• 71.

    כולם גנרלים

    נילי, 16/11/06 12:36

    כל אזרח, כתב צבאי, חייל,או קצין זוטר במילואים חושב שהוא גנרל וביכולתו היה לנהל את המלחמה טוב יותר מאלו שניהלו אותה. למה לא תעצרו רגע ותחשבו לפני שאתם מטיחים ביקורת וארס הכיצד כשלו בו זמנית ראש הממשלה ושר הבטחון והרמטכל ואלוף הפיקוד ואמ''ן וארבעה מפקדי אוגדות מוכשרים? הבעיה אינה באנשים הטובים שנתנו את כל שניתן לצבא ישראל ועם ישראל אלא במדינה ובעם - הכשלון הינו של כולנו!!
    לנסות ולהפיל את האשמה על תא''ל גל הירש הינו עוול משווע ומצביע על שטחיות וחוסר הבנה שיפגע בכולנו.
    נילי

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    הירש-כישלון סידרתי,לא הפסדנו דבר,יחצ''ן עם תקשורת צמודה (ל''ת)

    יבגני, 14/11/06 16:43

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    לא נראה לי שתת אלוף הירש היה צריך ללכת. (ל''ת)

    מוטי ממן, 14/11/06 13:16

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    כל הכבוד לגל הירש - יחצנות מדהימה,,, (ל''ת)

    רפאל, 14/11/06 12:49

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    ''מי שחשב שכדאי לשלוח את הירש, טעה בגדול''

    אחד העם, 14/11/06 12:01

    מי שחשב שכדאי לשלוח הביתה מפקד אוגדה כמו תא''ל גל הירש, שהפך לבעל ניסיון בעקבות המלחמה הנוכחית, טועה בגדול. הרי במקומו יביאו מפקד אוגדה חדש, שלא יחפש מה לעשות יותר טוב, אלא ידאג כל הזמן שלא ידיחו גם אותו במלחמה הבאה. צריך לבצע כרגע תהליך שיחזק את צה''ל, ולא יחליש אותו.

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    גל כקרבן ושעיר לעזאזל - עד מתי??? (ל''ת)

    מיכאל, 14/11/06 11:56

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    הפיטורים הללו מערערים את כל צה''ל . לא במקום!!! (ל''ת)

    חנן, 14/11/06 11:30

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    מה הנוער מסיק מכל זה ? שלא כדאי להתגייס לצבא כפוי טובה. חבל (ל''ת)

    רן, 14/11/06 11:19

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    הירש הוא השעיר לעזאזל של מדניות כושלת  (ל''ת)

    יותם הוד, 14/11/06 11:14

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    אולמרט, תדאג שהירש ישאר בצה''ל. לא מספיקה הבעת צער !!!!!!!!!! (ל''ת)

    ירון, 14/11/06 11:09

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    גל קצין מקצועי ומבריק (ל''ת)

    רון, 14/11/06 10:49

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    שר הבחון הוא הבוס של הרמטכ''ל והרמטכ''ל הוא הבוס של הירש

    יופיטר, 14/11/06 10:34

    בלי לטפל במכלול פיטורי הירש הם עוד נזק למדינה -הן מבחינה אזרחית והן מבחינה צבאית

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    צהל השקיע כל כך הרבה בהתנתקות ובסובב לה

    יופיטר, 14/11/06 10:29

    שלא נותר בו מספיק כוח להשקיע בדברים אחרים. שרון היה עסוק בכל כך הרבה דברים הקשורים אליו כמו בניו האי וההתנתקות ובנוסף הקמת קדימה - שהרבה דברים חיוניים נותרו מאחור -ואולמרט עסוק בלשקם את אולמרט ופרץ עסוק בכבודו וציפי ליבני אני לא יודעת איפה היא בכל המצב, ואיפה הירשזון?

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    לשלוח בדחיפות למשרד ראש הממשלה מראות ומורה לטעוני טיפוח. (ל''ת)

    זגג, 14/11/06 10:26

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    תחקיר זה כמו ברית מילה-לקטנים'' חותכים'' והגדולים ''אוכלים'' (ל''ת)

    דודי, 14/11/06 10:19

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    כרגיל הצבא אשם לא הפוליטיקאים, ראו יום כיפור.

    :-), 14/11/06 10:10

    אי אפשר היה למנוע את החטיפה,. החיזבלה ישב על הגדר 6 שנים בגלל הפוליטיקאים, ויכל ליזום מתי שהוא רוצה, אצלם כישלון זה לא סוף העולם אפשר לנסות שוב, זה מה שהם עשו.
    ואנחנו ממשיכים להלל את נבחרנו למרות כישלונם כי אחרת אנחנו בוחרים אידיוטים והרי אנחנו עם חכם.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    אולמרט מגבה את אולמרט נקודה! (ל''ת)

    יופיטר, 14/11/06 09:58

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    לא כל מפקד סיירת יכול להיות גנרל. גל הירש עף,לטובת צה''ל!

    לוחם שהיה שם., 14/11/06 09:55

    גם אהוד ברק היה מפקד סיירת מצטיין, אבל בתפקיד אוגדונר נכשל כישלון שגבה הרבה הרוגים בקרב בסולטן יעקוב. אותו כנ''ל גל הירש. היוהרה והגאווה סימאו את עיניו וחיילים הרוגים בעשרות לא שינו את תוכנית הקרב הכושלת שלו.
    כבר ביום הראשון הועמדו לרשותו החטיבות הטובות ביותר של צה''ל במילואים, מצויידות ומאומנות, אבל הוא בחר בזילזול להשתמש ''בחטיבות שלו'', בלי לבדוק מתי הם התאמנו בפעם האחרונה, ומה רמת הציוד שלהם בימחי''ם. (מה שהיה להם היום כולם יודעים). יש לצה''ל תכנית שעליה מתאמנים שנים בחיסול ירי הקטיושות לארץ, גל הירש סירב להפעילה. לא עיניין אותו לפתוח צירים לוגיסטיים ולוחמים שהו עם אפוד ושכפ''ץ בחום של אוגוסט ימים שלמים בשמש ללא מים. אילו שפרצו חנויות כדי להוציא מים ניצודו אחרי המלחמה ע''י הירש כבוזזים ע''מ להעמידם למשפטט.
    דורון אלמוג בדו''ח שלו ביטא הכי טוב מי זה גל הירש, כותב פקודות נפלא (לא משנה שאף אחד מלבדו לא הבין אותן) שמוציא פקודות נהדרות יותר מכל קצין בכיר אחר, אבל אפעס, בכלל לא יורד לשטח לוודא אם הפקודות הובנו ובוצעו. תראו את אנשי פלוגת המילואים שממנה נחטפו אנשי הסיור, הם מעולם לא שמעו ולא תודרכו על נוהל קרתגו המופלא שהירש חיבר... ומי שטוען שאוגדונר לא צריך לדאוג לדברים הללו לא מבין מה הוא אומר. בבט''ש יש לאוגדונר בסה''כ 9 גדודים. ועדיין מעולם לא בדק את מוכנותם, כשירותם, וכושרם.
    שלא לדבר על תאוות הפירסום שלו שהיתה בעוכריו אחרי המלחמה. כל יום מוקף צלמים משקיף כגנרל על שדה הקרב לבוש שכפו''ד ונשק, למרות שלא חצה את הגבול אפילו פעם אחת.. ההדלפות היומיומיות שלו לעיתונאים (תידרוכים עלק)...
    לכן הגיע הזמן שהוא יעוף ותחתיו יבואו קצינים מעולים ושקטים כדוגמת נחמיה תמרי, רפול, יה יה, ולא פוליטיקאי קטן כמו ברק ותאומו התעיר גל הירש. בברכה.

    הגב לתגובה זו

    • ניתוח מעולה כל מילה נוספת עלולה לגרוע-שווה לקרוא (ל''ת)

      מושיקו, 14/11/06 16:37

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    אם כ''כ צר לך אז תחזיר את תא''ל הירש למקומו הראוי ותזנח את ההמלצות

    יניב, 14/11/06 09:53

    הנלוזות של אלמוג

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    מי הוא הבכיר הישראלי שדאג שנובס בלבנון ?? (ל''ת)

    לפי התחקירים, 14/11/06 09:51

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    מנהיגות מנותקת

    תאל, 14/11/06 09:36

    איך הגענו למצב הזה שאנו מובילים על ידי מנהיגים מנותקים לחלוטין מהמציאות סביבם...?

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    ממשיכים בחיים משל שום דבר לא ארע....

    אלכס, 14/11/06 09:28

    ממשיכים בחיים משל שום דבר לא ארע....
    כתרנגולות בסופרמרקט, גידלנו עבורכם ילדים, לשם כפרה.
    כפרה על חיינו... עוון כולנו... עוול כלפיהם...
    בפוליטיקה, במדינה, בחברה ובצה''ל מעולם לא ייחסו חשיבות מיוחדת למשמעות חייהם !
    ילד ...ועוד ילד ...ועוד ילד ...בזרם מתמיד !
    לנֶצַח... לעד... כך תוּבְטַח בעירת נר התמיד...
    מחורבן צאלים השני כבר כמעט אין שומעים יותר על תאונות
    אין מדווחים... אין כותבים... אין מוסרים יותר על התאבדויות
    זה וודאי, אינו אומר בהכרח, שהן אינן קיימות
    בפוליטיקה, בבג''ץ ובצה''ל פשוט מִתְמָחִים בהסתרת ובהעלמת ראיות
    ההכחשה, הכזב, הטיוח, השקר, תקפים וחלים על הכל
    ערך חיי האדם היום בצבאנו נמכר בחיסול בזיל הזול !
    את המציאות אפשר תמיד לצבוע וורוד ועובדות ניתן להטות
    ''הדג מן הראש מסריח !'' ...ישיחו ...יאמרו הבריות
    מיטב נוער צעיר ובריא בשיא פריחת עלומיו
    על חטאי ושגיאות מפקדיו ישלם בחייו
    דור שואף דרור... צמא חיים... חופשי... רענן...
    נרמס, נהרס, נדרס ונגרס באמצעות גוף מסואב שאנן
    נופל שדוד ...ללא קרב מניח הנשק ...למולך מוקרב כקורבן !
    אבות אכלו בוסר וחיי בנים יִכְלוּ טרם זמן
    ''כי במותם הם ציוו לנו...'' יחרוק התקליט הישן...
    הולך סובב לו הרוח ועל סביבותיו שב
    קדיש על הבן יאמר כבר לבטח האב
    אין חדש תחת השמש
    מה שהיה הוא מה שיהיה: היום, מחר או אמש.
    השמש זרחה... הקָמָה בשלה... וצה''ל שחט
    מי עוד זוכר שפעם חגגנו יחדיו ט''ו בשבט ?

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    הירש לא מתאים להיות מפקד!

    מנחם, 14/11/06 09:21

    אני שירתתי בחה''ן צנחנים,לפני שהשתחררתי לקראת סוף שנות השמונים הוא היה מפקד היחידה.
    הירש היה מפקד היחידה הכי גרוע בתולדות החה''ן, הלוחמים לא סבלו אותו! פשוט על הפנים של מפקד,אז שלא יבלבלו לכם את המוח עליו!
    טוב שצה''ל נפטר מקצינים גרועים כמוהו!

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    עזרה לסטודנטים בבודפשט!!תנו להם ללמוד בארץ!!!דחוף !!!!!דחוף!!!!!!!!

    הם גם חיילים!!!, 14/11/06 09:14

    תמונה קשה: בתקופה האחרונה חלה עלייה משמעותית במספר התקריות על רקע אנטישמי במזרח אירופה. ישראלים המתגוררים בבודפשט ולומדים בה רפואה מספרים כי לאחרונה חלה הסלמה של ממש בשנאת הזרים במדינה - על רקע אי היציבות הפוליטית השוררת במדינה מאז שהחלו הפגנות הימין הקיצוני נגד הממשלה, לפני חודשיים.

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    אולמרטט הצדיק מסביבו כולם צדיקים

    תלם אהרון, 14/11/06 09:11

    עמיר פרץ הצדיק ,דן חלוץ הצדיק ביותר אפריים סנה הצדיק הגדול ומי הם הרשעים ,אלה שעבדו קשה קשה יום ולילה לביטחון ישראל אלה צריכים לשלם את המחיר במקומם של הצדיקים , בושה וחרפה לאן הגענו????????????

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    ה''ממשלה'' כפי שהיא ''מתפקדת'' עכשיו היא קן צרעות וקן נחשים תאבי כוח

    דורון, 14/11/06 09:09

    שלטון ושררה.

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    יוחזר גל הירש לצה''ל בפקודה -רק אולמרט יכול!!

    נוני, 14/11/06 09:03

    צריכים קצינים כמו גל בצה''ל

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    הירש-אינו הפסד גדול לצהל אולי להיפך... (ל''ת)

    מושיקו, 14/11/06 08:59

    הגב לתגובה זו

    • מושיקו מנירים. שמענו עליך...לפחות תהיה מקורי ואל תחזור על דבריך

      איציק, 14/11/06 09:09

      הנבובים בכל כתבה ובלי שום קשר

      הגב לתגובה זו

    • מושיקו אם היית משקיע בצהל מה שהשקיע הירש היה יכול להיות לך פתחון פה (ל''ת)

      יופיטר, 14/11/06 10:05

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    האשמים האמיתיים - אלמוג, חלוץ, קפלינסקי ואשכנזי!!

    ירון, 14/11/06 08:58

    שימו לב מה כתב אלמוג ומה המשמעות ממה שכתב:
    אלמוג קובע כי עיקר הבעייה היא שלא יושמו ולא הוטמעו הלקחים מהאירוע שהיה בהר דב לפני 6 שנים
    אז מי אחראי??? מי שהיה באותה תקופה מפקד חטמ''ר בנימין??? ממש לא.
    האחראים הם :
    1. מי שהיה רח''ט תוהד והאחראי על יישום והטמעת הלקחים בצה''ל - דורון אלמוג.
    2. מי שהיה מפקדו של אלמוג - ראש אגף המבצעים באותה תקופה - חלוץ
    3. מי שהיה מפקד אוגדה 91 באותה תקופה - קפלינסקי
    4.מי שהיה אלוף הפיקוד באותה תקופה אשכנזי.
    בנוסף אחראים גם מי שהיו המפקדים בפיקוד הצפון ערב המלחמה - גל הירש והאלוף אדם.

    הגב לתגובה זו

    • יש עוד כמה אחראי והם היו במז''י/ מפח''ש והחילות!!

      דנה, 14/11/06 11:33

      היו כמה אנשים שהיו צריכים לעשות משהו בשנים האחרונות ואולי לא בדיוק עשו והם אלה שהיו במז''י ובחילות.

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    אולמרט , עריפת הראשים הזו היא איוולת כתוצאה מלחץ תקשורתי

    לוי, 14/11/06 08:47

    התקשורת מולכיה אותנו במסלול הבטוח לאסון.
    הכל אישי, הכל שיטחי.
    החזר לאלתר את גל !!!

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    צר לי יותר על שאולמרט לא מתפטר!!!!! (ל''ת)

    הירש:, 14/11/06 08:45

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    הגיע הזמן שאולמרט יקרא את הדו''ח ויבין איזו טעות אלמוג עשה

    שחר, 14/11/06 08:42

    לא ייתכן שכל הכשלונות יופלו על כתפיה של האוגדה .

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    אולמרט צריך להתבייש שהוא נתן לתא''ל גל הירש ללכת.

    רועי, 14/11/06 08:40

    אם הוא חושב שיש קצינים יותר מוצלחים בצבא אז הוא טועה טעות חמורה.
    היה צריך לתת גיבוי מלא למי שהוביל 9 חטיבות בלחימה מעולה

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    אולמרט היקר, לפני שאתה מתפטר תפעל להחזיר את תא''ל הירש לצבא (ל''ת)

    רפי, 14/11/06 08:37

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    מר אולמארט, אתה בכלל לא אומר כלום, שום דבר, נדה.

    pini, 14/11/06 08:34

    ולא רק לגבי היתפטרותו של תת אלוף הירש. גם בארצות הברית, לא שמעו ממך דברים ברורים, לגבי המשך צעדיך והיתנהלותך, בקשר ניהול הבעיות הבטחוניות, וגרימת איזו שהיא פריצת דרך,לניהול שיחות על השלום בין הניצים. בכלל אתה וממשלתך בוחרים לא לדבר, ומידי פעם לשלוח צרור מילים, חסרות כיוון לתקשורת, כדי שהעם אפסססס, ירגיש שיש לו ''ממשלה''.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    יוחזר גל הירש לאלתר !! יסולק דן חלוץ !!! (ל''ת)

    איציק, 14/11/06 08:33

    הגב לתגובה זו

    • הרבה לפני חלוץ עמיר פרץ ואולמרט (ל''ת)

      יופיטר, 14/11/06 10:30

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    לא כל חייל מתאים לקצונה , לא כל מ''כ,,,

    אזרח, 14/11/06 08:28

    מתאים להיות מ''מ , לא כל מ''מ מתאים להיות מ''פ, לא כל מ''פ מתאים להיות מג''ד , לא כל מג''ד מתאים להיות מח''ט , לא כל מח''ט מתאים להיות אוגדונר !!! (ראה מקרה ביום כיפור וגורודיש ) והירש לא מתאים להיות אוגדונר ,גם עם היה קצין מצטיין ביחידות קטנות !! ושילך ללמוד על חשבוננו בצבא אחר , זו האמת, יש נחמד ויש רצוי

    הגב לתגובה זו

    • לאזרח היקר. עוד אחד שמדבר בעילום שם. בטח עוד ג'ובניק שאין לו מושג

      עומרי, 14/11/06 08:58

      קל לדבר וקשה לעשות.
      ומי יגן על ישבנך ? אתה תשמור על בטחון ישראל 365 ימים בשנה 24 שעות ביום ?
      תתבייש לך !!!

      הגב לתגובה זו

      • יש אנשים שחושבים שאפשר להשמיץ ולבצע רצח אופי .

        שחר, 14/11/06 09:10

        הם לא יודעים במה מדובר ורק משמיצים.

        הגב לתגובה זו

        • לא יתכן שלהירש אין מה לתרום לצבא

          יופיטר, 14/11/06 10:04

          המסלול שעובר איש צבא הוא לא פשוט ולכן יהיה חבל אם הירש יתפטר , אני משוכנעת שיוכל ללמוד משגיאותיו יותר טוב ממישהו אחר ועד שיוכשרו מפקדים חדשים לטובתנו להשתמש בידע של הירש וביכולויות שלו. הרבה אזרחים נדבקים מהעיתונאים בקשר להשמצות ורצח אופי

          הגב לתגובה זו

  • 34.

    אולמרט-לבני-פרץ-פרס-בג''ץ:''תגידו עם יד על הלב... !''

    בנימין, 14/11/06 08:13

    אולמרט-לבני-פרץ-פרס-בג''ץ:''תגידו עם יד על הלב... !''
    בנימין, 12/10/06 19:51
    מתוך מילות הספד אותם נשא יוסי שחר, אביו של אור שחר זכרונו לברכה אשר נהרג במלחמה בלבנון יום לפני יום הולדתו ה-21. ''אני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למוּת במלחמת ברירה רשלנית ומטופשת''. ''אני לא יודע איך הייתי מרגיש לו אוריק היה נופל במלחמת אין-ברירה, אבל פה לא היתה מלחמת אין-ברירה, התחושה שלנו היא שהוא נפל לחינם, במלחמה מיותרת...יש תחושה וצער נורא על האובדן, אך יחד עם זאת תחושה שהולכת ומצטברת שכל העניין היה טעות ביסודו, והכאב הגדול מתחבר עם העובדה הזו. אני לא אומר שלא היו צריכים לטפל בנושא, אבל מה שקרה הוא שחיילים נחטפו ואז יצאנו למלחמה, בלי אג'נדה ובלי תוכנית מסודרת''. ''האם דבר מה קרה כאן לפני חודש? האם רעמו התותחים, הקטיושות נפלו, עצי הגליל עלו בלהבות ומאות אלפים נטשו את בתיהם בבהלה?'', ''הטלוויזיה משדרת בשפעת ערוציה, ללא הפסקה, את אותן תוכניות. כמה יפה וכמה נחת רוח. האם היתה מלחמה בארץ הזאת לפני חודש ימים ?!''. ''בטלוויזיה מופיעים אנשים 'חשובים' ואומרים שהמלחמה 'פרצה' . כמו כח טבע - איש לה 'הפריץ' אותה, איש לא קבע אם איך ובשל מה היא תתנהל, ואיש לא קבע לכמה זמן ואיזה תוצאות היא אמורה להביא. היא פשוט 'פרצה'. ועכשיו לך תאשים מישהו במשהו ש'פורץ'. ''וכעת, לאחר שנגמרה המלחמה ל'פרוץ', מסבירים לנו מנהיגינו את יתרונותיה ואת חסרונותיה. בקיצור, עושים את כל מה שהיו צריכים לעשות לפני ששלחו את אוריק שלנו ואת חבריו - למות. ''ואני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למות במלחמת-ברירה רשלנית, מטופשת, בהרפתקה שלא הוכנה כהלכה ושהישגיה נצברים בדיעבד. ואני עוד פחות מבין, מי העניק לראש הממשלה את הזכות שלא לבוא ולספר להורים שכולים על מה ולמה נפל בנם''. ''האם לא ייתכן שיקום מנהיג בארץ הזאת ויגיד 'טעיתי'. כן, כמו נסאראללה. שיגיד 'טעיתי. הערכתי לא נכון. סיפקו לי נתונים שלא בדקתי עד הסוף. מיניתי אנשים לא ראויים. טעיתי. ''מה צריכים לחשוב הורים שכולים הרואים היום את המלאי האין-סופי של האינפורמציה הזורמת מאמצעי התקשורת השונים, המתארת את המלחמה כטפשית ומיותרת, ואת המנהיגות כמבולבלת, חסרת נסיון ותבונה ? האם ברורה תחושת ההחמצה הנוראה, הקורעת ? האם ברורה לכם הרגשת האשם האיומה שלנו כהורים על שלא השכלנו לשמור כראוי על מתנת החיים החד-פעמיים שהענקנו לילד המתוק שלנו מפני ידיה של רשות שלומיאלית יהירה ואטומה? הלב מתפוצץ!'' ''על מה אבדו חייו ?''.

    אולמרט-לבני-פרץ-פרס-בג''ץ ושאר פוליטיקאים: ''תגידו לנו עם יד על הלב!''

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמור לי ואל תְבַּלֵף
    איך חטאת ? פשעת ? כשלת ?
    בתפקידך כל-כך התרשלת !

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמור לי ואל תְחַפֵף !
    איך כשלת ! זִלזלת ! נכשלת !
    כזאת לאוֹרִיק שלנו עוללת !

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמוֹר לי אם גם לבך דואב וכואב ?
    האם גם אתה על אוֹרִיק שלנו חושב ?
    איך נָמוֹג לו עולם מלא ואוהב ?

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמור לי אם גם לבך שטוף כאב ?
    האם גם אותך מייסר המצפון ?
    וב''מנהיגיך'' ובמפקדיך אתה נותן עוד אֵמוּן ? ? ?

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמור לי ואל תכזב
    איך התרשלת ? כשלת ? פישלת ?
    לשמור חיי אוֹרִיק שלנו נכשלת !

    ''תגיד לי עם יד על הלב.. .!''
    אמור לי ואל תִתְנדֵף
    כיצד לאוֹרִיק שלנו כך עוללת
    את האשמה מעצמך והלאה גִלְגלת... !

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    הם לא ידעו כי דמם לא ייחשב בדמים......

    נתן, 14/11/06 08:12

    אילו משוררנו, נתן אלתרמן, היה חי היום, לא מן הנמנע שהיה צריך לכתוב כך את שירו ''מכל העמים''. השיר מוקדש לשַרְשֶרֶת אֲרוּכָּה-אֲרוּכָּה שֶל קוֹרְבְּנוֹת-שָוְוא וְחִינָם. בָּנִים אֲשֶר חֵרְפוּ נַפְשָם, הִקְרִיבוּ עַצְמָם וְנָפְלוּ בְּמִלְחֶמֶה-הַרְפָּתְקָנִית-אוּמְלָלָה-נִמְהָרָה-אֲרוּרָה-רַשְלָנִית-מְטוּפֶּשֶת-פוֹשַעַת-כּוֹשֶלֶת-מרוּשֶלֶת-נִכְשֶלֶת-מְיוּתֶּרֶת-נִמְנַעַת. מִלְחֶמֶת הַרְפָּתְקָה פְּרִי רַשְלָנוּת מְדִינִית-פּוֹלִיטִית-צְבָאִית, הַפְקָרָת חָזִית ועוֹרֶף (איך... איך... איך... וכיצד יוצאים כך למלחמה ? כל-כך בלתי מוכנים ? כל-כך בלתי-ערוכים ? הֵן מבחינת אנדרלמוסיה עצוּמה, באלאגן נורא ותוֹהוּ ובוֹהוּ רב אשר שרר בחזית והן מבחינת הפקרתו הטוטאלית של העוֹרֶף), הֶפְקֵרוּת אֲרוּרָה, נוֹרָאָה ופּוֹשַעַת שֶל ''הַנְהָגָה'' רַאַוְותָנִית-יְהִירָה-יוֹמְרָנִית-מְזַלְזֶלֶת, חַסְרַת-טִיפַּת תְבוּנָה, נֶעֱדֶרֶת שֶמֶץ נִיסְיוֹן, בּוּרָה בהֲבַנָת מַשְמָעוּתָם העָמוּקָה שֶל עֶרֶך חַיֵי-אָדָם. ''הַנְהָגָה'' שֶל מֶמְשָלָה עָלוּבָה-שַחְצָנִית-רַשְלָנִית-חוֹבְבָנִית-רַאֲוְותָנִית-גַאֲוְותָנִית-זַלְזְלָנִית-מִתְהַלֶלֶת-מִתְהַדֶרֶת-מְבוּלְבֶּלֶת-מִתְפָּאֶרֶת-קִצְרַת-רוֹאִי-שְבֵעַת-רָצוֹן מְעַצְמָה וּמִמַחדָלֶיהָ. מֶמְשָלָה אֲשֶר אוּגְדוֹתֶיהָ מְאַגֶדֶת-אוֹגֶדֶת, בְּנַדְנֵדֶה מִתְנַדְנֶדֶת, במְלָאכְתָה-מְשִימָתָה-מִלְחַמְתָּה-מערכתה השְלוּמִיאֵלִית מעוֹלָם לא הַיתָה, באֱמֶת ובְּתָּמִים, מְרוּכֶּזֶת-מְמוּקֶדֶת. בהֵיעדֵר תכְנִית-מאוּרְגֶנֶת-מְסוּדֶרֶת-מְתוּכְנֶנֶת, בְּלִי-כל מַטָּרוֹת בְּרוּרוֹת בְּעַצְמָה-בְּעַמָה בּוגֶדֶת. בְּמֵי-מַדְמֵנָת-מֶחְדָּלֶיהֶ מִתְמוֹגֶגֶת-חוֹגֶגֶת. עֲבוֹדָתָה מְטַרְפֶדֶת. בָּנֶיהָ עוֹקָדֶת. עַל דָּמָם (בִּשְבִיעוּת רְצוֹנָה העַצְמִית) מְרַקֶדֶת-רוֹקֶדֶת-שוֹרֶדֶת.

    בִּצְעוֹד נערינו אֱלי מִלְחֶמֶת חִינָם-שָוְוא-וְשוֹלָל
    את חמת ישראל לא שמענו
    כי אתה בחרתנו כַּאֲשֶר עוֹד הַיִינוּ עוֹלָל
    אהבת אותנו ורצית בנו.

    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    מסינים, מהודים, מדנים
    אך בצעוד בנינו אל תוך בְּסִיסִים –
    נערים ישראליים, בחוּרִים נְבוֹנִים,
    הֵם לֹא יַדְעוּ כִּי דָּמָם לא ייחַשֵב בַּדָּמִים...
    הֵם לּא אָמְרוּ לְמִשְפַּחְתָם: אַל תַבִּיטוּ !
    ְ
    ורבה דאגה להישרדות-פוליטיקאים
    וקריירות קצינים פן יוּפסָקוּ
    אך המשך חייהם של קורבנות חפים
    על אספלט, טְרָשִים וסְלָעִים יְקוּפְּדוּ !

    עיניהם מדברות: אל תַבִּיטוּ, האֵם, הַבֵּן, האָב וְהבַּת,
    אֵיך שוּרוֹת אֲרוּכוֹת הוּנַחְנוּ...
    תְמִימִים וצְנוּעִים וידוּעִים לשֵם,
    רק לא טוב לחיים הוּכָנוּ...

    עיניהם מדברות עוד דברים אחדים:
    אֱלוֹהֵי האָבוֹת ידענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורָצִיתָ בנו !

    כי אתה בחרתנו מכל העַמִים
    לְהָרֵג מוּל כִּסֵא כְּבוֹדך,
    ואתה את דָמֵינוּ אוֹסֶף בכַּדִים
    כִּי אֵין לוֹ אוֹסֶף אַחֵר זוּלָתֶך.

    ואתה מְרִיחוֹ כְּמו רֵיחַ פְּרָחִים
    ואתה מְלַטְפוֹ במִטְפַּחַת,
    ואתה תתבענו מִיְדֵי הרמטכ''ל דָן חָלוּץ
    ומִיְדֵי אוֹלְמַרְט, לִבְנִי, פֶּרֶץ, פֶּרֶס,
    שוֹפְטֵי בֵּית-המִשְפָּט ה''עֶלְיוֹן'' ושְאָר פּוֹלִיטִיקָאִים
    ומִיְדֵי הַשוֹתְקִים גַם יַחַד !

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    מְדִינָה מִקְרִית

    אלכס, 14/11/06 08:10

    מְדִינָה מִקְרִית
    שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !
    אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
    מְדִינָה לְמַרְאִית.

    מְדִינָה עִיזִית,
    נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
    אֲחוּזַת תְּזָזִית,
    יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

    עַם מְנוּוָן,
    מעֲרָכָיו מְרוּקָן
    אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
    רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

    חֶבְרָה אֲרוּרָה
    מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
    רָעָה וגְרוּעָה
    עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.

    מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
    עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
    מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח... בְּלִי סוֹלֶת...
    סָפֵק, אִם לִבְסוֹף, תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

    הגב לתגובה זו

    • מדינה בהחלט מקרית. מדינה אוכלת קציניה הלוחמים (ל''ת)

      אמנון, 14/11/06 08:35

      הגב לתגובה זו

      • מדינה שיקרית בהחלט. מדינה אוכלת בניה. (ל''ת)

        תמר, 14/11/06 09:26

        הגב לתגובה זו

      • אמנון טעות הממשלה מקרית הארץ לעולם עומדת

        יופיטר, 14/11/06 10:08

        בקשר לקצינים מגוחך שאנשים כמו אולמרט ופרץ שמבחינת הצבא לא השקיעו אפילו פסיק ממה שהשקיע הירש בעצם מנהלים את הבטחון הצבא והמדינה. חבל שלטוקבק אין השפעה

        הגב לתגובה זו

      • אֶרֶץ שֶיוֹשְבֶיהָ הִיא אוֹכֶלֶת

        נתן ואלכסנדר, 14/11/06 15:17

        שִיר אֶרֶץ

        אֶרֶץ שֶיוֹשְבֶיהָ הִיא אוֹכֶלֶת
        וְזָבַת חָלָב וּדְבָש וּתְכֵלֶת
        לִפְעָמִים גַּם הִיא עַצְמָה גוֹזֶלֶת
        אֶת כִּבְשַת הָרָש.

        אֶרֶץ שֶמָּתְקוּ לָהּ רְגָבֶיהָ
        וּמְלוּחִים כַּבֶּכִי כָּל חוֹפֶיהָ
        שֶנָּתְנוּ לָה אוֹהֲבֶיהָ כָּל אֲשֶר
        יָכְלוּ לָתֵת.

        שָב הֶחָצָב לָבָן לִפְרוֹחַ
        שָם בַּדֶרֶך יְחִידִי.
        וְהַיַסְמִין יָשִיב נִיחוֹחְַ
        שְדוֹת הַזְמַן שֶלָה הָאֲבוּדִים.

        אֶרֶץ שֶיוֹשְבֶיהָ הִיא אוֹכֶלֶת
        וְזָבַת חָלָב וּדְבָש וּתְכֵלֶת,
        לִפְעָמִים גַּם הִיא עַצְמָה גוֹזֶלֶת
        אֶת כִּבְשַת הָרָש.

        כָּל אָבִיב שָבִים לָה סַבְיוֹנֶיהָ
        לְכַסּוֹת אֶת כָּל קִמְטֵי פָּנֶיהָ,
        רוּחַ קַיִץ עֶצֶב אֲבָנֶיהָ
        יְלַטֵּף בְּאוֹר.

        שָב הַסְּתָו עִם כּוֹבֶד עֲנָנֶיהָ
        לַעֲטוֹף אָפוֹר אֶת כָּל גַּנֶּיהָ,
        וְהַחוֹרֶף אֶת שְמוּרוֹת עֵינֶיהָ
        הַבוֹכוֹת יִסְגוֹר.

        שָב הֶחָצָב לָבָן לִפְרוֹחַ
        שָם בַּדֶרֶך יְחִידִי.
        וְהַיַסְמִין יָשִיב נִיחוֹחְַ
        שְדוֹת הַזְמַן שֶלָה הָאֲבוּדִים.

        שָב הַסְּתָו עִם כּוֹבֶד עֲנָנֶיהָ
        לַעֲטוֹף אָפוֹר אֶת כָּל גַּנֶּיהָ,
        וְהַחוֹרֶף אֶת שְמוּרוֹת עֵינֶיהָ
        הַבוֹכוֹת יִסְגוֹר.

        מילים: נתן יונתן
        לחן: אלכסנדר ארגוב

        הגב לתגובה זו

      • מדינה אקראית. אוכלת אזרחיה. (ל''ת)

        עופרה, 14/11/06 15:20

        הגב לתגובה זו

  • 31.

    אחרי הטלת ביקורת כזו חמורה

    פקק תנועה, 14/11/06 08:00

    באדם שנימצא בתפקיד כזה .הרי זה ברור שהוא יתפטר. לבני אדם יש רגשות .למי שעדיין לא מבין זאת.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    מכתב שמישהוא כתב

    חובה, 14/11/06 07:59


    אני צבר בן 55. שירתתי בצנחנים,
    אבי גם הוא נולד בארץ ושירת בפלמ''ח.
    לראשונה בחיי, אני מרגיש בחודשים האחרונים, למעשה מאז שבחרת בפרץ לשר הביטחון כדי להקים את ממשלתך, תחושה קשה של חוסר אונים, חוסר ביטחון, ואפילו תחושה עמומה של פחד - שכמוה לא ידעתי מימי.
    אני מדבר עם חבריי - מהקיבוץ, מהמושב, מהעיר ומהעיירות - כולם מרגישים כמוני.
    לכולם יש תחושה קשה מאוד שקורה לנו משהו לא טוב, איזו סוג של התנהלות ולא דרך, אופורטוניזם ולא אידיאולוגיה, אווירה של ויתור על הארץ ועל מה שהשגנו בה לטובת העכשיו והרגע, ויתור מול אוייבינו שהיום יותר מתמיד אינם מסתירים את כוונותיהם ביחס למדינת ישראל, רפיסות מול העולם שזכות קיומו של העם היהודי איננה באג'נדה שלו, חוסר מוכנות להפעיל את צה''ל, חוסר התחשבות בעורף עד כדי התרת דמו, חוסר טיפול באוייבים מבית שמעיזים יותר ויותר ולמעשה יורקים לנו בפנים בראש חוצות, שחיתות ברמה שמעלה קבס, ובעיניי, באופן אישי, הגרוע מכל הוא הפקרת ביטחון מדינת ישראל בידי אדם בלתי ראוי.
    אצלנו – שמצבנו הביטחוני הוא מהמסובכים בעולם ואין לנו ספק שעוד נכונו לנו עימותים לא פשוטים, אתה מהין להפקיד את המשרד שבו תלויים חיינו בידי אדם חסר השכלה לחלוטין, חסר כל ניסיון ביטחוני מינימאלי.
    לראשונה בחיי עולות בי מחשבות שאולי מקומי לא כאן. אני לא רוצה לחשוב כך. אני ובניי, כמו אבי, מוכנים להילחם על זכותנו לחיות במדינת ישראל היהודית.
    ואתה ושותפיך הולכם להקים עוד חמאסטן על גבול נתב''ג ות''א.
    לעניות דעתי הצנועה, אתה, חבריך לממשלה וחבריך לקואליציה –מסרבים מסיבה לא מובנת לקרוא את המציאות הגלובאלית שאנו חלק ממנה. האיום האיסלמי הפונדמנטליסטי איננו פרי דמיונם של רואי שחורות או כאלה שלבם רוצה שלום פחות מכם. האיום על מדינת ישראל הוא ודאי ומוחשי.
    ויש לי הרגשה כאילו אתה מתנהל במציאות אחרת שנעצרה לפני כמה שנים.
    אני אוהב את ישראל אהבת נפש, אך אני חפץ חיים. אין לי כוונה לקחת חלק במה שנראה לי על פניו תהליך התאבדות מרצון.
    כל הזמן אני רואה לנגד עיניי סרט שראיתי פעם בערוץ הטבע, על עדר של כבשים שרץ אחרי הכבש המוביל אל שפת התהום וכולם ממשיכים עד שהאחרון שבהם נופל. תופעה בלתי מוסברת.
    מה שמדהים אותי הוא שהעדר הישראלי רואה, צועק וממשיך לרוץ אחריך.

    בלב דואב על המילים שלמעלה

    מושבניק
    ישראל

    הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד לך ! אתה צודק בכל מילה ואני גם בן 55

      פרץ תתפטר !, 14/11/06 08:20

      אני גם בן 55 וממשיך לשרת בגדוד קרבי עד היום !
      צריך לצאת לרחובות ולצעוק עד שאלה שאינם ראויים יפנו את מקומם !

      הגב לתגובה זו

    • כל מילה בסלע ! חובה לקרוא ! (ל''ת)

      מיכאל, 14/11/06 08:35

      הגב לתגובה זו

    • ישראל המושבניק כל מה שכתבת לא חדש לי

      יופיטר, 14/11/06 10:15

      איך גורמים לאולמרט להתפטר אני לא יודעת - אבל זה כנראה מחויב המציאות בסיטואציה הממשלתית הקטסטרופאלית שבה אנו נמצאים - לו היו באים יותר אנשים להפגנת המילואימניקים - משהו אולי היה זז, אבל בית יעקוב אוהב לשבת אוהלים

      הגב לתגובה זו

    • אמרת את מה שאני מרגישה..חזק ואמץ! (ל''ת)

      מיכל, 14/11/06 10:30

      הגב לתגובה זו

    • חותם על כל מילה. צריך להציל את המדינה ממנהיגיה (ל''ת)

      ישראל בסכנה, 14/11/06 11:26

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    הירש כהרגלו - חוד החנית של צה''ל- אוהבים אותך!!! (ל''ת)

    עידו, 14/11/06 07:47

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    גל הירש - קצין מצטיין !!! (ל''ת)

    רוני, 14/11/06 07:46

    הגב לתגובה זו

    • רק ביחידות קטנות! לא כאוגדונר !!! (ל''ת)

      שמש, 14/11/06 08:36

      הגב לתגובה זו

      • מר שמש. איפה בדיוק שירתת ? בבמצ''א ? (ל''ת)

        שחר, 14/11/06 08:54

        הגב לתגובה זו

      • מצטיין בכל תפקיד עד היום!!! (ל''ת)

        יודע, 14/11/06 09:02

        הגב לתגובה זו

    • וחבל שהוא הולך. מישהו צריך לעשות מעשה ולהחזירו (ל''ת)

      נעמן, 14/11/06 08:55

      הגב לתגובה זו

    • אין לי ספק שגל הירש הגיע לאוגדה אחרי הרבה עבודה קשה ומפרכת

      יופיטר, 14/11/06 10:22

      צהל זה לא בית מלון 5***** הקלות הבלתי נסבלת של מחיקת ההשקעה לא יכולה להיות מקובלת על אדם בר דעת - אני אזרחית רגילה ולא מתמצאת בעניני צבא אבל יש לי שכל ישר ואני לא מושפעת יותר מדי מעתונאים וטלויזיה.

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    מה הקטע של הפרסים אצלנו למה קשה להם להפרד מהכסא גם חלוץ וגם קצב,,,, (ל''ת)

    שןש, 14/11/06 07:35

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    אולמרט תגיד לפרץ שמי שחודשים שר בטחון לא יוצא למלחמה בלי לבדוק !!! (ל''ת)

    את הצבא קודם, 14/11/06 07:31

    הגב לתגובה זו

    • אתה טועה ! פרץ ואולמרט לא ראו את הצבא 32 שנה ! ואסור להם היה לקבל

      הביתה !!!, 14/11/06 07:58

      את התפקידים האלה !

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    אולמרט מתי אתה מתפטר???????? (ל''ת)

    טל, 14/11/06 07:23

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    עצם מינוי פרץ לשר בטחון-הוא הבוז הגדול לצה''ל .וכך נראת המדינה (ל''ת)

    רק במדינת הגמדי, 14/11/06 07:08

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    הממשלה הקודמת אשמה בהזנחת הצבא!

    רעות, 14/11/06 06:59

    רק עכשיו מתברר איך השלטון הקודם התנהל כספין אחד ענק ומכר חזות מזוייפת של בטחון וחתירה לשלום. רק השרדות בשלטון וג'ובים למקורבים, זה מה שעמד בראש מעיניהם של בכירי קדימה. צחוק הגורל או לעגו של הגורל,שהם נבחרו לשלטון.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    אולמרט והכיסא

    שרון, 14/11/06 06:54

    כל כך שקוף ! בעצמו אומר שלא קרא את הדוח !!! אבל מצטער .....כיוון שגם הוא קשור למחדלי המלחמה !!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    אולמרט=מנהיגות+אמינות+יושרה, נולד להיות ר''מ (ל''ת)

    יגאל כהן, 14/11/06 06:37

    הגב לתגובה זו

    • זו הבדיחה היומית ? או שאתה הבן שלו מפריז ??? (ל''ת)

      עלובים !, 14/11/06 07:45

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    אז תקרא להירש לחזור - אולמרט!!! (ל''ת)

    דני, 14/11/06 06:29

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    למה נכשלו המפקדים ?

    ד''ר ארוין, 14/11/06 05:52

    החיילים הצטיינו
    מפקדי המחלקות והמ''פיים הצטיינו
    הסמג''דים והמג''דים הצטיינו
    כולם עשו את המיטב ביעילות ובמסירות נפש לכלל ישראל

    מה קרה למח''טים
    למה נכשלו האוגדונרים
    הרי כולם היו פעם מפקדים מצליחים

    נכון, הפקודות והלא פקודות של פרץ ושל אולמרט
    להיכנס ולא להיכנס של חלוץ וקפלינסקי

    אבל זה לא העיקר
    העיקר זה הסירוס האוטומטי שעובר כל מי שעולה לדרגת אלוף משנה
    לא קרבות ולא ניצחון
    לא כח אש ולא הכרעה בקרב
    רק שלום והתחשבות בזקנה (של האויב כמובן)
    רק נסיגה ומאמצים פוליטיים ליישוב הסכסוך
    מה יגידו בשלום עכשיו, מה יגיד פרופ' אסא כשר ומה תאמר הפרקליטות
    מה לעשות עם המשכורת הגבוהה כדי שלא יפסידו בבורסה

    ככה לא מנצחים
    ככה לא מתקדמים
    ככה לא בונים, לא צבא, לא מדינה ולא ציונות

    תחי מדינת ישראל

    הגב לתגובה זו

    • ואל תשכח את מסכי הפלזמה ! (ל''ת)

      כהנא צדק, 14/11/06 07:46

      הגב לתגובה זו

      • במסכי פלזמה צריך לשאול את המומחה : אל''מ אמנון אשל (ל''ת)

        רפי, 14/11/06 09:11

        הגב לתגובה זו

    • הניתוח שלך אינו מדייק

      אמירי, 14/11/06 10:49

      נתחיל מהעובדות - כל דרגי הצבא לא תיפקדו כראוי נקודה.
      האמת הפשוטה הזאת נובעת משני גורמים:
      גורם ראשון - מחסור באימונים. המחסור באימונים פוגע בכל הדרגים מרמת החייל הבודד ועד לרמת מפקד הפיקוד. בעיקר בשריון הדבר בולט . חיל זה איננו יכול לשמור כשירות כאשר הוא עסוק בהכל חוץ מאשר באימונים הקשורים לאופי הלחימה שלו בזמן מלחמה אמיתית. מזלנו שלא היה צורך להלחם באוגדות שריון המנסות לשטוף לתוך ישראל. זה היה נגמר רע מאוד. הפעילות ברמת החטיבה ומעלה הייתה חשופה לתקשורת יותר מאשר פעילותם של הדרגים הנמוכים אשר גם הם , כאמור, לא הזהירו. מכיוון שרוב המח''טים לא טרחו להלחם ממש ונשארו מעבר לגדר היה קל וראוי לגנותם. הם לא נילחמו כמח''טים פשוט משום שאינם יודעים. הם לא התאמנו מעולם בתרגיל חטיבה, חלקם לא ביצע גם תרגיל גדוד (למעט תרגילים ווירטואליים מול מסכי הפלזמה...)
      הגורם השני הוא העובדה שמרמת מח''ט ומעלה כבר מדובר בקריירה צבאית- מקצוע לחיים. קצינים אלה מעדיפים, בזמן לחימה, לא ליזום דבר מאשר ליזום ולטעות. כל טעות תיחקר ותתוחקר והקידום בסכנה. אי ביצוע בצה''ל של היום יותר בטוח מאשר ביצוע מוטעה. בזמנו דיין קבע שהוא מעדיף להרגיע סוסים פרועים המנסים לפרוץ קדימה מאשר לדרבן פרדות עקשניות. כיום יש רק פרדות עקשניות ואיש אינו מנסה לדרבנן...

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    הורים תטיפו לילדכם לחשוב נכון ושלא יתלהבו מהצבא או מ''מנהיגנו'' !

    אין חשוב מלחשוב, 14/11/06 05:51

    כי כך נשארים בחיים,,נהנים,
    מבלים,מטיילים,עובדים,מתחתנים,
    יוצרים קשרים בדרך לצמרת,מתחככים
    חבר מביא חבר,מתמנים לח'כ ומטיפים
    לאחרים איך צריך להתנהג ולא מגלים
    על המשכורת השמנה והפנסיה הנאה.
    *** כך חיים נפלא ילד חמוד שלי ***

    הגב לתגובה זו

    • השכול הוא שפעת ?

      חיה, 14/11/06 08:27

      הַשְכוֹל הוּא שַפַּעַת… ?

      לֵאָה אוֹמֶרֶת,
      שֶאֲנָשִים חוֹשְבִים,
      כִּי הַשְכוֹל הוּא שַפַּעַת...
      אַך הֵם שֶעָבְרוֹ זאת,
      יוֹדְעִים,
      כִּי אוֹיֵב בְּרִיאוּת האָדָם הוּא לנֶצַח. מִדַעַת.
      במִילוֹן לֹא תִמְצָא הַגְדָרָה מְדוּיֵיקֶת אֲשֶר תַצְלִיחַ לְבַטֵא שְכוֹל
      בְּצוּרָה חוֹתֶכֶת. נוֹקֶבֶת. קוֹלַעַת.
      מַגְמָה רוֹתַחַת. לוֹחֶכֶת.
      פוֹרֶצֶת מראש הַר גַעַש פָּעִיל,
      הטָמוּן בְּגַרְעִין אוֹתָה פְּקַעַת.

      כִּי מָה שֶעוֹשֶה הַשְכוֹל לַנְשָמָה עוֹשָה לגוּף (אוּלַי?) הצַרַעַת
      והֵיעַדְרוּתָה שֶל שִמְחַת-חַיִים, הִנָה, לַבֶטַח,
      חִסָּרוֹן עִיקָרִי, בָּרוּר ובּוֹלֵט, בְּלִי כָּל צֵל שֶל סָפֵק - מִגְרַעַת.
      אִם פַּעַם רוּחֵנוּ הַיְתָה מְכַסָה מֶרְחַבִים אַדִּירִים...
      מֶרְחַקִים כַּבִּירִים מַדְבִּירָה וְגוֹמַעַת...
      הַיוֹם רַק בשְנַת נְדוּדִים, בְּלֵילוֹת טְרוּפִים-קְטוּפִים-רְדוּפִים, מְצְטַיֵינֶת הִיא. בְּגוֹדֶש שוֹפַעַת.

      שוֹרֵף, דוֹאֵב, צוֹרֵב, כּוֹאֵב הוּא הַשְכוֹל, בהֶגְיוֹנוֹ מוּטַב לֹא לַגַעַת !
      גַם דַעֲתּוֹ, מרָצוֹן אוֹ מבְּלִי... בְּרוּחֵנוּ פוּגַעַת... אוֹתָה מְשַגַעַת...
      כָּל הִרְהוּר בּוֹ אֶת תָּאֵי זִיכְרוֹנֵנוּ, חוּט מַחְשָבְתנוּ, קוֹרַעַת. שוֹסַעַת. קוֹטַעַת. פּוֹצַעַת. גוֹדַעַת.
      שְמָמָה שֶל דְמָמָה. שִבְרוֹן לֵב. אֲדָמָה נֹכְרִיָה. אַכְזָרִיָה. רָעָה ומְרוּשַעַת.

      יִש בּוֹ בַּשְכוֹל, לְדַאֲבוֹננוּ הַרַב, סַבְלָנוּת מְעוּרְעֶרֶת, פוֹקַעַת
      קוֹצֶר-רוּחַ מַדְהִים הַגוֹרֵם לאָדָם אִי-שֶקֶט מַתְמִיד וְחוֹסֵר-נֶצַח בְּנַחַת.
      לִמְצוֹא מְנוּחָה לַנְשָמָה... כְּמוֹ לְחַפֵּש מַחַט בְּעֲרֵמַת שַחַת,
      בִּפְרָט כַּאֲשֶר נִזְכָּרִים כִּי מְדוּבָּר בְּרַשְלָנוּת נוֹרָאָה. אֲיוּמָּה וְעִיקֶשֶת.
      נִמְנַעַת! פּוֹשַעַת!
      מְאוּפְיינֶת עַל יְדֵי ''סְמוֹך עלי!'', אֲדִישוּת תְהוֹמִית מְקוֹמֶמֶת,
      תַּרְבּוּת חֶבְרָתִית יְרוּדָה, פְּסוּלָה וקְלוֹקֶלֶת, מְלוּוה בְּחוֹסֶר בָּרוּר שֶל מִשְמַעַת,
      וקְצִינִים אֲשֶר בִּמְקוֹם לְהִשְתַּמֵש בְּמוֹחַ ושֵכֵל - בַּחֲרוּ ( לָמָה...? מַדוּעַ...? מִשוּם מָה...? )
      לְהַפְעִיל רַק ראש דְלַעַת.

      אַך מָה שֶלֵאָה לֹא אָמְרָה וְהִיא הֵיטֵב זֹאת יוֹדַעַת...
      הוּא שֶכְּשֶהַעַיִּן בוֹכָה וְשוֹטֶפֶת, נוֹטֶפֶת, מוּצֶפֶת, קוֹלַחַת,
      הִיא נִזְכֶּרֶת, בְּלֵית כָּל בְּרֵירֶה:
      בְּאוֹתָה הֶפְקֵרוּת נוֹרָאָה ! רַשְלָנוּת אֲיוּמָה ! לֹא-מִקְרִית ! תְהוֹמִית ! מְקוֹמֶמֶת ! עִיוֶּורֶת ! עִיקֶשֶת ! קִישַחַת ! נִמְנַעַת ! אֲרוּרָה ופוֹשַעַת !
      אֲשֶר בְּשִמְחַת-יַמֵינוּ פּוֹגַעַת.
      תוֹחֶלֶת חַיֵּינוּ קוֹטַעַת. שוֹסַעַת. קוֹרַעַת. גוֹדַעַת.

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    דמעות תנין של נציב המושחתים

    חכם מושון, 14/11/06 05:23

    נבחרת מוצלחת בראש המדינה
    דמעות תנין של נציב המושחתים
    דברי הבל של סר הביתחון

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    הוא קצין בעל כושר מנהיגות?

    שבלול, 14/11/06 05:13

    להה, האם ניתן להסיק מהצהרה זו, המיוחסת לכאורה לאולמרט, כי יש קצינים שאינם בעלי כושר מנהיגות? ואם יש אז מי מינה אותם? קצינים אחרים שגם הם אינם בעלי כשר מנהיגות? ומי מינה אותם? אני יודע! האיגוד המקצועי.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    פרץ בתונית לפיד- ''תרומתי למלחמה היתה מכרעת'' (ל''ת)

    אסטרונאוט, 14/11/06 04:17

    הגב לתגובה זו

    • המשך...

      שבלול, 14/11/06 05:17

      אך ... פרץ פרץ. תרומה מכרעת אכן הייתה לך. המלחמה הזאת לא היתה צריכה להתחיל בכלל. אתה יודע פרץ, לפעמים אני מסתגר לי לבדי בחדר של מטר על מטר וחצי לאיזה רבע שעה, וכשאני יוצא אני מסתכל לאחור בסיפוק ואומר: ''אכן, היתה לי תרומה מכרעת''.

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    לו הייתי יועצו לא הייתי מרשה לצלמו .כולו אומר שקר (ל''ת)

    א.ה, 14/11/06 04:12

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    נסראללה שוב על הגדר ומשתין עליכם מלמעלה (ל''ת)

    רפאל, 14/11/06 03:57

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    צר לצרצר החלול ולצפורה פרפורה ולפרץ מחדל (ל''ת)

    חלוץ פלוץ, 14/11/06 03:55

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    התיחסות רצינית לעניין בוער אי אפשר להוציא ממנו

    עוז עמוס, 14/11/06 03:42

    רק על בית'ר ירושלים אולמרט מוכן להגיב,עדיף שבכלל לא ישאלו אותו שאלות בדברים רצינים ולא יבזבזו את זמננו בתשובות תכמניות-מדובר בכתב צבאי לשעבר שלא מכבודו להתייחס לזוטות כמו משבר בצמרת הצבאית . הייה שלום מר גל הירש,תודה על תרומתך האיכותית ארוכת השנים לוואי ותסלח לנו יום אחד על איך שאולצת ללכת,הייה שלום גל.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    צר לי עליך אולמרט שאתה לא הולך (ל''ת)

    ענת, 14/11/06 03:29

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    אולמרט צבוע...הירש היתפטר בימקומך...

    אזרח, 14/11/06 02:43

    צביעות של ראש ממשלה............הוא האשם..............והירש שעיר לעזאזל והיתפטר בימקום ראש הממשלה הכושל שלנו

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    שמאלמרט-מה אתה בכלל מבין במלחמה

    רמבו, 14/11/06 02:22

    אתה בסה''כ עורך דין קטן, שמתוכנת לעשות כסף. עזוב את כס הממשלה, וחזור לעיסוק שמתאים לך.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    הוא משקר-הדוח היה ידוע שבוע מראש

    אבי, 14/11/06 02:05

    נראה לי שהמציאות בדיוק הפוכה .
    הדוח היה ידוע שבוע מראש וגם להירש נמסר על הפיטורים
    אבל נסע לאצריקה כדי לצאת נקי מהקומבינה

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    תפסיק להתעסק בשטויות,תחזיר את חילינו הביתה!!!

    ליטל, 14/11/06 01:54

    אדון אולמרט תפסיק לדאוג לאינטרסים שלך ולכיסא שלך. תתעסק במה שבאמת חשוב תחזיר מיד את חילינו הביתה!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    אולמרט, לא צר לי בכלל על התפוטרותך.

    איכות השילטון, 14/11/06 01:44

    העיקר שתעשה את זה כבר. כל רגע שעובר הוא נזק מצטבר.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    פרץ- יו''ר ועד העובדים של הקצונה הבכירה (ל''ת)

    אותו פרץ, 14/11/06 01:12

    הגב לתגובה זו

    • פרץ הוא שר הבטחון הטוב ביותר שקם

      נביל, 14/11/06 04:28

      לו לעם היהודי מאז ייסוד המדינה.

      במקום ללכלך עליו יש לדרוש את העמדתם לדין של לפיד וחבריו מערוץ הטלביזיה שהשתמשו בילדי הפלשתינים בכדי לנגח את פרץ. בכלל לפיד אינו שונה מאביו ב''אהבתו העזה לבני עדות המזרח''. חבל שערוץ כל כך חשוב בתקשורת הישראלית נכבש ע''י גזענים ועוכרי ישראל....

      הגב לתגובה זו

      • חחחח ענק!! ''פרץ הוא שר הביטחון הטוב ביותר''. ענק! (ל''ת)

        בדיחה עצובה, 14/11/06 06:53

        הגב לתגובה זו

      • לפי דבריך אתה ערבי ! לך תדבר במצרים או בסוריה ונראה אם ישאירו אותך (ל''ת)

        שפוי ?, 14/11/06 07:35

        הגב לתגובה זו

  • 3.

    פשוט לא יכול להיות שרק קצין זה אשם

    נביל, 14/11/06 01:02

    אסור להירש להתפטר עד אשר יתברר לנו מה חלקם של אולמרט, פרץ וליבני במחדל הנורא.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    מה זה צר לי, יש לי מיחושים בלב, בצלעות וגם האולקוס הישן התעורר

    אני קם בלילה, 14/11/06 00:52

    הילדים שלי כבר פוחדים לאמר את השם גל בקול.
    המצב הגיע לידי כך שפעם הם אמרו לי ''בא נלך לתפוש גלים בים'' ולא הבינו למה נפלתי והתפתלתי תוך כדי נקישות שיניים ופרכוסים.
    מה זה כואב לי הלב עליו, המצפון שלי מייסר אותי, אוי איזה ייסורי נפש, שלא תדעו מצרות.
    הדבר חמור במיוחד אצלי כי אני כל כך אדם מצפוני, אתם יודעים, אכפת לי מכל אדם באשר הוא אדם, ללא קשר לגזעו, גזעו או גזעו.
    מישהו שם יכול לעזור לי להתגבר על ייסורי שלא נותנים לי מנוחה?
    איך אפשר לנהל כך מדינה, ואני הרי עוסק בנושאים המהותיים ביותר, הרגישים ביותר, החשובים ביותר של המדינה .
    צר לי עליך אחי גל, צר לי, הו כמה צר לי.

    הגב לתגובה זו

    • ''מָנוֹחַ''

      תמרה, 14/11/06 08:59

      ''מָנוֹחַ''

      מוקדש לשופטי בתי המשפח הצבאיים באשר הם ולשופטי בית הדין ה''גבוֹה'' ל''צֶדֶק'' .

      ''דומה שבענייננו, לא ניחן חיל האוויר ברגישות-יתר כלפי משפחות צוריאנו ורוזנברג. דומה כי הדבקוּת במטרה – הרצוייה והנכונה כשלעצמה – למצוא את גורמי האסון ואת הסיבות לקריעת הכבל – הקהתה במידת מה את החוּשִים של העוסקים במלאכה כלפי חללי האסון ומשפחותיהם. צא וראה: בדו''ח וח''ק 1, שהוא דו''ח יסודי ורחב היקף, אין איזכור כלשהו ללוחמים שנהרגו באסון. הדו''ח פותח בכך שהוא מספר כי ''באימון לילה, מדרום לערד, בעת תירגול חילוץ טייס נוטש (חיט''ן) הורמו שני הלוחמים. בשלב הכנסתם למסוק נקרע כבל מנוף ההצלה, הלוחמים נפלו מגובה 50 רגל לערך ונהרגו''. גם בהודעה לתקשורת שנמסרה ב- 12.2.93, אין כל איזכור לחללים. ''שני הלוחמים'' – אפילו שם אין להם בדו''ח ההוא... 53 עמודי דו''ח, על אסון בו קיפחו את חייהם שני לוחמים מיחידה מובחרת, ואין הם אלא אובייקט אנונימי לחקירה.... ואולי זה היה המאפיין של כל היחס שניתן למשפחות באסון זה ? אנו מוצאים לאורך כל הדרך התמקדות-יֶתֶר (החשובה, כאמוּר, כשלעצמה) במִמצאים, במסקנות ובהמלצות – ומעבר לכך – התמקדות מוּעטה, אם בכלל, בבני האדם, באלו שהאסון בוער כאש בעצמותיהם, כי הילדים שלהם הם אותם ''שני הלוחמים''.
      (מתוך דו''ח הוועדה לחקירת נסיבות תאונת הכבל, דו''ח וינוגרד, מיום 10.8.1992, פרק ו': המשפחות מוּל צה''ל).

      השבח לאל ! כמה טוב... ! עד כמה זה נוח... !
      שקיים בעברית המונח ''מָנוחַ''
      אפשר ממנו, מתי שרוצים, להתעלם ולברוח...
      לא חייבים לזכור את שמו ?! הן מותר גם לשכוח ? ? ?
      אִם אָב... אִם אָח... אִם אָחות... היוּ לו...
      אִם אֵם היתה לו... למי פִיתְרוֹנִים ? אוּלַי לאוֹחַ ?
      יען כי אצלנו במדינה, בחברה, בתרבות, בצבא, פועל הזיכרון רק,
      על סמך הפקודה: ''עמוד דום !'' ''עמוד נוח !''

      השבח לאל... ! הידד ! הללויה !
      עד כמה זה טוב... עד כמה זה נוח...
      שקיימת בעברית המלה ''מָנוֹחַ''
      אפשר ממנה, כל אימת שחפצים, הן תמיד גם לברוח ?
      לא מוכרחים לזכור שמות ? נכון ?! הרי אפשר גם לשכוח !
      בלעדיו, הן אפשר מחדש (כמעט) שוב לפרוח...
      מישהו (אולי במרומים?) הרי יואיל אף לסלוח !
      מה עוד שזִכְרוֹ הוא סִיוּט אֲמִיִתי. חֲלוֹם בַלָהות מתמשך.
      שִיגְיָגון מצטבר... אשר מְסַכּן גם את המוֹחַ !

      השבח לאל ! כמה טוב ! עד כמה זה נוח !
      שקיים בעברית המונח ''מָנוחַ''
      כי למען האֱמֶת וְהַשֵם, למן עת מותו,
      הפכו עלינו שמו וזכרו רק לטוֹרַח.
      למי, בעצם, נותר כאן, במדינה עֲלוּבָה-אוּמְלָלָה זו, עוד קורטוב דַל של כּוֹחַ ?
      די לכּוֹרַח !

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    צר לנו על התפטרותו של אהוד אולמרט....

    עמית, 14/11/06 00:46

    צר לנו או יום הקלה ומזור לכאבנו.....

    הגב לתגובה זו

    • אם פרץ ואולמרט ילכו הביתה יחדיו תחל שנת הניקיון הציבורי והערכי

      שלומי בוסקילה, 14/11/06 10:29

      חייבים ששניהם יעלמו מחיינו הציבוריים.

      הגב לתגובה זו