• 19.

    ניתן ע''י מכשור אלקטרוני

    מוטי קליפורניה, 14/02/08 02:20

    למנוע תאונות מסוקים לחלוטין,כי אפילו יש לך אפשרות להחנות מסוק במקום בעת מעבר מסוק אחר.
    דבר שאין לך במטוס כי הוא חייב לנוע קדימה תמיד.
    לכן אני אופטימי וריאלי כשאני אומר
    שניתן להוריד ל-0 תאונות התנגשות בעזרת מכשור ותוכנה מתאימים.
    -אין עוד מלבדו.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    במילים אחרות

    מוטי קליפורניה, 14/02/08 02:07

    כל מסוק צריך לעטוף עצמו באור לייזר
    זה ניקרא מרחב מחייה..
    מסוק אחר, ברגע שהמערכת שלו מזהה מרחב מחייה לא ייענה לדרישת
    הטייס להכנס למרחב המחייה וימנע זאת אוטומטית.
    תתאפשר עקיבה אחר מרחב מחייה ספציפי.
    מרחב מחייה יהיה גם כלפי תצורות טבע כגון מרחק מהר או מרחק מהקרקע.
    בנחיתה, תנוטרל ידנית מערכת התראת מרחק קרקע ותאפשר לטייס
    או לטייס האוטומטי להנחית.
    -אין עוד מלבדו.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    תנאים מדומים

    מוטי קליפורניה, 14/02/08 01:52

    אתה טס במבנה שרשרת ואתה נכנס לערפל בו למעשה אינך רואה ממטר.
    מאחוריך ומלפניך יש מסוקים נוספים הטסים לאותו היעד.
    על המערכות לתת מענה בעזרת זיהוי
    קולי וזיהוי קרניים אינפרא-אדום ולייזר.
    על הצורך בשמירת המבנה והמרחקים.
    על הצורך בנקודת הנחתה ללא אפשרות של קשר עין עם אותה הנקודה.(הכל ערפל)!!!
    הבנתם? מבנה אחר שטס וחוצה את נתיבכם יטוס כמובן בגובה שונה אלא שבאחד המסוקים שלכם התקלקל המכשיר ולא עשיתם גיבוי.
    ובאחד המסוקים החוצים התקלקל מד הגובה ולא עשיתם גיבוי.
    האם תצליחו ע''י הוראות קשר לשמור על המסוקים במבנה ובגובה.
    כמובן שלמכשירים חיוניים יש גיבוי.(כפל מכשירים) וניתן לשמור על גובה ומרחק גם בעזרת איתותי לייזר בין מסוק מוביל למסוק מובל.
    ועכשיו לעבודה!!!
    -אין עוד מלבדו.

    הגב לתגובה זו

    • נעילת מוביל מובל

      מוטי קליפורניה, 14/02/08 03:48

      כשם שטיל ננעל על מטרה כך יכול להנעל מסוק מובל על מוביל ואף לתקן מוביל אם מאבד גובה בצורה חריגה אינטרקציה בין מכשירים בין מוביל לשני מובלים כאשר קריאת מכשירים נעשית ע'פ החלטת רוב.
      כלומר אם שני מסוקים טוענים שאתה בגובה 100 ואילו המכשיר שלך מציין 150 נקבל את החלטת הרוב.
      כמובן מכאן אתה מבין שאם טסים 2 מסוקים בלבד לפחות באחד מהם צריך להיות כפל מכשירים.
      ואם טס אחד בלבד אז צריכים להיות 3 מכשירים לקריאת גובה וכו''.
      אין עוד מלבדו.
      וככל שתעמיק לחשוב ולנתח תקבל
      את תצורת המערכת הרצויה לטיסה
      במבנה שרשרת.טור.
      -אין עוד מלבדו.

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    התחבורה הציבורית האזרחית

    מוטי קליפורניה, 14/02/08 01:34

    התחבורה הציבורית האזרחית צריכה להעשות במסוקים,זה יותר מהיר מאוטובוס,ופחות מסוכן ממכונית פרטית.
    אם תשוו את כמות הנפגעים מאסונות מסוקים לעשרות אלפי ההרוגים והפצועים בתאונות דרכים בישראל,מיד תבינו שהכף נוטה לשימוש במסוקים.
    ואם תוסיף לזאת מכשור מתאים למניעת התנגשויות,ותבטל לחלוטין
    טיסות ליליות אזרחיות,ותכשיר עשרות אלפי מנחתים אז תראה שכמויות הפצועים
    וההרוגים מתאונות דרכים יורדת בצורה דרסטית כמו גם חילוץ מפקקים ואבוד זמן יקר..
    לכן ,מסוקים זה כלי אמין ובטוח וכן ירבו מסוקים וגם סוסות פוני.
    ואשר לתאונה המצערת הספציפית הזאת,ניחומים למשפחות מי יתן ולא תדעו עוד צער,מקווה שהפיקו את הלקחים על מנת למנוע הישנותה בעתיד.
    -אין עוד מלבדו.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    מסוק היסעור שהופל בלבנון במלחמה האחרונה הופל על ידי טיל נ''מ ולא ט

    משיח, 05/02/07 15:35

    ולא טיל נ.ט. כפי שנרשם בטעות

    הגב לתגובה זו

    • משיח לא בא, משיח גם לא מדייק

      חמור לבן, 05/02/07 18:56

      משיח שלום,
      אין לי ספק שלקחת חלק חשוב בתחקיר חה''א המקיף על הפלת היסעור.
      אין לי ספק שהבנתך בטילים (נ''מ ונ''ט כאחד) בלתי מוגבלת.
      יחד עם זאת (אני ועומרי תמיר במקרה יודעים), היה זה טיל נ''ט.

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    תרבות ניהול כושלת בחיל האוויר.

    מוקי, 05/02/07 15:02

    יש למנות לחיל איש שדה ירוק , כדי שיבין מה קורה שם.

    הגב לתגובה זו

    • לעצם העניין

      רקסי, 05/02/07 18:59

      מוקי,
      לעצם העניין - אתה מדבר שטויות, תחזיר כבר את הבונזו.

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    אסון המסוק בבקעה 1977

    פלו, 05/02/07 15:01

    אסון המסוק בבקעה ב-10.5.77 צריך
    היה להיות היום השחור ביותר של חל
    האויר ממנו היו צריכים אנשי חיל האויר
    להסיק מסקנות קשות ואז היה נמנע אסון המסוקים
    באסון המסוק בבקעה נהרגו 54 לוחמים .האסון נקרא אסון הנ''ד לזכר
    44 צנחנים ו10 אנשי צוות אויר, מעניין
    שחיל האויר שכח ואולי הוא מתבייש
    להזכיר שבגלל תקלה התרסק המסוק
    על כל חייליו ואיש לא ניצל

    הגב לתגובה זו

    • טעית

      גמני רמת גני, 05/02/07 17:34

      אחרי אסון הנ''ד החליט ח''א לא להטיס יותר כמות כזו של אנשים ביסעור.
      טוקבקיסט טיפוסי (כלומר - ''אנטי'') היה אומר שזהו מחדל של ח''א שקנה מסוק גדול במיוחד כדי לאגף אנכית בשיעור גדול יותר אך הוא מסרס את עצמו.

      המסוק בבקעה התרסק בגלל טעות טיסתית ולא בגלל תקלה.

      אל תתן לבדיחה שהוקרנה בערוץ 10 לבלבל אותך.

      הגב לתגובה זו

      • כשצה''ל מודיע ש''סיבות האסון ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''

        בנימין, 06/02/07 09:35

        כשצה''ל מודיע ש''סיבות האסון ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''

        כשצה''ל מודיע ש''סיבות האסון ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
        אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח
        שהטאטוא הפעם יהא סופי. יסודי. חיובי. גמור. מוחלט ומושלם !
        מריחה, לא בדיחה, עם סימן קריאת חֶלֶם גָדוֹל וְחוֹלָם !
        בצה''ל מוליכים שוֹלָל ב100%- הצלחה (כמעט) את כולם.

        כי כשבצה''ל מודיעים ש...
        ''נסיבות האסון ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
        יודע אתה גם, מה חושבים עליך, האזרח הקטן
        אתה החוּשָם, התֶּרַח, הפֶּתִּי, ההֶדְיוֹט או הַלֶמֶך
        או אתם: הקָשִיש, היָשִיש והנער התָּם
        צה''ל עשה את שֶלוֹ: הִתְרַשֵל... קָבַר וחָתַם.
        ''נערים נפלאים וטובים היו... מה גדולה ויפה הייתה שעתם!''

        אולם אתה ההֶלֶך, העומד מן הצד
        האָדִיש הרָגִיש, האֱוִויל המַחֲרִיש, הנָתִין המתִּיש, האָטוּם המַשְרִיש
        הצַבָּר המַמְחִיש, הגַדָּא הבִּיש, המַמְתִּין לתַּרְחִיש: הבּוֹאֵש ! המַבְאִיש ! המֵבִיש !
        הנִבְעָר, הנִרְגַּן או המְנוּמְנָם
        טוב תעשה אם תתעורר יום אחד,
        טרם שדברים סוף-סוף יגעו בך גם.
        תשמיע דבריך באופן בָּרוּר.
        לא כמו דוֹבֵר צה''ל: בְּטוֹן מְעוּרְפָּל, מְעוּמְעָם, מְגוּמְגָם.
        אָכֵן חָצִיר. עם לְבָדָד יִשְכּוֹן. סְגוּלָה הוּא.
        אֵין כָּל סִימָן בּוֹ לְדוֹפִי או פְּגָם.

        חייל ! אזרח ! זכור !
        כשבצה''ל מודיעים ש''סיבות האסון לא ייוודעו לעולם...''
        אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח שהטאטוא הפעם יהיה סופי.
        יסודי. חיובי. גמור. מוּחְלָט ומוּשְלָם !
        צה''ל השלים את מלאכתו... הִתְרַשֵל, קָבַר וחָתַם.
        ...וכמו להוסיף חטא על פשע
        מנסים הם בצה''ל להפוך גם אותך למטומטם ! ! !
        תם אך לא נשלם.

        הגב לתגובה זו

  • 12.

    לצערי לא הפקנו לקחים

    יקי, 05/02/07 14:49

    לצערי לא הפקתם לקחים .סמוך עוד לא השתחרר מצה''ל .יותר מדי סומכים על המזל. כל זמן שהמשמעת לא קיימת, חיילים בדרך כלל לבושים ברישול לא מסופרים . העדר חסר רועה.יש לחייב לבוש מוקפד הופעה צבאית.באמצע המילחמה ראינו תותחנים וחיילים לרוב בשטח אוייב בלי קסדות ואם היו אז בלי צורה. החייל חייב משמעת ....ואז יהיה לו פגז בקנה כשצריך . הכפתור בחולצה סגור ...ואז לוח זמנים יהיה קדוש ...וירד לפרטים הכי קטנים בעוד מועד ...הכל תלויי במפקדים .כל המפקדים מהסגן משנה ועד הרמטכ''ל.ופקודות מוכנות אתמול לכל נושא ....בלי מריחות. ראיתם חיילים אמריקאים בעירק אני מקנה במשמעת וההופעה שלהם.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    אני בהלם - למה לא הכינו לפני האסון !

    רוני, 05/02/07 14:42

    מגיע להם הערכה רבה כי תיקנו אחרי... במדינה כמו ישראל זה באמת הישג ( למשל מהחטיפות לא למדו דבר ...! )
    אבל מדוע לא מתכננים מראש ומבצעים ניהול סיכונים נכון שאובדן כזה לא יקרה !
    היכן החזון של המנהיגים ? ויחש ברשימה עוד הרבה נקודות לטיפול !

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    כל הכבוד לחיילנו!! גאים בכם! במפקדכם פחות... (ל''ת)

    שלי, 05/02/07 14:31

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    תפסיקו לטמטם את המוח....

    המטיף בשער, 05/02/07 14:17

    אחרי שיהיה לכם קבלות תיתרברבו...

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    החתול שומר על החלב

    זורי, 05/02/07 13:43

    נותנים למי שהיה אחראי על המסוקים באסון להיות אחראי על עוד יותר מסוקים עשר שנים לאחר מכן.
    וזו הסיבה שבמלחמת לבנון עוד ארבעה מסוקים נפלו.
    מהי הבקרה של חיל האויר ללמוד מכשלים? למנות את אותם כושלים?
    כבר מזמן אמרו שההגיון נמצא
    בש.ג.

    הגב לתגובה זו

    • תלמד לקרוא בין השורות

      מוטי, 05/02/07 15:09

      בכל מקום כתוב ''היה מפקד טייסת יסעורים''.
      לא מפקד הטייסת.
      חסר את הא' הידיעה.

      ולמסקנה:
      הוא היה מפקד של טייסת יסעורים, אבל לא של זו שבה קרה האסון.

      כנראה שהסקת מסקנות (כמו שלך למשל) היא עסק לאנשים עם קצת יכולת.
      לך אין את היכולת הזו.

      הגב לתגובה זו

    • זורי אתה לא יודעת לקרוא

      נ, 05/02/07 15:15

      עומרי פיקד על הטייסת שלי- 114, לא על הטייסת בה קרה האסון שהיא בכלל - 118!!!
      תלמד לקרוא!
      עומרי מלך! מי אתה בכלל? ומה עשית למען המדינה?!תתבייש!

      הגב לתגובה זו

    • הוא היה מפקד הטייסת האחות ולא מפקד

      לא הבנת, 05/02/07 15:32

      הוא היה מפקד הטייסת האחות ולא מפקד הטייסת בה קרה האסון. מפקד הטייסת ההוא הודח וכן סגנו

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    שמים GPS בכל מסוק ונגמר הסיפור!!!!

    כוכי, 05/02/07 13:22

    לא מבין,כל סטודנט שנה ראשונה במדעים יכול לתכנן מערכת למניעת התנגשויות ברמת וודות של כמעט 100%

    הגב לתגובה זו

    • קצת הסברים

      mic, 05/02/07 13:59

      GPS למסוקים אילו זו טכנולוגיה ישנה. המערכות המותקנות שם הם הרבה מעבר ל-GPS.
      ... גם כל סטודנט לפסיכולוגיה יודע שמאחורי כל מכונה עומד אדם....
      זה קצת יותר מורכב ממה שזה נראה.

      הגב לתגובה זו

    • סטודנט שנה ראשונה במדעים

      אוהד, 05/02/07 14:18

      בקושי יודע נגזרות חלקיות. אז לא, לא ממש.

      הגב לתגובה זו

    • כוכי

      יאיר, 05/02/07 14:26

      אתה גאון שכמוהו לא פגשנו שנים.
      העם זקוק לכשרונות אדירים כמוך.
      הידע שהפגנת ראוי להערכה והערצה, ובזכות אנשים כמוך נגיע לגדולות.
      אנא שלך קורות חיים בהקדם.
      מחכים בקוצר רוח
      גן רינה.

      הגב לתגובה זו

    • כוכי כוכי כוכי כמה שאת? לא מעודכנת

      נ, 05/02/07 15:14

      יש gps ים במסוקים כבר שנים על גבי שנים!
      עוד ''חכמולוגית'' מיותרת

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    תפסיקו כבר להשתלח בילדינו

    אבא של טייס קרב, 05/02/07 12:59

    לו ידעתם כמה לילות ללא שינה אנחנו עוברים.
    יש לנו בן טייס והבנים האחרים ביחידות מובחרות.
    אני יודע שכל ילדיי יעשו הכל להציל חייל ואם לא נכנסים זה לא בגלל חוסר רצון מצדם.
    כי ככה חינכנו את ילדינו לתרום ולעזור ולכבד את הזולת גם אם לא תמיד מסכימים עם דעותיו.
    אני מבקש מכם קצת רגישות והתחשבות כשאתם מגיבים.
    תודה

    הגב לתגובה זו

    • ממשיכים בחיים משל שום דבר לא ארע....

      תמרה, 06/02/07 08:51

      ממשיכים בחיים משל שום דבר לא ארע....
      כתרנגולות בסופרמרקט, גידלנו עבורכם ילדים, לשם כפרה.
      כפרה על חיינו... עוון כולנו... עוול כלפיהם...
      בפוליטיקה, במדינה, בחברה בבג''ץ ובצה''ל
      מעולם לא ייחסו חשיבות מיוחדת למשמעות חייהם !
      ילד ...ועוד ילד ...ועוד ילד ...בזרם מתמיד !
      לנֶצַח... לעד... כך תוּבְטַח בעירת נר התמיד...
      מחורבן צאלים השני כבר כמעט אין שומעים יותר על תאונות
      אין מדווחים... אין כותבים... אין מוסרים יותר על התאבדויות
      זה וודאי, אינו אומר בהכרח, שהן אינן קיימות
      בפוליטיקה, במדינה, בחברה, בבג''ץ ובצה''ל
      פשוט מִתְמָחִים בהסתרת ובהעלמת ראיות
      ההכחשה, הכזב, הטיוח, השקר, תקפים וחלים על הכל
      ערך חיי האדם היום בצבאנו נמכר בחיסול בזיל הזול !
      את המציאות אפשר תמיד לצבוע וורוד ועובדות ניתן להטות
      ''הדג מן הראש מסריח !'' ...ישיחו ...יאמרו הבריות
      מיטב נוער צעיר ובריא בשיא פריחת עלומיו
      על חטאי ושגיאות מפקדיו ישלם בחייו
      דור שואף דרור... צמא חיים... חופשי... רענן...
      נרמס, נהרס, נדרס ונגרס באמצעות גוף מסואב שאנן
      נופל שדוד ...ללא קרב מניח הנשק ...למולך מוקרב כקורבן !
      אבות אכלו בוסר וחיי בנים יִכְלוּ טרם זמן
      ''כי במותם הם ציוו לנו...'' יחרוק התקליט הישן...
      הולך סובב לו הרוח ועל סביבותיו שב
      קדיש על הבן יאמר כבר לבטח האב
      אין חדש תחת השמש
      מה שהיה הוא מה שיהיה: היום, מחר או אמש.
      השמש זרחה... הקָמָה בשלה... וצה''ל שחט
      מי עוד זוכר שפעם חגגנו יחדיו ט''ו בשבט ?

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    לעומרי המפקד!

    נ בוגרת 114, 05/02/07 12:49

    עומרי,
    מה שלומך? אתה בטח לא תזכור אותי אבל שירתתי תחת פיקודך ב- 114 בתקופה ההיא של האסון הנורא, גם הייתי פקידה תורנית באותו יום.
    לא אשכח את היום הזה לעולם! אני זוכרת את האסון כאילו זה היה אתמול.
    מה שלומך? איך הולך לך בתפקיד היחסית חדש? אגב, היית נהדר בטלוויזיה בזמן המלחמה הארורה לאחרונה.
    תמסור ד''ש לכולם, ל - ה',פ',ס',ק',י',ע', וכו' וכו' בקיצור לכולם.
    בהמון אהבה
    נ

    הגב לתגובה זו

    • תגידי, נגמרה לך הבטריה בפלאפון?

      אורן, 06/02/07 00:22

      את באמת מצפה להתכתב איתו דרך הטוקבק? זה לא קצת פאטת?

      תרימי אליו טלפון ותחסכי מעצמנו את הבושה....

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    הבטלנים נישארים והטובים נוטשים (ל''ת)

    ח''א 06, 05/02/07 12:17

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    בטח שאין תאונות ואין נפגעים

    אפי, 05/02/07 11:54

    כי החברה שבמסוקים פוחדים להכנס לחלץ חיילי חי''ר ושיריון פצועים בלבנון ומעדיפים לתת להם למות מאיבוד דם מאשר חס וחלילה לסכן את המסוק או הטייסים. זה כמעט כמו להשיט ספינה באמבטיה.....

    הגב לתגובה זו

    • אפי - מה אתה עשית במלחמה האחרונה?

      טייס מסוקים מיל, 05/02/07 13:53

      כי אני וחבריי הסתכנו כמו שלא הסתכנו באף מלחמה בשביל לחלץ פצועים
      האידיאל שאתה רוצה (אם כי אני לא בטוח שיש לך מספיק אינטילגנציה בשביל להבין מהו) זה שיפנו כל מקרה של פציעה בלי להתחשב בסיכונים משמע 20 מסוקים מרוסקים ו150 הרוגים רק מנסיון להוציא פצועים ממקום שלא ניתן.
      תסתכל על הסרט בלאק הוק דאון ותבין שללכת עם הראש בקיר זה בדרך כלל נגמר רע.
      מסוק אחד הופל מאש חיזבאללה זה מדד לא רע בשביל להבין שהסתכנו מאוד בשביל להוציא אותם.
      אני בטוח שנלחמת קשה במלחמה האחרונה - השאלה על מה?

      הגב לתגובה זו

    • אפי, אתה שפיץ

      אלוף א.שקדי, 05/02/07 19:03

      אתה מפגין ניהול סיכונים ולקיחת החלטות מהסוג המשובח ביותר.
      אני מזמין אותך לבוא להחליף אותי.
      אלוף אליעזר שקדי, מפקד חיל האוויר.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    הסיבה לנפלית המסוקים

    פקק תנועה, 05/02/07 11:34

    היתה טיסה קרובה אחד לשני. יותר מידי .עדין יש שאלות למיקרה זה ללא תשובה .

    הגב לתגובה זו

    • ואללה, אתה גאון !!! (ל''ת)

      ניר, 05/02/07 12:40

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    ומה עים הפקת לקחים

    פקק תנועה, 05/02/07 11:31

    בכול זרעות הצבא .ובנושאים השונים?

    הגב לתגובה זו

    • ומה עים ללמוד לכתוב ?

      נמאס מהפקק, 05/02/07 11:38

      תגובות של ילד מפגר עם עודף רציני מאוד של האות ''יוד''.

      הגב לתגובה זו

      • לי לא מזיז הכתב שלו מה שהוא אומר זה במקום!!!!!!

        ליאת, 05/02/07 14:29

        מה עם הקפחת לקחים באמת???? למה אף אחד לא לקח אחריות???? למה האשימו את הטייסים?????
        למה לא סיפרו על הפצצות שבמסוק???? למה לא העלו את האופציה שזה יכל לגרום להתרסקות השניה????

        הגב לתגובה זו

        • למה את בכלל מחווה דעה על דברים שאת מבינה

          רס''ן ר', 05/02/07 17:31

          בהם כמו חמור במרק פירות ?

          הגב לתגובה זו

          • ידעתי שהשערות בקומפוט זה לא מהאפרסקים...

            סרן א', 05/02/07 23:35

            איכס...

            הגב לתגובה זו

        • תגידי את מפגרת?

          אורן, 06/02/07 00:17

          קודם כל יש אשמה בטייסים. כמו בכל תאונת דרכים בד''כ או אחד או שני הנהגים אשמים. התאונה נגרמה מהתנגשות ולא כתוצאה מפיצוץ לפני.

          שמעבירים לוחמים, מה לעשות, הם צריכים להלחם עם תחמושת...אי אפשר לפקסס להם טילי לאו...

          על איזו התרסקות שנייה את מדברת?

          הגב לתגובה זו