• 37.

    אבל האם החטא ההומוסקסואלי הוא החטא העיקרי בספור זה? ! BIG TIME

    כִּסְדם הָיִינו, 30/11/06 05:36

    That is the reason why VENEDAH OTAM was highlighted and singled out, as to specify the straw that broke the camels back. The other evils that go hand in hand with schitut, are rather generalized in zaakat Sdom Vaamorrah ki Rabbah, anashim ra'im vachtaim...

    Having said that, it is known the difference between mumar leteavon and mumar lehachiss. The dor haflagah was known as 'yodiim et ribonam umitkavnim limrod bo, as to say 'Lehachiss. When all hell broke lose against the mitzaad gaava, to do so in Paltrin shel Melech, is the epitome of MERED bishat nefesh, crossing the boundries from having the benefit of the doubt, from being only mumar leteavon. Not only is it verbally declared as mumar lehachiss, but to saying'IN YOUR FACE, as well. This for you AVIGAYIL as well!

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    מספיק עם ההתרפסות

    אריה ג., 29/11/06 18:22

    מר לאון שמאז ומעולם נהג לישב בתוך תעשיית השואו ביז החילונית, ואפילו כיפה אינו חובש לראשו (רק קסקט), מגדיר את עצמו כמרכזניק, אך לא חובש את לבושם..
    הגיע הזמן שנבין שצריך להפסיק את ריקוד ''מה יפית'' וההתייפיפות בפני הפריץ, הרי הכניסו אותך לקשת בכדי לעבור את המכרז, ומייד לאחריו ביטלו את כל ההתחייבויות והשארו אותך ללא יכולת השפעה (כמעט). האם לא הגיע הזמן לקום ולהשקיע את האנרגיות ''למלחמה'' החוצה, ולא להתייפיף. דייייייי

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    מי נושא את דגל המוסר?

    שלומי, 29/11/06 13:20

    האם הרבנים? האם הליברלים? האם אנשי הרוח(מי זכאי לתואר זה?)? ההנחה שהרבנים אמורים לשאת את דגל המוסר שגויה - רוב הרבנים הם פוסקי הלכה ותו לא. מיעוטם מנסים להיות יותר מזה. הבעיה היא שרבים מהם - בדומה לכל אדם בעל השפעה בחברה דמוקרטית, בין אם זה איש עסקים,איש צבא או איש רוח או אפילו בדרן וכיו''ב - מנסים גם להשפיע על המדינה ולא מתוך נקודת מבט מוסרית, כי אם מתוך נקודת מבט סקטוריאלית. כלומר: אני רב, לכן אני ''מייצג'' את החברה הדתית, לכן אני צריך להתריע על ''פגיעה'' בה.אין כאן השקפת עולם מוסרית, אין כאן כלום בעצם. סתם עשיית רוח כדרכם של פוליטיקאים. הבעיה אצלנו שאנחנו דמוקרטיה, כלומר מחליטים מה חשוב ומה לא כפונקציה של מאבקי הכוח בין הזרמים השונים בחברה. אין אצלנו שום חשיבות מהותית למוסר, רק אם זה דמוקרטי או לא. מצידנו, אפשר להוציא להורג הומואים, או לעשות טרנספרים מכאן ועד להודעה חדשה - העיקר שזה מתקבל באופן דמוקרטי. זה אומנם מזכיר רפובליקה מסויימת מן העבר, אבל ככה המדינה שלנו נראית בעיני.

    הגב לתגובה זו

    • המוסר הוא יסוד ותכלית התורה

      אודי ליאון, 29/11/06 15:28

      מי שהיה אמור לשאת את דגל המוסר הם הרבנים.כך אמר הקבה דווקא לפני מעשה סדום-המכסה אני מאברהם? כִּי יְדַעְתִּיו לְמַעַן אֲשֶׁר יְצַוֶּה אֶת בָּנָיו וְאֶת בֵּיתוֹ אַחֲרָיו וְשָׁמְרוּ דֶּרֶךְ יְקֹוָק לַעֲשׂוֹת צְדָקָה וּמִשְׁפָּט

      כלומר בשביל זה קמנו כעם - זה כל יעודנו - לא הלכה במובנה הצר - אלא תורת חיים אמיתית רחבה ונוקבת

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    מאמר חשוב ומרגש

    מיכל, 29/11/06 11:48

    טוב שנשמע קול הקורא להבדיל בין עיקר וטפל בחברה הדתית. רגישות חברתית אמיתית היא בדיוק לא מה שמאפיין חלקים גדולים ממנה.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    מה עניין שמיטה להר סיני

    א, 29/11/06 11:22

    יש פערים חברתיים, ועוני והמון רעות חולות שצריך לטפל בהן, ויש את הסוגיה ההומו-לסבית. אני אישית בעד להתיר להם להתחתן, ולצעוד ולעשות מה שהם רוצים, אבל גם מקובל עלי שיש כאלו שמתנגדים לכך. כל עוד זה לא גולש לאלימות זה ויכוח לגיטימי ובריא, אבל בינו לבין סדום אין שום קשר.
    חוץ מזה, את האחריות על מטבע הלשון ''מעשה סדום'' קצת קשה להפיל על הרבנים שלנו, זו השפה העברית וזו המשמעות של המעשה.

    הגב לתגובה זו

    • זה לא העברית יה טמבל

      לשונאית, 29/11/06 15:01

      מעשה סדום הוא מונח נוצרי
      והכי מוזר שמשתמשים בשם היהדות כדי לקדם מסר נוצרי.

      ביהדות סדום ועמורה הם חטאים של ניכור ואדישות כלפי החלש ולא מאבק מול ההומואים

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    מבחינה רוחנית משכב זכר מזיק לחברה כמו רוצח

    למי שדתי, 29/11/06 08:10

    זו הדיעה הדתית בעולם כולו

    זה שלא מרגישים את הנזק
    זה בגלל שאנו מנותקים מהרוחניות ולא מרגישים אותה
    לא כי אין נזק בדבר זה....

    והנזק הרוחני מתגלגל בחזרה לעולם הגשמי שאותו אנו כן מרגישים

    הגב לתגובה זו

    • היית אצל פסיכולוג לאחרונה?

      שחר ש, 29/11/06 13:35

      אני ממליץ לך על אחד דחוף.
      מה שכתבת נשמע כמו ההזויים שבטוחים שאנחנו לא רואים חייזרים אבל הם משתלטים על כדור הארץ.

      הגב לתגובה זו

    • זו הדעה שלך- ולא ''הדעה הדתית בעולם כולו''

      מיכל, 29/11/06 15:22

      כדתיה , אני לא מכירה השוואה בין הומוסקסואליות לרצח.רוחניות זה דבר מורכב ,לא שחור ולבן ולא מתמטיקה, אל תתימר להבין מה המשמעות של כל דבר מבחינה רוחנית.
      לדעתי, שנאה ואלימות כלפי השונה ממך לא פחות בעיתית מבחינה רוחנית.

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    אודי ליאון יושב בקשת ומדבר על סדום. חי חי חי (ל''ת)

    אלקה, 29/11/06 07:23

    הגב לתגובה זו

    • אודי לאון כבן אדם

      יהודה ג., 29/11/06 13:22

      אני לא תמיד מסכים עם כל דברי האיש ויתרה מזאת כמעט תמיד אני לא מסכים... אבל דבר אחד אני חייב לומר, האיש מתכוון לשם שמים (ע''פ תפיסתו) ועושה ימים כליילות לממש את רעיונתיו, ועל כך הוא ראוי להערכה.
      אגב גם בקשת הוא אחראי לכמה דברים חיוביים שכבר כן יש שם (מעורב ירושלמי, משמר אזרחי ועוד). ולכן תנו כבוד לאיש גם אם אינכם מסכימים עם דבריו (ואני לא מסכים עם חלקם הגדול) יישר כח !!!! לך עם האמת שלך עד הסוף גם היא לא תנצח (וכנראה שהיא לא)....

      הגב לתגובה זו

      • אודי. כל כך נחמד כשאתה מפרגן לעצמך. אתה שקוף כאן כמו שאתה שקוף בקשת

        אביעזר, 29/11/06 23:53

        אתה הבדיחה של הברנז'ה, אז חליק.

        הגב לתגובה זו

  • 30.

    למישהו יש הסבר?

    יודע לשאול, 29/11/06 00:20

    באמת לא מצליח להבין
    איפה ירדנו מהפסים? איך אבדנו לגמרי את סדרי העדיפויות שלנו?
    למישהו יש הסבר

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    מאמר יצירתי, מוכיח- חשוב. תודה.

    יונתן אוריך, 28/11/06 14:28

    לגזור ולהדביק בלוח המודעות הקרוב אליכם בבית המדרש.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    סוף סוף מאמר לעניין בברברת הממחזרת עצמה

    דתיה ירושלמית, 28/11/06 12:54

    בNRG מאמר מרתק. הבעת את מחשבותי בצורה הכי מופלאה וקולעת שאפשר. יישר כח.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    Sdom People are Mizrahi jewish and the Mizrahi Rabanut of Israel

    Rottem, 28/11/06 12:07

    They look like religious but they are mafionarim. When Avraham asks God if there is ten Tsadikim, it means that Avraham was induced in error by their beards and their hat.
    But God doesn't judge people on their apperance but on what they really are.So don't talk about seculars and gouvernement. Don't think that you are at the level to give morale lessons because you surely in eyes of God like these guys of the Rabanut far to be a tsadik.
    Today beards and hats are meaningless like in Sdom city
    Think about why Mizrahi people were ejected from a part of our land.
    Thanks Maariv to give people the right to reply.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    מי מדבר על סדום ועמורה...

    דן פלד, 28/11/06 11:27

    50שנה נתנו לרבנות כדי לטפל ביהדות , 50 שנה עברו בטפול כיסם. אלימות, חתיפת גברים, מפיה, מי יותר מומחה ממנם בזה.עכשיו בחוץ, סדום ועמורה זה הרבנות והמפיה החזקה שהיא בנתה על חשבון כוחה של הממשלה. דת שמבוסס על פוליטיקה ומסחר,אינו דת...זה תת חבלה.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    אני חילוני-מסורתי והוצאת לי את המילים מהפה

    ודייק, 28/11/06 11:22

    וגם ניסחת אותן טוב ממה שיכולתי אני...

    נניח שזה לגיטימי להיאבק ציבורית בקהל עם נטיה מינית כזו או אחרת, אבל התמקדות בעליהום על הומואים תוך הזנחת החוליים האמיתיים של המדינה - קיטוב מעמדי, עוני, התעמרות וקיצוצים מהחלשים, הקשישים והחולים - זה כבר מעשה סדום בפני עצמו.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    צודק . ההשוואות של הנושא לסדום מקוממות.

    מיכל, 28/11/06 10:37

    בסדום היה מדובר על ניצול ואונס של גברים ונשים - דברים חמורים מבחינה מוסרית בכל קנה מידה.
    החוק שהתקבל בבג''ץ מתיחס ליחסים בהסכמה (ומתוך אהבה) בין שני אנשים בוגרים, שאינם פוגעים באיש ( לפחות לא באופן ישיר).נכון שהתורה מתנגדת ליחסים כאלו - אבל האם באמת ניתן להשוות זאת מבחינה מוסרית למעשי סדום ועמורה? מה הקשר?איפה הפרופורציות?
    כאשר מתנגדים למשהו בצורה לא פרופורציונית- כל הביקורת מתפספסת .וחבל.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    תודה רבה על מאמרך

    אביגיל שפרבר, 28/11/06 09:21

    אודי יקר,
    דבריך ריגשו אותי.
    האיזכור, שצריך להיות כל כך מובן מאליו, של עיקר וטפל ביהדות, כדברי הנביאים, כמעט ולא נשמע בכל התקופה הקשה הזו.
    סוף סוף אדם מהמגזר מזכיר את הדברים.ועל כך אני מודה לך בכל ליבי.
    לצערי אפשר היה לראות זאת באופן מוחשי ביותר כאשר לצעדה וההפגנה שהתקיימה במוצ''ש לציון יום המאבק באלימות נגד נשים הגיעו רק מאות ספורות כמעט אך ורק נשים.
    אני מודה לך על המשל המדויק להחריד של ''מיטת סדום'', בהקשר שלנו כהומואים ולסביות דתיים, הנדרשים לא פעם על ידי החברה ''להתיישר'', וסובלים מכך סבל נפשי רב.
    בקשר לביקורת שלך על הקהילה ההומו-לסבית, אני מקבלת שיש כאן כשל, ומרגישה שאם גם אנשים פתוחים ומקבלים כמוך לא מבינים למה חשוב שהמצעד יתקיים, נראה כי בנושא ההסברה נכשלנו ועלינו להפיק מכך לקחים.

    שוב תודה, וישר כוח
    אביגיל
    http//bat-kol.org




    הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד אביגיל

      מיכל, 28/11/06 13:32

      על עמדתכן הבלתי מתפשרת של בת קול,
      בלי להתקפל בפני דתים שגם כך דוחים אתכן

      הגב לתגובה זו

    • הרס המשפחה

      שילה, 29/11/06 00:30

      והשמדת האנושות זה טפל?
      תעשי מה ש/את רוצה
      בכיף!!!!!
      רק אל תהפכי את זה לאידאולגיה

      הגב לתגובה זו

    • טעות בידיך אביגיל

      יצחק, 29/11/06 11:10

      שני החטאים נוראים ואין אחד מוריד מערך חברו.

      אינני מבין, ואשמח אם תסבירי כיצד אדם דתי מכריז בפרהסיה על היותו חוטא באחד מהעברות החמורות בתורה.

      גם אני חוטא, בשגגה או בזדון, אבל אני מנסה לתקן, או שלא, אבל לא מכריז באופן גלוי שזה בסדר.

      הגב לתגובה זו

    • Read (ל''ת)

      #37, 30/11/06 15:23

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    ניכרים דברי אמת. והדמגוגים שווא ידברו

    למה כולם, 28/11/06 07:48

    כל מיני תגובות כגון ''מנהל בית ספר לקלנוע,לא ישיבה. אז מה הפלא'' מראות בדיוק עד כמה מגיבי המדור ה''דתי'' הזה באמת רוצים לומר את האמת לעצמם. מזעזע, אבל אופייני וטיפוסי לסוג המביך של התגובות במדור הזה

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    מי עושה מצעד גאווה על סחר בנשים ?

    יחי, 28/11/06 07:43

    מילא מעשי סדום, האם אנו יכולים לבדוק מה אתה עושה בחדר המיטות שלך? אבל, כשאתה מוציא את החרא החוצה ועוד מתגאה בו ומנסה לקבל עליו תעודת כשרות מן הציבור, סלח לי אדוני, זה לא !!

    הגב לתגובה זו

    • סליחה, אבל סחר בנשים זה עבירה על החוק!! יחסי מין בהסכמה אינם עבירה (ל''ת)

      ארז, 28/11/06 16:05

      הגב לתגובה זו

      • אבל ראוי שיהיו כנגד החוק (ל''ת)

        לא מסדום, 28/11/06 22:58

        הגב לתגובה זו

    • כלומר: לסחור בנשים זה בסדר, כל עוד אין מצעד ברחובות ירושלים...

      ארז, 28/11/06 16:53

      תתבייש

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    כלומר החרדים מלביני הפנים הם כאנשי סדום (ל''ת)

    טוטו תמוז, 28/11/06 07:20

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    קול קורא במדבר.

    חיים, 28/11/06 06:48

    לא יכול להיות ביטוי נאמן יותר למצב.
    יהודי אינו מסיר את כובעו. אבל הפעם שווה לחרוג מן המנהג. הצרה היא שמספר הקוראים את הכתבה הזו מועט .(לפי מס' התגובות). ובכוחה להשפיע רק על אלו המשוכנעים בלאו הכי. את הרוב המכריע שמסוגל לשנות, צמא לכתבות מזילות ריר , ודברי הנביא ישעיהו לא עברו מעולם ליד אזנם.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    הפוסל במומו פוסל ולא ממש ראוי לתגובה (ל''ת)

    בעע, 28/11/06 00:09

    הגב לתגובה זו

    • זאת ועוד: לוט הוא מופת לסחר בנשים

      המעיר בשער, 28/11/06 02:37

      כצדיק יחיד בסדום, לוט מהווה ללא ספק אידאל יהודי של סחר בנשים על פי ההלכה: אם עלולים לאנוס גבר, מוצדק אפילו להציע בתמורה שייקחו את שתי בנותיך ויעשו בהן כטוב בעיניהם ולא ''את הרעה הזאת''.

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    למה כבודו סובר שדבר זה אינו קשור ונובע או מביא לדברים האחרים?כלומר:

    Yo, 27/11/06 23:08

    התורה סוברת שמשפט סדום נעשה בסדום ולא במקום בו יש יראת אלוקים.
    כלומר כל מה שאתה אומר נכון רק שמה לעשות??? המקום גורם, שלבסוף לגיטימיותניתנת לכל דבר שנוגד את התורה בפרט ואת ריום האנושי בכלל במישור החברתי, כלכלי וכו,. בגלל זה ניתנה התורה.
    כי דעתנו היא דעת סדום, כמ''ש רש''י על הפסוק ''אנשי סדום רעים לה'...וגו''': מאריכים מי שקצר ומקצרים מי שארוך''...מזכיר לכם משהו?
    הראיתם יותר נמוכים ממשלת ישראל הנוכחית?

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    הלינו יתום??!!! חחח.. תחי הבורות..

    המלאך המוכיח, 27/11/06 22:40

    הכלאה של בורות וטמטום התחתנה עם הכלאה של עינוי יתום והלנת שכר.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    מילים כדורבנות

    ירושלמית, 27/11/06 21:58

    סוףסוף אדם ירא שמיים, יודע ספר ושומר מצוות, שמוכן להסתכל על המציאות בעיניים מפוקחות ובוגרות. סוף סוף אדם שמתבטא בכנות ואינו מחפש אהדה ציבורית, אינו חושש לשמו וחותר לאמת שלו ללא פשרות.

    אודי, קדימה- החברה הישראלית זקוקה לך!! הן בפסיקה והן בהובלה. אתה האדם המתאים!

    מאמר ישיר וכנה, לא אפולוגטי ולא מתחסד. מצדיעה לך!

    הגב לתגובה זו

    • d'accord

      itzhak, 27/11/06 23:02

      il est rare de lire une telle analyse pertinante.pour une fois qu'un homme croyant ose exprimer un desaccord avec l'establishment

      הגב לתגובה זו

      • אנגלית מבינים פה! אבל צורפתית? סליחה... (ל''ת)

        משה, 28/11/06 02:41

        הגב לתגובה זו

      • תרגום

        בת לוט, 28/11/06 09:39

        נדיר לקרוא ניתוח כה חשוב. סוף סוף אדם שחושב ומבטא אי הסכמה עם הממסד.

        הגב לתגובה זו

  • 14.

    צודק

    בדואי, 27/11/06 21:46

    אין מילים ...

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    דברים שיוצאים מן הלב נכנסים ללב...

    קול העם, 27/11/06 20:42

    תודה על המאמר הכנה והיפהפה, גם אם לא הסכמתי עם כל מילה...
    ישר כוח

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    כה לחי, מילים כדורבנות!! (ל''ת)

    אחד, 27/11/06 20:36

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    מה הפלא שד(ע)תך ליברלית ואנטי דתית

    איש יהודי, 27/11/06 20:35

    בוגר מרכז הרב
    שותף להרמת דגל התורה בבני עקיבא,לא בני רבי עקיבא.
    מנהל בית ספר לקלנוע,לא ישיבה.
    אז מה הפלא??????
    בא וראה מה התורה הקדושה אומרת על צדיקים כמוך:
    א וַיְהִי הָעָם כְּמִתְאֹנְנִים, רַע בְּאָזְנֵי יְהוָה; וַיִּשְׁמַע יְהוָה, וַיִּחַר אַפּוֹ, וַתִּבְעַר-בָּם אֵשׁ יְהוָה, וַתֹּאכַל בִּקְצֵה הַמַּחֲנֶה. ב וַיִּצְעַק הָעָם, אֶל-מֹשֶׁה; וַיִּתְפַּלֵּל מֹשֶׁה אֶל-יְהוָה, וַתִּשְׁקַע הָאֵשׁ. ג וַיִּקְרָא שֵׁם-הַמָּקוֹם הַהוּא, תַּבְעֵרָה: כִּי-בָעֲרָה בָם, אֵשׁ יְהוָה.-רש''י
    ויהי העם כמתאננים - , (ספרי) אין העם אלא רשעים.-וכאן מזכירה התורה את הדתילונים וקוראת להם--
    ד וְהָאסַפְסֻף אֲשֶׁר בְּקִרְבּוֹ, הִתְאַוּוּ תַּאֲוָה; וַיָּשֻׁבוּ וַיִּבְכּוּ, גַּם בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וַיֹּאמְרוּ, מִי יַאֲכִלֵנוּ בָּשָׂר. ה זָכַרְנוּ, אֶת-הַדָּגָה, אֲשֶׁר-נֹאכַל בְּמִצְרַיִם, חִנָּם; אֵת הַקִּשֻּׁאִים, וְאֵת הָאֲבַטִּחִים, וְאֶת-הֶחָצִיר וְאֶת-הַבְּצָלִים, וְאֶת-הַשּׁוּמִים. ו וְעַתָּה נַפְשֵׁנוּ יְבֵשָׁה, אֵין כֹּל--בִּלְתִּי, אֶל-הַמָּן עֵינֵינוּ.--רש''י
    והאספסף - אלו ערב רב שנאספו אליהם בצאתם ממצרים
    וישבו - , (שם) גם בני ישראל ויבכו עמהם
    מי יאכלנו בשר - וכי לא היה להם בשר והלא כבר נאמר (שמות יב) וגם ערב רב עלה אתם וצאן ובקר וגו' וא''ת אכלום והלא בכניסתם לארץ נאמר (במדבר לב) ומקנה רב היה לבני ראובן וגו' אלא שמבקשים עלילה.-
    ולמה תתלוננו על קהל ה',

    הגב לתגובה זו

    • הדת פנים רבות לה והתנ''ך פירושים רבים ךו

      ירמיהו, 28/11/06 02:24

      הניכוס של היהדות האורתודוכסית הוא אבסורדי, התנ''ך לא שייך לכם ויש בו פסוקים לרוב, את חלקם לא אתה ולא עובדיה יוסף מסוגלים להבין (כי הם נכתבו לפני אלפי שנים), ופסוקים רבים סותרים פסוקים אחרים, כל בור ומסית (כמוך) מסוגל למצוא כמה פסוקים שמתאימים להשקפת עולמו, ואכן צריך להיות בור ורשע כדי לו להבין זאת, הפרופגנדה מהסוג הגרוע ביותר היא זו שאתה מפעיל ראשית כל על עצמך!

      הגב לתגובה זו

    • כמובן שלתגובתך אין קשר לתוכן, רק אסוציאציות

      מומו פוסל, 28/11/06 10:33

      פעם הבאה תנסה לקרוא גם את התוכן, זה לא מזיק לפני שמגיבים

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    יש סיבה אחת שבגללה מתנגדים להומוסקסואליות

    שפוי, 27/11/06 20:34

    אנשים פשוט מפחדים שגם הם הומואים.
    בגלל פנטזיות, או נסיון הומוסקסואלי קודם, יש נסיון להשתיק את הקולות, וזאת כדי להמנע מהפיתוי והפחד ש''אולי אני אהנה מזה''.
    כל המתנגדים הם בעצם הומואים בארון.

    הגב לתגובה זו

    • לא נכון. כי זה פשוט מגעיל. אני לא מתנגד

      הומופוב, 29/11/06 13:45

      ללסביות כי זה לא מגעיל.

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    ישנם,לדעתי,שלושה סוגי חטאים

    aviva, 27/11/06 20:27

    חטא דור המבול-גזל,ומין בשאינו מינו(הזאב היה הולך אצל הכלב),העונש-השמדה טוטאלית
    חטא דור הפלגה-אי קיום מצוות בין אדם למקום,חילוניות,אי דתיות,העונש-שפות שונות,עונש קל.
    אנשי סדום-רעים וחטאים עד מאד-שנאת הזר והתעללות מינית בו-מידת סדום-ענשם-מוות
    כלומר הדתיים בארץ המקיימים בד''כ מצוות בין אדם למקום,לא מקיימים''לא תעמוד על דם ריעיך'',ומחרימים את החילונים,הם,בעצם, דור המבול,והחילונים-דור הפלגה...

    הגב לתגובה זו

    • את טועה ובגדול

      חיים, 28/11/06 02:36

      יש במדינת ישראל חוק שנקרא '' אל תעמוד על דם רעיך'' אותו יזם מפד''ל. דווקא היה צריך לשכנע ח''כים חילוניים לקבל אותו. אצל דתיים מאד מקפידים על דיני בין אדם לחברו, דווקא חילונים פגעו קשות בבני אדם, ראי ערך גוש קטיף וטיפול במגורשים. ואפשר להוסיף עוד כהנה וכהנה.
      לענין מבול - נאמר בפירוש ששכחו את ה'. גם הליברליות ביחסי אישות הביאה עליהם מוות. חילונים די שכחו את ה'. ומה שקורה ביחסי אישות אצל חילונים זה דור המבול וסדום ועמורה ביחד.

      הגב לתגובה זו

      • לא תעמוד על דם רעיך=

        AVIVA, 28/11/06 14:02

        לא תעמוד על דם רעיך=אל תשלח את החילוני לעשות צבא בעוד אתה יושב לבטח בביתך על חשבונו
        ועוד תטיף לו מוסר על''פריצותו''....

        הגב לתגובה זו

        • די עם האגדות שלכם על דתיים

          חיים, 28/11/06 20:21

          אני שירתי בצבא, אני קצין ומשרת במילואים. כן באזרחות אני לובש חליפה ומגבעת ויש רבים כמוני. אז , ידידי, מה יש לך עוד להגיד, כדי להצדיק את עצמך?

          הגב לתגובה זו

          • שאתה שקרן

            מנחם, 29/11/06 00:32

            או שהתחרדת לא עלינו ח''ו
            או שלא שירתת בצבא ודאי שלא היית קצין

            הגב לתגובה זו

            • אתה פשוט אדם מגעיל

              חיים, 29/11/06 13:52

              אתה יודע מה? אני לא צריך אישור ממך, כדי דברי יהיו אמת. מה לעשות? נולדתי במשפחה חרדית בארה''ב, שעלו ארצה. שירתתי בצבא - עשיתי קורס קצינים, עשיתי שנת קבע. כרגע במילואים הגעתי לדרגת רס''ן - מ''פ בתפקיד. ואני חרדי מלידה. למדתי בישיבה ואח''כ באוניברסיטה במגביל לישיבה. הוסמכתי לרבנות ובשנה שעברה קיבלתי תואר דוקטור.
              אז לידע הכללי שלך - יש כזה זן בחברה החרדית, והוא לא קטן, שנקרא מודרן חרדי. תתאמץ לקבל ,שהדבר קיים. בזן הזה כולם כמעט משרתים בצבא. ועוד דבר הרבה מאד גברים חרדים, שעברו גיל 50 שירתו בצבא.

              הגב לתגובה זו

            • מודרן חרדי זה לא חרדי.

              AVIVA, 29/11/06 15:23

              חרדי ''עסלי'' לומד בכוילל,בטלן שאשתו מפרנסת אותו,צבא הוא כמובן לא עושה,ולדידו''מודרן חרדי'' הוא לא יהודי בכלל,הוא לא יתחתן בו,כשרותו אינה כשרות ותפילתו אינה תפילה,ואם רחמנא לצלן שירת בצבא,הרי לבטח התפקר ואכל פיגולים,בקיצור:שומר נפשו ירחק...

              הגב לתגובה זו

            • אני עד עצם הים הזה לומד חלקית בכוילל

              חיים, 29/11/06 16:56

              אף אחד ( חוץ מסאטמאר ונט''ק) לא חושב שאני אינו יהודי, אוכל נבלות וכו'. אף אחד בעולם החרדי לא מזלזל בי על שירותי בצבא ולימדי באוניברסיטה.אף אחד לא מחרים אותי על זה. חוץ מזה רוב העולם החרדי לומד חצי יום בכוילל וחצי יום עובד במקומות שונים ומשונים.
              הגב, יש רק מיעוט של מיעוט הקיצוני בעולם החרדי, שלא מחשבים חילונים ליהודים. הרוב המוחלט כן מחשבים ליהודים ולכן מנגד שיהודים יחללו קדשי ישראל.
              אז, כאמור, די עם הסריאוטיפים ושנאה הלא מבוססת.

              הגב לתגובה זו

            • מאד מאד הייתי רוצה להאמין שיש עוד צדיקים בסדום

              AVIVA, 29/11/06 19:41

              רק מה,אם תשאל ותתעניין ,יגידו לך ידידיך מהכולל ש''במקום שבעלי תשובה עומדים-צדיקים גמורים אינם עומדים'',למה? -בגלל הריח...
              כמה שתלמד בכוילל ,וכמה שתקיים תרי''ג,תמיד,אבל תמיד,ירננו אחרי גבך,ולו רק משום שאתה משתמש באינטרנ''ט המשוקץ רח''ל.וד''ל...
              לגבי,אם אכן עשית צבא,גדולה זכותך,ואם כב' גם לומד תורה,הלוואי וירבו כמותך בישראל!.זו הצורה הנכונה,לדעתי,להתנהג,חבל שאין מספיק אנשים מסוגך.

              הגב לתגובה זו

            • במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים עומדים

              חיים, 30/11/06 00:23

              כוונה בביטוי, כך יגיד כל אחד בכוילל, שזכותם של בעלי תשובה גדולה מצדיקים גמורים מלידתם. קל להיות צדיק גמור ותלמיד חכם, כאשר נולדת במשפחה כזאת, היית עטוף מינקות בתורה ומצוות וחברה של צדיקים, עמדה מול עיניך דוגמה אישית של אב ורב. קל להיות צדיק שאף פעם לא טעמת חטא. אך לאדם שטעם אחד וניצח אותו, היה הרבה יותר קשה והוא הצליח, לכן זכויותיו רבים יותר מצדיק מילדות.
              אני נולדתי במשפחה של ת''ח ומשכילים, אבי רב פרופ', אבות אבותי שלשלת רבנים מפוארת. הייתי עטוף מסביבי בתלמידי חכמים ואנשי אקדמיה. לי היה קל. אך יש לי חבר שחזר בתשובה והגיעה להישגים כמוני - לו יש זכות גדולה ממני. אני לא עומד במקום שהוא עומד בו, הוא גבוה פי כמה ממני.
              ב. בעולם החרדי יש הקפדה על לשון הרע, אז אף אחד לא מרנן מאחורי גבי. אני משוכנע בזה. בעולם החרדי מזמן משתמשים באינטרנט כשר, שחסום לאתרים לא צנועים, אלימים וכד'. יש גם טלוויזיה עם וידיאו או די וי די שבו רואים שיעורים של רבנים או ילדים רואים סרטים מצויירים על רש''י, בעלי התוספות ושאר גדולי שיראל.
              ג. את לא ראית בגדודים חרדים, כי הם לא הולכים בצבא עם חליפה/קאפוטה ומגבעת, אלא במדים עם כיפה שחורה. גם לא כל החרדים מזוקנים או מגדלים פאות. כאלה לא ראית? הוא נראה כמו עוד חייל דתי. אני זוכר בטירונות מתוך 14 אנשים באוהל, היינו 5 חרדים. 2 ליטאים, חב''דניק ו 2 ספרדים חרדיים.

              הגב לתגובה זו

          • מעניין....

            AVIVA, 29/11/06 14:10

            לא ראיתי עוד אף פעם בגדוד חרדים מגאולה או חרדים מבני ברק
            על שכמותם נאמר ''דמם סמוק טפי''...

            הגב לתגובה זו

  • 8.

    כלומר אם יש אונס לא נתלונן על רצח, ואם יש עושק לא נלין על שחיתות?

    אשת לוט, 27/11/06 20:19

    מה זה השטויות האלה?
    נכון, אנחנו במצב לא מי יודע מה מבחינת אור לגויים. אבל לטעון ש''בשביל נשים מעונות לא יצאו לרחובות'' זו דמגוגיה נמוכה. האם למר לאון לא מפריעה הפגיעה בעני ובאביון? ומדוע כבודו לא יצא לרחובות על זה?
    כל קהילה נלחמת על מה שמגדיר אותה כקהילה. הבעיות המשותפות לכולם - שילחמו כולם.
    אגב - עד היום משתמשים במושג ''מעשה סדום'' כי למרות שהכנסת האורחים המזופטת של סדום היתה מבזה גם סתם כך, הביטוי החזק ביותר של ההשפלה שהם רצו לגרום למלאכים היה ''נדעה אותם''.

    הגב לתגובה זו

    • בדיוק: ''ונדעה אותם''. נקודה. אשת חיל ולא אשת לוט. מלח? את סוכר. (ל''ת)

      מרוקאי עצבני-1, 27/11/06 21:04

      הגב לתגובה זו

    • פירוש ''מעשה סדום'' כאקט מיני מקורו בנצרות.

      זיפ, 27/11/06 23:32

      הפרשנות היהודית המקורית לחטאי סדום ועמורה היא פרשנות חברתית, לא מינית. הדגש על עניין המין בא מהנצרות. שנאמר - דע את דתך...

      הגב לתגובה זו

      • טעות

        לא מסדום, 28/11/06 23:00

        הכל סדום
        גם בא על הזכור וגם עושק

        הגב לתגובה זו

  • 7.

    הציבור החרדי עיקבי

    שייקה, 27/11/06 20:01

    כל המאמר אמת ויציב. אלא שמעולם הציבור החרדי לא נזעק לתקן את הציבוריות הישראלית, אלא רק עוולות שפוגעות בו ישירות כגון מצעד הומואים ליד הבית.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    such an excellent article.thank you (ל''ת)

    tal, 27/11/06 19:57

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    סוף סוף מישהו

    והמישהו הזה, 27/11/06 19:57

    כל הכבוד לאודי ליאון על הבהירות המחשבתית, העומק והאומץ.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    סוף סוף דברים לעניין !

    אזרחית, 27/11/06 19:54

    תודה לך על שהחזרת שפיות כלשהי לעולם.

    הגב לתגובה זו

    • ולצערנו דוקא מאמר זה הוא היוצא דופן בהתייחסות

      אביהו, 28/11/06 10:35

      בתקשורת מכל הגוונים.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    מסלף את התורה על-סמך הרהורי ליבו (ל''ת)

    ד''ר א''י כהן, 27/11/06 19:51

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    אודי אתה לא מבין.

    שלומי, 27/11/06 19:50

    זה בדיוק העניין של סדום ושל הנטייה החד מינית. חוסר היכולת לצאת מעצמך ומנטיותיך ורצון לחיות את החיים בלי מאמץ ובזרימה איך שאתה. ועל גבי זה חוסר היכולת לצאת אל השונה ממך (גבר אל אישה או אישה אל גבר) והתרכזות רק במה שקרוב ומוכר. ויותר מזה, סדום ייתה עיר של שפע, כולה משקה. הם חשבו שהם הצליחו ליצור גן עדן עלי אדמות אך העןלם לא היה במדרגתם והיה רחוק מלהגיע לשפע הזה בעוד שלהם לא היה איכפת הם חשבו שהם מושלמים וזה היה מספיק להם. מכאן גם לא היה להם צורך בהבאת ילדים לעולם ונפוצה הנטייה החד מינית. כך שזה הכל עניין אחד והבעיה המינית היא הבסיס שממנו כל הקילקולים באים.

    הגב לתגובה זו

    • שניכם צודקים

      התמונה הגדולה, 28/11/06 08:26

      נכון הנטיות המיניות קשורות לחטאים האחרים של אנשי סדום - אבל זה השאלה של מה בא קודם התרנגולת או הביצה....
      אולי ההשפעה זה דו כווני- וגם כך היום
      אבל יכוליות שהפתרון הוא גם יכול להיות דו כווני- להחליף אכפטיות חברתית וצדק אמיתי במקום האנוכיות
      השחיתות,החומרנות וכוי של היום גם יעזור לבנות מחדש ערכי המשפחה...

      הגב לתגובה זו

    • לשיטתך המעננינת

      קוקו, 28/11/06 10:39

      יש לאתגר את ההטרו סקסואלים בחד מיניות - כדי לאתגר את ''חוסר היכולת לצאת מעצמך ומנטיותיך ורצון לחיות את החיים בלי מאמץ ובזרימה איך שאתה. האם אתה מוכן לאתגר האמיתי ?

      הגב לתגובה זו

      • דמגוגיה זולה.

        שלומי, 28/11/06 14:43

        אם מותר לדבר על טבעיות בעולם פוסט מודרני ומובנה, אז אין מי שיחלוק שהמצב הטבעי של האדם הוא קשר בין מינים שונים. זה הקשר המפרה שביכולתו גם להביא חיים וזה גם האתגר (במובן של הפריה אינטלקטואלית, רגשית ומהותית). להטרו יש את האתגר הממשי והאמיתי שביסוד הבריאה כולה וזה סוד הזיווג בין זכר ונקבה.

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    פשוט נפלא (ל''ת)

    יואל, 27/11/06 19:06

    הגב לתגובה זו

    • עיקרון הסדומיות להבנתי:לא החומרה(באכיפה),אלא קבלתה כחוקית/לגיטימית (ל''ת)

      בחברתינוILנסיגה, 28/11/06 17:40

      הגב לתגובה זו