֶה - שְתוֹק ! וְדוּמָם הֱיֵה עֵדִי,
        כִּי מְצָאתַנִי בִקְלוֹנִי וַתִרְאֵנִי בְּיוֹם אֵידִי.
        וּבְשוּבְך אֶל בְנֵי עַמְך - אַל-תָשוּב אֲלֵיהֶם רֵיקָם,
        כִּי מוּסָר כְּלִימָתִי תִשָא והוֹרַדְתוֹ על-קֳדְקֳדָם,
        וּמִכְאֵבִי תִקַח עִמְך והֲשֵבוֹתוֹ אל חֵיקָם''.

        חיים נחמן ביאליק, בעיר הַהֲרֵיגָה
        תמוז-תשרי, תרס''ד

        הגב לתגובה זו

      • מכיוון שאינך חייל בגדוד אלא מתחזה

        אביב, 17/04/07 12:21

        אתה מרשה לעצמך להעיר הערות נלוזות כאלה, תתבייש לך!!!!

        הגב לתגובה זו

      • אתה קורא לעצמך חבר מהגדוד???!!!

        חבר מהגדוד, 17/04/07 12:36

        חבר מהגדוד בחיים לא היה מעלה על דפי האתר הערות שיקריות, ניבזיות וסרות כל שחר.
        להטיל דופי באנשים זה הכי קל בעולם בטח כשלא צריך לומר להם את זה בפניהם?!
        אתה לא חבר ובטוח לא חבר מהגדוד, סתם איזה מסכן מלא רחמים עצמיים.
        אחי, אני מרחם עליך יא פטאת.

        הגב לתגובה זו

      • לא כל מי שלחם ונהרג צריך לקבל עיטור גבורה

        דוד, 17/04/07 12:59

        ע''פ מה שתואר כאן הם ביצעו את תפקידם ותוך כדי נהרגו. עם כל הצער על מותם לא נראה לי שהם צריכים לקבל עיטור גבורה, אבל קרוב לוודאי שבגלל הלחץ של חיים צמח הם יקבלו.

        הגב לתגובה זו

    • מאוד עצוב. יש ככ הרבה סיפורים משם,ולצערנו רובם גם עצובים ולא שמחים.

      ט, 09/04/07 18:06

      טוב שהעלת כאן את התגובה הזו...
      ואני מאוד מקוה שלא נשמע סיפורים עצובים כאלה לעולם,קחישאתי ככל שזה נשמע....

      הגב לתגובה זו

    • איזה פרחים ,חבל שכך ,מישהוא מכיר את סיפור הגבורה ? (ל''ת)

      חייל מיל', 09/04/07 18:08

      הגב לתגובה זו

      • עוז דווח למפקדו ''קודקוד כאן 3-ב סוגר בתנועה סוף!'' ומאז לא נשמע קולו

        דבורה, 09/04/07 18:42

        עוז נפל בקרב בעינתא-בינת ג’בל בדרום לבנון ביום שבת, י''ח באב תשס''ו, 12 אוגוסט 2006, עת פיקד על צוות טנק. במהלך הקרב הבחין כי הטנק שנע לפניו על ציר הררי קשה ביותר נפגע בצריח ומפקדו נפצע. עוז שהבחין במצוקת הצוות נטל יוזמה לחילוצו. הטנק של עוז תפס עמדה בצלע הר. בנחישות ובעוז רוח, כשהוא וצוותו חשופים לאש צולבת באור יום פיקד על משימת חילוץ לאחור, כשהוא מרתק את האויב בפותחו באש מכל הכלים לכיוון מקורות הירי ובמקביל מכוון את הטנק הפגוע לאזור מוגן. הטנק הפגוע על צוותו חולצו על ידי הצוות של עוז וכוונו לאזור מבטחים, ובכך נצלו חייהם. לאחר סיום פעולת החילוץ, עוז דווח למפקדו ''קודקוד כאן 3-ב' סוגר בתנועה סוף!'' ומאז לא נשמע קולו ברשת. הטנק של עוז וצוותו ספג פגיעה ישירה רבת עוצמה ועוז ושלושת חבריו, הטען-קשר הרן לב, התותחן ינון ניסן והנהג דן ברוייר נהרגו במקום. המשימה האחרונה בחייו הוקדשה להצלת חיים תוך גילוי עוז, אומץ לב וגבורה הראויים להערכה. כל זאת תחת אש אויב מאסיבית באור יום.

        הגב לתגובה זו

        • I am crying

          ani, 09/04/07 21:44

          Ye'hy Zichram Baruch

          הגב לתגובה זו

    • מִסְפֵּד

      משה, 09/04/07 18:12

      מִסְפֵּד

      הַשְכוֹל מִתְהַפֵּך בְּגַנֵּנוּ כְּחֶרֶב.
      פּוֹקְדֵנוּ הַשְכוֹל, בֵּית-אֵם וּבֵית-אָב.
      עִם שַחַר יָצָא נַעֲרֵנוּ – עִם עֶרֶב - -
      בָּא בּוֹקֶר. תַּם יוֹם – הוּא לא שָב.

      הָיָה נַעֲרֵנוּ – עֵץ זַיִת מַכְסִיף,
      הָיָה – צַפְצָפָה חֲלוּמַת הֶעָלִים.
      הָיָה נַעֲרֵנוֹ – אַלּוֹן מַעֲנִיף,
      הָיָה הַתָּמִיר בּדְקָלִים !

      נוֹלַד נַעֲרֵנוּ בְּצֵל הַגִּלְבּוֹעַ.
      רוּחַץ נַעֲרֵנוּ בְּנַחַל חֲרוֹד.
      נַעֲרֵנוּ שֶלָנוֹ הַטּוֹב, הַגָּבוֹהָּ.
      אֲהַבְנוּך עַד צְחוֹק וּדְמָעוֹת !

      הָיָה נַעֲרֵנוּ – שְדֵה פַלְחָה מוֹרֶקֶת.
      הָיָה – עַפְעַפֵּי שַחֲרִית נִקְרָעִים.
      הָיָה – כְּתִפְרַחַת תַּפּוּחַ צוֹחֶקֶת.
      הָיָה הַבָּשוּם בַּפְּקָעִים !

      נִגְמַל נַעֲרֵנוּ לְאוֹר וְלִתְכֵלֶת.
      נוֹעַד נַעֲרֵנוּ לִשְבוֹעַ יָמִים.
      נַעֲרֵנוּ הַגֵּא, נַעֲרֵנוּ בְּרוֹש-יֶלֶד,
      אֵיך זָנַק מוּל חֶרְמֵש הַדָּמִים !

      הָיָה נַעֲרֵנוּ – כְּאוֹרֶן הַחוֹרֶש.
      הָיָה – תְּאֵנָה הַחוֹנֶטֶת פַּגִים.
      הָיָה נַעֲרֵנוּ – הֲדַס סְבוּךְ הַשוֹרֶש.
      הָיָה הלוֹהֵט בַּפְּרָגִים !

      הָיָה נַעֲרֵנוּ – בָּבַת-יִזְרְעֶאל,
      טִיפְּחוּהוּ תְּכוֹל-שַחַק, מָטָר וְשָרָב.
      לְפּוֹעַל-חַיָּיו עֵמֶק-רֵעַ יִחֵל,
      יִחֵל וּבָטַח. לא לַשָוְוא ! –

      הָיָה נַעֲרֵנוּ – כְּצוּק הַגִּלְבּוֹעַ,
      הָיָה – כִּמְעוּף נְשָרָיו נֶאְדָּר –
      אַמִּיץ וְנוֹעָז וְגָבוֹהָּ-גָבוֹהָּ
      עַד אַחֲרוֹן רְגָעָיו מוּל הַצָּר.

      משה טבנקין.

      הגב לתגובה זו

    • תודה ששיתפת אותנו ...זה כל כך עצוב..

      נחמה, 10/04/07 02:25

      כמה כואב.המלחמות לא יגמרו לעולם.כמה מדהים שיש לנו אנשים כאלו כאן במדינתנו הקטנה.יהי זכרם ברוך!!!

      הגב לתגובה זו

  • 50.

    גיבורים בעל כורחם אבל מפקדם הוא לוזר גדול

    ש.לוין, 09/04/07 17:14

    זה לא דומה למה שהיה ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים עם כח צביקה (גרינגולד) ואפילו לא הקרב בעמק הבאכה עם אביגדור קהלני. מה שהיה בלבנון 2 זה אחד ההחמצות והמחדלים הכי גדולים שארעו לצהל . מעולם לא הייתה זירת קרב כזו שהחיילים יצאו לשטח ללא מפות מתאימות ללא משימות מוגדרות ללא ציוד הגנה נאות . מעולם לא הוציאו לשטח לחימה כזה יחידות שיריון של טירונים כדברי אלוף פיקוד הצפון שאמר ואי אפשר לשכח את דבריו לנוכח השאלה איך זה שפוגעים בכל כך הרבה טנקים, אמר אלוף הפיקוד נכון אין להם עדיין ניסיון וזו היא אימרה חמורה מאוד. שכן טירונים לא שולחים לקרב מסוג זה . הטנק שיצא לחלץ פצוע ללא מפות חשוף בשטח מוכיח בעליל את מחדל המפקדים במשימותיהם. אפילו דפ''אות חלופיות לא היו להם הם הוציאו חיילים ללחימה על הבב אללה.

    הגב לתגובה זו

    • כל מילה שלך בסלע,כמה שאתה צודק!!!!! (ל''ת)

      חייל מהגדוד, 09/04/07 17:27

      הגב לתגובה זו

    • לפני שאתה משתלח במפקדים- תחשוב טוב!!! (ל''ת)

      יש לנו מפקדים, 09/04/07 18:30

      הגב לתגובה זו

      • הַשְכוֹל הוּא שַפַּעַת… ?

        לאה, 09/04/07 18:52

        הַשְכוֹל הוּא שַפַּעַת… ?

        לֵאָה אוֹמֶרֶת,
        שֶאֲנָשִים חוֹשְבִים,
        כִּי הַשְכוֹל הוּא שַפַּעַת...
        אַך הֵם שֶעָבְרוֹ זאת,
        יוֹדְעִים,
        כִּי אוֹיֵב בְּרִיאוּת האָדָם הוּא לנֶצַח. מִדַעַת.
        במִילוֹן לֹא תִמְצָא הַגְדָרָה מְדוּיֵיקֶת אֲשֶר תַצְלִיחַ לְבַטֵא שְכוֹל
        בְּצוּרָה חוֹתֶכֶת. נוֹקֶבֶת. קוֹלַעַת.
        מַגְמָה רוֹתַחַת. לוֹחֶכֶת.
        פוֹרֶצֶת מראש הַר גַעַש פָּעִיל,
        הטָמוּן בְּגַרְעִין אוֹתָה פְּקַעַת.

        כִּי מָה שֶעוֹשֶה הַשְכוֹל לַנְשָמָה עוֹשָה לגוּף (אוּלַי?) הצַרַעַת
        והֵיעַדְרוּתָה שֶל שִמְחַת-חַיִים, הִנָה, לַבֶטַח,
        חִסָּרוֹן עִיקָרִי, בָּרוּר ובּוֹלֵט, בְּלִי כָּל צֵל שֶל סָפֵק - מִגְרַעַת.
        אִם פַּעַם רוּחֵנוּ הַיְתָה מְכַסָה מֶרְחַבִים אַדִּירִים...
        מֶרְחַקִים כַּבִּירִים מַדְבִּירָה וְגוֹמַעַת...
        הַיוֹם רַק בשְנַת נְדוּדִים, בְּלֵילוֹת טְרוּפִים-קְטוּפִים-רְדוּפִים, מְצְטַיֵינֶת הִיא. בְּגוֹדֶש שוֹפַעַת.

        שוֹרֵף, דוֹאֵב, צוֹרֵב, כּוֹאֵב הוּא הַשְכוֹל, בהֶגְיוֹנוֹ מוּטַב לֹא לַגַעַת !
        גַם דַעֲתּוֹ, מרָצוֹן אוֹ מבְּלִי... בְּרוּחֵנוּ פוּגַעַת... אוֹתָה מְשַגַעַת...
        כָּל הִרְהוּר בּוֹ אֶת תָּאֵי זִיכְרוֹנֵנוּ, חוּט מַחְשָבְתנוּ, קוֹרַעַת. שוֹסַעַת. קוֹטַעַת. פּוֹצַעַת. גוֹדַעַת.
        שְמָמָה שֶל דְמָמָה. שִבְרוֹן לֵב. אֲדָמָה נֹכְרִיָה. אַכְזָרִיָה. רָעָה ומְרוּשַעַת.

        יִש בּוֹ בַּשְכוֹל, לְדַאֲבוֹננוּ הַרַב, סַבְלָנוּת מְעוּרְעֶרֶת, פוֹקַעַת
        קוֹצֶר-רוּחַ מַדְהִים הַגוֹרֵם לאָדָם אִי-שֶקֶט מַתְמִיד וְחוֹסֵר-נֶצַח בְּנַחַת.
        לִמְצוֹא מְנוּחָה לַנְשָמָה... כְּמוֹ לְחַפֵּש מַחַט בְּעֲרֵמַת שַחַת,
        בִּפְרָט כַּאֲשֶר נִזְכָּרִים כִּי מְדוּבָּר בְּרַשְלָנוּת נוֹרָאָה. אֲיוּמָּה וְעִיקֶשֶת.
        נִמְנַעַת! פּוֹשַעַת!
        מְאוּפְיינֶת עַל יְדֵי ''סְמוֹך עלי!'', אֲדִישוּת תְהוֹמִית מְקוֹמֶמֶת,
        תַּרְבּוּת חֶבְרָתִית יְרוּדָה, פְּסוּלָה וקְלוֹקֶלֶת, מְלוּוה בְּחוֹסֶר בָּרוּר שֶל מִשְמַעַת,
        וקְצִינִים אֲשֶר בִּמְקוֹם לְהִשְתַּמֵש בְּמוֹחַ ושֵכֵל - בַּחֲרוּ ( לָמָה...? מַדוּעַ...? מִשוּם מָה...? )
        לְהַפְעִיל רַק ראש דְלַעַת.

        אַך מָה שֶלֵאָה לֹא אָמְרָה וְהִיא הֵיטֵב זֹאת יוֹדַעַת...
        הוּא שֶכְּשֶהַעַיִּן בוֹכָה וְשוֹטֶפֶת, נוֹטֶפֶת, מוּצֶפֶת, קוֹלַחַת,
        הִיא נִזְכֶּרֶת, בְּלֵית כָּל בְּרֵירֶה:
        בְּאוֹתָה הֶפְקֵרוּת נוֹרָאָה ! רַשְלָנוּת אֲיוּמָה ! לֹא-מִקְרִית ! תְהוֹמִית ! מְקוֹמֶמֶת ! עִיוֶּורֶת ! עִיקֶשֶת ! קִישַחַת ! נִמְנַעַת ! אֲרוּרָה ופוֹשַעַת !
        אֲשֶר בְּשִמְחַת-יַמֵינוּ פּוֹגַעַת.
        תוֹחֶלֶת חַיֵּינוּ קוֹטַעַת. שוֹסַעַת. קוֹרַעַת. גוֹדַעַת.


        לאה צוריאנו, אמו של גיל צוריאנו זכרונו לברכה, חייל יחידת החילוץ 669 אשר נהרג יחד עם חברו אסף רוזנברג זכרונו לברכה עת כבל החילוץ הפגוּם אשר נשא אותם מתחת למסוק נקרע.


        הגב לתגובה זו

    • ''הם קיבלו מכתבי אזהרה''

      בנימין, 09/04/07 18:51

      ''הם קיבלו מכתבי אזהרה''

      ''מטילים עליהם (על המפקדים) אחריות שהם לא מסוגלים לעמוד בה. איש מהם לא נותן את הדין על הדרך שבה מעבירים פקודות הקובעות חיים ומוות. הם יודעים שבהיותם טובים ונחוצים במערכת, לא יצטרכו לתת את הדין על אסונות. וזה מנוון את הבלמים הטבעיים שלהם. הם עדים לבריחה מאחריות מלמעלה, מהקצונה הגבוהה. זה החינוך המשמעותי ביותר שהם מקבלים''. נעמי אונגר אמא של ניצן ז''ל אשר נהרג מכדור תועה במהלך תרגיל אימונים בצנחנים, בספרה ''לעצור את הכדור'', הוצאת מערכות.
      ''אני כואבת את מריחת חקירת האסון הזה כי היא תביא לעוד מקרי מוות מיותרים. באיזשהו מקום האמנתי, שיתייחסו לאסון הזה ברצינות. הזעזוע הרי היה אדיר. חצי ממשלה ישבה פה בבית. בכירים מהצבא. הושמעו התבטאויות חמורות, וחברי כנסת זעקו, שאסוּר שאסון כזה יחזור. היום, לאחר כל אסון נוסף, אני שומעת בדיוק אותן התבטאויות והבטחות. המסקנות החפוזות של הוועדה, ההדחות, עיסקות הטיעון – כל אלה יצרו בציבור את התחוּשה, שאסון צאלים ארע בשל טעות-אנוש, לא מוּצְתָה אחריות, לא הופקו לקחים אמיתיים איך להתמודד עם רשלנות פושעת ועם זילזול בחיי אדם. ...ברור היה לי שהם לא בסדר אבל ברור היה יותר שהאחראים האמיתיים לא יושבים אתם על הספסל. היה ברור שהמערכת מגלגלת את האשמה על אנשים בדרגת סרן, כשהבעיות הן ברמת ניהול של תא''ל. כגודל הכאב היה גודל הכעס. אני חושבת שאת עיקר הכעס צברתי כלפי התובעת. עיסקות-הטיעון הרתיחו אותי. איזה מסר מעבירים על-ידי עיסקות אלה לציבור ולצה''ל...?''. איילה, רעייתו של רס''ר רמי כץ ז''ל אשר נהרג באסון צאלים הראשון.


      ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
      אך איש אינו לוקח זאת, חלילה, ברצינות יותר מדי חמורה
      באשר להמשך קידומם הצבאי, אין ספק,
      כי לא יחלוף יום והם יקודמו בדרגה ובתפקיד במהרה... ! ! !
      המוות. השכול. היגון. הכעס. האבל. הסבל. הזעם. הכאב. עובדה גמורה. חתומה.
      גדשה הכוס. הגיעו מים עד נפש. פקע כיס המרה.
      כלום ''הם קיבלו מכתבי אזהרה'' מתיימר להיות מס-מתק-שפתיים ? קלישאה ? אמירה ?

      ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
      לא לחינם פרקליטות המדינה (העורב)
      על הפצ''ר (הזרזיר) שפע הלל ושבחים מרעיפה, מעטירה
      צה''ל ניצח ! ניצלה (בנס?) מדינה !
      לשבט או חסד ייחרץ בעתיד גורלה או דינה ?

      ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
      לכל היותר, יגישו שוב כמה הורים שכולים עוד עתירה לבג''ץ, שִגרה של עוד עתירה...
      מנהיגות הצבא עם קציניה לעולם לא מחמירה...
      ערך שמירת החיים צונח. יורד. נופל נפילה חופשית. מדרדר ומוּזל. מתחסל במכירה.
      ''כי במותם הם ציוו לנו את החיים...''. יחרוק תקליט ישן. אך יש צורך להמשיך בשמירה.


      ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה'' כמה נכון, כמה כואב וכמה מעצבן ל''ת
      לאפס שואף היום ערך חיי-האדם בצבא
      באוצר מילות צה''ל לא קיים מונח המגדיר בוודאות מַהוּת אחריות אישית
      אך יש במילון מושג המסביר מהי:
      רשלנות פושעת. נמנעת. מיותרת. נמהרת. ארורה. טיפשית.

      ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
      מבחינת הצבא, עובדה זו, בהחלט מספיק מרתיעה !
      זורים חול לבריות בעיניים. משלמים מס מתק שפתיים.
      דובר צה''ל מודיע: ''התאונה הבאה תתרחש'' בעוד שעה ? שעתיים ? יומיים ? שבוע ? שבועיים ?

      ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
      מאין ולאן הולכת את, משתרכת, בכבדות מתנהלת לך, השיירה... ?
      רשימת חללים מתארכת... מלאכה מפרכת... חזיון שווא ? כלום אמנם, אכן, באמת ''אין ברירה'' ?
      זר פרחים. רגבי עפר. אדמה. את חפירה. רב. פסוקי תהילים. אותיות נשמה. ''קדיש''. ''אל מלא רחמים''.
      אב ואם. אח ואחות. מגש כסף. נער. נערה.
      יש שקיבלו מכתבי אזהרה...
      ...יש שעבורם אין כבר דרך חזרה.

      הגב לתגובה זו

    • אתה לוזר בעצמך

      גיבור, 13/04/07 12:55

      אתה יכול להתבייש לך,חתיכת אפס.

      הגב לתגובה זו

    • בגלל לוזרים כמוך הפסדנו במלחמה

      אביב, 17/04/07 12:18

      בטוח לא בגלל מפקדם

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    אסור לעשן ליד טנק

    10 מ', 09/04/07 17:02

    בחטיבה 7 זה לא היה קורה

    הגב לתגובה זו

    • אתה פשוט אידיוט!!!

      גולנציק, 09/04/07 18:19

      יא אידיוט שכמותך.כל מה שאתה יכול לחשוב ,זה''אסור לעשן ליד טנק''.מה זה החוסר רגישות הזו לסיפור גבורה כזה.אתה בכלל הייתה פעם במצב של לחימה?או שהייתה אולי הטבח בחטיבה 7.כי ככה לא מגיב לוחם!למי איכפת בכלל אם הם עישנו או לא. אתה פשוט אידיוט!!!

      הגב לתגובה זו

    • ל-49

      d, 09/04/07 20:27

      אתה טיפש ומבייש את שם חטיבה 7 ולוחמיי השיריון אם אימרה טיפשית כול כך .
      גם אני לוחם שגדל בחטיבה -7 אז מה אם עישנו ליד הטנק .
      מה אתה חושב עשינו בלבנון במארבים של שבוע ?

      הגב לתגובה זו

    • צודק100% זה מתחיל בעישון בלתי חוקי (ל''ת)

      קצין, 09/04/07 21:40

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    בלי מפות, בלי קשר והוראה לא לירות - זה ממצה באופן מוחלט

    אזרח המדינה, 09/04/07 17:01

    את מנהלי מלחמת לבנון השנייה.

    הגב לתגובה זו

    • ולחשוב עוד שהם צריכים לתפקד וחייו של חייל נמצאיפ בידיהם

      רא, 09/04/07 18:08

      עם כל אלה הם עדיין יצאו למשימה בחירוף נפש וכל הכבוד להם!

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    הפקרה בשטח

    מיכאל, 09/04/07 16:53

    שום דבר לא נלמד ע''י הפוליטיקאים ולא ע''י הצבא.

    במלחמת השחרור, הופקרו חברי קיבוץ ניצנים ע''י הפוליטקאים והצבא כשחילקו להם נשק רק בכמות מזערית אבל ציפו מהם לחסום את הצבא המצרי הגדול שאיים להתקיף את תל-אביב.



    כשלא עושים בזמן חקירה יסודית, ממשיכים את השגיאות והנה התוצאות הנוראיות במלחמת יום הכיפורים, ובלבנון השניה.

    הגב לתגובה זו

    • הם לא ידעו כי דמם לא ייחשב בדמים....

      נתן, 09/04/07 17:57

      הם לא ידעו כי דמם לא ייחשב בדמים....

      אילו משוררנו, נתן אלתרמן, היה חי היום, לא מן הנמנע שהיה צריך לכתוב כך את שירו ''מכל העמים''. השיר מוקדש לשַרְשֶרֶת אֲרוּכָּה-אֲרוּכָּה שֶל קוֹרְבְּנוֹת-שָוְוא וְחִינָם. בָּנִים אֲשֶר חֵרְפוּ נַפְשָם, הִקְרִיבוּ עַצְמָם וְנָפְלוּ בְּמִלְחֶמֶה-הַרְפָּתְקָנִית-אוּמְלָלָה-נִמְהָרָה-אֲרוּרָה-רַשְלָנִית-מְטוּפֶּשֶת-פוֹשַעַת-כּוֹשֶלֶת-מרוּשֶלֶת-נִכְשֶלֶת-מְיוּתֶּרֶת-נִמְנַעַת. מִלְחֶמֶת הַרְפָּתְקָה פְּרִי רַשְלָנוּת מְדִינִית-פּוֹלִיטִית-צְבָאִית, הַפְקָרָת חָזִית ועוֹרֶף (איך... איך... איך... וכיצד יוצאים כך למלחמה ? כל-כך בלתי מוכנים ? כל-כך בלתי-ערוכים ? הֵן מבחינת אנדרלמוסיה עצוּמה, באלאגן נורא ותוֹהוּ ובוֹהוּ רב אשר שרר בחזית והן מבחינת הפקרתו הטוטאלית של העוֹרֶף), הֶפְקֵרוּת אֲרוּרָה, נוֹרָאָה ופּוֹשַעַת שֶל ''הַנְהָגָה'' רַאַוְותָנִית-יְהִירָה-יוֹמְרָנִית-מְזַלְזֶלֶת, חַסְרַת-טִיפַּת תְבוּנָה, נֶעֱדֶרֶת שֶמֶץ נִיסְיוֹן, בּוּרָה בהֲבַנָת מַשְמָעוּתָם העָמוּקָה שֶל עֶרֶך חַיֵי-אָדָם. ''הַנְהָגָה'' שֶל מֶמְשָלָה עָלוּבָה-שַחְצָנִית-רַשְלָנִית-חוֹבְבָנִית-רַאֲוְותָנִית-גַאֲוְותָנִית-זַלְזְלָנִית-מִתְהַלֶלֶת-מִתְהַדֶרֶת-מְבוּלְבֶּלֶת-מִתְפָּאֶרֶת-קִצְרַת-רוֹאִי-שְבֵעַת-רָצוֹן מְעַצְמָה וּמִמַחדָלֶיהָ. מֶמְשָלָה אֲשֶר אוּגְדוֹתֶיהָ מְאַגֶדֶת-אוֹגֶדֶת, בְּנַדְנֵדֶה מִתְנַדְנֶדֶת, במְלָאכְתָה-מְשִימָתָה-מִלְחַמְתָּה-מערכתה השְלוּמִיאֵלִית מעוֹלָם לא הַיתָה, באֱמֶת ובְּתָּמִים, מְרוּכֶּזֶת-מְמוּקֶדֶת. בהֵיעדֵר תכְנִית-מאוּרְגֶנֶת-מְסוּדֶרֶת-מְתוּכְנֶנֶת, בְּלִי-כל מַטָּרוֹת בְּרוּרוֹת בְּעַצְמָה-בְּעַמָה בּוגֶדֶת. בְּמֵי-מַדְמֵנָת-מֶחְדָּלֶיהֶ מִתְמוֹגֶגֶת-חוֹגֶגֶת. עֲבוֹדָתָה מְטַרְפֶדֶת. בָּנֶיהָ עוֹקָדֶת. עַל דָּמָם (בִּשְבִיעוּת רְצוֹנָה העַצְמִית) מְרַקֶדֶת-רוֹקֶדֶת-שוֹרֶדֶת.

      בִּצְעוֹד נערינו אֱלי מִלְחֶמֶת חִינָם-שָוְוא-וְשוֹלָל
      את חמת ישראל לא שמענו
      כי אתה בחרתנו כַּאֲשֶר עוֹד הַיִינוּ עוֹלָל
      אהבת אותנו ורצית בנו.

      כי אתה בחרתנו מכל העמים
      מסינים, מהודים, מדנים
      אך בצעוד בנינו אל תוך בְּסִיסִים –
      נערים ישראליים, בחוּרִים נְבוֹנִים,
      הֵם לֹא יַדְעוּ כִּי דָּמָם לא ייחַשֵב בַּדָּמִים...
      הֵם לּא אָמְרוּ לְמִשְפַּחְתָם: אַל תַבִּיטוּ !
      ְ
      ורבה דאגה להישרדות-פוליטיקאים
      וקריירות קצינים פן יוּפסָקוּ
      אך המשך חייהם של קורבנות חפים
      על אספלט, טְרָשִים וסְלָעִים יְקוּפְּדוּ !

      עיניהם מדברות: אל תַבִּיטוּ, האֵם, הַאַח, האָב וְהבַּת,
      אֵיך שוּרוֹת אֲרוּכוֹת הוּנַחְנוּ...
      תְמִימִים וצְנוּעִים וידוּעִים לשֵם,
      רק לא טוב לחיים הוּכָנוּ...

      עיניהם מדברות עוד דברים אחדים:
      אֱלוֹהֵי האָבוֹת ידענו
      כי אתה בחרתנו מכל העמים
      אהבת אותנו ורָצִיתָ בנו !

      כי אתה בחרתנו מכל העַמִים
      לְהָרֵג מוּל כִּסֵא כְּבוֹדך,
      ואתה את דָמֵינוּ אוֹסֶף בכַּדִים
      כִּי אֵין לוֹ אוֹסֶף אַחֵר זוּלָתֶך.

      ואתה מְרִיחוֹ כְּמו רֵיחַ פְּרָחִים
      ואתה מְלַטְפוֹ במִטְפַּחַת,
      ואתה תתבענו מִיְדֵי הרמטכ''ל דָן חָלוּץ
      ומִיְדֵי אוֹלְמַרְט-לִבְנִי-פֶּרֶץ-פֶּרֶס-ועדת-וינוגרד,
      שוֹפְטֵי בֵּית-המִשְפָּט ה''עֶלְיוֹן'' ושְאָר פּוֹלִיטִיקָאִים
      ומִיְדֵי הַשוֹתְקִים גַם יַחַד !

      הגב לתגובה זו

      • אֱלִיפֶלֶט

        נתן ואלכסנדר, 09/04/07 18:48

        אֱלִיפֶלֶט

        נְזַמֵּר נָא אֶת שִיר אֱלִיפֶלֶט
        וְנַגִּידָה כּוּלָּנוּ בְּקוֹל:
        כַּאֲשֶר עוֹד הָיָה הוּא רַק יֶלֶד,
        כְּבָר הָיָה הוּא בִּיש-גַּדָּא גָדוֹל.
        בּוֹ שְכֵנִים וּשְכֵנוֹת דִּיבְּרוּ דוֹפִי
        וְאָמְרוּ: ''שוּם דָּבָר לא יוֹעִיל –
        אֱלִיפֶלֶט הוּא יֶלֶד בְּלִי אוֹפִי,
        אֵין לוֹ אוֹפִי אֲפִילוּ בְּמִיל....''

        אִם גּוֹזְלִים מִיָּדָיו צַעֲצוּעַ
        הוּא נִשְאָר מְבוּלְבָּל וּמְחַיֵּיך,
        מְחַיֵּיך בִּבְלִי דַּעַת מַדּוּעַ
        וְכֵיצַד, וּבְשֶל מַה זֶה, וְאֵיֵך.

        וְנִדְמֶה כִּי סְבִיבוֹ – זֶה מוּזָר,
        אָז דְּבַר-מָה הִתְרוֹנֵן כּה וָשָר.

        בְּלִי מַדוּעַ וּבְלִי כֵּיצַד
        בְּלִי הֵיכָן וּבְלִי אִיך וְלָמָה,
        בְּלִי לְאָן וּמֵאֵיזֶה צַד,
        בְּלִי מָתַי וּבְּלִי אָן וְכַמָּה.
        כִּי סָּבִיב כְּכִּינוֹר וְחָלִיל
        מַנְגִינָה מְאִירָה מְצַלְצֶלֶת,
        אִם נַסְבִּיר לְךָ – מַה זֶּה יוֹעִיל.
        אֵיזֶה יֶלֶד אַתָּה, אֱלִיפֶלֶט.

        בְּלֵיל קְרָב בִּרְעוֹם אֵש מְזַנֶּקֶת,
        בֵּין אַנְשֵי הַפְּלוּגָה קוֹל עָבַר ;
        הָעֶמְדָּה הַקִּידְמִית מְנוּתֶּקֶת,
        מְלַאי תַחְמוֹשֶת אָזַל בָּהּ מִכְּבָר !
        אָז הִרְגִּיש אֱלִיפֶלֶט, כְּאִילּוּ
        הוּא מוּכְרָח אֶת הַמְּלַאי לְחַדֵּש,
        וְכֵיוָון שֶאֵין אוֹפִי בְּמִיל לוֹ –
        הוּא זָחַל כָּך יָשָר מוּל הָאֵש.

        וּבְשוּבוֹ מְהוּמָם וּפָצוּעַ
        הִתְמוֹטֵט הוּא, כָּרַע וְחִיֵיך,
        הוּא חִיֵּיך בִּבְלִי דַעַת מַדּוּעַ
        וְכֵיצַד וּבְשֶל מָה זֶּה, וְאֵיךְ.
        וּבְלִיבּוֹת חֲבֵרָיו, זֶה מוּזָר,
        אָז דְּבַר-מָה הִתְרוֹנֵן כּה וָשָר.

        בְּלִי מַדוּעַ וּבְלִי כֵּיצַד
        בְּלִי הֵיכָן וּבְלִי אִיך וְלָמָה,
        בְּלִי לְאָן וּמֵאֵיזֶה צַד,
        בְּלִי מָתַי וּבְּלִי אָן וְכַמָּה.
        כִּי סָּבִיב כְּכִּינוֹר וְחָלִיל
        מַנְגִינָה מְאִירָה מְצַלְצֶלֶת,
        אִם נַסְבִּיר לְךָ – מַה זֶּה יוֹעִיל.
        אֵיזֶה יֶלֶד אַתָּה, אֱלִיפֶלֶט.

        וּבַלַּיְלָה חָבוּש קַסְדַּת פֶּלֶד,
        אַט יָרַד הַמַּלְאָךְ גַּבְרִיאֵל
        וְנִיגַּש לִמְרַאֲשוֹת אֱלִיפֶלֶט,
        שֶשָכַב בַּמִּשְלָט עַל הַתֵּל.
        הוּא אָמַר: ''אֱלִיפֶלֶט, אַל פַּחַד,
        אֱלִיפֶלֶט אַל פַּחַד וָחִיל,
        בַּמָּרוֹם לָנוּ יֵש מִמְּךָ נַחַת –
        אַף שֶאֵין לְךָ אוֹפִי בְּמִיל...''.

        זֶהוּ זֶמֶר פָּשוּט גַּם תָּמוּהַּ
        אֵין רֵאשִית לוֹ וְסוֹף וְהֶמְשֵךְ,
        זִיּמַּרְנוּהוּ בְּלִי דַעַת מַדּוּעַ
        וְכֵיצַד וּבְשֶל מַה זֶּה, וְאֵיךְ.

        זִיּמַּרְנוּהוּ סְתָם כָּךְ, זֶה מוּזָר,
        כִּי דְבַר מָה הִתְרוֹנֵן כּה וָשָר.

        בְּלִי מַדוּעַ וּבְלִי כֵּיצַד
        בְּלִי הֵיכָן וּבְלִי אִיך וְלָמָה,
        בְּלִי לְאָן וּמֵאֵיזֶה צַד,
        בְּלִי מָתַי וּבְּלִי אָן וְכַמָּה.
        כִּי סָּבִיב כְּכִּינוֹר וְחָלִיל
        מַנְגִינָה מְאִירָה מְצַלְצֶלֶת,
        אִם נַסְבִּיר לְךָ – מַה זֶּה יוֹעִיל.
        אֵיזֶה יֶלֶד אַתָּה, אֱלִיפֶלֶט.

        מילים: נתן אלתרמן
        לחן: אלכסנדר ארגוב

        הגב לתגובה זו

  • 46.

    תודה לכם, גיבורים. תחלימו ותהנו מהחיים כמה שאפשר (ל''ת)

    מילואימניק, 09/04/07 16:51

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    אין מילים

    המום, 09/04/07 16:22

    עולות הרבה שאלות קשות מהסיפור הזה, אבל גם הרבה... איך לקרוא לזה? התפעלות? השתאות? תדהמה? מגבורתם של החיילים.

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    מרגש.

    S.L, 09/04/07 16:21

    מכירה מקרוב את הנפשות הפועלות עוד מלפני הארוע הנ''ל. מי היה מאמין שבחורים צעירים יהיו כאלה גיבורים.
    דאובה המ''פ הוא גבר-גבר. ישר כח.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    אולמרט פרץ .וקדימה סכנה .למדינת ישראל .

    סכנה, 09/04/07 15:57

    לכו הביתה .

    הגב לתגובה זו

    • מְדִינָה מִקְרִית

      אלכס, 09/04/07 19:17

      מְדִינָה מִקְרִית
      שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !
      אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
      מְדִינָה לְמַרְאִית.

      מְדִינָה עִיזִית,
      נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
      אֲחוּזַת תְּזָזִית,
      יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

      עַם מְנוּוָן,
      מעֲרָכָיו מְרוּקָן
      אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
      רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

      חֶבְרָה אֲרוּרָה
      מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
      רָעָה וגְרוּעָה
      עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.

      מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
      עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
      מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח... בְּלִי סוֹלֶת...
      סָפֵק, אִם לִבְסוֹף, תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

      נ. ב.

      לא רק הממשלה הנוכחית. גם הממשלה הבאה.

      הגב לתגובה זו

      • צל''כ ''קרעי'' (לדעתי)- לא ''כרעי''(מלשון קרע, קרוע) (ל''ת)

        מגיה חובבני, 09/04/07 23:37

        הגב לתגובה זו

  • 42.

    כתבה מרגשת.

    סטודנט, 09/04/07 15:36

    זו קדושת החיים - הם נכנסו כדי להציל חיים, ויצאו כנגד כל הסיכויים, כי הם רצו לחיות.

    לטרוריסטים (המקדשים את המוות) אין ולא יהיה סיכוי נגדנו. לראיה, בניגוד לכח גרילה בכל מקום אחר בעולם, כאן ההפסדים שלהם היו הגדולים ביותר (באופן יחסי). כל זאת למרות ההנהגה המבולבלת שלנו...

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    כל הכבוד ! (ל''ת)

    גיא מיגר, 09/04/07 15:34

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    כל כך אוהבים אתכם! (ל''ת)

    יש לי דמעות, 09/04/07 15:27

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    האם עבר זמנו של הטנק?כן.אדם יחיד עים טילי כתף מחסל גדוד במספר דקות.

    רן, 09/04/07 15:15

    כול הכבוד לחיילי הטנק,אשר יצאו לחילוץ בכול מחיר.

    הגב לתגובה זו

    • בולשיט

      דוד החפש, 09/04/07 20:35

      רק בערך 1 ל18 טילים הצליח להשבית טנק ,

      הגב לתגובה זו

  • 38.

    ותודה למציפים מימין שעושים הון פוליטי מכל דבר (ל''ת)

    גם שריונר, 09/04/07 15:14

    הגב לתגובה זו

    • ''טִיוּל שְנָתִי בִּלְבָנוֹן עִם עוֹד כַּמָה יְלָדִים בַּגַּן...''

      משה, 09/04/07 17:47

      ''טִיוּל שְנָתִי בִּלְבָנוֹן עִם עוֹד כַּמָה יְלָדִים בַּגַּן...''

      ''אם הנחת העבודה שלנו היא כי הצפון הולך להיות מותקף, אני מציע שלפני שאנו מגיבים, לנקוט פעולות בשביל להגן על האוכלוסייה בצפון וראוי לעשות את זה שעה אחת קודם ולא להמתין להידרדרות. אני מציע לפני זה לעשות את כל פעולות ההכנה בצפון, בשביל לראות איך אפשר לצמצם את הנזקים בעניין, לפני שאנחנו תוקפים. ואם צריך להמתין כמה שעות - אז צריך להמתין אִתָּן''. מאיר דגן, ראש המוסד, ערב המלחמה.

      ''אַל יִתְהַלֵּל חוֹגֵר כִּמְפַתֵּחַ''. מלכים א', כ', י''א.

      ''יָקוּמוּ נָא הַנְּעָרִים וִישַחֲקוּ לְפָנֵינוּ''. שמואל ב', ב', י''ד.

      משה רודובסקי, אבא של גל רודובסקי זכרונו לברכה אשר נפל בפעולתה הכושלת-מרושלת של השייטת בלבנון אמר בשעתו: ''הם (מתכנני המבצע) חשבו שהם יוצאים לטיול שנתי עם כתה ז' בלבנון''. על משפט זה מבוסס השיר.

      ''טִיוּל שְנָתִי בִּלְבָנוֹן עִם עוֹד כַּמָה יְלָדִים בַּגַּן...''

      הֵם בָּחֲרוּ שֶלא לִשְעוֹת, לא להַאֲזִין כְּלָל, לְהִתְעַלֵּם לַחֲלוּטִין
      מהַצָּעַתוֹ-הַתְרָאָתוֹ ומאַזְהָרוֹתָיו שֶל רֹאש הַמוֹסָד, מֵאִיר דָגָן
      חָשְבוּ, כָּך עָשוּ לְעַצְמָם חֶשְבּוֹן, כִּי לְכָּל הַיוֹתֵר הֵם יוֹצְאִים
      לְטִיוּל שְנָתִי בִּלְבָנוֹן עִם עוֹד כַּמָה יְלָדִים בַּגַּן...
      לא קָלְטוּ, לא תָּפְשוּ, לא הִשְכִּילוּ לְהַבִין, כִּי הִכְרִיזוּ מִלְחָמָה (לא ''קְרָב'')
      אַך אֲבוֹי... כַּמָּה חָגָג לְפֶתַע ''פִּתְאוֹם'' הַבַּאלָאגַן...
      יָם הַדְמָעוֹת אֲשֶר נִשְפַּך מֵאָז בְּעֶטְיים
      הָפַך מִזְמַן כְּבָר לִהְיוֹת אַגָּן.

      מאיר דגן (ראש המוסד) ביום החטיפה: לפני שמגיבים - להכין את העורף

      ראש המוסד, האלוף (מיל') מאיר דגן, המליץ ביום פתיחת המלחמה בלבנון לעכב את התגובה הישראלית לחטיפת שני חיילי המילואים בידי חיזבאללה. דגן אמר בדיון: ''לדעתי, אנו הולכים במהלכים האלה להידרדר לעימות ארוך טווח. הפוטנציאל של עימות כזה לפגוע במטרות עורפיות בישראל הוא גבוה מאוד. לא חייבים לתקוף מחר בבוקר. אפשר להתכונן, להכין. מה יקרה אם נתקוף בעוד יומיים?''
      דגן סבר כי יש לנקוט צעדים בסיסיים לשיפור ההתארגנות בעורף הישראלי לקראת מתקפת קטיושות של חיזבאללה, בטרם יתקוף צה''ל בלבנון. הדברים נאמרו בהערכת מצב מיוחדת שכינס שר הביטחון, עמיר פרץ, בלשכתו בעקבות החטיפה. הישיבה התקיימה ב-12 ביולי אשתקד, בשעה 14:30. להערכת דגן כי מהלומה בלבנון תביא להסלמה ניכרת וממושכת שבמהלכה יותקף העורף, הצטרפו גם ראש השב''כ, יובל דיסקין וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף (מיל') עמוס גלעד.
      דיסקין טען, כי ''אין דרך להימנע מחזית בצפון. אם אנחנו יורים עליהם, אם אנו הולכים ליזום כעת, משמעות הדבר כי הם יירו עלינו חזרה ואנחנו נצטרך להמשיך, מתגלגל הגלגל''. עמוס גלעד צפה: ''הוא (חיזבאללה) יכה אותנו קודם כל בקטיושות רגילות, שמספרן עצום. הטווח שלהן הוא 20 קילומטר והעומק שלהן בגליל הוא גדול. זה אומר שהגליל יכול להיות די שומם''. גלעד הוסיף אזהרה לפרץ: ''אתה צריך להתכונן למלחמה ארוכה כשאין מקלטים בגליל - זה גם אחד הסודות הגלויים. אין בו מספיק מקלטים''. חרף האזהרות בישיבה בצהריים, המליצו בערב לממשלה שר הביטחון ובכירי צה''ל על תקיפה אווירית נרחבת ובכלל זה השמדת מערך הרקטות. בטרם התקיפה לא ניתנה הנחיה לנקיטת צעדים מיוחדים להכנת העורף בצפון, כמו גיוס מילואים משמעותי לפיקוד העורף או תדרוך של האוכלוסייה. בשורת תחקירים שנעשו לאחר המלחמה נמתחה ביקורת קשה על ההיערכות המאוחרת לטיפול באיום הקטיושות על העורף. כנקודת תורפה מרכזית סומנה העובדה שבזמן שהצבא התארגן בהדרגה למהלך התקפי ממושך, לא ננקטו צעדים דומים בעורף.

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    גיבוריםותודה לכם

    ג'קי, 09/04/07 15:03

    נהנתי מאוד ליקרוא את הכתבה ולדעת שיש עדיין אמיצים שיעשו את הכל ביכדי להציל נפש אחת בישראל רק כואב וכואב מאוד שסמ''ר מורן כהן אינו איתנו. שתהיה זיכרו צרורה בצרור החיים.

    מאחל לכם החלמה שלמה ומהירה.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    מצא את ההבדלים

    חיים, 09/04/07 14:55

    איזה הבדל בין הפוליטיקאים המושחתים ,לחיילים הגיבורים.
    רק בכדי לדעת שעדיין קיימים אנשים
    שטרם איבדו את תמימותם [במובן החיובי של המלה] ,עדיין כדאי לקרוא עתונים.

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    אני תומך באולמרט ובועדת וינוגרד

    יוסי ד., 09/04/07 14:51

    עם קצת פחות אמוציות וקצת יותר שכל ישר, ניתן להבין מהכתבה המהממת הזו. שני דברים:
    1. היתה חובה לצאת למלחמה נגד החזבלה (אנחנו לא באירופה).
    2. צריך לתת לועדת וינוגרד לעבוד בשקט ובלי לחץ שיגרום לתקלות דומות בעתיד.

    הגב לתגובה זו

    • אולמרט-לבני-חלוץ-פרץ-פרס-וינוגרד-בג''ץ:''תגידו לנו עם יד על הלב!''

      בנימין, 09/04/07 17:52

      אולמרט-לבני-חלוץ-פרץ-פרס-ועדת-וינוגרד-בג''ץ: ''תגידו לנו עם יד על הלב...!''

      מתוך מילות הספד אותם נשא יוסי שחר, אביו של אור שחר זכרונו לברכה אשר נהרג במלחמה בלבנון יום לפני יום הולדתו ה-21. ''אני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למוּת במלחמת ברירה רשלנית ומטופשת''. ''אני לא יודע איך הייתי מרגיש לו אוריק היה נופל במלחמת אין-ברירה, אבל פה לא היתה מלחמת אין-ברירה, התחושה שלנו היא שהוא נפל לחינם, במלחמה מיותרת...יש תחושה וצער נורא על האובדן, אך יחד עם זאת תחושה שהולכת ומצטברת שכל העניין היה טעות ביסודו, והכאב הגדול מתחבר עם העובדה הזו. אני לא אומר שלא היו צריכים לטפל בנושא, אבל מה שקרה הוא שחיילים נחטפו ואז יצאנו למלחמה, בלי אג'נדה ובלי תוכנית מסודרת''. ''האם דבר מה קרה כאן לפני חודש? האם רעמו התותחים, הקטיושות נפלו, עצי הגליל עלו בלהבות ומאות אלפים נטשו את בתיהם בבהלה?'', ''הטלוויזיה משדרת בשפעת ערוציה, ללא הפסקה, את אותן תוכניות. כמה יפה וכמה נחת רוח. האם היתה מלחמה בארץ הזאת לפני חודש ימים ?!''. ''בטלוויזיה מופיעים אנשים 'חשובים' ואומרים שהמלחמה 'פרצה' . כמו כח טבע - איש לה 'הפריץ' אותה, איש לא קבע אם איך ובשל מה היא תתנהל, ואיש לא קבע לכמה זמן ואיזה תוצאות היא אמורה להביא. היא פשוט 'פרצה'. ועכשיו לך תאשים מישהו במשהו ש'פורץ'. ''וכעת, לאחר שנגמרה המלחמה ל'פרוץ', מסבירים לנו מנהיגינו את יתרונותיה ואת חסרונותיה. בקיצור, עושים את כל מה שהיו צריכים לעשות לפני ששלחו את אוריק שלנו ואת חבריו - למות. ''ואני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למות במלחמת-ברירה רשלנית, מטופשת, בהרפתקה שלא הוכנה כהלכה ושהישגיה נצברים בדיעבד. ואני עוד פחות מבין, מי העניק לראש הממשלה את הזכות שלא לבוא ולספר להורים שכולים על מה ולמה נפל בנם''. ''האם לא ייתכן שיקום מנהיג בארץ הזאת ויגיד 'טעיתי'. כן, כמו נסאראללה. שיגיד 'טעיתי. הערכתי לא נכון. סיפקו לי נתונים שלא בדקתי עד הסוף. מיניתי אנשים לא ראויים. טעיתי. ''מה צריכים לחשוב הורים שכולים הרואים היום את המלאי האין-סופי של האינפורמציה הזורמת מאמצעי התקשורת השונים, המתארת את המלחמה כטפשית ומיותרת, ואת המנהיגות כמבולבלת, חסרת נסיון ותבונה ? האם ברורה תחושת ההחמצה הנוראה, הקורעת ? האם ברורה לכם הרגשת האשם האיומה שלנו כהורים על שלא השכלנו לשמור כראוי על מתנת החיים החד-פעמיים שהענקנו לילד המתוק שלנו מפני ידיה של רשות שלומיאלית יהירה ואטומה? הלב מתפוצץ!'' ''על מה אבדו חייו ?''.

      אולמרט-לבני-חלוץ-פרץ-פרס-ועדת-וינוגרד-בג''ץ ושאר פוליטיקאים: ''תגידו לנו עם יד על הלב...!''

      ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
      אֱמור לי ואל תְבַּלֵף
      איך חטאת ? פשעת ? כשלת ?
      בתפקידך כל-כך התרשלת !

      ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
      אֱמור לי ואל תְחַפֵף !
      איך כשלת ! זִלזלת ! נכשלת !
      כזאת לאוֹרִיק שלנו עוללת !

      ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
      אֱמוֹר לי אם גם לבך דואב וכואב ?
      האם גם אתה על אוֹרִיק שלנו חושב ?
      איך נָמוֹג לו עולם מלא ואוהב ?

      ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
      אֱמור לי אם גם לבך שטוף כאב ?
      האם גם אותך מייסר המצפון ?
      וב''מנהיגיך'' ובמפקדיך אתה נותן עוד אֵמוּן ? ? ?

      ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
      אֱמור לי ואל תכזב
      איך התרשלת ? כשלת ? פישלת ?
      לשמור חיי אוֹרִיק שלנו נכשלת !

      ''תגיד לי עם יד על הלב.. .!''
      אמור לי ואל תִתְנדֵף
      כיצד לאוֹרִיק שלנו כך עוללת
      את האשמה מעצמך והלאה גִלְגלת... !





      הגב לתגובה זו

      • מאד מרגש ונכון סובייקטיבית מה שכתבת

        יוסי ד., 09/04/07 18:24

        עם זאת ובגלל זאת, יש לנתח ולבדוק מה קרה באמת, למה, ואיך לתקן ולשפר.
        הניתוח חייב להיות בשום שכל וללא התלהמות.

        הגב לתגובה זו

      • רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

        שאול, 09/04/07 20:58

        רְאִי, אֲדָמָה

        רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !
        בְּחֵיקֵךְ, מְלוֹן-בְּרָכָה, מְעוֹן סֵתֶר, זֶרַע טָמַנּוּ... לא עוֹד
        פְּנִינֵי זְגוּגִיוֹת שֶל כּוּסֶּמֶת, זֶרַע חִטָּה כְּבֵדָה,
        גַּרְגֵּר שְעוֹרָה, חֲתוּל כֶּתֶם, שִיבּוֹלֶת-שוּעָל חֲרֵדָה.

        רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד :
        פִּרְחֵי פְרָחִים בָּךְ טָמַנּוּ רַעֲנַנִּים וּבְהוֹד,
        אֲשֶר נְשָקָתַם הַשֶּמֶש מִנְּשִיקָתָה רִאשוֹנָה,
        מַצְנִיעַ חֵן עִם יְפֵה קֶלַח, קְטוֹרֶת כּוֹסוֹ נְכוֹנָה.
        וְעַד שֶיָדְעוּ צָהֳרַיִם בְּעֶצֶם הַצַּעַר הַתָּם,
        וּבְטֶרֶם רָווּ טַל שֶל בּוֹקֶר בַּחֲלוֹמוֹת-אוֹר נִבְטָם.

        הֵא לָך הַטּוֹבִים בְּבָנֵינוּ, נוֹעַר טְהוֹר חֲלוֹמוֹת,
        בָּרֵי לֵב, נְקִיֵּי כַפַּיִם, טֶרֶם חֶלְאַת אֲדָמוֹת,
        וְאֶרֶג יוֹמָם עוֹדוֹ שֶתִי, אֶרֶג תִּקְווֹת יוֹם יָבוֹא,
        אֵין לָנוּ טוֹבִים מִכָּל אֵלֶּה. אַתְּ הֲרָאִית ? וְאֵיפה ?

        וְאַתְּ תְּכַסִּי עַל כָּל אֵלֶּה. יַעַל הַצֶּמַח בְּעִתוֹ !
        מֵאָה שְעָרִים הוֹד וָכוֹחַ, קוֹדֶש לְעַם מְכוֹרָתוֹ !
        בָּרוּך קָרְבָּנָם בְּסוֹד מָוֶת, כּוֹפֶר חַיֵינוּ בְּהוֹד...
        רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

        שאול טשרניחובסקי

        תל-אביב, 3.9.1938

        הגב לתגובה זו

        • הַחוֹל יִזְכּוֹר אֶת הַגַּלִּים, אֲבָל לַקֶצֶּף אֵין זוֹכֵר

          נתן ונחצ'ה, 09/04/07 21:06

          הַחוֹל יִזְכּוֹר אֶת הַגַּלִּים

          הַחוֹל יִזְכּוֹר אֶת הַגַּלִּים, אֲבָל לַקֶצֶּף אֵין זוֹכֵר
          זוּלַת הַהֵם, אֲשֶר עָבְרוּ עִם רוּחַ לַיְלָה מְאַחֵר
          מזִיכְרוֹנָם הוֹא לְעוֹלָם לא יִימָחֶה,
          לא יִימָחֶה.

          הַכּל יָשוּב אֶל הַמְצוּלוֹת, זוּלַת הַקֶצֶּף הַלָבָן
          נֵרוֹת הַלַיְלָה דָּעֲכוּ, הַיְדִידוּת, הַאַהֲבָה
          הַנְעוּרִים, שֶבָּאוּ פֶּתַע אֶל סוֹפָם.

          כָּמוֹהוּ גַּם, עַל חוֹף לִבָּם, רַטָט אָז מַשֶהוּ חִיוֵּור,
          וְהֵם רָשְמוּ בְּתוֹך הַחוֹל, כְּשֶהַיָרֵחַ העוֹבֵר
          הֵאִיר פִתְאוֹם, פָּנִים זָרוֹת וּשְחוֹק רָפֶה.

          הַכּל יָשוּב אֶל הַמְצוּלוֹת, זוּלַת הַקֶצֶּף הַלָבָן
          נֵרוֹת הַלַיְלָה דָּעֲכוּ, הַיְדִידוּת, הַאַהֲבָה
          הַנְעוּרִים, שֶבָּאוּ פֶּתַע אֶל סוֹפָם.

          היו שָם קוֹנְכִיּוֹת רֵיקוֹת, שֶנַהֲמוּ קִינָה שֶל יָם,
          ובֵּית עָלְמִין עַל הַגְבָעוֹת
          וְשְנַיִים שֶחָלְפוּ דוּמָם
          בֵּין החָצָב וְהַקְבָרִים וְהַשִקְמָה.

          הַכּל יָשוּב אֶל הַמְצוּלוֹת, זוּלַת הַקֶצֶּף הַלָבָן
          נֵרוֹת הַלַיְלָה דָּעֲכוּ, הַיְדִידוּת, הַאַהֲבָה
          הַנְעוּרִים, שֶבָּאוּ פֶּתַע אֶל סוֹפָם.

          מילים: נתן יונתן
          לחן: נחום היימן

          הגב לתגובה זו

  • 34.

    מצמרר ומרגש

    סימה, 09/04/07 14:45

    שרק תהיו בריאים ושזו תהיה המלחמה האחרונה שלכם ושלנו.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    ביננו- טנק המרכבה הוכיח את עצמו!

    שריונר, 09/04/07 14:44

    מרכבה סימן 3, שממוגנת פחות מה-4 אבל ממוגנת די בכבדות, עקב לקחי לבנון -עד הנסיגה(קו סגול), הצליחה לשמור על חייהם של 4 אנשי צוות!
    נכון, הם נפצעו, חלקם קשה- אבל חזרו בחיים!
    מרכבה סימן 2, לא היה שורד את הטילים האלה, ואנשי צוותו היו נהרגים!
    טנקאות לשמה, היא זו שמאפשרת לטנק להגן על אנשי צוותו. מעין הדדיות בין אנשי הצוות לטנק!
    שורה תחתונה- הסיפור הזה מוכיח 2 דברים חשובים.
    א- שטנק המרכבה על אף כל ההשמצות עשה את העבודה שלו.
    בב- ששריונרים הם לוחמים אמיצים ורציניים ומסתכנים לא פחות מאחיהם החירנקים, על אך התדמית השחוקה והרעוע שיש לחייל ולמוטיבציה הנמוכה להתגייס לשריון על פני החי''ר.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    ''טִיוּל שְנָתִי בִּלְבָנוֹן עִם עוֹד כַּמָה יְלָדִים בַּגַּן...''

    משה, 09/04/07 14:40

    ''אם הנחת העבודה שלנו היא כי הצפון הולך להיות מותקף, אני מציע שלפני שאנו מגיבים, לנקוט פעולות בשביל להגן על האוכלוסייה בצפון וראוי לעשות את זה שעה אחת קודם ולא להמתין להידרדרות. אני מציע לפני זה לעשות את כל פעולות ההכנה בצפון, בשביל לראות איך אפשר לצמצם את הנזקים בעניין, לפני שאנחנו תוקפים. ואם צריך להמתין כמה שעות - אז צריך להמתין אִתָּן''. מאיר דגן, ראש המוסד, ערב המלחמה.

    ''אַל יִתְהַלֵּל חוֹגֵר כִּמְפַתֵּחַ''. מלכים א', כ', י''א.

    ''יָקוּמוּ נָא הַנְּעָרִים וִישַחֲקוּ לְפָנֵינוּ''. שמואל ב', ב', י''ד.

    משה רודובסקי, אבא של גל רודובסקי זכרונו לברכה אשר נפל בפעולתה הכושלת-מרושלת של השייטת בלבנון אמר בשעתו: ''הם (מתכנני המבצע) חשבו שהם יוצאים לטיול שנתי עם כתה ז' בלבנון''. על משפט זה מבוסס השיר.

    ''טִיוּל שְנָתִי בִּלְבָנוֹן עִם עוֹד כַּמָה יְלָדִים בַּגַּן...''

    הֵם בָּחֲרוּ שֶלא לִשְעוֹת, לא להַאֲזִין כְּלָל, לְהִתְעַלֵּם לַחֲלוּטִין
    מהַצָּעַתוֹ-הַתְרָאָתוֹ ומאַזְהָרוֹתָיו שֶל רֹאש הַמוֹסָד, מֵאִיר דָגָן
    חָשְבוּ, כָּך עָשוּ לְעַצְמָם חֶשְבּוֹן, כִּי לְכָּל הַיוֹתֵר הֵם יוֹצְאִים
    לְטִיוּל שְנָתִי בִּלְבָנוֹן עִם עוֹד כַּמָה יְלָדִים בַּגַּן...
    לא קָלְטוּ, לא תָּפְשוּ, לא הִשְכִּילוּ לְהַבִין, כִּי הִכְרִיזוּ מִלְחָמָה (לא ''קְרָב'')
    אַך אֲבוֹי... כַּמָּה חָגָג לְפֶתַע ''פִּתְאוֹם'' הַבַּאלָאגַן...
    יָם הַדְמָעוֹת אֲשֶר נִשְפַּך מֵאָז בְּעֶטְיים
    הָפַך מִזְמַן כְּבָר לִהְיוֹת אַגָּן.

    מאיר דגן (ראש המוסד) ביום החטיפה: לפני שמגיבים - להכין את העורף

    ראש המוסד, האלוף (מיל') מאיר דגן, המליץ ביום פתיחת המלחמה בלבנון לעכב את התגובה הישראלית לחטיפת שני חיילי המילואים בידי חיזבאללה. דגן אמר בדיון: ''לדעתי, אנו הולכים במהלכים האלה להידרדר לעימות ארוך טווח. הפוטנציאל של עימות כזה לפגוע במטרות עורפיות בישראל הוא גבוה מאוד. לא חייבים לתקוף מחר בבוקר. אפשר להתכונן, להכין. מה יקרה אם נתקוף בעוד יומיים?''
    דגן סבר כי יש לנקוט צעדים בסיסיים לשיפור ההתארגנות בעורף הישראלי לקראת מתקפת קטיושות של חיזבאללה, בטרם יתקוף צה''ל בלבנון. הדברים נאמרו בהערכת מצב מיוחדת שכינס שר הביטחון, עמיר פרץ, בלשכתו בעקבות החטיפה. הישיבה התקיימה ב-12 ביולי אשתקד, בשעה 14:30. להערכת דגן כי מהלומה בלבנון תביא להסלמה ניכרת וממושכת שבמהלכה יותקף העורף, הצטרפו גם ראש השב''כ, יובל דיסקין וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף (מיל') עמוס גלעד.
    דיסקין טען, כי ''אין דרך להימנע מחזית בצפון. אם אנחנו יורים עליהם, אם אנו הולכים ליזום כעת, משמעות הדבר כי הם יירו עלינו חזרה ואנחנו נצטרך להמשיך, מתגלגל הגלגל''. עמוס גלעד צפה: ''הוא (חיזבאללה) יכה אותנו קודם כל בקטיושות רגילות, שמספרן עצום. הטווח שלהן הוא 20 קילומטר והעומק שלהן בגליל הוא גדול. זה אומר שהגליל יכול להיות די שומם''. גלעד הוסיף אזהרה לפרץ: ''אתה צריך להתכונן למלחמה ארוכה כשאין מקלטים בגליל - זה גם אחד הסודות הגלויים. אין בו מספיק מקלטים''. חרף האזהרות בישיבה בצהריים, המליצו בערב לממשלה שר הביטחון ובכירי צה''ל על תקיפה אווירית נרחבת ובכלל זה השמדת מערך הרקטות. בטרם התקיפה לא ניתנה הנחיה לנקיטת צעדים מיוחדים להכנת העורף בצפון, כמו גיוס מילואים משמעותי לפיקוד העורף או תדרוך של האוכלוסייה. בשורת תחקירים שנעשו לאחר המלחמה נמתחה ביקורת קשה על ההיערכות המאוחרת לטיפול באיום הקטיושות על העורף. כנקודת תורפה מרכזית סומנה העובדה שבזמן שהצבא התארגן בהדרגה למהלך התקפי ממושך, לא ננקטו צעדים דומים בעורף.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    אחי גבורי התהילה. (ל''ת)

    ראויים להערכה, 09/04/07 14:13

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    לא אזלו גיבורי ישראל.

    אסף, מילואים, 09/04/07 14:13

    כל כך טוב לדעת שיש עוד אנשים כאלה בקרבנו. אות ומופת לעם היהודי, לעם ישראל. זה פשע שאת סיפורי הגבורה האלה מספרים כה מעט. אנו עם שאינו ראוי לגיבורים הללו, אנו ראויים לבורות, לרדידות ולחומריות.
    אותנו מעניין יותר מה עשה יודה עם נינט, עם איזו בחורה חדשה יוצא אושרי כהן המשתמט. סיפורי הגיבורים ומורשת הקרב, שעליהם גדלתי ועל פיהם חונכתי כבן לעם שמדינתו עדיין לא קיימת במלוא מובן המילה, אינם נאמרים לדור הצעיר, זה כבר לא ''IN''. גדל כאן דור יותר זבל מהמנהיגים שלו. במקום להעלות על נס את הדברים הללו, אנו נותנים לבועה התל אביבית להסית את מחשבותינו לדברים הלא ראויים. להם אין מה לדאוג, כשהסירה תטבע הם ובניהם (המשתמטים ברובם), כבר לא יהיו כאן. הם כבר מסודרים בחו''ל.

    הגב לתגובה זו

    • Yep! it IS good to know that such

      Avnera, 09/04/07 15:52

      people still exist.

      הגב לתגובה זו

    • אסף, לא יכולת לבטא טוב יותר את תחושותיי!

      דני, 09/04/07 16:02

      לדבאון הלב, אתה כל-כך צודק!

      הגב לתגובה זו

    • צודק 100 אחוז (ל''ת)

      Away, 09/04/07 17:29

      הגב לתגובה זו

    • אתה ממש מגזים!

      H, 09/04/07 17:47

      נפל בגורלי לשרת בגדוד 184 של חטיבה 14 במלחמת יום הכיפורים(החטיבה של אמנון רשף). קרבות הבלימה והריצה מטורפת בהתקפת הנפל שניהל האלוף ברן שפיקד על אוגדה 162 והקרבות האיומים ב15 לאוקטובר על החווה הסינית כחלק מקרב הצליחה של האוגדה של אריק 143 .
      אתה לא חושב שצריך לחסוך את זה מהילדים והנכדים שלי!
      אתה רוצה שאכניס אותם לאוירה של אבל? יום זיכרון מתמשך?
      מה לא מגיע להם חיים נורמאליים בין מלחמה למלחמה?
      מי שרוצה להגיע לחומרים האלה, האנטרנט פתוח בפניו והוא יכול לקבל את כל האנפורמציה שרק רוצה. למה צריך למורח לנוער את סיפורי הגבורה בכל ארוחת בוקר, ערב וצהריים! תן לנוער להיות נוער. יודה ונינט הם אינם אויבים!

      הגב לתגובה זו

      • H ללוחם מגדוד 184.

        אסף, 10/04/07 04:35

        כמו רבים וטובים נלחמת ואני לא רוצה לתאר בכלל מה ראו עינייך כשאני כלל עוד לא נולדתי. אני דרך אגב מדור לבנון, הדור שלא חווה מלחמה (לשמחת כולנו) במלוא מובן המילה. ולעניין:
        אינני חושב שיש כאן הגזמה. בעקבות חדות הדברים הקצרים שכתבתי (אני לא נוטה להרחיב או לכתוב ספרים באינטרנט), נראה שהגעת למסקנה קצת שונה. אני גדלתי באווירה של אבל? לא! יום זיכרון מתמשך?? ממש ממש לא!!! היו לי חיים נורמאלים לחלוטין. כיליד שנת 76 גדלתי פחות או יותר כמו כולם, ורוב הדברים שידעתי על החיים, ידעו גם חברי. כמו שטויות שילדים תמימים ושובבים עושים היום כך עשיתי עם חבריי אז ואני משוכנע שכך גם אתה. מעבר לכך, היו לי כוכבי ילדות שמאד אהבתי ולא מעט מושאים לאהבה ולהערצה. אז מה שונה?????? תרשה לי לנסות לענות...עניין אחד הוא מידה: הדברים היו נעשים במידה ראויה, לא הסטרית ולא מתיימרת להחזיק אותך ואותי בגרון ו\או בביצים. עניין שני תוכן וכוונה: התכנים היו מכוונים למשהו עמוק יותר שנתן לילדים ערך מוסף, חינוכי ערכי, וכן... לפעמים גם מיליטריסטי מכוון.
        אין לי בעיה אישית עם נינט ויודה ואיני מחשיב אותם כאוייבים בשום פנים ואופן, להיפך, אני סבור שהם אנשים טובים. יחד עם זאת התופעה הזו בחברה הישראלית... תופעת יודה ונינט (וזו רק דוגמא כי יש תופעות גרועות מזו פי מליון) ואני חוזר שוב *תופעה*... היא אכן האוייב, משום שהיא משתלטת מאד וכל הדברים האחרים המוספים, הערכיים, הם שנדחקים הצידה.
        אם התת תרבות הזו היתה שולית לא היתה כל בעיה...
        לסיכום אומר לך אח יקר, אני אנסה בכל לבי ובכל כוחי להעניק לילדיי חיים נורמאליים ככל האפשר ועם זאת אני אבהיר להם שהמושג ''כאן'' הוא לא עובדה מוגמרת ושיש לנו עוד הרבה על מה להלחם. עבודה רבה לפנינו וכדי שנצליח לעשות את הבלתי יאמן, אנו צריכים לטפח כאן דור המשך של איכות. דור שידע בראש ובראשונה על צלילו של צחוק, טיבו ומגעו של חיבוק, חשיבותה של אחריות וערבות הדדית, אך בד בבד יצטרך דור זה לדעת שהדברים הללו לא ברורים כשמש וזאת עד שבאמת נדע שכשמש הם ברורים.
        כל טוב לך לילדיך ולכל משפחתך.

        הגב לתגובה זו

    • אתה אומר ''אושרי כהן משתמט'' וזה נכון,אבל דע לך שפני הדור לא כך! אחרת

      טל, 09/04/07 18:15

      אחרת לא היית שומע לפני תשעה חודשים שילד בן 20 נלקח מתוך הטנק שלו ושל צוותו בעזה,ועד עכשיו היית חושב שילדים בני 20,ואחיהם הקטנים הם חבורה של כלומניקים.
      גלעד שליט כולה בן 20! ואגב, אולי כדאי להבין את החבר'ה שלא רוצים להתגייס מסיבה מאוד פשוטה- שליט גולדווסר ורגב עדיין לא חזרו הביתה. המדינה לא דואגת להם, אז למה שהם ידאגו למדינה?
      אני לא אומרת שזה נכון להשתמט,גם אני עשיתי צבא. אני רק שואלת את עצמי, מה המדינה עושה בשביל החייל, זה שמקריב 3 שנים מחייו, ואת חייו עצמם, למען המדינה.

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    שועדת וינוגרד יקראו ויעשו חשבון

    אולמרט תתפטר, 09/04/07 14:08

    נפש. מכיוון ששומרים על שמו הטוב של המושחת אולמרט.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    גיבורים (ל''ת)

    שמעון, 09/04/07 14:03

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    גיבורים אמיתיים, הרבה גאווה עשיתם !

    איציק, 09/04/07 13:53

    צמרמורת עברה בכל הגוף בעת קריאת הבכתבה. נותן המון כח לדעת שיש בנים כאלו בעמינו !

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    לצאת להפגין עד שאולמרט יתפטר

    להורים, 09/04/07 13:48

    החיילים נהרגו לחינם.

    הגב לתגובה זו

    • אני בעד (ל''ת)

      אני, 09/04/07 17:59

      הגב לתגובה זו

      • גם אני (ל''ת)

        מהפכה, 10/04/07 14:30

        הגב לתגובה זו

    • רבים מההורים מודעים לעובדה שבניהם נפלו לחינם ושהמלחמה היתה נמנעת

      בתיה, 09/04/07 18:26

      ומיותרת. להורים הללו, אין לא את הכוחות ולא את היכולת לצאת עתה להפגנות על מנת להפיל את הממשלה השלומיאלית ששלחה את בניהם ובנותיהם, בתנאים כאלה, לקרב. מעייניהם של ההורים צריכים להיות נתונים קודם כל לעצמם ולהישרדותם העצמית לאחר אובדן היקר להם מכל. את המלחמות אותן יש לעשות צריך לעשות הציבור והעם אשר גם אינו צריך לצפות מן ההורים שיצאו עתה למאבקים נוספים.

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    צוות חנוך - עם ישראל חייב לכם ולשכמותכם - על כולנו לתרום ופחות לקטר (ל''ת)

    אהבת ישראל, 09/04/07 13:48

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    אולמרט ופרץ המושחתים תקראו

    אולמרט תתפטר, 09/04/07 13:48

    ותסיקו מסקנות.
    לכו הביתה כל המדינה מבקשת.
    ולך מ ר וינוגרד תקרא ותעשה חשבון נפש על זה שאתה שומר את האתרוג אולמרט ועש מו הטוב.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    תודה רבה לגיבורי צה''ל

    אלכס מהכרמל, 09/04/07 13:46

    בכל פעם תורו של אחר לבצע את משימת הלחימה וההגנה על עם ישראל, וגם הפעם לא ביישו הלוחמים את מדיהם והביסו את החיזבאללה תבוסה קשה בהורגם מאות רבות של לוחמי גרילה מאומנים היטב.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    The Best of the Best of the Best!! (ל''ת)

    Avnera, 09/04/07 13:45

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    הם עושים כסף על הראיון כמו הבריטים? (ל''ת)

    פיי טורני, 09/04/07 13:43

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    איזה בלגן היה

    H, 09/04/07 13:42

    יאללה, מהר, מהר, מהר!
    נוהל קרב על מכסה מנוע.
    מט''ק בלי מפה
    ירי כחול על כחול!
    מזכיר את חילוץ המעוזים במלחמת יום הכיפורים!
    טנקים מטפטפים קדימה וחופים סאגרים לפי משקל. יאללה מהר, מהר, מהר.
    טנק אם תותח שלא עשו לו תאום כוונות כמו שצריך. מקלע מקביל ללא ארגזי פעולה למא''ג
    מקלע 03 שהדסקיות לתאום נקירה מתאימות לבראנויג עם שירשור בד ולא שירשור חוליות. אין מקלע מקביל ואין מקלע מפקד אין כלום אבל יאללה מהר, מהר, מהר כי יש פצועים שאין מורפין לתת להם
    יאללה מהר, מהר, מהר.
    ''אני לא יודע למה קיבלתי צל''ש רציתי רק לחזור בשלום''

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    ובנתיים - הילדים של אולמרט משתמטים

    אסי, 09/04/07 13:41

    הבת דנה מפגינה למען זכויותיו של נאסראללה , הבן אריאל משתמט מצה''ל ומפגין בצרפת למען אסד, והבן שאול סרבן שירות, מפגין בניו יורק למען אחמיניגאד.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    תקרא את הכותרת. תתבייש הרגת

    לאולמרט, 09/04/07 13:40

    1559 חיילים.לך הביתה מושחת.
    ותעשה חשבון נפש.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    איזה בלגן היה

    H, 09/04/07 13:39

    יאללה, מהר, מהר, מהר!
    נוהל קרב על מכסה מנוע.
    מט''ק בלי מפה
    ירי כחול על כחול!
    מזכיר את חילוץ המעוזים במלחמת יום הכיפורים!
    טנקים מטפטפים קדימה וחופים סאגרים לפי משקל. יאללה מהר, מהר, מהר.
    טנק אם תותח שלא עשו לו תאום כוונות כמו שצריך. מקלע מקביל ללא ארגזי פעולה למא''ג
    מקלע 03 שהדסקיות לתאום נקירה מתאימות לבראנויג עם שירשור בד ולא שירשור חוליות. אין מקלע מקביל ואין מקלע מפקד אין כלום אבל יאללה מהר, מהר, מהר כי יש פצועים שאין מורפין לתת להם
    יאללה מהר, מהר, מהר.
    ''אני לא יודע למה קיבלתי צל''ש רציתי רק לחזור בשלום''

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    מ''גד 53 צריך ללכת הבייתה הפקיר את מפקדיו וחייליו

    חייל מהגדוד, 09/04/07 13:37

    בגלל רשלנותו הגדוד שילם מחיר מאוד יקר חבל שאלה המפקדים.איפוה שיש מחדלים יש גיבורים-חבל שכך.

    הגב לתגובה זו

    • אתה בטוח לא לוחם בגדוד אלא מתחזה

      חנוך, 17/04/07 12:24

      שמעז באופן השפל ביותר להעביר ביקורת על משהו שאינך יודע או מכיר!!! המפקד הזה הוא מפקד נערץ שפעל בגבורה ומתוך דאגה מתמדדת לחייליו ומפקדיו. זה פשוט גועל נפש לקרוא את הדברים שנכתבו כאן על ידך, אני דוחה אותם בשאט נפש.

      הגב לתגובה זו

    • מי שהיה שם באמת יודע שמה שכתבת אין

      טל, 17/04/07 12:28

      לו שום קשר למציאות.
      מדובר באחד המפקדים היותר טובים, מוכשרים שיש בצה''ל. לוחם ללא דופי שחיי חייליו הם נר לרגליו. אתה לעומת זאת מתחזה עלוב ופטתי, שמעז למתוח ביקורת על משהו שאין לך שום מושג בו.
      תתבייש ואם לא אני מתבייש בשמך

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    גיבורים

    db, 09/04/07 13:35

    אם לכל אחד מאיתנו היה טיפה ממה שיש בגיבורים הללו, מי יתן ושלווה תחזור לשכון בליבם

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    Heroes

    Eitan, 09/04/07 13:33

    It is so sad to realize we have such heroes among us and such unreliable politicians

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    גיבורים

    גדי, 09/04/07 13:24

    מי אמר שצהל עשוי משוקולדה.
    החיילים יותר אמיצים מכל דור אחר, יש על מי לסמוך, וכל מלחמה תגמר בנצחונות שלנו כי את המלחמה האחרונה פשוט נצחנו, רק הפרשנים שישבו בתוך חדרים ממוזגים חושבים אחרת.

    הגב לתגובה זו

    • נצחנו? כמה קבלת עבור התגובה? (ל''ת)

      אולמרט הביתה, 09/04/07 14:20

      הגב לתגובה זו

    • At last a sensible and true response! (ל''ת)

      Avnera, 09/04/07 15:48

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    מרגש!

    שיריונר, 09/04/07 13:16

    האדם שבטנק יצנח!

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    לקרוא ולבכות לדעת שחיילי צה''ל שהם הטובים בעולם מודרכים על ידי חבורה

    just me, 09/04/07 13:16

    של פוליטיקאים מלוכלכים חסרי עמוד שדרה ומוסר.

    גיבורים אחד אחד נאלצים לשרוד כי יש לנו ראש ממשלה 0 ושר בטחון מתחת ל-0.

    מצדיע להם כול הכבוד!.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    הפאשלות של - פרץ חלוץ ואולמרט (ל''ת)

    חשבון נפש, 09/04/07 13:15

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    וינוגד עדיין שומר על האתרוג על אף

    לא לשתוק, 09/04/07 13:14

    כל מחדליו.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    בושה לאולמרט פרץ וחלוץ!!!!!!!!!! (ל''ת)

    מושחתים הביתה, 09/04/07 13:13

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    מתי פרץואולמרט ילכו הביתה?לא יאומן

    לצאת להפגין, 09/04/07 13:12

    אחרי כל המחדלים במלחמה והם עדיין שורדים?מה שכי מרגיז שוועדת וינוגרד שומרת על עצמם וזאת ההוכחה לשם כך אולמרט המושחת רצה את וינוגרד.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    צאו להפגין יומם וליל מול בית אולמרט

    להורי השכול, 09/04/07 13:11

    לא להניח לו.
    שילך כבר הביתה יחד אם פרץ. וכל ממשלת קדימה הפושעים.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    אולמרט פרץ וחלוץ לכו הביתה-דם חיילינו

    אולמרט לך הביתה, 09/04/07 13:10

    זועק מהאדמה.
    והאתרוג מר וינוגרד שומר על שמכם.
    ממש בושה וחרפה.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    וינגורד תקרא תתבייש. מחדלי אולמרט

    לא ייאמן, 09/04/07 13:08

    פרץ וחלוץ. להעיף אותם מהר הביתה.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    גיבורים !!!

    אביב, 09/04/07 13:06

    סיפורם צריך להילמד בבתי הספר התיכוניים. אולי ללמוד פחות פרק אחד בלשון או בספרות אבל כן ללמוד פרק חשוב בציונות, אחוות לוחמים וגבורה.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    כתבה מרתקת ומאלפת על הגיבורים האמיתיים במלחמה מיותרת ונמנעת זו. (ל''ת)

    אזרח, 09/04/07 13:03

    הגב לתגובה זו

    • צריך גיבורים כאשר ההנהלה דפוקה

      יוספוס, 09/04/07 17:24

      בדיחה ישנה מספרת על כך שבשנות החמישים נפגשו גנרל רוסי וגנרל בריטי במסיבת קוקטייל, הרוסי אמר לו איזה חיילים יש לך אנחנו נצחנו את מלחמת העולם על דם חיילינו הגבורים וחלקנו 20,000,000 מדליות כאות גבורה, ענה לו הבריטי כאשר חייל האוויר מגיע בזמן כאשר הטנקים מגיעים בזמן הם מחומשים והצוותים רעננים, כאשר המודיעין מבין מה קורה ומה האויב הולך לעשות, כאשר הפקוד העליון מבין מה הוא רוצה מעצמו ומה הוא רוצה מהגנרלים בשטח לא צריך גבורים הכל מתנהל חלק כמו בתרגיל למעט מספר מועט של אבדות.

      והמסקנה של אותה בדיחה עתיקת יומין, גבורה ודם רב של חיילים נדרש רק כאשר העסק מתנהל כבית
      זXנXת אחד גדול.

      חג שמח לכולם.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    כורחם ('גיבורים בעל כורחם') כותבים בעברית עדיין באות ח מלשון כורח. (ל''ת)

    עמי, 09/04/07 12:52

    הגב לתגובה זו