• 33.

    הרב שפיר אתה תותח

    דג, 15/06/11 18:17

    כל מילה חדה כתער, אתה הראשון שמסביר את הענין כיאות

  • 32.

    בלי אריה דרעי לא היה מרן

    דודי, 11/02/07 17:53

    מה קורה אם לא היה אריה דרעי היכן הייתה אנ י לא מבין בלי מרוקאים לא היה כלל הרב עובדיה זכור אבישי מרוקאי גאה בושה למפלגה שניבנתה ע''י המרוקאים להתנהג כך

  • 31.

    יישר כוח לרב משה שפיר יצ''ו על כושר הביטוי המעולה!

    חבר כחול לבן, 07/02/07 05:40

    ברור כשמש, ומרגע שכתב: [ההבדל בין לימודו של המנעולן לפורץ, בין הרוקח לד''ר חיידק ובין הכבאי לפירומן, הוא בכוונה בלבד] אזי הכל מובן ונהיר; ברוך השם שחלק מחוכמתו.....
    כלומר יש לחשוש שאבישי כאיש תשקורת, לא יחמיץ אף הזדמנות להוציא דברים מהקשרם!

    כעת אנסה בס''ד להחזיר את דברי מרן ע.יוסף להקשרם! ובכן לגבי ברכות שאדם נתחייב בהם, עליו לכוון כדי לצאת אכן ידי חובה משמיעת הברכה מפי המברך (כגון חתן בחופתו);
    לכן בברכות שיש כאמור לכוון בהם (לצאת ידי חובה) אין לומר ''ברוך הוא וברוך שמו'' (אלא רק לענות אמן בסיום הברכה) זאת כדי להבדיל היטב בין ברכות מיוחדות אלו לשאר ברכות!

    עד כאן להלכה! ברם, נהגו בחו''ל לא להקפיד על דלת העם שידקדקו בברכה מסוג זה לבין ברכות מסוג אחר, בפרט לא בשמחות המוניות כי יותר חשוב שם להקפיד על כבוד הבריות!!
    כלומר, נהגו כך מפני החשש שמא תצא תקלה מתוך אי-הבנה, ותעכיר את השמחה חלילה.

    אך בחסדי השם כאשר לימוד התורה מצוי בשפע בארץ יותר מהגולה, לא רוצים מורי ההלכה יותר לוותר לאיש (בפרט לא למרוקאים שמקבלים שיעורי תורה כבן פורת יוסף) סוף פסוק!!!
    אין הנחות יותר, ולא פטורים לאיש! הא למדנו כמה כבוד הרב אוהב מרוקאים אף יותר מבניו.


  • 30.

    אבישי הוא מקור המידע הטוב ביותר שהיה לכם.

    אהרן פ, 06/02/07 18:23

    לא חשבתם לשים את החירבושים לעיל בפרופורציה כל שהיא ?

  • 29.

    אוי ערוץ יהדות, נפלתם הפעם

    שירה, 06/02/07 14:48

    בעוד שYNET מעלים ערוץ מתחרה לערוץ היהדות הזה, נחשפת במלוא ערוותה הקטנוניות לאורה אתם פועלים.
    לא גולת התורה מעניינת, אלא מניעים אישיים.
    לא לחינם אין חתימה על הרשימה.
    מוזר בעיני כיצד בית מעריב מאפשר לערוץ היהדות שלו באינטרנט להשמץ את אחד הכותבים המוכשרים בעיתון

  • 28.

    Rabanut =Mafia=Corruption=No Thora (ל''ת)

    Eliyahu, 06/02/07 13:32

  • 27.

    אבישי בן חיים מגלה את ערוות ה''צדיקים'' למיניהם האוחזים בטקסטים

    שמעיה, 06/02/07 06:01

    היהודיים כמונופול שאבא שלהם הוריש להם וכל שנייה יש להם יציאה של ''פסק הלכה'' מוזר זה או אחר.אבישי, התעודד והמשך במלאכתך הנאמנה להראות את ערוותם של המנוולים בפרהסיה ושיפסיקו לשחק אותה קדושים ומקובלים בכל אתר ואתר. הגיע הזמן שילמדו צניעות ודרך ארץ מאלה שקדמו להם ויקיימו תורה מעוני ולא ממרצדסים ולימוזינות ושירת ''פתחו שערים...ויבוא מלך הכבוד'' לפני כל הרצאה שלהם... אוי ואבוי לרבנים כאלה ששומעים מזמור זה שנאמר ע''י דוד המלך לכבוד ה' והם שותקים ולא מוחים ,ונכנסים לאולם כאילו הם בעצמם הקב''ה...

    • תגובה ל-27

      דוד, 06/02/07 17:38

      מי זה מכביר מלים בלי דעת? ניכר שלא למדת ולא עיינת בדברי חז''ל,מה למשל,אמרו על הפסוק:''את ה'' אלוהיך תירא''(ומורא רבך כמורא שמים).לא בכדי אמרו רבותינו שגדולה שנאה ששונאים עמי הארץ את תלמידי החכמים...אוי להם מיום הדין.

      • יופי חז''לב שמו עמצם באותה מדרגה של ה' (ל''ת)

        אוילהם מיוםהדין, 06/02/07 20:37

      • עיינת בדברי חז''לב והכעתי למסקנה שהם היו (ל''ת)

        שקרנים רמאים, 06/02/07 20:41

      • עיינת בדברי חז''לב והגעתי למסקנה שהם היו (ל''ת)

        שקרנים, רמאים, 07/02/07 05:22

  • 26.

    בן חיים מציב מראה שבה פרצופם הקלוקל ,המושחת והמתועב של החרדים

    ''אשמת'' בן, 05/02/07 21:52

    משתקף וישר הם תוקפים כי זאת ההגנה של הקוזק הניגזל.מה יש לש''ס אבישי הראה לכם את פרצופכם השפל במראה ועליו אתם מתרגזים.....

  • 25.

    כתבה ארוכה , הרבה השמצות אבל

    אמר או לא אמר, 05/02/07 17:31

    שום מילה של תגובה עניינית - האם הדברים נאמרו או לא נאמרו. אי אפשר רק לתקוף את מי שציטט בלי להתייחס לדברים עצמם

    • אמר גם אמר. לכן התגובה הלא עניינית (ל''ת)

      כט''ס, 05/02/07 19:07

  • 24.

    דווקא פעם אחת הרב עובדיה צודק-בעניין המרוקאים

    אודי, 05/02/07 17:24

    אז עושים עליו עליהום.

  • 23.

    יאללה תצא בחוץ אבישי.... (ל''ת)

    יוני, 05/02/07 17:22

  • 22.

    ייחודי ומיוחד מזן נדיר של הנטרפים משני הצדדים..

    הילה, 05/02/07 13:42

    אבישי, בחרת בדרך נדירה שהתשלום עליה היא תגובות טרף של אנשים שאינם מסוגלים להיכנס לנעליך.
    אינני יודעת איך אתה מגיב לכתבות שכאלו, עצתי הדלה, תוסיף אהבה ואף רחמנות, עמוד כגבר ואל תשנה דבר מיצירה כה ייחודית שאתה עוסק בה והאמת והשלום ינצחו.

    • המרן המשמיצן (ל''ת)

      עוד מעט ואיננו, 05/02/07 16:38

  • 21.

    לאבישי בן חיים

    נוחם, 05/02/07 09:24

    גדלתי כנער חרדי באחת השכונות של ירושלים ועזבתי את החברה הקלוקלת הזו בגיל 18, התגייסתי לצה''ל ושירתתי כלוחם. כרגע אני לומד לתואר ראשון (בין צו מילואים למשנהו).
    אני קונה כל שבת עיתון מעריב רק בגללך ובגלל אראל סג''ל.
    למרות שאין לך את הרקע שלי אתה לא נופל ממני בידע שלך על הציבור החרדי.
    אל תקשיב למלעיגים ולמלעיזים תשאר כמו שאתה.

    למרות שאתה כנראה חולק עלי אני חייב לומר שהחרדים הללו הקוראים לעצמם ''חרדים לדבר ה' '' הפכו את התורה כקרדום לחפור בה והם נבלים ברשות התורה.
    מי שלא מכיר כמוני את החברה הזו לא יודע עד כמה היא חברה קלוקלת, אכזרית וגזענית. אין קשר בין התורה שקיבלנו בהר סיני לבין החרדים.
    והכתבה הזו ביום ליום היא דוגמא טובה לכך, אין שם שום תשובה הגיונית אלא רק דברים רעים עליך.

    • ניכר שהשנאה דוברת מגרונך (ל''ת)

      אחד העם, 05/02/07 13:57

      • איך החרדים מגיבים כאן?????

        יוני, 05/02/07 16:48

        הרי הרבנים אסרו שימוש באינטרנט.

        חזירים.

    • ילדים נשארים ילדים

      עמי, 05/02/07 14:38

      אתה ילד ולא נער ולא חרדי היתה רוצה לחיות או להכיר את הציבור החרדי אתה לא התקבלתה זרקו אותך אז מה שאתה יודע על תורה זה כמו שאתה יודע על תאור ראשון ואם אתה עוד ילד אז כשתגדל נדבר
      א.עמי

      • לעמי ולאחד העם

        נוחם, 05/02/07 16:47

        תגובתכם רק חיזקה את דעתי על החרדים, לקרוא לי ילד או לומר שאני מדבר משנאה זה לא קשה וגם לא כל כך חכם, יש לכם כאן את כל הבמה לכתוב דברים הגיוניים ולעלות את טענותכם, אבל אני לא מופתע, אני הרי מכיר אותכם..

        ניגש לעניין:
        דבר ראשון יש לי המון הערכה לאנשים מסויימים בציבור החרדי ובזה אני מודה שקצת חטאתי, אני לא מכליל חלילה את כל הציבור החרדי אלא את החברה כ''חברה חרדית''. בתוך החברה הזו יש אנשים זהב (כמו בכל חברה).
        גדלתי במשפחה חרדית אשכנזית חסידית בירושלים. (אגב, סבי וסבתי הם ניצולי שואה).
        אני מכיר טוב מאד את החברה הזו משום שמשפחתי חרדית וגם אני גדלתי בישיבות חרדיות.
        בגיל 18 הגעתי למסקנה שלא הגיוני שהקב''ה דורש מאיתנו ללמוד תורה, להקפיד במצוות, ליישב את ארץ ישראל וכו' וכו' והוא מוותר לנו על מלחמות ישראל. לא הגיוני שהציבור הדתי לאומי והחילוני מקריב את ילדיו כקורבנות למען הגנה על העם היהודי והציבור החרדי לא צריך לתרום משהו למען העם היהודי (במיוחד אחרי שואת אירופה).
        עזבתי את הישיבה והתגייסתי לצה''ל. לא חזרתי בשאלה, אני שומר מצוות.
        שירתתי 3 שנים כלוחם ומפקד בצנחנים, השתתפתי במבצע ''חומת מגן'' ובמבצעים נוספים, השתתפתי בקרבות, קברתי חברים קרובים ואהובים שנהרגו בקרב (גם למענכם ידידי החרדים).
        השתחררתי מצה''ל, השלמתי בגרויות וכרגע אני לומד לתואר ראשון.
        בין לבין אני עושה מילואים והשתתפתי גם במלחמת לבנון השניה כלוחם במיל.
        כתבת עלי עמי שאני ילד, אמנם אני רק בן 25 אבל הספקתי קצת בחיים. אז ילד אני לא.
        אחד העם, אני ממש לא מדבר מתוך שנאה אני אוהב את משפחתי החרדית ואני בקשר טוב איתם.
        אבל....
        רק אני ומי שהיה חרדי יודע עד כמה החברה החרדית היא חברה חולה ובעייתית.
        אין לי זמן כרגע לכתוב (יש לי מבחנים - סוף סמסטר) אבל מי שבאמת רוצה לדעת הוא מוזמן לחקור ולגלות שאין שום קשר בין הציבור החרדי לבית התורה שקיבלנו ממשה בהר סיני.
        החיפוי על האנסים - זה הרבה יותר גרוע ממה שאתם חושבים.
        הפגיעה בחלשים.
        הגזענות (ע''ע הכתבה לעיל).
        אי שמירה על המוסר הבסיסי שלנו כבני אדם.
        והכי חשוב: לקחת את העיקר שבתורה ולזרוק אותה לפח ולשמור חוקים מטומטמים כמו סוג לבוש וכדו'.

        אני מברך אותכם ידידי המגיבים שתצאו מאפילה לאורה ותזכו בעז''ה לראות את היופי והטוב שבתורה המתוקה שקיבלנו מהקב''ה.

        חיים ארוכים.

    • הרב עובדיה יוסף הדיח את הרב הראשי האחרון הלוא הוא הגאון יצחק נסים .

      אבנר בן נר1, 05/02/07 22:15

      הרב עובדיה יוסף הדיח את הרב הראשי האחרון הלוא הוא הגאו יצחק נסים .
      אחרי הרב נסים טהרב אונטרמן שהודחו בסיועם ובעידודם של המפדלניקס זבולון המר יוסף בורג. ורב הציונות הדתית דאז הרב שלמה גורן והרב עובדיה יוסף (למי ששכח או מנסה לשכוח המפדלניקס עשו את הרב עובדיה לגדול הדור בשביל החרדים הוא נחשב כפחות שבפחותים הן משום שהוא ספרדי והן משום שהוא לא עוסק כל היום בחידושי ר' חיים מבריסק וקצות החושן).
      עד היום אחד ממנהיגי המפדל של הימים ההם חברו הטוב של זבולון המר מר דוד גלס הוא היועץ הבחיר של ש''ס והרב עובדיה יוסף.
      בקיצור מאז שהרב עובדיה שיתף פעולה עם הממסד הדתי והחילוני להדיח את הרבנים הראשיים האחרונים אין לנו רבנים ראשיים.
      לא הוא לא הרב גורן לא הרב שפירא לא הרב אליהו לא הרב בקשי דורון לא הרב לאו לא הרב מצגר לא הרב עמר כולם כולם אינם רבנים ראשים כי הם נבחרים בשיטה שאין לה אח וריע בתרבות ישראל לדורותותיה.

      • להד''מ, גולדה הסתכסכה עם הרבנים

        אוהב שלום, 06/02/07 14:43

        רה''מ גולדה מאיר הסתכסכה עם הרבנים ניסים ואונטרמן (נדמה לי כי סירבו לקבל את פני האפיפיור בנתב''ג), וחוקקה חוק לבחור אחרים תחתיהם מאז לכהונה קצובה של 10 שנים.


  • 20.

    אני ממקווה שאבישי בן חיים יבין איזה חילול ה' הוא עושה בכתבותיו (ל''ת)

    אורי, 05/02/07 09:24

    • החילול השם נעשהעלידי רבנים (ל''ת)

      שקרנים ורמאים, 05/02/07 14:28

  • 19.

    יש לי פתרון מצויין

    הבורר, 05/02/07 08:59

    יש לי הצעה גאונית, שבוודאי תתקבל על דעתו שלך המר''ן הגאון:
    שהמר''ן יפסיק לפלוט שטויות, ושמר אבישי בן חיים יפסיק לכתוב עליהן.
    מקובל עליכם?

    • הבורר אתה מגניב (ל''ת)

      הצלחת, 05/02/07 12:09

  • 18.

    הכספ והרייטינג יעוור עיני חכמים

    קובי, 04/02/07 22:20

    מה לעשות הוא שבוי למרות שהוא צוחק כשהוא יקרא תגובה זו.

  • 17.

    הרב שלום מאשש כבר פסק כך וכך פסקו גדולי רבני מרוקו (ל''ת)

    חי נתן, 04/02/07 22:13

  • 16.

    בסה''כ כתבה לעניין, אבל הוא לא התמודד עם עצם הטענה, האם הרב אמר כך?

    דרור, 04/02/07 20:43

    הם באמת הרב עובדיה כך מכנה את המרוקאים?
    מעניין איך אבישי יגיב לכתבה (אם בכלל)

  • 15.

    הגיע הזמן

    מושון, 04/02/07 20:22

    לאחד את ישראל לכנסת אחת גדולה!
    אין זה משנה אם לומר ''ברוך וברוך שמו'' או לאו כמו שחשוב שיעשו כן כולם!

    רצוי להתווכח, רצוי להתדיין, כל ''הפלגים'' כל החצרות כל העדות יישבו עד ייצא עשן ויכריעו יחד עד שיעלמו מן העולם בית-כנסת אשכנזי ובית כנסת תימני ובית כנסת מרוקאי...

    ויהיה בית כנסת אחד - בית כנסת ישראל!

    זה להחזיר עטרה ליושנה במלוא מובן המילה.

    אמן ואמן!

    • ימות משיח

      עמי, 05/02/07 14:52

      גם 12 שבטים זה יפה לאהוב קצת קשה לשנאו ....

  • 14.

    לקרוא ולהתמוגג.איזה פולמוס מרתק

    שי, 04/02/07 20:01

    שאלו יהיו הויכוחים בינינו .
    בזמנם של התנאים היו אומרים ''אלה ואלה דברי אלוקים חיים''.

  • 13.

    אבישי - כולנו בעדך. אל תיכנע. היית לוחם ונשארת לוחם (ל''ת)

    פליקס, 04/02/07 19:55

  • 12.

    איזה יופי

    איש לבן, 04/02/07 18:08

    הקופים רבים למי העץ יותר גבוה ואצל מי הבננות צהובות יותר.

  • 11.

    קראתי את הכתבה על המרוקאים

    מדוייקת, 04/02/07 17:51

    מה הטענה?

  • 10.

    ש''ס=אין ממנים פרנס על הציבור אא''כ... (ל''ת)

    קופה של שרצים, 04/02/07 16:29

  • 9.

    אבישי מרוקאי בעצמו! (ל''ת)

    איתמר, 04/02/07 16:22

  • 8.

    הפוסל ממש במומו

    פסל, 04/02/07 15:27

    ישנם שתי שיטות ללימוד, אחד למצוא את האמת, והשניה לאמת את הנמצא, השיטה השניה היא שיטתם של ''חכמים'', הבעיה היחידה שישנה בשיטה זאת היא שלעולם לא מוצאים את האמת מפני שזאת לא מטרת לימודם, והיא נקראת שיטת הסופיזם והשיטה השנואה ביותר על חכמים

    • אתה יותר צודק ממה שאתה יודע

      מושון, 04/02/07 16:17

      האמת היא שכולם ללא יוצא מהכלל (גם אני ואגם אתה בכלל) פועלים בשיטה השניה ללא שהם מודעים לכך - לכן לימוד בצוותא ופלוגתא (ויכוח) הוא כל כך חשוב בלימוד ובפסיקת הלכות - כיוון שכשרבים מושכים לכיוונים מנוגדים בנסיון לכפות את האמת שלהם על הנמצא מבטלים הם אחד את השני עד שנשארים עם מציאת האמת.

      תחשוב על זה קצת...

      • נשארים עם מציאת ויכוח יותר מוצלח או מתקבל, לא האמת

        תחשוב על זה קצת, 04/02/07 16:58

        כשרבנים מושכים לכיוונים מנוגדים בנסיון לכפות את דעתם הם יוצאים מנקודת הנחה שהויכוח עצמו מוצדק ללא עובדות והוכחות, הרי יסוד הויכוח עצמו מעורער ולכן התוצאות לא אומרות כלום ולא מגלות שום אמת.
        למשל רבנים מתווכחים על הכתב שהיה בלוחות, ומסכימים שהכתב היה חרות מתוך הלוחות ולכן יש בעייה איך ראו את המם ואת הסמך שבלוחות, ולכן הגיעו למסקנה שהמם והסמך בנס עמדו, אבל מכל הויכוח הזה הם לא גילו שום אמת בכלל, מפני שהלוחות לא היו כתובים באשורית וגם שסופי האותיות שבאשורית נוספו הרבה מאוחר יותר, ולכן כל הוויכוח שלהם היה לאמת את הנמצא ולא למצוא את האמת, תחשוב על זה קצת ואם תרצה למצוא את האמת ולא לאמת את הנמצא, תבין!

        • תבדיל

          מושון, 04/02/07 18:04

          בין כאלו אשר מנסים לכפות את האמת שלהם על המציאות ביודעין ובין אלו אשר חושבים שהם באמת מחפשים את האמת במציאות...

          לגופו של עניין, אם אותם רבנים היו משטפים בדיון שלהם גם חוקר לשון הרי שהדיון היה מתבטל הרבה לפני כן...
          אל תתפלא שזה מה שקורה כשלא נותנים לכל הדיעות ייצוג בדיון...
          אפילו הרמב''ם היה מתייחס לידיעות של קדמת המדע בזמנו והסתמך/סתר והתעמת עם פילוסופיות של עמים אחרים...
          רק אז יש ערך לדיון ורק אז יש מעט צדק בדבריי...

          תחשוב שוב - תמיד טוב לחשוב שוב...

          • הרמב''ם עצמו הסתמך על דעות של קדמת המדע

            וטעה בהם, 04/02/07 23:10

            כמו שכדור ארצינו במרכז החלל, וכינים נולדים מזייע, ופרעושים מעפר וכו.
            וכל זה מפני שרבנים לא מסוגלים להודות שחז''לב טעו, מפני שהם חושבים שלחז''לב היה רוח הקודש ולא יכול להיות שטעו, אבל יש לנו כיום עובדות והוכחות מוחצות שלא רק שהם טעו אלא טעו בגדול

            • נכון

              מושון, 05/02/07 08:36

              אולם הוא גם אמר שתמיד צריך להיות בקשר עם קדמת המדע - וכמובן לשנות בהתאם...

              ההנחה שלו של האסטרונומיה אינה מתוך הכתוב כי אם מהמדע דאז - שכיום ברור לנו שהמדע דאז טעה - אל תשכח שגם המדע של היום אינו מציג את התמונה השלימה1 למרות זאת היה נחמד אם היה קם עוד רמב''ם ומדייק את הפרק השני בספר המדע (זה אשר כולל את התיאור האסטרונומי) ומתאים אותו למה שאנחנו יודעים היום.

              זה מה שקורה כשהדיון נשמר ליחידי סגולה בודדים.

              אגב, רק כדי שתדע, יחסית לתקופתו היה הרמב''ם מאוד מתקדם והבין בכל רזי המדע בימיו - אל תזלזל בזה!

            • עם הארץ במתמטיקה ועוד יותר ברוח המרכז נמצא במיקום מערכת הצירים

              י.נ טכניון, 05/02/07 09:52

              כמו כן אם היה לך קצת צניעות היית מבין שאחרי 2000 שנה שלא אתה ואבותיך דיברו עברית אינך יכול להבין את מלא דברי חז''ל כינים אכן ''נולדים'' מזעה באשר ללא זעת אדם אין התרבות כינים ולכן הזעה הינה תנאי הכרחי לגידול טבעי של כינים והיא אינה גדלה במקום אחר .קצת צניעות בהתייחסות לחז''ל הם אינם חייבים דין וחשבון למושגים העכשווים

            • אני מבין את התרעומת

              מושון, 05/02/07 11:00

              מדבריו.

              ויש לתת כבוד לדברי חז''ל.
              אולם דברי חז''ל אינם תורה משמיים, גם בהם יכולה ליפול טעות, מבטם של חז''ל או של הרמב''ם בנוגע למבנה היקום היא שגויה ביחס למדע של היום ואין פה בכלל ויכוח!

              ממש כשם שהרמב''ם תיאר את הבריאה כולה בראי המדע של זמנו ניתן גם לתאר את הבריאה בראי המדע של זמננו גם אם זה אינו עולה בקנה אחד עם כל דברי חז''ל!

              אנחנו לומדים להביט יותר רחוק, יותר עמוק ומגלים כל יום עוד דברים על נפלאות הבריאה - אין מקום ומעולם לא היה מקום ביהדות לומר כי אנחנו יודעים הכל על הכל!
              רק אחד ואחד בלבד יודע הכל בידיעה שהיא מעבר להשגתינו, אנו יכולים רק לעלות מעלה ולהתקרב יותר ויותר אל אותה הבנה, אך לעולם לא נגיע אל סוף הדרך!

              לא משה ידע את כל האמת, לא חז''ל, לא הרמב''ם לא פילוסופים יווניים ולא מדעני המאה העשרים ואחת, אנחנו לומדים כל יום עוד דבר חדש וכל יום אנחנו מבינים יותר ויותר את הכתובים

              בגלל זה אני טוען בתוקף שצריך לשתף בדיונים האלה אנשים מכל התחומים ובעלי כל הדיעות!

              אתה טועה בכך שחז''ל צדקו בתיאורם את כדור הארץ במרכז, אין שום טריק שניתן להוסיף לתפיסתם כדי להפוך אותה לנכונה - מכיוון שכל כוכבי-הלכת סובבים את השמש במערכת הנ''ל השמש היא במרכז - אין שום קשר לצירים וכל נסיון לתאר את מערכת השמש כאילו כוכבי הלכת והשמש סובבים את כדור הארץ היא ****בלתי אפשרית**** ולא נכונה!!!

              השילוב של ידעות חדשות לגבי המציאות שלנו בשילוב עם רבדים על רבדים של חוכמה עתיקה היא הדרך הנכונה וכולי תקווה כי שניכם תבינו זאת במהרה ותעלו על דרך המלך - שהיא אי שם בין שניכם...

            • הכינים לא קשורות לזיעה

              הכינה נחמה, 05/02/07 13:19

              הן ניזונות מדם.

              ועכבר לא נברא מעפר.

              ואם נלהטט בדברי חז''ל מספיק כדי לנסות להוכיח שחבורת הרבנים המפגרת הזו צודקת תמיד, גם נמצא אישור לאכול חזיר.

            • אתה בור ועם הארץ

              כמו חז''לב, 05/02/07 14:20

              אתה אפילו לא יודע מה שהם אמרו!
              חז''לב בבורותם טענו שכינים לא נולדים מזיווג כי אם מזייע, וזה שטויות, הם גם טענו שפעושים לא נולדים מזיווג כי אם מעפר, וגם זה שטויות.
              קצת צניעות מצד הרבנים לא חיבים להם כלום!

            • חחחח, בור ועם הארץ בביולגיה (ל''ת)

              וכתיב, 05/02/07 16:32

            • תנסה להבין

              מושון, 05/02/07 16:33

              שחז''ל כמו כל/רוב הרבנים פירשו את התורה הן על סמך הכתובים אך גם התבססו על הידע האנושי (המדע) של תקופתם - ברור מאליו שרבים הם הדברים שהם לא ידעו אז ואנחנו כן יודעים היום ומובן שיש להצטער על כך שאין מרחיבים דעת ומתאימים אותה לימינו.

              אבל מכאן ועד לזלזול בכל דבריהם ובכל פסיקותיהם ובמיוחד אלו הנוגעות בין אדם לחברו ובין האדם למקום המרחק רב מדי!

              התורה לא משתנה - אך הבנתנו אותה כן! - אני מציע לך אישית לנסות לקרוא את ספר המדע של הרמב''ם - תסנן לעצמך את מה שמבחינה מדעית לא נכון ותתעמק בשאר - תזכור גם שכתביו נכתבו בשעה שהעם היהודי סבל מפוגרומים ומנסיונות לאנוס אותם להמיר את דתם (לאיסלאם) - חשוב גם לדעת את הרקע...

              לאחר שתסיים נדבר עוד קצת...
              אתה פשוט לוחם במלחמה שלא אמורה להיות קיימת ונובעת בגלל חוסר הבנה משווע והדדי.

              אני אגב, לא דתי, לא חרדי, לא חילוני ולא אטאיסט...שבור מסגרות מחשבה שאליהם גדלת ונסה לעשות מסע מעניין אל העבר שלך אל ההווה שלך ואל העתיד של כולנו.

              יום טוב (ונסה קצת להיות פחות בוטה)

            • התורה עברה שינויים רבים, פרושים וסילופים (ל''ת)

              ואהיה אשר אהיה, 05/02/07 21:04

            • מערכת הצירים שבמוח הפרימיטיבי (ל''ת)

              של חז''לב?, 06/02/07 06:02

        • ןעןד אגב קטן

          מושון, 04/02/07 18:06

          לא אמרתי שנשארים עם האמת - האמת המוחלטת היא מחוץ להשגה, כל שביכולתינו הוא רק להתקרב אליה יותר ויותר...

          אלוהים יש רק אחד - ואלוהים הוא האמת, והאמת היא ההוויה שלו את עצמו - לשם לעולם לא נגיע!

          • לא רק שלא נשארים עם האמת אלה שבונים (ל''ת)

            על סילופים, 04/02/07 22:58

  • 7.

    בכנות...

    מושון, 04/02/07 15:15

    הדיון הוא אחר לגמרי ולא מעניין מה מניע כתב א או ב, כן מעניין מה מניע מרן א' או ב'...לומר אמירה כזו או אחרת.

    האם אמר? אמר! ומדוע? למה התכוון?

    בכנות, מדובר במלחמה! לא פחות!
    במלחמה צודקת, אך בדרך לא נכונה!
    המלחמה היא להחזיר עטרה ליושנה, ליצור שוב עם איחודנו לעם אחד ששב אל מולדתו את ההלכה להלכה אחת ומנהג אחד! - זה פירושו האמיתי של להחזיר עטרה ליושנה!

    השאלה האם דרכו של המר''ן היא הדרך לעשות זאת? האם לא קיימים ביננו בעלי תעוזה אשר יוכלו לאחד את כל החצרות את האשכנזים ואת הספרדים ואת המרוקאים ואת התימנים, את כל עדת ישראל לחצר אחת?
    האם לא ניתן לעשות זאת בדמוקרטיה? בכך שיישבו כל ראשי החצרות יחדיו ויפסקו יחדיו לכלל הציבור?

    הרקדן אמנם לא שומע את המוזיקה, אבל אלו ששומעים שומעים יותר מדי מנגינות ורבותיי הגדולים - זה צורם!!!!!!!!!!!!!

    • הרקדן לא שומע את המוזיקה מפני שהנגנים (ל''ת)

      מזייפים ומסלפים, 04/02/07 15:31

      • לא נכון

        מושון, 04/02/07 16:19

        המנגינות הם מעשה אמנות מרהיבה - אולם כשכל אחד מנגן מנגינה אחרת וכולם מנגנים ביחד זה נשמע נורא...

        • מוזיקה=הרמוניה (ל''ת)

          רעש=חסר הרמוניה, 04/02/07 17:05

  • 6.

    דהיינו שלא ברכו בתורה תחילה? (ל''ת)

    ומאין להם זה?, 04/02/07 15:06

  • 5.

    לאבישי המ''פ אנחנו איתך (מ' ממח' 3) (ל''ת)

    חט' אלכסנדרוני, 04/02/07 14:58

  • 4.

    הדברים נכונים לגבי כמעט כל עיתונאי ש''מצטט''

    ישי, 04/02/07 14:45

    ובסוף אנחנו צוחקים על כל מי שאומר ''הדברים הוצאו מהקשר''

  • 3.

    כתבה חדה וקולעת

    יוני, 04/02/07 13:51

    ראיתי את אבישי בן חיים בתוכנית ''חוצה ישראל'' והכתבה בעיתון החרדי מאוד קולעת לאופיו.
    אבישי,אין ספק שתאוות הפרסום/הממון מעבירה אותך על דעתך.

    • מילא הפרסום, אבל הממון?

      די לדמגוגיה, 05/02/07 12:11

      לא קצת התלהבת? מי שניחן בתאוות ממון לא בוחר בקריירה של עיתונאי.
      תרגע.

  • 2.

    יאללה אבישי תחזור בתשובה (ל''ת)

    הגיע הזמן, 04/02/07 13:48

  • 1.

    אז מרוקאי שאומר ברוך הוא וברוך שמו הוא דלת העם או לא?! (ל''ת)

    אלי, 04/02/07 13:34

    • אולי כן ואולי לא

      אלי, 04/02/07 16:33

      מה שהרב עובדיה אמר זה שדלי העם אינם אלה שיקבעו אם מנהג מסויים הוא להלכה או לא.

      מרוקאי שנוהג שלא כהלכה מן הסתם טועה.
      מותר לטעות אבל כשמישהו מנסה לבסס את הטעות הזו כטיעון הלכתי עונה לו הרב עובדיה שההלכה נפסקת אצל חכמים.

      • מה לעשות שמי שפסק בניגוד לרב יוסף היה הרב שלום מאשש (ל''ת)

        חי נתן, 04/02/07 22:11

        • רבים וטובים שקטנם עבה אולי כמותנו

          ידען, 05/02/07 13:09

          הרב עובדיה אינו סנהדרין, גם לא למנהגי הספרדים ואפילו לא למנהגי הבבלים...

          • למרות

            מושון, 05/02/07 16:26

            שאין דרך אחרת לפרש את ''מועצת חכמי תורה'' ואת שפע פסיקותיו כנסיון לקבוע הלכה ספרדית אחת ולבטל השאר - אין בזה רע אלא שהדרך הכוחנית הזו היא בעוכריו

      • אבוי לנו

        מושון, 05/02/07 11:09

        על התעסקות בזוטות חסרות משמעות, האם אמירת המשפט הנ''ל מורידה או מעלה מכוונתו של המתפלל?

        יפסיקו להתווכח ולהפיץ שנאת חינם בין חצרות הרבנים אשר איבדו דרכם ויאחדו כולם לחצר אחת ויקבעו לכאן או לכאן יחדיו וכולם יעשו כן כדי שתהיה הלכה אחת ובית-כנסת אחד לכל עם ישראל!

        לא בכוח מחזירים עטרה ליושנה כי אם בנועם וביחד, כל הזרמים כל העדות כל החצרות וכל הרבנים דתיים חרדים שומרי-מסורת וחילונים - כל אחד יוותר על שעל וכל אחד יזכה בשעל וכולנו נזכה במים חיים ובאהבת חינם-רק כך יקום הבית השלישי - לא מאבנים יבנה, אלא מאהבת הזולת ומדעת.

        אמן ואמן!

      • מרוקאי ינהג כגדולי הדורות במרוקו זיע''א

        אוףף, 05/02/07 13:10

        הרב עובדיה שליט''א לא המציא את ההלכה.. במחילת כבוד תורתו

        • הלכה לא מפסיקים ליצור

          מושון, 05/02/07 16:35

          חיה ונושמת היא וכפי שהעולם משתנה ומפתח וגודל כך גם היא צריכה - אלא שמהלך שכזה אסור שיובל ע''י חצר אחת/רב אחד/זרם אחד...