• 32.

    הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה.... הכָּל-כָּך גָלוּתִּי...

    עמי, 21/03/07 09:09

    הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה.... הכָּל-כָּך גָלוּתִּי...

    הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה.... המַמְלַכְתִּי, המַלְכוּתִּי, האַלְמוּתִי, הסַמְכוּתִי, החָזוּתִי, חֲסַר-החָזוֹן, הנוֹכְחִי, העַכְשָווִי,
    אֵיך... ? אֵיך... ? אֵיך... ? וְכֵּיצַד... ? את חֶרְבּוֹן-חוּרְבָּן אוֹסְלוֹ - בחוסר תְּבוּנָה עִיקֶשֶת-נֶחֱרֶצֶת-נִמְרֶצֶת כָּזוֹ,
    בֱּקַלּוּת-דַּעַת בִּלְתִּי-נִסְבֶּלֶת, נוֹרָאָה- אָיוּמָה-מַחֲרִידָה-פַאטַאלִיסְטִית שֶכָּזאת, עלינו הֵשִית, הֵמִיט והֵבִיא ?
    אֵיך מֶשֶך שָנִים בְּשִיטָתִיוּת אָחֵז את עינינו, שִטָה בָּנוּ, הוֹלִיכנוּ שוֹלָל, עַם שָלֵם (!), בהִתְחזוּתוֹ לנָבִיא...
    ''מזרח תיכון חדש'' הִצְהִיר, אֲנִי, רַק אָנוֹכִי, אֱזוֹם, אָקִים ואָבִיא !
    דָּם כּה רַב נִשְפַּך לשָוְוא מאז בעטיו, דָּם כּה רַב, דָּם יְהוּדִי וערְבִי.
    הגַאלִיצְייאנֶר הַלָזֶה.... האָנוֹכִיּי, החַתְרָנִי, התַכְכָנִי, התַכְסְסָנִי, הסַכְסְכָנִי, החַיְיכָנִי, הכּוֹחָנִי, הכּה בִּלְתִּי-חִינוּכִי, הכָּל-כָּך גָלוּתִּי...
    כמעט כל דבר בּוֹ נָגַע, אותו עָשַה, נִרְאָה תָּמִיד מִשוּם-מָה, סַסְגּוֹנִי, מְלָאכוּתִי, עַרְטִילָאִי, שַבְרִירִי, פַּזְּרָנִי, גַּנְדְּרָנִי, בִּלְתִּי-יַצִּיב, חָלוּל, נָבוּב, רֵיקָנִי,
    צֵל מִתְּעַרְבֵּל, מִתְּעַרְפֵּל, מִתְּפַּתֵּל, צֵל מְהַתֵּל, צֵל קְלוֹקֵל, מִתְּעַקֵל, עַקְמוּמִי, צֵל מַשְלֶה, הָזוּי, שָגוּי ובָּדוּי, לִיווה צְעָדָיו, צֵל דִימְיוֹנִי, תַּעֲתּוּעִי
    בתוכן דבריו, בָּם גָלוּם חֶזְיוֹן שווא, לא תִמְצָא, לוּ אַף חִיפּשְת, דבר-מה מַעֲמִיק, מַשְמָעוּתִי, עֶרְכִּי, מַהוּתִי, מְצִיאוּתִי, אֲמִיתִּי,
    בסופו של דבר, אף כי הסתובב רבות בעולם, שייך היה ''לכולם'' (ציפית ממנו להיות וודאי עַצְמָאִי, מִקְצוֹעִי, תַּכְלִיתִי),
    בָּחַר להיות יְצוּר מִתְקַרְנֵף, מִתְחַנֵף, מִתְחַפֵף, מִתְבַּלֵף, מְזַיֵיף, לַחֲלוּטִין מִשְתַּקֵף, ולְגַמְרֵי, לְגַמְרֵי, עֲלוּתִי, גָּלוּתִי, בְּדוּתִּי ותְּלוּתִי.

    הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה... הפוֹלָנִי ? הוִישִינוֹבִי ? הבּוּקוֹ-וִינוֹבִי ? הבַּקְבּוּקִי-נוֹבִי ? הקִישִינוֹבִי ? הקִישְטָה-הקִישְטָה- וִינוֹבִי !
    הלִיטָאִי ? הלְטָאִי ? הלוּלְיָינִי, הנַפְתּוּלִי, הערמומי, התחמני, התַכְכָנִי, התַכְסְסָנִי, הלַהֲטוּטָנִי !
    בחייו מְצוּחְצָח, מְגוֹהָץ, מְעוּנָב, מְגוּנָב, מְקוֹרָב הָיָה - רִווחִי, רַאַוותָנִי, גַּאַוותָנִי, אַהֲבְתָנִי, תוֹעֲלְתָנִי, נֶהנְתָנִי,
    אוֹפִי זוֹמֵם, תַּחְמָן-תַּכְכָן, תַכְסְסָן-סַכְסְכָן הָיָה לוֹ, אוֹפִי אֲשֶר רוּבּוֹ כְּכוּלוֹ הָיָה, נִשְאַר וְנוֹתָר חַתְרָנִי
    איש תְּאֵב שִלְטוֹן ושְרָרָה בְּלִי מֶצרִים, לְלא-מַעֲצוֹרִים, בְּלא-רֶסֶן וגְּבוּל, הֲפַכְפַּך וצָבוּעַ, שְאַפְתָּנִי.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    ללא פרס - ייטב לכולנו. (ל''ת)

    ירושלמי, 20/03/07 18:58

    הגב לתגובה זו

    • השוּעָל (קוים לדמותו)

      אזרח, 21/03/07 09:07

      השוּעָל (קוים לדמותו)

      הוא עוד יקבור את כולנו... !
      אם נמשיך לעסוק בשלנו...
      השועל הערום, הנואל
      שהונה את עמו ישראל.

      הוא עתיד עוד לקבור את כולנו... !
      אם רק נתמיד לעסוק בשלנו
      השועל החמקמק, הכושל
      שבבינת בני עמו מזלזל.

      זו תהיה כבר בכיה לדורות
      כשכולנו נובא לקבורות
      מאחור יצחקו פוחזות
      עיניים לועגות, מלעיזות.

      הוא עוד יטמון פח לכולנו...
      אם נמשיך לעסוק בשלנו...
      השועל התככן, השפל
      שלשררה ולכוח פוזל.

      הוא עתיד עוד למכור את כולנו...
      אם רק נתמיד לעסוק בשלנו
      העסקן הניצחי, המועל
      באמון בני-עמו, ישראל.

      זו תהיה כבר בכיה לדורות
      כשכולנו נובא לקבורות
      מאחור ירעמו מהדהדות
      לכבודנו מטחי יריות.

      הוא עוד יקבור את כולנו... !
      אם נמשיך לעסוק בשלנו...
      הצלופח החלקלק, המהתל
      שלמנעמי השלטון התרגל.

      הוא עתיד עוד לקבור את כולנו... !
      אם רק נתמיד לעסוק בשלנו...
      ''חתרן בלתי נלאה'' מתפתל
      שעיניו לכבוד מגלגל.

      זו תהיה כבר בכיה לדורות
      כשכולנו נובא לקבורות
      תלוונו שדרה ארוכה של נרות
      עת נִיטַמֵנָה (עָמוק) בתוך שורת ארונות.

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    אני רוצה לדעת מי הצביע בעד נשיא הבזיון קצב. רק לא הצבעה חשאית

    מוטי, 20/03/07 16:15

    מישהו יודע מי מחברי הכנסת אחראי למינוי הנשיא הראשון בהיסטוריה של העולם שמואשם באונס?

    לא מעניין אותי הסיכויים של פרס להיות נשיא.
    זה לא הנושא פה.

    חברי הכנסת אשר בוחרים בנשיא עושים זאת כמייצגים את ציבור בוחריהם וציבור זה צריך לדעת איך הם מצביעים והאם בכך הם מייצגים אותו.

    אסור שזו תהיה הצבעה חשאית.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    נהדר. שוב נעשה את אותה טעות

    קרן, 20/03/07 15:44

    שוב יבחר נשיא ''עממי'' ואח''כ יתחילו לצוץ פרשיות שחיתות והמבקר יבדוק ושוב נכה על חטא.
    חברי כנסת נכבדים אולי פעם אחת בחיים תבחרו נשיא שיהיה טוב גם לעם ולמדינה ולא רק לחברי הכנסת.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    בגן ילדים שאלו מי יודע מי זה הנשיא?וכל הילדים ברחו בפאניקה וצעקו

    קצב קצב, 20/03/07 15:37

    סיפור אמיתי

    הגב לתגובה זו

    • אני יודע לא ממש קשור (וכן) אבל עד שאתה ממציא בדיחה... (ל''ת)

      לא התאפקתי, 20/03/07 15:44

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    כל מועמד חייב בהצהרת הון כולל בני משפחתו ועוזריו הרבים (ל''ת)

    תהיו המומים, 20/03/07 15:28

    הגב לתגובה זו

    • ל 27

      נח, 21/03/07 09:28

      התכונתה אולי שכל מועמד חייב להצהיר על האון,כולל בני משפחתו?
      אבל אל דאגה,יש כיום ויאגרה.

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    ''הם'' יחליפו את אולמרט בפרס כראש ממשלה (ל''ת)

    עד שהסוכנת תהיה, 20/03/07 15:21

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    ולמרות הכל...

    שמעון 101, 20/03/07 15:12

    על אף שמר פרס הינו דמות מאד מוערכת בקרב רבים וטובים מאזרחי ישראל, כולל קולגות במשכן הכנסת, צעדו המחושב להמנע מלהכנס רשמית למירוץ , עלול מאד להפוך לבומרנג שיחזור אליו בתנופה.
    מר פרס אדם חכם ומנוסה ב''סימטאות'' הפוליטיקה הפנים ישראלית, הטקטיקה בה הוא נוקט ''אל תעורר גלים טרם זמן'' ברורה, אך ''מזג האויר'' הציבורי בישראל נוטה להשתנות ללא אזהרה וגם עורכי סקרים מנוסים לא מבחינים בו בזמן אמת. אישית אני מעדיף לראותו בבית הנשיא לשתי קדנציות לפחות. מר פרס ירומם המוסד שנירמס לאחרונה ויוסיף לו ולנו כבוד.
    העובדה שמר פרס אינו ממוצא יהודי-מזרחי, לא תגרע מיכולותיו.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    אולי מישהו יציע מועמד נורמלי לנשיאות?

    ארז, 20/03/07 14:57

    לא פוליטיקאי
    לא ''מגיע לו''
    לא צ'ופר ולא מתנה
    לא מחפש כבוד
    לא אנס

    סתם איש חכם ופשוט, עדיף מבוגר, שיביא לנו כבוד סוף סוף אחרי כל הבזיונות האלו (הנוסח פונה לנשים וגברים כאחד)

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    פרס תנסה את הסיכוי להיות נשיא הפלסטיני של חמאס!!!

    אריה שניפר, 20/03/07 14:52

    שם יתכן שיש לך סיכוי!!1

    בישראל לא צריכים אותך אשר שותף לכל כך הרבה אסונות שהבאת על ישראל הספיק לנו!!

    אך יתכן שאתה יכול לנצל את הפופולריות שלך אצל החמאס הם אחרי הכל יודעים להעריך את מי שעוזר להם!!!

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    פרס די לא הולך לך בפוליטיקה לך לאוניברסיטה ותחליף מקצוע (ל''ת)

    אין גבול, 20/03/07 14:15

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    רוצים את רובי ריבלין-איש ישר והגון

    איש ישר, 20/03/07 14:15

    אחרי כל כך הרבה שחיתיות והאשמות,מגיע למוסד הנשיאות ולעם ישראל איש ישר הגון,דובר אמת (לשם שינוי) ואישיות מזן אחר.לכל התכונות האלו רק רובי ריבלין מתאים והגיע הזמן לנשיא ישר מזן אחר ולא פוליטיקאים שקרנים ורודפי כבוד כמו אלה שמתמודדים מולו

    הגב לתגובה זו

    • צא מהקופסה - צריך מישהו לא מהפוליטיקה (ל''ת)

      ריבלין - בדיחה, 20/03/07 14:37

      הגב לתגובה זו

      • מסכים. (ל''ת)

        מסכיםםםםםםם, 20/03/07 15:23

        הגב לתגובה זו

      • יש עוד קופסאות.. לא צריך נשיא, לא 39 שרים, לא 120 ח''כים (ל''ת)

        עדיפה דמוקרטיה, 20/03/07 15:28

        הגב לתגובה זו

  • 20.

    שהסיכוי של פרס יורד הסיכוי של המדינה עולה. (ל''ת)

    רואה חשבון, 20/03/07 14:00

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    סבן שילם לפרס 100 אלף דולר בלי קשר להעברת בזק עי (ל''ת)

    דליה איציק, 20/03/07 13:56

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    רפפורט שילם לפרס 100 אלף דולר בלי קשר לעסקי הנפט (ל''ת)

    שלהם, 20/03/07 13:56

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    אכן בחירה קשה

    מתלבט, 20/03/07 13:54

    מי ראוי לרשת את מקומו של משה קצב האגדי? לכולם רזומה מפואר שממש קשה להבחין בהבדלים:
    קולט אביטל - קונסולית ישראל לשעבר. אהה כן, היא גם אישה
    ראובן ריבלין - יו''ר הכנסת, שר תקשורת, ליצן ואוהד בית''ר י-ם
    שמעון פרס - ראש ממשלה, שר ביטחון, 55 שנות עשיה במרכז הענינים, פרס נובל לשלום, בעל שם ויוקרה עולמית בקרב ראשי מדינות העולם

    אכן בחירה קשה לתפקיד הייצוגי ביותר - מי באמת יביא יותר יוקרה למדינה?

    הגב לתגובה זו

    • באמת בחירה קשה - מי רלוונטי לנו הישראלים?

      נשר, 20/03/07 15:09

      האם מי שמוזמן לכל קוקטייל בחו''ל אך כאן, במה שאמור להיות הבית שלו, הוא אחת הדמויות השנויות ביותר במחלוקת?

      האם מי שהנשיאות עבורו היא ראשות ממשלה לעניים / פרס ניחומים, אחרי שמעולם לא הצליח לשכנע את הציבור האמיתי - זה שבסוף מצביע בקלפי - בנפלאותיו האגדיות?

      מה באמת רלוונטי לתפקיד המיוחד הזה?

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    מילצ'ן מממן את פרס לנשיאות במימון סיבובי הכסף של (ל''ת)

    פרס !!!!!!!!!!!, 20/03/07 13:53

    הגב לתגובה זו

    • השוּעָל (קוים לדמותו)

      אזרח, 21/03/07 13:05

      השוּעָל (קוים לדמותו)

      הוא עוד יקבור את כולנו... !
      אם נמשיך לעסוק בשלנו...
      השועל הערום, הנואל
      שהונה את עמו ישראל.

      הוא עתיד עוד לקבור את כולנו... !
      אם רק נתמיד לעסוק בשלנו
      השועל החמקמק, הכושל
      שבבינת בני עמו מזלזל.

      זו תהיה כבר בכיה לדורות
      כשכולנו נובא לקבורות
      מאחור יצחקו פוחזות
      עיניים לועגות, מלעיזות.

      הוא עוד יטמון פח לכולנו...
      אם נמשיך לעסוק בשלנו...
      השועל התככן, השפל
      שלשררה ולכוח פוזל.

      הוא עתיד עוד למכור את כולנו...
      אם רק נתמיד לעסוק בשלנו
      העסקן הניצחי, המועל
      באמון בני-עמו, ישראל.

      זו תהיה כבר בכיה לדורות
      כשכולנו נובא לקבורות
      מאחור ירעמו מהדהדות
      לכבודנו מטחי יריות.

      הוא עוד יקבור את כולנו... !
      אם נמשיך לעסוק בשלנו...
      הצלופח החלקלק, המהתל
      שלמנעמי השלטון התרגל.

      הוא עתיד עוד לקבור את כולנו... !
      אם רק נתמיד לעסוק בשלנו...
      ''חתרן בלתי נלאה'' מתפתל
      שעיניו לכבוד מגלגל.

      זו תהיה כבר בכיה לדורות
      כשכולנו נובא לקבורות
      תלוונו שדרה ארוכה של נרות
      עת נִיטַמֵנָה (עָמוק) בתוך שורת ארונות.

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    ''הליכים דמוקרטיים''? תגידו לא הגיע זמן להודות באמת, אין פה דמוקרטיה

    בכלל. רק, 20/03/07 13:53

    שעושים לביתם יומם ולילי ובודקים בסקרים.. ''אני פופולרי?'' ''אוהבים אותי?'' חושבים שאני חשוב?''

    בקיצור ילדים קטנים עם בעיית בטחון עצמי רצינית ביותר.

    הם צריכים כדורים לא קולות.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    מא קורה עם המניות בפל טל הפלסטינית (ל''ת)

    עוד מחזיק ?, 20/03/07 13:51

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    מרכז פרס לסייענות אוייב ממשיך לקבל תקציבים מגורמים זרים (ל''ת)

    סעודים?איראנים?, 20/03/07 13:51

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    פרס בוא נתפשר מה דעתך להיות נשיא וועד הבית של הבנין ממול (ל''ת)

    אוהל בים, 20/03/07 13:49

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    לחחב הצהרת הון של המיליארדר פרס, אחי, בנו, וחברות הקש (ל''ת)

    תהיו המומים !!!, 20/03/07 13:48

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    פרופ' ישראל אומן נשיא מדינת היהודים (ל''ת)

    פרס נשיא הרשות, 20/03/07 13:47

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    המפעילים של פרס ואולמרט הם אותם מפעילים והם (ל''ת)

    לא יהודים !!!, 20/03/07 13:46

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    די לביזבוז הכסף ש ל נ ו ! לבטל את התפקיד המיותר הזה (ל''ת)

    סליחה לרגע, 20/03/07 13:42

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    פרס צריך להכנס לספר השיאים של גינס.. הנודניק המושלם (ל''ת)

    לך ילד לך, 20/03/07 13:36

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    די פרס

    אדום שרוט, 20/03/07 13:28

    עשית מספיק, הגיע הזמן לשחק עם הנכדים.... וגם אין לנו כוח לרחם עליך יותר

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    היה מגיע לשם שינוי למדינה מישהו עם

    זעפרני, 20/03/07 13:24

    פרס-נובל ויוקרה בינלאומית שיעמוד בראשה כסמל.,אבל זה שימון ולכן גם הפעם הוא לא יבחר.

    הגב לתגובה זו

    • גם ערפת קיבל ''פרס נובל''! יש מבין? רוב הסיכויים שלא (ל''ת)

      נובל כמו, 20/03/07 13:57

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    הוא לא מנהיג הוא פוליטיקאי (ל''ת)

    הראל, 20/03/07 13:21

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    פרס או לא פרס

    אני, 20/03/07 13:18

    אני חושב שזו חוצפה!
    שנבחר ציבור יצביע בצורה חשאית.
    אני בתור מי שבחר אותו רוצה לדעת את דעותיו ובחירותיו.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    כמה שהוא כבר חלב ומצץ מהמדינה הוא רוצה עוד. (ל''ת)

    גילי, 20/03/07 13:10

    הגב לתגובה זו

    • ממש כך! (ל''ת)

      אני, 20/03/07 13:16

      הגב לתגובה זו

      • ממש ממש כך (ל''ת)

        אתה, 20/03/07 15:46

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    לשלוח את התרח הזקן הביתה ! (ל''ת)

    אזרח הגון, 20/03/07 12:57

    הגב לתגובה זו

    • צודק!!! שמעון פרסקי {כיום פרס} לך הביתה!!!!!!!!! (ל''ת)

      פרסקי שמעון, 20/03/07 13:10

      הגב לתגובה זו