• 34.

    למה את כל כך מעצבנת?

    ASDF, 26/11/06 21:29

    נכון זה מקומם ומעצבן המואזין. אבל זוהי דתם וזהו מנהגם ולא, הם לא ישימו שעון מעורר מכיוון שזהו מ-נ-ה-ג
    כן כן...
    כמו שאת לדוגמה דואגת להפרדת כלים בבית למרות שכבר מזמן המציאו את הסבון והמדיח שלא מותיר זכר לבשר, כשם שאת תוקעת באדמה מזלג שנטרף.
    כשם שאת לא תדליקי בשבת פנס על סוללות משום שזה אסור למרות שלא מדובר באש (תגובת חמצן עם חומרים אחרים) אלא רק בהתלהטות (חוט שמתחמם עד שהוא מפיץ אור)

    זהו כוחו של מנהג ואין את יכולה לשנותו. את יכולה רק להתחשב וזהו

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    צודקת על תנאי

    ז.ת., 26/11/06 16:48

    רבקה הנכבדה!
    בדיוק היום חשבתי על הסוגייה שאת מעלה. אני גרה בגליל המערבי ולידנו שוכן כפר ערבי. האמת, לרוב לא שומעים מאת המואזין כי פשוט לא שמים לב ויש מספיק רעש אחר בסביבה. אבל אני חשבתי על הנושא דווקא בהיבט הפרימיטיבי של העניין מצד המוסלמים: מדוע צריך להעיר (ולהזכיר) לציבור שיש תפילה. מי שדתי וחשוב לו להתפלל יעשה זאת ומי שלא, גם קריאת המואזין לא תביא אותו למסגד.
    מעבר לזה, זה פשוט דבר לא מנומס להפריע את מנוחת השכנים.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    זו רבנית זו? מסיתה וגזענית זו

    צפרירית, 26/11/06 08:21

    רבקה,לה היקרה,
    אני חילונית בכל רמ''ח ושס''ה. תפילות מכל סוג לא מדברות אלי בכלל. הדת שלי זו בכלל מנוחה בין שתיים לארבע ואחר כך קפה קטן עם מאפה קטן וחביב. בכל זאת הקימו לי יום אחד ליד הבית בית כנסת מאולתר באולם של בית ספר ועוד בית כנסת ספרדי, ואני בכלל אשכנזיה.
    אלה אומרים סליחות המון זמן, בטח יש הרבה על מה לכפר או שהאלוהים שלהם לא מבין מהר....
    כל בוקר העירו אותי הצעקום המשונות שלהם. ביום כיפור - יום השקט לא נתנו לי מנוחה דקה. אם זה יימשך ביום כיפור הבא אני מזמינה את החבר'ה שלי ועושה תזמורת ג'אז מקול נדרי ועד נעילה.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    שנאת חינם

    חיה, 14/11/06 08:41

    בלי לנקוט עמדה על טענתה של גב' שמעון אני מוטרדת מאד מאד מהלך הרוח של התגובות. כ''כ הרבה שנאה אישית וכ''כ הרבה אנטי לכל מה ש''מריח'' יהדות! זה העם שלנו?????????

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    אם יש לך בעיות תלכי מכאן לאמריקה (ל''ת)

    שם אין מזרחיים, 13/11/06 19:23

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    ולמה אני צריך לסבול שאין אוטובוסים בשבת? (ל''ת)

    את גזענית, 13/11/06 19:22

    הגב לתגובה זו

    • שנאת דתיים היא הדלק של אוסלו

      ירון, 13/11/06 20:56

      מכאן אנשים מוכנים לקחת סיכונים מופלגים - העיקר לדפוק את הדוסים האלה.

      אחרת אין הסבר הגיוני למהלכי ההתאבדות של העשור האחרון.

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    מישהו פנה עם זה לרשויות? (ל''ת)

    יוני, 13/11/06 18:02

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    לא מסכים איתך בכלל

    חרדי ירושלמי, 13/11/06 13:34

    אני גר בשכונה הסמוכה לעיר המזרחית ושומע את המסגדים לפנות בוקר בהר הבית, בשיח' ג'ראח, בואדי ג'וז ועוד. מעולם הדבר לא הפריע לי וזו לדעתי חלק מהאוירה בירושלים.

    ואת יודעת מה עוד? אני מעדיף שיתקעו לי רמקול של מואזין בסלון מאשר מועדון של הומואים ולסביות במדרחוב בן יהודה ששם אני עובר פעם בשנה אולי.

    הגב לתגובה זו

    • שטויות!!!

      חגי .ו., 23/11/06 14:37

      אחי, שיח ג'ראח וואדי ג'וז ומזרח ירושלים זה לא מה שקורה בפסגת זאב! אז אל תגיד סתם...
      ותאמין לי אני הרבה בעיר המזרחית, זה לא אותו דבר.

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    מזכירה לי את הטיול באינדונסיה

    מלאיו, 13/11/06 01:46

    במלון בעיר מידן , 200 מטר מהמסגד הגדול, 4:30 בבוקר : ''אשהד אן אללה אכבר'' , לא נותנים לתירים לישון ? ''אשהד אן מחמד אלרסול'' , עונה לו ההד, ומה עוד שכל המסגדים החלו לזמר בהפרשים של חצי דקה זה מזה. קקופוניה אסלאמית כהלכתה, בארץ המאוכלסת ביותר במוסלמים...

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    וואו! נדהמתי מהכתיבה המעולה. (ל''ת)

    מסכימה ב-100%., 12/11/06 20:54

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    צודקת!

    אפרים, 12/11/06 19:08

    הערבים בבית צפאפא עושים מופעים אור-קוליים כל לילה - וזה ממש מפריע !

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    מסכים איתך רבקה, מילה במילה!

    חגי .ו., 12/11/06 17:44

    אין יום שזה לא מפריע לנו גם במרכז.. ומה לגבי היריות והפיצוצים שלהם שלרוב זה לא זיקוקין די-נור ??
    הכי מעצבן שלנו היהודים אסור להרעיש עד 11 בלילה ואם לא אז באה משטרה והכל.. ולערבים?? כמה פעמים ניסיתי לומר למשטרה על הרעש ועל הפיצוצים וכלום לא עוזר...
    לדעתי צריך להעלות את הבעיה הזו לציבור ולתקשורת אולי כך נצליח לשנות את זה (לצערנו במדינה הזו רק כך זה יכול לפעול)
    יום טוב!

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    לרבנית הנכבדה

    נתי, 12/11/06 17:32

    גם אם טיעונייך הגיוניים ונכונים, עולה בין השיטין נימה גזענית ומתנשאת...

    הגב לתגובה זו

    • איזה מתוסבך אתה,איפה מצאת גזענות והתנשאות?. (ל''ת)

      אריק, 13/11/06 09:07

      הגב לתגובה זו

    • בכלל לא נכון

      יריב, 13/11/06 20:58

      נימה מתנשאת? מאיפה בדיוק?

      הגב לתגובה זו

    • לנתי היקר

      אלי, 14/11/06 03:44

      גם מהתגובה שלך עולה ריח גזעני ומתנשא.

      עכשיו לך תוכיח שלא.

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    יש בית כנסת בסמוך לביתי

    לאה, 12/11/06 16:44

    ממש בסמוך, בתוך בניין מגורים התנחל לו בית כנסת. מן הסתם, זה לא חוקי. את יודעת כמה פעמים התעוררתי מסליחות בחודשי הימים הנוראים?

    אני גרה באזור ששומעים בו את קריאת המואזין כשערים. משום המ עמולם לא התעוררתי ממנו, האם ייתכן ששנאתך לערבים היא זו שמחדדת כה את חוש השמע שלך?

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    צודקת - להוציא בתי כנסת משכונות מגורים!

    שינה בשבת בבוקר, 12/11/06 15:16

    אני גר מול בית-הכנסת והם מפריעים
    את שנת השבת שלי

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    ymo1@yahoo.com

    ישראל אורנג, 12/11/06 14:57

    עשרים וארבע שנים גרתי ברוממה בירושלים והמון פעמים הרמקול העיר גם אותי. אני גם לא מבין למה להם מותר. אך צריך לזכור, במדינת ישראל החוק הוא לא הדדי. תלוי כל דבר במה ומו וכמובן במי. הערבים יאמרו שרודפים אותם ויחליטו להרים אוטובוסים, חברי הכנסת שלהם יאמרו שהנה לבנון חוזרת לכאן. זה פרצופה של מדינה בלי חוקה. או פרצופה של מדינה שהחלטות נעשות בהתאם למצב, לצערי כמובן!

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    צודקת. לדתיים היהודים לא היו מרשים. (ל''ת)

    מיכל, 12/11/06 14:50

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    בקהיר כבר יש חוק להסדרת המואזינים

    מואזינה, 12/11/06 14:25

    בקהיר כבר יצא שר הפנים בחוק להסדרת המואיזינם שמרעישים בכל שעות היום ורק אצלינו איש הישר בעיניו יעשה. הבעיה היא באמת בעיקר עם המואזינים של הבוקר - אולי כבר שהכנסת / רשויות האכיפה יעשו משהו בנידון? זה נורא מפריע!

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    היית לי לפה

    מ.ג., 12/11/06 14:02

    כתושבת בסמוך לישוב ערבי במרכז, אני מצטרפת, כחברי הרבים, לפניה זו.
    כששוחחתי עם ערבים, תושבי הכפר- התברר לי שגם הם כבר לא מייחסים למואזין תפקיד ממשי. וההפרעה היא כה מטרידה. מדוע אי-אפשר אף פעם לבוא בדרישות למגזר בערבי??
    דרך אגב, אשה בשוויץ שתבעה מהכנסיה לחדול מצלצול פעמונים ב-6:00 בבוקר - זכתה בתביעתה בבית משפט.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    אל תגורי באמצע ירושלים המזרחית ולא תשמעי מוסלמים... (ל''ת)

    ודייק, 12/11/06 13:34

    הגב לתגובה זו

    • מה עם חסן בק ביפו? (ל''ת)

      תל אביבי, 12/11/06 15:03

      הגב לתגובה זו

    • היא לא גרה שם

      גרשון, 12/11/06 15:03

      היא גרה בפסגת זאב

      הגב לתגובה זו

    • גבעת זאב היא ממערב לירושלים (ל''ת)

      י, 12/11/06 15:07

      הגב לתגובה זו

    • היא גרה בצפון ירושלים. ואם היא לא תגור שם,ישמעו את המואזין בתל אביב (ל''ת)

      הנסיגה הזוחלת, 12/11/06 15:10

      הגב לתגובה זו

    • בעיות בקריאה? בהבנת הנקרא?

      מכון לקוי למידה, 13/11/06 09:08

      יש לנו פתרון לכל בעיה.
      מוזמן לאבחון אצלנו.

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    בל ילינו גוזלי אדמה על גזל שינה (ל''ת)

    מורי'ה, 12/11/06 13:34

    הגב לתגובה זו

    • נכון מאוד!!! (ל''ת)

      אלעד דקר, 13/11/06 22:53

      הגב לתגובה זו

    • ממי היא גזלה אדמה? (ל''ת)

      אלי, 14/11/06 03:46

      הגב לתגובה זו

    • ארץ ישראל לעם ישראל

      יהודי שאכפת לו, 14/11/06 11:44

      ''ביום ההוא כרת ה' את אברם ברית לאמור לזרעך נתתי את הארץ הזאת...''(בראשית ט''ו, י''ח)

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    ג ז ע נ ו ת !

    יאיר, 12/11/06 13:29

    שקופה במסווה של הזדעקות בשם חופש הפרט. אז בוקר טוב ליועצת הזוגיות המלומדת, שלא הבינה עדיין שבמזרח התיכון מתקיימת זוגיות (די קלוקלת אמנם) בין מוסלמים ליהודים. אף אחד לא יעזוב פה, וכדאי שהיועצת תתחיל להתרגל לצליל המואזין. הוא היה פה הרבה לפני שהיועצת התנחלה לה בגבעת זאב מתוך איזו פנטזיה ילדותית שהיא מתיישבת בפרובנס. המואזינים כאן הם חלק מהמרקם והפסקול. אם היא כל כך שונאת אותו, תתכבד נא ותהגר לפרובנס או לפחות לצפון תל אביב.

    הגב לתגובה זו

    • haffa

      asi, 12/11/06 14:58

      what about jafa ad hiffa

      הגב לתגובה זו

    • היא לא התנחלה בשום מקום

      צבי, 12/11/06 15:04

      מדינת ישראל בנתה שכונה של ירושלים בפסגת זאב. היא אזרחית כמו כל אחד, כן אדוני, גם כמו ידידיך בצפון תל אביב, האטומים והמתנשאים.

      הגב לתגובה זו

      • הנה כי כן נמצאה הבעיה

        ג., 12/11/06 22:28

        רק במדינת ישראל:

        היא אמנם אזרחית במדינת ישראל, וחיה בסה''כ בשכונה של ירושלים.

        שכניה, שכביכול גם גרים רק בשכונה בירושלים, הם ערבים. ולכן במקרה שלהם אנחנו מקפידים לזכור את העובדות שכל כך נוח לנו להעלים במקרה של פסגת זאב, והן שהשטח של פסגת זאב הוא מעבר לקו הירוק. ולכן עבורם זו לא מדינה דמוקרטית, אלא שלטון כיבוש על פי הגדרת ממשלת ישראל שמעולם לא סיפחה את השטח.

        בקיצור, עוד דוגמה למנוולת שטחו עיניה מלראות ושעוד מעזה להתלונן על שכניה נטולי הזכויות.

        הגב לתגובה זו

        • לפני שהיו ערבים בירושלים , היו יהודים,

          aabfy, 13/11/06 10:46

          למה זה נוח לזכור רק 50 שנה אחורה ולא יותר?
          פתאום להיסטוריה אין המשך?
          מה היה פה לפני מאה, מאתיים ואלף שנה?
          למה אנחנו צריכים להתחשבן עם הערבים על היסטוריה קצרת רואי שמסתכמת ב 50 שנה.
          יהודים היו פה לפני מוסלמים, ולא רק פה אלה בכל העולם!!!!

          הגב לתגובה זו

          • אני אסביר לאט כדי שאולי תבין מהר

            ג., 13/11/06 18:01

            היסטוריה זה טוב לשני ילדים שרבים בגן ילדים (אבל הגננת, האו משך לי קודם בצמות וגו').

            ההערה שלי לא נגעה כלל להיסטוריה ההזויה של המדינה הזאת, אלא לתמונת מצב.

            אנחנו מצפים כבר 39 שנים שהפלסטינים ישלימו עם כך שהם אינם אזרחיה של אף מדינה. עם כך שכל מתנחל שמעוניין במרחב מחיה רחב ונוח עם אספקת מים וחשמל סדירה, עם וילה על 800 מ''ר, יוכל לקבל קרקע ובית ותשתית ותמיכה של מוסדות המדינה הרשמיים והלא רשמיים (סוכנות, מנהל אזרחי). עם כך שניתן בקלות להצדיק כל היאחזות כצורך בטחוני ולהפקיע שטחים על ימין ועל שמאל. עם כך שמערכת המשפט שמטפלת במתנחל היא אזרחית בעוד זו המטפלת בשכנו הפלסטיני היא צבאית. עם כך שלמדינה אין כל בעיה להקים גדר בינו לבין מטע הזיתים שלו או בית הספר של ילדיו. עם כך שאנשים רעים, ריקים ופוחזים כדוגמת אברי רן, תושבי יצהר וכיו''ב יכולים להתעמר בשכניהם יום יום ללא התערבות של המדינה.

            בקיצור, לא על היסטוריה אני מדבר, אלא על הדרך שבה אנו, היהודים, משתמשים בלקחי ההיסטוריה כדי להתייחס לגר הגר מעבר לקו הירוק.

            אלו אנשים נטולי אזרחות, נטולי זהות, החיים תחת משטר צבאי מדכא ונטול כל אופק.

            תאשים את הרשות הפלסטינית, תאשים את ההנהגה הערבית בכל המזה''ת, זה לא יעזור: בסוף אנחנו נצטרך להתמודד עם תוצאות מעשינו, אף אחד אחר.

            אבל העיקר שהמואזין ''ידבר חלש''.

            יופי.

            הגב לתגובה זו

            • אז מותר להרעיש באמצע הלילה?

              יריב, 13/11/06 21:01

              כל הטיעונים הארוכים שלך לא מצליחים להסביר דבר פשוט: למה לא אוכפים את החוק על הערבים במדינה הזאת?

              כן כיבוש לא כיבוש (אפשר לחשוב איזה כיבוש נורא ...) - המשטרה צריכה לאכוף את החוק.

              מהערבים כמובן אני לא מצפה לכלום.

              הגב לתגובה זו

            • להסביר יותר לאט?

              ג., 13/11/06 23:38

              אתה מדבר על אכיפת חוק.

              אבל פשוט אין חוק.

              מדינת ישראל לא מחילה את החוק מעבר לקו הירוק.

              כדי להכשיר את השרץ (התנחלות יהודים מעבר לקו הירוק בלי החלת החוק על הפלסטינים), החליטה מדינת ישראל - שלא בחקיקה אלא סתם כך - להחיל את החוק הישראלי סלקטיבית על יהודים.

              הכיבוש זה לא העניין. העניין הוא שהפלסטינים פשוט לא קיימים מבחינת החוק, ולכן זה מגוחך לבוא אליהם בטענות על כך שאינם מקיימים אותו.

              ובאשר לנוראות הכיבוש, אם אתה כבר מזכיר אותו, נזכיר רק את בית חנון בשבוע שעבר, ועוד עשרות רבות של נשים, זקנים וילדים פלסטינים שנהרגו בשנה האחרונה במסגרת היד המאד מאד קלה על ההדק שיש לצה''ל בשטחים. ולמה יד קלה? שוב, כי אין שם חוק. כי פלסטיני לא יכול לפנות לבג''ץ. כי בית הדין הצבאי שבפניו יכול פלסטיני להופיע משרת בעיקר את מערכת הענישה הצבאית (שהיא מין גרסה ידידותית של 1984. הייתי שם בשנת 1992 כשופט צד ואל תשאל מה עשו לי בגלל התעקשותי לחשוב לבד מה צריך להיות פסק הדין של הנער בן ה-14 שאולי זרק אבן ואולי לא וישב אח''כ במגידו שנתיים). כי כל פלוץ - כמו המד''כ שלי בבה''ד 1 שהוא היום סופר מעריב איפשהוא - יכול להחליט שבא לו לנעול לולן פלסטיני בן 60 בלול שלו לכמה שעות.

              להמשיך?

              הגב לתגובה זו

    • כשהיא תהגר לצפון תל אביב,יהגר המואזין לרמת גן

      אחת, 12/11/06 15:12

      ואז גם אתה הושכנים והילדים שלך תתעוררו בארבע בבוקר, אם לא יחסלו את כולנו קודם.
      הנסיגה הזוחלת הזאת תעלה לנו ביוקר. איך עוד לא קלטו כל יפי הנפש שלמוסלמים יש כאן מטרה אחת - לכבוש הכל ולהעיף אותנו. כל מקום שנצא ממנו - הם ייכנסו אליו.

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    והגיע הזמן להילחם על זכותנו בארץ הזאת!

    יפואית סובלת, 12/11/06 13:27

    גם אנחנו ביפו נאלצים להתעורר מדי בוקר בארבע מצרחות המואזין, ואחר כך לסבול ממנו חמש פעמים ביום. החוק קובע מקסימום דציבלים מותרים אבל למוסלמים החוק ממש לא מזיז ואף רשות לא מוכנה לאכוף את החוק.
    הגיע הזמן שאזרחים יקומו ועשו מעשה וידרשו מהרשויות לאכוף את החוקים. די להפקרות הזאת!!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    מישהוא אמר חופש דת???

    ליאור, 12/11/06 13:17

    כנראה שיש צדק מסוים בדבריה, אני שגר בבאר שבע בישוב יהודי ופעם ראשונה ישנתי בבת ים, התעוררתי מפוחד למשמע קריאות המואזין בארבע ומשהוא בבוקר , שכנראה הגיעו מיפו (מרחק כמה ק''ע בקו אווירי) אבל כיוון והוא עדין נשמע לחוקי הפיזיקה אזי התפשט עד לבת ים,חולון ושמעתי שגם עד לשכונת התקווה, אז הבנתי מה זה עיר מעורבת ומה החשיבות של עיר יהודית , התובנה שלי מכל הסיפור הנ''ל ומבלי להשמע גזעני,וברוב המקרים אינני כזה, שיש עלי להתנגד בתוקף לאפשר למוזאיון הנגב\ המסגד הטורקי הישן לפעול במתכונת של מסגד פעיל, וכתבה זאת הוסיפה לי ולשאר תושבי ב''ש עוד טיעון

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    חיינו גיהנום ביום ובלילה. כל הכבוד לרבקה שמעזה לדבר (ל''ת)

    ירושלמי, 12/11/06 13:08

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    מואזין בלוד

    זורי, 12/11/06 13:06

    אצלנו בלוד מתחרים כל המסגדים על הדציבלים שהם מגביהים בכדי שכל העולם ישמע שהם מתפללים.
    הגדילה לעשות משפחה שמעבירה את הקול של המסגד ברמקולים נוספים בגג של הבית שלהם.
    התקשרנו למשטרה ואין להם מה לעשות בנידון.
    למה בארבע בבוקר ? בחג הרחקון שלהם משעה ארבע בבוקר עד שמונה בבוקר הם צרחו אללה הוא אכבר במשך ארבע שעות ללא הפסקה.
    דומה שמי שהיה צריך לקום כבר קם מזמן מזמן...

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    מואזין בלוד

    זורי, 12/11/06 13:06

    אצלנו בלוד מתחרים כל המסגדים על הדציבלים שהם מגביהים בכדי שכל העולם ישמע שהם מתפללים.
    הגדילה לעשות משפחה שמעבירה את הקול של המסגד ברמקולים נוספים בגג של הבית שלהם.
    התקשרנו למשטרה ואין להם מה לעשות בנידון.
    למה בארבע בבוקר ? בחג הרחקון שלהם משעה ארבע בבוקר עד שמונה בבוקר הם צרחו אללה הוא אכבר במשך ארבע שעות ללא הפסקה.
    דומה שמי שהיה צריך לקום כבר קם מזמן מזמן...

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    מואזין בלוד

    זורי, 12/11/06 13:06

    אצלנו בלוד מתחרים כל המסגדים על הדציבלים שהם מגביהים בכדי שכל העולם ישמע שהם מתפללים.
    הגדילה לעשות משפחה שמעבירה את הקול של המסגד ברמקולים נוספים בגג של הבית שלהם.
    התקשרנו למשטרה ואין להם מה לעשות בנידון.
    למה בארבע בבוקר ? בחג הרחקון שלהם משעה ארבע בבוקר עד שמונה בבוקר הם צרחו אללה הוא אכבר במשך ארבע שעות ללא הפסקה.
    דומה שמי שהיה צריך לקום כבר קם מזמן מזמן...

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    U have a point

    Muslim, 12/11/06 12:57

    long time ago the Muathen used to call for prayer with his own voice, now we have microphones so why not use it, but we should lower the voice a little bit maybe, and especially in the Dawn prayer the voice should be very low so we won't distrurb our Jew and Christian brothers and sisters

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    אחת הנשים הדוחות שנתקלתי בהן בחיי.

    תושב הגבעה הצרפ, 12/11/06 12:50

    רק לפני כמה ימים יצאת פה במאמר הומופובי וגזעני לעילא ולעילא -ועכשיו את באה להטיף מוסר למוסלמים בשם ''החופש, הדמוקרטיה וזכויות האזרח''?

    ונניח שאת צודקת בנקודה הקונקרטית של המואזין מוקדם בבוקר - מה מפריעים לך צלצולי הפעמונים של הכנסיות באמצע היום?
    חוסר הסובלנות של רבקה שמעון ושנאתה לשונא ממנה - כנראה רק מתחילים אצל ההומואים וממשיכים לגבי קיומם של מאמיני דתות אחרות בירושלים.
    כנראה שהדת יכולה להיות לפעמים לא רק מקור של עוצמה ועשיית-טוב - אלא היא יכולה להפוך לתירוץ שבשמו אדם מרשה לעצמו לחשוף את תכונותיו האפלות, את שנאתו, פחדיו ובורותו.
    אבוי לדור שאלו רבניותיו.

    הגב לתגובה זו

    • אחת הנשים החכמות שכותבות בתקשורת.ואתה מעדיף לעצום עיניים מול האמת (ל''ת)

      עד שיעיפו אותך, 12/11/06 15:13

      הגב לתגובה זו

      • מי יעיף אותי? הדתיים או הערבים?

        ההוא מהגבעה, 12/11/06 16:09

        שני ציבורים אלימים ולא סבלניים.

        הגב לתגובה זו

        • אתה לא טוב מאף אחד מהם.גם אתה מייצג פה מגזר לא סובלני (ל''ת)

          וההוכחה:, 13/11/06 09:38

          הגב לתגובה זו

  • 4.

    את ממש צודקת

    משה, 12/11/06 12:44

    אין מה להוסיף את ממש צודקת
    בחודש הראמדן בעכו שמו רמקול באחת השכונות עם קול המואזין
    ושביקשו מהם לא להפעיל הם אמרנו שזו גזענות

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    לא להאמין אבל אני מוצאת עצמי מסכימה

    חילונית, 12/11/06 12:43

    עם רבקה שמעון. לא האמנתי שזה יקרה לי. המשפט ''זכותו של כל אדם לשמור את דתו ולקיים מצוות אלוהיו, אך לא על חשבון אנשים אחרים. '' ממש ממצה את תפיסת עולמי. הבעיה היא שהוא נכון גם לגבי איסוק נישואין אזרחיים, חוק החמץ, איסור פתיחת בתי עינוגים בתשעה באב, איסור תחבורה ציבורית בשבת ועוד ועוד. האם גם לגבי כפיה על חילונים הכותבת כל כך ליברלית או שרק עליה אסור לכפות כלום?

    הגב לתגובה זו

    • נפלת

      עובר, 12/11/06 14:56

      לדעתי, המואזינים לא מפריעים כ''כ לגב' שמעון, ולו בגלל שכולנו התרגלנו אליהם.
      מה שמפריע לה, הוא האיפה והאיפה של התקשורת ואבירי השלטון הנאור והאדם הסביר, שבשם החופש מדת (היהודית), ניתן לפגוע בקדשי ישראל ואפי הדבר נוגד את חופש הפולחן ויגרום להפרעה לסדר הציבורי (ר' מצעד הגאוה, איסורי תפילה בהר הבית ליהודים), אך קולם לא נשמע בסוגיות שכ''כ התרגלנו אליהם

      הגב לתגובה זו

    • הלוואי שהציבור ''הנאור'' בעיני עצמו היה נזעק לתקן את העוולות שיוצרים

      הערבים,כמו שהוא, 12/11/06 15:14

      היהודים

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    את צודקת אבל כל כתבה שלא עוסקת בפמיניזם היא חשוכה מימי הביניים!!!!! (ל''ת)

    פמיניסטית, 12/11/06 12:41

    הגב לתגובה זו

    • חחחח!!! הכנסת לפמיניסטיות מתחת לחגורה...מגניב!!! (ל''ת)

      אילנה, 12/11/06 22:45

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    צודקת, אבל

    באבא, 12/11/06 12:22

    טלי גם קורה מעינייך.
    בירושלים משמיעים צפירה לפני הדלקת נרות. ישנן שכונות שבהן הגדילו עשות ומשמיעים מוסיקה ברחובות לפני הצפירה. בעיני המשמיעים מדובר במידע לציבור. בעיני אחרים מדובר בזיהו אקוסטי.

    הגב לתגובה זו

    • אין פה שום השוואה- הצפירה לשבת לא מעירה אף אחד

      פאנט, 12/11/06 12:43

      והשירים מושמעים אך ור קבשכונות החרדיות בלבד ולא מטר אחד מעבר להם ולא בשעות מנוחה של אף אחד!
      לא צריך לדחוף את שנאת החרדים לכל חור!

      הגב לתגובה זו

    • לא רק בירושלים.גם בבני ברק ובגבעת שמואל.

      גבעת שמואל, 12/11/06 12:45

      גם בבני ברק,ושומעים את זה גם בגבעת שמואל,ישנה צפירה ראשונה 20 דקות לפני כניסת השבת,ואז שירי שבת במשך 20 דקות ומיד אח''כ הצפירה השניה בעת כניסת השבת.
      אז זה נכון גם לגבי היהודים.

      הגב לתגובה זו

      • אל תשווה צפירה בת 30 שניות,ב-5 בערב,לרמקול ב-4 בבוקר (ל''ת)

        כל יום,משך דקות, 12/11/06 15:16

        הגב לתגובה זו

    • אקוסטיקה

      מה זה משנה, 12/11/06 12:54

      יש הבדל בין פעם בשבוע לבין כל יום ב4 בבוקר וכל ערב קולות של יריות

      הגב לתגובה זו

    • זיהום* אקוסטי (ל''ת)

      באבא, 12/11/06 13:05

      הגב לתגובה זו

    • ומה לגבי בתי כנסת בתוך שכונות מגורים ועוד בסליחות (ל''ת)

      דני האדום, 12/11/06 13:26

      הגב לתגובה זו

    • כל הדתיים מופרעים. (ל''ת)

      אזרחית בעצבים, 12/11/06 13:34

      הגב לתגובה זו