• 12.

    לכל המתלוננים על צביעות - כנסו

    אסתי, 21/02/07 16:28

    אדם שמשתף את הקוראים בתחושות אמת כמו הכותבת - אינו נחשד בצביעות. בסך הכל היא אומרת דבר פשוט שניתן לקשר אותו לכל נושא ולאו דוקא לדת: האחריות לחינוך ילדים מחדדת [אצל מי שמקדיש לכך מחשבה] את נושא הערכים ומה אנו רוצים להנחיל לילדים. אם אנו רוצים לחנך ליושר - חלקנו יתחיל לדקדק בדין פרוטה יותר מבעבר. אם לנקיון הסביבה - לא ניתן שהקטנים יראו אותנו משליכים סמ''ר של נייר ברשות הרבים.כשיש אחריות אישית אנחנו מתעלים . יופי שרית ותודה !

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    מתחרדלים נמאסתם

    מרים, 21/02/07 10:42

    הציבור הדתי לאומי הולך ומתחרפן ,
    מאבד את שפיותו וכבר לא מבחין בין מותר לאסור.

    איפה הקול השפוי?

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    מרגש. התמימות של הילדים מחברת אותנו לתמימות בתוכנו (ל''ת)

    אור, 21/02/07 04:16

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    זה בסדר-חכי שהם יגיעו לגיל ההתבגרות... (ל''ת)

    שרית, 20/02/07 18:23

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    זה קצת מזכיר לי מישהי שאהבה ללכת במחשופים עמוקים במיוחד, אך אמרה

    התרחק מן, 20/02/07 14:46

    שלכשתהפוך לאם תלבש בגדים צנועים יותר,''בשביל הילדים''. היא לא ממש ידעה מה לענות כששאלתי אותה מה יקרה כשילדיה העתידיים יציצו באלבום התמונות וישאלו אותה למה בצעירותה היא לבשה חולצות בלתי גמורות, מה ,המצב הכלכלי היה עד כדי כך חמור?

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    אויש כמה נפלא.... יחי הצביעות!!!

    דינדוש, 20/02/07 09:38

    אל תדאגי יקירתי, הם לא יהיו יותר דוסים מההורים, טיבו של חינוך צבוע הוא לא להחזיק מעמד.

    כשהבת שלי שאלה אותי למה אני הולכת עם מכנסים כשבבי''ס אסור, הסברתי לה שהרב, שאבא שלה למד בישיבה שלו, הוא מהרבנים הדתיים היותר ליברלים והוא מתיר לנשים ללכת עם מכנסים (כמובן שההסבר היה מפורט יותר), אבל מה לעשות רוב הרבנים לא מתירים עדין ללכת עם מכנסים ולכן בבי''הס מחויבות הבנות ללכת עם חצאית. זה ממש לא הפך אותה למבולבלת ורק גרם לה להבין שהעולם הוא לא שחור לבן...

    אני לא אשמע מוסיקה שאני לא סובלת (לא חסידית ולא קלאסית) רק בשביל הילדים, הם נחשפים לזה לבד, אם זה בבי''ס ואם זה בבנ''ע וכשהם ביקשו שאני אקנה להם את הקינדרלך, אז קניתי והם שומעים את זה בחדרים שלהם ואני באוטו את גלגלצ...

    ואם קורה שאני לא יודעת תשובה לשאלה (זה יכול להיות גם ידע כללי לא רק תורני) אז ביחד אנחנו פותחים ספרים ובודקים (או אינטרנט)... כן מותר לילדים לדעת שגם ההורים צריכים לפתוח ספר ולרענן או ללמוד...

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    שרית תודה

    אמא טריה, 20/02/07 00:04

    שרית תודה,
    הזדהתי עם הדברים,
    ולוואי ונצליח כולנו לחנך אותם בדרך הטובה ביותר.

    הגב לתגובה זו

    • אולי לא שמת לב

      אמא'לה, 20/02/07 15:25

      אולי לא שמת לב אבל בכתבה לא ההורים לא מחנכים את הילד, אלא נגררים אחריו.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    אחלה מאמר שרית מחר הוא חוזר למעלה

    נחומייה לנגנטלי, 19/02/07 23:26

    טעות מחשב

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    מקסים! דברים כדרבנות (ל''ת)

    מירית, 19/02/07 21:18

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    חמוד מאד! באמת חומר למחשבה... (ל''ת)

    אסנת, 19/02/07 18:39

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    אתם חושבים שאלוהים שולח לגהנום

    ממהר למצווה, 19/02/07 16:20

    את מי שלא יודע מה מברכים על מיץ תפוזים, אבל מתנדב בעמותה לילדים מפגרים?

    הגב לתגובה זו

    • אתה חושב שאתה יודע? (ל''ת)

      ., 19/02/07 18:12

      הגב לתגובה זו

    • החשיבה השטחית של גיהנם וגן עדן ממש לא קשורה כאן

      כתומה ירוקה, 19/02/07 21:44

      תקשיב לשרית, היא אומרת שהיא רוצה שהילד יהיה יותר רוחני, יספוג יותר יהדות, כדת וכתרבות, כדי שחייו יהיו יותר קשורים לתורה. זה רעיון מאוד יפה ועמוק גם למי שלא חושש כלל מן הגיהינם, ועושה זאת מתוך בחירה אמיתית. זה מה ששרית טוענת.

      הגב לתגובה זו

      • וחשוב לדעת את הברכות בגלל רוחניות? איך זה קשור לרוחניות? (ל''ת)

        מקדים למצווה, 20/02/07 06:21

        הגב לתגובה זו

        • תשובה למקדים למצווה

          כתומה ירוקה, 20/02/07 09:17

          זה קשור לרוחניות, כי היהדות היא עולם רוחני. בעולם הזה יש גם רעיונות וגם מעשים. אדם שהיהדות היא חלק ממנו סופג גם את הרעיונות וגם את המעשים.
          זה כמו שתשאל: מה הקשר בין מסעדות לתרבות? רק אוכלים שם. מה הקשר בין טלוויזיה לתרבות? התשובה היא שיש קשר. תרבות מורכבת מהמון מרכיבים שיוצרים את הייחוד שלה. התרבות היהודית מורכבת גם ממצוות, וגם בהן הרוחניות המיוחדת שלה באה לידי ביטוי. כאדם דתי ויהודי אני יכולה לומר לך שברכות הן דבר מאוד רוחני. הן מוסיפות אור וטוב על כל מאכל שאני אוכלת וקושרות בין החומר ובין הרוח.

          הגב לתגובה זו

          • אכן

            מקדים למצווה, 20/02/07 12:43

            אין קשר בין מסעדות לתרבות.
            טלוויזיה זה רק כלי. אפשר לשדר בו תרבות דיון רציני למשל האם ואגנר טוב או רע להשמיע, ואפשר לשדר בו זבל.
            הטלוויזה לכשעצמו היא לא כלי רוחני. ממש באותו המובן היהדות היא לא רוחנית. יש לימוד רוחני או הגות, ויש מיצוות שהרוחניות שלהן היא כמו הרוחניות של שטיפת הכלים במטבח, או הורדת הזבל.
            אני מבין את זה שצריך לברך לפני האוכל וכו, אבל באותה מידה גם ''צריך'' להוריד את הזבל. זה לא הופך את שתי הפעולות לרוחניות.
            גם אצלי בבית, אחרי שאני שוטף אותו יש הרגשה טובה, אבל מכאן ועד להגיד ששטיפת הבית היא רוחנית...יש קצת מרחק, לא? אלא אם כן את הולכת לכיוון אחר ואומרת שכל מה שאנחנו עושים הוא ''רוחני'' (כמו שטיפת הבית או הכלים) ואז גם לברך על האוכל, וגם לא לברך על האוכל מקבל את אותה דרגת רוחניות, כי הכל ''רוחני''.

            הגב לתגובה זו

            • אתה מחמיץ עניין עקרוני במהותה של היהדות

              כתומה ירוקה, 20/02/07 21:12

              אחד החידושים של היהדות ביחס לדתות אחרות הוא שיש לחיים הדתיים צד מעשי נרחב, או במילים אחרות הלכה. הצד המעשי הזה הוא חלק מן התרבות שנקראת יהדות, שהיא רוחנית במהותה. מה כל כך קשה לקבל כאן? ללכת לכנסיה זה מעשה רוחני השייך לתרבות מסויימת, לעשות מדיטציה זה מעשה רוחני השייך לתרבות אחרת, ולברך זה מעשה רוחני השייך לתרבות היהודית. אין לזה שום קשר למעשים טכניים כמו שטיפת כלים, שכן אנשים לא עושים זאת לצורך השגת תוצאה טכנית כמו בית נקי, אלא כחלק מתודעה אידיאולוגית ואמונית של עולם שהם מאמינים בו.
              זה כל כך פשוט, אני לא מבינה מה יש כאן להתווכח.

              הגב לתגובה זו

            • טוב, אם זה כל-כך פשוט אז באמת כנראה שאין טעם להתווכח, ובכל-זאת...

              מקדים למצווה, 21/02/07 06:01

              אני מבין את העניין שיש הלכה, הצד המעשי של היהדות אבל, להבדיל ממך אני מבין שעצם המינוח ''מעשי'' הופך את הצד הזה להפך מ''רוחני''. האלמנט האמוני של הדת הוא בוודאי רוחני, אבל ברגע שאנשים חיים לפי סט מסוים של חוקים, לא משנה אם הסיבה היא כי בא להם, כי הם חושבים שזה יעשה אותם יותר בריאים או כי מישהו אמר, זה ההפך מרוחני.
              לפעמים, אני בטוח, אנשים מתפללים בכוונה מלאה ובאמת מתכוונים בכל מאודם לתפילה ולברכה ולמצווה, אבל האם זה קורה כל הזמן? האם אין פעמים שבהם אנחנו לא מסתכלים בשעון לראות מתי זה יגמר? האם לא כתוב בבתי כנסת רבים ''אין לדבר בזמן התפילה''? ולמה, אם זה כל-כך רוחני, צריך להקפיד על מספר צעדים לכיוון מסוים ואומרים לי מתי להסתיר את הפנים ומתי לגלות אותם? זה טכני לחלוטין, אין כאן שום רוח. נכון שזה חלק מעולם אמוני, אבל זה חלק טכני בעולם האמוני. אני מקיים מצוות כי אלוהים אמר, לא כי אני מוצא בהן הגיון, לא כי אני אוהב אותן, כי אמרו לי. מבחינתי זה אפילו פחות רוחני מלשטוף את הבית שיהיה נקי. את הבית אני שוטף מיוזמתי. כאן,אני עושה כי אמרו לי, לאו דווקא כי אני רוצה.
              זה כל-כך פשוט, אני לא מבין מה יש כאן להתווכח.

              הגב לתגובה זו

    • תשובה ל-2

      אורן, 20/02/07 19:51

      רק לפי התגובה שלך רואים שאתה עם-הארץ גמור.

      הגב לתגובה זו

      • תודה, אנא, האר את עיני וגלה את התשובה, כדי שאחכים ממך. (ל''ת)

        מקדים למצווה, 21/02/07 06:02

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    כל אחד יכול לגבב את השטויות שלו (ל''ת)

    עובדה, 19/02/07 15:51

    הגב לתגובה זו