• 30.

    נכון, אבל...

    רמי, 09/12/06 14:22

    נכון, יש סתירה פנימית בפרסומת, אבל מה פתאום אתה 'נטפל' לצבר? מהבנק שדואג לכסף של אנשים באמת עושה זאת? האם זה לא חוצה את מרבית הפרסומות?
    ואגב, מבחינה פרסומית, צבר נותנת בראש לאחלה. כבר שנים שאחלה עושה פרסומות לחומוס כאילו היה מוצר של בית מרקחת, ואילו צבר מחברת בפרסומותיה את החומוס למקורותיו.
    האהבה, המזרחיות, הסחבקיות - כולם יוצרים מסר קוהרנטי אשר מתחבר למקום המדויק שקובע אצלנו אם נקנה חומוס ואיזה.

  • 29.

    אפרופו צבר...

    אורי, 08/12/06 18:39

    השיח הקוצני שהפך לסמל ''הישראלי'' הובא לארץ ישראל במאה ה-19מדרום אמריקה דווקא ע''י פלשתנאים ומשוכות הצבר הפכו לפריט חובה בכל כפר ערבי, הכפרים נמחקו מזמן אבל משוכות הצבר עדיין קיימות....

    • במאה ה- 19 לא היו ''פלסטינים'' זו המצאה חדשה

      גם כן אורי, 10/12/06 15:10

      והצבר אכן הובא ממרכז אמריקה כמו כל הקקטוסים האכילים אננס פיטיה ועוד.

  • 28.

    עדיף חומוס צבר בעשר שקל מחומוסיה תל אביבית פלצנית ב 40 שקל ! (ל''ת)

    שרון, 07/12/06 15:17

  • 27.

    זמן הפרסומות

    מישקה פופר, 06/12/06 13:30

    זמן הפרסומות הוא הזמן המתאים ללכת לשירותים, לצאת עם הכלב, להכין כריך או סתם לקרוא עיתון.
    גודש הפרסומות גובל בשטיפת מוח ולכן רצוי ביותר להמנע מהן ואז התוכן באמת לא חשוב...

  • 26.

    מלח לימון מסוכן לבריאות

    סובחי, 03/12/06 09:21

    חייבים ליצר חומוס עם לימון טבעי

  • 25.

    זאת פרסומת מלפני שנה!

    יפתח, 03/12/06 02:00

    אלוהים, לפחות תבקר פרסומות עכשוויות! אם היית שם לב למתרחש במרקע, היית יודע שזאת פרסומת ישנה שזכתה לתוספת מדיה והוחזרה למסך. אל תעשה פדיחות.

  • 24.

    חכם, עמוק ופשוט להבנה!!

    לימור, 02/12/06 23:04

    חכם, עמוק ופשוט להבנה!!

    כיף שיש מישהו בתעשייה הזו שאומר את האמת!!

  • 23.

    מגיע דירוג יותר גבוה

    א., 02/12/06 00:49

    פרסום מושקע שנחמד לראותו.
    אלפר משבח למעשה אבל מדרג נמוך.
    הרי מה הנשאר בזכרון הצופה אינו העניין האם החומוס ישראלי במקורו
    אלא האפקט הויזואלי והמנגינה .
    - כפרסום אני חושב שפגע במטרה.
    העניין הרציני יותר האם יש אמת בפרסום- בכך אלפר צודק, שהייצור
    הוא תעשייתי ולא כפי שמתואר
    בסרטון המעין נוסטלגי.

  • 22.

    יו רוגל אתה מדהים.....

    גלית, 29/11/06 11:46

    סוף סוף ביקורת מאדם איכותי...
    מעניין מאוד..
    אני מחכה לטור שלך

  • 21.

    מסכים על הפוך

    אודי, 27/11/06 23:37

    חומוס צבר, ובכלל מוצרי צבר מצליחים לא בגלל הפרסומת, אלא למרות הפרסומות האחרונות, ובעיקר מכיוון שהטעם שלהם הוא שונה, והרבה פחות ''תעשייתי'' מהמתחרה המוביל לפני כן - הפוך מהנטען בכתבה, וכנראה שהכותב לא טעם את המוצרים.
    עם זאת, ולדעתי הפרסומת הנ''ל היא נלעגת, רדודה, סטריאוטיפית ומרחיקה - ויוצרת דימוי של מוצר מתנשא (אצלנו עושים אותו באהבה, לא כמו אצלכם..נו נו נו) שמתימר אולי לקרוץ לאיזה שהוא מכנה משותף נמוך, אולם עושה זאת בחוסר כישרון מופגן היוצר ניכור אצל הצופה הממוצע.
    קל לקטול אבל ניתן גם להציף כמה הצעות ''בונות''. איזה פרסומות כן ניתן לעשות ושיהיו יעילות יותר - בכיוון הזה? לדוגמא - משפחה ישראלית המארחת ''בני דודים'' ומגישה להם, להפתעתם מוצרים איכותיים, תוך שרתיעתם הופכת לתיאבון בריא; ערב ששי, קבלת שבת (אפשר לשמוע את יהורם גאון שר ''בית אבי יושב אל השולחן..) וחומוס ירושלמי - כמו בבית אבא וכו'.

  • 20.

    אתם פשוט אנשים דוחים

    שירה, 27/11/06 16:47

    מה הקשר בין הביקורת לתמונה ולמה אתם נטפלים לדברים הלא חשובים וכותבים בוולגריות דוחה?
    אלפר כתב ביקורת מנומקת, אתם יכולים להסכים אתם יכולים לא אבל להגיד עליו דברים לא מבוססים שאין להם שום קשר למה שהוא כתב זו סתם טיפשות וזה בעיקר דוחה.

  • 19.

    בוקר טוב מיסטר אלפר

    דוד, 27/11/06 13:25

    ממתי יש אמת בפרסום? כל המטרה היא לשווק תדמית ולא להציג מציאות.
    לידיעתך.

  • 18.

    אלפר זקנותך מעליבה את צעירותך. מסתבר שגם אינטליגנט יכול לצאת אדיוט (ל''ת)

    מבין גם בכימיה?, 26/11/06 12:28

  • 17.

    הכי צודק בעולם. אין על הביקורות שלו.

    ורד, 26/11/06 12:05

    תפסיקו לשנוא את רוגל רק בגלל שהוא צודק, כל כך צודק.
    הפרסומת מנסה למכור אשליה שגדולה מהמוצר בכמה מידות.

  • 16.

    מפגע אקולוגי

    ידידותית לסביבה, 26/11/06 11:26

    תגידו התמונה של אלפר הכרחית?
    מאז שתמונתו החלה להופיע כאן אני נמנעת ככל האפשר להכנס ל''ברנז'ה''
    הוא ממש מפגע אקולוגי, מעכיר אווירה.

  • 15.

    אלפר, אין לך מה לעשות? לבקר פרסומות? (ל''ת)

    חיים, 24/11/06 22:08

  • 14.

    לך ללמוד פרסום!

    ירון, 24/11/06 11:17

    הפרסומת של צבר היא פרסומת עתיקה! זה הגל השני שלה או בשפה שגם מלומד כמוך (שאין לו מושג בפרסום) יבין: זאת הפעם השניה שהיא עולה לאויר!
    לך ללמוד שיעור אחד בשיווק או פרסום לפני שאתה מעביר ביקורת!
    כי בבסיסה של כל אסטרטגיה פרסומית יש הבטחה שהיא לרוב מוגזמת! ושיקרית! אז מה לעזזל אתה מחדש כאן?

    • האלו? יש וטרינר באולם? (ל''ת)

      דוקטור ספוק, 27/11/06 21:19

    • האיזון העדין

      M, 04/12/06 03:15

      כל פרסומת היא מוגזמת ושקרית במהותה, ואז השאלה על יעילות הפרסומת היא בדיוק השאלה עד כמה חשופה ההגזמה לעין כל . ההצלחה של פרסומת תיתכן רק כאשר ההגזמה אינה עולה באופן מיידי למודעות הצופים.
      לקרוא למוצרים הכי מעובדים בשוק בשם היומרני ''טבעול'' זאת הברקה שיווקית כל עוד אנשים אינם מודעים לפער. כך גם בכל מקרה אחר כולל צבר. מה שהמבקר טוען ובצדק, לטעמי, שהפרסומת לחומוס צבר יוצרת פער שהוא כל כך גדול ובלתי נסבל, עד שהוא נחשף ועולה בתודעת הצופים.
      אני מסכים. זוהי פרסומת גרועה והסיבה היחידה שצבר נמכר היא שהמוצר טוב יחסית, כלומר למרות הפרסום ולא בגללו.

      ואגב, החומוס התעשייתי הטוב ביותר הוא לא צבר אלא ''חומוס מסעדות'' של ''רמי לוי''

  • 13.

    די עם ביקורת פרסומות- אתה פשוט לא פוגע. חבל (ל''ת)

    אורי, 24/11/06 00:19

  • 12.

    הגיע הזמן להבין שהחומוס אינו רק ישראלי ויש צורך להכיר ....

    אופנהיימר, 23/11/06 18:05

    ...בזכויות של הערבים ולשאוף לדו קיום על חורבות ישראל.

  • 11.

    מבקר פרסום בדימוס

    ..., 23/11/06 11:01

    נחמד ומרענן לקרוא אותך. אני חושב שהניסיון שלך אמיץ ואתה בסך הכל מעניק זוית משעשעת על הדברים. במישור המקצועי ניכר שאתה לא בקיא בטרימינולוגיה ולכן כדאי שתקרא את גרפילד מהאד אייג' שיכול לעזור לך לנווט בצורה טובה יותר.

  • 10.

    הפרסומת איננה חדשה. ולא יזיק אם תדייק

    אקזוטיקה של גזע, 21/11/06 14:06

    לא מדובר בשום דבר חדש, הפרסומת רצה כמעט שנה. בוקר טוב אדוני. וחוץ מזה, קצת כבוד לטקסט הטלוויזיוני, קצת בקיאות: לא עגלון ובלבוסטה, יש להם שמות ויחוס ופנים: אישוני הכבאי, ויוני ואמא של יוני (רחל אטאס המופלאה, אודליה מטלון עושה יופי של מחווה), רק חסר ג'נגו, וששון מזרחי.
    נדמה לי שרוגל בעצמו סובל מאיזו אאורת אשכנזיות פוסט-סטרוקטורליסטית או משהו כזה.

  • 9.

    תגובה לרוגל

    סתם אחד, 21/11/06 12:37

    תראה, הדברים שאתה אומר נכונים אבל למה לשפוט את הפרסומת במונחים האלה? האם אתה באמת חושב שצבר שם לו לתחרות את החומוסיות האותנתיות ממזרח ירושלים? ברור שלא!!! מי שנוסע למזרח ירושלים בשביל החומוס שלו ימשיך לסוע למזרח ירושלים, אבל כשהוא יעבור ליד המקרר באי אם פי אם הקרוב למקום מגוריו, הוא יזכר בפרסומת. לדעתי מבין כל החומוסים התעשייתיים לצבר יש את התשובה הפרסומית הנכונה. ועוד דבר, מה שאתה אומר זה קצת כמו להגיד שמילקי שם לעצמו גול עצמי. הרי שאנחנו אוכלים מילקי זה תמיד עם תחתונים בעמידה במטבח ולא באחוזה מפוארת עם סנדי בר ברקע. אז מה? אז מילקי מבצע התאבדות של המותג ? מישהו באמת חושב שאת המילקי מייצר קונדיטור צרפתי בעמק אלוואר? ושוב, ברור שלא!!!! אבל בחוויה וברוח של הפרסומת משהו מהפינוק הזה עובר... תחשוב על זה.

    • נהניתי מהתגובה שלך, סתם אחד נחמד (ל''ת)

      מית נמש, 29/11/06 02:38

  • 8.

    אין, האיש גאון... ואיך זה שאף אחד לא אמר את זה קודם? (ל''ת)

    מיטל, 21/11/06 12:11

  • 7.

    הביקורת נכונה וטובה, אבל מה לעשות, גם החומוס-הכי טוב. עובדה.---

    צורך רק צבר., 21/11/06 11:35

    אכלתי מספיק טעמים ורעלים משאר החנויות. אחת ולתמיד- רק צבר.
    ולא, אני לא מושתל כאן, פשוט כל כך אכלתי אותה מהטעמים האחרים שנמאס כבר, אז אני להוט לכתוב על זה.

  • 6.

    לא הבנת

    ג'ק שמידט, 21/11/06 11:26

    מטרת הפרסומת היא מיצוב מול המתחרים: חומוס אחלה. חומוס אחלה הוא הדבר הכי תעשייתי ונטול טעם שאי פעם התיימר להיות חומוס, מורגש בעליל שלא הושקעה בו טיפת אהבה, אלא פשוט רצון לייצר משו כל כך נטול טעם, שכל בןאדם יוכל לצרוך אותו, בין אוהב חומוס ובין אם לא...
    על כן מייצבים את המוצר חומוס צבר בתור יענו חומוס אותנטי ואמיתי, ויש להודות כי טעמו משובח יותר מהמתחרה האמור.
    על אף כל זאת ייאמר כי אני באופן אישי לא קונה חומוסים קנויים כאלה, כי ממלאים אותם בשמן צמחי מאיכות נמוכה, חומרי שימור וכיוב', ועדיף הרבה יותר לקנות גרגרים (יבשיםף, או קופסאות שימורים), לערבב עם טחינה שכמית מצויינת, ולקבל חומוס דליקטס משו משו.
    שייחנקו המפרסמים, תעשיית המזון וכל השאר. תחי הבריאות ועבודת הכפיים

    • נכון, גם אני לא קונה חומוס תעשייתי

      טלי, 21/11/06 13:22

      יש בו הרבה דברים ומעט מאד חומוס.

    • מדהים איך אנשים זנחו את חוש הטעם שלהם לחלוטין

      שי, 23/11/06 18:02

      ואוכלים את כל הזבל המזובל הזה.

  • 5.

    צבר באמת הכי טעימים מהחומוסים הקנויים (ל''ת)

    בינה, 21/11/06 10:41

  • 4.

    איזה כיף שיש ביקורת פרסומות אינטיליגנטית

    חגית, 21/11/06 10:37

    עם כל כך הרבה גיבובים ושטויות והתעסקות בתפל - כיף לקרוא ביקורת שמתייחסת לדבר האמיתי.

    • חביבתי , דברי על חומוס -לא על אינטילגנציה....

      רושקה, 23/11/06 18:03

      אולי בחומוס את מבינה יותר....

  • 3.

    ביקורת כותבים בתיעוב -או לא כותבים בכלל

    ג'אקו, 21/11/06 10:31

    זו כנראה הנחת היסוד של הלפר

  • 2.

    התחלתי לכתוב לרוגל תגובה

    ז'אק כהן, 21/11/06 09:51

    חשבתי להסביר למר אלפר את כל מה שהוא לא הבין אבל התחרטתי
    ברור שהוא לא יבין כלום אז למה לטרוח.
    הוא כנראה באמת לא מבין ולא יבין כלום.

  • 1.

    הנחות מרחיקות לכת - צופה שחושב..

    תנועת הצופים, 21/11/06 09:50

    ''..כל צופה שמצויד ביכולת לבצע דאבל-טייק ולחשוב'' טוען הלפר ,אומרת הפרסומת את ההיפך הגמור. אבל הלפר, הצופה הממוצע אינו מבקר פרסומות הוא רובץ מול הטלוויזיה ומשתדל לבזבז כמה שפחות אנרגיה ( וודאי אם מדובר על אנרגיה אינטלקטואלית). התשדיר שהוא רואה עובר עיבוד מחשבתי קל ביותר . הוא אינו עושה איזה גאשטאלט על התשדיר , הוא רואה אותו בין עשרקות תשדירים ופרומואים. ומה שנשאר בסוף התהליך הוא שזה תשדיר חביב ועליז ושכנראה משקיעים (עושים באהבה) בהכנת החומוס של צבר. וזה גם בסדר.
    אני נותן לזה יותר כוכבים.

    • צודק! (ל''ת)

      מי מתעמק, 05/12/06 06:46