• 24.

    להציע רעיון קצת שונה

    נגה, 17/11/06 00:07

    קצת קשה להגיב לכתבה הזו, כי היא לא מאוד עמוקה. בסך הכל דורון טוען מה שכולנו יודעים - לאף אחד לא אכפת עד שזה לא בעיה שלו. זה נכון בסדר גודל גדול מאוד (מלחמת העולם השנייה - העולם התעלם בבוטות משואת היהודים), ונכון בסדר גודל שלנו (אף אחד לא מתייחס לקסאמים שנופלים בשדרות פשוט כי זה לא מספיק כואב לכולם).

    אין ספק שהמשמעות של קסאם בתל אביב, מבחינה תודעתית, היא עצומה ויותר גדולה עבור מדינת ישראל, ועשויה להוביל לפעולה צבאית - וכאן הדיון הפוליטי מרקיע שחקים. אבל אני רוצה רגע להסב את הדיון לנקודה קצת שונה (דורון, אולי הכתבה הבאה?)

    אני באמת מנסה להבין איך זה שצבא הגנה לישראל עדיין לא המציא איזשהו כלי שמיירט את הדבר הארור הזה? צבא הגנה לישראל, שיודע לערוך חיסולים ממוקדים, חיל האוויר הטוב בעולם, עולם ומלואו של פיתוח וטכנולוגיה מתקדמת, לדבר הקטנטן הזה לא מצאתם פתרון?

    הרי זה לא הולך במלחמה, כי להרכיב קסאם יכול כל פלסטיני בן 13. אז אולי נסכל את הקסאם עצמו? אני מבינה, זה כלי מאוד פשוטו... יידרש פיתוח כבד... זה לא עושה שום דבר שאפשר לזהות...

    לא, אני לא מבינה. בטחון מדינת ישראל מופקד בידי צבא הגנה לישראל, שצריך להשקיע כל תקציב ענק וכל מאה חנוני מחשבים שיפתרו את העניין הזה. מצדי, שימציאו משהו שמפוצץ חנ''מ עד גובה 4 מ' באוויר.

    השורה התחתונה: בעיית הקסאמים לא צריכה להיות בצודעה הישראלית, לא צריכים לחשוב על ''האם צה''ל צריך לצאת לפעולה צבאית נרחבת'' או לא. צה''ל צריך לחשוב איך הוא פותר את זה, לאור המגבלות המדיניות (לא מזמן התנתקות...) ומה שזה ידרוש - בואו נודה באמת שבחיל האוויר יסתדרו בלי פחות בריכה.

    בברכת ''פתרונות יצירתיים, כדי שאזרחים לא יהיו מוטרדים בעיות בטחוניות''

    הגב לתגובה זו

    • נגה עושה רושם שגם לך לא ממש איכפת ואת זורקת פתרונות באוויר (ל''ת)

      יעלי, 17/11/06 11:40

      הגב לתגובה זו

      • אני בעצמי בצה''ל :) (ל''ת)

        נגה, 17/11/06 21:16

        הגב לתגובה זו

  • 23.

    ממש לא נכון

    מוישי, 16/11/06 01:21

    ביום שיפול קסאם בתל אביב הפוליטקאים יתבטאו בחריפות. הם יגידו שזה לא יכול להמשך ככה, ואולי יפציצו כמה מחסני נשק (שרק אלוהים יודע למה לא מפציצים אותם כבר עכשיו). במצב הכי קיצוני תהיה איזה פעולה סטייל בית חנון.
    בפעם השניה שיפלו קסאמים בת''א התגובות עדין תהיינה חריפות אך התגובה הצבאית קצת פחות. הרי נכנסו ופעלנו וזה לא מי יודע מה עזר.
    בפעם השלישית והרביעית שיפלו קסאמים יתקינו מערכת שחר אדום או איך שקוראים לה. בפעם החמישית כבר נהיה רגילים, אז אין ממה להתרגש.
    בסופו של דבר, מה ההדבל הגדול בין קסאם לאוטובוס שמתפוצץ באמצע דיזינגוף? אוטובוסים מתפוצצים היו, ולא היתה תגובת יום הדין. כך גם בקסאם.
    בסוף תמיד הישראלים יהיו אשמים שהם דוחקים את החמאס לפינה, ובכלל, תמיד יש את התרוץ שלפני איזה חודשיים הרגנו איזה פעיל זותר ש....שיגר קסאמים.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    A honest one for a change (ל''ת)

    A M Roll, 16/11/06 01:12

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    איזו תמונה יא ווארדי מטריקס סטייל

    אבי, 15/11/06 23:59

    הבחור צודק ונראה כמו קילר

    הגב לתגובה זו

    • הרגת אותי (ל''ת)

      הקירות, 16/11/06 02:19

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    סוף סוף מישהו שאומר את האמת בפנים

    הצרפתיסט, 15/11/06 23:58

    כל הכבוד דורון נחום, ואחלה משקפי שמש!

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    דם כחול - דם אדום

    ג'ימי אוחנה, 15/11/06 23:46

    דם כחול = אשכנזים
    דם אדום = מזרחיים

    והמבין יבין

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    גם אני חשבתי ככה

    ענבר, 15/11/06 21:39

    במלחמת לבנון השניה טרם נפל הטיל על מוסך הרכבת כולנו ישבנו וחשבנו לעצמנו ברגע שיפול הטיל על העיר הגדולה חיפה כולם יתעוררו

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    מניסיון אישי הוא צודק. כנסו.

    תושב צפון, 15/11/06 21:04

    עד לפני המלחמה לא הזיז לי שירדו קסאמים על שדרות, בהחלט חייתי במין בועה כזאת. שמה שקורה שם לא נוגע אלי בכלל.
    לקחתי את התקפות הקסאמים על שדרות כאל מובן מאליו.
    לא חשבתי בכלל על הסבל שהפלשתינים והמדינה ממיתים עליהם. על כמה חסרי ישע הם.

    ואז באה המלחמה.

    לראשונה הרגשתי על בשרי מה זה להיות מטווח יום ולילה.
    פחד שאין לתאר. פשוט חרדה.
    לחשוב על כל צעד, על כל יציאה מהמקלט, לחשוב שבכל רגע קטיושה תרד אליך מהשמיים.
    לא לפסוע לעבר הצד הצפוני של הבית. להבהל מכל בום קטן וגדול.
    לראות אנשים מתפרקים מולך, מאבדים תקווה.

    ואז קלטתי, זה מה שתושבי שדרות עוברים כבר כמה שנים.
    ובבת אחת התנפצה הבועה.
    הבנתי סוף סוף על מה התכוונו כשקראו לתל אביב בועה.
    עד שלא הרגשתי את זה על בשרי, אף פעם לא הייתי מתפכח.
    עצוב להודות שרק בגלל המלחמה לא נשארתי אדיש לסבלם, ואני בהחלט חושב ומאמין שתושבי תל אביב והמרכז הם אדישים כמוני ערב מלחמה.

    הגב לתגובה זו

    • אז בוא נזרוק קסאמים על תל אביב

      אלון, 15/11/06 21:38

      כד ישירגישו איך זה....זה מה שאתה מציע?

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    שראש הממשלה ייתן לצהל לעשות את מה שהוא יודע (ל''ת)

    אלמוג, 15/11/06 20:37

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    נכון, כי זה יפריע לבורסה. גם חיי התל אביבים לא חשובים להם

    ליאת, 15/11/06 19:53

    כמו בכל משטר טוטליטרי רק הפרעה לסדר הצבורי, כלומר כסף כסף וכסף. חיי אדם אין להם משמעות. גם לא של התל אביבים.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    אובדננו יבוא מהר

    דניאל, 15/11/06 19:22

    באם לא נשכיל להתעלות על הססמאות הנבובות הללו. כל עיר חוטפת בתורה. כולם חטפו וכל מי שעסוק בלחדד את טינת האנשים כלפי איזור זה או אחר רק מעורר שנאת חינם. אחים אנחנו, איני רואה את זה אחרת ולא אכפת לי אם יהודי זה או אחר גר פה, או בארה''ב או בקפריסין או בהודו. אין הבדל.
    כך גם אנו צריכים להגיב.
    אחים אנחנו וכל מי שעסוק בלעורר טינה ושנאת חינם, עוסק הוא במלאכת השמדתנו פי עשרות מונים מחמאסניק ממוצע.
    בעזרת השם תתפשט פה אהבת חינם
    ואז תראו מה יוכלו אוייבנו כנגדנו.
    לחיי העם הזה, אין עוד מלבדו.

    הגב לתגובה זו

    • אני תל אביבית גאה וחושבת שהכתב צודק במליון אחוז

      שלומית, 15/11/06 19:36

      אין זה קשור באהבה או בשנאה אלה בצביעות הפוליטקאים שיודעים שהם מאוימים כאשר לב ישראל מאויים וזה אזור תל אביב ולא הפרפרייה כך היה עם קריית שמונה וכך גם שדרות. חזק ואמץ

      הגב לתגובה זו

      • גם אני. (ל''ת)

        ירדן, 16/11/06 19:21

        הגב לתגובה זו

  • 13.

    אדוני הכותב

    אלון, 15/11/06 18:38

    כל עיר ואיזור ספג פה את מה שהוא יכול לספוג , לרוב בגלל המיקום הגיאוגרפי שלו. תל אביב ספגה מספיק פיגועים במרוצת השנים כי היא עיר מרכזית וככה גם ירושלים (שלה יש גם את המינוס של להיות קרובה לשטחים)...שדרות חוטפת כי היא צמודה לרצועה, הצפון כי הוא צמוד לגבול הצפון. מה שאומר שנכון להיום, הכי בטוח בין קרית גת לנתניה, אז תפסיק לקשקש תל אביב, תל אביב כי בתכלס, נמאס כבר מהעליהום על התל אביבים מאז המלחמה. אולי כבר לפחות לא תתחבא מאחורי סיסמאות מטומטמות ותגיד באמת את דעתך. תל אביב היא עיר שמצביעה לרוב שמאלה, וזאת הבעיה האמיתית שלך איתה....אם ככה, לפחות תדבר גלוי.
    חוצמזה, כל הדברים האלה ייפתרו ברגע שנפסיק להיות עם כובש ונתכנס לגבולות מוכרים ומסודרים.

    הגב לתגובה זו

    • אדון אלון אולי רצוי שתלמד גאוגרפיה שדרות נמצאת לא בשטח כבוש

      עמית, 15/11/06 18:50

      אנשים כמוך הם הבעייה

      הגב לתגובה זו

      • תגובה למגיבים...

        אלון, 15/11/06 21:36

        שמוליק מנהריה - לצאת מהרצועה זה דבר אחד, אבל זה לא חוכמה כשיוצאים ומשאירים את הדלת נעולה. אז הפכת את זה לבית כלא אחד גדול עם יותר עוני, יותר ייאוש ויותר שנאה אליהם. הפלסטינים גם צריכים לתת קבלות על פעולותיהן מאז ההתנתקות, אבל אנחנו ידידי , לא עשינו ולו דבר אחד לעזור להם חוץ מכמובן לצאת פיזית ולנעול את השער מאחורינו.
        תמשיך לדבר בהכללות ואני מבטיח לך עוד הרבה שנים של שפיכות דם. לרוויה!
        ג'וקר- גבולות מוכרים. בוא נתחיל בזה שמישהו יכיר בגבולות האלה חוץ מאיתנו. אפילו שזה יהיה פינלנד או גינאה המשוונית, אבל לא רק אנחנו. אני אסתפק בארה''ב, אירופה, רוסיה וסין. אשמח עם גם העולם הערבי יקפוץ על זה ויכיר בנו סוף סוף, מה שיסיים את הסכסוך. אם בכל אופן זה יימשך (ורק אז) , הלגיטימיות שלך להגיב תהיה פי כמה עשרות מיליוני מונים משעכשיו. בינתיים, אתה וחברים שלך היחידים שמכירים בגבולות האלה. הערבים רוצים לזרוק אותך לים? נשמע לי כאילו אכלת יותר מידי פרופגנדה ליד הקורנפלקס הבוקר. תסתכל רגע על הרגליים שלך, הם עומדות על קרקע יציבה וכנראה עמדו על כזאת מהרגע שנולדת.
        עמית- לך באופן כללי הייתי מציע ללמוד לקרוא קודם. לא רשמתי ששדרות שטח כבוש. מה שנכון בנוגע לשדרות זה שהיא חלק מישראל העתידית (גם של השמאל). ובנוגע ללהגיד שאני הבעיה, אני אגיד לך , שאנשים שלא יודעים אפילו לקרוא, קרי להאזין לדיעות של אחרים מהם (וזה כולל אפילו את האוייבים שלהם), הם הם הבעיה! המראה מימינך....

        הגב לתגובה זו

        • לקשקשן אלון

          יואל, 15/11/06 21:48

          אם נפתח להם עוד דלת המציאות באמת תתהפל ומה שדורון כתב במאמר יראה כמשחק ילדים הם יחדירו כאלו כמויות נשק שלבנון תיהיה זכרון מתוק

          הגב לתגובה זו

        • לאלון

          ג'וקר, 15/11/06 22:26

          כנראה שב-1967 או שעדיין לא נולדת או שאינך זוכר מה שהיה.
          אז היינו בגבולות מוכרים ונאצר אמר:
          ''המלחמה תהיה כוללת והמטרה העיקרית היא השמדת ישראל''.
          רק שאז הערבים היו פלאחים ולנו היה הצבא הטוב שבעולם.
          היום אנחנו הפלאחים והמנהיגים שלנו הם חכמי חלם.

          הגב לתגובה זו

          • לאלון...

            נגה, 16/11/06 23:50

            אכן, הצגת את העובדות שלך בצורה יפה שלא משתמעת לשתי פנים.

            רק ש...

            מאז 1964, חלפו 42 שנים.
            שמעת על האמנה הפלסטינית? היא בוטלה. תפתח ויקיפדיה, תחזור אלינו אחרי עוד כמה עובדות.

            הגב לתגובה זו

    • אשרי המאמין

      ג'וקר, 15/11/06 19:03

      ''כל הדברים האלה ייפתרו ברגע שנפסיק להיות עם כובש ונתכנס לגבולות מוכרים ומסודרים''

      גבולות מוכרים ע''י מי? ע''י החמאס?
      ואם נתכנס לגבולות שאתה חושב שהם מוכּרים אז הערבים לא ירצו יותר לזרוק אותנו לים? להזכירך, היינו כבר בגבולות האלה.


      הגב לתגובה זו

    • הבן אדם מעלי שכח את הטרגדיה שנקראת התנתקות. בוא אני אסביר לך מה זה

      שמוליק, 15/11/06 19:30

      יצאנו מעזה, גירשנו משם את היהודים משמע אין ''כיבוש''.
      ומה הפלשתינים עשו? מה שהם יודעים הכי טוב- המשיכו לרצוח יהודים.
      אנשים כמוך הם סכנה למדינה, לחשוב שנסיגה מהשטחים יביא שלום.
      טענה שמאלנית שהופרכה כבר 40 שנה.

      הגב לתגובה זו

    • הבעיות ייפתרו כשייגמר הכיבוש? האומנם?

      אזרח מודאג, 15/11/06 23:27

      האם ידעת ש:

      1. אש''ף הוקם 3 שנים לפני מלחמת ששת הימים.

      2. סמל אש''ף כולל את כל מדינת ישראל ודגל פלשתיני מעליה.

      מסקנה: ההבדל בין אש''ף לחמאס, הוא כמו ההבדל בין רוצח עם סכין לרוצח עם אקדח. בטקטיקה ולא במטרה הסופית: השמדת מדינת ישראל.

      רק צמצום משמעותי בצריכת הנפט העולמי, על כל השלכותיו, יש בו בשביל לאפשר הקמת מדינה פלשתינית תחת הסכם. וגם אז: נצטרך לדרוש ריבונות על אזורים כמו בקעת הירדן וחלק מההרים ביהודה ושומרון, בין השאר בגלל החזית המזרחית.

      חבל רק שהמחנה שלך לא נותן לעובדות לבלבל אותו.

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    צודק 100%

    מנש, 15/11/06 18:29

    אם למשל שר הבטחון היה גר בשדרות, חבל על הזמן מה שהינו עושים להם !!!
    חבל ששר הבטחון גר ברמת אביב....

    הגב לתגובה זו

    • אין קשר היכן השר מתגורר אלה מי הם האנשים המשפיעים עליו ועל משרתו (ל''ת)

      יונתן, 15/11/06 18:36

      הגב לתגובה זו

      • יונתן, תקרא שוב את אשר כתבתי

        מנש, 15/11/06 23:47

        או אז תבין שתגובתך מיותרת.

        הגב לתגובה זו

  • 11.

    דורון תעשה לי ילד (ל''ת)

    א. בר, 15/11/06 18:15

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    כבר ראינו מה זה מלוא העוצמה של ישראל במלחמה האחרונה.

    asaf, 15/11/06 18:06

    לצערי לישראל אין שום פיתרון צבאי בשום גיזרה , מה גם שהצבא נחלש משמעותית, בנוסף ישראל מצטיירת היום כנמר של נייר ,
    על סמך איזה עוצמה כותב המאמר מסתמך?, ששת הימים ?, יום כיפור ?

    מתי בפעם האחרונה ישראל הגיבה בעוצמה למשהו?
    ישראל לא יכולה להגיב בעוצמה כי אין לה עוצמה ,תתחילו להפנים את זה , אנחנו כבר התפוררנו , עוצמה אלק....

    הגב לתגובה זו

    • על חומת מגן שמעת? בכיין (ל''ת)

      די לנהי, 15/11/06 18:17

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    להיות שמאלני זה פשוט אומר להיות נאיבי (ל''ת)

    ג, 15/11/06 17:58

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    יש לי חדשות בשבילך

    רפאל, 15/11/06 17:36

    גם אם קסאם יפול על ת''א ישראל לא תעשה שום דבר.

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק אז אני מוכנה לספוק עוד קאסמים העיקר שאתה תישן בשקט (ל''ת)

      יעלי, 15/11/06 17:45

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    אלפי קאסמים לא שקולים לאוטובוס מתפוצץ אחד ותל אביב ספגה עשרות

    דמגוג בשקל, 15/11/06 17:21

    פיגועי התאבדות,מאות הרוגים ואלפי פצועים

    הגב לתגובה זו

    • אולי לא בכמות הנפגעים אבל כנס ואולי תשנה דעתך

      אלעד, 15/11/06 17:52

      זה נכון שאלפי קסאמים עד היום = 8 הרוגים ואילו אוטובוס מתפוצץ אחד יכול להרוג יותר, אבל הנזק שסופגת שדרות ובייחוד אנשיה, הוא גדול בהרבה.
      תאר לך 6 שנים שמתוכם ב 50% מהימים נופלים טילים ,יש אזעקות,פאניקה נזק ונפגעי חרדה.
      הנזק של מחבל מתאבד וההרג גדול יותר, אך ב''ה זה לא דבר שקורה יום ביומו, ולמעשה מי שלא עד ראייה ולא נפגע או אחד מיקיריו נפגע בפיגוע ''שוכח'' כעבור יומיים שלושה מקסימום שבוע וחוזר לנסוע באוטובוסים\לבקר בקניון וכו'.

      בשדרות איש אינו חומק מקול האזעקה המפחיד וגם אם לא כל אחד מהטילים פוצע קשה או הורג זה נזק נפשי מתמשך.

      תחשוב שיש ילדים שהולכים לכיתה א' בשדרות שלא יודעים מה זה לחיות ללא טילים ואזעקות.

      דמיין מצב שבמשך 6 שנים היית שומע כל שני וחמישי בממוצע,לעיתים מספר פעמים ביום אזעקה,קולות נפץ ומדי פעם גם שומע על הרוגים ופצועים בת''א. ראינו מה היה במלחמת המפרץ שהיתה ''רק'' חודש ואיך רבים מתושבי ת''א ''ערקו'' לדרום...... נראה אותם מתמודדים עם זה 6 שנים

      הגב לתגובה זו

      • יש סיבה שהאוטובוסים לא התפוצצו בצפון ת''א

        גל, 16/11/06 00:49

        או בכיכר המדינה; האויב יודע את מי לא כדאי לו להעיר (ובטח לא בכפר שמריהו, מקום מגורי הכוהנת הגדולה של התמיכה באויב )

        הגב לתגובה זו

    • ת''א לא ספגה מאות הרוגים באינתיפאדה (ל''ת)

      oren, 15/11/06 21:20

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    אחלה טור, סחתיין עליך יא דורון! (ל''ת)

    ארז, 15/11/06 17:03

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    התושבים מוזמנים להגיע לצפון ולהמתין לירי נסראאלה (ל''ת)

    אביתר, 15/11/06 16:51

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    בדעותי אני לא מסכימה איתך אך בהחלט הכתוב נגע בליבי (ל''ת)

    יעל דביר, 15/11/06 16:46

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    אתה תמים! גם אם ת''א תופגז ישראל תתקפל

    תל אביבי, 15/11/06 16:40

    מבחינה שלטונית כיום לא ניתן כלל לעצור את הטרור הפלסטיני על כל גווניו, כיוון שהפרקליטות, מערכת המשפט והתקשורת נשלטות בידי השמאל הרדיקלי.
    השמאל הרדיקלי אינו מוכן לשלם את המחיר ''המוסרי'' שיש לשלמו על מנת לחסל או למזער בצורה דרסטית את הטרור הפלסטיני.
    לכן גם טילים על ת''א לא יובילו לשינוי המיוחל.

    הגב לתגובה זו

    • תושבי תל אביב לא ייתנו לממשלה להתקפל שם נמצאים בעלי ההשפעה ו

      יאנה, 15/11/06 17:00

      אזרחים סוג ב כמו בשדרות כך האנשים חושבים

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    הצחקת אותי

    גברי, 15/11/06 16:38

    ''ביום שבו ייפלו הטילים הראשונים על תל-אביב, רעננה או כפר-סבא יהיה היום בו תושבי שדרות יוכלו לישון בשקט''-כך המחבר. לישון בשקט? עד אז שדרות כבר תהיה חרבה. אם לא מגינים על שדרות עכשיו, ימצאו זמן להגן עליה כשתל-אביב תותקף? נו, באמת.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    הצביעות השמאלנית בהיתגלמותה !

    דמיקולו, 15/11/06 16:19

    לצערי זה נכון, שירו קאסם על תל אביב ורעננה זה היה אחרת !
    הם שנימצאים בתל אביב ממשיכים להצדיק את האויב תמיד כי זו אמונתם שהאויב תמיד צודק.
    עכשיו שיצאנו מעזה כליל פינינו היתנחלויות וחזרנו לגבולות 67 ממשיכים לפגוע בנו בשטח ישראל !
    אבל כניראה שזה לא מספיק לשמאל ולערבים.
    אני כתושב תל אביב לשעבר זוכר את הבריחה של אנשי צפון תל אביב במילחמת המיפרץ.
    שלא כמו תושבי הצפון או הדרום שאין ביכולתם לברוח במטוס הראשון לח''ול עם המישפחה.
    אנשי תל אביב ורעננה שמצבם הכלכלי מעולה יכולים בקלות לברוח !
    רק שהם פחדנים ומוגי לב ,אגואיסטים ובעלי שנאה עצמית לעמם ומדינתם !

    הגב לתגובה זו

    • לדמיקולו

      נגה, 16/11/06 23:52

      גבולות 67 כוללים נסיגה מירושלים, ולכן כמובן שלא חזרנו אליהם.

      לא שזה מה שמשנה, אבל סתם שתדע.

      הגב לתגובה זו