• 20.

    המוסריות יתר סירסה את חיל האוויר כמו את שאר הצבא

    שי, 27/11/06 08:38

    ראינו את ה''אפקטיביות '' של חיל האוויר במלחמה האחרונה.

    חיל האוויר לא הוריד אפילו ברבע אחוז את כמות הירי על ישראל.

    לוחמי הקרקע סיכנו את חייהם והאזרחים בעורף שילמו בחייהם בגלל הסרבנות האפורה. טייסים לא הפציצו מבנים שהיו בהם משגרים כדי לא לסכן אזרחים לבנונים.

    מיתר להחזיק ציוד צבאי מתוחכם ויקר אם חסר אומץ ונחישות להפעילו.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    יש לצה''ל כסף לזהב?

    אזרח מן השורה, 27/11/06 08:20

    או שלחיל האוויר יש מקורות מימון אחרים?
    הוקרה אולי כן - אבל לא על חשבוני!

    הגב לתגובה זו

    • נו באמת...

      עע, 27/11/06 18:08

      נו באמת... אלו כנפיים סימליות, מוזהבות, לא מזהב טהור...

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    גם חי''א השתתף במלחמות ישראל , יופי (ל''ת)

    אזרח, 27/11/06 08:10

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    לפי מה שכתוב

    פקק תנועה, 27/11/06 07:56

    בכתבה זו .מחדלים איומיום היו קימים כבר אז אז מה אתם רוצים.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    כנראה שלטייסים חסרה הפרספקטיבה של כוחות הקרקע.

    לוחם במילואים, 27/11/06 07:54

    אני שמח שאתם אוהבים את חלוץ , אבל כנראה שגם לכם חסרה הפרספקטיבה של כוחות הקרקע. חלוץ היה צריך להורות על כניסת כוחות הקרקע ביום ה10 של הלחימה, התפיסה השגויה שאפשר לפתור הכול מהאויר, עלתה לנו בהרתעה הצבאית, בשליטה בשטח. ועוד נשלם מחיר כבד על כך. זה שאתם חברים שלו זה לא אומר שאתם צריכים להגן עליו בכל מחיר , חלוץ לא מתאים להיות רמטכ''ל, לא מבחינה צבאית ולא מבחינה אישית (ראו מבט שני על התייחסותו לאנשים שהביאו את הטרנג'ר לאיתור מנהרות)

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    הצבא הרקוב הזה טוב בסמלים וגרוע במלחמה

    ארז, 27/11/06 07:40

    הצבא הרקוב הזה ובראשו חיל האוויר חובב הטקסים, הדאווין, בזבוזי הכסף והשאוי-אוף טוב בשטויות האלה. לנוכח המלחמה האחרונה שהיתה השפלה אחת גדולה הייתי מוריד קצת פרופיל בטקסים המגוחכים האלה של הצניחות של ותיקי הצנחנים והענקת עוד כנפיים לותיקי הטייסים וכל השטויות האלה והייתי מתמקד בלהיות מוכן למלחמה הבאה. פשוט ביזיון !

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    בין שמים וארץ

    דייקני, 27/11/06 07:24

    אם זכרוני אינו מטעני ,
    אזי שכחתם משום מה לציין שאסף בן-נון נטש את מטוסו במלחמת יום הכיפורים , על גבול ישראל - סוריה ,
    ורק במקרה הוא ניצל ע''י חיילים שלנו שהקדימו את הסורים במרוץ לחילוצו.ודרך אגב , אחיו הבכור היה האלוף האגדי יוחאי בן-נון ז''ל, מפקד חיל הים ובעל עיטור ''גיבור ישראל''.

    הגב לתגובה זו

    • תיקון טעות. אחיו הוא אביהו בן נון, לשעבר מח''א (ל''ת)

      דייקני יותר, 27/11/06 07:35

      הגב לתגובה זו

      • ל''מתקן'' - אתה טועה, אחיו הוא יוחאי בן-נון (ל''ת)

        ארז, 27/11/06 08:18

        הגב לתגובה זו

        • דייקני- השתיקה יפה לך (ל''ת)

          דוד, 27/11/06 18:58

          הגב לתגובה זו

      • דייקני יותר - אתה טמבל

        דייקני, 27/11/06 08:29

        אסף בן-נון הוא אחיו של יוחאי (ולא של אביהו), וכשלא יודעים , שותקים, אחרת מתגלה בורותך ברבים . אתה הבנת את זה ?? חוששתני שלא.

        הגב לתגובה זו

  • 13.

    את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק (ל''ת)

    ש.י., 27/11/06 07:07

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    ממש מעניין תסבתא שלי , מהאיליטות האלה....

    שיעור באזרחות, 27/11/06 06:33

    ה ''מיוחדים'' יושבים לי על מכונות של 20 מליון דולר , עם הסטיק ביד , ומטיילים לי בשמים.
    כבר ראינו את המלחמה האחרונה . חוץ מלזרוק פצצות על ילדים , הרבה ממש כבר הם לא עושים.
    יש קבוצה בארץ , של איליטות שהתחביב שלהם זה מטוסים. ועל הגב של המדינה , קונים מטוסים ב20 מליון דולר לרווחתם והנאתם.
    קישקוש. לי כבר אין שום כבוד או איזו שהיא התפעלות מטייסים. בשבילי הם כמו כל עובד ציובר שסוחט את המדינה .
    המערכת הצבאית סוחטת את המדינה ופוגעת בנו . תבינו.
    כמה כספים נשפכים על אנשי קבע , וביחוד על חיל האוויר.
    בממשלה מאוד אוהבים הפרטה נכון , אז שיפריטו את הצבא.
    במקום לתת לכל מיני פקידות-קצינות בקבע משכורות של 10,000 שקל בחודש , על עבודת משרד. וגם נותנים להם ''כאילו'' לעבור תואר ראשון (ח''ל)

    הגב לתגובה זו

    • טפש. אתה חייב להם את החיים לך.

      ימני קיצוני, 27/11/06 07:10

      והם מצדם
      על כל השטויות שהיו ויש להם בראש
      היו מגש הכסף של המדינה
      ונהרגו בעשרות
      והסתכנו.
      נושיב אותך פעם במפלצת כזו שטסה 600 קשר ( 1100 קמ''ש) בגובה 100 רגל, לתקיפת איזו מטרה בסוריה, כאשר אם תכשל, יוציאו לך איזה קלשון של כפרי סורי מהגב.
      אני לא יודע איך אתה נראה
      אבל אני מוכן להתערב מה יהיה צבע הפנים שלך, בחוויה כזו.

      הגב לתגובה זו

    • אתה האחרון שיכול להעביר שיעורים באזרחות

      לוחם במילואים, 27/11/06 07:58

      הקינאה מדברת מתוך גרונך , והידע שלך בהיסטוריה שואף לאפס (מכיוון המינוס)
      חיל אויר עשה עבודה מעולה, רק היה צריך להכניס את כוחות הקרקע , אני יודע שלאנשי חייל האויר כולנו חייבים את חיינו , אבל לאחד כמוך שרוצה להעביר שיעורים באזרחות , אחד כמוך שלא עשה כלום למען המדינה, אני לא מבין איך אתה לא מתבייש להסתכל בראי?!

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    מדיניות הרת אסון

    שמואל פישר, 27/11/06 06:28

    מדיניות הרת אסון

    באוגוסט 1970, בעיצומה של מלחמת ההתשה בין ישראל למצרים, יזמה ארה''ב הפסקת אש שנודעה בשם ''תוכנית רוג'רס''. בחסות הפסקת האש שיקמו המצרים את מערך הטילים, חימשו ואימנו את צבאם ושלוש שנים מאוחר יותר פתחו, יחד עם סוריה, במלחמת יום הכיפורים.

    הפסקת האש שהוסכם עליה בין ישראל לחמאס תאפשר לפלשתינים להעשיר ולהגדיל את מאגר כלי הנשק שלהם, הן מנתיב ההברחה המופקר של ''ציר פילדלפי'', והן מייצור עצמי. התוצאה של מדיניות הרת אסון זו תהיה איום פלשתיני תמידי בהתלקחות צבאית, והפיכת ישובי הדרום לבני ערובה לסחטנות שלהם.

    במקום לבצע את מה שנדרש מבחינה צבאית: לתפוס מחדש את ''ציר פילדלפי'' ולהשתלט על מרחבי שיגור הטילים בצפון הרצועה, בחרה ממשלת ישראל במדיניות קצרת ראות שתביא בהמשך להתלקחות מסוכנת. במקום להתמודד עם הבעיה בחרה הממשלה בדרך שתאפשר לה בעתיד להמשיך במדיניות הנסיגות האהובה עליה ולהצדיק את מדיניות הויתורים והנטישה, שהרי אחרת – כך תטען הממשלה בעתיד – תהיה כאן התלקחות מסוכנת.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    אוסף התגובות כאן מלמד על פרצופה של המדינה

    ארז, 27/11/06 05:43

    לצד הכרת תודה והערכה יש כאן שנאה, חוסר פירגון, סגירת חשבונות (עם מי שבכלל לא קשור), השמצות, נאצות וכל מיני מרעין בישין.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    רק שלא יתנו גם לטייסים הסרבנים.

    צ______________, 27/11/06 04:59

    כדוגמאת יפתח ספקטור. למרות שאינני יודע מה הוותק שלו.

    הגב לתגובה זו

    • תן כבוד ליפתח ספקטור - סרבן או לא

      פוטוס, 27/11/06 05:44

      לרובנו יש עוד הרבה ללכת עד שנתקרב אליו, בניגוד לחלק גדול מהפלצנים שחתמו על ''מכתב הטייסים''. ספקטור זה ליגה אחרת, עם כל הכבוד.

      הגב לתגובה זו

      • מבחינתי אדם שתומך בטרור לא ראוי לשום כבוד !!! (ל''ת)

        צ______________, 27/11/06 08:54

        הגב לתגובה זו

  • 8.

    160 חיילים נהרגו סתם והזבלים האלה

    אור, 27/11/06 03:45

    מתעסקים בתפאורה שלהם. נבלות!

    הגב לתגובה זו

    • הם סיכנו את חייהם כל שירותם כדי שאתה תוכל לקרוא להם זבלים (ל''ת)

      אסי, 27/11/06 04:59

      הגב לתגובה זו

    • 8 אתה אור?אתה חושך!!! (ל''ת)

      אבא של טייס, 27/11/06 07:06

      הגב לתגובה זו

    • מגיב 8 - אצלנו בפלחה זבל זה לא קללה

      אבא של טייס, 27/11/06 07:41

      אבל ברצינות: כל בניי לוחמים, בן אחד טייס בכיר ויתר הבנים ביחידות מובחרות.
      להכליל, לימדה אותי אמי אסור!
      לו ידעת כמה הטייסים סיכנו את עצמם היית מתבייש במה שכתבת.
      כאשר הבנים שלנו בפעילות מבצעית אנחנו לא יודעים למי לדאוג יותר, לזה שטס או לאלה שעל הקרקע.
      לכן אני ממליץ לך, מגיב 8 הגב לעניין ואל תשתלח!

      הגב לתגובה זו

    • לאפס מ-8 אתה אומלל ואכול רגשי נחיתו

      אלברט אסרף, 27/11/06 19:09

      בטח היית אפסנאי או ש.ג. נכון ??

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    כמה שאתה צודק, יש שם הרבה מאד זבי חוטם.

    טורונטו, 27/11/06 00:09

    ישר כח לרמטכ''ל מחייל ירוק אבל ותיק.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    חלק גדול מהזכאים אינם בחיים

    סתם אחד, 26/11/06 23:59

    כמות התאונות בשנים הראשונות בחיל האויר היתה עצומה. חלק מהמטוסים היו גרוטאות, והרמה של צוותי האויר והקרקע, יחד עם ברדק בנוהלים ומבמשמעת, גבו את מחירם. אחרים נהרגו במלחמות. רשימה לא קטנה של אנשים טובים ומוכשרים, שאם היו איתנו, תרומתם היתה ניכרת.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    אסף בן נון

    יוסקה, 26/11/06 23:54

    החלק המרכזי בקריירה התעופתית שלו הוא היותו טייס ניסוי ראשי בתעשיה האוירית

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    שעמוס לפידות יילך להגן על הסרבנים, רק בזה הוא טוב (ל''ת)

    איכסה עליך, 26/11/06 23:52

    הגב לתגובה זו

    • הוא הגן עשרות שנים על החיים שלך, ילד טפש

      ישראלי, 27/11/06 04:13

      אני ימני ובוודאי נגד סרבנות אבל תן כבוד למי שבזכותם, בין השאר, אתה חי. מה אתה עשית בחיים שלך למען המדינה?

      הגב לתגובה זו

      • הוא כותב טוקבקים במעריב... מה? לא מספיק?

        אורן, 28/11/06 18:08

        הוא מגן על עם ישראל בעזרת הטוקבקים. בדיוק כמו שההתנחלות שהוא גר בה מצילה אותנו כל יום מחדש...

        הגב לתגובה זו

  • 3.

    תודה תודה תודה

    נוגח, 26/11/06 23:34

    על שנים רבות על דקות ארוכות על סיכון עצמי ועל הביטחון האישי .

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    לזה יש כסף,אבל לכנפי צניחה לצנחנים אין ?!? (ל''ת)

    לוחם יבשה מיל., 26/11/06 23:13

    הגב לתגובה זו

    • מה הקשר, טמבל? (ל''ת)

      ניר, 27/11/06 04:13

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    כנפי מלאכים מגיע להם.הצילו את המדינה כשכולם כבר התיאשו. (ל''ת)

    אבא של טייס, 26/11/06 22:54

    הגב לתגובה זו

    • תירגע חביבי, אל תגזים

      ראי, 27/11/06 05:45

      טוב שאתה גאה בבן הטייס, אבל יש עוד כמה במדינה הזאת שהצילו ועזרו כשאחרים התייאשו. אל תעשה מהם מלאכים, כי הם לא, ויש עוד הרבה טובים וחשובים כמוהם. יום נעים.

      הגב לתגובה זו

      • ראי, אתה איש מסכן...פשוט לרחם עליך

        אורן, 28/11/06 18:07

        מה פסול במה שהוא אומר?
        למה אתה חושב שפירגון זה משהו רע?
        מה זה משנה שיש עוד אנשים טובים שעזרו? מישהו אמר שלא?
        אתה פשוט אומלל...

        הגב לתגובה זו

        • אתה חירש, עיוור או טיפש?

          ראי, 10/12/06 00:49

          אני אמרתי שיש פסול במה שהוא אמר? אמרתי שלא צריך להגזים ולעשות מהם כאילו הם היחידים ש''הצילו את המדינה'', כי הם לא. אפילו אם אתה אחד מהם, או שלא. תלמד לקרוא לפני שאתה מוציא את התסכולים שלך, ותירגע גם אתה, חביבי, ויום נעים גם לך.

          הגב לתגובה זו