• 95.

    יש ראיות למכביר

    גשש, 03/08/07 12:54

    היה סחר סמים בהקף מליוני דולרים באשור גורמים ממלכתיים ובידיעתם גם בנקודת דיווח 105 שם נחטפו החילים .מתברר הפרקליטות לדורותיה אישרה זאת עוד מימי רמת המעלה דורית ביניש .

    הגב לתגובה זו

  • 94.

    כל חום שעובר מוכיח עד כמה אייזנקוט אשם בכשל-וינוגרד יוכיח (ל''ת)

    האמת יוצאת לאור, 31/03/07 19:12

    הגב לתגובה זו

    • אייזנקוט מהבודדים שקרא נכון את המצב הסבוך (ל''ת)

      חבל שלא הקשיבו, 31/03/07 23:00

      הגב לתגובה זו

  • 93.

    אולמרט וצוות השלומיאלים החליטו בלי להבין כלום ולכן הם לא ראויים

    צח, 31/03/07 18:57

    די נמאסתם לכו הבייתה ,אולמרט אני לא אתפלא שאתה ממתין לעוד כמה ימי חסד כדי לצבור ותק לפנסייה של ראש ממשלה - הרי אתה מושחת וגם תככן,תתעלה ועוף.

    הגב לתגובה זו

  • 92.

    עוזרי הרמטכ''ל נכשלו בניהול המהלכים הקרקעיים, ועוד יותר ביוזמה

    טורונטו, 31/03/07 15:59

    וניצול הצלחת ח''א.

    הגב לתגובה זו

  • 91.

    אייזנקוט למה לחשת???? למה לא צעקת???? (ל''ת)

    הצעקה, 31/03/07 11:11

    הגב לתגובה זו

    • מהאוגדה (ל''ת)

      91, 31/03/07 11:27

      הגב לתגובה זו

      • מאוחר מדי

        _, 31/03/07 23:19

        ''מאוחר מדי, ענה לו אלוף הראל, אי אפשר כבר לעצור את המטוסים. כל אחד מהגורמים שקיבלו את ההחלטה על התקיפה נמצא בתוך תמונת עולם משלו, הוסיף. המקסימום שאפשר לעשות הוא לנסות להשתלט על האירוע, כדי שיהיה לו סוף''

        הגב לתגובה זו

  • 90.

    קראו את המאמר ב ynet על המצב בדרום לבנון.ותחזרו להגיב. (ל''ת)

    אורן, 31/03/07 07:49

    הגב לתגובה זו

  • 89.

    כניסה מאסיבית של כוחות קרקע הייתה עולה לנו במחיר בלתי ניסבל...

    אדי, 31/03/07 05:08

    שיטת הלחימה של החיזבאללה ויחסי הכוחות לא מאפשרים להם להתמודד מול הכוחות הלוחמים של צה''ל, אבל מאפשרים להם להשמיד את שיירות האספקה שלא מסוגלות להתמודד עם אמצעי הלחימה המשוכללים של החיזבאללה...
    ישראל חייבת תודה לרמטכ''ל חלוץ שמנע מאות רבות ואולי אפילו אלפי קורבנות, אבל אין סיכוי שהוא יזכה בהכרה והוקרה, משום שאינטרסאנטים רבים מדי בתוכנו מפיקים תועלת מהצגת ישראל כמובסת במלחמה...

    הגב לתגובה זו

    • גנרל אדי, תודה על ההסבר האסטרטגי

      וגם לחלוץ, 31/03/07 06:08

      תפרט קצת איך היה הגיון במהלכים של חלוץ?
      גם את טייס שמאמין שאפשר מהאוויר לנצח מלחמות???
      או אולי ע''י שלט רחוק מניו-יורק???
      אם חלוץ פחד מחיילים מתים שבמלחמה עדיף היה שלא היה יוצא אליה - מרבית הרוגי המלחמה הזו היא בשל הניהול הכושל של חלוץ.

      היית פעם בלבנון??? מה אתה יודע על חיזבאללה?? איך אתה יכול להסביר שליחת טנק בודד אל מול 3 כפרים? איך אתה יכול להסביר שליחת טנקים לסלוקי??? איך אתה יכול להסביר תקיפה מדרום לצפון בצורה טפשית? איך אתה יכול להסביר שליחת יחידות קטנות אל מול מוצבי חיזבאללה??? איך אתה יכול להסביר את חוסר ההכנה למלחמה? את אי גיוס המילואים בזמן? את ה-48 שעות שלוחמים נשלחו לשטחי השמדה כשכבר נחתמה הפסקת האש???

      רק טייס שחצן ולא מחובר ומישהו שיושב בניו-יורק יכולים להגיד מילה טובה על ניהול המלחמה.

      כל הצלחה, קטנה או גדולה במלחמה הזו היא ניצחון של חיילים ומפקדים אמיצים ולוחמים מעולים שהצליחו להגיע להישגים כשלא רק חיזבאללה תוקף אותם, אלא גם טפשות של חלוץ, פרץ, אומלרט, צוקרמן, אדם, הירש וצור.

      בקיצור, תודה על ההסבר אבל טוב שיש לנו רמטכל חדש.

      הגב לתגובה זו

      • חטיפת חיילים ונאום השחץ של נסראללה חייבו תגובה ישראלית חריפה...

        אדי, 31/03/07 11:58

        יתר על כן...
        איראן ציידה את החיזבאללה באמצעי לחימה מתקדמים כדי להוות איום אסטרטגי שישתק את ישראל.
        הפגיעה של ח''א בטילים הכבדים שמסוגלים היו להחריב ערים בישראל, היא הישג נכבד וחשוב ביותר לשמירה על כושר ההרתעה.
        הנכונות לתקוף נקודתית ולפגוע בקיני טרור שממוקמים בביירות רומזת למי שזקוק לכך שישמר מפנינו...
        אלפי הטילים הקלים שמפוזרים בדרום לבנון הם בעיה מסובכת, וכניסה מאסיבית של כוחות קרקע לא יכולה לפתור בעיה זו. הם ממוקמים בבונקרים בתוך הכפרים ומופעלים בידי כפריים שלאחר השיגור חוזרים לעבד את אדמתם.
        שימוש באמצעים יעילים כמו פצצות מצרר, נחשבים בעולם לפשע מלחמה. הפצצה של מקורות שיגור מאפשרת להם לעשות את ההצגה שביצעו בכפר כנא.
        כמו בכל מלחמה, נעשו שגיאות טקטיות שאין צורך לבחון ולטפל בהן באמצעות וועדת חקירה...

        הגב לתגובה זו

        • ''שגיאות טקטעטת''

          H, 31/03/07 18:24

          הדרג המדיני לא הבין בכלל את המשמעות של פעולה אוירית נרחבת ואופן התגובה של החיזבאללה! הפקירו את העורף!
          היה צריך להחליט: או הרס מוחלט של התשתיות בלבנון. זה אומר חשמל, מים, מאגרי דלר, נמלי ים ותעופה, גשרים, כבישים ומחלפים, טלפוניה, טלביזיה, מבני שלטון ומחנות צבא.

          או פעולה קרקעית דהינו ריצה לליטאני עם 4 אוגדות וטיהור לכוון הגבול . בכל מקרה זה היה עניין של כמה מאות הרוגים! ולזה החברה הישראלית לא מוכנה.
          כעת מצבנו חמור ביותר! אין הרתעה והחיזבאללה השתקם לגמרי !

          הגב לתגובה זו

          • החברה הישראלית לא מוכנה

            Avnera, 31/03/07 19:59

            But in the next round it will!

            הגב לתגובה זו

    • נכון מאוד ! (ל''ת)

      מצב מטופש, 31/03/07 12:20

      הגב לתגובה זו

    • היה צריך להכניס כוחות קרקעיים. כך לא מתנהלת מדינה ריבונית !!!

      מני, 31/03/07 22:00

      אז שילמנו במחיר חיי אדם בעורף, מה עשינו בכך ? לשם מה יש צבא ?

      הגב לתגובה זו

      • אתה שוכח שיצאנו מדרום לבנון כי לא עמדנו במחיר...

        אדי, 31/03/07 22:25

        הנכונות של החברה הישראלית לשלם מחיר כבד עבור מה שמכונה בפיה בטעות מלחמת ברירה, מוגבלת ביותר...
        אנחנו מצויים במלחמת קיום משום שגורמים רבים בעולם מעונינים או מקבלים בהסכמה את חיסולה של ישראל.
        לתופעה זו אין אח ורע בקרב אומות העולם, וואין מנוס, צריך להתמודד איתה.
        במלחמה נגד אירגון טרור כמו חיזבאללה, אין מדדי ניצחון ברורים כמו במלחמה מול מדינה שכיבוש שטח מייצג ניצחון.
        עובדה זו איפשרה לגורמים אינטרסאנטים בתוכנו להציג את התוצאה כתבוסה, למרות שמבחינה אובייקטיבית זה לא ברור כלל...

        הגב לתגובה זו

  • 88.

    שני תרחישים

    דוד, 31/03/07 03:16

    תרחיש ראשון

    שני סוכני מוסד נכשלו במשימתם להזריק רעל לרוצח חאלד משעל בירדן. הם נתפסו ונכלאו. חוסיין מלך ירדן העביר מסר חד משמעי שחייהם בסכנה אם משעל ימות.
    נתניהו פעל אישית, הפעיל את כל כובד משקלו כראש ממשלה, הפעיל גורמים נוספים בעלי קשרים טובים עם מלך ירדן, כל זאת, על מנת להציל ממוות את שני סוכני המוסד הכלואים. המחיר - שחרור אחמד יאסין.

    סיום התרחיש - שני סוכני המוסד שבו בשלום לביתם, חיים, בריאים ושלמים.


    תרחיש שני

    שני חיילים נחטפו בלבנון.
    אולמרט + פרץ + ליבני + חלוץ יוצאים למלחמת לבנון השנייה. בדרך למלחמה שני בכירים דגולים הפגינו כישורים נוספים. האחד, חלוץ הפעיל כישורים פיננסיים, האחר, רמון הפעיל כישורים שרמנטיים (טוב ששניהם ירדו מהבמה הציבורית ואני מקווה לנצח).

    סיום התרחיש – אנחנו סופרים 158 חיילים ואזרחים שאינם יותר בין החיים. שני חיילי צה''ל החטופים, עדיין בשבי החיזבאלה, גם לא ברור אם הם עדיין בחיים. אבדנו הרבה מכושר ההרתעה. הפכנו את נסראללה לגיבור ערבי ורבים מאוד בעולם הערבי פשוט לועגים לנו.


    אולמרט וחבורתו מעדיפים את התרחיש השני.

    הגב לתגובה זו

  • 87.

    לאייזנקוט לא היה אומץ לעמוד על הרגליים האחוריות שלו אז הוא לחש...

    ושימותו החיילים, 31/03/07 00:05

    לחש בשקט - שאף אחד לא ישמע ושלא יכעסו עליו - שלא יגידו לא לעמוד בפינה או להביא את ההורים...

    הגב לתגובה זו

  • 86.

    רק ממשלת שלום תסיר את סכנות המלחמה (ל''ת)

    העם צריך שלום, 31/03/07 00:00

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    מתי בפעם האחרונה ישראל ניצחה ? (ל''ת)

    יצחק, 30/03/07 23:57

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    מה שיש לאולמרט בפה- זה מנסראללה?

    אורי, 30/03/07 23:57

    או ירושה מברק?

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    איפה הייתם אתם? (ל''ת)

    תקשורת קרנפית, 30/03/07 22:40

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    עזבו אתכם!המושחתים מוכרים את מדינת היהודים

    יהודי, 30/03/07 22:36

    המטרה:חיסול מדינת היהודים !
    אין זה אומר שצריך לחסל את ישראל אלא להכניס בה שינויים שיחלישו אותה מכוחה הרב מאז ערב הכרזת המדינה ועד מלחמת לבנון הראשונה !
    כל חילוקי הדעות בין היהודים נבעו מזריעת האוייב ושכנוע בדרך פולחטית לקעקע מבפנים את זהות המדינה היהודית!
    כשאין לך זהות אתה מפסיד כי אתה לא יודע למען איזו מטרה אתה נלחם
    פעם היו נלחמים למען מקום לעם היהודי
    היום נלחמים אחד בשני,מחוקקים חוקים שמסירים אט אט את זהות המדינה שתהפוך למדינת מהגרים כארה''ב כאשר הרוב לא יהיה יהודי.
    בזאת תמה הרפתקת הקמת מדינה ליהודים ! יהי זכרה ברוך !

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    תנסו להשקיף במישקפת מכוסה וזאת התמונה שתראו (ל''ת)

    ואלה התוצאות, 30/03/07 22:18

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    ''לחש''- הוא היה צריך לצעוק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    מלאך, 30/03/07 22:02

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    רע-מון היה עסוק בלדחוף את הלשון (ל''ת)

    בשר, 30/03/07 21:44

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    המלחמה נוהלה על ידי שלומיאלים בהנהגת המושחתים...

    הצופה, 30/03/07 21:39

    ועדין יש לציפי לבני פה על נתניהו... חוצפה, נקווה שהממשלה הזאת סופה קרב, אחרת המדינה בסכנה בגלל עיורון מנהיגיה!

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    מאיר דגן (ראש המוסד) המליץ ערב המלחמה להכין את העורף

    אלכס, 30/03/07 21:22

    ביום פתיחת המלחמה בלבנון המליץ ראש המוסד לנקוט בצעדים להכנת העורף, לפני היציאה למתקפה, מחשש לירי חיזבאללה

    ראש המוסד האלוף (מיל') מאיר דגן המליץ ביום פתיחת המלחמה בלבנון לעכב את התגובה הישראלית לחטיפת שני חיילי המילואים בידי חיזבאללה. דגן סבר כי יש לנקוט צעדים בסיסיים לשיפור ההתארגנות בעורף הישראלי לקראת מתקפת קטיושות של חיזבאללה, בטרם יתקוף צה''ל בלבנון.

    הדברים נאמרו בהערכת מצב מיוחדת שכינס שר הביטחון עמיר פרץ בלשכתו בעקבות החטיפה. הישיבה התקיימה ב-12 ביולי אשתקד, בשעה 14:30. להערכת דגן כי מהלומה בלבנון תביא להסלמה ניכרת וממושכת שבמהלכה יותקף העורף, הצטרפו גם ראש השב''כ יובל דיסקין וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון האלוף (מיל') עמוס גלעד.

    ההתייעצות אצל פרץ היתה אחת משורה של דיונים שכונסו באותו יום, לקראת ישיבת הממשלה בערב. הממשלה החליטה להגיב על החטיפה בהפצצה נרחבת בלבנון, שכללה את השמדת מערך הרקטות לטווח בינוני שבידי חיזבאללה (''ליל הפאג'רים''). חיזבאללה הגיב למחרת במטחים עזים של קטיושות על צפון הארץ ולמעשה לא חדל מן הירי עד לסיום המלחמה ב-14 באוגוסט.

    דגן אמר בדיון: ''לדעתי, אנו הולכים במהלכים האלה להידרדר לעימות ארוך טווח. הפוטנציאל של עימות כזה לפגוע במטרות עורפיות בישראל הוא גבוה מאוד. לא חייבים לתקוף מחר בבוקר. אפשר להתכונן, להכין. מה יקרה אם נתקוף בעוד יומיים?''

    דגן הוסיף ש''אם הנחת העבודה שלנו היא כי הצפון הולך להיות מותקף, אני מציע שלפני שאנו מגיבים, לנקוט פעולות בשביל להגן על האוכלוסייה בצפון וראוי לעשות את זה שעה אחת קודם ולא להמתין להידרדרות. אני מציע לפני זה לעשות את כל פעולות ההכנה בצפון, בשביל לראות איך אפשר לצמצם את הנזקים בעניין, לפני שאנחנו תוקפים. ואם צריך להמתין כמה שעות - אז צריך להמתין אותן''.

    ''אַל יִתְהַלֵּל חוֹגֵר כִּמְפַתֵּחַ''. מלכים א', כ', י''א.

    ''יָקוּמוּ נָא הַנְּעָרִים וִישַחֲקוּ לְפָנֵינוּ''. שמואל ב', ב', י''ד.

    הם בחרו שלא להאזין כלל, להתעלם לחלוטין מהתראתו ומאזהרותיו
    של ראש המוסד, מאיר דגן
    חשבו, כך עשו חשבון, כי לכל היותר הם יוצאים
    לטיול שנתי בלבנון עם ילדים בגן...
    לא קלטו, לא תפשו, לא השכילו להבין,
    כי הכריזו מלחמה (לא ''קרב'') ואבוי... כמה חגג לפתע הבאלאגן
    ים הדמעות אשר נשפך מאז בעטיים
    הפך מזמן כבר להיות אגן.

    הגב לתגובה זו

    • רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

      שאול, 30/03/07 22:14

      רְאִי, אֲדָמָה

      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !
      בְּחֵיקֵךְ, מְלוֹן-בְּרָכָה, מְעוֹן סֵתֶר, זֶרַע טָמַנּוּ... לא עוֹד
      פְּנִינֵי זְגוּגִיוֹת שֶל כּוּסֶּמֶת, זֶרַע חִטָּה כְּבֵדָה,
      גַּרְגֵּר שְעוֹרָה, חֲתוּל כֶּתֶם, שִיבּוֹלֶת-שוּעָל חֲרֵדָה.

      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד :
      פִּרְחֵי פְרָחִים בָּךְ טָמַנּוּ רַעֲנַנִּים וּבְהוֹד,
      אֲשֶר נְשָקָתַם הַשֶּמֶש מִנְּשִיקָתָה רִאשוֹנָה,
      מַצְנִיעַ חֵן עִם יְפֵה קֶלַח, קְטוֹרֶת כּוֹסוֹ נְכוֹנָה.
      וְעַד שֶיָדְעוּ צָהֳרַיִם בְּעֶצֶם הַצַּעַר הַתָּם,
      וּבְטֶרֶם רָווּ טַל שֶל בּוֹקֶר בַּחֲלוֹמוֹת-אוֹר נִבְטָם.

      הֵא לָך הַטּוֹבִים בְּבָנֵינוּ, נוֹעַר טְהוֹר חֲלוֹמוֹת,
      בָּרֵי לֵב, נְקִיֵּי כַפַּיִם, טֶרֶם חֶלְאַת אֲדָמוֹת,
      וְאֶרֶג יוֹמָם עוֹדוֹ שֶתִי, אֶרֶג תִּקְווֹת יוֹם יָבוֹא,
      אֵין לָנוּ טוֹבִים מִכָּל אֵלֶּה. אַתְּ הֲרָאִית ? וְאֵיפה ?

      וְאַתְּ תְּכַסִּי עַל כָּל אֵלֶּה. יַעַל הַצֶּמַח בְּעִתוֹ !
      מֵאָה שְעָרִים הוֹד וָכוֹחַ, קוֹדֶש לְעַם מְכוֹרָתוֹ !
      בָּרוּך קָרְבָּנָם בְּסוֹד מָוֶת, כּוֹפֶר חַיֵינוּ בְּהוֹד...
      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

      שאול טשרניחובסקי

      תל-אביב, 3.9.1938

      הגב לתגובה זו

    • חוץ מפינוי המוני (ל''ת)

      מה היה ''להכין'', 31/03/07 12:26

      הגב לתגובה זו

  • 76.

    עכשיו מתברר השמאלניות של פרץ הכשילה אותנו

    ''קצת מלחמה'', 30/03/07 20:21

    ולא ממש לנצח

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    חבל אכלנו אותה גדי אייזנקוט צדק שלמנו מחיר יקר

    צח, 30/03/07 20:01

    הכל התחיל בגלל מנהיגות פוליטית חלשה מושחתת וחסרי ניסיון,גדי צדק וחבל שהרמטכ''ל השחצן לא הקשיב,שלמנו מחיר יקר ומיותר שום דבר לא הושג ההרתעה נפגעה משפחות איבדו את יקירהם אפילו האמריקאים שחשבו שיש להם כח משמעותי באזור התאכזבו.ממשלת הכשלון הבייתה די נמאסתם.

    הגב לתגובה זו

    • גדי לא צדק!הכל ספין לפני וינוגרד.הוא כשל בניהול המלחמה (ל''ת)

      כולם יודעים, 30/03/07 21:52

      הגב לתגובה זו

  • 74.

    רוץ רוץ פרץ חלוץ

    Ahmad, 30/03/07 19:55

    רוץ רוץ פרץ חלוץ
    מהקרקע והאוויר פיצוץ פיצוץ
    הרג חפים למה נחוץ ?
    הרס בתים נהיה מירוץ
    חסן- נסראללה ? זה רק תירוץ

    רוץ רוץ פרץ חלוץ
    מהקרקע והאוויר פיצוץ פיצוץ
    בכל מושב, בכל כפר וקיבוץ
    דם שפוך חרב נעוץ
    חורבן הביתם וגורל חרוץ

    רוץ רוץ פרץ חלוץ
    מהקרקע והאוויר פיצוץ פיצוץ
    למרום הבטתם ונפלתם בבוץ
    עוד השגתם ביטחון פרוץ
    פרץ חלוץ נקניק קצוץ

    רוץ רוץ פרץ חלוץ
    מהקרקע והאוויר פיצוץ פיצוץ


    כל הזכויות שמורות
    Ahmad-Hamerkaz

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    מפקדים פחדנים. בושה. כל הכבוד לחלוץ.

    לוחם לא תבוסתן, 30/03/07 19:23

    האם אלו הם מפקדי צבא או שמדובר בחבורת תבוסתנים קשקשנים נושאי דרגות? אוי לנו אם היו מקבלים את דעתם. מצבנו היה גרוע פי מיליון ביום האמת. הרי האלופים הללו לא עשו את עבודתם בהכשרת צה''ל ולוחמיו. הם פשעו ומעלו בתפקידם. תודה לחלוץ על שיצא למלחמה וחשף את ערוותם של קציניו הבילתי מוכשרים. רק עתה נחזיר לצה''ל את יכולתו וקצינים ראויים ישרתו בו. לא פחדנים ותבוסתנים.

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    טוב, ואם היו פועלים אחרת התוצאה היתה שונה?

    דיפני, 30/03/07 19:10

    נגיד שכולם היו מבינים מה קורה ,האם התוצאה היתה שונה? בפירוש לא? מדוע? משום שהתפיסה שאפשר להגיע להכרעה נגד אירגון טרור המפעיל ללא הפרעה אלפי קטיושות מכל כפר ומכל בית בכפר(עשרות אלפי בתים)-אינה מציאותית. גם אם כל הצבא היה נכנס ללבנון (ואל תשכחו משכבר היינו שם) ויושב שם שנים - לא היה מגיע להכרעה. הכרעה אמיתית תהיה רק לאחר ששני הצדדים יתישו אחד את השני במלחמות התשה עד ...שיבינו שצריך לעשות הסכם שלום. רק הסכם שלום יביא את הסכסוך האיום הזה -להכרעה!

    הגב לתגובה זו

    • התשה חד צדדית

      פליקס, 30/03/07 20:01

      שלום לא צריך לעסות , זאות תוצאה של הסגה או ויתור על מטרות/חלומות. הם ככול הנירא לא מוכנים לוותר גם למען דורות הבאים ולכן מדברים על ''הודנה'' ל-10 שנים, זמן מספיק לגידול דור חדש, נחוש ולהות עם הרבה מוטיוציה, על מנת להמשיך למטרה המוצדקת ולשלום הצודק (בפחינתם).

      הגב לתגובה זו

  • 71.

    להתחיל להעיץ-פרץ,מופז,דיטריך,ואח''כ כל השאר (ל''ת)

    מיכאלה, 30/03/07 19:07

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    מלחמת הכפתורים מול הטילים

    מחשבון, 30/03/07 19:06

    כשחלוץ ישב על המחשב הוא היה בטוח שהנה הגיע עוד רגע תהילה. הרי הוא ידוע כאלוף ונסראללה כעלוב. ברגע שהכול החל הוא עוד תכנן מהלכים וחישב תגובות כדי להגיע לרמת תוצאה אופטימאלית אולם ברגע מסויים המחשב שלו קפא והוא נתקע, היה צריך לעשות RESTART למחשב... רק שבינתיים הטילים המשיכו לעוף. חלוץ הבין באותו רגע שיש עוד משהו שהוא לא לקח אותו בחשבון - הטכנולוגיה היא לא העיקר, היא רק עוד נדבך מסייע. כאן כשלנו. כעת למסקנות: מראש ידעו כולם כי יש למנות את גבי אשכנזי אבל כיוון שהפוליטיקאים לא אהבו את דעותיו ורצו ישראל שמאלנית רכה הקריבו את בטחון ישראל על מזבח הכיסא החם בכנסת ובממשלה. אנחנו תמיד נשלם את המחיר וכואב לי במיוחד על בנינו שחרפו נפשם בעת שאחרים דאגו לרווחתם. חלוץ צריך לעמוד לדין ויחד איתו עוד כמה שלצערי לא ניתן כבר להעמיד לדין בשל בריאותם הרופפת. בכל מקרה, כעת יש רמטכל ובקרוב כשעמיר יזוז יהיה גם שר ביטחון ואולי גם יבוא יום שנקבל שוב ראש ממשלה טוב - נו מה לעשות? צריך איך שהוא להישאר אופטימי...

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    אף אחד משרי הקבינט לא תיפקד-כולם חרטה ברטה (ל''ת)

    לזרוק לפח, 30/03/07 19:00

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    בהמשך לרדידות לבנה זה כמו המשקפת כמו הנאום באנגלית כמושגיאות הכתיב (ל''ת)

    בעברית המלך העי, 30/03/07 18:24

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    ממשלה חובבנית ילדותית רדודה עלובה ברמת 0 בכל תחום (ל''ת)

    רציתם נצחון., 30/03/07 18:22

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    אולמאט פרץ והשמאל

    Avi Ecuador, 30/03/07 18:20

    נסחפו ללבנון בכדי להוכיח שהם לא כה רכרוכים ולא כל כך שמאלנים ושצריך לפחד מהם גם, להשקיט קצת את הביקורת מימין.
    בלי מבט לקדימה, בלי חזון ובלי לדעת לאיזו מטרה ואיזה תוצאות הם ישיגו.
    אותו הדבר יהיה איתם בעתיד, הם עומדים להביא על ישראל את המלחמה הקשה ביותר שישראל תעבור, מלחמת השרדות שגם אותה הם לא ינצלו להקמת מדינת היהודים אלא להשרשת האידיוטיות לחיזוק ולתקווה של מדינת הרשעים.
    יכלו לעשות טרנספר לערבים מערבית לירדן כולל לערבים ''הישראלים'', לא היה צריך אפילו מניפולציה אבל למי אכפת היה לעשות קצת אם צריך לעשות לרשעים שונאי ישראל שרוצים מיחלים ופועלים להשמדתה...
    המלחמה היתה צריכה להיות עם הדגש בסוריה כשמתרחבים לשם, מקימים לפלסטינים שם אולי מדינה כשבכל מקרה מעבירים אותם לשם ואנו משחררים לעצמנו שטחים ריקים ומיושרים כפיצוי על השכל, הסבל ההרס וכתשלום חלקי על העבר ההווה והעתיד.
    הסורים משארית חורבותיה של סוריה ומה שנשאר להם היו דורשים מחיזבאללה לצאת מייד מלבנון בשארית קולם שנשאר להם.
    אה, שכחתי, האמריקאים היתה להם סיבה או אמתלה להיכנס באיראנים ושלום על ישראל.

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    טילים טילים טילים!!צהל לא יודע להלחם נגד טילים!

    צבי ק, 30/03/07 18:13

    כל מערך השיריון התחרבש! כל שיטות הלחימה קרסו! הקיבעון הכללי
    של הצבא שילם את מחיר .
    צהל חייב להשתנות, הלחימה חייבת
    להיות יזומה! אחרת נושפל שוב.

    הגב לתגובה זו

    • נכון. כאילו זה משנה הרקע

      מתחמקים מהאמת, 30/03/07 18:31

      טנקים כמילכוד
      מטחי טילים רציניים על העורף

      הנשק הלא מתוחכם ניצח!

      הגב לתגובה זו

  • 64.

    חרטה ברטה. זה לא הייתה מלחמה.

    פרשננו הפרשן., 30/03/07 18:09

    תשאלו את הלוחמים שאפילו לא ירו יריה אחת.

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    איפה היו מופז שרון וביבי שהרסו את הצבא ? (ל''ת)

    בני, 30/03/07 17:40

    הגב לתגובה זו

    • עוד הפעם נתניהו אשם?-מי שאשמים זה אולמרט,פרץ,ברק,ליבני וחלוץ.

      אהוד ברח, 30/03/07 18:03

      ברק עם בריחתו הפקיר את תושבי הצפון ללא הגנה.

      הגב לתגובה זו

    • נתניהו הזהיר והזהיר אמרו ''שהוא מפחיד סתם''

      רוני, 30/03/07 18:08

      בתקופת שלטון הדיקטטורה של שרון בחסות השמאל והתקשורת האנטי ישראלית לנתניהו לא היה כוח לעשות דבר מלבד להציל את כלכלת ישראל. את זאת הוא עשה. לגבי המצב הבטחוני והשחיתות נתניהו הזהיר והזהיר אבל אמרתם שהוא סתם מפחיד אותנו.

      הגב לתגובה זו

      • נתניהו קיצץ את תקציב הצבא

        עעע, 30/03/07 19:19

        לא היה מספיק מלאי
        גיורא איילנד אמר שצה''ל לא היה מוכן מלחמה ואחת הסיבות זה התקציב

        הגב לתגובה זו

        • נתניהו צדק--הבעיה זה גודל התקציב אלא שהכל הולך למשכורות. (ל''ת)

          איש צבא קבע, 30/03/07 19:55

          הגב לתגובה זו

        • ישנם המון ביזבוזים בצבא--הצבא הישמין ונעשה לא יעיל. (ל''ת)

          רפי, 30/03/07 19:58

          הגב לתגובה זו

    • בני פרץ המצביא הדגול לא רצה עזרה חשב שהוא נפוליאון וסתם למופז את הפ (ל''ת)

      הפה.כשניסה לדבר, 30/03/07 18:21

      הגב לתגובה זו

  • 62.

    [הביטו בתמונה]..חלוץ ניראה כבן 80...כמה מתח ועצבות הכניס בו פרץ?

    ייטה בלום, 30/03/07 17:38

    נימאס לי מפרץ...!!!

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    ***סקופ בנוגע למלחמה*****

    גבי, 30/03/07 17:29

    ביום הראשון של היום השני למלחמה נפגש י. עם ל. ומסר לו כי פרץ אמר לו שיש לחסל את ''סילטוק'' כמה שיותר מהר. לפחות תוך עד למחרת בבוקר כי הוא נפגש עם התקשורת. למחרת ''סילטוק'' חוסל וכך נפתחה למעשה המלחמה בכל החזיתות. אך לחיזבאללה נשאר עוד ''נרדינון'' בכמות גדולה. י. לא ידע את זה. אבל ל. חשב שזה מוכר לו.

    לכן פרץ ואולמרט צריכים לעוף.

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    למרות האסרטיביות, לא זרם פרץ עם הראש של הרמטכ''ל (ל''ת)

    הבלגה, 30/03/07 17:28

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    נסראללה בחיים - כשלון.

    8 חיילים נהרגו., 30/03/07 17:27

    לאחר החטיפה שזה עוד כשלון ברמה בלתי נסבלת אי אפשר היה לא להגיב. הדרג הצבאי יסיק מסקנות. מה שמדאיג זה הדרג המדיני המבולבל והמפוחד. פרץ ומי שמינה אותו חייבים לעוף. כל מי שמחזק אותם מחליש את המדינה.

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    אייזנקוט על פי כל העדויות הכושל המרכזי

    אף פעם לא היה, 30/03/07 17:21

    במלחמת לבנון

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    צריך להעיף אלופים שמנים כמו אייזנקוט

    מרציאנו, 30/03/07 17:14

    לעשות מבחני כושר דחוף

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    קפלינסקי ואייזנקוט צריכים לעוף ולשלם את המחיר ששלמו על לא עוול בכפם (ל''ת)

    קצינים טובים, 30/03/07 17:05

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    מה זה משנה אם ניצחנו או הפסדנו?

    סנשו פנשו, 30/03/07 16:56

    העיקר ההשתתפות!

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    פרץ וחלוץ בגדו בערך הרעות גיבוי ואחוות הלוחמים!!! (ל''ת)

    וינוגרד יבוא, 30/03/07 16:46

    הגב לתגובה זו

    • שיחזירו את כל המשכורות ...לא סיפקו את הסחורה ....שניי עלוביי נפש... (ל''ת)

      חיים שטרום_בליך, 30/03/07 17:02

      הגב לתגובה זו

    • חלוץ יצא לחופשה ביערות הגשם בדרום אמריקה ....

      ליטל אשכנאזי, 30/03/07 17:44

      הישאיר אותנו עם פרץ ושאר הצרות העומדות בפתח......

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    מי קבע מלחמה שלא רצינו

    יקי, 30/03/07 16:44

    כן רצינו ועוד אך רצינו .לא מקובל שחיזבללה אירגון טרור ישב על קו הגבול יעשה כרצונו יחטוף יתכנן ...וישראל האינפוטנתית תגיד מלחמה שלא רצינו.מה שכן הצבא ישן נח על זרי הדפנה וחלם בהקיץ כאילו שמלחמת ששת הימים או יום כיפור היסתיימה אתמול .נכון הצבא לא היה מוכן אז טוב שכך קרה מי יודע מה היה קורה לעצמאות ישראל לו לא הייתה מלחמה זו והיו סוריה והחיזבללה בסיוע הפלסטינית מתחילים מלחמה כשהם רוצים ואנחנו במרבצינו כפי שיינו.לפחות מישהו העיר אותנו...נסראללה הטיפש. ואולמרט את פרץ הזריזים.

    הגב לתגובה זו

    • אולמרט-לבני-חלוץ-פרץ-פרס-בג''ץ:''תגידו לנו עם יד על הלב... !''

      בנימין, 30/03/07 22:04

      מתוך מילות הספד אותם נשא יוסי שחר, אביו של אור שחר זכרונו לברכה אשר נהרג במלחמה בלבנון יום לפני יום הולדתו ה-21. ''אני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למוּת במלחמת ברירה רשלנית ומטופשת''. ''אני לא יודע איך הייתי מרגיש לו אוריק היה נופל במלחמת אין-ברירה, אבל פה לא היתה מלחמת אין-ברירה, התחושה שלנו היא שהוא נפל לחינם, במלחמה מיותרת...יש תחושה וצער נורא על האובדן, אך יחד עם זאת תחושה שהולכת ומצטברת שכל העניין היה טעות ביסודו, והכאב הגדול מתחבר עם העובדה הזו. אני לא אומר שלא היו צריכים לטפל בנושא, אבל מה שקרה הוא שחיילים נחטפו ואז יצאנו למלחמה, בלי אג'נדה ובלי תוכנית מסודרת''. ''האם דבר מה קרה כאן לפני חודש? האם רעמו התותחים, הקטיושות נפלו, עצי הגליל עלו בלהבות ומאות אלפים נטשו את בתיהם בבהלה?'', ''הטלוויזיה משדרת בשפעת ערוציה, ללא הפסקה, את אותן תוכניות. כמה יפה וכמה נחת רוח. האם היתה מלחמה בארץ הזאת לפני חודש ימים ?!''. ''בטלוויזיה מופיעים אנשים 'חשובים' ואומרים שהמלחמה 'פרצה' . כמו כח טבע - איש לה 'הפריץ' אותה, איש לא קבע אם איך ובשל מה היא תתנהל, ואיש לא קבע לכמה זמן ואיזה תוצאות היא אמורה להביא. היא פשוט 'פרצה'. ועכשיו לך תאשים מישהו במשהו ש'פורץ'. ''וכעת, לאחר שנגמרה המלחמה ל'פרוץ', מסבירים לנו מנהיגינו את יתרונותיה ואת חסרונותיה. בקיצור, עושים את כל מה שהיו צריכים לעשות לפני ששלחו את אוריק שלנו ואת חבריו - למות. ''ואני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למות במלחמת-ברירה רשלנית, מטופשת, בהרפתקה שלא הוכנה כהלכה ושהישגיה נצברים בדיעבד. ואני עוד פחות מבין, מי העניק לראש הממשלה את הזכות שלא לבוא ולספר להורים שכולים על מה ולמה נפל בנם''. ''האם לא ייתכן שיקום מנהיג בארץ הזאת ויגיד 'טעיתי'. כן, כמו נסאראללה. שיגיד 'טעיתי. הערכתי לא נכון. סיפקו לי נתונים שלא בדקתי עד הסוף. מיניתי אנשים לא ראויים. טעיתי. ''מה צריכים לחשוב הורים שכולים הרואים היום את המלאי האין-סופי של האינפורמציה הזורמת מאמצעי התקשורת השונים, המתארת את המלחמה כטפשית ומיותרת, ואת המנהיגות כמבולבלת, חסרת נסיון ותבונה ? האם ברורה תחושת ההחמצה הנוראה, הקורעת ? האם ברורה לכם הרגשת האשם האיומה שלנו כהורים על שלא השכלנו לשמור כראוי על מתנת החיים החד-פעמיים שהענקנו לילד המתוק שלנו מפני ידיה של רשות שלומיאלית יהירה ואטומה? הלב מתפוצץ!'' ''על מה אבדו חייו ?''.

      אולמרט-לבני-חלוץ-פרץ-פרס-בג''ץ ושאר פוליטיקאים: ''תגידו לנו עם יד על הלב!''

      ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
      אֱמור לי ואל תְבַּלֵף
      איך חטאת ? פשעת ? כשלת ?
      בתפקידך כל-כך התרשלת !

      ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
      אֱמור לי ואל תְחַפֵף !
      איך כשלת ! זִלזלת ! נכשלת !
      כזאת לאוֹרִיק שלנו עוללת !

      ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
      אֱמוֹר לי אם גם לבך דואב וכואב ?
      האם גם אתה על אוֹרִיק שלנו חושב ?
      איך נָמוֹג לו עולם מלא ואוהב ?

      ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
      אֱמור לי אם גם לבך שטוף כאב ?
      האם גם אותך מייסר המצפון ?
      וב''מנהיגיך'' ובמפקדיך אתה נותן עוד אֵמוּן ? ? ?

      ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
      אֱמור לי ואל תכזב
      איך התרשלת ? כשלת ? פישלת ?
      לשמור חיי אוֹרִיק שלנו נכשלת !

      ''תגיד לי עם יד על הלב.. .!''
      אמור לי ואל תִתְנדֵף
      כיצד לאוֹרִיק שלנו כך עוללת
      את האשמה מעצמך והלאה גִלְגלת... !





      הגב לתגובה זו

    • אולמרט לא אשם

      הגשש, 03/08/07 12:36

      ראש הממשלה לא ידע שקודמיו הרשו סחר בסמימ מסוכנים בנקודת דיווח 105 ובנקודות רבות אחרות

      הגב לתגובה זו

  • 52.

    עכשיו כבר ברור שצה''ל לא היה מוכן למלחמה

    ע, 30/03/07 16:39

    לא היו אימונים חטיבטיים
    השריון כבר עשרים שנה לא עושה תרגילים גדולים
    צה''ל עסוק בלשמור על חבורת מטורפים מהימין במקום להתאמן למלחמות ( את ההתנתקות עשו החברה מהקריה וחיל האויר)
    לכן כל מי שחושב שהיה ניתן עשות מבצע אלגנטי של פחות ממאה הרוגים בלי קטיושות ושחיזבאללה לא יחזור לגבול וכל שאר הפנטזיות או שהוא טיפש או שהוא משקר ( בקיצור אנשי הימין)

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    לפי דעתי אחד מבכירי המטכ''ל צריך ללכת הביתה

    ע, 30/03/07 16:34

    קפלינסקי,גנץ או אייזנקורט
    לא נראה לי שחלוץ הבין משהו במהלך קרקעי וכן משהו משלושתם הוא זה שאחראי על הבלגן בכוחות הקרקע (כנראה קפלינסקי)

    הגב לתגובה זו

    • כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''

      תמרה, 31/03/07 13:15

      כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''

      כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
      אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח
      שהטאטוא הפעם יהא סופי. יסודי. חיובי. גמור. מוחלט ומושלם !
      מריחה, לא בדיחה, עם סימן קריאת חֶלֶם גָדוֹל וְחוֹלָם !
      בצה''ל מוליכים שוֹלָל ב100%- הצלחה (כמעט) את כולם.

      כי כשבצה''ל מודיעים ש...
      ''נסיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
      יודע אתה גם, מה חושבים עליך, האזרח הקטן
      אתה החוּשָם, התֶּרַח, הפֶּתִּי, ההֶדְיוֹט או הַלֶמֶך
      או אתם: הקָשִיש, היָשִיש והנער התָּם
      צה''ל עשה את שֶלוֹ: הִתְרַשֵל... קָבַר וחָתַם.
      ''נערים נפלאים וטובים היו... מה גדולה ויפה הייתה שעתם!''

      אולם אתה ההֶלֶך, העומד מן הצד
      האָדִיש הרָגִיש, האֱוִויל המַחֲרִיש, הנָתִין המתִּיש, האָטוּם המַשְרִיש
      הצַבָּר המַמְחִיש, הגַדָּא הבִּיש, המַמְתִּין לתַּרְחִיש: הבּוֹאֵש ! המַבְאִיש ! המֵבִיש !
      הנִבְעָר, הנִרְגַּן או המְנוּמְנָם
      טוב תעשה אם תתעורר יום אחד,
      טרם שדברים סוף-סוף יגעו בך גם.
      תשמיע דבריך באופן בָּרוּר.
      לא כמו דוֹבֵר צה''ל: בְּטוֹן מְעוּרְפָּל, מְעוּמְעָם, מְגוּמְגָם.
      אָכֵן חָצִיר. עם לְבָדָד יִשְכּוֹן. סְגוּלָה הוּא.
      אֵין כָּל סִימָן בּוֹ לְדוֹפִי או פְּגָם.
      חייל ! אזרח ! זכור !
      כשבצה''ל מודיעים ש''סיבות המחדל לא ייוודעו לעולם...''
      אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח שהטאטוא הפעם יהיה סופי.
      יסודי. חיובי. גמור. מוּחְלָט ומוּשְלָם !
      צה''ל השלים את מלאכתו... הִתְרַשֵל, קָבַר וחָתַם.
      ...וכמו להוסיף חטא על פשע
      מנסים הם בצה''ל להפוך גם אותך למטומטם ! ! !
      תם אך לא נשלם.

      הגב לתגובה זו

  • 50.

    עוד כתבה מטעם. שפרץ ואולמרט ילכו הביתה.

    אזרחית, 30/03/07 16:22

    הם דרג מקבל ההחלטות והם ונושאים באחריות גם אם לא מבדילים בין ימינם לשמאלם.
    בנוסף אין איש במדינה המאמין ביושרו של אולמרט או בכשרונותיו של פרץ. וזאת סיבה עוד יותר טובה לשלוח אותם הביתהץ

    הגב לתגובה זו

    • לא מטעם כלום. צריך למכור עיתונים. לא ? (ל''ת)

      חי, 30/03/07 17:02

      הגב לתגובה זו

    • אין בארץ הזו אדם יותר מוכשר מאולמארט לתפקיד ה''ראש''

      אהרי אשכנזי, 30/03/07 17:06

      הפנם זאת ידידי.

      הגב לתגובה זו

      • צודק מאד. צריך להיות נוכל על מנת לנהל מדינה משונה ,כמו ישראל....!! (ל''ת)

        דב גל, 30/03/07 17:18

        הגב לתגובה זו

      • הוּא פָּשוּט הַסְסוֹנֵר-אָסוֹנֵר-מוּקְיוֹנֵר-קִיקְיוֹנֵר-בִּיזְיוֹנ

        אלכס, 30/03/07 20:10

        הוּא פָּשוּט הַסְסוֹנֵר... אָסוֹנֵר... מוּקְיוֹנֵר... קִיקְיוֹנֵר...
        רִיפְיוֹנֵר... בִּיזְיוֹנֵר... זִיגְזוֹנֵר....
        לֹא פָּחוֹת אַף לא יוֹתֵר....
        כְּלוּם יִיתָּכֵן כִּי בְּלַהֲטוּטָיו הַפּוֹלִיטִיים,
        יַֹעֲלֶה בְּיָדָיו מְחָדָש אֶת חַיֵי בָּנֵינוּ לְהַחֲזִיר ? לְשַחֲזֵר ? לְמַחֲזֵר ?
        אוֹ שֶמָא אֶת רֶצֶף-זִיגְזוּגָיו-פִישוּלָיו-כִּשְלוֹנוֹתָיו בִּלְבָנוֹן
        יְנַסֶה-יִשְתַּדֵל בְּכָּל מְאוֹדוֹ לְמַזְעֵר ?
        עַד מָתַי, בְּאֲחִיזָתוֹ בְּקַרְנוֹת הַמִזְבֵּחַ, בְּהִיצָמְדוּתוֹ לְכִּסֵא הַשִלְטוֹן-הַהוֹן-הַשְרָרָה,
        בָּנוּ יִתְעַמֵר ? אֵלינוּ כֹּה-יִתְאכְזֵר ?
        עַד מָתַי אֶת דַּמֵנוּ יַּקְפִּיא ? אֶת לִיבֵּנוֹ יְצָמְרֵר ? אֵלינוּ יִתְנַכֵּר ?
        עַד מָתַי בְּעֶמְדוֹתָיו יִתְחַפֵּר ? יִתְבַּצֵר ? יִתְמַסְמֵר ?
        הַאִם חַיֵינוּ, בְּאַרְצֵנוּ שֶלָנוּ, הָפְכוּ אָכֵן לִהְיוֹת לְגַמְרֵי הֶפְקֵר ?
        עַד מָתַי הַצְהָרוֹת-סְרָק יַפְרִיחַ ? הַבְטָחוֹת-שָוְוא יַשְמִיעַ ?
        לאֲוִיר הַעוֹלָם כָּך יַמְשִיך אוֹתָן לְפַזֵר ?
        עַד מָתַי יַמְשִיך לַעֲסוֹק רַק בְּעַצְמוֹ ?
        עַד מָתַי יִפְצַח בְּהִמְנוֹן לְאִישִיוּתוֹ ? שִירַת-רִינַת-הִילַת נִיצָחוֹן וּפְּאֵר ?
        עַד מָתַי אֶת שְמוֹ בַּחוּצוֹת יְקַלֵס ? יְפַאֵר ? יְהַדֵר ?
        עַד מָתַי שִירֵי הַלֵל וְהֵידָד עַל עַצְמוֹ בִּלְבַד יְשוֹרֵר-יְזַמֵּר ?
        עַד מָתַי בְּרַחֲבֵי תֵּבֵל יַרְעִיף חִיוּכִים ? אַחֲרֵי מַנְהִיגֵי-מְדִינוֹת בִּשְקִיקָה יְחַזֵר ?
        מַדּוּעַ כְּמוֹתֵנוֹ, מִתַּעֲנוּגוֹת הַחַיִּים, הוּא אֵינֶנוּ, וְלוּ מְעַט, מִתְנַזֵּר ?
        הַאִם לֹא יִשְכַּח עִם שוּבוּ, עַל קִבְרָם שֶל בָּנֵינוּ, לְהַנִיחַ אַף זֵר ?
        כְּלוּם אֵינֶנוּ חוֹשֵב, כִּי אָכֵן הגִיעָה אַף עֵת, בָּה אֲנַחְנוּ,
        לְצַד דְיוּקָן בְּנֵנוּ-בִּתֵנוּ, בְּמִסְגֶרֶת שְחוֹרָה אוֹתוֹ כְּרֹאש מֶמְשָלָה, נְמַסְגֵר ?
        אוֹ שֶמָא מַמְתִּין-מְחַכֶּה הוּא לִרְאוֹת עַד כִּי הַמְדִינָה וְהַמֶמְשָלָה בְּרָאשוּתוֹ
        תִּתְפּוֹגֵג ? תִּתְפּוֹרֵר ? תִּתְפַּזֵר ?
        ''מָה נָאוּו עַל הֶהָרִים רַגְלֵי הַמְבַשֵר?''
        מִי הָיָה מַאֲמִין.... ? מִי פִּלֵל.... ? מִי מִלֵל.... ?
        מִי יָכוֹל הָיָה לְשַעֵר.... ?
        ...אֵיזֶה פּוֹלִיטִיקָאִי מַמְזֵר.

        הגב לתגובה זו

  • 49.

    האמת האמיתית תחשף בספרים שיכתבו המפקדים במלחמה... (ל''ת)

    רק הם יודעים את, 30/03/07 16:17

    הגב לתגובה זו

    • זה באמת יהיה מעניין... (ל''ת)

      חבר של מפקד, 30/03/07 16:30

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    מטרת המלחמה מוצדקת רק חבל שהדרג המדיני לא הבין משמאלו ומימינו (ל''ת)

    צריך להפנים, 30/03/07 16:03

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    זו הנבחרת שתציל אותנו

    גידי, 30/03/07 16:01

    ראש הממשלה- בנימין נתניהו
    שר הביטחון- משה [בוגי] יעלון
    שר החוץ- משה ארנס
    שר האוצר- ראובן ריבלין
    שר המשפטים- עוזי לנדאו
    השר לביטחון פנים- אפי איתם
    שר החינוך- אריה אלדד
    שר הפנים- אהוד יתום
    שר התשתיות- בני אלון
    שר התמ''ת- יוסי פלד
    שר הבינוי והשיכון- יפתח רון טל
    שר הבריאות- זבולון אורלב
    שר התחבורה- גלעד ארדן
    שר התיירות- אורי אריאל
    שר החקלאות- מאיר הר ציון
    שר המת''ס- משה פייגלין
    השר לאיכות הסביבה- גדעון סער

    הגב לתגובה זו

    • מינוי

      רפי, 30/03/07 16:19

      ואתה השר לעניני שטויות

      הגב לתגובה זו

      • רפי, לא הספיקו לך הקטיושות בקיץ האחרון?

        גידי, 30/03/07 17:15

        אתה מעדיף את הממשלה הנוכחית? כל מי שציינתי הרבה יותר ערכי ציוני ודואג לאזרחי המדינה הרבה יותר מסוחר הנדל''ן המושחת אולמרט, מהמגאפוניסט הטיפש שלא רואה מהמשקפת פרץ, הנשקן רמון, המושחת הנגבי, הגנב הירשזון, והמתרפסת לבני.

        הגב לתגובה זו

    • שכחת לציין אנשי ליכוד נוספים:

      למה מה ?, 30/03/07 16:49

      ביבי ראש ממשלת ישראל, שר האוצר של איטליה, נשיא ארה''ב, שר ההוא-הא-מי-זה-בא, מאמן בית''ר י-ם ורוכל ראשי בשוק מחנה יהודה והתקוה. קצב שר המשפטים והתקשורת. ענבל גבריאלי שרת האוצר. פנינה רוזנבלום - שרה לעניני טיפוח הבנות. אלפרון ופריניאן שרים משותפים לבטחון פנים. יצחק מרדכי שר לקידום נשים. עמרי שרון שר לענינים מיוחדים. נעמי בלומנטל שרת האירוח. ארקדי שר המסיבות וקשרי חוץ באפריקה. חסר מועמד ספציפי לעניני פרופיל 21, אבל לא לדאוג, בליכוד לא חסרים כאלה.

      הגב לתגובה זו

      • עוזי כהן יהיה שר לפרופיל 21...חהחהחהחה חחח ! (ל''ת)

        גדי אומן-סבח, 30/03/07 17:16

        הגב לתגובה זו

    • שכחת למנות אשה....,שיהיה על מי לפנטז...חחח.! (ל''ת)

      דפנה בירינבויים, 30/03/07 16:54

      הגב לתגובה זו

    • נתניהו הנלחץ

      גד, 30/03/07 17:45

      עובדות :
      כאשר נפתחה מנהרת הכותל פתחו בפעם הראשונה אנשי הרשות הפלשתינית באש על כוחותנו . ביבי שהצהיר עד אז שלא יפגש עם ערפאת טס מייד להפגש איתו בארה''ב והחזיר את חברון (15 חיילים נהרגו ).
      זו הייתה תגובתו של הדברן הגדול ביבי לאותם אירועים מאז הבינה הרשות עם יש לה עסק .

      הגב לתגובה זו

      • שקרן. נתניהו תיפקד יפה באירועי מנהרת הכותל

        רביב, 30/03/07 18:12

        את חברון הוא החזיר כי היה חייב: התחייבויות בינלאומיות משפטיות שהוא ירש מפרס. ראש ממשלה צעיר ולא מנוסה ועדיין ראש הממשלה הכי טוב שהיה כאן. את תקופתו אני זוכר כתקופה מצוינת הן מבחינת הבטחון האישי והן מבחינה כלכלית. פתאום לכולנו היה כסף, התחלנו לנסוע לחו''ל בכמויות, לטורקיה, לקפריסין. נתניהו שיחרר אותנו מהצורך להחביא דולרים מתחת לבלטות, זוכר? אסור היה להחזיק מטבע חוץ תחת שלטונם של רבין ופרס. ופיגועים? היו שלושה בסך הכל בשלוש שנים.

        הגב לתגובה זו

      • אתה סובל מזיכרון קצר. הרשה לי להזכיר לך

        היסטוריון, 30/03/07 18:16

        שלאחר פתיחת מנהרת הכותל (שדרך אגב, אולמרט ראש עיריית ירושילם בזמנו היה שותף לה...) כאשר הפלסטינאים פתחו במהומות, נתניהו איים על ערפאת שהוא יחזיר את כל חבורתו לתוניס. אם אינך זוכר חפש ברשת את תמונות מסוקי הקוברה, יורים צרורות ארוכים אל עבר פלסטינאים מתפרעים. נתניהו הגיב ביד קשה, ודיכא את המהומות בתוך מספר ימים! לעומת זאת, כאשר הפלסטינאים פתחו במהומות בעקבות עליתו של שרון להר הבית, גם אהוד ברק הרמטכ''ל והחייל המעוטר ביותר בצה''ל וגם מופז הרמטכ''ל המהולל יחד עם שרון הגנרל עתיר הקרבות, לא הצליחו לדכא את המהומות במשך מספר שנים!
        אז מי כאן הנלחץ?
        אולי אהוד ברק, שרון ואולמרט, שלפני כל הפצצה בשטח פלסטיני דואגים לשלוח אזהרה למחבלים שינטשו את הבית כי הוא עומד להיות מופצץ... פשוט מגוחך, הם כל כך לחוצים מהקהיליה הבינלאומית, שבגללם יש בצה''ל חיילים שתפקידם להתקשר לבית שעומד להיות מופצץ ולהזהיר אותם שייצאו מהבית...
        אולמרט הלחוץ, שבגלל חפירות בשטחה הריבוני של מדינת ישראל, נלחץ כ''כ שמסכים לראשונה בתולדות המדינה, להחזיר את שלטון הטורקים, ולהביא מפקחים טורקים שיפקחו על ירושלים בירת מדינת ישראל.
        די אם נזכיר את פרס בעל הניסיון המדיני הרב שכ''כ נלחץ לאחר שנפל פגז בכפר כנא והפסיק את מבצע ענבי זעם, שאם היה ממשיך עוד כשבועיים היה מביא לשבירת החזבאללה, עוד בתקופה שחזבאללה מנה כ400 לוחמים בלבד....
        יש אינספור דוגמאות לכך שפרס, ברק, אולמרט, מופז וכל השאר נלחצו בקלות מכל פיפס....
        רק נתניהו היחיד שעמד בתקיפות.
        באשר לחברון, נתניהו לא יכול היה להפר הסכם שלום שחתמה מדינת ישראל, והוסיף לו נספח ביטחוני לשיפור המצב הביטחוני הרעוע שיצר הסכם אוסלו. הרכב הקואליציה לא אפשר לו להודיע שהסכם אוסלו מבוטל.. לכן נאלץ לשפר אותו.

        הגב לתגובה זו

  • 46.

    ניהול המלחמה ע''י חלוץ ואייזנקוט והפלת כשלונה על:

    עידו וייסמן, 30/03/07 16:01

    דרג מפקדי האוגדות:
    גיא צור
    ארז צוקרמן
    גל הירש
    אייל אייזנברג
    רק בישראל מפילים הכל על הדרג הלוחם והטובים הולכים הביתה
    רק וינוגרד יעשה צדק!!!

    הגב לתגובה זו

    • סוף סוף מישהו מבין שהבעיה בדרג מפקדי האוגדות

      גולן, 30/03/07 19:44

      טיפש, זיהית את הבעיה--- מפקדי האוגדות. אל תיבהל, אפשר לטפל בזה. איזנקוט הוא וחבריו מראים את הדרך איך לפתור את זה.
      חוץ מזה אתה פשוט טיפש.

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    לא המלחמה היתה טעות,דרך ניהול המלחמה היתה טעות (ל''ת)

    לא להתבלבל, 30/03/07 15:25

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    כנסווו ומהרר כנסוווו מהררר...

    ביבי לשלטוןןןןן, 30/03/07 15:24

    תיראו זה פשוט לא כיול להיות שפרץ יהיה שר הבטחון של שיראל הוא לא מבין דבר בביטחון שימו לב הוא לא ידע מה זה ''לבנה'' ועוד דברים כאלו חוץ מיזה הוא לא פעל על פי תוכניות של מופז (שרהבטחון התותח של ישראל) הכל היה מתוכנמן אבל חלוטץ שלא הה לו מושג איך להפעיל חיילים לא שלח אותם מפשוט וקל!המערת ביטחוניתלא פעלה כשורה .. אני קורא לכל העם עכשיו!בחירות להפיל תצשלטון הזה האפס הזה לבחור ביבי לשלטון להחזיר את מויפז לבטחון !וייאלה צהלללללללללללללללללל

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    אולמרט צריך ללכת הבייתה!!

    חיים, 30/03/07 15:06

    דן חלוץ צדק היה צריך לפגוע בתשתיות של לבנון אבל אדון אולמרט חשב על חברה שלו קונדוליסה שאסרה עליו לפגוע בתשתיות .על זה אדון אולמרט אבד את עולמו גם גם האזרחים לא סופרים אותו וגם החברה שלו קונדוליסה לא סופרת אותו.מדינה ישראל קברה 120 חיילים עבור השטויות של אולמרט.

    הגב לתגובה זו

    • הוּא פָּשוּט הַסְסוֹנֵר-אָסוֹנֵר-מוּקְיוֹנֵר-קִיקְיוֹנֵר-בִּיזְיוֹנ

      אלכס, 30/03/07 15:53

      הוּא פָּשוּט הַסְסוֹנֵר... אָסוֹנֵר... מוּקְיוֹנֵר... קִיקְיוֹנֵר...
      רִיפְיוֹנֵר... בִּיזְיוֹנֵר... זִיגְזוֹנֵר....
      לֹא פָּחוֹת אַף לא יוֹתֵר....
      כְּלוּם יִיתָּכֵן כִּי בְּלַהֲטוּטָיו הַפּוֹלִיטִיים,
      יַֹעֲלֶה בְּיָדָיו מְחָדָש אֶת חַיֵי בָּנֵינוּ לְהַחֲזִיר ? לְשַחֲזֵר ? לְמַחֲזֵר ?
      אוֹ שֶמָא אֶת רֶצֶף-זִיגְזוּגָיו-פִישוּלָיו-כִּשְלוֹנוֹתָיו בִּלְבָנוֹן
      יְנַסֶה-יִשְתַּדֵל בְּכָּל מְאוֹדוֹ לְמַזְעֵר ?
      עַד מָתַי, בְּאֲחִיזָתוֹ בְּקַרְנוֹת הַמִזְבֵּחַ, בְּהִיצָמְדוּתוֹ לְכִּסֵא הַשִלְטוֹן-הַהוֹן-הַשְרָרָה,
      בָּנוּ יִתְעַמֵר ? אֵלינוּ כֹּה-יִתְאכְזֵר ?
      עַד מָתַי אֶת דַּמֵנוּ יַּקְפִּיא ? אֶת לִיבֵּנוֹ יְצָמְרֵר ? אֵלינוּ יִתְנַכֵּר ?
      עַד מָתַי בְּעֶמְדוֹתָיו יִתְחַפֵּר ? יִתְבַּצֵר ? יִתְמַסְמֵר ?
      הַאִם חַיֵינוּ, בְּאַרְצֵנוּ שֶלָנוּ, הָפְכוּ אָכֵן לִהְיוֹת לְגַמְרֵי הֶפְקֵר ?
      עַד מָתַי הַצְהָרוֹת-סְרָק יַפְרִיחַ ? הַבְטָחוֹת-שָוְוא יַשְמִיעַ ?
      לאֲוִיר הַעוֹלָם כָּך יַמְשִיך אוֹתָן לְפַזֵר ?
      עַד מָתַי יַמְשִיך לַעֲסוֹק רַק בְּעַצְמוֹ ?
      עַד מָתַי יִפְצַח בְּהִמְנוֹן לְאִישִיוּתוֹ ? שִירַת-רִינַת-הִילַת נִיצָחוֹן וּפְּאֵר ?
      עַד מָתַי אֶת שְמוֹ בַּחוּצוֹת יְקַלֵס ? יְפַאֵר ? יְהַדֵר ?
      עַד מָתַי שִירֵי הַלֵל וְהֵידָד עַל עַצְמוֹ בִּלְבַד יְשוֹרֵר-יְזַמֵּר ?
      עַד מָתַי בְּרַחֲבֵי תֵּבֵל יַרְעִיף חִיוּכִים ? אַחֲרֵי מַנְהִיגֵי-מְדִינוֹת בִּשְקִיקָה יְחַזֵר ?
      מַדּוּעַ כְּמוֹתֵנוֹ, מִתַּעֲנוּגוֹת הַחַיִּים, הוּא אֵינֶנוּ, וְלוּ מְעַט, מִתְנַזֵּר ?
      הַאִם לֹא יִשְכַּח עִם שוּבוּ, עַל קִבְרָם שֶל בָּנֵינוּ, לְהַנִיחַ אַף זֵר ?
      כְּלוּם אֵינֶנוּ חוֹשֵב, כִּי אָכֵן הגִיעָה אַף עֵת, בָּה אֲנַחְנוּ,
      לְצַד דְיוּקָן בְּנֵנוּ-בִּתֵנוּ, בְּמִסְגֶרֶת שְחוֹרָה אוֹתוֹ כְּרֹאש מֶמְשָלָה, נְמַסְגֵר ?
      אוֹ שֶמָא מַמְתִּין-מְחַכֶּה הוּא לִרְאוֹת עַד כִּי הַמְדִינָה וְהַמֶמְשָלָה בְּרָאשוּתוֹ
      תִּתְפּוֹגֵג ? תִּתְפּוֹרֵר ? תִּתְפַּזֵר ?
      ''מָה נָאוּו עַל הֶהָרִים רַגְלֵי הַמְבַשֵר?''
      מִי הָיָה מַאֲמִין.... ? מִי פִּלֵל.... ? מִי מִלֵל.... ?
      מִי יָכוֹל הָיָה לְשַעֵר.... ?
      ...אֵיזֶה פּוֹלִיטִיקָאִי מַמְזֵר.

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    למה גדי אייזנקוט אשם? כנסו:

    מתבייש בפרץ, 30/03/07 14:50

    הוא בפועל ניהל את המלחמה מה''בור'' בקריה, נתן הוראות סותרות ומנסה להצטייר בכתבה כמי שלא רצה את המלחמה.
    אבל מהרגד שנכפתה מלחמה אייזנקוט היית צריך לדעת איך לנהל אותה
    לא יהיה מנוס מפיטוריך אייזנקוט והקומבינה שפרץ מינה אותך באמצעותה לאלוף פצ''ן לא תעזור לך - אתה תהיה חייב ללכת.
    לא ידעת לגבות את הלוחמים תחתיך המגדים המחטים ומפקדי האוגדות - אז זה עונשך
    וינוגרד תוציא בסוף את האמת לאור!!!

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    אולי צריך להעמיד את האחראים לדין?

    אזרח רגיל, 30/03/07 14:47

    כל הזמן זולגות ידיעות על חוסר מקצועיות והבנה מינימלית של נבחרינו.
    הגיעה העת להעמידם לדין!
    אם לא יעמדו לדין יהיה צורך להעמיד לדין את העם...

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    די לבכיינות-מלחמה שהשיגה המון!!!

    חזי, 30/03/07 14:33

    מספיק להתבכיין,המלחמה הייתה בזמן והשיגה המון הישיגים לישראל.חיל האויר רשם תוצאות מצויינות.כל אלוף כיום מתבכיין ומחפש כיסוי תחת..וזה לחינם.
    1.נסראלה כבר לא משתחצן!
    2.אנו נערכים ברצינות למלחמת הטילים הבאה!![ללא המלחמה לא]
    3.גם הסורים וגם האירנים יודעים היום שחורבן יפול עליהם מחיל האויר!!

    הגב לתגובה זו

    • וחלוץ בגד בפקודיו - תקע להם סכין בגב!!! (ל''ת)

      כועס, 30/03/07 14:56

      הגב לתגובה זו

      • ''הם קיבלו מכתבי אזהרה''

        בנימין, 30/03/07 15:08

        ''הם קיבלו מכתבי אזהרה''

        ''מטילים עליהם (על המפקדים) אחריות שהם לא מסוגלים לעמוד בה. איש מהם לא נותן את הדין על הדרך שבה מעבירים פקודות הקובעות חיים ומוות. הם יודעים שבהיותם טובים ונחוצים במערכת, לא יצטרכו לתת את הדין על אסונות. וזה מנוון את הבלמים הטבעיים שלהם. הם עדים לבריחה מאחריות מלמעלה, מהקצונה הגבוהה. זה החינוך המשמעותי ביותר שהם מקבלים''. נעמי אונגר, בספרה ''לעצור את הכדור'', מערכות.
        ''אני כואבת את מריחת חקירת האסון הזה כי היא תביא לעוד מקרי מוות מיותרים. באיזשהו מקום האמנתי, שיתייחסו לאסון הזה ברצינות. הזעזוע הרי היה אדיר. חצי ממשלה ישבה פה בבית. בכירים מהצבא. הושמעו התבטאויות חמורות, וחברי כנסת זעקו, שאסוּר שאסון כזה יחזור. היום, לאחר כל אסון נוסף, אני שומעת בדיוק אותן התבטאויות והבטחות. המסקנות החפוזות של הוועדה, ההדחות, עיסקות הטיעון – כל אלה יצרו בציבור את התחוּשה, שאסון צאלים ארע בשל טעות-אנוש, לא מוּצְתָה אחריות, לא הופקו לקחים אמיתיים איך להתמודד עם רשלנות פושעת ועם זילזול בחיי אדם. ''ברור היה לי שהם לא בסדר אבל ברור היה יותר שהאחראים האמיתיים לא יושבים אתם על הספסל. היה ברור שהמערכת מגלגלת את האשמה על אנשים בדרגת סרן, כשהבעיות הן ברמת ניהול של תא''ל. כגודל הכאב היה גודל הכעס. אני חושבת שאת עיקר הכעס צברתי כלפי התובעת. עיסקות-הטיעון הרתיחו אותי. איזה מסר מעבירים על-ידי עיסקות אלה לציבור ולצה''ל...?''. איילה, רעייתו של רס''ר רמי כץ זכרונו לברכה אשר נהרג בחורבן צאלים הראשון.

        ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
        אך איש אינו לוקח זאת, חלילה, ברצינות יותר מדי חמורה
        באשר להמשך קידומם הצבאי, אין ספק,
        כי לא יחלוף יום והם יקודמו בדרגה ובתפקיד במהרה... ! ! !
        המוות. השכול. היגון. הכעס. האבל. הסבל. הזעם. הכאב. עובדה גמורה. חתומה.
        גדשה הכוס. הגיעו מים עד נפש. פקע כיס המרה.
        כלום ''הם קיבלו מכתבי אזהרה'' מתיימר להיות מס-מתק-שפתיים ? קלישאה ? אמירה ?

        ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
        לא לחינם פרקליטות המדינה (העורב)
        על הפצ''ר (הזרזיר) שפע הלל ושבחים מרעיפה, מעטירה
        צה''ל ניצח ! ניצלה (בנס?) מדינה !
        לשבט או חסד ייחרץ בעתיד גורלה או דינה ?

        ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
        לכל היותר, יגישו שוב כמה הורים שכולים עוד עתירה לבג''ץ, שִגרה של עוד עתירה...
        מנהיגות הצבא עם קציניה לעולם לא מחמירה...
        ערך שמירת החיים צונח. יורד. נופל נפילה חופשית. מדרדר ומוּזל. מתחסל במכירה.
        ''כי במותם הם ציוו לנו את החיים...''. יחרוק תקליט ישן. אך יש צורך להמשיך בשמירה.


        ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה'' כמה נכון, כמה כואב וכמה מעצבן ל''ת
        לאפס שואף היום ערך חיי-האדם בצבא
        באוצר מילות צה''ל לא קיים מונח המגדיר בוודאות מַהוּת אחריות אישית
        אך יש במילון מושג המסביר מהי:
        רשלנות פושעת. נמנעת. מיותרת. נמהרת. ארורה. טיפשית.

        ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
        מבחינת הצבא, עובדה זו, בהחלט מספיק מרתיעה !
        זורים חול לבריות בעיניים. משלמים מס מתק שפתיים.
        דובר צה''ל מודיע: ''התאונה הבאה תתרחש'' בעוד שעה ? שעתיים ? יומיים ? שבוע ? שבועיים ?

        ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
        מאין ולאן הולכת את, משתרכת, בכבדות מתנהלת לך, השיירה... ?
        רשימת חללים מתארכת... מלאכה מפרכת... חזיון שווא ? כלום אמנם, אכן, באמת ''אין ברירה'' ?
        זר פרחים. רגבי עפר. אדמה. את חפירה. רב. פסוקי תהילים. אותיות נשמה. ''קדיש''. ''אל מלא רחמים''.
        אב ואם. אח ואחות. מגש כסף. נער. נערה.
        יש שקיבלו מכתבי אזהרה...
        ...יש שעבורם אין כבר דרך חזרה.

        הגב לתגובה זו

    • כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''

      דורון, 30/03/07 14:56

      כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''

      כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
      אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח
      שהטאטוא הפעם יהא סופי. יסודי. חיובי. גמור. מוחלט ומושלם !
      מריחה, לא בדיחה, עם סימן קריאת חֶלֶם גָדוֹל וְחוֹלָם !
      בצה''ל מוליכים שוֹלָל ב100%- הצלחה (כמעט) את כולם.

      כי כשבצה''ל מודיעים ש...
      ''נסיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
      יודע אתה גם, מה חושבים עליך, האזרח הקטן
      אתה החוּשָם, התֶּרַח, הפֶּתִּי, ההֶדְיוֹט או הַלֶמֶך
      או אתם: הקָשִיש, היָשִיש והנער התָּם
      צה''ל עשה את שֶלוֹ: הִתְרַשֵל... קָבַר וחָתַם.
      ''נערים נפלאים וטובים היו... מה גדולה ויפה הייתה שעתם!''

      אולם אתה ההֶלֶך, העומד מן הצד
      האָדִיש הרָגִיש, האֱוִויל המַחֲרִיש, הנָתִין המתִּיש, האָטוּם המַשְרִיש
      הצַבָּר המַמְחִיש, הגַדָּא הבִּיש, המַמְתִּין לתַּרְחִיש: הבּוֹאֵש ! המַבְאִיש ! המֵבִיש !
      הנִבְעָר, הנִרְגַּן או המְנוּמְנָם
      טוב תעשה אם תתעורר יום אחד,
      טרם שדברים סוף-סוף יגעו בך גם.
      תשמיע דבריך באופן בָּרוּר.
      לא כמו דוֹבֵר צה''ל: בְּטוֹן מְעוּרְפָּל, מְעוּמְעָם, מְגוּמְגָם.
      אָכֵן חָצִיר. עם לְבָדָד יִשְכּוֹן. סְגוּלָה הוּא.
      אֵין כָּל סִימָן בּוֹ לְדוֹפִי או פְּגָם.
      חייל ! אזרח ! זכור !
      כשבצה''ל מודיעים ש''סיבות המחדל לא ייוודעו לעולם...''
      אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח שהטאטוא הפעם יהיה סופי.
      יסודי. חיובי. גמור. מוּחְלָט ומוּשְלָם !
      צה''ל השלים את מלאכתו... הִתְרַשֵל, קָבַר וחָתַם.
      ...וכמו להוסיף חטא על פשע
      מנסים הם בצה''ל להפוך גם אותך למטומטם ! ! !
      תם אך לא נשלם.

      הגב לתגובה זו

    • הַשְכוֹל הוּא שַפַּעַת… ?

      לאה, 30/03/07 15:06

      הַשְכוֹל הוּא שַפַּעַת… ?

      לֵאָה אוֹמֶרֶת,
      שֶאֲנָשִים חוֹשְבִים,
      כִּי הַשְכוֹל הוּא שַפַּעַת...
      אַך הֵם שֶעָבְרוֹ זאת,
      יוֹדְעִים,
      כִּי אוֹיֵב בְּרִיאוּת האָדָם הוּא לנֶצַח. מִדַעַת.
      במִילוֹן לֹא תִמְצָא הַגְדָרָה מְדוּיֵיקֶת אֲשֶר תַצְלִיחַ לְבַטֵא שְכוֹל
      בְּצוּרָה חוֹתֶכֶת. נוֹקֶבֶת. קוֹלַעַת.
      מַגְמָה רוֹתַחַת. לוֹחֶכֶת.
      פוֹרֶצֶת מראש הַר גַעַש פָּעִיל,
      הטָמוּן בְּגַרְעִין אוֹתָה פְּקַעַת.

      כִּי מָה שֶעוֹשֶה הַשְכוֹל לַנְשָמָה עוֹשָה לגוּף (אוּלַי?) הצַרַעַת
      והֵיעַדְרוּתָה שֶל שִמְחַת-חַיִים, הִנָה, לַבֶטַח,
      חִסָּרוֹן עִיקָרִי, בָּרוּר ובּוֹלֵט, בְּלִי כָּל צֵל שֶל סָפֵק - מִגְרַעַת.
      אִם פַּעַם רוּחֵנוּ הַיְתָה מְכַסָה מֶרְחַבִים אַדִּירִים...
      מֶרְחַקִים כַּבִּירִים מַדְבִּירָה וְגוֹמַעַת...
      הַיוֹם רַק בשְנַת נְדוּדִים, בְּלֵילוֹת טְרוּפִים-קְטוּפִים-רְדוּפִים, מְצְטַיֵינֶת הִיא. בְּגוֹדֶש שוֹפַעַת.

      שוֹרֵף, דוֹאֵב, צוֹרֵב, כּוֹאֵב הוּא הַשְכוֹל, בהֶגְיוֹנוֹ מוּטַב לֹא לַגַעַת !
      גַם דַעֲתּוֹ, מרָצוֹן אוֹ מבְּלִי... בְּרוּחֵנוּ פוּגַעַת... אוֹתָה מְשַגַעַת...
      כָּל הִרְהוּר בּוֹ אֶת תָּאֵי זִיכְרוֹנֵנוּ, חוּט מַחְשָבְתנוּ, קוֹרַעַת. שוֹסַעַת. קוֹטַעַת. פּוֹצַעַת. גוֹדַעַת.
      שְמָמָה שֶל דְמָמָה. שִבְרוֹן לֵב. אֲדָמָה נֹכְרִיָה. אַכְזָרִיָה. רָעָה ומְרוּשַעַת.

      יִש בּוֹ בַּשְכוֹל, לְדַאֲבוֹננוּ הַרַב, סַבְלָנוּת מְעוּרְעֶרֶת, פוֹקַעַת
      קוֹצֶר-רוּחַ מַדְהִים הַגוֹרֵם לאָדָם אִי-שֶקֶט מַתְמִיד וְחוֹסֵר-נֶצַח בְּנַחַת.
      לִמְצוֹא מְנוּחָה לַנְשָמָה... כְּמוֹ לְחַפֵּש מַחַט בְּעֲרֵמַת שַחַת,
      בִּפְרָט כַּאֲשֶר נִזְכָּרִים כִּי מְדוּבָּר בְּרַשְלָנוּת נוֹרָאָה. אֲיוּמָּה וְעִיקֶשֶת.
      נִמְנַעַת! פּוֹשַעַת!
      מְאוּפְיינֶת עַל יְדֵי ''סְמוֹך עלי!'', אֲדִישוּת תְהוֹמִית מְקוֹמֶמֶת,
      תַּרְבּוּת חֶבְרָתִית יְרוּדָה, פְּסוּלָה וקְלוֹקֶלֶת, מְלוּוה בְּחוֹסֶר בָּרוּר שֶל מִשְמַעַת,
      וקְצִינִים אֲשֶר בִּמְקוֹם לְהִשְתַּמֵש בְּמוֹחַ ושֵכֵל - בַּחֲרוּ ( לָמָה...? מַדוּעַ...? מִשוּם מָה...? )
      לְהַפְעִיל רַק ראש דְלַעַת.

      אַך מָה שֶלֵאָה לֹא אָמְרָה וְהִיא הֵיטֵב זֹאת יוֹדַעַת...
      הוּא שֶכְּשֶהַעַיִּן בוֹכָה וְשוֹטֶפֶת, נוֹטֶפֶת, מוּצֶפֶת, קוֹלַחַת,
      הִיא נִזְכֶּרֶת, בְּלֵית כָּל בְּרֵירֶה:
      בְּאוֹתָה הֶפְקֵרוּת נוֹרָאָה ! רַשְלָנוּת אֲיוּמָה ! לֹא-מִקְרִית ! תְהוֹמִית ! מְקוֹמֶמֶת ! עִיוֶּורֶת ! עִיקֶשֶת ! קִישַחַת ! נִמְנַעַת ! אֲרוּרָה ופוֹשַעַת !
      אֲשֶר בְּשִמְחַת-יַמֵינוּ פּוֹגַעַת.
      תוֹחֶלֶת חַיֵּינוּ קוֹטַעַת. שוֹסַעַת. קוֹרַעַת. גוֹדַעַת.

      הגב לתגובה זו

    • חזי - מוחך באמת אטום למציאות ? (ל''ת)

      אריה, 31/03/07 08:51

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    בושה ...פשוט בושה לא למדנו כלום ממלחמת יום הכיפורים (ל''ת)

    תושב הצפון, 30/03/07 14:28

    הגב לתגובה זו

    • מְדִינָה מִקְרִית

      אלכס, 30/03/07 15:00

      מְדִינָה מִקְרִית
      שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !
      אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
      מְדִינָה לְמַרְאִית.

      מְדִינָה עִיזִית,
      נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
      אֲחוּזַת תְּזָזִית,
      יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

      עַם מְנוּוָן,
      מעֲרָכָיו מְרוּקָן
      אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
      רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

      חֶבְרָה אֲרוּרָה
      מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
      רָעָה וגְרוּעָה
      עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.

      מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
      עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
      מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח... בְּלִי סוֹלֶת...
      סָפֵק, אִם לִבְסוֹף, תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

      נ. ב.

      לא רק הממשלה הנוכחית. גם הממשלה הבאה.

      הגב לתגובה זו

  • 38.

    מדוע לא להתחשב במשפחות הנופלים ?

    אח שכול, 30/03/07 14:22

    לא מספיק קשה למשפחות השכולות שהגיע פסח, ואנחנו את החג נעשה בכאב וגעגועים ? לא מספיק שעוד כמה שבועות יהיה יום הזיכרון ? מה בער לפרסם את הכתבה הזאת דווקא היום, למה החלטתם להקשות עלינו כשגם ככה אנחנו נאבקים לשרוד ולעבור את החג לאחר המכה האנושה שהמלחמה הזאת הביאה עלינו ? אפשר גם להתחשב לפעמים !!

    הגב לתגובה זו

    • כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר''

      אלכס, 30/03/07 14:48

      כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר''

      ''בעצב תלדי בנים'' (בראשית, ג', ט''ז)

      כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר...''
      אתם יודעים, עד כמה, ביניהם לביניכם - רב וגדול הוא הפַּעַר
      הן כְּסִיל לא יבין זאת... לא אֱווִיל... לא שוֹטֶה... וודאי לא אִיש בַּעַר
      סָגוּר הלב ונָעוּל... מוּגָף לוֹ השַעַר.

      כי כשהם אומרים לכם: ''אנחנו כל-כך משתתפים בצַעַר...''
      אתם מרגישים עד כמה כבד היגון, עמוקה התהום, רחב הוא הפַּעַר
      אמת כּוֹאֶבֶת. נוֹקֶבֶת. חוֹצֶבֶת. צוֹרֶבֶת. דוֹאֶבֶת. שוֹאֶבֶת. חוֹתֶכֶת כתַּעַר.
      כְּלוּם אָכֵן, בְּאֱמֶת וּבְּתָמִים, זֶהוּ מַגָּש הכֶּסֶף, שאליו נתכוונו הנַעֲרָה והנַעַר ?

      לֵילוֹת קְרִירִים... לֵילוֹת קָרִים... לֵילוֹת יְקָרִים...
      לֵילוֹת קְפוּאִים... לֵילוֹת צוֹנְנִים... לֵילוֹת מַקְפִּיאִים...
      לֵילוֹת סוּמִים... לֵילוֹת חֲמוּסִים... לֵילוֹת כְּמוּסִים...
      לֵילוֹת טְרוּפִים... לֵילוֹת קְטוּפִים... לֵילוֹת רְדוּפִים...
      לֵילוֹת שְקוּפִים... לֵילוֹת כְּסוּפִים... הלְבָנָה חצי-סַהַר
      רוֹגֵש הלֵב והוֹמֶה... מָלֵא רוּחוֹת סַעַר
      הֵן איש חָכָם לא יבין זאת... לא שוֹטֶה... אף לא איש בַּעַר
      אָטוּם הלֵב וחָתוּם... איש לא יבוא בּוֹ, בשַעַר.

      כי כשהם מאחלים לָך, לְך, לכם: ''הלוואי שלא תדעו עוד צַעַר''
      אתם יודעים... עמוק בתוך הלב פנימה...
      כי מרוב קורבנות...
      הם אינם מסוגלים אפילו
      ...לראות את היער.

      הגב לתגובה זו

    • כדי להפיק לקחים ומהר כדי שלא יפלו עוד לשווא בידי מנהיגים עלובים (ל''ת)

      גם אח שכול, 30/03/07 17:34

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    [ראה תמונה]...המבט,שנותן קפלינסקי בפרץ אומר הכל...אומר תבוסה...!

    סבח מועלם_נאווי, 30/03/07 14:21

    יש להעביר את פרץ מתפקידו.

    הגב לתגובה זו

    • נכון. (ל''ת)

      גנור נווה_אמזלג, 30/03/07 14:44

      הגב לתגובה זו

    • והיד בפה של חלוץ ''לא מקבל את הדברים''

      נס, 30/03/07 14:59

      אם פרץ מדבר , ולא אומר את האמת אם הוא מדבר,

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    צריך לבלום את בעלי ההון והבנקים

    אבי, 30/03/07 14:19

    אם הבנקים לוקחים מהציבור 11 מליארד ש''ח בשנה על עמלות, מאיפה יהיה כסף להשקיע בבטחון? אם בעלי ההון מקבלים הטבות מס במליארדים ומושכים משכורת מנופחות מחברות ציבריות, מאיפה יהיה כסף לחינוך וטכנולוגיה?

    הגב לתגובה זו

    • נתניהו באומץ החל את הרפורמה בבנקים ואז חייב היה להתפטר

      יועד אלמגור, 30/03/07 18:15

      בגלל הסכנה שהביאה ההתנתקות שמפניה הזהיר. אבל אמרו שהוא עוסק בהפחדות. אם היה נשאר בתפקידו כשר אוצר היה מביא גם את הרפורמה בבנקים לכלל הגשמה. בגלל זה אנחנו חייבים אותו עכשיו כראש ממשלה. לשנות בדרי עדיפויות, לרפא את תחלואי החברה הישראלית ולהחזיר את יכולת ההרתעה שלנו. אנחנו בסכנה גדולה ואסור לבזבז עוד רגע אחד.

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    מסתבר שאף אחד לא הבין למה יוצאים

    אבי, 30/03/07 14:15

    מסתבר שכולם עבדו על כולם וכולם הגבלו את המבצע מכל הכיוונים מסיבות יוקרה ופוליטיקה ואף אחד לא הבין למה הולכים בקיצור לא משהו שלא ידענו על התנהלות המלחמה הזו.

    אבל חשוב לציין שהמלחמה הזו הדרדרה לאן שהדרדרה לא משום שיצאו לפעולה מיותרת אלא משום שהגיעו לצורך החשוב של חיסול תשתית הטילים שהחזבאללה בנה במשך שנים רבות כתוצאה מהתפתחויות של המרדף אחרי חוטפי החיילים במקום כתוצאה של תיכנון שהיה צריך להבשיל לכדי פעולה שנים רבות קודם.

    הבעיה היא לא המלחמה בטרור אלא בסדר העדיפויות הפוליטי שהעדיף שלא לקלקל את חגיגות ''הצלחת'' הבריחה מלבנון של אהוד ברק למרות שמאז אותה בריחה ראו כולם איך החיזבאללה מתעצם (את עומק החרבון אפשר למשל לראות במאמר של אלוף בן בהארץ שבוע לפני המלחמה שבו קבע שנסראללה לא יתקוף למרות שיש לו אלפי טילים בכוננות). לממשלה היה חשוב ביותר גם להכין את גירוש היהודים מבתיהם ובכך השקעו במשך כשנתים מיליארדים רבים ועשרות אלפי חיילים וכיום צה''ל מנסה בעזרת הכנת מערך תרגילים גדולים לכוחות הסדיר והמילואים להדביק בזמן קצר חוסר של שלש שנים ויותר.

    נראה שאם גישה פוליטית כזו גם האימונים המשובחים ביותר בפיקודו של גבי אשכנזי יוכלו להביא לכל היותר לכך שחרבון מרון א-ראס מתחילת המלחמה לא יחזור על עצמו ובמבצע נקודתי דומה יצליחו לחסל יותר מחבלים ולחזור בשלום אבל יתר החרבונות של אופן ניהול המלחמה עדיין ישארו איתנו משום שכך זה כאשר הגישה הפוליטית היא לא להרוס ''הצלחות'' כמו הבריחה מלבנון, הקמת מדינת הטרור האיסלמית בעזה ו''חשיבות'' שמירת צפון השומרון נקי מיהודים.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    העיקר שתקפו את מפקדי האוגדות... בושה חלוץ תתבייש!!! (ל''ת)

    תבקש סליחה, 30/03/07 14:14

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    מי אמר שכדאי לנצח?

    אברהם, 30/03/07 14:12

    בששת הימים ניצחנו וזה הביא לנו את המחדל של יום כיפור. לפעמים עדיף תיקו מעצבן על ניצחון.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    גדי אייזנקוט הוא האשם המרכזי בבלבול ''נחילים''... (ל''ת)

    כבר הוכח, 30/03/07 14:09

    הגב לתגובה זו

    • אשמתו של אייזנקוט גדולה יותר מן המשוער עד כה

      לוחם בפצ''ן, 30/03/07 14:46

      הוא בפועל ניהל את המלחמה מה''בור'' בקריה, נתן הוראות סותרות ומנסה להצטייר בכתבה כמי שלא רצה את המלחמה.
      אבל מהרגד שנכפתה מלחמה אייזנקוט היית צריך לדעת איך לנהל אותה
      לא יהיה מנוס מפיטוריך אייזנקוט והקומבינה שפרץ מינה אותך באמצעותה לאלוף פצ''ן לא תעזור לך - אתה תהיה חייב ללכת.
      לא ידעת לגבות את הלוחמים תחתיך המגדים המחטים ומפקדי האוגדות - אז זה עונשך
      וינוגרד תוציא בסוף את האמת לאור!!!

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    כל יום מתגלים דברים חדשים.

    צחי, 30/03/07 14:05

    אנו הולכים בדרך לא נכונה אשר מובילה אותנו לתהום בלי להרגיש פקח את העינים ןלחשוב רגע.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    למה לא שאלו את דעתו של השר דיטריך..??? (ל''ת)

    עמוס גורן_טוויט, 30/03/07 13:46

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    את האמת הרבה לא יודעים!!!!!!!!!!

    צ, אב ללוחם, 30/03/07 13:45

    במקום להשאיר את הבנים הלוחמים המשוחררים בארץ, לסדר להם מקומות עבודה ראוייים, ללא ניצול של חברות כח אדם נצלניות במחירי עבדות, הם קמים ו...הולכים, תאמינו לי נחמה מ''פועלים'' ועוד שמרוויחים 2 מילון לחודש, הם לא למילואים בעת צרה,לא יגיעו, בגדוד חי''ר של בני במיל' יש מחסור של 50% בכח אדם לוחם, אז תמשיכו להתעלל בלוחמים משוחררים ללא תעסוקה ראויה וללא תקווה כלכלית והינה התשובה למלחמה הבאה, רק אלוהים , שמישהו ממנהיגנו יקרא זאת ויבין למה יש לנו בעיה קיומית!!!

    הגב לתגובה זו

    • כל כך נכון וחבל שאף אחד שם למעלה לא מבין את זה

      הרצל, 30/03/07 14:25

      מי שהרס את הבטחון זה ביבי שהעמיק את הפערים.

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    זה מה שקורה שאנשים לא מתאימים (ל''ת)

    ג', 30/03/07 13:30

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    רק לא ביבי

    עופר, 30/03/07 13:26

    האיש שאומר לא לכל יוזמה של שלום

    הגב לתגובה זו

    • רק כן ביבי, כדי להפטר מכל יוזמות ''השלום'' האידיוטיות (ל''ת)

      רונן, 30/03/07 14:15

      הגב לתגובה זו

    • אך ורק ביבי!!! (ל''ת)

      לא קונים יותר, 30/03/07 14:39

      הגב לתגובה זו

    • BIBI all the waydeath to shimon peres bulshevik oligarchy (ל''ת)

      xyz, 30/03/07 17:29

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    אולמרט - האיש הנכון במקום הנכון

    ארצי, 30/03/07 13:25

    רק הוא יכול לשקם את צה''ל כי הוא לא מבפנים ולא שייך לקליקה.

    הגב לתגובה זו

    • אני מקווה שאתה אומר את זה בציניות (ל''ת)

      צניקן, 30/03/07 13:57

      הגב לתגובה זו

    • אנו עם של פירמדונות עצלות ומגדליי כרסים ....

      מתתאל שטנדל, 30/03/07 14:36

      לא מגיע לנו מנהיג אציל ,חכם ,המחרף נפשו למעננו,עז רוח ותורם בסתר ,כמו אהוד אולמארט.
      כעם עליינו להישתפר ולהגיע לרמה שלו.....הפנימו בבקשה.

      הגב לתגובה זו

      • איך אתה מצפה שנגיע לרמה שלו?

        גידי, 30/03/07 15:54

        איך אפשר להגיע לכזאת רמה של שחיתות, חוסר מוסר, אגואיסטיות ודאגה רק לכיסא במקום לעמו כמו אולמרט? האיש מושחת רמאי שקרן עלוב ופחדן שמפחד להגיב לחמאס, ספינולוג שרק הישרדותו הפוליטית מעניינת אותו, נוכל שלא מבין בניהול מדינה אלא רק בעיסקאות נדל''ן והוא חושב שהוא ראוי להיות ראש ממשלה אחרי כל האסונות שהביא עלינו.

        הגב לתגובה זו

      • איך אתה מצפה שנגיע לרמה של אולמרט?

        ערן, 30/03/07 15:55

        איך אפשר להגיע לרמה כזאת של שחיתות שקרים ספינים רמאויות ואפסיות?

        הגב לתגובה זו

    • הוּא פָּשוּט הַסְסוֹנֵר-אָסוֹנֵר-מוּקְיוֹנֵר-קִיקְיוֹנֵר-בִּיזְיוֹנ

      אלכס, 30/03/07 14:46

      הוּא פָּשוּט הַסְסוֹנֵר... אָסוֹנֵר... רוֹפֵסְיוֹנֵר... מוּקְיוֹנֵר... קִיקְיוֹנֵר...
      רִיפְיוֹנֵר... זִיגְזוֹנֵר.... בִּיזְיוֹנֵר...
      לֹא פָּחוֹת אַף לא יוֹתֵר....
      כְּלוּם יִיתָּכֵן כִּי בְּלַהֲטוּטָיו הַפּוֹלִיטִיים,
      יַֹעֲלֶה בְּיָדָיו מְחָדָש אֶת חַיֵי בָּנֵינוּ לְהַחֲזִיר ? לְשַחֲזֵר ? לְמַחֲזֵר ?
      אוֹ שֶמָא אֶת רֶצֶף-זִיגְזוּגָיו-פִישוּלָיו-כִּשְלוֹנוֹתָיו בִּלְבָנוֹן
      יְנַסֶה-יִשְתַּדֵל בְּכָּל מְאוֹדוֹ לְמַזְעֵר ?
      עַד מָתַי, בְּאֲחִיזָתוֹ בְּקַרְנוֹת הַמִזְבֵּחַ, בְּהִיצָמְדוּתוֹ לְכִּסֵא הַשִלְטוֹן-הַהוֹן-הַשְרָרָה,
      בָּנוּ יִתְעַמֵר ? אֵלינוּ כֹּה-יִתְאכְזֵר ?
      עַד מָתַי אֶת דַּמֵנוּ יַּקְפִּיא ? אֶת לִיבֵּנוֹ יְצָמְרֵר ? אֵלינוּ יִתְנַכֵּר ?
      עַד מָתַי בְּעֶמְדוֹתָיו יִתְחַפֵּר ? יִתְבַּצֵר ? יִתְמַסְמֵר ?
      הַאִם חַיֵינוּ, בְּאַרְצֵנוּ שֶלָנוּ, הָפְכוּ אָכֵן לִהְיוֹת לְגַמְרֵי הֶפְקֵר ?
      עַד מָתַי הַצְהָרוֹת-סְרָק יַפְרִיחַ ? הַבְטָחוֹת-שָוְוא יַשְמִיעַ ?
      לאֲוִיר הַעוֹלָם כָּך יַמְשִיך אוֹתָן לְפַזֵר ?
      עַד מָתַי יַמְשִיך לַעֲסוֹק רַק בְּעַצְמוֹ ?
      עַד מָתַי יִפְצַח בְּהִמְנוֹן לְאִישִיוּתוֹ ? שִירַת-רִינַת-הִילַת נִיצָחוֹן וּפְּאֵר ?
      עַד מָתַי אֶת שְמוֹ בַּחוּצוֹת יְקַלֵס ? יְפַאֵר ? יְהַדֵר ?
      עַד מָתַי שִירֵי הַלֵל וְהֵידָד עַל עַצְמוֹ בִּלְבַד יְשוֹרֵר-יְזַמֵּר ?
      עַד מָתַי בְּרַחֲבֵי תֵּבֵל יַרְעִיף חִיוּכִים ? אַחֲרֵי מַנְהִיגֵי-מְדִינוֹת בִּשְקִיקָה יְחַזֵר ?
      מַדּוּעַ כְּמוֹתֵנוֹ, מִתַּעֲנוּגוֹת הַחַיִּים, הוּא אֵינֶנוּ, וְלוּ מְעַט, מִתְנַזֵּר ?
      הַאִם לֹא יִשְכַּח עִם שוּבוּ, עַל קִבְרָם שֶל בָּנֵינוּ, לְהַנִיחַ אַף זֵר ?
      כְּלוּם אֵינֶנוּ חוֹשֵב, כִּי אָכֵן הגִיעָה אַף עֵת, בָּה אֲנַחְנוּ,
      לְצַד דְיוּקָן בְּנֵנוּ-בִּתֵנוּ, בְּמִסְגֶרֶת שְחוֹרָה אוֹתוֹ כְּרֹאש מֶמְשָלָה, נְמַסְגֵר ?
      אוֹ שֶמָא מַמְתִּין-מְחַכֶּה הוּא לִרְאוֹת עַד כִּי הַמְדִינָה וְהַמֶמְשָלָה בְּרָאשוּתוֹ
      תִּתְפּוֹגֵג ? תִּתְפּוֹרֵר ? תִּתְפַּזֵר ?

      הגב לתגובה זו

    • ל-26 כנס דחוףףףףףף

      לימור, 30/03/07 15:12

      במלחמה הבאה אתה מוזמן לבוא לבקר בביתי בצפון (יותר נכון במקלט) אתה יכול לבוא אם כל המשפחה ילדים בחינם וגם נסדר לך מילואים בלבנון. הטיול לחודש ימים.

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    הכישלון הוא בזה שלא איפשרו לכוחות הקרקע לנקות את דרום לבנון.

    ש.לוין, 30/03/07 13:22

    אם כבר התחילו במלחמה ו-4000 טילים ירדו על הצפון, מן הראוי היה לאפשר סופסוף לכוחות הקרקע לנקות את כל דרום לבנון עד היסוד. וזה לא קרה . הפעילות החלקית וההתקפלות לא הייתה במקום. כמו כן היה צריך להשמיד לגמרי את כל רובע דאחיה ולא להשאיר שם זכר לאף בית.
    כבר עכשיו רואים את המצוקה של הכפריים בדרום לבנון שבתיהם נהרסו ואין להם היכן לגור והטענות שלהם כנגד החיזבאללה גדולות מאוד, אם היו הורסים את כל הרובע של החיזבאללה מצבם היה היום גרוע שבעתיים. המחדל התחיל בחוסר ידיעה על מה שיש לחיזבאללה ונמשך לאורך כל הדרך עד היציאה המוקדמת . לפיכך על אולמארט ופרץ לפנות את מקומם וכמה שיותר מהר כן ייטב. הם אוחזים בקרנות המזבח ביודעם שהם חיים בממשלה הזו על זמן שאול כמו כל ייתר חברי הבית שיודעים- אם הממשלה הזו מתפרקת כולם כמעט עפים מהכנסת.
    ולאלופים המתהדררים בכל מיני אימרות כאילו הם ידעו שהמהלכים שגויים זה מאוחר מידי הם לא הצביעו על זה מהתחלה ולא הביעו את התנגדותם מהתחלה אז הם שותפים מלאים למחדל.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    באיזה נושאים השרים ''כן'' מבינים על מה הם מצביאים? (ל''ת)

    מלאכי, 30/03/07 13:22

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    שרים פחדנים. צבא לא מוכן. מלחמה שהתגלגלה לשטחינו

    אליעזר, 30/03/07 13:18

    כשלון טוטאלי של תורת הלחימה הישראלית.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    אני הפגנתי נגד המלחמה וראו וקיללו אותי כאילו אני עוכר ישראל! (ל''ת)

    גיל, 30/03/07 13:16

    הגב לתגובה זו

    • כנראה שלא הבנת כלום. המלחמה היתה נחוצה, אולם הניהול לא היה טוב.

      בני, 30/03/07 13:48

      ועל זה הויכוח.

      הגב לתגובה זו

    • האם הפגנת בידיים נקיות

      איזק, 30/03/07 13:54

      אם באת מאסכולת אילן פפה ודמיו, משמע הפגנת כדי לערער על זכותנו להגנה עצמית, ולמעשה על זכותנו להתקיים בכלל. ואם המלחמה הייתה מצליחה - היית מתפאר בכך שהפגנת נגד?

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    מכהנים היום! בלא נקיפות מצפון ובלא שמץ של בושה (ל''ת)

    יערה, 30/03/07 13:14

    הגב לתגובה זו

    • מִסְפֵּד

      משה, 30/03/07 16:16

      מִסְפֵּד

      הַשְכוֹל מִתְהַפֵּך בְּגַנֵּנוּ כְּחֶרֶב.
      פּוֹקְדֵנוּ הַשְכוֹל, בֵּית-אֵם וּבֵית-אָב.
      עִם שַחַר יָצָא נַעֲרֵנוּ – עִם עֶרֶב - -
      בָּא בּוֹקֶר. תַּם יוֹם – הוּא לא שָב.

      הָיָה נַעֲרֵנוּ – עֵץ זַיִת מַכְסִיף,
      הָיָה – צַפְצָפָה חֲלוּמַת הֶעָלִים.
      הָיָה נַעֲרֵנוֹ – אַלּוֹן מַעֲנִיף,
      הָיָה הַתָּמִיר בּדְקָלִים !

      נוֹלַד נַעֲרֵנוּ בְּצֵל הַגִּלְבּוֹעַ.
      רוּחַץ נַעֲרֵנוּ בְּנַחַל חֲרוֹד.
      נַעֲרֵנוּ שֶלָנוֹ הַטּוֹב, הַגָּבוֹהָּ.
      אֲהַבְנוּך עַד צְחוֹק וּדְמָעוֹת !

      הָיָה נַעֲרֵנוּ – שְדֵה פַלְחָה מוֹרֶקֶת.
      הָיָה – עַפְעַפֵּי שַחֲרִית נִקְרָעִים.
      הָיָה – כְּתִפְרַחַת תַּפּוּחַ צוֹחֶקֶת.
      הָיָה הַבָּשוּם בַּפְּקָעִים !

      נִגְמַל נַעֲרֵנוּ לְאוֹר וְלִתְכֵלֶת.
      נוֹעַד נַעֲרֵנוּ לִשְבוֹעַ יָמִים.
      נַעֲרֵנוּ הַגֵּא, נַעֲרֵנוּ בְּרוֹש-יֶלֶד,
      אֵיך זָנַק מוּל חֶרְמֵש הַדָּמִים !

      הָיָה נַעֲרֵנוּ – כְּאוֹרֶן הַחוֹרֶש.
      הָיָה – תְּאֵנָה הַחוֹנֶטֶת פַּגִים.
      הָיָה נַעֲרֵנוּ – הֲדַס סְבוּךְ הַשוֹרֶש.
      הָיָה הלוֹהֵט בַּפְּרָגִים !

      הָיָה נַעֲרֵנוּ – בָּבַת-יִזְרְעֶאל,
      טִיפְּחוּהוּ תְּכוֹל-שַחַק, מָטָר וְשָרָב.
      לְפּוֹעַל-חַיָּיו עֵמֶק-רֵעַ יִחֵל,
      יִחֵל וּבָטַח. לא לַשָוְוא ! –

      הָיָה נַעֲרֵנוּ – כְּצוּק הַגִּלְבּוֹעַ,
      הָיָה – כִּמְעוּף נְשָרָיו נֶאְדָּר –
      אַמִּיץ וְנוֹעָז וְגָבוֹהָּ-גָבוֹהָּ
      עַד אַחֲרוֹן רְגָעָיו מוּל הַצָּר.

      משה טבנקין.

      הגב לתגובה זו

      • מְדִינָה מִקְרִית

        אלכס, 30/03/07 20:39

        מְדִינָה מִקְרִית
        שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !
        אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
        מְדִינָה לְמַרְאִית.

        מְדִינָה עִיזִית,
        נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
        אֲחוּזַת תְּזָזִית,
        יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

        עַם מְנוּוָן,
        מעֲרָכָיו מְרוּקָן
        אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
        רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

        חֶבְרָה אֲרוּרָה
        מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
        רָעָה וגְרוּעָה
        עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.

        מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
        עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
        מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח... בְּלִי סוֹלֶת...
        סָפֵק, אִם לִבְסוֹף, תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

        נ. ב.

        לא רק הממשלה הנוכחית. גם הממשלה הבאה.

        הגב לתגובה זו

  • 20.

    מלחמת לבנון השניה - יש גם צד חיובי

    דן עצמון, 30/03/07 13:13

    אם לא היו יוצאים למלחמה הזו, חיזבאללה היה מפרק את הפאג'רים שלו ומתפנה מדרום לבנון? כנראה שלא.
    הבעיה היתה שלא עשו כלום ב 5 השנים שלפני המלחמה. אך מי שהיה עושה משהו - היו מבקרים אותו כמו שמבקרים את הממשלה עכשיו.
    לכן, המעשה היה נכון, ותמיד צריך לבקר את הצבא והממשלה - אבל במקרה הזה - טוב שהוצאנו את הנחש מהמחילה שלו והבינו בו קצת - מאשר היה מכיש אותנו בלילה בשנתנו.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    זה מה שקורה כשמטפחים השליית כוח וזלזול באוייב..טכנולוגיה אמרנו''? (ל''ת)

    אתי, 30/03/07 13:07

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    המלחמה - נסיון לחיסול פוליטי של עמיר פרץ - העובדות בפנים

    אורן, 30/03/07 13:06

    אולמרט הודה שהיה תכנון לפתוח במלחמה בצפון. בנוסף, הוא הודה שבעקבות חטיפת שליט היה ברור שתהיה גם חטיפה בצפון. כשכל זה ברקע, ואולמרט יודע שמלחמה זה עניין של כמה שבועות, אולמרט הלך ומינה את פרץ לשר הביטחון. הוא ידע שפרץ יכשל כיוון שהוא עדיין לא מעורב במערכת. כלומר, אולמרט מינה את פירץ כדי לחסלו פוליטית, תוך כדי שהוא מקריב את חיילנו ואת העורף שלנו. מזעזע, אבל אלה הן העובדות.

    הגב לתגובה זו

    • עוד אחד עם תאוריה של קונספירציה בדיונית!

      יוסי, 30/03/07 13:49

      הדבר היחידי שאולמרט יודע לתכנן זה זה עושק צבורי מסיבי.

      הגב לתגובה זו

    • אם הטימטום היה כואב

      יובל כהן, 30/03/07 14:20

      כבר היית בגבס.

      הגב לתגובה זו

    • אורן, אתה מתאים להיות עיתונאי. (ל''ת)

      על בטוח, 30/03/07 16:57

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    כתבה מתנשאת

    עין, 30/03/07 13:03

    היציאה למלחמה היתה מחויבת המציאות. להתאפק ולהתאבן פעם נוספת היה מזמין התקפות נוספות גרועות יותר. חבל שהעומדים בצמרת לא הורו להכנס חזק יותר ונוצרה תדמית המזמינה התגרויות נוספות. הבעיה המרכזית היתה הצמרת המורכבת מר''מ חסר נחישות וחובבן, שר בטחון אדם כ''כ גרוע שאי אפשר להתיחס אליו במילים שניתן להדפיסן, ורמטכ''ל שנפל במלכודת השגיאה הקלאסית של תיחכום יתר. הנושא של כח קטן ומתוחכם שלא מצליח מול כח פרימיטיבי הוא נושא קלאסי וחבל שמפקדי צה''ל לא למדו אותו.

    הגב לתגובה זו

    • איזה כוח קטן?

      צפוני, 30/03/07 22:53

      היה לנו יתרון מספרי עצום על החיזבולה, יתרון עצום בכוח אש, בכלי נשק וטכנולויה, אני מתביש לצין זאת.

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    מלחמה מוצדקת,אבל

    אל, 30/03/07 12:54

    היינו צריכים להיות יותר אגרסיביים, ודרך אגב זו טעות לחשוב שיכולת ההרתעה שלנו נפגעה כי אם לא היינו מגיבים,הערבים היו חושבים שאנחנו פחדנים,תאמינו לי כל דיקטטור ערבי שראה את התמונות מלבנון יחשוב פעמיים לפניי שיתקוף אותנו.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    אולמרט-לבני-חלוץ-פרץ-פרס-בג''ץ:''תגידו לנו עם יד על הלב... !''

    בנימין, 30/03/07 12:50

    מתוך מילות הספד אותם נשא יוסי שחר, אביו של אור שחר זכרונו לברכה אשר נהרג במלחמה בלבנון יום לפני יום הולדתו ה-21. ''אני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למוּת במלחמת ברירה רשלנית ומטופשת''. ''אני לא יודע איך הייתי מרגיש לו אוריק היה נופל במלחמת אין-ברירה, אבל פה לא היתה מלחמת אין-ברירה, התחושה שלנו היא שהוא נפל לחינם, במלחמה מיותרת...יש תחושה וצער נורא על האובדן, אך יחד עם זאת תחושה שהולכת ומצטברת שכל העניין היה טעות ביסודו, והכאב הגדול מתחבר עם העובדה הזו. אני לא אומר שלא היו צריכים לטפל בנושא, אבל מה שקרה הוא שחיילים נחטפו ואז יצאנו למלחמה, בלי אג'נדה ובלי תוכנית מסודרת''. ''האם דבר מה קרה כאן לפני חודש? האם רעמו התותחים, הקטיושות נפלו, עצי הגליל עלו בלהבות ומאות אלפים נטשו את בתיהם בבהלה?'', ''הטלוויזיה משדרת בשפעת ערוציה, ללא הפסקה, את אותן תוכניות. כמה יפה וכמה נחת רוח. האם היתה מלחמה בארץ הזאת לפני חודש ימים ?!''. ''בטלוויזיה מופיעים אנשים 'חשובים' ואומרים שהמלחמה 'פרצה' . כמו כח טבע - איש לה 'הפריץ' אותה, איש לא קבע אם איך ובשל מה היא תתנהל, ואיש לא קבע לכמה זמן ואיזה תוצאות היא אמורה להביא. היא פשוט 'פרצה'. ועכשיו לך תאשים מישהו במשהו ש'פורץ'. ''וכעת, לאחר שנגמרה המלחמה ל'פרוץ', מסבירים לנו מנהיגינו את יתרונותיה ואת חסרונותיה. בקיצור, עושים את כל מה שהיו צריכים לעשות לפני ששלחו את אוריק שלנו ואת חבריו - למות. ''ואני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למות במלחמת-ברירה רשלנית, מטופשת, בהרפתקה שלא הוכנה כהלכה ושהישגיה נצברים בדיעבד. ואני עוד פחות מבין, מי העניק לראש הממשלה את הזכות שלא לבוא ולספר להורים שכולים על מה ולמה נפל בנם''. ''האם לא ייתכן שיקום מנהיג בארץ הזאת ויגיד 'טעיתי'. כן, כמו נסאראללה. שיגיד 'טעיתי. הערכתי לא נכון. סיפקו לי נתונים שלא בדקתי עד הסוף. מיניתי אנשים לא ראויים. טעיתי. ''מה צריכים לחשוב הורים שכולים הרואים היום את המלאי האין-סופי של האינפורמציה הזורמת מאמצעי התקשורת השונים, המתארת את המלחמה כטפשית ומיותרת, ואת המנהיגות כמבולבלת, חסרת נסיון ותבונה ? האם ברורה תחושת ההחמצה הנוראה, הקורעת ? האם ברורה לכם הרגשת האשם האיומה שלנו כהורים על שלא השכלנו לשמור כראוי על מתנת החיים החד-פעמיים שהענקנו לילד המתוק שלנו מפני ידיה של רשות שלומיאלית יהירה ואטומה? הלב מתפוצץ!'' ''על מה אבדו חייו ?''.

    אולמרט-לבני-חלוץ-פרץ-פרס-בג''ץ ושאר פוליטיקאים: ''תגידו לנו עם יד על הלב!''

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמור לי ואל תְבַּלֵף
    איך חטאת ? פשעת ? כשלת ?
    בתפקידך כל-כך התרשלת !

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמור לי ואל תְחַפֵף !
    איך כשלת ! זִלזלת ! נכשלת !
    כזאת לאוֹרִיק שלנו עוללת !

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמוֹר לי אם גם לבך דואב וכואב ?
    האם גם אתה על אוֹרִיק שלנו חושב ?
    איך נָמוֹג לו עולם מלא ואוהב ?

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמור לי אם גם לבך שטוף כאב ?
    האם גם אותך מייסר המצפון ?
    וב''מנהיגיך'' ובמפקדיך אתה נותן עוד אֵמוּן ? ? ?

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמור לי ואל תכזב
    איך התרשלת ? כשלת ? פישלת ?
    לשמור חיי אוֹרִיק שלנו נכשלת !

    ''תגיד לי עם יד על הלב.. .!''
    אמור לי ואל תִתְנדֵף
    כיצד לאוֹרִיק שלנו כך עוללת
    את האשמה מעצמך והלאה גִלְגלת... !





    הגב לתגובה זו

    • רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

      שאול, 30/03/07 12:57

      רְאִי, אֲדָמָה

      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !
      בְּחֵיקֵךְ, מְלוֹן-בְּרָכָה, מְעוֹן סֵתֶר, זֶרַע טָמַנּוּ... לא עוֹד
      פְּנִינֵי זְגוּגִיוֹת שֶל כּוּסֶּמֶת, זֶרַע חִטָּה כְּבֵדָה,
      גַּרְגֵּר שְעוֹרָה, חֲתוּל כֶּתֶם, שִיבּוֹלֶת-שוּעָל חֲרֵדָה.

      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד :
      פִּרְחֵי פְרָחִים בָּךְ טָמַנּוּ רַעֲנַנִּים וּבְהוֹד,
      אֲשֶר נְשָקָתַם הַשֶּמֶש מִנְּשִיקָתָה רִאשוֹנָה,
      מַצְנִיעַ חֵן עִם יְפֵה קֶלַח, קְטוֹרֶת כּוֹסוֹ נְכוֹנָה.
      וְעַד שֶיָדְעוּ צָהֳרַיִם בְּעֶצֶם הַצַּעַר הַתָּם,
      וּבְטֶרֶם רָווּ טַל שֶל בּוֹקֶר בַּחֲלוֹמוֹת-אוֹר נִבְטָם.

      הֵא לָך הַטּוֹבִים בְּבָנֵינוּ, נוֹעַר טְהוֹר חֲלוֹמוֹת,
      בָּרֵי לֵב, נְקִיֵּי כַפַּיִם, טֶרֶם חֶלְאַת אֲדָמוֹת,
      וְאֶרֶג יוֹמָם עוֹדוֹ שֶתִי, אֶרֶג תִּקְווֹת יוֹם יָבוֹא,
      אֵין לָנוּ טוֹבִים מִכָּל אֵלֶּה. אַתְּ הֲרָאִית ? וְאֵיפה ?

      וְאַתְּ תְּכַסִּי עַל כָּל אֵלֶּה. יַעַל הַצֶּמַח בְּעִתוֹ !
      מֵאָה שְעָרִים הוֹד וָכוֹחַ, קוֹדֶש לְעַם מְכוֹרָתוֹ !
      בָּרוּך קָרְבָּנָם בְּסוֹד מָוֶת, כּוֹפֶר חַיֵינוּ בְּהוֹד...
      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

      שאול טשרניחובסקי

      תל-אביב, 3.9.1938

      הגב לתגובה זו

    • כואב כואב לי הלב (ל''ת)

      הדר, 30/03/07 13:02

      הגב לתגובה זו

    • ואם היית אבא של רגב, גולדוואסר, שליט...

      איזק, 30/03/07 14:13

      עם כל הצער והכאב על הבן שנפל, ההחלטה לצאת למלחמה הייתה לגיטימית. יש מלחמות ברירה שהנן מוצדקות. אפשר לטעון כי ששת הימים הייתה מלחמת ברירה. רק שהיא הצליחה ונותרה בקונצנזוס. ההכנות והביצוע למלחמה האחרונה היו כושלים. כמו כן המצב האסטרטגי שנוצר בעקבות הנסיגה מלבנון, בו אשמים ברק, מופז ואחרים שלא הזכרת. ועם יד על הלב, אילו בנך היה בין החטופים, לא היית רוצה שצה''ל ינסה לפעול להחזרתו הביתה?

      הגב לתגובה זו

    • מִסְפֵּד

      משה, 30/03/07 14:39

      מִסְפֵּד

      הַשְכוֹל מִתְהַפֵּך בְּגַנֵּנוּ כְּחֶרֶב.
      פּוֹקְדֵנוּ הַשְכוֹל, בֵּית-אֵם וּבֵית-אָב.
      עִם שַחַר יָצָא נַעֲרֵנוּ – עִם עֶרֶב - -
      בָּא בּוֹקֶר. תַּם יוֹם – הוּא לא שָב.

      הָיָה נַעֲרֵנוּ – עֵץ זַיִת מַכְסִיף,
      הָיָה – צַפְצָפָה חֲלוּמַת הֶעָלִים.
      הָיָה נַעֲרֵנוֹ – אַלּוֹן מַעֲנִיף,
      הָיָה הַתָּמִיר בּדְקָלִים !

      נוֹלַד נַעֲרֵנוּ בְּצֵל הַגִּלְבּוֹעַ.
      רוּחַץ נַעֲרֵנוּ בְּנַחַל חֲרוֹד.
      נַעֲרֵנוּ שֶלָנוֹ הַטּוֹב, הַגָּבוֹהָּ.
      אֲהַבְנוּך עַד צְחוֹק וּדְמָעוֹת !

      הָיָה נַעֲרֵנוּ – שְדֵה פַלְחָה מוֹרֶקֶת.
      הָיָה – עַפְעַפֵּי שַחֲרִית נִקְרָעִים.
      הָיָה – כְּתִפְרַחַת תַּפּוּחַ צוֹחֶקֶת.
      הָיָה הַבָּשוּם בַּפְּקָעִים !

      נִגְמַל נַעֲרֵנוּ לְאוֹר וְלִתְכֵלֶת.
      נוֹעַד נַעֲרֵנוּ לִשְבוֹעַ יָמִים.
      נַעֲרֵנוּ הַגֵּא, נַעֲרֵנוּ בְּרוֹש-יֶלֶד,
      אֵיך זָנַק מוּל חֶרְמֵש הַדָּמִים !

      הָיָה נַעֲרֵנוּ – כְּאוֹרֶן הַחוֹרֶש.
      הָיָה – תְּאֵנָה הַחוֹנֶטֶת פַּגִים.
      הָיָה נַעֲרֵנוּ – הֲדַס סְבוּךְ הַשוֹרֶש.
      הָיָה הלוֹהֵט בַּפְּרָגִים !

      הָיָה נַעֲרֵנוּ – בָּבַת-יִזְרְעֶאל,
      טִיפְּחוּהוּ תְּכוֹל-שַחַק, מָטָר וְשָרָב.
      לְפּוֹעַל-חַיָּיו עֵמֶק-רֵעַ יִחֵל,
      יִחֵל וּבָטַח. לא לַשָוְוא ! –

      הָיָה נַעֲרֵנוּ – כְּצוּק הַגִּלְבּוֹעַ,
      הָיָה – כִּמְעוּף נְשָרָיו נֶאְדָּר –
      אַמִּיץ וְנוֹעָז וְגָבוֹהָּ-גָבוֹהָּ
      עַד אַחֲרוֹן רְגָעָיו מוּל הַצָּר.

      משה טבנקין.

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    מוצב דבורנית

    דני, 30/03/07 12:50

    למה לא מזכירים את סיפור הגבורה שהיה במוצב דבורנית עם מחבלים בתוך המוצב?!

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    כך לא יוצאים למלחמה (ל''ת)

    סרגיו, 30/03/07 12:44

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    '' הגנרלים'' ,ברגע המבחן קיבלו פיק ברכיים!

    מבין עינין, 30/03/07 12:43

    '' הברזלנים'' נהנו במשך שנים מתנאי שכר ושרות ,הטובים ביותר במשק הישראלי.

    אבל,הם ל-א הכינו ,לא את עצמם ולא את הצבא למלחמה אמיתית.

    לכן חששו שאם תפרוץ המלחמה,הבלוף שלהם יתפוצץ להם בפרצוף!!

    זה מה שקרה.

    המסקנה??

    10-15 אלופים היו צריכים להיות מודחים ,עוד בשנה שעברה.

    כנ''ל 30-40 תתי-אלופים ועשרות אלופי משנה!!


    זה מה שהיה קורה בצבאות '' נורמליים'' כמו ארה''ב /אנגליה/צרפת/רוסיה....

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    פרץ

    אחד, 30/03/07 12:43

    אמר על עצמו שהוא שר בטחון חברתי.
    פרץ הוא שר בטחון הולם לרפובליקת הבננות שאנו חיים בה.
    והאחריות היא של ציבור הבוחרים המטומטם שבחר בו ובאולמרט ומחק את שינוי.

    הגב לתגובה זו

    • גנראלים של פלזמה ,של רכבי שרד

      ל אחד 11, 30/03/07 13:04

      ופינוקים הטבות לימודים , שמשקרים במצח נחושה בתחקירים כשחייל נפגע תחת פיקודם , אלה גנראלים שנשארים במקום בטוח מאחורי מסכי פלזמה ואת הלוחמים שולחים קדימה להסתער , וכשיש כשלון תמיד אפשר למצוא אשמים אחרים למחדל .

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    מלחמה הכרחית ורצינו בה - אבל רצינו תעוזה, מקוריות, נחישות (ל''ת)

    מלחמה מוצדקת, 30/03/07 12:42

    הגב לתגובה זו

    • מלחמה מיותרת-נמנעת בלתי-הכרחית של ממשלה הרפתקנית-שלומיאלית-כושלת

      אמא מודאגת, 30/03/07 12:56

      נכשלת-מטופשת-מרושלת אשר גרמה לקורבנות שווא וחינם ולאובדן חיי-אדם יקרים ללא כל צורך.

      הגב לתגובה זו

      • לא מיותרת. היינו צריכים לצאת - אבל היינו צריכים גם לנצח...

        איתי, 30/03/07 14:12

        על חטיפת חיילים אי אפשר לעבור לסדר היום, כך שהיציאה למלחמה היתה צעד נכון.

        אבל ככה מנהלים מלחמה?
        ככה מנהלים מדינה?

        חלוץ, אולמרט ופרץ - הביתה!
        אחד הלך. נשארו עוד שניים.

        הגב לתגובה זו

        • אולמרט וממשלת קדימה מנעו מצה''ל להילחם זו האמת

          רון, 30/03/07 17:40

          האמריקאים יודעים זאת וכועסים מאד על ישראל.

          הגב לתגובה זו

  • 9.

    הם לא ידעו כי דמם לא ייחשב בדמים....

    נתן, 30/03/07 12:36

    אילו משוררנו, נתן אלתרמן, היה חי היום, לא מן הנמנע שהיה צריך לכתוב כך את שירו ''מכל העמים''. השיר מוקדש לשַרְשֶרֶת אֲרוּכָּה-אֲרוּכָּה שֶל קוֹרְבְּנוֹת-שָוְוא וְחִינָם. בָּנִים אֲשֶר חֵרְפוּ נַפְשָם, הִקְרִיבוּ עַצְמָם וְנָפְלוּ בְּמִלְחֶמֶה-הַרְפָּתְקָנִית-אוּמְלָלָה-נִמְהָרָה-אֲרוּרָה-רַשְלָנִית-מְטוּפֶּשֶת-פוֹשַעַת-כּוֹשֶלֶת-מרוּשֶלֶת-נִכְשֶלֶת-מְיוּתֶּרֶת-נִמְנַעַת. מִלְחֶמֶת הַרְפָּתְקָה פְּרִי רַשְלָנוּת מְדִינִית-פּוֹלִיטִית-צְבָאִית, הַפְקָרָת חָזִית ועוֹרֶף (איך... איך... איך... וכיצד יוצאים כך למלחמה ? כל-כך בלתי מוכנים ? כל-כך בלתי-ערוכים ? הֵן מבחינת אנדרלמוסיה עצוּמה, באלאגן נורא ותוֹהוּ ובוֹהוּ רב אשר שרר בחזית והן מבחינת הפקרתו הטוטאלית של העוֹרֶף), הֶפְקֵרוּת אֲרוּרָה, נוֹרָאָה ופּוֹשַעַת שֶל ''הַנְהָגָה'' רַאַוְותָנִית-יְהִירָה-יוֹמְרָנִית-מְזַלְזֶלֶת, חַסְרַת-טִיפַּת תְבוּנָה, נֶעֱדֶרֶת שֶמֶץ נִיסְיוֹן, בּוּרָה בהֲבַנָת מַשְמָעוּתָם העָמוּקָה שֶל עֶרֶך חַיֵי-אָדָם. ''הַנְהָגָה'' שֶל מֶמְשָלָה עָלוּבָה-שַחְצָנִית-רַשְלָנִית-חוֹבְבָנִית-רַאֲוְותָנִית-גַאֲוְותָנִית-זַלְזְלָנִית-מִתְהַלֶלֶת-מִתְהַדֶרֶת-מְבוּלְבֶּלֶת-מִתְפָּאֶרֶת-קִצְרַת-רוֹאִי-שְבֵעַת-רָצוֹן מְעַצְמָה וּמִמַחדָלֶיהָ. מֶמְשָלָה אֲשֶר אוּגְדוֹתֶיהָ מְאַגֶדֶת-אוֹגֶדֶת, בְּנַדְנֵדֶה מִתְנַדְנֶדֶת, במְלָאכְתָה-מְשִימָתָה-מִלְחַמְתָּה-מערכתה השְלוּמִיאֵלִית מעוֹלָם לא הַיתָה, באֱמֶת ובְּתָּמִים, מְרוּכֶּזֶת-מְמוּקֶדֶת. בהֵיעדֵר תכְנִית-מאוּרְגֶנֶת-מְסוּדֶרֶת-מְתוּכְנֶנֶת, בְּלִי-כל מַטָּרוֹת בְּרוּרוֹת בְּעַצְמָה-בְּעַמָה בּוגֶדֶת. בְּמֵי-מַדְמֵנָת-מֶחְדָּלֶיהֶ מִתְמוֹגֶגֶת-חוֹגֶגֶת. עֲבוֹדָתָה מְטַרְפֶדֶת. בָּנֶיהָ עוֹקָדֶת. עַל דָּמָם (בִּשְבִיעוּת רְצוֹנָה העַצְמִית) מְרַקֶדֶת-רוֹקֶדֶת-שוֹרֶדֶת.

    בִּצְעוֹד נערינו אֱלי מִלְחֶמֶת חִינָם-שָוְוא-וְשוֹלָל
    את חמת ישראל לא שמענו
    כי אתה בחרתנו כַּאֲשֶר עוֹד הַיִינוּ עוֹלָל
    אהבת אותנו ורצית בנו.

    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    מסינים, מהודים, מדנים
    אך בצעוד בנינו אל תוך בְּסִיסִים –
    נערים ישראליים, בחוּרִים נְבוֹנִים,
    הֵם לֹא יַדְעוּ כִּי דָּמָם לא ייחַשֵב בַּדָּמִים...
    הֵם לּא אָמְרוּ לְמִשְפַּחְתָם: אַל תַבִּיטוּ !
    ְ
    ורבה דאגה להישרדות-פוליטיקאים
    וקריירות קצינים פן יוּפסָקוּ
    אך המשך חייהם של קורבנות חפים
    על אספלט, טְרָשִים וסְלָעִים יְקוּפְּדוּ !

    עיניהם מדברות: אל תַבִּיטוּ, האֵם, הַאַח, האָב וְהבַּת,
    אֵיך שוּרוֹת אֲרוּכוֹת הוּנַחְנוּ...
    תְמִימִים וצְנוּעִים וידוּעִים לשֵם,
    רק לא טוב לחיים הוּכָנוּ...

    עיניהם מדברות עוד דברים אחדים:
    אֱלוֹהֵי האָבוֹת ידענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורָצִיתָ בנו !

    כי אתה בחרתנו מכל העַמִים
    לְהָרֵג מוּל כִּסֵא כְּבוֹדך,
    ואתה את דָמֵינוּ אוֹסֶף בכַּדִים
    כִּי אֵין לוֹ אוֹסֶף אַחֵר זוּלָתֶך.

    ואתה מְרִיחוֹ כְּמו רֵיחַ פְּרָחִים
    ואתה מְלַטְפוֹ במִטְפַּחַת,
    ואתה תתבענו מִיְדֵי הרמטכ''ל דָן חָלוּץ
    ומִיְדֵי אוֹלְמַרְט-לִבְנִי-פֶּרֶץ-פֶּרֶס,
    שוֹפְטֵי בֵּית-המִשְפָּט ה''עֶלְיוֹן'' ושְאָר פּוֹלִיטִיקָאִים
    ומִיְדֵי הַשוֹתְקִים גַם יַחַד !

    הגב לתגובה זו

    • וְיָדַעְתָ כי-עֵת לִגְעוֹת היא כְשוֹר עָקוּד על הַמַּעֲרָכָה -

      חיים, 30/03/07 12:45

      ''...וְאֶל מִחוּץ לָעִיר תֵצֵא וּבָאתָ אֶל בֵית-הָעוֹלָם,
      וְאַל-יִרְאֲך אִיש וִיחִידִי תָבוֹא שָמָה,
      וּפָקַדְתָ קִבְרוֹת הַקְדוֹשִים לְמִקְטַנָם וְעַד-גְדוֹלָם,
      ונִיצַבְתָ עַל עֲפָרָם התָחוּח וְהִשְלַטְתִי עָלֶיך דְמָמָה.
      ולְבָבְך יִמַק בְך מעצֶר כְאֵב וכְלִימָה -
      וְעָצַרְתִי את-עֵינֶיך ולא-תִהְיֶה דִמְעָה,
      וְיָדַעְתָ כי-עֵת לִגְעוֹת היא כְשוֹר עָקוּד על הַמַּעֲרָכָה -
      וְהִקְשַחְתִי את-לְבָבְך ולא-תָבוֹא אֲּנָחָה.
      הִנֵה עֶגְלֵי הטִיבְחָה, הִנֵה הֵם שוֹכְבִים כוּלָם -
      אִם יש שִילוּמִים לְמוֹתָם - אֱמוֹר, בַמֶה יְשוּלָם ?
      סִילְחוּ לי, עֲלוּבֵי עוֹלָם, אֱלוֹהֵיכֶם עָנִי כְּמוֹתְכֶם,
      עָנִי הוא בְחַיֵיכֶם וְקַל-וָחוֹמֶר בְמוֹתְכֶם,
      כי תָבוֹאוּ מָחָר על-שְכַרְכֶם וּדְפַקְתֶם על-דְלָתָי -
      אֶפְתְחָה לכם, בוֹאוּ ורְאוּ: יָרַדְתִי מִנְכָסָי !
      וְצַר לי עֲלֵיכֶם, בָּנַי, וְלִבִּי לִבִּי עֲלֵיכֶם:
      חַלְלֵיכֶם - חַלְלֵי חִינָם, וְגָם-אֲנִי וְגָם-אַתֶם
      לא-יָדַעְנוּ לָמָה מַתֶם וְעַל-מִי וְעַל-מָה מַתֶם,
      וְאֵין טַעַם לְמוֹתְכֶם כְּמוֹ אֵין טַעַם לחַיֵיכֶם.
      ושְכִינָה מָה אוֹמֶרֶת ? - הִיא תִכְבוֹש בֶעָנָן רֹאשָה
      וּמֵעוֹצֶר כְּאֵב וכְּלִימָה פוֹרֶשֶת וּבוֹשָה...
      וְגַם-אֲנִי בַלַיְלָה בַלַיְלָה אֵרֵד על-הַקְבָרִים,
      אֶעֱמוֹד אַבִיט אֶל-הַחֲלָלִים וְאֵבוֹש בַמִיסְתָרִים -
      וְאוּלָם, חַי אֲנִי, נְאוּם יי, אִם-אוֹרִיד דִמְעָה.
      וגָדוֹל הכְּאֵב מְאֹד וּגְדוֹלָה מְאֹד הַכְּלִימָה -
      וּמָה-מִשְנֵיהֶם גָדוֹל ? - אֱמוֹר אַתָה, בֶן-אָדָם !
      אוֹ טוֹב מִזֶה - שְתוֹק ! וְדוּמָם הֱיֵה עֵדִי,
      כִּי מְצָאתַנִי בִקְלוֹנִי וַתִרְאֵנִי בְּיוֹם אֵידִי.
      וּבְשוּבְך אֶל בְנֵי עַמְך - אַל-תָשוּב אֲלֵיהֶם רֵיקָם,
      כִּי מוּסָר כְּלִימָתִי תִשָא והוֹרַדְתוֹ על-קֳדְקֳדָם,
      וּמִכְאֵבִי תִקַח עִמְך והֲשֵבוֹתוֹ אל חֵיקָם''.

      חיים נחמן ביאליק, בעיר הַהֲרֵיגָה
      תמוז-תשרי, תרס''ד

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    זה מצויין שיצאנו למלחמה, אבל למה ככה? לא החשכנו באמת את כל לבנון!

    איתי, 30/03/07 12:32

    אם היינו מחשיכים את לבנון ביממה הראשונה הכל היה נגמר תוך 48 שעות. אבל העדפנו להתברבר בבינת ג'בייל - מה יצא לנו מזה?

    מה בכלל היו מטרות המלחמה? מה רצינו לעשות?

    מה שהיה צריך לעשות זה להכריז על ממשלת לבנון כאחראית לגורלם של החטופים, כך שאם הם לא חוזרים - מלחמת לבנון היתה נגד כל לבנון, לא נגד החיזבאללה. קודם מורידים להם את החשמל, אחרי 48 שעות היינו מפציצים הם את הפרלמנט. בלי לגייס מילואימניק אחד.

    הבעיה היא שפרץ שמאלן ולא מסוגל לדברים כאלה. אסור לו להיות שר הבטחון לא כי הוא לא מבין, אלא כי הוא לא יודע איך צריך להתנהג שר בטחון של מדינת ישראל!

    הגב לתגובה זו

    • מצויין???? (ל''ת)

      אדריאן, 30/03/07 12:51

      הגב לתגובה זו

      • כן, מצויין. היינו צריכים לצאת למלחמה (אבל גם לנצח זה חשוב...) (ל''ת)

        איתי, 30/03/07 14:10

        הגב לתגובה זו

        • מצויין? איפה היתה??

          אדריאן, 30/03/07 15:06

          מה אתה תרמת? כי יש אנשים ש נתנו את הכל( חיים, משפחה, ילדים) . מה אתה תגידלהם?

          הגב לתגובה זו

    • בפעם הבאה ידידי בפעם הבאה.... (ל''ת)

      just me, 30/03/07 13:20

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    זה מה שקורה שעסקנים מנהלים מדינה ולא גנרלים (ל''ת)

    א, 30/03/07 12:23

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    למה???????

    אוחח נמאס לי, 30/03/07 12:19

    למה הוא לקח את התפקיד??????
    הוא לא יודע שביטחון זה מצב רגיש במדינה שלנו?
    מה, הוא נולד אתמול?!

    איך הוא יכול לשאת את האחריות הזו על כתפיו?
    מה הוא אומר לאמהות השכולות?

    :'(
    נשבר לי!
    פרץ, התפטר!

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    התמונה הכוללת היא שהפיאודלים

    אאא, 30/03/07 12:08

    הסמולנים הלבנים הובילו את ישראל מ 1993 ועד היום לחולשה בלתי נתפסת : צבאית,חברתית,מדינית ותרבותית.
    הפכנו לחברת אינדיבידואלים שכל תכליתה הוא נהנתנות וצבירת רכוש.חברה שהינה מצודה צלבנית של המערב הנוצרי.חברה שדואגת לדעת הקהל במערב הרבה הרבה יותר מאשר לחיי אזרחיה.חברה שלא מוכנה לאבד חיילים בשדה הקרב.חברה שכל המערכות שלה מבוססות נפוטיזם,פרוטקציה,חבר מביא חבר,ההוא מסדר לזה וזה מסדר לבן של ההוא - ולכן כל המערכות בישראל לא מתפקדות.
    חברה דיקטטורית שבה מיעוט סמולני לבן מטיל משטר טרור סוביטי באמצעות כתבי אישום,חקירות ורצח אופי סוביטי באמצעי התקשורת.
    את זה צריך לחקור.אבל כדי לחקור את זה,המיעוט הסמולני הפיאודלי הלבן לא צריך להכלל בועדה לא כל שכן לשלוט בהרכבה.ברגע שכל חברי הועדה הם פולנים משלום עכשיו,כל דבר יחקר למעט חלקו של הסמול הפיאודלי הלבן בהבאתנו למצב הנוכחי שהוא בעיקרון ''מדינה במצב של מוות קליני''.

    הגב לתגובה זו

    • כל מילה בסלע. אפשר לעשות תכנית תעודה על התגובה שלך. (ל''ת)

      רוני, 30/03/07 12:33

      הגב לתגובה זו

    • ניסוח מעולה ,צודק בכל מילה , אתה אא (ל''ת)

      ל 5 אאא, 30/03/07 12:56

      הגב לתגובה זו

    • זו הטרגדיה שלנו. מה אפשר לעשות בכלל?

      ענת, 30/03/07 13:04

      אין שום סיכוי שהמצב הזה ישתנה ב50 השנים באות. ואולי בככל.

      אבל הייתי מוציאה מהתגובה את המילים ''לבנים'' ן''פולנים'' כי מדובר בקליקות פוליטיות חברתיות סוציוטקונומיות ולאו דוקא בעדות.

      המצב באמת מייאש, כי לא נראה כל מוצא. אפילו אם יעלה נתניהו למשל, שהשקפת עולמו שונה, הקליקות האלה יחסלו כל אפשרות שיוכל לעבוד ולבצע. ימצאו בשבילו סעיפים מיוחדים בחוק או חוקים חדשים או ''פשעים חמורים'' מעברו (כמו למשל הסכסוך עם המוביל או האינסטלטור) וביהמ''ש יחרה יחזיק אחריהם ושוב אכלנו אותה. בא למות מייאוש.

      הגב לתגובה זו

    • אתה קשקשן שזה לא להאמין.. הפולנים חלוץ ופרץ.

      אורן, 30/03/07 13:05

      מרכז הליכוד המושחת והג'ובניק כולו פולני..הנשיא מה זה פולני סופר פולני..סמולני לבן..?? אתה כל כך אומללי ..קביעות שלך,הן באמת סכנה אמיתית לחברה שלנו.

      הגב לתגובה זו

      • ''סמולנים לבנים'' לא קשורים לאשכנזים / ספרדים. מדובר במנטליות.

        אפי, 30/03/07 14:08

        ועם כל הכבוד לעמיר פרץ, יש לו מנטליות של ''פולני'' ואין לו מושג מהחיים שלו.

        הגב לתגובה זו

    • אין מדינת ''שחורים'' בלי שחיתות.

      א, 30/03/07 13:24

      תסתכל סביבך במזרח התיכון. תסתכל בעולם.
      כל הרעיון לפיו השליט צריך לשלוט ביושר ולדאוג לעמו בלי משוא פנים, נולד במערב הלבן שאתה שונא.

      המדינות היחידות שבהן יש שלטון ששחיתותו מוגבלת, הן מערביות.

      תחליט אם אתה שונא שחיתות, או שונא את המערב.
      ככל שנשתלב במזרח - השחיתות רק תגבר פה.

      הגב לתגובה זו

    • בעיקרון אני מסכים איתך, חוץ מההכללה העדתית

      גידי, 30/03/07 15:48

      מיעוט שמאלני ''נאור'' שולט על מערכת המשפט ואמצעי התקשורת ומכתיהב את רצונו לכל העם. אבל אל תשכח שגם מזרחים נמצאים בתפקידים בחירים במיבליטה הזאת. מזוז, רמון, קצב, חלוץ, פרץ, דליה איציק, רוחמה אברהם, אלי אפללו, שטרית, אדרי ועוד. אני למשל אשכנזי וימני. יש הרבה אשכנזים ימנים שנגד השמאל בציבור החילוני: נתניהו, בוגי יעלון, מאיר הר ציון, עוזי לנדאו, אריה אלדד, משה ארנס ועוד. רוב ציבור המתנחלים והנהגתו הם אשכנזים. הכללולת עדתיות הן לא לעניין.

      הגב לתגובה זו

    • אבל רב ה''שחורים'' לא משרתים בצה''ל (ל''ת)

      עובדתי, 30/03/07 16:58

      הגב לתגובה זו

    • ל-אאא...אנו עם של אוכליי שואוורמה ומנגביי חומוס....

      תפן בן ששת, 30/03/07 17:31

      לא מענין אותנו מי שולט בנו....
      חדלנו ליתהות ....מה שיהיה ייהיה..
      החיים הם קצרים וחסריי משמעות,
      הפסק להיתעצבן וחייה את הרגע.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    עוד רבות יתואר, יסופר,..... (ל''ת)

    ., 30/03/07 12:05

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    ביזיון לא כישלון

    עמית, 30/03/07 12:04

    מדינה של טיפשיים אין מה לעשות עד שהעם לא יתפקח השילטון לא יתפקח

    הגב לתגובה זו

    • מְדִינָה מִקְרִית

      אלכס, 30/03/07 12:32

      מְדִינָה מִקְרִית
      שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !
      אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
      מְדִינָה לְמַרְאִית.

      מְדִינָה עִיזִית,
      נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
      אֲחוּזַת תְּזָזִית,
      יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

      עַם מְנוּוָן,
      מעֲרָכָיו מְרוּקָן
      אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
      רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

      חֶבְרָה אֲרוּרָה
      מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
      רָעָה וגְרוּעָה
      עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.

      מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
      עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
      מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח... בְּלִי סוֹלֶת...
      סָפֵק, אִם לִבְסוֹף, תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

      נ. ב.

      לא רק הממשלה הנוכחית. גם הממשלה הבאה.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    ''השרים לא הבינו על מה הם מצביעים'' אומר את הכול!!! (ל''ת)

    המצליף הלאומי, 30/03/07 12:04

    הגב לתגובה זו

    • מאיר דגן (ראש המוסד) המליץ ערב המלחמה להכין את העורף

      אלכס, 30/03/07 23:45

      ביום פתיחת המלחמה בלבנון המליץ ראש המוסד לנקוט בצעדים להכנת העורף, לפני היציאה למתקפה, מחשש לירי חיזבאללה

      ראש המוסד האלוף (מיל') מאיר דגן המליץ ביום פתיחת המלחמה בלבנון לעכב את התגובה הישראלית לחטיפת שני חיילי המילואים בידי חיזבאללה. דגן סבר כי יש לנקוט צעדים בסיסיים לשיפור ההתארגנות בעורף הישראלי לקראת מתקפת קטיושות של חיזבאללה, בטרם יתקוף צה''ל בלבנון.

      הדברים נאמרו בהערכת מצב מיוחדת שכינס שר הביטחון עמיר פרץ בלשכתו בעקבות החטיפה. הישיבה התקיימה ב-12 ביולי אשתקד, בשעה 14:30. להערכת דגן כי מהלומה בלבנון תביא להסלמה ניכרת וממושכת שבמהלכה יותקף העורף, הצטרפו גם ראש השב''כ יובל דיסקין וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון האלוף (מיל') עמוס גלעד.

      ההתייעצות אצל פרץ היתה אחת משורה של דיונים שכונסו באותו יום, לקראת ישיבת הממשלה בערב. הממשלה החליטה להגיב על החטיפה בהפצצה נרחבת בלבנון, שכללה את השמדת מערך הרקטות לטווח בינוני שבידי חיזבאללה (''ליל הפאג'רים''). חיזבאללה הגיב למחרת במטחים עזים של קטיושות על צפון הארץ ולמעשה לא חדל מן הירי עד לסיום המלחמה ב-14 באוגוסט.

      דגן אמר בדיון: ''לדעתי, אנו הולכים במהלכים האלה להידרדר לעימות ארוך טווח. הפוטנציאל של עימות כזה לפגוע במטרות עורפיות בישראל הוא גבוה מאוד. לא חייבים לתקוף מחר בבוקר. אפשר להתכונן, להכין. מה יקרה אם נתקוף בעוד יומיים?''

      דגן הוסיף ש''אם הנחת העבודה שלנו היא כי הצפון הולך להיות מותקף, אני מציע שלפני שאנו מגיבים, לנקוט פעולות בשביל להגן על האוכלוסייה בצפון וראוי לעשות את זה שעה אחת קודם ולא להמתין להידרדרות. אני מציע לפני זה לעשות את כל פעולות ההכנה בצפון, בשביל לראות איך אפשר לצמצם את הנזקים בעניין, לפני שאנחנו תוקפים. ואם צריך להמתין כמה שעות - אז צריך להמתין אותן''.

      ''אַל יִתְהַלֵּל חוֹגֵר כִּמְפַתֵּחַ''. מלכים א', כ', י''א.

      ''יָקוּמוּ נָא הַנְּעָרִים וִישַחֲקוּ לְפָנֵינוּ''. שמואל ב', ב', י''ד.

      הם בחרו שלא להאזין כלל, להתעלם לחלוטין מהתראתו ומאזהרותיו
      של ראש המוסד, מאיר דגן
      חשבו, כך עשו חשבון, כי לכל היותר הם יוצאים לטיול שנתי בלבנון עם ילדים בגן...
      לא קלטו, לא תפשו, לא השכילו להבין,
      כי הכריזו מלחמה (לא ''קרב'') ואבוי... כמה חגג לפתע הבאלאגן
      ים הדמעות אשר נשפך מאז בעטיים
      הפך מזמן כבר להיות אגן.


      הגב לתגובה זו

  • 1.

    הספין של הפיאודלים הסמולנים הלבנים

    אאא, 30/03/07 12:04

    מנסה לגרור את הויכוח מהשאלה מהם המחדלים שנעשים בישראל מאז 1993 בתחום המדיני והצבאי והמחדלים הכרוכים בניהול המלחמה,לשאלת נחיצות היציאה למלחמה.
    היציאה למלחמה היתה הכרחית.אם לא,הערבים היו מגדילים את מינון המתקפות עד שסוריה היתה מעזה ומצטרפת אף היא לעימות.במקרה כזה,זה לא היה נגמר בכמה מאות הרוגים אלא במפלה צבאית כוללת וכיבוש טריטוריה בצפון ע''י הסורים והחיזבאללה.

    הגב לתגובה זו