• 19.

    דבר ראשון, לבער את נגע הסוציאליזם

    קפיטליסט, 19/01/07 14:10

    שיטת המשכורת עפ''י ותק יוצרת מה שנקרא בכלכלה ''ברירה שלילית'' - דחיית הטובים (כי יוכלו להרוויח יותר בעבודה המתגמלת מצויינות) ומשיכת הבינוניים (כי בעבודה אחרת עלולים למדוד את תרומתם). יחסית לכך, מצב המורים בישראל הוא טוב - היו לי כמה מורים טובים, כל אחד (ואחת) מהם היה מורה מתוך אידיאל, כמובן.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    גם, גם וגם, אבל גם ביטול מסגרת הקביעות במערכת החינוך

    מישהי, 18/01/07 19:42

    אם אי אפשר לפטר מורים לא מוכשרים ושחוקים אין שום ערך לא להגדלת שכר ולא להעלאת הדרישות.
    כדי להחיות את מערכת החינוך צריך גם להגדיל את השכר, גם להגדיל את שעות העבודה למשרה מלאה, גם להעלות את הדרישות וגם לפרק את ועדי העובדים שמונעים יכולת פיטור של מורים גרועים.
    אף אחד מהצעדים בפני עצמו לא יספיק

    הגב לתגובה זו

    • תגובה ל''מבין בחינוך''

      shimi, 19/01/07 00:19

      אתה יודע מה זה משרת מורה,שאתה טוען שצריך להגדיל אותה? למה אתה בדיוק מתכוון,שהמורה יעשה את כל המטלות בשטח בית הספר וזה ''ישלים'' את היקף המשרה?או שאולי הוא ילמד בכיתה בפועל 45 שעות בשבוע ''כמו כולם'' ,רק שהם הולכים אחר כך הביתה לנוח,והוא חוזר לבדוק עבודות,בחנים,מבחנים,,,אה-וגם להכין מערכי שיעור ליום שלמחרת,את זה כנראה לא לקחת בחשבון,,,

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    מרכזי מקצועות אינם מקבלים כמעט שום תמורה

    רחל, 18/01/07 16:18

    מרכז מקצוע מתמטיקה, פיסיקה ביולוגיה או כימיה , שהוא מנהל בפועל קבוצת מורים עמיתים, וכן נדרש להיות מומחה בתחומו , כולל הפעלת מעבדות , לא מקבל כמעט שום תמורה על עבודתו הנוספת. משמע למומחיות אין שום ערך. מה הפלא שמומחים וידענים אמיתיים בורחים מבתי ספר והתלמידים '' זוכים ''למורים מדרג ד '
    .

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    איזה אנשים סתומים....

    מורה, 18/01/07 15:53

    אם נעלה את רף הקבלה ללימודי הוראה ולא נעלה את השכר מי בדיוק יבוא ללמוד הוראה???

    אה???

    אינטיליגנציה כבר אמרתי???

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    בושה לחברה הישראלית שהמורים צריכים לשכור יחצנים כדי לשפר את החינוך (ל''ת)

    הם למדו זאת, 18/01/07 15:18

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    שוק חופשי רחמנא ליצלן

    עמוס, 18/01/07 15:15

    כאשר רוצים להעסיק עובד מוכשר
    צריכים לדעת לשלם, אבל יש אפשרות גם להפטר מהעובד כאשר רוצים ( אין קביעות).
    אפשר גם לתגמל בבונוסים מורים
    המגישים לבגרות כאשר ממוצע הכתה מעל ציון מסויים או להחליט על כל מדד אחר.
    חוק ! !! המערכות רדודות נמצאים
    אנשים רדודים.
    ואסור לעודד את מורים לאפטיה אלה
    לאתגרים ולתחרות.
    הפקידים במשרד החינוך כמו רוב הפקידים בסקטור הציבורי הס מלדבר
    מי שלא טוב לו שיתפטר

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    לא מעריכים את המורים-זאת הבעיה של כולנו!

    דורי א, 18/01/07 15:14

    מי בכלל רוצה להתקבל ללימודי הוראה בישראל?!
    הבעייה איננה בתנאי קבלה כאלה ואחרים הבעייה היא הדימוי הדפוק וההערכה הנמוכה לה זוכים המורים בישראל מכלל הציבור,החל בשרים ובחכי''ם וכלה באנשים הפשוטים ברחוב. וזה בא לידי ביטוי בביטויים מזלזלים כמו:''למה יש להם חופש 3 חודשים בשנה ולנו אין?'' למה הם עובדים רק חצי יום?''
    וזאת הסיבה שכאלה שיכלו להיות מורים איכותיים לא מגיעים כלל לתחום אלא הולכים להיי-טק ולמקצועות אחרים.
    עד שלא ירימו את קרנם ואיכותם של המורים ע''י הכפלת שכרם, הכשרה איכותית יותר ובעיקר חינוך להערכה של בעלי התפקיד החשוב הנ''ל,שלטעמי חשוב לאין ערוך מעו''ד,אנשי היי-טק וכו', לא יזוז כלום!!

    הגב לתגובה זו

    • לא רק הערכה...

      אורית, 18/01/07 15:45

      כמה שאתה צודק. אבל לא מדובר רק על הערכה, בתור צאצאית למורים שבחרה לא ללכת בדרך כל המשפחה המורחבת, צריך שידעו-מורים אמנם בכיתה בערך חצי יום אבל אח''כ בבית מכינים מערכי שיעור למחר, מחברים בודקים מבחנים. משתלמים במהלך השנה כולה,גם בחופשה הגדולה (זאת שכולם חושבים שהמורים נהנים בה).

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    כסף !! תנאי עבודה !!

    מורה ותיק, 18/01/07 15:06

    השאלה המטופשת איך לשפר, אינה במקומה. המורים הם מורים - הם תוצר המערכת בה הם פועלים. מערכת שאיננה מתגמלת בשכר ומפקירה את המורה בלי כלים מול התלמידים - הן בתחומי ההוראה והן במשמעת - סופה לקרוס.

    אנחנו חיים במערכת כלכלית שכלליה ברורים מאוד - הטובים מקודמים בתפקיד ובשכר. ככה זה היה וככה זה יהיה תמיד. זה מתחיל בפקיד הבנק וממשיך לעובד במוקד השירות. מה שמניע אותנו - זה כסף.
    גם המורים לא משונים מכך. אם מורה טוב היה יודע שהוא יצ'ופר בשכר ויוענקו לו תנאים טובים, הוא לא היה חוסך בזמן ובמאמץ ומשתפר. מורים גרועים היו עפים הביתה . מורים טובים היו הופכים לשלד מקצועי ויעיל לבית הספר ומעמדם בהתאם.
    כאשר מורה מתחיל מרוויח במשרה מלאה פחות משכר מינימום בחודש, אל יתפלאו אם הביקוש לתחום ההוראה שואף לאפס. כדי להתקבל למכללות למורים, צריך פסיכומטרי המדגדג את האוטיזם. כאשר המורה יודע שמה שהוא מסוגל לעשות בשיעור הוא בעיקר לנסות ולמנוע בורות ולא לחנך לעשייה, אין לו מה לעשות במקום הזה.
    שפרו את השכר, הקטינו את הכיתות והעלו את סף הדרישה למכללות למורים ותקבלו איכות. תמו הזמנים בהם הוראה היתה שליחות. היום שליחות היא בעיקר לפיצה או אוכל סיני. מי שרוצה מורים טובים - שלא יתפלא אם במצב הנוכחי מעדיפים רוב המורים לפרוש מההוראה אחרי 5 שנים בממוצע.
    חבל, אבל זהו המצב.

    מורה ותיק.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    זה לא קשור כמו בכל מקצוע יש ניפוי תוך כדי כמו בעריכת דין

    סטודנט להוראה, 18/01/07 15:03

    ולמה מי הפרייר שילך ללמוד הוראה ברמה של תנאי קבלה לרפואה ?!!

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    מורה לאנגלית מכינה לבגרויות 4700 ש''ח שכר משרה מלאה

    יהונתן, 18/01/07 15:02

    ללא שיפור משמעותי בשכר לא נביא מורים איכותיים.

    הגב לתגובה זו

    • כמה שעות שבועיות זו משרה מלאה??? (ל''ת)

      נורית, 18/01/07 15:57

      הגב לתגובה זו

      • את רוצה שבאמת נספור????

        מורה, 18/01/07 18:50

        את כל ההכנה לשיעורים, השיעורים עצמם, השיחות עם ההורים, הכנת המבחנים, בדיקת מבחנים, בדיקת עבודות, פגישות עם הורים, שיחות טלפוניות להורים, ישיבות צוות, ישיבות פדגוגיות, ישיבות מורים כלליות, אסיפת הורים, טיולים, סיורים ועוד ועוד....

        אם את לא מבינה מה זו הוראה אל תדברי.... שלפחות יחשבו שאת חכמה....

        הגב לתגובה זו

    • מורה לאנגלית שעזב את המערכת!

      D, 18/01/07 16:03

      תואר ראשון: אוניברסיטת ניו יורק.
      תואר שני: אוניברסיטת תל-אביב
      משכורת עלובה וסטראס תעסוקתי עם בעית לחץ דם גבוה שדורש טיפול תרופתי.

      כיום אני עורך לשוני בחברת טכנולוגיית עילית. יש חוסר גדול במורים לאנגלית אבל אין שום סיכוי שאחזור למערכת. אהיה מוכן לשקול לעבוד במסגרת של בית ספר פרטי עם משכורת גבוהה .

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    כיתות קטנות-זה השיפור המשמעותי שצריך

    איריס, 18/01/07 14:59

    כיתות קטנות - עד 25 תלמידים בכיתה ואז גם המורים יוכלו ללמד וגם התלמידים יוכלו ללמוד כמו שצריך
    לא צריך לשפר את המורים - הם לומדים מספיק ומשקיעים את נשמתם, ומה יוצא - כיתות ענקיות, תלמידים בורים, ומורים מתוסכלים

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    פרס העדרות למורים

    יפעת, 18/01/07 14:56

    יש להנהיג פרס העדרות למורים- ברגע שזה יהיה סכום לא מבוטל כ- 5% 10% משכרם כל חודש המורים ישקלו פעמיים אם לקחת חופשת מחלה כל שני וחמישי - כיום המורים זכאים ל- 26 יום חופשת מחלה וכך הילדים לא לומדים כל הנטל נוחת על ההורים עם מורים פרטיים- שהם עצמם מלמדים בבתי ספר- כך יוצא שיותר ויותר ילדים לומדים אצל מורים פרטיים ולא בבית ספר- בנוסף יש לבחון ועדת קבלה של מורים עם ציונים גבוהים ולא כאלה שהגיעו להוראה בלית ברירה

    הגב לתגובה זו

    • גם מורים הם בני אדם אם לא אכפת לך...

      אזרחית, 18/01/07 15:21

      וגם למורים יש לפעמים שפעת.... או תינוק חולה.....

      הגב לתגובה זו

    • כשישלמו להם פי שש וגם אז מורה חולה יכול להדביק תלמידים (ל''ת)

      און, 18/01/07 15:32

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    צריל לכתוב: איך נצ'פר את מורי ישראל

    שירה, 18/01/07 14:50

    רק עכשיו התפרסם שתלמידים שפכו טיפקס למשקה של אחת המורות...... אין גבול לדמיון...... למורים מגיעה גם תוספת סיכון רבותי, זה מסוכן היום להיות מורה..... מה יביא אנשים איכותיים ללימודי הוראה????איך אפשר להעלות את תנאי הקבלה ללימודי הוראה לפני שהיטיבו את תנאי העבודה והשכר??????

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    המורים

    רביד, 18/01/07 14:02

    לפי דעתי חובה על המדינה לתגמל יותר את כל המורים ע''י קבלת משכורות גבוהות וצו'פרים נוספים , ורק כך לגרום להם למוטיבציה להמשיך לתת מעצמם
    למען התלמידות והתלמידים,בנוסף לכך לאפשר למי שבאמת מעוניינים להיות מורות/מורים להתקבל להוראה

    בברכה, רביד

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    יש להביא רבנים לבתי הספר

    ד''ר רועי לרנר, 18/01/07 14:01

    ולחייב לימודי קודש 4 שעות ליום

    הגב לתגובה זו

    • בממד זה קיים ושם הכי גרוע מגדלים קוזקים חובשי כפה (ל''ת)

      און, 18/01/07 15:31

      הגב לתגובה זו

    • פדגוג או דמגוג?? (ל''ת)

      עידו, 18/01/07 15:47

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    פתרון פשוט לבעיית החינוך בישראל

    יפה, 18/01/07 13:33

    1. העלאת שכר מורים
    2. ביטול היכולת של אירגוני המורים לקבוע לבית הספר השארת מורים לא טובים רק מפני שיש להם ותק והם חברים בארגון המורים.

    המצב היום הוא שאנשים בעלי כישורים ואקדמאים מתרחקים מההוראה בשל השכר הנמוך ואלו שבכל זאת מעיזים להכנס מפוטרים מידי שנה כדי לא לפגוע בזכויות הותיקים החברים באירגוני המורים.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    כל התשובות נכונות:

    יוספוס, 18/01/07 13:21

    1) איכות ההוראה מתחילה במי המורה שבכיתה ומה הוא יודע, ולא אינני מדבר על נקודות גמו''ש.
    ולכן על מנת למשוך כח אדם סביר יש לתת שכר מינימלי ראוי למורים, תוך דרישה ליום עבודה מלא שלאחריו המורה לא יבדוק עבודות בבית, ידבר עם הורים, יכין מערכי שעור, נניח ילך הביתה ב- 18:30 בעבור שכר גבוהה (נניח 12,000 ברוטו + סוציאלים) ומכאן הוא חופשי.

    2) ומאיפה הכסף? יש לתגמל את המורים במחיר של פגיעה בדברים אחרים לדוגמא: אינפלציה של פיתוח תוכניות לימודים, יועצים למינהם בשכר גבוהה, עודף בחינות בגרות שיש לכתוב ולבדוק, מדוע בחינת בגרות באורט צריכה להיות שונה מבגרות בבית ספר ראלי?
    אינפלציה של ספרי לימוד, מה יש לחדש בתחום הגאומטריה לתיכון שיש להוציא ספר חדש כל כמה שנים?

    3) משמעת, כשסיימתי למודי תואר ראשון, ''סנגרו'' אותנו ללכת ללמד כמה שעות בביה''ס תיכון, ממה שהכנתי להעביר הצלחתי להעביר שליש כי את יתר מחצית השעה הקדשתי ל- אתה תשב, אתה לא רשאי לצאת לשתות, הידעתם שלמורה אין סמכות לשלוח החוצה תלמיד מפריע? התקופתי היתה גם היתה סמכות זו למורה, ובמחיר דאגה למפריע מונעים מיתר 39 בכיתה.

    למען הסר ספק, אינני מורה, אינני מחפש עבודה בהוראה.

    הגב לתגובה זו

    • חינוך טוב למען עתיד טוב יותר

      חסר כבוד, 18/01/07 14:29

      הוא צודק.
      למה לא לשלב את שלושת הגורמים יחדיו?(תנאי קבלה,שכר ומשמעת)

      הגב לתגובה זו

    • מסכים איתך - כמו כן הייתי מרים חזרה את רמת הלימודים וההיקף שלהם

      עידו, 18/01/07 15:25

      רמת בחינת הבגרות באנגלית היא מתחת לכל ביקורת. אחותי שסיימה עכשיו בגרות באנגלית ברמת 5 יחידות הוציאה 90 בבגרות ובפרק האנגלית בבחינה הפסיכומטרית היא אפילו לא הצליחה להגיע ל - 100 נקודות מתוך 150.

      כשאמא שלי למדה אנגלית בבית הספר, היא למדה את all my sons סיפורים של ג'יימס ג'ויס, ומחזות של שייקספיר באנגלית. כשאני למדתי אנגלית בתיכון כבר הורידו את שייקספיר מבחינות הבגרות. כאחותי הצעירה ממני ב 12 שנה עשתה בגרות, גם הסיפורים של ג'יימס ג'ויס והמחזה של ארתור מילר כבר לא היה בתוכנית הלימוד.

      במקום להעלות את דרגת הקושי ולגרום לתלמידים ללמוד קשה יותר, מערכת החינוך מורידה את דרגת הקושי ורמת התלמידים יורדת. בדיוק כמו שעושים עם מפלס הכנרת, כדי שיראה כאילו יש יותר מים, מורידים את הקו האדום במקום למצוא מקורות מים נוספים.

      הגב לתגובה זו

      • נושאי לימוד

        אור, 18/01/07 15:49

        זה תלוי מאוד במורה המלמד. אני סיימתי את חוק לימודי התיכוניים לפני 3 שנים, ואני למדתי שייקספיר וסיפורים של גיימס ג'ויס, למרות שזה לא היה בחומר הלימודי לבגרות.

        הגב לתגובה זו

        • אתה היוצא מן הכלל.

          עידו, 18/01/07 16:17

          אחי בן ה- 21 ואחותי בת ה- 19 לא למדו והם שניהם עברו בגרות ברמה של 5 יח' באנגלית.

          הגב לתגובה זו

    • אני רואה התוצרים של מערכת החינוך גם כאן בטוקבקים - וזה מזעזע

      עידו, 18/01/07 15:35

      אנשים מתבטאים תוך שימוש בשפה ירודה ודלה, עושים שגיאות כתיב ושגיאות תחביר איומות והשימוש בסימני פיסוק לדידם הוא, כך נראה, בגדר המלצה בלבד - כאילו שעיברית היא לא שפת האם שלהם.

      בוגרי תיכון יוצאים ממערכת החינוך חסרי ידע כללי בסיסי באמנות, בספרות, בהיסטוריה כללית, בפילוסופיה ובמוסיקה. מערכת החנוך של היום מייצרת דורות של בוגרים הלוקים בבורות תהומית ורדידות מחשבה ועולם פנימי מופלא בדלותו.

      לפני מספר שבועות הזדמן לי לראות תוכנית תעודה שהתמקדה במערכת חינוך הבריטי. שם מתחילים ללמד ילדים גאומטריה בכיתה ב'. אצלנו בישראל הרבה הרבה יותר מאוחר.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    להפסיק את הפוליטיזציה של המערכת חינוך

    שמאל=אסון, 18/01/07 12:56

    רוב המורים במערכת הם שמאלנים,
    הם פשוט משחיתים את המוסר של הנוער.
    אחר כך אל לנו להתפלא שכל כך הרבה צעירים הופכים להיות אוהבי ערבים. ומעודדים את הפלשתינאים להתנכל לחיילי צה''ל על בסיס יומיומי.

    הגב לתגובה זו

    • אתה = אסון

      מורה, 18/01/07 15:00

      תתבייש לך, מטורף קיצוני וקנאי. נמאסת אתה ושכמותך. אולי תתחיל להבין שגם השמאלנים הם בני אדם? אולי תחיל להבין שהקיצוניים משני הצדדים הם המטורפים? לפי תגובתך, ברור שאתה נכלל בתוכם. חבל.

      הגב לתגובה זו

      • השמאלנים אולי בני אדם, אבל בני אדם אכזרים. (ל''ת)

        מגרשים יהודים, 18/01/07 15:45

        הגב לתגובה זו

    • בממד בל המורים כתומים והתוצאה אסון מגדלים ערב רב (ל''ת)

      און, 18/01/07 15:29

      הגב לתגובה זו

    • צודק!! (ל''ת)

      בוב, 18/01/07 16:12

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    הביצה ו התרנגולת או ההיצע והביקוש

    בעל של מורה, 18/01/07 12:48

    הכל מתחיל בתיגמול הכספי !!!!
    תשלום שכר משפיל ומעליב לעולם לא יביא מורים/ות טובים למערכת !
    החמרת תנאי הקבלה ללא תגמול הולם בצידו הוא חשיבה עקומה !
    לא יתכן שמורה שמלמדת 30 שנה במערכת החינוך תרוויח 30-50% ממשכורת תלמידה לשעבר שהחלב עדין בקצה פיו תוך קבלת רכב חברה בשכר 20,000 ש''ח ממוצע (אני מכיר את המספרים האלה מקרוב.

    הגב לתגובה זו

    • צודק.

      זה הפתרון., 18/01/07 15:02

      מורה, תואר ראשון, 20 שנות וותק אמור לקבל 15000-20000 ש''ח ברוטו.
      וותק אחר ותואר אחר- בהתאמה.
      השקעת המורה- אמורה להיות בהתאם. 5 ימי עבודה בשבוע: 8:00 - 16:30.

      הגב לתגובה זו

      • בפועל מורה עובד מעבר לשעות מוגדרות, גם בבית הכנת שיעורים,מבחנים וכו (ל''ת)

        נכדה ובת למורים, 18/01/07 15:52

        הגב לתגובה זו

        • הייתי מורה.........

          חנה, 18/01/07 18:40

          עבדתי בממוצע 60 שעות שבועייות. כן, שישים, זו אינה טעות........
          הכנתי לבגרויות, תלמידי הגיעו להשגים מופלאים, אבל אני קרסתי.... במשך שנות עבודתי, שילמתי לשמרטפית, אני משערת, 10 שעות עבודה בשבוע, ולא בגלל שהלכתי לבלות.........ישיבות, השתלמויות, אספות הורים, טיולים וכו'...........עם יתרת המשכורת לא יכולתי להרשות לעצמי שום נופש/טיול/שלא לדבר על חוגים לילדים/מינויי לתיאטרון או החלפת מקרר..........
          פרשתי בזמן, אני עוסקת בתיירות ומרוויחה הרבה הרבה יותר, והחיים יפים.....

          הגב לתגובה זו

    • מסכים איתך לחלוטין

      עידו, 18/01/07 15:18

      המשכורות שמשלמים למורים מבזות. ממש כך.

      אנשים אקדמאים בעלי תואר ראשון ושני בכימיה, ביולוגיה, פיזיקה, אנגלית, מחשבים, כלכלה, משפט, מתמטיקה וכיוצ''ב לא ילכו ללמד בבית ספר כשהם יוכלים להשתכר משכורות גבוהות בהרבה בשוק הפרטי ובחברות היי-טק.

      הגב לתגובה זו

    • אמת לאמיתה (ל''ת)

      ישי, 18/01/07 15:42

      הגב לתגובה זו