• 17.

     (ל''ת)

    דוקטור חן, 14/04/07 23:22

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    , 14/04/07 23:19

    תן פתרון לא רק בעיה בעיות יש מספיק

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    לא הונתי קלום

    ברוך, 18/03/07 19:12

    לא הונתי את המעמר
    למה אתה קותב לא
    ברור?

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    יישר כח לד''ר רוזנברג.

    חיים, 18/02/07 09:53

    בילדותי למדתי בחו''ל ובישראל. עברתי מסביבה של משמעת אבסולוטית לסגל החינוכי (חו''ל) לסביבה של חוצפה הולכת וגוברת (כאן בישראל) עד שהרקיעה שחקים.
    מכיוון שהתחנכתי ב-2 סביבות כה שונות, אוכל להעיד על מאפייניהן:
    1. למורה קוראים: ''המורה'', או ''אדוני'', או ''רבי''. הדבר משרה אווירה של חוסר סימטריה בין המורה ללומד. תורם ליראת כבוד והרכנת הראש של התלמיד כלפי מורהו.
    2. המורים היו כולם מורים גברים (בבית ספר לבנים). לא היתה אפילו מורה אחת. כח גופני מופגן, של מורה זכר, ולפעמים של כלל המורים - עשה את שלו.
    3. היתה מותרת אלימות גופנית מצד המורה כלפי התלמידים. הרמת יד של ילדים זה על זה, שלו לדבר כלפי מורה - לא נראה ולא נשמע.
    4. יום לימודים ארוך.

    אוסיף ואומר כי ילדים מושפעים מחינוך כופה ומיצריהם. חלק מהערכים ניתן להקנות בכפייה בלבד, שכן הם מאוד מנוגדים לייצר הטבעי שלהם. למשל: עצם הלמידה, הישיבה בשקט בכיתה, הכנת שיעורים, שמירה על סדר ונקיון, רחיצת ידיים, הופעה מסודרת ועוד. כל הדברים הללו צריכים להיות מוקנים בכפייה תחילה. במהלך התבגרותם, מפנימים הנערים את ההגיון שבכל זה.

    לעומת זאת, בישראל החינוך ניתן ע''י מורות.
    החינוך ניתן תוך אימוץ הגישה של מדינות המערב של שלילת כל איום גופני על התלמיד.
    כל זה הביא אותנו לחברה אלימה, לא מוסרית, נטולת נימוסים וכבוד הדדי.
    בורים ועמי ארצות המזלזלים בידע ולמדנות, המביאים אדם כמו פרץ לתיק הביטחון (''שר ביטחון אזרחי''. אל תדאגו הכל יהיה בסדר), ואין ספור בורים - לראשות מועצות ועיריות.

    חיים

    לפי דעתי, אנשים כמו ד''ר יחק קדמן ושאר מחנכים שתרמו לפסיקה נגד

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    אמת ויציב

    מלי, 09/02/07 02:18

    הדברים נכונים
    לא בכל מקום אבל ביותר מדי מקומות הגבלנו את עצמנו מלהגיב
    ובתי ספר רבים הפכו למקום בו הילדים שהמורים הם אוביקט להתעללות

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    מאמר מצוין

    ד.פ., 12/01/07 12:50

    הכותב צודק. המצב לא ישתפר אם נתעלם, השאננות של ''יהיה בסדר'' רק מזיקה. אם לא נתעורר - עלול להיות מאוחר מדי. קל מאוד לקלקל - קשה פי אלף לתקן!

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    אחלה של מאמר צ'לו.

    שחר חן, 07/01/07 23:09

    אהבתי, אחלה ניסוח, אחלה של מאמר, הכל נכון וצודק.

    זה שחר אגב, סתם בשביל העניין אתה מוזמן להציץ באתרים הנוכחיים שלי :
    http://www.Opacity.co.il
    http://www.top50.co.il
    http://www.CSF.co.il

    המשך יום נעים :)

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    המשך

    מורה חרדי, 31/12/06 03:20

    וללא דיבורים מיותרים, תלמיד היודע שהמורה ישב שעתיים בערב כדי להכין לו דף עבודה מודפס ומעניין יותר כדי להקל עליו, תלמיד שכאשר יש לו חום, המורה יניח יד על מצחו, יכין לו כוס תה, ויסיע אותו לביתו, תלמיד שחש שהמורה לא מגיע כדי להתפרנס אלא כשליחות, כאשר יתנהג לא כראוי, מספיק שאני כמורה אביט בעיניו במבט של תוכחה. הוא ישפיל מבטו, ויאמר, סליחה, טעיתי. אני מורה שנה עשירית, בכיתות ז' ח'. יש ילדים שובבים יותר ופחות, אבל אף פעם זה לא הגיע לאלימות ברמות עליהן אתה כותב. חברה תתעוררו. יש אלטרנטיבה.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    מצטער לומר שאתה טועה.

    מורה חרדי, 31/12/06 03:09

    כמורה בבי''ס חרדי, אני לא מוצא עצמי מחובר לדברים. נכון שאני מלמד בקרוואן, נכון שאין תנאים. אבל אלימות? לא מכיר. יש לנו כלים. לכלי העיקרי קוראים חינוך. הגדרה נכונה של המעמדות. כאשר תלמיד שלי רואה את הערכתי והקטנתי מול הרבנים גם כאשר לא מוצא חן בעיני, גם הוא ינהג כך כלפי. תלמיד שלי, שקם כאשר אני עומד בפתח הכתה, שמכנה אותי בשם ''הרב'' ולא בשמי הפרטי, יהיה מסוגל להעריך אותי, לשמוע ולקבל מתוך יראת הרוממות, ולא כפחד מעונש. תלמיד שיודע שאם היה חסר לו כסף לטיול, המורה הוציא מכיסו...

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    האלימות

    מימי לייבה, 27/12/06 22:19

    דעתי היא שהאלימות אף פעם לא תפסק וזה לא תלוי באף הורה או מורה זה פשוט ככה כי תמיד יש מריבות ויכוחים וכל דבר מוביל לדבר ואין מה לעשות אנחנו בני אדם. לא שאני בעד זה אבל אין מה לעשות

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    ההורים הם האסון..גם בצבא.!!!!! (ל''ת)

    אורן, 21/12/06 09:01

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    צריך מנהיג חזק

    אלעד, 19/12/06 15:21

    רק ליברמן הגבר ינער את המדינה
    ואת מערכת החינוך

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    הכול נכון - מדכא

    ניצה, 19/12/06 15:00

    אני עזבתי את מערכת החינוך. מכל הסיבות .אבל בראש ובראשונה העדר כלים ומדיניות מרתיעה. והעדר גיבוי למורים. ראיתי במו עיני את ההתדרדרות ואת חוסר האונים. עצוב עד כדי דיכאון.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    נכון מאד...

    ליאת, 19/12/06 11:59

    המצב מתדרדר וצריך לעשות ניעור רציני במערכת החינוך. רצוי לחשוב על חינוך לערכים ולא על זכויות התלמידים, ובמילים אחרות: אם התלמידים רוצים זכויות עליהם למלא את חובותיהם והם: דרך ארץ, לשבת בכיתה, וההמנעות מאלימות בכל צורה שהיא. אלו הדברים הבסיסיים. לא ייתכן שתלמיד ירים יד על מורה או ינסה לזרוק כסא על תלמיד אחר. המערכת צריכה לטפל בו מיידית כדי שתלמיד כזה לא ישפיע על חבריו.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    מאמר ממצא ונכון

    מיכאל, 19/12/06 09:56

    כל מילה נכונה , כמי שמכיר את המערכת מבפנים הכותב היה עדין בתיאורו את המצב .
    מערכת החינוך פשטה את הרגל ואנחנו לא שמים לב ...
    תתעוררו

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    ממורה שעזב את המקצוע

    S, 18/12/06 19:15

    לא ניתן להחזיר את השד לבקבוק!
    הפתרון: home schooling !
    למד את ילדיך בבית, חנך אותם למצוינות ותדאג שתהיה להם תעודת בגרות טובה שתכניס אותם לאוניברסיטה טובה בחו''ל!
    רצוי תגבור בלימודי השפות אנגלית וגרמנית על ידי מורה מנוסה.
    רצוי גם להוציא להם דרכונים אירופאים ולפתוח להם קופת חיסכון.
    העסק פה יצא מזמן משליטה.

    הגב לתגובה זו

    • sounds good to me

      adi, 03/02/07 11:08

      i think you are wright
      it will take some time to fix this situation ,about 10 years, but then it will be 2 late for my boys.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    כל הכבוד

    אריה, 18/12/06 18:25

    מאמר נכון וצודק, שמתאר את החברה הישראלית.

    הגב לתגובה זו