• 33.

    לא להאמין שבאוניברסיטה קיימים חלאות אדם אנטישמיות (ל''ת)

    יהודי אמיתי, 03/01/07 07:04

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    דמגוג עלוב נפש (ל''ת)

    אבי, 03/01/07 02:33

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    תגובתי

    גולנצ'יק, 03/01/07 02:31

    אפרתי,
    אתה לא הראשון בעם היהודי שמעדיף את האוייבים שלנו על פני אחינו.

    ואתה לא הדמגוג הראשון מביניהם.

    סבתא שלי ז''ל סיפרה לי על כמה מהם שהיא פגשה פעם בגרמניה.

    אתה לא כזה מקורי.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    ''לא עכבר גנב אלא חור גנב''

    יוני, 03/01/07 02:29

    זה מא שאתה אומר כאן

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    ''הסיפור הרגיל של הרג ילדים ע''י מתנחלים'' - אמירה מבחילה של אפרתי

    מקיא, 02/01/07 21:35

    באמת ???? אולי ה''רגיל'' זה בדיוק להיפך ??? !!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    מר קורמן זוכה על פי עדות מומחה

    אחד, 02/01/07 21:26

    מדנמרק (כך זכור לי) שסתר עדות קודמת (שעל פיה הורשע מר קורמן לראשונה) של פרופטור היס השנוי מאוד במחלוקת. האם זה הוזכר בסרט ?
    במאמר של אפרתי כלום מזה לא הוזכר.

    אם היית מכיר את משפחת קורמן לדורותיה, היית מבין מדוע פרופ' שוחטמן נזעק עבורם.
    זה שהוא לא נזעק עבור מישהו אחר שאפרתי חפץ ביקרו אין לזה שום משמעות מלבד דמגוגיה.

    וזה שהמצב לא נורמטיבי נובע קודם כל מכך שישנם הרבה ערבים שהם רוצחים שפלים, אכזריים וצמאי דם, ששולחים את ילדיהם לרצוח יהודים, מה שיהודים לא עושים.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    שאלה רצינית: מה לומדים כשעושים דוקטורט בפרשנות?

    א' שגיא, 01/01/07 10:58

    אשמח אם מישהו יוכל להשיב לי תשובה רצינית ועניינית.

    הגב לתגובה זו

    • פרשנות לפרשנות

      הפקולטה, 01/01/07 13:16

      מר אפרתי כבר לא דוקטורנט לפרשנות, אבל אם רצית לדעת-
      תורת הפרשנות היא תחום המתייחס למכלול המדעים: מדעי הרוח, החברה, יהדות, משפטים וטבע. בכל התחומים הללו עוסקים בפרשנות של עובדות, טקסטים תרבויות והתנהגויות אנושיות. במרוצת הזמן פותחו גם תיאוריות המסבירות את הפעילות הפרשנית, תחום זה מוכר כתורת הפרשנות או כהרמנויטיקה. ראה:
      http://www.biu.ac.il/interdis/hermeneu/

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    סחתיין אפרתי.פרופ' קווה יצ'פר אותך

    מיכאל בן חורין, 01/01/07 02:01

    כל מאמר 'הפרשנות' שלך חף מכל דיוק בעובדות.
    'אדוני הארץ'? נא עקוב אילו רדיפות שהמשטרע רודפת אותם על כל פסיק.
    קבל עצה טובה:
    עבור לגור למשל, באלון מורה, למשך שנה, ואז תלמד איך חיים 'אדוני הארץ' שלך.
    מאמר הפרשנות שלך פשוט בושה לאינטלגנציה.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    לאפרתי החלאה, אחרי שתעבור את מה שאני עברתי...

    אחד שנרצח לו בן, 01/01/07 01:46

    ...לא תכתוב את הצואה הרושפת מעטך ''אחד שבסך הכל זרק אבנים''...

    איך אתה מסוגל? חתיכת כלומניק.

    כתיבתך המפלצתית המקפלת בתוכה כמובן מאליו את העובדה שיהודי צריך למות מזריקת אבנים (מה זה בסך הכל? מזה הגענו ל''מה זה בסך הכל דקירה?'' ירי? פצמ''ר? מה זה בסך הכל קסאם? קטיושה? מטוס שנכנס בבניין? ואפשר עוד להמשיך) אתה סוג של ריקבון מוסרי שצחנתו מגיעה עד הגרועים שבאויבינו שמריחים, מחייכים ומבינים שהלך עלינו.

    אולי אם תבין כמוני מה זו אבן, אולי אם חלילה תראה קבר כל שנה כתוצאה מרוצח אכזר כמו חילמי שושא, תבין שקורמן ועוד רבים וטובים, הם אלו שניסו להציל מבעט את מה שהיה עוד אפשר.

    אכן כפי שכתבת, ''העניין נורמטיבי, הסיטואציה לא''. זה מאוד נורמטיבי שיהודי נרצח מאבן, כך יאה וכך צריך להיות. אבל שיגן על עצמו?! רחמנא לצלן, מיד נפעיל נגדו את כל מערכת המשפט, ממש כמו שבאו''ם מגנים את ישראל במונחי זכויות אדם על כל ניסיון שלה להגן על עצמה.

    אגב, חולירע, את הטבח בדרפור כבר גינית?! כי העובדה שחוש הצדק שלך מתעורר רק לגנות אנשים כמו שוחטמן לעומת כל עוולות העולם מראה על שחיתות מוסרית של דרעקים כמוך.

    שתלך קיבינימאט.

    הגב לתגובה זו

    • לפי ההגיון שלך ...

      מילואימניק, 01/01/07 10:03

      השוטרים בעמונה היו צריכים לפתוח באש חיה ולא להסתפק במכותף, כי גם שם נערים זרקו אבנים... צבוע!

      הגב לתגובה זו

      • אתה צבוע ורשע! שים לב למה שכתבת!

        אחד שנרצח לו בן, 01/01/07 15:40

        בינתיים אף יהודי לא מת מזריקת אבן של יהודי.
        לא שוטרים בעמונה, וגם לא שוטרים שמפזרים את הפגנות השבת של החרדים ובכביש 6 לא מתו מעולם מאבנים של יהודים.

        אתה יודע למה? אני אגלה לך סוד קטן. יהודים זורקים בשביל המחאה, בשביל פורקן הרגשות, אך הם יודעים שאסור שהאבן תהרוג. זה בתת מודע, ככה זה. עובדה שלא נהרג איש. נכון שכמה חצו את הגבולות ופצעו עם האבן, אך זה יוצא מן הכלל המעיד על הכלל. מעבר לזה אני באמת חושב שצריך לשבור ידיים של כל מי שזורק אבנים. חרדי, דתי לאומי או ערבי.

        עכשיו לך תבדוק כמה יהודים נהרגו מיידוי אבנים של ערבים ותגיע לעשרות (גם גל הירש, כמח''ט נפצע קשה מאוד בראשו מאבן ובנס שרד). כביש בית''ר חוסאן, בו זרק הרוצח חילמי שושא אבן, הוא כביש עתיר ידויי אבנים ותאונות שנגרמות מכך. אבל את אפרתי זה לא מעניין. צלם האנוש שלו כלפי יהודים נמוג כבר מזמן.

        רדיפת הצדק המושבעת הזו, כשמדובר בערבים שכל מהותם היא לרצוח יהודים, אל מול משיכה בכתפיים כנגד נסיונות לרצח יהודים (''מה כבר עשה חילמי שושא? זרק אבן?'') היא זיהום מוסרי עמוק שלאורך כל הדורות היו יהודים שלקו בו.

        הצחנה ממאמרו של אפרתי מרקיעה שחקים ומסוכנת כמו קרינה רדיואקטיבית. אני מאחל לו את כל הרע שבעולם.

        הגב לתגובה זו

        • מחזקים אותך

          א., 01/01/07 22:53

          רוב הקוראים איתך בכאבך.
          אל תיקח ללב את אפרתי.

          הגב לתגובה זו

        • אז בוא נחכה שיהרג יהודי ואז נתחיל לירות (ל''ת)

          ויפה שעה קודם, 01/01/07 22:54

          הגב לתגובה זו

        • אני משתתפת בצערך. הלוואי והקב''ה ישלח לך נחמה. (ל''ת)

          אתה הצודק!, 02/01/07 17:50

          הגב לתגובה זו

  • 24.

    מסכימה עם כל מילה, חוץ מהמסקנה

    מתנחלת, 31/12/06 13:10

    רוצח צריך לקבל את עונשו. חברה מתוקנת מקיאה רוצחים מקרבה. אך מה הקשר בין רצח למפעל ההתנחלות? כמובן שכל שמאלני מצוי יגיד שאני מתממת אך כמתנחלת מצויה אני יכולה להעיד שבישוב שלי היה אדם אחד בלבד מתוך אלף תושבים שהרים יד על ערבי. אותו אדם גם הרים יד על יהודים ומכיוון שהוא אדם אלים אין לו חברים בישוב, ולכן הוא עזב... אז כל המשמיצים, אם אתם רוצים לזרוק רפש על ציבור שלם-לכו חפשו את מוריה סרק מסביוני אלוקים. אני מסתובבת בחשע למעלה מ20 שנה ואף פעם לא פגשתי מישהי שדומה לה...

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    טעות, הרצחנות איננה מסתיימת בקו הירוק

    דוד, 31/12/06 09:02

    מר אפרתי הנכבד .
    האם זכית לראות את התנהגות המשטרה כלפי חרדים, ואני מדגיש כלפי זקנים ונערים הנמצאים באזור של הפגנות .
    לא, כי ראוי לכל חרדי לחטוף מכות ולהיות מושפל מעצם עובדת היותו חרדי, גם אם לא עשה מאומה לאיש ,
    אלא שלכתוב על כך, איננו פוליטקלי קורקט,
    כי לא מקבלים על כך דבר מהאיחוד האירופאי, או הקרן החדשה לישראל,
    כי סתם כך הברנז'ה לא תאהב את זה .
    ומה יש לכבודו לומר על זיכויו של הבעלים של פוטו אלן מרצח אדם קשיש בן 75 שמחה על הימצאות חנות מסוג זה באזור שכונת מאה שערים, והטיעון של השופט, שים לב הגנה עצמית כנגד זקן נטול כל נשק קר או חם כשהעומד מולו אדם חסון בן 45 , אלא שהשופט שזיכה את רוצח החרדים איננו צריך לדאוג,
    חגי ודומיו שקועים בעוולות הקורות לערבים,
    משפחתו של הנרצח החרדי לעולם לא תקבל כל סיוע כספי או משפטי מההומניים, ובסך הכל מדובר בחרדי שמת .
    איך קוראים לכך, צביעות

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    מה זה חשוב אם הוא זרק אבנים?

    אהרון, 31/12/06 00:25

    לקהל המתלהם: זריקת אבנים אינה היתר לרדוף אחרי הזורק ולהרוג אותו. הגנה עצמית היא דבר אחד (המסור לכל אדם), נקמה היא דבר אחר (המסור, אם בכלל, למדינה).
    הקייס של קורמן לא היה תלוי בזריקת האבנים, אלא בטענתו שחילמי שושא לא מת כתוצאה מן המכות שלו, אלא מנפילה + מום מיוחד שהיה לו. לגבי זה קבע הפרשן המהולל אפרתי בידענותו כי רבה, ש''בניגוד למה שפורסם, הממצאים הפתולוגיים והראיות שנאספו תומכים ומאששים את גרסת התביעה''. היות שאין לי כל ספק, ולו קל שבקלים, שהדוקטורנט המהולל אפרתי, המחזיק בדיסציפלינה החשובה ''פרשנות'', הקדיש לילות כימים לניתוח הראיות ''בניגוד למה שפורסם'' (שכן כידוע יש לו גישה אישית לחומר הראיות שלא פורסם, וגם הבנה משפטית ופתולוגית עמוקה), אין לנו אלא לקבל את מסקנתו כתורה מסיני.

    הגב לתגובה זו

    • למה לדעתי זה חשוב שהוא זרק אבנים

      משה, קרית משה, 31/12/06 08:25

      א. אני לא מתלהם. אודה לך אם תכבד את דעותי ותשיב להן לגופן.
      ב. אני מסכים שאסור היה לקורמן לעשות מה שעשה. אבל, ויש כאן אבל גדול. יש הקשר כולל למעשה. קורמן הוא לא איש מאפיה עצבני שתפס ילד בשכונה והרג אותו במכות, אלא חלק מציבור שפועל לפי הכלל שנקמה אינה מסורה ליחיד, ומולו עומדים הערבים הפועלים לפי הכלל שכמה שיותר יהודים להרוג יותר טוב. קורמן הוא חלק מציבור המחנך לסובלנות, להבדלה בין חף מפשע לבין אשם, לענישה ממוקדת ולא קולקטיבית, ומולו הערבים המחנכים לשנאה ורצח דווקא של חפים מפשע.
      אז בהקשר הזה, כן, מה לעשות, חילמי שושא לא פעל בחלל ריק. הוא עשה פעולה אלימה, אחת מני אלפים, נגד יהודי, ששוב ספג פעולה אלימה, אחת מני אלפים.
      ג. נכון, זאת פעולה אלימה מתונה, ונכון, מדובר בילד, ועדיין נכון שאסור ליחיד לנקום ולכן קורמן לא בסדר. אבל אי אפשר לשפוט את מעשהו באופן סטרילי ללא הרקע הכללי שבתוכו הוא התרחש.

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    ''בניגוד גמור לקביעותיה של השופטת רות אור''

    מאיפה אתה, 31/12/06 00:15

    אפרתי מותק, השקעת בניתוח הראיות רבע מהזמן שהשקיע בית המשפט, או שהסתפקת בלראות את הסרט? או שבעולם הפרשנות והחרטטנות, התשובה (''הוא דוס - הוא אשם'') אינה מצריכה בדיקה?

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    הכותב נגוע בהכללות

    שלומי, 30/12/06 22:31

    כנגד ציבור שלם. אולי כל הציבור החילוני הם אנסים בגלל בני סלע... או אולי רוצחים בגלל רוצחי נהג המונית דרק רוט...
    ואם להתייחס למקרה הספציפי אז לא ראיתי את הסרט, אבל שמעתי על המקרה של קורמן ועל זה שפרופ' היס (זה שסחר באברים) שיקר בעדותו. והטענה ''מה הילד מת מעצמו?'' היא אינה קבילה, לפי החוק הפלילי יש להביא ראיה שהחשוד (קורמן במקרה זה) אכן רצח אותו. ואם באמת רוצים תשובה, אז כן, אפשר למות מנפילה על סלע.
    בכל מקרה בית המשפט הכריע שהוא זכאי, ולי, למרות שאבידתי את האמון במערכת המשפט כאשר מדובר בנושאי דת וערכים, הרי שבעניני פלילים עדיין יש לי אמון במערכת.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    הכיבוש משחית

    רון, 30/12/06 16:42

    אין שום חדש.הכיבוש והדיכוי משחיתים.

    הגב לתגובה זו

    • הכיבוש משחית

      עמנואל, 31/12/06 21:37

      במיוחד הכיבוש והדיכוי של שנעשו בקום המדינה ע''י ידידך אנשי השמאל שגנבו ואדמות ורצחו ערבים שגרו על אדמות שייך מונס הלא היא צפון תל אביב שממנה יוצא עיקר המוסר השמאלני כלפי המתנחלים רק נראה איזה ''ערבוש'' יוציא אותם מהבתים שבצפון תל אביב ובקיבוצים

      הגב לתגובה זו

      • הקיבוץ שלי הוקם ב1936. אני יכול להשאר בבית? (ל''ת)

        בבקשה?, 01/01/07 22:55

        הגב לתגובה זו

  • 18.

    תעמולה פלסטינית זולה

    אוהב ישראל, 30/12/06 16:33

    למה הפלסטינים אלו מקבלים את החופש הבלתי מוגבל הזה להסית נגד המדינה והצבא האהובים שלנו ?

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    רואים שהוא דוקטורנט לפרשנות

    מ., 29/12/06 09:09

    שימו לב לטיעון האינדוקטיבי:
    היה מקרה אחד, של איש אחד, שהרג אחר, וזהו מקרה סבוך ולא ברור שכן האיש טוען שהתגונן מפני אלימות.
    מכאן מסיק הפרשן הנכבד כי (הכל ציטוטים, לא נגענו):
    המרכיבים הדרושים להרשעה הם: ''מוות של ילד, על ידי מתנחל חובש כיפה...''
    ישנו ''סיפור רגיל של הרג לא מצודק של ילדים על ידי מתנחלים''
    ''אדוני הארץ הם שריפים בתחומם ואוי לו למי שיעצבן אותם. במקרה הטוב הוא יחוש את נחת זרועם. במקרה הרע הוא יגמור כמו חילמי שושא''.
    ''מרחפת התחושה כי אין דין ואין דיין ''
    אכן, העיקר היא התחושה המרחפת. לא חשובות העובדות, לא מעניין שזה יוצא מן הכלל המעיד על הכלל. לא מעניין שאי אפשר למצוא ולו עוד דוגמה אחת של מתנחל אחד שפגע בילד ערבי אחד. לא מעניין שאכיפת החוק ביהודה ושומרון מוקפדת מאוד ואף דרקונית לעיתים. לא מעניין העובדות. העיקר, דוקטורנט נכבד לפרשנות, שמרחפת איזו תחושה.
    פשוט מחריד.

    הגב לתגובה זו

    • כנסו לתגובה של מ' מעלי (ל''ת)

      שמואל, 29/12/06 09:28

      הגב לתגובה זו

    • קראו את תגובה זו, 17. חשוב (ל''ת)

      מימי, 30/12/06 19:59

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    אז מותר לזרוק אבנים על מכוניות של יהודים

    גרשון, 29/12/06 08:26

    וליהודים אסור אפילו להתגונן - ישר איזה שמאלני יגיד שהם עושים דין לעצמם (כאילו שאפשר לסמוך על המשטרה שתטפל בפורעים).
    .

    הגב לתגובה זו

    • אז היה צריך לירות על הנערים שהתבצרו על גג בנין 9 בעמונה? (ל''ת)

      צדק תרדוף, 29/12/06 17:09

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    מיסטר אפרתי בכנס מכישי השואה באיראן מחכה לך מקום של כבוד (ל''ת)

    לך אנטישמי, 29/12/06 01:40

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    כותב הזוי

    רועי, 28/12/06 23:42

    מה הוא רוצה?עלמה הוא מדבר?
    מרוב נסיונות לכתוב בשפה יפה ומדוקדקת לא הבנתי כלום.

    הגב לתגובה זו

    • יהודי רצח ילד ערבי ויצא זכאי במשפט. עשו על זה סרט (ל''ת)

      הבנת?, 29/12/06 17:08

      הגב לתגובה זו

    • עם הארץ. אתה בטח קורא רק גרפיטי. (ל''ת)

      לך תבין, 29/12/06 17:10

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    תגובות הקוראים מוכיחות שהכותב צדק

    אורי, 28/12/06 23:21

    והחברה הדתית לאומית חולה.
    אפשר לא להסכים האפרתי ולטעון שהסרט הוא מגמתי (ולסרט וודאי יש מגמה) אבל קשה שלא להתחלל מהעובדות.
    ילד בו 11 מצא את מותו מידי קורמן ולדעת מערכת המשפט איש לא אשם.
    אבל המוות הכל כך מיותר הזה לא מדגדג ולא מצער איש מהמגיבים שממהרים להתנפל, על הכותב, על הילד הרצוח ועל השמאל.
    כל כך עלוב כל כך עצוב.
    אני מניח שגם אזכה לאותן מחמאות ירודות, קדימה, לצערי זו רק הוכחה נוספת לתזה של אפרתי.
    rest my case

    הגב לתגובה זו

    • שלום לך אורי

      מתנחלת, 29/12/06 07:45

      אני רוצה לנסות להסביר.
      קורמן טוען שהילד זרק עליו אבנים באלימות שסיכנה את חייו. אם הוא צודק (מה שלא עולה על דעת אפרתי), אזי יש כאן מקרה מורכב. אמנם הוא לא צריך לקחת את החוק לידיים, אבל השאלה מי התוקף ומי הקורבן יותר מטושטשת. תודה שאשה שרצחה בעל מכה היא מקרה מורכב.
      אני רוצה לשתף אותך בעוד תחושה מעיקה שעולה מן הכתבה. כילדה בהתנחלות מיין-סטרים בבנימין חינכו אותי כל הזמן שאסור לפגוע בחפים מפשע, שיש צהל ויש מדינה. במשך כל השנים האלה ועד היום שמעתי באמצעי התקשורת בדיוק הפוך. שאני המתנחלת רוצחת ערבים, שאין לי חוק ואין לי כבוד למדינה. הפער בין התדמית השקרית שיצרו לי לבין האמת עליה חינכו את כולנו (למעט חריגים ממש) יצר תסכול ואנטגוניזם קשה כלפי התקשורת.
      עכשיו בא אפרתי ופותח את מאמרו בקירוב כך: ''יש כאן את כל המרכיבים הדרושים... מתנחל חובש כיפה...'' אתה מבין כמה זה מקומם בעיני? האיש רק ציית למודל בו שטפו את מוחו מזה שנים. ולכן בעיניו זה מודעל מושלם להרשעה. אנשים שככה מתחילים, לצערי אין לי אמון בהם, אחרי רצח האופי הקשה שאני עומדת במוקדו שנים.
      לסיכום: קורמן הוא מקרה מורכב. ייתכן שהוא התגונן וייתכן שלא. בית המשפט, שאינו חשוד על ימניות או אהדת מתנחלים, החליט שהוא לא אשם. אז אני מעדיפה להאמין לו מאשר לשמאל, שבעיניו אוטומטית גם אני רוצחת.
      תודה על הקשבתך

      הגב לתגובה זו

      • שלום לך מתנחלת

        אורי, 29/12/06 16:13

        ראשית תודה על התגובה האדיבה והמנומקת. וודאי שאסור להכליל ולהכתים את כל המתנחלים כאילו ישות מונוליטית עם כוונות זדון כלפי הפלשתינאים, אבל יד על הלב האם אינך מבצעת את אותן הכללות? ואם כן במה את טובה יותר? טענת שהמקרה מורכב, זה נכון, אבל העובדה שאת עדיין מתארת את הגבר החמוש שפרק מהג'יפ ורוצץ את צווארו של הילד (שאולי זרק אבנים) בתור הקורבן- זה מה שמשתמע מדבריך!!! דחילק. תארי לך שנער בעמונה שזרק אבנים היה נרצח בצורה דומה על ידי שוטר שחש מאוים על חייו (כי הרי כולנו אוהבים לגלגל את המנטרה השקרית שאבן יכולה להרוג...) הרי אתם תובעים משפט צדק (ובצדק) על הרבה פחות. תוסיפי את לזה את העובדה שבמהלך השנים נהרגו מאות ילדים פלשתינאים בנסיבות שונות או משונות (פעם מתנחל אלים, פעם חייל רשלן ופעם סיקול לא ממש ממוקד) אז תביני את הביקורת שלי.
        יום טוב. אורי

        הגב לתגובה זו

        • ושוב שלום לך אורי

          מתנחלת, 30/12/06 20:09

          קשה להאמין, אך ניתן כנראה לנהל דיון ענייני ומאופק בטוקבקים; הבה נרשום על זה פטנט.
          ועתה לעניין. אם, כבדוגמת עמונה, במשך שנים היו מתנחלים מיידים אלפי אבנים על שוטרים, ומשם עוברים לנשק חם בו נרצחים עשרות שוטרים; אם אף שוטר לא יכול היה להיכנס להתנחלות בלי לצאת בארון; אם המתנחלים היו מאיימים יומם וליל להרוג את כל השוטרים ומפעם לפעם אף מבצעים זאת, ואחרי כל אלה היה פעם אחת נרצח ילד מתנחל שיידה אבנים על שוטר, אחרי שנים של שתיקה פסיבית מצד השוטרים - אזי באמת היה מקום לומר שבהקשר הכולל יש כאן מקרה מורכב של אדם אחד שכבר לא יכול לשתוק עוד, ולמרות שאסור היה לו לרצוח את הילד, אי אפשר לומר כאן שום דבר שחור לבן, שכן הוא חלק ממלחמה כוללת על זכות החיים הבסיסית של השוטרים.
          זהו פחות או יותר בעיני (ובעיקר בחווייתי הרגשית כנערה וכאישה בוגרת) המצב של מתנחלים מול ערבים מאז האינתיפדה הראשונה בשנות השמונים ועד היום. אם מישהו בסיפור הזה הוא אדוני הארץ, שאבוי למי שייכנס לשטחו כי הוא לא ייצא ממנו, הרי אלה הם הערבים.
          ולכן אני דבקה בטענתי כי קורמן הוא מקרה מורכב.
          שבוע טוב.

          הגב לתגובה זו

          • המשך דיון

            אורי, 31/12/06 01:28

            ואני חוזר וטוען כי את עושה לעצמך חיים קלים. כל מקרה הוא ''מורכב''.
            העובדות כאן הן פשוטות. קורמן איש ביטחון (בתפקידו כרכז ביטחון של אחת ההתנחלויות) ניכנס לתחומיו של כפר שלא היה מסמכותו להכנס אליו.
            קבוצה של 3 ילדים ידו על רכבו אבנים (ע''פ עדותו ולטובת הדיון נניח שהיא נאמנה). קורמן בג'יפ, הוא חמוש, הנערים הם כבני עשר. האם נשקפת סכנה לחייו? כמתנחלת אשר לטענתך מנוסה במקרים של ידוי אבנים, כיצד היית נוהגת? אני מניח שאם היו מידים בכך אבנים היית משלבת להילוך, לוחצת על דוושת הגז וממהרת להגיע למקום מבטחים. אבל אדון קורמן כנראה יצוק מחומרים אחרים- למרות
            ''סכנת המוות'' המרחפת על חייו, הוא בוחר להתנהג כיהודי גיבור, לא קורמן יפנה את הלחי השניה, במקום זה הוא בוחר להפנות הג'יפ הממוגן (מדובר הרי ברבש''ץ) אל עבר האויב או במקרה הזה ילד כבן 10 (יכולה לדמיין? אולי את אמא?) בשלב הזה שום אבן אינה נזרקת על קורמן. יש לנו מבוגר הדוהר על ג'יפ בעקבות ילד מפוחד. הילד נופל, קורמן מחליט להיות שוטר ושופט (ושוב הוא לא זה ולא זה) ובדיעבד גם תליין . הוא פורק מהרכב, מפליא בילד חסר העונים את מכותיו ולקינוח קופץ על גרונו. אלו העובדות- אכן סיפור מורכב. במקומך לא הייתי ממהר לסנגר על האיש. נדמה לי שהרפלקס הזה הוא גם תוצר של הכללה ואיני בטוח שאינו מחזק את ההכללה שביצע הכותב.
            שבוע טוב. אורי.

            הגב לתגובה זו

            • בוא נפרק את טענתך רגע לגורמים

              מתנחלת, 31/12/06 07:55

              קורמן נכנס לכפר ''שלא היה בסמכותו'' להיכנס אליו. שהרי ליהודים אסור לדרוך בכפר ערבי, אחרת אוי להם. מאידך, כל ערבי שנכנס לתל אביב, לירושלים, לקדומים או לבית אל, ומדובר במעשה יום ביומו, יכול לעבוד, לקנות ולעשות כרצונו, בלי שיסתכן בנפשו. מעולם לא שמענו שכוחות משטרה חילצו ערבי שנקלע ללב עיר ישראלית ו/או התנחלות ישראלית. מאידך, היו כמה וכמה מקרים שבהם חולצו ברגע האחרון יהודים שנקלעו בטעות לרמאללה מתוך המון ערבי זועם, ולעתים הם לא חולצו אלא נרצחו במיתות משונות.
              גם כאן, מה לעשות, אני לא כותבת רק מהראש אלא גם מהבטן. אני לא אשכח את מבטו של מכר, שמצא את גופות שני הילדים שהלכו לטייל בנחל ליד ביתם בתקוע, וכפר ערבי שלם הרג אותם בידיים, בונדליזם איום. הילדים האלה לא יידו אבנים על הערבים, ולא עשו להם כלום. הם גדלו בהתנחלות פלורליסטית במיוחד (אחד מהם היה דתי ואחד חילוני) המחנכת לסובלנות, ובתמימותם הלכו לטיול בוואדי.
              המציאות הלא מאוזנת הזו נמשכת שנים: ברור שיהודי הוא בן מוות, וברור שלערבי יש זכויות לגיטימיות. ועכשיו לקורמן: אני מוכנה להודות לטענתך, כי יש לי רפלקס מובנה להגן על האיש. ייתכן שאני מגזימה. אבל תבין מאיפה נולד הרפלקס הזה. מרקע של שנים ארוכות של תחושת חוסר אונים וחוסר שוויון, של היות קורבן כאשר מציגים אותך באופן עקבי כתוקף. הרקע הכללי של יחס מתנחלים ערבים לא יכול שלא להילקח בחשבון כאשר באים לדון במקרה של קורמן או בכל אחד מן המקרים הנדירים האחרים של יהודים שהגיבו, גם אם באופן לא מידתי, לאלימות המתמשכת של הערבים.

              הגב לתגובה זו

            • לעורי-כן המקרה מורכב

              ר., 31/12/06 08:46

              ושנינו לא יודעים את כל האמת -ושוב בית המשפט שאין שכמאת תמיד הולך לצד הערבים ונגד המתישבים מצא אותו זכאי...אבל כך או כך זו לא סיבה למכתים ציבור שלם אפילו אם במקרה הזה קורמן הפעיל אלימות מופרזת!! זה מקרה בודד!!
              הזכרת אתעמונה - וכאן שוב אתה קונה את השקרים של התקשורת!!
              כן כמה נערים בדיעבד זרקו אבנים
              אבל זה אחרי שבאו מאות שוטרים
              ממיגנים היטב והיכו אותם ללא רחמים
              אם עלותיהם (דווקא לראשיהם-סכנת נפשות-מעל 200 פיצויים!!) ורדפו אחריהם אם סוסים וגם סכנת נפשות ודאית!! והרוב מכריע של הציבור שם סך הכך ישבו פסיבי ובכל זאות קבל מכות רצח!! ועדיין חוץ ממקרה אחד או 2 המשטרה לא עשו כלום נגד השוטרים האלימים!! וחטא על פשע - גם הוראו שהפיצויים חייבים לשלפ עבאר האמבולנסים שפנו אותם!!
              ועל תגיד לי שזה לא היה כך - הבן שלי היה שם בתוא מתנדב מד''א -וראה הכל (ותוצאותיו) - אפילו הפרא מדקים שנסו לפנות הפיצויים השוטרים היכו!!
              אז די אם השקרים והשמצות - לא הכל מה שכתוב בתקשורת אמת!!

              הגב לתגובה זו

            • לא השתכנעתי

              אורי, 31/12/06 14:15

              כשכתבתי ''לא בסמכותו'' , התכוונתי לכך שבמסגרת עבודתו כרכז ביטחון (וכל הסיפור ההתרחש במסגרת עבודתו) לא היה לו מנד''ט לבצע מרדף בשטח החורג משטח השיפוט של ישובו. כשאת כותבת על ''תחושת חוסר עונים וחוסר שיוויון'' ועל כך ש''היהודי הוא בן מוות'' נדמה לי שאת פשוט חיה בפלנטה אחרת. להזכירך - שכניך הפלשתינאים הם אלו המשוללים אזרחות ונתונים תחת משטר צבאי, וככעובדה חייהם הרבה יותר זולים מאלו של יהודים (שורה סטיטיסטית ברורה ולא ניתנה לערעור - ואני מדבר על אזרחים לא מחבלים).
              אפשר להזדעזע מרצח של נערים יהודים (אני מניח שאת מתכוונת לנערים שנרצחו בוואדי קלט ע''י 4 רועים - שזה לא ''נפר שלם'') מבלי שהדבר יהפוך אותנו כהים לרצח מקביל של נער פלשתינאי. את מדברת על מיקרים נדירים (ואני יכול כרגע להיזכר בכמה עשרות) של פגיעה בפלשתינאים ומתעלמת מהעובדה שרוב הפגיעות בפלשתינאים נעשות ע''י הצבא - הצבא שלנו אני מזכיר לך. חלקם כטעות וחלקם (ומילואמניק של גבעתי בוגר שתי אינתיפדות אני לא מסתמך על ''התשקורת'') בקלגסות אכזרית.
              חבל שבמקום לחפש נסיבות מקילות מתחת לשולחן, אינך יכולה פשוט לגנות את קורמן ולהביע צער על חילמי ז''ל, כי במצב הדברים הנוכחי את פשוט מחזקת את אותה הכללה עליה מלינה...

              הגב לתגובה זו

            • דומתני שמיצינו

              מתנחלת, 31/12/06 22:42

              לצערי, כל עוד הפלשתינים מחלקים סוכריות ברחובות לכבוד רוצחי ילדינו, קשה לי לגנות אדם שהרג בשגגה ילד משלהם. כל עוד עבור הפלשתינים כל הדרכים, כולל המחרידות ביותר, כשרות כדי לרצוח בנו ולגרשנו, ואין שום כללי מוסר בסיסיים, קשה לי להקפיד על קוצו של יוד מוסרי מן הצד שלי.
              כל עוד הרעיון שאיזשהו פלשתיני יעשה סרט מחאה נגד פלשתיני שהרג מתנחל הוא פנטסטי עד פתטי ומגוחך, אין לי כוח לסרטי מחאה הפוכים.
              עם זאת אני חייבת להוסיף שמבחינות מסויימות הביקורת שלך צודקת וגרמת לי לחשוב מחדש על עמדותי.

              הגב לתגובה זו

            • כן דומני שאת צודקת

              אורי, 01/01/07 01:28

              כל עוד אינך מוכנה להביע צער על מוות מיותר של ילד וכל עוד את מכנה את האקט במהלכו גבר בן 40 מפליא בילד את מכותיו וכאקורד סיום מרוצץ את צווארו של הילד המתבוסס בדמו ''כשגגה'', איני יכול לחזור בי מהסכמתי להכללתו העצובה של כותב המאמר. ושוב זה לא קשור לטענותיך כלפי הפלשתינאים שחלקן בהחלט מוצדקות (אף כי אין פה סימטריה - להזכירך הם העם הכבוש) זה קשור לעובדה שאנחנו יהודים, נכון שאני לא דתי, אבל אני בהחלט מאמין במוסר יהודי, אני שואף להיות חלק ''מעם סגולה'' , לצערי בעמדות שאת מבטאת איני מוצא לא את זה ולא את זה (ואת רק דוגמה להלך רוח השרוי על כולנו מתנחלים או לא מתנחלים) וחבל. מעם ספר שביטא את עצמו באופנים רוחניים (הן במישור הדתי והן במישור התרבותי) הפכנו להיות לאומנים גסים המקדשים את ארץ ישראל (ופחות מזה את עם ישראל ותורת ישראל) יצאנו לחפש מלוכה ומצאנו אתונות ועל כך אני מצר.
              נ.ב. שמח שהצלחתי לעורר אצלך מחשבה, לא רציתי ולא ציפיתי שתשני עמדות שתהיה לך שנה אזרחית חדשה. כל טוב.
              אורי.

              הגב לתגובה זו

    • תגובה לאורי

      מסביר, 29/12/06 07:51

      אני מכיר תינוק שנעשה מפגר מיידוי אבנים, וחיי משפחתו נהרסו.
      במשך שנים הערבים רוצחים בנו ואנחנו המתנחלים שותקים (בנגיוד גמור לדימוי המשורטט לנו בתקשורת, אם תהיה מוכן להאמין לי). פעם אחת, באופן חריג, איש אחד החליט להשיב מכות לתוקף. לצערי, אין בי רחמים על התוקף. אני מאמין שהשאלה מי התקיף ומי התגונן היא קריטית.
      המוות הזה הוא תוצאה ישירה של אלימות של שנים שבה צד אחד פסיבי ומתגונן ואחד רוצח. אין (כמעט) אף יהודי שחושב שצריך להרוג ערבים רק כי הם ערבים. יש רוב מוחץ בקרב הערבים שחושבים שצריך להרוג יהודים רק כי הם יהודים.
      ולכן אין בי טינה כלפי מי שהגן על עצמו מפני תוקף, וגם אין בי רחמים על התוקף. צר לי.

      הגב לתגובה זו

    • מה תגיד על אלה שהכו פורץ שנכנס לדירתם

      א, 29/12/06 07:54

      ואחר כך נתבעו בבית משפט על מיליונים?
      בעיני מקרים כאלה הם הוכחה להיפוך המעוות שעברה החברה שלנו, בלבול בין טוב לרע, בין מתקיף למותקף.
      שושא נהג באלימות מסוכנת כלפי קורמן.
      קורמן התגונן.
      וזה כל ההבדל

      הגב לתגובה זו

    • הקוראים זועמים

      ת., 29/12/06 08:02

      על סטראוטיפים מכוערים ומעליבים כמו :
      ''יש כאן כל המרכיבים הדרושים להכרעה... מתנחל חובש כיפה...''
      או:
      ''הסיפור הרגיל של הרג לא מוצדק של ילדים על ידי מתנחלים''.
      כן, זו עלילת דם. באופן כללי מתנחלים לא רוצחים ילדים. אין לזה שום בסיס עובדתי אלא רק שנאה עיוורת.
      אז קשה להתייחס לטיעון לגופו כשהכותב מונע משנאה ודעות קדומות כל כך מקוממות.

      הגב לתגובה זו

    • תראה אורי

      הכל פוליטי, 29/12/06 08:36

      זה לא שאפרתי מודאג מגורלו האישי של חילמי שושא. הוא עושה בו שימוש פוליטי ציני כדי להוכיח שכל המתנחלים רוצחים, ושצריך לפנותם מהר.
      אז המגיבים עונים בכעס לגופו של השימוש הפוליטי. הם מכירים את המתנחלים קצת יותר מאפרתי ויודעים שהם לא רוצחים ושיש כאן מקרה חריג, שגם הוא ייתכן שהיה התגוננות (אי אפשר לדעת בוודאות).

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    ''עשה דבר מה - לדוגמה שיידה אבנים''

    אני, 28/12/06 23:18

    באמת מסכן הילד הזה. בסך הכל זרק כמה גרגירי חצץ על יהודי אכזרי שגנב את נחלת אבותיו מזמן אברהם אבינו.
    לא יאומן כמה עיוותים ושקרים היסטוריים אפשר לכתוב במאמר אחד.
    רק פתי או רשע יאמין לסרט שעושים אלו שהשקר והרצח הם פת לחמם.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    המרכיבים הדרושים להרשעה בעיני אפרתי:

    מתנחל חובש כיפה, 28/12/06 22:34

    המרכיב המרכזי הוא מתנחל חובש כיפה.
    אז למה להיות קטנוניים, בוא נוריד את שאר המרכיבים הדרושים להרשעה.
    מספיק שהוא מתנחל חובש כיפה, והסתדרנו. הוא אשם.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    דרוש עוד מרכיב או שנים

    אבי, 28/12/06 22:31

    דם של ילד, מאפיית מצות לפסח, ומתנחל אחוז טירוף עם פירורי מצה מרקדים בזקנו. לערבב היטב ולהגיש חם.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    הי, איפה התגובה שלי?

    ירוקה, 28/12/06 22:26

    מה קורה?

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    העובדה שקורמן ניסה להחיות את הילד

    משה הורביץ, 28/12/06 22:05

    מעידה על כך שהוא לא התכוון להורגו אלא להתגונן מפני האלימות שלו.
    אז תרגיע, טוב?

    הגב לתגובה זו

    • בני סלע היה מעודד את קורבנותיו להתקלח אחריי האונס (ל''ת)

      אז הוא בסדר?, 31/12/06 10:20

      הגב לתגובה זו

    • זה מעיד, במקרה הטוב, שהוא לא התכוון ללכת כל-כך רחוק עם המכות. (ל''ת)

      הריגה-לא רצח, 31/12/06 10:21

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    פתאום המערכת המשפטית היא לא בסדר, נכון חגי? ומה היה בגירוש? (ל''ת)

    די לצביעות!, 28/12/06 19:57

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    הייתי בכל פינה?

    דוד, 28/12/06 17:32

    כיצד זה קורה שאדם המתימר לספר את האמת שלו לא מתבייש לשקר ולעוות את האמת עד כדי קשירת כתרים לעצמו.
    אין כל סיכוי שהייתי כחייל סדיר ופשוט בכל פינה. התקופה בה שירתת אינה דומה לתקופות שלפניה ואחריה. המשימות אותם קיבלת היו פשוטות אם כי חשובות, אך לא יכלו לעזור לך להבין באמת מה מתרחש שם.
    הידע שלך לגבי שאר הדברים שהופיעו בסרט הוא בדיוק כמו שכל אדם אחר שפשוט לא היה שם.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    עד כה תקפתם רק את כותב המאמר. מתי תתייחסו לעניין? (ל''ת)

    חילמי שושא, 28/12/06 17:17

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    הנביא היודע כל מצד''ר?

    אמת מארץ, 28/12/06 17:12

    מניין אדום אפרתי אתה יודע את כל הפרטים, האם נכחת בזמן מותו של חילמי שושא או של דני כץ? איך רק אתה החכם באדם יודע את האמת?
    אין מילים, אתה פשוט טיפוס מתועב ושפל בעל שינאה עצמית לכל דבר יהודי, אני מציע לך ללכת לפסיכולוג , רצוי אחד שמבין בפסיכואנליזה, נראה לי שחולניות כזו יכולה להיוצר רק כתוצאה מארוע מסויים. רפואה שלימה!

    הגב לתגובה זו

    • אתה? אתה נכחת בכל אלה? איך רק אתה החכם באדם יודע את האמת? (ל''ת)

      רפואה שלמה!, 28/12/06 19:14

      הגב לתגובה זו

      • הבנת הנקרא

        אמת מארץ, 28/12/06 22:20

        אני לא כתבתי שאני יודע את האמת על מה שקרה, אך אני כן כתבתי שאני בטוח שאפרתי גם כן לא היה שם ולא יודע מה קרה. ואם הוא כותב בצורה כה וודאית מלאת שינאה, לא נותר אלא לאבחן אותו. כנ''ל המגיב אתה מאובחן כנראה בחוסר הבנת הנקרא
        כדאי לך לעבור השתלמויות בנושא!

        הגב לתגובה זו

  • 3.

    שהכותב יתבייש

    יהודה, 28/12/06 16:25

    הסרט הזה הוא מגמתי ומרושע וחלק מעלילת דם שרקמו שונאי ישראל נגדינו.
    חילמי שושה אינו נער תמים אלא מנוול שניסה להרוג את נחום קורמן ויהודים נוספים על ידי זה שיידה בהם אבנים.
    נחום קורמן נידון בבית המשפט ויצא זכאי, המדינה הגישה ערעור כאשר צריך להבין שהראיות נגדו הן עדויות של ערבים שכמובן האינטרס שלהם ברור, וחוות דעת בעייתית ביותר של יהודה היס.
    בכל מקרה, בניגוד לזילות שמפגינה מערכת המשפט לפי העיתונאי בעל השנאה העצמית שכתב את הכתבה, המדינה הגישה ערעור על הזיכוי.

    הגב לתגובה זו

    • הכותב הוא הוא פרו פלשתינאי.

      נתי, 28/12/06 17:02

      בצד''ר השקרים נר לרגליהם.

      הגב לתגובה זו

    • לא רק זה - אבל מנסה לאשים כל המתישבים בשינת/הריגת ערבים!!

      ר., 31/12/06 08:12

      זה ממש עלילת דם!!! דווקא המתישבים מכירים הערבים יותר מקרוב - לרע ולטוב ויודעים להתיחס עליהם כבני אדם. ותחשבו על המאות מקרים של מחבלים ופגועים -והמקרים
      הבודדים שיש איזה שהוא ספק שמתישב הרג /פגע בערבי לא מתוך הגנה עצמית או ציבורית.
      והמקרים הבודדים האלו (שגם הם אם יבחנו בקרוב בעובדות-על פי רוב יגלו
      שגם שם זו הייתה הגנה עצמית/ציבורית) התקשורת השמאלנים מנסה לנפיח ולאשים ציבור שלם!!
      די אם העלילות דם של השמאלנים!!

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    כל האמת על צד''ר וחגי אפרתי..

    יעל, 28/12/06 16:24

    מי שרוצה לדעת האיזה סוג כנסים אפרתי מופיע שיכנס לקישור-www.tau.ac.il/humanities/ncjw/docs/sex_acher_05.doc
    וכל מילה נוספת מיותרת!

    הגב לתגובה זו

    • מפחיד לחשוב שהוא יהיה ד''ר לפרשנות,

      נועה שוורץ, 28/12/06 16:30

      אדם עם כיפה שמופיע במקום כזה עושה חילול ה',
      צד''ר עלק.....

      הגב לתגובה זו

    • כל האמת ורק את האמת

      נעמה, 28/12/06 16:57

      שיתבייש לו אפרתי, לא רק שהוא שמאלני הוא גם מעז לדבר על הומוסקסואליות, לא להאמין!
      יעל יקרה, התגובה שלך משקפת בצורה מושלמת את הפחד העמוק של הציבור הדתי מכל מה שמעט שונה ממה שאת ושכמותך הייתם רוצים לחשוב שהוא הנורמליות.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    למה אפרתי כותב במדור הזה?

    דותן, 28/12/06 16:01

    חגי אפרתי הוא דתי בערך כמו שחאלד משעל ציוני. הוא בכלל לא אמור לכתוב באתר יהדות. כל מה שהוא יודע, זה לבוז לצחוק ולרמוס כל מה שנראה בעיניו כטיפה דתי.
    השנאה העצמית הזו של חגי כלפי כל אלמנט דתי היא עניין לטיפול פסיכולוגי מעמיק, וחבל שאתר נכבד זה נותן לו במה לפורקן השנאה שלו.
    אגב, חגי - מתי כבר תסיים את הדוקטורט הטיפשי שלך ?? כבר עברו 8 שנים... או שתפסיק לקרוא לעמצך דוקטורנט או שתתחיל לעבוד!

    הגב לתגובה זו

    • קצת פתיחות

      יוסי מועלם, 29/12/06 01:22

      אם היה כתוב פה רק יהדות זה היה סתם אתר משעם צריך קצת דיון...

      הגב לתגובה זו