• 61.

    דוח שרלטני של מתחקר שרלטן ופופוליסט (ל''ת)

    האמינו לי, 14/11/06 15:42

  • 60.

    המלך עירום (ל''ת)

    dil, 13/11/06 17:45

    • המלך לא רק עירום. הוא עָרום, ערמומי, תחמני, תככני וחייכני. (ל''ת)

      נאוה, 14/11/06 09:19

  • 59.

    מפקד בסיס בחיל אויר התפטר-לאחר האונס בבסיס.מה זה פחות חשוב ? (ל''ת)

    דוגמא, 13/11/06 10:28

  • 58.

    מלים פשוטות כמשב רוח מרענן

    אבא של חייל, 13/11/06 08:44

    בניגוד לז'רגון הצה''לי המעורפל והמתחכם, שהירש היה כנראה מטאו המובהק, מליו של אלמוג, פשוטות ומובנות. כך, ללא הצטעצעות ומריחה, אומר שהבן אדם מוכשר ועל הכיפאק, אבל לא כמפקד.
    לכל המחפשים אשמים מעליו, בודאי שיש, אלוף הפיקוד עצמו כבר התפטר, אבל אוגדונר איננו ש''ג. הוא האחראי הישיר ל''רוח המפקד'' בכל היחידות שבשליטתו. אם כדברי אלמוג, אף סיור שיצא, לא עשה זאת לאחר פקודה מסודרת, שבה משננים את הנוהלים השונים, החל מהוראות פתיחה באש וכלה במוכנות למארב, SAY NO MORE. גל הירש צריך לשמש דוגמא לחפיפניקיות שמכה בנו לא רק בצבא, ולנורמה שלא סולחת לתופעות כאלו.

    • תרנגול מנופח

      אחד שמכיר אותו, 02/12/06 20:40

      הבעייה של גל הירש מוכרת לצערי היום בצהל,גל הירש הוא אדם בעל יכולות מנטליות ושכליות טובות (לפחות לפי האיפורמציה שרצה) אבל ''באורח מקרי'' לגמרי גל הינו מפקד בכיר בצהל ואת זה הוא כנראה לא יכול לבצע נקודה.השכלה,מילים יפות עברית צחה וראוותנות אינם באים במקום עבודה קשה ויסודית (שאותה הוא לא עשה), מנהיגות אמיתית ולקיחת אחריות, וכן להראות לחיילים שלפקודה אחרי יש משמעות,
      ולכן הירש אחראי וצריך לשלם בכך אין ספק,אבל עניינו של הירש לא מחליש או מוריד כלום מאחריותם של חלוץ ואייזנקוט למה שארע והם צריכים לדעתי לשלם וכמה שיותר מהר כן ייטב.
      אני תמה איך נתנו לפשלונר כמו אייזנקוט להיות אלוף פיקוד צפון,אבל זו אופרה אחרת.

  • 57.

    דורון אלמוג עשה תחקיר יסודי ומסקונתיו אמיצות ומתיחבות מהמצב. (ל''ת)

    ציקו, 13/11/06 08:32

  • 56.

    מחטיפת גלעד שליט דרך חטיפת אלדד רגב ואהוד גולדווסר - אמרתי לכן!

    אבא של חיילים, 13/11/06 08:19

    פאשלת כרם-שלום ופאשלת זרעית-שתולה – אמרתי לכם !

    כבר ביום של 'פאשלת כרם-שלום' בה נחטף גלעד שליט ונהרגו 2 עמיתיו לצוות ונפצע הרביעי, כמה שעות לאחר הוודע החטיפה, התחלתי 'לצרוח' מכל 'במה' שמצאתי – כולל 2 שידורים,
    ברדיו ובערוץ טלביזיה: זאת היתה פאשלה, שניתן היה למנוע, אילו הוקפד ע''י החיילים ומפקדיהם
    על בצוע (בצוע !) הפקודות הקיימות (קיימות !).
    וגם – החטיפה הבאה כבר בדרך ! מניעי החוטפים ממשיכים להתקיים ואיתם אנחנו בכלל לא מנסים להתמודד. מתייחסים רק לתוצאה הנוראה !
    ועוד 'צרחתי': לא להגרר למלחמת איוולת במטרה לכאורה להחזיר את גלעד שליט הביתה !
    זה לא 'ילך' ! את גלעד זה לא יחזיר וזה יגבה עוד קרבנות בהרוגים ובפצועים.
    קולי 'התפוגג' בחלל של חרשים ואטומים.
    17 ימים מאוחר יותר נחטפו אלדד רגב ואהוד גולדווסר, ונהרגו 8 מעמיתיהם- ראשוני החללים
    במלחמת-איוולת אליה נגררנו כולנו, ובראשנו – ראש ממשלה ושר-בטחון שלא השכילו לשאול את ''מקצועני הבטחון'' את השאלות המתבקשות.
    לשם גילוי נאות אוסיף כאן, שבני הלוחם (ב'סדיר') היה בשעת התרחשותה של פאשלת זרעית-שתולה באותה הגיזרה (!) בסיור אחר, משיק לסיור ש'נתקל'. גם בני עלול היה להיות בין החטופים או ההרוגים
    בבוקר ה-12 ביולי, לפני 4 חודשים !
    'הכתובת רשומה על כל הקירות' הצה''ליים כבר 33 שנים, מאז ערב מלחמת יום הכפורים - בכל המחנות,
    המוצבים, 'בורות הפיקוד והחמ''לים, הימ''חים, חדרי-האוכל, 'צירי' הסיורים ונקודות מיקום המארבים והתצפיות. רק שאין מי שיקרא, ועוד פחות – אין מי שיש לו 'הבנת הנקרא' ויישומו בפועל, בשטח !
    יש תעוד ! גם של 'צרחותי' מאז חטיפתו של גלעד שליט, דרך יום חטיפתם של אלדד רגב ואהוד גולדווסר, ובמשך כל ימי מלחמת האיוולת בלבנון 2006 !
    וגם בתחקור הלכאורה ''לא מקצועי'', חובבני, לא מוסמך, ספונטאני, אבל הכי איכפתי ו'שקוף' שאפשר, של חבורת חוקרים מלוחמי מלחמת יום-הכפורים, המקדישים לכך כבר אלפי שעות מחשב ומחשבה, באינטרנט, על גבי נייר, בפגישות, ובשיחות טלפון. הכל מתועד, רק שאף אחד מ'המחליטנים' ''לא יורק בכוון'', ו''לא מביט ממטר''.
    לא הממצאים ולא המסקנות של דו''ח אלוף במילואים ראובן איילנד על פאשלת כרם-שלום, ולא אלה של האלוף במילואים דורון אלמוג על פאשלת זרעית-שתולה גילו דברים עקרוניים או מהותיים חדשים.
    הכל ידוע זה מכבר ! הם דווחו לנו שגם (גם ! לא רק שם ואז) בארועים שנגמרו בתוצאות הנוראות בכרם-שלום ובזרעית-שתולה קרה מה שקורה בצה''ל ברוב המקרים. רק שברוב המקרים זה 'נגמר בטוב'.
    ולסיום: 1. כאמור – כמעט כל מה שכתבתי פה כללית מתועד, בבחינת ''אמרתי לכם כל הזמן !''
    2. יכולתי לפרט באלפי מילים עשרות מקרי-אמת, בהם הייתי שותף או נוכח אישית, של פאשלות מן הסוג עליהם מדווחים האלופים במילואים איילנד ועכשיו אלמוג. רובם ככולם 'נגמרו בטוב', לעיתים משום שהתעקשתי על בצוע 'קוצו של יוד' מה שבדרך כלל לא הביא לי 'אהדה', בלשון המעטה.
    היריעה קצרה. לעשרות המקרים שאני יודע 'מכלי שני' (הסיפורים והשמועות), אפילו כרך עב-כרס לא יספיק ! אני עצמי צנחן-לוחם במשך שנים רבות, ב'סדיר' ובעיקר ב'מילואים',
    ואבא של חיילים (במילואים, ב'סדיר', ואחד, שאם לא אעצור בעדו – יתגייס ליחידה 'מובחרת' בקרוב !)

  • 55.

    לכו כבר נמאסתם

    מוטי, 13/11/06 07:54

    מה איתך, חלוץ בסוף לא ישארו קצינים בצבא כולם יפוטרו, רק אתה ואבו שפם, והפרקליט תשארו. למרר לנו את החיים........עד מתי.....מה חטאנו, עווינו, מה פשענו....

  • 54.

    העם העלוב אשם כי בחר באולמרט ופרץ האפסים ולא יוצא להפגנות

    זאב, 13/11/06 07:42

    העם העלוב אשם כי בחר באולמרט ופרץ האפסים ולא יוצא להפגנות

    • ממשלת נפלים

      משה, 02/12/06 20:42

      זו אמת עצובה.

  • 53.

    הרמטכ''ל הביתה! אם זה הקצין שקידמת אתה לא מבין כלום בפיקוד על אנשים (ל''ת)

    אורו, 13/11/06 07:00

  • 52.

    נכון כאשר יושבים בבית ניתן לעשות הכל. על פרץ וחלוץ להתפטר (ל''ת)

    מסקנה, 13/11/06 06:50

    • קודם כל אולמרט

      רונה, 13/11/06 08:57

      הוא הראשון שחייב לקחת אחריות!

  • 51.

    אלמוג, אם ניתן הייה למנוע, אז למה ? למה לא מנעתה ?

    ##חיל ג'ובניק##, 13/11/06 06:45

    אין על חיזבאללה !!!

  • 50.

    אם היו מתחקרים קודם, בלי שהיתה חטיפה, לא הייתה פורצת בכלל מלחמה!!!

    אחד מהעם, 13/11/06 06:37

    בכל תהליך ניהולי (גם להיות מפקד בצבא זה קודם כל תהליך ניהולי) יש הצלחות ויש כשלונות. החוכמה הנה לזהות מראש את אותם הכשלונות שאסור שיקרו, כי יוליכו לאסון, ואת אלו שתוכל לחיות איתם, ביודעך מראש שייגרם נזק, אבל לא אסון. לזה קוראים ניהול סיכונים פרואקטיבי. זוהי המשמעות המודרנית של משפט קדום'' הקדם תרופה למכה''. . כל גוף רציני חייב לעסוק בכך יומם וליל, אחת כמה וכמה הצבא שאחראי להגנת המדינה. נראה שלאורך זמן ההתייחסות (ברמת הסיכון שבדבר) של תקיפת מוצבים ע''י חיזבאללה ולניסיון חטיפת חייל התייחסו באותה המידה. אך בעוד שתוצאת האירוע הראשון עלול להיות כואב, אך לא בהכרח אסון, תוצאת האירוע השני יתהיה גם כואבת וגם אסון.

  • 49.

    ''שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים''

    תמרה, 13/11/06 06:21

    ''שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים''

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :
    אֵלּוּ שֶפְּקַדָם הַשְכוֹל וְאֵלֶּה שֶלֹא
    יַעַן הכּוּשִי יָכוֹל וְצָרִיך לָלֶכֶת
    כִּי הַכּוּשִי עָשָה אֶת שֶלוֹ !

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :
    אֵלֶּה שֶבְּנֵיהֶם-בְּנוֹתֵיהֶם חֵרְפוּ נַפְשָם, לַקְרָב יָצְאוּ, ואֵלֶּה שֶלֹא
    יַעַן מִי שֶשְלָחוּם לַמִלְחָמָה בְּשֵם מְדִינָתָם וְהַמוֹלֶדֶת
    בְּשוּם טִיפַּת-אַחֲרָיוּת לא נָשְאוּ, לֹא לָקְחוּ, לֹאֹ נָטְלוּ :
    אִיש-אִיש וְסִיבּוֹת לוֹ חֲשוּבוֹת-מְאֹד-מְאֹד מִשֶלוֹ.

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :
    אֵלֶּה שֶנָחֲתָה עֲלֵיהֶם הַמַכָּה וְאֵלֶּה שֶלֹא
    יַעַן כְּמוֹ בַּשוֹאָה, כָּאן הֲרֵי כּוּלָם מַאֲמִינִים וסְבוּרִים
    כִּי הַמַכָּה תִפְסַח-תְדָלֵג עֲלֵיהֶם, תִיפּוֹל (כַּנִרְאֶה?) רַק עַל אֲחֵרִים.

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :
    הוֹרִים שֶבְּנֵיהֶם-בְּנוֹתֵיהֶם מֵתוּ כָּכָה סְתָם, לַשָוְוא ולְחִינָם, וְאֵלֶּה שֶלֹא
    כִּי כַּאֲשֶר קוֹבְרִים אָנוּ כִּמְעַט בַּחֲשַאי, בְּהֶסְתֵּר, אֶת בָּנֵינוּ-בְּנוֹתֵינוּ
    אִיש בַּמְדִינָה אֵינוֹ חוֹשֵב שֶמוֹתָם נִגְרָם אוֹ הִתְרַחֵש (שוֹמּוּ שָמַיִים ! חָלִילָה וְחַס !) בִּגְלָלוֹ.

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :
    אֵלּוּ שֶהִתְאַכְזֵר אֲלֵיהֶם, הִתעַמֵּר בַּהֶם גוֹרָל החַיִים וְאֵלֶּה שֶלֹא
    יַעַן הֵם שֶאִיבְּדוּ בָּשָר מִבְּשָרָם ובְּעַצְמָם הָפְכוּ קוֹרְבְּנוֹת-מִלְחֶמֶת-שָוְוא-חִינָם וְשוֹלָל
    רַק הֵם אָכֵן אֵלוּ הַיוֹדְעִים לְהַעֲרִיך אֶל נָכוֹן, מַהוּ עֶרְכָּם-מַשְמָעוּתָם שֶל חַיִים,
    חַיָּיו שֶל אָדָם, אִיש, אִשָה, אָבָּא, אֵם, בֵּן, בַּת, חַיֶּילֶת, חַיָּיל, עוֹלָל וְחָלָל.

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :
    אֵלּוּ שֶהִתְנַסוּ וְחָווּ מַהוּ שְכוֹל ואֵלֶּה שֶלֹא
    יַעַן הַכּוּשִי-הַכּוּשִית מִזְמַן יָכוֹל-יְכוֹלָה לָלֶכֶת
    כִּי הַכּוּשִית-הַכּוּשִי, בֶּאֱמֶת וּבְּתָּמִים, כְּבָר עָשְתָה-עָשָה אֶת שֶלָה-וְשֶלוֹ !

    • למה הכוונה עמים? אילו עמים ? היכנסו

      מוטי, 13/11/06 08:33

      יש באיזור שלושה עמים העם הנוצרי, העם המוסלמי והעם היהודי. נא לא להתבלבל , לעם המוסלמי יש 4 מדינות גובלות עם ארץ ישראל. לעם היהודי זו המדינה היחיה שלו. לנוצרים יש להם את המדינות שלהם . לכן על אילו עמים את מתכוונת? אל תתבלבלי בין מדינות לעמים. מדינת היהידים שיכת לעם היהודי נקודה.

  • 48.

    Peretz read the report by himself ????? (ל''ת)

    I dont believe, 13/11/06 05:43

  • 47.

    ''גל הירש'' מחליא אותי - קצין מתרומם !!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    צבא הגאווה, 13/11/06 02:24

  • 46.

    לדבר כזה קוראים ''חוכמה אחרי מעשה''

    יעקב, 13/11/06 01:55

    איפה היה דורון בזמן האמיתי כשיכול היה להשפיע??
    דורון היה ''הגורו'' של הדבר שקראו לו ''ארגון לומד'' אבל כשקיבל את תפקיד אלוף דרום לא זכר את מה שהציג רק חודש לפני כן
    ויחד עם ישראל זיו עשו בדיוק את ההפך.
    באירועים באזח''ע לא תחקרו עד הסוף וגם לא בדיוק יישמו לקחים.
    (אירוע ''מרגנית'' אירוע אלי סינ)י, ועוד.
    אפילו ערכו השתלמות בדוגית והציגו בדיוק את ההפך מהכתוב בתו''ל שהוא עצמו היה חתום עליו.
    אז כנראה ''שמה שרואים מכאן לא רואים מישם''

    • האם אתה יכול להביא דוגמא

      בן אדם לומד, 13/11/06 07:27

      להתנהגות הפוכה?

  • 45.

    אחת הקביעות הבלתי הגונות בדו''ח אלמוג...

    קומפורטי, 13/11/06 00:05

    ...היא הטלת האחריות על היציאה לפטרול באופן מנוגד ל''קרתגו'' על מפקד הסיור, שהוא גם אחד החטופים- אודי גולדווסר. הפרסום על מחדל לכאורה של אודי מבלי שהוא יוכל להגן על עצמו ולמסור גירסה משלו, מצביעה על הבעיתיות בהטלת החקירה על גורמים חד מימדיים (כלומר צבאיים בלבד) שאין להם כל מודעות על ההשלכות המשפטיות של מסקנות הבדיקה שלהם.

  • 44.

    ניתן היה להחזיר את רון ארד.

    אבי, 12/11/06 23:53

    עכשיו שמתי לב כמה דברים ניתן היה לעשות בדיעבד .

  • 43.

    אולמרט-לבני-פרץ-פרס-בג''ץ:''תגידו עם יד על הלב... !''

    בנימין, 12/11/06 23:50

    מתוך מילות הספד אותם נשא יוסי שחר, אביו של אור שחר זכרונו לברכה אשר נהרג במלחמה בלבנון יום לפני יום הולדתו ה-21. ''אני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למוּת במלחמת ברירה רשלנית ומטופשת''. ''אני לא יודע איך הייתי מרגיש לו אוריק היה נופל במלחמת אין-ברירה, אבל פה לא היתה מלחמת אין-ברירה, התחושה שלנו היא שהוא נפל לחינם, במלחמה מיותרת...יש תחושה וצער נורא על האובדן, אך יחד עם זאת תחושה שהולכת ומצטברת שכל העניין היה טעות ביסודו, והכאב הגדול מתחבר עם העובדה הזו. אני לא אומר שלא היו צריכים לטפל בנושא, אבל מה שקרה הוא שחיילים נחטפו ואז יצאנו למלחמה, בלי אג'נדה ובלי תוכנית מסודרת''. ''האם דבר מה קרה כאן לפני חודש? האם רעמו התותחים, הקטיושות נפלו, עצי הגליל עלו בלהבות ומאות אלפים נטשו את בתיהם בבהלה?'', ''הטלוויזיה משדרת בשפעת ערוציה, ללא הפסקה, את אותן תוכניות. כמה יפה וכמה נחת רוח. האם היתה מלחמה בארץ הזאת לפני חודש ימים ?!''. ''בטלוויזיה מופיעים אנשים 'חשובים' ואומרים שהמלחמה 'פרצה' . כמו כח טבע - איש לה 'הפריץ' אותה, איש לא קבע אם איך ובשל מה היא תתנהל, ואיש לא קבע לכמה זמן ואיזה תוצאות היא אמורה להביא. היא פשוט 'פרצה'. ועכשיו לך תאשים מישהו במשהו ש'פורץ'. ''וכעת, לאחר שנגמרה המלחמה ל'פרוץ', מסבירים לנו מנהיגינו את יתרונותיה ואת חסרונותיה. בקיצור, עושים את כל מה שהיו צריכים לעשות לפני ששלחו את אוריק שלנו ואת חבריו - למות. ''ואני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למות במלחמת-ברירה רשלנית, מטופשת, בהרפתקה שלא הוכנה כהלכה ושהישגיה נצברים בדיעבד. ואני עוד פחות מבין, מי העניק לראש הממשלה את הזכות שלא לבוא ולספר להורים שכולים על מה ולמה נפל בנם''. ''האם לא ייתכן שיקום מנהיג בארץ הזאת ויגיד 'טעיתי'. כן, כמו נסאראללה. שיגיד 'טעיתי. הערכתי לא נכון. סיפקו לי נתונים שלא בדקתי עד הסוף. מיניתי אנשים לא ראויים. טעיתי. ''מה צריכים לחשוב הורים שכולים הרואים היום את המלאי האין-סופי של האינפורמציה הזורמת מאמצעי התקשורת השונים, המתארת את המלחמה כטפשית ומיותרת, ואת המנהיגות כמבולבלת, חסרת נסיון ותבונה ? האם ברורה תחושת ההחמצה הנוראה, הקורעת ? האם ברורה לכם הרגשת האשם האיומה שלנו כהורים על שלא השכלנו לשמור כראוי על מתנת החיים החד-פעמיים שהענקנו לילד המתוק שלנו מפני ידיה של רשות שלומיאלית יהירה ואטומה? הלב מתפוצץ!'' ''על מה אבדו חייו ?''.

    אולמרט-לבני-פרץ-פרס-בג''ץ ושאר פוליטיקאים: ''תגידו לנו עם יד על הלב!''

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמור לי ואל תְבַּלֵף
    איך חטאת ? פשעת ? כשלת ?
    בתפקידך כל-כך התרשלת !

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמור לי ואל תְחַפֵף !
    איך כשלת ! זִלזלת ! נכשלת !
    כזאת לאוֹרִיק שלנו עוללת !

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמוֹר לי אם גם לבך דואב וכואב ?
    האם גם אתה על אוֹרִיק שלנו חושב ?
    איך נָמוֹג לו עולם מלא ואוהב ?

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמור לי אם גם לבך שטוף כאב ?
    האם גם אותך מייסר המצפון ?
    וב''מנהיגיך'' ובמפקדיך אתה נותן עוד אֵמוּן ? ? ?

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמור לי ואל תכזב
    איך התרשלת ? כשלת ? פישלת ?
    לשמור חיי אוֹרִיק שלנו נכשלת !

    ''תגיד לי עם יד על הלב.. .!''
    אמור לי ואל תִתְנדֵף
    כיצד לאוֹרִיק שלנו כך עוללת
    את האשמה מעצמך והלאה גִלְגלת... !

  • 42.

    הירש כישלון סידרתי,אין להצטער עליו,אל תהפכו אותו לש''ג הוא לא כזה. (ל''ת)

    מושיקו, 12/11/06 23:39

  • 41.

    עוד חקירה פופוליסטית

    משה, 12/11/06 23:38

    חקירה המתיימרת להיות מדעית עם משתני מחקר לא סבירים וללא פרמטרים סטטיסטיים רק מלל ללא שום תכלית רבותי!!!! יש להתכונן לסיבוב הבא ולרכז כוחות בעשיה במקום בחקירות פסאדו מדעיות

    • אין עשייה תכליתית

      ש, 13/11/06 07:30

      ללא חקירה,
      החקירה היא מרכיב ראשוני בעשיה,

  • 40.

    בדיעבד

    ברווז במטבח, 12/11/06 23:38

    הכרטיס מול עיני הניפה
    המטוס בחמש יוצא
    או שבאת איתי הפעם
    או לעולם לא נתראה

    אז ביקשתי ממנה רגע
    מנסה קצת להתעכב
    מתעלם מכדור הרעם
    ההולך ומתקרב

    אה וואלה
    כמו סופה
    מהדלת יצאה
    לו היה לי שכל
    פועל ממש מיד
    הייתי על הג'מבו
    בדיעבד

    בדיעבד - לו רק פעלתי
    נשארת איתי
    בדיעבד גם כל הקטע
    לא היה פוקד אותי

    שימו פריז על שנה אחרי כן
    כביש החוף מאוחר בליל
    מהרדיו שיר בוקע
    ואני ת'עצמי שואל

    איך הלכה לי מבלי לשובה
    איך נטשה בלי לומר שלום
    הרמזור מתנפנף ברוח
    ואני בתוך חלום

    אה וואלה
    תאונה
    המכונית נמחקה
    היום היה לי אוטו
    ואת אשתי ליד
    אם הייתי על הג'מבו
    בדיעבד

    בדיעבד - לו רק פעלתי...

    הם אמרו לי תלך ימינה
    אמרו לי תלך לשמאל
    אמרו לך על צנוע
    אמרו לך על גדול

    אה וואלה
    מסתבר
    הגורל לא חבר
    מה שכאן בטוח באופן מחודד
    כולם פה גאונים
    בדיעבד

    אם לא הייתי
    כה חולמני
    בדיעבד אולי הקטע
    לא היה פוקד אותי
    בדיעבד

    בדיעבד - לו רק פעלתי...

    כלום לא חלמתי
    לו רק פעלתי
    לבד נשארתי
    בדיעבד

    כל הזכויות שמורות לעקו''ם ולמחברים

  • 39.

    דורון בטח היה מונע חטיפה...- שעיר לעזאזל... (ל''ת)

    ירון, 12/11/06 23:31

  • 38.

    הבעיה של ישראל

    Avi Ecuador, 12/11/06 23:26

    שיש שקרנים גדולים שהפכו את דרכם ודרך העם לשקר, אז מה הבעיה עם השקר?
    הבעיה עם השקר שאתה מתרגל לשקר וכשאתה משקר אתה צריך להמציא בהמשך שקר יותר גדול שיעמוד לחיזוקו של השקר ובהמשך שקר עוד יותר גדול שיחזק את התמיכה בשקר ובהמשך שקר נוסף שיעזור לעמידתו של השקר שמחזק שקר... אז מה הבעיה בכלל?!
    הבעיה שצריך להיות אדם מאוד ''חכם'' בכדי להמציא כל כך הרבה שקרים ושיאמינו לו עדיין.
    לפעמים יש אנשים שהם לא יודעים לשקר או יודעים מעט מאוד ודרכם היא היושר והאמת כשחסרונם היחיד של ישרים אלה הוא שהם לא יודעים להתמודד עם השקרנים.
    עשית האמת לא צורכת חוכמה כל כך גדולה ודרוש רק ללכת בדרך האמת ואז הכל בעצם מסתדר ולא צריכים אנשים שקרנים, סליחה ''חכמים'' כל כך.
    מה אני רוצה לומר לכם?
    שאם ישראל היתה מבינה את זכויותיה ויודעת מי הם הרשעים ומה השיטה שלהם ואיך פותרים את בעית סדום; כשחוטפים יהודים או עושים פעולת טרור נגד יהודים... לא מחובתנו אלא מחובתם של הרשעים לדאוג שהרשעים שלהם ישארו בתחומם ולא יפגעו ביהודים, אז פשוט על כל פעולה שלהם מנקים שטח עם שופלים ומספחים למדינת ישראל, מסבירים שהמוסלמים מסבירים מדוע עשינו זאת ושזה מפצה אותנו חלקית על מעשיהם...
    אני מבטיח לכם שלא היו חטיפות ולא היה צריך לחפש ''מנהיגים'' כל כך שקרנים, סליחה, ''חכמים''.

  • 37.

    מישהו חושב

    Avi Ecuador, 12/11/06 23:04

    שעם יחסים של ''אמון'' כאלה בין פרץ חלוץ ראש הממשלה ו''האמון'' שהעם נותן בשלטון הזה ישראל מוכנה למלחמה בפתח או איזה מפקד יכול לחשוב שהוא יכול לעשות משהו ולקחת אחריות?
    ...
    מזל שלישראל יש צינור הנשמה מארצות הברית עדיין והבעיה של הערבים איך לגרום לאמריקאים שלא יגנו על ישראל.
    לכולנו היה טוב יותר אם ''מנהיגנו'' היו מנסים לספח את ישראל לארצות הברית בהתיחס לעובדות מי השמאל ''שלנו'' ו''מנהיגנו''.

  • 36.

    היתממות והתעלמות

    פעם מילאימניק, 12/11/06 23:04

    הנורמות המבצעיות של גדודי מילואים הם נמוכות.
    אסור היה להביא גדוד מילואים לגזרה הזו.
    פלוגות מילואים בהגדרה לא מקימות את ההוראות של החטיבה המרחבית.
    ולמח''ט וודאי האוגדונר קשה וכמעט בלתי אפשרי לוודא שההנחיות מתבצעות . אם הסגל הפיקודי של הגדוד מתנהג כמו חפש''ים

    • הנורמות מושרשות בצבא,

      ש, 13/11/06 07:35

      והן אילו הגורמות לכך שדברים יתנהלו כפי שהם,
      אנשי הצבא הפסיקו להרגיש שמשהו לא בסדר, ולמי שמרגיש משהו , אין מוטיבציה לשנות, או שלא מאפשרים לו לשנות.
      הנורמות תבועות בנו,בסדיר במילואים, ובאזרחים.

  • 35.

    תדע כל אם עבריה דיגידן דיגידן... (ל''ת)

    רון הכחול, 12/11/06 22:51

  • 34.

    מצעד הגאווה

    אריה-אריה, 12/11/06 22:47

    זה צריך להיות תפקידו הבא של האוגדונר (ואני מקבל שהאיש באמת אחד המוצלחים שקמו לצה''ל) הזה. דורון אלמוג נבחר ע''י הצבא לבצע את התחקיר הזה - ולהסיק מסקנות. אז מה ? לא מתאים לאוגדונר ? שלח כבר את העורך דין שלו לדבר ? חברה - אנשים איבדו את חייהם משפחות נהרסו ! מה זה פה ? תיכף הוא יגיד שהוא לא זוכר כלום כמו דורי קלגסבלד שכן... גם בגללו אנשים איבדו את חייהם משפחות נהרסו ! זה אותו שטנץ ,אותה איכות של אנשים -נכשלים בגדול ולא מוכנים לשלם את המחיר. אלו הם קורי העכביש - סייד חסן ! ראית יותר טוב מכולנו. ראית קומבינה,חוסר יושר,חוסר יכולת,בינוניות,בכיינות,אגואיזם,תאוות בצע,ריקבון חברתי. אם יש לך שכל תמשיך לנסות יא נאסראללה עוד נסיון אחד או שניים אתה מצליח

  • 33.

    כמה ספיניונרים של צה''ל מגיבים פה (ל''ת)

    חייל, 12/11/06 22:32

  • 32.

    ממש ''הגילוי האחרון של השכינה '' - ואפשר היה לקיים הסכם !!!

    נועמי, 12/11/06 22:32

    עם אלופים מהסוג של אלמוג, ישראל לא צריכה מטכ''ל כל ילד יכול לספר לך שלו ממשלת ישראל בראשות שרון היתה מקיימת את ההסכם שחתמה לחלופי שבויים ומחזירה גם את סמיר קונטאר , אותו התחייבה להחזיר ולא חוזרת בה, יחד עם עוד 2 אסירים לבנונים שהיא מחזיקה ( אחד מהם היהודי ניסים נאסר ) כי אז החיזבאללה לא היה מבצע את הפעולה הצבאית לשביית החיילים הישראלים ( והמונח האמיתי הוא שבי ולא חטיפה ). בשביל המסקנות המטופשות הללו מקימים וממנים ועדות חקירה בישראל ??.

    • יוסוף V מ''פורטוגל-עזה''

      Avi Ecuador, 12/11/06 22:40

      כל ילד יודע שאם ישראל היתה יודעת לנצח כמו המוסלמים או כמו כל עם אחר שהיה מתיחס לסדום כמו שראוי וחובה להתיחס לסדום היום היה שלום עם הערבים במדינת ישראל מורחבת וחזקה.
      תוריד את המים.

  • 31.

    אלמוג יורק על עצמו! הוא היה רח''ט תוה''ד ואחראי על יישום הלקחים!!

    ירון, 12/11/06 22:24

    שימו לב כיצד דורון אלמוג בעצם יורק על עצמו!
    בתקופה הרלוונטית - לפני 6 שנים דורון אלמוג היה המפקד האחראי על יישום הלקחים בצה''ל.
    הוא זה שאחראי יותר מאחרים שדוחות התחקיר, המסקנות והלקחים מאירועים קודמים לא יושמו!
    הוא גם היה ראש פרוייקט שעסק במחשוב כל הנושא - מערכת מעל''ה!
    והיום הוא בא ויורק בעצם על עצמו.

    • ומדוע פורק למעשה ענף בט''ש במקחצ''ר????

      דנה, 12/11/06 22:41

      בתקופה בה היה גדי שמני קחצ''ר פורק למעשה ענף בט''ש במקחצ''ר!
      והיום הם ''מגלים'' שהלקחים לא יושמו.
      מעניין מי בדיוק רציתם שיטפל בזה אם הגורם היחידי שטיפל בזה פורק.

      • הרבה זמן

        ש, 12/11/06 23:23

        אין בצבא תרבות של חתירה לשיפור, המצריכה קודם כל איבחון הבעיות, עם הבט''ש ,ובלי הבט''ש,

  • 30.

    תוצאות חקירה פופוליסטיות

    אבי, 12/11/06 22:19

    אין שום אפשרות לסגור גבול באופן הרמטי
    כל החקירה היתה -מחקר
    שאלות מחקר רבות עם המון משתנים לטעמי מטופשים
    רבותי!!!!!
    צריכים להתכונן לסיבוב הבא
    ופיטוריו של האלוף גל לא ישנו כהוא זה לטובה אלא לרעה

    • אין אפשרות לדעת מתי ירד גשם,

      ש, 12/11/06 22:53

      אבל צריך להתכונן בכדי להרטב כמה שפחות,
      האינטליגנציה עובדת פה שעות נוספות.

  • 29.

    יופי אלוף אלמוג... תזרע מלח על הפצעים

    אבי, 12/11/06 22:11

    תודה לך - אני חלק מהמעגל של משפחת החטוף אלדד - ממש תודה על אמירה כזו - זה יעזור עכשיו ???
    צריך לחשוב עכיוש איך מחזירים אותם הביתה !!!

    • מה פסול בלהצביע על הכשלים?!

      שאול, 12/11/06 22:24

      צריך לחתור לאמת, גם אם מישהו נפגע.

    • אבי, אתה טועה

      שי קצין מילואים, 12/11/06 22:25

      צריך לראות איך משקמים את הצבא ומחזירים את ההרתעה, עם כל הסימפטיה לחיילים החטופים.

    • סליחה, אתה רציני?

      שוקו, 12/11/06 22:25

      זריעת מלח על הפצעים? הוא אמור לגרום לנו להרגיש נוח או ללמוד לקחים שדברים כאלה לא יקרו שוב?

    • בגלל כל כך הרבה אנשים

      יהושוע, 12/11/06 22:55

      שלא מבינים שחתירה בכל הכח לשיפור היא מעל הכל, הגענו לאן שהגענו.

  • 28.

    חבל הרסו את המדינה ועכשיו הורסים את הצבא (ל''ת)

    צדי, 12/11/06 22:11

    • מי הורס? (ל''ת)

      ש, 12/11/06 22:25

    • מְדִינָה מִקְרִית

      אלכס, 14/11/06 21:38

      מְדִינָה מִקְרִית
      שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !
      אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
      מְדִינָה לְמַרְאִית.

      מְדִינָה עִיזִית,
      נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
      אֲחוּזַת תְּזָזִית,
      יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

      עַם מְנוּוָן,
      מעֲרָכָיו מְרוּקָן
      אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
      רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

      חֶבְרָה אֲרוּרָה
      מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
      רָעָה וגְרוּעָה
      עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.

      מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
      עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
      מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח... בְּלִי סוֹלֶת...
      סָפֵק, אִם לִבְסוֹף, תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

      נ. ב.

      לא רק הממשלה הנוכחית. גם הממשלה הבאה.

  • 27.

    ''ערני ובעל זכויות''

    חייל וותיק, 12/11/06 22:08

    אומרים על הירש שהוא ''ערני ובעל זכויות ובעל רמה אנושית גבוהה'' ללמדך שחייל ממוצע בצה''ל הוא ישנוני וחסר זכויות ובעל רמה אנושית נמוכה. מה הן זכויותיו של הירש מעבר לזכויות של חייל רגיל? המשכורת הגבוהה? הרכב הצמוד? הנהגים? הפקידים? הפקידות? תנאי השרות ? אולי ה baby face שלו ? מדוע חייל המשרת בתנאי שדה איננו בעל זכויות ?

    זהו שרש הבעיה. בצבא הגנה לישראל יש אינפלציה של דרגות. לחייל בצבא האמריקאי דרושות 20 שנה להגיע לדרגת סמל אם הוא ראוי לכך, אצלנו (עם שנלחם על חייו), מגיעים אלו שחפצים ביקרם, באותו פרק זמן לדרגת תת אלוף עם תת ביצועים של קורפורל. כל זה למה? מפני שאיבדנו את קנה המידה להערכת יכולת והשגים כל מי שחפצים ביקרו מסיבות בלתי צבאיות, מקבל קידום ומי שעושה את מלאכתו באמונה משתחרר. (בל נשכח שגם הרמטכ''ל הנוכחי קודם, מפני שתמך בהתנתקות השגוייה). וכך נדחים מהמערכת הצבאית האנשים המוצלחים באמת, מפני הבינונים ומטה.

  • 26.

    צריך להעמיד את גל הירש לדין

    שמחה, 12/11/06 22:07

    בהתרשלות במלאוי תפקידו ,מה שנוגע לעבר כבודו במקומו מונח
    אבל בחטיפת החיילים הוא בין יתר המפקדים נושא באחריות,על זה הוא חייב לתת את הדין
    אם כירורג עשה 100נתוחים מןצלחים אז יופי
    אבל אם בנתוח אחד עשה פשלה גם הוא צריך לתת את הדין בבית משפט!

  • 25.

    אי אפשר לסגור גדר בצורה הרמטית מי שמבטיח דבר כזה משקר !!!!!!! (ל''ת)

    כץ, 12/11/06 22:05

    • צודק,

      ש, 12/11/06 22:27

      אבל איך זה שייך לעניננו?

  • 24.

    אולי נפרק את צה''ל? תמיד אפשר להביא את אלון בן דוד - חרא לשמור עלינ (ל''ת)

    מיישר השיניים, 12/11/06 22:03

    • לא הבנתי את ההברקה שלך. (ל''ת)

      ש, 12/11/06 22:28

  • 23.

    אי אפשר היה למנוע חטיפה וגם בעתיד זה לא יהיה אפשרי. אל תשלו את עצמ

    יוני, 12/11/06 22:01

    עצמכם

  • 22.

    לא לתת לקצין הזה ללכת הביתה. זו תהיה שטות (ל''ת)

    מאיר, 12/11/06 21:58

  • 21.

    קשרים וקישורים

    אביגיל, 12/11/06 21:47

    איך יש לגל הירש כל כך הרבה דורשי טובתו בתקשורת ?האם צהל לא צריך לבדוק גם את הקשרים יחד עם הכישורים .?האם יושב מישהו בצהל ומנסה לאבחן מהתגובות את מערכת היחסים האישית והכלל צהלית בינו ובין התקשורת

  • 20.

    המסקנות מתעלמות מאחריות הדרג המדיני - אולמרט-ליבני-פרץ (ל''ת)

    חייל בגדוד, 12/11/06 21:47

  • 19.

    איזה קצינים עומדים בתור בעידן ההיטק? מישהו נתן דעתו לכך ???? (ל''ת)

    עידן, 12/11/06 21:46

  • 18.

    מסקנות חפוזות !!!! חבל !!! (ל''ת)

    ליאור, 12/11/06 21:44

  • 17.

    המדינה עולה באש ואולמרט וכל הממשלה חוגגת בח''ול (ל''ת)

    רומא בסופה, 12/11/06 21:44

  • 16.

    גל, אתה ישר מידי וציוני מידי בשביל המערכת הזו (ל''ת)

    גדי, 12/11/06 21:42

  • 15.

    עם ישראל הפסיד קצין מעולה של פעם בדור בגלל ספינים. חבל !!!!! (ל''ת)

    הכל ספינים, 12/11/06 21:41

  • 14.

    התחקיר לא גאוני אבל מצביע על קצת...

    אזרח, 12/11/06 21:39

    מהמחדלים הקבועים בצה''ל, כמו הסיורים הלא ממושמעים

    • החסרי אבחנה,

      ש, 12/11/06 22:31

      בוחרים להאשים המשמעת, בחוסר יכולת לאבחן בעיות אחרות.

      • משמעת עיוני משמעת

        אריה-אריה, 12/11/06 23:26

        משמעת על המגרש (חרא של כדורגל יש לנו).משמעת בכביש (רולטה רוסית כל יום).משמעת אזרחית (שני שליש לא משלמים מס - הכל בשחור).משמעת בביה''ס (מקום 60 בהישגים).משמעת בצבא(אוסף של לוזרים - מזל יש לנו עסק עם ערבים שהם עוד פחות ממושמעים ולא עם הגרמנים ימחש''ם).

  • 13.

    האם אלמוג הוא השגריר הבא שלנו באוסטרליה???????? (ל''ת)

    ספין, 12/11/06 21:39

  • 12.

    איזה נוער שפוי ירצה להתקדם בצה''ל. צריך להיות קוסם כדי להצליח (ל''ת)

    גדעון, 12/11/06 21:37

  • 11.

    חבל לראות שהספינים חדרו גם לצה''ל. אין מקום למסקנות כה חמורות (ל''ת)

    רמי, 12/11/06 21:36

  • 10.

    חבל. לא נראה לי שיהיו לנו קצינים כאלה בעתיד (ל''ת)

    אחד שאכפת לו, 12/11/06 21:33

  • 9.

    מי לא מנע החטיפה גל הירש? הש''ג !!! (ל''ת)

    טוראי בטיטו, 12/11/06 21:32

  • 8.

    רק דביל יאמין לסיפור שניתן למנוע חטיפה מטר מהגדר (ל''ת)

    לא רציני, 12/11/06 21:30

    • אתה אולי כזה.... (ל''ת)

      קטן אמונה, 13/11/06 02:06

  • 7.

    גל הירש לא התאים כמו שחלוץ לא מתאים

    ליאת, 12/11/06 21:23

    הכשל הוא בכל הדרג הפיקודי. אין כאן תסמונת הש.ג. גל הירש נכשל בפיקוד כי כנראה מונה לתפקיד שלא מתאים לו, כמו שרוב המינויים היום הם בידים של אנשים שלא מתאימים לתפקידם. למשל, דן חלוץ.

    • קודם כל אולמרט צריך להתפטר

      רונה, 13/11/06 08:55

      העומד בראש חייב לקחת אחריות

  • 6.

    גם דורון אלמוג וגם גל הירש פיקדו על שלדג - חיסול חשבונות? (ל''ת)

    לא תם, 12/11/06 21:15

    • יש מצב שאתה צודק אבל אלמוג ישר ללא דופי (ל''ת)

      רואה חשבון, 12/11/06 21:49

  • 5.

    חובה וכדאי לדעת.

    אסטרטג, 12/11/06 20:46

    מדינת ישראל- קיימת ומתקיימת מניסים בלבד.
    מליארד ערבים\מוסלמים מסביב, מול 4.5 מליון יהודים, מהם כ-800,000 אלף חיילים, מהם כ-100,000 לוחמים והשאר תומכי לחימה.מדור לדור, הערבי\מוסלמי מתחזק באמונה\בלוחמה, מצטייד בנשק הטוב ביותר, ומתכונן למלחמה. בעוד מדינת ישראל, מדשדשת. מקצצת, ''מייעל'' היכן שלא צריך. מוותרת היכן שלא צריך. למדינת ישראל אין חזון. אין עתיד. הרי בסופו של דבר, בעוד כ-20-30 שנה המוסלמים יהיו בו הרוב, ואילו היהודים הנחשלים ישארו בארץ, בעוד מדושני העונג יהגרו לחו''ל. אין עתיד בארץ ישראל וזה חבל. אך כדי לשמור על מדינת ישראל, חובה לפעול:
    א. גיוס בני הישיבות.[אי גיוס יגרום לביטול ביטוח לאומי,.
    ב. ביטול הסוכנות היהודית[שמעלה גויים ואינה דואגת לעלייה יהודית איכותית].
    ג. הקמת גוף שירכז את העליה של יהודים בלבד ממדינות[ארה''ב, אירופה, אמריקה].
    ד. עידוד הגירה של לא יהודים מארץ ישראל.[העדפה בעבודה של יוצא צבא].
    והכי חשוב- חזון. ואימון הצבא באופן שוטף.
    ה. הגדלת אחוז החסימה.
    ללא יישום חלק מהנ''ל, עדיף כבר למצוא ארץ אחרת. ברגע שתהיה לטארן פצצה אטומית, מי שישאר כאן- זה רק החלשים.

    • פקקי, הרגת אותי מצחוק.

      חולץ פקקים, 12/11/06 22:39

      עים ''איסטרטגים'' כמוך נפסיד את כל המילחמות.

      אים תוסיף לצה''ל עוד 300 חיילים בשנה עים פרופיל 35 מה תרוויח?
      ומה שייך גיוס בני הישיבות לעינייננו?

      ביטול הסוכנות היהודית? תפטר 1000 פקידים ותצטרך לשלם להם פנסיה מוגדלת ולידאוג לצעירים שבהם לעבודות יזומות.

      הקמת גוף שיטפל בעליה? נדמה לי שאמרת שצריך לבטל את הסוכנות!!

      אתה מתכוון בוודאי לכך שצריך לשנות את המדיניות ולהעלות רק יהודים. (לפי איזה קנה מידה, של פקק תנועה?)

      אימון הצבא באופן שוטף? אתה גאון!!

      חזון ? איזה חזון? חזון ישעיהו בן אמוץ או חזון קדימה ואהוד אולמרט, שהאידיאולוגיה עברה מן העולם?

      אחוז החסימה? איזה בעיה זה יפתור?

      ומה שייך כל האמור לעיל לפצצה האטומית של ''טארן'' ?

      עים לץ כמוך דווקא כדאי להישאר שנוכל קצת ליצחוק.

      • לחולץ הפקקים...

        אסטרטג., 13/11/06 05:12

        אתה טמבל מושלם.
        ''חולץ פקקים''- זו בדיוק ההגדרה המתאימה לך.תפקיד לא רע בפאבים של ההומוהים...

    • לא מסכים לכל התוכן אבל ניתוח בריא (ל''ת)

      אבי, 13/11/06 03:19

  • 4.

    סוף סוף בדיקה רצינית..הירש יצא עוד בזול (ל''ת)

    מילואימניק, 12/11/06 20:38

    • בזול? עכשיו כל הנפגעים על המצפון שלו!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      משלם ביוקר, 12/11/06 21:50

  • 3.

    אפשר לשלוח את כל החיילים לחופשה בשוויץ ואז בטוח לא יחטפו אותם (ל''ת)

    פתרון לחטיפות, 12/11/06 20:34

  • 2.

    יתר קציני-מחדל צהל משתלחים באלמוג !!! (ל''ת)

    רפאל, 12/11/06 20:29

  • 1.

    הגיעה הזמן שמפלגת ימין יהודית תנהל את המדינה הזאת

    ג'וקר, 12/11/06 20:23

    רק האיחוד הלאומי ! יכולה !
    בטחון עם ישראל ומדינת ישראל עומדים אצלהם בראש סדר העדיפויות. מעל הליקוקים של ארצות הברית ואירופה.

    תנו לימין האמיתי הזדמנות !