• 25.

    הסבר לכל משמיצי הגב' לוביץ

    רוקי, 29/01/07 17:52

    תמצית המאמר הוא שבהסתכלות מאקרו, הרב גורדון כמייצג אותנטי של שלשלת ההלכה במאתיים שנה האחרונות (כשנכנסה להתקפדות וקיפאון), משול לפירומן המבעיר שריפות בסתר ואח''כ רץ לכבות אותן ועל כך זוכה לתשואות. הגב' לוביץ בסה''כ הציגה את פעילותו של הרב גורדון בהקשרה הכולל והפחות מחמיא

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    The main issue in the rabanut is corruption and Toein Michpahti

    jerry_spring1, 28/01/07 11:29

    Have you heard in US about Toein Michpahti.
    I don't.All is done with lawyers.
    In Israel divorce is a rabinical trade, with no justice.
    Close the rabanut, reform laws and all people will be happy

    הגב לתגובה זו

    • תשאר בארה''ב ואל תלמד אותנו. סכמנו? (ל''ת)

      חיים, 28/01/07 16:20

      הגב לתגובה זו

      • I see that you are afraid for your business

        jerry_spring1, 28/01/07 20:33

        You belong clearly to the rabanut

        הגב לתגובה זו

        • אתה טועה, אני לא מגן על העסק שלי

          חיים, 29/01/07 16:14

          פשוט זה לא עניינך מה קורה בארץ. יש לך בד''ץ ורבנים בארה''ב לך תלחם בהם אם נפשך חפצה בזה.

          הגב לתגובה זו

          • ''הרבנות'' היא לא מודעת מדת משה וישראל

            אבא 10, 09/02/07 09:14

            אשתי המורדת וחוטפת הילדים נהייתה ציונית כי... כדי לה לברוח למדינת (הנציאים) ישראל עם הפמניסטיות ו-''הרבנות'' הסחטנים.

            אנחנו מתפללים עליכם שתחזרו בתשובה בקרוב.

            הגב לתגובה זו

  • 23.

    איך שכל דבר טוב וטהור, היא הופכת לדבר רע. (ל''ת)

    פיני, 27/01/07 20:01

    הגב לתגובה זו

    • טו''ר רבקה לוביץ

      עבדיאל, 28/01/07 20:54

      לפיני שלום.

      מדוע שלא תתייחס לגופו של הכתבה במקום להתייחס לטו''ר רבקה לוביץ?

      הגב לתגובה זו

      • המרדף אחר גברים נמלטים כולו טהור.

        פיני, 30/01/07 14:19

        ואין להציגו כבעייתי, גם אם לגברת המלומדת יש טענות על בתי הדין.
        היא כנראה מעדיפה שבאמת יהיו הרבה עגונות מסכנות שירימו קול צעקה, וכך היא תשיג את מטרותיה לקצץ בסמכויות בתי הדין.
        אבל האמת הידועה למישבודק את הדברים, שאין תופעה רחבה של עגונות, כפי שהיא מציגה, יש בעות בודדות שבהם מוכז מאמץ לפותרן. אבל גם כשבעיה לא נפתרת אין זה מעיד על ''מגפה'' של עגונות.
        באופן פראדוקסאלי, כל עגונה שמצאה פתרון לבעייתה, היא בעיה עבור הנשים המתפרנסות מהצעקות בשם העגונות שכמעט ואינן. זו בעיה שמטה לחמם של ארגוני הנשים בסכנה, ככל שהבעיה הולכת ונפתרת. יש חשש שזרימת התרומות מחו''ל תצטמצם, ועל כן לפחות הן עושות ''רוח'' כאילו יש תופעת עגונות בארץ.

        הגב לתגובה זו

  • 22.

    תגובה ל-17

    אזרח ישראל, 27/01/07 19:27

    ידידי היקר

    נכון שזה קשה לראות את המציאות הקשה ובמיוחד שאנו יצרנו אותה .
    לעניין הגב' רבקה והקידוש את מי זה מעניין זה היא מול ד' יתברך .

    לעניין השאלה תבדוק נה אומרים חז''ל למלבין פני חברו ברבים .

    שבוע טוב

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    איך היא מצליחה

    רויטל, 26/01/07 13:08

    בכל פעם שאני קוראת את מאמריה של רבקה לוביץ אני מתפעלת מחדש מכך שהיא מצליחה לומר דברים כל כך פשוטים וברורים ויחד עם זאת כל כך עמוקים וחדשניים. חבל שישנם מגיבים שאינם מוכנים לפתוח את הראש ולקלוט אותם.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    בני האדם מתחלקים לאלה שמייצרים בעיות ואלה שפותרים בעיות למותר לציין

    דעת אמת הכנסו, 25/01/07 22:36

    באיזה צד הרבנים והדיינים נמצאים.אתר דעת אמת מאחל שבת טובה של אהבה,חום ואור לכולםםםםםםםם

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    רבקה,אל תפסיקי!

    שלומית, 25/01/07 21:37

    לצערי לי אין לא ידע בעניין ולא יכולת ביטוי כשלך- אל תעצרי! הרבה נשים עומדות מאחורייך, מחזקות את ידייך ומלוות אותך בדרך הקשה לשינוי,
    ומייחלות להצלחת המהלכים אליהם את מכוונת.
    יישר כח!

    הגב לתגובה זו

    • רבקה ,אל תפסיקי!את פינת הבידור השבועית שלי!!! (ל''ת)

      שלומית,שפויה, 26/01/07 00:23

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    כידוע למי שיש עין טובה-מתלמידיו של אברהם, עין רעה מתלמידיו של בלעם.

    יעקב, 25/01/07 21:11

    יש אנשים שכל דבר טוב נתפס בשלילה. עיין רעה משמע ראייה שלילית ופסימית של כל דבר היא ממאפיניו של תלמידיו של בלעם הרשע, כפי שנאמר במסכת אבות.
    מה רוצה המלומדת ממכון ''צדק'' לנשים, וכי היא מבקשת מבית הדין להמנע ממרדף אחרי בעלים שנמלטו לחו''ל וכי היא מבקשת להשאיר את הנשים בעגינותן. אז מה רע בכך, מדוע לחפש את ההיבט השלילי לכאורה שבמרדף זה. מדוע אפילו בעניין הזה שכולו טהור וחיובי, רואים שלילה, אין זה אלא בעייה שורשית של בעלת עיין רעה, שכל דבר טוב וטהור נתפס בשלילה.

    הגב לתגובה זו

    • ומי שעיוור- מה איתו?? (ל''ת)

      תמר, 26/01/07 02:49

      הגב לתגובה זו

    • טו''ר רבקה לוביץ

      עבדיאל, 28/01/07 21:00

      ליעקב שלום.
      עלה על דעתך שטו''ר רבקה לוביץ כלל לא כותבת נגד אותו שליח לסידור הגט שנוסע לחו''ל? אם תעיין במאמר תיווכח שהנושא הוא הנשים שבית הדין משאיר בעגינותן.

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    הגב' לוביץ - אנא קראי בעיון

    חרדי, 25/01/07 19:13

    הגב' לוביץ ה(לא) נכבדה.
    אני קורא את הגיגייך הקבועים ב-nrg ובמקומות נוספים, ואני מפלץ כל פעם מחדש.
    אני לא מבין הרבה בהלכות גיטין, אבל אני מבין דבר אחד ברור: מי שדורש לשנות את ההלכה ולמצוא פתרונות להלכה, אין לו אלא להלין על עצמו.
    את וחברותייך לקואליצייה נגד בתי הדין יצרתם את הבעיה במו ידיכן. במקום לשתף פעולה עם בתי הדין את תוקפת ללא רחם ומחפשת איפה ההלכה לא בסדר, איפה ההלכה ניתנת לשינוי, וכידוע שאת ההלכה לא משנים, גם אלף נשים כמוך יצעקו כל בוקר ברחוב שצריך לשנות את ההלכה.
    הגיע הזמן שקמפיין הסרק שלך ושל חברותייך ייפסק, ויפה שעה אחת קודם. אתן משניאות את עצמכן על בתי הדין, על ציבור הנשים המבקשות גיטין וגם על בעלים (ישרים ועקומים כאחד).

    ועוד שאלה אלייך הגב' לוביץ מניר עציון, ובלי קשר לעניני הגיטין, אבל תעני לי בכנות, כי אני מחפש מקור הלכתי ל''מנהג'' החדש הבא: האם מותר לאישה לקדש על היין בשבת בבית? האם אישה יכולה להוציא ידי חובה גברים ונשים אחרים?
    אשמח מאד לקבל את התייחסותך העניינית לשאלתי הלא עניינית הזו, כי לפי תשובתך אדע כמה את רצינית בהליכות והלכות חייך.

    הגב לתגובה זו

    • אני בעצמי לא מקבל דברי לוביץ', אבל..

      חיים, 25/01/07 20:13

      בענין קידוש ירית יריית סרק.
      ע''פ ההלכה אם אישה מחוייבת באותה רמה כגבר במצווה פשוט שהיא יכולה להוציא אותו. בקידש אע''פ שזו מצווה שזמן גרמה לה נשים מחוייבות בה באותה רמה כמו גברים, לכן הן יכולות לקדש ולהוציא ידי חובה גברים ונשים כאחד. נשים לא מקדשות מאותה סיבה שגברים לא מדליקים נרות שבת, אע''פ שגם הם לכאורה מחוייבים. יש חלוקת תפקידים - יש ראש המשפחה ( הבעל ) והוא מקדש כך הנהיגו אבותינו ואישה יותר מצויה במלאכות ביתה ( טעם שמביא בית יוסף ) לכן היא מדליקה נרות, כי נרות הן חובת הבית. בפני גברים זרים יש בעיה אחרת של צניעות ופגיע בכבודם, הרי יש היררכיה ברורה מי ראשון לקידוש ( סתם לדוגמא אם יש אב ובן - מקדש האב וכן הלאה ), אך אין שום בעיה שאישה תקדש לנשים לבניה וכו' מבחינה הלכתית גרידא.

      הגב לתגובה זו

    • לחרדי: איך אתה מעז לקבל רבית על פקדון, הרי זה איסור מפורש מן התורה?

      הלל הצעיר, 25/01/07 20:50

      ואיך קביעת רגע המוות כבר אינה הפסקת נשימה אלא מות גזע המוח? ואיך מותר שיהיה חמץ שעבר עליו הפסח ע''י מכירתו( הדי פיקטיבית, בינינו) לגוי? התשובה היא פשוטה, ותכניס את זה טוב טוב לראש: ההלכה נועדה להשתנות ולהיות מותאמת בכל פעם מחדש. פשטייסט?

      הגב לתגובה זו

      • Each one has his Halakha, so why u dictate ur halakha to all israel

        eddy, 25/01/07 21:08

        Close rabanut

        הגב לתגובה זו

    • טו''ר רבקה לוביץ

      עבדיאל, 28/01/07 21:11

      לחרדי שלום. בתחילת דבריך הצהרת שאינך בקיא בהלכות גטין. לעומתך טו''ר רבקה לוביץ דווקא כן בקיאה כטוענת רבנית המגובית בידי דיינים שונים מהעולם החרדי והדתי כאחד. אז איך זה שאתה מעביר ביקורת על דבריה? מה פתאום התחלת להבין? השאלה השנייה שלך ממש לא לעניין. קודם כל משום שעיון קל במשנה ברורה יתן לך את כל התשובות. אני משאיר לך לחפש איפה זה כתוב. אתה הרי בקי גדול בהלכה. בנוסף אתה מפגין בשאלה השנייה שלך חוסר נימוס ואף בורות בהלכה. לו היית באמת חרד לדבר ה' לא היית מעלה על דעתך להעליב שום אדם מישראל, גם לא את טו''ר לוביץ העושה ימים כלילות למען המעונות.

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    חוקי הרבנות שווים לשוביניזם

    רותי, 25/01/07 19:05

    רוב הגברים הם אילן שלא נותנים גט ןלכן הנשים הן אילו שסובלות.
    רק לבנים מותר לרשת את ההורים.למה מה זה החוק המטומטם הזה.בכל המדינות בעולם שינו את החוק הזה ולכל הילדים יש זכות ירושה ואפילו אם יש צוואה יש לילדים איזשהו אחוז קטן מהירושה.
    די נמאס כבר משלטון האייטולות במדינה הזו.
    מדינה נאורה ומודרנית אלק.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    הרמב''ם פוסק שבעל המסרב לתת גט לאישתו חייב מלכות ע''י בית-הדין!

    רמבניסטי''ת, 25/01/07 17:32

    הרב קאפח זצ''ל
    כשהיה דיין בבית הדין הרבני
    היה מסביר לבעלים סרבנים
    שעל פי ההלכה היהודית
    ולפי הפרשנות המפורשת של הרמב''ם
    הוא למעשה מחוייב להלקות אותם
    עד שיגידו לאישה ''מגורשת''...
    לצערו הרב רק חוקי מדינת ישראל
    אוסרים עליו לבצע בפועל את ההלכה
    בדיוק ככתובה וכלשונה!!!
    בעלים סרבנים היו משתכנעים מהלהט
    ונותנים לאישה את הגט המיוחל

    אז נכון שכיום רב הדיינים אינם בעלי
    שיעור קומה אהבת אנוש ודאגה לנשים
    ברמה המדהימה של הרב קאפח
    אבל עדיין חוקי מדינת ישראל הם
    המכשול העיקרי ולא ההלכה היהודית

    הגב לתגובה זו

    • כמו שהסברתי בתגובה 8 הבעיה הוא לא ההלכה - אלא ךחות מדי סמכות לבי''ד!

      ר., 28/01/07 08:16

      הסיבה כמו שהסברתי שם שלא כופין גט בשוטים מתי שמחייב הלכה הוא כי אין לבית דין בארץ סמכות כזה!!

      הגב לתגובה זו

    • הרמב''ם גם מתיר לבעל להכות

      יצחק, 29/01/07 23:21

      הרמב''ם גם מתיר לבעל להכות את אשתו. את בעד?

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    כזכור לי, הרב גורדון די השתיק אותך בראיון

    חיים, 25/01/07 17:29

    והביא טיעונים נגדך ודי הגיונים. אז החלטת לנצל במה שלא יראו בפומבי שאת טועה. אז אעשה זאת.
    אין מקום לדיון בזמן החופה על מקרים של סירוב העתידי, זה הורס משפחה מלכתחילה. נישואין נראין כחבילה שקל לפרקה ואנשים לא ינסו לפתור כל סכסוך, אלא ירצו ישר לרבנות. הרי כלל פסיכולוג משפחתי יגיד לך שיש כמה תקופות הקשות בחיי הנישטואין שצריך בהם להשקיע יותר בזוגיות. באותן תקופות עוברים משברים בזוגיות, יש מריבות ומה שנותן לזוג פרופורציות הנכונות ודוחף אותם לפתור בעיות, זה דווקא הקושי לפרק את הנישואין. והתקופות הן 5 שנים הראשונות של הנישואין, שנה 10 וכשזוג מגיע לגיל המעבר ( משבר גיל ה-40 ). את רוצה לראות יותר גירושין בישראל? את רוצה להגיע למצב של ארה''ב ששם כל 1,5 משפחה מתגרשים, למצב שיש יותר מ50% גירושין והכל בגלל שקל לפרק נישואין. האם שווה בגלל 1000 מקרים בעיתיים לפגוע בכל המוסד של מליונים. לא נראה לי.

    הגב לתגובה זו

    • חיים אתה בדרך כלל אדם שקול והגון אז ענה לי

      כתומה, 25/01/07 20:52

      הטיעון ש''אין מקום לדיון בזמן החופה על מקרים של סירוב העתידי, זה הורס משפחה מלכתחילה'' הוא ראשית לא טיעון הלכתי אלא טיעון מחשבתי המייצג את דעתך האישית בלבד, ושנית אינו תואם את מגמתה של הכתובה בתקופות הקדומות בהן היא עדיין לא היתה מאובנת, ולזקוקי כסף צרוף היתה משמעות כלכלית. אז חזל לא סברו כי זה יהרוס את המשפחה לכתוב בכתובה את מחויבותיו של הבעל לאשתו במקרה של גירושין. בנוסף, הטענה שחוקי המדינה (שהם על פי ההלכה) צריכים להיות מעוצבים כך שיהיה קשה לפרק נישואין היא תמצית הכפיה המחוצפת והמקוממת של השקפה הלכתית דתית של מיעוט על הרוב. אתה לא יכול להכריח עשרות אלפי זוגות להישאר בנישואין אומללים, שעה שזה מנוגד לכל השקפת עולמם (ואתה כופה עליהם כאן דבר ששייך לספירה הכי פרטית ואינטימית!!) רק בגלל שזה מתאים להשקפת עולמה של ההלכה כפי שאתה תופס אותה. זה פשוט לא הגון, לא מוסרי ולא עובד. זה פשוט חייב להתמוטט איכשהו.

      הגב לתגובה זו

      • תשובתי

        חיים, 26/01/07 00:21

        נכון השיקול הוא אינו הלכתי, אלא מטה -הלכתי, כלומר הרעיון הגדול שעומד מעבר להלכה. גם שיקול הזה אינו שיקולי, אלא שיקוליו של חז''ל ודי משתמע ממסכת קידושין, כתובות וגיטין. כתובה מזכירה רק בדר''א את הכסף ואין שום הזכור שזה במקרה של הגירושין ( זה מסר שמעבירים , אך לא כותבים ולא מרחיבים בו ) כמעט כל ענינה של הכתובה חובות הבעל כלפי אישתו בזמן הנישואין בנוסף לעניני קידושין ולא עסקי גיטין. כלומר טענתך שחז''ל חשבו אחרת בזמנם מאשר רבנים היום נופלת. כי חז''ל די הבליעו את הענין של גירושין בתוך עסקי נישואין, אפילו לא שמים לב שדנים בזה. לא כך הסכם השטותי שמציאה לוביץ.
        לעניין כפיה על רבים. הלכה אינה חוק במובן הרגיל שלו, אלא הדרכה לחיים נכונים וטובים באמת ע''פפ מוסר האלוקי, שהוא היחיד הנכון. הרי מי מכיר טוב יותר את האדם מאשר מי שברא אותו. הרי דבר היקר לה' זה שלום בית ושמירת תא המשפחתי. לא סתם באופן יחיד ותקדימי מתיר ומצווה הקב''ה למחוק את שמו ( ובד''כ זה איסור חמור ) בפרשת סוטה. כיד שלא יהיו גירושין, כדי לשמר משפחה.
        היום אנו חיים בעולם של עכשיויזם, של פתרונות בזק לכל בעיה. הרי אם לא יהיה משהו שמעמיד מכשול בפני פירוק, אנשים יפרקו משפחות על ימין ועל שמאל על כל שטות בלי נסיון לפתור בעיה, להתפשר, לתקן. הרי אם לא היה ענין של הפיצויים לעובד שיש לו קביעות על כל שטות מנהגלים היו מפטרים עובדיהם. האם לפטורי בזק של עובד את מסכימה, בלי נסיון לפתור קונפליקט? נישואין זה לא מעבר מחברת ביטוח אחת לשניה אם משהו לא טוב, זה חמור יותר מדובר בדיני נפשות. הרי בגירושין יש עוד צד שמשום מה אף אחד לא חושב עליו - ילדים. הם נפגעים קשה מהענין. אשתי פסיכולוגית מטפלת לא פעם בילדים של גרושים, שיש להם אין ספור בעיות רגשיות בגלל גירושי הוריהם. צריך לקעקע להם את הנפש בגלל שאבא עם אמא אתמול רבו ובלי לפתור בעיה רצו לרבנות וסידרו גט? נכון במקרים שבאמת אי אפשר אחרת והיה נסיון לעשות הכל יש להתגרש, אך זה פתרון למקרה חירום באמת. אך אם יהיה קל מדי אנשים לא ינסו כלום , כדי לפתור בעיה ומיד יתגרשו. אנשים מתגרשים כשאי אפשר אחרת מתוך 400 זוגות אולי יש אחת מסורבת גם זה לא תמיד. הרי ע''פ קולך אם בעל ביקש להסדיר טרם גט ענינים כספיים אישה כבר בסטיסטיקה של מסורבות גט וזה לא נכון. למקרים האמיתיים של סירוב יש אנשים כמו רב גורדון.
        מה שכתבתי לך זו רק הלכה, זו דרך חיים הנכונה שהרבה לצערילארואים, לכן צריך מכשולים מלאכותיים שהלכה מציבה כדי לחנך ולכפות על אדם להתנהג באופן שקול ונכון. למה דבר דומה ? לנער המתבגר שלא מבין למה הורים אוסרים לו זה או זה ומקשים לו על החיים ואח''כ כשהוא מתבגר הוא אומר מליון פעם תודה להורים על כך שהקשו עליו ובגלל זה הוא לא הגיעה למקומות שלא כדאי להגיע. הקב''ה יודע בדיוק מה נכון ומה לא ודבר הזה עבר לחז''ל והם הצבו את העניו של הדרכה לחיים הנכונים ע''י ההלכה וכלליה וע''פ זה פועלים הרבנים. גם אם זה נראה ככפיה בסופו של דבר זה לטובתו של אדם, אע''פ שזה לא נוח לו ולא מובן והוא לא כ''כ רוצה לקבל את זה.

        הגב לתגובה זו

        • חיים אתה מביא לי את הסעיף עוד לפני שקראתי את תגובתך (ל''ת)

          ניצה, 26/01/07 13:02

          הגב לתגובה זו

          • את אלרגית לאמת?

            חיים, 26/01/07 13:29

            מצטער, אינני רופא לא אוכל לעזור לך.

            הגב לתגובה זו

            • אלרגית לאלה ש''יודעים'' מהי האמת ומנסים לחנך את כל העולם ואחותו

              ניצה, 27/01/07 12:07

              במקום לבדוק היכן הם יכולים להשתפר. בעיקר במידת הגאווה.
              אולי תצטרף למצעד הגאווה אתה כל כך צודק כל הזמן, שאני לא עומדת בזה.

              הגב לתגובה זו

            • תאמיני לי אנחנו מודעים שגם אנחנו כבני אדם טעונים שיפורים

              חיים, 27/01/07 21:08

              אתם כנראה לא. את מדברת שאנחנו חוטאים ב''גוואה''. כן, אנחנו גאים במסורת שלנו, בחז''ל, באבותינו, בעמינו, בחוקי תורה והלכה, כי יש לנו במה להתגאות. מוסר שלנו ( של עם ישראל ) הונחל בגויים, רחמנות שלנו, אמונה מונותאיסטית שלנו. אז באמת יש לנו במה להתגאות. זו לא מידה רעה להיות גאה , שאתה יהודי ושומר מסורת הכי עתיקה בעולם. זו לא מידה רעה להיות גאה בעמך, בחז''ל, במוסר האלוקי, שהוא הנכון ביותר.
              ומצעד הזוהמה תשאירי למי שחפץ בו, אין לי סטיות ומחלות נפש.

              הגב לתגובה זו

        • עד שתלמד לתמצת את טיעוניך, אתה מפסיד הרבה ''רייטינג''. (ל''ת)

          הזמן קצר, 28/01/07 10:59

          הגב לתגובה זו

  • 13.

    Rabanut is not orthodox institution but a well oganized mafia (ל''ת)

    jerry_spring1, 25/01/07 17:20

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    צודקת

    חנה, 25/01/07 16:12

    חבל שלרבנים ולדת יש כל כך הרבה כח על חיינו

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    היום הייתי בבית הדין

    יעקב_י, 25/01/07 16:11

    מי שחושב שבית הדין מסוגל לפתור את הבעיות משקר בעיקר לעצמו.

    בית הדין הוא מוסד דפוק. הפתרון היחיד הוא הפרטה של שירותי הדת בישראל.

    רק בית דין ציוני יוכל להכניס לבית הדין שיפוט תורני אמיתי, או לחלופין להוציא כליל את הדיונים מבית הדין ולהשאיר אותם במקום אחד - בית המשפט.

    ואני רוצה לראות טוקבק אחד שיהיה כאן של מי שהתנסה ''במערכת המופתית'' הזו ויעז לחלוק על דברי.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    ברור מה את כותבת לפני שקוראים אותך

    אחד, 25/01/07 13:39

    את ממחזרת את אותן טענות כל הזמן וזה משעמם. אני לא מבין למה נותנים לך במה שוב ושוב

    הגב לתגובה זו

    • ל''אחד'', אם הטענות ממוחזרות ומשעממות, מה אתה עושה פה?.... (ל''ת)

      אחד אחר, 25/01/07 14:05

      הגב לתגובה זו

      • הוא ננסה להפסיק את הופעת המדור. גם אני תומכת בכך. (ל''ת)

        אחת אחרת, 26/01/07 08:45

        הגב לתגובה זו

  • 9.

    Close the rabanut forever. The institution is over (ל''ת)

    eddy, 25/01/07 13:10

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    כתמיד הגב' לוביץ לא מוכן להכיר טובה לבי''ד רבני-יש לה אגנדה אחר!

    שיקול דעת, 25/01/07 12:29

    כטענת רבנית בעצמי -אני דווקא מתרשמת כל פעם מהשתדלות של הדיינים. מה לעשות גירושין הוא מצב כאב ולא פשוט -ואני מבינה הנשים והגברים שרוצים להאשים לא רק את בן /בת זיגם אלא גם בית הדין!!
    נכון שאולי היה עוזר כצת יעול משרדי...
    אבל מעבר לזה שוב משדלים מעוד.
    כל מקרה הוא כצת שונה מהשני
    והרבה מהעקובים הם בגלל אי יכולת בין הצדדים להגיעה להסכמה-ולא מעט
    רצון של נקמנות בהרבה מקרים בין הצדדים.
    דווקא לפי ההלכה היבשה יש מקרים
    מסוימים שאפשר להכפות גט בשוטים!
    אבל המקסמום שיש לו סמכות לעשות בארץ הוא לשים הבעל במעצר!

    הבעיה הוא לא יותר מדי סמכות של הביתי דין אלא ההפך - פחות מדי!!
    והנגיסה של הסמכות שיש לו על ידי ביתי המשפט ובג''ץ
    לדוגמא: המקרה שבג''ץ פסל הסעיף
    בהסכם גרושין - שבכל סכסוך בנוגע להסכם אחר מתן הגט -בית הדין יהא
    הבורר בעניין. אם אין לבעל בטחון שהסכם והתנאים שלפיו הוא מחליט לתת הגט יכבדו - הוא לעולם לא יתן את הגט ורק ירבו עגונות!!

    לי נראה שלגב' לוביץ יש אג'נדה לחליש מוסד הבית דין וההלכה עצמו!!
    נכון יש פתרונות הלכתיות לרוב המצבים -אבל אם אין לפסיקת בית הדין שיניים /ו/או יש בני זוג עקשנים/נקמנים
    זה דווקא מה שגורם למצבים הקשים!!

    נניח שלא היה בעיה הלכתית שצריך
    גט כדעת וכדין...
    לא היו תיקי גירושין שיעקבו שנים בבית משפט בגלל סכסוכים כספיים,אחזקת ילדים או סתם נקמנות?!! זו אופי של גירושין!!

    די להאשים הביתי דין בהכל!!



    הגב לתגובה זו

  • 7.

    הפתרון פשוט מאוד

    א, 25/01/07 11:35

    בחירה חופשית בנישואין.
    המדינה תסתפק רק בהצהרת בני הזוג לפני פקיד משרד הפנים שהם מעונינים להחשב כנשואים. תמצא פרוצדורה דומה להתרת נשואים. טקסי הנשואין יעשו באופן פרטי כפי שבני הזוג מוצאים לנכון עם בכלל, והמדינה תוציא עצמה מהעסק.
    ברגע שהרבנים יאלצו להתחרות עם גורמים אחרים בשוק הנישואין ימצא הפתרון.
    ואם לא, בחורה שהחליטה להנשא על פי ההלכה בפרשנותה החרדית ותמצא עצמה עגונה תוכל לבוא בטענות רק לעצמה.
    בכול מקרה זה לא יהיה בעיה שלי יותר.

    הגב לתגובה זו

    • הוא פשוט כי הוא ''פשוט'' החריב קהילות יהודיות

      ספק גוי, 25/01/07 12:54

      בחירה חופשית בנישואין נהוגה במדינות רבות בחו''ל והמצב הוא שבני זוג יהודיים הרוצים להנשא כדת משה וישראל צריכים להיות רשומים באילן היוחסין של הקהילות או להוכיח את יהדותם לפעמים באופן משפיל. אבל במקומות שלא הקפידו על כך הקהילות נמחקו. מתחילת האמנסיפציה באירופה ועד לשואה קהילות רבות הצטמקו ונעלמו. במקומות בהם הגיטים היו מעושים היה חשד לממזרות. המטרה של המדינה היא לתקן את המצב הזה ולא להנציח אותו

      הגב לתגובה זו

      • הרבנים אשמים במידה רבה במצב

        יהודי, 25/01/07 13:11

        לו היו הרבנים מסכימים להעביר רפורמות הלכתיות אפשר שהדבר לא היה קורה. ועל כן האשמה מוטלת רק עליהם.
        אבל מדוע שהציבור בכללתו שלא מאמין בהלכה האורתודוכסית צריך להיות כפוף להלכה האורתודוקסית בדבר היקר לו ביותר טקס הנישואין?
        אם הרבנים לא יכולים להתאים את ההלכה למצב בחירה חופשית בנישואין אז כנראה שהם לא רלוונטים לציבור היהודי בכללותו אלא רק לאורתודוכסיה ואין שום סיבה שנסבול בגלל זה.

        הגב לתגובה זו

        • Why we need rabanim and wait their decisions.They are not God

          eddy, 25/01/07 13:40

          Each one and his Yirat Hashem, and if a rabbi authorizes a second one will advice not. For example the the Guet given by Rabanut is not Kosher for some rabanim.
          So why we need rabanim?
          But why Rabanut has to dictate his view to all people. There is no thora and a big mafia.We don't need it at all

          הגב לתגובה זו

        • ההתנערות מהאורטודוקסיה היא הסכנה האמיתית

          ספק גוי, 25/01/07 15:33

          מה שכתבתי למעלה קרה בגלל רבנים מודרניים כביכול שהחליטו להכניס רפורמות בהלכה. בעיית העגינות קיימת מאז ומעולם ומאז שאנשים החלו להתנער מההלכה האורטודקסית המצב רק החמיר, הדרישה להכניס רפורמות בהלכה היא ישנה מאד ונוסתה בעבר והתוצאות הרסניות. ההסיטוריה מוכיחה שהשרידות של העם מותנית בגדר הלכתית. מדינת היהודים לא צריכה להסכים עם כל תופעה שרווחת בחו''ל ובנושאים שרגישים לעם היהודי צריך לתת לאנשי ההלכה להחליט ולקבוע כי המצב בעם היהודי גם ככה בעייתי.

          הגב לתגובה זו

    • כל מילה - בסלע! (ל''ת)

      ודייק, 25/01/07 12:59

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    כל הכבוד, רבקה

    דבורי רוס, 25/01/07 10:49

    אני עוקבת אחרי מאמרייך ב-NRG, ורואה שאת מעיזה באומץ לומר את האמת. צריך לשנות את השיטה מן היסוד, וההצלה לא תבוא מן הממסד. זוגות דתיים צעירים אמיצים העומדים להינשא ולא מוכנים לקבל את הסכם הנישואין הקיים הם אלה שיצטרכו להזיז את המערכת.

    הגב לתגובה זו

    • חן חן (ל''ת)

      ר., 25/01/07 12:07

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    Bribes,Bribes and only bribes, this is rabanut

    jerry_spring1, 25/01/07 10:25

    Miss Loubitch is right. There is only corrupted guys in rabanut.
    It's time to close this institution.
    We will do all we can in order to close it.
    Men and women don't want anymore this institution in Israel.
    We have to judge Metzger Ben Dahan, Amar, for non repect of human rights.
    It will come soon this day.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    אני דווקא מאד זקוקה לסופרמן (ל''ת)

    נשואה, 25/01/07 09:41

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    נו, באמת...

    א.ק., 25/01/07 09:16

    גב' לוביץ - למה שלא תאשימי את ביה''ד גם בבריחת הבעל לחו''ל?!
    לשיטתך - הרבנים אשמים בכל, כולל גם בפירוק ה'חבילה' ובחוסר ההתאמה שבין בני הזוג...
    אולי האישום הבא שלך יהיה : ''סיוע לזוג בנישואיו ע''י עריכת החופה והקידושין, ורישומו כזוג נשוי כחוק'' ובכך, בעצם האחריות לכל הגירושין?!?
    עד איפה מגיע החוצפה שלך?!? ואת עוד קוראת לעצמך דתיה? בושה!!!!

    הגב לתגובה זו

    • נכון מאד. מי שרוצה לתקוף את בתי הדין יעשה זאת בכל מצב.

      צפונית, 25/01/07 13:49

      יש אנשים נעולים על גישה מסוימת, ושום עובדות לא תבלבלנה אותם.

      הגב לתגובה זו

    • זה לא הרבנים אשמים אלא ההלכה

      אבהו, 25/01/07 17:39

      פוסקי הלכה של ימינו דבקים בהלכות שנועדו לחברה שבהן נשים היו כנועות. עגינות נחשבה אז לגזירה מהשמים, אבל כיום הנשים עומדות על זכויותיהן. לא רק עגינות מטרידה אותן אלא גם ירושת בנות ובעיות נוספות. הרבנים שאינם מבינים את השינויים האלה מדרדרים את היהדות לתהום.

      הגב לתגובה זו

    • הפקעת הקידושין-מי שחיתן יכול גם לבטל את הנישואין.לבית הדין יש כוח (ל''ת)

      הוא רק צריך לבח, 26/01/07 02:46

      הגב לתגובה זו

    • טו''ר לוביץ

      עבדיאל, 28/01/07 21:26

      א.ק. שלום.
      מה שמיטה להר סיני? החוצפה היחידה שאני רואה כאן היא זו שלך שאתה מעיז להעליב אשה יראת שמים הפועלת ללא לאות ימים כלילות למען אומללות. כדאי שתשאל את עצמך האם אני דתי? הלא מי שמקפיד על התורה ומצוותיה לא היה מעלה על דעתו לכתוב כדברים האלה ולהעליב בציבור את הכותבת. מן הסתם ידוע לך מה נאמר על מי שמעליב את זולתו. [למקרה ואינך יודע, הוא משול לשופך דמים!]. האם זה אתה?

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    ומה הפתרון ההלכתי שלך?

    רעות, 25/01/07 09:11

    ברור שנוצרים מצבים קשים אבל ברבות מהפעמים ה''אשמה'' היחידה היא ההלכה. את רוצה לבטל אותה???
    ומה עם הגנה לגברים נסחטים כספית או בנושא הסדרי ראיה?

    הגב לתגובה זו

    • The only solution, close the rabanut.We don't need halakha (ל''ת)

      jerry_spring1, 25/01/07 12:17

      הגב לתגובה זו

    • הפתרון צריך להיות אנושי,לא הלכתי.

      דוד, 25/01/07 13:10

      ההלכה אמורה להתקיים לטובת האדם,גבר או אשה,ולא נגדו.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    בדיוק חשבתי שאנחנו לא מעוניינים באינדיאנה ג'ונס

    שוועסטרל, 25/01/07 08:41

    אבל גם הדימוי של סופרמן עובד טוב.
    כך או כך- עדיף להמנע מראש ממצבים כאובים, מאשר לשלוח צייד אמיץ בתעלולים רבי תעוזה, ולסמא בכך את עיני הציבור שיחשוב כאילו משהו אמיתי נעשה בבתי הדין!

    הגב לתגובה זו