• 55.

    יובל אלבשן -גם חכם וגם חתיך (ל''ת)

    נחש מי אני.., 28/02/07 16:07

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    לא מגיע לנו יותר

    אאא, 26/02/07 22:10

    כמו שאנחנו נראים,ככה גם נראית ההנהגה שלנו.
    הפוליטית,המשפטית,הצבאית,הכלכלית הדתית והמוסרית.

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    מאמר מעולה!!!!

    מיכל, 26/02/07 07:32

    כל הכבוד על המאמר המעולה, שעשה השוואה מדהימה בין הסרט לבין החברה הישראלית. כל המתפלספים כנגד המאמר כנראה לא מבינים את המשמעות החברתית שלו, ללא קשר לפוליטיקה. הכותב מתבטא בשפה מדהימה, סגנון בהיר , קולח ולא מתנשא!!
    כל הכבוד!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    אגיד לך משהו אם יש סכנה למדינה היא משתקפת מן המנטליות שבכתבה שלך

    אורן, 26/02/07 04:28

    לא מפסיקים להתרפק על איזו שהיא מציאות אחרת שונה אוטופית הזויה שאין לה שום קשר עם חיינו היום מן התרפקות על ''ערכים'' כביכול שנעלמו.אוי כמה היינו יפים וכמה אנחנו מכוערים.קשקוש אחד גדול.
    אין מצב כזה ,זה להרפות את ידי החיים ולומר להם כל מה שנותר לכם זה להימלט על נפשכם.איזו שטות זאת.מדינה עוברת מיני מצבים ומיני תקופות בחייה ,אלא הם החיים.התקופה הזאת איננה נתנת לשום השוואה עם שום תקופה אחרת,צריך לחיות אותה בלי להתרפק על העבר שלא קיים ולא יתקיים,לא חוזרים אחורה.
    חברה ומדינה הם יצורים דינאמים מחפשים נופלים קמים נאבקים,כל ה''פעם היינו'' הוא זבל ספרותי שמעיד על רפיון מנטלי ואיבוד כושר השרידות לא ההישרדות.

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    מה אתה רוצה מהאליטות הישנות?

    קיבוצניק, 25/02/07 20:42

    לצערו של יובל וחבריו בקשתות המזרחיות למינהן גם במלחמה האחרונה נפלו במני ה''אליטות הישנות'' אותן הוא דואג להשמיץ יותר מחלקם היחסי באוכלוסיה.
    לא כל מי שרוצה להתקבל לחברה הישראלית צריך לעשות זאת תוך כדי השמצת האליטות הישנות. אפשר לעשות זאת גם דרך עשיה אמיתית.

    הגב לתגובה זו

    • מה זה ''להיות חברתי''

      איש לבן, 25/02/07 22:12

      לקחת כסף מאשכנזי שעובד, ולתת אותו לאיזה מרוקאי בכיין.

      אם תעשה את זה, אתה חברתי.

      הגב לתגובה זו

      • לאיש לבן גזען ולקיבוצניק מתמם

        מלח שולחן, 25/02/07 23:00

        הסטטיסטיקה היבשה מראה שרוב חללי צה''ל מיוה''כ ועד כה הם מזרחים. בין חללי האינתיפאדה המזרחים הם הרוב כאשר בין הלא מזרחים הרוסים הם הרוב.

        הגב לתגובה זו

  • 50.

    לוחם במשכרת מלאה

    בוחר, 25/02/07 19:22

    תספר על פעולות בתנועת ''אדם''

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    ספר גרוע

    א, 25/02/07 18:22

    ברמה של גלילה רון פדר.

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    מה שמדאיג זה מה שלא מופיע בכתבה !

    דני, 25/02/07 18:18

    מה שמדאיג זה הכיסוי שנותן אלבשן למשטמתים .
    כאשר ''פעיל'' חברתי בוחר להתעלם והופך ליחצ''ן של סרט שיוצריו בזים לחובת השירות בצה''ל ושמים את עצמם מעל החברה הישראלית .
    פעילותו הופכת להיות עם סימן שאלה גדול . מעניין מה מערכת היחסים בין הכותב לבין ההפקה של ''הבופור''

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    אגב, דוקא במלחמה האחרונה (אוווף, יש יותר מדי) חילוץ פצועים היה

    גבורתי ביותר, 25/02/07 17:31

    אפרופו ההוא שחשב ששכחו אותו כסמל להתפוררות...

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    _________ תקראו את 13 ו 32 לקצת פרופורציות

    ______, 25/02/07 17:20

    ואין שום רע בבתי קפה---ההיפך!

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    זה הרי מה שביבי וחבריו 'שרטו' בנו - איש איש לנפשו

    חוזה, 25/02/07 17:17

    ואם מדובר בכלכלה למה צריך להקריב חיים , לעזור וכו' בדברים אחרים . הרי שהדבר יגיע לכסף ( ותמיד הוא מגיע ) ממילא נשאר לבד , אפילו המדינה שנגן עליה בנפשנו לא תעזור לנו .
    ומאז ממשיך התהליך כדברי ירבעם ''אבי הכה אתכם בשוטים ואני אייסר אתכם העקרבים '' .

    הגב לתגובה זו

    • גם הביטוי האישי ורווחתו כבודו במקומו (ל''ת)

      וגם צרכי החברה, 25/02/07 17:27

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    דוקא משוררנו התרו בנו לחדול מתרועת הפסטיבלים (ל''ת)

    ולהתרכז ברגיל, 25/02/07 17:14

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    3 דברים-נכנסנו ללבנון עם סיבה טובה, רק שכחנו לצאת (ל''ת)

    מלחמות זה חרא, 25/02/07 17:11

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    אלבשן-באמת נמאס מכל יומיים איום קריטי (ל''ת)

    אבל הסרט עם, 25/02/07 17:07

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    ההתפוררות התחילה מהגירוש מגן עדן... (ל''ת)

    והשאר הסטוריה, 25/02/07 17:03

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    מאמר מצויין אבל...

    רועי, 25/02/07 17:01

    האמירה שילדי האליטות כביכול לא שירתו בלבנון היא חסרת שחר ומטומטמת. אני מציע לך לבדור כמה קיבוצניקים, אשכנזים וסתם ילדי עשירונים עליונים לחמו נפצעו ומתו שם.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    יש לנו צבא נפלא ,הקולנע לא שווה יריקה (ל''ת)

    לא רואה את הסרט, 25/02/07 15:52

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    מאמר אמיץ, ספר מעולה!

    בוריס, 25/02/07 15:24

    לא ראיתי עוד את הסרט אבל את הספר קראתי בבת אחת ועכשיו מתחשק לי לקרוא שוב לאור הפרשנות הזאת.
    חשוב ללמד את זה בבתי ספר. כל הכבוד!

    הגב לתגובה זו

    • כמה שילמו לך? (ל''ת)

      חלי ישימוביץ, 25/02/07 15:56

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    כל ממזר מלך (ל''ת)

    שמאל מטורלל, 25/02/07 15:08

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    השמאל המרושת עובד שעות נוספות וצץ מכל החורים

    יחצנות שמאלנית, 25/02/07 15:07

    בתשלום

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    כל זב חוטם הופך להוגה דיעות בתשלום (ל''ת)

    ציון ציוני, 25/02/07 15:06

    הגב לתגובה זו

    • נכון. וכל אחד עם מסקנות סופניות.-אנחנו שטחיים ועמוקים (ל''ת)

      כמו יתר אנשי, 25/02/07 17:16

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    עוד פלצן שמאלני שקיבל צו גיוס ליחצן את הסרט פסולת הזה

    רפורמה בקרנות, 25/02/07 14:38

    חיכה עד שיקרא את כל התגובות של עם ישראל אשר סולד מהסרט ומהתפיסה המסחרית שמאחוריו,והחליט שזו סופה של החברה הישראלית.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    עוד סרט שמאלני רגיל,סבבה ,תעשו אבל (ל''ת)

    אל תתלהבו מעצמכ, 25/02/07 14:12

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    רבותי תרגעו

    ששת, 25/02/07 13:44

    אני מהדור של ששת הימים. קראו לנו דור האספרסו כי לא היינו כביכול גבורים כמו דור מייסדי המדינה. הדור שלנו נלחם בגבורה גם במלחמת ששת הימים וגם במלחמת יופ הכפורים. לכל דור יש את המציאות שלו. ולכל דור יש את יושבי בתי הקפה שלו גם במלחמת השחרור וגם במלחמת ששת הימים. אז תרגעו בבקשה.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    רבותי תרגעו

    ששת, 25/02/07 13:44

    אני מהדור של ששת הימים. קראו לנו דור האספרסו כי לא היינו כביכול גבורים כמו דור מייסדי המדינה. הדור שלנו נלחם בגבורה גם במלחמת ששת הימים וגם במלחמת יופ הכפורים. לכל דור יש את המציאות שלו. ולכל דור יש את יושבי בתי הקפה שלו גם במלחמת השחרור וגם במלחמת ששת הימים. אז תרגעו בבקשה.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    לא תאמינו מה שראיתי כרגע ברחוב !!

    אייל, 25/02/07 13:05

    חיילים אמיתיים עם מדים ונשק בדרך לבסיס . מדהים כמו אלה שמופיעים בסרט רק אלה היו אמיתיים ולא חבורת יושבי בתי קפה תל אביבים (משתמטים)שנסעו לבלות כמה ימי כיף ברמת הגולן .לבשו מדים ושיחקו ב''כאילו'' והחליטו להפוך את זה להטפת מוסר ומורשת צה''ל.
    אין מצב שאני הולך לממן לחבורת אוכלי החינם האלו את מנת האספרסו היומית שלהם !

    הגב לתגובה זו

    • מה רע בבתי קפה? (ל''ת)

      רועי, 25/02/07 13:38

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    מה הקשר לשחקנים?

    ראובן, 25/02/07 12:43

    נמאס כבר מהטמטום הזה ששמנסה לקשור בין הרקע האישי של השחקנים לבין הדמויות אותן הם מגלמים. זה סוג של טיפשות שקשה להשלים איתו - הרי זה כל העניין אצל שחקנים: הם משחקים תפקיד. האם אישה המגלמת נאנסת חייבת להיאנס קודם לכן? האם שייקה אופיר ז''ל עשה קורס שוטרים לפני השוטר אזולאי. האם שלישיית הגשש החיוור באמת שירתה בשירות מילואים קרבי או שמא, רחמנא ליצלן, גם גיבורי גבעת חלפון הם משתמטים? בקיצור, מספיק עם שטיפת המוח המפגרת הזו. הסרט צריך להישפט כסרט. השחקנים הם או טובים או גרועים - לא משנה בכלל אם שירתו או לא שירתו בצבא. ואגב, הסרט ממש מצוין

    הגב לתגובה זו

    • אתה יודע ממה נימאס

      אביחי, 25/02/07 13:27

      נמאס שמנסים לפשט את העניין ומתעלמים מהעקרון.

      סרט לא נעשה בחלל ריק.
      אם לסרט אין קשר למציאות אז כל הטור הזה מיותר.
      סרט ובעיקר הסרט הזה נוצר כדי להביע מסר חברתי אידיאולוגי.
      הבעיה היא שהליהוק פוגם במסר אותו הוא מנסה להעביר.

      נכון שטכנית בוחנים שחקן עפ''י כישוריו.
      לכן שחקנית לא צריכה להיות נאנסת כדי לשחק כזו ולכן שייקה אופיר לא צריך היה להיות שוטר.
      אבל, השחקן אינו נבחר רק בגלל כישוריו. הוא נבחר בין השאר בגלל המראה שלו וגם בגלל מה שהוא מייצג.

      לכן, שחקן שבעברו אנס לא ישחק שוטר טוב לב או דמות המטפלת בקורבנות אונס.
      שחקן שידוע כאדם אלים המכה את אישתו לא ישחק בעל אוהב ועדין נפש.
      יכול להיות שהם כישורנים ומסוגלים לבצע את התפקיד בצורה מעולה אבל זה צורם מאד.

      כאן מדובר בחבורת שחקנים שהשתמטה משרות.
      חבורה שהשתמטה כדי לקדם את הקריירה שלה ולא מסיבות לגיטימיות רפואיות וכו'''
      חבורה שהשתמטה משרות באותה עת שהחיילים שסיפורם מוצג בסרט שרתו והקיזו את דמם.

      כמו שכותב הטור מציין ''כשהחיילים במבצר מפסיקים להבין על מה הם נלחמים ומתרכזים אך ורק בהישרדותם היומיומית, אינך יכול שלא לראות את מרבית אזרחי ישראל, שלא מתעניינים יותר בעברם ובעתידם אלא רק במקסום אושרם בהווה. אכול ושתה כי מחר נמות, גרסת 2007''

      כאילו אמר זאת על אותם שחקנים.

      הניסיון להפריד בין השחקן לדמות אותה הוא מגלם הוא ניסיון עקר אשר חוטא לעיקר.
      והעיקר הוא האם אנו צריכים לעודד השתמטות. האם אנו כאזרחי שאכפת להם צריכים לתגמל משתמטים.




      הגב לתגובה זו

    • קשור מאוד !! ואתה ממש לא משכנע !

      ערן, 25/02/07 13:42

      הסרט הזה מוחרם בגלל שהוא כמו יריקה בפנים .לכול מי שמשרת ושירת בצה''ל !

      הגב לתגובה זו

    • שאונס איננו חוויה שתורמת לחברה

      הקשר הוא, 25/02/07 13:46

      הקשר הוא החשיבה השטחית של אנשים כמוך המשווים מעשה אלים ןברברי כאונס לשירות צבאי שנועד להגן על כל אחד ואחד מאיתנו. לא, לא צריך להאנס בכדי לשחק נאנסת, ובלי שום קשר לכך יש טעם לפגם שמשתמטים מתיימרים לייצג חיילים ומשפחות ששלמו בדמם על מנת שהמשתמטים יוכלו לעשות סרטים ולהשמיץ את אלו שאפשרו להם לעשות כן ברחבי העולם.
      לציין כי אוהד קנולר היה חייל בהנדסה קרבית, הננו ציוני ועדיין משרת במילואים. אם אינני טועה גם אלטוניו שירת בצבא. אני לא יודעת אם רוב השחקנים משתמטים.

      אתה לעומת זאת, לא ממש חכם.

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    סרט מלא זימה ותועבה-לעסור הקרנתו! (ל''ת)

    חנה, 25/02/07 12:41

    הגב לתגובה זו

    • מאיפה את יודעת? (ל''ת)

      למה, 25/02/07 12:56

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    זה לא גאוני לחשוב או לומר שמלחמה זה דבר נורא

    מדעי המדינה., 25/02/07 12:28

    אך פציפזם, ריצוי הרשע, או עייפות (עייפנו מלנצח וכו' זוכרים?) אינו רק לא מוסרי אלא מעודד את הרוע והמלחמות. אם החיילים שלנו לא מבינים למה הם נלחמים כי לא טרחנו להסביר (לדעתי בכוונת מכוון), לא צפוי לנו כאן עתיד מזהיר

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    שאלה למר יובל אלבשן ?

    יוסי, 25/02/07 12:27

    כחבר מטה הארגונים החברתיים וכאחד שיוצא להגנתם של שכבות חלשות בחברה מעניינת העובדה אתה בוחר להתעלם מהכתם המלווה את הסרט הזה ?
    ההשתמטות מצה''ל בעיקר ע''י סלבריטאים ובעלי יכולת .היא אחד הסימפטומים החשובים לקריסה ערכית בחברה הישראלית !
    ואשר קשורה בקשר ישיר למי שמעודדים את הבדלי המעמדות במדינה .
    לאחר שאתה בוחר להתעלם ,כמה מגוחך שאתה מנסה להטיף מוסר ומדבר על ''גורלנו''.
    כנראה שאתה פעיל חברתי סלקטיבי ובעל תג מחיר !

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    זה הכל חלק מתהליך הכיבוש המוסלמי

    פתור את הכיבוש, 25/02/07 11:57

    יש הרבה מאוד חומר באינטרנט על תהליך הכיבוש המוסלמי.

    כדי לפתור בעיה צריך להבין אותה קודם כל ואני טוען שהבעייה העיקרית של מדינת ישראל היא תהליך הכיבוש המוסלמי המחלחל לכל חלקה טובה במדינה.

    הבופור זה באר שבע
    הבופור זה שדרות
    הבופור זה ההתנחלויות בשטחים החצי משוחררים.
    הבופור זה בגליל
    הבופור זה בכל מקום שבו יש מוסלמים כובשים לרוב והם גם מתרבים.

    דרושה רוויזיה בחשיבה לא לעולם חוסן ולא לעולם יוכל הכיבוש המוסלמי לנצח אבל צריך להבין זאת כדי למנוע את הכיבוש .

    הגב לתגובה זו

    • תה צודק זה כאילו שהם חדרו לבופור

      ראה סאלח טיבי, 25/02/07 17:51

      הם בתוך המוצב פנימה ובגלל זה המוצב בבעיית הישרדות גדולה.

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    תחלואי החברה..

    רועי, 25/02/07 11:51

    שחבורה של משתמטים אגואיסטים בלי בושה משחקים חיילים כדי להפוך לכוכבים.אתם לא גברים את ילדים שצריכים צומת לב, הגברים האמיתיים והכוכבים האמיתיים הם אלה שעוזבים הכל ומסכנים את חייהם בשביל התחת הקטן שלכם.
    אגב, קנולר דווקא כן חייל באמת.
    בחברה מתוקנת הייתם מתביישים, אבל על הזין הקטן שלכם. לכו תופיעו בתכניות נוער חלולות. אני לא אומר ששחקן לא יכול לגלם חייל או כל דמות מהמציאות, זו חובתו, אבל במציאות הספיצית העכשווית שלנו, כאשר אנחנו נלחמים, כאשר משתמט מככב בתור חייל בלי בושה, זה מעצבן, זה רק מקצין שהם ילדים והלוחמים האמיתיים הם גברים.

    הגב לתגובה זו

    • השמאל מוביל ויוביל לחורבן המדינה

      שמאלני לשעבר, 25/02/07 21:39

      בכל מלחמה הם צעקו ועזרו לאוייב. תמיד זה היה ככה וחתרו תחת קיום המדינה. שהערבים יטפסו על הגדרות הם יהיו הרחק מכאן עם כספם וזהבם וישאירו אותנו עמוק בחרא....צריך מהפכה אמיתית בחשיבה ו סדר חדש במדינה אחרת עד 2027 לא נהיה כאן מסיבות של דמוגרפיה. זהו

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    קריסתה של העיתונות בחברה הישראלית !!

    עידו, 25/02/07 11:48

    מדהים כאשר בחודש האחרון נעשים עוד ועוד נסיונות ליצור עניין ולקדם סרט שאולי שהרעיון מאחוריו מעניין וחשוב אבל הוא מעורר סלידה מכיוון שנלקחו לככב בו משתמטי שירות כחיילי צה''ל בלבנון .
    זה הסיפור המרכזי ועצוב שקשרי הברנז'ה מנסים לכסות את הבושה.
    למר אלבשן וחבריו אני אומר ,הפילוסופיה היא עסק נחמד אבל כדי שתתחברו למה שבאמת מפריע לקוראים שלכם !
    עיתונות היא לא רק כלי ליחסי ציבור.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    הסרט טרם יצא

    מושון, 25/02/07 11:44

    בניגוד לדברי אלבשן הסרט טרם יצא לאקרנים, ובינתיים נחשפו אליו רק המקומבנים. בכל מקרה, עם הדברים עצמם אני מסכים לחלוטין - סרט חובה!

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    למי שראה את הסרט , האם מומלץ ללכת ולראותו? (ל''ת)

    יעקב, 25/02/07 11:21

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    יש מדינה אחרת

    קשת, 25/02/07 11:16

    איפה אתה חי? רבים מאד מוצאים דרכון זר ומעבירים רכוש. נמאס להם להחזיק על הגב אותך ואת הקליינטים שלך. הקימו לכם מדינה, דאגו לשמור עליה ולתחזק אותה ( חה חה חה חה).

    הגב לתגובה זו

    • זה היה תמיד

      שאלה לקשת, 25/02/07 11:28

      תמיד עזבו אתה המדינה אנשים ותמיד באו אליה. זה לא מפחיד.

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    צריך לרדת מהבופור

    יניב רונן, 25/02/07 11:16

    הסיכוי היחיד של מדינת ישראל לצאת מהמיצר שהיא נתונה בו כעת ולעלות על מסלול של שגשוג ופריחה הוא לרדת מהבופור שהיא נמצאת בו. ישראל לא תוכל להתקיים לאורך שנים כמבצר נישא ומבודד מסביבתו, מבצר שכל הזמן נלחם בסביבתו וחושש ממנה.
    ישראל צריכה להשתלב בסביבתה ישראל צריכה לרדת מהבופור.

    הגב לתגובה זו

    • אבל חזבאללה שבחוץ לא רוצים אותנו!

      ש, 25/02/07 11:26

      איך נשתלב איתם? אתה לא שומע מה הם אומרים?

      הגב לתגובה זו

      • מעשים - לא דיבורים

        יניב רונן, 25/02/07 19:14

        פחות חשוב מה הם אומרים ויותר חשוב מה הם עושים. בפועל, העולם הערבי כבר קיבל את ישראל כעובדה קיימת.

        הגב לתגובה זו

  • 18.

    קריסת החברה האמיתית היא שרוב השחקנים לא שירתו בכלל בצבא!

    ירון, 25/02/07 11:13

    אני אישית לא מסוגל לראות את הסרט ואת השחקנים האלה לובשים מדים כאשר כל מה שמעניין אותם זה לקדם את הקריירה שלהם. חושבים רק על עצמם בזמן שחבריהם משרתים.

    הגב לתגובה זו

    • צודק גבר- להחרים את המשתמטים הללו

      ירון, אשקלון, 25/02/07 13:18

      בושה שלא שירתו- והם מקשקשים על השגרירות שלהם- והשחקן אלון אבוטבול עם ההערות המקוממות שלו- עדיף שישתוק. ''מה הם יכולים לעשות? לא בא להם לעשות צבא, הם אומנים...'' פשוט אדיוט

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    איזה אבסורד

    אביחי, 25/02/07 11:12

    לדבריו של הכותב הסרט מתאר את סיפור קריסתה של החברה הישראלית בעשורים האחרונים.

    ''מדבר על אובדן ערכי היסוד של השיטה כולה, ועל המרתם בערכי אינסטנט גלובליים''

    ''אינך יכול שלא לראות את מרבית אזרחי ישראל, שלא מתעניינים יותר בעברם ובעתידם אלא רק במקסום אושרם בהווה. אכול ושתה כי מחר נמות, גרסת 2007''

    רק רגע !
    בסרט הזה משחקים בתפקידים הראשיים שלושה משתמטים.
    שלושה אנשים שהם תמצית כל הרע שהסרט יוצא נגדו.
    וזה לא נגמר כאן... מי עשה את הסרט?
    מי הם יוצריו אם לא אותם אלה שקוראים להשתמטות? שחותרים תחת ערכי היסוד שלנו?

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    אבל למה

    הכל טוב ויפה, 25/02/07 11:09

    לעשות סרט על נושא זה, וליצג את ישראל כך בפני הגוים?
    נראה למי יש אומץ, לעשות סרט על משפחה שכולה בגוש קטיף, שנאלצת לעזוב את ביתה, ולקחת איתה את ארון בנה הקבור באדמה.
    ומיד לאחר היציאה, נופלים קסמים על שדרות, והאנשים בעורף, ובממשלה, נוטשים אותם. מה, זה לא סיפור מענין, שאפשר לקבל עליו פרס?

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    חשוב מאוד להזכיר ליובל אלבשן-כנסו

    איציק, 25/02/07 10:55

    יש כאן ניסיון די מוזר לרתום סרט שבאמת מיוצר על ידי האליטה, לטובת רעיונות מוכרים נוסח צדק חברתי. אמנם, לעתים אתה ממש נואש כשנזכרים במנהיגות ויחסה לצדק חברתי. אבל, יובל אלבשן, אתה זה שתמכת בהתלהבות בעמיר בפרץ - אותו פרץ שבגללו עובד בחברת החשמל מקבל משכורת של פי 10 ממורה. אותו עמיר פרץ שהפקיר את משרד העבודה והרווחה.
    ואני כמורה לשעבר, כאקדמאי בהווה,
    מזרחי בן עיירת פיתוח, מודיע לך
    שמי שצריך לעשות חשבון נפש זה אתה ושכמותך.


    הגב לתגובה זו

    • יובל אלבשן איננו הנושא

      יעקב, 25/02/07 11:16

      איציק היקר,
      אם גם אנשים כמו יובל אלבשן יצטרכו לצמצם את עצמם - אזי לא יהיה מי שיזהיר מפני מנהיגים מוליכי שולל כמו ברק, נתניהו ועמיר פרץ, ואז באמת מצבנו יהיה רע. אל תשפוך את התינוק עם המים, ואל תסית את האש מן העיקר. זכותך לבקר את הכותב, אבל הוא רק מטיף בשער, אפילו אם אינו כשר לכך בעיניך.
      עלינו להתמודד עניינית עם המסרים החשובים שבדבריו: כן, יש לנו הנהגה חלשה, צרת אופקים ואגואיסטית. ואין מנהיגות עתידית שיכולה לחלץ אותנו מן הבוץ. זה מה שחשוב, ולא זיגזוגיו של יובל אלבשן, אם בכלל היו כאלה.


      נ.ב
      איני בן עיירת פיתוח, אבל גם אני אקדמאי ומזרחי.

      הגב לתגובה זו

      • אמור לי חבריך ואומר לך מי אתה ! .

        ערן, 25/02/07 13:45

        מר אלבשן הוא בשירות יחסי הציבור וההפקה של הסרט !
        זה שקוף לחלוטין ואומר לא מעט איזה מין פעיל חברתי הוא .

        הגב לתגובה זו

  • 14.

    בקשר למלח הארץ ומחליפיהם-אי אפשר להקפיא תמונת מצב ,טבעי שיש שינויים

    גם צבא ארה''ב, 25/02/07 10:44

    וזה יכול גם להיות קרש קפיצה למעמד ''מלח הארץ'' מזוית שונה,לא רק ''פועל שחור''..
    זה לא או נוסטלגיה עכשיו או התפוררות.
    היציאה מהבופור גם בגרות מדינית,למשל.
    בקיצור-פרשנות נוסטלגית פשטנית

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    בת לאב מהשמאל, מהסוג

    חילונית, מרכז, 25/02/07 10:36

    שהיה שמעביר את ימי השישי עם החברים ומחרף ומגדף את המדינה והם כולם מודיעים חגיגית שהמדינה נגמרה.

    את השיחות על הספה אני זוכרת מגיל 7 , היום אני בת 40 , אמא לשלושה- תעשו את החשבון בעצמכם.

    חיכיתי בתור ילדה ואחר כך בתור נערה וכמעט אשה - לסיומה של המדינה שהיה אמור להגיע אוטוטו בתוך השנה הקרובה.

    עברו השנים וסוף סוף הפנמתי, המדינה הרבה יותר חזקה, איכותית, מצליחה, מבוססת מכל נבואות השחור, המדינה חזקה התגברה ותתגבר על כל השחיתויות.

    המדינה חזקה מכל הפוליטיקאים הקטנים, העסקנים, המפקדים הלא מוצלחים (שמדי פעם מוצאים את דרכם למעלה) ואנסים התופסים את הנשיאות ועיתונאים המשיגים כותרות ע''י זריעת פאניקה.

    בסופו של סיפור, אם תבצעו מאזן, הכף נוטה חזק מאד לטובה.

    הגב לתגובה זו

    • סוף סוף קול שפוי מהשמאל (ל''ת)

      יצחק, 25/02/07 10:47

      הגב לתגובה זו

    • הוצאת לי את המילים מהפה. צודקת לגמרי. (ל''ת)

      אביחי, 25/02/07 11:05

      הגב לתגובה זו

    • מלים בסלע. בשביל תגובות כאלה טוב שהמציאו את הטוקבק (ל''ת)

      ניר, 25/02/07 17:45

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    צר לי: אבל אתה אדיוט גמור

    איילת, 25/02/07 09:46

    כטמבל ממוצע אינך מצליח להבדיל בין פנטזיה הוליוודית למציאות בחיים. זאת ההפעה הרעה של הטלוויזיהי כנראה. לך ללמוד, לך תעבוד, לפחות תהיה שומר בקניון שזו עבודה מאוד חשובה. טמבל!!

    הגב לתגובה זו

    • הכותב הוא מרצה למשפטים בפקולטה הכי טובה בארץ - גברתי!

      הוא עוזר לחלשים, 25/02/07 10:23

      לידיעתך גברתי- עו''ד אל בשן מלמד בפקולטה למשפטים בירושלים
      הוא האנטי תזה לכל האליטות
      הוא מקדיש המון מזמנו לעזרה לחלשים ללא תמורה כספית במה שנקרא ''קליניקות משפטיות''
      אז לפני שאת מקשקשת- תבדקי מה יוצא לך מהפה

      הגב לתגובה זו

    • מי זאת ההזויה הזאת? (ל''ת)

      שרה, 25/02/07 10:31

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    Meyaesh!!!!

    aliza, 25/02/07 09:21

    what can we do?
    to stay on the bofoure?

    הגב לתגובה זו

    • את באמריקה הטובה והנעימה!

      גל, 25/02/07 10:01

      מה יש לך להתייאש. זה כמו השחקנים בסרט שלא שירתו בצבא ומייללים

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    בירור עצמי

    חיל, 25/02/07 09:19

    יובל אלבשן, שכחת (?) לציין שחלק חשוב מתוך החיילים ה''אחרים'' הוא החברה של הכיפות הסרוגות שמהווים היום 50% מהחיילים הקרביים... כי הם חיים על אידאלים ולומדים למה הם חייבים לשרת בצבא... הגיע הזמן לחזור וללמד את כלל הנוער למה אנחנו כאן... אבל אולי כדאי שקודם כל נברר את זה לעצמינו

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    אבל מה המוצא?

    מרינה, 25/02/07 09:10

    בדרך כלל אני מסכימה עם אלבשן אבך הפעם לא הבנתי את הסוף - מה המוצא. שנילחם על חרבנו עד סוף ימינו? מי רוצה לחיות על הבופור כל החיים?
    אם ככה, עדיף באמת ללכת מפה

    הגב לתגובה זו

    • תגובה אירונית, את מתנחלת!

      רועי, 25/02/07 11:42

      בואי תשמיעי את אותה הערה אבל הפעם תתיחסי לשטחים.

      הגב לתגובה זו

    • כן,פה צריך להלחם על הזמן

      אאא, 26/02/07 22:17

      מי שחושב שאפשר לקיים מצודה צלבנית של המערב בלב המזה''ת,חי בסרט.
      גם המערב לא יאריך ימים,אגב.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    שי התפוררות, ואנו עומדים בפני חורבן זה ברור, השאלה היא!

    ירמיה, 25/02/07 09:09

    כיצד מתמודדים עם התחלואים, איך שמים אצבע על הגורמים, ואיך מנטרלים את הרעות החולות, ומסים חזור אל השפיות, ואל הדרך הנכונה?!
    שכן במידה ולא נשעה את חשבון הנפש, והחברה עד תום , ולא נפיק את הלקחים הדרושים, ובמידה ואלה לא יישומו ובמהירות , העתיד ניראה שחור משחור, החורבן הוא וודאי,!
    כפי שהדברים ניראים כעת , לא ניראה שיש סיכוי לאיזה מיפנה,!
    עולם כמנהגו נוהג, ההומנים נוהים אחר עגל הזהב, השילטון נוהה אחר ההמונים, ולא מנהיג אלא מונהג, עך פי סיקרי דעת קהל חולפים,! התיקשורת לא ממלאת את פקידה ככלב השמירה של הדמוקרטיה , אלא הפכה מזמן למאיץ האנרכיה,!
    מערכת המשפט היא במקרה הטוב כת הזויה ומנותקת ,!\
    וכך הלאה והלאה,,,,,,,

    הגב לתגובה זו

    • אם ישנם אנשים כמו ירמיה בארץ. מדוע כ''כ רע?

      תגובה למס' 8, 25/02/07 12:48

      כי כבודדים ניתן לגלות שישי ביננו רבים חכמים ונבונים. אך כציבור אנחנו ברמת הציבורים שהיו קימים בעולם בתקופת האבן.כ''כ קל לקנות אותנו, לסמם אותנו ולטמטם אתנו עד כדי התמסרות טוטלית. לא חושבים ולא לומדים מכלום.

      הגב לתגובה זו

      • הבעיה היא לא העדר חוכמה

        אאא, 26/02/07 22:16

        אלא העדר חוט שדרה והעדר מכנה משותף כמו גם מטרות משותפות.
        כשהגענו לכאן היה לנו מכנה משותף : היהדות.היום,אין לנו שום מכנה משותף ושם אינטרס משותף מלבד השרדות.

        הגב לתגובה זו

  • 7.

    אמא'לה!!! (ל''ת)

    איזה פחד., 25/02/07 09:08

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    מרגש

    נטע, 25/02/07 09:05

    בלי לראות את הסרט התרגשתי. אני קראתי את הספר ולמען האמת לא שמתי לב ועכשיו אני מרגישה צורך לקרוא אותו שוב כדי לראות שם אותנו.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    מרתק! (ל''ת)

    אבישי, 25/02/07 08:42

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    חבל שלא הקרינו אותו לפני שנתיים ...

    גידי, 25/02/07 07:02

    אולי המלחמה האחרונה היתה נראית אחרת
    אולי בכלל לא הייינו צריכים מלחמה
    ואולי...
    אולי עם ישראל לא היה מגרש את עצמו מארצו

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    כאשר מבטיחים בבחירות לטפל ברווחה והולכים לבטחון.נוצר סדק עמוק בין ה (ל''ת)

    הבוחר לרמאי, 25/02/07 06:47

    הגב לתגובה זו

    • מה זה קשור?

      שרה, 25/02/07 09:24

      לא מבינה את התגובות האלה. אם פרץ רימה זה מעקר את המאמרים של אלבשן בגלל שהוא עזר לו בבחירות?
      שטויות! תתיחס לגופן של טענות ולא לגופם שלאנשים!

      הגב לתגובה זו

      • אמינות היא ערך עליון.את קולי קיבלו בעבודה רק לרווחה (ל''ת)

        ולא לבטחון, 25/02/07 15:45

        הגב לתגובה זו

  • 2.

    הבופור זה כאן? לא למוציאי הדרכונים הזרים

    חגי, 25/02/07 06:34

    מר אלבשן,

    אני מציע שתשאל את חבריך הנאורים לגווניהם (הבהירים) השונים מי מהם לא הוציא דרכון זר - פולני, רומני או גרמני.

    כשתסכם את תשובותיהם תבין שביום צרה רק מזרחיים, חרדים וציונים ישארו כאן. כל מצקצקי הלשון, קוראי גדעון לוי האדוקים, ושאר ירקות יעלמו. להם יש ארץ אחרת.

    הגב לתגובה זו

    • גזענות רדודה

      פולניה, 25/02/07 09:27

      לי ולהרבה חברי יש אפשרות לחיות בחו''ל ואנחנו בוחרים לא לעשות זאת. מצד שני יש המון מזרחיים שחיים היום מעבר לים. אז למה לחזור למקום הגעני הזה? זה בדיוק מה שכתוב במאמר - רבים בינינו בתוך הבופור ומבחוץ מתקרבים האויבים שלנו.
      חבל

      הגב לתגובה זו

      • אין קשר למוצא- הפולניה צודקת ואתה תתבייש

        ירו, אשקלון, 25/02/07 10:26

        שמע חגי- אני ממוצא מזרחי
        שרתתי בצבא ביחידת מודיעין
        רבים מחבריי האשכנזים כדבריך שירתו ביחידות קרביות
        יש להם אפשורת לעזוב- והם כאן
        לכולנו אפשרות תאורטית לעזוב- גם בלי דרכון 3 שנים בקנדה השכלה ומעט כסף- ואהת אזרח
        אבל כולנו נשארים
        כולנו עם אחד- מספיק עם השטויות הללו

        הגב לתגובה זו

        • ביום צרה הם לא יהיו פה אחי....

          סתם יהודי, 25/02/07 16:12

          היום בסה''כ רמת החיים בארץ היא די גבוהה ולכן חבריך בעלי הדרכון האירופאי גרים פה. ביום שיהיה פה רע...ולכל מדינה יש ימים רעים.....הם יעלו על המטוס בדיוק כמו שבעלי האזרחות הזרה מלבנון עשו בקיץ האחרון.
          אני מעדיף למות כאן ולא לחזור לגולה.

          הגב לתגובה זו

    • ההפרדה תהיה רק לטובה

      אאא, 26/02/07 22:13

      והבריחה לא תעזור.המערב כולו קורס.אצלם התהליך יקרה לקראת סוף המאה,אצלנו כ 50 שנה קודם.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    אנו לא צריכים להגזים.

    צ______________, 25/02/07 06:32

    אנו לא חברה בקריסה.

    כמו בכל חברה גם לנו יש קלקולים.
    והקילקולים נמצאת בעמדות המפתח של הפוליטיקה והשררה.

    אני מכיר הרבה אנשים מהישוב שדואגים לביתם ולמדינתם. ואותם אנשים הם אנשים שומרי חוק וממלאים את מה שהחוק קובע לגבם.

    אז. אנו לא צריכים להגזים.

    ליובל.
    אם תעביר את המסר הזה לפוליטיקאים שאתה כל כך קרוב אילהם כמו החכי''ם במפלגת העבודה שהם חלק מהשררה והפשע. אז נוכל אז לדבר. ראה את פטרונך. השר פרץ. איך שהוא הציג את בעיות החברתיות. ולאחר הבחירות הוא רץ לתפקיד שר הביטחון בשביל הכבוד ובשביל האגו.

    אבל על החברה.
    אסור להעביר ביקורת

    הגב לתגובה זו

    • אנחנו כן חברה בקריסה

      אאא, 26/02/07 22:12

      המערב כולו קורס.אצלנו זה יותר מהיר בשל הלחץ החיצוני ובשל העובדה שאנחנו רק חיקוי זול של המערב ללא התשתית המוסרית-ערכית שיש במרבית המערב.

      הגב לתגובה זו