• 7.

    הַיִתְעוֹרֵר הַמֵּת ? הֲיִזְדַּעְזַע הַמֵּת ?

    חיים, 23/02/07 12:14

    אָכֵן חָצִיר הָעָם

    ''כִּי רוּחַ ה' נָשְבָה בּו... אָכֵן חָצִיר הָעָם'' (ישעיה מ', ז')

    אָכֵן חָצִיר הָעָם, יָבֵש הָיָה כָּעֵץ,
    אָכֵן חָלָל הָעָם, חָלָל כָּבֵד אֵין קֵץ ;
    אֲשֶר יִרְעַם קוֹל אֵל גַּם-מִפה גַם-מִשָם -
    וְלא-נָע וְלא-זָע וֱלא-חָרַד הָעָם.
    וֱלא-קָם כָּאֲרִי וֱלא-נֵעוֹר כַּכְפִיר,
    וֱלא-חָרַד לַקּוֹל גַּם אִיש אֶחָד מֵעִיר.
    וְלא-רָעַד בַּגִיל יַחַד לֵב כָּל-הָעָם
    מִיָמִין וּמִשְמאל וּמִיָם וְעַד-יָם,
    בְּהִתְוַדַּע אֵלָיו בָּנָיו, זֶרַע אֵל חָי,
    אֲשֶר בָּאוּ מֵרָחוֹק אֶל-קוֹל אֲדוֹנָי.
    גַּם-לא פָשַט הַיָּד, גַּם לא שָאַל לִשְלוֹם
    כָּל-הַקּוֹרְאִים בִּשְמוֹ בָּאֱמוּנָה וּבְתוֹם.
    וּבִשְאוֹן עַם אֱוִיל סְבִיב אֱלִילֵי הַפָּז
    נֶחְבָּא קוֹל אֱלוֹהִים, נִבְלַע רַעֲמוֹ הָעָז.
    וּבְלֵב נָבָל וָרַע, וּבִכְלִימּוֹת וָרוֹק
    יִבֶז דְּבַר אֲדוֹנָי, יִפְרָעֵהוּ לִצְחוֹק.

    אָכֵן נָבַל הָעָם, מָלֵא נִיקְלֶה וָרוֹש,
    כּוּלוֹ רָקָב וּמְסוֹס מִכַּף רֶגֶּל עַד-ראש !
    שֶלא הֵקִים מִקִּרְבּוֹ בְיוֹם נַחֲלָה וּכְאֵב
    רַב פְּעָלִים, אִיש חַי, אֲשֶר יִפְעַם בּוֹ לֵב,
    וּבַלֵב יִבְעַר זִיק, זִיק מַרְתִּיחַ הַדָּם,
    וּבָראש יִגַּה שְבִיב מֵאִיר דֶּרֶךְ הָעָם ;
    אֲשֶר יֵקַר לוֹ שֵם כָּל-הַגּוֹי וֵאלוֹהָיו
    גַם מֵהוֹן וּמִפָּז - מֵאֱלִילֵי הַשָוְא:
    אֲשֶר מְעַט מַשָא-לֵב, הַרְבֵּה אֱמֶת, עֱזוּז
    שִנְאָה עַזָּה לִמְנָת חַיֵי עַבְדוּת וָבוּז.
    חֶמְלָה גְדוֹלָה כַיָם, רַחֲמִים רַבִּים כִּגְדוֹל
    שֶבֶר עַמוֹ הָאוּמְלָל וּכְכוֹבֶד הָעוֹל -
    כָּל-זֶה יֶהֱמֶה בַלֵּב, יֶהֱמֶה יֶחְמַר כַּיָם
    כָּל-זֶה יִבְעַר כָּאֵש, יִבְעַר יַצִּית הַדָּם
    כָּל-זֶה יִרְעַם כַּהֵד תָּמִיד יוֹמָם וָלֵיל :
    ''קוּם-עֲבוֹד, קוּם-עֲשֵה, כִּי עִימָנוּ יַד-אֵל!''

    אֵָכֵן אוֹבֵד הָעָם, שוֹאֵף חֶרְפָּה וָרוֹק,
    אֵין לְמַעֲשָיו יְסוֹד וּלְפָעֳלוֹ אֵין חוֹק,
    אַלְפֵי שְנוֹת חַיֵי נְדוֹד, גָּלוּת גְדוֹלָה מִנְּשוֹא
    הִתְעוּ אָחוֹר הַלֵּב, אָבְדָה עֵצָה מִגוֹי.
    לִמוּד שֵבֶט וָשוֹט - הַאִם יָחוּש כְּאֵב
    חֶרְפַּת נֶפֶש בַּצָּר מִלְבַד מְדוּשַת הַגֵו !
    אוֹ אִם-יוּכַל דְאוֹג מִלְבַד דַּאֲגַת הַיּוֹם
    עַם מִתְגַלְגֵּל בְּגֵּיא גָלוּת חֲשְכָה כַתְּהוֹם
    לָשֵאת נַפְשוֹ לַיוֹם וּלְהִתְנַבּוֹת לְאוֹר,
    לִנְטוֹת קַוּוֹ לַקֵּץ, צַווֹת דָבָר לַדּוֹר !
    הוּא לא-יִיקַץ אִם-לא יְעִירֶנוּ הַשוֹט
    הוּא לא יָקוּם אִם-לא יְקִימֶנוּ הַשוֹד
    עָלֶה נוֹבֵל מֵעֵץ, אֵזוֹב עוֹלֶה בַּגָּל
    גֶפֶן בוֹקֵק, צִיץ מָק - הַיְחַיֶּנוּ הַטָּל ?
    גַּם-בִּתְקוֹעַ הַשוֹפָר וּבְהִינָשֵא הַנֵס -
    הַיִתְעוֹרֵר הַמֵּת ? הֲיִזְדַּעְזַע הַמֵּת ?

    חיים נחמן ביאליק תרנ''ז

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    גנות פועל בניגוד לחוק בשב''ס. אוסר על סוהרים להיעדר כאשר הם חולים!!!

    ידועת דבר, 23/02/07 12:03

    ולכן שילדם חולים או שהם נופלים למשכב הם לוקחים חופש על חשבון ימי החופש היקרים שלהם.
    גם כך קשה להיות סוהר והעבודה מלחיצה ותובענית.
    ההוראה היא בלתי כתובה אבל כולם מפחדים להתלונן.
    ואותו רוצים למנות למפכ''ל?
    ארגון ציבורי שפועל בניגוד לחוק...

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    לעשות איתחול לכל הרשות השופטת...להביא שופטים שישפטו בלי דעות קדומות (ל''ת)

    אודי, 23/02/07 07:16

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    למה לדבר הרבה לפני פרסום ההחלטה? שבו החליטו נמקו (ל''ת)

    ארץ קטנה פה ענק, 23/02/07 06:46

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    עדיף שטירקל יפסול את עצמו מלדון בעניין גנוט

    דגל כחול לבן, 23/02/07 06:06

    טירקל חיווה את דעתו שאין טעם לדון בעניין גנוט כי: ''אולי בג''צ יפסול את גנוט עוד קודם''!
    ובכן ברור שיש לו דעה קדומה, ושמא חרץ דין בליבו לפסול את גנוט, ויש חשש שאכן יחתור לפסול את גנוט כדי למצוא חן בעיני הקליקה המשפטית והמועדון החברתי של שופטי עליון!

    וכבר ראינו איזה סולידריות קיצונית מפגינים שופטי העליון לשעבר (כמו מישאל חשין עד כדי תמהון) כלפי חבריהם השופטים המכהנים בפועל, לאמור זהו ביתי ואגדע ידו של הפולש וכו'!

    במילים אחרות, יש להניח שהנאמנות של השופט טירקל כלפי הממסד של העליון שבו עבד (ושהוא רואה בו מעין ''בית'', בדיוק כמו חברו הטוב חשין) הינה חזקה ומוצקה במידה לא פחותה מחשין, והרי נאמנות מופלגת זו כלפי מדורת השבט עלולה לעמוד לו לרועץ בבואו לדון בעניינו ומעמדו האישי של ניצב (או רב-גונדר) גנוט! לכן עדיף שמר טירקל יפסול עצמו.


    הגב לתגובה זו

    • כשהמינוי לא ראוי , לא צריך להיות שופט עליון כדי לראות שהוא כזה! (ל''ת)

      אזרח פשוט, 23/02/07 08:11

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    טוב יעשה גנות ויוותר כדאי לשמור על כבודו גם בבג''צ וגם בועדה הוא יכש

    עמיר, 23/02/07 01:49

    גם בועדה וגם בבג''צ הוא יכשל לכן כדאי שהוא יוותר על המינוי וילך הביתה בבושה

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    מרוב הוד כבודו לא רואים כבר יותר את הצדק...

    אלכסנדר, 23/02/07 00:14

    מרוב הוד כבודו לא רואים כבר יותר את הצדק...

    שיר זה מוקדש לארבעת שופטי-רוב עלובים ולפסק דינם המחפיר, המביש והמבייש. שופטים מעוררי בוּז, סלידה, חוסר-אמון, תיעוב, מפח ושאט-נפש בנשמה ובלב. שופטי בית-המשפט ה''גבוה'' ל''צדק'': אליעזר ריבלין, אסתר חיות, סלים ג'ובראן ואשר גרוניס. (בג''ץ 6728/06 ו- 7607/06) .

    ''ונתת לעבדך לב שֹמע לשפוט את-עמך להבין בין-טוב לרע, כי מי יוכל לשפוט את-עמך הכבד הזה''. מלכים א', ג', ט'.

    מרוֹב הוֹד כְּבוֹדוֹ לא רוֹאִים כְּבָר יוֹתֵר את האָרֶץ...
    אִיש מבינינו איננו עוֹמֵד כלל בפֶּרֶץ
    רַק שוֹפְטֵי ''העֶלְיוֹן'' בפסיקותיהם
    מֵיטִיבִים, מַפְלִיאִים, מַדְהִימִים בִּיְכוֹלְתָם את הכּל לתָרֵץ
    איש מביניהם אף אֵיננו טוֹבֵל וביָדוֹ שֶרֶץ .

    מִפְּאַת הוֹד כְּבוֹדוֹ ומַעֲמָדוֹ לא רוֹאִים יוֹתֵר אֶת היַעַר
    לא דוּבִּים, לא זְאֵבִים, לא פִּטְרִיוֹת, אֲפִילוּ לא כִּיפָּה אֲדוּמָה
    לא שִלְגִיָה, לא גַמָּדִים, אַף לא, אוּלַי, סְתָם דְבוֹרָה, תְּאֵנָה, תוּתִּים או פִּרְחֵי-בָּר
    הֵם שָם, מִמַעַל, בְּאַרְמוֹן השֶנְהָב: סְפוּנִים . נִינוֹחִים. נִישָאִים. מְדוּשָנִים. מְחוּסָנִים.
    נִקְלִים. כְּנוּעִים. עֲלוּבִים. שוֹתְקִים. מְשוּתָקִים. מְרוּחֲקִים. מְנוּתָקִים.
    נֶהֱנְתָנִיים. תּוֹעֲלְתָנִיים. נְלוֹזִים. נִיבְזִים. פּוֹחֲזִים. בְּזוּיִים. בַּזִים. מְבוּזִים. מִתְבַּזִים.
    מְרוּקָנִים. מְנוּוָנִים. שְנוּאִים. מְאוּסִים. עַל כָּל צַעַד ושַעַל, מִכָּל פִּנָה, זָוִית וקֶרֶן מְכוּסִים.
    מְתוֹעָבִים (לֹא רַק) כְּמוֹ רִימוֹנִים רְקוּבִים, מַרְקִיבִים. מְלַבְלֵבִים. נִתְעָבִים.
    אַך חֲרִיפִים, מְפוּלְפָּלִים וְחַדִים מִתָּמִיד כַּתַּעַר.
    אנחנו כָּאן, על פְּנֵי אֲדָמָה (טוֹבָה?) זו מִתַחַת, סוֹפְגֵי מוּסָר תּוֹכֵחָה וגַעַר.
    מִי היה מַאֲמִין, כִּי עד כְּדֵי כך, ביניהם לבינינו יִיוָוצֵר כָזֶה, כּה רָחָב ועָמוֹק, אוֹתוֹ פַּעַר ? ? ?
    הֵן כְּסִיל לא יבִין זאת, לא אֱווִיל, לא חָכָם, וודאי לא שוֹטֶה או איש בַּעַר
    אֱלוֹהִים, שא-נא תְפִילָה, קַבֵּל מְחִילָה, פְּתַח לָנוּ בְּעֵת נְעִילָה את השַעַר .
    זה היה עונג שבת. ל''ת יגאל כהן, רחובות, 16/09/06 04:47
    מֵחֲמַת הוֹד כְּבוֹד מְאוֹדוֹ ומַעֲמָדוֹ, רוּחַ כְּבוֹד אַהֲבַת-האָדָם וחֵירוּתוֹ הפוֹעֶמֶת, יוֹקֶדֶת בִּלְבָבוֹ.
    שוֹכֶנֶת, שוֹרָה, לִפְרָקִים חָבוּיָה (עִיתִּים אֲבוּדָה) מְקַנֶנֶת (לֹא-תָּמִיד) בְּקוֹדְקוֹדוֹ
    מַעֲלָתוֹ, כְּבוֹד זוּלָתוֹ, תְּזוּנָתוֹ, מְדוּשָנוּתוֹ, חָזוּתוֹ, חָזוֹנוֹ, מְזוֹנוֹ,
    הֶגְיוֹנוֹ, פִגְיוֹנוֹ, אֲרֶשֶת פָּניו, לְשוֹנוֹ, קִלְשוֹנוֹ,
    סַבְלָנוּתוֹ, סוֹבְלָנוּתוֹ, אִיפּוּקוֹ, שְבִיעוּת-רְצוֹנוֹ-העַצְמִית, קוֹר-רוּחוֹ, קוֹרַת-רוּחוֹ
    שְנִינוּתוֹ, נְחִישוּתוֹ, נִמְרָצוּתוֹ, נֶחֱרָצוּתוֹ, עֶלְיוֹנוּתוֹ, הָגוּתוֹ, דַקּוּתוֹ, יַנְקוּתוֹ,
    מוֹרָשְתוֹ, תוֹרָשְתוֹ, מַחֲרַשְתוֹ, יַבָּשְתוֹ, אִשְתוֹ (?) תִּלְבּוֹשְתוֹ,
    עוֹמֶק אֱנוֹשִיּוּתו, הֵיקֵף תוּשִיָתוֹ, מִבְנֶה אִישִיוּתוֹ, עוֹצְמָת יֵישוּתוֹ,
    ...לא רוֹאִים יוֹתֵר את האָרֶץ
    איש מִבֵּינֵינוּ כְּבָר אֵיננוּ עוֹמֵד כְּלָל בפָּרֶץ.

    הגב לתגובה זו

    • סייג לחוכמה

      אסי, 23/02/07 05:01

      פסק הדין של שופטי הרוב הוא פסק הדין היחיד האפשרי . במדינה דמוקרטית שלטון ממנים ומחליפים בבחירות ולא בבית המשפט. לא רוצה את אולמרט? לא רוצה את פרץ? אז אל תצביע בשבילם. אבל הפסדת בבחירות, ואתה רוצה להפיל שלטון נבחר דרך בתי המשפט? אולי כבר ניתן לבית המשפט למנות את הממשלה, לא חבל על בזבוז זמנו וכספו של הבוחר שממילא כבר לא קובע כלום?

      הגב לתגובה זו

      • הוּא פָּשוּט זִיגְזוֹנֵר.... לֹא פָּחוֹת אַף לא יוֹתֵר....

        אלכס, 23/02/07 08:51

        הוּא פָּשוּט זִיגְזוֹנֵר.... לֹא פָּחוֹת אַף לא יוֹתֵר....
        כְּלוּם יִיתָּכֵן כִּי בְּלַהֲטוּטָיו הַפּוֹלִיטִיים, אֶת חַיֵי בָּנֵינוּ יַצְלִיחַ מֵחָדָש לְשַחֲזֵר ? לְמַחֲזֵר ?
        אוֹ שֶמָא אֶת רֶצֶף-זִיגְזוּגָיו-פִישוּלָיו-כִּשְלוֹנוֹתָיו בִּלְבָנוֹן יְנַסֶה-יִשְתַּדֵל בְּכָּל מְאוֹדוֹ לְמַזְעֵר?
        עַד מָתַי, בְּאֲחִיזָתוֹ בְּקַרְנוֹת הַמִזְבֵּחַ, בְּהִיצָמְדוּתוֹ לְכִּסֵא הַשִלְטוֹן-הַהוֹן-הַשְרָרָה,
        בָּנוּ יִתְעַמֵר ? אֵלֶינוּ כֹּה-יִתְאכְזֵר ?
        עַד מָתַי אֶת דַּמֵנוּ יַּקְפִּיא ? אֶת לִיבֵּנוֹ יְצָמְרֵר ?
        עַד מָתַי בְּעֶמְדוֹתָיו יִתְחַפֵּר ? יִתְבַּצֵר ? יִתְמַסְמֵר ?
        הַאִם חַיֵינוּ, בְּאַרְצֵנוּ שֶלָנוּ, הָפְכוּ אָכֵן לִהְיוֹת לְגַמְרֵי הֶפְקֵר ?
        עַד מָתַי הַצְהָרוֹת-סְרָק יַפְרִיחַ ? הַבְטָחוֹת-שָוְוא יַשְמִיעַ ?
        לאֲוִיר הַעוֹלָם כָּך יַמְשִיך אוֹתָן לְפַזֵר ?
        עַד מָתַי בְּרַחֲבֵי תֵּבֵל יַרְעִיף חִיוּכִים ? אַחֲרֵי מַנְהִיגֵי-מְדִינוֹת בִּשְקִיקָה לְחַזֵר ?
        מַדּוּעַ כְּמוֹתֵנוֹ, מִתַּעֲנוּגוֹת הַחַיִּים, הוּא אֵינֶנוּ, וְלוּ מְעַט, מִתְנַזֵּר ?
        הַאִם לֹא יִשְכַּח עִם שוּבוּ, עַל קִבְרָם שֶל בָּנֵינוּ, לְהַנִיחַ אַף זֵר ?
        שֶמָא מַמְתִּין-מְחַכֶּה הוּא לִרְאוֹת עַד כִּי הַמְדִינָה וְהַמֶמְשָלָה בְּרָאשוּתוֹ
        תִּתְפּוֹגֵג ? תִּתְפּוֹרֵר ? תִּתְפַּזֵר ?
        ''מָה נָאווּ עַל הֶהָרִים רַגְלֵי הַמְבַשֵר?''
        מִי הָיָה מַאֲמִין.... ? מִי פִּלֵל.... ? מִי מִלֵל.... ? מִי הָיָה מְשַעֵר.... ?
        ...אֵיזֶה פּוֹלִיטִיקָאִי מַמְזֵר

        הגב לתגובה זו

    • יגאל מרחובות..עוד לא אשפזו אותך? (ל''ת)

      מקס, 23/02/07 07:16

      הגב לתגובה זו

      • עוד לא. ומה אתך, חבר ? (ל''ת)

        יגאל, 23/02/07 09:05

        הגב לתגובה זו

      • הֵן כְּסִיל לא יבִין זאת ... וודאי לא איש בַּעַר

        דגל כחול לבן, 23/02/07 09:17

        תתבייש ללכלך על יצירת ספרות יפה, קל וחומר על יהודי יקר יגאל כהן מרחובות, הוא יהודי יקר בכל מובן, השם ישמרהו ויחייהו ויזכהו לשנים רבות טובות ונעימות!

        שלא לדבר על העברית העשירה ואפילו מנוקדת; לכן עדיף שאנאלפבתים ישתקו, אז לפחות לא ישימו לב שהם אנאלפבתים!

        הגב לתגובה זו

    • מתוך פסק הדין העיקרי של דעת המיעוט, אותו כתבה אילה פרוקצ'יה,

      אלכסנדר, 23/02/07 08:48

      מתוך פסק הדין העיקרי של דעת המיעוט, אותו כתבה אילה פרוקצ'יה, בו ציינה את שאלת החוקיות שעולה לאור העובדה שהדרג המדיני הוא זה שמינה את ועדת הבדיקה שאמורה לחקור את התנהלותו, וכן את ניגוד העניינים הקיים כאשר קביעת הרכב הוועדה נעשית על ידי הגורם הנחקר. ''נראה לי, כי מבין האפשרויות העומדות בפני הרשות הציבורית, הבחירה בוועדת בדיקה ממשלתית הינה בחירה החורגת ממתחם הסבירות'', פסקה. ''היא מהווה בחירה באמצעי שנועד מעצם טיבו לטפל בנושאים מוגבלים בהיקפם, בתחום אחריותו של שר. היא מהווה בחירה במנגנון שהסמכויות שהוקנו לו בחוק הן מוגבלות בהיקפן, ואינן רחבות מספיק כדי לענות על צרכי החקירה הממשיים, המתבקשים לאור היקף החקירה הנדרש'', ציינה פרוקצ'יה והוסיפה כי אי התאמתה של ועדת הבדיקה נעוץ גם בעובדה כי הוועדה מונתה בידי גורמי הממשלה העומדים בעצמם לבדיקתה וחשופים להערכותיה ולהמלצותיה. ''הרושם המתקבל הוא כי הממשלה בחרה באמצעי בדיקה שאינו ערוך לטפל בחקירה מן הסוג שהוטלה עליו, וביקשה אחר כך 'לצייד' את אותו מנגנון בסמכויות שונות, מעבר לאלה שהוקנו לו בחוק, כדי להתאימו ככל האפשר לוועדת חקירה ממלכתית'', כתבה פרוקצ'יה, והוסיפה כי הבחירה בוועדת בדיקה נגועה באי סבירות, משום שהגורם הנחקר שומר לעצמו את הכוח לקבוע את הרכב הוועדה. ''אין מקום להכשיר את המשך פעולתה של הוועדה'', קבעה פרוקצ'יה. ''ועדת הבדיקה אינה האמצעי המתאים לעסוק בעניין שלשמו הוקמה. מטרת החקירה היא לבצע הערכה מקפת של אירועי הלחימה ולהפיק לקחים שיזכו למלוא אמונו של הציבור. אמון זה מותנה בבחירת אמצעי בדיקה ההולם את אופייה ותכליתה של החקירה. הצטברות הפגמים במקרה זה עלולה לפגום במעמדה של הוועדה, במשקל מסקנותיה והמלצותיה ובמידת האמון שהציבור ייתן בהם''. (בג''ץ 6728/06 ו- 7607/06) .

      הגב לתגובה זו

      • ''כשאף אחד משופטי בג''ץ... לא היה לו את האומץ לקום ולעשות את השינוי''

        עמית שלפוברסקי, 23/02/07 09:32

        ''פעם ראשונה הרגו את יפתח
        כשהפילו אותו מהמסוק.
        פעם שניה כשוועדת עברי
        הסיקה את המסקנות החלביות.
        ופעם שלישית, עכשיו,
        כשאף אחד
        משופטי בג''ץ
        כנראה לא היה לו
        את האומץ
        לקום ולעשות את
        השינוי בנורמות
        שהגיע הזמן שזה יקרה''.

        עמית שלפוברסקי זכרונה לברכה, אמו של יפתח שלפוברסקי זכרונו לברכה, אשר נהרג באסון המסוקים
        בתגובה לדחיית בג''ץ את עתירותיהם של ההורים בט' באב.

        הגב לתגובה זו

        • עַרְמוֹנִים מִן הַאֵש

          בנימין, 23/02/07 09:37

          עַרְמוֹנִים מִן הַאֵש

          בית-מִשְפָּט עֶלְיוֹן אשר מצפה או מבקש
          כי אב שָכּוּל או אֵם שָכּוּלָה יוציאו עבורו את העַרְמוֹנִים מן האֵש...
          הוא בית מִשְפָּח עֶלְיוֹן שאת יִצְרוֹ לא כוֹבֵש
          מוּג לֵב... את שְמוֹ, מַעֲמָדוֹ וכְּבוֹדוֹ מְבַייֵש !

          בית מִשְפָּט עֶלְיוֹן, שמתפקידו מְנסֶה-מִשְתדֵל לְהִתְחַמֵק
          הוא בית מִשְפָּח עֶלְיוֹן שבנושא כלל אינו רוֹצֶה-מעוניין להתעמק
          כמו מָנוֹע שוֹרֵק וחוֹרֵק... מִשְתַּנֵק... סוֹף-סוף מִשְתַּתֵּק.
          את שְאִיפוֹת החוֹפֶש, הדְרוֹר, המוּסָר, האֱמֶת וְהצֶדֶק בְּקֶרֶב הדוֹר,
          שוֹלֵק, מוֹלֵק וחוֹנֵק !

          בית מִשְפָּט עֶלְיוֹן
          שמלכתוב פְּסַק-דִין משתדל להימנע
          הוא בית מִשְפָּח עָגוּם ועָצוּב, עָלוּב וכָּאוּב, מיופייף, מְזוּייף, מתנהג כמו בַּת-יַעֲנָה.
          מערכיו מְרוּשָש. מְנוּוָן, מְרוּחָק, מְשוּתָק, מְנוּתָק, מְקוֹמֵם, חֲסַר-תַּקָּנָה.
          בפסיקותיו הֲפַכְפָּך, משנה אוֹפְיוֹ וצבעיו כְּמו זִיקִית...
          כְּמוֹ מֶזֶג אֲווִיר מעוֹנָה לעוֹנָה... מְקוֹמוֹ ברפּוּבְּלִיקָה של בָּנָנוֹת...
          לא, חָלִילָה וחָס, במְדִינָה המתיימרת להיות מְדִינָה נְאוֹרָה !

          בית מִשְפָּח עֶלְיוֹן מְיוּסָר, מְלא-מַכְאוֹבוֹת ויְדוּע חוֹלִי
          גוּף חֲדַל-אִישִים, חֲסַר-אוֹנִים, שוּלִי-גְּבוּלִי, המהווה עומס ועוֹל לעמו, לעצמו ואף לי
          שִטְחִי ורָדוּד, אָבוּד, יָרוּד ומָרוּד, מָרוּט ושָדוּד, בינוני-ממוצע...
          האם זה לא ייגמר לעולם... ? ענני-נא... הוֹי אֵלִי !
          קוֹרְבָּן הנכנס לתוכו יכול רַק לזְעוֹק ולִצְעוֹק: ''...אוֹי לִי ! ...אוֹי לִי ! ...אוֹי לִי !''

          בית מִשְפָּח עֶלְיוֹן אשר אינו מוכן להתעמת כלל עם רמטכ''ל
          הוא בית מִשְפָּט עֶלְיוֹן, דַּל, עָנִי ואֶבְיוֹן, לוֹקֶה ונִקְלֶה, נִבְזֶה, מוּכֶּה-גּוֹרָל ואוּמְלָל
          צִידְקָתוֹ, מוּסָרוֹ, יישוּתוֹ – כָּל כּוּלוֹ הִנוֹ מְשוּלָל
          והוא עֶצֶם מעצמותינו... בָּשָר מבשרינו... איך וכיצד כך נהיה מְחוּלָל ? ? ?

          ''מי שרוֹדֵף אַחֲרֵי הכָּבוֹד... הכָּבוֹד בּוֹרֵחַ מִמֶנוּ...'' יאמרו לנו חז''ל
          ואנו נפְטִיר... בבית-המִשְפָּח העֶלְיוֹן...
          לזַלזַל אַחֲרוֹן שצָנַח...
          מָה חֲבָל...
          ז''ל !

          הגב לתגובה זו

          • ''אלה יפוררו את יסודות החברה בישראל וימוטטוה''

            אריה, 23/02/07 09:59

            ''דרושה עזות מצח
            והרבה גבהות לב
            לבוא ולספר להורים שכולים
            דברים שאינם אמת
            הרגשה איומה.
            תופעה זו היא
            אחד הביטויים
            לניוון שהשתלט על חיינו.
            כזב ושקר
            ועשיית עוול במשפט,
            בגוף כה מרכזי בחייה של החברה, כצה''ל -
            היא כתובת על הקיר
            המזהירה ומתריעה:
            אלה יפוררו את יסודות החברה בישראל וימוטטוה''

            אריה אבי חיים בר-נתן, אביו של חיים בר-נתן זיכרונו לברכה.

            הגב לתגובה זו

        • הַחוֹל יִזְכּוֹר אֶת הַגַּלִּים

          נתן ואלכסנדר, 23/02/07 09:40

          הַחוֹל יִזְכּוֹר אֶת הַגַּלִּים

          הַחוֹל יִזְכּוֹר אֶת הַגַּלִּים, אֲבָל לַקֶצֶּף אֵין זוֹכֵר
          זוּלַת הַהֵם, אֲשֶר עָבְרוּ עִם רוּחַ לַיְלָה מְאַחֵר
          מזִיכְרוֹנָם הוֹא לְעוֹלָם לא יִימָחֶה,
          לא יִימָחֶה.

          הַכּל יָשוּב אֶל הַמְצוּלוֹת, זוּלַת הַקֶצֶּף הַלָבָן
          נֵרוֹת הַלַיְלָה דָּעֲכוּ, הַיְדִידוּת, הַאַהֲבָה
          הַנְעוּרִים, שֶבָּאוּ פֶּתַע אֶל סוֹפָם.

          כָּמוֹהוּ גַּם, עַל חוֹף לִבָּם, רַטָט אָז מַשֶהוּ חִיוֵּור,
          וְהֵם רָשְמוּ בְּתוֹך הַחוֹל, כְּשֶהַיָרֵחַ העוֹבֵר
          הֵאִיר פִתְאוֹם, פָּנִים זָרוֹת וּשְחוֹק רָפֶה.

          הַכּל יָשוּב אֶל הַמְצוּלוֹת, זוּלַת הַקֶצֶּף הַלָבָן
          נֵרוֹת הַלַיְלָה דָּעֲכוּ, הַיְדִידוּת, הַאַהֲבָה
          הַנְעוּרִים, שֶבָּאוּ פֶּתַע אֶל סוֹפָם.

          היו שָם קוֹנְכִיּוֹת רֵיקוֹת, שֶנַהֲמוּ קִינָה שֶל יָם,
          ובֵּית עָלְמִין עַל הַגְבָעוֹת
          וְשְנַיִים שֶחָלְפוּ דוּמָם
          בֵּין החָצָב וְהַקְבָרִים וְהַשִקְמָה.

          הַכּל יָשוּב אֶל הַמְצוּלוֹת, זוּלַת הַקֶצֶּף הַלָבָן
          נֵרוֹת הַלַיְלָה דָּעֲכוּ, הַיְדִידוּת, הַאַהֲבָה
          הַנְעוּרִים, שֶבָּאוּ פֶּתַע אֶל סוֹפָם.

          מילים: נתן יונתן
          לחן: נחום היימן

          הגב לתגובה זו

          • תודה על השיר (ל''ת)

            שיר יפה, 23/02/07 12:09

            הגב לתגובה זו

      • כְּבוֹדֵך אֲשֶר גָּלָה וְנָוֵךְ אֲשֶר חָרָב.

        יהודה הלוי, 23/02/07 09:34

        יְפֵה נוֹף, מְשוֹש תֵּבֵל, קִרְיָה לְמֶלֶך רָב,
        לְךָ נִכְסְפָה נַפְשִי מִפַּאֲתֵי מַעְרָב !
        הֲמוֹן רַחֲמַי נִכְמָר כִּי אֶזְכְּרָה קֶדֶם,
        כְּבוֹדֵך אֲשֶר גָּלָה וְנָוֵךְ אֲשֶר חָרָב.

        וּמִי יִתְּנֵנִי עַל כַּנְפֵי נְשָרִים, עַד
        אֲרַוֶה בְדִמְעָתִי עֲפָרֵך וְיִתְעָרָב !
        דְרַשְתִּיךְ, וְאִם מַלְכֵּךְ אֵין בָּךְ וְאִם בִּמְקוֹם
        צְרִי גִלְעֲדֵךְ – נָחָש שָרָף וְגַם עַקְרָב,
        הֲלא אֶת-אֲבָנַיִךְ אֲחוֹנֵן וְאֶשָקֵם
        וְטַעַם רְגָבַיִך לְפִי מִדְּבַש יֶעְרָב !

        רבי יהודה הלוי

        הגב לתגובה זו