• 37.

    אמת לאמיתה! טוב שיש כתבים כנים ואמיתיים כמו אמיר כל מילה במקומה. (ל''ת)

    איריס, 23/01/07 09:38

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    אז מה עמיר זה הכוון

    א.א, 21/01/07 11:20

    אז מה אחי, זה הכוון החדש שלך
    להשמיץ להלעיז וכו'?

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    אמיר בדרכו וכהרגלו כותב מציאותית

    תמרה, 21/01/07 11:09

    כתיבה יפה ואמיתית. מה טוב שהכתבה מביאה לידי ביטוי דברים כהוויתם. יישר כוחך !

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    הוי ארצי, הורתי, מדוע כה שדוף נופך ועצב ?

    רחל, 20/01/07 19:32

    הוי ארצי, הורתי, מדוע
    כה שדוף נופך ועצב ?
    זיכרונה של ארץ חורגת
    בלי משים עולה על הלב;

    על גבעה - פרחחי אשוח
    במישור - ישישי אלון.
    במורד, על חופי הפלג,
    בנות ליבנה בכסות שבתון;

    יד השמש תקצר מתקוע
    בלב היער רומח אדום,
    יום תמים במשכן בני אורן
    אפלה ריחנית וחלום.

    הוי, אמי! הן נחלה עליך,
    הן נתבע עלבונך מאל -
    על מוכה צהרייך כקדם
    עוד תרעיפי ניחוח וצל.

    רחל

    שלהי קיץ, תרפ''ט

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    דברים כדורבנות!!!!

    נעמי, 20/01/07 18:07

    אמיר, כל מילה שכתבת - היא האמת הצורבת! אני מקווה שהרמט''ל הבא יקרא גם הוא את הכתבה שלך ויפנים אותה.
    זו מדינה מצויינת עם אנשים מעולים, אינטליגנים, בעלי ערכים - שנשלטים ע''י הפסולת החברתית!! למה? אינני יכולה להבין!

    הגב לתגובה זו

    • תמים דעים אנכי לחלוטין עם דברייך.

      דורון, 21/01/07 11:12

      השאלה היא אכן למה ואיך הגענו למצב ביש ומביש כזה ?

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    אמיר בוחבוט טעית!!!

    נח, 20/01/07 10:58

    ראה את מהלך דרכו של אריאל שרון
    גם הוא לא היה טוב מספיק להיות רמטכ''ל,נו ,ולאן הוא היגיע?
    לתפקיד ראש ממשלה.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    כתבה רדודה ושטחית. שימחת את נסראללה אמיר. יפה לך (ל''ת)

    ניצן, 20/01/07 07:19

    הגב לתגובה זו

    • אם נכסה את עיננו ולא נוציא את האמת החוצה נלך היישר לתהום (ל''ת)

      גנן, 20/01/07 08:23

      הגב לתגובה זו

      • הכל ספין ואינטרסנטי? כי אתה מתנקם על ההתנתקות,או מה?

        מי שמדבר על אמת, 21/01/07 13:46

        איזה אמת?

        הגב לתגובה זו

  • 30.

    dreat !!

    chaim, 20/01/07 05:25

    so nice- so true !!

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    הפתעת אותי לטובה,נראה לי שאתה בין החוזרים בתשובה של התשקורת.

    יגאל כהן, 20/01/07 02:08

    נקווה שרבים ילכו בדרך שאתה מסמן.
    ישראל מלחמה,ישראל מלחמה.
    לא מלחמת כדורגל.
    מלחמת קיום.
    אחים בעיירת שריפה.
    החורבן מעבר לפינה.
    אם לא נתעשת ונתאחד.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    יפה אמרת אמיר !

    Danna, 20/01/07 02:03

    אין ספק שבשביל הלוחמים שלנו ובעיקר המילואימניקים שממשיכים להלחם, ממשיכים לתרום -- צריך להתאמץ. כי הם מלחי הארץ האמיתיים

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    כור ההיתוך - מושג תלוש

    קצין בכיר לשעבר, 20/01/07 00:18

    די עם המנטרה של צבא העם. זה מיותר. זה יקר. זה עבר.
    צריך צבא בו ישרתו בחובה רק מי שצריך אותו.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    שקר כור ההיתוך, או: עיסקת ''דם תמורת דמים''

    הרואה נכוחה, 19/01/07 16:42

    צה''ל כבר מזמן אינו כור היתוך, וראש אכ''א כבר דיבר על זה לא פעם.
    כל מי שיבקר ביחידה קרבית, יתרשם מהר מאד שרוב החיילים באים מהפריפריה הגאוגרפית והחברתית של ישראל: מושבניקים מהגליל, קיבוצניקים מהעמק, רוסים מאשדוד, סרוגי כיפות מההתנחלויות, מזרחיים מעיירות הדרום. כלכלית, רובים מהמעמד הבינוני-נמוך ולמטה מזה. את המעמד הבינוני האמיד ממרכז הארץ בקושי תמצאו שם. אם כבר, בעיקר בקורסים היוקרתיים וביחידות המובחרות.
    הכסף, הכוח והכבוד של ישראל נמצאים במרכז הארץ. שם ההייטק והביזנס. שם בעלי הקשרים והכישורים, שנשאבים לשם מכל מקום אחר כמו לתוך וואקום ענק. ישראל הופכת בהדרגה להיות כמו תאילנד או דרום-קוריאה, מדינות שכמעט כל האליטה שלהן והכלכלה שלהן מרוכזת בעיר אחת ובפרבריה האמידים. גם חיפה וירושלים הופכות בהדרגה להיות ערי פריפריה. שני-שליש מהתוצר של מדינת ישראל, אם לא למעלה מזה, מקורו בגוש דן, למרות שרק כשליש מהאוכלוסיה מתגורר שם.
    אילו היו מפרידים כלכלית ומדינית בין גוש דן לפריפריה, האחרונה היתה הופכת להיות מדינת עולם שלישי. גם שירותי הבריאות, החינוך והרווחה הלקויים שיש שם היום היו קורסים. גם מעט ההתפתחות והשגשוג שיש שם, לא היו קיימים. ואל המציאות הזו באה עיסקת ''דם תמורת דמים''.
    אנחנו, מציעים אמידי גוש דן ופרבריו, עובדים קשה ומשלמים מסים גבוהים כדי להחזיק את המדינה הזו על הרגליים. חלק גדול מהם מגיע לא אלינו אלא לפריפריה. בלי הפריפריה יכולנו לשלם פחות מסים ולהרויח יותר, או ליהנות מהמיסים בעצמנו, ולמעשה אנו נושאים אותה כלכלית על כתפינו. אנחנו נותנים את הדמים הנחוצים לקיומכם, אתם תתנו את הדם הנחוץ לקיומנו. בתמורה לכסף שלנו שמאפשר לכם לחיות בתנאים פחות או יותר מערביים, אתם תשלחו את בניכם לגולני ולשריון ולצנחנים, בעוד שאנחנו נשלח את ילדינו למודיעין ולממר''מ ואולי אפילו לקב''ן. ילדינו יוכלו לחיות כמעט כמו בני גילם בעולם, ובעתיד לא יעשו מילואים בשטחים ובגבולות אלא את הכסף שיממן את הדור הבא שלכם בפריפריה, כי הרי הילדים שלכם, בניגוד לשלנו, מקימים משפחות בגיל צעיר, וילדים עולים למדינה הרבה כסף. כן כן, הפריפריה נותנת לישראל דם גם בצורת דמוגרפיה.
    זו העיסקה הלא כתובה אך המתבצעת. אלוף אלעזר שטרן תיאר אותה במשפט האלמותי ''בתל-אביב אין שכול''.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    אלמוג הסב לעצמו נזק רב כשהשתלח בגל הירש - הכל בוינוגרד... (ל''ת)

    צוחק מי שצוחק, 19/01/07 16:29

    הגב לתגובה זו

    • יש על אלמוג ביקורת נוקבת בצהל גם מצד חבריו הקרובים... (ל''ת)

      חבר לשעבר, 19/01/07 18:40

      הגב לתגובה זו

      • אלמוג כפקד אוגדת עזה עמד בפני הדחה והוא קיצר את הקדנציה... (ל''ת)

        פקוד לשעבר, 19/01/07 19:15

        הגב לתגובה זו

      • מצטרף לביקורת. האיש שכח את מה שהיה צריך לזכור (ל''ת)

        גם מהשרון, 19/01/07 20:46

        הגב לתגובה זו

  • 24.

    בתאור לעיל הוא תמצות ה ''אשכנזיות'' כדוקטרינת החיים המובילה בארץ!!

    ג'רי זו ארץ, 19/01/07 15:53

    בצע, בוגדנות, שקר, סמוך, ראש קטן, וסכין לגב של כל חבר. אין אלוהים מלבד הכסף אומר האשכנזי 3 פעמים ביום וסוגד לנסדק. טוב אז יש גם עירקים ביניהם הם הרי מזרחיים[ עבורם הנפיקו את המילה מזרחחים בבורסה.

    השאר יהודים ספרדים עם סולם ערכים אחר, הם התקווה עם אותו מעוט אשכנזי שעדיין לט התקלקל.

    הגב לתגובה זו

    • וואלה צודק, למה פישלתי

      שיקלגרובר, 19/01/07 18:44

      והשארתי מהם חיים.

      הגב לתגובה זו

    • מי אתה שתצייץ על האשכנזים?

      איתן, 19/01/07 18:56

      מי לדעתך הקים כאן תעשיה? כלכלה? אקדמיה? מערכת משפטית? מערכת חינוך?
      ומי, לעומת זאת, מאייש את מרכז הליכוד? המשטרה? בתי הכלא?
      צא מהסרט שלך. בלי האשכנזים המדינה הזו תיראה בדיוק כמו השכנות שלה.

      הגב לתגובה זו

      • ומה עם אלו שהם חצי חצי? (ל''ת)

        חצי אשכנזי, 19/01/07 20:48

        הגב לתגובה זו

        • הטוב שבך ספרדי (ל''ת)

          שיקלגרובר, 20/01/07 12:33

          הגב לתגובה זו

  • 23.

    כל הכבוד

    רן, 19/01/07 15:26

    ישר כח כן ירבו כאלה אמיצים שיש להם יכולת להעלות על סדר היום את הדברים האמיתים והחשובים באמת ולא סתם פפוליזם בגרוש

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    בעיניי היחידי שיכול וראוי הוא דורון אלמוג! (ל''ת)

    אבי, 19/01/07 15:21

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק - הוא בן אדם ענק (ל''ת)

      יאיר, 19/01/07 15:27

      הגב לתגובה זו

      • עמיר - למה אתה לא קורא לאלמוג להתייעצות??? (ל''ת)

        אחלמה, 19/01/07 15:50

        הגב לתגובה זו

        • פרץ השתמש באלמוג וזרק אותו - עכשיו אלמוג מחפש עבודה... (ל''ת)

          ראשות עיריית, 19/01/07 16:24

          הגב לתגובה זו

    • דורון אלמוג שרלטן שעוד לא נולד כמותו (ל''ת)

      אחראי לפשלה, 19/01/07 16:14

      הגב לתגובה זו

    • חה חה... אלמוג חשב שימונה לרמטכ''ל-''לזעזע את צהל...'' (ל''ת)

      רוחלה, 19/01/07 18:39

      הגב לתגובה זו

    • אלמוג כאלוף פד''מ-אחראח לאסון הנורא במוצב אפריקה ומרגנית-לא נשכח (ל''ת)

      ישראל, 19/01/07 20:33

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    אכן חציר העם.

    אסטרטג ולוחם, 19/01/07 15:14

    תקראו את השיר הזה, של ביאליק, ותראו כמה הוא נכון לגבי העם בישראל.
    אתם מדיחים רמטכ''ל משכמו ומעלה?
    40 שנה בגיחות קרב!!!!? האיש שהחזיר את לבנון כ-20שנים אחורה?
    הוא נכשל??????
    מי שנכשל זה:
    א. גבי אשכנזי-עלוב במיל, שבזמנו נהרגו לוחמי השייטת עקב מחדל בטחון שדה. בזמנו נחטפו 3 חיילי צהל. בזמנו לא היתה כל תגובה צהלית להתגרויות החיזבאללה.
    ב. היכן כל עלובי המטכ''ל, שלא הכינו את צהל למלחמה. אותם עלובי הנפש, אשר כעת צצים למועמדות הרמכ''ל, בעוד ש-6 שנים לא עשו דבר לבניית כוחו של צהל.
    ב. היכן היה מופז? ברק? נתניהו? וכל עלובי צהל, שלא שעצמו עין להתגרויות החיזבאללה.
    רפיון הרמטכ''ל, דן חלוץ, כתוצאה מקינאת העלובים, אשר במלחמה האחרונה הראו את ''כשרונם''.
    הייתי נותן לעלובי המטכ''ל- ציון אפס.
    ולדן חלוץ- אני מצדיע לך.!!!!!!

    הגב לתגובה זו

    • אָכֵן חָצִיר הָעָם

      חיים, 19/01/07 19:27

      אָכֵן חָצִיר הָעָם

      ''כִּי רוּחַ ה' נָשְבָה בּו... אָכֵן חָצִיר הָעָם'' (ישעיה מ', ז')

      אָכֵן חָצִיר הָעָם, יָבֵש הָיָה כָּעֵץ,
      אָכֵן חָלָל הָעָם, חָלָל כָּבֵד אֵין קֵץ ;
      אֲשֶר יִרְעַם קוֹל אֵל גַּם-מִפה גַם-מִשָם -
      וְלא-נָע וְלא-זָע וֱלא-חָרַד הָעָם.
      וֱלא-קָם כָּאֲרִי וֱלא-נֵעוֹר כַּכְפִיר,
      וֱלא-חָרַד לַקּוֹל גַּם אִיש אֶחָד מֵעִיר.
      וְלא-רָעַד בַּגִיל יַחַד לֵב כָּל-הָעָם
      מִיָמִין וּמִשְמאל וּמִיָם וְעַד-יָם,
      בְּהִתְוַדַּע אֵלָיו בָּנָיו, זֶרַע אֵל חָי,
      אֲשֶר בָּאוּ מֵרָחוֹק אֶל-קוֹל אֲדוֹנָי.
      גַּם-לא פָשַט הַיָּד, גַּם לא שָאַל לִשְלוֹם
      כָּל-הַקּוֹרְאִים בִּשְמוֹ בָּאֱמוּנָה וּבְתוֹם.
      וּבִשְאוֹן עַם אֱוִיל סְבִיב אֱלִילֵי הַפָּז
      נֶחְבָּא קוֹל אֱלוֹהִים, נִבְלַע רַעֲמוֹ הָעָז.
      וּבְלֵב נָבָל וָרַע, וּבִכְלִימּוֹת וָרוֹק
      יִבֶז דְּבַר אֲדוֹנָי, יִפְרָעֵהוּ לִצְחוֹק.

      אָכֵן נָבַל הָעָם, מָלֵא נִיקְלֶה וָרוֹש,
      כּוּלוֹ רָקָב וּמְסוֹס מִכַּף רֶגֶּל עַד-ראש !
      שֶלא הֵקִים מִקִּרְבּוֹ בְיוֹם נַחֲלָה וּכְאֵב
      רַב פְּעָלִים, אִיש חַי, אֲשֶר יִפְעַם בּוֹ לֵב,
      וּבַלֵב יִבְעַר זִיק, זִיק מַרְתִּיחַ הַדָּם,
      וּבָראש יִגַּה שְבִיב מֵאִיר דֶּרֶךְ הָעָם ;
      אֲשֶר יֵקַר לוֹ שֵם כָּל-הַגּוֹי וֵאלוֹהָיו
      גַם מֵהוֹן וּמִפָּז - מֵאֱלִילֵי הַשָוְא:
      אֲשֶר מְעַט מַשָא-לֵב, הַרְבֵּה אֱמֶת, עֱזוּז
      שִנְאָה עַזָּה לִמְנָת חַיֵי עַבְדוּת וָבוּז.
      חֶמְלָה גְדוֹלָה כַיָם, רַחֲמִים רַבִּים כִּגְדוֹל
      שֶבֶר עַמוֹ הָאוּמְלָל וּכְכוֹבֶד הָעוֹל -
      כָּל-זֶה יֶהֱמֶה בַלֵּב, יֶהֱמֶה יֶחְמַר כַּיָם
      כָּל-זֶה יִבְעַר כָּאֵש, יִבְעַר יַצִּית הַדָּם
      כָּל-זֶה יִרְעַם כַּהֵד תָּמִיד יוֹמָם וָלֵיל :
      ''קוּם-עֲבוֹד, קוּם-עֲשֵה, כִּי עִימָנוּ יַד-אֵל!''

      אֵָכֵן אוֹבֵד הָעָם, שוֹאֵף חֶרְפָּה וָרוֹק,
      אֵין לְמַעֲשָיו יְסוֹד וּלְפָעֳלוֹ אֵין חוֹק,
      אַלְפֵי שְנוֹת חַיֵי נְדוֹד, גָּלוּת גְדוֹלָה מִנְּשוֹא
      הִתְעוּ אָחוֹר הַלֵּב, אָבְדָה עֵצָה מִגוֹי.
      לִמוּד שֵבֶט וָשוֹט - הַאִם יָחוּש כְּאֵב
      חֶרְפַּת נֶפֶש בַּצָּר מִלְבַד מְדוּשַת הַגֵו !
      אוֹ אִם-יוּכַל דְאוֹג מִלְבַד דַּאֲגַת הַיּוֹם
      עַם מִתְגַלְגֵּל בְּגֵּיא גָלוּת חֲשְכָה כַתְּהוֹם
      לָשֵאת נַפְשוֹ לַיוֹם וּלְהִתְנַבּוֹת לְאוֹר,
      לִנְטוֹת קַוּוֹ לַקֵּץ, צַווֹת דָבָר לַדּוֹר !
      הוּא לא-יִיקַץ אִם-לא יְעִירֶנוּ הַשוֹט
      הוּא לא יָקוּם אִם-לא יְקִימֶנוּ הַשוֹד
      עָלֶה נוֹבֵל מֵעֵץ, אֵזוֹב עוֹלֶה בַּגָּל
      גֶפֶן בוֹקֵק, צִיץ מָק - הַיְחַיֶּנוּ הַטָּל ?
      גַּם-בִּתְקוֹעַ הַשוֹפָר וּבְהִינָשֵא הַנֵס -
      הַיִתְעוֹרֵר הַמֵּת ? הֲיִזְדַּעְזַע הַמֵּת ?

      חיים נחמן ביאליק תרנ''ז

      הגב לתגובה זו

      • stopid idiots (ל''ת)

        jjj, 21/01/07 01:13

        הגב לתגובה זו

        • אפילו לכתוב אנגלית ללא שגיאות אינך מסוגל.

          אזרח, 21/01/07 06:02

          לך תלמד ! לא יזיק לך. הערתך אף מצביעה על כך שאתה בור ועם הארץ.

          הגב לתגובה זו

      • מִסְפֵּד

        משה, 21/01/07 05:59

        מִסְפֵּד

        הַשְכוֹל מִתְהַפֵּך בְּגַנֵּנוּ כְּחֶרֶב.
        פּוֹקְדֵנוּ הַשְכוֹל, בֵּית-אֵם וּבֵית-אָב.
        עִם שַחַר יָצָא נַעֲרֵנוּ – עִם עֶרֶב - -
        בָּא בּוֹקֶר. תַּם יוֹם – הוּא לא שָב.

        הָיָה נַעֲרֵנוּ – עֵץ זַיִת מַכְסִיף,
        הָיָה – צַפְצָפָה חֲלוּמַת הֶעָלִים.
        הָיָה נַעֲרֵנוֹ – אַלּוֹן מַעֲנִיף,
        הָיָה הַתָּמִיר בּדְקָלִים !

        נוֹלַד נַעֲרֵנוּ בְּצֵל הַגִּלְבּוֹעַ.
        רוּחַץ נַעֲרֵנוּ בְּנַחַל חֲרוֹד.
        נַעֲרֵנוּ שֶלָנוֹ הַטּוֹב, הַגָּבוֹהָּ.
        אֲהַבְנוּך עַד צְחוֹק וּדְמָעוֹת !
        הָיָה נַעֲרֵנוּ – שְדֵה פַלְחָה מוֹרֶקֶת.
        הָיָה – עַפְעַפֵּי שַחֲרִית נִקְרָעִים.
        הָיָה – כְּתִפְרַחַת תַּפּוּחַ צוֹחֶקֶת.
        הָיָה הַבָּשוּם בַּפְּקָעִים !

        נִגְמַל נַעֲרֵנוּ לְאוֹר וְלִתְכֵלֶת.
        נוֹעַד נַעֲרֵנוּ לִשְבוֹעַ יָמִים.
        נַעֲרֵנוּ הַגֵּא, נַעֲרֵנוּ בְּרוֹש-יֶלֶד,
        אֵיך זָנַק מוּל חֶרְמֵש הַדָּמִים !
        הָיָה נַעֲרֵנוּ – כְּאוֹרֶן הַחוֹרֶש.
        הָיָה – תְּאֵנָה הַחוֹנֶטֶת פַּגִים.
        הָיָה נַעֲרֵנוּ – הֲדַס סְבוּךְ הַשוֹרֶש.
        הָיָה הלוֹהֵט בַּפְּרָגִים !

        הָיָה נַעֲרֵנוּ – בָּבַת-יִזְרְעֶאל,
        טִיפְּחוּהוּ תְּכוֹל-שַחַק, מָטָר וְשָרָב.
        לְפּוֹעַל-חַיָּיו עֵמֶק-רֵעַ יִחֵל,
        יִחֵל וּבָטַח. לא לַשָוְוא ! –

        הָיָה נַעֲרֵנוּ – כְּצוּק הַגִּלְבּוֹעַ,
        הָיָה – כִּמְעוּף נְשָרָיו נֶאְדָּר –
        אַמִּיץ וְנוֹעָז וְגָבוֹהָּ-גָבוֹהָּ
        עַד אַחֲרוֹן רְגָעָיו מוּל הַצָּר.

        משה טבנקין.

        הגב לתגובה זו

  • 20.

    לא טוב למות בעד ארצנו

    Joe Anaaref, 19/01/07 14:33

    המדינה הזו כבר גמורה.
    שווה להוציא כסף החוצה ולהתכונן לגלות הבאה.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    לכל הטמבלים השמאלניים שהרסו לנו את המדינה.כנסו.

    מלחז לביא, 19/01/07 14:19

    אוי ואבוי אם אהוד ברק יחזור לחיינו ולו משנה באיזה תפקיד.
    זה האיש שהוריד לריצפה את כח ההרתעה של מדינת ישראל (הבריחה מלבנון,אינתיפאדה,החיילים החטופים,מדחת יוסף ועוד הרבה) וכל זה בשנתיים.
    ברק, אולמרט, פרץ שלושתם לא שוים כלום הם קיבלו את ההיזדמנות וניכשלו.
    בנימין נתניהו הוא הבנאדם היחידי שראוי להיות היום ראש ממשלה בביטחון הוא לא ניכשל הוא היה השר אוצר הטוב ביותר בכל הזמנים ואני עוד אחד מניפגעיו הבעיה שאתם מטומטמים ובכיינים וניזונים רק מההסתה של התיקשורת

    הגב לתגובה זו

    • להזכירך- נתניהו נכנע במינהרת הכותל

      אורי, 20/01/07 01:18

      מי שלא עומד בהר הבית שלנו-שיעמוד מול הרי הלבנון?

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    לא יכול היות שאנחנו רפוליקת בננות...אני לא מאמין. זה בלתי אפשרי (ל''ת)

    סאנשו פנצ'ה, 19/01/07 13:45

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    עבודה מרובה

    משה טון, 19/01/07 13:42

    צודק צריך לעבוד מה זה לעבוד להקצות את כול המשאבים בשנתיים הבאות מהעשריון לשויון כלומר בעברית הם יתאפקו שנתיים ללא כלום נכון והשאר לקרב את הענים הנכים הזקנים וכ ,למה בעצם כי במלחמה אם אני מרויח מליון שח לחודש וחברי רק 3 אלפי שקלים אין מוטוציה לשנהם שווה אחד יגיד למה אני צריך למות כדאי שהשני יהנה וימישך עם הגנבות תלחם לבד.מה תגידו היה קודם במלחמות יהיה פשות פחות או יותר נסבל לא כמו היום.אז התוכנית צריכה להיות מי שמקבל 2 משכרות 2 פנסיות או מנכל סמנכל צריך לותר נתח שמן כמו 40% לטובה הכלל כדי שנוכל להסתכל אחד לשני בענים בשעת מבחן לדעתי זה לא רחוק כול אויבינו הבינו שאין לנו לצערי כרגע צבא צריך לבנות אז לבנות מהיסוד חשוב ודחוף לדעתי תוך 7 חודשים נצתרך להלחם נגד כמה צבאות לעבודה רבותי לאמן את החילים כראוי.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    כל מילה בסלע! כמה עצוב. (ל''ת)

    מפוכח, 19/01/07 13:38

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    בני גנץ מייצג טוהר מידות והפלמחניק של פעם-לכן הוא ראוי

    מתגעגע לארץ, 19/01/07 13:37

    מקווה שאולמרט יתעשת ויבין שבסטונר לא יכול לבחור

    הגב לתגובה זו

    • לפעמים עדיף ''בסטיונר'' על מנהל ''היי תיק'' (ל''ת)

      משחק מילים, 19/01/07 20:52

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    הפכנו למדינה של חונטות-לכן קפלינסקי ואשכנזי לא ראויים!!! (ל''ת)

    יינון-לוחם מיל, 19/01/07 13:33

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    תגובה ל-8....אתה לא יודע עד כמה אתה צודק...........................

    ישראל.........., 19/01/07 13:09

    לא בא לי לחזור לגולה,בטח לא בגיל שלי.
    אבל הנהגה תאבת בצע שלמונים ושררה מוליכה אותנו אל התהום בביטחה...
    אם לא תקום מהפכה בעשר השנים הבאות ,לא יהיה מנוס מלנוס מכאן....
    הצרה היא שכל אותם מחריבי ארצי הצטיידו כבר בדרכונים זרים ..והם יצפו מרחוק איך המדינה נכבשת מחדש ונחרבת בפעם הרביעית.......

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    משימתו הראושנה: להתעלם מעמיר פרץ (ל''ת)

    נבון, 19/01/07 13:01

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    משימה ראשונה

    שלמור, 19/01/07 12:54

    משימה ראשונה היא לכבוש שוב את גוש קטיף ולתקן את הגירוש הנורא
    שהביא לכל המפולת הבטחונית בצפון ובדרום
    בלי זה הצבא לא יוכל להיות מוכן למשימות שלפניו
    כי כאשר יש כשל מוסרי הוא מפעפע ועוה עד שלא מחסלים אותו לגמרי ומבריאים את הגוף החולה
    ולכן לא יעזור מילוי מלאים וימח''ים או אימונים וכדו' כאשר המערכת החיסונית הבסיסית שהיא המוסר הבסיסי שצה''ל התנער ממנו
    כל עוד זה לא ישתה אין מה לקבוע יעדים ומטרות

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    יש לי חדשות בשבילך..

    עמית, 19/01/07 12:52

    התיאור שלך את מצב העניינים נשען על ההנחה שצה''ל והשירות הצבאי הם כור ההיתוך של החברה בישראל, וכך צריך להיות. אני טוען שעצם העובדה שאנחנו מצפים מצה''ל לחנך מישהו, חושפת את הבעיה האמיתית. צבא צריך להגן על הגבולות כדי להבטיח את קיום המדינה. מערכת החינוך בישראל היא זו שאמורה הייתה להיות ''המשווה הגדול'' בין העניים מאופקים ובעלי היכולת מרמת אביב, על מנת שגם אם נולדת בבית מעוט יכולת, יהיה לך סיכוי לטפס בסולם [אם תעבוד קשה ועם קצת מזל, כמובן]
    מערכת החינוך לא מתפקדת בעיקר בגלל שאין עדיין קונצנזוס בישראל על התשובה לשאלה : מה אנחנו בעצם עושים פה? האם באנו להקים מדינה ליהודים, או לחדש ימי מלכות,למשל?
    המדינה והמדינאים נמנעים מלדון בשאלות יסוד, ולכן אין הסכמה על הערכים שצריך לחנך אליהם וממילא אין חינוך אחיד לכולם.לא על הרמטכ''ל מוטלת החובה או האחריות להוציא לאזרחות ישראלים טובים יותר. אחריותו היא אך ורק לספק ביטחון לאותם אזרחים.

    הגב לתגובה זו

    • עמית, לא האמנתי שיש עוד מישהו בארץ או

      ברוריה, 19/01/07 15:36

      בכלל בעולם שמבין את הבעיה היסודית והברורה כל כך שפי שהצגת אותה בתבונה כה רבה. גם לדעתי , חייבים להכריע אחת ולתמיד בין דת למדינה. כי הדתיים לעולם לא יוותרו על אמונתם והחילוניים גם כן. אז אין טעם לדבר על פשרות, ויתורים סטטוס קוו וכהנה וכהנה. חייבים להכריע. וכמה שיותר מוקדם לפני שהכל נהרס

      הגב לתגובה זו

      • להכריע? לשם מה?

        הרואה נכוחה, 19/01/07 16:27

        בשביל מדינה דמוקרטית חילונית כמו שהחילונים רוצים לא צריך להיאחז במזרח התיכון. אוסטרליה עושה את זה הרבה יותר טוב.
        מצד שני, מדינה דתית תהיה מדינת עולם שלישי, לא תחזיק מעמד ורוב העם היהודי יתנכר לה.
        המסקנה היא שהעם היהודי לא יכול ולא צריך להחזיק מדינה, וקיומו צריך להיות בקהילות בגולה.

        הגב לתגובה זו

        • הדתיים והחילונים כמו הערבים- מפספסים

          הרואה, 20/01/07 01:28

          נקודה חשובה: יהודי זו זהות לאומית ותרבותית, וזה הטעם/המיצווה המחברת למקום הזה, ועדיף לקבל מאשר להתנער מזה, אז אל תחזיר אותי בתשובה, או להאחזות בגולה, תודה.

          הגב לתגובה זו

  • 9.

    אשכנזי לא מתאים הוא המוני מידי ! קפלינסקי לא מקצועי, אולי גנץ מתאים (ל''ת)

    אלי, 19/01/07 12:50

    הגב לתגובה זו

    • למה אתה חושב שגנץ מתאים יותר

      גיל, 19/01/07 15:13

      איך הוא תרם להכנת הכוחות איך היו הימחים של חטיבות המילואים הכל באחריות מז''י ומי הזניח את פיקוד צפון עד כמה חודשים לפני המלחמה
      אם לא יודעים לפחות לא לקשקש זה לא כוכב נולד

      הגב לתגובה זו

      • תראה, צריך לבחור את הכי פחות גרוע. לא ככה ?? (ל''ת)

        יואב, 19/01/07 15:28

        הגב לתגובה זו

        • גנץ הישר באדם.

          סיגל, 19/01/07 16:57

          גנץ ישר, כן, מדבר בגובה העיניים בלי פוליטיקות בלי חונטות הבנת הכוחות זה עניין של שנים ולא של התקופה האחרונה.

          הגב לתגובה זו

          • וכפי שארתי - גנץ מסמל את דור הפלמ''ח האיכותי=יצחק רבין (ל''ת)

            דדי, 20/01/07 17:07

            הגב לתגובה זו

          • gantz

            dd, 21/01/07 01:09

            beny is very well liked with the usa administration

            הגב לתגובה זו

      • גנץ הישר באדם

        סיגל, 19/01/07 16:59

        גנץ ישר,כן,בלי פוליטיקות כמו השניים האחרים.
        נושא הכנת הכוחות למלחמה זה סיפור הזנחה של שנים ולא של התקופה האחרונה.

        הגב לתגובה זו

      • גנץ טפלון כלום לא נדבק בו (ל''ת)

        דבק מגע, 19/01/07 20:49

        הגב לתגובה זו

  • 8.

    יש לשקם את הריסות מופז+יעלון+ביבי שקיצץ באימונים+תיקשורת שהורסת !!! (ל''ת)

    יעקב, 19/01/07 12:31

    הגב לתגובה זו

    • כל מלותיך חקוקות בסלע......אוי כמה שאני מסכים איתך !!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      כל מלה נכונה..., 19/01/07 12:58

      הגב לתגובה זו

    • ואיפה אשכנזי ברשימה הנ''ל (ל''ת)

      רמי, 19/01/07 14:59

      הגב לתגובה זו

    • סליחה, דווקא עשה טוב מר נתניהו, שקיצץ לבטחון.

      pini, 19/01/07 15:09

      כי אין שום בקורת, על ההוצאות הכספיות, המבוזבזות באין חשבון.
      ובאין אחריות, במשרד הבטחון.
      כולם חונקים את המשרד בגרון.
      משכורות מנופחות, תנאי שרות הקבע, הנלווים, לשכר, הפנסיה המנופחת של אנשי הקבע. אם זה קרבי, או ג'ובניקים הכל הולך חלק טוב ובזמן. כי אצלם אין דבר כזה שאין כסף לשלם, כי במשרד הבטחון
      חושבים שהמדינה היא פרה שלהם, ואפשר לחלוב אותה עוד ועוד.
      וכמו שביבי ניסה לחסוך בכל דבר, הוא העז, עם כל הכבוד לו לאלצם גם כן לחסוך. כדי שילמדו שאפשר גם אחרת.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    רק שברק לא יהיה שר בטחון

    דודי רם (סא''ל, 19/01/07 12:26

    רק שהאיש הזה שמכר לכל האנשים שהוא חכם ועכשיו הוא מוכר לציבור ש''למד לקח '' - לא יהיה שר בטחון.
    בן אדם שנכשל כלכך בגדול לא יכול לומר שלמד לקח ולחזור ולהיות שר בטחון.
    הוא ברח מלבנון!
    הוא השפיל את צה''ל ואת מדינת ישראל!
    הזהרו ממנו כמו מאש!
    תשאירו אותו לעשות כסף בהרצאות. שיעשה מילונים כמו שעשה עד עכשיו אבל לא יסכן אותנו.

    הגב לתגובה זו

    • ד''ר ברק חכם זו עובדה ומבין בבטחון יותר מכלכם יחד

      דינה, 19/01/07 12:53

      ביבי לא מגיע לגרב של ברק עובדה !

      הגב לתגובה זו

      • ברק היה מפקד ס מטכל -מבריק-ותו לא

        יהודה, 19/01/07 14:21

        אומרים שברק היה מפקד מבריק של סיירת מטכל אך בשאר תפקידיו מאז לא שמעתי שהבריק
        לא שמעתי שהיה מחט מבריק בשריון(תשאלו את יוסי פלד)לא היה מפקד אוגדה או אלוף פיקוד מבריק או רמטכל מבריק אלא התקדם בכח האינרציה של סיירת מטכל
        עד שנעצר כראש ממשלה לא מבריק (בלשון המעטה) אז מה אתם מתגעגים
        לנכה הרגשי הזה???

        הגב לתגובה זו

        • ''משקרה האסון, היכן אחריותו של המפקד ? היכן אומץ-לבו להודות בטעות

          דוד, 20/01/07 09:42

          ''משקרה האסון, היכן אחריותו של המפקד ? היכן אומץ-לבו להודות בטעות ולקחת אחריות ? תמיהה היא בעינינו ותשובה אַיִן''.

          משפחות שפרן, שילה, כהן וויכסלבאום

          הגב לתגובה זו

          • ''הבן נקבר אבל אסור שכך יקרה גם לאמת''

            יוכי, 21/01/07 10:14

            ''הבן נקבר אבל אסור שכך יקרה גם
            לאמת''
            יוכי שפרן מקיבוץ נצר-סִרני, אמו של שמרי זכרונו לברכה אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ''ל, אלעד שילה זכרונו לברכה, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה,
            אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה נהרגו בחורבן צאלים השני.

            הגב לתגובה זו

          • ''צאלים ב' זה פצע, זו היתה תפנית. נעשה כאן עוול מאד גדול''.

            עמירם, 21/01/07 10:16

            ''צאלים ב' זה פצע,
            זו היתה תפנית.
            נעשה כאן עוול מאד גדול.
            המערכת הגנה על עצמה על הגב שלי מאד חזק. זה שינה את השקפת עולמי על חלק מהצמרת, ומה ניתן לצפות מהם. הייתי אומר שבצאלים נסדק אצלי האמון האישי בכמה אנשים, שבשעת משבר אמיתי היפנו עורף. אז לראשונה חדרה בי ההכרה שהמערכת, כשזה לא נוח לה, תזרוק אותך לכלבים. עמד מאחרי אז בצבא רק אלוף אחד שהיה לו אומץ, עמי איילון. כל היתר ברחו כמו מאש. תמיד כשאני אורמ לאשתי: 'אני רץ וכולם אחרי', היא אומרת לי: 'כן, אבל במרחק שני קילומטר מהגב שלך'. זה היה המצב בצאלים''.

            הגב לתגובה זו

          • ''צה''ל לא יודע עד היום להגיד מי היה המפקד של תרגיל מחלקה.''

            עמירם, 21/01/07 10:17

            ''חמש משפחות איבדו את הבנים שלהן, ואף אחד לא היה מסוגל בשם הצבא להגיד להן:
            אני אחראי, זה היה האסון, מפקד התרגיל היה זה וזה. צה''ל לא יודע עד היום להגיד מי היה המפקד של תרגיל מחלקה. זו בושה !
            ועובדה שזה עדיין מבעבע. אני עוד לא החלטתי שהגיע הזמן לדבר על כל העניין. אני יכול הגיד רק דבר אחד בוודאות: אני היחידי שהגירסא שלו נתמכת במאת האחוזים לכל אורך הדרך במסמכים. אני היחידי שיכול לתמוך את הגירסא שלי פרט אחרי פרט. אני שגיתי שלא הלכתי לבג''ץ. הייתי זוכה שם בגדול''.

            הגב לתגובה זו

          • ''מתייחסים אלי כאל אוייבת העם. זו הרגשה איומה''

            יוכי, 21/01/07 10:47

            ''מתייחסים אלי כאל אוייבת העם.
            זו הרגשה איומה. אבל אני חושבת ששמרי היה רוצה שנילחם עבור האמת, ולכן אנו ממשיכים''.
            יוכי שפרן, אמא של שמרי זכרונו לברכה

            הגב לתגובה זו

        • לא התקדם בכוח האינרציה אלא עשה רבות לקידום עצמו - קיראו את יוסי פלד

          גימלאי.., 20/01/07 10:21

          ברק שהה ארוכות באזור לשכת ראש הממשלה מרגע שתפקידו הצבאי אפשר התקרבות לאיזור.
          דחף את עצמו, הרשים את הלא-מבינים שהיו אז בממשלה בידיעותיו ובאינטלקט שלו וכך זכה לקידום מטאורי, כשכל שלב מהווה אך מקפצה לשלב הבא...
          הוא הכניס הרבה פוליטיקה לצבא, שאפתנות, טורבו-קידום והכניס חזק את אופנת הכסת''ח.
          הכשלונות שלו התפוגגו ולא דבקו בו, כי ידע היטב להדביקם לאחרים בסומכו על מצפונם..
          פאשלה של העיתונות?
          כנראה שכן.
          כולם חשו עפר לרגליו בגלל ה''גאונות'' שלו....שכה טרח להפגין.



          הגב לתגובה זו

          • צהל בניצוחו של הרמטכ''ל אהוד ברק עשה ככל יכולתו כדי להשכיח את האסון

            פנינה, 21/01/07 10:58

            ''צה''ל, בניצוחו של הרמטכ''ל
            אהוד ברק עשה ככל יכולתו
            כדי להשכיח את האסון מתודעת הציבור''.

            משפחת ויכסלבאום הוריו, אחיו ואחיותיו של ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה.

            הגב לתגובה זו

        • ''שעומד קצין... ואיננו שותף למה שחשוב באותו הרגע זה לטפל בנפגעים''

          יוסי פלד, 21/01/07 04:59

          ''אני קראתי את החומר וכשעוסקים במין אסון שכזה אני לא מוכן אפילו להתייחס לאפשרות שזו פוליטיקה.
          שאלה: כלומר, אתה חושב שיש ממש בטענות ?
          תשובה: אינני יודע. אינני פוסק. אבל פורסמו דברים שהם בלי הגזמה הם באמת איומים, אם הם נכונים. ואינני יודע ואינני פוסק אם הם נכונים או לא. לא עולה על דעתי שיש מישהו שמסוגל לעשות מזה פוליטיקה.
          שאלה: מהיכרותך את הדמויות הפועלות אתה חושב שזה מתאים לרקורד הצבאי שלהם לנהוג כפי שמתואר שהם נהגו ?
          תשובה: תשמע, אנשים שמוזכרים שמה הם אנשים שעשו מעשים בשרות הצבאי שלהם ואנשים מסוג זה אמורים לא להיקלע למין מצב כזה של קבלת החלטות שגויות, כל כך
          דרמטיות, כל כך כואבות, כל כך קיצוניות. ושוב אני אומר: אינני יודע אם זה נכון. אבל עצם הפרסום שפורסם כפי שהוא פורסם הוא לא יכול להישאר ככה. אסור לו שיישאר כך. זה מחייב חקירה פעם נוספת אם כך. אני חושב קודם כל התייחסות של הנוגעים בדבר. שעומד קצין, לא חשוב מה דרגתו ואני חוזר ומדגיש, אם זה נכון או לא, ואיננו שותף למה שחשוב באותו רגע, זה לטפל בנפגעים.
          זאת הנקודה.''

          אלוף יוסי פלד בהתייחסו להתנהגותו, התנהלותו ולתיפקודו של הרמטכ''ל האהוד הברק בפרשת צאלים ב'.

          הגב לתגובה זו

          • איך וכיצד למד עודד תאומי את דמותו של האהוד הברק במחזה ''ערפל''

            דוד, 21/01/07 10:53

            שאלה: איך למדת אותו ?
            תשובה: ''יש לי שלוש תוכניות מוקלטות של שיחת ועידה עם ברק. אני צופה בהן המון. לא כדי
            לחקות אותו, אלא כדי לקרוא בעיניים שלו איזו הארה לגבי המבנה הנפשי של הדמות.
            לא מעניינת אותי ההקבלה הממשית למציאות''.
            שאלה: והיתה הארה כזו ?
            תשובה: ''כשהוא מספר למשעל שהוא לא ברח ממקום התאונה, הוא מתאר את המצב, ובתיאור
            שלו יש תחושה שהוא היה בהלם. הוא מביא דוגמא בראיון ואומר: ''תאר לך שאלוף
            הפיקוד היה נקרא לצומת בית ליד לאחר הפיגוע, האם התפקיד שלו היה לגשת לפצועים,
            או לוודא שהכל עובד נכון?''. פחות או יותר. ופתאום אמרתי:
            מה פתאום הוא מביא את הדוגמא הזו ?
            הוא הרי לא הגיע למקום אחרי האסון, הוא היה שם כל הזמן.
            אני חושב שהוא היה בהלם בשעה שקרה האסון, כי האופציה השנייה - שהוא לא היה
            בהלם ובאינסטינקט לא ניגש לפצועים - היא לא אנושית. במחזה זה המצב, למרות שאני
            לא מודה בזה כלפי חוץ''.

            מתוך ראיון עם עודד תאומי אשר גִלם במחזה ''ערפל'' את תפקידו של רב אלוף אבנר סלע, רמטכ''ל צאלים ב' (האהוד הברק) על איך וכיצד למד את דמותו ואת תפקידו.


            הגב לתגובה זו

          • ''ערך הלכידות היחידתית, מסורת היחידה ואחוות הלוחמים''

            בית דין צבאי, 21/01/07 10:56

            ''מתוך אחוות הלוחמים השוררת ביניהם הם גמרו אומר שלא להניח בידי עורכי הדין את החופש לקיים עימות. כאמור, הם מעדיפים לקיימו בעצמם, אם בכלל, באופן מבוקר, שלדעתם ישמור את ערך הלכידות היחידתית, מסורת היחידה
            ואחוות הלוחמים''.
            ההנמקה שנתן בית הדין הצבאי בפרשת חורבן צאלים ב' להחלטתם של רב סרן דורון וסרן דרור לפטר את עורכי הדין שלהם ולהגן על עצמם כפי שבאה לידי ביטוי בפסק הדין.

            הגב לתגובה זו

            • ''הפיקוד הבכיר ידע שאם יהיו בפנים עורכי-דין הם לא ייצאו נקיים מזה''

              שלמה, 21/01/07 11:03

              ''זה לא מוזר בכלל. לדעתי, הפיקוד הבכיר ידע שאם יהיו בפנים עורכי-דין, הם (הבכירים) לא ייצאו נקיים מהסיפור הזה''.

              שלמה כהן ממושב עמיעוז, אביו של אריק זכרונו לברכה אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ''ל : אלעד שילה זכרונו לברכה, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה, שמרי שפרן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה, נהרגו בחורבן צאלים השני.

              הגב לתגובה זו

        • הדרוזים חשבו שצריך להזכיר למי שלא זוכר זאת לתת כבוד במקום כזה

          אזרח, 21/01/07 10:45

          כשש שנים לאחר האירוע בצאלים ב' (אשר התרחש ב-1992), הגיע לראשונה אהוד ברק לאזכרה של ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה בבית הקברות הצבאי בקרית שאול. מה היית מצפה מרמטכ''ל לשעבר אשר מעורבותו בצאלים ב' היתה כה כבדת-משקל, כה מכריעה, כה חמורה, כה מבישה, כה מחפירה וכה שלילית ? מה היית מצפה מאדם ומרמטכ''ל לשעבר כאשר הוא מגיע לאזכרה ?
          טרם שאתחיל בתיאור התמונה שנחקקה (לא רק בלבי) אומר את הדברים הבאים. גם אחרי נסיכים ורוזנים, הולכים ברגל ולא מגיעים ברכב. כשהנשיא קנדי נרצח, ב-22 בנובמבר, 1963, הלכו אחרי ארונו, אשר הונח על כירכרה, ברגל. אותם דברים נכונים גם לגבי הנסיכה דיאנה. זמן ההליכה משער בית-הקברות הצבאי בקרית-שאול ועד לחלקת קברו של ערן ויכסלבאום זיכרונו לברכה הוא בערך 5 דקות. אלו המגיעים לאזכרה, לכל אזכרה, שואלים וודאי את עצמם, תוך כדי הליכתם, מה ארע ? מדוע הם שם ? למה הולכים הם ברגל ? למי באו לחלק כבוד ? למה הגיעו ? מה קרה ? לכבוד מי הם שם ? את זכרו של מי הם מכבדים בנוכחותם במקום ? מה הקשר הסיבתי שלהם לנושא ומהי שייכותם שלהם לאירוע ?
          באותה אזכרה, הגיע האהוד הברק בנסיעה עם רכבו עד מרחק של מטרים ספורים בלבד מן הקבר. רכב גדול, ממנו יוצא איש קטן ופלאפון בידו. בית העלמין, כידוע, נקרא אף בשם בית-העולם או בית הדממה. האהוד הברק שוחח בחופשיות בטלפון הסלולרי שלו, משל הוא נמצא בקניון ומרכז מסחרי סואן, שוֹקֵק והוֹמֶה מאדם, כאילו אין זו אזכרה וכאילו אין מדובר בבית קברות צבאי . משל אין איש בעולם (ובבית הקברות) מלבדו. כל זאת כאשר רעייתו (אז) הנאה והמטופחת נאווה, צופה בו גם. חשבתי לתומי, להבדיל אלף אלפי הבדלות, כי כאשר אתה יוצא, למשל, לטיולים רגליים של החברה להגנת הטבע, מבקשים ממך לכבות רדיו טרנזיסטורים ולהתייחד עם הטבע ועם הדממה. לא כל שכן כאשר מדובר בבית קברות (לא כל שכן בית קברות צבאי, לא כל שכן כאשר מדובר גם ברמטכ''ל לשעבר). במהלך האזכרה עצמה, העמיד עצמו האהוד הברק סמוך מאד לקבר, ממש ליד המשפחה, גבוה-גבוה מעל האחרים אשר עמדו על המשטח המרוצף למטה, מתחתיו. עם תום האזכרה, גם את זוכר אנכי כאילו ארע אתמול, ''רדף'' האהוד הברק, תוך הפגנת חֲנוּפָּה יתרה, אחרי יוכי (אמא של שמרי) תוך שהוא מושך לה כל העת בקוּקוּ שלה.
          שלמה כהן, אביו של אריק זיכרונו לברכה, ספר לי את הדברים הבאים בהתייחסו לנאמר . לדרוזים בדליית אל כרמל, יש אתר הנצחה. הדרוזים השכילו לבנות אותה כך שגובה הכניסה נמוך מאד. בערך בגובה של ילד קטן. כאשר מגיע מישהו למקום וחפץ להיכנס לתוכו, חייב הוא להתכופף. הדרוזים חשבו, על מה שאנחנו כיהודים כנראה לא חשבנו, שצריך להזכיר למי שלא זוכר זאת, להתייחס בכבוד ולתת כבוד במקום כזה.


          הגב לתגובה זו

      • דינה, האם זו רמתך? כנראה, וזה חבל.

        pini, 19/01/07 16:10

        מה זה להשוות אדם לגרב של מישהו?
        ואני דווקא מעריכה מאד, מאד את ביבי. גם ביבי היה בסיירת מטכ''ל,
        עם אחיו ז''ל יוני. ולא עשו שניהם רעש וצלצולים, כמו ברק. אלה עשו את מה שהיה צריך לעשות בשקט ובצינעה.
        ולידיעתך, אינני יודעת עד כמה ברק
        הבריק באמת בצבא, כי עטורים שהוא קיבל, מקבלים גם אלה שדוחפים מרפקים היכן שצריך.
        האמיני לי, אני מדברת מתוך ניסיון.
        ובנוסף, תשלימי עם זה שביבי חכם, הגון ויודע את כל המלאכה בניהול המדינה, מצויין. ואת זה אין לברק.
        ראי את הבחירה ''המוצלחת'' של האזרחים, שבחרו בקדימה הרעה.
        האם לאלו מנהיגים, פיללנו?

        הגב לתגובה זו

        • ''והוא (האהוד הברק) התנהג אלינו כאנשים שלא מבינים מה קורה עם עצמם ''

          שרה, 20/01/07 09:41

          ''שאהוד ברק שיבוא ויגיד את האמת סוף כל סוף כי אותנו הוא הוליך בעד האף. אמנם הוא קיבל אותנו בלשכתו בחביבות, בלחיצת יד חמה, אבל הוא סובב אותנו והוא לא אמר דבר והוא התנהג אלינו כאנשים שלא מבינים מה קורה עם עצמם ולא מבינים מה קורה עם הצבא, אבל אנחנו למרות היותנו הורים שכולים, אנשים, באמת, שחיינו מאז האסון קשים מנשוא, אנחנו בעניינים. אנחנו נולדנו פה וגדלנו פה במדינה הזאת. אנחנו שרתנו בצבא ואנחנו יודעים טוב מאד מה קורה בצבא, מה קורה במדינה ולמרות כל מה שעבר עלינו וכל מה שעובר עלינו... אנחנו בעניינים''.
          יוכי שפרן מקיבוץ נצר-סִרני, אמו של שמרי זכרונו לברכה אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ''ל - אלעד שילה זכרונו לברכה, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה, אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה, נהרגו בחורבן צאלים השני.

          הגב לתגובה זו

          • ''באו אלי עם המינוי, חשבו שהעסק גמור''.

            אורי, 21/01/07 10:05

            ''...הם באו ואמרו לי על המינוי, וככה נתנו לי להבין ש''בזה אנחנו מבינים שהפרשה נגמרה''. באו אלי עם המינוי, חשבו שהעסק גמור.
            אמרתי להם שאני לא אוציא את זה החוצה, אבל אמרתי:
            חבר'ה, העסק לא גמור''.

            אלוף עמירם לוין בעדותו על אסון צאלים ב'.




            הגב לתגובה זו


            צהל בניצוחו של הרמטכ''ל אהוד ברק עשה ככל יכולתו כדי להשכיח את האסון
            פנינה, תל-אביב, 20/01/07 11:55
            ''צה''ל, בניצוחו של הרמטכ''ל
            אהוד ברק עשה ככל יכולתו
            כדי להשכיח את האסון מתודעת הציבור''.

            משפחת ויכסלבאום הוריו, אחיו ואחיותיו של ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה.

            הגב לתגובה זו

            • ''שמרי, חמוד שלי, ילד זהב. ילד יפה, אוהב אדם, אוהב הכל.''

              יהודית, 21/01/07 10:33

              ''שמרי, חמוד שלי, ילד זהב. ילד יפה, אוהב אדם, אוהב הכל. כל כך אהבתי אותך. אני נפרדת ממך, אבל אבקר אותך הרבה. אני מבטיחה לך, שאמשיך לעשות ארוחת ערב, הכסא שלך יעמוד ריק ואני אחשוב עליך''.

              יהודית, סבתא של שמרי זכרונו לברכה אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ''ל, אלעד שילה זכרונו לברכה, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה, אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה נהרגו באסון צאלים השני.

              הגב לתגובה זו

            • אֱלִיפֶלֶט

              נתן ואלכסנדר, 21/01/07 10:48

              אֱלִיפֶלֶט

              נְזַמֵּר נָא אֶת שִיר אֱלִיפֶלֶט
              וְנַגִּידָה כּוּלָּנוּ בְּקוֹל:
              כַּאֲשֶר עוֹד הָיָה הוּא רַק יֶלֶד,
              כְּבָר הָיָה הוּא בִּיש-גַּדָּא גָדוֹל.
              בּוֹ שְכֵנִים וּשְכֵנוֹת דִּיבְּרוּ דוֹפִי
              וְאָמְרוּ: ''שוּם דָּבָר לא יוֹעִיל –
              אֱלִיפֶלֶט הוּא יֶלֶד בְּלִי אוֹפִי,
              אֵין לוֹ אוֹפִי אֲפִילוּ בְּמִיל....''

              אִם גּוֹזְלִים מִיָּדָיו צַעֲצוּעַ
              הוּא נִשְאָר מְבוּלְבָּל וּמְחַיֵּיך,
              מְחַיֵּיך בִּבְלִי דַּעַת מַדּוּעַ
              וְכֵיצַד, וּבְשֶל מַה זֶה, וְאֵיֵך.

              וְנִדְמֶה כִּי סְבִיבוֹ – זֶה מוּזָר,
              אָז דְּבַר-מָה הִתְרוֹנֵן כּה וָשָר.

              בְּלִי מַדוּעַ וּבְלִי כֵּיצַד
              בְּלִי הֵיכָן וּבְלִי אִיך וְלָמָה,
              בְּלִי לְאָן וּמֵאֵיזֶה צַד,
              בְּלִי מָתַי וּבְּלִי אָן וְכַמָּה.
              כִּי סָּבִיב כְּכִּינוֹר וְחָלִיל
              מַנְגִינָה מְאִירָה מְצַלְצֶלֶת,
              אִם נַסְבִּיר לְךָ – מַה זֶּה יוֹעִיל.
              אֵיזֶה יֶלֶד אַתָּה, אֱלִיפֶלֶט.

              בְּלֵיל קְרָב בִּרְעוֹם אֵש מְזַנֶּקֶת,
              בֵּין אַנְשֵי הַפְּלוּגָה קוֹל עָבַר ;
              הָעֶמְדָּה הַקִּידְמִית מְנוּתֶּקֶת,
              מְלַאי תַחְמוֹשֶת אָזַל בָּהּ מִכְּבָר !
              אָז הִרְגִּיש אֱלִיפֶלֶט, כְּאִילּוּ
              הוּא מוּכְרָח אֶת הַמְּלַאי לְחַדֵּש,
              וְכֵיוָון שֶאֵין אוֹפִי בְּמִיל לוֹ –
              הוּא זָחַל כָּך יָשָר מוּל הָאֵש.

              וּבְשוּבוֹ מְהוּמָם וּפָצוּעַ
              הִתְמוֹטֵט הוּא, כָּרַע וְחִיֵיך,
              הוּא חִיֵּיך בִּבְלִי דַעַת מַדּוּעַ
              וְכֵיצַד וּבְשֶל מָה זֶּה, וְאֵיךְ.
              וּבְלִיבּוֹת חֲבֵרָיו, זֶה מוּזָר,
              אָז דְּבַר-מָה הִתְרוֹנֵן כּה וָשָר.

              בְּלִי מַדוּעַ וּבְלִי כֵּיצַד
              בְּלִי הֵיכָן וּבְלִי אִיך וְלָמָה,
              בְּלִי לְאָן וּמֵאֵיזֶה צַד,
              בְּלִי מָתַי וּבְּלִי אָן וְכַמָּה.
              כִּי סָּבִיב כְּכִּינוֹר וְחָלִיל
              מַנְגִינָה מְאִירָה מְצַלְצֶלֶת,
              אִם נַסְבִּיר לְךָ – מַה זֶּה יוֹעִיל.
              אֵיזֶה יֶלֶד אַתָּה, אֱלִיפֶלֶט.

              וּבַלַּיְלָה חָבוּש קַסְדַּת פֶּלֶד,
              אַט יָרַד הַמַּלְאָךְ גַּבְרִיאֵל
              וְנִיגַּש לִמְרַאֲשוֹת אֱלִיפֶלֶט,
              שֶשָכַב בַּמִּשְלָט עַל הַתֵּל.
              הוּא אָמַר: ''אֱלִיפֶלֶט, אַל פַּחַד,
              אֱלִיפֶלֶט אַל פַּחַד וָחִיל,
              בַּמָּרוֹם לָנוּ יֵש מִמְּךָ נַחַת –
              אַף שֶאֵין לְךָ אוֹפִי בְּמִיל...''.

              זֶהוּ זֶמֶר פָּשוּט גַּם תָּמוּהַּ
              אֵין רֵאשִית לוֹ וְסוֹף וְהֶמְשֵךְ,
              זִיּמַּרְנוּהוּ בְּלִי דַעַת מַדּוּעַ
              וְכֵיצַד וּבְשֶל מַה זֶּה, וְאֵיךְ.

              זִיּמַּרְנוּהוּ סְתָם כָּךְ, זֶה מוּזָר,
              כִּי דְבַר מָה הִתְרוֹנֵן כּה וָשָר.

              בְּלִי מַדוּעַ וּבְלִי כֵּיצַד
              בְּלִי הֵיכָן וּבְלִי אִיך וְלָמָה,
              בְּלִי לְאָן וּמֵאֵיזֶה צַד,
              בְּלִי מָתַי וּבְּלִי אָן וְכַמָּה.
              כִּי סָּבִיב כְּכִּינוֹר וְחָלִיל
              מַנְגִינָה מְאִירָה מְצַלְצֶלֶת,
              אִם נַסְבִּיר לְךָ – מַה זֶּה יוֹעִיל.
              אֵיזֶה יֶלֶד אַתָּה, אֱלִיפֶלֶט.

              מילים: נתן אלתרמן
              לחן: אלכסנדר ארגוב


              הגב לתגובה זו

      • ''עלבו בנו קשות. צה''ל שומר על עצמו, אבל לא בדרך הנכונה''

        נחמה, 19/01/07 19:35

        ''עלבו בנו קשות. צה''ל שומר על עצמו, אבל לא בדרך הנכונה, אלא על ידי כיסוי ושמירה על אנשים שעשו מעשים שלא ייעשו. וכשאנו כבר שקועים עמוק באבלנו הכבד מנשוא, איש מהנוגעים בתרגיל לא היה מסוגל לקחת אחריות, שהיא מאבות חינוכנו כאזרחי ישראל וכאנשי צבא, האומרים: אחרי !
        באמון שנתנו בצבא, עודדנו את ילדינו להתנדב לחיל קרבי ולצה''ל שנתנו בו אמון מלא. צה''ל היה בשביל בני-שמרי, בית שני, ובית הוא משפחה. והיום משפחה זו מתעלמת מלקיחת אחריות ובועטת במוסריות, כשמאחוריה גב חזק המגן על עצמו, דרך הגנה על קצינים שהורשעו בגרימת מוות בהתרשלות. עלבו בנו קשות.
        בית המשפט הצבאי, שעל מעשה כה ברור בחומרתו, נתן עונש כה פשוט בעליבותו. עלב בנו קשות התובע הצבאי הראשי, בנימוקיו הלא משכנעים, כדבר איש מבוגר לילדים קטנים וטיפשים, שאינם יודעים ואינם מבינים דבר. והרי כבר גדלנו והחכמנו וחקרנו ויודעים אנו, ההורים השכולים, כי התרגיל לא היה מהמורכבים והמסובכים (ציין זאת האלוף שחק בעדותו), כי סיירת מטכ''ל כחלק מרוטינה, עובדת בתקופות מסויימות תחת לחץ ועומס ולוחמיה יודעי עייפות בעיתות הכנה ולקראת ביצוע, כי אין שום התחשבות ברגשות ההורים ובאמירותיהם, ולפתע פתאום אנו צד בגזר הדין, ועוד שהתצ''ר אומר רק חצאי אמיתות, כי את בקשתנו להורדת הדרגות לא ציין - אין אנו דורשי נקם, ואנו תקווה, שגורמי-מות-בנינו לא ישובו לפקד בכל דרך שהיא, ויקחו אחריות, ואם לא יצליחו להעמיס על עצמם את הנ''ל כפי שנתן להם דוגמא מפקד היחידה לשעבר עמוס, יעניקו להם את האחריות מפקדי הצבא שזהו תפקידם ויערכו נגדם הליך פיקודי. בית המשפט הצבאי יצר מושג חדש של איפה ואיפה צה''ל כולו מחד וסיירת מטכ''ל מאידך''.
        יוכי שפרן מקיבוץ נצר-סִרני, אמו של שמרי זכרונו לברכה אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ''ל, אלעד שילה זכרונו לברכה, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה, אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה נהרגו בחורבן צאלים השני.
        • אב בית הדין במשפט צאלים היה שכנו בכוכב יאיר וידידו של הרמטכ''ל, רב אלוף האהוד הברק, השופט ד''ר עודד מודריק

        הגב לתגובה זו

        • ''הייתי בהלם...כל המסקנות הן בניגוד לעובדות.''

          עמירם, 20/01/07 15:21

          ''הייתי בהלם...
          כל המסקנות הן בניגוד לעובדות.
          אני הגשתי למעלה מ270- מסמכים.
          כולם סותרים את הגירסא של אמ''ן...
          אז הפצ''ר (אילן שיף) החליט פשוט
          לא לצרף את המיסמכים לדו''ח...
          דברים איומים''

          אלוף עמירם לוין לאחר קבלת דו''ח הפצ''ר אילן שיף בנושא צאלים ב'.

          הגב לתגובה זו

          • ''אם כל אחד שהעיד שקר, אני אעמיד אותו לדין אז מה אני אעשה בסוף?''

            עודד, 21/01/07 10:30

            ''הפצ''ר (אילן שיף) אמר לי בארבע עיניים: אם כל אחד שהעיד שקר,
            אני אעמיד אותו לדין,
            אז מה אני אעשה בסוף?''

            אלוף עמירם לוין בעדותו בפרשת חורבן צאלים ב'

            הגב לתגובה זו

            • הוא (הפצ''ר אילן שיף) פחד שפה יהיה סמאטוכה לא נורמלית...מלחמת עולם!

              עמירם, 21/01/07 10:40

              מתוך עדות של עמירם לוין, בה הוא מספר על מסמך בן 70 עמודים שנמסר, בין השאר, לראש הממשלה המנוח מר יצחק רבין ז''ל ולרמטכ''ל לשעבר האהוד הברק.

              ''הרמטכ''ל אמר בוועדת עינן
              שאני הייתי המפקד, ובמצ''ח אמר משהו אחר. את אורי (שגיא) ודורון (מפקד היחידה) תפסו במצ''ח בשקרים. אבל להם היה קלף: הנה הרמטכ''ל אמר בוועדת עינן כך וכך... אם אני משקר (שגיא ו/או דורון)
              אז גם הרמטכ''ל משקר...
              ופה הפצ''ר בבעייה.
              אורי נתן לו להבין שהוא בצרה גדולה מאד עם הרמטכ''ל - אם אני (שגיא) משקר, גם הרמטכ''ל משקר.
              הוא (הפצ''ר אילן שיף) פחד שפה יהיה סמאטוכה לא נורמלית... מלחמת עולם!''

              אלוף עמירם לוין בעדותו בפרשת צאלים ב'

              הגב לתגובה זו

      • דינה. דינה הקטנה.

        שאולי ס, 19/01/07 19:48

        טעות בידך, לחשוב, שברק הוא ד''ר.
        כמו שהוא לא עוד הרבה דברים אחרים. הוא היה איש צבא, כןןןן. וטו לא. באזרחי, הוא כישלון. פרט לעצמו. תראי איך השומן ניגר מפניו, ממש מגעיל, זה מזכיר לי את פואד, בדיוק כמוהו, השומן המבריק שעל פניהם, נראה שומן ''לא כשר''. והמבין יבין.

        הגב לתגובה זו

      • ''לא אלה נורמות ההתנהגות, שלהן ציפינו ממפקדים בסיירת.''

        נורית, 21/01/07 04:57

        ''מעולם לא ביקשנו מהעומדים לדין, אלא לקבל אחריות פיקודית. לא אלה נורמות ההתנהגות, שלהן ציפינו ממפקדים בסיירת. אנחנו עודדנו את בנינו לשרת ביחידה, שבה מפגינים ראש גדול ולוקחים אחריות, בטוב וברע. לא ביחידה שבה מפקדים מקבלים ציונים לשבח בעת הצלחה, אולם מתנערים מאחריות בעת כשל, כשאחריותם אינה מוטלת בספק''.
        משפחות שפרן, שילה, כהן וויכסלבאום

        הגב לתגובה זו

        • ''אנחנו בצה''ל לא תיחקרנו וגם לא נתחקר מה קרה בהיבט המקצועי. ''

          דבורה, 21/01/07 10:08

          ''אני בצער רב קובע, שאנחנו לא יכולים להתייצב (מול ההורים) ולומר ש(אנחנו) יודעים מה קרה שם באמת. אנחנו בצה''ל לא תיחקרנו וגם לא נתחקר מה קרה בהיבט המקצועי. כשאני אעזוב את תפקידי אני אגיד: הפיקוד הבכיר הזיק פה לשדרת פיקוד עצומה בצבא. הנזק הגדול - שאנחנו לא יכולים להסתכל למפקדים ביחידה (סיירת מטכ''ל) בעיניים... לתחושתי, לעולם גם לא נברר מה היה באמת בהיבט המקצועי''.

          אלוף אורי שגיא בבית הדין הצבאי בעדותו על פרשת צאלים ב'.

          הגב לתגובה זו

          • איך יכול להיות שאנשים שעומדים לדין באשמה כה חמורה יפטרו את פרקליטיהם

            סמי, 21/01/07 11:01

            ''חשבנו שזה מוזר מאד. איך יכול להיות שאנשים שעומדים לדין באשמה כה חמורה יפטרו את פרקליטיהם ? הרי גם אדם שמשוכנע במאה אחוז בצידקתו ישכור עורך דין, במצב כזה''.

            סמי ויכסלבאום, אבא של ערן ויכסלבאום אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ''ל - אלעד שילה זכרונו לברכה, שמרי שפרן זכרונו לברכה, אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה, נהרגו בחורבן צאלים השני.


            הגב לתגובה זו

        • ''חובתו של אב לדעת כיצד נהרג בנו''

          שאול, 21/01/07 10:21

          ''חובתו של אב לדעת כיצד נהרג בנו''
          שאול שילה מקיבוץ גבעת-ברנר, אביו של סגן אלעד שילה זכרונו לברכה, אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ''ל, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה, שמרי שפרן זכרונו לברכה, אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה, נהרגו בחורבן צאלים השני.

          הגב לתגובה זו

          • הַחוֹל יִזְכּוֹר אֶת הַגַּלִּים

            נתן ונחצ'ה, 21/01/07 10:38

            הַחוֹל יִזְכּוֹר אֶת הַגַּלִּים, אֲבָל לַקֶצֶּף אֵין זוֹכֵר
            זוּלַת הַהֵם, אֲשֶר עָבְרוּ עִם רוּחַ לַיְלָה מְאַחֵר
            מזִיכְרוֹנָם הוֹא לְעוֹלָם לא יִימָחֶה,
            לא יִימָחֶה.

            הַכּל יָשוּב אֶל הַמְצוּלוֹת, זוּלַת הַקֶצֶּף הַלָבָן
            נֵרוֹת הַלַיְלָה דָּעֲכוּ, הַיְדִידוּת, הַאַהֲבָה
            הַנְעוּרִים, שֶבָּאוּ פֶּתַע אֶל סוֹפָם.

            כָּמוֹהוּ גַּם, עַל חוֹף לִבָּם, רַטָט אָז מַשֶהוּ חִיוֵּור,
            וְהֵם רָשְמוּ בְּתוֹך הַחוֹל, כְּשֶהַיָרֵחַ העוֹבֵר
            הֵאִיר פִתְאוֹם, פָּנִים זָרוֹת וּשְחוֹק רָפֶה.

            הַכּל יָשוּב אֶל הַמְצוּלוֹת, זוּלַת הַקֶצֶּף הַלָבָן
            נֵרוֹת הַלַיְלָה דָּעֲכוּ, הַיְדִידוּת, הַאַהֲבָה
            הַנְעוּרִים, שֶבָּאוּ פֶּתַע אֶל סוֹפָם.

            היו שָם קוֹנְכִיּוֹת רֵיקוֹת, שֶנַהֲמוּ קִינָה שֶל יָם,
            ובֵּית עָלְמִין עַל הַגְבָעוֹת
            וְשְנַיִים שֶחָלְפוּ דוּמָם
            בֵּין החָצָב וְהַקְבָרִים וְהַשִקְמָה.

            הַכּל יָשוּב אֶל הַמְצוּלוֹת, זוּלַת הַקֶצֶּף הַלָבָן
            נֵרוֹת הַלַיְלָה דָּעֲכוּ, הַיְדִידוּת, הַאַהֲבָה
            הַנְעוּרִים, שֶבָּאוּ פֶּתַע אֶל סוֹפָם.

            מילים: נתן יונתן
            לחן: נחום היימן

            הגב לתגובה זו

    • שתעשה חצי ממה שברק עשה למען המדינה

      אודי גם (אל''מ), 19/01/07 13:04

      תתקשר
      גם אם הוא לא מתאים לפי דעתך.
      אם רק היית יודע כמה הוא סיכן אם חייו כדי שאנשים מגעילים כמוך יזכו לחיות כאן.
      פראייר... היה יכול לעשות כסף במקום לעזור לנו....

      הגב לתגובה זו

      • סיפור מהחיים:

        שיריונר, 19/01/07 16:01

        כידוע יש חטיבת שריון סדירה שמספרה ( xx1 )( עקב בטחון שדה אני ל-א מציין את שתי הספרות הראשונות.).

        ברק ,בהיותו מח''ט החטיבה ( נהג לומר:'' החטיבה זה xx'' רגילים'' ויש 1 ,שזה אני''....
        .אני ל-א מוכן להלחם ,כאשר הוא המוביל.....

        הגב לתגובה זו

      • ''אני רצתי לפצועים. אהוד לא ניגש.''

        עמירם, 19/01/07 19:32

        ''אני רצתי לפצועים.
        אהוד לא ניגש.
        היו שני פצועים שזה הרתיח אותם.
        אני לא הסתכלתי עליו.
        לא יודע מה הוא עשה.
        אולי דבר בפלאפון,
        אבל לא ניגש אולי היה בהלם''.

        אלוף עמירם לוין בהתייחסו להתנהגותו של הרמטכ''ל האהוד הברק בצאלים ב'.





        הגב לתגובה זו

        • ''הסתכל איך שמטפלים, הסתכל על איך שמתרוצצים. הוא פשוט עמד ולא זז''

          יעקב, 20/01/07 15:20

          ''זה שאמרו שברק דיבר בטלפון זה לא נכון. הוא עמד שם עם פרצוף רציני והוא פשוט הסתכל.
          הסתכל איך שמטפלים, הסתכל על איך שמתרוצצים. הוא פשוט עמד ולא זז וממה שאני ראיתי הוא לא דיבר בפלאפון ולא בקשר. ממה שאני ראיתי, הוא לא ניהל בפועל את פינוי הפצועים ולא פיקד על האירוע''.

          יעקב, לוחם בסיירת מטכ''ל

          הגב לתגובה זו

          • ''לא עשה כלום''

            חזי, 21/01/07 04:56

            ''לא עשה כלום''

            הגיע הזמן, שמישהו שלא היה בצאלים כאשר אירע שם האסון ייצג את כל מי שלא היו שם אך יודעים בדיוק איך התנהג הרמטכ''ל אז. צריך רק להסתמך על מה שאהוד ברק בעצמו אמר, ומה שאמר מתאים למה שאמרו האחרים שהיו שם, אלופים ופחות מאלופים.
            אני יודע שהוא דיבר אמת כי מה שאמר הוא בהחלט לא לטובתו, מעיד על אופיו ומחדד את השאלה, מיהו האיש הרוצה עכשיו להיות ראש הממשלה.
            ברק אמר שהוא לא ברח ולא הפקיר פצועים. יש להניח שבאמת לא ברח, ואין ספק שלא הפקיר פצועים. הוא לא היה יכול להפקיר כי הפצועים היו בידיים נאמנות. מה כן עשה ? הוא לא עשה כלום. וזהו לבו של העניין. על פי דבריה של מבקרת המדינה, ברק הציג לפניה עמדה חד משמעית: הוא נהג כפי שנוהג רמטכ''ל, והיה עליו לעסוק ב''קשירת קצוות''.
            אבל ממתי רמטכ''לים קושרים קצוות ? ובייחוד באירוע כזה, כשמסביב המוני קושרי קצוות פוטנציאליים, והיחידה הצבאית היא אירגון מיומן ומשופשף – סיירת מטכ''ל ? מה היה שם לקשור ? היה צריך לדווח על האסון, להזעיק מסוקים לחילוץ, להורות אולי על תיגבור האמצעים הרפואיים ולהכניס לכוננות בתי-חולים. האם מישהו מאמין שהיה צריך רמטכ''ל שלם בשביל כל הדברים האלה ?
            לעומת זאת, יש לשים לב מה עשו האלופים שהיו שם: אורי שגיא, עמירם לוין ושמואליק ארד רצו אל הפצועים, עזרו לחבוש, עודדו, פשוט כרעו לידם, כי גם כשכואב נעים שאלוף מחזיק לך את היד ואומר כמה מילים של בן אדם נבוך.
            בן אדם, זו מלת המפתח, ואני מציע שבנקודה זו נפסיק לחקור ונסיק את המסקנה היחידה המתחייבת מן האירוע ומהתנהגות הרמטכ''ל של אז: הוא פשוט לא בן אדם.
            תרבות הניסוח שלי בעניינים כגון אלה היא נטולת רחמים ולקוחה מהלקסיקון הבדוק והמדוייק של הדור שאליו אני שייך ושל הסביבה הצבאית שבה גדלתי. אני מכיר היטב ומקרוב את הרמטכ''לים שבאו מהסביבה ההיא, ושלא יבלבלו לי את המוח על מצבים היפותטיים. מוטה ורפול ומוישה וחצי ודן שומרון לא היו סוגרים שום קצוות ולא מדווחים לאף אחד. הם היו הדוגמא שלפיה נהגו אורי ועמירם ושמואליק.
            העובדות ברורות: אהוד לא ברח, הוא עמד שם שלוב ידיים. אין לי ספק שהיה מזועזע, אך הוא לא לכלך את הידיים ולא כרע על מנת לעודד. מי שלא יבחר בו בגלל זה להיות ראש ממשלת ישראל, או שהוא עדיין רוצה את נתניהו, או שהוא סתם יפה נפש, או שהוא דוגל באימרה הרומית, שמדבר אחד מסיקים על כל היתר.

            חזי שלח
            תל-אביב


            הגב לתגובה זו

            • הרמטכ''ל (האהוד הברק) מטיל צל כבד על המינהל התקין בצה''ל''

              עמוס, 21/01/07 10:10

              ''הרמטכ''ל, בהתחמקותו ובהסתרת נוכחותו במקום האסון, באי-יישום מסקנות וועדת עינן שהוא עצמו מינה ובבחירת עיתוי פירסום המסקנות ביום ובשעה של חתימת הסכם ההכרה ההיסטורי עם אש''ף, מטיל צל כבד על המינהל התקין בצה''ל''.

              משפחת ויכסלבאום הוריו, אחיו ואחיותיו של ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה אשר יחד עם ארבעת חבריו לוחמי סיירת מטכ''ל, שמרי שפרן ז''ל, אריק כהן ז''ל, אלעד שילה ז''ל ושרון תמיר ז''לנהרגו בצאלים ב'.

              הגב לתגובה זו

            • ''לא ייתכן שהבכירים יתחמקו מאחריות. מה לומדים מכך החיילים הצעירים ?

              רני, 21/01/07 10:27

              ''אנחנו לא מחפשים נקמה, אבל לא ייתכן שהבכירים יתחמקו מאחריות.
              מה לומדים מכך החיילים הצעירים ?''

              רני שפרן מקיבוץ נצר-סִרני, אביו של שמרי זכרונו לברכה אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ''ל - אלעד שילה זכרונו לברכה, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה, אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה, נהרגו בחורבן צאלים השני.

              הגב לתגובה זו

            • ''היום, שנה וחצי לאחר האסון, לא בוצע בצה''ל תחקיר מיבצעי-פיקודי''.

              איציק, 21/01/07 10:35

              ''היום, שנה וחצי לאחר האסון,
              לא בוצע בצה''ל תחקיר מיבצעי-פיקודי''.

              מתוך פסק הדין בפרשת אסון צאלים ב'

              הגב לתגובה זו

            • ''לא נשב בשקט עד אשר כל האמת תצא לאור''

              שלמה, 21/01/07 10:42

              ''לא נשב בשקט עד אשר כל האמת
              תצא לאור. אני אהפוך את העולם
              עד אשר מר רבין והממשלה שלו יקימו וועדת-חקירה''.

              שלמה כהן ממושב עמיעוז, אביו של אריק זכרונו לברכה אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ''ל : אלעד שילה זכרונו לברכה, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה, שמרי שפרן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה, נהרגו בחורבן צאלים השני.

              הגב לתגובה זו

          • ''הוא עמד אולי 5 מטר ממני, עם ידייים שלובות, הביט מסביב ולא עשה כלו

            יעקב, 21/01/07 10:09

            ''היה פיצוץ חזק, מפחיד נורא. פתחתי את האוזניים ורצתי חמישה מטר הצידה. היה ענן של עשן, ואז, כשהוא לאט-לאט זז עם הרוח, ראיתי את אחד החברה קופץ על רגל אחת, כל הלחי שלו היתה שסועה, והתחילו צעקות, 'זה אמיתי, זה אמיתי, תרוצו לקרוא לעזרה'. די מהר הגיעו לשטח שלושה תצפיתנים שהיו הכי קרובים, והקודקודים* - אלוף אורי שגיא, ראש אמ''ן, אלוף עמירם לוין, וסגן אלוף דורון, מפקד היחידה. כולם רצו לעזור לפצועים, כי לקח זמן לצוות הרפואי להגיע לאיזור האימונים. היה שם גם הרמטכ''ל, אהוד ברק, הוא עמד אולי חמישה מטר ממני, עם ידיים שלובות, בתנוחה אופיינית לו, הביט מסביב ולא עשה כלום. המוח התפוצץ לי, לא שלטתי בעצמי. צעקתי לו – ''מה אתה עושה יא'מניאק, בוא תעזור, החברים שלי מתים פה''. אבל אהוד לא זז. תבינו, אהוד בשבילנו זה דמות, זה מיתוס, זה מנהיג - ועוד מישהו שגדל ביחידה... אני לא יכול לשכוח לו את זה''.

            יעקב, לוחם בסיירת מטכ''ל.

            הגב לתגובה זו

          • בלדה לחובש

            נצר ואלמגור, 21/01/07 10:24

            בלדה לחובש

            הם התקדמו לאט, הכל היה רגוע,
            מנגד הנהר וגומא מרשרש.
            פתאום רעם ברק, אחד צעק: פצוע !
            אני כבר בא – ענה לו החובש.
            עלינו על מוקש ! – צעק אז הפצוע,
            אני כאן לצדך – ענה לו החובש.

            ברד של אש ניתך, ברד כבד קטוע,
            מעבר לנהר, לגומא הרוחש.
            השאירו אותי כאן – בקש אז הפצוע.
            עזוב שטויות – ענה אז החובש.
            תציל את עצמך – בקש אז הפצוע.
            אני נשאר אתך – ענה לו החובש.

            והם נותרו שניהם, והשדה פתוח.
            והם נותרו שניהם, והם גלויים לאש.
            אנחנו אבודים – מלמל אז הפצוע.
            אחוז בי טוב – ענה לו החובש.
            נפצעת גם אתה – מילמל אז הפצוע.
            עזוב זה לא נורא – ענה לו החובש.

            האש כבדה, כבדה ! קשה, קשה לנוע.
            רק לא להתייאש, רק לא להתייאש.
            אזכור אותך תמיד – נשבע אז הפצוע.
            רק לא ליפול – מילמל אז החובש.
            שלך עד יום מותך – נשבע אז הפצוע.
            היום הוא יום מותי – ענה לו החובש.

            פתאום ענן-אבק, פתאום עלתה הרוח.
            וצל על הקרקע, והוא קרב, רועש.
            ניצלנו ! הם באים ! – יבב אז הפצוע,
            אך לא שמע מלה מן החובש.
            אחי, אחי שלי ! – יבב אז הפצוע.
            מעבר לנהר הגומא מרשרש.
            אחי, אחי שלי,
            אחי, אחי שלי,
            אחי ! ! ! ....


            מילים: דן אלמגור
            לחן: אפי נצר

            הגב לתגובה זו

    • ברק=

      שמוליק, 19/01/07 15:02

      ברח
      1 מנווה
      2הפקיר פצועים בצאלים
      3בקבר יוסף הפקיר את הלוחמים
      ובקיצור אהוד ברח
      לכול המעריצים של ברק יש טיפול בחשמל .להלן הטיפול
      1 אתר עמוד מתח גבוה
      2 טפס
      3אחוז בשני חוטים נפרדים.
      עלה והצלח

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    תודה לאמיר שלא מוותר. תמשיך לזעוק. פעם זה יעזור

    ליאת, 19/01/07 12:19

    סוף סוף מישהו כותב את הדברים שמספרים בע''פ.
    יש דברים שאפילו אני לא הייתי מעלה על הכתב, הם כה מזעזעים. הגיע לטפל באטימות של מפקדים וברשעות שלהם.
    תמשיך הלאה. בסוף נצא מזה. העם בסדר. יש עם מי לעבוד.
    95% חכמים 5% מטומטמים ומושחתים שמנהלים את המדינה.

    הגב לתגובה זו

    • מְדִינָה מִקְרִית

      אלכס, 20/01/07 09:37

      מְדִינָה מִקְרִית
      שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !
      אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
      מְדִינָה לְמַרְאִית.

      מְדִינָה עִיזִית,
      נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
      אֲחוּזַת תְּזָזִית,
      יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

      עַם מְנוּוָן,
      מעֲרָכָיו מְרוּקָן
      אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
      רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

      חֶבְרָה אֲרוּרָה
      מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
      רָעָה וגְרוּעָה
      עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.

      מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
      עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
      מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח... בְּלִי סוֹלֶת...
      סָפֵק, אִם לִבְסוֹף, תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

      נ. ב.

      לא רק הממשלה הנוכחית. גם הממשלה הבאה.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    אנחנו סובלים בשקט (ל''ת)

    אזרח י', 19/01/07 12:09

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    TRUE

    Offir, 19/01/07 12:06

    This is so true. However it is not new and I have noticed that this is the case long time ago
    You can say that I am escaping but I have decided to live and I have travelled and found place that is still pure (more or less
    There is no patriotism anymore
    Just see level of corruption in Israel. everyone that want to be someone have to lie. This is very sad but this is the true
    I am crying about the situation but the corruption is so deep in our culture that it can't be changed so the only solution (if you have a pur soul) is to leave Israel

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    המצב לא כל כך חמור כמו שבוחבוט מתאר, הוא חמור יותר.! (ל''ת)

    הבנו אותך, 19/01/07 12:00

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    ויבעט ישורון.... (ל''ת)

    נינטנדו, 19/01/07 11:52

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    הרוח נ ושבת קרירה...אז מה נבכה? נברח? זה מה יש ועם זה ננצח (ל''ת)

    חזאי, 19/01/07 11:47

    הגב לתגובה זו

    • לעם יש רק מדינת עם-ישראל אחת בייקום.לכן יש צורך באיזון.חובה (ל''ת)

      להשקיע בחינוך :, 19/01/07 12:26

      הגב לתגובה זו

      • אֶרֶץ שֶיוֹשְבֶיהָ הִיא אוֹכֶלֶת

        נתן ואלכסנדר, 21/01/07 05:56

        שִיר אֶרֶץ

        אֶרֶץ שֶיוֹשְבֶיהָ הִיא אוֹכֶלֶת
        וְזָבַת חָלָב וּדְבָש וּתְכֵלֶת
        לִפְעָמִים גַּם הִיא עַצְמָה גוֹזֶלֶת
        אֶת כִּבְשַת הָרָש.

        אֶרֶץ שֶמָּתְקוּ לָהּ רְגָבֶיהָ
        וּמְלוּחִים כַּבֶּכִי כָּל חוֹפֶיהָ
        שֶנָּתְנוּ לָה אוֹהֲבֶיהָ כָּל אֲשֶר
        יָכְלוּ לָתֵת.

        שָב הֶחָצָב לָבָן לִפְרוֹחַ
        שָם בַּדֶרֶך יְחִידִי.
        וְהַיַסְמִין יָשִיב נִיחוֹחְַ
        שְדוֹת הַזְמַן שֶלָה הָאֲבוּדִים.

        אֶרֶץ שֶיוֹשְבֶיהָ הִיא אוֹכֶלֶת
        וְזָבַת חָלָב וּדְבָש וּתְכֵלֶת,
        לִפְעָמִים גַּם הִיא עַצְמָה גוֹזֶלֶת
        אֶת כִּבְשַת הָרָש.

        כָּל אָבִיב שָבִים לָה סַבְיוֹנֶיהָ
        לְכַסּוֹת אֶת כָּל קִמְטֵי פָּנֶיהָ,
        רוּחַ קַיִץ עֶצֶב אֲבָנֶיהָ
        יְלַטֵּף בְּאוֹר.

        שָב הַסְּתָו עִם כּוֹבֶד עֲנָנֶיהָ
        לַעֲטוֹף אָפוֹר אֶת כָּל גַּנֶּיהָ,
        וְהַחוֹרֶף אֶת שְמוּרוֹת עֵינֶיהָ
        הַבוֹכוֹת יִסְגוֹר.

        שָב הֶחָצָב לָבָן לִפְרוֹחַ
        שָם בַּדֶרֶך יְחִידִי.
        וְהַיַסְמִין יָשִיב נִיחוֹחְַ
        שְדוֹת הַזְמַן שֶלָה הָאֲבוּדִים.

        שָב הַסְּתָו עִם כּוֹבֶד עֲנָנֶיהָ
        לַעֲטוֹף אָפוֹר אֶת כָּל גַּנֶּיהָ,
        וְהַחוֹרֶף אֶת שְמוּרוֹת עֵינֶיהָ
        הַבוֹכוֹת יִסְגוֹר.

        מילים: נתן יונתן
        לחן: אלכסנדר ארגוב

        הגב לתגובה זו