כתב מוהר:
''החרדים דומיננטיים הרבה פחות בעיצוב המרחב הציבורי, בין אם מסיבות של אפלייה או הדרה ובין אם מסיבות של בדלנות, הקהילה החרדית מעצבת את המרחב רק בדמות קיומם של בתי כנסת ונוכחות של פרטיה ברחובות ירושלים וערים רבות נוספות. זה לא נקרא שותפות בעיצוב המרחב''
נו באמת:
זה שרוב הזמן הם ישבו בממשלות ישראל, זה שיש חוקים שהם חוקקו רק למענם (ולמען הסכמים קואליציונים), זה שהם יושבים בהרבה ועדות כנסת חשובות (בעיקר להם)-זה לא נקרא לעצב את את המרחב? זה וואחד עיצוב חיים עבור כולנו.
כתב מוהר:
''אני לא יודע עם מצעד חרדי שיבקש לצעוד בלב רמת-השרון ולהטיף נגד אורח החיים החילוני ייתקל בהתנגדות מאסיבית. הייתי ממליץ לחרדים לנסות לעשות כן ולבדוק. דבר אחד בטוח: דווקא למצעד בירושלים לא היה הרבה עם עיצוב המרחב הציבורי. המצעד היה פעילות פוליטית לא פחות מאשר תרבותית, פעילות תחומה במקום ובזמן. יש להבחין בין עיצוב שיתופי של המרחב, בו כל קהילה תורמת את שלה, לבין טיהור המרחב מסממניה של קהילה מסויימת שגם היא מתגוררת באותה עיר.''
כמות כזאת של שקרים...הרי המצעד לא תוכנן לעבור באף שכונה חרדית כך שההשוואה הזו, מלבד שהיא מיותרת ושיקרית היא סתם גורמת להתססה.
מעבר לזה המצעד לא היה אנטי חרדים או דרך חייהם. הוא היה מצעד בעד זכויות אזרח של סקטור מסויים שמופלה לרעה בחברה הישראלית.
הרי לשיטתך-אסור היה להקים כולל ברמת אביב, ובכל זאת הוא קם.
בכלל כל אלו שמדברים נגד הומואים ושכמה החרדים מסכנים יוצאים מנקודת הנחה מוטעת שהומואים שונאים חרדים-זה ממש לא כך.
הבעיה היחידה שהחרדים באמת חושבים שצריכים להרוג הומואים (ציווי אלוהי שאינו שונה ממתאבדים איסלמיים). מכאן מתחיל החיכוך.
הומואים לא אומרים שלחרדים אסור לחיות ולהתקיים.
אולי תתפלא לשמוע, אבל יש הומואים כמוני שהם גם נגד שלטי החוצות ונגד תאגידיזאציה של המרחב הציבורי וכן, גם נגד אירוטיקה בשלטי חוצות במרחב הציבורי.
אז זהו בכמה מילים. מקווה שגם אתה מר. מוהר תשבור כמה קונספציות בחשיבתך.
בעיקר כשמדובר בירולשים הההקשר צריך להיות גם אזרחי-לא רק דתי.
אם י-ם היא בירת המדינה, עליה לתת פתחון פה לכל ציבור בה, לכל ציבור שאינו אלים ואינו מסית, לכל ציבור שמוכן לקבל את השונה ממנו בחברה הישראלית.
אופסס....דווקא החרדים הם לא כאלה..
הגב לתגובה זו