• 27.

    הצעות למערך המילואים!!

    משה תותחן במיל', 21/12/06 16:59

    1. הגיעה הזמן שלכל החיילים תהיה קסדה אחידה עם הסוואה אחידה לכל קסדה כדי שלא נראה כמו פלנגות.

    2. להחליף את כל הקסדות הצהליו''ת למשהו יותר נוח (למשל הקסדות האמריקאיות הנוחות שגם מגינות על האוזניים וגם נותנות קצת צל)

    2. לא צריך תיק ''לואו''. מספיק צ'ימידן כמו שיש לחיילים הסדירים.

    3. גם לתותחנים ולשיריונרים מגיע אפודים\ווסטים חדשים כי במצב של מלחמה כוללת גם אנחנו עשוים למצוא את עצמנו נלחמים כמו חירניקים. במלחמה האחרונה גיליתי אפוד קרוע לגמרי בקיטבג שלי וזה היה המצב (פחות או יותר) של כל הגדוד שלי.

    4לדאוג לנעליים מתאימות לכל מילואימניק (חשוב מאוד!!) ומימיות תקינות.


    תודה מראש ונקווה שלא נצטרך את זה!!

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    בואו נודה סופית שאנחנו לא יכולים לדאוג לאנשי המילואים וזהו... (ל''ת)

    מילואימניק, 21/12/06 14:54

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    פליקס מגדוד 920

    לוחם, 21/12/06 12:37

    פליקס,
    כל הכבוד!
    אנא דאג גם לציוד של גדוד 920 ובטח למחלקת 7 בפלוגת המסיעת.
    הסמל הכי טוב של המילואים!

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    לכל המקטרים - לפחות יהיה סוף סוף ציוד איכותי לאנשי המילואים

    חיים, 21/12/06 11:10

    מי מאיתנו הרי לא מחזיק כמה סטים של מדים בבית? לפחות עכשיו הכל יישב מסודר בתיק, מוכן ליציאה.
    לכל מילואימניק יהיה הציוד שמתאים לו ולמימדים שלו (שגדלו קצת מאז הסדיר), הרי מה שמקבלים מהימ''ח תמיד קטן מדי, מסריח, מלא חורים וחסר כפתורים.
    להיסחב עם תיק ציוד צבאי ותיק ציוד אישי עדיף לדעתי על יום מילואים נוסף שמבוזבז על התארגנות על ציוד, שיפצורים והחלפות מדים בין החבר'ה. תחסכו את הזמן שמבוזבז על חתימות וזיכויים, תורידו לי יום מילואים אחד ואני אהיה מבסוט.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    מה עם שקיות לגופות (ל''ת)

    שריונר במיל, 21/12/06 10:56

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    ??? ותממנו לי גם רכב לפתח הבית ??

    מילואימניק, 21/12/06 10:52

    נראה למישהו שאני גם אסחוב את כל הציוד הכבד הזה הביתה באוטובוסים\רכבת\טרמפים (אל תקפצו! טרמפ עם חברים מהגדוד זו דרך ההגעה הנפוצה למילואים. בחופשות זה קצת יותר קשה)

    גם ככה לכל מילואים לוקחים תיק ענק שבקושי נסחבים איתו , אז להוסיף עוד תיק גדול ממנו וכבד פי כמה??

    איך נוכל להתארגן 4 חבר'ה כל רכב פרייבט כשצריך לדחוף עוד 4 תיקים סופר גדולים???

    ונניח שתארגנו מונית ספיישל לכל חייל - איפה אני אשים את זה בדירה הקטנה שלי?? ואם מישהו יפרוץ לי לבית?

    הגב לתגובה זו

    • בו נמשיך ברוח הדברים....

      רון, 21/12/06 13:25

      נא לממן:
      א. את אבקת הכביסה למדים.
      ב. שטח האחסנה בבית.
      ג. משקה איזוטוני וחטיף אנרגיה לתהליך ההגעה והחזרה מהמלואים.
      רוצה עוד?
      תלמד: כל פתרון בחיים ייצור 10 בעיות חדשות. ככה זה בחיים.

      הגב לתגובה זו

    • תמשיך להתבכיין גיבור שלי...

      אורן, 21/12/06 22:36

      כבד לי... אין לי מקום באוטו...הדירה קטנה לי...

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    כמו בשוויץ (ל''ת)

    הקרדינל, 21/12/06 10:43

    הגב לתגובה זו

    • צבא שוייץ

      אריה, 21/12/06 10:56

      כול חייל שוייצרי לוקח את הציעוד הביתה. הוא אחרי על הרמת כוננות שלו באצמו.

      מי שמאבד את הציוד, אולה מישפט ומשלם הרבה כםף.

      ככה החייל מגיע למילואים מוכן.

      הגב לתגובה זו

      • ומתי בפעם האחרונה שוויץ הותקפה או השתתפה במלחמה בשטחה?

        חיים, 21/12/06 11:29

        הדוגמא של צבא שוויץ מתאימה למערכון של הגשש...

        הגב לתגובה זו

        • אחי, יש לי חבר טוב שהיה קצין בצבא שוייץ ועכשיו הוא מילואמניק כאן -

          דולפין מרושע, 21/12/06 13:06

          אתה לא יכול לדמיין לך את רמת כוננות וחיילות שלהם
          הם יודעים שהכסף שהם יושבים עליו זה חומר נפץ שיום אחד יתפוצץ.

          שכירי חרב שווייצרים היו בכל החזיתו בכל המילחמות.
          זה מדינה עם מסורת לוחמה מאוד ארוכה.

          הגב לתגובה זו

        • Swiss Army

          Smarter, 21/12/06 18:07

          No country in Europe dared nor will dare attacking the Swiss, because they're so well prepared for war and tehy'll defend their coutry as hell. The Swiss have an obligatory service for men, 2 years, and they have reserve duty of several weeks (1 month up to age 35 and 2 weeks up to age 50). Every man keeps his personal equipement, including warfare material like automatic rifles, handgrenades, ammunition etc., everything at home. The Swiss army carries regular military practices in the beautiful countyside, and when you travle in Switzerland you can frequently see army troops on the road and hear explosions in the vallies. I wish we were at the the same preparedance level and have the same motivation as the Swiss.

          הגב לתגובה זו

          • תודה. למדתי משהו חדש (ל''ת)

            חיים, 21/12/06 23:05

            הגב לתגובה זו

          • פקודות התקלות שויצרית:

            אורן, 21/12/06 23:27

            חייל שוויצרי נתקל באויב, שולף את אולרו וצועק:
            Halt! or I will fillet your fish!
            Halt! or I will give you a manicure!
            Halt or I will uncork your wine bottle!
            נאמר בהומור, יש הרבה כבוד על החברה השוויצרים החל מהאולר הידוע וכלה בנשקים וביחידות המובחרות שלהם.
            אנחנו לא יודעים לתת כבוד לאף אחד ורק חושבים שאנחנו הכי טובים אפילו אחרי הפיאסקו בלבנון...

            הגב לתגובה זו

  • 20.

    לחלק גם נשק וקטיושות ואז כל אחד ילחם מהבית... כמו החיזבאללה..

    רפאל, 21/12/06 10:38

    ככה אנשים ירגישו שהם נלחמים על הבית ואז התוצאות יהיו יותר טובות...

    תגידו לא יותר פשוט לשלוח לבית את אולמרט פרץ וחלוץ ???????

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    תיקי לואו - הצעה אווילית

    לוחם לוחמני, 21/12/06 10:26

    כרגיל בשנים האחרונות, הצבא מעדיף תדמית על מהות, ומבקש להחליף את הקיטבג הישן, הזול והטוב - לפחות לצורך אחסון ציוד ונשיאתו ברק''מ - בתיקים שעיקר יתרונם הוא בתדמיתם ה''מגניבה''.

    במלחמה הצבא כבר רכש תיקים כאלה, לצורך נשיאת מים על ידי חיילי החי''ר. בסל תובה של טנק מרכבה נכנס תיק ''מגניב'' אחד בלבד, לעומת שלושה קיטבגים (שניים עומדים ואחד שוכב) שנכנסים אחרי כמה קפיצות של מילואימניק בריא-גוף עליהם. כנ''ל במסדרון האחורי.

    מעבר לכך, אני רוצה לראות את תיקי הלואו, מרובי הרוכסנים והרצועות, שורדים בתנאים של בוץ כרוני, אבק בכמויות סיטוניות וכו', המאפיינים את הצבא.

    שורה תחתונה - מלחמה אינה טיול בדרום אמריקה וגם לא במזרח. אחסון ציוד צריך להתבצע בקיטבג - אמצעי פשוט, חזק, אמין ובעל תדמית גרועה - ולא בתיק שעולה לפחות 500 ש''ח, וביצועיו לצורך זה, בכל פרמטר אפשרי - נחותים.
    תיקי לואו צריכים לשמש אך ורק לצורך נשיאת ציוד בלחימה על ידי חיילי החי''ר, ולא לצורך אחסונו.

    הגב לתגובה זו

    • צודק בהחלט! (ל''ת)

      ירון, 21/12/06 10:55

      הגב לתגובה זו

    • כמה שאתה צודק

      אלכסנדרוני, 21/12/06 11:03

      התיקים הללו נוחים לנשיאה. צריך להשאיר אותם לייעודם המקורי.

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    תקציב הביטחון

    טל, 21/12/06 09:48

    די כבר לבזבז את כספי המדינה על חוסר היעילות בצבא נמאס כבר.
    תשקיעו במה שחשוב באמת בברית בין החייל הקרבי לבין המדינה בתגמולים והטבות שונות.
    לא להסתמך שהברית הזאת תחזיק מעמד לנצח אם הלוחמים ירגישו שמקריבים אותם על שטויות של פוליטקאים וגנרלים ולא מתגמלים אותם על מאמציהם.
    בתור מילואמניק שחרף נפשו בעבור 120 ש''ח ליום, מעדיף לנקות חדרי מדרגות מאשר ללכת למילואים, התנאים שם יותר טובים וגם השכר והשעות.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    חבל ופנס? נו באמת...

    a, 21/12/06 09:42

    למה לא לדרמן? הרבה יותר שימושי לדעתי.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    ומה עם הבטריות לפנס? (ל''ת)

    מאיה, 21/12/06 09:30

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    מאפייני אישיותו של ''איש הביטחון'': חי בשקר

    חנן וייס,סא''ל מ, 21/12/06 09:18

    בספר מגדירה קורן את מאפייני אישיותו של ''איש הביטחון'': ''הוא חי בשני עולמות. כשהוא בעבודה הוא דורשני, תובעני ואף תוקפני. הוא מסוגל ללבוש דמות אחרת, לשקר מבלי להניד עפעף ומבלי לחוש ייסורי מצפון. ואילו בקרב משפחתו הוא רך, חם ומתחשב''. קורן לא מציעה הסתייגות כלשהי, כמו לא קיימים אנשי ביטחון שיהיו קשוחים ודורשנים גם בבית או, לחלופין, אנשי ביטחון סימפתים ונחמדים כלפי חוץ, בשגרת העבודה, שאת תסכוליהם מוציאים דווקא בחיק המשפחה.


    איש הביטחון בספרה של הגרפולוגית חנה קורן:הוא מסוגל ללבוש דמות אחרת,לשקר מבלי להניד עפעף ומבלי לחוש ייסורי מצפון

    גלובס, כתבת מתן שירם

    הגרפולוגיה אינה שיטה מדעית ובכל זאת הפכה לסטנדרט לקבלת עבודה במקומות כמו בנקים ומשרדי פרסום, ואף המוסד

    הגב לתגובה זו

    • מה הקשר??????????

      יוסי, 21/12/06 09:35

      מה הקשר???????????????

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    haleluja (ל''ת)

    boaz, 21/12/06 09:09

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    אין מחסור ברעיונות אווילים בצה''ל!!

    רועי, 21/12/06 09:08

    עוד רעיון אווילי מבית היוצר הצה''לי

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    הם צודקים..

    רון, 21/12/06 08:53

    הם לא מחזירים ציוד כי בפעם הבאה לא יהיה להם ציוד אם יסמכו על הימחים.
    כמו במלחמת לבנון השניה וכמו מלחמת יום כיפור שאני נלחמתי אם החולצה שנאספתי מהבית.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    סוף סוף התעוררו שמה. (ל''ת)

    לוחם חרמ''ש, 21/12/06 08:51

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    צה''ל לא יכול לשמור על כמה מחסנים?.... (ל''ת)

    לאן הגענו?, 21/12/06 08:50

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    חוצפה

    מילואימניק, 21/12/06 08:48

    למה אני צריך להקצות מקום בביתי כדי לשמור ציוד לצבא?
    ואם יגנבו לי מהבית - מי ישלם?

    למה אני צריך לסחוב את כל הפקלאות האלו לכל מילואים?

    בקיצור, אני לא מעוניין להפוך לשומר באזרחות של ציוד צבאי. שימצאו פתרון אחר.

    הגב לתגובה זו

    • אתה ממש קוטר, אתה יודע?

      משה, 21/12/06 10:23

      מדובר ביוזמה ברוכה, החשש שלי מאנשים חסרי אחריות שיגיעו בסוף למלחמה ללא ציוד כי שכחו אותו בבית, ואין בצה''ל עודפים.
      הרעיון הוא בתוכל להתאמן עם הציוד שלך, לרענן אותו במילואים, להחליף מידות מדים אם שמנת ולהיות למען השם קצת אחראי בעצמך ולא להגיד: אכלו לי, שתו לי. הבעיה שאיך תקטר פעם הבאה???

      הגב לתגובה זו

      • כנראה שאתה לא עושה מילואים

        אלעד, 21/12/06 11:02

        אם היית עושה מילואים ,היית יודע כמה קשה להגיע לפתח האוהל באלייקים עם צ'ימידן שמכיל ציוד ל-24 יום, אפילו אם יש לך אוטו - אתה צריך ללכת מאות מטרים מהחניה לנקודת החיול.

        אם תוסיף על התיק הזה עוד תיק ענק ועמוס פשוט לא יהיה לך איך ללכת איתו, לא תוכל לצרף אליך לרכב עוד יותר מחייל אחד (אין מקום) - ונראה אותך הולך ברגל מתחנת האוטובוס באלייקים לשער הבסיס עם 60 ק''ג על הגב.

        בחרום תגיע לנקודת המפגש ה''קרובה'' לבית שלך וחפש מקום לציוד באוטובוס,נראה אותך.

        הגב לתגובה זו

        • וזה בדיוק הקיטור שהתכוונתי אליו!

          משה, 21/12/06 13:03

          אז עכשיו יש ציוד אבל כבד לי לסחוב אותו להחנייה למאהל.
          נו באמת....
          מי שמצפה ללכת עם הציוד הזה קילומטרים בשטח אוייב צריך לדעת ללכת איתו 200 מטר מהש''ג באלייקים או בצאלים למאהל.
          אבל בשנים האחרונות זה אופנתי להתבכיין.

          הגב לתגובה זו

          • נכון שיש תרבות קיטורים אך לא בעניינים כאלה

            אלעד, 21/12/06 13:22

            חיילי מילואים במערך הלוחם צריכים שהצבא ידאג להם יותר, ולא יפיל עליהם את האחריות לשנע את הציוד הצבאי (מלבד האזרחי).

            שנים אנחנו דורשים תגמול הולם לחיילי מילואים מבחינה כספית(שכר ממוצע ולא מינימום כשכר למובטלים\סטודנטים, שכר גם לימים שהמשק לא עובד בהם והמילואימניק כן ועוד ועוד), אבל גם מבחינה אנושית.

            רענון הציוד הוא מעשה מבורך אך לתת אותו לכל חייל שיילך איתו גם הביתה זו התעללות.

            כשאנחנו הולכים עם תיקים כבדים למעצר\מארב\אימון\מלחמה זה מבצעי. אחרי ששיפצרנו את כל הציוד והשארנו מאחור את הציוד האישי,וזה שונה מהליכה עם 2 תיקים במקום שהתיק הצבאי יחכה לנו בימ''ח.

            מי שלוחם במילואים -דבר אחרון שאפשר להגיד עליו זה שהוא מתבכיין, וזו דוגמא להגברת הנטל (תרתי משמע) על חייל המילואים: מעכשיו יש עליו את החובה גם להביא את ציוד הלחימה איתו. זו לא התבכיינות, זו דרישה מוצדקת מהצבא להוריד את הנטל ולטפל בימ''חים במקום לפרק אותם.

            מחר יגלו שהבונקרים בצה''ל לא שמורים היטב ועקב ריבוי גניבות יבקשו מכל חייל לפני היציאה לחופשה לקחת כמה פצצות ולשים במקלט אצלו בבית.......

            הגב לתגובה זו

            • צריך להכניס קצת פרופורציה לדברים..

              משה, 21/12/06 15:27

              לא מפרקים שום ימ''ח. הרעיון כנראה מאחורי המהלך הוא שחייל שיודע כי הציוד האישי שלו ברשותו יקפיד עליו יותר מאשר האחר. בסופו של דבר אנו נלבש את הציוד ונשתמש בו ולא האפסנאי שמחפש את הבית. הימ''ח עצמו ישאר כימ''ח מלבד ציוד אישי בסיסי ביותר שיעול לשמש גם לאימונים(מבטל כפילות ציוד).
              וצריך להודות בדבר אחד- בעבר צה''ל נלחם אם פחות ציוד ויותר ישן ולא הפסיד בגלל זה.
              בקיצור לא צריך להגזים-אני אישית מאמין ברעיון וחושב שאם המילואימניק ממוצע יהיה אחראי ישתמש שלא לצורך בציוד (שוויץ כבר אמרנו, לא?) אז זה יהיה חסכוני ויעיל. נושא השינוע של הציוד ממקום למקום, מה לעשות, החיים לא פשוטים. אין פתרונות קסם. אולי יזמינו טיולית למקומות מרכזיים או יהיה רכב בכל יום גיוס בשערי הבסיסים.

              הגב לתגובה זו

  • 8.

    לא לתיקי הלואו!

    צחי הצנחן, 21/12/06 08:47

    גם אני גויסתי ונלחמתי במלחמה האחרונה, גם אני נתקלתי במחסור בציוד ובציוד העלוב שכן היה.
    את המחסור בתיקי גב הרגשתי היטב כשנאלצתי לסחוב יותר מ-40 קילו של ציוד בתיק מאולתר שקרע לי את הכתפיים והגב.
    הרעיון של איחסון הציוד בבית המילואימניקים הוא בעיניי לא רעיון רע. הוא יאפשר לנו לתחזק את הציוד ו''לשפצר'' אותו כך שיתאים לנו ויעשה את העבודה. אך זה חייב לבוא יחד עם מנגנון של בדיקה תקופתית של הצבא, כדי שלא יקרה שוב שהליקויים מתגלים רק ברגע הקריטי.
    ולגבי תיקי ה''לואו'', לדעתי אין לשלוח אותם לבתים. הציוד בבית יכול להיות מאופסן ב''צ'ימידן'' פשוט שיש בו מקום לכל הציוד וגם לציוד אישי נוסף שהחייל מביא עמו. הצ'ימידן מאפשר נשיאת הציוד למרחק קצר בלבד, במילא האוטובוס או הרכב סוחבים...
    את התיקים הטובים והיקרים יש לשמור בכל זאת במחסנים, כדי שישמשו בעת הצורך לנשיאת הציוד בעת מלחמה. אם יושארו בבתי החיילים, הם יהפכו במהרה לתיקי טיולים וישחקו בטרם עת.

    הגב לתגובה זו

    • כל הציוד בבית - תשובה ל-8

      תיקים בבית, 21/12/06 18:11

      ומה יקרה כאשר תגוייס? תתחיל לעמוד בתורים לאפסנאות כאשר הטילים נופלים מסביב, רק כדי לקבל תיק טוב???? אם אינך מסוגל לשמור על תיק, קל וחומר שאינך מסוגל לשמור על נשק.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    רק נישאר לגייס אותנו למלחמה (ל''ת)

    רובי, 21/12/06 08:45

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    האם זה נועד לחסוך את שלב הגניבות מהמחסנים, לקצר את הדרך? (ל''ת)

    חלמאי, 21/12/06 08:34

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    למר פליקס פריש

    אורן, 21/12/06 08:29

    לפני פרסום מידע לציבור ראוי שיבדק תוכן הפרסום.
    ובכן לידיעתך הצעה זו אינה מהפכנית והוצעה כבר בתחלית שנות ה80 של המאה הקודמת.
    השיטה נהוגה בצבא השוויצרי עשרות שנים ופועלת היטב.

    הגב לתגובה זו

    • צבא שוויץ - מתי הוא נלחם לאחרונה? (ל''ת)

      gilad, 21/12/06 10:12

      הגב לתגובה זו

      • מה אתה יודע?

        אני, 21/12/06 10:39

        צבא שוויץ לידיעתך נחשב לאחד הצבאות המתקדמים שיש. אל תזלזל סתם. אני מציע לך שתקרא קצת על הצבא הזה שעבורו בין השאר מייצרים את האולרים המפורסמים עם הצלב עליהם.

        הגב לתגובה זו

        • מי עושה אותו איכותי?

          חיים, 21/12/06 11:19

          זה שמייצרים עבורו אולרים (שהם, אגב, נחותים בהרבה מהכלים הרב תכליתיים שמייצרים בארה''ב) עושה אותו איכותי?
          מה בעצם עשה הצבא השוויצרי ב70 שנה האחרונות?
          ייצור נשק ותחמושת אסורים בשוייץ (ולכן את מייצרים נשק ותחמושת דרך חברת קש בצרפת/בלגיה SIG). מעבר לציוד איכותי כיאה למדינה עשירה, הם לא עושים כלום.

          הגב לתגובה זו

          • שווייץ

            תשובה לחיים, 21/12/06 18:16

            אתה צודק בקשר לאולרים, זו דוגמא מטומטמת. אבל צבא שווייץ מצוייד ברמה הגבוהה ביותר וחיילי שווייץ נקראים לשירות מילואים של 3-4 שבועות מידי שנה שכל מטרתו אימונים ולא בזבוז זמן וכסף כמו בארץ. זה שאף מדינה לא העזה לתקוף את שווייץ מזה 400 שנים ויותר, אומר הרבה. לא רק הנייטרליות שלהם אלא גם המוכנות הצבאית שלהם היא שם דבר.

            הגב לתגובה זו

  • 4.

    אןלי שייתנו גם נשק הביתה

    yos, 21/12/06 08:29

    אולי

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    That is the Swiss way (ל''ת)

    Zurich, 21/12/06 08:27

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    כדאי רק להזדרז ..

    אריק, 21/12/06 08:25

    יש לי הרושם שנזדקק לציוד הרבה יותר מוקדם ממה שפרץ ואולמרט חושבים.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    להפריט את הצבא

    Joe Anaaref, 21/12/06 08:17

    לא צריך חשראלים בצבא.
    אני מבטיח לכם שבתאילנד יש מפקדים טובים מהירש ומחלוץ ובטח שיש חיילים טובים מהבן שלי. המזל הוא שהם גם יותר זולים. אז צריך פשוט להפריט את הצבא.

    בקשר לידיעה המטורפת שלה אני מצרף תגובה, הרי ברור שהציוד הזה רק יפרנס את משפחות הפשע. המטרה בפיזור הציוד היא שלא יהיה את מי להאשים בפעם הבאה.
    זה עובד בשוויץ אבל אנחנו יותר דומים לשכנים שלנו.
    אצלם יש ציוד צבאי בכל בית - תראו מהן התוצאות...

    הגב לתגובה זו

    • עם כל הכבוד, עם אפוד ושכפ''ץ לא הורגים (ל''ת)

      אייל, 21/12/06 10:20

      הגב לתגובה זו

    • אם ככה אתה חושב על הבן שלך....

      מייק, 21/12/06 10:42

      אני מנסה להיזכר במלחמה האחרונה שהייתה בתאילנד שבה הוכיחו התאילנדים את כושר הלחימה שלהם.
      על מה אתה מדבר בכלל? איזה כדור שתית בבוקר?

      הגב לתגובה זו

    • צודק - כוונת צה''ל לזרוק אחריות על החיילים. (ל''ת)

      שרון, 21/12/06 11:05

      הגב לתגובה זו