• 20.

    לא הבנתי מה הבעיה

    אאא, 04/04/07 20:52

    להבדיל מישראל שרוצה לחסות בצילו של המערב הנוצרי ישנן תרבויות אחרות ששואפות לסיים את הדומיננטיות של המערב הנוצרי ולבוא במקומו.
    טבעי ולגיטימי.
    הדומיננטיות של המערב צפויה להסתיים לקראת סוף המאה.הדמוגרפיה והניוון הפנימי יעשו את שלהם.אני לא חושב שהאיסלם יבוא במקום אלא הסינים,אבל חילופי דומיננטיות וקריסה של תרבויות ומעצמות היא דבר טבעי ובלתי נמנע.

    המערב הנוצרי השיג את הדומיננטיות שלו במאה ה 14 באותן שיטות בדיוק מהן אתה כלכך טורח להזדעזע.

    הגב לתגובה זו

    • אתה משווה את המאה ה-14 לאלף השלישי?

      חשוב שנית, 05/04/07 15:16

      בדרך כלל התגובות שלך קצת יותר אינטליגנטיות.

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    המאמר פורסם לראשונה באומדיה (ל''ת)

    ודייק, 03/04/07 22:41

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    מוסלמים, מה רציתם ?

    איש, 03/04/07 13:28

    אותו מצב יש גם ברשות הטרור הפלסטינית.אם אנשים כאלה לעולם לא יהיה שלום, אנשים כאלה רוצים לרחוץ בדם של האויב שלהם.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    קצת דיוק ועובדות...

    רחל, 03/04/07 12:54

    הספרים של החמאס שואבים את השראתם בדיוק מהספרים באירן, היא הפטרונית של חמאס... למעשה זה אחד הפרדוקסים הגדולים - ארצות הברית תמכה בעיראק במלחמת איראן עיראק...
    מעבר לזה, המוסלמים באמת תרמו לאלגברה, ממליצה לכם לקרוא את ספרו של מריו לביו 'חיתוך הזהב'. הכל כתוב שם, או ללכת לויקיפידיה ולחפש בערך אלגברה. בערך איסלם זה לא מופיע - בדוק.
    ולהבדיל מאירן ישראל שלנו מצויה בסכנה קיומית אמיתית מאז שהיא קמה.... על איראן איש לא מאיים. למעשה אף אחד לא רוצה לעשות להם שם כלום הם פשוט מדינת טרור והם מממנים ומאמנים ארגוני טרור שרוצים להרוס אותנו והנשיא שלהם מצהיר בגלוי שהוא רוצה למחוק אותנו מעל פני האדמה.
    ולהבדיל - ישראל מצויה מאז שהיא קמה במצב חירום... תבדקו בעצמכם ותגלו...
    פיגועים, מלחמות תכופות וכדומה הן הגורם לכך לא הטבע המיליטנטי של העם היושב בציון...
    ואגב, במגילת העצמאות שלנו יש סעיף שקוא במפורש לשלום בר קיימא עם מדינות ערב - מישהו קרא???

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    אחרי השנאה אתמול בהגדה של פסח לגויים

    רן, 03/04/07 11:06

    והפרנויה מהשמדה, זה נשמע משחק ילדים. בוודאי שב115 ספרים תצליח למצוא כמה ציטוטים קיצוניים.

    הגב לתגובה זו

    • ממש, אני בטוח שאתה גם קורא את ההגדה

      ., 03/04/07 12:20

      בזמן שאתה אוכל פיתה עם נקניק חזיר ברוטב פטריות ושמנת.. סע סע, לא צריך כאן עוד פוסט-מודרניסטים ''נאורים'' שונאי עמם, יש מספיק כמוך.

      הגב לתגובה זו

    • אתה צודק.. האיראנים בכייף.. הבעיה הוא היהודים

      צ לנדו, 03/04/07 15:17

      כתבו עליך בהגדה כבר: הבן הרשע. לכן אמרו חכמים:

      ''הזהרו בדבריכם...''

      שהיר תמיד יש טפשים ורשעים שיכתבו דברים כמו שלך....

      אם לא רוצה להתעמק.. לפחות אל תדבר.. ותקרא שוב את המפשטים הראשונים של המאמר: החלפת ''שלום'' ב''מלחמה'' .. עלוב שכמותך, חבל שבזבזתי את הדקה לכתוב תגובה... תתבייש!

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    כתבה חשובה שמוטב שידברו בה רבות

    די לכיבוש, 03/04/07 10:34

    אני כשלעצמי , בהיותי משכיל המכיר את היסטוריית האיסלאם לעומק - לא מוצא בה משהו שאיני מכיר אולם ראוי בהחלט לפרסם כתבות שכאלו על מנת ששמאלנים ובורים יבינו את מציאות כדור הארץ הלכה למעשה ולא מפיהם טיפשים בורים ותמימים .

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    ''חיפאי גאה'' שמופיע ברזומה של הכותב -

    ירושלמי גאה, 03/04/07 06:03

    האם מדובר על גאה במובן החיפאי של המילה או במובן העליז שלה?

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    מוזר ומעניין

    עופר, 03/04/07 00:37

    לפי התגובות, אם לא הייתי יודע שזה אתר ישראלי, הייתי בטוח שזה עוד אתר איראני.

    היום ליל הסדר ומתוך ההגדה יש שיר נחמד:
    והיא שעמדה לאבותינו ולנו.. שבכל דור ודור קמים עלינו ולכלותנו.

    מעניין מי מגדל ילדים יותר פרנואידים - הם או אנחנו.

    הגב לתגובה זו

    • לדעתי, זה עובד אחרת על המוח

      ברוריה מהקריות, 03/04/07 12:49

      כשאתה קורא את זה פעם בשנה, מאשר כשאתה דוחס את זה לילדים רכים כל היום. לא ידוע לי על שהידים בעם ישראל. כוונתי לשהידים כפי שאנו מכירים אותם: רצח מטווח קצר בנשים בהריון , רצח של מאות ילדים קטנים, רצח של זקנים , ועוד. לך ידוע על משהו כזה בהסטוריה של העם היהודי?

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    האם יש מסמך באנגלית לגבי הטקסט שמופיע כאן?

    לניר, 02/04/07 20:07

    ומהו שם המרכז באנגלית (אני מניח שמדובר במרכז שממוקם בחיפה).

    הגב לתגובה זו

    • חפש בגוגול westoxication (ל''ת)

      אמא, 03/04/07 01:34

      הגב לתגובה זו

    • מחקר על הספרים האיראניים

      ניר, 04/04/07 01:38

      אתה מוזמן לעיין במחקר כולו באתר: www.edume.org

      הגב לתגובה זו

      • תודה

        לניר, 04/04/07 06:36

        ובהצלחה בעבודה החשובה.

        הגב לתגובה זו

  • 11.

    גם המוסלמים שיושבים במערב ורואים את

    זעפרני, 02/04/07 15:14

    המציאות מוסתים - ראה לונדון מדריד פאיז ועוד. ועל כן הדימוקרטיה חייבת לשים סייגים -זה נשמע נורא- על מנת שתוכל להתקיים.כי הם מנצלים את המערב על מנת להרסו מבפנים. ולמה ללכת עד אירן או אנגליה. חפשו אצלנו בשכונה...

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    לפני שאתה מרחיק עד אירן...

    ארז, 02/04/07 14:25

    תבדוק מה קורה פה, מתחת לאף, אצל שכנינו החביבים...

    הגב לתגובה זו

    • אין פרופורציה

      הראל, 03/04/07 00:22

      אסופת הפליטים הערביים אינה מדינה עם צבא חזק, שאיפות בתחום הגרעין וכו'.

      הגב לתגובה זו

      • המציאות בשטח מלמדת אותנו

        ברוריה מהקריות, 03/04/07 12:52

        דוקא שהם החזקים יותר. תנסה לחשוב יותר לרוחב. מי ממן אותם? מי נלחם עבורם באו''ם? מי שולח להם נשק? ואיך הם מגיעים לאמונים באירן בסוריה בלבנון? אפילו המצרים עוצמים עין כשנוח להם. המצרים פותחים את העין התורנית רק כאשר הם מרגישים מאוימים. הפלסטינים יותר מסוכנים , לדעתי, הם יותר קרובים. תראה מה שהם עושים אם הקסאמים והפיגועים. כי אל נא תשלה את עצמך, הפיגועים יגיעו ולא רחוק היום

        הגב לתגובה זו

  • 9.

    המלחמה היא השלום באיראן דווקא? למה ללכת רחוק ? חפש מתחת לפנס. (ל''ת)

    קורבן שלום, 02/04/07 13:39

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    בתמונה הזאת אתה דומה לפול ג'יאמטי... (ל''ת)

    אדם הזקן, 02/04/07 12:46

    הגב לתגובה זו

    • נכון,הוא ממש דומה לו,איזה קטע! (ל''ת)

      בובי, 02/04/07 16:28

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    גם אצלנו יש נשיא פרסי רב עלילות

    אבי, 02/04/07 12:20

    אולי משום כך אצלנו גירוש יהודים מבתיהם הוא מעשה דמוקרטי משובח. הפקרת איזורים מארצנו לשלטון טרור זה שלום. והתעלמות מחימוש טילים בצפון ובדרום הוא מעשה נבון..

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    ופה יש דמוקרטיה! פה האנשים כותבים מסרים כאלה מרצונם החופשי!

    שפוי מלחמה, 02/04/07 11:55

    זה נקרא טוקבקים...

    הגב לתגובה זו

    • א. לא, ב. זה בדיוק נקרא דמוקרטיה.... דביל

      שמש העמים, 02/04/07 14:02

      תחזור לנפנף את הדגל צ'ה גווארה שלך ותפסיק להטריד אותנו. תמיד אמרתי שהשמאל הקיצוני נוטה לפשיזם רעיוני, אפילו יותר מהימין הקיצוני.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    וישראל יותר טובה?

    ציון הלא תשאלי?, 02/04/07 11:44

    ''טוב למות בעד ארצנו'' - בדיוק כמו איראן.
    ''עבודה עברית'' - ומייבאים עבדים.
    ''טוהר הנשק'' - ומפציצים מרכזי אוכלוסייה.
    ''תדע כל אם שהיא מפקידה את ילדיה בידי מפקדים ראויים'' - המפקדים שלנו אלופים רק בכסת''ח.
    ''לא משאירים פצועים בשטח'' - וד''ש לפולארד, גלעד ושאר החבר'ה.
    ובאותה הזדמנות:
    ''מדינה שכיף לחיות בה'' - וקיבלנו את אולמרט והירשנזון.

    חוץ מזה אני מבין את האיראנים, עם נשיא כמו שלנו הם מפחדים שנאנוס אותם, לא סתם הוא מייצג את ישראל בעיני העולם.


    הגב לתגובה זו

    • צודק 100 אחוז (ל''ת)

      אפרת, 02/04/07 12:21

      הגב לתגובה זו

      • טיפשים, מרושעים ודמגוגים בלי הפסקה (ל''ת)

        לזו שמעליי, 02/04/07 14:46

        הגב לתגובה זו

    • מציע לך לחיות באירן צרפת או ברוב העולם ותבין שישראל הרבה יותר טובה (ל''ת)

      רואה שקוף, 02/04/07 13:02

      הגב לתגובה זו

    • אוויל ב- 100%

      Joe Anaaref, 02/04/07 13:06

      עליך נאמר ,מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו''.
      אידיוט.

      הגב לתגובה זו

      • אידיוט? חתיכת צביעות שכמוך.

        כדאי שתפנים, 02/04/07 13:55

        מה שאנו עושים מדאיג אותי, אבל הצביעות והשקרים מדאיגים הרבה יותר.
        בהתחלה משקרים לעולם, ואז משקרים לעצמנו, ואז מתחילים להשתכנע שבעצם השקר הוא האמת, ובסוף באה מלחמת לבנון השניה ומראה שאפשר לשקר לאנשים אבל לא למציאות.
        ואתה עוד חותם ב-IsraHell, נראה שיש לך פיצול אישיות רציני.

        הגב לתגובה זו

        • אולי אנחנו לא טלית שכולה תכלת, אבל...

          מיXתפוזים, 02/04/07 16:04

          אנחנו BY FAR הרבה יותר מוסריים מכל עם ואומה על פני כדור הארץ לאורך כל ההסטוריה.
          ד''א: ביקורת עצמית - תכונה יהודית ידועה, שבגינה אנו מכונים ''אור לגויים''.

          הגב לתגובה זו

          • אפשר גם קצת מהטריפ שלך?

            הוא, 02/04/07 19:09

            מעניין מה ערבבת במיץ?
            פעם לפני יותר ממחצית המאה היו היהודים מוסריים. כיום היהודים אולי עדיין כך אך היהודים הישראלים כבר מזמן לא.
            תאבי בצע (ומי שאומר אחרת אינו קשור למציאות של עצמו) כי הם הרי ''לא פריירים'' אז גנבו פו מגבת שם סבון והופ זה נהיה כיורים ואמבטיות.
            ביקורת עצמית? ערבים בכנסת לא מעניינים אותי בשורות אלה אבל היהודים שם OMG . אנסי הוא רק ההתחלה. ולרואה שקוף אני מציע באמת לנסות זאת אתה לעולם לא תצליח לחזור לבור האשפה הזה.

            הגב לתגובה זו

        • אולי כדאי באמת לשלוח אותך לכמה שנים באיראן

          פרעה, 02/04/07 18:32

          כדי שתלמד מה זה דיקטטורה דתית פנאטית שבה המונח ''זכויות אדם'' ו''חופש הביטוי'' הן בדיחות עצובות, ומה זה בהשוואה לישראל, הדמוקרטיה הליברלית המערבית שאתה כל כך נהנה להכפיש. מהשמאל של היום לא נותר דבר חוץ מילדים משולהבים, שונאי עצמם, לובשי חולצות עם תדפיסי צ'ה גווארה.

          הגב לתגובה זו

          • אתה מדבר על איראן, או על הרבנות הראשית?

            זה מההתחלה, 03/04/07 01:14

            דמוקרטיה ליברלית מערבית אלק, כאן זה יותר ויותר דמוקרטיה של אוליגרכיות. האלפיון העליון, הפוליטיקאים המושחתים והצבא השמן סוגרים ביניהם את העיניינים והאזרח הקטן נדפק.
            ומאיפה הסקת שאני שמאל? ובטעות, אני מבטיח לך. אלא אם כן השמאל בארץ התחיל לדגול בהפצצת עזה חזרה לתקופת האבן.

            הגב לתגובה זו

            • בלה בלה בלה

              פרעה, 03/04/07 10:49

              הרבנות הרבנות, כאילו זה מה ששולט במדינת ישראל, זה מה שיש לעלובים כמוך להגיד כשמעמתים אותם עם עובדות, לזרוק סיסמאות טיפשיות שלא מחזיקות שיט, ''הרבנות, דגנרלים, אוליגרכיה'', בסדר, עשינו עסק, ישראל היא דיקטטורה פשיסטית דתית ימי ביניימית חשוכה, עכשיו אתה שמח? נגב את הגרבר מהחולצה ולך לגן.

              הגב לתגובה זו

            • יופי, מגן במרץ על מדינת ישראל וקורא לעצמו פרעה. (ל''ת)

              קראת פעם תנ''ך?, 03/04/07 21:01

              הגב לתגובה זו

    • אם ישראל כל כך גרועה...

      ארז, 02/04/07 14:27

      מדוע לא תהגר לאחת ממדינות ערב ה''נאורות'' וה''מתקדמות''?
      לבטח יהיה לך שם הרבה יותר טוב מאשר בישראל ה''פאשיסטית'' וה''חשוכה''...

      הגב לתגובה זו

    • יש בזה משהו

      שם, 03/04/07 01:31

      אבל אני חושב שאתה לוקח את זה רחוק מדי.

      הגב לתגובה זו

    • מי מפציץ אזורי מגורים ?

      5555, 03/04/07 13:32

      זאת אשמת הטרוריסטים שמתחבאים באיזור מגורים כמו עכברושים מוכי כלבת

      הגב לתגובה זו

      • כן. כמו הקרייה בת''א. (ל''ת)

        לא אזור מגורים?, 03/04/07 20:59

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    ומה עם ספרי הלימוד הפלשתינים? תמיר פעם דפדפה בהם? (ל''ת)

    כדאי לה =====, 02/04/07 11:27

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    טוב מאד

    גמליאל, 02/04/07 11:19

    זו פשוט ברירה טבעית. ממילא יש יותר מדי אנשים בעולם אז ממש לא מפריע שהמוסלמים הם מתאבדים. מטרתנו אנו היא להחדיר בהם בתעמולה את האמונה שכל גרגיר וגרגיר חול על שפת הים הוא יציר כפיו של המערב. כך הם ילכו ויתאבדו בצרורות על חוף הים ויסייעו בכך לדילול אוכלוסיית העולם.

    ספרו לי על דבר טוב אחד שהביאה האומה המוסלמית המפוארת ב-1400 שנה ואשתוק לתמיד. מדען אחד, סופר אחד, צייר אחד, רופא אחד, משהו. אבל לא תוכלו לספר כי פשוט אין. מה שכן בכריתת דגדגנים הם אלופים.

    הגב לתגובה זו

    • אלגברה

      Adam West, 02/04/07 12:43

      אני לא מת על הערבים אבל הם המציאו את האלגברה...

      באזור ימי הביניים השמרנים השתלטו ובכך שמו קץ להתקדמות האסלאם (בימי הביניים הם היו מתקדמים יותר מהאירופאים)

      הגב לתגובה זו

      • אולי הם ניכסו לעצמם את המצאת האלגברה

        מיקי, 02/04/07 16:00

        לא אתפלא אם מי שכן המציא אותה היו היהודים שחיו בארצות ערב, שלאורך כל ההסטוריה היו היצירנים, המלומדים והתורמים למדע ולרוח.

        הגב לתגובה זו

        • ההודים המציאו את האלגברה, הפרסים פיתחו והערבים הביאו את זה לאירופה (ל''ת)

          סולימאן המופלא, 02/04/07 17:59

          הגב לתגובה זו

        • עד כמה שאני שונא אותם...

          אני, 02/04/07 19:17

          אלגברה הם המציאו ולא היהודים (שאמנם השתתפו אך בעיקר בתרגום). האפס הוא שלהם, רפואה מודרנית, ועוד הרבה. אפילו עבודתו של פיבונצ'י לא היתה מתאפשרת ללא ריכזו ערביי ספרד את הידע.
          בקורדובה שבספרד היה מרכז הידע במשך מאות שנים עד שהשתלטו הקיצונים על ה''מדרסה'' והפכו אותם למרכזי לימוד דת האיסלאם.

          הגב לתגובה זו

          • האפס לא שלהם

            44, 03/04/07 13:31

            למורת שהם אפסים, את האפס המציאו בהודו-סין והערבים רק הפיצו אותו

            הגב לתגובה זו

            • אני אמנם לומד פיזיקה ולא מתמטיקה

              אני, 03/04/07 19:08

              אבל היה בלימודי יסוד הוא דומה.
              את מה שהם הפיצו כתבתי לך בהקשר פיבונאצ'י (אם אתה יודע בכלל מי זה) האפס הוא רק שלהם ולא יעזור לך.

              הגב לתגובה זו

      • הערבים ממש לא המציאו את האלגברה. הממציא הוא דיופנטוס ההלניסטי (ל''ת)

        אלכס מהכרמל, 02/04/07 18:40

        הגב לתגובה זו

        • כל אחד משחק אותה ממציא משהו

          יוסי בכינור, 03/04/07 10:05

          האלגברה הומצאה (והייתה בשימוש) ע''י השומרים שחיו במזרח התיכון אבל לא היו ממוצא שמי בכלל. הם בנו בעזרתה מבנים כבירים והקימו אימפריה. אז למה דחפו אותי לנמל בחיפה לנשום אויר מזוהם אלכס? החיים טובים למעלה בכרמל?? למה האלגברה לא פותרת את המישוואה הזאת?

          הגב לתגובה זו

          • ידידי, ככל הידוע לי, קו 37 לא בוטל

            אלכס מהכרמל, 03/04/07 12:54

            והכרטיס עולה 5.50 שקלים. ואגב, הרבה אנשים היו שמחים ''שידחפו אותם לנמל'' ולהרוויח משכורות גבוהות עם תנאים מופלאים.

            הגב לתגובה זו

      • לא בדיוק

        ככ, 03/04/07 13:30

        הם רק הפיצו אותה

        הגב לתגובה זו

    • ריקודי בטן, הולך? (ל''ת)

      ופלאפל., 02/04/07 13:58

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    לא צריך להרחיק עד איראן, ראה מה לומדים בשטחים ובמצרים

    מיXתפוזים, 02/04/07 10:54

    ומי שחושב על שלום בדורינו, בדור הבא או עוד שני דורות חי בפנטזיה.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    חינוך למלחמה

    דני מור, 02/04/07 09:38

    האם בכוונה כתב העורך את הטוב המלחמה והחירות בצד אחד ואת הרע השלום ועבדות בצד שני?

    האם לא היתה אצלנו מלחמה שנקראה ''מלחמת שלום הגליל''? והאם לא לימדו אותנו שהמלחמה תביא שלום? כמו אחת הסיסמאות ב-1984 - ''מלחמה היא שלום''.

    האם הסיפורים והשירים שלנו לא מהללים גיבורי מלחמה? האם לא תולים אצלנו בכיתות תמונות של גיבורי מלחמה ולא קוראים את צוואותיהם?

    אם אנחנו לא מחנכים למלחמה אז איך זה שכמעט כל יהודי בישראל יגיד לך שצריך להרוג את כל הערבים?

    אין שום דבר מיוחד בזה שהם מחנכים למלחמה. הם משתמשים בתקשורת המערבית ובדמוקרטיות המערביות כדי להשתלט על המערב. והם מתקדמים לא רע במלחמה שלהם כבר כמעט וכבשו את כל אירופה.

    השאלה איך המערב מתמודד עם זה. העירק ראינו מלחמה פשוטה לא עובדת.

    הגב לתגובה זו

    • אצלם מחנכים לשנאה

      ר5, 03/04/07 13:29

      כל מלחמות ישראל היו מלחמות הגנה.

      הגב לתגובה זו

    • דני, כמה הערות

      דוד, 04/04/07 00:01

      א. אף אחד לא אמר שמלחמת שלום הגליל היתה אמורה להביא ''שלום''. הכוונה היתה להביא להפסקת הירי לכיוון ישראל, לא יותר. ובטח שאף אחד לא ''לימד אותנו'' שהמלחמה הזאת היתה מוצדקת. (אתה מבין, יש הבדל קל בין התבטאות צעקנית של פוליטיקאי לבין תכנית לימודים רשמית).

      ב. במקרה והבנת העברית שלך לקויה, בכינוי ''שלום הגליל'' הכוונה היא ל''שלומו הטוב'' של הגליל (שחטף מטחים כל יום באותה תקופה), ולא ל'' שלום בין ישראל ללבנון''.

      ג. להלל גיבורי מלחמה זה בסדר. להלל את המלחמה_עצמה_זה כבר לא בסדר.
      כל הנקודה במאמר היתה שבאיראן מחנכים ילדים ש''צריך ליזום'' מלחמה. תראה לי ספר לימוד ישראלי שאיכשהו מחנך, או אפילו רומז לדבר כזה.

      ואגב, אורוול התכוון למשהו אחר לחלוטין. אבל זה כבר נושא נפרד.

      הגב לתגובה זו