• 17.

    סיפור בדיוני

    kosmikbaby, 07/12/06 22:47

    שנת 2030, או כל שנה אחרת. זה לא רלוונטי לנו. חוצונים עם ידע וחוכמה מעלינו במיליוני שנים, באבולוציות, במידות עצומות באופן די כללי, מגיעים לכדור הארץ. ומה אנחנו בשבילם?
    ההמשך כבר ידוע: פנינה רוזנבלום של החוצונים רוצה איפור. מה הם יעשו? יתפסו בני אדם, יכלאו בתאים קטנטנים, ויבצעו בהם ניסויים.
    גם אז תצדיקו? הם המין הגדל בכדור הארץ! הם המין השולט!
    ?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!!?!?!?!?!!?!?!?!!?!?!?!?

    • קוסמיק- מהר לקחת תרופות וטיפול (ל''ת)

      אייל, 12/12/06 14:32

      • =[ (ל''ת)

        kosmikbaby, 14/12/06 17:35

  • 16.

    לכל '' אוהבי האדם '' כאן ! תפגינו נגד הסינים

    צבועים, 03/12/06 18:26

    שמתעללים קשות בבני אדם .
    אל תציגו כאן עמדה מתחסדת של אהבת אדם מזוייפת שהיא למעשה סתם אגואיזים שלא במקומו.
    הניסויים לא עוזרים לאף אחד .

    • תפסיק לקנות made in chana

      י, 04/12/06 12:21

      בעולם שכמעט הכל בו הוא made in chaina קצת קשה שלא להיות קצת צבוע...
      הסינים הם עם אכזר מאוד,אבל צנוע וחרוץ יותר מהישראלי...


  • 15.

    תשימו לב לתמונה

    אביחי, 03/12/06 17:30

    את מי שמו בכלוב? את האסייתית!
    מסביבה עומדים מלא חברה מערבים, בלונדינים - אף אחד מהם לא נמצא ערום בכלוב, מחופש לקוף.
    מיקריות?
    לא ניראה לי.

    • כמה טמבל אפשר להיות ? אף אחד לא שם אותה

      האדם הפשוט, 03/12/06 18:28

      היא מתנדבת .
      הגזען כאן הוא אתה שאתה חושבה על שטויות כאלו בכלל

      • אל תתמם

        אביחי, 03/12/06 20:53

        כולם מתנדבים.
        יש כאלה שהתנדבו להניף שלטים (הבלונדינים)
        ויש כאלה שהתנדבו או נודבו לשבת ערומים בכלוב (האסייתית).




    • אולי במכוון?

      א, 04/12/06 13:03

      מתחילים בניסויים בבע''ח כי הם ''נחותים מאיתנו'', ומגיעים לניסויים בבני אדם ''נחותים יותר''.....

      • ברור שזה במכוון

        אביחי, 04/12/06 14:02

        זה רק מעיד על הגזענות הסמויה בארגונים האלה.

        • לא הבנת

          א, 05/12/06 13:31

          המטרה היא להראות הקבלה בין יחס עליונות כלפי בע''ח וגזענות כלפי בני אדם. הארגון אינו בהכרח גזעני - הוא אולי רק מנסה להציב מראה בפני שאר הציבור....

  • 14.

    עוד ויכוח מיותר בין הפעילים לבין עצמם

    להמשיך ללחוץ, 03/12/06 16:07

    אין ניסויים שמועילים לבני אדם
    ולכן אין להרפות מהלחץ לסגור את מעבדות האינקויזיציה

  • 13.

    אם ניסויים בבעלי חיים עוזרים לבני אדם יש לשלול אותם מכל וכל

    האדם הפשוט, 03/12/06 16:05

    זו הרי סתם פלספנות, הרי אין ניסויים שמועילים לבני אדם , חוץ מהתועלת שבתקצוב של המשכורות והג'יפים של הנסיינים והעוסקים בתחום .

    אילו הניסויים הללו היו באמת עוזרים לבני אדם, אז הדרישה לבטל אותם מקבלת חיזוק ולא ההיפך .

    יש יותר מידי בני אדם על כדור הארץ , והם הורסים אותו .
    אין שום סיבה להאריך חיי אדם בטח לא על חשבון חיות ולא על חשבון שום דבר אחר , צריך פשוט לרדת מהנושא הזה , הרי רוב האנושות תכחד בקרוב .
    הסימנים כבר כאן .
    שריפות משתוללות באוסטרליה
    שיטפונות בפיליפינים
    קרחונים מגיעים לניו זילנד
    ואין צמצום בפליטה של גזי החממה
    אז לא צריך להתרגש יותר מידי רק להגן על בעלי החיים שסתם סובלים עד שרוב החיים יכחדו על כדור הארץ ויתחיל מחזור אבולוציוני חדש ,
    בתקווה שהוא יהיה יותר טוב לחיים על כדור הארץ מהנוכחי .

  • 12.

    מי זו הבחורה בהפגנה? אפשר טלפון? (ל''ת)

    גרגמל, 03/12/06 14:59

  • 11.

    לא יאומן!

    יואב, 03/12/06 14:38

    פעיל זכויות בע''ח המסוגל לחשיבה מורכבת, אדם שיכול לראות יותר מצד אחד של ויכוח. כבר חשבתי שאין כאלה, כל הכבוד!

    • כן, אתה יודע...

      kosmikbaby, 07/12/06 22:29

      כן, אתה יודע...... בדרך כלל בני אדם בעד עצמם. עםכ-----ל המוזרות שבזה.

  • 10.

    ניסויים בבע''ח פוגעים בבני אדם

    א, 03/12/06 13:52

    אם לוקחים את כלל הניסויים בבע''ח שנעשו בעשור האחרון, ולוקחים בחשבון את תקציבי הענק שהושקעו במחקרים ללא כל תועלת אנושית או תועלת שולית (קוסמטיקה), קל לראות שקודם כל בני האדם נפגעים מהמצב הקיים.
    יש סיבה שקיימת הפרדה בין מדעי החיים למדעים המדוייקים, כי בניגוד למדעים המדוייקים במדעי החיים קל יותר לבצע ניסויים בבע''ח מאשר לפתח מודלים תאורטיים יעילים.

    • מספיק לקשקש

      אביחי, 03/12/06 15:03

      את הניסויים הקוסמטיים ממנות חברות פרטיות, כך שהכסף הזה בכל מקרה לא היה מגיע לתועלת של בני אדם.

      ואומר את זה אדם שמתנגד לניסויים האלה - פשוט מעצבן אותי לקרוא טיעונים מטופשים.

      • שגיאה גדולה כתבת פה

        יעל, 03/12/06 17:10

        הניסויים הקוסמטיים מתומחרים כחלק מהמחיר אותם משלמים הלקוחות על המוצרים.

        אילו המוצרים היו זולים יותר, הלקוחות היו עשויים לרכוש בהפרש מוצרים נוספים, שהיו מספקים עבודה לעוד אנשים.

        • זה לא רלוונטי

          אביחי, 03/12/06 20:50

          לא מדובר במצרך הכרחי אלא במותרות.
          כלומר, הציבור לא חייב לקנות אותו.
          לכן, אם הציבור מעוניין לשלם מחירים מופקעים על קוסמטיקה (ועקב כך גם לממן ניסויים) זו זכותו.
          שום תרופה לא תמומן אם הציבור יפסיק לקנות מוצרים אלה.
          הציבור פשוט יקנה משהו אחר או יחסוך.
          ההצגה כאילו אם לא היו ניסויים ''קוסמטים'' אז הכסף הזה היה מממן פיתוח תרופות, מלחמה בעוני או מלחמה בערבים היא דמגוגית במקרה הטוב ומטופשת במקרה הרע.

      • מהו הקשקוש כאן?

        א, 04/12/06 13:02

        אם ניסויים בבע''ח לצורכי מוצרי קוסמטיקה היו אסורים, הכסף היה מופנה ליצירת מודלים אמינים יותר באמצעות שימוש ברקמות ומודלים ממוחשבים, וכלל המחקר המדעי היה נשכר מכך.

        • אתה יוצא מתוך הנחה שגויה

          אביחי, 04/12/06 14:05

          הכסף שממן את הניסויים האלה הוא לא כסף ממשלתי אלא כסף פרטי.
          מי שממן את הניסויים הם הלקוחות שקונים מוצרי קוסמטיקה.
          אם הם לא יקנו מוצרים אלה הכסף יפנה לקניית מוצרים אחרים.
          בכל מקרה, זה לא יממן פיתוח רפואי.

          למשל, אם נשים יפסיקו לקנות קוסמטיקה אזי הן יקנו מוצרים אחרים לטיפוח ויופי.
          זה לא שהן יחליטו להשקיע בחקר האיידס.

          • לא הבנת אותי

            א, 05/12/06 13:29

            חברת קוסמטיקה עדיין תצטרך לבדוק את המוצרים שלה, ואם שימוש בבע''ח יהיה אסור היא תשקיע כסף במודלים חלופיים, והידע שייצבר במהלך פיתוח המודלים האלה ישמש לכלל המחקר.

    • מדעי החיים= מדעים מדויקים

      קומפורטי, 03/12/06 17:37

      כדאי להציץ במאמרים של ישעיהו ליבוביץ כדי לקבל הגדרה הגיונית להבדל בין מדעים מדויקים ובלתי מדויקים.

  • 9.

    ענת רפואה - לתשומת ליבך (ל''ת)

    דוד טיבי, 03/12/06 13:50

    • כן שהיא תמשיך לעבוד חזק יותר (ל''ת)

      האדם הפשוט, 03/12/06 16:08

  • 8.

    ללא ניסוים אין תרופות ואין חסונים

    דניאל, 03/12/06 13:48

    הצבועים היקריים שלי
    ללא ניסוים בבעלי חים לא היינו מקבלים אף חיסון ואף תרופה שעשוים להציל חים
    אני ביטוחה שברגע שזה יגע בכם או בילדים שלכם תהיו מוכנים להכל על מנת לזכות בסיכוי לחיות.
    כמובן שתעשית הקוסמטיקה או חומרי ניקוי חייבים להסתדר ללא בעלי חים.
    ועוד חברים נכבדים במעבדות מבצעים ניסוים מצילי חים ולא מתעללים בבעלי חים ממניעים סדיסטיים .

    • ניקר שאינך מבין בנושא

      פיף, 03/12/06 15:29

      כי אין פיקוח בתחום הזה, ורוב מוחץ של הניסויים שמבצעים בבעלי חיים לא תורם לאיש מלבד המדען המנסה.

      • ניכר, ידידי המלומד, ניכר (ל''ת)

        פאף, 03/12/06 17:28

    • אתה צריך דחוף חיסון כנגד '' הפרה המשוגעת '' (ל''ת)

      התחרפנת, 03/12/06 18:29

    • לא ממניעים סדיסטיים, אבל

      kosmikbaby, 07/12/06 22:35

      לא ממניעים סדיסטיים, אבל בשביל כסף.
      גם הטענות שטוענות החברות המנסות (של התרופות) לא עובדות. הכל כדי להציל חיים?
      למה אתם לא משתפות פעולה זו עם זו? בלעדיות? כסף? כל הזכויות שמורות- אין להעתיק, לצלם, או לשגר לחלל בחלקיקים? החברות עושות ה-כ-ל בשביל כסף.

  • 7.

    כל הכבוד לישראל מהמובילות בעולם בגידול קופים לשם התעללות (ל''ת)

    אתה בחרתנו, 03/12/06 12:51

    • לא רק גידול אלא עקירה מהסביבה הטבעית שלהם

      האדם הפשוט, 03/12/06 18:30

      במאוריציוס .
      חוות גלעד מייבאות קופים ממאוריציוס .

  • 6.

    תסתכלו בעיני הקוף עם האלקטרודות - אני לא מסוגל (ל''ת)

    די להתעללות בחי, 03/12/06 12:49

  • 5.

    אם ניסוי בבן אדם אחד היה מביא תועלת ל100 קופים הוא היה מוצדק ? (ל''ת)

    די להתעלל בבע''ח, 03/12/06 12:47

    • אם מדובר בך, אז ברור שכן (ל''ת)

      די לקשקש בשכל, 03/12/06 17:26

  • 4.

    עם כל הכבוד לכם..

    אני, 03/12/06 12:27

    לא נראה לכם יותר חשוב לדאוג לכל הילדים שסובלים מרעב או הילדים והאנשים שנולדים עם איידס בגלל בורות וחוסר ידיעה מינמליסטים מה שמענין אותכם זה אם הקוף או העכבר הזה או אחר יסבלו....תתעשתו ומהר

    • ללא כבוד לך

      את, 03/12/06 13:49

      מה את עושה למען ילדים שסובלים מרעב או איידס? כותבת טוקבקים?

      • הוצאת לי ת'מילים מהפה

        פיף, 03/12/06 15:27

        כ-ל מי שעושה כ-ל דבר שהוא לטובת מטרה טובה הוא מבורך.

        • מי אמר שזו מטרה טובה?

          אביחי, 03/12/06 17:25

          עם כל הכבוד, ואין הרבה
          העדפת בריאותה של חיה על בריאותו של אדם היא מטרה בזויה.
          זה לא מצדיק באופן גורף ניסויים בבעלי חיים כי לא כל הניסויים הללו רלוונטים לבריאותם של בני אדם.
          אבל לתאר זאת כאיזו מין מטרה נשגבת זה פשוט בדיחה.

    • מי אמר שבני אדם חשובים יותר?

      אוהבת חיות, 03/12/06 15:58

      כל התגובות כדוגמת התגובה שלך (לא רק לכתבה הספציפית הזאת אלא בכלל לכתבות על ניסויים בבעלי חיים), יוצאות מנקודת ההנחה שבני אדם קודמים לבעלי חיים, ועל כן מותר לעשות בהם ניסויים. אני נגד הדיעה הזאת. אנחנו איננו אלוהים ואיננו רשאים להחליט מי חשוב יותר ומי חשוב פחות. מבחינתי, כל החיים שווים באותה מידה, הן של בני אדם והן של בעלי חיים, ועל כן אף מין אינו רשאי להכתיר את עצמו כמין עליון ולהשתמש בכך כתירוץ להתעללות במינים אחרים של בעלי חיים. הכאב שהם מרגישים בזמן הניסויים, הוא אותו כאב שאנחנו היינו מרגישים אם המצב היה הפוך והם היו מבצעים בנו ניסויים. בעלי חיים לא נוצרו לתועלתנו ולרווחתנו, הם פשוט קיימים כשם שבני האדם פשוט קיימים ולנו אין שום רשות לנצל אותם לצרכינו, גם לא לניסויים רפואיים. אני יודעת שמייד יקפצו כל שונאי בעלי החיים ויגידו שאני צבועה כי אני משתמשת בתרופות שנוסו על בעלי חיים. אז נכון, אני משתמשת בתרופות כאלו, אבל רק מפני שאין לי אלטרנטיבה כי אין תרופה שלא נוסתה על בעלי חיים. היכן שיש אלטרנטיבות, כגון ביגוד, אוכל, קוסמטיקה וכדומה, אני משתמשת בהן - אני טבעונית, לא לובשת שום דבר הכולל עור או פרווה, ובקניית מוצרי קוסמטיקה אני תמיד משתמשת רק באלו הנושאים את סימן הארנב המסמן שמוצרים אלה לא נוסו על בעלי חיים. בתרופות (שנוסו על בעלי חיים) אני משתמשת בלית ברירה ובלב כבד, ואם תהיה חלופה, כמובן שאני אעבור להשתמש בה. כך שהכינוי ''צבועים'' הוא לגמרי לא רלוונטי ולא במקום. ואגב, אם כבר הזכרתי מוצרי קוסמטיקה, אם יש מוצרי קוסמטיקה שלא נוסו על בעלי חיים, סימן שהדבר אפשרי ואין סיבה שלא יהיו תרופות כאלו. נראה לי שתעשיית התרופות פשוט לא רוצה להתאמץ ולעבור לשימוש בחלופות. כנראה גם משום שמעבר לחלופות יהיה כרוך (כך נראה לי) בהפסדים כספיים לחברות התרופות למיניהן.

      • אוהבת חיות בת כמה את?

        י, 03/12/06 16:59

        לפי סגנון התגובה המיליטנטי אני רואה שאת בגיל ההתבגרות.
        האם את מתכוונת להביא ילדים לעולם בעתיד?
        האם את מתכוונת לחסן אותם מפני מחלות?
        דעי לך שללא אותו ניסוי של לואי פסטר בכלב אומלל חולה כלבת, לא היו חיסונים בעולם.
        אז אם יש לך כבוד עצמי ואת נאמנה למילתך , אנא אל תחסני את ילדייך לכשיהיו. כי בשביל כל חיסון שקיים , מתו אלפי חיות מעבדה.

        • נראה שלא ממש התעמקת בתגובה שלי

          אוהבת חיות, 03/12/06 18:08

          דבר ראשון - אני את גיל ההתבגרות שלי עברתי כבר לפני 20 שנה ויותר - אני בת 37. כך שזו טיפשות לקבוע את גילי על פי סגנון הכתיבה. ובכלל, אני לא מבינה מה הקשר בין סגנון מיליטנטי לגיל ההתבגרות. אני גם לא רואה שום סגנון מיליטנטי בכתיבה שלי. מה שאתה קורא ''סגנון מיליטנטי'', הוא סגנון כתיבה נחרץ וחד משמעי של בחורה שיודעת מה הדיעות שלה, עומדת על דיעותיה וזועמת על הניצול המחפיר של בעלי חיים. מה אתה מצפה שאכתוב? נסיינים יקרים, אני כורעת על ברכי ומתחננת בפניכם: אנא, אם לא קשה לכם, הפסיקו בבקשה את הניסויים בבעלי החיים החמודים והמתוקים שסובלים? זה מה שאתה מצפה שאני אכתוב? הצחקת אותי.

          נקודה שנייה - לא, אין לי שום תוכניות להביא ילדים לעולם. קודם כל, אני ממש לא אוהבת ילדים ואין לי שום כישורים להיות אמא. שנית כל, גם כך העולם סובל מהתפוצצות אוכלוסין, דבר שגורם סבל הן לבני האדם והן לבעלי החיים (ראה הרעב באפריקה למשל, או קבוצות מיליטנטיות בארצות שונות שנלחמות ביניהן - ידוע שצפיפות יתרה מגבירה את המתח בקרב כל אוכלוסייה שהיא, גם אוכלוסייה של בעלי חיים, וככל שיהיו יותר בני אדם יתגבר המתח ביניהם ויתגברו המלחמות וההרס). וגם אם תיאורטית היו לי ילדים, בוודאי שהייתי מחסנת אותם. אני הבהרתי באופן חד משמעי ביותר את הנקודה הזאת של שימוש בתרופות, מה שרק מגביר את החשד שלי שלא טרחת להתעמק יותר מדי בתגובה שלי אלא קראת אותה ברפרוף בלבד מתוך מחשבה ש''הנה עוד בת טיפשעשרה רגשנית''. אמרתי במפורש שאני משתמשת בתרופות האלו בלית ברירה, בלב כבד ומתוך חוסר באלטרנטיבה מתאימה, וגם אמרתי שאם היתה לי אלטרנטיבה בוודאי שהייתי משתמשת בה ולא בתרופות שנוסו על בעלי חיים. בדיוק כמו שאני עושה בתחומים אחרים כמו אוכל, ביגוד, קוסמטיקה וכדומה.

          לגבי הנקודה של כלב חולה כלבת - תסלח לי על הבוטות אבל הדוגמא הזו היא ממש טיפשית - הכלב היה חולה במילא ולא היה לו מה להפסיד, אבל במקרה של ניסויים בבעלי חיים, הנסיינים משתמשים בבעלי חיים בריאים לחלוטין ומדביקים אותם במחלות ממחלות שונות (סוגים שונים של נגיפים, סוגים שונים של סרטן וכד'). ודבר נוסף - נראה לך שכל החיסונים בעולם קשורים לאותו מקרה של כלב חולה כלבת? אל תעליב את האינטליגנציה שלי.

          אז לפני שאתה מגיב לתגובה כלשהי, אולי כדאי שתתעמק בה קצת ולא תחליט בשבילי בת כמה אני ומה הייתי עושה או לא עושה בעתיד.

        • אם בחיסונים עסקינן...

          גיא, 03/12/06 23:07

          לשניכם,

          אם אתם כבר מדברים על לחיסונים, כדאי שתציצו ב-
          http://www.derech.net/vaccination_book.htm
          חיסון הוא לא דבר של מה בכך! כבר קרו מקרים (רבים!!) בהם נגרם נזק כבד כתוצאה מהחיסון עצמו.
          עשו לעצמכם טובה, תציצו באתר! הדברים שם עשויים לגרום לכם לחשוב פעמיים אם לעבור חיסון כזה או אחר או לתת אחד כזה לילדכם!

          חשוב לציין כי אין הדברים באים לשלול חיסונים באופן גורף, אך הם מרחיבים את נקודת ריאותינו ומעבירים אלינו את האחריות לגורלינו.

          קראו והשכילו! וזכרו כי מאחורי תעשיית החיסונים, בדיוק כשם שמאחורי תעשיית הניסויים, לא בהכרח עומדים אנשים שגורל האנושות יקר להם. יתכן כי עומדים שם אנשים אחרים ש...תאוות הבצע (הפרסום, הקידום ושלל עוונות...) מדריכה אותם. רק יתכן...

          אז... שלא יעבדו עליכם!

          באהבה
          גיא

          • הצצתי וכל מה שראיתי זה פרסומת לספר.

            י, 04/12/06 12:07

            לא צריך לקנות ספר בשביל לקרוא על חיסונים ועל הסיכונים שבהם.
            אפשר להציץ פה:
            http://www.mamy.co.il/Article.aspx?IDSC=47

        • ובן כמה אתה?

          א, 04/12/06 13:16

          במידה וילדך היו צריכים השתלת כלייה, האם היית מוכן לרכוש כלייה מסין תוך כדי ידיעה שמתנגד משטר מת בשביל ''התרומה''?
          ואם כן, האם פירושו של דבר שאתה מביע תמיכה גורפת במכירת איברים של מתנגדי משטר בסין לאזרחי המערב?
          אם תשובתך היא ''כן'', הרי שאתה מוכן שאחרים ישלמו כל מחיר כדי שאתה תקבל את מבוקשך ולא אכפת לך מההשלכות.
          אם תשובתך היא ''לא'', הרי שאתה מבין את ההבדל בין שימוש בידע שהושג מאמצעי בזוי ובין התמיכה באמצעי הזה.

      • אם בקוסמטיקה עסקינן...

        אוהבת חיות אחרת, 01/03/07 14:01

        מוצרי הקוסמטיקה שלך (כן, אלה שנושאים את סימן הארנב) עברו את אישור הFDA (או מוסד מקביל לו)?

        כי אם כן - הרי שאם לא המוצר עצמו, לפחות אחד ממרכיביו עבר ניסוי בבעלי חיים. אם כן - מה הועילו חכמים בתקנתם?

        ועוד נקודה למחשבה: בהנחה שבני אדם חשובים כמו בעלי חיים, ולא פחות - היית מעדיפה לקצר את תוחלת החיים של הנסיין שלך (ושיהיה לך ברור: אם את מוותרת על הניסוי בבעלי חיים את עוברת ישר לשלב הניסויים בבני אדם. מה שנקרא ''ניסוי קליני) בשנה אחת (תוחלת החיים הממוצעת של עכבר) או בארבעים שנה?

        אל תביני לא נכון - אני איתך. אם היתה אלטרנטיבה הייתי הופכת את העולם כדי שייפסקו הניסויים. אבל בינתיים אין שום אלטרנטיבה מספקת.

    • אנשים, ת-ל-מ-ד-ו!

      kosmikbaby, 07/12/06 22:40

      אין, אין, לא היה, לא יהיה , ניסויים שעזרו. היו הרבה מוטעים שהרגו בני אדם ברחבי העולם. חקר האיידס אמרנו? ואיך הוא התפתח מלכתחילה? הוא היה בקוף לפני האדם, איך עבר מהקוף לאדם? אם לא הייתה את הטענה הבאה, שהיא מהבולטות בנושא, בהחלט לא הייתי רוצה לחשוב על זה: ניסויים בקופי האדם, העבירו לויויסקטורים, ומשם- לשאר העולם.

  • 3.

    בשום מקרה אין לניסויים הצדקה!!! (ל''ת)

    גלעד, 03/12/06 12:16

  • 2.

    פשוט ביזיון של אדם

    תל אביבי, 03/12/06 12:15

    הפכפך בדעותיו כמו פוליטיקאי מתחיל

    • הבנת הנקרא

      אביחי, 03/12/06 15:00

      את הדעות האלה הוא הביע עוד בשנות השבעים.

      העיקר לתקוף בלי לחשוב.

  • 1.

    ניסויים בבע''ח=זוועה (ל''ת)

    דנה, 03/12/06 12:14