• 35.

    What's happening with your latest article?

    Huh bucher huh, 23/03/07 17:05

    Why you censor each and every tguva, huh?
    If it is above your head and can't take the heat, then get out of the kitchen

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    מושיק

    דגנית, 23/03/07 00:08

    מהמהם

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    בר רפאלי ודקפריו עובדים קשה לפרנסתם ואינם פרזיטים (ל''ת)

    עובד ה', 19/03/07 22:17

    הגב לתגובה זו

    • תסביר לי מה העבודה הקשה שבר וליאו עושים

      דביר, 20/03/07 22:31

      מה כל כך קשה בלדגמן חצי ערומה כמו בר רפאלי שתאמין שכל אחד יכולה לעשות הזה רק צריך להיולד ''ברוכה'' ויפה כמוה בשביל זה.

      הגב לתגובה זו

      • And you eat from DeKaprio's hard earned taxes

        DAL GEAH, 21/03/07 01:05

        And you think all the schnorred monies from the chessed of United States Government is meant only for the chofshiyim, ha ha, think again my friend. You are nothing more than barnacles and leaches. If not for the chessed of US government with the hishtadlut of the Datiyim be'ezrat Hashem, you would have closed shop long time back, fershteist. What you produce is gurnisht mit gurnisht, not even a drop in the bucket. As the good book says, ein hakotz masbia et ha'ari. And last but least, Al yithallel chiger kimfateach, that's ALL across the board you guys. So stop with all your balonies, before I size you up, back into your place, big guy. As for a conclusion, the Datiyim mefargen for any and all JEWS, not so you and your ilk. Vda''l

        הגב לתגובה זו

      • And you eat from DeKaprio's hard earned taxes. DAL GEAH

        PRINT THIS, 21/03/07 03:23

        And you think all the schnorred monies from the chessed of United States Government is meant only for the chofshiyim, ha ha, think again my friend. You are nothing more than barnacles and leaches. If not for the chessed of US government with the hishtadlut of the Datiyim be'ezrat Hashem, you would have closed shop long time back, fershteist. What you produce is gurnisht mit gurnisht, not even a drop in the bucket. As the good book says, ein hakotz masbia et ha'ari. And last but least, Al yithallel chiger kimfateach, that's ALL across the board you guys. So stop with all your balonies, before I size you up, back into your place, big guy. As for a conclusion, the Datiyim mefargen for any and all JEWS, not so you and your ilk. Vda''l

        הגב לתגובה זו

      • אין לך מושג כמה קשה היא עובדת אצל לאונרדו דקפריו... (ל''ת)

        אחת שגם עובדת, 21/03/07 15:59

        הגב לתגובה זו

  • 32.

    אהבתי... (ל''ת)

    הרב תודות, 19/03/07 21:53

    הגב לתגובה זו

    • And you eat from DeKaprio's hard earned taxes

      UNCLE $AM, 21/03/07 04:58

      And you think all the schnorred monies from the chessed of United States Government is meant only for the chofshiyim, ha ha, think again my friend. You are nothing more than barnacles and leaches. If not for the chessed of US government with the hishtadlut of the Datiyim be'ezrat Hashem, you would have closed shop long time back, fershteist. What you produce is gurnisht mit gurnisht, not even a drop in the bucket. As the good book says, ein hakotz masbia et ha'ari. And last but least, Al yithallel chiger kimfateach, that's ALL across the board you guys. So stop with all your balonies, before I size you up, back into your place, big guy. As for a conclusion, the Datiyim mefargen for any and all JEWS, not so you and your ilk. Vda''l

      Admu''r of U$A
      Uncle $am

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    עתליה היקרה,

    נח''לאווי, 19/03/07 16:08

    שורש הדברים הוא נכון. אבל יש להבדיל בהחלט בין מושאי ההערצה. הערצת האדמו''ר נובעת מעולמו הרוחני העשיר והמלא שלו, מהאמונה שהאדמו''ר הוא הצינור המחבר את החסיד עם אביו שבשמים. יתכן שיש לכך השלכות שהן אינן חיוביות, אבל זו קליפה שבתוכה יש פרי טעים ואמיתי. ולהבדיל, הרדיפה אחר הסלבס מגיעה מהמקומות הכי נמוכים ושפלים. מהסתכלות רק על הצדדים החיצוניים והלא אמיתיים של המציאות. הערצת אלילים ריקים מתוכן. הסתכלות חיצונית על מה שנוצץ מבחוץ אבל לא אמיתי. זו קליפה חסרת כל טעם, זוהי אחת הצרות הגדולות ביותר שלנו, בכל המישורים(אישיים, מפשחתיים, מדיניים, לאומיים....).

    הגב לתגובה זו

    • הערצה היא הערצה היא הערצה

      אלוהים, 21/03/07 08:55

      אין הבדל מהותי בין הערצה לאלילים אנושיים, אלילים לא אנושיים, ואל אחד ויחיד - קרי הקדוש ברוך הוא.

      אם אתה חושב שהערצה ואהבה לאחרון ברשימה תעשה אותך חופשי יותר... אז תתפכח...

      הגב לתגובה זו

    • זה בדיוק כמו ההבדל בין חסיד יהודי וחסיד והרי קרישנה

      פארשטעייסט?, 22/03/07 22:56

      שניהם מתלבשים מוזר. שניהם שרים ומתנדנדים כל הזמן. שניהם מאמינים ב''רוחניות'' לא ברורה. אז מה ההבדל?

      ההבדל הוא שהחסיד מאמין באלוקי ישראל האמיתי. בעוד שההוא מהרי קרישנה הוא סתם משוגע.

      זו תמצית ההסבר שלך על ההבדל בין דיקפריו והרעבע. כל הכבוד.

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    Ma ze veal ma ze פובליציסטית, מתרגמת וחוקרת

    STOP CENSORING, 19/03/07 12:34

    If you would only know how stupid you are, and if stupid would hurt, you would roll on the floor from pain, tirgum ROFL.
    Each and every week, takes psukim from my Torah, puts in a blender, and wallah, a pilpul shel gibuvei shtuyot vegidufim against a singled out group. If it doesn't fit, she takes some more mirkachat, throws it into the equation,
    adds some surfactants with stabilizers,
    a new concoction with an oketz for topping.

    That you seek publicity on account of religious people minding their own business, I understand. Metargemet my Torah e.g veyesh lehakshot bedochak, meila, or shall we say metargemet panim batorah shelo kehalacha, for the unsuspecting, you will get away with it. But for Heaven's sake, what is this chokeret all about? HUH
    ?
    All you do is, from himmel erd, and from nacht wasser, any kishuf macher can do. Billam was a professional megaef for hire a kossem kessem, however ki lo nachash beYaakov velo kessem beYisrael.

    Let me teach you a thing or two about Chakira. Ask yourself, if netta Y a''h, Y. M. may she rest in peace, ocher Y n.eden , didn't survive, bein layla haya, ubein layla avad, what makes you think you are any different. You are displaying the same crap, getting day in day out Tinof balls in your face, and you act as if it is falaffel from ir ha'atika, and claim it is only ayin hara, and even if they spit in your face, you claim it is raining. Indeed, last week you barely scratched from the bottom of the barrel thirteen tguvot. You put in a whole week's of energy, roll up tinofet lemofet, as if it is a french dough, sugar coat it with the oketz of a honey bee, come the megivim, throw it right back in your face like in emek bivim. Therefore, the only logical conclusion we can make, is that you are totally stupid. What kind of a living can you already make from thirteen clicks. Or what kind of publicity can you possibly earn for the Maarechet,? nada, zip, gurnischt, effess!
    Memeila,al pi chakireh, you are dead meat, fershteist
    ?
    And O' yeah, just one more thing. What kind of pain killers are you taking, how many milligrams, and what is the offset of the cost, in relation to the clicks. If it's more, then it is yatza sracho behespedo, and if it's less, then how much would be the odef, huh. al pi chakireh
    ROFL.

    Uthi achritech kmohem

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    מעניין מתי יהיה ''חוקר מגדר'' זכר ???

    Nושון, 18/03/07 23:14

    כל מחקר המגדר הזה זה המצאה של בנות פמיניסטיות משועממות שרוצות תואר אקדמי בכל מחיר.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    כמה שטויות שבנאדם מסוגל להכיל במאמר

    חן, 18/03/07 23:01

    אחד למרות שאיני נמנית אל אותם חסידים שרודפים אחרי אדמורם ומנסים לתפוסו בבכל פוזה אפשרית ואף לעניות דעתי יש פה סוג של אדיוטיות עדין א''א בשום אופן שבעולם להשוות. והרי שם מדובר בת''ח בסדר גודל אדם שיושב יומם וליל והוגה בתורה צדיק המשפיע מאורו על העולם
    ואילו הזוג הנ''ל אין לו באמתחתו אלא יופי, לא חכמה ,לא דעת ואף לא תורה כך ששם בהחלט אין מה להעריך
    נ.ב אם כבר מדברים על תיירים המגיעים לארץ כדאי לכותבת הנכבדה לעיין באלפוני החסידות ולגלות כי יש להם אלפי!!!!!!! חסידים המגיעים מס' פעמים בשנה לארץ כדי לשהותץ במחיצת רבם...

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    ''סרוגות'' לקראת אבדון

    מודי כ''ץ, 18/03/07 12:30

    אם אלה הם תוצאות בית מדרשינו אנחנו לקראת אובדן דרך ,
    אם בת למשפחה דתית לאומית משווה את הגועל נפש לאדמור וחסידיו
    אנחנו פשטנו רגל והדרך שלמדנו בתורתו של מורנו ורבינו הרב קוק זצל היא פ ס ה ...
    רבים מבני הנוער הדתי עוזבים ויורדים מהדרך. כתבה כזו מוכיחה את דברי
    הלוואי ותעיתי

    הגב לתגובה זו

    • ומאיזה בית מדרש מי שכותב ''תעיתי''? (ל''ת)

      דרדר, 18/03/07 13:58

      הגב לתגובה זו

      • מכיר בתחנון ( תפילה ) מילה ''תעיתנו''?

        חיים, 18/03/07 17:40

        זה אותו דבר רק ביחיד.

        הגב לתגובה זו

        • בדמעות , כל מילה אמת ויציב

          הרב מ. לוי, 18/03/07 19:31

          עיני דומעות כאשר אני רואה את דברי הנאצה באדמור וחסידים ולהשוואות הגרועות , הלוואי ולא היו נכתבות .
          אם אלה הן דברי בת ישראל דתית מבין אנשי הכיפות הסרוגות
          אנתנו חייבים טיפול יסודי בהשרשת התופעה .וכפי שכבר אמרו רבים וטובים ''להצטרף לחרדים''

          הגב לתגובה זו

  • 26.

    שנאתך לחרדים מעבירה אותך על הדעת ועל ההגיון

    חיים, 17/03/07 20:36

    כהקדמה נאמר, שלא כל החרדים רודפים אדמו''רים. אלא רק חלק מסויים מחרדים חסידים. שכחת שבעולם החרדי יש ליטאים, ש''סניקים, חסדויות שאדמו''רים שלהם אוסרים לעשות את זה וסתם אנשים חרדים שלא משתייכים לשום אסקולה. עכשיו הביקורת נגדך:
    1. את לא מסוגלת לראות את ההבדל בין רדיפת כוכבים לבין רדיפת אדמו''רים. אצל כוכבים יש אך ורק חיצוניות וריקנות ותו לא ( כפי שכתבת ). ואת האדמו''ר רודפים בגלל הפנימיות שלו - גדלות בתורה וקדושה פנימית שיש בו. למעשה רודפים אותו בגלל התורה ומידות שבו ולא בגלל גוף האנושי שלו. ויש הבדל מהותי בין הדברים. תנסי להבין את זה. ונפלת בסוף לפח של רדיפת חיצוניות - ''כי היא נראית יותר טוב מהם''. כלומר החשוב בעיניך זה חיצוניות, אע''פ ששמת לב שאת החסידים לא מעניינת החיצוניות. אגב אדמו''רים מביאים יותר תיירים בר רפאלי – הרי הרבה חרדים באים מארה''ב, אירופה וכו' כדי להפגש עם האדמו''ר ( תשאלי באל על ).
    2. אע''פ שגם אני מתנגד לרדיפה הזאת אחרי אדמו''רים, עדיין ניתן ללמד זכות על הציבור החסידי. יש להם רעיונות רוחניים עמוקים לרדיפה הזאת ( לא אפרט את זה כאן זה נכתב בהרבה ספרות מחקרית על תנועת החסידות ) ולא סתם נגיעה באבק הכוכבים כמו במקרה של דה-קפריו והדומים לו.
    3. כמו שהזכרתי לא פעם לך - הביקורת צריכה להיות בונה. כלומר ביקורת מפנים לאותו גוף שמבקרים אותו כדי לשפר דברים. ביקורת שלך נובעת מתוך שנאה ובאה להרבות שנאה בקרב ציבור קוראי האתר ולא לתקן דבר. הרי אותו ציבור החסידי שאליו את מפנה ביקורת גם אם משתמש באינטרנט לא נכנס לאתר NRG.

    הגב לתגובה זו

    • אתה לא צודק

      חרדי ליטאי, 17/03/07 21:51

       א נראה שהביקורת שלך נובעת פה משנאה ולא ענינית ב מה שאמרת שבין כה החרדים לא יקראו את מה שכותבת אתה הראיה שזה לא נכון ג אין הבדל בין ליטאים לחסידים לספרדים הליטאים רצים אחרי הרבנים אלישיב ושטינמן וחסידים אחרי הרבס שלהם והספרדימ אחרי הרב עובדיה
      ד אין שום תועלת בריצה אחרי האוטו של הרבנים או להסתכל עם משקפת שדה איך הוא רוקד זה לא הרמה של היהדות הרמה הרבה יותר גבוהה ממה שאתה מתאר לעצמך

      הגב לתגובה זו

      • לא חכם להתחזות לחרדי

        חיים, 17/03/07 23:10

        תוכן תגובתך מעידה שאינך חרדי ומכיר עולמם רק מהתקשורת.
        ביקורת שלי לא משנאה והיא כן עניינית. אני מפנה אותה לגוף המבוקר ורוצה שהוא ( הגוף המבוקר=עתליה וולך ) תשתפר.

        הגב לתגובה זו

        • למה משה שם מסכה ?ומה השוני מעגל מסכה ?

          שמואל הנביא, 18/03/07 02:01

          הרי נאמר גם פסל לך לחת...

          והרי שלושתם פסל .

          יותר נכון ששתם (4 לוחות+עגלמסכה+מסכה של משה )

          והרי באותם לוחות כתוב לא תעשה לך כל פסל אך אותם גם פסלו...

          שאלה טובה ...

          אשמח לתשובה עיניינית ומדוייקת .(לא ביקורת על השאלה-כי זאת לא חוכמה )

          הגב לתגובה זו

          • התשובה היא פשוטה

            חיים, 19/03/07 14:06

            ראשית שלחתי תגובה עוד אתמול אין לי מושג למה היא לא התפרסמה. ( לעורכים - מה רע היה בה? ).
            לעצם הענין.
            האיסור המפורש בתורה ובלוחות עצמן מתייחס לעשיית פסל ומסכה למטרות של כבודה זרה וליחוס לאותו פסל תכונות אלוקיות. הרי צריך לזכור שב 10 הדיברות נאמר באופן מפורש באיסור עשיית פסל ''ותעבדו אותם''. גם צריך לזכור שבלשון התנ''כימילה ''מסכה'' משורש נ.ס.כ, כלומר זה אותו שורש של ( יין ) נסך, כלומר עשייה למטרות עבודה זרה ויחוס תכונות אלוקיות. ועל זה עונה עגל הזהב. הרי כל המטרה בעשייתו הייתה לשם עבודה לו וגם בני ישראל יחסו לו תכונות אלוקיות. הרי הם בקשו מאהרן לעשות להם פסל שיהיה אלוקים המתהלך בפניהם ולעבוד אותו.
            לא כך הדבר בלוחות הברית. שאין להם שום יחוס של תכונות אלוקיות ואף אחד לא משתחווה אליהם ולא עובד אותם. לוחות הברית הן סימן וסמל של ברית שנכרת בהר סיני בין הקב''ה לבין עם ישראל.
            לגבי משה רבינו. אני מבין שאתה מתכוון לענין שמשה עשה מסווה לפניו. הרי ברור שהוא לא עשה שום מסכה, אלא כיסה פניו בבד בפני הקב''ה מתוך יראה וצניעות.
            כלומר אין שום עשיית פסל ומסכה במובן האסור מדין עבודה זרה לא אצל לוחות ולא במעשה של משה רבינו.
            היום יש איסור עשיית כל פסל בדמות אדם או חיות גם למטרות נוי, למעט עשיית דמויות חיות בבתי כנסת. זו גזרת חכמים שמא יחשבו הרואים שפסל נעשה למטרות עבודה זרה. בבית כנסת אין חשש הזה כי בית כנסת ותפילה בו מעידים שהחיות לנוי בלבד ומתפללים באמת להקב''ה.
            אני מקווה שתשובתי מספקת אותך.

            הגב לתגובה זו

  • 25.

    יש לכם כאן תמונה של מיקבץ פרזיטואידים החיים על חשבון משלם המיסים

    תמונה קבוצתית, 17/03/07 09:56

    עכשיו קוראים יקרים אתם יודעים על איזו מדמנה נשפך הכסף שלכם מבלי שהמדינה מקבלת כל תמורה,אפילו לא שירות צבאי.......

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    כל מילה חקוקה בסלע

    חמורבי, 17/03/07 07:39

    כאשר המרדף אחר החיצנוי הופך לדבר העיקרי - מעיד הדבר כאלף עדים על הדלדלות הפנימי.
    הקפדה קלה כבחומר על אורך המגבעת, ורוחב שולי המעיל, זוית החיתוך של התסרוקת או היחס בין היקף העגיל לקוטרו - כולם נובעים מאותה דלותפנימית.
    דלות שלצערי לא רק הנזכרים במאמר (המעולה) לוקים בה.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    הוא מתבייש בה (ל''ת)

    american boy, 16/03/07 23:17

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    הם בתמונה חזרו מהחזית כלראשם עדיין קסדות הספודיק ונכון שהם

    לא יפה ללכלך על, 16/03/07 21:22

    מכנופייתו של עלי באבא ליצמן יו''ר ועדת כספים ,גם הוא חסיד גור אשר דאג למימון החתונה מכספי משלמי המיסים.....

    הגב לתגובה זו

    • אתה מדבר מתוך בורות

      דוד, 19/03/07 09:35

      לחסידות גור יש נכסים ואדמות שערכם מגיע למאות מיליוני שקלים, אז לפני שאתה מדבר תבדוק קצת עובדות.

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    עדת קדושים, מה לכם כי תלינו?

    האברך דיקפריו, 16/03/07 19:56

    מן המפורסמות הוא שאחינו בני ישראל טובים המה בתשמיש המיטה.
    ועכשיו משהטעמתי את הבתולה החסודה בר, נדבת ערל, נעלה מכל ספק הוא כי ההבדל בין הערלים למי שנכנס בבריתו של אברהם אבינו ברור יתברר. ולפיכך תחזור העלמה הצנועה לחיק ק''ק ת''א, זרה, ברה, ובעיקר יותר מנוסה.
    ואני שמשרך דרכים ידוע הנני, מכלתחילה העלתי בדעתי להשליחה בבא הזמן ככלי אין חפץ בו
    ונמצא כי איני עובר שום מצווה מדאורייתא.
    ובא לציון גואל, נאום זה הגבר ליאונרדו.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    שגרירת התיירות?!

    ישראלי, 16/03/07 19:14

    אז זוהי שגרירת התיירות ששר התיירות ,בוז'י הרצוג ,היה כל כך גאה ומרוצה מכך שהסכימה לשמש כשגרירת תיירות לישראל באנגליה לפני כמה חודשים?.הנה ברגע האמת כשהיתה יכולה לעשות באמת ובתמים לטובת התיירות ,אם היתה מועילה להרשות לצלמים לצלם אותה ואת בן זוגה ,ליאונרדו דה קפריו ,באתרי תיירות שונים בהם ביקרו ברחבי הארץ,הנה דווקא אז אותה דוגמנית ,המתיימרת לייצג את ישראל ה''יפה''בעולם, בחרה משום מה להסתתר מאותם צלמים והזדמנות פז להראות ברחבי העולם ,באמצעות מאות עיתונים ומגזינים,את יופיה של המדינה,הלכה לאיבוד!!
    אכן שגרירה ''נאה''בחר לו שר התיירות.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    בר ולאורנדנו משרים הנאה , בעוד שהאדמו''ר חוקים ואיסורים !! (ל''ת)

    ארז, 16/03/07 17:25

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    מי אלה החובשים לראשם זנבות שועל ועוטים בגדי פריץ?

    מי אלה, 16/03/07 16:44

    הם נראים כשייכים לתקופה פריהיסטורית עם רמת ידע של ילד חילוני בכתה ג'.האם התמונה הזו צולמה בגינאה,בבוש לנד או טימבוקטו? ולמה אני התם שואל פשוט כי הם נראים נחשלים ונבערים החיים בקהילה מבודדת שהציבילזציה לא הגיעה עדיין אליהם והם משולים להולכים באפלה.

    הגב לתגובה זו

    • לעגל

      יהודי, 16/03/07 18:39

      שים ילד חילוני בן 10 מול ילד חרדי בן 5 ןתעשה להם מבחן בהיסטוריה מתמתיקה והיגיון וניראה מי חי בחושך.אני לא חרדי בכלל,ואף לא דתי.אבל שומר מסורת גאה.מאידך אנשים חשוכים כמוך כותבים שטויות לא בגלל שאתם רעים אלא אתם בעלי דעות קדומות.וחסרי מושג.כולי תקווה שחיידק הטמטום יעלם ממכם במהרה.

      הגב לתגובה זו

      • בוא נראה

        ניב, 16/03/07 19:29

        ילד חילוני יודע לגלוש באינטרנט ולמצוא כל מידע אפשרי. ילד חרדי בקושי לומד על מה שאינו קשור לתנ''ך כיוון שאין בבתיה''ס החרדים לימודי ליבה.
        שים נער חילוני בן 15 מול בוגר ישיבה בן 30 במבחן ידע כללי, והחרדי יובס. זה מה שקורה כשמתעלמים בצורה בוטה מהמדע, האומנות, ההיסטוריה הכללית, הספרות החילונית ושאר ההשפעות החיצוניות.

        הגב לתגובה זו

        • אישיות

          סבתא חילונית, 17/03/07 07:53

          בני חוזר בתשובה, אני בתחילה הייתי קצת היסטרית ומאד התנגדתי, בעיקר בשל ענין הכפיה על ילדים.

          אני יכולה לומר בפה מלא כיום שלא ראיתי מעודי מספר ילדים כל כך מאושר כמו במגזר הזה, אני נמצאת אצלם בשבתות וחגים ולעיתים גם בימות החול.
          הילדים האלה פעילים מאד, יודעים הרבה ללא מחשבים, קוראים מגיל צעיר, תולעי ספרים רובם.

          והעיקר העיקר - אמוציונלית.
          מהבחינה הרגשית והבטחון העצמי יש להם את כל הרקע להסתדר טוב בחברה בשל הצורך להסתדר בבית עם מספר אחים. שיתוף פעולה במשחק ובחיי היומיום הוא חלק אינטגרלי של התפקוד של הילדים האלה.

          החברה הזו נוטה להקדיש לחינוך ותשומת לב לילד (גם אינדיבידואלית) באופן שלא ראיתי בשום חברה.

          זו חברה הרבה יותר בריאה מחברת האינטרנט טלוויזיה ומחשבים - ויש לי גם מחשבה שהם יהיו מצויינים במחשבים אם וכאשר ילמדו. הם כל כך עסוקים בהיגיון ותהליכים כל הזמן.

          השמחה שלהם היא גורפת. לא ראיתי כיום ילדים משחקים בכזו שמחה, אצל חברותיי הקרובות, הנכדים הם ילדים סגורים מול מחשבים וטלויזיה - מול אשליות גדולות, שלא לדבר על אלימות ורשע גורף מסכים מכל הכיוונים ועוד לא דיברנו על פורנו וכו'.

          החברה הדתית (החרדית) מתקדמת ביותר, מהבחינה החינוכית הפסיכולוגית והם משתדלים מאד בכיוון של חנוך הנער על פי דרכו.
          אף על פי שהחברה כמובן לא חפה מאנשים שטוב היה לולא היו שייכים לה, כמו בכל מילייה אנושי, הרי שמעצם שאיפות היחיד והרבים שם אני אומרת בפה מלא שאני מעדיפה אותם על כל גווארדיה ערכית ואידיאליסטית שאני מכירה. עובדה היא שהם מתמודדים באופן פרקטי עם קשיים לא מעטים, שורדים לאורך דורות היא ההוכחה שיש להם עיגון טוב במציאות האנושית.

          כל תרבות המותגים הריקה זרה לו לחלוטין.

          אני לא צריכה עכשיו לומר לכם במה הייתי בוחרת כשיטת חינוך ואיכפתיות אמיתית מה קורה לילד כאינדיבידואל, למרות הסטנדרטים האחידים בחברה הזו , יש לילדים שם מקום רגשי ורוחני הרבה יותר טוב מבכל מקום אחר.

          הגב לתגובה זו

          • סבתא זה בידיוק כמו אצל המוסלמים והנוצרים (ל''ת)

            מוחמד, 17/03/07 16:38

            הגב לתגובה זו

      • ס'תכל איך הם נראים פור קרייסט סייק

        מסכים עם 18, 16/03/07 19:30

        הצוויליזציה פסכה עליהם.ג'יזס קרייסט.

        הגב לתגובה זו

      • הכוח של הדת האורתודוקסית הוא בבורות

        בני, 16/03/07 23:55

        הכללית.
        כשילד לא יודע פרטים מינימליים בגיאולוגיה, פיזיקה, כימיה, וביולוגיה -
        אפשר לשקר לו ללא הנד עפעף שקרים על ''תורת'' האבולוציה (שהיא לא תורה כלל אלא תאוריה בדוקה ומוכחת), ולשכנע אותו ב''אמיתות התורה'' בעזרת משחקי גימטרי ודילוגים סטטיסטיים.

        הגב לתגובה זו

  • 17.

    יופי של תמונה

    שלום, 16/03/07 16:22

    כן ירבו בישראל אנשים החרדים לדבר ה'. אולי אז לא יהיה צורך ''למכור'' את פרשת השבוע לדלת העם בעטיפה מנצנצת ולהאכיל אותם ידע מועט מן המורשת היהודית בכפית.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    ''אם לא תדעי לך,היפה בנשים''.

    שיר השירים, 16/03/07 16:14

    זה מה שהקדוש ברוך הוא אומר לישראל,-''היפה בנשים'', כך ''מצטיירת'' דמותה של ישראל בעיניו , וממשיך ,ו''מום אין בך'' ,''כולך יפה רעייתי''.

    שקר החן והבל היופי,הבל הבלים אמר קוהלת,הכל הבל.

    הגב לתגובה זו

    • פירוש למשפט שקר החן והבל היופי.

      קרן, 21/03/07 16:35

      בכתובים מתיחסים ליופי נאמר כך על אמותינו, ציפורה ועוד.. איך בדיוק מסתדר שקר החן והבל היופי? הרי גם לפי הכתובים יש לכך משמעות כלשהי, אחרת לא היה יחס.התשובה היא לפי הפרשנות ש:''[אם] שקר הח''ן [הדלקת נרות, חלה-הפרשת חלה, ונידה-שמירת נידה, המצוות שעליהם מופקדת בעיקר האישה] אז הבל היופי! אז היופי שלה הבל הבלים כי אין מאחוריו כלום.

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    לעתליה,כתיבה איכותית המעקצצת במקומות הנכונים. מעולה! (ל''ת)

    אחד דוס, 16/03/07 15:57

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    בושה וחרפה ככה לחשוב !

    יאיר, 16/03/07 15:36

    אני לא מצליח מאיפה מגיעים הרעיונות האלה ? כאילו בדמיון הכי פרוע שלי לא הייתי חושב ומשווה ..... אבל מה תמיד אתה מגלה שיש אנשים מזה מוזרים במדינתינו חבלזזז

    הגב לתגובה זו

    • דבר אחד נכון אמרת: ''לא הייתי חושב''

      בני, 16/03/07 17:39

      ודי לחכימא.

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    להבדיל אלף אלפי הבדלות!!!

    שפוי, 16/03/07 15:34

    מדהים עד לאיזה רמה ירודה אפשר לרדת ....

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    בורות מבהילה

    יהודי, 16/03/07 15:01

    אני לא מבין איך מתאים בורות שכזו במדור ל''יהדות''

    עתליה צריכה ללכת לכתה ג' (או מקסימום ד') בבית ספר דתי כדי להבין עד כמה הבורות שלה ביהדות צועקת לשמים.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    עתליה, את 10. אליטיזם בריא שיש רק לברך עליו. (ל''ת)

    אחזיהו, 16/03/07 14:52

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    לדתיים הבורים: ''דלת עם הארץ'' - פסוק

    עזרא הסופר ממטר, 16/03/07 14:35

    מפורש ממלכים ב' כ''ד , י''ד.
    מסתבר שהיא בכל זאת יודעת קצת יותר מכם...

    הגב לתגובה זו

    • לא כל פסוק מתאים לכל אחד

      אני, 16/03/07 15:26

      ותלוי גם באיזה הקשר אתה אומר אותו.
      שלא נזכיר אילו פסוקים נאמרו על הכותבת בתנ''ך...

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    נאמר פהש שבר רפאלי ניראית הרבה יותר טוב מהחסידים?

    רק שמטרת, 16/03/07 14:27

    היופי הפנימי ולא החיצוני,ובזה מושקעים כל חייו של יהודי דתי אמיתי.
    כך שהסטנדרטים הם הפוכים לגמרי.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    ההבדל הוא ברור..

    דוד, 16/03/07 13:54

    כמובן שזו וזו הערצת המון אך לשם שינוי הדמות התורנית המוערצת היא מלאת תוכן וגורמת למעריצים לנסות להתנהג ולחיות בצורה דומה דהיינו ערכית וכו' משא''כ אצל כוכבי הוליווד שאין להם חוט שדרה ערכי גבוה מדי {ראה ערך סמים וכו'..} כך שתוצר החיקוי הוא חיצוני גרידא.

    הגב לתגובה זו

    • כמה שאתה צודק!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      אלי, 16/03/07 14:00

      הגב לתגובה זו

    • אמת (ל''ת)

      חיים, 16/03/07 14:07

      הגב לתגובה זו

    • מלחמות הירושה, למשל בגור

      האדמור ערוץ הופ, 16/03/07 14:35

      או בסאטמר הם ממש דוגמא ל'הנחלת ערכים'. העברת כס האדמור בירושה ללא הסתמכות על כישורים וידע תורני גם הם דוגמא לדמות מלאת 'תוכן'.
      מלחמות הירושה על רכוש החסידות והאופן בו כל אח קים לעצמו פלג חדש של חסידות גם היא דוגמא חיה לכך.
      החסידות כיום משתווה לאופרת סבון ממוצעת.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    למכירה - משהו שקיבלתי מבר

    הירושלמי, 16/03/07 12:55

    הייתי באותו זמן בכותל (אני לומד באיזור) והיא הביאה לי איזה נייר מהכרטיס טיסה שלהם... זה כולל את השמות שלהם. מישהו מעוניין לקנות?

    הגב לתגובה זו

    • אני מרשה לך לזרוק את זה לפח. (ל''ת)

      מישהי.., 18/03/07 09:56

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    האם יש צורך להכביר במילים כדי להסביר מי הם החשוכים? (ל''ת)

    עידן האורות מול, 16/03/07 12:39

    הגב לתגובה זו

    • לא, זה ברור לגמרי, תודה. (ל''ת)

      בני, 16/03/07 17:41

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    תהום רובצת בין עולמם של בר ודה קפריו לבין עולם החושך הימי ביניימי

    באנו חושך לגרש, 16/03/07 12:30

    חרדי.ההבדל העיקרי הוא שירצו או לא ירצו הזוג יקבל סיקור ואילו אצל החרדים למען רווחים כלכליים וכו' הם מתחננים לסיקור.

    הגב לתגובה זו

    • חבל רק

      יוני, 16/03/07 12:47

      ששכחת לציין שדקפריו התבטא לא אחת באופן אנטישמי,בדיוק כמו שאתם השמאלנים עוכרי ישראל מתבטאים כל הזמן.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    ציטוט: ''צורך אנושי של דלי עם הארץ''

    אני, 16/03/07 12:06

    אה, אז עכשיו הבנתי. כל מי שלובש בגד שחור לא כמו שלנו ומדבר במבטא שונה הוא מדלי עם הארץ. אולי תציעי להם דילול כמיטב מליצותייך הלא קשורות לכלום.
    דרך אגב, מזל שאת כותבת כאן מאמרים, אחרת היינו חושבים שגם את מדלי עם הארץ, כי זה עלה בדעתי אחרי הקריאה משום מה, לא יודע למה.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    תשובה לפסקה האחרונה

    אחד הדלים, 16/03/07 11:40

    כשמישהו יעשה בירושליים מצעד שמעלה על נס את חילול השבת וקורה לכל הרוצים לחלל שבת לצאת מהארון, ירגמו גם אותם באבנים.

    וכשעשו מצעד גאוה בתל אביב לא רגמו אף אחד באבנים.

    הגב לתגובה זו

    • אתה באמת דל, מאוד דל (ל''ת)

      דלית, 16/03/07 11:53

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    עוד הבדל קטן

    מזכיר אלקטרוני, 16/03/07 11:37

    אדמו''רים ורבנים נרדפים בגלל האיכויות הדתיות-ערכיות והתורניות שלהם (או לפחות האיכויות שמיוחסות להם).

    רפאלי ודה קפריו נרדפים בגלל חיצוניות בלבד, ובלעדיה אין להם כמעט דבר.

    הגב לתגובה זו

    • לא ממש. דיקפריו הוא שחקן מצוין. (ל''ת)

      ., 16/03/07 13:11

      הגב לתגובה זו

    • הם באמת אנשים טובים ...משכמם ומעלה תאמינו לי ... (ל''ת)

      אדמור אדמורוב, 16/03/07 13:53

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    שאלות רב

    שמואל הנביא, 16/03/07 10:09

    האם לזרוק אבנים (שהוכנו מראש) ולפתוח ראש של תינוק שנסע ליד אביו ללא ניפוץ השמשה הקדמית (מהחלון הצידי) בשבת זאת עבירה שדינה מות יומת ?

    האם לחלוב פרה 3 פעמים ביום כל יום (גם ביום כיפור) זאת עבירה שדינה מות יומת ?
    (כי רשום בהמתך)

    האים להגיש אוכל לקהל בית המלון (חרדים,אדמורים ושומרי תורה ומצוות אדוקים-לא חילוניים חו''ש)4פעמים ביום 3 מנות .בשבת ובחגי ישראל זאת עבירה שדינה מות יומת?

    האם לשחות בבריכה (לא במהירות)בעירום ולאחר מכן לשכב בעירום ולהתייבש בשמש כמו חרדון זאת עבירה שדינה מות יומת ?

    האם לטבול במקווה זה חוקי בשבת ?(מבחינת החוק)

    באמת תודה...

    הגב לתגובה זו

    • נפתח פנסיון לנמלים המיועד לשבתות ומועדים בלבד!

      רק שאלה ?, 16/03/07 13:57

      אנו נמצאים ליד הכוורת השובתת במועדים מיוחדים על יד פלך המים .

      וגם חרבונה זכור לטוב .

      הגב לתגובה זו

    • מתוך שאלותיך ניכר שאפילו

      אהוד, 19/03/07 14:33

      לשאול אינך יודע
      אם אתה באמת חפץ לקבל תשובה מוסמכת לשאלותיך כדאי שתפנה לרב השכונתי שחך
      הוא ישמח להשכילך בינה

      הגב לתגובה זו