• 57.

    מְדִינָה מִקְרִית

    כרמלה, 01/01/07 11:19

    מְדִינָה מִקְרִית
    שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !
    אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
    מְדִינָה לְמַרְאִית.

    מְדִינָה עִיזִית,
    נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
    אֲחוּזַת תְּזָזִית,
    יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

    עַם מְנוּוָן,
    מעֲרָכָיו מְרוּקָן
    אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
    רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

    חֶבְרָה אֲרוּרָה
    מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
    רָעָה וגְרוּעָה
    עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.

    מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
    עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
    מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח... בְּלִי סוֹלֶת...
    סָפֵק, אִם לִבְסוֹף, תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

    נ. ב.

    לא רק הממשלה הנוכחית. גם הממשלה הבאה.

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    אולמרט-לבני-חלוץ-פרץ-פרס-בג''ץ:''תגידו עם יד על הלב... !''

    בנימין, 01/01/07 09:17

    אולמרט-לבני-חלוץ-פרץ-פרס-בג''ץ:''תגידו עם יד על הלב... !''

    מתוך מילות הספד אותם נשא יוסי שחר, אביו של אור שחר זכרונו לברכה אשר נהרג במלחמה בלבנון יום לפני יום הולדתו ה-21. ''אני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למוּת במלחמת ברירה רשלנית ומטופשת''. ''אני לא יודע איך הייתי מרגיש לו אוריק היה נופל במלחמת אין-ברירה, אבל פה לא היתה מלחמת אין-ברירה, התחושה שלנו היא שהוא נפל לחינם, במלחמה מיותרת...יש תחושה וצער נורא על האובדן, אך יחד עם זאת תחושה שהולכת ומצטברת שכל העניין היה טעות ביסודו, והכאב הגדול מתחבר עם העובדה הזו. אני לא אומר שלא היו צריכים לטפל בנושא, אבל מה שקרה הוא שחיילים נחטפו ואז יצאנו למלחמה, בלי אג'נדה ובלי תוכנית מסודרת''. ''האם דבר מה קרה כאן לפני חודש? האם רעמו התותחים, הקטיושות נפלו, עצי הגליל עלו בלהבות ומאות אלפים נטשו את בתיהם בבהלה?'', ''הטלוויזיה משדרת בשפעת ערוציה, ללא הפסקה, את אותן תוכניות. כמה יפה וכמה נחת רוח. האם היתה מלחמה בארץ הזאת לפני חודש ימים ?!''. ''בטלוויזיה מופיעים אנשים 'חשובים' ואומרים שהמלחמה 'פרצה' . כמו כח טבע - איש לה 'הפריץ' אותה, איש לא קבע אם איך ובשל מה היא תתנהל, ואיש לא קבע לכמה זמן ואיזה תוצאות היא אמורה להביא. היא פשוט 'פרצה'. ועכשיו לך תאשים מישהו במשהו ש'פורץ'. ''וכעת, לאחר שנגמרה המלחמה ל'פרוץ', מסבירים לנו מנהיגינו את יתרונותיה ואת חסרונותיה. בקיצור, עושים את כל מה שהיו צריכים לעשות לפני ששלחו את אוריק שלנו ואת חבריו - למות. ''ואני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למות במלחמת-ברירה רשלנית, מטופשת, בהרפתקה שלא הוכנה כהלכה ושהישגיה נצברים בדיעבד. ואני עוד פחות מבין, מי העניק לראש הממשלה את הזכות שלא לבוא ולספר להורים שכולים על מה ולמה נפל בנם''. ''האם לא ייתכן שיקום מנהיג בארץ הזאת ויגיד 'טעיתי'. כן, כמו נסאראללה. שיגיד 'טעיתי. הערכתי לא נכון. סיפקו לי נתונים שלא בדקתי עד הסוף. מיניתי אנשים לא ראויים. טעיתי. ''מה צריכים לחשוב הורים שכולים הרואים היום את המלאי האין-סופי של האינפורמציה הזורמת מאמצעי התקשורת השונים, המתארת את המלחמה כטפשית ומיותרת, ואת המנהיגות כמבולבלת, חסרת נסיון ותבונה ? האם ברורה תחושת ההחמצה הנוראה, הקורעת ? האם ברורה לכם הרגשת האשם האיומה שלנו כהורים על שלא השכלנו לשמור כראוי על מתנת החיים החד-פעמיים שהענקנו לילד המתוק שלנו מפני ידיה של רשות שלומיאלית יהירה ואטומה? הלב מתפוצץ!'' ''על מה אבדו חייו ?''.

    אולמרט-לבני-חלוץ-פרץ-פרס-בג''ץ ושאר פוליטיקאים: ''תגידו לנו עם יד על הלב!''

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמור לי ואל תְבַּלֵף
    איך חטאת ? פשעת ? כשלת ?
    בתפקידך כל-כך התרשלת !

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמור לי ואל תְחַפֵף !
    איך כשלת ! זִלזלת ! נכשלת !
    כזאת לאוֹרִיק שלנו עוללת !

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמוֹר לי אם גם לבך דואב וכואב ?
    האם גם אתה על אוֹרִיק שלנו חושב ?
    איך נָמוֹג לו עולם מלא ואוהב ?

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמור לי אם גם לבך שטוף כאב ?
    האם גם אותך מייסר המצפון ?
    וב''מנהיגיך'' ובמפקדיך אתה נותן עוד אֵמוּן ? ? ?

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמור לי ואל תכזב
    איך התרשלת ? כשלת ? פישלת ?
    לשמור חיי אוֹרִיק שלנו נכשלת !

    ''תגיד לי עם יד על הלב.. .!''
    אמור לי ואל תִתְנדֵף
    כיצד לאוֹרִיק שלנו כך עוללת
    את האשמה מעצמך והלאה גִלְגלת... !

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''

    כרמלה, 01/01/07 04:44

    כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''

    כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
    אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח
    שהטאטוא הפעם יהא סופי. יסודי. חיובי. גמור. מוחלט ומושלם !
    מריחה, לא בדיחה, עם סימן קריאת חֶלֶם גָדוֹל וְחוֹלָם !
    בצה''ל מוליכים שוֹלָל ב100%- הצלחה (כמעט) את כולם.

    כי כשבצה''ל מודיעים ש...
    ''נסיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
    יודע אתה גם, מה חושבים עליך, האזרח הקטן
    אתה החוּשָם, התֶּרַח, הפֶּתִּי, ההֶדְיוֹט או הַלֶמֶך
    או אתם: הקָשִיש, היָשִיש והנער התָּם
    צה''ל עשה את שֶלוֹ: הִתְרַשֵל... קָבַר וחָתַם.
    ''נערים נפלאים וטובים היו... מה גדולה ויפה הייתה שעתם!''

    אולם אתה ההֶלֶך, העומד מן הצד
    האָדִיש הרָגִיש, האֱוִויל המַחֲרִיש, הנָתִין המתִּיש, האָטוּם המַשְרִיש
    הצַבָּר המַמְחִיש, הגַדָּא הבִּיש, המַמְתִּין לתַּרְחִיש: הבּוֹאֵש ! המַבְאִיש ! המֵבִיש !
    הנִבְעָר, הנִרְגַּן או המְנוּמְנָם
    טוב תעשה אם תתעורר יום אחד,
    טרם שדברים סוף-סוף יגעו בך גם.
    תשמיע דבריך באופן בָּרוּר.
    לא כמו דוֹבֵר צה''ל: בְּטוֹן מְעוּרְפָּל, מְעוּמְעָם, מְגוּמְגָם.
    אָכֵן חָצִיר. עם לְבָדָד יִשְכּוֹן. סְגוּלָה הוּא.
    אֵין כָּל סִימָן בּוֹ לְדוֹפִי או פְּגָם.
    חייל ! אזרח ! זכור !
    כשבצה''ל מודיעים ש''סיבות המחדל לא ייוודעו לעולם...''
    אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח שהטאטוא הפעם יהיה סופי.
    יסודי. חיובי. גמור. מוּחְלָט ומוּשְלָם !
    צה''ל השלים את מלאכתו... הִתְרַשֵל, קָבַר וחָתַם.
    ...וכמו להוסיף חטא על פשע
    מנסים הם בצה''ל להפוך גם אותך למטומטם ! ! !
    תם אך לא נשלם.

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    ''הם קיבלו מכתבי אזהרה''

    בנימין,, 01/01/07 04:40

    ''הם קיבלו מכתבי אזהרה''

    ''מטילים עליהם (על המפקדים) אחריות שהם לא מסוגלים לעמוד בה. איש מהם לא נותן את הדין על הדרך שבה מעבירים פקודות הקובעות חיים ומוות. הם יודעים שבהיותם טובים ונחוצים במערכת, לא יצטרכו לתת את הדין על אסונות. וזה מנוון את הבלמים הטבעיים שלהם. הם עדים לבריחה מאחריות מלמעלה, מהקצונה הגבוהה. זה החינוך המשמעותי ביותר שהם מקבלים''. נעמי אונגר, בספרה ''לעצור את הכדור'', מערכות.
    ''אני כואבת את מריחת חקירת האסון הזה כי היא תביא לעוד מקרי מוות מיותרים. באיזשהו מקום האמנתי, שיתייחסו לאסון הזה ברצינות. הזעזוע הרי היה אדיר. חצי ממשלה ישבה פה בבית. בכירים מהצבא. הושמעו התבטאויות חמורות, וחברי כנסת זעקו, שאסוּר שאסון כזה יחזור. היום, לאחר כל אסון נוסף, אני שומעת בדיוק אותן התבטאויות והבטחות. המסקנות החפוזות של הוועדה, ההדחות, עיסקות הטיעון – כל אלה יצרו בציבור את התחוּשה, שאסון צאלים ארע בשל טעות-אנוש, לא מוּצְתָה אחריות, לא הופקו לקחים אמיתיים איך להתמודד עם רשלנות פושעת ועם זילזול בחיי אדם. ''ברור היה לי שהם לא בסדר אבל ברור היה יותר שהאחראים האמיתיים לא יושבים אתם על הספסל. היה ברור שהמערכת מגלגלת את האשמה על אנשים בדרגת סרן, כשהבעיות הן ברמת ניהול של תא''ל. כגודל הכאב היה גודל הכעס. אני חושבת שאת עיקר הכעס צברתי כלפי התובעת. עיסקות-הטיעון הרתיחו אותי. איזה מסר מעבירים על-ידי עיסקות אלה לציבור ולצה''ל...?''. איילה, רעייתו של רס''ר רמי כץ זכרונו לברכה אשר נהרג בחורבן צאלים הראשון.

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    אך איש אינו לוקח זאת, חלילה, ברצינות יותר מדי חמורה
    באשר להמשך קידומם הצבאי, אין ספק,
    כי לא יחלוף יום והם יקודמו במהרה... ! ! !
    המוות. השכול. היגון. הכעס. הסבל. הכאב. עובדה גמורה. חתומה.
    גדשה הכוס. הגיעו מים עד נפש. פקע כיס המרה.
    כלום ''הם קיבלו מכתבי אזהרה'' מתיימר להיות מס-מתק-שפתיים ? קלישאה ? אמירה ?

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    לא לחינם פרקליטות המדינה (העורב)
    על הפצ''ר (הזרזיר) שפע הלל ושבחים מרעיפה, מעטירה
    צה''ל ניצח ! ניצלה (בנס?) מדינה !
    לשבט או חסד ייחרץ בעתיד גורלה או דינה ?

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    לכל היותר, יגישו שוב כמה הורים שכולים עוד עתירה לבג''ץ, שִגרה של עוד עתירה...
    מנהיגות הצבא עם קציניה לעולם לא מחמירה...
    ערך שמירת החיים צונח. יורד. נופל נפילה חופשית. מדרדר ומוּזל. מתחסל במכירה.
    ''כי במותם הם ציוו לנו את החיים...''. יחרוק תקליט ישן. אך יש צורך להמשיך בשמירה.


    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה'' כמה נכון, כמה כואב וכמה מעצבן ל''ת
    לאפס שואף היום ערך חיי-האדם בצבא
    באוצר מילות צה''ל לא קיים מונח המגדיר בוודאות מַהוּת אחריות אישית
    אך יש במילון מושג המסביר מהי:
    רשלנות פושעת. נמנעת. מיותרת. נמהרת. ארורה. טיפשית.

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    מבחינת הצבא, עובדה זו, בהחלט מספיק מרתיעה !
    זורים חול לבריות בעיניים. משלמים מס מתק שפתיים.
    דובר צה''ל מודיע: ''התאונה הבאה תתרחש'' בעוד שעה ? שעתיים ? יומיים ? שבוע ? שבועיים ?

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    מאין ולאן הולכת את, משתרכת, בכבדות מתנהלת לך, השיירה... ?
    רשימת חללים מתארכת... מלאכה מפרכת... חזיון שווא ? כלום אמנם, אכן, באמת ''אין ברירה'' ?
    זר פרחים. רגבי עפר. אדמה. את חפירה. רב. פסוקי תהילים. אותיות נשמה. ''קדיש''. ''אל מלא רחמים''.
    אב ואם. אח ואחות. מגש כסף. נער. נערה.
    יש שקיבלו מכתבי אזהרה...
    ...יש שעבורם אין כבר דרך חזרה.

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    תשמעו סיפור שרן פקר סיפר:

    כ. מפשע, 31/12/06 10:02

    אורי גלר הגיע למסיבה פרטית של טייסים אי שם בבסיס של החיל,רן פקר וחברים שלו קשרו לו את העיניים ואורי גלר נהג בג'יפ ,כשעיניו מכוסות,במהירות עצומה בין המטוסים .
    רן פקר מאמין שיש לאורי גלר כוחות מיוחדים-לדעתי זה מספיק מצחיק.

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    את הפקת הלקחים נראה במילחמה הבאה

    פקק תנועה, 31/12/06 08:57

    הצבא הוא חלק מהעם והחברה היראלית ולכן גם בצבא יש מעשים לא הוגנים .

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    ממממ

    צצצצצ, 31/12/06 05:17

    מממממ

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    החגיגה נמשכת - מחדל.......... חייל (ל''ת)

    חייל, 31/12/06 00:42

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    דן לך לישון !!!

    יעקב, 30/12/06 18:57

    כל הועדות שמונו ושתמונינה בעתיד, והתגמולים המשולמים לחברי ועדות אלה, שהם יוצאי צה''ל ועובדי ציבור לשעבר, אשר דעתם נקבעה בטרם מונו, וכל שהם מחפשים, הן ראיות שתחזקנה את עמדתם לשם הגשת דו''ח הזוי. הן דוגמא נוספת לביזבוז כספי ציבור, ע''י מי שהציבור מאס בו . העובדות הברורות הן כדלקמן : א. צה''ל פישל במבחן התוצאה, ומאחר ואין אפשרות לשלוח את כולם הביתה, אז מחפשים תירוצים. ב. אם הצבא הסדיר, לא יכול לפתור בעיה כמו זו שנוצרה בלבנון ללא הכנות מקדימות, וללא גיוס מילואים, אוי לנו ואוי לעתידנו. ואם רמטכ''ל לשעבר אומר זאת, ומעלה את הגיוס המאוחר של מילואים, כתרוץ לכשלון - הרי יש לומר תודה לאל שלא פרצה שום מערכה רצינית, בתקופת שירותו כרמטכ''ל. ג. כל המבנה של צה''ל צריך להשתנות, מה שהיה טוב לתקופה של קום המדינה , וכל תורות הלחימה שנרכשו מכל טר''ש, או סצל ששרת בצבא הפולני, הרוסי, או האנגלי, אין די בהם בתקופתנו זו, ובסוג האוייב, וצורת הליחמה העכשוית, והעתידית שצה''ל יצטרך לפגוש.

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    ןןןןןןןן

    תתת, 30/12/06 17:23

    םםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    לא נראה לי שארמתקל יקבל את ההמלצות (ל''ת)

    צח, 30/12/06 12:35

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    ישראבלוף מסריח. ים של כשלים יתומים

    החונטה תעוף, 30/12/06 06:57

    על מי אתם מנסים לעבוד ?
    העם הזה לא מטומטם ומבין שמורחים ושמשקרים אותו.
    זה ייקח עוד קצת זמן, אבל החונטה השלטת - אולמרט פרץ וחלוץ יעופו.
    המדינה שייכת לעם ולא לליצנים החלולים שלא מסוגלים לומר משפט אחד של אמת והביצועים שלהם עלובים עלובים....

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    מר פקר אתה לא מבין חצי דבר בדמוקרטיה...לא הגיוני?

    אורן, 30/12/06 06:15

    ראש ממשלה וגם שר ביטחון לא חייבים להבין בצבא.אדרבא ואדרבא.אם שר הביטחון לא היה נטחן בגלל המלחמה הוא היה יכול להנהיג מדיניות בטחונית שאינה צבאית.
    ביטחון איננו רק צבא
    צבא הוא התשובה לכישלון של הביטחון כמו שהרפואה היא התשובה לכישלון של הבריאות.
    אתה אומר ששר בריאות חייב להיות רופא?
    ביטחון זה הרבה הרבה יותר מ600 מטוסים או 3000 טנקים.ורק מי שלא רוצה לחשוב במונחים צבאיים יכול להביא ביטחון ולא מלחמה.

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    Open your eyes pepole of Israel

    Gilead, 30/12/06 05:16

    The main culprit is with the government of Israel which was pressed behind the scene by Condi Rice (means USA). Ulmert never let the army win. The only power that can stop Zahal from winning is not Hizbuallah, neither Iran or Syria, it is the pressure USA put on Ulmert who lucks any spinal cord. Ashame on you Ulmert. For the future you must watch carefully the USA, maybe a good friend in need but definitley a bad one in deed.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    למר/תא''ל פקר

    פקר פקר פקר, 29/12/06 23:37

    על אף שאני מעריך את דעתך ואת חלוץ לצערי קשה מאוד להתעלם מהכשלון הנחרץ של חלוץ בתור מפקד. כמו כן קשה להאמין שהעובדה שהוא מחיל האויר לא קשורה לעניין. ולסיום, עוד יותר קשה לשמוע אנשים רציניים ומפקדים גדולים במיל' שאומרים: תשמעו, בעצם לא קרה כאן שום דבר רציני, בעוד שהמצב העגום ברור כ''כ והמערכת הצבאית מתדרדרת.

    אני לא חושב שחלוץ צריך ללכת כיוון שזה משדר חולשה כלפי חוץ, עם זאת אין לי כל ספק שהוא נכשל טוטלית. אני לא אומר שצריך לרוץ ולצעוק את זה בראש חוצות אבל לשמוע מאדם כמוך הערות הזיות שמתעלמות לחלוטין מהמציאות זו אכזבה.

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    ואני חשבתי שהרמטכ''ל הוא מפקד הצבא

    דן שומרון, 29/12/06 21:37

    לא יאומן איך מוסרת מחלוץ כל סוג של אחריות על מה שקרה בצבא.
    אז מי הוא המפקד של האוגדונרים ואלופי הפיקוד ?
    מי אחראי על הימ''חים? מי נותן פקודות ? מה חלוץ עושה לטובת המשכורת שאנחנו משלמים לו ?
    כזה תחקיר ביזיוני לא היה מעולם !!!

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    מר פקאר עם כבוד אלך אך מסאנותיך.....

    torpedo, 29/12/06 19:32

    א-אין ספק ששקיעתו של צה''ל היתחילה לא מחלוץ!(מופז,בוגי,ו..ו..שרון!!!)
    אך לא ניתן להיתעלם שחלוץ היה סגן רמטכ''ל!! הוא לא ידע מצב מחסני חירום? לא מצב כשירות כוחות? מצב הישתלמויות קצונה בכירה? לא מאמין!! וכאן בודאי שיש לו אחראיות פיקודית.

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    אדון פקר היקר

    אבי, 29/12/06 17:09

    הרמטכל לא אומר לא להתאמן הוא צריך לוודה שזה יבוצע . ולא לישון בשקט כשאוגדות סדיר ומילואים לא מתכוננים למחמה הבאה

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    אין מצב שחלוץ לא ידע על האמירות של פקר

    הליברל, 29/12/06 17:03

    הוא בטח גם שלח אותו לראיונות. שערורייה, מי זה בכלל הרמטכ''ל, לובש מדים, ש.ג., שייפתח את הפה על הדרג המדיני.
    מה שחסר עכשיו זה רק הפיכה צבאית!

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    לאיזו מסקנות נגד חלוץ ציפיתם-הרי הוא מינה את שומרון לחקור.

    דב עלה, 29/12/06 16:19

    בבקשה:

    ''הוועדה שמינה הרמטכ''ל לבדיקת כשלי המלחמה ממליצה לא להדיח את חלוץ ...''

    זה הרי עלבון לאינטיליגנציה לצפות למסקנות נגד חלוץ.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    בוחבוט אתה תותח!! (ל''ת)

    מעריצה, 29/12/06 16:10

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    הרמטכ''ל היה אמור להבין וליעץ

    יעקב, 29/12/06 16:07

    כי ללא מיגון הטנקים וללא הגנה מרקטות אין לפתוח במלחמה.
    הכנסת חי''ר היתה משגה שניתן היה למנוע.
    ניתן היה לצאת בשלב מוקדם לו היתה הבנה לכושר ההתקפי הירוד של החי''ר.
    עורף היושב במקלטים 5 שבועות במהלך פעולת תגמול על חטיפה מעיד על אובדן מאורות טוטלי.

    הגב לתגובה זו

    • אם לא היה מיגון מתאים לטנקים היה צריך להפעיל אחרת, המסקנה שלך לא נכ

      יוספוס, 29/12/06 22:04

      זכור במלחמת יום הכיפורים, סאדת פתח במלחמה לפני שגמר לקבל את מלוא הציוד הסוביטי שהיה נחוץ.

      הטנקים לא מוגנו, אם כן היה צריך להפעילם אחרת ולא להעמידם, תמיד בלחימה יהיה מי שיפגע ולכן ניסיון נואש לאפס אבדות לא מציאותי.

      אם את הטנקים מפעילים תוך תנועה עם חפוי אוירי וארטילרי, כאשר רומסים כל מה שבדרך המצב היה נראה אחרת, יתכן כי היו נפגעים טנקים אך כמו שאמרתי אי אפשר לחימה מול צבא מיומן בגבוי איראני ללא אבדות כלל.

      ללבנונים מאוד כואב ירי המרר על ישובים אזרחים ביומיים האחרונים ללחימה כאשר עדין נהרגים אנשים מהנפלים, ולהערכתי הם מבינים שגם להם אין מלחמה דה-לוקס, ולו מה שהעשה ביומיים האחרונים היה נעשה ביומיים האחרונים, קרי לפני שליחה של חי''ר שיטוח של הכפרים הדבר היה נראה אחרת.

      במילים פשוטות, מי שניהל את הלחימה כמו ספין למדיניות פנים, עם אש וגופרית ותמרות עשן, ביקש לעשות קולות של ניצחון ללא נצחון בשטח. בפעולתו זו אזרחי ישרל נסו מביתם המופגז בצפון ונדו כפליטים בין משפחה וחברים חודש ימים, והכל כי משהו החליט שצריך רק קולות של לחימה והשגים.

      בוא נזכר שיש אנשים שחושבים שהעם טיפש, בתקופת ברק על אוטובוס שהתפוצץ, היו מודיעים לאנשי עראפת איזה מבנה הולך להיות מופצץ, עלות שיפוצים 5000 דולר, שבריר מעלות הטילים, כל התקשורת הזרה היתה מצלמת (אפאצי יורה הוא פוטוגני, אין מה לעשות והמסר לעולם: אוההה מה שאנחנו עושים לפלשתינים, ועשרת הרוגי האוטובוס היו נשכחים בדעת הקהל העולמית) והכל למטרות ספין מול העם היושב בציון, כנראה ששם ללמעלה הם חושבים שאנחנו מטומטמים.

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    אני מדמיין את דן שומרון מדבר

    עמי, 29/12/06 15:40

    4 שעות, 4 שעות מדבר ומדבר ומדבר, ולבסוף, אתה מנסה להבין ורואה שאתה לא מבין כלום.
    50 ועדות, ואין אחד עם ביצים להגיד שמישהו אשם במשהו.

    כל המדינה ''שמור לי ואשמור לך''.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    לאזרחי ישראל

    נסראללה, 29/12/06 15:38

    אנחנו ניצחנו במלחמה ולא יעזור לכם כלום למרות שהרסת את כל הדאחיה לחלוטין הרגתם לנו 700 פעילים ועוד אלף פצועים ולמרות שהרסתם לנו את הבונקרים על הגבול ולמרות אלף אזרחים שלנו הרוגים ולמרות שמדי יום ביומו מתים לנו אנשים מפצצות שנשארו בשטח ולמרות שפגעתם בטילי ארוכי טווח שלנו ובכל זאת ניצחנו אותכם אני לא רוצה לדעת מה היה קורה אם אתם היתם מנצחים

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    זכרו מה היה דינו של דדו

    זכרון ארוך, 29/12/06 15:09

    דדו הושלך על הרבה פחות.שומרון מכשיר את הכשלון.באין חזון אי אפשר לתקן. איש חי''ר לא מבין בחי''א ולכן מתיעץ חלוץ כמו פקר בשחצנות חושבים שיודעים הכל.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    מה מדינת ישרא היתה עושה בלי חלוץ-קומבינות

    666, 29/12/06 15:08

    באמת חסר שחצנים נמהרים שאוהבים את עצמם ולא רואים אף אחד ממטר פרט לעצמם.
    כל אידיוט יכול לשבת לא לעשות כלום לקבל משכורת '' ולנצח כך מלחמה ''
    הגיע הזמן שאנשים במדינה הזאת יצאו מאדישות יצאו לרחובות ולהעיף את כל חבורת הליצנים הזחוחים ונהנתים .
    חייבים לבצע הפיכה אחרת נמצא את עצמינו שוחים בים ובלי יכולת לחזור לחוף

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    ישראל מופגזת ב13 קסמים

    איל, 29/12/06 15:02

    מבוקר שבת ישראל מופגזת ונפצעים אזרחים ישרים
    והשילטון עסוק בסיפורי סינדרלה.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    ממש מפתיע , ''אין מסקנות אישיות''...

    שיעור באזרחות, 29/12/06 14:51

    בישראל המושחתת של 2006 אתם מצפים שתהיה איזושהיא חלקה נקיה בה נעשה צדק ?
    אפשר לכשול , אנשים ימותו בגללך , לגנוב כספי ציבור כאוות נפשך , ואנשים נשארים בטוחים , ללא בושה , ללא עונש . הכל בסדר.
    מה , אולמרט לא מתבייש להתארח באירופה למשל ? הרי הם יודעים בדיוק איך דברים מתנהלים כאן . הוא יכול לשחק אותה מערב-אירופאי עד מחר - הם יודעים את האמת. אין בושה ?
    ושיפסיק לקרוא לצה''ל ''מוסרי ''. זה כל כך לא נכון שזה מעורר הקאה חוזרת.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    רן פקר אתה קודם כל אזרח אח''כ תא''ל

    פקה פקה פקר, 29/12/06 14:45

    וכאזרח, כנראה שעדיין לא התחברת
    לעם האזרחים ואתה עדיין חושב כאחד מעם הטייסים.
    במקום לדבר על האדם חלוץ תדבר על התפקוד הלקוי והניהול הכושל שלו את מטכ''ל במהלך הלחימה ועל חוסר אומץ ליבו לקחת אחריות על הכשלים.
    עם זאת, חלוץ הוא ברירת מחדל כיום, לכהן כרמטכ''ל ואין היום מישהו אחר עם נסיון שיכול לנהל את צה''ל.

    הגב לתגובה זו

    • אתה טועה!רן פקר הוא קודם כל טייס

      דב עלה, 29/12/06 16:29

      ואיש צוות אוויר ומפקדו של הרמטכ''ל בעבר ומכאן הסולידריות שהוא מפגין כלפי חלוץ.

      אל תהיה נאיבי-ילד תל אביבי.

      הגב לתגובה זו

    • יותר חשוב - סוחר נשק (ל''ת)

      ארי, 31/12/06 08:33

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    חבר שומר על חבר

    זאב, 29/12/06 14:43

    דן שומר על דן

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    מי ימליץ

    רונן, 29/12/06 14:43

    למה שועדה שמונתה ע''י הצבא תמליץ על מסקנות לאנשי צבא?מה הם מטומטמים?

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    ברור שחלוץ איש טוב, אבל...

    סא''ל מיל. ח''א, 29/12/06 14:43

    מי ישלם על הפאשלות של המלחמה? הש''ג?
    אין בישראל לקיחת אחריות בשום דרג. לכן, התוצאה היתה שבהתנתקות דרג השלטון פשוט לא ספר את העם. הדוגמא ההרסנית הזאת של שרון שהתנהג כדיקטטור, פתחה ת הדרך לכל ראש ממשלה היום ובעתיד, לעשות ככל העולה על רוחו בלי לשלם מחיר כלל. זו תחילת הסוף של ישראל כמדינה דמוקראטית ואולי כמדינה בכלל. חלוץ צריך ללכת הביתה, לספר את האמת על מה שהיה מאחורי הקלעים לפני ההתנתקות ולקחת איתו בדרך את רוב הממשלה המופקרת הזאת.

    הגב לתגובה זו

    • היגיון ברזל

      ארז, 29/12/06 15:43

      חלוץ לא אשם באותה מידה כמו הדרג המדיני אבל כמו שאמרת - אם הוא היה הולך אז הוא יכל לגרור איתו את כל הצמרת המדינית שאחראית באמת למחדל !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    שומרון ''אפשרו לכושל/מחדל להוביל למגה-מחדל'' (ל''ת)

    המצליף הלאומי, 29/12/06 14:40

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    ה''ממונה'' מסר לידי הממנה'',,, מסקנותיו חחחח (ל''ת)

    הבנת ברוך?, 29/12/06 14:37

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    חלוץ האינטיליגנט היחידי בשטח תנו לו להוביל את צהל בשקט .חזק ואמץ דן (ל''ת)

    מוטי, 29/12/06 14:32

    הגב לתגובה זו

    • עוד הובלת צה''ל אחת כמו במלחמה האחרונה, ואין לנו יותר ארץ (ל''ת)

      cyrano, 29/12/06 14:38

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    כמה ועדות

    נחום ברנע, 29/12/06 14:31

    כמה ועדות עוד צריך כדי להבין מה שחמור מבין: רמטכ''ל שהפסיד מלחמה צריך ללכת הביתה. נקודה.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    אם אין מסקנות אישיות משמע שאליבא דשומרום הליקוים הם גזירה משמים.

    אזרח, 29/12/06 14:28

    אין ספק שאילו הייתה קמה ועדה ממלכתית לבדוק את הנעשה במלחמה, מן הסתם שגם היו, בסופו של התהליך, מוציאים מסקנות אישיות.
    לא יתכן שאין אחריות כלשהי של אדם כלשהו לליקוים האלו ונדמה שיותר מבדיקה היה כאן טיוח לעילה ולעילה

    הגב לתגובה זו

    • הדרג המדיני - הוא האחראי

      יוסי בן-אהרן, 29/12/06 14:39

      יש היגיון רב בדבריו של רן פקר. הוא מגזים בהגנתו על חלוץ, אך מכל מה שנאמר עד כה, ברור לחלוטין שהדרג המדיני הוא האחראי, הוא הגורם שבלבל את המערכת, הוא זה שקשר ידי המטכ''ל מטמים פוליטיים (''לא נשקע בבוץ הלבנוני'') והוא חייב לתת הדין.

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    דן דן את דן (ל''ת)

    דן, 29/12/06 14:24

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    לכ הטוקבקיסטים העלובים

    אזרח, 29/12/06 14:20

    תמשיכו לבכות לשפוך דם על הצבא אתם חושבים שהכל עושים דווקא אלו האנשים ששומרים על בטחון מדינת ישראל מה אתם חושבים שזה משחק חצי מהמגיבים פה היו טבחים בקריה שלו הרזיקו נשק בחיים שלהם ורק תלונות יש לכם מה אתם עשיתם בשביל המדינה צאו להפגין אם יש לכם בעיה ולא לשבת בחימום בבית ולהתבכיין

    הגב לתגובה זו

    • כותבים החזיקו ולא הרזיקו

      חיים, 29/12/06 14:29

      זה מה שלמדת במטבח בקריה?
      אל תכתוב כל מה שאתה שומע , תחשוב קצת לבד.

      הגב לתגובה זו

      • חיים אתה עלוב נפש (ל''ת)

        מוטי, 29/12/06 14:39

        הגב לתגובה זו

        • לחיים

          אזרח, 29/12/06 15:32

          כן היתה לי טעות בהקלדה גם על זה אתה רוצה ועדת חקירה

          הגב לתגובה זו

      • חיים, העובדה שאתה מתייחס לאותיות ולא לתוכן, מעידה הרבה יותר עליך

        מאשר על מגיב 19, 29/12/06 14:45

        ''אל תסתכל בקנקן אלה במה שבתוכו'' - נשמע מוכר, אינשטיין?...

        הגב לתגובה זו

      • חיים - התייחסת לשגיאת כתיב בעת ההקלדה

        לוחם, 29/12/06 15:31

        ולא התייחסת לזה שכותבים ''שלא החזיקו..'' (לא ולא לו)...
        אני עם 19!!!
        ולכל הג'ובניקים - אין לכם ממטרות להחליף או משהו כזה לעשות?!?!

        הגב לתגובה זו

      • לחיים תתבייש

        ניר, 29/12/06 15:33

        אנשים כמוך עדיף שיעופו מהמדינה פישר קטן

        הגב לתגובה זו

      • חיים את איש מסכן (ל''ת)

        רעות, 29/12/06 16:02

        הגב לתגובה זו

  • 18.

    רמטכ''ל חצוף, למדינה אין זכות קיום אם

    ליאור, 29/12/06 14:09

    אלה מנהיגיה.

    160 אמהות איבדו את עולמן בגלל רשלנות.

    הגב לתגובה זו

    • והאבות? מה, אנחנו חמורים? (ל''ת)

      אבא, 29/12/06 15:33

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    חלוץ מצא אלוף (מיל.)שלא קורא להדיחו

    שלומי, 29/12/06 14:07

    אחרי עמירם לוין ואלמוג ועוד כמה שקראו לו לפרוש, חלוץ לא התעצל, חיפש ומצא ועדה בראשות אלוף (קצת גריאטרי אומנם) שלא תקרא לו ללכת, כל הכבוד חלוץ ובינתיים אל תמכור את המניות!!

    הגב לתגובה זו

    • תודה וכבוד למי שראוי וזכאי

      גל.נ., 29/12/06 18:23

      האלוף הגריאטרי אליו אתה רומז ומתכוון, הוא רב אלוף דן שומרון רמטכ''ל לשעבר של צה''ל.

      הרזומה של איש יקר זה כולל קרירה רצופת מעשים ועיטורי גבורה על הקרבה ומסירות נפש בשרות עם ישראל.

      זה האיש שבין יתר מעשיו פיקד על מבצע יהונתן -אנטבה.

      אם אינך יודע רבות אודותיו זה מפני שהאיש ענו צנוע ונחבא אל הכלים ,ובשונה מחבריו למטכ''ל ,לא ניסה לעשות קרירה פוליטית מן הדרגות על כתפיו להן זכה בשרותו בצבא.

      אנא ,למד מעט אודות האיש ויושרתו הידועה והיה הגון ואמיץ מספיק כדי להתנצל על תגובתך המזלזלת,

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    נסראללה המשך בדרכך לנו יש רמטכל

    שונא שמאלנים, 29/12/06 14:07

    אימפוטנט . ראש ממשלה דביל,ושר ביטחון הדיוט.
    לא תהיה לכם הזדמנות נוספת לחסל את עם ישראל !
    אולמרט יש רק אחד עכשיו הזמן.
    אין לנו עוד דבילים כאולמרט הוא היחיד.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    היה צפוי - כמו גבינה למריחה

    אבי, 29/12/06 14:00

    היה צפוי שימרחו את הדוח הזה .
    למה לא הופתעתי ?

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    רק שכחתם לציין שלוועדת שומרון אסור היה להסיק מסקנות אישיות

    תקשורת מכורה, 29/12/06 13:55

    איך אני אוהב התקשורת והספינרים

    מינו וועדה שאין בסמכותה להסיק מסקנות אישות

    ואכן איזה פלא אין מסקנות אישיות - רק כשלים מערכתיים חמורים ביותר ....

    על שומרון נאסר לנקוב באשמים לכשלים אלו ...
    ולכן אין מסקנות אישיות

    אותו העניין בדיוק עם ווינוגרד......
    לכן גם שם ספינרי קדימה יצרחו ברחובות אין מסקנות אישות אנו לא אשמים בכישלון - הרצל אשם שהקים מדינה ליהודים....

    מדוע כל דיווח בתקשורת הוא שקרי מניפולטיבי ואינטרסנטי - האם כל עיתונאי הוא שכיר חרב של איזה ספינולוג ולפי המחיר כותב הכתבה?

    הגב לתגובה זו

    • מזלו של חלוץ,ששומרון יותר טיפש ממנו,אחרת היה מנפנף אותו.....לאלתר.

      וורן פינחסי, 29/12/06 14:05

      טייס ,אשר מעשן בשרשרת...?
      רמטכל ,שעוסק בבורסה ,בעת שגופות חיליו מוטלות לייד גדר המערכת...?
      לפטר ומייד...!

      הגב לתגובה זו

    • תגיד מאיפה אתה ממציא את השטויות האלה?!

      אבי, 29/12/06 14:08

      אין לי מושג לגבי וועדת ווינוגרד, למרות שגם לגביה נראה לי שאתה טועה (או כך לפחות אני מקווה).

      אבל לגבי וועדת שומרון אומר לך בוודאות - היו לה סמכויות מלאות ואף אחד כולל כולם לא הגביל אותה בצורה זו אחרת.

      ונניח שהיו מגבילים את שומרון - הוא הרי תמיד יכל לרמוז בעקיפין או לדאוג להדליף לתקשורת.

      אך לא - הוא טען כי ''מי שצריך לקחת את המושכות בצבא ולהכינו לעימות נוסף, אם יידרש, זהו הסגל הנוכחי של המטכ''ל, שהסיק את המסקנות ומיישם כעת את הלקחים''.

      מה שכן - לגבי התקשורת אני מסכים איתך.

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    חלוץ נכשל

    ת, 29/12/06 13:54

    הצבא בפיקודו של חלוץ נכשל.
    חלוץ נכשל אישית ורק עיוור לא רואה שמעמדו ומנהיגותו הציבורית ובצבא פנימה לא מאפשרת לו לפקד על הצבא.
    אין צורך להשתלח בו, אבל אם נשארה בו טיפת אינטגרטי הוא צריך להתפטר ולפנות מקומו למנהיגות אחרת.
    ת.פ.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    מסקנות צמחוניות של דן שומרון

    מלכישוע, 29/12/06 13:51

    טוב מאוד שדן שומרון לא הסתער עם הלוחמים באנטבה לחילוץ בני הערובה, אלא יוני נתניהו עשה זאת בגבורה עילאית. אחרת התוצאות יכלו להיות עגומות מאוד כמו הדוח הנלעג של דן שומרון ואנשי החונטה הצבאית. אני מקווה שיבוא יום ואיש ''הבורסה'' דן חלוץ יתן את הדין על הכשלון הצורב במלחמה נגד החיזבלה.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    צבא של קצינים תיאורטיים - שלא מסוגלים לנתח להלחם ולהגיב בזמן אמת

    בעיה קשה, 29/12/06 13:50

    צה''ל נכנס לתהליך מדיני בו הוא תולה כל כישלון בכך ''שאין פתרון צבאי''

    צריך לפטר כל צמרת צה''ל שחושבת במונחים אלו
    ובצה''ל חייבים לחפש רק פתרון צבאי לכל מצב ובעיה.

    הגב לתגובה זו

    • צודק אלף אחוז (ל''ת)

      יודע דבר, 29/12/06 14:19

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    אחריות פיקודית על כשלים כה חמורים - ברור שחלוץ צריך הביתה

    אין ספק, 29/12/06 13:47

    כשל אירגוני כה רחב
    קונספציה כה שגויה וכושלת
    ברור שהמנהל הכללי של כל האופרציה חייב לעוף....

    לא יתכן שיקום של מערכת שאין בראשה מנהל ראוי ובעל יכולת לנתח המצב בצורה סבירה, שלא לדבר על טובה.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    תגובה 4=5=6=7 - אותו כתום מתוסכל ועיוור משינאה.

    שרף, 29/12/06 13:43

    מקווה שאלוהים ימחל לך.
    אבל במקומך לא הייתי בונה על זה.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    רן פקר צודק בכל מילה ומילה.

    מוטי, 29/12/06 13:37

    לא יכולתי לנסח זאת טוב יותר בעצמי.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    חלוץ לא צריך ללכת על הכשלים האופרטיבים

    רס''ן ר', 29/12/06 13:32

    הוא לא צריך ללכת בגלל רמת המוכנות של צה:ל על שלל נגזרותיה.
    הוא חייב ללכת על חוסר ההבנה האסטרטגי שהוא גילה והטקטי שגילה המטכ''ל שבראשותו, דבר שבין השאר התבטא בגיוס מאוחר של מילואים, ברמה מאוד נמוכה של שליטה ובקרה ובהבנה של הקרב המתפתח.
    אני לא רק הייתי תולה אותו בכיכר העיר, אלא כדברי ויצמן ז''ל גם מגלגל אותו בזפת ונוצות.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    ועוד דבר, פקר, על תדאג, לא יתלו אותו סתם. יש מלא סיבות טובות! (ל''ת)

    מרדכי היהודי, 29/12/06 13:31

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    עזוב ''רף אימונים''. זה לא היה עוזר. מדובר במציאות מלחמתית חדשה..

    מרדכי היהודי, 29/12/06 13:29

    שהגנרלים לא הבינו. מציאות שבה הצבא אינו יכול עוד להגן על העורף ואינו מתיימר לכך. מלחמה שבה העורף נדרש לספוג בשקט, כדי שהצבא הגדול הזה ישיג איזה הישג מול משגר קטיושה (ומה לעשות שהוא לא הצליח בכך).
    עכשיו מסתבר שיש לובי להגנה על כיסא הרמטכ''ל. ומי יגן עלינו מפני הרמטכ''ל?
    ואגב, שאלה לחלוץ: איך חדר הכושר החדש בקריה? בתור מי שקנה לך את זה, הרשה לי לאחל לך הנאה מושלמת. כי לעצמי אני לא יכול להרשות את זה.

    הגב לתגובה זו

    • צודק!

      רמי, 29/12/06 16:40

      כדי להגן על העורף לא היה צריך לנטוש את תכנית הנאוטילוס.
      מי שבחר לפתוח במלחמה ללא תנאים מספיקים צריך לקחת אחריות.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    לא לתלות סתם כך-לתלות בטקס מפואר! (ל''ת)

    מיצררון, 29/12/06 13:29

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    חלוץ לראשות הממשלה. אכן צודק

    חלוץ לא להתפטר, 29/12/06 13:20

    פקר שאול מופז יעלון הם האשמים .

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    נראה לך הגיוני שרמטכ''ל יהיה חסר

    טומחצו, 29/12/06 13:18

    ניסיון מבצעי.
    ולא, טיסות לא נחשבות כניסיון מבצעי.

    הגב לתגובה זו

    • צודק, טיסות הן נסיון בטיסות. (ל''ת)

      מבין, 29/12/06 13:57

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    הפיקוד העליון רואה בצה''ל מקפצה לאזרחות

    מוטי בר-נס, 29/12/06 13:16

    תוצאות מלחמת לבנון לא יכולות לסלוח לרמטכ''ל ולכל שרשרת הפיקוד העליונה.
    כל הקצינים מאלף ועד תיו פשוט נכשלו.
    הסיבה לכך היא העובדה הפשוטה שצה''ל משמש חלטורה לכל קציניו הבכירים מזה זמן רב.
    צה''ל חייב להפוך לצבא מקצועי שבו כל הקצינים צריכים לראות ייעוד וקריירה לכל החיים בשירות בצה''ל ולא כמקפצה לתפקידים באזרחות ולקריירה פוליטית !

    הגב לתגובה זו

    • בדיוק, ונוסיף שהדרג המדיני הוא האשם העיקרי, ועליו להתפטר, וגם חלוץ. (ל''ת)

      המטיף, 29/12/06 13:47

      הגב לתגובה זו