• 50.

    תעלת הימים היא אסון אקולוגי

    שרית, 12/03/07 12:56

    מדענים מכל התחומים עשו בדיקה ראשונית למשמעות החיבור בין ים סוף לים המלח וגילו כי תוך פרק זמן מסויים (לא ניתן להגיד בדיוק מתי) ערבוב שני סוגי המים (המים בים סוף שונים בהרכבם מים המלח) ייבצר גבס אשר יישקע בתחתית ים המלח וכל הים יהפוך ללבן! ים המלח הוא תופעת טבע ייחודי ביותר ואסור לתת לפרוייקט הזה להתקדם - הוא יהרוס לנו ולירדנים את האוצר היקר הזה.

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    משנת 96 פרס לא עשה כלום רק קוקטיילים וטיולים בחול (ל''ת)

    אל על, 12/03/07 06:57

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה.... הכָּל-כָּך גָלוּתִּי...

    עמי, 12/03/07 00:35

    הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה.... הכָּל-כָּך גָלוּתִּי...

    הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה.... המַמְלַכְתִּי, המַלְכוּתִּי, האַלְמוּתִי, הסַמְכוּתִי, החָזוּתִי, חֲסַר-החָזוֹן, הנוֹכְחִי, העַכְשָווִי,
    אֵיך... ? אֵיך... ? אֵיך... ? וְכֵּיצַד... ? את חֶרְבּוֹן-חוּרְבָּן אוֹסְלוֹ - בחוסר תְּבוּנָה עִיקֶשֶת-נֶחֱרֶצֶת-נִמְרֶצֶת כָּזוֹ,
    בֱּקַלּוּת-דַּעַת בִּלְתִּי-נִסְבֶּלֶת, נוֹרָאָה- אָיוּמָה-מַחֲרִידָה-פַאטַאלִיסְטִית שֶכָּזאת, עלינו הֵשִית, הֵמִיט והֵבִיא ?
    אֵיך מֶשֶך שָנִים בְּשִיטָתִיוּת אָחֵז את עינינו, שִטָה בָּנוּ, הוֹלִיכנוּ שוֹלָל, עַם שָלֵם (!), בהִתְחזוּתוֹ לנָבִיא...
    ''מזרח תיכון חדש'' הִצְהִיר, אֲנִי, רַק אָנוֹכִי, אֱזוֹם, אָקִים ואָבִיא !
    דָּם כּה רַב נִשְפַּך לשָוְוא מאז בעטיו, דָּם כּה רַב, דָּם יְהוּדִי וערְבִי.
    הגַאלִיצְייאנֶר הַלָזֶה.... האָנוֹכִיּי, החַתְרָנִי, התַכְכָנִי, התַכְסְסָנִי, הסַכְסְכָנִי, החַיְיכָנִי, הכּוֹחָנִי, הכּה בִּלְתִּי-חִינוּכִי, הכָּל-כָּך גָלוּתִּי...
    כמעט כל דבר בּוֹ נָגַע, אותו עָשַה, נִרְאָה תָּמִיד מִשוּם-מָה, סַסְגּוֹנִי, מְלָאכוּתִי, עַרְטִילָאִי, שַבְרִירִי, פַּזְּרָנִי, גַּנְדְּרָנִי, בִּלְתִּי-יַצִּיב, חָלוּל, נָבוּב, רֵיקָנִי,
    צֵל מִתְּעַרְבֵּל, מִתְּעַרְפֵּל, מִתְּפַּתֵּל, צֵל מְהַתֵּל, צֵל קְלוֹקֵל, מִתְּעַקֵל, עַקְמוּמִי, צֵל מַשְלֶה, הָזוּי, שָגוּי ובָּדוּי, לִיווה צְעָדָיו, צֵל דִימְיוֹנִי, תַּעֲתּוּעִי
    בתוכן דבריו, בָּם גָלוּם חֶזְיוֹן שווא, לא תִמְצָא, לוּ אַף חִיפּשְת, דבר-מה מַעֲמִיק, מַשְמָעוּתִי, עֶרְכִּי, מַהוּתִי, מְצִיאוּתִי, אֲמִיתִּי,
    בסופו של דבר, אף כי הסתובב רבות בעולם, שייך היה ''לכולם'' (ציפית ממנו להיות וודאי עַצְמָאִי, מִקְצוֹעִי, תַּכְלִיתִי),
    בָּחַר להיות יְצוּר מִתְקַרְנֵף, מִתְחַנֵף, מִתְחַפֵף, מִתְבַּלֵף, מְזַיֵיף, לַחֲלוּטִין מִשְתַּקֵף, ולְגַמְרֵי, לְגַמְרֵי, עֲלוּתִי, גָּלוּתִי, בְּדוּתִּי ותְּלוּתִי.

    הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה... הפוֹלָנִי ? הוִישִינוֹבִי ? הבּוּקוֹ-וִינוֹבִי ? הבַּקְבּוּקִי-נוֹבִי ? הקִישִינוֹבִי ? הקִישְטָה-הקִישְטָה- וִינוֹבִי !
    הלִיטָאִי ? הלְטָאִי ? הלוּלְיָינִי, הנַפְתּוּלִי, הערמומי, התחמני, התַכְכָנִי, התַכְסְסָנִי, הלַהֲטוּטָנִי !
    בחייו מְצוּחְצָח, מְגוֹהָץ, מְעוּנָב, מְגוּנָב, מְקוֹרָב הָיָה - רִווחִי, רַאַוותָנִי, גַּאַוותָנִי, אַהֲבְתָנִי, תוֹעֲלְתָנִי, נֶהנְתָנִי,
    אוֹפִי זוֹמֵם, תַּחְמָן-תַּכְכָן, תַכְסְסָן-סַכְסְכָן הָיָה לוֹ, אוֹפִי אֲשֶר רוּבּוֹ כְּכוּלוֹ הָיָה, נִשְאַר וְנוֹתָר חַתְרָנִי
    איש תְּאֵב שִלְטוֹן ושְרָרָה בְּלִי מֶצרִים, לְלא-מַעֲצוֹרִים, בְּלא-רֶסֶן וגְּבוּל, הֲפַכְפַּך וצָבוּעַ, שְאַפְתָּנִי.

    הגב לתגובה זו

    • הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה..הקוֹלְחוֹזִי, המְחוֹזִי, הלוֹעֲזִי,הפוֹחֲזִי

      עמי, 12/03/07 04:22

      הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה... הנִצְחִי, הבִּלְעָדִי, האַגָּדִי, שאחריו יכול לבוא רק המַבּוּל, אשר הוֹכִיחַ עצמו כפוליטיקאי שִטְחִי, כָּל-כָּך בִּלְתִּי-יְסוֹדִי
      איך את ''הֶסְכֵּם'' אוֹסְלוֹ יָזַם, רָקַם, בִּשֵל ורָקַח מאחורי גַבֵּנוּ ומאחוֹרֵי גַב רַבִּין באוֹרַח כּה אוֹבְדָּנִי, סוֹפָנִי וסוֹדִי ?
      ''הֶסְכֵּם'' שסוֹפוֹ היָדוּעַ, הקזת דָּם קָבוּעַ, באוֹפֶן אִישִי, יְצִירָתִּי, שִיטָתִי, אֲמִיתִּי, רִשְמִי, יִיחוּדִי, ייעוּדִי, תְּמִידִי, מְקוֹרִי, מַדָּעִי, בִּלְעָדִי, הֲמוֹנִי, עוֹלָמִי, עֲמָמִי, הֲדָדִי
      על כך לא לקח (כָּרָגִיל) כל אַחֲרָיוּת על עַצְמוֹ, לא אמר: הדָּבָר ''לא הָיָה קוֹרֶה בִּלְעָדִי'' - הֶעדִּיף לִהְיוֹת צִפְעוֹנִי, קִיפּוֹדִי , שאיננו יוֹתֵר יְדִידִי.
      אוּלַי (לא רַק) משוּם כָּך נוֹתָר בִּיְסוֹדוֹ, בכל קְלִיפָת-כְּבוֹד-הוֹד-מְאוֹדוֹ, כּה לא אָהוּד, כּה-לא-חָמוּד, שָרוּי בְּבִּידוּד, מָאוּס, מְנוּדֶה, מְבוּזֶה וגַּלְמוּד,
      חָשוּב אך חָשוּד, בסתר-חַתְרָן, לאוֹר-שֶמֶש-שַקְרָן, בפְּרוֹבוֹקָצְיוֹת ואִינְטְרִיגוֹת לִשְמָן, מצאת בו תָּמִיד שוּתָּף גֵּאֶה, זָקוּף, מָסוּר, בָּקִיא, נֶאֱמָן
      בְּרֶפוּבְּלִיקת-בָּנָנוֹת אֲשֶר שְמָה יִשְרָאֵל, דוּגְמָא ומוֹפֵת שִמֵש לשוֹרֶש הָמָן, יָדוֹ בּכָּל – אַך יָד כָּל בּוֹ גַם !
      אַף אִם, למַרְאִית עַיִן, לא נִיכְּרוּ בּוֹ כָּלִיל פַּעֲמֵי ואוֹתוֹת הזְמָן,
      נִרְאֶה הָיָה באַחֲרוֹנָה, כִּי בְּכָּל זאת בָּא בָּימִים, נֶחֱלָש ותָשַש, נוֹאָש מִתְכָכָיו, קָמַל ונָבל , עֲיַף וזָקַן.

      הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה... הַלָזֶה... מְרוּבֶּה הדֵעוֹת, בַּעַל אֵינְסְפוֹר-זְרוֹעוֹת, ממשפחת חֲסְרֵי-החוּלְיוֹת, מרוּבֵּי-צְלָעוֹת, הרַב-לְאוּמִי, הכּה רַב-פַּרְצוּפִי
      אֶת כּל שֶעָשָה, פּוֹלִיטִית עָשָה, בְּאוֹפֶן כּה שִטְחִי וְרָדוּד, מָרוּט, יָרוֹד ומָרוּד, באוֹרַח עָלוּב, בּוֹאֵש, מַבְאִיש, מֵבִיש, דַל, חֲפִיפִי
      כשֶהָיָה צָרִיך, יָדַע אל-נָכוֹן, לִזְחוֹל עַל גָּחוֹן, אף שֶהֶעֱדִיף רוֹב ימיו, שְעוֹתָיו וזְמָנוֹ לִשְהוֹת וּלְבַלוֹת במחלקה ראשונה באוויר - כעֲפִיפוֹן
      חַמקְמָק כשְפִיפוֹן, חַלקְלָק כצְלוֹפָחוֹן, חָנַק כְּפִּיתּוֹן, מֵרִיחַ תְּכָכִים כדְבִיבוֹן, חבֵר נֶצַח-בצַחֲנָת-מִטְבָּחוֹן מִמֶנוּ בּוֹאֵש-נוֹדֵף-למרָחוֹק-לעַד-סִירָחוֹן,
      בעל תֵּשַע נְשָמוֹת, נֶעדַּר אַשְמוֹת, חֲסַר-עַכָּבוֹת, עָקָר מַחֲשָבוֹת, נִשְרָד כְּחָתוּל, מתִּשְרֵי עד אֱלוּל, מְאוּנְפָף, מְיוּפְיָיף, מְזוּיָיף, מְחוּנָף, מְחוּפָף, שְפִיפִי, אֲפִיפִי.

      הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה... הקוֹלְחוֹזִי, המְחוֹזִי, הלוֹעֲזִי, הפוֹחֲזִי, השַעַטְנֵזִי, הנִיבְזִי, הנְלוֹזִי, הזַרְזִירִי, המַמְזֵרִי, החֲזִירִי, החֲזַרְזִירִי, הכְּלָל-לא-נְזִירִי, הכָּל-כָּך גָלוּתִּי...
      התנהלותו בפוליטיקה, בלית ברירה מזכירה (מָה לעֲשוֹת?), מִקְצוֹעַ בִּלְתִּי-נִשְכַּח, עַתִּיק יוֹמִין, מִקְצוֹעַ נֶאֱלָח, מְלוּכְלָך, מִשְלַח-יָד זִילוּתִּי, גְנוּתִּי וזְנוּתִּי
      כשתשמענו מֵגִיב אוֹ נוֹאֵם, משהו לפתע בלבבנו (שוֹמוּ שמיים!) נוֹהֵם, פּוֹעֵם והוֹלֵם, מִתְמַרֵד, מִתְקוֹמֵם, מִתְרַעֵם בְּעוֹצְמָה בִּלְתִּי-נִלְאֵית, חַתְרָנִית, אַדִּירָה-כַּבִּירָה בחָזֶה
      אך אימרו-נא, מַדוּעַ, המצב עמו מתפרש-מתרחש ונשמע כל-כך גָרוּעַ ? מַדוּעַ, למען השֵם, נדמה או נראה כי הוא תָּמִיד מִתְחַזֶה ? ? ?
      מָה חֲבָל, כּה חֲבָל, כי את תככיו-מעלליו-הונאותיו-תַּעֲלוּלָיו-לַהֲטוּטָיו-גַּחמוֹתָיו-תַּרְגִּילָיו-שְקָריו וּכְּזָבָיו, לא הֶעלוּ עד-עַתָּה על בָּמָה בְּתוֹר מַחֲזֶה.

      הגב לתגובה זו

      • גַאלִיצְייאנֶר מִמֶנוּ לא הייתִ קונה מְכוֹנִית מְשוּמֶשֶת

        עמי, 12/03/07 09:21

        גַאלִיצְייאנֶר מִמֶנוּ במְצִיאוּת - לא היית וודאי מעיז או מהִין לִקְנוֹת מְכוֹנִית מְשוּמֶשֶת
        אלא אם כן פקדה אותך, תקפה אותך, מחלת העַשֶשֶת
        נמצא בראש פירמידה, היררכיה פּוֹלִיטִית-נִיצְחִית יְהִירָה, מוּשְחָתָּה, יְשִישָה, אֲדִישָה, אָנוֹכִית, אֲטוּמָה וְכּוֹתֶּשֶת,
        היררכיה אשר את חיינו מְשָתֶּקֶת, עתידנו מְפָרֶקֶת-מְפָבְּרֶקֶת-מְמָרֶקֶת, חזוֹננוּ חוֹרֶשֶת, עלינו חוֹלֶשֶת, אחרינו בּוֹלֶשֶת
        אֵיך... ? אֵיך... ? אֵיך... ? אֵיך אֵרַע... ? כֵּיצַד קָרָה... ? שֶהִצְלִיחַ במַעֲרוּמָיו ותְּכָכיו לְהַעֲרִים כָּך על עמו ואֶחָיו
        להֲפוֹך בִּין-לַיִל מְדִינָה רַעֲנָנָה-צְעִירָה, יְצִירָתִית, עַצְמָאִית, אוֹפְטִימִית, בְּרִיאָה, שְמֵחָה, שוֹקְקָה, בְּטוּחָה בְּעַצְמָה,
        ליֵישוּת עַצְבָּנִית, מְסוּכְסָכָה, נִרְעֲדָה, נִפְחֲדָה, אֲחוּזת חִיל, אֵימָה, חֲרָדָה, שְסוּעָה, קְרוּעָה, פְּרוּעָה, פְּצוּעָה, מְפוּלָגָה, מְפוּצָלָה, גַּלְמוּדָה, נִלְעָגָה,
        חֶבְרָה סַכִּינַאִית, אַלִּימָה, מִילִיטַרִיסְטִית, בְּרוּטָלִית, חַלָּשָה, נֶחְלֶשֶת, מוּחְלֶשֶת, מוּתֶּשֶת, עַל כָּל צַעַד ושַעַל, מעַצְמָה בִּלְבַד רַק חוֹשֶשֶת,
        תִּקְווָתוֹ, ''חָזוֹנוֹ'', פּוֹעֲלוֹ – עַד לְאַחֲרִיתוֹ - לבֶטַח מִבּוֹא מְבוֹשֶשֶת.

        גַאלִיצְייאנֶר שמְקוֹמוֹ הַהֶגְיוֹנִי, הטִבְעִי, הַמִתְבַּקֵש בְּגִּילוֹ, צָרִיך לִהְיוֹת כְּבָר מִזְמַן בְּבֵית-אָבוֹת
        מְשָמֵש עֲדַיִין ''מִשְנֶה לְ...'' בארְצֵנוּ המְיוּסָרָה-אוּמְלָלָה, אֶרֶץ תַּלְאוֹבוֹת, שוֹפעת-מְלאת-מְרוּבָּת מַכְאוֹבוֹת ואַכְזָבוֹת
        בזִקְנָתו המביישת נְעוּרָיו אֵינוֹ מִתְכּוון, כנִרְאֶה מְמַאֵן, לְהִתְיישֵב וְלִכְתוֹב זִכְרוֹנוֹת,
        אוֹזְנָיו עֲרֵלוֹת-אָטוּמוֹת, מִשְמוֹעַ קוֹל בְּכִיוֹת-אָחִים-אֶזְרָחִים, נְהִיוֹת, קִינוֹת, יְבָבוֹת
        וכְּבָר אָמַר הנָבִיא: שִינֵי בָּנִים תִקְהֵינָה באֱכוֹל בּוֹסֶר אָבוֹת.

        הגב לתגובה זו

  • 47.

    ''קסאמים שמסאמים'' - ההתבטאות הכי אומללה בכנסת ה-17.

    יעקב, 11/03/07 21:49

    ''קסאמים שמסאמים'' - ההתבטאות הכי אומללה בכנסת ה-17. ''קסאמים שמסאמים'', אמר שמעון פרס לעיתונאים שהתקבצו סביבו במזנון הח''כים. פרס רצה להביע את דעתו על אווירת ההיסטריה והפאניקה שמשדרים, לדעתו, פוליטיקאים וגם פרנסי ציבור בדרום, לנוכח מתקפת הקסאמים הנמשכת, אבל האמירה פגעה קשות ברגשותיהם של תושבי שדרות שהכריזו על המשנה לראש הממשלה כאישיות בלתי רצויה. פרס ניסה אחר כך להסביר, אבל גם התפתלויותיו לא הצליחו למזער את הרושם הקשה שהותירו דבריו.

    הגב לתגובה זו

    • הקסאם נורה - הלול נפגע

      דוד, 11/03/07 22:38

      הקסאם נורה - הלול נפגע

      שתי רקטות קסאם שנורו הבוקר לנגב המערבי גרמו לפציעת אדם קל, ולמותן של עשרות תרנגולות אחרי תקופה שקטה יחסית, תושבי שדרות קמו הבוקר לקול פיצוץ. שתי רקטות קסאם נורו הבוקר לעבר שטח ישראל, כאשר אחת פגעה בשדרות והשנייה נחתה באזור הנגב המערבי. אדם אחד נפצע מרסיסים ושני בני אדם נוספים לקו חרדה. קסאם שנחת באחד הקיבוצים בנגב המערבי גרם למותן של כמה עשרות תרנגולות ולנזק למבנים חקליאיים. ''החיים שלנו הפכו לבלתי נסבלים'', סיפרה רינה מור-יוסף, תושבת העיר.

      הַבּוֹקֶר (בּוֹקֶר יום א' 17.9.2006 ובּוֹקֶר יום ה' 16.11.2006) קָרָאתִּי שֶבְּקִיבּוּץ גֵבִים
      נָפַל קַאסָם וגָּרַם לְמוֹתָן של עֲשָרוֹת תַרְנְגוֹלוֹת
      זֶה הִזְכִּיר לִי כִּי לֹא מִזְמַן, הִצְהִיר מְיוּדָּעֵנוּ פֶּרֶס: ''קַאסָאמִים שְמַאסָמִים''
      הַנוֹפְלִים, כַּיָדוּעַ, בְּלִי לְהַבְחִין אוֹ לְהַבְדִיל כְּלָל, בֵּין יָמִים לְלֵילוֹת
      באֲמִירָה אוּמְלָלָה זוֹ, הֵבִיא פֶּרֶס שֶפַע שְאֵלוֹת, תְהִיוֹת, פְּלִיאוֹת וּתְמִיהוֹת...
      מִחוּשָם-תֶּרַח-שוֹטֶה-עַרְמוּמִי-תַכְכָנִי-תַכְסְסָנִי-סַכְסְכָנִי
      אַשְמַאי-זָקֵן-מִתְנָוֵון-מִזְדָקֵן-מִסְכֵּן-מִתְרוֹקֵן-יָשִיש-אָדִיש שֶבְּמַהֲלֶך חַיָּיו הִיכָּנוּ
      מַכּוֹת קָשוֹת-''בִּלְתִּי-נִילְאוֹת''-חֲזָקוֹת-אֵיתָנוֹת-נִימְרָצוֹת עַל הַרֹאש טְרַח בְּפַּטִיש
      בָּרוּר כִּי אֵין בִּכְלָל כְּבָר מָה לְצַפּוֹת – יַעַן אָכֵן הַמַצָּב עַתָּה כֹּה בִּיש וּמֵבִיש
      אֵין אַף מָה לְיַיחֵל מִכָּל ''הַנְהָגָתֵנוּ'' לְנִיסִים כָּלְשֶהֵם, נְצוּרוֹת, נִפְלָאוֹת, גְדוֹלוֹת.
      אוּלַי, אִם יִקְרֶה-יאֱרַע הַדָבָר, אַחֲרֵי שֶפֶרֶס יִקְבּוֹר אֶת כּוּלָנוּ....
      לֹא יִהְיֶה מָקוֹם לִשְאוֹל אוֹתוֹ וְאוֹתָנוֹ יוֹתֵר שְאֵלוֹת.
      אוּלַי... ? יִיתָכֵן... ? אִם יִתְרַחֵש הַדָבָר... ?
      ופֶּרֶס יֵיאָלֵץ לאַרֵחַ-לְחֶבְרָתָן, לִשְהוֹת-אַף-בִּמְחִיצָתָן, שֶל שְלָדִים וְשֶל גוּלְגָלוֹת
      יַפְנִים וְיַבִין, כִּי לְגִיל תָּשוּש, קָשִיש, מַתְּשִיש, מַחְלִיש ומֵתִיש
      מִזֶה זְמַן רַב כְּבָר הגִיעַ
      וְאוּלַי מוּטַב כִּי יִפְרוֹש לוֹ עַתָּה וְיִכְתוֹב אִם יַסְפִּיק (כַּנִרְאֶה לֹא יַסְפִּיק...) זִכְרוֹנוֹת.

      הגב לתגובה זו

  • 46.

    כל החזונות של פרס הורידו אותנו יגון שאולה....... (ל''ת)

    ג'ינג'י, 11/03/07 20:26

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    ''עיצרו את העולם – רגע לפני שהעולם ייעצר לכם''

    יעקב, 11/03/07 19:33

    ''אחי ואחיותי החדשים, צר לי עליכם, אתם שבעל כורחכם צורפתם למשפחתנו המתרחבת משבוע לשבוע. רק אנו, חברי המשפחה הוותיקים, יודעים מה באמת עובר עליכם בשעות אלה, בימים אלה.
    והאמינו לנו – זה עוד החלק הקל. לאחר השבעה – מהיום השמיני והלאה – מתחיל מסע הייסורים הקשה מכל. אתם תקומו משבעת ימי האבל ותגלו שעולם כמנהגו נוהג, אנשים חוגגים ושמחים, אוכלים ושותים, בתי העינוגים מלאים מפה לפה. ואתם לא תבינו איך זה שהעולם לא נעצר ? איך זה שהשמש זורחת כמדי יום ביומו ? ...כאילו לא נפל דבר בישראל. ופתאום תבינו שצץ לו קיר גבוה, שיחצוץ מעתה ביניכם לבינם.
    ותתחילו לשמוע את כל המשפטים שהייתם גם אתם נוהגים לומר, כשהייתם ''שם'': ''תהיו חזקים בשביל הילדים'', ''החיים חזקים מכל דבר'', ''החזיקו מעמד'', ושאר משפטים חסרי תוכן ומובן למי שאיבדו בשר מבשרם.
    ויותר מכל – היזהרו מפוליטיקאים ומעיתונאים חסרי מצפון. אלה ינסו להוציא מכם אימרות גורפות-רייטינג ומקדמות-פריימריס. ובינינו – מי אנחנו שפתאום דעתנו חשובה יותר ? בעלת משקל יותר ? מדוע פתאום שואלים אותנו מה דעתנו על ההסכמים ומה לדעתנו הממשלה צריכה לעשות ואם צריך לנקום, לסלוח, לשנוא, לאהוב, להרוס, לגרש, להרוג ?
    בתי, תמר קרלבך-ספיר, נהרגה בפיגוע בקו 5. ואם אותי ישאלו, אומר להם רק זאת: הניחו לנו בכאבנו. אצלנו כל לילה האוטובוס מתפוצץ. צאו אתם, שבן משפחתכם אולי יהיה באוטובוס הבא, צאו להפגין, עיצרו את התנועה, עיצרו את העולם – רגע לפני שהעולם ייעצר לכם''.

    יעקב ספיר, צפריה.

    הגב לתגובה זו

    • מַהוּ ''פִּיגוּעַ בִּיטְחוֹנִי שֶל מַמָּש ?''

      שלמה, 11/03/07 21:33

      שמעון פרס אמר בשידור בערוץ 2, כי יש גורמים נוספים המאפשרים להאיץ עתה את תהליך השלום, ובכללם ''העובדה שעברו כחודש וחצי ללא פיגוע ביטחוני של ממש'' (''הארץ'', 12.3).
      שר החוץ טבע מונח חדש, ועליו להסבירו. מהו ''פיגוע ביטחוני של ממש'' ? כלומר, מהו המספר המִזערי של ההרוגים הישראלים, הפצועים קשה והפצועים באופן בינוני, העושים פיגוע לפיגוע של ממש ?
      התבטאות זו, ראוי היה שלא תבוא לעולם מפיו של שר חוץ.



      הגב לתגובה זו

  • 44.

    שִיר הַפּוֹלִיטְרוּקִים וְהַפִּישְפְּשִים

    תמרה, 11/03/07 19:30

    שִיר הַפּוֹלִיטְרוּקִים וְהַפִּישְפְּשִים.

    השיר מוקדש לכל החתרנים (הבלתי נילאים), הפישפשים והפוליטרוקים שטיפסו והעפילו מעלה מעלה...

    ...אתה פּוֹתֵח אֵת הטלוויזיה ...ורוֹאֶה פְּנֵי שוּעָל !
    שְפִיפוֹן חֶרֶס הוא זה המְהלֵך... בין טִיפּוֹת גּוֹרָל למַזָּל...
    עיניים גדולות... נוֹצְצוֹת... מַבְרִיקוֹת... תְּאֵבוֹת שִלְטוֹן...
    יֵש לוֹ לשְפִיפוֹן חֶרֶס
    נְצִיג מִפְלָגָה שעל עַמֵנוּ הֵמִיטָה
    רִיקָּבוֹן, שְחִיתוּת והֶרֶס.
    מֶתֶק שפתיים, נוֹפֶת צוּפִים ופה חֲלַקְלַק
    בְּמִילָה לְעוֹלָם לא תִתְפשנוּ – כצְלוֹפָח חֲמַקְמַק !
    תַחְמָן, תַכְכָן, מְדוּשָן, נֶהֱנְתָן, תוֹעַלְתָן
    במְדִינַת-ישראל דוּגְמָא ומוֹפֵת הוא לשוֹרֶש הָמָן !
    וִירְטוּאוֹז, תחבּוּלָן וחַתְרָן – בעל לָשוֹן עֲסִיסִית
    עֵינֵי פּוֹלִיטִיקָאִי עיניו – מֵעִידוֹת על צְבִיעוּת בְּסִיסִית.
    עיניים הֵן כַּידוּעַ – חַלּוֹן אל תוך חֶדֶר...
    ובעיני הנְמִיָה והצָבוֹעַ העם אֵינוֹ אֶלָא עֵדֶר !
    כלַהֲטוֹטָן המהלך על חוּט דַּק - מָתוּחַ עַל-פְּנֵי תְהוֹם
    יִבֵז לחוּקֵי הטֶבַע - לקֶלֶס ולִשְחוֹק יִפְרָע וישים הִגָּיוֹן !
    מַצְפּוּנוֹ לא יִנְקפנוּ, חָלִילָה, כְּלָל וּכְלָל
    חוֹר שָחוֹר הפך הוא להיות עם הזְמַן – בּוֹלֵע חָלָל !
    פְּרוֹבוֹקָטוֹר מוּכְשָר וּמַנִיפּוּלָטוֹר נוֹדַע – בַּעַל שֵעוּר קוֹמָה
    יָשוּב תִמְצאֵנוּ תָּמִיד – רַק ואַך במַחלָקָה רִאשוֹנָה.
    ואִם נוֹתָר בְּך שֶמֶץ סַפֵק אוֹ צֵל שְאֵלָה
    או שֶמָא הָגִיתָ שָגִיתָ בסְתָם אַשְלָיָיה
    דַע לְך, כִּי לא הוּא זֶה, שֶאֵת הַמְדִינָה הֵקִים, ייִשֵב ובָּנָה
    יען פְּנַאי וזְמַן היוּ לוֹ רַק לרָמֵי מַּעֲלָה.
    מְגוֹהָץ, מְצוּחְצָח, מְמוֹרָק, מְעוּנָב
    עַל חֶשְבּוֹן אוֹצָר המְדִינָה נוֹסֵעַ תָּמִיד
    אך אֵין נֶחשַב הוא גַּנָּב.
    נְשָמָה ורוּחַ יֵש לוֹ ? ? ? ...הַס אוֹתָם מִלְהַזְכִּיר !
    אל מַצְפּוּנוֹ אם דִיבַּרְתָ – כְּמוֹ דִיבַּרְתָ לקִיר !

    יפה מאוד,כל מילה בסלע. ל''ת אזרח, 20/10/06 12:15


    מוּל עם המוות, עם שַאֲנָן, אָדִיש ורָדוּם לנֶצַח
    כאשת לוֹט הוא ניצב
    מְתַמְרֵן... מְאַלְתֵר... מְחַלְטֵר...
    נשרד גם אם בִּיש המַצָּב !
    עֵינֵי תַּגְּרָן... עֵינֵי חַתְרָן... (''בִּלְתִּי-נִלְאֶה'')
    עֵינֵי חַלְּפָן... עֵינֵי שַרְלְטָן...
    יֵש לוֹ, לשְפִיפוֹן חֶרֶס
    נְצִיג מִפְלָגָה שעל חברתנו הֵמִיטָה
    רִיקָּבוֹן, שְחִיתוּת והֶרֶס.
    ''אֲנִי מוּכָן לְהַחֲזִיר לך אֵת הַמַפְתְחוֹת!''
    יאמר שְפִיפוֹן חֶרֶס לרַבִּין
    (בִּשְלוֹשִים שְנוֹת אִיחוּר לְפָחוֹת...) - אַך רַק הפֶּתִי מַאֲמִין !
    ...עוד לא איבדנו לחֲלוּטִין בעֵינֵי הַעַם אֵת הַמוּסָר –
    עוּבְדָה ! נותרתי על כַּנִי ! אני עדיין שַר !
    וְגַם אִם קשה להמשיך להוליך כך עָם באַפְסָר
    אפשר תמיד לנסות ולהתחיל מחדש כבר הַחֵל מִמָחָר
    אנחנו הרֵי, אחרי כִּכְלוֹת הכל, נְצִיגֵי הַעַם הַנִבְחַר
    ומִי אָמַר, שֶיָכוֹל מְאד, שזֶה הוֹפֵך כְּבָר לִהְיוֹת מְאוּחָר ?
    מִלְבַד זאת... אֲפִילוּ אִם נִישאֵר רַק בְּתַחְתּוֹנִים...
    נוּכַל תָּמִיד לַרֶדֶת לחוֹף ולהֲפוֹך לִהְיוֹת דַּייָּגִים !
    נֵצֵא לְלֵב יָם... נְנַסֶה לִדְלוֹת ולהַעֲלוֹת בחַכָּה...
    אֵיזֶה טְרִיק... אֵיזֶה פֶּלֶא... אוֹ קֶסֶם...
    שעבוּרוֹ כָּל הַמְדִינָה מְחַכָּה !
    עַל מִצְרַיִם הוֹרִיד אֱלוֹקֵינוּ עֶשֶר מַכּוֹת
    מַדוּעַ שֶבְּגִין אַחַת זוֹ שֶלָנוּ יֵיאַלֵץ העַם לחֲכּוֹת ? ? ?

    הגב לתגובה זו

    • שִיר הַפּוֹלִיטְרוּקִים וְהַפִּישְפְּשִים (ב').

      תמרה, 12/03/07 00:33

      על כּוּלָם נַעֲרִימָה... לְכּוּלָם נִתְחַכְּמָה...
      ''נִסְתדְרָה'' ועוֹד אֵיך !
      לכִּיסְאוֹתֵינוּ לַנֵצַח הַבְטֵח נַבְטִיחַ - שֶיִידַבְּקוּ נְצִיגֵי ''דוֹר הַהֶמְשֵך''...
      פְּרוּסַת לֶחֶם יָבֵש לחוֹלֶה – עָרֵבָה יוֹתֵר לחֵיך
      אף שבעם, לא תמצא עתה, אפילו פַּרְצוּף אחד מחַייֵך !
      וכְמוֹת שהצלחנו, עִם השָנִים, לטַפֵּס מַעלָה-מַעלָה
      נִישַרֵד... נִיוותֵר חֲצִי אֱלוֹקִים...
      כל עוד קיים אללה
      אינשאללה !

      אתה מִתְבוֹנֵן בטלוויזיה ורוֹאֶה פְּנֵי שוּעָל
      שְפִיפוֹן תֶרֶץ הוא זה המְכַּרְכֵּר בין טִיפּוֹת גּוֹרָל לְמַזָּל !
      עֵינֵי אַנָאַקוֹנְדָה
      עֵינֵי פִּיתוֹן
      יֵש לוֹ לשְפִיפוֹן חֶרֶס
      נציג מִפְלָגָה שעל עמנו הֵמִיטָה
      רִיקָּבוֹן, שְחִיתוּת והֶרֶס.
      ''אֲנִי מוּכָן לְהַחֲזִיר לך אֵת הַמַפְתְּחוֹת...!''
      יאמר שְפִיפוֹן חֶרֶס לרַבִּין
      באַרְבָּעִים שְנוֹת אִיחוּר (לְפָחוֹת)
      אך רַק הפֶּתִי מַאֲמִין !
      אַרְבָּעִים שְנוֹת אִיחוּר בִּלְבַד ?
      נִיחָא, נוּ ?! ...אָז מָה בְּכָך ? ? ?
      שַחֲקִי... שַחֲקִי... על החֲלוֹמוֹת...
      מִי עוֹד מַאֲמִין בְּך ? ? ?

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    כך אמרתי על שמעון פרס

    אבא אבן, 11/03/07 19:26

    כך אמר אבא אבן על שמעון פרס:

    ''אם היו מנסים למצוא אולם,
    בו ניתן יהיה לכנס,
    את כל אלה
    ששמעון פרס
    הוליכם שולל...
    לא היו מוצאים
    אולם גָדוֹל מספיק
    בכדי להכילם''.

    הגב לתגובה זו

    • כך כתבתי על שמעון פרס

      משה שרת, 11/03/07 21:51

      כך כתב משה שרת על ''שפיפון'' חרס:

      ''תאוות הפירסום העצמי של שמעון פרס היא מהמפורסמות. הוא ''בונה את עצמו'' בלי הרף, במתוכנן ובמחושב ותוך התמדה שאינה נרתעת משום קושי, על ידי טיפוח קשרים אישיים עם עיתונים ועיתונאים, פירסום מאמרים ומתן ראיונות ודאגה לפירסום סיפורים וסקירות על עצמו ומתנים בסתר של קיצבות מהכספים הסמויים שברשותו. האין דבר התעוררותם החופשית של כמה חברים מסורים למלא את החסר באזנה ההסברתי של המפלגה על ידי הוצאת עיתון ערב כאילו על אחריות עצמם משמשת מסווה למזימתו של פרס ? אל אלוהים, כמה כיעור !'' משה שרת, יומן אישי, כרך ח' עמוד 2315.

      הגב לתגובה זו

      • כך כתבתי על שמעון פרס

        גולדה מאיר, 11/03/07 22:44

        כך כתבה גולדה מאיר על ''שפיפון'' פרס: ''התניתי את השתתפותי בממשלה, בהרחקתו של שמעון פרס מכל עמדה ביטחונית רגישה''.
        גולדה מאיר, ''הפרשה'', עמודים 234-235.



        הגב לתגובה זו

        • כך כתבתי על שמעון פרס

          יצחק רבין, 12/03/07 00:30

          כך כתב יצחק רבין על פרס:

          ''ראיתי בחומרה רבה וכפגם מוסרי ממדרגה ראשונה, את האפשרות שמפלגת העבודה תציע לראשות הממשלה את שמעון פרס שלא לבש את מדי צה''ל''. יצחק רבין, 'פנקס שירות', עמוד 418.



          הגב לתגובה זו

          • כך כתבתי על שמעון פרס

            משה שרת, 12/03/07 04:24

            כך כתב משה שרת על שמעון פרס: ''אני שולל את שמעון פרס תכלית השלילה ורואה בעליית קרנו קלקלה מוסרית ממארת ביותר. אקרע קריעה על המדינה אם אראנו יושב על כיסאו של שר בישראל!''.
            משה שרת, יומן אישי, כרך ה', עמוד 2301.



            הגב לתגובה זו

  • 42.

    שמהנדס יגיד לי- כמה מיים יכולים לזרום ולהתאייד בלי להציף את העמק ? (ל''ת)

    y7, 11/03/07 18:53

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    חזונות פרס עלו לנו בדמים !!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    ואתם שתקתם, 11/03/07 18:35

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    במקום לבנות פילים לבנים, מה אם הנגב והגליל?? למה השמאלנים משקיעים

    לא נחוץ בכלל, 11/03/07 18:27

    במקומות לא דחופים, והאמרה ''עניי עירך קודם'' לא אומרת להם כלום!!

    הגב לתגובה זו

    • כי הם לא יודעים תורה הם בור ועם הארץ

      ', 12/03/07 00:21

      אז מאיפה להם לדעת שעניי עירך קודמים או יותר נכון עניי מדינתך קודמים? ששמעון ישקיע כספים בצרכי ישראל? למה מה קרה? בשבילו זה הישג שהוא משקיע בירדן ולא בעזה...

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    צנזרו צנזרו פרס משלם (ל''ת)

    נמרודי הבזוי, 11/03/07 18:22

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    רק כנופיית פרס תרוויח מהפרוייקטים הללו (ל''ת)

    ואתם שותקים, 11/03/07 18:20

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    תקשורת האתרוגים מצנזרת כל שאלה על ההון של פרס ?? (ל''ת)

    ויש להם סיבות, 11/03/07 18:08

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    מדוע תקשורת האתרוגים מסתירה את ההון של פרס ?? (ל''ת)

    הם שותפים ??, 11/03/07 17:45

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    לפני כל החזונות שווא שיגיש הצהרת הון כולל בנו ואחיו וחברות הקש (ל''ת)

    תהיו המומים, 11/03/07 17:44

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    oslo # 2 is coming (ל''ת)

    oliver, 11/03/07 17:43

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    רק כנופיות פרס ואולמרט ייגזרו קופונים מעסקי האויר החדשים (ל''ת)

    מדינת ישראל, 11/03/07 17:43

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    חחח, שיעשו שדה תאופה ברמת הגולן

    Avi Ecuador, 11/03/07 17:39

    התירים יבואו ישר לצפון.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    חחח, מתי בונים גשר בין הירח לכדור הארץ?

    Avi Ecuador, 11/03/07 17:16

    במקום משקפת פרץ יוכל להשתמש בטלסקופ, כן לפחות הוא עובד בלי המכסים על המשקפת, מזל שפרץ לא הסביר לו איך משתמשים במשקפת.

    הגב לתגובה זו

    • חחח גשר בין הירח לכדור הארץ, גדול! (ל''ת)

      שמואל, 11/03/07 18:28

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    חחח, פרס עם משכפת בלי מכסים להבדיל מפרץ

    Avi Ecuador, 11/03/07 17:10

    כן, בכל מקרה יש לשניהם מכסים במוח.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    נו באמת...

    Aci Ecuador, 11/03/07 17:09

    מחפשים איך להתעלם מהעתיד ויש להם כלכלה; חחח.
    החזון צריך להיות קודם מדינה ליהודים שבסכנת השמדה ושתשרוד ותובטח לעתיד דורות ובעצם לעד.
    למי תבנו את המדינה?! לפלסטינים שאפילו לא יאפשרו ליהודים לנשום ב''שלום'' איתם ובתוכם?!
    זה כמו לדעת שעומד ליפול עליך בקרוב מתאור גדול ולאדות אותך ואתה עם חזון לטפח את הגינה ולשתול פרחים יפים.
    יופי פרס, תסיטו את עם ישראל מהעיקר שאפילו לא ישאר לו איך לשרוד.
    הפרוייקט הרציני ביותר היום היה יכול להיות מחסנים מסוגם של יוסף במצריים להכנה ל 7 הפרות הרעות שבאות עלינו בריצה ומקלטים אטומים והרבה אמבולנסים חדשים ובתי חולים תת קרקעיים שאם יוכנו יבינו רשעים שאנו מכירים אותם ומתכוננים אליהם ואולי יבינו הם והאירופאים שאין להמשיך ולתמוך בדרך הרשע ואולי לא נשתמש במחסנים במקלטים ובאמבולנסים והם יחסכו הרבה הרוגים פצועים הרס ושכול ואולי שואה.
    על מה הם חולמים אידיוטים היום...?
    רוצים להזכר בהסטוריה לאחר מותם...
    חחח.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    גם אוסלו היה חזון של פרס........ (ל''ת)

    *תוכנית עבודה??, 11/03/07 16:53

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    פרץ יותר מוכשר כי הוא יכול לראות במשקפת אטומה (ל''ת)

    אחד העם, 11/03/07 16:07

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    אני לוזר? ככככןןן (ל''ת)

    ממש, 11/03/07 15:55

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    חוצפת הפוליטיקאי עושה עבודה הכי גרוע ומבקש תודה ומחיאות כפיים (ל''ת)

    אני עשיתי אני, 11/03/07 15:51

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    תודה לפרס על השמש והירח (ל''ת)

    חוזה עם קרניים, 11/03/07 15:37

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    פרס למד ממני, הוא כבר לא מסדר את המכשיר המסובך לבד, עומד שם מקצוען.

    פרץ, 11/03/07 15:34

    שמוריד לו את את המכסים מהמשקפת.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    שדה תעופה משותף - אסון לאילת.

    אילתי, 11/03/07 15:11

    את פרס זה לא מעניין, יש לו רק עוד כמה שנים לחיות לפני שייאסף אל אבותיו אבל את הנזקים שהוא גורם ייקח עשרות שנים לתקן.
    יש סכנה שכל פעם שיהיה איזה ריב מדיני הירדנים יפסיקו את התיירות לאילת.
    נחיתות לאילת תהיינה בעדיפות נמוכה וכו'.
    האילתים לא רוצים את הטמטום הזה אלא שדה תעופה ישראלי קרוב לעיר.
    כל פעם שמשהוא כזה מתחיל לזוז פרס קופץ ומקלקל את זה להנאתו.

    הגב לתגובה זו

    • פרס אסטרואנאט שאיבד את כוח המשיכה לכדור הארץ

      Avi Ecuador, 11/03/07 17:20

      מרחף.

      הגב לתגובה זו

    • נכון, יש לו אובססיה לפתח את עקבה

      ד, 12/03/07 00:24

      העיר המתחרה של אילת שלמזלנו לא מפותחת עד עכשיו - עד שפרס יפתח אותה מכספנו - אתם קולטים שאף אחד לא עוצר אותו ועוד התקשורת המוזרה מפרגנת לו על כך שעוזר להחריב התיירות באילת ועוד שעוזר לעקבה מכספי משלמי המיסים האילתיים???!!! זה ההברקה שלו אחרי ההברקה האחרונה שהיתה מסירת רובים ונשק למחבלים - ועכשיו זה.

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    תעלת פרס.

    הרצל, 11/03/07 14:59

    נמל תעופה ע''ש פרס. והוא גם ייגזור את הסרטים.

    הגב לתגובה זו

    • תעלת בלאומיך (ל''ת)

      Avi Ecuador, 11/03/07 17:42

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    מתי ניפטר כבר מרודף הכבוד הזה (ל''ת)

    ישראלי, 11/03/07 14:42

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    הגדול מכולם !!!!

    עצמוני, 11/03/07 14:35

    הפסד ענק למדינת ישראל ולאיזור כולו.

    הגב לתגובה זו

    • השוּעָל (קוים לדמותו)

      אזרח, 12/03/07 04:26

      השוּעָל (קוים לדמותו)

      הוא עוד יקבור את כולנו... !
      אם נמשיך לעסוק בשלנו...
      השועל הערום, הנואל
      שהונה את עמו ישראל.

      הוא עתיד עוד לקבור את כולנו... !
      אם רק נתמיד לעסוק בשלנו
      השועל החמקמק, הכושל
      שבבינת בני עמו מזלזל.

      זו תהיה כבר בכיה לדורות
      כשכולנו נובא לקבורות
      מאחור יצחקו פוחזות
      עיניים לועגות, מלעיזות.

      הוא עוד יטמון פח לכולנו...
      אם נמשיך לעסוק בשלנו...
      השועל התככן, השפל
      שלשררה ולכוח פוזל.

      הוא עתיד עוד למכור את כולנו...
      אם רק נתמיד לעסוק בשלנו
      העסקן הניצחי, המועל
      באמון בני-עמו, ישראל.

      זו תהיה כבר בכיה לדורות
      כשכולנו נובא לקבורות
      מאחור ירעמו מהדהדות
      לכבודנו מטחי יריות.

      הוא עוד יקבור את כולנו... !
      אם נמשיך לעסוק בשלנו...
      הצלופח החלקלק, המהתל
      שלמנעמי השלטון התרגל.

      הוא עתיד עוד לקבור את כולנו... !
      אם רק נתמיד לעסוק בשלנו...
      ''חתרן בלתי נלאה'' מתפתל
      שעיניו לכבוד מגלגל.

      זו תהיה כבר בכיה לדורות
      כשכולנו נובא לקבורות
      תלוונו שדרה ארוכה של נרות
      עת נִיטַמֵנָה (עָמוק) בתוך שורת ארונות.

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    פרס- איש חזון

    יוסי, 11/03/07 14:34

    אין עוד אנשים כאלה. גדול המדינאים הישראלים אי פעם. פשוט ענק.

    הגב לתגובה זו

    • אבל הוא סתם לוווזזזרר (ל''ת)

      נשימה ארוכה, 11/03/07 15:35

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    הוא רואה את ההבדל בין הפיתוח הירדני

    צחקי צחקי, 11/03/07 14:27

    לבורות וליובש אצלנו?
    ומה הוא רואה מבעד למשקפת, את בית הנשיא??
    לפחות המשקםת לא מכוסה, הוא לא עמד בפיתוי להצטלם כך...

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    לחבר את הרשות מזרחה בעזרת רכבות... נראה לי שמעון עלה פה על משהו

    חפראווי, 11/03/07 14:26

    נשאר רק לבנות מחנות עבודה בירדן.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    אלו לא רעיונות שלו, הוא רק מקדם אותם (ל''ת)

    צחי, 11/03/07 14:03

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    חזון, כדי שאחרים יעשו והוא יקטף את הפירות?

    המסטול מגואה, 11/03/07 13:53

    אשכנזי, כל הדרך לבנק.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    כשיתחילו לעשות נגיב.. (ל''ת)

    אורן, 11/03/07 13:50

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    אוהבים או שונאים, פרס חושב אחרת

    נדב, 11/03/07 13:48

    יש שאוהבים את פרס ויש ששונאים אותו. מאוהביו יש גם כאלה שמובכים נוכח יכולתו להתנהל פעמים רבות כפוליטיקאי קטן.
    אבל דבר אחד אי אפשר לקחת ממנו: האיש חושב ויוזם, כפי ששום פוליטיקא אחרי בעל השפעה אינו מעז לעשות.
    בעידן של פוליטיקאים שחושבים רק איך להעביר את הקדנציה שלהם בלי שיקרה שום דבר שיקטע אותה, פרס הוא יוצא דופן ביכולתו ליזום שינויים יצירתיים. הכור בדימונה, מיגור האינפלציה, עידוד התעשיות הבטחוניות, הסכמי אוסלו (בלי קשר למי מסכים איתם ומי לא), הפרוייקטים הנוכחיים, ועוד.

    הגב לתגובה זו

    • האם מותר לאזרחי ישראל לדעת כמה שווה כנופיית פרס כולל הבן האח וחברות (ל''ת)

      ואז תבין למי, 11/03/07 17:42

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    פנטזיונר שכבר הוביל את כולנו לתיאטרון האבסרוד (ל''ת)

    יצחק, 11/03/07 13:43

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    לפתוח נתיבים לרשות הפלסטינית,זה לפתוח עוד נתיבי הברחות נשק ושהידים

    אייל, 11/03/07 13:42

    היוזמות של שמעון פרס , הם מבורכות ואיכותיות אבל יחד עם זאת אסור ליזום שום פרוייקטים שיש בהם אשרות לפתיחת צירי תעבורה בין הרשות הפלסטינית לשכנותיה , מפני שאלו יהיו צירים שישמשו לנתיבי הברחות ואספקת תחמושת ומפגעים.
    כל יוזמה של ישראל שיש בה חיזוק לרשות במתקונתה הנוכחית(ארגוני טרור ששולטים בה) , היא בבחינת סכנת נפשות עבורנו.(ע''ע , הזרמת כספים שיועדו לטובת רווחת תושביה והשתמשו בהם לרכישת תחמושת).

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    פרס עולה למשלם המיסים ואוצר המדינה המון כסף (ל''ת)

    צ______________, 11/03/07 13:40

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    רק פרס יכול! תנו לו לעבוד ולא לרדוף אחרי כבוד

    מיקי, 11/03/07 13:39

    צריך לתת לו הזדמנות להוכיח שהוא איש עשייה, כמו שעשה בשנות ה-50, כמו עם סיום מלחמת לבנון הראשונה וכמו עם הצלת הכלכלה ב- 85. רק הוא יכול להגשים כזה חזון ואז לא יהיה לו זמן לרדוף אחרי תארים מיותרים

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    במסווה של רעיון לטובת האדם

    מובל ים המלח, 11/03/07 13:38

    מיטב המומחים טוענים שלא לים המלח ולא לטובת האדם המובל הזה נועד.
    הרבה יותר זול ונכון להתפיל מי ים תיכון ולהפסיק לשאוב מים מהכינרת. ככה יזרמו מים בירדן, שם תהיה תיירות ושם ייצרו חשמל עבור הפלסטינים והירדנים.
    חמש שנות עבודה במקום עשר שנים, מינימום התערבות בטבע ומינימום פגיעה בנוף.
    ושימו לב - איך בדיוק יהנו הפלסטינים מהתעלה של פרס? הרי אין להם גבול עם ירדן מדרום לי םהמלח. מדובר בתרמית ובאינטרס ירדני לא ישראלי ולא פלסטיני. זהירות - פרס הולך להשקיע אותנו בעוד פנטזיה מיותרת...

    הגב לתגובה זו

    • אסון אקולוגי ארוך טווח

      אפי, 11/03/07 14:08

      אף אחד לא יודע להעריך את כלל הסיכונים האקולוגיים בפרויקט מגלומני כזה.
      להעביר את התקציבים לייצור חשמל באנרגיות מתחדשות: תחנות הידרואלקטריות זעירות, תחנות כח סולריות, תחנות רוח וכו'.
      התקבלה החלטה הרת גורל בלי שנדונו בל ההשלכות המסוכנות למדינת ישראל.

      הגב לתגובה זו

    • פרס מתחנף לגויים כרגיל על חשבוננו

      ג, 11/03/07 14:38

      אם זה היה על חשבונו הפרטי מה אכפת לי אבל להתערב במשאבי המדינה ולגרום נזק כדי להתחנף לגויים די שיילך כבר שיצטרף לרבין

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    החזון האמיתי של פרס זה ''''להיות נשיא המדינה''''.

    נריה, 11/03/07 13:37

    ואל תספרו לנו מעשיות.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    רק לא פרס. רק לא פרס. רק לא פרס. רק לא פרס. רק לא פרס. רק לא פרס. (ל''ת)

    יניב, 11/03/07 13:34

    הגב לתגובה זו

    • השוּעָל (קוים לדמותו)

      אזרח, 11/03/07 19:20

      השוּעָל (קוים לדמותו)

      הוא עוד יקבור את כולנו... !
      אם נמשיך לעסוק בשלנו...
      השועל הערום, הנואל
      שהונה את עמו ישראל.

      הוא עתיד עוד לקבור את כולנו... !
      אם רק נתמיד לעסוק בשלנו
      השועל החמקמק, הכושל
      שבבינת בני עמו מזלזל.

      זו תהיה כבר בכיה לדורות
      כשכולנו נובא לקבורות
      מאחור יצחקו פוחזות
      עיניים לועגות, מלעיזות.

      הוא עוד יטמון פח לכולנו...
      אם נמשיך לעסוק בשלנו...
      השועל התככן, השפל
      שלשררה ולכוח פוזל.

      הוא עתיד עוד למכור את כולנו...
      אם רק נתמיד לעסוק בשלנו
      העסקן הניצחי, המועל
      באמון בני-עמו, ישראל.

      זו תהיה כבר בכיה לדורות
      כשכולנו נובא לקבורות
      מאחור ירעמו מהדהדות
      לכבודנו מטחי יריות.

      הוא עוד יקבור את כולנו... !
      אם נמשיך לעסוק בשלנו...
      הצלופח החלקלק, המהתל
      שלמנעמי השלטון התרגל.

      הוא עתיד עוד לקבור את כולנו... !
      אם רק נתמיד לעסוק בשלנו...
      ''חתרן בלתי נלאה'' מתפתל
      שעיניו לכבוד מגלגל.

      זו תהיה כבר בכיה לדורות
      כשכולנו נובא לקבורות
      תלוונו שדרה ארוכה של נרות
      עת נִיטַמֵנָה (עָמוק) בתוך שורת ארונות.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    תעלת מים - מפגע אקולוגי! (ל''ת)

    ש, 11/03/07 13:33

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    החזון של הפלשתינאים אלינו - נמצא בעומק האדמה

    אילנה, 11/03/07 13:33

    כמובן שאין להם חזון אלינו . והחזון היחיד שלהם הוא לחפור לנו בור עמוק באדמה.
    והחזון של פרס הוא בדיחה .

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    כל הכבוד רעיונות גאוניים

    אורן, 11/03/07 13:33

    אני תומך נלהב ברעיון

    הגב לתגובה זו

    • הוא מזניח את הגליל והנגב ואתה תומך בפרוייקט עלוב שכזה?? (ל''ת)

      מדינת ישראל, 11/03/07 18:29

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    חזונו של הרצל בהקשר לתעלת הימים

    פקק תנועה, 11/03/07 13:29

    הולך ומיתגשם .נקווה שעוד בימנו אלו .ניזכה ליראות את תחילת העבודות .בהצלחה לעוסקים במלאכה.

    הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד לפרס (ל''ת)

      דוד, 11/03/07 19:31

      הגב לתגובה זו