• 13.

    הרס ההשכלה הגבוהה ע''י הממשלה

    אילנה, 31/01/07 17:10

    הוא כמו שריפת יער. ליער שנשרף לוקח 50 שנה להתחדש. אל תתנו לממשלה להתנכל לאוניברסיטאות. מהמכללות לא יצאו אנשי רוח ופיזיקאים.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    לחסל את האקדמיה הישראלית! בהצלחה!

    Joe Anaaref, 31/01/07 07:09

    כבר זמן רב אני מבהיר לילדי שאת הלימודים האקדמיים שלהם (עוד שניתתים איה''ש) יעשו באחת משתי הדרכים: 1) על חשבונם פה או 2) על חשבוני באירופה. עם תקווה כנה שלי שלא יחיו כאן.
    לצערי, הילדים שלי נולדו במדינת IsraHell ולכן הם קצת פטריוטים.
    הועדה הזו וגם הבליץ קריג של היחצנים והעיתונאים מטעם יהרגו פה את האקדמיה ויעזרו לי במלחמתי עם ילדי.
    בהצלחה .

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    אם אין מחיר- למה אתה מבקש עד כסף?

    סטודנט מב''ש, 31/01/07 04:04

    פילוסופיה זה חשוב. מדעי הרוח זה חשוב.

    למי זה חשוב?

    למר גורדון? אין לי צל של ספק. זו הפרנסה שלו.

    אבל למי עוד זה חשוב?
    תשובה: למי שיהיה מוכן לשלם על כך. וזה הפחד הגדול של מר גורדון, שמבקש בו זמנית לאמר ש''אין מחיר לאמת'', כשהוא יודע שאת המחיר האמיתי אף אחד ישלם מרצונו החופשי.

    ככה זה. כשאתה שומע ''אין מחיר ל-X'', אתה יודע שאין דבר כזה אתה אוטומטית יודע שיש מחיר, והוא כנראה מאד גבוה.

    רק על-ידי המשך חליבת הכספים על גב משלם המיסים יוכל מר גורדון להמשיך בחיפוש האמת שלו.

    אבל האמת במציאות היא קשה, כואבת, ומפכחת פי כמה וכמה מכל תואר בפילוסופיה:

    הדרך היחידה בה מר גורדון ושאר החברים בפקולטה ל''מדעי'' הרוח והחברה יכולים להמשיך בחיפוש האמת, הוא על ידי שוד משלם המיסים. זו הדרך היחידה לממן את פסטיבל מספרי הסיפורים הזה, שעוד מתיימר להיות קרוי מדע.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    האוניברסיטאות בארץ רקובות ולא מוציאות חוקרים ראויים לשמם (ל''ת)

    צדוק, 30/01/07 18:11

    הגב לתגובה זו

    • בול-שיט. אחד הגופים היחידים

      ברי, 30/01/07 19:46

      במדינה שראוי לציון טוב!!

      הגב לתגובה זו

      • יחסית למה?

        ר, 30/01/07 20:41

        יחסית למשטרת ישראל?
        לפקליטות?
        לנשיא המדינה?

        הגב לתגובה זו

  • 9.

    (6) צודק! השמאל הרדיקלי מסכן את מדעי הרוח בישראל (ל''ת)

    דני, 30/01/07 16:27

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    קומוניסט

    מרקס, 30/01/07 16:12

    מאמר של שמאלן, שרוצה להמשיך לשבת בנוחות באוניברסיטה ולהטיף לנו את דעותיו ,וזאת על חשבוננו. אולי הגיע הזמן לגלות את האמת על המתרחש באוניברסיטאות ובעקר בתחומי הרוח והחברה שם מתקיימים גילדות קומוניסטיות הדואגות לקבל את הדומים להן בדעות.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    אין מחיר לאמת, אבל יש עוגה אחת לחלק

    משה, 30/01/07 15:18

    קצת ניפנופי ידיים מהפרופסור המכובד.
    יש פה שאלה מאד ארצית של חלוקת התקציב המוגבל של המדינה.
    ''כל אדם שמקדיש את חייו לחיפוש האמת... ראוי להערכה''
    אכן כך, אבל השאלה היא האם הוא ראוי לתקציב, ולכמה תקציב.
    כאשר מדובר על תקציבי מדינה דיפרנציאציה היא לגיטימית.

    הגב לתגובה זו

    • תרד מההר

      מוזס, 30/01/07 15:44

      תקציב אינו חזות הכל - הוא נגזר של צרכים והגשמות. לימודי רוח חשובים לא פחות מלימודי מדע, ניהול, משפטים וכיוצ''ב. הרוח של האדם היא שצריכה לכוון את התקציב ולא ההיפך. אחרי הכל - כיצד הגיע אביך לארץ אבותיו אם לא על כנפי הרוח של שנות דור

      הגב לתגובה זו

      • ועדיין העוגה סופית וקטנה

        ר, 30/01/07 20:39

        והפרופסורים רעבים לכסף יותר מאשר לאמת ולחכמה

        הגב לתגובה זו

        • למה סופית?

          מוזס, 30/01/07 21:32

          לא ניתן להגדיל או לצמצם? וגם אם יש גבול - כלום לא תסכים לוותר על חלק משלך למען משהו אחר ?

          הגב לתגובה זו

  • 6.

    מאמר מצוין, מסכים עם כל מילה, אך הסיבה לוועדה שונה

    דוקטורנט, 30/01/07 15:10

    הסיבה לדירדורה של האקדמיה הישראלית לעבר הקפיטליזם התועלתני, נובעת בחלקה מרמת המחקר הירודה בתחומי מדעי-הרוח והחברה בישראל:
    במקום לחשוף את האמת, בעשרים השנים האחרונות, הפקולטות למדעי הרוח בישראל ייצרו מגדלי קלפים שקריים והפיצו תעמולה פוליטית אנטי-ציונית מהסוג הנמוך ביותר.
    הישגיהם של אנשי מדעי-הרוח בארץ כה דלים (ראו מקרה ענת מטר, ענת בילצקי, ברוך קימרלינג, אילן פפה, טניה ריינהרט, זאב שטרנהל ועוד מיני שמאלנים קליניים ממדעי הרוח והחברה) -- עד שנראה היה לציבור שתרומתם של חוגים אלו לא רק שולית, אלא אף שלילית!

    רק חזרה לשפיות במדעי הרוח כגון זו אשר ייצגו בר-הילל והוגו ברגמן, למשל, תוכל להחזיר את הכבוד האבוד של ''חיפוש האמת'' בארץ.

    הגב לתגובה זו

    • סוף סוף מישהו אומר את האמת

      דוקטורנט, האוני, 31/01/07 08:55

      ישר כוח

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    האם אתה אמיתי?

    amisrael.org, 30/01/07 14:01

    שאלון עצמי:
    האם האקדמיה עוסקת בתודעה או בידע?
    לאיזה עם אני שייך?
    מהיכן הוא מתחיל?
    מי הגה את הרעיון שמאחורי העם?
    מה יעודו של העם?
    מה היחס שלי לכל התשובות האלה בעצם הוויית חיי?
    מה היחס של הכלל לעצמו, למהותו, לזהותו, לערכיו?
    האם אני אמיתי בתשובותי?

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    מצוין מיסטר אמריטוס תביא לי את המשכורת שלך (ל''ת)

    גאון של אמא, 30/01/07 13:33

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    תחזירו את החופש האקדמאי

    ארז, 30/01/07 11:54

    תחזירו את החופש האקדמאי לאקדמיה!
    כשכל דעה תהיה לגיטימית, גם דעות ימניות-ציוניות, וכשהאקדמיה תפסיק לדבר בקול מונוטוני, אחיד , אנטי-ציוני, אז תוכל לדבר על חופש אקדמאי ועל אמת.
    האקדמיה, שאמורה להיות מעוז חופש הביטוי, ושבה כל דעה אמורה להיות לגיטימית, הפכה למעוז חשוך של קנאות כמעט דתית, שבה כל דעה שאינה תואמת את הקו הממסדי מושתקת ומסולקת.
    תחזירו את החופש האקדמאי לאקדמיה, ואז תוכלו לבוא בטענות לאחרים.

    הגב לתגובה זו

    • אין קשר בין פוליטיקה לאקדמיה,

      סטודנט, 30/01/07 17:48

      למעט בחוגים מאד ספציפיים. זכותו של איש אקדמיה להביע דעות פוליטיות, אבל זכותו וחובתו של השומע לדעת להפריד.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    איש תמהוני שתמיד יצא נגד מדינת ישראל. (ל''ת)

    יערה, 30/01/07 06:18

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    Dialogue

    Philosopher, 30/01/07 05:47

    My dear professor emeritus Gordon,
    What you have stated has no meaning and no relevance. When Meno and Socrates held their dialogue about completeness they had a friendly chat and they were indeed seeking truth. But they did not have a university to run.
    Western universities whether in Europe or the U.S. (and Israel) are fairly large organizations and whether private or public they are accountable to their owners (private corporations or the state, i.e., tax payers). They have to submit strategic plans and have to justify their existence. Budgets are allocated and formulae are employed.
    What you are doing is treating the university as a supreme value as if there is nothing else in the world. You do not understand what other values are (i.e., life as in hospitals) and you do not understand what academic freedom is all about. It is certainly NOT about unlimited budgets.
    What you are suggesting is kakademia not academia.

    הגב לתגובה זו

    • מ צ ו י ן !!!!!!

      אייל, 30/01/07 13:32

      כל הכבוד.
      מילים כדורבנות.
      מסכים עם כל מילה.

      הגב לתגובה זו