• 40.

    סופ סופ מישהי

    שרית- יישר כח!, 26/11/06 09:00

    שמעיזה לדבר על הדברים!
    מי שרוצה לדמיין מה קורה מתחת לחיתול הבד המכסה את המניקה כהלכה- יכול גם לדמיין מה מסתתר מתחת לכיסוי הראש שלה, או מתחת לבגדים.
    זבש''ו.
    הילד שלי לא צריך לסבול בגלל סוטים שכאלה.

  • 39.

    התפשטות להניק הינה מעשה מגונה

    דן, 22/11/06 16:18

    לפי דיני העונשין מדובר בעבירה פלילית ועל ציבור שומרי החוק במדינתנו כלומר הנשים בעצמן מחוייבות להתרעם על הפרת החוק.
    יש להתריע ולשלוח לכלא נשים שמנצלות את העובדה שהן בהיריון לבצע את העבירה. אי ידיעת החוק אינה פוטרת מעונש כידוע. לדעתי נושבת רוח רעה פמיניסטית ממעשים אלו ושומה עלינו לעמוד ניצב נוכח המעשים המגונים הללו. איפה משטרת ישראל?

  • 38.

    תקראו-כי אני בכיתי!

    אמא-סבתא מגורשת, 22/11/06 14:00

    קראתי את מס' 17. היא כתבה על חוויה שחוותה בגוש קטיף. אני קראתי ובכיתי. אני קראתי וכתבתי תגובה.
    אני אוהבת את גוש קטיף, מתגעגעת נורא ומתפללת כל הזמן לזכות לחזור.
    מה שכתבה 17, זה רק קמצוץ מן האיכויות המדהימות שהיו בגוש והתעצמו תוך כדי המאבק הכל כך צודק שלנו.
    כן. זה נשמע כאילו מיותר ולא שייך. אז תדעו, אני את אהבתי וגעגועי לגוש מפזרת בכל מקום אפשרי. לידיעתכם!

    • לאמא-סבתא

      מיכל, 22/11/06 15:38

      אני מתפללת עבורכם שתזכו לחזור הביתה במהרה בימינו.
      אמן.

      • לאמא -סבתא--נגרש אותך מכל התנחלות

        רמי הרשע, 22/11/06 15:52

        ארורה בה תגורי

        • רמי ארור אתה ושכמותך אומלל

          נדב, 22/11/06 16:09

          לך תצטרף לחללי אל אקצא עוכר ישראל

        • לרמי

          אמא-סבתא מגורשת, 22/11/06 18:19

          למה רמי?
          למה אתה כל כך כועס?
          אולי כשיהיו לך נכדים תזכה להיות יותר רך...

      • תודה!

        אמא-סבתא מגורשת, 22/11/06 18:17

        תודה, מיכל.

  • 37.

    זוהי אגנדה פמיניסטית, מריצים כאן אגנדה פמיניסטית שנשים דתיות נפלו

    אהובה, 22/11/06 13:55

    ברשתה בשוגג או במכוון. זוהי אידיאולוגיה ולא בעיה מעשית פשוטה.

    הראיה, אתמול היו הפגנות מתריסות של נשים מיניקות בשדות תעופה בארה''ב שאורגנו עי ארגוני הנשים.

    נא להיות מודעים למקור הבעיה - הפמניסטיות שהשתלטו על הרחוב הדתי.

  • 36.

    מדובר בהתערטלות בפומבי שמזמינה

    רחל יעלון, 22/11/06 11:31

    אונס ומעשה מגונים למיניהם

    • את חולה, חולה מאוד (ל''ת)

      יעל, 22/11/06 14:28

    • איזו התערטלות?

      בנצי האדום, 22/11/06 14:43

      אמא מיניקה עטופה בשמיכה - התערטלות.
      ביקיני חושפני - אופנתיות.

      הנקה בציבור מביאה לאונס ומעשים מגונים?

      איך עונים לתגובה כל כך מטומטמת?

      הרמתי ידיים.

      • דפקט הנקה מגרה יצרנו ונשים נאנסות

        אלי, 22/11/06 16:06

        קצת היקש לוגי לא היה מזיק לך אבל לפי הכינוי שלך האידיוטיזם טבוע בך עד בלי די, אתה מרים ידיים חחח חסר חיים שיושב מול האינטרנט ומלהג.

  • 35.

    לדעתי את טועה

    תמי, 22/11/06 09:39

    עצם ההנקה בציבור היא אקט, בוא נגיד, פרובוקטיבי במקצת.
    אני יכולה להבין אותך בתור אמא, אך לא להסכים עם המעשה.
    לעצם הענין - צריך באמת למצוא פתרונות מעשיים לבעיה, אך להניק במקום ציבורי, אפילו את מכוסה לגמרי, זה לא מעשה שאמור להקנות תדמית אמיתית לאם יהודיה.

    • עדיף לדחוף לתינוק אבקה מסריחה מקופסא

      בנצי האדום, 22/11/06 14:40

      זה הרבה יותר יהודי.

      • כל הכבוד בנצי! (ל''ת)

        נעמה, 22/11/06 15:40

  • 34.

    נשים שמניקות בפומבי אינן מתחשבות

    המיישם, 22/11/06 07:17

    ברגשות הציבור ואני גבר מת''א למה אני צריך לראות ציצים בכל מקום? בהחלט יש מקום לחוקק תקנה לחוק העזר העירוני להטיל קנס בסך 500 ש''ח לפחות על אשה שעושה זאת על מנת להרתיע אחרות. לנשים יש חוצפה לחשוף דדיהן בכל מקום שהן רוצות ואם גבר היה מוציא את איבר מינו היה נעצר מזמן. נמאס כבר מהכפיה הנשית הפמיניסטית שמפילה בנו חללים. אישית אני נגעל מנשים שעושות פעולה כזאת בפרהסיה.
    עכשיו אתן מבינות למה גברים לא ממהרים להתחתן? כי כולכן שורה תותונה נפקניות מופקרות.

    • צבוע מפגר

      בנצי האדום, 22/11/06 09:42

      נמאס לך לראות ציצים?
      בתל-אביב?
      איפה שכל הבחורות (תהיינה בריאות) מסתובבות חצי-עירומות?
      ודוקא אישה מיניקה בצנעה מפריעה לך?

      עשה טובה, אל תתחתן. עוד עלולים להיות לך ילדים, רחמנא ליצלן.

      • בנצי אתה זקוק לטיפול נפשי

        ההוא מלמעלה, 22/11/06 16:08

        לא הבנת את התגובה שלי כנראה מסובך מידי בשבילך. לך תראה כדורגל. אני מדבר במילים רעיוניות שבור כמוך אינו מסוגל לקלוטן. וכן, נשים מניקות הן רעה חולה שיש למנוע.

        • ''נשים מניקות הן רעה חולה שיש למנוע''

          בנצי האדום, 23/11/06 17:32

          חיי שכך כתוב בתגובה שמעלי.

          להלן רשימה (חלקית) של אנשים שאמא שלהם היתה ''רעה חולה'':
          יצחק אבינו, יעקב אבינו, כל השבטים, משה רבנו, שאול המלך, דוד המלך, אליהו הנביא, יהושפט, חזקיהו, ישעיה, ירמיה, יחזקאל, תרי-עשר, עזרא ונחמיה, שמעון הצדיק, יהודה המקבי, וזה עוד לפני תנאים ואמוראים.

          אתה, לעומת זאת, כנראה קיבלת רמדיה.

    • מעניין מאוד

      מיכל, 22/11/06 10:12

      כנראה שמודעות פרסומת ענקיות בהן חושפת דוגמנית פעוטה בת 14 + את איבריה המוצנעים תמורת תשלום - לא מביכה אותך.
      זה לא פוגע ברגשות הציבור לראות פרסומת לגי'נס בה עומד זוג חצי עירום ומבצע את מעשיו לעיני העוברים והשבים.
      זה בסדר גמור.
      אולי אפילו יש בזה מימד אומנותי.

      אבל אישה מיניקה? שלובשת חולצה ומכסה הכל? זה מאוד מביך ופוגע.
      מופקר ונפקני.
      אין ספק.


    • כבר אמרו לך ללכת זקוף?

      שירה, 22/11/06 10:16

      כי האיי.קיו נוזל לך מהאוזניים.
      הכותבת מדברת על מניקות שמכסות את עצמן ולא על ''נשים שיש להן חוצפה לחשוף דדיהן בכל מקום''. קצת הבנת הנקרא...

    • אתה צודק-גם ההלכה אוסרת זאת! (ל''ת)

      הרבנית חנה כץ, 22/11/06 11:30

  • 33.

    חוצפה, חוצפה, חוצפה

    פייגל'ה, 22/11/06 05:42

    אני קוראת ובא לי לבכות. מי יעיז לומר לי משהו כשאני מניקה את תינוקי? ולא משנה היכן זה. הנקת תינוק זה דבר קדוש, זה דבר נעלה, מדהים. בארה''ב מניסיוני אין שום בעיה עם זה ואפשר להניק בכל מקום.

    אבל בשירותים?!?!? חס ושלום.
    צריך חקיקה וצריך חדרי הנקה אבל מעל הכל, צריך אמונה ושמחה במעשה המדהים הזה וצריך פה גדול ללענות לכל מציצן/ית שדוחפים את אפם למקום לא להם.
    חוצפה.

  • 32.

    בקבוץ הדתי שלי היתה מישהי לפני שנים

    קיבוצניקית, 21/11/06 23:45

    שהיניקה בזמן שהעבירה שיעור בפרשת השבוע (כמובן שלא ראו כלום). נו אז מה? ואנא מכן מיניקות, זכרו שמתחת לכיסוי הבד ישנו תינוק שעם האוכל צריך גם לנשום.

  • 31.

    הנקה היא פעולה צנועה!

    אני מניקה, 21/11/06 20:48

    פעם, אסור היה להגיד שאישה היא בהריון. היא היתה ב'מצב'. שלא חלילה יהיה מישהו נבוך כשהוא יחשוב איך זה קרה לה.
    באמת נורא ואיום להניק תינוק מתחת לשמיכה כשכולי מכוסה.
    מישהו עוד ידע מה אני עושה שם.
    מישהו, עוד יזכר בכך שיש לי גוף של אישה.
    מתחת לחולצה.
    גוועלד!!!

    אין לי בעיה אם מי שזה מביך אותו. כל אחד והשגעונות שלו.
    אם הוא יצא מן החדר כשאני מניקה, אני מבטיחה לא להיעלב.
    אבל בין האופציות, שהוא ילך החוצה (ויסתובב חופשי שם כאות נפשו),
    או שאני אגרר בחדר קטנטן (אם יש כזה), עם תינוק בן יומו ושלושה זאטוטים שאני צריכה להשגיח עליהם תוך כדי,
    האפשרות הראשונה נראית לי עדיפה.

    בילד הראשון בקושי יצאתי מהבית, בילד השני ניסיתי לתמרן יציאות, ובכל פעם הייתי מתוסכלת.
    לא פשוט להגיע לאירוע ולבלות את רובו בשירותים.
    בילד השלישי החלטתי שדי. אם אני לא אניק בחוץ, אני לא אחזיק מעמד.
    אין שום, אבל שום בעיה הלכתית עם להניק בפומבי מכוסה בשמיכה. הבעיה היחידה היא הקונוטציה. מה שעובר בראש של האנשים. אז תתבגרו. לא חייבים לחשוב מה עושה זוג שסוגר את הדלת, ואיך קרה שהאישה בהריון.

    ומי שעדיין קשה לו - יכבד ויפרוש הצידה.
    הוא ולא האישה היולדת.
    (עד היום אני מצירה על כך שפשוט לא נכחתי בברית של בני בכורי. בילד הרביעי ב''ה כבר היה לי שכל).

    אתם מוזמנים לעיין בתשובותיו של הרב אלנקווה במורשת בנושא זה.
    אפילו המתנגדים מסכימים ש'פעם זה היה מקובל'. אם כן - יחזור נא ויהיה מקובל.
    זה תלוי רק בנו.
    עובדה היא שיש מקומות שבהם זה רגיל לגמרי, ולכן לא מפריע לאף גבר.

    הכל כמובן מתייחס להנקה מכוסה!

  • 30.

    בקשה תכתבי עוד מאמרים

    המשיכי לככתוב, 21/11/06 20:13

    כתבה יפה
    המשיכי כך
    יש לך את זה

  • 29.

    אני הינקתי בשירותים

    אילנית, 21/11/06 19:46

    ציבוריים, במכללה, ועוד... וזה בהחלט לא נעים

  • 28.

    בהלכה חזה כשמיניקים, אינו נחשב לערווה!

    דורה, 21/11/06 13:05

    הבן איש חי כתב את זה ואפילו אין צורך בנטילת ידיים. זה לגבי ההיבט ההלכתי. אבל בכל זאת ישנה הבושה, ואת צודקת זו ממש בעיה, ראוי שהנושא יעלה למודעות, וגברים בבקשה , לא תריך ללטוש עיניים, מותר להסיט את המבט.
    בכל מקרה יש לי 6 ילדים שהנקתי כל אחד שנתיים.

  • 27.

    כל הכבוד על הכתבה - נושא כאוב וחשוב,מזדהה עם כל מילה (ל''ת)

    יעל, 21/11/06 11:45

  • 26.

    הנקה

    רותי, 21/11/06 11:11

    אני בדיעה שמישהו חייב לדאוג לנו במצבנו וכן לחוקק חוק כלשהו בנושא

  • 25.

    מצידי תניקי איפה שבא לך. ותשימי פס על כל מי שלא זורם איתך...--

    אבי 101, 21/11/06 11:10

     כי אם לא תעשי ככה, אז כל הזמן ישנם כאלו שלא גומרים עם המבטים והביקורת. אז היגיע הזמן שתעשי מה שאת צריכה לעשות, בלי להתחשבן עם אף אחד.

  • 24.

    לאט לאט צצים מקומות נוספים

    מניקה, 21/11/06 08:55

    לכל המעוניינות, בקניון מלחה בירושלים יש חדר הנקה חדש, נקי ונעים.

  • 23.

    הנקה בשירותים?

    אמא, 21/11/06 08:17

    גם אני הנקתי וגם אני חיפשתי מקומות מסתור, אולם לעולם לא הנקתי בחדר שירותים!
    זה נראה לי מגעיל מאוד!!למה שהתינוק יאכל בשירותים?
    את היית רוצה לאכול בשירותים?
    מצטרפת אני לקריאתך יוקמו חדרי הנקה לאלתר!!!!

  • 22.

    , 21/11/06 00:50

    כל הכבוד! הזדהיתי עם כל מילה

  • 21.

    ישדבריםבגו (ל''ת)

    מרינה, 21/11/06 00:33

  • 20.

    מי שלא ראה - שיברך שהחיינו (ל''ת)

    אבא, 20/11/06 22:56

  • 19.

    חרדית

    שרה, 20/11/06 21:46

    ואצלינו בבית הכנסת אין שום בעי'ה להניק.

    • נכון. אבל אין בעי'ה גם לכתוב ''בעיה'' בלי הצ'ופצ'יק המטופש הזה

      צבי, 21/11/06 09:47

      חלאס עם הטמטום הזה. בעיה זה שם ה'? אז גם טלויזי'ה? ופורנוגרפי'ה?
      מדהים שגם גדולי עולם נפלו בשטות הזאת. ברגע שזו מלה אחרת שכוללת אותיות משם ה', וגם לא נכתב לשם ה' - זה לא קדוש!!
      (מקורות לנדהמים: תלמוד בבלי פסחים קי''ז עמוד א', ''קסת הסופר'' פרק י''ב.)
      אגב, כמעט שכחתי. אפשר גם לשאוב חלב בכמויות ולהקפיא, כך שבמקום ציבורי לתת לתינוק מבקבוק. כך עשינו בכל הילדים שלנו, לא היתה שום בעיה עם זה.

      • צבי, קח אקמול והירגע (ל''ת)

        אדם, 21/11/06 12:57

    • צריך לכתוב בעק'ה (ל''ת)

      עוד יותר חרדי, 21/11/06 14:54

  • 18.

    נושא חשוב וכתיבה מעניינת

    ריקי, 20/11/06 21:39

    ולהתראות ביום ד'
    :)

  • 17.

    להניק זה דווקא ממש כיף - ושכולם ימותו מקינאה!!!

    אמא של שבת, 20/11/06 20:41

    את כל אחד מחמת ילדי הנקתי עד גיל שנה בכל מקום שבו שהייתי עם התינוק: במכונית, במלתחה ואפילו בשירותים ציבוריים - ואני זוכרת רק תגובות נלהבות ומפרגנות מכל הקהל שהזדמן למקום...
    נשים זרות דאגו להביא לי כסא...
    גברים רמי חשיבות הזדרזו להציע את משרדם הממוזג כחדר הנקה והמתינו בסבלנות בעמידה מחוץ למשרדם...
    אז, אם נתקלת באיזה גברת טיפשה
    שעינה צרה בכייף של תינוקת ושלך
    באישה קנאית שאיננה מסוגלת לראות את הקשר הנהדר בין הייצור הכי מקסים בעולם לאם המסורה...
    פשוט אל תתקחי ללב! - כי זה ממש עלול לקלקל את איכות החלב שלך
    אינך צריכה להתנצל או להסתיר את העובדה שהנקה היא כיף!!!
    זה הכי כיף לתינוק שגדל להיות בריא ואפילו יותר חכם ויותר...
    זה חוויה של כיף עילאי לאמא שגם לא צריכה לסחוב טרמוסים וקוספאות לחמם/לקרר בקבוקי מטרנה...
    כיף לבעל שצריך לקום בלילה רק בשביל להעביר את התינוק העריסה לזרועות האם...
    כיף למנהל הבנק שלא נזרק סתם כסף מהחשבון על תחליפי-חלב יקרים ומיותרים...

    אבל החוויה הכי חזקה שזכורה לי בנוגע להנקה בציבור התרחשה בגוש קטיף מעט לפני הגירוש -
    באירוע תמיכה נשי באולם הפיס הענק של נווה-דקלים...
    במהלך ההופעה של נשות הגוש התבוננתי סביבי בקהל באולם ולתדהמתי בכל שורה ובכל פינה באולם נשים צנועות וחסודות הניקו בטבעיות ילדים בגלאים שונים -
    חלקן הניקו ילדים שכבר הלכו בכוחות עצמם... והאם שישבה לידי אפילו בקשה מתינוקה לברך...

    האירוע המיוחד במינו נחרט בזיכרוני כסמל לעוצמה הנשית והסולידריות של המין החזק...

    • ''חלקן הניקו ילדים שכבר הלכו בכוחות עצמם''

      מוש, 21/11/06 07:04

      ויש לי רק דבר אחד להגיד: איוווווו

      • רואים שלא הניקו אותך

        בנצי האדום, 22/11/06 09:46

        פגע בך קשות.

    • אני בכיתי!

      אמא-סבתא מגורשת, 22/11/06 13:53

      שלום. לא יודעת מי את, אבל שוב גרמת לי להוכיח לעצמי עד כמה האבל שלי על גוש קטיף חי, נושם ובועט. סתם כך, מישהו מביא לי מניחוחות המקום שכל כך אהבתי, והבכי נשפך החוצה ללא כל עכבות. לגופו של ענין, אני תמיד הנקתי בכל מקום. עשיתי זאת בצנעה אך בידיעה ברורה שאין לי במה להתבייש. זאת אחת המתנות היפות ביותר שיכולתי להעניק לילדי בזמן הזה,. מתנה שאין לה שום תחליף בעולם!
      ושוב, כן! גוש קטיף היה מקום מופלא עם אנשים נפלאים, בעלי תעצומות נפש מופלאות ואמונה אדירה. זה ניכר בכל פינה ובאמת, במיוחד, בתקופה האחרונה לפני הגירוש המטורף.
      תודה ש'שלחת', בלי שהתכוונת, דרישת שלום חמה מ'שאהבה נפשי'.
      ואנחנו עוד נחזור!
      ותעצומות הנפש האלו עוד תהינה נחלת הכלל!!!
      ובכלל - עוד יהיה טוב!

  • 16.

    כולה ציצים,זה כל הסיפור.מה,לא ראיתם בחיים שלכם ציצים? (ל''ת)

    גבר, 20/11/06 20:08

    • ראינו אבל לא מספיק (ל''ת)

      עוד גבר, 20/11/06 20:47

      • לי מספיק של אשתי.הכי יפים בעולם.תקנאו. (ל''ת)

        גבר, 21/11/06 08:47

        • של אשתי יותר גדולים (ל''ת)

          גבר גבר, 21/11/06 14:54

          • יכול להיות,אבל אני כתבתי ''יפים''. (ל''ת)

            גבר, 21/11/06 15:52

    • הורדת את רמת הדיון!! חבל! (ל''ת)

      אשה שלא מניקה, 21/11/06 10:12

  • 15.

    חדר הנקה במחלקת יולדות בי''ח וולפסון וצביעותם של המוחים על הנקה.

    יו מאמא, 20/11/06 19:16

    כמה מילדי נולדו בבית החולים וולפסון בחולון. לחדר היילודים , במחלקת היולדות שבו, צמוד חדר הנקה בו יושבות האמהות מידי כמה שעות ומניקות בצוותא. אני זוכרת היטב איך האחות האחראית על חדר הילודים היתה נוהגת להכניס אל החדר הזה , שאמור להיות פרטי ומוגן מעיני הציבור, גברים בעלי מראה בהמי משהו, שהיו ניצבים שם, בוהים בנשים המניקות ומזילים ריר, בעוד האחות הזו מצחקקת מתחת לשפמה. גם איש תחזוקה של בית החולים , מבוגר חובש כיפה, נהג להגיע לשם בשעת ההנקה ולהתהלך בין המניקות, כי דוקא אז היה לו דחוף לבדוק את איטום החלונות בחדר. כמה מהרופאים הזכרים של בית החולים היו גם הם עומדים בפתח החדר ולבהות בנשים במשך דקות ארוכות.
    כמה מן היולדות היו יושבות ומניקות כשפלג גופן העליון ללא כל כיסוי. הצנועות יותר היו מתכסות היטב ומתכווצות בכסאותיהן אל מול הקהל הבלתי קרוי. משום מה אף אחת לא העזה להשמיע קול מחאה כלפי האחות האחראית, בגלל שזו התגלתה כקלפטה קולנית ותקפנית שאין לערער על סמכותה.
    אמרו לי עתה, מדוע חדר הנקה במחלקת יולדות פתוח לכל דיכפין מציצן , ללא בושה, ואין פוצה קול ומצפצף, ואילו כאשר אשה מניקה במקום ציבורי בצניעות מירבית, פתאום הצדקנים הצבועים נזכרים לגלגל עיניים ולמחות על הפגיעה ברגשותיהם ?

    • משום שהם צדקנים וצבועים, אלא מה? (ל''ת)

      בנצי האדום, 22/11/06 09:47

    • ומיד!! פשוט מזעזע הסיפור שלך! (ל''ת)

      להגיש תלונה!!!, 26/11/06 08:58

  • 14.

    גם לי

    חדווה, 20/11/06 18:33

    בחופש הגדול, כשבתי היתה בסה''כ בת שלושה שבועות, לקחתי את הילדים לגן החיות התנכ''י, כפי שאמרת, אי אפשר לרקוד לפי חליל התינוק. את ההנקה עשיתי במכונית, רק שאת הצעקות קיבלתי ממשהי שכעסה שאני תופסת מקום חניה בשביל ההנקה, והאשימה אותי במחסור בדרך ארץ אצל דתייםבגלל זה. הציעה שאוציא את הרכב ואניק מאחורי עץ, שום דבר לא טוב ? שלא לדבר על כך שתינוק לא צריך לסבול מרעב בגלל שהיא צריכה ללכת כמה צעדים יותר מהחניה שלה.

  • 13.

    צודקת! כל הכבוד על העלאת המודעות

    אמא מניקה, 20/11/06 18:25

    כאמא מניקה אני חייבת לומר שהעלית נושא מאוד כאוב. אין דבר יותר מלחיץ מתינוק שבוכה ורוצה לאכול, ואין לך איפה להניק אותו. קרה לי המון פעמים, וגרם לי לתסכול, כך שפעמים רבות אני מוותרת על יציאה מהבית, אלא אם זה למקום שאני יודעת שיהיה לי נעים להניק.
    (דרך אגב, במלחה עשו חדר הנקה - כל הכבוד על היוזמה, רק חבל שהוא כזה קלסטרופובי).

  • 12.

    כל הכבוד! איזה יופי!

    איציק, 20/11/06 18:23

    כתבה שהיתה צריכה להיכתב כבר מזמן. פשוט אדיר, כתוב בטוב טעם והומור טוב. אני מזה מזדהה, אישתי מרגישה בדיוק ככה.

  • 11.

    שרית, קבלי חיזוק - את בסדר!

    אחת, 20/11/06 17:49

    אינני אמא (אני בכלל רווקה), ומכיוון שיש לי חברות רבות שהן אמהות; רציתי לומר לך שאת ממש בסדר.
    מי שמפריע לו - חבל.
    הנקה לא קשורה לצניעות , זה צורך בסיסי - הכי בסיסי - וזהו.
    את לא צריכה לתרץ כלום, החברה צריכה לתרץ למה אין חדרי הנקה, כמו שיש שירותים ציבוריים.

    • הכי בסיסי?? כמו לעשות פיפי בפרהסיא? (ל''ת)

      שוקולד, 21/11/06 13:19

      • לא, כמו לאכול במסעדה

        אמא, 21/11/06 20:05

        אם לא הבנת היא לא דיברה על להחליף לתינוק את חיתול הקקי ליד האף שלך אלא לתת לילד לאכול

      • הפוך, גוטה, הפוך

        בנצי האדום, 22/11/06 09:49

        כשמשתינים מוציאים נוזלים *החוצה*, וכשיונקים מכניסים אותם *פנימה*.

        גמרה לך את המוח, המטרנה.

  • 10.

    לפעמים אני

    שרית לוי, 20/11/06 17:34

    אוהבת לרקוד.
    אה.
    מה.
    בה.

  • 9.

    מצד שני, כשאתם מתארחות בבית...

    עודד, 20/11/06 17:27

    תשתדלו לפרוש מעט הצידה ולא לשלוף מול כולם.
    זה גורם לגברים אי נוחות כי אז יש 45 מעלות שאליהן הם לא יכולים להסתכל, ואם יצא להם לרפרף במבט הם מרגישים כאילו כולם חושבים עליהם שהם סוטים מציצנים...
    יש לי גיסה כזאת שחושבת שהציצים שלה הם כמו בקבוקים ואין בעיה שכולם יראו וזה די מעצבן...

    • צודק ב-100% !!

      יפית, 21/11/06 10:37

      אין בעיה שתניקו , רק מעט התחשבות באחרים שלא ממש רוצים להיות שותפים למעשה.
      הסתובבות קלה והנקה עם הגב לחבר'ה תספיק. אם אפשר בחדר אחר יותר טוב.

    • חברה של אישתי באה עם התינוק שלה..

      אדגר פון איכס, 21/11/06 22:49

      לסלון..מדברת עם אישתי..וטרח שולפת ומניקה...רבאק..מה זה? בטח שזה טיבעי..אבל גם קצת צניעות זו מידה טובה

  • 8.

    כתבה גדולה, נקרעתי מצחוק

    מניק, 20/11/06 17:20

    נושא חשוב, אבל כתוב בהומור ולא בכבדות

  • 7.

    יש אנשים שזה גורם להם לחוש שלא בנוח

    יעלה, 20/11/06 16:10

    ואני ביניהם. אמנם פיסית לא רואים כלום, אבל זה מרומז ולא בעדינות, זה פשוט מאוד מביך אותי. זה כמו שבחור ישלח יד מתחת לחולצה של אשתו וימשש, לא רואים כלום אבל די ברור מה הולך שם. (הדוגמה קצת קיצונית, אני מצטערת).

    • גם את התינוקות שלי הביך

      מיכל, 20/11/06 19:36

      שאין עבורם מקום נוח ואימא שלהם נאלצת להיניק בכל ספסל פנוי.

      לכן, מרוב מבוכה, הם צרחו עד השמיים.

      בסוף ניגשה אלי אישה שלא סובלת ממבוכת יתר, וסיפרה לי שהתינוקות לא נבוכים - הם פשוט רעבים וחייבים להיניק אותם כדי שלא יבלו.

      ואם שאלתם - לא, לא קראו לה יעלה.

      • מיכל תנוחי

        יעלה, 21/11/06 08:17

        זה גורם לי לחוש שלא בנוח וזו תחושה לגמרי שלי. אני בסך הכל אומרת את מה שאני מרגישה ואין צורך להתלהם.

        • ליעלה- אז את צריכה לעבוד על עצמך,

          יעל, 21/11/06 11:50

          אין מה לעשות האופציה של אימהות מניקות זה או להניק או לעבור לתחליף והמחיר הבריאותי של לעבור לתחליף לא שווה את המבוכה שלך.

          • כל הכבוד יעל (ל''ת)

            אמא, 21/11/06 20:07

    • בעיה שלהם

      שי, 22/11/06 01:45

      יש אנשים שזה גורם להם לחוש לא בנוח? במילה אחת- זבש''ם!!

  • 6.

    שרית לוי אוהבת לשיר ולרקוד , אבל היא מחרימה את הקיצונים הדתים

    ההיסטוריון, 20/11/06 16:09

    שרית לוי אוהבת לשיר ולרקוד , אבל היא אף פעם לא נוסעת לשטחים שנכבשו בשנת 1967 , כי רבין נרצח בגללם , ובגלל זה היא גם מחרימה את הקיצונים בציונות הדתית , והיא לא תגיעה לירושלים למסיבות שלהם

    • די כבר עם שרית לוי רמת אביב (ל''ת)

      זו לא היא, 20/11/06 17:10

    • זו לא אותה שרית לוי , וההערה שלך מיותרת. (ל''ת)

      דליה, 20/11/06 17:26

  • 5.

    מסכים בהחלט

    חיים, 20/11/06 15:51

    אם הכל נעשה בצנעה אין שום בעיה להניק בציבור, אם לא רואים חלקי גוף של אישה. אך זאת לא הבעיה. הבעיה שמדינה ובעלי עסקים לא דואגים שבכל מקום ציבורי יהיה לפחות חדר קטן לטובת ההנקה. מאד רצוי שהם ידאגו לזה ויעשו בדיוק כמו בשלב. הייתי מעלה את זה גם כהצעת החוק בכנסת - לחייב התקנת חדר הנקה בכל עסק או מקום ציבורי. בדיוק כמו שבכל מקום יש שירותים, שזה צורך בסיסי של בני אדם, גם הנקה זה צורך בסיסי של כל אם לתינוק.

  • 4.

    בפקולטה לרפואת שיניים הקימו חדר הנקה

    רחל, 20/11/06 15:30

    יישר כח לורד וחברותיה שפעלו להקמת חדר הנקה לסטודנטיות לרפואה בירושלים. הגיע הזמן שנשים תיזומנה ותפעלנה למען זכויותיהן גם כאמהות. השיוויון הפמיניסטי השכיח מאיתנו את זכויות האישה כאישה בלי השוואות לגברים. אכן סוגית ההנקה היא לא כלכך נעימה אך לדעתי יש להניק בציבור הנשי בלבד ולא בפרהסיה בגן בציבורי, גם אם את מכוסה. בכל אופן תודה על הכתבה.

  • 3.

    beautiful (ל''ת)

    very right!!, 20/11/06 15:19

  • 2.

    כבעל לאשה מניקה - תודה על המאמר, מסכים עם כל מילה

    דוד, 20/11/06 15:18

    בהזדמנות זו אבקש להציע עוד מקומות טובים להנקה - תאי המדידה של רשת זארא גדולים ונוחים...
    סתם - מודבר בנושא חשוב, ואני מלא הערכה לנשים שמקפידות להניק - ועושות זאת באופן צנוע ביותר. כל הכבוד.

  • 1.

    לפעמים אין ברירה אלא להטיל את מימי בחוץ

    פגסוס, 20/11/06 15:10

    אני מקפיד מאד לכסות את זרבובי. אני לא מבין מדוע נשים מסתכלות עלי כאילו חיללתי את תומתן. שיסמכו עלי הכל מכוסה כדת וכדין (ויש לי אפילו ניילון)

    • וואו. ממש אידיוט.

      אחת, 20/11/06 15:21

      באותה מידה יכולת להשוות בין הריגת נמלה להריגת בנאדם. זה רצח וזה רצח, לא?
      תחשוב קצת. אני בטוחה שתגיע למסקנה מהו השוני.

      • דווקא השוואה טובה

        ילג, 20/11/06 15:50

        אני מסכים עם הבעיה שהכותבת מציגה, אבל לא אם הטענה שעצם זה ''שלא רואים שום דבר'' הופך את המעשה להיות בסדר.
        אם זה גורם אי נוחות כנראה שיש כאן בעיה אך אינני יודע מה הפיתרון.

        • אני יודעת מה הפיתרון- תפנימו שזה טבעי נורמלי ובסדר שנשים מניקות עם

          יעל, 21/11/06 11:47

          שמיכה בפומבי.

          • טבעי, נורמלי, רצוי, מצוין!

            בנצי האדום, 22/11/06 09:54

            חלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוק, והיחיד שהתינוק צריך לראות בחודשים הראשונים לחייו. (כמובן, גם תינוקת).

            מי שלא מניקה גורמת לצאצאיה נזק חמור, גופני ונפשי.

            ומי שמרגיש נבוך - לכו תרססו מודעות של יעל בר-זהר. צבועים צדקנים.

        • תתבייש, לכתוב השואה טובה?

          אפרים, 21/11/06 11:52

          מה זה צריך להיות ''דווקא השואה טובה'', ככה כותבים? בושה וחרפה. איזה נוער מגדלים פה. זה הכל האינטרנט הזה

      • לא הצלחתי

        עוד פגסוס, 20/11/06 15:52

        בשניהם מדובר באיברים מוצנעים, בשניהם מדובר בפעולה טיבעית נחוצה וחשובה.

        :-)

        • אתה אדם בוגר ויכול להתאפק...

          גל, 20/11/06 16:18

          אם ילד בן שנתיים מטיל את מימיו הדבר שונה...

          תינוק שזקוק לאוכל לא מסוגל להתאפק ו/או לאכול במבה...

        • זילות.

          זיזי, 20/11/06 16:36

          השתנה בפומבי נחשבת לפעולה גסה. השתנה בכלל נחשבת לפעולה שעושים אותה רק כי מוכרחים אנו, ואפשר לשמוע גם בביטויים שקשורים אליה (''אני משתין עליך'' ''נראה מאיפה משתין הדג'').
          לעומת זאת הנקה היא פעולה חיובית שגורמת ליצירת קשר בין התינוק לאם. הנקה נחשבת לדבר אימהי וטוב, לעומת השתנה שנחשבת לדבר זול, וודאי וודאי שבפומבי יותר.

    • ממש קשור (ל''ת)

      בעל, 20/11/06 15:47

    • לך יש שירותים ציבוריים - היא רוצה חדר הנקה

      יהונתן, 20/11/06 16:16

      עכשיו אתה מבין, בדיוק כמו שלך יש שירותים ציבוריים כשאתה רוצה להטיל את מימך, ולכן כאשר אתה לא עושה את זה בשירותים כולם מסתכלים עליך בתדהמה.

      גם הכותבת רוצה שיהיו חדרי הנקה, ואז היא לא תצטרך להניק בפרהסיא למול מבטם המשתומם של העוברים ושבים.

    • אולי מדובר באיפוק של תינוק ולא שלך (ל''ת)

      טמבל, 20/11/06 16:22

    • אני מסכים עם פגסוס ! - הבעיה יותר חמורה

      אורי, 21/11/06 20:20

      יש משום מה בציבור הבחנה לא ברורה בין גברים ונשים.

      אשה הולכת עם מכנסיים צמודות
      וחולצה צמודה שרואים הכל

      תארו לעצמכם שגבר מגיע למשרד עם
      מכנסיים העשויות מלייקרה צמודה כלכך שאפשר לראות שהוא מהול.

      יגישו נגדו תלונה על הטרדה מינית

      מה ההבדל בין אבר גברי לאיבר נשי

      ראיתם פעם גבר שהולך עם מחשוף
      עם מכנסונים
      עם חולצה צמודה שרואים הכל
      עם מכנסיים שרואים את הכל

      כמו שלגבר לא נאה להבליט את איבריו המוצנעים
      כך גם לנשים

      נקודה