• 50.

    סבא שלי

    דניאל עופר, 18/05/07 15:50

    היי לכולם...
    אתם יודעים שזה סבא שלי אברהם עופר?? אתם יודעים שלא הכרתי אותו?!
    בגלל שאנשים הפיצו עליו שמועות חסרות כל בסיס?!
    יופי... אני לא מאשימה אף אחד כאן ואני שמחה שנכנסתם...
    יום טוב לכולם!

    הגב לתגובה זו

    • תגובה לסבא שלי

      יוסי, 29/06/07 18:49

      את יכולה להיות גאה בסבא שלך.
      המעשה של לקיחת אחריות מוכיח
      על מוסר גבוה ואומץ,
      למרות שאני חושב שהתאבדות
      לעולם אינה פתרון.

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    ל - 17 היום אנו על פרשת דרכים.. ולא אז..

    עודד, 27/03/07 04:53

    לדעתך היום מצבנו טוב יותר מאז..
    נכון שאז סחבנו קרח למקרר והיום לא.. וכיוצב'.. גם דיבור עם קומוניסט לא היה נורא כל כך..
    אבל היום המצב רע ומסוכן למרות שכבר לא סוחבים קרח, יש מזגן וכיוצב' ..
    אם היום מערכת המשפט כולה ''תפוסה'' ע''י בן של.. בת של.. חבר של.. וכיוצ''ב..
    ולא צריך בשביל זה אפילו את הכרטיס האדום שיבצבץ מהכיס..
    ואיש לא יכול למנוע את זה כולל התקשורת החושפת,
    את יודעת שהמדינה מקרטעת,
    קראי גם כמה פסקי דין מול החומר שהיה מונח לפני השופט/ת (לא כולם..) ותביני שגם בקטע החשוב הזה פשט רקבון..
    אז היתה תקווה לשיפור סמכו על בתי המשפט.. והנה גם עליהם כי אי אפשר לסמוך.. העגום שזו דעתם של מרבית הציבור ורואים את זה מדי יום.

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    אצל מפא''י השחיתות היתה תוצר לוואי של עשייה

    אריק, 26/03/07 17:23

    אצל הליכוד, השחיתות היא התוצר העיקרי.

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    מסתר מבינות כיצד רבין ''העביר'' לקיבוצים 34 מיליארד ש''ח (ל''ת)

    תאים אפורים, 26/03/07 12:21

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    עגל הזהב חשוב יותר מאידאולוגיה.

    אזרחי, 26/03/07 09:36

    מאז מלחמת ששת הימים ההזדמנויות לעשות כסף קל ע''ח הקשרים עם המדינה . יצרהאידיאולוגיה של התעשרות מקרקעות, עבודות לצבא, קצינים נהנתנים,קשרי סוכנויות עם השטחים. ועוד מערכת המשפט הקלה מאד בענין, החל מזיכויים תמוהים, או עונשים מגוחכים. שהראו למעשה שלא נורא אם האדם מועל בתפקידו. בכנסת הפנסיות נשארו , לבכירים הכל נשאר גם אם נמצאו אשמים.

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    בשילטון מפא''ינוצרה ,מדינה,חינוך,מדע וצבא!הליכוד= רק שחיתות בריונות (ל''ת)

    ופשע! בדוק!!!, 26/03/07 08:27

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    ההבדל שבשלטון מפא''י היועץ המשפטי ובג''ץ

    אודי, 26/03/07 01:59

    היה מה''חברה'' שלא לומר משותק לפעול וכל העברת תקציבים לקויה או מינוי מקורבים לא רק שהיה חוקי לחלוטין ועל השולחן אלא שהתפארו בו כ''מעשה ציוני חשוב מאין כמוהו'' מאז שהליכוד עלה לא רק שהמעשים ''הוטרפו'' אלא שכל העושה אותם הוא עבריין פלילי שצריך למצות איתו את הדין

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    פעם ראשונה שהתגובות מעניינות יותר מהכתבה עצמה

    סטודנטית, 25/03/07 22:20

    מדהים כמה תסכול וכמה עוול נגרם לאנשים רק לפני עשרים שנה ונראה שעדין קיימים אנשים שמגוייסים ונאמנים לאותה מערכת משומנת.

    הסיפורים קורעי הלב בייחוד של עולים וילדות עניה שאותם מפא''יניקים עוד ניצלו את המצוקה והעוני. פשוט מקומם.

    אני לא מסכימה עם הביקורת על ''הלבנים'' כי אני בעצמי ''לבנה'' ואני לא הייתי מסכימה בחיים לעוולות כאלה בשביל לאפשר לכמה פרוטקציונרים לעשות לביתם.
    אנשים מאותה תקופה חייבים לעשות בדק בית עם עצמם ועם המצפון שלהם על מה שעוללו לכל כך הרבה אזרחים רק כי דעתם הפוליטית היתה שונה וכי ניצלו עמדת כוח על מנת להתעשר על גבם של עניים ואזרחים אחרים.
    איך בן אדם נתן לילד לעבוד ואז הלך ורשם מקורב על המשמרת שלו, איך?

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    העולם העריך אותנו בגלל החזון והאידאל,לא עוד,חבל. (ל''ת)

    יוסי א, 25/03/07 20:59

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    העולם העריך אותנו בגלל החזון והאידאל,לא עוד,חבל. (ל''ת)

    יוסי א, 25/03/07 20:50

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    זאת לא הנקודה

    אאא, 25/03/07 19:33

    לפני 30 שנה,הסמול הלבן שלט בישראל בצורה מוחלטת ואפילו בכנסת.
    החלק שלו באוכלוסיה היה גדול בהרבה.
    לכן,מרבית השחיתות (כמו באירופה כיום) בכלל לא נחשפה.הכל הושתק והוסתר.
    היום,הסמול הלבן מהווה מיעוט של 15-10 אחוזים מהציבור,בכנסת הוא לא שולט ולא ישלוט עוד לעולם,השנאה כלפיו גואה מיום ליום ולכן יש אינטרס למעוזי הפיאודליזם הסמולני הלבן (התקשורת,האקדמיה,מערכת המשפט,הפרקליטות והפקידות הציבורית הבכירה) לחשוף כל שחיתות שרק אפשר כדי לקעקע את מי שנתפס כגזל מהפיאודלים את שליטתם באחוזה.
    כך תופס הסמול הלבן את המהפך ב 77,כמרד של האריסים בבעלי האחוזה.
    לא במקרה כל האנשים שנחקרים הם ממוצא עדתי מסוים או בעלי השקפת עולם מאד מסוימת.
    מה שקורה כיום אין לו קשר לשחיתות אלא מדובר בקמפיין שמזכיר יותר את מהפכת התרבות בסין.מסע טיהורים של כל מי שנראה אחרת ו\או חושב אחרת.

    הגב לתגובה זו

    • 15% באוכלוסיה שולטים ב99% מהכלכלה כך שתמיד תישארו נחותים (ל''ת)

      הסמול הלבן, 25/03/07 20:05

      הגב לתגובה זו

    • אני והמשפחה שלי כמו כמעט חצי מהאוכלוסיה הם אשכנזים

      תסלח לי, 25/03/07 21:53

      וגם אנחנו סבלנו מכל השחיתויות ותופעות ההשתייכות ל''מחנה הפוליטי הנכון'' והפגיעה בעבודה.

      גם לנו לא היתה נגישות לאקדמיה ול''ג'ובים'' שחולקו למקורבים בתקשורת, מע' המשפט והפקידות הציבורית.
      את הכספים של כולנו גזלו- גם האשכנזים.

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    הצדיק מרוממה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    יניב, 25/03/07 18:17

    מי כמוך יודע מה קורה ברוממה. בדיחה ידוע מספרת על עובד רשות השידור שניפטר בגיל 45 ,בהגיעו לשמים שאל את ה' למה בגיל 45 ,ה' ענה שלפי השעות הנוספות שהיו רשומות לזכותו היה בטוח שהוא בן90

    הגב לתגובה זו

    • טוב. אהבתי. (ל''ת)

      בן 90, 26/03/07 16:15

      הגב לתגובה זו

  • 38.

    שלטון מפא''י

    מארק, 25/03/07 18:05

    אף שלטון עדיין לא הגיע לרמת שחיתות כזו שאליה הגיעה מפא''י.
    הם גנבו מדינה שלמה.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    וכל המיליונים שזורמים למרכז פרס לשלום זו לא שחיתות?

    י, 25/03/07 17:58

    את הסיפורי השחיתות המעניינים באמת,התקשורת ממדרת מאיתנו.

    יש לי הרגשה שכל החקירות ואישי הציבור שנופלים אחד אחד הם רק קצה הקרחון.

    הגב לתגובה זו

    • ל-37, הקצה הימני בלבד. מה עם השמאלי? (ל''ת)

      איפה ואיפה, 26/03/07 16:17

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    ההבדל בין אז ועכשו

    י, 25/03/07 17:28

    אז היו פוליטיקאים ועסקנים שהתחילו כפוליטיקאים והדרדרו לעבריינות.
    עכשו יש לנו אנשים שמלכתחילה היו עבריינים (למשל ק. וא. וה.) והגיעו לפוליטיקה כדי להנות מהאפשרויות העברייניות שהיא פותחת בפניהם.

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    הליכוד\קדימה=מושחתים שלא משרתים בצה''ל אצלם הכל קומבינות הם גם (ל''ת)

    מסוכנים לקיומנו, 25/03/07 17:28

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    פעם ראשונה שקראתי תגובות מענינות.

    מוטי, 25/03/07 17:10

    התגובות בכתבה זו עניניות ומראות שהרבה זוכרים את הלך הרוח בשנים ההן. ושהתקשורת כסתה על הרבה עוול שנגרם לאזרחים . כי הם היו משלנו. ''ראש ממשלתנו'' , ''שרינו'', ''שופטנו'' ו''דורשי שלומנו''. הכל היה בהסדר,
    הסתדרות מסדרת עבודה ע''פ הסדר של פנקס אדום מסודר. וכך ''סדרו'' אותנו או סדרו לנו עבודה. אל תשכחו היתה גם וועדה מסדרת.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    מפלגת העבודה מאז ועד היום עופר ברק שבס רמון פואד פרץ הרצוג שימחון מ (ל''ת)

    מרציאנו, 25/03/07 16:11

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    הליכוד היה תמיד מפלגה של עבריינים ואנאלפבתיים

    אריק, 25/03/07 15:53

    כל השחיתויות שמתגלות היום - ברשות המיסים, במשטרה, ועוד: בכולן החוטים מגיעים למרכז הליכוד. הליכוד לקח אנשים מליגה ג', אנשים שבשום מקום נורמלי לא היו יורקים לכיוון שלהם ואמר להם: גם אתם יכולים להיות מנכ''לים, ראשי ערים. אתם לא צריכים כלום: לא השכלה, לא תרבות. רק להתלבש אלגנט.
    אבל צ'חצ'ח, גם כשהוא לובש חליפה, נשאר צ'חצ'ח. בא לבכות כשחושבים איזה מדינה יכולנו להיות ומה נהיה מאיתנו.

    הגב לתגובה זו

    • צ'חצ'ח, גם כשהוא לובש חליפה, נשאר צ'חצ'ח

      עפר, 25/03/07 22:41

      וזו תמצית ''האידיולוגיה'' המושחתת: צ'חצ'ח נשאר צ'חצ'ח. והליכוד, הווה אומר הצ'חצ'חים וידידיהם הכתומים, גנבו את המדינה לאליטות. והאליטות הן שהופכות צל הרים לגלי שחיתות. דברימ שפה בארה''ב הם תמצית המנהל הניבחר מוצגים בישראל כשחיתות במינויים. שר נענש קשות על נשיקה אסורה, שר נדרש להתפטר עוד לפני שהמשטרה יכולה להחליט אם הכן חטא או שמעלילים עליו - ואלה אשכנזים שכל חטאם בלכוד ועכשיו גם בקדימה, שתי מפלגות שבהן גר זאב עם צ'חצ'ח.

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    מי שנותן יד לשחיתות הוא מני מזוז שמסכל כל אפשרות לשפוט את המושחתים. (ל''ת)

    דני, 25/03/07 15:49

    הגב לתגובה זו

    • צודק! (ל''ת)

      מזוז מושחת!, 25/03/07 19:33

      הגב לתגובה זו

      • צודק!

        חיים בשקר, 25/03/07 20:12

        מזוז החליט להעמיד לדין את כץ על ג'בים , אך את אולמרט עדיין לא החליט להעמיד לדין על אותו סעיף.

        הגב לתגובה זו

  • 30.

    בבה''ס לשחיתת שבמרכז הליכוד מלמדים אותם איך לא להתבייש כאשר נתפסים. (ל''ת)

    ATM, 25/03/07 15:29

    הגב לתגובה זו

    • אני מסכים איתך שמרכז הליכוד מושחת מן היסוד

      ל ATM 30, 25/03/07 16:04

      ותרם רבות להשחתת המדינה בשתים עשרה שנים האחרונות ,וחייבים ליבש את הביצה הזאת ששמה מרכז הליכוד אם חפצי חיים אנחנו , אבל בית הספר לשחיתות הוקם ,יוסד ,פותח ושוכלל ,עי מפאי אין לך מעשה שחיתות שאין למפאי וממשיכי דרכה זכות יוצרים עליו , הא לך דוגמית : במשך שנים העבירה מפאי ואחכ המערך כספי מדינה מעל לשולחן ומתחת לשולחן , למקורבים , השיטה היתה שאישר לראש עיריית פ''ת 2מליון לירות לבנות כביש שעלותו מליון וחצי , והוא היה תורם '' מרצונו הטוב '' כמובן חצי מליון לירות לתנועת נוער של קיבוץ יפתח , וכך הועברו מאות מליונים למקורבים , עד שהגיע מנכ''ל משרד פנים צעיר בשם אריה דרעי ,וראה את השיטה ,והחליט שזה יכול להתאים גם למוסדות שלו ,ואכן אישר סכום מעל לדרוש לראש עיריית ראש העין וזה מצידו היה צריך ל '' תרום '' את היתרה לבית ספר של אל המעיין , אלא מה שטוב לבכירי מפאי והמערך אסור לאריה דרעי ,ואכן הואשם במרמה ובשחיתות ובהפרת אימונים ובדווח כוזב ומה לא , ונשפט כדין ונענש כדין על העבירות ונשלח ל4 שנות מאסר , שתבין אני לא טוען שדרעי לא עבר על חוקי המדינה ,ושסתם הכניסו אותו לכלא כי הוא מרוקאי , אני חושב שנשלח לכלא בדין , אבל אני מסכים בהחלט עם אימרתו של דרעי שאמר ...את השיטה לא הבאתי ממרוקו .. לסיכום מרכז הליכוד אכן מושחת אבל בית ספר לשחיתות הוא MADE IN MAPAY ,

      הגב לתגובה זו

      • כמה נכון וצודק. יישר כח. (ל''ת)

        מארק, 25/03/07 18:27

        הגב לתגובה זו

      • i salute you ! all in a nutshell (ל''ת)

        ברוריה מהקריות, 25/03/07 19:16

        הגב לתגובה זו

      • יש בכל זאת הבדל חשוב

        אריק, 26/03/07 17:28

        אצל מפא''י, השחיתות היתה תוצר לוואי של עשייה. אצל הליכוד השחיתות היא התוצר העיקרי

        הגב לתגובה זו

  • 29.

    לא מתאים לך

    דוד, 25/03/07 15:15

    יעקב אחמיאיר אחד מהעיתונאים האחרונים שנשארו שעושה עבודה בנועם בלי התלהמות ודמגוגיה.
    העבודות כפי שחשף אותם דן מרגלית לגבי רבין לא נכונות

    דן מרגלית בביקור בבנק בוושינגטון ראה את לאה רבין מושכת כסף הוא חקר את העניין והבין שלאה רבין מחזירקה חשבון בחו''ל בניגוד לחוק. לפי דן מרגלית החשבון הכיל כספים שניתנו לבעלה עבור הרצאות בעת ששימש כשגריר בוושונגיטון (דבר האסור על כללי התקש''יר)

    משפחת רבין לא סגרה את החשבון כמתחייב כאשר חזרה מושינגטון לארץ ואחרי שממשלתו של רבין נפלה בהצבעת אי אימון של המפד''ל בעקבות נחיתת מטוסי האף-15 בשבת רבין נבחר שוב לעמוד בראש המערך בבחירות אך בינתיים הסיפור הגיע לאהרון ברק שהחליט להגיש כתב אישום נגד לאה רבין בעלת החשבון ורבין שחחשש שגם יחקרו את מקורות הכסף הסיר את מעמודתו ואיפשר לשמעון פרס להתחיל מפעל חיים של הפסדים בבחירות

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    האמת על 77

    האמת, 25/03/07 15:08

    רבין לא התפטר.
    ממשלתו הופלה בהצבעת אי אמון של המפד''ל כי מטוסי כ15 שנקנו בארה''ב נחתו לאחר כניסת השבת.
    יוסף בורג ארב לו פוליטית והממשלה נפלה ואז רבין הבין שזו סוף הדרך וכביכול התפטר בגלל חשבון הדולרים.
    אם התקשורת הייתה חזקה כהיום מימדי השחיטות היו לא פחות.

    77 הייתה שנת התפקחות ובגרות ממחדל יום הכיפורים

    כל השאר הסטוריה.

    הגב לתגובה זו

    • תיקון טעות היסטורית

      משה, 25/03/07 15:48

      זו העובדה אשר לממשלת רבין הראשונה: היא הפכה לממשלת מעבר, זה נכון. ממשלת-מעבר היא ממשלה אשר ''אין יוצא ממנה -ואין בא'': כלומר, אי אפשר לצאת ממנה ואי אפשר לצרף אליה שרים חדשים. רבין עצמו, פורמלית, לא התפטר - בהיותו ראש ממשלת-מעבר - אלא ''יצא לחופשה''. פרס, מילא את מקומו כמי שמנהל את ישיבות הממשלה. רק לשם הקיצור, ובאופן מעשי, אנו אומרים כי רבין התפטר. כי אכן - לראשות הממשלה [הראשונה שלו] - הוא לא חזר. מפלגתו הפסידה בבחירות מאי 1977.

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    נוסטלגיה מזויפת

    פינקי, 25/03/07 14:40

    מתמיהה אותי יעקוב אחימאיר בקביעות החדמשמעיות שלו ,הן לגבי מר עופר והן לגבי מר יצחק רבין.המאמר קובע קביעות שאין להן שום ביסוס לכן גם המסקנות שלו מופרכות.1 מאין למר אחימאיר שמר עופר התאבד ''סתם'', מאין לו שלא שלח ידו ברכוש ציבורי שהיה תחת ידו?התיק שלו במשטרה נסגר עם מותו כמו במקרים אחרים דומים,משפטו לא נערך ועם כל הצער,צדקתו לא הוכחה.לדברים של מר אחי מאיר אין רגליים.2מר רבין היה שותף מלא לאשתו בחשבון הדולרים שלה.יתר על כן ,זה היה כספו. הוא הרויח אותו עבור מתן הרצאות בתשלום באר''הב בעת ששימש שם כשגריר.קבלת כסף עבור הרצאות בעת שהוא מקבל שכר נאה מאוד כשגריר הוא מעשה מכוער ומושחת,אפילו אם אבא אבן עשה זאות לפניו.הכל היה טוב ,כל זמן שלא התגלה.עם הגילוי ,לא הייתה לו בררה אחרת,אלא להתפטר.אף אחד ,חוץ מיעקוב אחי מאיר ,לא היה מאמין לגירסה שזה חשבון של אשתו...אין מה להתגעגע לימים ההם השחיתות הייתה ,יחסית לגודל המשק,רבה הרבה יותר.

    הגב לתגובה זו

    • משוכתבת ברוח אחימאיר להלן ''שרון שר המלחמה - זוכרים''? (ל''ת)

      ללשון אין עצם, 25/03/07 14:44

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    ממשלה מושחתת אולמרט מרציאנו הירשזון פרץ פואד הרצוג שימחון אפללו (ל''ת)

    אוי לבושה, 25/03/07 14:37

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    והיום אחימאיר ערוץ 1 הוא שידורי המושחתים ואתה 1 מהם (ל''ת)

    המצליף הלאומי, 25/03/07 14:37

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    בישראל של היום אין בושה וגם אין גבולות

    דוד, 25/03/07 14:29

    כששני דברים אלה לא קיימים - השמיים הם הגבול לשחיתויות .
    ונא לשים לב מאיזו מפלגה היו הביישנים ואיזו מפלגה מחקה את הבושה והגבולות מהמילון והמעשים בישראל .
    ולא לשכוח להצביע ליכוד.........

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    יעקב אחימאיר , כל מילה נכונה. היום אין בושה. ישראל דומה לאחת ממדינו

    מתן, 25/03/07 13:32

    ממדינות אפריקה המפגרות ביותר. שר האוצר נחשד בגנבה ????
    שמישהו יעיר אותי, אולי אני בסיוט לילי, לא יתכן שהדרדרנו למצב כזה.
    ולכל המלעיזים, כן, בזמן שלטון מפא''י לפחות הייתה בושה ולראייה ההוכחות מכתבה זו.

    הגב לתגובה זו

    • מתן- מפא''י הולידה את השחיתות השלטונית

      חלם זה כאן, 26/03/07 16:36

      ועל איזה ''הוכחות'' בדיוק אתה מדבר?

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    נהפוך הוא יעקב!!!

    שלום, 25/03/07 13:15

    אתה אולי העיתונאי היחידי שאני מחזיק ממנו בכל המערכת התשקורתית, אך לצערי עלי לחלוק עליך, את מושג ''חוסר הבושה'' השתיתו יפה מאד שלטון מפא''י שבנה את המדינה כראות הטוב בעיניו, מה עם פרשת החטיפות ילדי תימן? , הפשע שעוללו מפא''י לעולי עדות המזרח הנו מחפיר קצצו לילדי תימן את הפאות, ואת כל הדתיים שלחו לקבוצי השמו''צ, לתת להם את ''החנוך'' הקומוניסטי, עירות פתוח צמחו לצד קיבוצים משגשגים , שם כנער שחרחר עבדתי בדלול כותנה בעד 5 ל''י ליום אצל אותם קיבוצניקים שכבר לבשו צוארון לבן,
    השלטון התפורר בגלל שבנה ללא בושה ארץ ישראל השניה, הם המציאו את המושג שחיתות שהפכה לנורמה ציבורית עד היום ,היום בו נאמר עליו בספר שופטים:''בימים ההם אין מלך בישראל איש הישר בעיניו יעשה''.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    למה אני רווק ומה הקשר לכתבה הזאת

    עין הציפור, 25/03/07 12:56

    למה אתה רווק? כמה אני שונא את השאלה הזאת. אבל בעצם די קל לענות עליה, אפשר לבחור אחת משתי האפשרויות הבאות:
    1. ''עוד לא נולדה האישה שתתאים לי''. כלומר יש בעיה פרטנית בכל אחת מהנשים שפגשתי עד כה.
    2. ''אולי הבעיה בי?''. כלומר אם תרחיש מסויים חוזר עם אנשים שונים יותר סביר שהבעיה נטועה בך מאשר בכל אחד מהם.
    כעת מה שנותר זה רק לבחור את נקודת המבט שלך ולבסס אסטרטגיה שלמה סביבה.
    עם התרבות צעקות ה''שחיתות'' ברקע החלה להופיע דואליות זו גם בהתייחסותי לנעשה במדינתנו. אנסה להסביר.
    בשני העשורים האחרונים מותקפים ראשי הממשלות שלנו על ידי התקשורת בתדירות עולה ובעצם כנגד כל אחד מהם הופיעו מספר פרשיות.(נתניהו, ברק,שרון,אולמרט)
    לצורך התירגום: תקשורת=רווק, בת זוג=ראש ממשלה. תראו מה קורה:
    1.''עוד לא נולד ראש הממשלה הראוי למדינתנו'' כלומר הרצף הזה הוא רק מקרה ואכן יש בעיה פרטנית בכל אחד מראשי המשלה שלנו שהופכים אותם ללא ראוים.
    2.'' אולי הבעיה בתקשורת?'' האם ייתכן שכל ראש הממשלות שמניתי הם מושחתים, לא מתאימים, חדלי אישים וכו? או שמא הבעיה נטועה בתקשורת שמעדיפה משיקוליה להציגם ככאלה(מקום לדיון נפרד).
    כמו בחיי האישיים יותר ויותר אני נוטה לקבל את האפשרות השניה, ומאחר שאני בד''כ מקדים את זמני :) אני צופה שתפיסה זו תכה שורשים בחלק נכבד יותר של הציבור.
    אם אכן כך. מה על התקשורת לעשות?
    מממממ..... פה אני מתחיל להסתבך, אם נחזור לחיי כרווק ובהנחה שאני מקבל את האפשרות השניה כסבירה לא נותר לי אלא להשתנות. וכידוע לכם זה לא פשוט... וכך גם לתקשורת.
    ואם אכן גם כך. מה יקרה?
    ממממממ...... רווק בן 70 או תקשורת שתאבד את השפעתה.
    שלכם
    birdeye
    נ.ב. מאחר שאין שום תועלת כלכלית מכתיבה באתר זה, אני מקווה לפחות שמישהי תרים את הכפפה ותגאל אותי מחיי הרווקות. ואולי בעצם זה מה שיקרה לתקשורת?

    הגב לתגובה זו

    • ובקיצור, אין כמו התקשורת להפוך טרגדיה

      ברוריה, 25/03/07 13:36

      נוראית - למעשה בנאלי, שפשוט כבר לא נוגע לנו. התוצאה: הבושה מתה. ובמקרה שלך: אין אישה כזאת שבושה היא חלק מתפיסת עולמה. אני מתארת לי שאתה מאוד צעיר. פעם היתה אישה כזאת. אבל גם אותה התקשורת הפכה ל''בנאליה'' (על משקל אקטואליה). אין דבר כשתגיע לגילי תזכר בדברי קונפוציום : מגיל 70 ומעלה כל מה שעושים זה נכון.

      הגב לתגובה זו

      • כנסי

        עין הציפור, 25/03/07 13:51

        ולכן אני מת''א ואת מקריית חיים.
        birdeye

        הגב לתגובה זו

        • טעות ידידי,,,, אתה מתל-ביב ואני מלאת (ל''ת)

          חיים,,,, 25/03/07 14:15

          הגב לתגובה זו

          • הגיע לי. (ל''ת)

            עין הציפור, 25/03/07 14:49

            הגב לתגובה זו

            • רק בשביל הליין הזה היה שווה כל האינטרנט הזה (ל''ת)

              בוקר טוב ותודה, 26/03/07 06:29

              הגב לתגובה זו

            • אחלה התכתבות...

              ציפורן החתול, 26/03/07 06:45

              נהניתי מההתכתבות שלכם הרבה יותר מהכתבה.
              :)

              הגב לתגובה זו

  • 20.

    צודק אחימאיר בדבריו והייתי מוסיף גם...

    מתגעגע לעבר, 25/03/07 11:20

    שמלבד הבושה גם נעלמה צניעותם של ראשי המדינה. אם בעבר היו ראשי ממשלה ושרים גרים בדירות צנועות, או חברי כנסת דוגמת בני בגין היו נוסעים באוטובוס לכנסת, הרי שהיום כל איזו אסטרינה חושבת שהמדינה שייכת לה, וכל מה שמעניין את נברחי העם זה הכוח, הג'ובים, השררה והכסף.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    פעם לא דיווחו בתקשורת ולא חקרו והיום מדווחים וחוקרים עם סייגים

    יחי ההבדל, 25/03/07 11:08

    עדין יש תחושה, שאם אתה שייך למועדון האדום תקבל פטור או הנחה.

    איך פרסמו על אסתרינה והתואר שלה וכמה פרסומים וכתבות ראית על התואר השקרי של ארבל?

    על אותם מעשים סגרו לברק את התיק בפרקליטות (פרשת העמותות) ולעומת זאת את עמרי שרון העמידו לדין, ניהלו משפט ואף רוצים לשימו בכלא.

    ובל נשכח את בלומנטל שנחקרה והורשעה על מה שכל המפלגות בארץ עשו- לשכן פעילים ולהסיע אותם למקום הפעילות.

    נעלמה הבושה כבר מזמן, אבל ה''אנשים מטעם'', עדין עובדים ''עבור החברים ועבוד המפלגה'' בצורה מאוד לא דמוקרטית ובוודאי שלא חוקית.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    את הנורמות לשחיתות/אלימות הנהיג בן גוריון, ומאז, השחיתות משתכללת

    אפרים, 25/03/07 11:04

    במקום ללמוד מניסיונן של מדינות מתקדמות, הוא החליט להנהיג שיטה שילטונית שתנציח את שילטון מפא''י: כדי להחזיק ברסן השילטון באופן יעיל, צריך יהיה לנצח בשתי מערכות בחירות - לכנסת ולהסתדרות (שנשלטה ע''י מפאי, החזיקה בחלק נכבד מנכסי המדינה, ושלטה במערכת הבריאות הכמעט בלעדית).

    אבל בן גוריון לא הסתפק בכך. אמצעי נוסף להחזקת רסן השילטון - היה שינאה ופסילת חלק מהעם (סיסמתו הידועה: ''בלי חרות ומק''י).
    בן גוריון גם השליט סיגנון של אלימות מילולית בכנסת וכינה את אנשי חרות ''החוליגנים האלה''.

    התוצאה של מה שכתבתי לעיל: בן גוריון הקים בו-זמנית את מדינת ישראל ואת סדום.


    הגב לתגובה זו

  • 17.

    לדעתי,המצב אז היה הרבה יותר גרוע .דוגמה :

    שרה.א, 25/03/07 11:02

    בהיותי ילדה,שלא הבנתי פוליטיקה ,
    לא היה רדיו או טלויזיה.
    הורי יוצאי השואה,שעבדו קשה ,כדי להתפרנס (קשיי יום) שבקושי ידעו עברית (לכן גם לא היו מעורים פוליטית).
    הורי יום אחד הודיעו לנו, הילדים ,לא לדבר עם השכן.
    רק בהתבגרותי ,הבנתי שאותו שכן,
    היה קומוניסט.
    הורי קיבלו הוראה שאם יהיו בקשר איתו,הם יהיו חשודים.
    ואני שואלת : האם אז היינו דמוקרטיה ?
    אני מעדיפה את התקופה של היום.
    שלא צריך פנקס אדום כדי לקבל עבודה (פנקס אדום =מפאי).
    ופועל יוצא תשלום מס חובה להיסתדרות.
    אם זאת לא שחיתות ,אז מה זה ?

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    בימי שלטון שרון ומרכז הליכוד נעלמה הבושה. ומאז לא חזרה (ראה אולמרט) (ל''ת)

    מפוכח, 25/03/07 10:37

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    פרופורציות

    ביזי, 25/03/07 10:24

    שחיתות שלטונית היתה מאז ומתמיד ויש להמשיך במאמצים למגרה ולהוקיעה.

    העניין הוא שבעם הזה יש גם מעשים מופלאים של הרבה אנשים טובים מכל תחומי העשייה. התנדבות, נדבנות, עשייה חברתית, התיישבות חלוצית, הקרבה מדהימה בצבא ועוד.

    אני סבור שגם בין כותלי הכנסת יש טובים וישרים ומכל הקשת הפוליטית. אנשים אשר מקריבים את פרטיותם ונחשפים לאור זרקורים כדי לקדם נושאים צודקים על פי השקפתם.

    את כל הטובים שכאן אסור לזהם ע''י הכללות. אסור לנו ליצור מצב שכל איש צבא, ח''כ או שר יחשד מיד כבעל עיניין אישי. צריך להפריד בין הרעים לטובים כי הטובים רבים מהרעים וחשובים מהם.

    הטיפול בנושאים הללו נעשה בסגרת החוק אך החוק מוגבל ביותר. טיפול ראוי ויסודי יותר צריך להתנהל ע''י התקשורת אשר מעצבת דעת קהל ואף מעצבת תרבויות (לצערי). אני סבור שעל בכירי העיתונאים בארץ להתכנס ולגבש אמנה אשר תעזור להשפיע באופן חיובי על גישת העם לעשייה הציבורית ולרשות הציבור בכלל. ובאותה נשימה אני מפקפק אם בהתכנסות כזו אפשר להגיע להבנות והסכמות ...

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    לקרוא את 6,יותר מדויק מהמאמר!

    Gandalf, 25/03/07 10:13

    ואני אוסיף רק שם אחד:משה דיין. מה היו עושים היום מכל איש פוליטי שהיה מרשה לעצמו עשירית ממה שמשה דיין הרשה לעצמו?
    זה לא אומר שהיום המצב יותר טוב, אבל לא צריך להכנס בגלל זה לאידאליזציה מסולפת של ''אח!,איך היה יותר טוב אז!''.
    האמת היא שנכנסנו לתקופה בה העתונות ומערכת המשפט(וגם המשטרה) מחפשים את כל אחד, לא תמיד (בלשון המעטה) בצדק ולא תמיד ממניעים טהורים ועניניים ואחת התוצאות הישירות היא העלמות הבושה. כי אפשר להתביש כשאתה בודד שכולם מצביעים עליו, אבל כשכולם מצביעים על כולם זה נהפך לקירקס ואפשר מקסימום לצחוק אבל בטח לא להתביש...

    הגב לתגובה זו

    • וגם 13 צודק במאה אחוז! (ל''ת)

      Gandalf, 25/03/07 10:43

      הגב לתגובה זו

      • גנדלף יקר, תעשה כבר איזה קסם, בחייך... (ל''ת)

        שוליה..., 25/03/07 11:18

        הגב לתגובה זו

        • לא על הקסם לבדו יחיה האדם...

          Gandalf, 25/03/07 13:43

          ;-)

          לצערי לא הכל אפשר לפתור בקסמים. יש כנראה צורך במישהוא מספיק אמיץ (ומספיק בר מזל) כדי לקחת את הטבעת לפי הר הגעש... וכל אחד יבין את הנמשל איך שהוא רוצה...

          הגב לתגובה זו

          • אם בפרפראזה: ''משאלת לב רטורית''. יפה ענית. והמישהו הזה יקבל כוחות

            שוליה, 25/03/07 15:18

            מאיתנו, מהעם, הלא כן?

            הגב לתגובה זו

            • אני כבר לא יודע ...

              Gandalf, 25/03/07 16:48

              אם מהעם או העם ממנו....מודה שהאכזבה מהעם לא קטנה מהאכזבה ממנהיגיו....

              הגב לתגובה זו

            • היזון וחיזוק הדדי. הטובים יזהו אלה את זה...ולא תזיק חכמה.

              שוליה, 25/03/07 19:25

              אני לא מאוכזב, אלא דוקא מופתע לטובה.
              למרות שטיפות המוח של התקשורת והפוליטיקאים, אנשים לא שכחו לחשוב בעצמם. (ראה בתגובות לכתבה זו.)
              נכון, לא כולם... אף פעם לא היו כולם.
              לכן כל כך חשוב לכתוב כאן וכל כך חשוב לדבר ולדבר.
              לא להשאיר הכל פנוי למתלהמים אלא להשתמש באמצעים הלגיטימיים שעומדים לרשות כל פרט ופרט.



              הגב לתגובה זו

    • בחיי שאתה צודק! ההיום צריך להתבייש

      ברוריה מ, 25/03/07 13:42

      רק מי שאדם ישר והגון, זן נדיר. ולדעתי, צריך להיות דווח בתקשורת , בהחלט צריך, אבל הדישה הזאת שלהם, מהבוקר עד הערב פשוט הופך את הכל לבנאליה במקום אקטואליה וכאמור, מי שישר והגון מתחיל להרגיש לא נוח בסביבה כזאת.

      הגב לתגובה זו

      • כן,בהחלט חלק מהבעיה... (ל''ת)

        Gandalf, 25/03/07 16:45

        הגב לתגובה זו

  • 13.

    שחיתות היתה מאז ומעולם ולא תמיד עם בושה. אבל בכל זאת יש הבדלים.

    עין צופיה, 25/03/07 10:00

    ההבדל האחד - אז היה אנחנו והיום יש אני.
    אז הרבה מהשחיתות היתה למען הקבוצה, הארגון.
    למשל פתקים בקלפי. אז היה חוק שאסור לכתוב על פתק לבן אם חסר הפתק אותו רצית. יפה, לא? הרי לא תצא לועדת הקלפי ותבקש - חירות או מק''י, נכון? והם חסרו, אלא מה?... כך נוהלו הבחירות ה''הגונות''...
    ולאסיפות של בגין למשל, באיזור הצפון היה טיפול מיוחד של אלמוגי, ששלח את הבריונים שלו ותוך דקות היתה מתחוללת מהומה והאסיפה היתה מתפזרת. אסיפה כזו ברחוב או באולמות היתה הדרך של פוליטיקאים מהאופוזיציה להגיע לציבור. הרי הרדיו היה מולאם...

    וההבדל הנוסף, מיקום האחריות.
    בחברה שלנו בכלל ולא רק בקרב הפוליטיקאים, חל שינוי משמעותי וחמור במיקום האחריות.
    בעבר האחריות היתה ממוקמת באדם פנימה. אדם נשא באחריות למעשיו במלוא המובן ולכן הבושה ולכן הגבולות שהיו בכל זאת יותר מצומצמים.
    ואילו כיום הבושה ממוקמת מחוץ לאדם. השני אשם, המזל אשם, הנסיבות אשמות, הכביש אשם, הש''ג אשם, המפקד אשם, כווולם.. רק לא אני.
    זו הסיבה העיקרית לשחיתות, לשרלטנות, לתאונות המטורפות
    ולהידרדרות החברתית בכלל.
    כיום כשפוליטיקאי אומר - אני אחראי... הוא מתכוון לכך שהוא יושב על הכיסא, שהוא נשאר בתפקידו למרות... ולא לאחריות במובנה האמיתי.
    ועם השינויים האלה גם התמימות הולכת ומצטמצמת...
    לפעמים זה חבל...


    הגב לתגובה זו

    • כמה צודק! (ל''ת)

      ברוריה מהקריות, 25/03/07 13:44

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    אולמרט לא הורשע עדיין. הנשיא לא הורשע עדיין.

    שקול, 25/03/07 09:54

    אי אפשר לצפות לבושה מאדם שמאמין שהוא קרבן לתקשורת צמאת סקופים. אחרי שיתקבלו מסקנות בעניינו יהיה מקום לשפוט אותו, את ההתנהגות שלו בתקופת החקירות ואת העובדה שלא התפטר. בינתיים אנחנו חורצים דין על אנשים שטרם הורשעו.

    הגב לתגובה זו

    • אתה אולי שקול - אבל חסר מוסר !

      אריה, 25/03/07 11:09

      אישיות ציבורית חייבת להשעות עצמה מיידית !

      הגב לתגובה זו

      • ממש לא

        אביחי, 25/03/07 14:38

        אם אישיות ציבורית תריכה להשעות עצמה מייד עם העלאת חשד אז לא נוכל לעשות כלום.
        נגד כל אוייב פוליטי יקום מתלונן פיקטיבי שיסיר או יוכח שתלונתו איננה נכונה אבל עד אז אותו פוליטיקאי ייעלם מהמפה.
        זה לא הגיוני.
        פוליטקאי צריך להשעות עצמו ברגע שהיועץ המשפטי מחליט על הגשת כתב אישום.
        כמובן שהיועץ צריך לעבוד ביעילות רבה יותר ולא למרוח חקירות במשך שנים.

        הגב לתגובה זו

  • 11.

    תגובה למאמר המערכת של הארץ שמצנזר אותי.

    לוק, 25/03/07 09:54

    נמאסת אתה וכנופית שילטון החוק. אינטרס הציבור הוא שתעוף לנו מהעיניים אתה והמהפכה הפושעת שלך.

    כיום אני ''קדימה''. זו הפשרה. אם מערכת הפשע - גופי אכיפת החוק (עאלק) למינם יצליחו בתמיכת הימין הקיצוני ובתמיכת השמאל הקיצוני להביא להפלת הממשלה, אראה בכך סוף לפשרה. מפלגות השמאל רק יכולות לחלום בחלומות הכי ורודים שלהם ובפנטזיות הכי הזויות שלהם, שאני אבחר בהם.

    ''השר לעניינים אסטרטגיים''.

    לכל מי ששאל את עצמו מה פשר לשם המפוצץ שבחר ליברמן לתפקידו הנה התשובה. מי שכיהן באחת ממשלות ישראל תקופה של, לפחות, שנה בתפקיד שר לעניינים אסטרטגיים יוכל בעתיד לשמש בתפקיד ''השר לעניינים אסטרטגיים במשרד המשפטים''. שמאלנים מרושעים קחו את זה בחשבון.

    לא זו בלבד, שאני מתכוון לבחור בליברמן כדי לבצע את המהפכה המשפטית הדרושה, אני אהיה פה גם בעתיד כדי להלחם ברשות השופטטת המושחתת גם כאשר ביבי נתניהו יהיה ראש הממשלה. אני אהיה פה לתת את כל התמיכה האפשרית נגד כל חקירה או דרישה מרושעת נגד ביבי נתניהו עצמו ונגד כל מי שיהיה שר בממשלתו. כל חקירה שתיפתח נגדו תזכה לבוז אחד גדול ומתמשך ממני.

    כן פסולה בעיני החקירה נגד הירשזון. אתה הבנת את זה, אהרון ברק?

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    מאמר מדוייק מאוד !!!

    מתי נאור, 25/03/07 09:47

    כל הכבוד יעקב, המשך לכתוב את עמדותיך. תענוג לקרוא !! אכן היכן הם הימים הללו, כל כך רחוקים. בושה לראות מה קורה היום.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    אתם בתקשורת טיפחתם את השחיתות

    י, 25/03/07 09:22

    בשביל השלום שמעולם לא הגיע, הייתם מוכנים להלבין הכל.

    הגב לתגובה זו

    • וגם בשביל הג'ובים- יד רוחצת יד

      יש להוסיף, 25/03/07 09:47

      כמובן, שגם העיתונאים נהנו מאותם ג'ובים ולסדר לילדים צבא יותר טוב ועבודה בלי תחרות אמיתית וקידום וכו'.

      הגב לתגובה זו

    • אל תבלבל את המוח

      רפי בר, 25/03/07 11:58

      אם התקשורת לא הייתה חושפת את מעשי השחיתות ולא הייתה יושבת על הזנב של כל אותם מושחתים, אז עד היום היד שלהם הייתה מונחת בתוך צלחת התופינים או מתחת לחצאיתה של הפקידה.

      הצרה עם המדינה כאן הוא שהעם אדיש מאוד, חוץ מלטקבק ולהתלונן בשיחות סלון אף אחד לא עושה כלום! במדינה אחרת כבר מזמן העם היה יוצא לחוצות ומפגין. כאן העם מחכה שהעיתונות תעשה עבורו את העבודה ואחר כך עוד יש לו חוצפה לבוא אליה בטענות.

      ולא! אני לא עיתונאי!!!

      הגב לתגובה זו

      • היה אתרוג או לא היה?

        אביחי, 25/03/07 12:56

        אי אפשר להתעלם מהמציאות ומהעובדות.
        אז כל הכבוד לעיתונות שסוף סוף טורחת לעשות משהו אבל זה מעט מדי ומאוחר מדי.

        צריך להבין משהו פשוט.
        אנחנו האזרחים לא חייבים דבר לעיתונות ולתקשורת בכלל.
        הם משרתים אותנו, נקודה. אם לא נקנה עיתונים או נפתח טלויזיה הם יעלמו.
        כלומר, אנחנו הלקוחות שלהם והם עושים עבורנו שרות מחורבן.
        מכל הבחינות.

        נתחיל מתחקירים שמתפרסמים כשהם כבר לא רלוונטים. מה עוזרים לי חשיפת מעשי השחיתות של אולמרט והרשנזון אחרי שהם נבחרו.
        מה עוזרים לי הסיפורים על מעלליו המינים של קצב אחרי שהוא כבר נחקר במשטרה ואותו נשפט (וכולם ידעו כבר שנים).

        לי כאזרח אין את היכולות לחקור ולבדוק. לשם כך קיימת העיתונות.
        לצערי הרב, מדובר בעיתונות גרועה מאד.

        לצאת להפגין? נגד מה?
        את המידע אנחנו מקבלים מהתקשורת וכבר למדנו שהמידע הזה מוטה וחלקו שקרי.
        אז העם חש שעושים עליו מניפולציות.
        עם מניפולציות לא הולכים להפגין.
        לכן יש תחושה כללית של מיאוס שאינה ממקודת באדם או מפלגה ספציפית.
        נמאס מכולם, מהתקשורת, מהממסד על כל גרורותיו ומהפוליטיקאים.
        ונמאס מאנשים כמוך שחושבים שהם עושים לנו טובה. אתם לא.

        הגב לתגובה זו

        • אביחי, התגובות שלך תמיד טובות ואינטליגנטיות (ל''ת)

          תל אביבית, 26/03/07 17:28

          הגב לתגובה זו

  • 8.

    ישראל של פעם

    אלון, 25/03/07 09:17

    כן אני יליד 72 ואני זוכר את האנשים
    של פעם היו אנשים יותר נעימים יותר ישרים והיום מה יש לנו העם בעצם הוא ישתקפות של המנהגים שלנו
    תראו מה קורה לנו המדינה הקטנה
    והמיוחדת הזאת הפכה להיות כמו כל מדינה מערבית רציחות אונסים שודדים מבוגרים לאן אנחנו נגיע
    איפה הימים שזקן היה עולה לאוטובוס מיד היו קמים שלושה אנשים או ילדים כדי לתת להם לשבת
    לאן אנחנו רוצים להגיע?

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    כמה שאתה צודק

    יעקב ק, 25/03/07 09:16

    מי כמוך יודע איזה מטעמים היה עושה בגין היום באם זה היה קורה למאפיניקים.מנחם בגין על דברים פעוטים ממה שקורה היום יצא לכיככרות הצליח בשיטת הפרד ומשול,להשניא על עדות המזרח את הקיבוצים(''המושחתים,המנצלים'')ואת הממסד האשכנזיולהביא את הליכוד לשילטון.לצערי מפלגת העבודה לא יוצאת לרחובות על הרס המדינה שקורה מהשחיתות הציבורית

    הגב לתגובה זו

    • מנחם בגין ז''ל

      א, 25/03/07 19:05

      איש אינו יכול להגיד היום על מנחם בגין ז''ל דברים שאמרו עליו אנשי מאפ''י בזמנו. האיש היה צנוע מת כאדם אידאולוגי,אהב את העם ונקבר איתו.להבדיל מאנשי מאפ''י שבנו את המדינה מהצד האחד וגנבו לעצמם בראש חוצות מהצד האחר,איש בטחון בשם ''פשוש''מספר על התקופה בידיעות האחרונות 7 ימים של יום שישי כיצד פעלו נגד מי שלא היה רשום אצלם כ''משלנו'' פתחו מעטפות בחירות של חיילים(מי היה מאמין?השלטון הנאור של מאפ''י =מערך=מפלגת העבודה=בן גוריון=איסר הראל ,קשה להאמין שהעיתונאים של אז ידעו אולי את הדברים אך לא פירסמו,וכל אותה תקופה השמיצו את בגין האיש ,עקבו אחריו (תיקו נעלם ולא נמצא בארכיוני השב''כ,מענין למה ?)האנשים שעשו את כל זאת הם חסידי החופש קרי מהשמאל העולמי ,כאשר רבים באותם אנשי שלומנו שנכנסו לעבוד בשנות השישים והשיבעים עדיין נמצאים,עדיין יודעים שהם נכנסו לעבוד בשיתת הפנקס האדום גם בטלוויזיה של יעקב אחי מאיר ,גם במשרדי ממשלה,גם בחברות ממשלתיות,רק הם מוגני שלטון שמאל ואיש מאבירי שומרי החוק לא יתקרב לחקרות בעינינים אלו ,היו באותה תקופה פלוגות הפועל של החבר אלמוגי ז''ל ,אותם עיתונאי חצר יודעים היטב מה עשו אלו ,עד היום גם לאחר שפירסמו את מעללי השב''כ איש מתוכם לא קם ומדבר.....אינכם מבינים כי אותם מושחתים ממשיכי להשחית את אולי היפה במדינות אין לנו ארץ אחרת לצערנו...

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    משטר מפאי היה מושחת מאז קומ המדינה

    אחד העם, 25/03/07 09:07

    נורמות שהיו אז שלא משיגים עבודה אם אין לך פנקס קופ''ח אדום שמעיד על תמיכתך במפאי , היתה ראשון המפוטרים אם נשאת פנקס קופח כחול או ירוק , עברת מאוהל למעברה וממעברה לשיכון בעיקר לפי פתק מחברי מפאי שמאשר שזה מאנ''ש , כי בכל הצמתות היו מנהלים שהיו מינויים פוליטיים מטעם מפאי , מי שקרא ידיעות אחרונות בסןף שבוע ,השבכ פתח מעטפות קלפי של חיילים בשביל לסמן חייל שלא הצביע מפאי ,ולמנוע את קידומו , הזרמת תקציבים אדירים מעל לשולחן ומתחת לשולחן לקיבוצים ללא שום פרופורציה לגודלם ולצרכיהם באוכלוסיה ,ועוד איני מעלה כאן דברים אישיים שאני הקטן חוויתי באותם זמנים , על כל דבר שמניתי למעלה אם זה היה מתרחש היום ממשלה היתה נופלת ובצדק , אלא שאז היתה עיתונות מגוייסת ,והיו עיתונאים כמו חיים החאפר ,שכל הזמן כתבו '' מה יפית '' למפלגת מפאי ,להסתדרות ,לקופ''ח של ההסתדרות ,לקיבוצים וכו , והשמיצו וקטלו כל מי שהעז להתנגד כמו מפגיני ואדי סאליב שזעקו לחם עבודה , לסיכום מדינת ישראל היתה מושחתת מאז היווסדה .

    הגב לתגובה זו

    • אני זוכרת את הימים האלה.

      ברוריה מהקריות, 25/03/07 13:53

      וגם אני עברתי מאורעות דומים. הייתי ילדה בת 15 , לקחו אותנו לקבוץ, ובדיוק היו אז בחירות. שלחו אותי הביתה עם פתק שהורה להורי להצביע מפ''מ (הקבוץ היה של השומר הצעיר) או ש''לא נוכל להחזיק את הבנות יותר''. כולם היו מושחתים מהרגע הראשון. אבל למזלנו, הערבים היו יותר מושחתים מאתנו. ושרדנו

      הגב לתגובה זו

    • מדוע אנשי ימים כל כך סלקטיביים וכול אשר זוכרים זה אותו פנקס אדום?

      אף אחד, 25/03/07 14:53

      מדוע ביחד עם כל תחלואיים של התקופה ההיא, אשר הם טבעיים במדינה שזה עתה הוקמה, אנשי ימים נמנעים מלהזכיר את הדרך המופלאה שבה הוקמה מדינה זו, תוך ניהול מלחמת עצמעות אכזרית, תוך קליטה עליה בכמויות דמיוניות עד כדי כך שכל העולם היה פעור פה לנוכח עשייה זו.
      מדוע אמשי ימים נמנעים מלהזכיר שבימים ההם ישראל הייתה, באופן יחסי למספר תושביה, המדינה עם מספר הגדול ביותר בעולם של סטודנטים באוניברסיטה, וכמו כן נמנעים מלהזכיר שבימים ההם היינו מעין מעצמת על בהישגים בחקלאות ושלא לדבר שאז החלו להקים תעשיה מפוארת אשר היא התשתית לתעשיה של היום.
      עם כל הפנקס האדום וכול יתר התחלואים מי יתן והיינו יכולים להיות היום כמו בתקופה ההיא שלא רק היו בה הישגים אלא גם בושה וגם חמלה דבר שהלך ונעלם עם המהפך בשנת 77.

      הגב לתגובה זו

      • אתה טועה מותק טועה תעוט מרה - המדינה

        ברוריה, 25/03/07 19:24

        הוקמה בזכות כל אותם ניצולי שואה שהגיעו לכאן והצילו בהקרבתם האחרונה את מדינת היהודים. ההישגים המופלאים עליהם אתה מדבר הושגו אך ורק בידיהם של אלה שבאו מכבשנים ומהריסות והקימו פה מדינה לתפארת. את הרס הערכים שהם הנחילו בקום המדינה הרסו הפיצויים שבן גוריון החליט (אולי צדק, ימים יגידו) לקבלם. מאותו רגע הכל התחיל להשחת ולהרקב. לא 77 העלים את הערכים הנעלים שהביאו עמם ניצולי השואה, אלא החלטת מפאי לקבל פיצויים מגרמניה. כסף הורס הכל.

        הגב לתגובה זו

      • מה כל כך טבעי בשחיתות בעיניך?

        איש מרכז, 25/03/07 19:26

        ואפשר היה לעשות את כל הדברים הגדולים שהזכרת גם בלי שחיתות ופרוטקציה, שהייתה מכת המדינה מאז היווסדה.

        הגב לתגובה זו

    • מסכים עם כל מילה. (ל''ת)

      ימים אפלים, 25/03/07 18:15

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    קשקשן

    לוק, 25/03/07 09:00

    בשנת 1976 פעיל בתנועת הפנתרים השחורים צ'רלי ביטון שמו פרץ למפעלי תנובה וגנב משם מוצרי חלב על מנת לחלקם לעניים. בית המשפט הרשיע אותו בהתפרצות ודן אותו למאסר לתקופה של שלושה חודשים בפועל ותשעה חודשים על תנאי. צ'רלי ביטון עירער לעליון, ובטרם נשמע העירעור בעליון קרה מקרה. צ'רלי ביטון נבחר לכנסת, ולכן הוא נהנה מן החסינות הדיונית. ב 1989 הוא כבר קיבל חנינה מהנשיא.

    והסיבה היא או משום שהוא היה מרוקאי והאשכנזים נהגו בו כפטרונים או שכולכם כולל כולכם צבועים מרושעים.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    השחיטות

    יהושע, 25/03/07 08:54

    כדי לחסל את התופעה צריך הסרת חסינות לאלטר

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    בושה? קראתי בידיעות אחרונות

    ח, 25/03/07 08:36

    שהממסד דרך שירותי הבטחון עקב אחר הומואים ותומכי חירות ומק''י. דאג לפטר אותם מעבודה.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    רק התקשורת השתנתה כך נדמה... (ל''ת)

    ani, 25/03/07 08:31

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    על איזה בושה אתה מדבר? רבין אולץ להתפטר ע''י ברק שהיה אז היועמ''ש

    חיפאי, 25/03/07 08:11

    דיין גנב עתיקות ממדינת ישראל ומשפחתו אפילו לא טרחה להחזיר את שווי הגניבות שמסתכמות במליוני דולרים.

    השחיתויות היו מדהימות והתקשורת שתקה, כפי שהיום ברובה המכריע שותקת על שחיתויות ארבל וביניש ושאר שופטי בית המשפט העליון ורק בזכות עיתונאים אמיצים כמו יואב יצחק- עוד מישהו מדווח.

    מי בדיוק התבייש אז? כולם גנבו לאור היום מקופת המדינה והעיתונאים שקיבלו ג'ובים בזכות אותה השתייכות למועדון האדום שתקו ולציבור לא היה אפילו קול להתבטא בטוקבקים ולהביע מחאה.

    מעניין אם תפרסמו תגובה זו, או שימי מפא''י עוד לא הסתיימו לגמרי.

    הגב לתגובה זו

    • רבין לא אולץ להתפטר

      תיקון טעות, 25/03/07 08:55

      הוא נטל על עצמו אחריות, במקום לראות איך מעמידים לדין את אשתו, שחשבון הדולרים היה על שמה.
      רבין נטל על עצמו את האשמה , כאשר לאהיתה בגינו שום תלונה או כתב אישום.

      אגב..... שנים אח''כ, כאשר סיים השגריר רבינוביץ' את תפקידו כשגריר ישראל בארה''ב, התגלה כי היה לו חשבון בנק בארה''ב בניגוד לחוק, בדיוק כמו לרבין ( אלא שהחשבון הזה היה על שמו ובמקרה של רבין - החשבון היה על שם לאה רבין, שניהם ז''ל ).
      רבינוביץ' יצא עם קנס-כופר סמלי.
      יחי ההבדל הקטן...

      הגב לתגובה זו

      • ''הובהר לרבין שהוא יושפל ואשתו תקבל יחס של משפט ראווה

        שום טעות, 25/03/07 09:14

        אהרון ברק כבר אז התחיל עם השרירים ורצה להראות למערכת הפוליטית למי יש כוח באיצטלה של חוק ומשפט.

        בניגוד לישראלים רבים אחרים שלא היו זוכים למשפט ראווה ולכתבות משפילות בעיתונים שיכלו לגמור לרבין את הקריירה, בחר להתקפל ולהתפטר כפי שברק רצה.
        רבין אולץ להתפטר וחבל.

        הגב לתגובה זו

        • הכי מצחיק

          אביחי, 25/03/07 12:57

          שהפכו אותו לאייקון של נקיון כפיים.
          איזו בדיחה.

          הגב לתגובה זו

      • רבין אולץ להתפטר. נקודהב (ל''ת)

        ברוריה מהקריות, 25/03/07 13:50

        הגב לתגובה זו

      • שטויות

        מיקי, 25/03/07 14:02

        מישהו מוכן להסביר לי מאיפה לאשה שמוגדרת כעקרת בית יש חשבון בנק שמכיל עשרות אלפי דולרים?
        ומצד שני, קל מאוד להסביר איך רמטכ''ל ששת הימים יכול בקלות רבה להרוויח סכום כזה בכמה הרצאות.
        היתה זאת לאה שהסכימה לקחת את האשמה על עצמה בכדי שהקריירה הפוליטית של בעלה לא תיפגע. ולא היתה זו רק עבירה על חוקי המטבע דאז. שהרי רבין היה צריך גם להרוויח את הכסף איכשהו וזאת בתקופה שהוא מועסק כשגריר ישראל.

        הגב לתגובה זו

        • למה ללכת כלכך רחוק

          אביחי, 25/03/07 14:28

          הכסף ככל הניראה היה חוקי אבל מה זה משנה - הוא עבר על החוק.
          באותה תקופה זו היתה עברה ''לא רצינית'' שהעונש בגינה הוא קנס בלבד.
          אבל, זה לא מנקה את העבריינים.
          לאה ידעה שזה לא בסדר ואני לא קונה את ההפרדה בין רבין לאשתו, בעיקר באותה תקופה.

          כניראה שהם חשבו שאף אחד לא ידע וגם לא חשבו שזה ביג דיל.
          אהרון ברק חשב אחרת ובצדק.

          בסופו של יום, רבין לא התפטר בגלל גדלות רוח אלא בגלל שהוא קשר עצמו לגורלו של לאה.
          הוא הצהיר כי אם יוגש נגדה כתב אישום אז הוא יתפטר. אף אחד לא חייב אותו לעשות כן כי הוא לא היה הנאשם.
          לכאורה זה מעשה ראוי אבל מאחורי הקלעים הוא פעל במרץ והפעיל מכבש לחצים באמצעות שר המשפטים ואישים נוספים על ברק כדי שזה יפטור אותו בקנס בלבד.

          תבינו, ראש ממשלה מפעיל לחץ פוליטי על גוף שיפוטי כדי שזה יחון את אשתו. פשוט לא יאומן.
          והאיש הזה הוא אייקון של נקיון כפיים.
          זה ספין מארץ הספינים, פשוט בדיחה.

          הגב לתגובה זו

    • אחי כל מילה בסלע לא הייתי מנסח את זה טוב כמוך

      לחיפאי 1, 25/03/07 09:29

      תשמע מקרה אישי שלי , היינו נערים ממשפחות עולים מרובות ילדים , התגלגלנו בפנימיות כל השנה ,ובחופש הגדול מצאנו עבודה בנמל חיפה , היינו עובדים במחסני הנמל עד צאת נשמתינו ,וביום חמישי היינו עומדים בקופא שצמודה לתחנת משטרת הנמל כדי לקבל שכר , ואז היה מתברר שעבדת 5 משמרות ושילמו לך רק 2 או שלוש משמרות , כי מנהל המחסן מס 5 בו עבדת רשם את בנו של מנהל מחסן מס 3 שעבד במשמרות שאתה עבדת , ומנהל מחסן מס 3 רשם את בנו של בכיר אחר בנמל במקום שתי משמרות שאחי עשה במחסן 3 . זה לא היה סוד ,זה היה אז מוכר וידוע ,ופשוט השלמנו עם השחיתות ,וכשטענת שעבדת ,הקופאי צעק עליך שאתה שקרן , אני זוכר חבר מהשכונה שלי שהקים צעקות ודרש כסף עבור מלא עבור כל המשמרות שעשה באותו שבוע ,הם הזעיקו משטרה שהיתה סמוכה לקופא ,והוכה מכות רצח ,מאז כבר לא חזר לפנימיה הפסיק ללמוד ולא חזר לעצמו יותר עד היום , ותאמין לי שיש לי לפחות עוד כארבעה סיפורים מסמרי שיער שהתרחשו בתקופה ההיא ,כי אז היתה העיתונות כולה מגוייסת לאזרח שהוא נער או עולה חדש לא יכול היה להגן על עצמו .

      הגב לתגובה זו

      • אלה סתם היו גנבים

        תער, 26/03/07 05:38

        הגניבה שגנבו מכם לא היתה במסגרת תכנית,או מזימה לדפוק את העולים. אלה היו עמך ישראל, גנבים שעשקו אתכם, וכאלה היו ביננו וישנם היום. מוסדות מפא''י לא תכננו מהלך העושק הזה. מה שכן - אם היה נחשף הפשע - היו מכסים עליו על ידי העברת הפושע לתפקיד אחר ; והנימוק שוב - זה בן עירנו מאירופה. אחוות אירופה האשכנזית היתה חזקה משמירת המוסר. בקיצור - הסקטוריאליות והשיבטיות חגגו באין מנהיג.

        הגב לתגובה זו

      • ברור. מנהל מחסן 2 רשם את בנו של הקופאי

        אחת שזוכרת, 26/03/07 15:46

        ומנהל מספר 4 רשם את בנו של השוטר וכן הלאה. ככה עבדה מפא''י וכולם ידעו ואף אחד לא חשב שיש שחיתות. זו היתה הנורמה.

        הגב לתגובה זו

    • נכון,

      דון, 25/03/07 09:32

      אם לדייק בעובדות- המפד''ל הפילה את הממשלה ב-76 כי מטוסי ה- F15 הראשונים הגיעו כמה דקות אחרי כניסת שבת ,אח''כ היתה ממשלת מעבר ממנה אי אפשר להתפטר-שרבין עמד בראשה ואז נחשפה פרשת הדולרים אהרון ברק אילץ את רבין לפרוש מראשות העבודה בבחירות ב 77 מה שבדיעבד התברר בתור דבר טוב כי הכשלון נרשם על שם שמעון פרס

      הגב לתגובה זו

    • לחיפאי, שכחת להוסיף שגם חילקה בתים לעיתונאים.

      איתי, 26/03/07 15:27

      זוכרים את אותה תוכנית ביקורת העיתונות שעלתה מזמן עם מתי גולן ואיילה חסון? פירטו שם את הבתים שחולקו חינם לכל מיני מקורבים ועיתונאים, ביניהם יוסי ביילין (או אביו) שהיה אז עיתונאי.

      בכל אופן בתוכנית הראשונה הם הבטיחו שיחקרו ויתנו לנו את כל הפרטים, ועשו מזה רעש גדול שדורש אומץ מיוחד וכו' וכו'. ומה קרה? התוכנית הופיעה עוד פעמים בודדות, בלי להזכיר מילה על פרשת הבתים שחולקו בחינם, ומיד אח''כ הורדה מהמסך. בלי כל הסברים. ואף עיתונאי לא לקח על עצמו לברר מה בדיוק קרה שם, אם היו איומים עליהם, או שאולי הם עצמם גילו שגם הם או קרוביהם קיבלו דירות חינם וכדאי בעצם לשתוק ולהשכיח את הפרשה.


      אם מישהו זוכר, או שיש לו פרטים על הפרשה, נשמח אם יאיר את עינינו.

      יש לי חשש שימנעו מלפרסם תגובתי זו מסיבות דומות של השתקה. מקווה שכאן לפחות אני טועה.

      הגב לתגובה זו