• 13.

    השמאל=האובייקטיביות בהוויתה

    דוד, 01/07/07 10:41

    כיון שצריך חינוך פוליטי אוביקטיבי ללא פניות וזה נצרך ולגיטימי אין חינוך יותר אובייקטיבי מחינוך השמאל הקיצוני הפאנאטי שזה האובייקטיביות בהווייתה

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    הליך קריסה מתמשך

    מיכאל, 05/05/07 09:46

    החינוך, הבטחון, הבריאות והמדע
    שהם התשתית לקיומנו בקריסה.
    הפתרון אינו ברפורמות בומבסטיות,
    התיקון חייב להתבצע בשלבים,
    בצעדים מדודים וזהירים.
    לא להאריך את יום הלימודים- אבל לחזק תיגבורים, לפתוח יותר מגמות מקצעיות כמו סיעוד, הנהלת חשבונות,
    לתלמידים שהמגמות העיוניות אינן מתאימות לכישוריהם, בעיקר לשים דגש מחודש על משמעת ומניעת אלימות!!!

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    חינוך נקי מפוליטיקה ניתן להשגה אך בדרך אחת

    Asaf, 10/03/07 15:31

    הדרך להשגת חינוך נקי מפוליטיקה היא אחת: *הפרטת* החינוך, העברתו למגזר הפרטי וביטול הקשר חינוך-מדינה.

    מי קבע שבכלל צריך להיות איזשהו קשר בין ה*ממשלה* לבין ה*חינוך*? מה בכלל הקשר בין שני הדברים? למה הממשלה לא מייצרת תרופות ומזון וכן מייצרת חינוך?
    התשובה לשאלה הרטורית הזו היא, כמובן, ''כדי לעצב את מוחותיהם של הילדים כרצונה''.

    הגב לתגובה זו

    • הקשר הוא

      רינו, 08/04/07 09:06

      הממשלה ניכסה את החינוך ודרך בתיה''ס עושה נפשות לצרכיה. בבת''ס תיכוניים מציפים קציני צה''ל את התלמידים ועושים להם שטיפת מוח ללכת לצבא וליחידות קרביות. אם אלו לא היו שורצים בתיכוניים היה אחוז המתגייסים ליחידות קרביות קטן בהרבה.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    ''דרך ארץ קדמה לתורה''

    מורה (עם קמץ), 22/02/07 11:46

    במשרד החינוך מזמן שכחו מהי דרך ארץ, וכשאני מתכוונת למשרד החינוך אני מתכוונת למייצגים אותה: מפקחים, מנהלים, מקצת המורים... אין לימודים כלליים לידע נרחב יותר, אין יותר ערכים אמיתיים אלא רדיפה בלתי פוסקת אחר ''האחוזים לבגרות'' כסמל להצלחת בתי הספר. מישהו באמת מאמין כי הנתונים הללו אמיתיים? אז הוא פתי. כל מערכת החינוך לוקה ''בהעתקות'' חסרות תקדים כדי להוכיח כי הצליחה. מישהו שאל עצמו מדוע סטודנטים למשפטים נמצאו כמעתיקנים המוצלחים ביותר אולי כדאי לשאול למה דווקא הם? התשובה ברורה כדי להתקבל הם זקוקים לתעודת בגרות מצטיינת ואת זה משיגים הרוב על ידי העתקות וכדי להכנס סופית למערכת יש לעבור את הבחינות שגם בהם מעתיקים, ואם זה לא מספיק אז כישורים אמיתיים הם כבר לא האישיו אלא הקישורים - למי שיש כבר ממש לא צריך לדאוג.
    אפרופו קישורים - הראו לי מנהל בית ספר שאין לו קשר כלשהו למישהו כבר לפני שנבחר להיות מנהל, האחד הזה יהיה היהלום שבכתר - צדק קודמי בכתבה המנהלים נבחרים על פי קישוריהם ולא כישוריהם בצורה הזאת עם מחויבות שכזאת לבוחרים בהם מערכת החינוך לא תוכל להחלים לעולם מפופוליטיקה שהרסה אותה.
    התחילו לקבל מנהלים לפי בחינות כפי שמקבלים מנהלים למערכות ציבוריות גדולות או עסקיות גדולות על פי כישורים אמיתיים, זה יהיה פתח רציני לקידום המערכת החולה הזאת.
    ולגבי כתבה שראיתי בסוף שנה''ל הקודמת כי אין מספיק אנשים במערכת שיש להם יותר מתואר ראשון שלא לדבר על קורס מנהלים שוב כסת''ח רציני, לאחר 9 ראיונות במכרזים עם ותק מעל 20 שנה במערכת החינוך תואר שני וקורס מנהלים (והשתלמויות שיכולות להספיק לפחות לשלושה מורים על מנת לקבל את מקסימום הגמולים) אני מודיעה לכם שקיימים מורים כאלו כמוני שאין להם קישורים וזה ממש לא מתאים למערכת כפי שהיא מתנהלת כיום, בושה לנו העובדים במערכת שכזאת.
    שחיתות היא תוצאה של חוסר דרך ארץ ואת ''התורה'' אחוזי הבגרות מעלים ומעלים - והתלמידים אתם שואלים - ריקניים משנה לשנה.

    כתבה: מורה ''חושבת'' שהגיע הזמן לשנות מקצוע בחיים אולי שם יהיה יותר ''כבוד'' לכישורים.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    זאת ועוד .....

    חיים, 15/02/07 09:19

    לכותב המאמר
    ממה אתה מתרעם בדיוק ?
    מהפוליטיזציה, כדבריך, או מהישגים עלובים במתמטיקה?
    פוליטיזציה - (גם אני מתנגד לה) - אינה סיבה דומיננתית לכשלון החינוכי.
    ואתה פשוט שם דגש על הקרוב ללבך.

    הסיבות החשובות לכשלון החינוך, פרושים היטב במסקנות של וועדת דוברת:
    מורים שאינם ראויים ממונים על השכלת ילדינו.
    מורים שאינם נוכחים בבית הספר - זו סיבה נוספת.
    ריבוי ילדים בכיתה.
    שכר נמוך למורים - מבריח מורים מוכשרים מן המערכת.
    כשמבחר המורים אינו משובח, גם המנהלים הבאים מקרבם - פחות משובח.

    לצערי אני מוצא את מאמרך נוגע רק בשולי הבעיה.
    לימור לבנת, שרת החינוך הקודמת, הטיבה לראות את הבעיה. היא אימצה את מסקנות וועדת דוברת ובכך שכבה על הגדר וחשפה את עצמה למתקפה פוליטית חסרת תקדים של ארגוני המורים ושל יוסי שריד.
    באה יולי תמיר, ובמקום להשלים את המהלך, החליטה שהיא לבדה חכמה מכל אנשי הוועדה (היא לא !!), וגנזה למעשה את הדו''ח, ואיתו את החינוך במדינת ישראל.

    אז מה יהיה? נקים עוד וועדה מטעם יולי תמיר. על חשבון המדינה כמובן. הוועדה תגיש מסקנות. יולי תמיר תאמץ את חלקן (כי היא יותר חכמה), אלא שאז יגיע שר החינוך הבא. וחוזר חלילה.

    חיים

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    לר קיים נושא חינוך חברתי שאיננו פוליטי!!

    משה, 06/02/07 11:35

    בתחום חברה האם יש נושא שאיננו פוליטי ?
    בכל נושא ונושא נמצא חילוקי דעות בין תפיסות העולם של השמאל, ימין ודתים .
    ולכן ביה''ס יכול להיות מקום שלומדים בו רק מקצועות טכניים שאינם קשורים לחברה כל נושא חברתי ( היסטוריה, גאוגרפיה, תנך....) קשור לפוליטיקה ולא יעזור לד''ר טמבל .

    הגב לתגובה זו

    • אם ההתלמידים יחונכו על פי ערכי השמאל, אין למדינת ישראל שום עתיד. (ל''ת)

      שני, 09/02/07 15:54

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    פחחחחחחח!!!!!!!!!!!!!!!!!

    רוני, 21/01/07 15:40

    פחחחחחחחח!!!!!!!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    מה הפתרון ?

    תלמיד מודאג, 11/01/07 21:19

    ד''ר צ'לו רוזנברג, האם קיימת רשימה מסודרת של פעולות אפשריות שתשנה את מראה החינוך של היום?
    האם אתה בטוח ששרת החינוך יודעת מהן הפעולות שעליה לנקוט בהן כדי לשנות את פני המצב? לצערי אני חושב שלא, ומעט אנשים במדינה יודעים מה לעשות, ולכן אני מציע שתקדיש למאמר הבא שלך פירוט, ותוכנית שתוכל באמת להוביל לשינוי מהפכני במערכת החינוך.
    איך לטפל באלימות? איך למנות בעלי תפקידים מתאימים? איך לשנות את מודלי החברה? איך להחיזר את המוטיבציה ללמוד? אלו שאלות מעשיות, שעליהן אף אחד לא מצליח לענות בלי שידבר על הזרמת תקציבים המונית, ויתן מענה למחלה, ולא לסימפטומיה.
    יישר כוח! מי יתן ומאמציך ישיגו את מטרותיהם!

    הגב לתגובה זו

    • הפתרון

      כותב המאמר, 13/01/07 21:10

      למרות שאני לא נוהג להשיב לתגובות ,החלטתי לעשות זאת משם דברי הטעם שלך .
      ראשית , אני בטוח שהשרה יודעת מה לעשות אלא שיש בעיות בירוקרטיות בלתי ניתנות לפתרון אלא אם תהיה התגייסות של כל הגורמים המעורבים .
      באשר לתכנית :
      1 . יש לעקור את נגע המינויים הפוליטיים לתפקידים הבכירים ביותר במערכת ולעבור למבחני קבלה שיערכו על - ידי ועדה ציבורית .
      2 . יש לקבוע תכניות לימודים מותאמות לעידן החדש כדי לטפח את המצויינות מצד אחד ואת אלה הזקוקים לסיוע . תכניות הלימודים המשולבות לכלל התלמידים והסיסמה ''בגרות לכל'' לא תצליח לעולם . יש לאמץ את האימרה המפורסמת ''חנוך לנער על - פי דרכו''
      3 . יש לטפל באלימות ביד קשה וללא רחמים . גם כאן צדקו חז''ל : '' המרחם על אכזרים , סופו שיתכזר לרחמנים'' . זה לא בשמים , אלא כאן .
      4 . הקמת בתי ספר פרטיים בהם ילמדו כל אלה המסוגלים לממן זאת . את התקציבים העצומים שיוותרו למשרד החינות יש להפנות לבתי הספר הציבוריים . כך רמתם של בתי הספר הציבוריים תעלה , בתגמול הולם למורים ומנהלים , בטיפול בילדים . כיום אין אפשרות לטפל בכך .
      5 . צימצום משמעותי של המנגנונים תומכי ההוראה , היינו עשרות אלפי בעלי תפקידים שאין צורך בהם . את הכסף יש להפנות לתלמידים .
      כל אלה לא מילים ריקות . יש מדינות שעשו זאת והצליחו מעל למשוער . מאבק ללא פשרות יביא לתוצאות .
      בהצלחה בהמשך דרכך .

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    סיבה נוספת

    תלמיד המס'ג, 10/01/07 22:23

    ההדרדרות בחינוך נובעת בראש ובראשונה ממהנחה שהתלמיד טיפש.
    קשה לתלמיד - לא נורא - נעשה את זה יותר קל. נכשלו הרבה תלמידים- לא נורא נעשה בחינה יותר קלה. חומר קשה בבגרות בפיזיקה? לא נורא - החומר ירד מתוכנית הלימודים. תגלו, שהמורים מתאימים עצמם לבגרות וגם התלמידים. אבל כשהמשרד לחינוך ולתרבות מחליט מתוך כוונה להקל על התלמידים להוריד באופן גורף את הרמה של הבגרות- כך יורדת הרמה על כל אופניה. תגלו ותראו שבגרות במתמטיקה 5 יחידות היום כמעט, אם לא שקולה לבגרות במתמטיקה 4 יחידות לפני 30 שנה.
    בגרויות בלשון , אנגלית , וספרות שלא ניתן להשוות .

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    אין בספרי הלימוד את שלום עכשיו ואין את גוש את גוש אמונים (ל''ת)

    יש את מה שבאמצע, 09/01/07 15:27

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    שרת החינוך יולי טמיר

    ט, 09/01/07 10:27

    ד'ר רוזנברג לא רק שאני ילידת
    הארץ 18 שנים הייתי חלק ממערכת
    החינוך. אני מסכימה אם כל מילה
    ומילה במאמרך,אני תקוה שעוד
    אנשים ילכו בדרכך ויביעו את
    דעתם.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    האם זה לא נכון שפרופ' צימרמן צימצם את לימודי השואה?

    מדוע צינזרתם?, 08/01/07 23:11

    זה היה בתקשורת. לא המצאתי. האם זה לא נכון ששיטתו של פרופ' סלומון לקידום השלום מבוססת על רדוקציה של התרבות האותינטית של התלמידים? פשוט להיות בהרצאתו ולהתרשם. על כך הוא קיבל את פרס החינוך. מדוע אתם מצנזרים, שהקוראים לא ידעו, חלילה? האם זה לא נכון שהטלויזיה הורסת את חיי הילדים, מחסלת את בית הספר ומקדמת פשיעה איומה, ואובדן כל הערכים? מה חדש בדברים אלה? אלא מה? נוח יותר להאשים את 'הפוליטיזציה' מאשר לנסות להפחית ולא במעט את אלימות האח הגדול.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    השמאל מפיץ את האידיאולוגיה שלו בבתי הספר

    ,, 08/01/07 17:04

    אני לומד בביה''ס. וכל הזמן נתקל במורות שמדברות על נושאים פוליטים, ונותנות את הדעות שלהן. רוב המורות הן תומכות בעבודה.
    וזה מעצבן.
    אי אפשר אפילו להתלונן, בגלל שזה ממש כל המערכת. ואני חושש שאחר כך לא יתנכלו, ויורידו ציונים. או יתעלמו.
    גם באזרחות, אנחנו מדברים על בתי המשפט, וזה ברור שהמורה מכניסה גם את הדעות שלה לתוך השיעור.
    מעלים נושאים כמו צדק ומוסר, אני מסכים שזה נושא חשוב, אבל לכל אחד יש השקפות שונות על מוסר. אז מדברים בכלליות על הנושאים. אבל המורות גם נותנות את ההשקפות שלהן. כאילו הן צודקות יותר.
    אני חושב שלא. אבל זה בכלל לא ענין שנתון לדיון. המורה תמיד צודקת. וגם רוב התלמידים תמיד מגבים אותה. ותוקפים את מי שטוען הפוך.

    הגב לתגובה זו

    • נו אז מה?

      מורה, 09/01/07 06:44

      אז תביע אתה את דעתך ותענה לה. אנחנו לא ברוסיה ואף אחד לא יזרוק אותך לכלא על ניהול דיון עם מורה.
      מעבר לזה, מה בדיוק אתה טוען? שמשרד החינוך מעביר שאלון בקרב המועמדים להוראה. בשאלון הוא מברר מה עמדת המורה ואם העמדה הפוליטית לא מתאימה, המורה לא זוכה להיות מועסק? ואם זה כך, מה היה עד לפני שנה (כשלימור לבנת מהליכוד היתה השרה)? ומה היה בעשרות (!) השנים שבהם שר החוץ היה איש המפד''ל (דתי לאומי, היום תלמידים כבר לא יודעים מה זה)?
      לדעתי אתה פשוט כועס שיש אנשים שחושבים אחרת ממך והם מבטאים אותה.

      הגב לתגובה זו

      • תעמולה. תפסיקו לשטוף את מוחנו ועוד להצדיק את זה. צביעות שאין כמוה.

        תיכוניסט, 09/01/07 08:09

        אני לא רוצה שבשיעור אזרחות המורה תתחיל לצאת נגד הדת ונגד הצבא ותדבר על השטחים כאילו שהם לא שלנו.
        וברגע שכן עונים לה היא מתחרפנת והכיתה כבר מעדיפה לבלוע את מה שיש לה להגיד ולשתוק.
        השמאלנים הם אנשים מרירים שהיו מעדיפים להוולד כמוסלמים ואולי אז היו מבינים לאיזה דת נפלאה הם גדלו במקום לבקר אותה כל הזמן ולגרום לנו לחשוב כמוה.

        די לשטיפת המוח!

        הגב לתגובה זו

        • למיטב ידיעתי

          אלון פרידמן, 09/02/07 15:03

          אין איסור על מורה להביע עמדותיו בסך הכל מדובר בדיון תרבותי אז אם מורה תגיד שהיא אוכלת חזיר ביום כיפור זה אמור להזיז למישהו באמת גם אתם תלמדו שיש דברים שנכנסים מאוזן אחת ויוצאים מהשניה אלה החיים וכאחד שכתלמיד קראתי תיגר על מורים לא זכור לי מקרה של פגיעה כלשהיא בציונים או בכל דבר אחר המטרה פה היא לא להסכים או לא אלא לשמוע את דעותיו גם אם בניגוד לדעתכם כך שהמורה פה רק שותף לדיון ושום דבר מעבר לכך אגב אני בטוח שגם בין תלמידים יש מיליון וחצי דעות לאותו נושא וכן אם המורה טוענת שהיא מצביעה עבודה מר''צ טומי לפיד
          מותר לטעון שאתם תעדיפו את ש''ס
          יהדות התורה איחוד לאומי סמים הימורים גמלאים ערבים או להימנע למרות שרוב התלמידים הם לא בעלי זכות בחירה אולם אין סיבה שלא יגבשו זהות פוליטית ואם מורה בוחרת לשתף את התלמיד בעמדתה
          מדובר בדבר שיש בו רק ברכה

          הגב לתגובה זו

          • תפקיד המורה

            בהצלחה, 22/04/07 07:42

            לעורר ולנהל את הויכוח. לנווט אותו בחכמה שמעוררת אתגר. על המורה לשמור על דיעותיו גם אם התלמידים סקרנים לדעת. כך עושה כל מנחה מוכשר.המורה חייב לשמש דוגמא ע''י היותו אמין ומראה לכל תלמיד שההישגים שלו חשובים לו. המורה צריך להיות שותף ולא שוטף מוח. לא פלא שאין מספיק כבוד כלפי חלק מהמורים.יש מורים שנוח להם להעביר את הזמן וכך לטרוח פחות בהכנת השיעור. תלמיד פיקח לא צריך לפחד לומר למורה : באתי ללמוד !

            הגב לתגובה זו

      • האם יש שוויון כוחות בין תלמיד צעיר למורה בוגר?

        תלמידה לשעבר, 10/01/07 09:24

        מורה לא צריך לנצל את הבמה שניתנה לו לשם הקניית השכלה לילדינו. את הפרופגנדה ואת הדעות הפוליטיות הפרטיות שלו שישאיר בבית שלו.

        תלמיד אינו שווה מעמד למורה ומורה יכול להתנכל לתלמיד וזה בלתי ראוי בעליל לנצל את המסגרת הבית ספרית לצורך שטיפת מוח שמאלנית.

        הגב לתגובה זו

    • באוניברסיטה זה יותר גרוע

      שמאלני לשעבר, 09/01/07 09:25

      שם בכלל אין עם מי לדבר.
      או שאתה מדקלם את התעמולה שלהם או שתאכל אותה בציונים.
      תשאל כל מי שלמד מדעי המדינה, היסטוריה וכו'
      ( למזלי לא למדתי תחום הומני)

      הגב לתגובה זו

      • באמת שמעתי שהמרצים מכריחים את הסטודנטים להגיע להפגנות נגד הגדר (ל''ת)

        רון, 09/01/07 15:51

        הגב לתגובה זו