• 18.

    חוץ מידע שכלי יש גם ידע רוחני

    דודי, 09/03/07 12:37

    אני מסכים אם הבערות, אבל תדעי שיש צורך לאדם להרחיב גם את עולמו הרוחני, והרגשי. כי הנפש לומדת יותר לאט מהשכל

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    Tipsha shekmotech

    MechaREFET, 18/02/07 22:48

    Why do you pick on my G-d.
    try instead to pick on someone your own size, silly.
    Yitush veTitush Kodmech.
    A self declared brilliant kopfshtick and free shTHINKERlike you, should have learnt something from Titus, M.Y. (mila yevanit
    AL tedabri gavoha gavoha, ki nafol tipol meIgra rama lebira amikta, hevant, huh
    ?
    Mishenichnas yayin marbin besimcha, veyatza sod.

    On a more happier note, your followers are dying by the minute, ken yovdu ad tumam.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    בורות היא כוח (ל''ת)

    ג'ורג' אורוול, 18/02/07 16:41

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    המבחן להיותי חופשי מהבערות

    דוד, 18/02/07 10:25

    אליבא עתליה זהו המבחן האם אדם חופשי או לא:
    אם חקרת ולמדת ושאלת ופקפקת וסברת והפרכת, ובסופו של יום נשארת דתי הרי אתה בור המשועבד לבערות.
    אם סתם הורדת את הכיפה כי זה יותר נוח הרי שהינך משכיל החופשי מן הבערות.

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק, דוד

      משה, 18/02/07 15:28

      אליבא דעתליה יוצא שזה כך. לכן אין שום ערך לדבריה.

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    ספריות במקום התנחלויות

    מאירה, 18/02/07 08:44

    אולי הגיע הזמן שמדינת ישראל תתחיל להשקיע בספריות ציבוריות ולחנך לקריאה, קריאה ועוד קריאה, במקום לזרוק כסף על מיגון של התנחלויות שלא צריכות להיות שם בכלל?

    הגב לתגובה זו

    • סיפריות בהתנחלויות

      שבנא הסופר, 18/02/07 08:53

      ובקניונים.

      עוד מעט רק המתנחלים יוכלו להבין מה כתוב בספרים.

      הגב לתגובה זו

      • התנחלות בספריות

        שמעון, 18/02/07 09:14

        עוד דבר שטות מיותר, מתנשא ומתלהם, במקום התמודדות עניינית עם הטענה. למי שלא הבין, הטענה היא, במילים אחרות: במקום להקים ספריות בהתנחלויות, יש להתנחל בספריות.

        הגב לתגובה זו

  • 13.

    לכל המתלהמים

    דניאל, 18/02/07 08:40

    אין סתירה בין התעמקות בלימוד כתבי היהדות לסוגיהם השונים לבין לימוד מעמיק של מדע, פילוסופיה תרבות ואמנות כלליים. להיפך, השכלה רחבה דורשת את שניהם.

    הגב לתגובה זו

    • לפי התגובות מסתבר שיש...

      דנידין, 18/02/07 08:52

      למרות שבכללי אני מסכים אתך, אחר רבים להט(ע)ות והנה אתה רואה שדתיים חושבים שהם צריכים להיות בורים.

      הגב לתגובה זו

      • נכון, אבל...

        דניאל ב, 18/02/07 09:10

        לצערי לא רק הם. יש קונצנזוס לאומי סביב נחיצותה של הבורות. אפשר לכונן ממשלת אחדות לאומית רחבה ביותר על הקריאה להנצחתה.

        הגב לתגובה זו

  • 12.

    עתליה,,,הכל הבל הבלים,,,,,,,,,,,,,,,,

    santo, 18/02/07 07:42

    כי נו באמת מה היתרון לעמל באשר הוא עושה?

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    לא נשמע אנדרוגינוס????????

    במדור יהדות????, 18/02/07 07:41

    מאד מוזר להכניס את ההגיגים המשונים הללו למדור יהדות .
    מה אתם חושבים??????

    הגב לתגובה זו

    • אנחנו חושבים שלא מוזר בכלל

      אנחנו, 18/02/07 08:16

      ומחכים בכל יום שישי.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    האבסורד הוא

    נשמה, 17/02/07 19:11

    שהדתיים חושבים שהם גאונים ואין להם בכלל מושג מ99% מהידע הכללי כי הם מתעסקים

    הגב לתגובה זו

    • אף אדם בעולם לא יודע אפילו 1% מהידע האנושי (ל''ת)

      גם הגאונים לא, 17/02/07 23:22

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    החופש-מפחיד!

    דיפני, 16/02/07 20:51

    צודקת עליזה הבערות היא הכוח של הדת. מצד שני החופש -מפחיד. נא עיינו בספרו של אריך פרום ''מנוס מחופש''.

    הגב לתגובה זו

    • הבערות היא הכח של הצדדים החשוכים בדת והצדדים ה''רייטינגיים'' בחול

      חילוני אדוק, 17/02/07 13:11

      אבל כיצד נוכל להילחם בה כשאלו הטרנדים הפופולרים ב''דת'' המתחזקת והמתחרדלת מכאן, ובתרבות הריטינג מאידך?

      הרי ללא בורות לא היה אמנון יצחק, ולא היה דודו טופז.

      האם הפתרון נמצא במערכת החינוך החורקת? האם יש לכפות תוכנית ליבה משותפת? ואיך בכלל עושים דבר כזה?

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    חד ומדויק

    אודי, 16/02/07 14:50

    אודה ולא אבוש: בטורים שלך שקראתי עד כה מצאתי תמיד גם דברים שהתנגדתי אליהם נחרצות. הפעם פגעת בול - היית אפילו יכולה להרחיב עוד קצת על איך העבדות באה לידי ביטוי אצל הרבה מהדתיים של ימינו...

    הגב לתגובה זו

    • כנראה שאתה צודק

      ספיר מעיין, 16/02/07 16:41

      את המונח ''עם הספר'' טבעו החילונים..
      והדתיים הם העבדים לעומת החילונים ה''משוחררים''להבל ולתוהו ונסחפים אחרי זבל שזורם מכל העולם דרך צינורות הביוב של הטלויזיה.

      ועל מערכת החנוך הרקובה שלכם עוד לא שוחחנו.

      הגב לתגובה זו

      • ''שלכם''?? דתיה כותבת בשבת?? (ל''ת)

        נאור, 17/02/07 13:25

        הגב לתגובה זו

      • נכון (ל''ת)

        ישי שליסל, 17/02/07 13:26

        הגב לתגובה זו

        • סוף סוף יש לכם שם אחד שגם לא רצח בפועל

          אומללים, 18/02/07 01:24

          אצלכם יום יום רצח ברחובות סכינים בבתיה''ס

          הגב לתגובה זו

          • כי הוא פשוט לא הצליח... הוא דוקא רצה (ל''ת)

            ישראל ולס, 18/02/07 08:17

            הגב לתגובה זו

            • יש פסק דין נגד ולס??הוא אף לא מואשם ברצח. (ל''ת)

              בני סלע.., 18/02/07 19:24

              הגב לתגובה זו

          • עוד עילג מבית מדרשו של אמנון יצחק...

            עמנואל, 18/02/07 17:06

            איזו רמת התנסחות נמוכה, שפה רדודה, איש ברמה נמוכה...

            הגב לתגובה זו

            • עדיף עילגים מ500 נרצחים כל שנה (ל''ת)

              ע''י חילונים, 18/02/07 19:24

              הגב לתגובה זו

            • עילגות בעיה זעומה לעומת רוצחים!! (ל''ת)

              השופט אזר ז''ל, 18/02/07 19:41

              הגב לתגובה זו

      • כמה בורות וחוסר הגיון

        אודי, 17/02/07 22:38

        שלכם? אני בכלל דתי...וגם מודע לחוליים של מערכת החינוך החילוני. מה זה בכלל קשור? האם אי אפשר להעביר ביקורת על המגזר הדתי?

        אבל מה שבאמת מדאיג מהתגובה שלך הוא היכולת הנמוכה בהבנת הנקרא, העילגות בהתנסחות וגם ההתלהמות. כשמישהי כמוך ''מגינה'' על הדת זה רק מוריד את קרנה (של הדת - בטח לא הבנת) - עוד יחשבו שכל הדתיים כמוך...

        הגב לתגובה זו

  • 7.

    כמה בורות וחוסר ידע בסיסי בכתבה אחת

    חיים, 16/02/07 14:47

    תחילה לסוף דבריה על קהלת. את הסוף כתב שלמה המלך בכבודו ובעצמו ואף אחד לא הוסיף מאוחר יותר. אין לך אפילו חצי הוכחה שחתימת הספר לא מהמחבר עצמו. דווקא להיפך - כל הספר יש שאלות עד שמגיעים לסוף ואז קהלת נותן תשובה.
    דבר שני אין לך מושג וחצי מושג מה מתרחש בעולם הדתי. כל הספרות שמנית רוב רובם של הדתיים קרו ויודעים. אני מפקפק דווקא על החילונים. אני מבין מדבריך שחילוני ממוצע מעיין בספר המדינה של אפלטון בין צפיה בחדשות לבין משחק כדורגל. גם בין בירה לבין קטטה במועדון נוער חילוני מעיין בכתבי שפינוזה. זוג חילוני אחרי הדיסקוטק בהגעתם הביתה דנים בסוגיות בהגותו של הרמב''ם. הצחקת אותי. דתיים לומדים מתוך סקרנות את הכתבים של הוגים לא דתיים ( ספק אם אפלטון לא היה דתי, גם הרמן כהן חזר בתשובה בסוף ימיו ) ואני לא מדבר על הרמב''ם ואבן עזרא שאותם כולם לומדים.
    ללכת ''להתחזק'' במדקשה פירוש הדבר זה ללכת ללמוד, להעמיק , להבין ולדעת ולא שטויות שאת כתבת מתוך חוסר ידע. במדרשות חוקרים את היסודות וגם את ההוגים האחרים לא יהודיים, רואים סתירות כביכול מיישבים אותן, לפעמים מתברר שאין שום סתירה. במדרשות מעלים שאלות קשות ונוקבות ומקבלים מגוון תשובות ולא תשובה אחת. במדרשות לומדים להגיע לתשובה לבד, גם לעיין לבד, לדעת להסיק מסקנות לבד.
    מה המשמעות של הלימוד שלך ברמב''ם ואבן עזרא אם את לא מבינה כלום ממה שהם כתבו. דוגמאות של חוסר הבנה שלך באבן עזרא כבר אינו כאן בכתבות שלך. הרמב''ם גם לא תצליחי להבין אם לא תלכי בהדרכתיו שהוא כתב במורה הנבוכים בהקדמה - ''אם הבנת דבר מדברי שסותר דת משה או חז''ל , סימן שלא הבנת דבר'' - אלו דברי הרמב''ם. מה לעשות גם הרמב''ם מכוון לתשובה הנכונה היחידה.
    עוד דבר קטן לאמת אין שני כיוונים, אין אמת אחת ואמת שניה ההפוכה ממנה. ההיפך מאמת הוא שקר. אין גוונים באמת צרופה, היא אחת ויחידה. אפשרי שיהיו דעות שונות, אך דעה אינה אמת בהגדרה. אם היית לומדת כראוי רמב''ם היית יודעת שאין אף אדם בעולם שיודע את האמת. הרמב''ם גם קבע איך להגיע לידיעת האמת - ע''י קיום תורה ומצוות, בהתנערות מבורות וטיפשות של המדעים השקריים שאין מהן שום תועלת ( כגון חקירת מגדר ופובליציסטיות ), ע''י חיבור לאלוקות, עזיבת תאוות וגדולה בתורה ובידיעה, עיסוק במטהפיזיקה. כאשר עושים כל זה, אז ניתן להתחבר לאלוקות ולקבל את האמת הצרופה. כל עוד לא הגעת לזה יש לחפש אמת בתורה ובדברי חז''ל, כי שם היא טמונה.
    למסקנה: לכי ללמוד , עתליה.

    הגב לתגובה זו

    • לחיים,

      בתוך עמי אנוכי, 16/02/07 15:46

      חצאי אמיתות לעיתים גרועים משקר. הרמב''ם למד מדעים(שאותם אתה מכנה ''שקריים'') שבתקופתו נקראו פילוסופיה: אפלטון ואריסטו, אסטרולוגיה( בימינו: אסטרופיזיקה), וכמובן, גם רפואה. קצרה כאן היריעה מלפרט את הגותו של הרמב''ם, אבל אין ספק שהרמב''ם היה בעד השכלה כללית רחבה ככל שניתן, למי שרק מסוגל לכך, בדיוק כפי שעתליה טוענת. הרי אי אפשר לומר על הרמב''ם שהוא ביטל תורה בשעה שלמד ואח''כ גם עסק ברפואה, נכון חיים?

      הגב לתגובה זו

      • הרמב''ם עסק ברפואה רק לקראת סוף ימיו

        חיים מימון, 16/02/07 16:31

        לאחר מות אחיו שפירנס את הרמב''ם
        כל מה שלמד בנוסף היה רק במה שנוגע להעמקה בתורת-ישראל.

        הגב לתגובה זו

        • לחיים,

          אותו הנ''ל, 17/02/07 19:04

          הרמב''ם לא היה חייב ללמוד דווקא רפואה, אלא לעסוק במקצוע שדורש הכשרה מקצועית מינימלית, כפי שעשו בזמנו 95% מבני האדם. הוא בחר ללמוד רפואה משום שהוא רצה ללמוד ולהבין את החכמה הזאת, כדי לשכלל את התפתחותו הרוחנית. כך הוא הפך צורך כלכלי למנוף רוחני ואינטלקטואלי. הביטוי שלך ,''בנוסף'', הוא תוצאה של אינדוקטרינציה דתית טיפוסית: אין ''בנוסף''. כל חכמה, רפואה, מדע, הסטוריה וכו' היא בעצם לימוד תורה. התורה לא רק מכילה את הכל, אלא הכל כלול בה. את האמת הפשוטה הזאת שמבאר לנו הרמב''ם בדרך חייו, חלקנו מתקשים להפנים.

          הגב לתגובה זו

          • כאמור הרמב''ם לא הכל החשיב לתורה

            חיים, 17/02/07 22:40

            היסטוריה לא תורה ואין לה שום משמעות ( עיין מורה הנבוכים חלק א' פרק ב' ). כל מדע שלא מביאה אדם לחקירת הטבע ואלוקות ומסיתה את האדם מהתורה לפי הרמב''ם חסרת כל שחר. הרמב''ם לא חיפש אתגרים אנטלקטואליים - הוא חיפש דבקות בשכל הפועל, כלומר באלוטקות. לשיטתו דבקות נעשה ע''י השכל והכשרתו, אך דורש אמונה באלקים , קיום מצוות באופן מוחלט וחקירה לשם הבנת המורכבות של העולם במדעים ותו לא. כל מה שמסית מהדרך לשיטת הרמב''ם צריך לזרוק. כלומר לפי הרמב''ם רוב הפקולטות במדעי הרוח וחלק במדעים המדוייקים צריך לסגור. לפי הרמב''ם ביקורת המקרא חסרת כל שחר ותועלת. הוא לועג להמבקרים של המקרא ומזלזל בהם באותו פרק במורה הנבוכים שהזכרתי למעלה. שם הוא מראה שהם לא לומדים כראויים את המקרא ומתייחסים לחמקרא כספרות ומנסים להבין מה כתבו בפשט ולא רואים את הזהב האמיתי שהוא מוסתר מאחורי המילים. שהרבה פעמים תאור בתורה צריך להבין בדרך אחרת לחלוטין. בקיצור לא כאן להרחיב בהגותו של הרמב''ם, פשוט צריך ללמוד אותו כראוי ובאופן הרציני.

            הגב לתגובה זו

            • מה לפנאט כמוך ולרמב''ם? (ל''ת)

              כרמי, 17/02/07 23:02

              הגב לתגובה זו

            • איך להסביר לך את זה

              חיים, 17/02/07 23:56

              כי הוא הוגה דעות יהודי. כי גם ''פאנט'' כמוני לומד דברים ( למדתי את כל הרשימה שהביאה הכותבת ). כי כתבתי תזה על הגותו של הרמב''ם, לכן אני קצת בקי בהגותו. כי אני מנסה ליישם הגותו בחיי יומיום שלי.
              שאלה היא אחרת מה אתם מבינים ברמב''ם אם בחיים לא התעמקתם בהגותו באמת? כמה פעמים עברתם על מורה נבוכים? על משנה תורה? על אגרותיו? על שמונה פרקים? על פרק חלק שלו? על שאר כתביו? האם השוותם דברים בכל כתביו? האם חיפשתם ישוב סתירות שעולים בדבריו? ואפשר להמשיך עוד ועוד. כנ''ל לגבי שאר הוגים. הרי בחיים לא למדתם דברים האלה ברצינות הנדרשת.

              הגב לתגובה זו

            • לחיים, לא רק שאתה יודע הכל וכל האמת אצלך,

              אוטו דידקט, 18/02/07 07:06

              אלא שאתה גם יודע מה למדנו ומה לא. מרתק,באמת מרתק. אומר לך בקצרה את דעתי עליך(זו רק דעתי; בניגוד לך - אין לי בעלות על האמת המוחלטת): אילו היית חי בתקופת הרמב''ם, שהיה , כידוע חדשן נועז ואמיץ, יש סיכוי סביר שהיית מבין שורפי ספריו. וד''ל.

              הגב לתגובה זו

            • לשיטתך,איך אפשר ''לזרוק'' מדע כלשהוא,אם לפני כן לא לומדים

              התוהה, 18/02/07 07:10

              אותו כדי לראות מה ערכו?

              הגב לתגובה זו

            • אני כתבתי את שיטת הרמב''ם ולא שיטתי

              חיים, 18/02/07 08:48

              הרמב''ם כאמור היה חי בתקופה שיש אמת אחת , הוא לא פוסט מודרניסט. גם אמת יש אחת , היפוכה שקר. זה הגיון פשוט. לדוגמה - לומר יש אלוקים ולומר אין אלוקים - האם שתי האמירות אמת? אע''פ שהן סותרות אחת את השניה? ההגיון אומר שאחת מהן שקר.
              גם לי את את האמת בידיים, אך לעומת הרבה אנשים אני לפחות מנסה למצוא אותה ובשביל זה נאחז בעמודי עולם, שאחד מהם רמב''ם.

              הגב לתגובה זו

            • To all of the above pathetics, especially to Avi Hamalbin

              Choker, 18/02/07 23:47

              Firstly, bemakom sheyesh chilul Hashem ein cholkin kavod laErev rav. More so, to one that week in week out mashkim umaariv Lecharef Ulgadef utilizing the Torah itself in doing so, is nothing more than a Naval nevelim Shelo birshut Hatorah. Mi bikesh zot miyedchem remos chatezray, huh. Indeed, a mixed up character, du partzufi Androgynus meTumtam(et, talking about yirat Elokim, which one exactly are you referring to, the one you megadef umcharef bechiruf nefesh.
              Impersonating as if you know it all, have you ever looked into Ramcha''l, a Chovat Halvavot, Kuzari, and a whole host of other sifrei chakirah in asking questions about emunah etc., who needs all the mekorot hamtunafim, pochzim verekim, apikorsim leminehem for. How come you never heard of these sifrei Kodesh, HUH
              ?
              You go on and on as if torat lukshen, your burut followers devour them as hungry wolves, had they only known that your divrei Bela ben Beor neither fetches nor holds water, ma lach lesaper chuki, velirot bisdot acherim, huh
              ?
              Even an apikorus has to learn first, before he starts denying and mocking religion and belief, why don't you do a little homework first, eh
              ?
              By the way, your friends of schirei Bela such as N.Y.B., A''H redhead of S.M. what's her face S.R. Y. and the rest of the Ochrei Yisrael already threw in the towel, you are next in que. Try to learn a thing or two from your Moshe Karadi, uthi achritech kmohem.
              To put it in a nutshell, much ado about nothing, translation, Mehimme rabbeh al loy duvor, fershteist?

              Rocky Rocks, n
              Torah Rules

              הגב לתגובה זו

      • תלמדו כראוי את הרמב''ם

        חיים, 17/02/07 23:49

        כל המדעים הרמב''ם החשיב למדעי אמת ולראויים להתעסק בהם. זה משתקף יפה במורה הנבוכים.
        אמת, הרמב''ם היה בעד השכלה כללית, אך רק אם משתמשים בה לדבר אחד בלבד - להגיע לדבקות בשכל הפועל. הרמב''ם למד פילוסופיה, אך את הפרי המתוק לקח ואת הקליפה זרק. לא פעם הרמב''ם משבח את אריסטו ואפלטון ולא פעם כותב איפה הם טעו. כל עוד הדבר לא סותר אמונת חכמים ומועיל להבנה עמוקה יותר של דבריהם הוא לוקח ברגע שיש סתירה הרמב''ם זורק את הדברים. דוגמה - הרמב''ם שיבח את שיטתו והוכחות של אריסטו שלאל אין גוף, אך זרק שיטתו בענין ההשגחה, שהאל טרנסנדנטי לגמרי לעולם. הרמב''ם כתב בהוא אכן טרנסנדנטי , אך יש גם אמוננטיות. הרמב''ם הגדיר במדוייק איזה מדעיים יחשבו כלימוד תורה ואיזה לא. למשל ספרות וחקירתו, שירה , היסטוריה הרמב''ם החשיב לדברים חסרי תועלת ( עיין ביחס המזלזל של הרמב''ם במדעים האלה במורה הנבוכים חלק א' פרק ב' ). בהקדמה למורה הנבוכים הרמב''ם מונה מה נחשב למדעים שמכשירים את האדם להכיר ולהבין את האל. גם לפי הרמב''ם לימוד של מדעים יש להם מטרה אחת בלבד, להכיר את האל, את בריאתו ובסופו של דבר לדבוק בו. בטח שהרמב''ם היה מחשיב לביטול תורה עיסוק במדעי בלבולי שכל, כגון חקירת מגדר, שירה ופובליציסטיקה.
        כלומר גם הרמב''ם למד את הכל רק כדי לקבל את התשובה היחידה בלבד. אתם שוכחים דבר אחד הרמב''ם לא היה פוסטמודרניסט. אצל הרמב''ם יש אמת אחת בלבד ויש תשובה אחת ויחידה.

        הגב לתגובה זו

        • תלמד אתה

          שמואל ן' תיבון, 18/02/07 09:58

          ''אצל הרמב''ם יש רק אמת אחת''!? - האמנם!? קשה לי להאמין שמי שחקר את משנתו יכול להגיע למסקנה זו, בטח שלא לדעת בוודאות מהי אותה אמת.

          הגב לתגובה זו

      • בתגובתי המשפט הראשון נבתח ב'' לא כל המדעים''

        חיים, 18/02/07 00:10

        ולא כפי שפורסם

        הגב לתגובה זו

    • על ראש הגנב בוער הכובע

      גרים, 16/02/07 22:24

      הגברת וולך דיברה על חסידים שוטים שמסתגרים בד' אמותיהם ולא נחשפים לדעות אחרות, מחשש שלא יחזיקו עוד בדעות המקובלות עליהם מימים ימימה. אתה רץ וישר צועק שאתה לא כזה. ועל זה היו אומרים אצלנו ''אויפן גנב ברענט דאס היטל''

      הגב לתגובה זו

      • תקרא שוב דבריי

        חיים, 17/02/07 23:59

        כי לא הבנת אותם כלל.

        הגב לתגובה זו

    • תגיד, חיים...

      משה, 18/02/07 00:21

      האם אתה עושה עוד משהו בחיים חוץ מלכתוב טוקבקים באינטרנט? כי לפי כמות התגובות שלך ואורכן אתה בטלן לא קטן בכלל.

      הגב לתגובה זו

      • לכתוב טוקבק, אפילו ארוך לוקח 5 דקות גג.

        חיים, 18/02/07 08:44

        גם אני כותב אותם או בלילה או במוצ''ש או בהפסקת צהריים.

        הגב לתגובה זו

        • גם אם לוקח לך 5 דקות...

          יהודה, 18/02/07 17:17

          וקשה להאמין (למרות רמת הטיעונים הנמוכה, כמותית זה צריך להיות יותר), הרי לפי כמותם - עדיין זה לוקח המון זמן, ואם כן קודמי צדק - אתה בטלן לא קטן..

          הגב לתגובה זו

          • זה טיעון היחידי שיש לך לעלות?

            חיים, 18/02/07 19:15

            טוב, תחשוב מה שבא לך. כי שום דבר רציני ועניני אתה לא מסוגל כנראה לכתוב( אשמח אם תוכיח שטעיתי).

            הגב לתגובה זו

    • ''המלבין פני חבירו ברבים...''

      אבי, 18/02/07 00:26

      כאילו שופך דמים.
      על זה שמעת חיים? למה תמיד אתה מדבר בלשון מתלהמת ומנסה לבזות את מי שלא חושב כמוך? האם קשה לך לדבר לעניין נטו בלי לחרף ולגדף כאחד הריקים?

      אתה דוגמא למה שהפכו לצערינו הרבה מהדתיים (ואני דתי מאד - כדי למנוע עוד התלהמות שלך) בימינו: אלימים בדיבורם, חסרי סובלנות וגסי רוח.

      הגב לתגובה זו

      • אני רואה כתבה ועונה באותו סגנון של הכותב. (ל''ת)

        חיים, 18/02/07 08:50

        הגב לתגובה זו

        • כמה ילדותי

          משה, 18/02/07 09:42

          ומעבר לכך - שקרי, שכן אם הכותבת הייתה מנבלת את פיה, לא היית עושה זאת בעצמך.
          לגופו של עניין, אם אכן כתבת תזה על הרמב''ם, אשמח לקבל הפניה ביבליוגרפית מסודרת.

          הגב לתגובה זו

          • ואתה רוצה שאחשוף שמי ברבים? (ל''ת)

            חיים, 18/02/07 13:48

            הגב לתגובה זו

        • היא לא הלבינה פנים רבים

          רועי, 18/02/07 17:10

          ואתה כן - הרי שמה ידוע לכולם. אתה פשוט מתלהם גס רוח שמבזה את הדת.

          הגב לתגובה זו

          • היא הוציאה לע''ז על ציבור שלם

            חיים, 18/02/07 19:12

            תראה מה ההלכה בענין הזה, לא סימפטית במיוחד.

            הגב לתגובה זו

    • לך אתה ללמוד, חיים

      אורית, 18/02/07 00:35

      הפסוקים האחרונים בקוהלת נכתבו ע''י אנשי כנסת הגדולה ולא ע''י קוהלת. עתליה צודקת לגמרי במה שאמרה (וזה כתוב במספר מקורות, לא באחד).

      יש עוד טעויות רבות בתגובות שלך כאן, אבל לי פשוט יש עוד דברים לעשות בחיים חוץ מלכתוב תגובות באינטרנט (בניגוד אליך כנראה), אז נוותר הפעם.

      הגב לתגובה זו

      • בואי נחשוב בהגיון

        חיים, 18/02/07 08:42

        אנשי כנסת הגדולה הם אלו שהחליטו איזה ספרים יכנסו לתנ''ך ואיזה לא. כידוע לא הכל הם הכניסו ( דוגמא פשוטה ספר המקבים לא נכנס לתנ''ך ועוד ספרים רבים ). תגידי, למה הם יכניסו ספר בעייתי מבחינתם ויוסיפו לו סיומת? הרי יותר פשוט היה לא להכניס ספר בעייתי כלל, מאשר להכניס ולכתוב לו סיומת.
        קצת הגיון פשוט.
        דבר נוסף באלו מקורות כתוב שאנשי כנסת הגדולה כתבו סיומת לקהלת? במס' בבא בתרא ( שם מתואר מי כתב ואיזה ספר ) לא כתוב את זה. אז איפה כן?

        הגב לתגובה זו

  • 6.

    פאתט!

    השם ירחם על נפש, 16/02/07 13:56

    התשובה שבה חוזרים היא לא לשאלה היא מלשון שיבה
    לחזור למקור. לאמת. לקו האמצע שלך עצמך
    מה החכמה והכח בלהתנצח עם מישהו אחר והאמת שלו - והרמה בה הוא מוכן להתחייב לה?
    צאי את לספריות ותעזבי את כולנ ו לדרכנ ו
    באמת שלא כל אחד צריך לקבל במת דיבור
    הריקנות אכן שוטפת את הרחובות

    הגב לתגובה זו

    • ואתה בטח יודע את האמת...

      זאכי חלטורה, 16/02/07 14:39

      זאת הבעיה שלכם. בגלל שלא קראתם כלום, אתם חושבים שאתם יודעים את האמת.

      (אולי בפעם הבאה שתבקר בספריה ימליצו לך על ספר שילמדך סימני פיסוק מה הם).

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    כמה שאת צודקת

    חמורבי, 16/02/07 12:21

    הבערות, העצלות (המחשבתית), הבורות, ההשתעבדות הכה נוחה וכה ממכרת לרדידות ולפשטות - רעה חולה.
    ''הטל ספק בכל'' זהו הדיבר ה11.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    החילונים הם רובוטים שאין להם חופש בחירה והם רצעו את

    שיינר מישה, 16/02/07 11:54

    אוזניהם לחיים שאין בהם פתיחות,גיוון,חשיבה, יצירתית והם עבדים לבערות.עקרונות המחשבה של החילונים מיושנים ומקובעים בלי שום ביקורת ושיפוטיות תבונית בקיצור הם תינוקות שנשבו.

    הגב לתגובה זו

    • מי שמדבר...

      צ'יפופו, 16/02/07 12:54

      אתה רק מוכיח שהיא צודקת...

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    שלח את עמי לספריה?

    רבקה, 16/02/07 10:57

    היש ארון ספרים גדול מהארון היהודי?

    הגב לתגובה זו

    • שאלה פרובינציאלית מתנשאת

      עברי, 16/02/07 12:53

      כדאי שתבקרי פעם בכל ספריה אוניברסיטאית.
      במיוחד באירופה.

      הגב לתגובה זו

      • הייתי ו...

        משה, 16/02/07 14:22

        רוב הספרות הרצינית שם נכתבה ע''י יהודים. גם ארון יהודי דתי ענק פלאים, אתה אפילו לא מתאר לעצמך עד כמה. מליוני ספרים שנאספו בשמשך שנות קיומו של עם ישראל.

        הגב לתגובה זו

        • על סמך מה אתה קובע את זה?

          עברי, 16/02/07 14:40

          כנראה מעולם לא ביקרת בספריה.

          הגב לתגובה זו

          • על סמך ביקורי בספריות הגדולות בעולם

            משה, 16/02/07 15:41

            לדוגמא ספריית לנין במוסקבה ( הספריה הגדולה בעולם ) , ספרית אוקספורד.
            אני לא סופר ספרי קריאה כספרים לעניננו. אם לספור אותם , אז אתה צודק יש המון ספרים אצל גויים.

            הגב לתגובה זו

            • ומסקנתך היא שאת רוב הספרים כתבו יהודים...

              עברי, 17/02/07 10:18

              תשמע,

              אתה צריך טיפול דחוף.

              הגב לתגובה זו

            • Have we yet mentioned the Vatican

              Been there, don, 18/02/07 23:57

              thousands upon thousands kitvei yad, that are even still soaked with Jewish blood, complete kehilot that have been wiped out by the Tzalvanim and the Torquemada's, and the rest of the inquisitors leshimtzehem. And those were all sifrei Kodesh! Yes the true Am HaSefer. Have you a clue how many wagons of Sifrei Kodesh have been burny at the stake, in Kikar Dreyfuss, city square in France? Brush a lil in your history, please.

              הגב לתגובה זו

            • You must be the one the Mitzriyim called , Naar Eved Ivri (ל''ת)

              rn't U, 19/02/07 02:31

              הגב לתגובה זו

  • 2.

    אני לא יודע כלום אני רק יכול להבין קצת

    שמואל הנביא, 16/02/07 10:25

    אמור מעתה...

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    כמה התנשאות. (ל''ת)

    אחת, 16/02/07 10:11

    הגב לתגובה זו

    • לא כל התנשאות אינה במקומה

      יוסי גורביץ, 16/02/07 10:27

      הנבון מתנשא על הבור, ובצדק.

      הגב לתגובה זו