• 85.

    הייתי במסע של עירוני יד- לא מפתיע!

    מאיר שהיה איתם, 20/03/07 11:18

    יצא לי ללוות מסע מטעם בית הספר ונחרדתי לגלות כיצד מנהל שדואג להיות נוקשה ביומיום הפך את המסע לפולין למעין אגו טריפ שבו מוותרים לילדים על כל דבר במהלך הנסיעה וכל הזמן נותנים להם מתנות מטעם המנהל כמובן. כמו כן תמיד אבל תמיד אוכלים במסעדות , מה שלא מאפיין מסעות לפולין במקומות אחרים. דרישה חינוכית לא מצאתי במסע הזה וחבל. עכשיו אני לא מופתע מזה. אשמת המלווים החינוכיים ובראשם מנהל בית הספר שצריך לשאול את עצמו כמה שאלות נוקבות על המניעים שלו בעניין...

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    היה שם... כנסוו

    היה שם... כנסוו, 19/03/07 19:45

    דוד לבון מה אתה משחק אותה אתה ראיתה מלא ילדים קונים שתייה ולא אמרתה כולם ..
    היו תלמידים שעשנו מול הפנים שלך סיגריות יחד אם מורים ולא אמרתה כלום אז דיי לשחיטות אל תססנו את זה תעשו טובה..

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    אחד שהיה שם!

    אחד שהיה שם!, 19/03/07 19:15

    אם לבית-הספר באמת היה אכפת ''מסע חינוכי..'' וכו' איך זה שתלמידים עישנו יחד עם מורים מול הפנים של מנהל בית-הספר. ולא היה אכפת לו!! רק זה מתפרסם ונוגע למסרה שלו הוא מתחיל לנקוט בצעדים!!
    חוצפה דוד לבון תתפתר!

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    דוד לבון התפטר!

    דוד לבון התפטר!, 19/03/07 16:19

    דוד לבון התפטר!

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    אחד שהיה שם..

    רוני, 19/03/07 15:44

    המנהל אשם!! למה אפשרו להם לקנות שתייה !!!

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    המנהל אשם!!!

    תלמיד שהיה שם.., 19/03/07 15:01

    אני בדר''כ לא רושם תגובות..
    אבל בתור אחד שהיה שם..(תירצו תאמינו.. לא תירצו אל תאמינו..)

    90% מהתלמידים שהיו במשלחת שתו.. תוך כדי הסיורים קפצו לאיזה קיוסק קנו וודקה... ולמורים לא היה אכפת!! בסי הרצינות... חלק מהילדים עשנו סיגריות יחד עם המורים והצוות המלווה.. ולא הזיז להם!
    היו תלמידים שהזמינו נערות ליווי \זונות לחדרים במלון..

    התלמידים בכלל לא אשמים! הבית-ספר אשם.. ובמיוחד המנהל! -דוד לבון-
    המנהל ידע הכולל ולא היה אכפת לו!!
    רק מתי שזה מתפרסם הוא מתחיל לתת עונשים כי הוא שומר על ה*** של עצמו!!
    דוד לבון רק אכפת מהמסרה שלוו... לפני כחודש היה בעיתון ידעיות אחרונות ת''א.. על הבית-ספר ממש הפקרות.. כבר מזמן רצו להעיף אותו.. והגיעה הזמן..
    ולא דברתי על השחיתות שהולכת שם.. אתם לא מבינים כמה כסף נכנס לו לכיס..
    הגיע הזמן שיסימו לזה סוף..
    חוץ מזה מה זה ההגזמה... ''מרב בטיטו'' הם לא עשו את זה בכוונה את עיתונית אז לא כול כך אכפת לך אכפת לך רק מהכייס והרייטינג של הכתבה! מה שבאמת קרא שם הם בסה''כ שתו כמו כל המשלחת ותוך כדי שינה תלמיד אחד השתין במכנסים והשני הקיא.. אז דיי כבר עם ההגזמה של עיתונות!!
    --נ.ב אני מקווה שלא תסננו את זה...--

    הגב לתגובה זו

    • צודק..

      חן, 19/03/07 15:23

      צודק המנהל והמורים אשמים!

      הגב לתגובה זו

  • 79.

    לא מפתיע

    גיא, 18/03/07 21:23

    מהיכרות עם תרבות הוונדליזם של בני הנוער בכלל ושל התלמידים בבית הספר הזה בפרט אין מה להיות מופתע.
    בחינוך אין קיצורי דרך

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    תגובה למאמר - ''קיא וצואה...''

    יוסי שפיגל, 18/03/07 14:28

    אדוני מנהל בית הספר,
    חלחלה וגועל מילאו אותי למקרא הכתבה הזאת ונראה לי מוזר שבתגובתך כתבת : ''...את השניים האלה לא הייתי מסמן כבעייתיים...'' . אז את מי כן ? יש כאן גם נסיון לטשטש משהו. נראה לי מוזר שתלמידים ''נורמטיביים'' מסוגלים בזמן כלשהו (ובודאי במסע שהוא לא פסטיבל פורים) להגיע לרמת השתוללות ברברית כזאת שתוציא לנו הישראלים שם של חיות , תת-אדם. אם לא היית מסמן אותם כבעיתיים אז כנראה שלא הכרת אותם מספיק ובזאת נכשלת - כאיש חינוך. הדבר האחר שעורר את זעמי הוא הנסיון להצטדק מאחרי הקביעה ש''בעיית השתיה הפכה לבעיה של כלל החברה בישראל...'' . על איזה ''כלל החברה'' אתה מדבר? מי קבע דבר כזה ? זה פופוליסטי וחסר אחריות לקבוע דבר כזה. האם גם אתה נכלל ב''כלל החברה'' הזה ? די מדאיג הייתי אומר...
    מי שצריכים כאן לעשות את חשבון הנפש אחרי אירוע כזה הם אלה שבחרו את התלמידים , הכינו אותם למסע הזה ו''השגיחו'' עליהם בזמן המסע. אנטישמיות לא חסרה לצערי גם היום בעולם (ובפולין). אנחנו לא צריכים לספק לאנטישמים חמרים נוספים למדורת השטנה נגדנו.

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    אין לנסוע לפולין

    אביב, 18/03/07 00:31

    שיסעו עם ההורים!
    למה המורים צריכים לסבול את המפונקים?
    ועוד. למה צריך לתת לפולנים להרוויח מפשעים שלהם?

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    פולין

    ל, 17/03/07 09:45

    זוהי תוצאה של משרד החינוך שדוחף 40 ילד בכיתה וכן מקצר את השעות התלמידים לבד בבית שעות כי ההורים רודפים אחרי פרנסה ואין להם בכלל זמן עם הילדים לחינוך לאוזן קשבת בקיצור ילדים חסרי חום אימהי ובית סיפרי יש להם כסף הפיצוי זאת תוצאה שותים ומעשנים בכל הזדמנות.אויבנו לא צריכים להלחם בנו עם ישראל מתאבד לבד עם הסמים והשתייה.חבל כי יש לנו ילדים טובים ומקסימים שעקב הנסיבות יש תוצאת כאלה.

    הגב לתגובה זו

    • המורים והמנהל אשמים!!

      דוד, 19/03/07 15:27

      מי נותן לילדים לקנות משקות חריפים באופן כזה בושה וחרפה!

      הגב לתגובה זו

  • 75.

    נוסע מי שיש לו כסף לא מי שבאמת מגיע לו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    TUPACAMARU, 17/03/07 09:18

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    הילדים סרחו, אך מלוויהם חטאו .....

    יעקב, 17/03/07 07:00

    בושה וחרפה !!! אין מילים אחרות לתאר את הזוועה . יותר מאשמת העלובים - אשמים מחנכיהם, א. בהסברת הנושא, רגישותו, ותפקיד הביקור ! ב. האחריות המוטלת על התלמידים, שהם שגרירים של המדינה שנולדה מתוך וע''י ניצולי השואה. ג. שלא פקחו עין, ושמרו על תלמידיהם מקרוב. ד. כמו בצבא, מחנך צריך לעבור בכל החדרים , לוודא שנשארו בצורה מסודרת ואחראית. - שום עונש לא יחנך את המגעילים הנ''ל. אך יש להטיל עליהם ועל הוריהם, את מלוא מחיר הנזק שהם גרמו, ואת המחנכים שליוו את הסיור, או לפחות את המחנך האחראי , לשלוח הביתה , כי הוא בושה למערכת החינוך, - ומוטב שעה אחת קודם !!!!

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    לצמצם את מספר התלמידים :

    אחריות, 16/03/07 22:10

    לאירועים אלה , ובין היתר במטרה לאפשר הקפדה מוחלטת , שלא יתאפשר מצב , שיוכלו להשיג משקאות משכרים .

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    לוותר להם ???

    לוותר?, 16/03/07 21:05

    תגיד ארז ? אתה גנוב ? אתה ''קולט'' מה אתה אומר ? '' מי שיגיד אחרת - שימות '' ???? מה אתה לא נורמאלי ? אולי אשפוז יעזור לך !!! בגלל אנשים כמוך - אנחנו נראים כמו שאנחנו נראים !!! חוץ מעצמם - לא מעניין אותם כלום !!!! כמה עצוב !!!! הכאב חונק את הגרון - עד שבאמת אפשר למות בגלל בני אדם שלא חושבים על האחר /הזולת/השכן/...

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    מספר 70, אתה אמיתי?

    מה זה חשוב, 16/03/07 21:02

    פשוט לא נורמלי, מה זה החשיבה הזאת? צריך לוותר להם כי הם השחיתו רכוש בכוונה? אף אחד לא יהרוס להם את החיים כי הם חירבנו על הקיר, אבל זה שאתה חבר שלהם, לא אומר שהם לא צריכים להיענש. ואם אני חושב שהם צריכים להיענש, אז אני צריך למות? מה, אתה רציני? לא צריך לוותר להם אלא לקחת אותם כדוגמא למשהו שאסור שייעשה ולא חשוב אם זה במסע לפולין או במסיבת רווקים באילת!
    ואתה מספר 70 - תתבגר!

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    צריך לוותר לתלמידים !(תלחצו)!

    ארז, 16/03/07 20:50

    אני מכיר אותם הם הילדים הכי טובים וציטנים לחוקים שראיתי בחיי. אסור לפסול אותם בגלל הטעות הזו. אני לא אומר שזה לא חמור אבל אסור להעניש אותם בחומרה גדולה שתהרוס להם את החיים. ומי שיגיד אחרת ימות!!! יש ילדים ואנשים שלא יכולים לראות את האחר יוצא בזול בגלל אי ציוט לחוקים זו התנהגות נאצית ולא מתאימה לרוח הישראלית.

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק - עם כל הבושה והמבוכה שבדבר

      גדי, 16/03/07 21:34

      נראה שזו נפילה של התלמידים ולא מעשה וונדליסטי מכוון וזדוני.
      אומנם עסק מסריח ומלוכלך אבל צריך לקחת הכל בפרופורציה ולבדוק את המקרה לגופו.

      הגב לתגובה זו

    • חחח ילד, באופן עקרוני אתה צודק (ל''ת)

      Avi Ecuador, 16/03/07 22:54

      הגב לתגובה זו

    • אנו מוותרים מוותרים ומוותרים

      אילנה, 17/03/07 11:27

      ילד שהתנהג כך הוא לא סתם ילד שסרך.
      הוויתור שלנו מוריד אותנו מטה מטה.
      כמורה ביסודי אני רוצה לספר לכם שבעיות התנהגות קשות אנו חווים כבר ביסודי. אלימות מילולית פיסית ואפילו מינית. הכל נסלח תחת הכותרת שילדים אלו באים מבתים טובים.

      די עם הסלחנות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      הגב לתגובה זו

    • צודק 100% המנהל אשם!!

      יוסי, 19/03/07 16:24

      צריך להעיף את המנהל!! בושה וחרפה!

      הגב לתגובה זו

    • המורים אשמים מה הם נותנים לקטינים לקנות וודקה!?

      יוסף.., 19/03/07 16:41

      המורים אשמים מה הם נותנים לקטינים לקנות וודקה!?

      הגב לתגובה זו

    • אתה צודק..

      אפרת, 19/03/07 16:43

      האשמים האמיתים אלה מי שהשגיחו במשלחת..

      הגב לתגובה זו

    • רק המנהל וצוות המורים אשמים! (ל''ת)

      ., 20/03/07 12:48

      הגב לתגובה זו

  • 69.

    גדולה הבושה! (ל''ת)

    יורם, 16/03/07 20:16

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    שנתן לו אלהים....

    לכל איש יש שם, 16/03/07 20:01

    ולילדים האלה השם ניתן מתוצאות החינוך בתקופתה של לימור ליבנת, שדאגה לפרוייקטים לבעלה אך לא לחינוך, כמחנכת אני קוראת למערכת החינוך להתעורר, לעצור את ההדרדרות המוסרית, המשתקפת גם במנהיגנו בהווה, נבחרנו לעם סגולה ומה אנו מוכיחים איזה עם אנחנו ? עם של קיא וצואה.... עורו אחים!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    עירוני י''ד בתל-אביב תתבישו לכם (ל''ת)

    מוטי, 16/03/07 19:58

    הגב לתגובה זו

    • ..

      ., 19/03/07 15:54

      המנהל אשם דיי לשחיטות

      הגב לתגובה זו

  • 66.

    בצל השחיתות והעברינות שצמחו כאן ב-30 ש' שילטון ליכוד\קדימה קיבלנו (ל''ת)

    נוער עם 0 ערכים, 16/03/07 19:56

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    בושה וחרפה.

    תלמיד שחזר ממסע, 16/03/07 19:38

    באיזה יום זה היה שני בלילה או שלישי בלילה?
    אם זה שני בלילה הייתי במלון
    היו עוד כמה משלחות מבתי ספר אחרים
    מי שעשה את זה צריך להתבייש, קודם כל לדעתי לא צריך לשתות בטח לא במסע לפולין, אם כבר שתיתם תשתו לא בכמויות כאלה :\ עשיתם תפאשלה בקיצור..

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    למה הם בכלל שתו? ועוד ב'מסע לפולין'?! (ל''ת)

    הילה, 16/03/07 18:13

    הגב לתגובה זו

    • ע

      חן, 19/03/07 16:25

      שדוד לבון המנהל לא שואלים שאלות כאלה!

      הגב לתגובה זו

  • 63.

    אללה מושיקווו!!!111 (ל''ת)

    Rasputin, 16/03/07 18:10

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    והנה העובדות - תשפטו אתם...

    הורה ותלמיד, 16/03/07 17:51

    ביטול המסעות לפולין, פנייה לשרת החינוך, פרסום בולט ביותר בעיתונות, דרישות לפיטורים והאשמות מכאן ועד להודעה החדשה של הצוות הניהולי..?? כל זה, מסתבר, החל נער אחד, ששתה יחד עם חברו, בניגוד מוחלט להוראות, הלך לישון, ולא שלט על צרכיו תוך כדי שינה. הסדינים התלכלכו, כך כנראה גם המצעים והשמיכות. אולי נעשה ניסיון לנקות זאת. ממבוכה, הילד הסתיר את אשר קרה. ייתכן והמלון ניסה לנפח את הנזק הכלכלי. מידיעה אישית, המנהל והצוות השקיעו את נשמתם בתכנית לפני ובמהלך המסע.לאחר שנצפו מס' ילדים מסתובבים מאוחר במסדרונות ו/או שהרעישו מהחדרים ביצעו בלילות המסע חיפושים בחדרים אחרי אלכוהול והתנהגות לא תקינה. כנראה שלשם כך נעשה שימוש גם במצלמות אבטחה של המלונות. לא ניתן לבדוק כל חדר ותלמיד לגופו - מתוך 160 התלמידים שהשתתפו במסע מטעם ביה''ס, וכך קרה הדבר המביש. אז מכאן, הגזימו עד כדי ניפוח הסיפור למימדים מפלצתיים, הטלת האשמות על כל גורם אפשרי, תקשורת עויינת שמבקשת סנסציה, ואינטרסים לרשת את המנהל ?
    עכשיו, תשפטו אתם !....

    הגב לתגובה זו

    • להעיף את המנהל לכל הרוחות (ל''ת)

      יענקל, 16/03/07 18:25

      הגב לתגובה זו

    • נודניק, מילה במילה הגבת גם באתר המקביל (ל''ת)

      כמה אפשר?, 16/03/07 18:41

      הגב לתגובה זו

  • 61.

    פשוט היו צריכים לערב את המשטרה המקומית

    216, 16/03/07 17:50

    פשוט היו צריכים לערב את המשטרה המקומית-

    את הלקח הם בטוח היו לומדים כך + משלמים מכיס הוריהם על הניקיון ופיצוי למלון

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    רק בישראל;

    ענת, 16/03/07 17:49

    הבת שלי נסעה עם משלחת מקנדה ...ןמארהב ....הנוער בישראל צריך ללמוד דרך ארץ ואכפתיות וכבוד מהנוער מחו''ל...מדינה חסרת ערכים.

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    בושה

    מ.א., 16/03/07 17:47

    מר לבון הניכבד(?)אולי אצלך ''בבית הספר'' יש בעיית שתיה!!!!!
    אם אתה צריך לחתום חוזה עם התלמידים שלך בנוגע לצורת ההיתנהגות שלהם אז יש לך בעיה רצינית ואין צורך שבית ספר כמו שלך ייצא למסע מכובד שכזה ויגרום לנזקים בכל המובנים

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    יש לחדול מן המעשה החולני של ''עלייה לרגל'' למחנות !!!

    אייל, 16/03/07 17:46

    זו לא ''מורשת'',
    אלא סטייה סאדו-מאזוכיסטית חמורה!

    הפסיקו לשגע את הצעירים של עמנו,
    די לגדל כאן דורות של פארנואידים, שחצנים אגרסיביים.

    הגב לתגובה זו

    • אם לא בפולין זה יקרה בארץ

      אולי, 17/03/07 02:23

      אין קשר להקניית מורשת. אם השוטים (ובמקרה זה גם השותים) מתנהגים כך, ברור שהם יעשו כך גם בישראל.

      הגב לתגובה זו

    • די למסעות פולין

      איציק, 17/03/07 23:06

      צריך להפסיק ומיד עם מסעות פולין. הנוער שגם כך נוטה לגזענות מפנה את כל האשמה כלפי הערבים. כך הופכים אותם יותר ויותר פאשישטים

      הגב לתגובה זו

  • 57.

    גם אני מנהל בית ספר

    אבי, 16/03/07 17:33

    בהנחה שכל הפרטים בכתבה נכונים, מר לבון צריך לחשוב איך קרה דבר כזה. לדעתי לא הובהר לתלמידים די הצורך מה תהיה התוצאה של מעשיהם, והתוצאה צריכה להיות ברורה: שתית- אתה מחוץ לבית הספר ללא יכולת ערעור. זה הגיל שבו בונים את אישיות התלמידים, והדבר החשוב ביותר בגיל זה הוא להפנים שיש דין ויש דיין.
    כמובן צריך לחשוב שוב מה התועלת ביציאת תלמידים לפולין. אני הייתי פעמיים בפולין עם תלמידי והפסקתי. לדעתי זהו גיל שבו רבים מן התלמידים אינו מבוגר דיו להתמודד עם גודל הזעזוע, והטיפול בהלם אולי חזק מאד במכה הראשונה, אבל עוצמתו קהה עם חלוף הזמן ותוצאות המסע קלושות מאד. אין תחליף לחינוך מתמשך שבשיאו אולי יש מקום להוציא תלמידים רציניים ומבוגרים לפולין, אך בשום אופן תלמידים לא מבוגרים וחסרי משמעת.

    הגב לתגובה זו

    • לא הפנמת כדין!

      שמעון 101, 17/03/07 16:29

      האחריות כולה על המחנכים! רמת התלמיד תוצאה ישירה של ערכים שספג\או לא ספג.
      בנוסף אדוני המנהל... גיל 16 - 17 אינו גיל בו
      מעצבים אישיותו של אזרח צעיר, זהו גיל בו האישיות צריכה ליהיות מגובשת.
      אני מזמין אותך (אתה תבחר תאריך) להצגת יום בשעה 17:00 בתאטרון בית לסין: כל היציע מתמלא במאות בני נוער בני 16-17 מן הפריפריה, לאור נסיונם של השחקנים, עם עלות המסך מושמעת אזהרה:
      אם לא יהיה שקט - לא תהיה הצגה!
      ולמי שייך הנייד שצילצל ראשון משך ההצגה?
      ניחשת נכון... של אחד המורים שנותנים דוגמא לאותם דרדקים. לכן, אם בתל-אביב נפלה שלהבת.. מה כי ילינו על התנהגותם בפולין הרחוקה?

      הגב לתגובה זו

      • הורים, קחו אחריות

        נטע, 18/03/07 17:52

        כמה קל להאשים אחרים, איזו קלות בלתי נסבלת... האם הילדים גדלו בעציצים, או על עצים? אין להם הורים שחינכו אותם מגיל אפס? הילד הוא תבנית נוף ביתו! הורים, קחו אחריות!!!

        הגב לתגובה זו

      • האחריות על המנהל.. שלא השגיח!

        נעמה, 19/03/07 16:45

        האחריות על המנהל.. שלא השגיח!

        הגב לתגובה זו

        • צודקת..

          רפי, 19/03/07 17:07

          צודקת..

          הגב לתגובה זו

    • הפרטים לא נכונים...

      ציון, 19/03/07 16:26

      הפרטים לא נכונים...

      הגב לתגובה זו

  • 56.

    הצעה לסדר. כנסו הביעו דעה וכך נוכל לקדם חוק

    איכפתניק, 16/03/07 17:25

    כל צעיר מתחת לגיל 18 שביצע עבירת משמעת במסגרת משלחת, תיאסר עליו היציאה מהארץ עד לגיוס ו - 3 שנים אחרי הצבא.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    שלא נדע, איזו בושה ועוד במקום כזה! אין מילים!!!!! (ל''ת)

    גילי, 16/03/07 17:07

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    לפעמים אני מתבייש להיות יהודי.

    אופיר, 16/03/07 16:54

    א. מהיכן השיגו וודקה כאשר הם בגיל צעיר מהמותר?
    זה שהם ''בחורים טובים'' בדרך כלל איננו פותר אותם מעונש חמור.
    לא פעם ולא פעמיים אנו שומעים על המסעות האלה האמורים להיות חינוכיים, והופכים למסעות בידור, התפרקות וונדליזם.
    לחשוב פעמיים אם יש ערך למסע שכזה.

    הגב לתגובה זו

    • המורים קנו להם..

      יוספה, 19/03/07 16:05

      זה לא בעיה שדוד לבון מנהל בית-ספר..

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    גל האנטישמיות בגלל זה! (ל''ת)

    דויד, 16/03/07 16:53

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    חינוך חילויני

    הכל ברור, 16/03/07 16:52

    אלו פירות החינול החילוני המפואר שלכם

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    תמשיכו שם בכנסת להזניח את החינוך ויהיה גרוע יותר (ל''ת)

    איש, 16/03/07 16:40

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    להפסיק '' הטיולים '' אין ערך לנסיעה של שיכורים וחולי רוח (ל''ת)

    רפי, 16/03/07 16:30

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    החינוך החילוני טוב בהרבה מהדתי

    דוס, 16/03/07 16:22

    ואבוי ואיזה דתי מושתן שיעיז למתוח ביקורת.
    לא ניתן לעובדות לבלבל אותנו!

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    בושה, יש להוציא לפולין תלמידים ראויים בלבד ויש להכין אותם בהתאם (ל''ת)

    D, 16/03/07 16:22

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    להעיף אותם ממערך החינוך . לא לאפשר

    זעפרני, 16/03/07 16:03

    להם לגשת לבחינות.לתבוע מהם לשלם כל נזק,לכלוא אותם בבית סוהר. הנזק התדמיתי שגרמו לישראל הוא נורא.

    הגב לתגובה זו

    • לערוף להם את הראש...

      Avi Ecuador, 16/03/07 22:51

      מה אתה רוצה להרוס להם את החיים בגלל שבישו אותך?!
      הנזק של אולמרט הרבה יותר חמור.
      עניין של חינוך שעדיין אפשר לתקן איתם ולא מאוחר מידי.

      הגב לתגובה זו

  • 46.

    לכל מי שחושב שבית טוב אומר הרבה כסף

    נער, 16/03/07 15:47

    אני מכיר את הילדים, למעשה אני הייתי איתם בחדר (אני זה שלא שתה) והם לא ילדים עשירים , ה''ילדים טובים מית טוב'' לא מתכוון לעשירים אלא לזה שהם אף פעם לא עברו לפני זה על המשמעת.
    ה''בקבוקי וודקה'' הם בעצם בקבוק, והם לא מרחו צואה וקיא בשום מקום אלא בגלל שהם לא רגילים לשתות לאחד מהם נפלט חרא תוך כדי שינה.

    הגב לתגובה זו

    • מנהל בית הספר--כך אחריות ו...התפטר!

      גדעון, 16/03/07 16:02

      אינני מבין זאת.בעיית שתיית אלכוהול אצל בני נוער,איננה חדשה.
      לא ניתן לנקוט בצעדים אדמיניסטרטיביים [כולל חיפוש בחדרים] ע''מ לאתר זאת ל פ נ י אירוע?!

      מה זה ''בית טוב'' ? קלישאה דבילית ומיותרת!

      הגב לתגובה זו

    • באמת?

      מ.ד, 16/03/07 16:04

      אם כך, אני לא מבין למה אתה מראה אתה מגן עליהם עכשיו, אחרי שנעשה הדבר.
      אני מניח שאתה יודע על ההשלכות של שתיית אלכוהול, בין אם המוסריות (מסע לפולין, למען השם) ובין אם הפיזיות. יש לך חלק במעשה בכך שלא אמרת להם דבר על חומרת המעשה אחרי שהוא בוצע, אלא מגן הגנות מיותרות וזורק לאוויר שקרים בדיעבד.

      תתבייש.

      הגב לתגובה זו

      • אל תקרא לי שקרן ואל תגיד לי להתבייש

        מער, 16/03/07 16:15

        אני ישנתי כשזה קרה ולא יכלתי להגיד להם כלום חוץ מזה שמילה ממה שרשמתי קודם היא לא שקר!
        מה שאמרתי היה רק כדי שיסתכלו על המקרה כמו שהוא ולא יחשבו שהם ילדים מפונקים מבית עשיר, לא כדי להגן עליהם אני יודע שהדבר חמור!!

        הגב לתגובה זו

        • אם כך?

          מ.ד, 16/03/07 16:27

          כיצד אתה יכול לאמת את אמת דבריך, אם ישנת? מוזר.
          בכל מקרה, ברור לכולם שחמור המעשה ושנדרש עונש מיידי. הפרופורציות הן לא העניין החשוב כאן, כיוון שהנזק התמידי החמור נעשה, וזה הנזק שבאמת בעל משמעות.

          אני לא מבין איך נותנים לכאלו דברים ללמוד במערכת חינוך במדינה מתוקנת לכאורה.

          הגב לתגובה זו

          • אימות

            נער, 16/03/07 16:34

            הייתי ער כאשר הם גילו את זה בעצמם והם היו המומים כמוני.

            הגב לתגובה זו

            • זה לא משנה.

              מ.ד, 16/03/07 16:43

              גם אם אתה מנסה להוכיח את חפותך (שאני לא מעמיד תחת ספק), במקומך לא הייתי מגן על אף אחד מהם.
              המעשה חמור, העונשים (זריקה ממערכת החינוך הוא עונש קל יחסית לנזק שנגרם) יתקבלו.
              אני מקווה שתוכל להחזיר את חבריך למוטב.

              הגב לתגובה זו

      • אני מכיר את שלושת האנשים שהיו בחדר

        תלמיד עצבני, 16/03/07 16:27

        שלום, אני החבר של זה שאמר שהוא לא שתה, למעשה לא יצאתי לטיול ואם הייתי יוצא הייתי איתם בחדר, ואני רוצה להגיד שאחד מהם הוא באמת בחור מבית טוב ואדם טוב, בחיים הוא לא שתה ולכן זה היו התוצאות כשהוא שתה פעם ראשונה, האדם השני ששתה אני לא יכול להגיד שום דבר על המשפחה שלו, אבל הוא עצמו אדם שמרבה לעשות שטויות ואדם שאני מאוד לא אוהב, ואותו אני מקווה שיענישו בחומרה כי אני בטוח שהוא זה שגרר את השני לשתות.

        הגב לתגובה זו

    • מי ש''ברח לו'' לא בכוונה יכול היה לנקות

      סתם אחת, 16/03/07 17:54

      אתם שמים לב מה אתם כותבים פה?
      אם הם כבר התנהגו באופן מביש, השתכרו ולכלכו. לפחות בבוקר כשהם שמו לב מה קרה וסביר להניח כבר היו די ''פיקחים'' הם יכלו לנקות אחריהם ולא להשאיר כאלו עקבות.
      זה היה מקל על התוצאות המזויעות האלו....

      הגב לתגובה זו

    • אני יכול להעיד

      ג. יפית, 17/03/07 20:29

      לפחות לגבי אחד התלמידים שהוא אכן מבית עשיר, מרבה לעשות ''קונצים'' אבל באמת ילד טוב עם הורים טובים ותומכים.
      את הילד השני אני לא מכיר באופן אישי אבל בבית הספר עושה רושם שהוא בסדר גמור.

      הילדים עשו טעות חמודה, שלדעתי צריכה לעלות להם בסילוק מבית הספר.

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    הרי לנו נוער מטובי בחורינו.

    משה, 16/03/07 15:43

    לא אכפת להם מהמסורת ולא מהעבר
    הציונים של היום זה רק החרדים

    בייי

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    אותם תלמידים מתנהגים כך גם בארץ

    אלמונית, 16/03/07 15:30

    לפי דעתי זה לא קשור דוקא למסע לפולין...זה ענין של דפוסי התנהנגות..גם לי יש ילד שעומד לנסוע לפולין....אם הוא רוצה לשתות אז הוא ישתה גם בארץ..וכו'....הכל קשור בצורות התנהגות נורמטיביות

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    כל הכבוד לילדים שלנו!!! אסור להתבייש בזה שאנחנו ישראלים!!!!!!!!!!!

    מיקי, 16/03/07 15:29

    כל עם שומר על התרבות שלו בגאווה וגם אנחנו עושים את זה! מה זה השטויות האלה, פתאום אנחנו צריכים להתנהג כמו ג'נטלמנים?

    הגב לתגובה זו

    • שתייה לשוכרה מעולם לא היתה תרבות נוער בישראל וביהדות. זה התחיל

      בשם בן גוריון, 16/03/07 18:12

      עם העלייה המאוחרת מברית המועצות- אמצע שנות התשעים וחבל, חבל מאוד

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    לפטר מייד את המנהל (ל''ת)

    יענקל, 16/03/07 15:25

    הגב לתגובה זו

    • למה?

      אורן, 16/03/07 16:29

      מה הוא אשם?
      מה הוא עשה?
      למה להורי הילדים אין שום אחריות?
      מה מנהל יכול לעשות כדי למנוע תופעה של תלמידים בחדר המלון עם בקבוק וודקה בודד?
      מה אתה חושב שקורה בטיולים של התיכון לאילת?

      הגב לתגובה זו

      • מצידי שלא יישן ויפקח עין כל הלילה

        לחיעככ, 16/03/07 18:28

        שיעשה להם מסדר כל שעה ,הוא בטוח שמע סיפורים מה קורה במסעות האלה, שיעקוב אחריהם 24 שעות ואם הוא לא יכול שלא יוציא טיול

        הגב לתגובה זו

        • אההה...מצידך.... הבעיה שאז התלמידים לא ישנו בלילה

          אורן, 16/03/07 23:44

          אם כל שעה יהיה מסדר נוכחות ונקיון חדרים.

          עכשיו בו תחזור למציאות ...

          הגב לתגובה זו

      • התשובה בגוף השאלה...

        איתי, 19/03/07 16:39

        מה הוא עשה?
        הוא לא עשה!! מה הוא נותן להם לקנות וודקה!!?? מאלים העין עלק..
        למה להורי הילדים אין שום אחריות?
        עובדה שהילידים לא שתו שהם היו בחזקת ההורים.. נתו לדוד לשמור על הילדים ותיראה מה קרה.. חוצפה מי נתן לו ליהות מנהל!!??

        הגב לתגובה זו

    • רק המנהל אשם!!

      חן, 19/03/07 16:08

      מה הוא נותן לקטינים לקנות וודקה!

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    מה קרה לנוער שלנו הטוב, המשכיל ,הנאור ,

    דוד, 16/03/07 15:20

    הליברל , המתקדם, איפה טעינו?

    העיקר שאנחנו ממהרים ללעוג לחרדים ולכנותם פרימיטיבים , מתקופת החושך.

    כדאי לנו לשתוק , כי סייג לחכמה שתיקה. תודה

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    זה רק קורה במשלחות של בתי ספר חילוניים

    י.ש, 16/03/07 15:20

    חד משמעי
    זהו החינוך בבתי ספר חילוניים ועדיף שלא יצאו לפולין ואם כבר יוצאים שילמדו קצת יהדות
    בבתי ספר דתיים לא יתכנו דברים כאלו לתלמידים הדתיים יש כבוד ולכן מתנהגים בהתאם

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    ''ילדים טובים'' ?! - הכל שקר

    בושה לביה''ס, 16/03/07 15:09

    במסווה של ילדים טובים מבית טובה מגדלים ילדים ללא גבולות וללא שום אחריות.
    מנהלי ביה''ס לא מכירים את הילדים, האמירה שלו עליהם מעידה את המרחק הרב בינו לבינם.

    אלה הילדים הטובים שאחר כך מסתבכים בסמים, ובשאר פשעים וכולם מתפלאים - איך זה ? הרי הם ממשפחות טובות.

    אז אולי ( אולי ) הם ממשפחות טובות , אבל הם גדלים ללא הצבת גבולות וללא העמדה במקום במקרים של חריגה מגבולות וחוקים.

    בזיון לביה''ס ולסגל הניהולי שלו !!!!

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    להעמיד' לדין את מנהל המשלחת! הוא אחראי!

    אני, 16/03/07 15:04

    לתת סוף לחוסר לקיחת האחריות במדינה! מנהל המשלחת - הוא אחראי על בחירת המועמדים, הוא אחראי למחדל.
    שיראו וייראו ראשי משלחות הבאות, שכדאי להם לבחור מועמדים לא לפי ''בני טובים'' (כמה כסף יש לאבא ואמא''), אלא לפי האיכות של המועמדים לייצג את ישראל בחו''ל.

    הגב לתגובה זו

    • המנהל אשם!! (ל''ת)

      יוסי, 19/03/07 16:10

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    תפארת החינוך החילוני מבית פרופ' יולי תמיר (ל''ת)

    אלדד, 16/03/07 15:04

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    כל המשלחות האלה זה סתם חארטה הגיע הזמן לבטל את זה

    jak, 16/03/07 14:55

    בטח מישהו עשה על זה קופון שמן מאוד
    כל שנה עשורת אלפים נוסעים
    ומשלמים 1000$ לאדם
    זה לא נשמע לכם מוגזם?
    כמה אמורה לעלות טיסה ושהייה במדינה כמו פולין
    ועוד שעושים את זה מאוד מאורגן ותעשייתי?
    300$ טיסה+200$ לינה +25$ ביטוח וזהו

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    למטיף: עיניים בראשך ולא תראה...

    עבריה, 16/03/07 14:37

    האחריות של הנהלת בית הספר לנזק העצום לתדמית ישראל ברורה. מתי יבינו המחנכים הדגולים שאנו לא עם לבדד ישכון...
    חלק גדול מהשליחים מביישים את ישראל גם מבלי להשתמש בהפרשות.
    מספיק להתבונן בהם, לראות כיצד הם לבושים ולהתרשם מהתנהגותם הקולנית. ולך המטיף: יהיר שכמותך. הפוסל במומו פוסל...

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    בני טובים

    י.ס, 16/03/07 14:33

    בכתבה בוואלה לא צוינו דברי מנהל ביה''ס לגבי ''בעיית השתיה''.
    מנהל נכבד, כמנהל אתה צריך להכיר טוב מכולם כי צרת רבים היא נחמה לטיפשים.
    אם מנהל ביה''ס מתנחם בבעיית השתייה שמאפיינת ת כל בתי הספר יש לנו בעיה.
    מצד שני הבעייה של התלמידים האלה היא החינוך בבית ולא החינוך של ביה''ס. החולירות האלה הגיעו עם ההתנהגות הזו מהבית עם רוח גב של ביה''ס. וכנראה שלמנהל יש בעיה רצינית אם הוא מודה שלא היה מאתר את התלמידים האלה כבעיתיים.
    אם אלה לא הבעיתיים של ביה''ס - איך נראים התלמידים הבעיתיים שלו?
    אולי היו עושים את כל הדברים האלה באתרי הזיכרון?
    ולשרת החינוך - מה הציפיות ממנה? דמוקרטיה. לא?

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    המעשה פלילי ויש להעמידם לדין (ל''ת)

    Moises, 16/03/07 14:30

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    ''ילדים טובים מבית טוב''

    קומפורטי, 16/03/07 14:29

    לא הבנתי מה טוב בילדים האלה, ומה טוב בבית הזה.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    חוות דעת של נער מהמשלחת...

    נער במסע, 16/03/07 14:27

    אני הייתי שם ושתדעו שאותו מקרה שכביכול יוצא דופן הוא דבר נפוץ מאוד, מורים מעשנים עם תלמידים ומדברים על שתייה בצורה חופשית.
    כולם אבל כולם שתו! המשלחת הזאת הייתה שכונה אחת גדולה.
    ושתדעו שהבעייה היא שהמנהל כבר שחוק ואף אחד כבר לא מכבד אותו בבית ספר, אז במקום להפקיר את התלמידים בבית הספר הגיע הזמן שיתחילו לפעול

    הגב לתגובה זו

    • למה אתה לא מעיד בתקשורת/במשטרה ומראה שהמנהל משקר? (ל''ת)

      במקום להגיב כך, 16/03/07 15:55

      הגב לתגובה זו

    • אחד שהיה שם..

      יוספה, 19/03/07 16:01

      כולם כבר יודעים על השחיטות
      למנהל דוד לבון לא אכפת! עשנו מולו סיגריות מול הפנים והוא לא אמר כלום! חלק המורים המלווים עישנו איתנו.. אם זה לא היה מתפרסם המנהל לא היה אומר דבר...

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    מי ינהיג את המידינה . המנהגים הנוכחים או הדור הצעיר הזה (ל''ת)

    נמאס לי, 16/03/07 14:24

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    אין שום סיבה לשלוח תלמידים לפולין. אפשר ללמוד על השואה בארץ!!!!

    שדגכ, 16/03/07 14:14

    מעולם לא ביקרתי בפולין, ואני מכירה את השואה על בוריה, מסרטים, הרצאות וספרים, הכול במסגרת השכלה שרכשתי כאן בארץ.
    מי שרוצה באמת ללמוד וללמד את השואה, יכול לעשות באופן הטוב ביותר גם מבלי לצאת מגבולות הארץ.
    כל המשלחות האלה זה סתם עניין נובורישי מגעיל.
    לבטל אותן לאלתר!

    הגב לתגובה זו

    • הנסיעות האלה מאוד חשובות וכדי שתביני את ההבדל. יש המון ספרים לדיאטה

      יואב, 16/03/07 15:15

      אז למה יש שמנים? יש הבדל בין לחוות או רק לקרוא

      הגב לתגובה זו

    • חשוב לציין

      הילה, 16/03/07 18:24

      שלא כל מי שיוצא בהכרח מתחבר וחווה את זה ולא בהכרח מרחיבים במידה משמעותית את הידע בנושא

      הגב לתגובה זו

    • שטויות!!!1

      29 סתמי!!!!!, 18/03/07 08:36

      איך רואים שבאמת לא נסעת לשם!!
      אני נסעתי וזה ב\ממש שונה
      אם יש מקרה כזה זה באמת זוועה אבל לא צריך לבטל את כל המשלחות
      המשלחות זה דבר הכרחי ביותר
      ומי שלא היה לא יכול להגיב!!

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    זו סיבה מצוינת להעיף את ''בני הטובים'' מבי''ס

    בן לניצולי שואה, 16/03/07 14:06

    בזיון.הילדים הללו והוריהם שגידלו בביתם עבריניים ראויים לכל גינוי

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    מקווה בשבילכם שלא ליכלכתם את המלון של... (ל''ת)

    המזהיר, 16/03/07 13:52

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    כ ו ל ם ילדים טובים! שינקו את החדר בעצמם (ל''ת)

    אאא, 16/03/07 13:50

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    אלו החברים של מאי ושיפ מ''ארץ נהדרת''

    הרואה נכוחה, 16/03/07 13:43

    ילדים עם הרבה כסף, הורים נהנתנים וניהיליסטים שמנחילים ''ערכים'' אלו לילדיהם, ושמות אמריקאים.
    העתיד של המדינה אינו נמצא בהם, אלא ביורי שרוצה להיות רועי, וגם בחננאל מההתנחלות.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    הילדים וההורים צריכים לקחת אחריות

    הורה, 16/03/07 13:38

    הילד/ים צריך לקחת אחריות גם לאחר המעשה; לכתוב מכתב התנצלות משמעותי. אם לא כן, על ההורה להתנצל בשם הילד. זאת מלבד תשלום הנזק. אין להכיל אשמתם על העדה כולה, וכן על הצוות הניהולי. בטח לא על המסעות המשמעותיים לפולין.

    הגב לתגובה זו

    • המנהל אשם.

      המנהל אשם., 19/03/07 16:48

      המנהל אשם.

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    צריך להפסיק את המשלחות ההמוניות האלה

    בוגר מסע, 16/03/07 13:33

    הנסיעה לפולין צריכה להיות זכות של מתי מעט מוצלחים. די לפסטיבל הזה.

    הגב לתגובה זו

    • I agree (ל''ת)

      WASP, 16/03/07 13:51

      הגב לתגובה זו

    • להפסיק משלחות נוער

      שרי, 16/03/07 14:48

      להפסיק מיד משלחות לפולין

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    לצערי-זה לא חריג

    מנהלת בית ספר, 16/03/07 13:26

    המסעות לפולין מלווים בהשתכרות,יציאה לקזינו ובתי זונות, השלכת שקיות מלאות שתן מחלונות האוטובוס ועוד

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    מעורר בי גועל. הכל קשור המסוממים שהרגו שישה

    ישראל, 16/03/07 13:15

    הילדים עם הנפצים, זלזול בכל מקום. קניית חלפים גנובים לרכב, שתינות, ולגדיות של חברי כנסת ועוד המון המון רעות חולות.
    רב הפתרונות עד היום היו אמצעכים חיצוניים. רפול צדק - חובה כומתה על הראש, בבתי ספר חובה לחזור לתלבושת אחידה. בתקופתי שילבנו ידים כל השעור - כך הופחתו תופעות של התנהגות היפר אקטיבית - צריך לחזור לזה. בכלל צריך לפעול באפס סובלנות כלפי כל התנהגות לא נאותה.
    מעוררת בי גועל ההתנהגות של הילדים ותגובתו של המנהל: ''הם מתביישים''

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    בני הטובים האלה מפתיעים אותנו גם בכבישים (ל''ת)

    עמי, 16/03/07 13:13

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    ככה זה בשוק י''ד..

    ג. יפית, 16/03/07 12:59

    גם הילדים הכי טובים מתקלקלים. (והם ילדים טובים מהיכרות אישית)

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    תתדלקו את האנטישמיות מטומטמים! (ל''ת)

    חגגו מוביל, 16/03/07 12:53

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    ילדים טובים מבית טוב...

    ילדה טובה, 16/03/07 12:49

    לפרסם את שמות הילדים למען יראו ויראו. נגמרה הבושה.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    שיחזירו אותם לפולין כדי לנקות (ל''ת)

    זושקה, 16/03/07 12:46

    הגב לתגובה זו

    • תופעת השתכרות בני נוער

      פנינה, 16/03/07 17:52

      מאה אחוז! על חשבון ההורים, ויחד עם המורים המלווים שהיו אמורים כן לבדוק את הקורה בחדרים לפני עזיבה.חופעת ההשתכרות בטיולי בית הספר, היא באחריות בית הספר -אותו התלמידים אמורים לייצג-לא פחות מאחריות החלמידים עצמם והוריהם.

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    להעניש עכשיו !!

    חיים, 16/03/07 12:40

    כדי שעוד כמה שנים לא יהרגו לנו אזרחים בכבישים

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    יחי החינוך החילוני הציוני....איכסא ל דור עתיד. מעניין ממי הם למדו? (ל''ת)

    Yo, 16/03/07 12:37

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    חידון: כמה פעמים היה מוזכר שם הישוב בכתבה אם התיכון היה של מתנחלים?

    חמיצר, 16/03/07 12:37

    כל פסקה
    כל שורה
    כל מילה שניה

    הגב לתגובה זו

    • ילדי מתנחילים לא מתנהגים כך (ל''ת)

      יפית, 16/03/07 12:50

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    ואיפה המורים והמלווים?

    כבר לא מזדעזעת, 16/03/07 12:35

    את המנהל אולי הייתי מפטרת על האמירה שהם לא בעיתיים והבעיה היא כללית. אבל איפה היו המורים? אין להם מושג מה הנערים עושים בזמנם, מה הם קונים ואיפה. וגם לא בודקים להם את החדר לפני שחרור החדרים. כן צריך לעשות מסדר. הנערים צריכים לעבוד ולשלם על זה מכספם לדעתי וגם לכתוב מכתב התנצלות למלון.

    הגב לתגובה זו

    • המורים שבתו כהזדהות עם השובתים במחוז המרכז. (ל''ת)

      מורי, 16/03/07 13:32

      הגב לתגובה זו

    • למורים ולמנהל לא אכפת!!!!!!!!!!

      אחד שהיה שם.., 19/03/07 15:20

      אכפת להם רק מה יגידו ומה חושבים על הבית-ספר!

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    גם אנחנו מתביישים בהם! (ל''ת)

    שאול א., 16/03/07 12:32

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    לבטל את הנסיעות האלו לפולין

    רון הכחול, 16/03/07 12:28

    מוטב שיישארו בבית וילמדו קצת דרך ארץ במקום להשתולל בחוץ.
    ואגב, בעירוני י''ד לומדים תלמידים מצהלה, אפקה ושאר שכונות יוקרה בצפון-מזרח תל אביב. אם בארזים נפלה שלהבת...

    הגב לתגובה זו

    • מי אמר שילדי עשירים מפונקים הם ה''ארזים'' שלנו? ומה עם פריס הילטון?

      מייסי, 16/03/07 13:49

      חבל שאנשים נוטים להניח ש''ילדים עם כסף'' זה בהכרח אומר שהם ''ארזים ובני טובים''.

      ומה עם פריס הילטון? זאת נראית לך עתיד האנושות?

      אני לא מדברת מקנאה - לי עצמי יש משכורת טובה, ולבעלי לעתיד יש ירושה לא רעה.
      אבל באמת... זה שלהורים של הילדים האלה יש כסף ובית בצפון תל-אביב, זה מבטיח שהם יצאו בני אדם טובים? חוקרים מצטיינים? מנהיגים?

      אני מכירה כמה ילדים צפונבונים שבא לי להקיא רק מלשמוע אותם - כזה פינוק ואנוכיות, גדלו בידיעה שלא צריך להזיז אצבע בשביל להשיג דברים, תלות פתטית בהורים...
      מורה של אחד המפונקים האלה סיפרה לי על כמה שלא עושים שיעורים, מפריעים בכיתה, אבל באים ודורשים ממנה ציון ''עובר'' כי אחרת האבא העשיר שלהם ידאג לפיטורי המורה...

      לעומתם, יש ילדים שבאים מבית לא עשיר, חוסכים פרוטה לפרוטה כדי לממן לעצמם אוניברסיטה, ויוצאים חזקים ויפים ורבי תושיה.

      ברור שאסור להכליל - יש גם אנשים נפלאים בצפון תל אביב (כולל כאלה שתורמים הרבה לאחרים).
      אבל זה מסוכן ורע להניח ש*כל* מי שיש לו כסף הוא אוטומטית בסדר.

      הגב לתגובה זו

    • כנס

      אני, 16/03/07 14:35

      קודם כל, למה לבטל את המשלחות לפולין רק בגללם?
      שהמנהלים יוציאו את התלמידים הכי טובים ללא בעיות משמעת,אבל מה לעשות שהם לא חושבים ?
      אני מתל אביב ואני מכירה תשכונה, אומנם יש בה ילדים מפונקים,אבל חלק מהם טובים . אז אם זה לא נראה לו שלא יוציא,אבל למה צריך להעניש ילדים אחרים שלא אשמים בכך?

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    ילדים דוחים לא מתביישים?!?!

    אכ, 16/03/07 12:28

    גועל נפשש ..
    איך אתם מעיזים יא ברברים הייתם עושים את זה בשכונה שלכם לא בטיול כזה .

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    מסעות להעצמת הלאומיות והציונות

    חיפאי, 16/03/07 12:15

    אושוויץ הפך ל''מכה'' של הציונות, שום כבוד לא חולקים שם לנרצחים.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    גם אני הייתי מקיא מלדרוך על אדמת פולניה. (ל''ת)

    המטיף, 16/03/07 12:08

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    משלחת של בית הספר תיכון עירוני י''ד בתל-אביב- הם מתל אביב, הרי לכם

    גועל נפש, 16/03/07 11:05

    הפתרון.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    נו ברור, תלמידים מתל אביב, שמאלנים בלי כבוד להיסטוריה וליהדות.

    הייתי במשלחת, 16/03/07 11:05

    התשובה בכתבה.
    ''ממשלחת של בית הספר תיכון עירוני י''ד בתל-אביב''

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    קודם כל להעיף את מנהל ביה''ס לכל הרוחות. מישהו צריך לקחת אחריות

    Yossi V, 16/03/07 10:48

    אחר כך צריך להתחיל ללמוד ולהבין שהנערים האלה אינם אלא פרי התרבות והחינוך היהודי - ישראלי.

    'מה כולנו כאלה...'? כן כולנו כאלה. מרעישים, מטנפים, גונבים, ומתעמרים בכל מי שקבענו לגביו עליונות. יהיו אלה הפולנים, ההודים, הפלשתינאים, או כל מי שהישראלים יבחרו לעצמם לצורך העניין.
    אלו הם ישראלי העתיד: חיילים, רופאים, מנהלים וחברי כנסת. הכל בדיחה עצובה.

    הגב לתגובה זו

    • מה אתה רוצה מהמנהל? מי שאשם זה הילדים והוריהם

      מתעניינת, 16/03/07 14:01

      מה אתה רוצה מהמנהל ?

      מהמתואר בכתבה, ברור שעשו סינון, ושהנערים לא הראו התנהגות חריגה לפני כן.
      אז מה, מנהל שיש לו מאות או אלפי תלמידים צריך לגור שבוע אצל כל אחד בבית, ולעקוב אחרי הרגלי השתיה שלו בשעות הלילה?
      או שאולי המנהל צריך לממן בדיקה פסיכולוגית לכל נער, גם כזה שלא מראה סימנים בעייתים (וזה צריך לבוא מכיס של המנהל, כי משרד החינוך בטוח לא יממן את זה)?

      עכשיו המנהל צריך לאבד משרה ופרנסה למשפחתו, בגלל הילדים המטומטמים האלה?

      מי שבאמת צריך לדעת מה קורה איתם, זה ההורים.
      ויותר מזה, האחראים הראשיים והסופיים הם הנערים עצמם. הם לא ילדים בני חמש, אלא אנשים עם מצפון והכרה. אני מקווה שהם עצמם יחוייבו לממן את הנזק, על-ידי עבודה ולא בעזרת ההורים.

      ואגב, אני לא מקורבת למנהל ולא מכירה את הנפשות הפועלות.
      אבל בתוך מי שלמדה במערכת החינוך, וראתה חברים שלה עושים שטויות, בלי ידיעה ובלי שליטה של המורים...
      אני רק אומרת, שלמנהל מגיע בירור.
      אם הנערים הראו סימנים בעיתיים, אז שהמנהל יחטוף על הראש. אבל אם לא היתה לו דרך לדעת, אז הניחו לו.

      הגב לתגובה זו

      • מסכים לגמרי

        שחר, 16/03/07 16:03

        שיעבדו וישלמו מכיסם את הנזק.

        הגב לתגובה זו

        • התלמידים במשלחת

          אוסנת, 16/03/07 16:22

          מהכרות אישית עם התלמידים הנ''ל, עלי לציין, שהמושג בני טובים מתייחס להתנהגות שלהם בביה''ס שהיא ,נורמטיבית לחלוטין ולא על מצבם הסוציואקונומי. לא היה אף רמז מקדים בהתנהגותם היומיומית שיכול היה להוות נקודת ציון לבאות. הנטיה להאשים את מנהל ביה''ס בכל מפגע חינוכי אפשרי היא טעות, מכיוון שההשפעה החינוכית העיקרית על נוער היא בראש ובראשונה של ההורים. לצערנו, ההורים של היום נוהגים לדרוש מהסביבה הכל אך לתפקד באחריות הם עדיין לא למדו. מוטב שיבדוק כל הורה את התנהגותו של ילדו בבית. האם ילדכם מקשיב לכם? האם ילדכם מבצע את המשימות שהוא מתבקש בבית?

          הגב לתגובה זו

    • חחח, טוב שלא ביקר שם ח' כמוך

      Avi Ecuador, 16/03/07 23:20

      תבקש שמישהו יוריד את המים עליך יוסוף.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    למי שבאמת איכפת לו ממה שקרא בפולין בשואה

    לא לנסוע, 16/03/07 10:45

    כף רגלו לא תדרך על אדמת פולין ובוודאי שלא יוציא שם גרוש. ללמוד על השואה אפשר מספיק טוב בארץ - וכאן גם נמצאים שארית הניצולים שהם ''המורים'' הטובים ביותר למה שקרה שם. ומי שילמד לא יסע לשם. זה בטוח.

    הגב לתגובה זו

    • מסכימה מאוד

      טל, 16/03/07 12:30

      הטיולים האלה שנכון שיש בהם חלק רציני וכואב הפכו לדעתי לכיף בשביל החברה, הם מטיילים ומבלים גם במקומות שלא קשורים לשואה ומפספסים את המטרה. שישארו פה וילמדו מעדים.

      הגב לתגובה זו

    • כל כך מסכימה איתך (ל''ת)

      טלי, 16/03/07 12:50

      הגב לתגובה זו

    • Completely agree. (ל''ת)

      Avnera, 16/03/07 14:10

      הגב לתגובה זו

    • מסכימה מאוד (ל''ת)

      שיר, 16/03/07 16:20

      הגב לתגובה זו

    • לא נכון

      gfdgdf, 16/03/07 16:21

      הנסיעה היא לחוות להרגיש להתחבר למקום שבו נהרגו יהודים בדם קר. אין משתווה למראות הריחות והתחושות שעוברות בגופך מול תאי הגזים מול המשרפות.שומדבר לא משתווה למסע לפולין,מי שלא היה שם פשוט לא יודע על מה מדובר.

      הגב לתגובה זו

    • צודק - זה לא טיול כיפי לחו''ל

      כמו שהרוב, 16/03/07 17:28

      לנצל את זה למטרות ''כיף'' זה מגעיל. מי שבאמת אכפת לו - לא מתקרב.

      הגב לתגובה זו

    • לא לעזור לכלכלה הפולנית עם הנסיעות האלו..... (ל''ת)

      סתם אחת, 16/03/07 18:03

      הגב לתגובה זו

    • טמטום!

      אחת שהייתה שם, 23/03/07 10:59

      כיצד אתה יכול להגיד זאת אפילו לרגע??? אתה בחיים לא תוכל להבין עד כמה זה חזק להיות שם, במחנות ההשמדה והריכוז, ךדרוך על אדמה שבה הם קבורים, לדרוך על אדמה שבה ירו בהם או שבה הם נחנקו לפני כה שנים רבות, לדרוך על אדמה שבה הם הלכו בחוסר כוח אל מותם בידיעה מוחלטת לכך... זה כה חזק עד שחלק לא מצליחים להתמודד עם זה וכחודש אחרי זה הם עדיין לא מצליחים לתפקד... זוהי חוויה משנת חיים.... וכל אלו הטוענים אחרת הם טיפשים או שפשוט לא היו שם!

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    אלה תלמידים מבית טוב ???

    רועי, 16/03/07 10:43

    אז מהיכן הם קיבלו את התרבות הקלוקלת הזאת ???
    מבית הספר ???
    בושה וחרפה
    יש לחייב את ההורים על הנזק !
    ולפרסם את שמות הנערים ''הטובים'' בעיתונות.
    מעניין אם אלו נערים מקובלים .
    ואם כן.
    אז
    למה???

    הגב לתגובה זו

    • ''בית טוב'', הכוונה בית עשיר ומבוסס, והילדים חיים בהפקר

      מורה, 16/03/07 11:31

      זו הכוונה בבית טוב. הילדים מקבלים חופש מוחלט, ברמה של הפקרות.

      לילדים כאלו קונים רכבים מפוארים, מארגנים להם טיסות לחו''ל, ורוכשים עבורם את מיטב מוצרי האופנה.

      אחר כך מתפלאים ושואלים מה קרה.

      הגב לתגובה זו

      • נכון בית טוב זה כסף

        עדי, 16/03/07 12:28

        נערים ונערות כמוני מבית ''פחות טוב'' לא נסעו לפולין. אפילו שרציתי לא נסעתי כי להורים שלי לא היה כסף לשלם....

        הגב לתגובה זו

        • נכון מאוד (ל''ת)

          id, 16/03/07 12:50

          הגב לתגובה זו

  • 1.

    ככה זה עכשיו במשלחות לפולין (ל''ת)

    חסוי, 16/03/07 10:29

    הגב לתגובה זו