• 13.

    תולת רחוב

    איריס, 04/08/15 00:01

    אימצנו חתולה מהרחוב לפני שבוע. לקחנו אותה לוטרינר ועשינו לה טיפול לדלקת אוזן היינו אמורים להמשיך לה בטיפול ולחסן אותה השבוע אבל מהיום היא דילתה את העולם בחוץ ולא מוכנה לבוא כשקוראים לה ולא להכנס הביתה....אני בנוסף חוששת שאם וכאשר תכנס הביתה היא תביא עמה שלל של מחלות לילדים שלנו ופרעושים בכל הבית...מה עלי לעשות?

    IP: 79.176.195.84דווח על תגובה זו

  • 12.

    מחשבות סביב נושא הפחד מחתולים

    sofi, 17/03/07 17:07

    שלום לך חתולאית
    יכול להיות שאת לא מסוגלת להבין את הפחד הלא רציונאלי מחתולים כי אהבתך כלפיהם היא טוטאלית ולא אוביאקטיבית.פעם אמרת לי שאין חתול לא נחמד (כמו שאומרים בדרך כלל על ילדים)
    אך לפי עניות דעתי כיים אצל הרבה אנשים חשש לא מוסבר מיצורים אלו. שמעתי פעם שמשווים בינהם ולבין סטן!
    זה לא אומר שזו דעתי אבל ההיות והחתולים הם חכמים וערמומים עם עיניים מהפנטות עד פחד!
    אני רוצה לציין שבעצמי הרגשתי לפני שנים רבות פחד כזה כשהיה לי חתול יפיפה-סיאמי-ובערבים כשהילדים שלי ישנו ונשארתי לבדי עם החתולה ממש פחדתי ממנה.
    יום בהיר אחד החתולה פשוט נעלמה !
    עד היום אין לי שום הסבר להעלמותה וכל מה שאני זוכרת הם הסיוטים שנמשכו לי בלילות במשך חודשים!
    היום לאחר הרבה שנים שוב יש לי חתול ומשטדלת לא לפחד ממנו ואפילן לחבב אותו!

    IP: 84.110.214.102דווח על תגובה זו

  • 11.

    חתולים ברחוב

    דודי, 15/03/07 13:07

    דעתי הפרטית ברחוב ,בחצר ובתנאי שיש להם מזון ,מים וטיפול רפואי בסיסי לפחות. כשאני חושב על הדילמה הזו וגם בעיני זו דילמה,בסופו של דבר אני חושב שעדיף להשאיר אותם חופשיים .
    הייתי מעדיף לחיות40 שנה חופשי מאשר 80 שנה בכלא ואפילו אם זה ''כלא מפנק''

    IP: 83.130.255.61דווח על תגובה זו

  • 10.

    הפתרון האידאלי...

    לילית, 12/03/07 10:16

    ...הוא פתרון מעולה גם לבעלי החתולים, והלואי על כולנו, רק שמחירו גבוה: לגור בבית פרטי עם גינה גדולה מגודרת הרמטית. זה החלום הרטוב שלי... החתולים יכולים להנות כך משני העולמות בלי חשש. במציאות האפורה, אני מסתפקת בדירת קרקע עם כניסה נפרדת והחתולים נכנסים ויוצאים באופן חופשי דרך החלון, אך כמובן אינם מוגנים מהסכנות שבחוץ - דריסות, כלבים, אנשים רעים וכדומה. במקרה שלי אין ברירה כי הדירה קטנה מכדי להחזיק בה את כל החתולים שלי כל הזמן, בלי שהם יחיו בכלא אמיתי (ואני אשתגע מהמריבות). אני מתפשרת, החתולים חיים מצוין עד שקורה למישהו מהם משהו לא טוב בחוץ, ולצערי דברים קורים לעיתים לא רחוקות.

    IP: 213.31.11.14דווח על תגובה זו

  • 9.

    אוהבים להיות בבית

    אוהבת חיות, 11/03/07 20:17

    לי יש שלושה חתולים, המבוגרת ביותר כמעט בת תשע (עוד חודשיים) והצעיר ביותר בן שש. שלושת החתולים נמצאים אצלי בבית מגיל חודש (אספתי אותם בהבדלים של כמה שנים זה מזה), ופרט ליציאות לוטרינר לצורך חיסון, הם לא יצאו מעולם מהבית. גם לי היו ייסורי מצפון לא מעטים על כך שאני מונעת מהם את ההנאה והחופש שבחוץ, אבל החשש לחייהם היה חזק ממני, במיוחד מאחר שאני מתגוררת על אחד הצמתים הסואנים ברמת גן. מה שהרגיע את יסורי המצפון שלי היה העובדה שכבר היו שלושה מקרים בהם שניים מן החתולים (כל אחד לחוד) נכלאו מחוץ לדירה כאשר אחותי יצאה בבוקר להביא את העיתון, אבל הם לא ירדו למטה ובוודאי שלא יצאו מחדר המדרגות, למרות שהם היו יכולים לעשות זאת בקלות. המקרים האלה הבהירו לי חד משמעית שהחתולים מעדיפים להיות בבית ולא בחוץ, שאינני מונעת מהם משהו משמעותי ובוודאי שאינני גורמת להם סבל. הוכחה נוספת לכך ראיתי שכאשר אני לוקחת את החתול הצעיר ביותר לוטרינר (בכלוב כמובן), עד שאני מגיעה איתו למרפאה הוא לא מפסיק ''לשאוג''. כן, כן, שמעתם נכון, לשאוג. הוא נרגע רק כאשר אנחנו מגיעים למרפאה. גם הדבר הזה הוכיח לי שהחתולים מעדיפים להיות בבית וחוששים מהחוץ, ושלא נגרם להם כל סבל מכך שהם אינם יוצאים החוצה. אם אנשים אצלנו היו יותר נורמליים ופחות אכזריים, אולי היה מקום לרגשות אשמה כגון אלה שאת מתארת, אבל מאחר ומקומות יישוב של בני אדם הם סכנה פוטנציאלית לחייו של כל חתול, הן בגלל נהגים שנוסעים כמו מטורפים והן בגלל בני אדם שנהנים מהתעללות ביצורים המקסימים האלה, הרי שהדבר הנכון והנבון ביותר לעשות הוא להשאיר את החתול בבית. גם אם הוא משתעמם בבית, הרי שה''סבל'' שהשעמום הזה גורם לו, הוא כאין ואפס לעומת הסבל האמיתי שייגרם לו אם הוא יידרס על ידי רכב או חס וחלילה ייפול קורבן לאכזריותם של בני אדם מרושעים. אנא, אלפא ביץ', אל תתני לייסורי המצפון שלך להנחות אותך, ואל תתפתי להוציא את החתולים החוצה. ודבר נוסף - מאוד נגעה לליבי העובדה שאת חושבת על טובתם של החתולים יותר מאשר על טובתך את ועל ההנאה שאת מפיקה מהם. זהו סימן לאהבה אמיתית לבעלי חיים - ההתחשבות בהם והעובדה שאוהב החיות חושב עליהן לפני שהוא חושב על עצמו. המשיכי במלאכת הקודש שאת עושה והמשיכי לכתוב טורים מקסימים, מצחיקים ומרגשים כמו תמיד. אם יהיה לנו מזל (לנו, הכוונה לאוהבי החתולים), אולי גם תצליחי להגיע לליבותיהם של אנשים נוספים. אפילו אם תשני את דעתו של אדם אחד על חתולים, כבר עשית בזה משהו משמעותי מאוד. המשיכי כך.

    IP: 87.68.207.108דווח על תגובה זו

    • מגיל רך

      efrat, 13/03/07 02:57

      אם החתול נולד אצלך בבית...או אימצת אותו בגיל מאוד רך...הוא יגדל ויאמץ התנהגות שאת הרגלת אותו אליה. אם הוא היה רגיל להישאר בבית מגיל חודש הוא לא יפתח ענין רציני בלחיות בחוץ. החתולים שלי הם חתולי רחוב שנולדו לחתולות רחוב...הם רגילים להיות בחוץ ולמרות שברגע שאני פותחת את הדלת הם עושים הכל כדי להיכנס פנימה ...אם אני אעיז לסגור את הדלת הם יכנסו לפאניקה וינסו בכל מחיר לצאת החוצה. כמו שכתבתי בהערה קודמת אני בהחלט מסכימה שישנה סכנה בחוץ...אבל במקום לכלוא את החתולים בבית מדוע לא להפנות יותר אנרגיה למודעות וחינוך אנשים? ואני שוב מפנה את כולם לראות מה קורה באנגליה. חינוך לאהבת בעלי חיים מתחיל בגיל צעיר ביותר ובבתי ספר. הממשלה תומכת , הרבה גופים פרטיים תומכים...ויש מודעות מאוד גדולה לנושא. הכל מתחיל אצלינו בני האדם. אם יותר אנשים כמונו יקחו את הזמן לפתח מודעות אצל אחרים, ילחצו על גופים ממשלתיים וכן משרד החינוך להפעיל תוכניות מודעות לבעלי חיים ולסביבה התמונה תשתנה. טוקבקים זאת התחלה ואני רק יכולה לקוות שזה לא יסתיים פה.

      IP: 88.155.45.24 דווח על תגובה זו

      • מסכימה עם כל מילה שלך

        אוהבת חיות, 13/03/07 17:01

        אבל את האנשים בישראל מאוד מאוד קשה לחנך, בפרט לאהבת בעלי חיים. לישראלים יש אופי של ''אני יודע הכל ולא צריך שיחנכו אותי'' וגם אופי של ''הכל מגיע לי''. עם תכונות אופי כאלו (לא אצל כולם כמובן), די קשה לי להאמין שיצליחו לשנות משהו בקנה מידה משמעותי (לצערי). קשה להאמין שגם בישראל יתחילו לחנך למודעות כזו כבר בגיל צעיר, מפני שנראה לי שלמשרד החינוך ישנן מטרות יותר חשובות, כמו למשל להפגין הצלחה במבחני מיצ''ב על מנת להוכיח ש''אנחנו הטובים ביותר''. ואגב, אם כבר מזכירים את מערכת החינוך, נודע לי מאיזשהו מקום (לא זוכרת מאיפה) שמערכת החינוך שלנו פועלת על פי תוכניות חינוך שהיו מקובלות בארצות אחרות במאה שעברה, וכיום בהרבה ארצות אין חובה לעבור בחינת בגרות במתמטיקה למשל. אז עם מערכת חינוך כזו מיושנת ומפגרת, לצערי לא ניתן לצפות לשינוי משמעותי, בוודאי שלא בתחום של אהבת בעלי חיים (וכמובן שאת התוצאות רואים בשטח - כל כך הרבה ילדים שמתעללים באכזריות נוראה בבעלי חיים).

        IP: 192.115.132.236 דווח על תגובה זו

  • 8.

    אפשר להנות משני העולמות אבל עדיף לא

    סימה, 10/03/07 20:23

    הנה ליז שלנו נהנה משני העולמות -
    חופש בחוץ לרוץ, להתרוצץ, לצוד צפורים, לטפס על עצים וגגות ולקבל טיפול טוב ואהבה מבני הבית..
    אבל אם הייתי שואלת אותו היום אולי היה אומר שלא תמיד כדאי ...כי יש אנשים מתעללים...אילו יכול היה לדבר היה מסגיר את מי שעשה לו מעשה נבזי זה.
    זה שבוע הוא צולע . הווט לא מצא ממצא חריג בכל זאת לא דורך על רגל אחורי ימיני
    אותו דבר קרה גם לחתול החצר היפה שלנו.. מישהו החליט לגרום להם למום לחתולים היפים. היפיוף הלבן של השכנה (קסם) מת לה אתמול בידיים תוך מספר דקות...גם הוא היה חופשי ונהנה משני העולמות...אבל אני חושבת שליז בימים אלה בטוח שמברך על טיפול הטוב מאשר החופש...

    IP: 82.81.19.118דווח על תגובה זו

  • 7.

    שני החתולים שלי בבית

    יעל, 10/03/07 19:01

    הראשון הגיע אלי אחרי שנדבק למישהי ברחוב כשהיה גור ודרש שהיא תקח אותו הביתה.
    את השני מצאתי גוסס בגינה בגיל חודש וחצי בלי אמא שלו. הוא כבר ניסה את החיים בחוץ. עכשיו הוא בבית.

    יכול להיות שהם היו קצת יותר מאושרים בחוץ, אבל לפחות בבית הם בריאים ובטוחים. כשבחוץ לא יהיה כל כך מסוכן, אני אהיה יותר ליברלית. אבל כל עוד יש נהגי מכוניות חסרי רגישות, אנשים שמרעילים בכוונה חתולים וכלבים וכל מיני מתעללים חולי רוח - החתולים שלי ישארו סגורים בבית.

    IP: 89.0.144.251דווח על תגובה זו

  • 6.

    PLEASE READ

    Shira, 10/03/07 04:32

    In the United States, all animal rights organizations advise to keep cats at home. Living on the streets is dangerous. They can get sick, run over by a car, or get abused. The disatvantages of staying in a home are minor in comparison to the terrible conditions most of them suffer outside, especially when to many people are plaincruel. PLEASE KEEP YOUR CATS SAFE AT HOME AND DON'T BE TEMPTED TO LET THEM OUT!

    IP: 66.27.71.128דווח על תגובה זו

    • and in israel...

      efrat, 10/03/07 14:11

      I think we should be different. In the US they also kill animals that r not adopted,hunt and put everything in cages. I am sorry but I DO NOT want to take any example from the US. If i do take an example it will be from england. The unbelievable way they take care of animals. The right way is to educate people not animals. Unfortunately we r the ones who control this earth and do more damage then the animals will ever do. So please....don't ask to lock the animals! They deserve to live and be free just like we are.
      LET ANIMALS LIVE
      תנו לחיות לחיות!

      IP: 88.155.45.24 דווח על תגובה זו

      • נכון... ולא נכון.

        alpha_bitch, 11/03/07 14:39

        אמרי זאת לנהג שדרס את מיאו הזקן כי לא התחשק לו להאט במגרש החניה. אמרי זאת לבלונדי ולאוזי ולבן-קיס שנורו ברובי אוויר. אילו הרחוב היה טיפה יותר רחום - אולי. אבל במאבק בין חופש לחיים, אני מעדיפה בינתיים את החיים.

        IP: 212.143.144.249 דווח על תגובה זו

  • 5.

    לאלפא ביץ' היקרה,

    אמיר, 09/03/07 23:56

    קודם כל, רק לא מזמן נתקלתי בקהילה שלך, שווה שווה שווה...
    את כותבת בחסד, ותמשיכי.
    רציתי לשאול אותך לגבי קרדיות האוזן, שהזכרת בכתבה.
    יש לי חתול וחתולה (פח-זנים), ובאמת החתול מתגרד (בייחוד בקיץ) באוזניים. עכשיו הבנתי שיכול להיות שזה הקרדית.
    מה עושים נגד זה?
    תודה על זמנך, אמיר.

    IP: 80.178.31.81דווח על תגובה זו

    • יש מה שנקרא

      מ, 10/03/07 01:05

      ''רבולושיין'' אלה טיפות שמטפטפים על העורף של החתול. לרכישה אצל וטרינרים. זה מטפל גם בפרעושים ועוד..

      IP: 89.1.207.151 דווח על תגובה זו

    • את קרדית האוזן מזהה וטרינר

      alpha_bitch, 11/03/07 14:34

      בבדיקה מיקרוסקופית. ברגע שמזהים, הטיפול פשוט. הקרדית מציקה מאוד, ולפעמים כשהחתול אינו יכול לגרד בתוך האוזן, הוא עשוי לגרד במקום זה את הצוואר, ממש עד זוב דם. לכן כדאי לגשת לוטרינר מהר ככל האפשר. החומר Revolution אכן אמור למנוע הידבקות, אבל אינני יודעת אם הוא טוב לטיפול בנגע קרדיות קיים.
      רפואה שלמה ותודה על המלים החמות.

      IP: 212.143.144.249 דווח על תגובה זו

      • רבולושן מתאים לטיפול בקרדיות אוזן

        לילית, 12/03/07 10:10

        לדברי זוג הוטרינרים המהוללים רן וענבר, זה מתאים, אך אם מדובר בחתולי בית יש טיפול בטיפות או בזריקות שעלותו נמוכה בהרבה. רבולושן מתאים במקרה של חתולי רחוב שאי אפשר לתת להם טיפול ידני כמו זריקות וטיפות. באשר לאבחון במקרה זה, אמנם הוא לא מדעי אך די בטוח. הגרוד העיקש, כמו שאמרה אלפה, ובנוסף לגירודים הם מטלטלים את הראש מדי פעם. היתרון של רבולושן הוא גם שבהזדמנות זו הוא מחסל את כל הפרעושים וטפילי העור, לפחות למספר שבועות.

        IP: 213.31.11.14 דווח על תגובה זו

  • 4.

    חתולי הבית שלל הם שליחות לכולנו

    ערן, 09/03/07 22:44

    כל כך חיזקת בי את הצורך לעזור לחתולים מעבר לזאת שאני אימצתי,
    כך שאני רואה בך ובחתולייך סוג
    של שליחות.

    החתולה שלי אוהבת מאד את הבית ולא אוהבת לצאת..

    IP: 217.132.19.253דווח על תגובה זו

    • היי ערן! שמחה לראות אותך פה.

      alpha_bitch, 11/03/07 14:36

      ככה זה עם חתולים - פותחים מעט את הלב, והם נכנסים כולם. אף אחד מהם לא נשאר בחוץ. כל הכבוד לך על הרגישות!

      IP: 212.143.144.249 דווח על תגובה זו

  • 3.

    קשה להגיד לא לחתול

    efrat, 09/03/07 22:28

    לי בכל אופן. כבר הרבה מאוד שנים יש לי חתולים ורובם חתולי רחוב. קשה לי להגיד להם לא ואני משתדלת לדאוג להם כמיטב יכולתי. אני מסכימה שחתול או כל חיה אחרת תהיה יותר בטוחה בבית אבל, למנוע מחתול את האופי הטבעי שלו כסקרן, מטפס עצים או משתכשך בחול לא נשמע פייר. חיות אמורות להיות חופשיות, לפחות אלו שלא יכולות להזיק ובמקום שאפשר לשמור עליהן. באותה מידה שאי אפשר למנוע מאדם לחצות את הכביש או לנהוג במכונית פן יפגע, אי אפשר למנוע מחתול לממש את אופיו. לצערי הם אכן נפגעים ותכולת החיים של חתולי רחוב היא קצרה אבל פה גם לנו יש יד בזה. אמצו יותר חתולים! אל תתיחסו אל חתול רחוב כמשהו זניח ומפריע! חתול הוא אחד החיות היותר מועילות שיש ולמרות ההנחה המוטעית הוא מחזיר אהבה לא פחות מכלב אם לא יותר. בברכת מיאו.. :)

    IP: 88.155.45.24דווח על תגובה זו

    • חתולים הם מאוד חכמים

      מ, 10/03/07 01:09

      כל מי שלוקח חתול מגלה כמה החיה הזו חכמה ואוהבת. כל יום אני מגלה עוד ועוד כמה חתוליי הם פקחים. הם אפילו מבינים מה שאני אומרת. לא צוחקת.

      IP: 89.1.207.151 דווח על תגובה זו

  • 2.

    בבת ים

    אבי בת ים, 09/03/07 21:47

    העיריה מעלימה חתולים
    פעם היו מלא חתולים
    היום בקושי רואים משהו
    חבל

    IP: 84.108.182.225דווח על תגובה זו

    • זה לא העירייה זה המסעדות...

      מסעדן בכיר, 09/03/07 22:08

      ...ותחשבו על זה

      IP: 89.1.210.49 דווח על תגובה זו

      • אני חושבת שאתה אדיוט (ל''ת)

        צ, 10/03/07 18:19


        IP: 89.0.183.181 דווח על תגובה זו

    • נדמה לי שגם ביבנה.וחבל שאין עזרה בעיקור

      אזרחית הגונה, 09/03/07 22:49

      את כל חתולי הרחוב שאימצו את משפחתי עיקרתי וסירסתי על חשבוני.זו בהחלט מעמסה שעל העירייה להשתתף בעלותה כדי להקל על כל הנוגעים בדבר. עצוב שאין שיתוף פעולה של הרשויות בנושא זה. חתולים הם יצורים מקסימים!

      IP: 84.94.26.201 דווח על תגובה זו

  • 1.

    חתולים ברחוב יכולים להיות מאושרים

    ד.ג, 09/03/07 20:19

    אני מאכילה כמה חחתולים בחצר האחורית של הבניין שלי הכביש הוא די רחוק כך שהם לא נגשים לשם. אוכל יש להם פעמים ביום וגם מקום חם לישון בו. הם מעוקרים ומסורסים. הם חיים יפה לצערי אי אפשר לאמץ את כולם הביתה אז לפחות לדאוג להם לתנאים מינימליים, לצערי אין מספיק אנשים שעושים זאת וחתולים אומללים מוצאים את מותם בדרכים קשות וחייהם קשים.
    אנא עזרו להם.

    IP: 89.1.207.151דווח על תגובה זו

    • חתול חיה אצילה ומדהימה

      אוהבת חתולים, 09/03/07 22:38

      שווה יותר מרוב האנשים שאני מכירה
      אם היה לי כסף היתי מוצאת פיתרון לכולם
      העולם הזה אכזרי לחתולים והחיים ברחוב איומים.חייבים לדאוג להם
      :(

      IP: 88.153.173.5 דווח על תגובה זו