• 52.

    פשוט...

    נר שמיני, 28/01/07 19:19

    מעולה!!!!!!!!!!!!!!!!!

    והלוואי ונזכה לבוא כולנו עם החנוכיות לביהמ''ק ....אמן!

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    חס וחלילה לא להתחתן עם פרנק (ל''ת)

    @@אייל, 30/12/06 19:46

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    קוראים לזה: צרות של עשירים (ל''ת)

    רחלה, 30/12/06 13:48

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    את לא צריכה לשפשף

    כימאי, 30/12/06 02:29

    תשימי באמבט של חומצה כלורית 4%(''מי אש'' שקונים בסופרמרקט) וכל התחמוצת תרד בלי לשפשף. תשאירי את השפשוף לאברכים לסוגיהם. הם אוהבים את זה.

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    לא יודע אם יש בישראל אבל

    יהודי נודד, 29/12/06 21:54

    במקסיקו מוכרים כלי כסף שעברו תהליך כימי מיוחד שמונע מכלי הכסף להשחיר

    נ ב
    כמובן שיהודי הגה את הרעיון והפיתוח

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    טיפים

    חיה, 29/12/06 08:46

    כאחת מהאמהות האמונות על צחצוח כלי הכסף, ולא רק לפני אירועים, יש לי כמה ''טיפים'' להקל על המלאכה הבלתי נעימה הזו, למשל, לעשות זאת יותר מפעמיים בשנה (התעלפת??!!).
    חוץ מזה, ''הצורפים'' ו''חדד'' עלולים לתבוע אותך......
    וברצינות, נהניתי מהכתבה.

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    די ,כמה רדידות?האתר יקר לנו ,קישטה (ל''ת)

    רוישקט, 28/12/06 23:48

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    ועוד לא דיברנו על חריטה... (ל''ת)

    ע, 28/12/06 21:27

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    כל אחד היה שמח לקבל חנוכיה כזאת גדולה

    שרי, 28/12/06 14:21

    אם היו נותנים לי כלי כסף או חנוכיה כזאת היתי מאוד שמחה לקבל זאת לכל עם יש את הכלים היחודיים שלו וכלי כסף הם חלק מהעניין כל בית שמכבד את עצמו מחזיק כלי כסף חבל לזלזל במסורת עתיקת יומין אני מכירה חילונים גמורים שיש להם כלי כסף אז בבקשה לא לזלזל

    הגב לתגובה זו

    • ממש כל אחד? כאילו-כולנו? את ממש בטוחה?.... (ל''ת)

      חדדית צורף, 28/12/06 15:49

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    הקיטש שולט...

    מוזהבת, 28/12/06 11:57

    מעבר להומור המשובח, כמה הערות לסדר:

    בדיוק כמו שהשמרנות כופה את עצמה על כל חלקי החיים כך היא באה לידי ביטוי גם ברמה האסטתית של תשמישי הקדושה. פעם כלי כסף היו מעשי אמנות נדירים ואיכותיים. עם הדורות, הפסיקו להכין אותם בעשר אצבעות ומה שמתרחש על המדפים הנורמטיביים בחנויות המדוברות - פשוט מעורר פלצות. אין יצירתיות, הכל משוכפל ומתועתק....

    אני זוכרת שכשהתחתנתי קיבלתי צ'ק מתנה מאחת הסבתות שציוותה : ''קני לך זוג פמוטים''. הלכתי לחנויות וממש לא אהבתי את הדגמים. החלטתי באומץ - אם התקציב יספיק לזוג הפמוטים שבאמת אוהב - אקנה זוג מכסף.אם לא - לא אהסס לקנות לעצמי זוג מנחושת או מחומר אחר ובלבד שהם ימצאו חן בעיניי. בסוף הוספתי סכום נכבד וקניתי לעצמי זוג פמוטות ראוי לשמו...ואני מדברת על 30 שנים אחורה....

    בניגוד למה שהכותבת מתארת - דווקא כיום קמו להם יוצרים שלא כבולים למסורות הזולות של תשמישי קדושה שנראים כאילו לקוחים מהמאות הקודמות אבל למעשה הן רפליקות זולות ומבישות... יש יוצרים מדהימים שעובדים עם עץ וכסף , וגם עם חומרים אחרים. הם בדר''כ יותר יקרים אבל בהחלט שווים את ההפרש.

    אז המסקנה שלי בנושא היא טיפה שונה - לא ''הרבה ורעים'' אלא ''מעט וטובים'' . ובשביל יצירות אמנות שאני אוהבת - אני מסכימה להשקיע קצת חומרי ניקוי גם פעם בחודש- ולא רק פעם בשנה....

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    עדיף לא אשכנזי

    אמיתי, 28/12/06 10:45

    חמודה, לנו יש גביע קידוש מזכוכית ופמוטים מקרמיקה. לא צריך לנקות בכדי להרשים. זה תמיד יפה. וכפי שאמר קודמי, בעל לא אשכנזי עדיף. גם מקבלים צ'קים שמנים וגם לא צריך להבריק כלי כסף

    הגב לתגובה זו

    • הבעיה עם עה''מ זה גם שצריך לתת צ'ק שמן בחזרה וגם המנטליות חרא (ל''ת)

      בנדה, 28/12/06 12:47

      הגב לתגובה זו

    • מה שאומר...לכו לפי הספרדים...

      לילי, 28/01/07 19:21

      רק צ'קים שמנים(שתצטרכו להחזיר לאלף חתונות אחרות...כי אם לא, חבל עליכם)

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    חחח

    צחקתי הרבה, 28/12/06 09:44

    גם אנחנו קיבלנו המון כלי כסף לחתונה אבל אנחנו דוקא אוהבים כלי כסף.

    הבעיה היא שכל החברים שלנו תמיד מתלוננים על זה שקיבלו כלי כסף לחתונה אז לא נעים לי להגיד שזה אחלה.

    הנה, יצאתי מהויטרינה. מתה על כלי כסף.

    דרך אגב, אצלנו מנקים את כלי הכסף כל מוצ''ש 5 דקות וזה לוקח הרבה פחות מלנקות שכבות של שחור פעם בשנה וככה גם הכלים תמיד יפים.

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    מסקנה: להתחתן עם בן/בת עדות-המזרח

    ספרדי טהור, 28/12/06 08:23

    אצל עדות-המזרח נותנים צ'קים ולא מתנות לחתונה...
    מה גם שכל נושא כלי הכסף לא מקובל שם... (אולי זה התחיל להיות מקובל בשנים האחרונות).

    הגב לתגובה זו

    • עם השיק הכבד באה מנטליות לא משהו... בלי להעליב (ל''ת)

      נח, 28/12/06 18:09

      הגב לתגובה זו

      • ברגע של אמת פנימית תגלה שגם המנטליות הפולנית/יקית/הונגרית וכיוצ''ב

        נחמה, 31/12/06 12:30

        לא משהו בכלל.
        הקור עלול לגרום לקפאון עצמות וההתערבות המרומזת משמשת סגולה בדוקה לגרושין בטרם עת.
        לא כל הנוצץ כסף הוא.

        הגב לתגובה זו

    • בל שרשרת זהב עולה הרבה כסף. (ל''ת)

      הרשל'ה, 28/12/06 20:18

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    מסכימה איתך! סוף לפלצנות האשכנזית המתנשאת

    דוסית אחת, 28/12/06 08:19

    אלוהי כסף ואלוהי זהב לא תעשו לכם

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    אין מה לעשות.

    י.ר., אמא., 28/12/06 08:02

    חוק טבע כזה, פער הדורות.
    אני כבר רואה איך בעוד כמה שנים, תתפלאי כמה מעט שנים, הילדים שלך הולכים לצחוק בגדול עלייך ועל הפמוטי-זכוכית-מפות-שבת-צבעוניות וכל היתר, ואולי אפילו מביאים אותה ברטרו עם יהודי נודד על כינור. (שלא תזרקי את החנוכיה ההיא, הילדים שלך יחפשו אותה בטירוף בשוק הפשפשים).
    זה בסדר, רויטל. את לכי תדליקי לך נרות הבדלה ריחניים, אני כבר אשאר למות לי כאן עם הסמרטוטים ועם ה''דלו'', בויטרינה המפוצצת שלי.

    הגב לתגובה זו

    • יפה כתבת (ל''ת)

      יא אימא, 28/12/06 22:00

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    איך לנקות את כלי הכסף מבלי להתלכלך

    פולניה, 28/12/06 05:49

    תלבשי כפפות חד פעמיות, תניחי ניר או ניילון חד פעמי על השולחן ותנקי במטליות חד פעמיות. לאחר מכן תאספי את הכל ותזרקי לפח.

    הגב לתגובה זו

    • הטיפ שלי - ללא כל סיכון לעור!

      קובי, 28/12/06 09:25

      החומר היעיל, הבטוח ביותר נמצא בכל בית - תחזיקו חזק - משחת שיניים רגילה.

      גם אני לא האמנתי כששמעתי על הטיפ ב תוכנית ''טאצ' עליז לסטרריט שיעיז'', אבל נסיתי - וזה עובד ובטח לא רעיל....

      הגב לתגובה זו

    • הטיפ שלי - שהעוזרת תנקה! (ל''ת)

      נח, 28/12/06 18:09

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    המדור הזה הוא חילול ד' אדיר!!

    רמבו6, 27/12/06 22:23

    אחרי שנכנסתם, אני מוכר סובארו יד 3 מודל 97 אוטומטית מקבלן קולות של הליכוד.

    הגב לתגובה זו

    • כמה? (ל''ת)

      ?, 31/12/06 10:59

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    ענק

    מיכל, 27/12/06 21:48

    כתבה מעולה רק שכחת את המגש לפדיון בן...

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    בשעטו''מ השבוע- 4 שנים אחרי החתונה

    ציפה, 27/12/06 21:33

    סיימתי את הזיכוי שלי בצורפים!!!
    כמובן שכל אלפי השקלים זיכוי שהיה לי הלכו אל מתחתנים אומללים חדשים (רק כאלה שאני מספיק רחוקה מהם כדי לדעת בוודאות שאף פעם לא תהיה להם הזדמנות לנקום בי על זה....)
    רויטל- תיארת את המצב באופן מדוייק וקולע!!!
    למרות שאם בעלי לא היה מתנגד לכך נחרצות (הוא שונא כלי כסף...) הייתי מחר רוכשת ממך בכסף מלא (ולא בזיכוי) את החנוכיה העצומה.....

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    אחלה של טור- תמשיכי כך! (ל''ת)

    אלי, 27/12/06 21:18

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    זהו? אין תגובות יותר מתלהמות ?

    קוקו, 27/12/06 20:31

    חוץ ממס' 16? אין אף אחד שחושב הפעם שמדובר בחילול ה', והוצאת לשון הרע ?
    כנראה שקוראי NRG יהדות הלכו לישון...

    הגב לתגובה זו

    • הם נרדמו בשלב המטליות במטבח (ל''ת)

      שיעמומי, 27/12/06 21:56

      הגב לתגובה זו

    • וויטלזון - מספיק להגיב לעצמך (ל''ת)

      פולניה ב', 28/12/06 09:34

      הגב לתגובה זו

    • תוסיף לרשימה גם את 14:-) (ל''ת)

      טאו טאו, 28/12/06 12:59

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    בתקופת חזלינו השחירו בכוונה כלי כסף

    אסף, 27/12/06 20:12

    רש''י מסכת שבת דף יח ע''א
    ד''ה גפרית:
    תחת כלי כסף שמציירין בהם פרחים וצורות בחרט, ומעשנן בגפרית והן משחירות וניכרות, וקורין נייל''ר

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    ענק-ענק-ענק!!!!!

    מיכל, 27/12/06 18:14

    את כל כך מצחיקה וקולעת

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    אין ספק שזה טור בשביל אמא שלי...

    בבלית, 27/12/06 17:18

    כי היא חולה על כלי כסף, אבל נותנת לעוזרת לנקות....
    אני השנה עשיתי ביוטופ על כלי הכסף שלי שכבר עברו את שלב ההשחרה ונהיו סגולים עם כתמים צהובים....

    הגב לתגובה זו

    • אצלנו דווקא אני הייתי מנקה את כלי הכסף (ל''ת)

      אני, 27/12/06 17:39

      הגב לתגובה זו

      • אני הייתי מניקה את כלי הכסף

        מינקת, 27/12/06 22:20

        ובסוף עברנו למטרנה.

        הגב לתגובה זו

        • ענק!!! (ל''ת)

          תגובי, 27/12/06 22:47

          הגב לתגובה זו

  • 28.

    פתרון כימי לבעייתך

    מיכה, 27/12/06 17:08

    פולניה יקרה,
    יש פתרון כימי פשוט לבעייה שלך. כמובן שזה לא יפתור את הסלידה מכלי כסף, אלא רק את הצורך לנקות אותם...
    באופן פיסיקלי, מה שאת צריכה זה מגע בין כלי הכסף שלך למשהו אחר בעל נטייה גבוהה יותר להתחמצן. בעיברית פשוטה, אם תשימי את כלי הכסף שלך על מגש אלומיניום או נחושת (יש עוד אופציות אבל הן פחות זמינות) ואפילו טפטפי כמה טיפות לימון בין המגש לכלי - כלי הכסף לא ישחירו. חשוב לוודא תשהיה טיפה לחות בין הכלים למגש.
    בהצלחה, ספרי לי מה יצא.
    מיכה

    הגב לתגובה זו

    • יעילות

      משה, 28/12/06 09:38

      לקחת כלי גדול בתחתית הכלי לפרוס נייר כסף כמה שיותר גדול להוסיף מים עד הסוף ולהחניס את הכלי פנימה לאחר 10 דקות הגלי יוצא נקי רק צריך להיזהר שלא להכניס כלים עם ריקועים מצופים בשחור

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    פתרון כימי לבעייתך

    מיכה, 27/12/06 17:05

    פולניה יקרה,
    יש פתרון כימי פשוט לבעייה שלך. כמובן שזה לא יפתור את הסלידה מכלי כסף, אלא רק את הצורך לנקות אותם...
    באופן פיסיקלי, מה שאת צריכה זה מגע בין כלי הכסף שלך למשהו אחר בעל נטייה גבוהה יותר להתחמצן. בעיברית פשוטה, אם תשימי את כלי הכסף שלך על מגש אלומיניום או נחושת (יש עוד אופציות אבל הן פחות זמינות) ואפילו טפטפי כמה טיפות לימון בין המגש לכלי - כלי הכסף לא ישחירו. חשוב לוודא תשהיה טיפה לחות בין הכלים למגש.
    בהצלחה, ספרי לי מה יצא.
    מיכה

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    תשלחי אלי את כלי הכסף שלך

    אסף גולן, 27/12/06 16:45

    את בטח שונאת גם שרשראות זהב ויהלומים או שכאן כן תשקיעי
    בכל אופן כל כלי שאת מוותרת עליו תשלחי אלי אני כבר אמצא לו שימוש

    הגב לתגובה זו

    • גולי אתה ענק!!

      גם אסף, 27/12/06 22:21

      גמרת אותי מצחוק, מקווה שגם התלמידים שלך קוראים.

      (ואם כן תדעו לכם שגולי היה התלמיד הכי חריף במדרשיה).

      הגב לתגובה זו

      • כן, מזה מצחיק! אני עד עכשיו לא יכול לכתוב מרוב צחוק. פשוטקורע הא הא (ל''ת)

        מת מצחוק, 28/12/06 20:20

        הגב לתגובה זו

  • 25.

    הפולניה?בעלה יגיע לגן עדן אחרי מותו.

    דב בינדר, 27/12/06 16:11

    כי את הגהינום הוא עובר אצלה בעולם הזה.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    כלי כסף בויטרינה = אנכרוניזם (ל''ת)

    לולי, 27/12/06 15:54

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    אפרופו חד פעמי

    פולני, 27/12/06 15:53

    יודעים למה פולניה לא אוהבת כלים חד פעמיים?
    כי קשה לנקות אותם

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    מה זה החרטא הזה ? (ל''ת)

    רועי לא יורי, 27/12/06 15:49

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    גם על הגביע שאני קיבלתי לברית היה כתוב ילד טוב!

    אלי, 27/12/06 15:45

    עעענננקקק!!! :)

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    רויטל - הכל אמת לפני הצחצוח !

    אסתי, 27/12/06 15:43

    אבל אחרי ,זה ממש שווה - אין כמו לשבת ליד פמוטים או חנוכיה מצוחצחים ומבהיקים . הידור מצווה וחויה אסתטית !

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    זהו סוף סוף גם לי...

    סופיה, 27/12/06 15:43

    עכשיו אני מראה לבעלי שאני צודקת. אמא שלו לא קנתה לי פמוטי כסף והצטערתי. הוא אמר שאני ממציאה שלכולם יש. אבא שלי כתגובה לא קנה לו חנוכיה . גביע לקידוש קבלנו דמוי כסף מאחיו . אחרי שהוא יראה כאן שאני צודקת אנחנו הולכים לעשות השלמות. אני קונה לו חנוכית כסף והוא יקנה לי פמוטים. לברית של העתיד להיוולד נבקש מפורשות- סכין חיתוך (...לחלות) מכסף ומה עוד יש לאחרים רויטל? כל מה שיש אצל אחרים תכתבי כאן...שבעלי יראה ונקנה גם אנחנו. הוא פשוט כזה מנותק , כל פעם שאני אומרת לו שאני רוצה משהו לקנות, הוא שואל מאפה אני ממציאה את הרעיונות ? מאיפה הכוסף לכסף? עכשין אני אראה לו גם רויטל אומרת...

    הגב לתגובה זו

    • לא הבנת. היא אמרה בדיוק כמו אימא של בעלך, לא כמוך (ל''ת)

      משה, 27/12/06 17:41

      הגב לתגובה זו

      • משה- אתהצנון אמיתי- הומור יכל להציל אותך... (ל''ת)

        מתפוצצת מצחוק, 28/12/06 12:30

        הגב לתגובה זו

    • גדול

      מ, 27/12/06 18:02

      גדול !!!!!!

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    כמה שהיא צודקת

    מימי, 27/12/06 15:17

    כלי הכסף הם פשוט עניין מאוס.
    מי שדלוק על המראה הזה, יכול לקנות מוצרים זהים ממתכות כסופות ומבריקות אחרות, למשל פליז, שאינם משחירים. הם נראים לנצח ככלי כסף חדשים ונוצצים, וכמובן גם חסכניים לקנייה.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    את יכולה לתרום לי את החנוכיה שלכם.

    יהודי, 27/12/06 15:11

    בכיף אני אדליק בדבר כזה.

    אני רק מוכרח לציין שכל הקטע ''כלי כסף'' נראה לי משהו מאד תת- מגזרי ובעברית פשוטה- אשכנזי.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    גיבוב מיותר של שטויות

    ז.פ., 27/12/06 15:11

    חברה יקרה,

    עם אין לך על מה לכתוב את ממש לא חייבת. אם כלי הכסף מטרידים אותך, שימי כלים מגבס או אל תשימי בכלל. את מי זה מעניין מה קורה לחנוכיה ישלך ומה קורה בוטרינה שלך.
    שטויות במיץ עגבניות. גיבוב מיותר של מילים.

    הגב לתגובה זו

    • עם, אבל רק עם

      יוני, 27/12/06 15:27

      עם, אבל רק עם למדת איך לכתוב בכיתה ב', את מוזמנת להתחיל ולהעביר ביקורת על כתיבה של אחרים. וכן, זה היה בצחוק. צריך לכתוב אם.

      הגב לתגובה זו

      • אשכרה אני אתכם...

        רוית, 27/12/06 17:19

        מה יהיה עם הבחורה?
        קצת נשבר שממלאים לנו ת'ראש בשטויות שלה...אין משהו אחר עם תחכום ?לאן הגענו?

        הגב לתגובה זו

        • אם זה כ''כ גרוע.. למה אתם קוראים את זה???? (ל''ת)

          מה נהיה??, 31/12/06 12:08

          הגב לתגובה זו

      • תודה (ל''ת)

        השפה העברית, 27/12/06 17:54

        הגב לתגובה זו

    • חחחחחח

      טאו טאו, 27/12/06 15:41

      אני מת על התגובות בסגנון הזה.תמיד יותר מצחיקות מהכתבה ומלאות רצינות תהומית:-)

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    הפעם פספסת

    עמי, 27/12/06 15:06

    כלי כסף, לא רואים כבר כלי כסף לאתרוג, כולם מהדרים בקופסאות קרטון.
    לא רואים יותר שעוני זהב אצל חתנים וכלות. גם הטבעות יותר צנועות.

    וכל החנוכיות (גם הילדים קיבלו מסבא לבר מצווה חנוכית כסף גדולה) , כולן הוכנסו לשקית זבל גדולה, והופ, לא לפח הזבל, אלא למדף הכי גבוה בארון הבגדים עד לשנה הבאה.

    ככלל, יותר ויותר אנשים שמחים לתת צדקה מאשר לקנות עוד כלי כסף.
    הציבור שלנו בנושא זה , וגם בלבוש, בכוון הנכון.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    רק נכנסתי כדי לכתוב

    שולי, 27/12/06 14:59

    שהטקסטים שיוצאים לך מהפה ומהידיים מעצבנים.

    ואני חושבת שהציניות שלך מראה שאת לא מעריכה מספיק את הידע של אלו שלא שייכים למגזר שלך

    לא מצחיק ומעצבן כל פעם מחדש

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    רק אצל האשכנזים מביאים כלי כסף! (ל''ת)

    עינב, 27/12/06 14:57

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    האמת שבניתי על כלי כסף לחתונה

    ע, 27/12/06 14:37

    משהו מינימלי, פמוטים וכוס קידוש, אבל נאדה!

    הגב לתגובה זו

    • גמני לא קיבלתי שום כלי כסף לחתונה

      ללי, 27/12/06 14:54

      אבל מלא כלי חרס מעאפנים קיבלתי בהחלט!!!

      הגב לתגובה זו

      • גם אני לא!!!

        נשוי טרי, 27/12/06 15:59

        אפילו לא כוס קידוש :-(

        הגב לתגובה זו

        • בעצם הנושא הוא מתנות מעאפנות

          *, 27/12/06 22:54

          אולי יש כאלה שמעריכים כלי יודיאקה ( בהפוך על הפוך אני חושבת שזה די מגניב שיש לך כלים של סבתות בבית - סבתא שיק) הבעיה היא שכופים עלינו טעם שאנחנו לא אוהבים ממש מצוות ביאוס חתן וכלה למלא אותם בכל מיני דברים שמקיאים רק מלהסתכל עליהם- יוקרתיים ככל שיהיו

          הגב לתגובה זו

          • אני קיבלתי זוג כרטיסים לויטלזון

            ביום חופתה, 28/12/06 14:24

            ומה אני אגיד לכם -
            אין ספק שעדיף לצחצח כלי כסף.

            הגב לתגובה זו

      • אני קיבלתי אגרטלים מפורצלן

        וסרוויסים זולים, 27/12/06 19:29

        כל הסלון התמלא במתנות החתונה שאי אפשר היה להשתמש בהם או להחליף אותם.

        הגב לתגובה זו

    • אצל חילונים הכל זה צ'קים..

      נפטלין, 30/12/06 13:48

      למעשה, אין אפילו מקום באולם לשים מתנות . רק תיבה לצ'קים. הרבה יותר שימושי.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    הידור מצווה

    אני, 27/12/06 13:51

    חבל שהכותבת רואה זאת כך. אני דווקא גדלתי בבית שבו רואים בכל פריט כסף כגון זה דרך נוספת להידור מצווה, העלאת החול לקודש. אני מוכרחה לומר שהמתנה היחידה שעד היום ניתן להביא לסבי, שיאריך ימים, היא רק מתנה הקשורה באופן כזה או אחר לתשמישי קדושה. אין כמו שמחתו בעת שמוצאים עבורו עוד פריט שיקשט את שולחן השבת שלו, או יוסיף חן בכניסתה וביציאתה של השבת. וזוהי מעלה גדולה! חישבי על כך.
    ועל עצם העיסוק בניקוי אותם תשמישים: לא נורא, יותר טוב מלנקות חלונות שהגשם הקרוב ילכלך אותם. כאן את לפחות עוסקת במצוות...

    הגב לתגובה זו

    • אז זה התירוץ? הידור מצווה?

      עאבד הממהר, 27/12/06 14:44

      למה לא תבנה סוכה מזהב?

      הגב לתגובה זו

    • הידור מצווה שייך לא רק בתשמישי קדושה.גם בתשמישים אחרים.

      שמש, 27/12/06 15:34

      ועוד איזה הידור...

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    מצטער - מת על כלי כסף....

    האח, 27/12/06 13:41

    ואם הבעיה העיקרית שיש לך עם כלי כסף זה הניקוי - יש מספיק מוקומות שמנקים (במקצועיות) ובשלום סמלי.
    כלי כסף ''מודרניים'' ניתן למצא כיום בכל מקום. (כגון קערות הגשה, אגרטלים ובקיצור כל כלי רגיל שיש (אבל כמובן הכל יקר- בכל זאת כסף)

    הגב לתגובה זו

    • אנא פרסם כתובות.

      מיכל, 27/12/06 15:06

      אם כבר,אז למד אותנו את מי אפשר לפרנס,כך לו תהיה פרנסה ולי מנוחה מאמא\חותנת וכו'

      הגב לתגובה זו

      • לדוגמא: הצורפים בקניון גבעתיים

        האח, 28/12/06 11:38

        כמו גם מספר חנויות לאורך רח' רבי עקיבא בבני ברק

        הגב לתגובה זו

  • 9.

    גדול!

    shiri, 27/12/06 13:31

    הולכת להראות לאמא שלי!!! (והסבתא, והחמות, והגיסות...)

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    פמוטים מכסף?

    אילת, 27/12/06 13:01

    דווקא לא חובה פמוטים מכסף! לי יש פמוטים מאד מאד יפים מזכוכית.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    זה קטע של אשכנזים לךהביא לכל אירוע כלי כסף... (ל''ת)

    ד, 27/12/06 12:58

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    יותר מדי ארוך הפעם

    כהן בעל, 27/12/06 12:57

    כנראה שזה טור שמיועד לעקרות בית.

    הגב לתגובה זו

    • לעקרות בית משועממות במיוחד (ל''ת)

      כהנת אשרה, 27/12/06 16:00

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    הכל דיבורים

    ישראלי, 27/12/06 12:36

    שמעתי על ההופעה האחרונה שביימת עבור חתונה בחנוכה, סרט מאד מושקע....
    וכל זה אחרי הכתבה הקורעת לב שלך להפסקת ההופעות בחתונות.
    כולך רק דיבורים. את אכן פולניה מעצבנת. אולי אם באמת היית עסוקה בניקוי כלי כסף, היית שותקת קצת יותר.

    הגב לתגובה זו

    • זה היה אחלה סרט!!

      א, 27/12/06 17:03

      היא כל כך מוכשרת

      הגב לתגובה זו

      • מכשירה שרצים

        ישראלי, 28/12/06 22:57

        כשרות מאכל לא נמדדת ע''פ טיב טעמו...
        אכן מוכשרת....
        אחד בפה ואחד בלב!

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    ןיטלזון יקבסן וכו'

    דון, 27/12/06 12:22

    למה לכתוב כ''כ בציניות?
    מה שחשוב לך בחיים זה שיקראו את הרשימות שלך?
    הציניות לא בונה דבר טוב

    הגב לתגובה זו

    • אוחחחח

      א., 27/12/06 13:31

      די עם הצדקנות
      תנוח

      הגב לתגובה זו

    • ציניות- לא, חוש הומור בריא - כן!

      חנה, 27/12/06 17:51

      ומזה יש לה בשפע. לך, דון - מה לעשות?- לא!

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    היא צוחקת על כל המנהגים של האשכנזים,הפולניה.-מרוקאית בארון

    בוזגלו אברמוביץ, 27/12/06 12:20

    מתוקה את 10.
    אני רץ להראות את זה לאשתי .

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    רויטל, את פשוט גדולה!

    ליאת, 27/12/06 12:17

    כ''כ מצחיק, וכ''כ נכון! יישר כוח על הטור שלך, שגורם לי לצחוק כל פעם מחדש.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    צפי לתביעת לשון הרע מהאחים חדאד על השחרת שמם (ל''ת)

    חובב כלי כסף, 27/12/06 12:14

    הגב לתגובה זו

    • אנחנו סובלים מההשחרה של הכלי כסף

      מירי, 27/12/06 14:24

      אי לכך ובהתאם לזאת שישחר שמם גם פעם אחת....

      הגב לתגובה זו