• 6.

    אין דבר כזה אוטו ירוק

    ליתר דיוק, 14/03/07 18:49

    רכב ''ירוק'' מזהם פחות.
    אך הוא לא פותר את שאר הבעיות שיוצר עודף השימוש ברכב פרטי: פקקים; תאונות דרכים; אובדן עצום של שטחים פתוחים לצורך סלילת כבישים ומחלפים; פרבור, שגורם לאובדן שטחים פתוחים נוספים (ישובים מפוזרים וצמודי קרקע), ולבעיות חברתיות קשות.
    האוטו הכי ירוק זה זוג הרגליים שלנו למרחקים קצרים, אופניים למרחקים בינוניים, ואוטובוס EURO4 או רכבת למרחקים ארוכים.

    • - אבל יש דלק יותר ירוק!

      דניאל יעקובסון, 25/04/07 17:47

      שמי דניאל יעקובסון,ואני מוסיקאי ומטפל ברפואה סינית ושיאצו קרוב ל-17 שנים.
      כאחד שכל נושא האקולוגיה קרוב מאוד לליבי, ניתקלתי לפני כחודשיים בפירסום למוצר פטנט אקולוגי של חברת FFI- כמוסה שמוסיפים לטנק הדלק לפני תידלוק'
      והניקראת MPG-CAP- הטוען להפחתה של כ-15% (!) בממוצע של תיצרוכת הדלק לכל סוגי המכוניות והמנועים (מלבד גז),
      וכן 80%-100% (!!!) הפחתה של פליטת ה-co !
      (לחברה יש מספר מוצרי פטנט אקולוגיים).
      בחודשיים האחרונים אני בודק את המוצר על מכוניות של חברים ומישפחה, ואני חייב לציין שלמרות הסקפטיות הראשונית הגדולה שהיתה לי,התחלתי לקבל תוצאות מאוד חיוביות מהנסיינים שלי!
      כמו כן אספתי מידע מהאינטרנט והתברר לי שממש לאחרונה יצא דו''ח של ''דינמומטר'' העולמי שמאשר את יעילות ואמינות המוצר,
      וכן יש לו אישור-בטיחות של המשרד לאיכות הסביבה האמריקאי, המאשר שהוא עשוי מחומרים אורגניים ולא מזיק לרכב או לאדם המשתמש בו.
      כמובן שלאחר מכן הצטרפתי בשימחה לשיווקו.
      לדעתי זה פשוט חובה לכל מי שנושא שמירת האקולוגיה קרוב לליבו,ושווה כתבה רצינית-אני מצרף את הלינק לאתר בעברית,ואשמח לענות על שאלות ולעזור בכל אינפורמציה.
      באם יש לכם ענין בנושא ולשיתוף פעולה- לדעתי, זה יכול להיות מנוף כלכלי ניפלא ומקור ''ירוק'' לגיוס כסף לפעילויותיכם ותרומה אקולוגית נהדרת!
      נ.ב. -חשוב! - ב 2 למאי מגיע לארץ מנהל ומקים החברה, מר לאנג -לכנס בנושא- לדעתי זאת הזדמנות פז להפגש ולראיין אותו-אשמח לתאם בנושא.
      אשמח לשמוע ממכם בקרוב
      דניאל
      www.ecodelek.com

  • 5.

    בלונדון זה קורה קדימה ויסנר (ל''ת)

    גיל, 03/03/07 22:51

  • 4.

    שמנהלי העיריה יבואו ברכב ציברי

    עיר, 03/03/07 22:04

    כל המנהלים של העיריה שדגרים מחוץ לתל אביב ויש רבים כאלה שיבואו ברכב ציבורי יש עוד מה להציע לך מר ויסנר אבל אתה לא רוצה לדבר

  • 3.

    ויסנר קח כמה רעיונות מציאותיים

    ירקרק, 03/03/07 20:17

    1. עידוד הנסיעה בתחבורה ציבורית ע''י:
    א. הוזלה דרמטית של מחירי הנסיעה (סובסידיה היא לא מילה מגונה).
    ב. עוד נתיבי תחבורה ציבורית.
    ג. שיפור השירות של דן ע''י העלאת תדירות, רכבים קטנים ומהירים יותר והתאמת סוג הרכב לקו, ראה קו 23.
    2. בניגוד לקמפיין שהחלה בו העירייה יש למנוע כניסת כלי רכב לעיר.
    3. עידוד השימוש ברכב דו גלגלי ע''י הפחתת המיסוי והביטוח שעלה דרמטית.
    4. השבתת רכבים ישנים ומזהמים.
    5. עידוד השימוש במוניות.

    • ועוד כמה הצעות:

      יובל ירון, 04/03/07 08:55

      1) תחבורה ציבורית בינעירונית 24/7. כך יופחת הצורך בשימוש ברכב פרטי בסופי שבוע.
      2) בניית גורדי שחקים על מגרשי החניה בעיר.
      3) עידוד מעסיקים לבנות מקלחות במקום העבודה, כדי לאפשר לעובדים להגיע באופניים בלי להסריח כל היום.

  • 2.

    כרגיל, דמגוגיה ויסנרית טיפוסית.

    יובל ירון, 03/03/07 11:52

    מכונית מונעת בגז ידידותית לסביבה? ממש לא! קודם כל, רוב האנרגיה שמבוזבזת על מכונית מושקעת ביצורה, לא בנסיעה. שנית, כל דלק פחמימני שנשרף, ולא משנה איזה, יוצר פחמן דו חמצני ומים. שלישית אם יש יותר מכוניות- ולא משנה איזה, אז צריך חניה בשבילן, והן גורמות להאטה של התנועה בכלל בעיר ולכן לשריפת דלק מוגברת על ידי מכוניות אחרות.
    בקיצור, במקום לעשות את הדבר הנכון שהוא לצמצם את תנועת כלי הרכב הפרטיים בערים על ידי גביית מס גודש, עידוד התחבורה הציבורית והקטנה מכוונת של מספר מקומות החניה מציע ויסנר פתרון מדומה. כמה מתאים למפלגה הזו.

    • לצאת מהבועה לחזור לעצמנו -תשובה

      פקח אני פורק, 03/03/07 14:48

      ההישג המשמעותי יראה בטווח הקרוב
      ראשית יש הבדל ענק בין פליטת הגזים הרעילים של מכונית על גז לבין מכונית רגילה ,
      עם הטבות שכאלה בנוסף לצימצום השריפה של הדלק וצימצום זיהום האויר
      יהפוך את הגישה לקניית מכונית הנוסעת על ''אנרגיה ירוקה''
      ובכך ישפיע על קניית מכונית שכזאת
      התוצאה הסופית היא כלל ארצית שתושפע מהכרך הגדול תל אביב


      בנוסף לא מן הנמנע שבעתיד יוחזרו המחירים כאשר לכולם יהיה מכונית ידידותית לסביבה עם דגש על כך שבין כה וכה עוברים כעת למכוניות שנוסעות על אנרגיה סולרית ולא בהכרח למכוניות על גז שבעייתיות לכניסה לחניות תת קרקעיות

      בנוסף אין הדבר סותר את קידום התחבורה הציבורית אלא העידוד מיועד לרוכשי הרכב ובעלי הרכב שאין בכוונתם לנסוע בתחבורה ציבורית

      וכנראה שלא עמדת בתחנה וננשמת את העשן שנפלט מאגד ודן שגם להם מגיע עונש על פירסום מטעה של זיהום האויר!

      • תשובה לכל הטענות:

        יובל ירון, 03/03/07 16:21

        1) מכונית המונעת בגז אינה מזהמת פחות ממכונית בעלת ממיר קטליטי המונעת בבנזין. אמנם יש תעמולה הטוענת כך, אבל זו אינה המציאות. שתיהן פולטות בדיוק אותו דבר- פחמן דו חמצני ומים.
        2) מכוניות שנוסעות על אנרגיה סולרית היו במשך עשרות שנים בגדר חלום באספמיה, וכך גם ישארו מפני שחצי מהיממה היא לילה, וחלק ניכר מהימים מעוננים.
        3) כל עוד לא מקשים בצורה משמעותית על השימוש ברכב פרטי, אנשים לא יעברו לתחבורה ציבורית.
        4) עמדתי בתחנות של אגד ודן. אמנם אוטובוס יוצר הרבה יותר זיהום ממכונית פרטית, אבל הוא גם מסיע הרבה יותר אנשים. כמובן שפיקוח נכון על פליטת העשן של האוטובוסים נחוץ גם הוא.
        בקיצור, ירית הרבה תחמושת סרק- אז כנראה שאין אף סיבה רצינית לתמוך בדמגוגיה של ויסנר.

        • אתה לא ממש צודק בסעיף 3...

          ליאו, 04/03/07 13:51

          מה זאת אומרת להקשות?
          האם כוונתך למניעת כניסה גורפת?
          או שמה כוונתך לעיכוב מכוון של התנועה(כמו כיום ע''י רמזורים קצרים) על מנת לייצור ''פחד'' אצל הנהגים מלהיכנס לעיר?
          האם לקחת בחשבון את המחיר שסעיף זה דורש?, ואני לא מדבר על כסף, אלא על חיי אדם.
          שום קשיחות בנושא זה ללא שיפור משמעותי עד קיצוני ב''תרבות'' התחבורה הציבורית ואיכותה לא יביא את השינוי המיוחל.
          הבעיה היא שרוצים להקשות מצד אחד, אבל לא לשנות או לשפר את התחבורה הציבורית מצד שני...
          ומן הסתם הפגיעה תחזור אלינו כמו בומרנג...

          • קצת הבנת הנקרא.

            יובל ירון, 04/03/07 18:17

            הצעתי בגוף התגובה שלי איך להקשות על התחבורה הפרטית. מס גודש (מיושם היום בלונדון), הקטנת מספר מקומות החניה (בדיוק ההיפך ממה שנעשה היום), הגדלת מספר הנת''צים על חשבון הנתיבים לתחבורה הפרטית- כל אלה, בניגוד לדמגוגיה שלך, לא יעלו בחיי אדם. להיפך, הם יחסכו בחיי אדם כתוצאה מהקטנת זיהום האויר והקלת התנועה לאמבולנסים.
            אתה מתבקש להפסיק עם שיטת טיעוני הדחליל כמו ''קיצור זמני הרמזור'' מאחר וידוע לך היטב שלא זו היתה כוונתי, דמגוג.

            • סליחה מראש אם לא הבנתי את כבודו...

              ליאו, 04/03/07 19:25

              אבל אולי תסביר לי למה מצמצמים רמזורים רק לאלו שנכנסים לתוך תל-אביב ומאריכים(גם אם אין אף רכב מאותו כוון בצומת) את זמן הרמזור לאלו שיוצאים(אגב בערב הכיוון משתנה להחוצה מ...)?
              אני מדבר על רמזור שהעביר לפני שבועיים 8 רכבים בירוק, ואילו כיום מעביר רק 2 שאחד מהם צריך לגנוב רמזור בכדי לעבור, התוצאה שנוצר במיקומו של רמזור זה פקק... מיותר יש לציין, ואני בטוח וגם יודע שזה אינו הרמזור היחיד.
              האם זה אינו חלק מהמדיניות שציינת..? אתה הרי לא חבר עיריה וכל כוונותיך הטובות ביותר...(למרות הארס הרב שנוטף ממך כאשר אינך מובן כהלכה) לא ישנו דורות של קומבינטורים ואופורטוניסטים שבינם לבין המילה והשיקול ''ירוק'' אין דבר וחצי דבר.
              אגב, אתה רוצה לומר שקיצור זמני רמזור לא יוצר קושי (בדמות לחץ פסיכולוגי על הנהגים?, ואגב כך על שיקוליהם?), אינו יוצר גודש מיותר-שגורם לזיהום רב ופגיעה באוזון, ואגב כך גורם להפך ממה שאתה רוצה או חושב שהוא הדרך הנכונה?
              אגב גם אתה לא הבנת(או לא רצית להבין אותי...), אני טוען שללא שינוי קרדינאלי(וכאן הדגש) בתחום התחבורה הציבורית (על כל גווניה) לא ניתן יהיה להקשות על התחבורה הפרטית, כי בלא אלטרנטיבה ראויה שתנטרל את הגודש.. אף נהג פרטי לא יעזוב את רכבו... נתיבי אילון שלמים וכביש 4 תומכים בדברי כל בוקר וערב.. :-).
              והאמן לי שאין לאף גוף(של הישות שמתקראת ''מדינה'') שמעונין לבצע שינוי שכזה.
              תבין... הסיבה לזה שתוכניתך נועדה לכישלון היא פשוטה וקרה:
              המדינה מרוויחה כספית מהדם שנשפך מאיתנו בכבישים... בין אם בעקיפין, ובין אם במישרין.
              האם לדעתך המדינה תסכים לוותר על הסכומים שהיא מרוויחה מכך?
              כי כל המיסים על גודש לא יכסו את רווחי המדינה מסיבלנו.
              חלומות נעימים.

        • ברוח הבא לעתיד הוא כבר כאן

          תשובה לתשובות, 05/03/07 16:57

          מכונית סולרית צוברת את האנרגיה בתוכה וכך ממשיכה לנסוע גם בלילה
          לכל החכמים בלילה

          להקשות על שימוש ברכב הינו דבר נחוץ אך לא מונע מנסיעה בין עירונית
          וכמו שציינתי יש צורך בעידוד תחבורה ציבורית אך בהתחשב שייקח עוד זמן רב עידוד קניית רכבים (ידידותיים יותר לסביבה יעשו את העבודה)
          תבדוק אולי תופתע (סביר להניח)
          ששריפת הגזים של מכונית מונעת על גז נמוכה פי3 ממכונית אחרת אחת מהסיבות לצריכה הנמוכה שלה
          כל זה מכתבות שהיו בנושא אך מומלץ לבדוק!


          מה שנכתב על האוטובוסים הוא רק ציון הזיהום אויר שיש מהם שלא נעשה דבר חוץ מהכרזות על בדיקות פליטת הגזים לא בהכרח עם קשר ישיר להשוואה לרכב פרטי!

          • אופס ברוך (ל''ת)

            ברוך שלח, 05/03/07 18:18

        • פחמן ומים?

          אתי, 05/03/07 16:59

          לי דווקא ידוע על תחמוצות חנקן רעילות ביותר (לא בגז!)

  • 1.

    כל הכבוד לו סוף סוף נקווה שגם בשאר הערים

    הגיע הזמן, 02/03/07 22:35

    עדיף שיתחילו מהאוניברסיטאות משם זה יוצא הכי טוב