• 65.

    תיקון טעות? (אולי)

    חיים, 14/04/07 22:29

    האם הרב אמר על פוסט-מודרניזם ''ימים שאין לי בהם חפץ'', או שהוא אמר ''ימים שאין בהם חפץ'' (ציטוט מדברי הראי''ה קוק זצ''ל על משבר הערכים הצפוי לבוא בדורות שאחרי דורו) ולשונו ''תוקנה''?

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    הרינו עפר לרגליך (ל''ת)

    יהודי כתום, 23/01/07 13:14

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    מעולה! אדם נפלא (ל''ת)

    אורן, 17/01/07 15:33

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    הלוואי שהיה מעורב חברתית ואמיץ כרב שרלו...

    תמר, 12/01/07 09:37

    אכן היה ראוי שנוהג בחכמה ומסכית מלענות תשובה הפוגעת בכב' הרב שרלו שלא יושב על הגדר אלא בתוך עמו

    הגב לתגובה זו

    • הרב דרורי-אישיות ''כללית''!!

      דוד, 13/01/07 21:27

      אם היית מכירה את הרב ופועלו לא היית מדברת ככה!!! הרב דרורי מעורה בחברה יותר מכל רב אחר!!!

      הגב לתגובה זו

    • אם היית מכירה את הרב דרורי

      גילה, 14/01/07 09:44

      היית מתביישת לכתוב כך לא צריך לעשות מדד מי מעורב יותר בחברה אבל מתוך היכרות וסיפור אישי הרב דרורי לא מדבר הרבה כמו הרבה רבנים על צדק חברתי וכיו''ב הוא בפועל כל היום מתעסק בזה ועוזר לאנשים

      הגב לתגובה זו

  • 61.

    אטימות ושובניזם בתשובה על סרבנות גט (ל''ת)

    נעמה, 12/01/07 09:29

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    אם כן, למה בני''ע בקרית שמונה נפרדת? (ל''ת)

    א.ש., 12/01/07 09:25

    הגב לתגובה זו

    • לא הבנת כלום

      שלומי, 27/01/07 23:01

      בגלל שהרב צפניה הוא רב העיר . מה לא מסתדר לך?

      הגב לתגובה זו

    • בקרית שמונה יש כמה סניפים

      עמית, 31/01/07 00:04

      ובחלק זה לא מופרד.

      הגב לתגובה זו

  • 59.

    אוסף של שטויות

    דוד, 11/01/07 23:56

    אוי לדור שאלו הם רבניו

    הגב לתגובה זו

    • חוצפן!

      יוני, 05/08/09 22:57

      מי אתה חושב שאתה? שככה אתה מדבר על הרב דרורי? הרב דרורי הוא מגדולי עם ישראל בדורינו ללא ספק וב''ה שזכינו לכך.

      הגב לתגובה זו

  • 58.

    הרב דרורי-אדם ענק

    יאיר, 11/01/07 09:15

    הרב דרורי הוא איש ענק ואציל נפש, פועל רבות למען עם ישראל, מבין את אמיתות התורה.
    ולואי וירבו כמותו.
    כדאי לקחת את דבריו ולהפנימם.

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    כל המגיבים הרעים לא התבוננו בתמונת הרב מי שהביט ראה כמה הוא טהור (ל''ת)

    ענת, 10/01/07 20:55

    הגב לתגובה זו

    • לא תעש לך פסל ומסכה! תמונות משקרות! (ל''ת)

      עיוור, 11/01/07 13:06

      הגב לתגובה זו

  • 56.

    תפנימו! הרב צפניה דרורי מגדולי הדור!!! (ל''ת)

    שרה, 10/01/07 20:54

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    קשה לי להסכים עם כבוד הרב בכל דבר אבל......

    יובל אשכנזי, 10/01/07 20:48

    אי אפשר להתעלם מהעובדה שהוא משדר סימפטיה גם כלפי אלה שהוא לא מקבל.
    התחושה שלי שהביקורת הנוקבת היא רק כלפי אנשים שמנסים להזיק לעם ישראל ולגרור אותו לתהום (לפחות מה שבעיני הרב נחשב כתהום)
    הביקורת שלו יותר מתייחסת לנזקים ולא למזיקים

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    בתור תלמיד יש מה ללמוד...כנסו...

    תלמיד של הרב, 10/01/07 20:30

    הרב דרורי בן האנשים היחידים שמיוחדים ממש ואוהבי הארץ ואת האנשים כל מה שהוא אומר לא בא לפגוע אלא רק את מה שהוא חושב אני ממליץ אל כל מי שלעג או הקניט לבוא לקריית שמונה ותאמינו לי דעתכם תשתנה

    הגב לתגובה זו

    • אחרי שפגשתי את הרב...

      כופר, 15/01/07 10:01

      הרב בן אדם כזה מיוחד בהתחלה לא האמנתי שהוא ככה מדבר. אבל אחרי שפגשתי אותו אין עליו הוא בן אדם כזה טהור וצדיק חובה להיפגש!!!!

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    קופי

    נאור ב ס, 10/01/07 20:13

    ממש קופירייטר

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    האמת כואבת

    נח בן משה, 10/01/07 17:21

    כל פעם שמישהו אומר את האמת
    אז כועסים עליו כי פשוט יותר קל לכעוס מאשר להתמודד עם העובדות

    הגב לתגובה זו

    • חן חן על ההסבר. עכשיו אני מבין את (ל''ת)

      התגובות שלכם, 10/01/07 18:04

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    הפאנטים הדתיים מתעלקים על הציונות ועוד חושבים (ל''ת)

    שהם קובעים, 10/01/07 13:44

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    התגובות של הרב דרורי חריפות כתער, גם אם לא מסכימים עם הכל (ל''ת)

    אורלי, 10/01/07 11:23

    הגב לתגובה זו

    • יותר הייתי אומר דרשנות סוג ז'

      אשר, 10/01/07 14:23

      פלפולי סרק ברמת גימטריה

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    נחמד ביותר!!! (ל''ת)

    מוניק, 10/01/07 01:19

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    התרשמתי! אשריו... (ל''ת)

    מישהו, 09/01/07 23:52

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    לא מבין ברבנים אבל

    גדי, 09/01/07 23:19

    הייתי במפגש איתו בכנס של בני שירות והאמת שהתרשמתי ממנו חבל''ז היה נחמד ודיבר אלי ממש ללב.(למרות שלא הבנתי את רוב ''השליפות'' שלו) אז דבר אחד ראיתי שיש לו אהבה לאדם

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    היחס שלו לחרדים נובע ממקור טהור (ל''ת)

    יהוידע, 09/01/07 21:33

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    ירבו כמותו (ל''ת)

    צבי, 09/01/07 21:33

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    אשרי שזכיתי לשמוע את שמעו של הרב דרורי

    יגאל כהן, 09/01/07 21:33

    לדעתי הרב שליט''א הינו אחד מהאנשים הגדולים ביותר בישראל

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    כל כך אהבתי את האמת הקולעת ביחס למסורבות גט (ל''ת)

    בני, 09/01/07 21:31

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    דווקא בעלי בריתי הם לא התל אביבים אלא החרדים,החב''דניקים

    הסיטרא אחרא, 09/01/07 19:46

    המתנחלים וכל אלא שמפיצים את נחשלות ופיגור הדת על פני המדינה.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    מישהו יכול להסביר לי את השליפה על הרב שרלו? ועל ההומואים?

    הדר, 09/01/07 18:50

    כל שליפה פה זה חידה של חמיצר :(

    הגב לתגובה זו

    • על הרב שרלו

      המסביר, 13/01/07 18:27

      בחלק הראשון הרב מצטט פסוק מירמיהו (ויש טעות כתיב בכתבה) ''והיה כעץ שתול על מים ועל יובל ישלח שרשיו'' (פרק י''ז פסוק ח')

      רד''ק- ''ועל יובל- ועל פלגי מים ישלח שרשיו שאפילו שרשיו שיתפשטו במקום רחוק יהיו על פלגי מים''

      דומני שזו הערה על פעולותיו הרחבות של הרב שרלו בכל מיני עיסוקים שהכל צריך להיות על-בסיס התורה.

      בחלק השני הרב מצטט ממסכת אבות פרק ג' משנה י'''ג: ''סייג לחכמה שתיקה'' שבו דומני שהרב מוכיח מעט את הרב שרלו.

      הגב לתגובה זו

    • על ההומאים

      המסביר, 13/01/07 18:40

      הרב מצטט כאן גמרא ממסכת יומא (דף פו:): ''דאמר רב הונא: כיוון שעבר עבירה ושנה בה- הותרה לו. הותרה לו סלקא דעתך? (תרגום: האם יעלה על דעתך שהעבירה הותרה לו רק מכיוון שחזר על אותה עבירה יותר מפעם אחת?!) אלא אימא (אמר): נעשית לו כהיתר''

      כלומר: כשאדם עובר עבירה הוא מרגיש שפל, מדוכא, טמא אך אם הוא חוזר על אותה עבירה חזור ושנו אותם רגשות אשמה כבר לא חוזרים אליו ומבחינתו הוא עושה דבר מותר.

      כך גם עם ההומאים הדתיים מכיוון שעברו כל-כך הרבה פעמים על העבירה החמורה ביותר של משכב זכר, מבחינתם זו כבר אינה עבירה ואין להם שום בעיה לקיים את שאר המצוות בד בבד כשהם שרויים בחטא נורא שכזה.

      אין זה הופך את החטא למותר! להפך! מחובתיינו לגואל אותם ממעגל החטא שהכניסו עצמם נשמות אבודות אלו.

      הגב לתגובה זו

  • 40.

    שוב הוכח.

    משה, 09/01/07 17:43

    שאלו שיושבים בצדי הארץ מדברים יותר לעניין, ישיבה כרכים קשה.

    הערות הכרחיות.

    הומואים דתיים? כיוון שעבר אדם עבירה ושנה בה – נעשית לו כהיתר.
    הרב???? היתר ס''ד?
    לענ''ד שהרב יתקן את התגובה.
    שמה ישתו התמדים הבאים כו'.

    חרדים? פרטי מצוות חשובים אצלם מהצלחת האומה וישועתה.
    [במלים פשטות יותר, הרבה למדו תורה ושכחו על נותן התורה].


    שו''ת הלכתי באינטרנט? הטוב במיעוטו. - מסתכל על הטוב -

    דתל''שים ? בגלל סיבוכים אנשים פרשו ורק באהבה תמימה ישובו.
    זה גורף מדי, ובעיקר מעט פוגע.

    שירות צבאי לבנות דתיות? משחקות באש. מה שיייך לדתיות?

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    לא הבנתי את הכוונה של הרב על ניסו שחם.... אפשר הסבר???

    אני, 09/01/07 17:42

    מה הקשר לדברים של ר' עקיבא??

    הגב לתגובה זו

    • הסבר

      המסביר, 13/01/07 18:13

      מהיכרות עם הרב שליט''א אני יודע שהוא דן כל אדם לכף זכות. הוא רואה את הטוב בכל אדם (ובכל עניין) גם כאשר הדברים לא נראים כך על-פני השטח.

      כאשר הוא משווה את ניסו שחם לר' עקיבא אשר עד גיל 40 היה שונא תלמידי חכמים ובסוף נהפך לרבן של כל ישראל, הרב דרורי בעצם אומר שגם ניסו שחם, שבשעה קשה זו של חייו מסית לאלימות נגד צדיקים אוהבי הארץ, הרי מאותו ניסו שחם עצמו יכול לצאת רב גדול ומורה הוראה לישראל. יש תקווה לכל אדם.

      הגב לתגובה זו

      • מה ההתפלפלות?! הוא פשוט אמור שניסו שחם שונא תלמידי חכמים! (ל''ת)

        שטיקל, 05/03/07 21:27

        הגב לתגובה זו

  • 38.

    רב מתקדם?- היה פעם! תקראו!

    סיזיפוס, 09/01/07 17:06

    הרב צפניה דרורי חיתן אותי לפני 34 שנים. החתונה היתה בקיבוץ. אז הרב היה ליבראל והיה חביבם של הקיבוצניקים. אם היום הוא היה מחתן אותנו הוא היה דורש מאישתי שתלך למקווה , אז הוא לא דרש (רחמנא ליצלנא). ברבות השנים חלק מהאנשים מתמתנים וחלקם לא - כמו הרב הנכבד. במקום לעודד לימודי יהדות במסגרת חילונית הוא מתנגד לכל פלורליזים. היום הוא יהודי דתי קיצוני שמוכן לוותר על שלום תמורת ארץ ישראל השלמה. פעם היה אחרת! חבל!

    הגב לתגובה זו

    • הגל העכור הזה עבר על הרבה דתיים

      גיבוש מחנה, 09/01/07 17:21

      מאוד מסויים ומצומצם -כנראה אחת הסיבות העיקריות

      הגב לתגובה זו

    • הרבנים היו מוותרים על החיים שלהם ושל משפחותהם בשביל השלום.

      מאיה, 09/01/07 17:56

      נשבר כבר.

      תפסיקו עם הטירוף,
      שלום שלום שלום שלום שלום שלום שלום שלום שלום שלום שלום שלום שלום שלום שלום שלום שלום שלום שלום שלום שלום שלום שלום שלום

      על איזה שלום אתם מדברים.

      הרבנים מוכנים להחזיר את ארץ ישראל כולה על מנת להפסיק את השלום הזה, זה שלום???? נשבר.

      הגב לתגובה זו

    • שלום שלום ואין שלום, (ל''ת)

      מירי, הרצליה, 09/01/07 17:56

      הגב לתגובה זו

    • לגבי חתונות בקיבוצים יש לי איזה סוד לגלות לך...

      אחד ששמע, 09/01/07 18:43

      אני לא יודע לגבי הרב דרורי ואין לי מושג מהי גישת הרבנות כיום לנושא הנישואים בקיבוצים אבל שמעתי שבעבר היה חשש בקרב הרבנים שנשות הקיבוצים צפויות יותר לבגוד בבעליהן ולהוליד ממזרים וידוע על רב אחד לפחות שביצע את טקס הקידושין שלא ממש כדת משה וישראל ואז הבעל והאישה לא יחשבו נשואים מבחינה הילכתית וכך האישה לא תוליד ממזרים אם תכנס להריון מגבר זר. הרעיון היה להחתים קרוב מדרגה ראשונה על הכתובה דבר שפוסל את הקידושין. לזוג החילוני ולמשפחה כמובן שלא היה מושג, כולה טקס רליגיוזי. אני מקווה שהיום לא נוהגים כך.

      הגב לתגובה זו

      • ואני שמעתי שבחברה החרדית הפריצות כל-כך רבה

        אחד ששמע איך זה, 10/01/07 07:16

        שמחייבים ילדות בנות 3 ללכת בשימלה ארוכה בקיץ. חוששים שם שהגברים לא ישלטו ביצרם ויתקפו אותן. באותה רוח אוסרים על נשים ליסוע ליד גברים באוטובוסים, מחשש שיהיו גברים שלא יעמדו בלחץ ויבצעו את זממם עם נשים-בתוך האוטובוס.

        הגב לתגובה זו

    • אם השאלה שמעסיקה אותך היא

      ד, 09/01/07 23:34

      האם על אשתך ללכת למקווה ביום חתונתה או לא זה כבר אומר שאתה נתפס לקטנות. ובשם הרב דרורי אני יכול לאמר לך שאפשר גם ללכת לטבול בים.

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    הציונות הדתית יכלה להתקיים פה בלי הציונות החילונית?כמדינה ריבונית? (ל''ת)

    תפסיקו לקשקש, 09/01/07 16:58

    הגב לתגובה זו

    • כן (ל''ת)

      עודד, 09/01/07 23:08

      הגב לתגובה זו

      • יש לך מושג על היחס המספרי??(בכל התחומים) (ל''ת)

        לא ''יחסית'', 10/01/07 13:38

        הגב לתגובה זו

  • 36.

    ציונות חילונית

    תלמיד הרב צפניה, 09/01/07 16:33

    בתור תלמיד הרב אני רוצה להסביר כמה דברים:
    ראשית הרב לא כופר בחלקם של החילונים בבניין הארץ בעבר ובהווה ויעידו על כך קשריו הטובים עם בני הקיבוצים בצפון ושפע השיעורים ששמענו מפיו בנושא.
    כוונת דבריו היא שהציונת, גם החילונית,אף שלא בידיעתה, יונקת מן התורה שבכתב ובע''פ, אשר מדגישה את הערך הגדול של יישוב הארץ-ועל כן הציונות החילונית היא לא משהו שקיים בפני עצמו.
    וכל התייחסות של יישוב הארץ שלא ממניעים דתיים סופה בטלה וראה ערך אריק שרון וגוש קטיף.
    ביחס לאהבת ישראל-וכל אחד מישראל, הרב הוא אחד הגדולים בנושא בלימוד ובפועל וכל הבאים לשפוט על פי קיטעי משפטים-עוול הם עושים.

    הגב לתגובה זו

    • יצאתם מדעתכם? הציונות החילונית הגיעה לא''י במקרה??

      צריכים אתכם, 09/01/07 17:24

      זו לא שייך לא''י השלמה כרצון פוליטי---זה הכל.
      גם הקו הירוק זה א''י !!

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    אהבתי (ל''ת)

    ארז ב, 09/01/07 15:46

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    הרב שרלו

    דוב המרמן, 09/01/07 15:34

    אני מסכים אם סייג לחוכמה שתיקה אז אולי עדיף שהרב יקשיב לעצמו קצת

    הגב לתגובה זו

    • איך יקשיב אם לא יאמר את דברו? (ל''ת)

      חשבת על זה?, 09/01/07 17:53

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    אהבתי את הכל והזדהיתי עם הרוב (ל''ת)

    מיכל, 09/01/07 15:15

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    לחנוך דאום יש לב זהב?

    מני, 09/01/07 15:12

    מה הוא מנסה להגיד?

    הגב לתגובה זו

    • למה חנוך דאום כ''כ מעסיק אתכם? (ל''ת)

      מופיע בכל שאלון, 09/01/07 16:53

      הגב לתגובה זו

      • אולי הוא מעסיק את הכתב (ל''ת)

        חחח.., 09/01/07 16:59

        הגב לתגובה זו

    • לחנוך יש את לב הזהב הכי טהור בעולם!! (ל''ת)

      מכירה, 09/01/07 17:00

      הגב לתגובה זו

    • לב זהב? והסירותי לב.. ונתתי לכם לב בשר.'' (ל''ת)

      מאיה, 09/01/07 17:53

      הגב לתגובה זו

    • הוא בטח התבלבל עם מישהו אחר (ל''ת)

      ה, 12/01/07 02:02

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    האגודה להתנדבות

    ישראל, 09/01/07 14:58

    מקור פרנסה לרב בני משפחתו של היו''ר

    הגב לתגובה זו

    • למה ללכלך הוא עושה את התפקיד בהתנדבות! (ל''ת)

      ח''ב, 12/01/07 00:26

      הגב לתגובה זו

      • רשמית,אולי.טובות הנאה יש לו המון.

        ב''ח, 12/01/07 02:15

        אשתו ורוב הילדים שלו עובדים במשכרות הכי בכירות באגודה להתנדבות. המשרות הבכירות שלא מאויישות ע''י בני משפחת דרורי מאויישות ע''י מקורבים לרב דרורי,בעיקר מקרית שמונה. על התנאים שלו בכלל אין מה לדבר.הכספים בשליטה שלו.
        הלואי על כולם תפקיד כזה ב''התנדבות''.
        אם רק בנות השרות התמימות היו יודעות מה הולך שם...

        הגב לתגובה זו

        • אז מה ישראל, פוטרת מהאגודה? אשתך? או שרק לא נתנו לך לשלוח יד לקופה (ל''ת)

          ישמעאל, 13/01/07 20:15

          הגב לתגובה זו

          • תגובה לישמעאל

            ישראל, 17/01/07 09:24

            מעניין מדוע בחרת בזה השם. לעצם העניין, לא פוטרתי מהאגודה כי איני שייך לה. אבל לפי תגובתך הנזעמת הרי ברור כי ידוע לך היטב על כל מעשי ההעסקה של בני משפחתו הקרובים באגודה ובשכר מלא. אם מבקר המדינה יבדוק אחרי זמן קצר תתחולל באגודה הזו רעידת אדמה כי הוא ימצא ממצאים חמורים ביותר על התנהלותו של היו''ר.

            הגב לתגובה זו

    • ישראל-מה רע בזה?

      עמית, 31/01/07 00:13

      אתה לא עובד לפרנסתך???
      הרב עובד סביב השעון בנושא האגודה עובר מאולפנה לאולפנה.
      מייעץ,מתווך,דואג שהכל יהיה טוב,וכולן מרוצות.

      מה כואב לך?
      הרב צריך לפרנס משפחה
      למה שלא יקח משכורת על עבודתו?
      רק לך מותר להתפרנס?

      מעניין...
      כשדתיים לא עובדים באים בתלונות.
      כשהדתיים יוצאים לעבוד גם באים בתלונות.

      ואני שואלת-
      מתי יבוא הזמן שתפסיקו לקנא ביופי הקדוש שבדתיים ובמקום לקטול תלמדו ותחכימו מציבור כה טוב!

      ובאשר לרב-
      אשרינו שאלה הם רבותינו!!!

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    ''קוטשות העורף'' ? זה בעברית? (ל''ת)

    בן-יהודה, 09/01/07 14:40

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    יישר כח על השליפות!

    רועי, 09/01/07 13:31

    עליו יאמרו ''שפתיו ישקו מור שושנים''
    מצד אחד מור מצד אחר מר..

    הגב לתגובה זו

    • עליו יאמרו ''לפי שהוציא את עצמו מן הכלל''

      חרד, 09/01/07 14:46

      וכל המוסיף גורע.

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    הציונות החילונית הקימה את הכל

    רון, 09/01/07 12:56

    כבוד הרב,למד היסטוריה!
    הציונות החילונית הקימה את התנועה
    הציונית ואת מדינת ישראל.

    הגב לתגובה זו

    • אבל היום אין לדבר הזה רגליים...

      משה בוזגלו, 09/01/07 13:38

      פעם היה במה להתפאר ולהתגאות.
      היום היא פשוט לא קיימת.

      הגב לתגובה זו

      • בלי הרגליים האלה לא היית עומד

        גם היום., 09/01/07 15:03

        קצת ענווה.

        הגב לתגובה זו

    • אתה סתם טמבל אם אתה חושב כך

      דודי, 09/01/07 15:04

      הציונות החילונית זה השקר הכי גדול
      בן-גוריון וחבריו הם האנשים הכי שפלים שחיו במדינת ישראל.

      הגב לתגובה זו

      • זה מקלטות אמנון יצחק? (ל''ת)

        אתם עושים, 09/01/07 16:56

        הגב לתגובה זו

    • מה אתה אומר?? (ל''ת)

      משה מוטיפיורי, 09/01/07 15:21

      הגב לתגובה זו

      • מוניטפיורי תרם ליהודים כאן כמו שעשירים יהודים תרמו בכל הקהילותבעולם

        והוא היה יחיד, 09/01/07 16:55

        אתה לא יכול להשוות בין אדם אחד ותנועה כללית

        הגב לתגובה זו

    • לא הבנת טוב את הרב.....

      יהודיה, 09/01/07 17:11

      מה שלדעתי הרב בא לומר זה שהציונות החילונית היא דבר לא ברור. מצד אחד היא נקראת ציונות שזהו מושג תנכ''י שפרוש גם ארץ ישראל וגם ירושלים ורעיונה הוא מאוד משיחיסטי- שיבת עם ישראל לארצו, קיבוץ גלויות, הקרבה למען הארץ, הפחת השממה בארץ ישראל- שכל אלה הם דברים דתיים שקשורים למורשתנו ולתנ''ך, אך מצד שני הציונות (ברעיונה) התנערה ומתנערת מהדת.בעצם הציונות היא רעיון גדול, עמוק ודתי מאוד, הציונים שעלו לארץ הקריבו עצמם למען הקמתה, נאבקו בכל כוחם, מתו במחלות ולא התייאשו, אך מצד שני זה לא ברור מאיפה זה הגיע, כי בעצם כל עיניין ארץ ישראל(ישראל- הוא שמו השני של אבינו יעקב ושל חבל הארץ הזה וגם של המדינה..)הוא עיניין יהודי ודתי מאוד.הציונות בעצם יונקת את שורשיה מהיהדות ומהתורה, גם אם מתכחשת לכך, ולזה הכוונה שלשקר אין רגליים....

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    עוד פרימיטיבי לאומני (ל''ת)

    מפיץ בערות, 09/01/07 12:48

    הגב לתגובה זו

    • תגובה למר מפיץ בערות

      ניר, 09/01/07 16:40

      כנראה ששימך מעיד על הבנתך ועל יכולתך לקרוא את הדברים.

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    לא הבנתי למה רפרומים כופרים באלוהיי ישראל? (ל''ת)

    מרטין, 09/01/07 12:38

    הגב לתגובה זו

    • חתונה שעורך כומר ורביי זה תקין?! (ל''ת)

      מה לא מובן?, 09/01/07 16:41

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    שיעור טוב באהבת ישראל.....??????

    עוז, 09/01/07 12:09

    תראו כמה אהבה יש כאן לעם ישראל. אין פה מילה אחת טובה על אנשים (תראו למשל ציונות חילונית) אבל הכל נוטף אהבת ישראך.
    מה אני לומד מזה ?
    מה שחשבתי כבר הרבה זמן והספר של ספי רכלבסקי. כמה הוא צודק על ישיבה מרכז הרב קוק.
    אני מוותר על כל אהבת ישראל הזו. שלא יאהבו אותי ואני לא אוהב אותם.
    אני אוהב את מי שאוהב אותי ומקבל אותי ולא מסביר לי מי אני באמת.
    יש כמה רבנים כאלה. בטח שלא דרורי ואבינר ודרוקמן

    הגב לתגובה זו

    • הערה קטנה לעוז

      יואב, 09/01/07 12:41

      אינני מסכים איתך, אך אני כותב מסיבה אחרת: אתה מזכיר את הספר המגוחך של אותו רחלבסקי. הספר רצוף שטויות במידה כזו שלא ראוי לאדם סביר לקרוא אותו. האיש פשוט לא מבין את השפה, וכותב דברים (כמו הפרשנות הטפשית שלו ל''אהבת חינם'') שלא ראוי להדפיס אפילו על נייר טואלט.

      יש רבים שמתנגדים לדרך התורה. יש רבים שמתנגדים למדינת ישראל. הם עושים זאת בכתיבה ברמה גבוהה יותר. אנא, הסתמך על ספרים אחרים ולא על זבל אורגני.

      הגב לתגובה זו

      • אם הציונות החילונית זה שקר שאין לו רגליים

        אז ''חמורו של, 09/01/07 13:25

        נשמע מדוייק ביותר

        הגב לתגובה זו

    • תתפלא לשמוע

      אבל..., 09/01/07 13:01

      קודם כל יש כאן גם מילים טובות (אבל כנראה כל אחד רואה מה שהוא רוצה)
      דבר שני: אהבת ישראל זה לא להגיד דברים טובים על כולם (דבר כזה גובל בטמטום) אלא להגיד את האמת ובכל זאת לאהוב (אני יודע שזה נשמע לך מוזר אבל בתור אחד שמסכים עם הרדידות והשקרים של ספי רכלבסקי אני לא מצפה ממך להרבה)
      אני בטוח שהרב דרורי אוהב את הרב שרלו אבל לא מסכים איתו.
      לך תלמד....

      הגב לתגובה זו

      • בתור אהבת ישראל אני אומר שהציונות הדתית זה שקר שאין לו רגליים (ל''ת)

        ומרכז הרב מגדל, 09/01/07 13:52

        הגב לתגובה זו

    • אהבת חינם מתבטאת אצלו במעשים....

      אני, 09/01/07 17:31

      ידוע כי תלמידיו בקריית שמונה, עסוקים בעשיית חסד רבה. בתקופת המלחמה לדוגמא,הם לא נטשו את העיר , אלא נשארו בקריית שמונה כדי לעזור למשפחות שלא עזבו, הם חלקו מזון, סייעו לזקנים וחלשים ..
      חוץ מזה, יש לי תחושה שלא כ''כ הבנת את דבריו על הציונות החילונית.(ואלי גם עוד דברים ובגלל זה התעצבנת...) לשקר אין רגליים, הכוונה שהציונות החילונית חייבת לעמוד על היהדות ועל התנ''ך, גם אם היא מתכחשת לכך, כי יישוב ארץ ישראל, מסירות נפש על הארץ בכזאת עוצמה כמו שהיתה בקום המדינה ולפני, לא יכולה לבוא ממניע חילוני, גם אם אותם אנשים שעסקו בכך מתכחשים לזה...
      זה הבעיה במדור שליפות. אנשים לא תמיד מבינים ונוטים להתעצבן על פירוש לא נכון של הדברים...

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    כמה הפרננוייד הזה מדבר! לכל פלוץ יש לו הגדרה!!! (ל''ת)

    foxy, 09/01/07 11:54

    הגב לתגובה זו

    • נפלא שאתה לא מגדיר. טול קורה מבין עינך! (ל''ת)

      נקווה שתבין., 09/01/07 16:42

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    בל יהי חלקי עמו. (ל''ת)

    דתי, 09/01/07 11:52

    הגב לתגובה זו

    • גם חלקי. אני בחלק שלך. (ל''ת)

      חיליק, 09/01/07 12:40

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    לא ידעתי שהרב צפניה כזה פנאט. טוב לדעת. (ל''ת)

    דרור, 09/01/07 11:48

    הגב לתגובה זו

    • ''טוב לדעת?'' עצוב לדעת. (ל''ת)

      דוד, 09/01/07 12:23

      הגב לתגובה זו

    • הרב דרורי, פנאט?! חחח....

      חיימקה, 09/01/07 13:24

      רבים יעידו עליו שדעותיו נוטות לשמאל.
      מה הוא אמר כאן שעושה אותו פנאט כהגדרתך?

      חח...
      פנאט עליו- אי אפשר.

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    אשרינו שזכינו

    משה, 09/01/07 11:48

    אשרינו שזכינו לרב ענק בעל השקפת עולם סדורה. הלוואי שכל עיר בישראל תזכה לרב בעל שיעור קומה כמו הרב דרורי.

    הגב לתגובה זו

    • שוב ושוב משה (בודק?) מחיפה עם תובנותיו החרד''ליות (ל''ת)

      חנן, 09/01/07 12:24

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    די לחרד''ל, עזבו אותנו במנוחה! ''תשלפו'' יותר דתיים ''על הקרקע'' (ל''ת)

    קובי, 09/01/07 11:38

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    תגובה ל -13

    אדם מישראל, 09/01/07 11:28

    בגלל אנשים כמוך נחרב בית המקדש השני, קיים כל הסבל בארצנו הקטנה והקדושה היום!
    כדאי שתלמד לפתוח את לבך לאהבה ותסור מרע, תנצור לשונך מרע, תבקש שלום ותרדוף שלום!
    אתה יכול!

    הגב לתגובה זו

    • מה הוא אמר כאן שגורם לשנאת חינם?!

      דוד, 09/01/07 13:27

      חיפשתי וחיפשתי ולא מצאתי כלום שאמור להעלות כעס כלפי מישהו ולא מצאתי..
      אתה חי בסרט...

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    I wish that his son would divorce.Then he will talk differently

    jerry_spring1, 09/01/07 11:24

    This guy is a populist.
    Thanks Maariv to show how far are these fake rabanim of the world issues.
    Judaism with these kind of guys are really in bad shape.
    It's time to close rabanut and to make order among all these dangerous beards guys

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    לשקר(הציונות החילונית) יש רגליים, והם די עבות וארוכות

    מוטי, 09/01/07 11:21

    אולי כראי להזכיר לרב הנכבד שהציונות החילונית היא אולי שקר לדעתך, אבל לשקר הזה יש רגליים בצורת המדינה הקטנה שאנו יושבים בה.
    ללא הציונים החילונים כולנו היינו באירופה, מדינות המזרח ואמריקה ולא היתה לנו פה מדינה קטנה בשם-ישראל.
    מצחיק אותי כל פעם מחדש ההתבטאות הזו בקשר לציונות חילונית.
    האם לא מלמדים בישיבות ובחינוך הממלכתי דתי, מי הקים את מדינת ישראל?
    האם לא מלמדים שם, מי הקים את התנועה הציונית?
    האם לא מלמדים שם, איזה חלק זעום אם בכלל היה לציבור הדתי בתנועה הציונית?

    האם לא מלמדים שם משהו על צניעות, צביעות ושקרים?

    הגב לתגובה זו

    • בישיבות מלמדים רק את ''אורות'' ואת פסוקי הרב צבי יהודה

      דוד, 09/01/07 12:03

      לכן אנחנו נראים ככה

      הגב לתגובה זו

    • כנראה בבתי ספר החילוניים לא מלמדים תולדות הציונות

      חיים, 09/01/07 15:43

      החוזים של הציונות הראשונים היו הרב הירש קלישר.
      בקונגרס הציוני הרוב היו דתיים, לכן לא התקבל רעיון של אוגנדה.
      הראשונים שעלו לארץ ישראל היו רק דתיים - תלמידי הגר''א ותלמידי הבעש''ט, הם התחילו את הישוב היהודי בארץ ישראל.
      עד עלייה השלישית כמעט ולא היו חילונים עולים לארץ.
      ראשל''צ, פתח תקווה, זכרון יעקב, מושבי עמק חפר ועוד מקומות בארץ הקימו דתיים.
      הרב קוק היה נוסע ללונדון , כדי לדון עם שרי אנגליה על הקמת המדינה היהודית.
      זו חוצפה להשמיט מהיסטוריה הציונית דתיים.

      הגב לתגובה זו

      • כנראה בבתי ספר הדתיים לא מלמדים תולדות הציונות

        לא רובוט, 09/01/07 17:29

        מדבריך נראה שמלמדים שם אגדות ומיני סיפורים שהקשר שלהם למציאות ולהיסטוריה רופף ביותר. עצוב מאוד לראות שאתה באמת ובתמים מאמין בערימת השקרים הזו שדחפו לך.

        מצד שני, אמונה עיוורת והיעדר חוש ביקורת מינימלי הם שני דברים שמאפיינים כל חברה פונדמנטליסטית - בין אם יהודית, נוצרית או מוסלמית. אלמלא הייתם רובוטים, אולי הייתי מרחם עליכם.

        הגב לתגובה זו

      • דווקא נציגי 'המזרחי' תמכו בתכנית אוגנדה באותו קונגרס (ל''ת)

        אסף, 09/01/07 17:45

        הגב לתגובה זו

      • חיים אתה פשוט משכתב את ההיסטוריה, נפל לך משהו על הראש

        או שהאכילו אותך, 09/01/07 17:47

        את המושבות הראשונות הקימו דתים? איפה אתה חי? איפה לימדו אותך את זה?

        הגב לתגובה זו

        • מי כאן משכתב היסטוריה?

          חיים, 09/01/07 21:29

          אם אתה לא מאמין לי בענין ראשל''צ, פתח תקווה, זכרון, אתה מוזמן לבקר במוזיאונים של אותן הערים.
          כנס למוזיאון בראשל''צ ליד פארק רוטשילד, תתפלא לגלות שיהודים חרדים הקימו את ראשון. גם אתה מוזמן לבקר ביד לבנים בפתח תקווה. סע לזיכרון תבקר במוזיאון שם ותגלה שהקימו את העיר דתיים.
          בעמק חפר תלמידי ישיבת ''כפר הרואה'' שנוסדה בשנת ת''ש יבשו ביצות באזור. כפר ויתקין מכיר? הקימו דתיים. מושב חרב לאת מכיר? הקימו תלמידי רש''ר הירש. כל זה אתה יכול לגלות במוזיאון בכפר רופין , שבעמק חפר. אני יכול להמשיך למנות לך עוד ועוד מקומות והוכחות שהקימו אותם דתיים.
          גם , כזכור לי, בספרי היסטוריה לבגרות כל הדברים האלו מתוארים. אין שוני בין הספרים הללו בין בתי ספר חילוניים לבין ישיבות תכוניות ואולפנות. מבחן בגרות מחברים גם חילונים. מכאן או שלא למדת כראוי היסטוריה או שבמכוון מנסה לשנות אותה.

          הגב לתגובה זו

      • חיים מירושלים

        שמשתמש, 09/01/07 18:46

        אתה נישמע לי אחלה של בן אדם.
        קבל ח''ח

        הגב לתגובה זו

      • חיים צודק, אבל מטעה

        וילהלם גרים, 10/01/07 06:20

        נכון שאנשי העליה הראשונה היו דתיים. (אני לא בטוח שהם היו סומכים את ידיהם על כך שיקראו להם חרדים, גם אם לבושם היה דומה) אבל צריך לזכור ש 1) הרצל-חילוני לגמרי הוא זה שכינס את הקונגרס הציוני.
        2) פינסקר, בורוכוב, דובנוב, אוסישקין היו חילונים אנשי ''ההשכלה''
        3) העליה השניה ברובה-היו חילונים.
        4) חוץ מהעולים בעליה הראשונה (ו23 המושבות שלהם כאמור) יצא שהגיעו עוד כמה מאות אלפי עולים לא''י לפני שהקימו את המדינה. רובם המכריע לא היו חרדים (אם כי אני מעריך שהיו בינהם לא מעט ''מסורתיים''). אם אתה מנסה לטעון שהעולים בעליה הראשונה הם האחראים להקמת המדינה...נראה לי שזה קצת הפשטה והנמכה רצינית של ההיסטוריה.

        הגב לתגובה זו

        • לא טענתי שרק דתיים הקימו את המדינה

          חיים, 10/01/07 08:21

          רק יצאתי נגד השמטת הדתיים לגמרי מהעסק. דתיים תרמו רבות להקמת המדינה ואסור למחוק את זה מהיסטוריה. לפני עליה ראשונה עלו לא ''מסורתיים'', אלא דתיים לגמרי. לא הייתי קורא ''מסורתיים'' לתלמידי הגר''א ( שחלקם היו רבנים חשובים ) ותלמידי הבעש''ט וביניהם אדמו''רים.

          הגב לתגובה זו

          • זניח, גם במספר וגם במעשה.

            גרים, 10/01/07 14:07

            וממילא מי שעלו לפני תחילת הציונות עלו כדי לגור בארץ הקודש, לא כדי לבנות מדינה ליהודים. מה ההבדל בינם לבין יהודים בכל הדורות שבאו להיקבר בא''י?

            הגב לתגובה זו

      • חיים ידידי, אתה כנראה לוקה ב''תסמונת נתניהו''

        מוטי, 10/01/07 12:33

        1. מעולם לא שמעתי על ''חוזי הציונות'', אני מכיר רק את חוזה המדינה והוא לא בדיוק דתי.

        2. בקונגרס הציוני ובהסתדרות הציונית שנבחרה בקונגרסים אלה, היתה סיעה אחת (המזרחי) שייצגה את הציבור הדתי והיא הייתה קטנה וחסרת השפעה.
        כל ראשי ההסתדרות הציונית היו חילוניים, מהרצל ועד בן גוריון.
        גם בשנות המאבק בבריטים של המחתרות, הציבור הדתי לא במיוחד התבלט וגם בשנים הראשונות של הקמת המדינה לא.

        אני לא טוען שלציבור הדתי לא היה חלק בהקמת המדינה, אני טוען שהחלק שלו היה קטן ושולי וזו האמת.
        ועוד אני טוען שלציבור הדתי היה חלק גדול בנסיונות למנוע את הקמת המדינה, וגם זו האמת.

        3. נכון שרוב אנשי העלייה הראשונה היו דתיים ומסורתיים אך הם עלו לארץ ישראל מתוך מצות ישוב הארץ או מתוך מניעים כלכליים ולא מתוך כוונה להקים פה מדינה.
        אתה מבלבל בין דברים שלא קשורים.
        מעבר לכך, המתנגדים הגדולים ביותר של התנועה הציונית היו מתוך הממסד הדתי ואנשי הציונות הדתית היו מיעוט קטן, גם בין הדתיים וגם בתוך התנועה הציונית.

        הרב קוק (שלבטח מתהפך בקברו כאשר הוא שומע מה אומר מי שאמור להיות ממשיך דרכו, על הצינות החילונית) היה איש דת חשוב ביישוב, אבל הוא לא היה איש חשוב בתנועה הציונית ובטח לא מנהיג בה.

        החוצפה היא של הרב שכותב על הציונות החילונית - שקר ללא רגליים.
        אני מניח שברור גם לך, שללא הציונות החילונית הרב החצוף הזה לא היה הרב של קריית שמונה אלא מקסימום הרב של ברוקלין, פריז או לונדון.

        הגב לתגובה זו

    • שליפות - ציונות חילונית - רגליים

      ברוך שטיין, 09/01/07 16:59

      ''שליפות'' הינו, מטבעו, מדור המתמצת מאד ובאופן צר ביותר אתהתייחסות ''השולף'' לנושא ואינו מתיימר להאיר את הנושא על כל היבטיו.

      ואכן נראה כי ''הרגליים העבות'' של ''הצינות החילונית'' הפכו לרזות מאד בכ-120 שנותיה .

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    רבני הרייטינג

    תלמיד מבולבל, 09/01/07 11:06

    יאללה, יאללה! תתחילו לומר משהו טיפה מעניין ולהפסיק לצטט פסוקים וציטטות ממשלי קרילוב או ספר הציטוטים השלם. טיפה מקוריות ויצרתיות.
    אגב, הוא מכיר או לא מכיר את האומן 17?

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    אהבתי (ל''ת)

    נדב, 09/01/07 10:52

    הגב לתגובה זו

    • אני לא. (ל''ת)

      דוד, 09/01/07 11:10

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    עוד שליפות צפויות מראש. הייתי יכול לכתוב את התשובות במקומו

    איתמר, 09/01/07 10:51

    כצפוי, הרב צפניה דרורי תוקף את כל מה שחילוני, מערבי ונוטה שמאלה מבחינה רעיונית (כמובן שהוא לא יכול משהו חיובי על תונעת ''קולך'' למשל, ומצליח להאשים את הנשים בסרבנות הגט), וכצפוי אין שום דבר חידוש בדבריו, כמעט על שום דבר (קונסרבטיביים אינם מאמינים באמיתות מוחלטות, אלא אוהבים מסורת מתגמשת, וואלה, לא יכולתי לעלות על זה לבד)

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    רב שמאמין בהרצל שכפר ביהדותו ורצה את הנצרות אז יש ברב הזה בעיה

    דתי לאומי, 09/01/07 10:13

    הרצל ימ''ש הביא לנו צרות צרורות לעם היהודי

    הגב לתגובה זו

    • הרצל

      דתי לאומי אמיתי, 09/01/07 11:29

      חבל שלא קראת את מה שהרב אבינר כתב לפני כמה שבועות על הרצל... הוא כתב שם שהרצל למרות שהדרך הייתה עקלקלה מטרת הדרך הייתה נכונה ונבונה ועלינו לזכור לו את האידיאל שעמד מאחוריו.
      לעניין הנצרות זה היה משחק פילוספי בלבד אשר הרצל לא עשה בו שימוש כל וכלל.
      התבייש לך לעלוב כך רב גדול בתורה!!! כנראה שאינך דתי לאומי אמיתי !!!!

      הגב לתגובה זו

      • Who is Aviner?A judaism adventurer (ל''ת)

        eddy, 09/01/07 11:46

        הגב לתגובה זו

    • ראית כנראה יותר מדי קלטות אמנון יצחק (ל''ת)

      צא מזה, 09/01/07 13:58

      הגב לתגובה זו

    • וזה עוד ממישהו שואמר שהוא ''לאומי''. תחזור לארצות הסבים של אם לא טוב (ל''ת)

      לך, 09/01/07 14:42

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    אז מה חדש? עוד אייטולה

    אברום, 09/01/07 10:13

    תביאו משהו שעוד לא ראינו.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    כל כך לא מכובד

    מישהו, 09/01/07 10:01

    שראש ישיבה ורב עיר בכלל משתתף במשחק שליפות, וקל וחומר כאשר הוא קובע אמירות נחרצות בקלות בלתי נסבלת. מאוד מאכזב לגלות אישיותו של אדם שחשבתי שהוא רציני.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    אם כל הערתי האמיתית לרב על עבודתו המרשימה בקרית שמונה...

    שויתי, 09/01/07 09:58

    למען האמת התאכזבתי מזה שעם כל האזכורים של עם ישראל בדבריו - ואין לי ספק שביום-יום הרב עושה המון בשביל הקהילה שלו ובשביל קרית שמונה - הוא מתקשה, בלשון ההמעטה, לגלות אמפתיה והבנה לרוב רובו של הציבור הישראלי, ואפילו היהודי. לא צריכים להסכים עם אנשים כדי להעריך את דעותיהם ותרומתם, אשפר לחלוק אתם אבל להרגיש אתם שייכות. היכולת הזאת היתה מסגולותיו של הראי''ה קוק שידע להעריך ולעבוד יחד עם אנשים אפילו כשלא חשך מהם שבט ביקורתו. חבל שהרב צבי יהודה ורוב תלמידיו לא למדו את הפרק ההוא במשנת הראי''ה. ואני חוזר ומדגיש את הכבוד שאני רוחש לרב צפניה.

    הגב לתגובה זו

    • אוהב ומבקר

      עודד, 09/01/07 21:29

      כמו הרב קוק גם הרב דרורי יודע מצד אחד לאהוב את העם ומצד שני לבקרו בחריפות. כל מי שמעט מכיר את סיפוריו וכתביו של הרב קוק יודע שהרב הזהיר שצריך לאהוב אחרי שיודעים לבקר.

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    עלוב ופאתטי. זה רב?!!!?! לא שלי! (ל''ת)

    קטיושקה, 09/01/07 09:49

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    האם הרב מתיר את ההומוסקסואליות הדתית?

    אביתר, 09/01/07 09:48

    הייתכן???

    הגב לתגובה זו

    • הרב לא מתיר. אסביר את דבריו

      חיים, 09/01/07 15:35

      הרב דרורי ציטט מאמר של חז''ל נגד עוברי עברות. כאשר אדם עובר כל הזמן על משהו בסופו של דבר הוא חושב שהדבר מותר. כלומר זה לא הרב אומר שמותר, אלא הומואים דתיים חושבים שזה מורת, לכן דורשים לקבל אותם. אך הדבר אסור ואין לו שום לגיטימיות.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    מאכזב מאוד! (ל''ת)

    יהודית, 09/01/07 09:32

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    תורת אמת בפיהו (ל''ת)

    סלומון, 09/01/07 09:31

    הגב לתגובה זו

    • אמת? (ל''ת)

      דוד, 09/01/07 10:58

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    עוד רב חרד''לי, עד מתי חרד''לים עלינו ישלוטו? (ל''ת)

    גידי, 09/01/07 09:15

    הגב לתגובה זו

    • עד שאנחנו,הרוב הצד''ל השפוי והדומם,נפסיק לפחד ונקום ונגיד ''עד כאן''. (ל''ת)

      דוד, 09/01/07 10:29

      הגב לתגובה זו

      • לדוד!

        עמנואל, 09/01/07 15:58

        מה עד כאן ? מה אתה מקשקש זכותו של הרב לאמר את דעתו כמו שזכותך לפתוח את הפה על רבנים הציבור הדתי הלאומי שמשחק בשני הסעיפים לא סגור על עצמו כך שקשה להגדיר אותו מקשה אחת כי אין שום עיקרון שיכול לאחד אותו למעט המיני שנאה לחרד''לים

        הגב לתגובה זו

    • זה רב חרד''לי????

      ד, 09/01/07 23:22

      אתה בכלל מכיר את הרב דרורי??

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    אוי לנו על שלא למדנו כלום בשנות דור, אותה יהירות, אותה התנשאות,

    אהרון, 09/01/07 08:59

    אותה תחושה שכל הצדק והאמת רק 'אצלי בכיס'. ואילו כל השאר רק טועים ומטעים.
    כשומר תורה ומצוות, אני חושב שיש לומר : כל מי שחושב שמלוא הצדק וההבנה האלוקית מצויה אצלו , ואילו האחרים הם 'סיטרא כזו' או 'סיטרא אחרת' - הרי אתם מרחיקים יחודו של האלוה, ועל שעל כך אתם מתחנכים ומחנכים - חבל, חבל.

    הגב לתגובה זו

    • שאלה לי אלייך (קצת פילוסופית מקווה שתבין)

      חושב נכון, 09/01/07 11:29

      אם אתה לא חושב שכל הצדק אצלך, אז למה אתה חושב את מה שאתה חושב???
      ותחשוב על זה....

      הגב לתגובה זו

      • תשובה:

        אהרון, 09/01/07 14:30

        מה שאני חושב, ומרגיש וחש -הוא חלקי מאת אלוה.
        מה שאתה חושב, מרגיש וחש הוא חלק אלוה שבך.
        והשלישי - הוא חלקו שלו.
        וחלקי הוא שלי, אך הוא לא טוב או רע משלך.
        מכאן שאני נותן לך מקום להיות אתה, בעוד שעלי הזכות והחובה 'להיות אני'.
        'ומלכות אינה נוגעת בחברתה'.

        הגב לתגובה זו

        • הוא הדבר אשר דיברת

          חושב נכון, 09/01/07 15:05

          כל אחד בעולם בטוח שהוא צודק ושהטעות היא אצל האחרים (אחרת, הוא היה משנה את דעתו) הרב דרורי לא אמר שצריך לחסל, להשמיד להרוג או לאבד מישהו, אבל הוא כן אמר את דעתו הנחרצת (ומותר לו שתהיה לו כזו) על מי שהוא לא מסכים איתו.

          הגב לתגובה זו

          • ובכן:

            אהרון, 09/01/07 16:43

            ''ומלכות אינה נוגעת בחברתה''.
            אבל מלכותו ( של כבוד הרב, במיקרה הנוכחי) מנסה לכרסם במלכותו של משהו אחר, אינה מקבלת את מקומו בהוויה, בעשייה, וכו'.
            על כך אני מצביע בדברי.

            הגב לתגובה זו

            • לבדוק גבולות

              שלמה, 10/01/07 07:49

              השאלה היא לא מתי מלכות נוגעת במלכות אלא אם מלכות שואפת למלכות (כמו במתמטיקה) התחום הקיצוני של הסוגיה הנידונית היא ההמת קורה אם אחת הדיעות של האנשים היא שאין דיעות אחרות האן גם היא נכונה??
              כלומר זה חלק אלוה שלו- שאין עוד חלקי אלוה או בקיצור מה שאמרת זה פרדוקס מוחלט.

              הגב לתגובה זו

          • אני חשוב שאני צודק, אבל אני מבין שגם האחר חושב שהוא צודק.

            מתערב, 10/01/07 06:27

            כיוון שהאחר הוא יצור תבוני שאינו נופל בחוכמתו ממני אני מסיק שיתכן שגם א נכון וגם ב נכון ולאו דווקא יש סתירה בין השנים.

            הגב לתגובה זו

            • האחר חושב שהוא צודק

              חושב נכון, 10/01/07 21:00

              אך לפי הבנתי הוא לא....
              כלומר: מה שאמרת נכון ברמה הפילוסופית בלבד אך ברמה המעשית הקיומית אין לכך כל חשיבות כי ברגע שצריך להחליט א' או ב' אז יש צודק ויש לא צודק בכל תחום בחיים (חוץ מדברים שבפילוסופיה או רוחניים שאינם נוגעים למעשה כמו: אמונה בשכל או ברגש וכו')

              הגב לתגובה זו

  • 3.

    מסורבות גט= תאוות ממון של נשים???

    כועסת מאוד, 09/01/07 08:58

    הן סובלות כ''כ הרבה ואתה אומר שגם לנשים יש חלק בתאוות ממון?! סליחה כבוד הרב, זה מקומם ואכזרי!!

    הגב לתגובה זו

    • נו, באמת

      יואב/, 09/01/07 09:38

      הוא הקדים גברים לנשים, ושנאה לגברים. קודם כל תוצר של שנאה, ורק אח''כ תוצר של ויכוחים כספיים.

      הגב לתגובה זו

    • כועסת יקרה...

      מסכים עם הרב, 09/01/07 11:27

      קודם כל תרגעי.... עכשיו כשאת רגועה אני אסביר לך שלמרות שיש הרבה גברים לא נחמדים. יש גם כמה נשים לא נחמדות שפיתחו שנאה לבעליהן (אפילו בלי סיבה) ורוצות להוציא מבעליהן הרבה כסף ולכן הוא מסרב לתת גט... ותחשבי על זה....

      הגב לתגובה זו

      • היא צודקת לחלוטין ותפסיק להתנשא

        דוב המרמן, 09/01/07 15:41

        קצת עתוב שאתה מתנשא אומר לה לחשוב ולא רואה מה שאתה אומר או גרוע מזה מה הוא אומר הוא מדביק אשמה בלא אבל בכפם אפילו אם זה היה נכון וזה לא באמת קיים במציאות זכותן להתגרש בלי לשאול אותך או אותו.

        הגב לתגובה זו

        • דב המרמן- תתבגר! זה קיים ועוד איך במציאות

          נח בשבע שגיאות, 10/01/07 15:41

          תתחיל להסתובב במשרדי עורכי דין שמטפלים במקרים של גירושין וקצת תשאל.

          הגב לתגובה זו

    • מעשה שהיה כך היה:

      כבר לא כועס, 09/01/07 17:40

      התחתנו. כעבור שנה נולדה לנו בת. השתחררתי מהצבא,למדתי מקצוע,פתחתי תיק כעצמאי והתחלתי לעבוד. ההתחלה היתה קשה,לא היה הרבה כסף.היא ניסתה קצת לעבוד וללמוד מקצוע.היא נהייתה חילונית תוך כדי.הגישה בקשה לגרושין בבית הדין הרבני.לא הגבתי לכך,וכעבור זמן היא קיבלה יעוץ והגישה תביעה למזונות בבית המשפט ע''ס 5000 ש''ח,בטענה שזה מחצית ממה שאני מרוויח. ולכך היא התרגלה. כמובן שבאותה תקופה לא הגעתי אפילו ל 4000 ש''ח בחודש בממוצע.עזבה את הבית והאשימה אותי כמובן באלימות וכו'וכו' כמיטב עצות עורכי הדין.
      מה היית עושה אז???

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    לא הבנתי לגבי הרב שרלו (ל''ת)

    אדם, 09/01/07 08:50

    הגב לתגובה זו

    • גם אני לא הבנתי

      אילנית, 09/01/07 11:50

      אבל זה לא נשמע טוב, מכל הבחינות. בכלל רוב הדברים לא נשמעים טוב.

      הגב לתגובה זו

      • בקשר לרב שרלו.

        משה, 09/01/07 17:49

        הרב דווקא נשמע טוב מאוד.
        אבל בגלל המקום לא הרחיב.

        (על הרב שרלו)
        במלים הכי פשוטות, אני לא מסכים עם כ ל מה שהרב שרלו עושה אבל אני חושב שהוא עושה מלאכת קודש. ולכן לא אגיד דבר.

        אבל בכללות ''אל יובל ישלח שורשיו'', דהיינו ששורש מעשיו טובים מאוד.


        אפשר לראות זאת גם בגישתו לשו''ת באינטרנט, שזה ''הטוב במעיטו'', כיון שאפשר לתת הרבה יותר. כמו שהרב שרלו יכול לתת עוד הרבה יותר וממעט עצמו על מנת להפיץ את היהדות.

        הגב לתגובה זו

    • הססר פשוט: קנאה

      מוריה, 09/01/07 12:04

      הרב דרורי הוא גם חש עצמו מזני הדור, וגם לא יכול לסבול מישהו שלא ממרכז הרב כמו כל המרכזניקים.
      גם אדם צעיר יחסית (הרב שרלו ככל הידוע לי בערך בן חמישים) ועצמאי.
      מה עושים ?
      אומרים לו לשתוק. רומזים שהוא לא משכיל. מכפישים.
      ואז ?
      לא יוצא מזה שום דבר טוב. הרבנים הצעירים מבוזים. הרבנים הותיקים חושבים שעשו משהו טוב.
      ובסך הכל ?
      בסך הכל כולם מפסידים. מה היה קורה אם הוא היה מפרגן לרב שרלו כמו שבאמת באמת מגיע לו ?
      מה היה קורה עם הרב דרורי היה חובר לרב שרלו ולא היה מלבין את פניו ברבים ?
      מה הוא היה מפסיד מזה ?
      וכמה התורה הייתה מרוויחה מזה.


      הוא אשר אמרתי: הקנאה התאווה והכבוד מוציאים את האדם מן העולם

      הגב לתגובה זו

      • מוריה יקרה. הסבר

        שומע כל דעה, 09/01/07 12:57

        קודם כל טוב לדעת שאת אמרת את המשפט הזה, עד לרגע זה הייתי בטוח שזה נאמר ע''י חז''ל. תמיד לומדים דברים חדשים.
        ועכשיו ברצינות- אולי כשהוא אמר סייג לחכמה שתיקה הוא התכוון לעצמו שהוא לא יגיד כלום כדי לא להשמע כפוגע על דברים שהוא לא מסכים עם הרב שרלו (ומותר להם לא להסכים ע''פ הבנתי הדלה)
        אולי הוא אמר שלדעתו הרב שרלו מרבה להופיע בתקשורת ולדעתו (של הרב דרורי) זה נראה לא טוב וכדאי לצמצם נוכחות (ללא כל קשר אם הוא מסכים עם דעותיו או לא)
        לסיום: פתיחות ונכונות לקבל דברים של רבנים אחרים זה גם רבנים שלא צעירים ולא מסכימים עם הרב שרלו.... (גם אם לא מסכימים איתם)
        והרב דרורי לא חייב לחבור לרב שרלו (במיוחד אם הוא לא מסכים איתו- וכמו שאמרנו מותר לו)

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    נהדר.

    דוד, 09/01/07 08:46

    תשובות חדות וישירות.

    הנקודה עם ההומואים הדתיים כל כך נכונה- כיון שעבר עבירה ושנה נעשית לו כהתר. דבש וחלב תחת לשוני.

    הגב לתגובה זו

    • הנקודה עם ההומואים היחידה שנכונה (ל''ת)

      יעל, 09/01/07 09:34

      הגב לתגובה זו

      • כואב הלב שכך הבנת את דברי, הרב, זה הרי בדיוק הפוך. (ל''ת)

        משה, 09/01/07 17:43

        הגב לתגובה זו

    • יישר כח לכבוד הרב!

      אדם מישראל, 09/01/07 10:48

      הכל אמת, נכון וברוח הקודש!
      כל עוד הנר דולק אפשר לתקן הכל!
      שמעתם? אפשר לתקן!
      אז...יאללה לעבודה!

      הגב לתגובה זו

      • כל עוד הנר דולק, אפשר עוד לכבות. (ל''ת)

        משה, 09/01/07 17:44

        הגב לתגובה זו

    • איך אפשר גם להגיד ''הרצל'' וגם שלציונות החילונית אין רגלים? (ל''ת)

      שני הדברים לא, 09/01/07 14:41

      הגב לתגובה זו