• 15.

    מפקד אחד בצה''ל היה ראוי-והוא עוזב לאזרחות-בהצלחה (ל''ת)

    והמבין יבין, 11/12/06 00:12

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    פוגל-מה קרה חשבון נפש-אתה הסתת נגד מפקד אוגדה בלחימה עד כה-מה קרה ?

    אודי-לא רמ''ט, 11/12/06 00:08

    פתאם מפקד האוגדה אינו אשם?
    תעשה חשבון נפש עם עצמך...

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    צודק במאת האחוזים (ל''ת)

    שומכר, 10/12/06 23:36

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    איש יקר, מסכים איתך

    א.י, 10/12/06 22:34

    צביקה מסכים איתך בכל מילה.
    מאזרח שעבד איתך בעבר.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    אולי לא צריך השכלה, אבל לפחות קצת שכל ישר

    אמא של חיילת, 10/12/06 19:10

    בתי משרתת בשטחים. מאז תחילת שרותה לפני יותר משנה יצא לה ולנו להכיר מפקדים ברמות שונות שלא היינו מפקידים בידיהם את החתול שלנו, שלא לדבר על ילדים שגידלנו.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    כדי ללחום לא צריך השכלה!!!

    חיים, 10/12/06 17:52

    כדי להיות לוחם טוב לא צריך השכלה אלא צריך להתאמן טוב ולהיות ערמומי.החיזבאללה היה ערמומי במלחמה ואילו קציני צה''ל לחמו בטפשות וחבל.

    הגב לתגובה זו

    • לצערינו לוחמי החזבללה חסרי ההשכלה התגלו כחכמים בהרבה מחיילנו. (ל''ת)

      אורלי, 10/12/06 19:11

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    אולי כדאי לשקול את ביטול קורס הקצינים? מה דעתך?

    דפנה, 10/12/06 16:46

    אני חושבת שצה''ל צריך לשקול לבטל את קורס הקצינים ולשנות את הקריטריונים לקידום קצינים
    . וזאת מדוע?
    רח''ט כ''א במז''י - לא היה בקורס קצינים. והוא תת אלוף בצה''ל.
    ראש אגף המבצעים - לא היה בקורס קצינים והוא אלוף בצה''ל.
    סגן מפקד אוג' 162 שהה בקורס קצינים שבועיים ולא ביצע שום השלמה חיילית והוא אלוף משנה.
    יש בצה''ל מח''טים שהם חסרי השכלה בנושאים אזרחיים וצבאיים בסיסיים.
    אז אולי יש צורך לבחון מחדש את כל הנושא ויכול להיות שאולי מי שצייד טוב, או אולי בעל כושר גופני טוב זה מספיק לו כדי להיות קצין בכיר בצה''ל.

    הגב לתגובה זו

    • אוי לצה''ל שקציניו כמו נועם תיבון וטל רוסו עומדים בראשו...

      ללא קורס קצינים, 11/12/06 00:10

      ואחר כך מתלוננים על איכות צה''ל...

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    עוקצים את עצמנו בישבן

    ציפי היתושה, 10/12/06 15:04

    אבל כאשר חלוץ וקציניו ''חסרי ההשכלה'' תיקתקו את ה''התנתקות'' ללא תקלות באופן מעורר כבוד ובתיאום לוגיסטי, מבצעי ואפילו פסיכולוגי/סוציולוגי, אז זה היה בסדר?
    אז לאף אחד לא היתה בעיה איתם!
    תפסיקו לחפש קורבנות צבאיים. להם אין אפשרות להגיב ולענות לכל המלעיזים...
    חלאס אם הצביעות

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    או במילים אחרות..

    יאיר, 10/12/06 13:54

    אם לקצינים היה שכל בראש והם היו יכולים ללמוד הם לא היו נשארים בקבע.

    לכן,הבעיה היא שהצבא לא מסוגל להיום לשכנע אנשים אייכותיים להישאר בצבא. עד סרן יש לנו קצינים מעולים ,כי הם בחרו בצבא כשלב ביניים ואולם ככל שהדרגה עולה ,כך רמת הקצין יורדת.
    למעשה היה אחד יוצא דופן ,גל הירש,אבל העיפו אותו.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    אם לא אכפת מההשכלה שלהם לפחות

    רונה, 10/12/06 13:45

    תנו להם לקרוא ספר ילדים נהדר עם המון חוכמה. ''העציץ הריק'', אולי בכלום כסף, נצייד אותם בשעור אדיר לחיים. אגדה סינית מעולה טובה לקטנים. משובחת למבוגרים. מבטיחה לכם.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    איכסה פיכסה

    פיני, 10/12/06 12:59

    חוכמה לתקוף רמטכ''ל שלא אוהב להגיב ולא מוכן להגרר למשחק הליכלוכים של הפוליטיקה הישראלית????????

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    גם צה''ל וגם המחבר עוסקים בפוליטיקה על חשבון הבטחון (ל''ת)

    יאיר ל, 10/12/06 11:30

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    שתיקת הפוליטיקאים

    נח, 10/12/06 11:03

    אדון פוגל צודק כאשר הוא מבין כי האחריות אינה תמונה בהכשרת הקצינים, אך גם הוא לא מבין את עומק האחריות.
    האחריות לכשלי המלחמה אינה תלויה בטיפולו של הרמטכ''ל וקציניו, אלא הולכת אחורה וגבוה יותר- אל הפוליטיקאים והתרבות השלטונית בישראל.
    אולמרט, פרץ ושאר חבריהם ההיסטרים, הם אלו שבחרו לצאת למלחמה וחלוץ הוא זה אשר הונחתה עליו פקודת היציאה.
    חלוץ וקציניו הם היחידים שדוקא בחרו לטפל בבעיות המושרשות בצה''ל ולא כיסת''חו, אך המהפיכה השקטה שהם ניסו להנחיל בצה''ל נקטעה ע''י פוליטקאים מפוחדים וחסרי אחריות שלבטח מקווים כי חלות הוא זה אשר יספוג את הריקושטים מהמלחמה האחרונה.
    בזיון לפוליטקאים שהם שולחים את הרמטכ''ל שלהם להצלב במקומם...
    בושה!!!

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    הכי קל לבקר את המבקרים

    מאור, 10/12/06 09:05

    מבקר המדינה בסה''כ התריע על הנחיית רמטכ''ל שאינה מיושמת. פרשנים מתמקדים בכך- למי אכפת? אין להם לא הכוח ולא החובה לשפר את צה''ל. נראה שצה''ל מתקשה לנהל את עצמו: הפיתרון הוא לחלק אותו ל- 3 זרועות ומספר מצומצם של אגפים, כשחלק מהתחומים יאוזרחו ויעברו למשרד הביטחון. ואז הקצינים הבכירים יוכלו באמת לפקד באופן שיבטא את ''רוח הקרב, הרעות והמחויבות ליחידה, הדבקות במשימה והנכונות להילחם למרות הקשיים'' במקום לדון על תקציבים וסמכויות.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    השכלת הרמטכל

    השכלת הרמטכל, 10/12/06 08:39

    התלונות באשר לאי הכשרתו של תא''ל ארז צוקרמן כשיריונר ושאינן מאפשרות היותו מפקד אוגדה משורינת נראות מאוד נכונות. אם זה נבון איך יתכן שהרמטכל שהוא מתוקף תפקידו גם מפקד זרוע היבשה של צהל לא עבר כל הכשרה בצבא היבשה? האם זה יכול להיות שמפקד צבא היבשה ( הרועה) לא ידע איך כיבשה מתנהגת ואיך נכון להנהיג אותה?

    הגב לתגובה זו

    • ושאר הרמטכ''לים פיקדו על חיה''א??

      אורי, 10/12/06 10:05

      ידידי,
      לפי הגיון זה על מר אהוד אולמרט לדעת את כל רזי המשפט הכלכלה, החינוך, התשתיות, התחבורה ועוד הרבה תחומים.
      חלוץ עבר הכשרות פיקוד יבשתי רבות. ניהל מערכי קרב, תרגילים רב צה''ליים, שת''פים בין חיה''א לחילות היבשה, ושת''פים עם צבאות זרים.
      ושוב, לפי ההגיון שלך כל רמטכ''ל עד היום לא היה כשיר לשמש ככזה משום שלא פיקד על חיה''א, האם טענץ כך גם כלפיהם??

      הגב לתגובה זו