• 52.

    High time to dig this blog 6 FEET down and (ל''ת)

    UNDER, 07/05/07 00:00

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    בגלל אלה שעולים לחומש, יש עבדים בבתי מלון. מדהים! (ל''ת)

    איך לא עליתי על, 02/05/07 20:12

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    Why does this article sound like a broken record (ל''ת)

    bankrupt, 23/04/07 14:35

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    די לנחיתות.

    תמי, 17/04/07 23:13

    עוררת לנקודה חשובה וצודקת,
    אבל מה זה קשור להקפדות של הציבור הדתי ולפלפולים בהגדה?
    אם כל הדתיים היו מחליטים לעשות סדר בחצי שעה ולא לקנות ''נייר טואלט כשר'' כדבריך, אז לא היו מלצרים בבתי מלון? אז לא היה שומר בכניסה לקניונים?
    די לנחיתות.

    הגב לתגובה זו

    • מסכים

      אחד מת''א, 11/07/07 17:18

      אני גם חושב שזאת נקודה חשובה, אבל היא לא קשורה לדתיים אלא לכל אחד ואחד במדינה הזאת...

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    עוול

    גדי, 04/04/07 00:59

    על אף שיש שורש אמת בטיעונייך, את עושה עוול גדול.
    אין לבטל זכות בתחום אחד בשל התעלמות מתחום אחר.
    עובדתית, אין זה נכון כי אלו הקושרים עצמם לאדמת חומש או כי אלו המקפידים על פרטי המצוות, מקפידים פחות מאחרים על סולידריות חברתית ועל כבוד האדם.
    ובשל כך, כריכתם יחד אינה הוגנת.
    על אף שמסגנון דבריך ניכר כי את מעמידה עצמך כנביאה חברתית המוכיחה בשער, מעיון מדוקדק יותר עולה כי את מצטרפת לרוח התקשורת המודרנית צרת העין ומדגישת החוסר.
    לתפוס זכות של אדם, ולטעון שכל זה הבל הבלים כיון שאינו מקדיש את עצמו לתחומים אחרים, כאשר הוא משקיע בהם לא פחות, ואף יותר מאחרים לא הוגן וגם לא יעיל.
    יעיל יותר, וגם הוגן יותר, לשבח את החיוב ולגנות את השלילה. ולא לגנות את החיוב בשל עצם קיום השלילה.

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    In the meantime she is getting Kitonei Shofchin ubivim from most or (ל''ת)

    Almost All velo, 02/04/07 22:56

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    את ראויה לכל השבחים.את אמיצה! (ל''ת)

    א.גפן, 02/04/07 17:20

    הגב לתגובה זו

    • I respectfully (ל''ת)

      DISAGREE, 03/04/07 01:11

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    מזכיר את נאומי קאטו

    דורון, 02/04/07 15:39

    שהיה חותם כל נאום בלי קשר לתוכנו
    ''יתר על כן אני סבור יש להרוס את קרתגו''. אף המחברת אומרת:
    יתר על כן אני שונאת דתיים

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    נקודה למחשבה

    יהודית, 02/04/07 12:15

    מאמר חזק ביותר, הארת את עיני. קראתי את הטענות נגד דברייך - על כך שהציבור כן עושה חסד וזה נכון. אבל כפי שאנו יודעים אחת הדרגות הגבוהות בנתינת צדקה זה לא לתת דווקא בצורה הפשוטה אלא היכולת לעזור לאדם לצאת מהמצב הבעייתי.ואולי פה אנו שוגים בכך שאנו מנציחים את העוני וטופחים על הכתף של עצמינו שאנו בנתינה (ולא שאני מזלזלת בגמ''חים למינהם, אין ספק שזו עבודה מדהימה).
    אך לראות באדם את אנושיותו ולא לראותו כשקוף להתייחס ולשאול לשלומו של השומר, מלצר(גם אם אינו יהודי!)לחדרנית לעוזרת(ולא מתוך התנשאות) אילו באמת דברים הכי בסיסיים שיש כאשר לעיתים קרובות אנו חוטאים בהם בחוסר רגישות.
    תודה על שהארת את עיני חג שמח!

    הגב לתגובה זו

    • According to Talmud, the epitome of Tzadaka is

      Let my people, 02/04/07 14:24

      not just to give the needy a fish, but teach him how to fish on his own. An excellent example for the medina, if not helping the needy teaching them a trade, at least let them earn a decent living, AND HINDERING TAKING AWAY THEIR BASIC HUMAN RIGHT TO WORK!!!

      Heter yetziah, knissa, heter avoda, heter this, that and the other.
      Shalach et ami veyaavduni. Let my people go. Why if someone did not serve in the military for those few years, you deny him the right to earn an honest living for a lifetime, HUH???

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    שבת הגדול

    יהודי, 01/04/07 14:26

    רבים מהציבור הדתי בוחרים לבלות אתה שבת שקודמת לליל הסדר בבית מלון, כדי ''לשמור על הבית כשר''.
    מעניין, שהם רואים מצווה זו, של שמירה על אותה ''כשרות'' מפוקפקת הגובלת בכפייתיות, ואשר אין לה כל בסיס בתורה (''אקונומיקה כשרה למהדרין'', לדוגמה), כחשובה ונעלה יותר מאשר לגרום לצוות שלם של בית המלון לחלל שבת בשבילם...
    והם עוד מעיזים להילחם נגד פרנסתם של אותם עובדי שכר מינימום, כאשר הם עובדים במרכז קניות המיועד לחילוניים - אבל כאשר הם עובדים בבית מלון גלאט כושר - אז זה בסדר גמור...

    הגב לתגובה זו

    • בתי מלון גלאט כושר לא מעסיקים יהודים בתפקידים שמחללים שבת, בשבת...

      דינדוש, 01/04/07 15:14

      לא כחדרניות ששואבות אבק בשבת, ולא כמלצרים שכותבים בשבת...
      אבל אם אפשר ללכלך על אחרים וביחוד על הדתיים, אז מי צריך להצמד לעובדות??

      הגב לתגובה זו

    • חילונית ולא מסכימה

      שיר, 11/07/07 17:08

      העובדים בבתי מלון עושים זאת מרצונם החפשי!!!!!!!!!
      אף אחד לא כופה עליהם תפקיד כזה, וכשאדם הולך לעבוד במלון הוא יודע שאלו יהיו תנאי העבודה שלו, אני לא מבינה למה להאשים את הדתיים בכל הענין, אני חילונית, ואני חושבת שדתיים הם ציבור טוב שהצדק הוא נר לרגליו, זה שיש פה-ושם כמה דתיים שלא מתנהגים כראוי, לא אומר כלום על שאר הציבור הדתי
      ואל תגידו שחילוניים מתנהגים יותר טוב...

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    אליטיזם מגעיל במסוה של דאגה לחלש והרווחנו בדרך גם קצת בוץ על הדתיים

    דינדוש, 01/04/07 11:34

    1. כל עבודה מכבדת את בעליה, אם את רואה בעבודה של החדרנית פחיתות כבוד ומשווה אותה לעבד, הבעיה אצלך, יש הרבה אנשים עם כיפה ובלעדיה שכן מחייכים לשומר וגם נותנים טיפ נדיב לחדרנית ולמלצרים... גם אחיות בבתי חולים עובדות בליל הסדר וגם המשכורת שלהן לא ממש בשמים ומשום מה לא ראיתי אותן כלולות ברשימה השחורה שלך, כך שאולי הכל בעיני המתבונן...
    2. בעיניים הדתיות והמקובעות שלך, נראה שלעבוד בליל הסדר זה נורא ואיום, אז יש לי חידוש בשבילך, יש הרבה אנשים שמעדיפים את המשכורות של ליל הסדר ולא ממש מעניין אותם הארוחה המשפחתית, אם בכלל היא קיימת אצלם... כמו שיש אנשים שאוכלים חמץ בפסח וכמו שיש כאלו שנלחמים בכדי שיוכלו לעבוד ביום המנוחה...
    3.סקופ בשבילך, הציבור הדתי לאומי תרם כסף והתנדב פיזית לקנות, להכין ולחלק למשפחות הנזקקות חבילות בשווי מאות שקלים לכבוד פסח בדיוק בשביל שאותם אנשים יוכלו לחגוג את החג בכבוד ולא יצטרכו לעבוד, זה קרה אצלנו בגבעת שמואל בעזרת המון מתנדבים שיצאו מהעבודה מוקדם / הפסידו יום עבודה ובשאר הארץ ע''י בני עקיבא, מפורסם בכל תחנות הרדיו... כך שהרפש שזרקת לנו בפרצוף, היה מקומם וממש לא במקום.... כנראה שאת לא שייכת לאנשים הטובים הללו, אחרת יודעת על הפעילות שלהם... את הרי ''מבקרת'', מאלו שיושבים במגדל השן ומשם מחלקים ציונים.

    הגב לתגובה זו

    • איך רואים שאת מגבעת שמואל...

      גורנישט, 01/04/07 13:28

      יפה לך העצבנות.

      הגב לתגובה זו

      • And that is the difference!!!

        Yisrael kdoshim, 01/04/07 16:54

        venotnim. The chinuch of the datiyim is different from the chinuch of the chofshiyim mimitzvot. The Datiyim open up their hearts for the less fortunate, and give them with warm hearts, and not mock, the poor, the needy, the tired, the elderly or the hungary. Mi KEAMCHA YISRAEL. KOL DICHFIN YEITEI VEYEYCHOL !!! Yemei Pesach, vegan kol shaar yemot hashana.
        Now I understand the ANSWER to the four kushiyot of WHY, FERVUSS, LAMA, UMADUA your article is pointing to
        מפשיטים את כבודם
        and not rather to
        פרשת תרומה (בלתי חוקית?)
        where she states:
        המבקרת שולחת את המחוללים בצמתים ללשכת התעסוקה,
        and
        ממש אחד מעשרת הדברות. הם מהדרים במצות ''לא תעשה כל מלאכה'' לא רק בשבת אלא גם בשאר ימות השנה.
        and
        ור' יוחנן הסנדלר שלמד תורה ישירות מר' עקיבא. לקברו של ר' יוחנן, שעסק בעיבוד עורות ובייצור נעליים,
        and
        צאצאו של ר' יוחנן, רש''י, סרב ליטול שכר מתוקף כהונתו בבית דין ואפילו לא מקופת הישיבה שייסד בטרוייש
        and
        מכתיבתו עולה מומחיות רבה בתחום גידול הגפנים ויש המניחים כי התפרנס מייצור יין. האם תעלו על דעתכם כי הרב הראשי (לא חשוב איזה, תבחרו בעצמכם) יניח את חליפתו המהודרת בצד ויחל לתקן נעליים או לזמור גפנים? מדוע בעצם זה נשמע כל כך מופרך, האם פגעו עיסוקיו
        של רש''י בענייני הכרם ברמתו הרוחנית?

        לא מזמן קראתי כי נערה שאביה לובש חולצה שאיננה לבנה, רחמנא לצלן, לא תתקבל ללימודים בסמינר חרדי לבנות. לבישת חולצה לבנה באה לשדר: אני איני עובד. איני מתלכלך. מי שיעז לעבוד או להתלכלך, יוקא ויוקע ממחננו.

        נכון שהציבור החרדי מפעיל גמ''חים רבים. נכון שרבים במגזר החרדי עובדים ככל האדם. אך מוסדות צדקה אלו נועדו להנציח את המצב בהקלה על הקבצנים ועדיין רבה הסלחנות במגזר זה לאותם בטלנים, המכלים ימיהם בקשקוש אין סופי בפלאפונים, בלשנורר סיגריות ובמחולות ברמזורים שבצמתים. ועוד דבר: קידוש רעיונות נשגבים של הסתפקות במועט ולימוד תורה הם עניינו הפרטי של המקדש. לא על חשבוני.
        and Oh yes
        ועוד דבר: קידוש רעיונות נשגבים של הסתפקות במועט ולימוד תורה הם עניינו הפרטי של המקדש.

        ****** לא על חשבוני.*******
        From where we can conclude, that Yitzur naalayim is yoter mechubad from Meltzarut. beleil pesach
        Truly a Chokeret umvakeret. Now eat it! Beteavon. It is Kosher
        לא רק בשבת אלא גם בשאר ימות השנה.
        HUH





        .

        הגב לתגובה זו

    • צודקת לדתיים לא אכפת לכן זה הסיבה---

      דוד החפש, 02/04/07 16:13

      שאני לעולם לא אצביע למפלגות שבצד הימין של המפה,למרות דעותי הפוליטיות שהם דוקא כן, כי לדתיים ולימנים ממש לא אכפת מהאנשים השקופים-עובדי כ''א ועובדי קבלן-כמה דוגמאות:
      מנכ''ל הדואר שמעסיק בתנאי עבדות את עובדות הקבלן ןמשלם פחות משכר מינמום הוא דתי מתנשא ,
      כמו כן המפלגות הימניות מתנגדות ממש באופן נחרץ לשביתות גם הסיבה היא מוצדקת (לא מקבלים משכורות חודשים ארוכים) ,
      ובכלל המפד''ל הם קפטיליסטים נוסח גידאמק--
      ''אני ירויח הרבה על חשבון העובד הפשוט ,ויתן לו שכר רעב ,ואחרי שהוא ירעב ללחם אז אני יתרום ביד רחבה ''.

      הגב לתגובה זו

      • אי אפשר להכליל ציבור

        ה.ה, 11/07/07 17:04

        את לא יכולה להכליל את כל ציבור הדתיים!!!
        אני בטוחה שיש גם דתיים שלא אכפת להם מהעובד הפשוט ומהשומר בכניסה לקניון, אבל להכליל כך את כל הציבור?! את פשוט לא מכירה דתיים....
        חוצמיזה, אני בטוחה שאין הבדל ביחס שמתייחס חילוני לשומר או המנה- לבין היחס שמתייחס דתי- היחס הוא אותו יחס, ולמה לעשות הבדל ולהאשים רק את הדתיים???
        הרי החילוניים שותפים לייחס הזה ולהשפלת העובדים הזאת לא פחות!!!!!!!!!

        הגב לתגובה זו

    • מסכימה

      @@@, 11/07/07 17:12

      ממש מסכימה!!!!!!!!
      הדתיים הם ציבור נפלא (ובכל ציבור, קהילה או חברה יש תמיד את היוצאי-דופן שלא מתנהגים כמו הכלל- וכך גם אצל הדתיים)
      ואני מדברת בתור מישהי חילונית שגרה בקרבת דתיים...

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    MA NISHTANA HALAYLA HAZE MIKOL HALELOT

    לילסדר וליל שאר, 01/04/07 10:19

    Why is this night different from all other nights of the whole year. All other nights of the whole year, the ladies of the night are being used for cheap demeaningful sex slave labor beresh gli, vein potze peh umtzaftzef. They are being bought as slaves, smuggled in from Russia to the batei zonot of Tel Aviv and wherever else, paid substandard wages, working to the wee hours of the night, but ATLIYA never loses sleep over it. HAYITACHEN
    ?????
    EIFO VEIFO BETIFARTA. EIFO HATZEDEK, VEIFO HAMOZNAYIM, HUH
    ???
    VEIFO ELU CHOFSHI MIDAT.
    Just because avadim hayinu leparoh bemitzrayim, gives you no permission to enslave poor women, in A MEDINAT CHOK. Meila toilet paper, in a democracy, you are free to buy even designer paper to your hearts content, but where is the moral equivalence???

    The tirutz is, there ain't any, never was, never will. But Dat, no matter what, is always guilty beyond the rule or law, no matter what, with or without prejudice.

    This piece of chametz is a donation for Chokeret Itliya to chew on over PESACH VESHAAR KOL YEMOT HASHANNAH, HUH, bekuf nun malei taamim umataamim VEGAM SHAAR KOL YEMOT HASHANNAH, HUH

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    לא רוצים לשמוע

    נבית, 01/04/07 00:55

    נראה בזמן האחרון שלציבור הדתי יש שעווה באוזן מלשמוע ביקורת. אם ההלכה היתה מתחדשת מפעם לפעם לטובת צרות חדשות היא היתה יותר אהובה על ידי שכבות רחבות בעם. יש ליהדות מה לומר וחבל שלאחרונה היא קצת תפסה מנוחה. ומי שמנסה להתנער מאחריות דתית לעניינים כואבים- שיפשפש במעשיו.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    יפה מאוד! אבל-

    אבשי ר''ג, 01/04/07 00:54

    אבל היה אפשר גם לומר את כל זה בדרך חיוב ולא בשלילה.

    למשל, במקום לומר ''לציבור הדתי לא חשובים אלפי העבדים המנוצלים והנעשקים''

    אפשר לומר ''אנחנו הציבור הדתי צריכים להרים את הדגל ולדאוג לאלפי העבדים המנוצלים והעשוקים''

    כי תכלס אם יש מישהו שאכפת לו, זה אנחנו.

    הגב לתגובה זו

    • צודק. (ל''ת)

      קצת כבוד, 05/04/07 14:48

      הגב לתגובה זו

  • 38.

    איכס

    רננה שטיין, 01/04/07 00:33

    למה להוציא לעז על ציבור שלם?
    בגלל שיש אנשים שלא אומרים שלום לכל העובדים שהזכרת, לא מתעניינים בכנות בשלומם, ולא מתייחסים אליהם באנושיות, ככה להכליל ציבור שלם? פשוט גועל נפש.
    הפוסל-במומו פוסל.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    נכון. כמה אזהרות יש בשמות דברים וויקרא שלא נעשוק את החלש

    פשוט נכון, 01/04/07 00:23

    שלא נעשוק את הגרים (הזרים) בתוכנו כי גם אנחנו הינו כאלה במצרים. שלא נעשוק יתום ואלמנה, שהיו הנציגים של החלשים חסרי היכולת להתפרנס של אז, אבל היום הם מיליון עובדים, שליש מהעובדים במדינת ישראל אשר מרוויחים 2500 ש' פחות משכר המינימום הקבוע בחוק? כמה אזהרות לפני שניכנס לארץ? ומה עושות המפלגות החרדיות והדתיות? ש''ס רק מגבירה את העשיקה של עובדים זרים, ויש כתב אישום נגד בניזרי על העסקה של כזה עם הלנת שכר=עבדות. והמפלגות הדתיות מעזות לחשוב שכיבוש הארץ אינו עובר דרך ההתניות שבתורה לשלום על הארץ ומתעלמות מההפרות של האזהרות האלה, ותומכות בביבי שמאמין בהן כאידיאולוגיה כי הוא רוצה כמו אמריקה, אלא שלנו יש את התורה שאוסרת עלינו להיות כמו אמריקה, והם אפילו לא מתנים את תמיכתם בביבי בזה. ככה נראים מנתבי הדעה בציבור שלנו. ככה נראים הנציגים שלנו. מזל שלקב''ה לא צריך מתווכים, חבל אבל שלעם ישראל הם אכן מהווים נציגים שלנו.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    שפוך חמתך על החרדים אשר שעבדו את משלמי המיסים

    שפוך חמתך, 31/03/07 23:37

    למען יעבדו בחומר ולבנים למען יפרנסו אותם בלא תמורה.החרדים בעזרת ליצמן נוגשים בעובדים העבדים כדי לפרנס את הפרעונים המודרנים.

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    שטויות במיץ מצות וחרוסת.....!

    dandan, 31/03/07 23:34

    בכל העולם איפה שלא תאכלי או תנפשי יהיו הרבה שיסבלו מזה שאת מתארחת שם זה דרך העולם בכל תחום ובכל נושא אז מה הכתבה השטוטית הזו??? אולי המחשבה על המצות?!

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    זאת בעיה כלל ארצית...

    מה הקשר, 31/03/07 22:33

    זאת בעיה רצינית שאנשים עובדים גם בשבת! בכלל בחגים כל אחד צריך להיות בביתו עם המשפחה ולא צריך מסעדות פתוחות ובתי מלון. זה בעיה שהציבור החילוני כופה עלינו את חילוניותו ופותח מקומות בילוי בשבתות וחגים. סגרו את המקומות בחג ויהיה טוב לכולנו, גם לעובדים, וגם לציבור- שאולי סוף סוף יקיים ליל סדר מסורתי נורמלי בבית.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    עתליה היקרה

    יוחאי, 31/03/07 22:15

    את חופשת הפסח הקרובה את מוזמנת לבלות במחיצת אחד הגרעינים התורניים ה'כתומים' במצפה רמון, ירוחם, דימונה, שדרות, באר שבע, קרית שמונה, צפת, מעלות וכו' וכו'.

    חבל שלא אמרת שבועיים קודם, היינו מזמינים אותך להשתתף באחד ממפעלי החסד לקראת החגים.

    אז היית נוכחת לראות מי בדיוק נמצא במקומות כאלו מתוך בחירה ותחושת שליחות.

    וגם, מי לא ממש נמצא (אבל יודע לכתוב על זה טורים ב NRG או מניפסטים אזוטריים של 'ציונות דתית ריאלית').

    חג שמח!

    הגב לתגובה זו

    • מי מהם היה בהפגנה האחרונה

      נאור, 31/03/07 22:26

      למען ניצולי השואה לפני שבוע?




      אף אחד. אם היה מדובר בגרגר אדמה בחומש - אוהו...

      הגב לתגובה זו

      • סדר עדיפויות בין עבר הווה ועתיד (ל''ת)

        גם לכתומים, 01/04/07 10:52

        הגב לתגובה זו

  • 32.

    הטענות ראויות הסגנון קנטרני

    כתום, 31/03/07 21:56

    עתליה, את נאה לשמך ושמך נאה לך

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    עתליה אל תפסיקי, אני איתך (ל''ת)

    יניב, 31/03/07 21:55

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    אבי אבות הדמגוגיה....

    שלומי, 31/03/07 21:28

    לציבור הדתי לא חשובים אלפי העבדים המנוצלים והנעשקים ?

    כל מוסדות הגמ''ח...בבית הכנסת שלי בלבד אני יודע על תרומה של עשרות אלפי שקלים של קהל המתפללים לנזקקים בשכונה. מי היה רואה את מצוקת הנזקקים האלה לולי קהל ההמתפללים ?

    רוצים להתנגח עם הציבור הזה בסוגיית ארץ ישראל ? סבבה. אבל תניחו לטענות הדממגוגיות בצד.

    אז בבקשה - מספיק עם הדמגוגיה.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    כל כך צודקת!!

    סטודנט, 31/03/07 21:18

    אני נאלץ לעשות את החג באבטחה ואני מרגיש בדיוק מה שכתבת

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    אני מלצר. לא עבד.

    ב, 31/03/07 21:01

    אני עובד ונהנה,
    ומרוויח כסף טוב.
    אמנם עלתה פה נקודה חשובה שקשורה לעובדי קבלן ואנשים שקופים,
    אבל נעשתה פה דמגוגיה זולה והכללה גורפת.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    נסחפת..!!

    הכתומה מהשומרון, 31/03/07 20:53

    התחלת יפה, גם בעיניי דתיים שמתארחים בבתי מלון לא רק בפסח, גם בשבת, חוטאים למטרה. אבל, ההכללה שעשית כ''כ רחוקה מהאמת, הכפשת את הציבור הדתי בצורה מעוותת לגמרי. כנראה שאת לא מכירה דוקא את ה''כתומים'', המוסריות והעזרה לזולת הם אבני התווך אצל הציבור הזה. את שמאלנית, נכון?...

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    עקב דברים מסויימים

    שרית לוי, 31/03/07 18:10

    התקבלה החלטה בליבי.
    לא לעסוק בלימודי היסטוריה או גיאוגרפיה-דברים שנשלחו אליי דרך קרנות מחקר אחדות.
    מכיוון שאלו תחומים שאיננני אוהבת.
    אלא אם כן,אלו דברים הקשורים לתולדות האמנות שכה אוהבת.
    אי לכך,גם כאשר התשלום יהיה רב,לא אעסוק בתחומים אלו.
    כי מטרתי בחיים היא ליהנות ולעשות מה שאוהבת.
    אז זהו.

    שיהיה לכולם חג שמח!

    הגב לתגובה זו

    • אז

      שרית לוי, 31/03/07 19:33

      אז אלו מסריי עבור שולחי המכתבים וקרנות המחקר.
      בחרתי להעביר מסריי פה,כי פה הרבה קוראים ויש סיכויי שזה יגיע ליעדו.
      אז זהו.
      אני לא אלמד היסטוריה או גיאוגרפיה,מכיוון שזה לא המקצוע שרוצה לעסוק בו.גם לא מעט זמן.
      ואני לא אוהבת נושאים אלו,אלא אם כן הם קשורים לתולדות האמנות שכה אוהבת.

      הגב לתגובה זו

      • אני מבין שאת מגיבה לשטויות שאת כותבת

        שמוליק, 31/03/07 22:15

        מה הקשר ?? את מי את מעניינת ? חבל על הזמן שלך ולנו

        הגב לתגובה זו

        • She only talks to smart people (ל''ת)

          herself, 01/04/07 06:48

          הגב לתגובה זו

  • 25.

    בהחלט

    אברום, 31/03/07 15:01

    לדרוך על רמון, להרוס אותו, לרסק אותו. עבור קנאיות דת הפמיניזם שום עונש אינו קשה דיו, גם אם העבירה היא כולה נשיקה אחת.

    הסיבה לכך היא שרמון מסמל את הזכר השולט שנגדו הן נלחמות. השפלתו ומחיקתו יהוו ניצחון שמגמד אפילו את הדחת נשיא אוניברסיטת הרווארד. כמה חבל שהשופטים התעשתו וגילו (באיחור) שהמשפט אינו צריך להיות צד ברדיפה כזו.

    הגב לתגובה זו

    • מה הקשר בין תגובה זו לכתבה ? (ל''ת)

      שמוליק, 31/03/07 22:14

      הגב לתגובה זו

      • הוא מגיב אוטומטי (ל''ת)

        כהן בעל, 31/03/07 22:27

        הגב לתגובה זו

  • 24.

    צודקת 100%

    אפרים ברנע, 31/03/07 07:44

    אבל המצב אינו מאפיין דתיים בלבד. בנקודה זו דתיים כחילוניים כאחד סובלים מליקוי מאורות חמור.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    נקודה למחשבה

    מיכה, 31/03/07 00:51

    גברת וולך הנכבדה,
    אני חילוני, אך אני לא יכול להתעלם מהעובדה שהכפשת ציבור שלם,הציבור הדתי, בכתבה זו.
    מה מטרת הכתבה??? האם זה לעורר מודעות חברתית למצוקת החלשים? האם זה להגיד שהציבור הדתי הוא חסר מוסריות ומונע ע''י אידאולוגיה?
    לקחת מקרה קצה של אורחת ליל סדר במלון והבאת דוגמה של עבדים. ומה אם כל אותם הברמנים שעובדים לילות בפאבים, שמשרתים את הציבור החילוני תוך כדי שהם נושמים את עשן הסיגריות לילה לילה ומקצרים את החיים שלהם? ומה אם אותם שומרים בקניונים שנמצאים שם,כדי שהציבור החילוני יוכל להשביע את תאוות השופינג בשבת? שלא לדבר על אותם מלצרים וחדרניות שציינת בכתבה, הרי הם נמצאים שם לא רק בליל סדר, אלא כל לילה ולילה וכל סופ''ש, כדי לתת לי ולך אפשרות לנוח, כמו מלכים במלונות.
    לסיכום, לקחת מקרה קצה של ארוחת ליל הסדר במלון ודרך הפריזמה הזו ניסית להאיר את הבעיה, שקיימת בכל ימות השנה ולא רק בחג החירות. אבל מה, תוך כדי שאת מתפרצת לדלת פתוחה, שפכת רפש על ציבור שלם.
    ככה לא עושים כתבה.

    הגב לתגובה זו

    • אתה אינך חילוני

      גמאסי, 31/03/07 07:48

      על מי אתה עובד? כ''כ הרבה נעלבים מקצועיים מסתובבים פה...

      הגב לתגובה זו

    • אתה צודק...

      איש, 01/04/07 00:52

      גם קופאיות וסדרנים בקולנוע ובכל מיני מקומות בילוי למיניהם הפתוחים בשבת.
      מה זה קשור בהכרח לציבור הדתי??

      הגב לתגובה זו

    • מסיבה מאוד פשוטה

      אבי, 02/04/07 11:14

      אם הציבור הדתי היה מדיר לחלוטין את רגליו מאותם סדרים ציבוריים בבתי מלון הייתה הגברת וולך מבקרת אותו על כך שנשפך כסף רב על הפירסומים לקראת הסדרים האלה וזה שלא מגיעים בסוף סועדים גורם להפסד למפרסמים ולכך של חלכאים ונדכאים לא תהיה פרנסה. ככה זה כש חושבים רק על מה ולא על למה לבקר.

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    כתבה מגמתית

    מיכה, 30/03/07 23:20

    גברת וולך הנכבדה,
    אני חילוני, אך אני לא יכול להתעלם מהעובדה שהכפשת ציבור שלם,הציבור הדתי, בכתבה זו.
    מה מטרת הכתבה??? האם זה לעורר מודעות חברתית למצוקת החלשים? האם זה להגיד שהציבור הדתי הוא חסר מוסריות ומונע ע''י אידאולוגיה?
    לקחת מקרה קצה של ארוחת ליל סדר במלון והבאת דוגמה של עבדים. ומה עם כל אותם הברמנים שעובדים לילות בפאבים, שמשרתים את הציבור החילוני תוך כדי שהם נושמים את עשן הסיגריות לילה לילה ומקצרים את החיים שלהם? ומה עם אותם שומרים בקניונים שנמצאים שם,כדי שהציבור החילוני יוכל להשביע את תאוות השופינג בשבת? שלא לדבר על אותם מלצרים וחדרניות שציינת בכתבה, הרי הם נמצאים שם לא רק בליל סדר, אלא כל לילה ולילה וכל סופ''ש, כדי לתת לי ולך אפשרות לנוח, כמו מלכים במלונות.
    לסיכום, לקחת מקרה קצה של ארוחת ליל הסדר במלון ודרך הפריזמה הזו ניסית להאיר את הבעיה, שקיימת בכל ימות השנה ולא רק בחג החירות. אבל מה, תוך כדי שאת מתפרצת לדלת פתוחה, שפכת רפש על ציבור שלם.
    ככה לא עושים כתבה.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    מישהו את פועלה מעבר לעיתונות?

    מחפש את עתליה, 30/03/07 21:50

    מישהו מכיר אולי שיר שהיא תרגמה?
    או מחקר שהיא פרסמה?
    חיפוש קטן בגוגל העלה רק את NRG יהדות.

    האמת שהייתי גם שמח לדעת יותר עליה ברמה האישית. האם היא חלק מאותם דתיים שעליה היא מדברת? או שהיא כותבת מ''בחוץ''.

    הגב לתגובה זו

    • אל תחפש כי לא תמצא

      אחת שיודעת, 31/03/07 14:36

      לדעתי זהו שם פסבדונים

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    חג הפסח הפך מזמן מחג החירות לחג העבדות.

    אופיר, 30/03/07 20:26

    התורה לא חשבה שחג הפסח יתגלגל לאן שהתגלגל.
    נשים עובדות בפרך לנקות את הבית לפני פסח. לבשל כמו שפחות לפסח עצמו.
    לא זאת הייתה כוונת המחוקק.
    העבדות של עול המצוות עם כל החומרות המיותרות שבהן כבר מזמן רוקנו את חג הפסח מתוכנו.

    הגב לתגובה זו

    • אתה מדבר בתור ניסיון?!

      טלי, 31/03/07 00:29

      מדברייך זה לא נשמע שאתה אדם דתי בתור בן אדם דתי אתה עושה את הדברים לא מתוך עול אלא מתוך אהבה והבנה למצוות. יש דברים ומעשים שמקרבים ללבבות והמעשים האלו בעז''ה יביאו גם לחירות אמיתית ואולי גם לאהבת עמ''י ובתקווה שכתבות כאלו שמראות על שנאת חינם יסתיימו. ולא ''המטרה לא מקדשת את האמצעים'' במקרה הזה...

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    כאילו שלחלוב פרות זה לגיטימי

    אוהב כל חי, 30/03/07 19:59

    די להשתמש בדימויים לא הולמים ואכזריים.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    אם לא ילכו למלונות לא תהיה להם גם העבודה הזו (ל''ת)

    הבנת?, 30/03/07 19:12

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    ומה עם חיילי צה''ל בתורנות?

    מי חושב עליהם?, 30/03/07 19:10

    כולל אלה הדתיים שנשארים חג! ושוטרים, אחיות, רופאים, כבאים, מד''א, וכו' וכו'. אז נא לא לעשות רוח. פלצני עט.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    הדתיים והבלוף הגדול

    בועז, 30/03/07 19:09

    עתליה למגינת ליבם של ''שומרי האל'' צודקת בהחלט. היא רק נגעה בקצה הקרחון. עולמם של הדתיים הוא עולם של הזייה, של בדותא, של עוורון וקבעון ונהי אחרי דרשנים ופוסקים בדמות ''רועי כבשים'' מודרנים. הדתיים נוטים לפסול את עולמם של החילוניים כי הם שבויים אחרי סיסמאות ומיתוסים שיקריים ומעוותים כאילו הם מחזיקים בכל עול המוסר והצדק של העם היהודי. ולא היא!
    כדאי שיערכו בדק בית יסודי ויפקחו עיניים. קיראו גם את המאמר ביסודיות ובתום לב. יש בו הרבה מן האמת המרה.
    הקיטוב בעמנו נוצר לא מעט בגלל בדלנותם והצטדקותם של ''שומרי האל''

    הגב לתגובה זו

    • כל כך נכון. כל כך צודק! (ל''ת)

      נגה, 10/04/07 17:42

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    להאבק גם למען א''י וגם למען העובדים (ל''ת)

    יאיר, 30/03/07 17:36

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    מאד נחמד להיות סוציאליסט, אה?

    הדר, 30/03/07 16:59

    עתליה, אני לא מבינה אותך... את כועסת על עובדי ההיי-טק שהרעו את תנאיהם, ואת כועסת על הציבור שנותן לאנשים להיות ''שומרים בבוטקה''. בעיני זה העולם... יש יותר ויש פחות ואין מה לעשות. זה לא שהם לא מקבלים כסף על זה.
    אני גם לא מבינה מה הפתרון - לא ללכת לבית מלון? לא שאני הולכת, אבל בכל זאת... כל אחד עושה את העבודה שלו ומקבל עליה כסף. זהו. לא ביג דיל.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    שהמלצרים ישתקו,

    עצבנית, 30/03/07 14:48

    הם כמעט בעלי המקצוע היחידים שמקבלים טיפ. אני עובדת בשכר מינימום קשה מאוד ולא מקבלת שום טיפים!!!

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    זה מה שמפריע לך הפעם בשנה של ליל הסדר? מה קורה כל שבת במרכזי קניות?

    מוטי, 30/03/07 14:11

    מה קורה בעולם החילוני כל שבת ?
    מה קורה בקניונים ומרכזי קניות?
    מה קורה אם משהו לא רוצה לעבוד בשבת במקום שפתוח בשבת?
    הפעם הזאת בשנה שבה החרדים והדתיים משלמים טוב (ידעת שבעלי בתי מלון מעלים מחירים בפסח? למה הם לא נותנים יותר לעובדי המלון?)
    אז מה הבעיה שלך?

    הגב לתגובה זו

    • אם לא שמת לב

      קדוש, 30/03/07 14:27

      זה מדור יהדות, והוא פונה לקהל הדתי. לציבורים אחרים יש כותבי טורים משלהם. אם אתה גונב ואחר גונב זה לא מכשיר את גנבתך.

      הגב לתגובה זו

      • מי גונב? אדם דתי שבא הלתארח בליל הסדר בבית מלון גונב משהו?

        קדושה, 31/03/07 21:24

        מאיפה התיאוריה הפרנואידית הזו?

        הגב לתגובה זו

        • גם את וגם מוטי, מהר לכיתה טיפולית!

          הגונב מגנב, 31/03/07 22:28

          אולי שם ילמדו אתכם משהו על מטאפורות.

          הגב לתגובה זו

          • זה מזכיר את האליטיזם של הכותבת, בכסות של סוציאליזם מדומה וזעם קדוש

            קדושה, 01/04/07 15:40

            אותך לכיתה הטיפולית! המטפורה לא עונה על ההגדרות.

            הגב לתגובה זו

      • קדוש יקר לא מבין מה אתה רוצה ממני

        מוטי, 31/03/07 21:52

        אני גם דתי .
        לא זכור לי שאם אני הולך לבתי מלון ומשלם ממיטב כספי אני גנב.
        הדתיים משלמים המון כסף ולכן זכותם לבא בדרישות.

        הגב לתגובה זו

  • 11.

    יישר כוחך! מעציב שמתעסקים בטפל כדי לחמוק מהעיקר (ל''ת)

    דתיה, 30/03/07 13:38

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    דברי טעם

    מרים, 30/03/07 13:31

    עתליה יקרה. דברייך דברי טעם .המעשיה מעבירה מסר חשוב ביותר.הלוואי שכולם יפנימו.
    נראה לי שהמחאה ממוענת לכל העם, ולא רק לציבור הדתי שדווקא אמות המוסר שלו הן אולי מהגבוהות באיזורנו.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    כל כך נכון שבא לבכות..... (ל''ת)

    יהודי פשוט, 30/03/07 13:17

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    דמגוגיה בגרוש

    איתמר, 30/03/07 12:54

    שמעת על הפסוק הטוען: החזק בזה וגם מזה אל תנח ידך

    למה בהכללות גורפות? מרת נפש שכמותך

    הגב לתגובה זו

    • כמה דברים

      בת-שבע, 30/03/07 16:51

      1. מדוע אין כתבות כאלה בגנות מרכזי הקניות הפתוחים בשבת?
      2. מדוע חייבים לבחור או חומש או בתי המלון? אני חושבת שאנו יכולים לקדם את כל הנושאים.
      3. מדוע הכותבת מתעלמת מהמתן והתרומות של אותם דתיים לאורך כל השנה ושל החרדים????
      4. לסיכום אם הכתבת רוצה שנתיחס בכובד ראש וברצינות עליה להציג תמונה מאוזנת שמכבדת הן אותה ככותבת והן את הציבור עליו היא כותבת ואולי אז יהיה יותר קל לקדם את רצונה שהוא למעשה רצון כולנו.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    מה העיניין?

    יעל, 30/03/07 12:20

    מאיפה הביקורת הזו צצה עכשיו. זה שמקפידים על כל מיני דברים [באובססיביות??? זה המינוח החדש לקיום מצוות?] מחייב את ההזנחה החברתית? צריך להיות דתי בשביל להיות לא אכפתי? אם לא אברך לפני האוכל אז פתאום יאורו עיניי לתת טיפ יותר גדול למלצר או לצאת איתו להפגנה? מה הקשר בכלל?

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    עצות מעשיות

    מיכאל, 30/03/07 11:56

    אם כבר הזמנתם מקום במלון לחג ואתם מתמלאים ברגשות אשם נוכח המאמר, עצתי לכם, במקום לבטל ולהתחיל בהכנות בשלב כה מאוחר, שתתנו טיפ נדיב למלצרים, לחדרניות ולכל עובדי השירותים השונים.
    לא יזיק לכם כלל גם להתייחס אליהם בסבר פנים יפות, בסבלנות ובאדיבות.
    חג שמח

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    מילים כדרבנות

    מרטין מרדכי, 30/03/07 11:51

    מילים כדרבנות!
    חדלו להתייחס לבני-אדם כאל אובייקטים, והתחילו לראות בהם את הזולת, ואז תראו בהם את עצמכם. החליפו את אב-הדיבר 'אני-לז' באב-הדיבר 'אני-אתה', והמבין יבין.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    לא מבינה מה את רוצה!

    דנה, 30/03/07 11:47

    עבד זה מישהו שעובד ולא מקבל שכר. מי שבוחר לעבוד בליל הסדר מקבל משכורת הרבה יותר גבוהה מבדרך כלל והחליט שזה שווה לו. הרי במקום להתלונן, שיגיד תודה. הנה נתנת לו ההזדמנות להרויח עוד כמה גרושים ל''פיות'' שמחכות לו בבית. אם היו סוגרים את בית המלון בגלל שפסח אזי היית צועקת ''כפייה דתית''! איך יתפרנס אותו מלצר מסכן אם אתם סוגרים לו את מקום העבודה בפסח?

    הגב לתגובה זו

    • ''שיגיד תודה.''

      צ, 30/03/07 11:57

      מיצית הכל בשתי מילים דנה. אולי כדאי שתשארי בהונגריה.

      הגב לתגובה זו

    • אוי דנה דנה

      מיכל, 30/03/07 12:08

      לבכות ממך. כמה אטימות זחוחה. את הדוגמא הקלאסית לדברים של עתליה.
      ''שיגיד תודה שנתנו לו לעבוד בליל הסדר ולשרת את ישבנינו המדושנים''.

      באמת תודה רבה. הרי אם האיש יכול היה להתקיים בכבוד הוא בטח שלא היה בוחר לעבוד בליל הסדר. חשבת על זה?

      תודה גם לילדים האפגאנים שמתעוורים אחרי כמה שנים של טוויית שטיחים יקרים. תגידו תודה. תודה לילדים שסוחבים סלים בשוק של רמלה ובמחנה יהודה תמורת 5 ש''ח (וגם לפעמים זה לא).
      תודה לכל הילדים שישבו בליל הסדר בלי אבא ואמא שצריכים לעבוד -
      ילדים כולם בקול גדול - תודה דנה.

      את חזון הנביאים בהתגשמותו. למה לו זבחייך, זאת (עדיין) השאלה.

      הגב לתגובה זו

      • אוי מיכל מיכל

        בן, 30/03/07 13:25

        חלק גדול מחבריי (דתיים וחילונים כאחד) ממלצר במקומות שונים. (בתי-מלון, אכסניות וכו'...) תודה לאל אף אחד מהם לא צריך לפרנס משפחה ולא רעב ללחם, הם עובדים כדי לחסוך כסף לטיול בחו''ל, אופנוע או שאר מותרות. חלקם החליטו לעבוד גם בליל הסדר. הם מקבלים משכורת גבוהה ביותר עבור העבודה בחג וזו גם דרך נפלאה להתחמק מהמפגש המשפחתי שלחלקם הוא מיותר לגמרי. לכן אני חושב שאת צריכה לבדוק טוב-טוב אם הם בכל רוצים שתדאגי להם, אולי באמת נוח להם לעבוד בליל הסדר, אולי הם פשוט עובדים ולא משועבדים.

        הגב לתגובה זו

        • אוי בן בן

          מיכל, 30/03/07 14:32

          מדובר במלצרים כמשל לעובדים החלשים בחברה. זוכר את המאבק על קבלת משכורת ולא רק טיפים, למשל?
          אתה עוד דוגמא קלאסית ומצערת למילים האלמותיות ''רק על עצמי לספר ידעתי''.
          המאבטחים שאני מכירה הם גם משוחררים טריים וגם כאלה שקיבלו בעיטה החוצה בגיל 50+ וזו הייתה העבודה היחידה שהציעו להם - בשכר רעב, בלי זכויות, עם סיכון חיים ובלי מחסה מינימאלי מקור ומשמש.
          כשקוראים אותך ועוד כמה כמוך כאן, המושג ''נבל ברשות התורה'' נראה רלבאנטי מאי פעם, וממש חבל.

          הגב לתגובה זו

          • מיכל תחזקנה ידיך על התשובות (ל''ת)

            בועז, 30/03/07 16:48

            הגב לתגובה זו

    • דנה-מחזקת את דברייך, ונגעלת מהאליטיזם של מיכל,בכסות של

      סוציאליזם מדומה, 31/03/07 21:28

      מיכל, את וסגנונך - איכס.
      דנה, המשפט ''שיגידו תודה'' שיחק לרעתך. בסך הכל את צודקת, אבל המשפט הזה נותן נשק לדמגוגיות מסוגה של מיכל, שמתעלמות מדברי הטעם ונטפלות לטפל.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    די כבר!

    אורית, 30/03/07 11:39

    די יצא מכל החורים ההטפות וההלקאות (העצמיים? היא דתיה? סביר...) האלה! אני לא חושבת שהציבור הדתי אדיש יותר מהחילוני לדברים הללו! יש דברים שהם לא שחור-לבן- אם לא יילכו למלונות לדוגמה, אולי לא תהיה לאנשים הללו עבודה. והמאבטח בקניון לא שקוף! רואים אותו, אומרים שלום, מתנהגים בנימוס וממשיכים הלאה! וכי מה עלינו לעשות?! לחלק לו פלאייר ולעודד אותו להפגנה? די, את המלחמות עושים בקלפי, בהתנהגות היומיומית ובמודעות! ולא האישומים וייסורי מצפון כרוניים על סרק! ולמרות שזה פופולרי-מיצינו!

    הגב לתגובה זו

    • יש רק נקודה אחת שפספסת...

      שמואל הנביא, 30/03/07 12:57

      הציבור הדתי חושב שהוא טוב יותר אך הוא ממש לא ואולי אף גרוע יותר מציבורים אחריםן,בשל הצביעות והאחד בפה ואחד בלב שלו .

      הגב לתגובה זו

      • נכון- אני מסכים איתך (ל''ת)

        דין, 30/03/07 14:39

        הגב לתגובה זו

  • 2.

    צו ממצרים,כולם לצאת החוצה בבקשה... (ל''ת)

    שמואל הנביא, 30/03/07 11:30

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    חזק מאוד, חבל שאף אחד לא יקשיב. (ל''ת)

    צדקי, 30/03/07 11:02

    הגב לתגובה זו

    • MA NISHTANA HALAYLA HAZE MIKOL HALELOT

      HALAYLA HAZEH, 01/04/07 16:15

      AL ma zeh velama??
      Why is this night different than all other nights of the whole year. All other nights of the whole year, the ladies of the night are being used for cheap demeaningful sex slave labor beresh gli, vein potze peh umtzaftzef. They are being bought as slaves, smuggled in from Russia to the batei zonot of Tel Aviv and wherever else, paid substandard wages, working to the wee hours of the night, but ATLIYA never loses sleep over it. HAYITACHEN
      ?????
      EIFO VEIFO BETIFARTA. EIFO HATZEDEK, VEIFO HAMOZNAYIM, HUH
      ???
      VEIFO ELU CHOFSHI MIDAT.
      Just because avadim hayinu leparoh bemitzrayim, gives you no permission to enslave poor women, in A MEDINAT CHOK. Meila toilet paper, in a democracy, you are free to buy even designer paper to your hearts content, but where is the moral equivalence???

      The tirutz is, there ain't any, never was, never will. But Dat, no matter what, is always guilty beyond the rule or law, no matter what, with or without prejudice.

      This piece of chametz is a donation for Chokeret Itliya to chew on over PESACH VESHAAR KOL YEMOT HASHANNAH, HUH, bekuf nun malei taamim umataamim VEGAM SHAAR KOL YEMOT HASHANNAH, HUH

      הגב לתגובה זו