• 64.

    בועלי נידות

    אברום, 07/11/06 23:59

    אדם חילוני שיש לו בת זוג הוא מניה וביה בועל נידה, וכל בר דעת מבין זאת.

    תודה לרב נבון על גישתו המתונה. רבנים אחרים נוטים להצניע מחשבות כאלה.

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    צודק. יש הבדל גדול בין החטא לגאווה.

    עשהאל, 07/11/06 22:51

    בס''ד

    זה נלמד ממשה רבינו.

    כאשר ה' אמר לו שהעם עשו עגל, הוא לא כעס, אך כאשר ראה העגל כן.

    ודיבור ה' הוא ודאי לפחות כראיה.
    אם כן, ממה נובע ההבדל?

    שמות ל''ב י''ט: ויהי כאשר קרב אל המחנה וירא את העגל ומחולות, וייחר אף משה וישלך מידיו את הלוחות וישבר אותם תחת ההר. (כתיב מלא)

    המחולות עשו את ההבדל!
    לא רק שחטאו, אלא שגם התגאו בזה.

    כלומר, החוטא בגאווה גרוע הרבה יותר מהחוטא סתם. (נדרש הרבה כדי להכעיס את משה, יותר ממה שדרוש כדי להכעיס את הלל)

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    כשההלכה תתיחס להומוהים כמו לריבית ושמיטת חובות הכל יסתדר (ל''ת)

    און, 07/11/06 21:14

    הגב לתגובה זו

    • Those tkanot were for the better welfare of the public, but you are

      talking about, 09/11/06 05:02

      Veniskar, ein davr kaze

      הגב לתגובה זו

  • 61.

    Stop with all this FUCKED parade (ל''ת)

    georges, 07/11/06 18:50

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    We wait to a famous psak of Amar and Metzger on Homosexuals (ל''ת)

    riccati, 07/11/06 18:49

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    כתבה מצויינת! (ל''ת)

    נעה, 07/11/06 17:27

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    החברה הדתית צריכה להתייחס להומואיות

    כמו לחילוניות-, 07/11/06 12:16

    מצד שני לא מאלצים אתכם להיות חילוני או הומו

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    כשאדם מתקשה אך מתגבר בהכוונת הא-ל זאת הדת תוספת (ל''ת)

    חסוי ירושלים, 07/11/06 12:10

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    כשאדם מתקשה אך מתגבר בהכוונת הא-ל -זוהי הדת חלק ב'

    חסוי ירושלים, 07/11/06 12:09

    לכולם ברור שאדם ששוכב עם בהמה זה עיוות הטבע. אפילו חמור ששוכב עם סוס הוא עוות שיוצר זן שלא קיים מהטבע- האתון. כולם מסכימים שזה יפה זוג ששומר אמונים זה לזה ומגדלים ילדים מחונכים והכי טובים אחד לשני. בכלל כולם מסכימים שזה יפה כשאדם הוא אדם טוב עוזר לזולת מוסרי וכו'. אלא ש. וכאן הבעיה לדעתי. שלא כולם מסכימים שזה נורא אם זה לא ככה. בדת זה לא ככה, צריך להשתדל ללהיות הכי טוב. ונכון נופלים, זה אגב יתרון האדם על המלאך שאינו נופל ולכן אינו כ''כ מיוחד, אבל צריך לקום. כל רגע בחיים יש התלבטות אם לא במעשים אז במחשבות. לכן יש תשובה - לתקן מה שנפלת.
    אני מוכן לקבל שקשה לאדם מסוים ויש לו נטיה לגברים- שזה לא טבעי (כך נראה לי וכך כתוב בתורה).[ גם לי מאוד קשה בתחום המיני. ברגע זה אני מתחרט על שחטאתי אתמול. אבל אני מצתער מבטיח לעצמי שלא אעשה זאת שוב ומתקדם.] אלא שבדת זה עיוות שעל אדם להלחם בו, ואולי להפנות אותו לטובה. אגב יש כאלה שמרגישים טוב מלאנוס, מלעשות דברים עם ילדים- זה נורמלי??? ברור לכל בן דעת שלא!!! יש כאלה שנהנים לרצוח!!! אז שמים אותם בכלא עד שהם משתנים או מתים....

    למה כ''כ קשה להבין שבן ששוכב עם בן זה כמו לשכב עם אמו או אחותו.
    (אגב חשבונות אמיתיים של הא-ל אנו לא יודעים, רק מה שידוע לנו) אגב לפגוע בחבר ולבייש אותו זה דבר נורא למרות שאנו לא מרגישים כך, וזה דבר שעל כולנו לעבוד- במדרש זה נחשב כמו שרצחתי אותו כשהלבנתי אותו כי זה קצת נכון. לאדם עם נטייה לגברים קשה הדבר המסוים בו אנו מדברים וגם לי קשה, לו קשה יותר. אלא שגם אני צריך להתגבר עד לחתונה, זה מאוד קשה. וזה כמו שאנס ילדים צריך להתגבר וגם לו אני בטוח שקשה.

    מי שאומר שהוא מקבל הכל אבל לא מצליח. קיבלתי בתור דתי. שילך לרב להתייעץ שישתדל בינתיים להתאפק, ולנסות למצוא פיתרון. שייפול ויקום שיום אחד יפול בשני יתגבר. נפלא ושיהיה לו בהצלחה.
    אבל מי שאומר שזה לא נורא, או שהתורה מיושנת או שהיא לא מבינה, או שזה מתאים לפעם. טועה בעיני. אדם כזה איננו אדם דתי!!!! הא-ל אמר וצריך לעשות גם אם אני לא מבין=== אדם דתי. אברהם היה צריך להרוג את יצחק בדבר הא-ל ועמד לבצע(הא-ל עצר ברגע האחרון)- זה אדם דתי ומאוד מאוד מאמין וצדיק.
    יש חילונים שאינם מאמינים שצריך לקיים מה שכתוב בתורה. אין לי בעיה הומו מוצהר וגאה בכך לא יכול להיות דתי. נקודה. צריך לשנות את היחס בלמצוא פתרון לאנשים עם נטיה לגברים. צריך עוד יותר למצוא פתרון לנטיה לילדים. לא בתור מפלצות- בתור כאלה שקשה להם, בתור כאלה שהא-ל ברא אותם שקשה להם, כדי שנעזור להם הם יעזרו לעצמם ונמצא ביחד פתרון ונאהב אותם הכי בעולם בלי לבייש אותם ח''ו.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    כשלאדם יש קשיים אבל ע''פ הכוונת הא-ל הוא מתגבר עליהם- זוהי הדת חלק א

    חסוי, 07/11/06 12:07

    אני לא מבין יש שני דברים. דבר אחד להאמין באל להשתדל לשמור מצוותיו, אבל להגיד שאני לא עומד בכל המצוות- לזה קוראים מסורתי.
    יש חילוני- חלק (אני חושב שלא כזה קטן) - שמאמין בכוח עליון שמכווין,ואולי אפילו מאמין בהיותנו עם מיוחד- העם היהודי, אבל לא מקבל את הרעיון שה'א-ל דיבר עם אדם וציווה אותו דברים. (אגב בתור פעיל בדוכן נרות שבת לא כזה שחור לבן).
    ויש חרדי - שמאמין לגמרי וברור לו שעליו לנהוג על פי מה שהא-ל ציווה וזה יהיה לטובתו מצד שהא-ל רוצה להטיב לברואיו. מאמין שעליו להשתדל בכך וכך תבוא הגאולה. בנוסף הוא לעיתים חושב שלא טוב ואסור לקחת מסקנות, מוסר ממקומות אחרים.
    הדתי- כמו החרדי רק שהוא פתוח לקבל רעיונות ממקורות אחרים לבחון אותם בהתאם להלכה ולקבלם או לא (ובדתי לאומי גם יש את העניין שצריך לקרב את הגאולה במעשים של בנייה וכד') אגב ההבדל בין הדתי לחרדי הוא שהחרדי לא מוכן להסתכן בנפילה מדבר שלפי הדת אין לה מקום).
    עכשיו- לכל אדם יש נטיות- נטיות לאכול לא כשר- פחות, נטיות לרדיפת ממון וכבוד -יותר. ונטיות מיניות הקטע הכי קשה ונפוץ. קודם כל ברור שאין להשוות בנטיות בין אדם לאדם, לכל אחד יש את הקטע שבו הוא יותר מתקשה או פחות.
    הקטע הוא שהתורה הדריכה אותנו. יש מצוות שאנו מבינים ויש שפחות. אין הבדל בינהם. אגב הם כולם באו מהשורש שהא-ל רוצה להטיב לנו. לכן חשוב להבין את המצוות- זה תורם, גם לאמונה ולהבנה הכללית, אבל צריך לקיימם מאמונה. אמונה אינה מדע. את הא-ל אי אפשר לפגוש וכד' ולכן גם אי אפשר להוכיח מתמ' את קיומו- כי הוא מעבר למוחש הוא יצר את המוחש, האם אנו מסוגלים לקלוט דבר שהוא מעבר לזמן? לא, אפשר להגיע למקסימום הבנה, ולהוסיף אמונה ואין דבר חזק מזה.
    היצר המיני באדם הוא הכי חזק (אגב אולי היצר לעבודת אלילים או לרצח היתה יותר חזקה פעם), בין השאר כי על בסיסו העולם קיים. הוא יכול להיות בין בני זוג(אגב חתונה- חידוש של היהדות) ולהיות קדוש כאשר הוא בא עם כוונה לטוב, הכוונה, והתאפקות עד למיצויו בדרך הטובה. או שהוא יכול להיות סתאם, לסיפוק היצרים- בעצם לכיף. הוא יכול להביא חיים והוא יכול להביא מוות

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    ''מצעד הגאווה'' הוא ביטוי בחופש הביטוי

    ארז, 07/11/06 11:17

    ולכן הוא חוקי - במדינה דמוקרטית. (בלי קשר לתוכן של המצעד - זו לא הנקודה החשובה)


    מי שמתנגד לחופש הביטוי - מתנגד לדמוקרטיה.

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    אורח החיים החילוני רומס את איסורי התורה ומנופף בכך! נו? (ל''ת)

    הוכחה עד כמה, 07/11/06 10:00

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    נהורות מיותרת

    טבעי, 07/11/06 09:22

    ישנם סוגי אנשים שנולדים עם נטייה קלפטומנית,זה עדיין לא עושה את הנטייה טבעית.וודאי שצריך לעזור לאנשים שנולדים עם פגמים,אך נבון רק מחזק אותם ומשאיר אותם בעמדתם.משול לאדם שנולד בלי רגל ואומר בגיל 10 שככה הטבעיות שלו והוא לא צריך פלטינה.כשנלחמים בתופעה אסור לתת לה במה.

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    לרב נבון, לא הבנתי על איזה בסיס אתה

    דתי סטרייט, 07/11/06 09:12

    קובע שהלכת איסור מגע הומוסקסואלי לא תשתנה. למשל,בתורה יש איסור ריבית מפורש , והוא השתנה ב-180 מעלות. למה אין אפשרות שגם הלכה זו תשתנה? האם אין ולו גם שמץ של קיבעון מחשבתי בדבריך? אשמח מאד לתגובתך.

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    יש לי שאלה

    שואלת, 07/11/06 08:55

    ישנם גם הומוסקסואלים דתיים שמצהירים לא רק על נטייתם אלא כנראה על פעולתם, ומנסים ל''הכשיר את השרץ'' בטיעונים הלכתיים. אינני תמימה, ואני חוטאת ובהרבה דברים, אבל לעניות דעתי, לא ניתן להשוות את מעשה משכב זכר שכתוב עליו במפורש ''תועבה'' לדברים אחרים לא מתחום זה. כמובן שאינני שוללת אדם פרטי זה או אחר, אך חייבת להיות הבהרה לגבי החד מיניים הדתיים, האם צריכה להיות היתייחסות למעשיהם או לכך שהם מביעים את דעותיהם ההלכתיות הבעיתיות בפומבי(וממשיכים לקרוא לעצמם אורתודוכסים)

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    ההומוסקסואלית טבעית

    אליעזר, 07/11/06 06:39

    התנהגות הומוסקסואלית(ולסבית) נובעת ממבנה מרכז במוח המסדיר את המשיכה המינית. יש שונות טבעית בין בני אדם וחלק מהאוכלוסיה הומוסקסואלי.

    בכל אוכלוסיה קיים אחוז מסויים של הומוסקסואלים.

    ההומוסקסואלית לא התנהגות נרכשת וכן אי אפשר לשנות את זה. היא מופיעה בגיל ההתבגרות מהסיבה הפשוטה שזהו הזמן שבו מופיעה התנהגות מינית בכלל.

    ההומוסקסואלית אינה אופנתית. היא תמיד היתה קיימת. מה שמשתנה הוא יחס החברה להומוסקסואליות.

    ההומוסקסואלית א י נ ה פוגעת בקיום האנושות. עובדה אנחנו כאן.

    מאבק ההומוסקסואלים להכרה וליחס הוגן לגיטימי ודמוקרטי.

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    גם הרמב''ם עושה חלוקה בין איסורים שונים -תחזור ללמוד לפני שאתה מלמד

    יוסקה הלמדן, 07/11/06 02:49

    יש איסורים שעליהם אדם צריך לומר שאינו עושה רק מפני שהתורה אסרה ויש כאלו שלא. הרמב''ם מחלק בין איסורים שהם גם מוסריים טבעיים לאלו שהם חוקים לא מובנים כמו בשר וחלב. אדם לא יכול לומר ''בכיף הייתי רוצח -רק מה לעשות ה' אוסר''. כנ''ל לגבי משכב זכור. התורה כינתה זאת ''תועבה'' מה שלא קראה לאיסור בשר וחלב או שבת. לגבי עצם המושג ''טבע'': ייתכן ויש למישהו טבע מולד להרוג -לא נקרא לזה ''טבעי'', אלא נאמר שיש לו נטייה לא טבעית. כנ''ל במקרה זה ולא כמו שכתב המחבר הרב חיימי נבון

    הגב לתגובה זו

    • התורה גם אומרת על

      דודו, 07/11/06 11:17

      אח הבועל את אחותו שזה ''חסד''
      האם בגלל זה אתה לא עושה חסדים או לחילופין בועל את אחותך שתחי' ?
      בקיצור, אל תסיק ממילה אחת יותר מדי מסקנות אופרטיביות.

      הגב לתגובה זו

      • איפה זה כתוב ?

        swimr, 07/11/06 14:26

        איפה התורה כותבת שהבועל את אחותו עושה חסד
        אנא לא לכתוב דברים שאין לך שום מיקרו הבנה בהם

        הגב לתגובה זו

        • ויקרא כ, יז

          שפוי, 07/11/06 17:37

          וְאִישׁ אֲשֶׁר יִקַּח אֶת אֲחֹתוֹ בַּת אָבִיו אוֹ בַת אִמּוֹ וְרָאָה אֶת עֶרְוָתָהּ וְהִיא תִרְאֶה אֶת עֶרְוָתוֹ חֶסֶד הוּא וְנִכְרְתוּ לְעֵינֵי בְּנֵי עַמָּם עֶרְוַת אֲחֹתוֹ גִּלָּה עֲוֹנוֹ יִשָּׂא:

          הגב לתגובה זו

  • 47.

    תודה רבה על הקול השפוי

    חילוניתסטרייטית, 07/11/06 01:15

    אינני יכולה לומר לך עד כמה נהניתי לקרוא את דבריך. כחילונית וסטרייטית, הרואה את הסכסוך הזה כאחד שבו שני הצדדים מפסידים, התרשמתי מאוד מהאופן שבו הצלחת ''לסדר'' את הסתירה הזו (שהטרידה גם אותי) בין הטבעי לאסור על פי התורה, בצורה כזו שגם דתיים הומוסקסואלים ירגישו שהם יכולים לחיות על פי צו אמונתם למרות נטייתם הפסולה עפ''י הדת, ואף בכבוד ולא בתחושה שהם מעוותים מרגע לידתם (''גבורה ואיפוק עילאי'').

    גישתך היא גישה של חסד, ואתה באמת בא לקרב. הלוואי שגם אחרים בקהילה הדתית יחשבו כמוך.

    דבר אחד, עם זאת, היה חסר במאמרך, לדעתי. הוא האפלייה שממנה סובלת האוכלוסייה ההומוסק' מבחינת זכויות אזרחיות שנשללות מהם. אינני מתכוונת ל''זכות'' להתחתן כדת וכדין - הרעיון נשמע בעיני מגוחך וחסר טעם. כפי שאמרת, ההלכה לא תשתנה במילימטר, ואין לצפות שתשנה בעניין, בייחוד כשמדובר באיסור דאורייתא. אך ישנן זכויות אחרות, כגון הזכות להכרה כידוע בציבור, על כל ההשלכות הפיננסיות וכו', הזכות לאמץ ילד, הזכות לקבל הטבות אזרחיות/פיננסיות וכו' הניתנות לבני זוג הטרוסקסואליים (ללא כל משמעות הלכתית או דתית).
    בקיצור, אני חושבת שיש לקהילת ההומוסק' על מה למחות, למרות שלעניות דעתי, אופן המחאה שלהם פסול ורק יהיה בעכריהם.

    שוב, תודה. שמחתי מאוד לשמוע קול נאור, הגיוני ומלא חסד מצד שמתאפיין בזמן האחרון בכל מה שהפוך לזה.

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    צודק, אבל לא מספיק...

    א, 07/11/06 00:18

    שמעתי פעם פסק הלכה של אחד הרבנים הגדולים כשנשאל האם מותר למחות ולהפגין על חילול שבת. תשובתו היתה כך: אם מפריע לך שיהודי מחלל שבת, מותר לך למחות. אבל אם אתה מפגין רק כי זה מפריע לקדושת השבת הפרטית שלך, אסור. נראה לי שיש כאן את אותה בעיה. הרי החרדים לא הפגינו כל זמן שקיימו את מצעדי הגאווה בתל-אביב. (למרות שהם מצעדים הרבה יותר פרובוקטיבים...) אבל כשזה מתקרב אליהם הם לא נותנים לזה לעבור בשקט.
    אם לחרדים ולדתיים (שאני נמנית עליהם) היה כ''כ אכפת למה הם לא עשו משהו כשפגמו בקדושת א''י במצעדים בת''א?! מצד הדין אין כל
    הבדל בין קדושת ירושלים, בגבולות שבהם הולכים לצעוד, לבין קדושת תל-אביב ושאר ישראל.
    חבל סתם לבזבז אנרגיה על דברים שאין (ולא צריך שתהיה) לנו שליטה עליהם.
    תנו להם לצעוד. מי שחושב שהם חוטאים שיתפלל עליהם יחד עם כל שאר חוטאי ישראל. (בלי אפליות של חילונים, דתיים, הומואים או חרדים. הרי בסופו של דבר, כולנו חוטאים...)
    בואו נהיה כולנו יותר מבינים, ופחות שופטים... (שהרי נאמר אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו...)

    הגב לתגובה זו

    • מעניין מאוד(ויפה מאוד) (ל''ת)

      אבל אתה קול, 07/11/06 12:30

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    המשיח הודיע שהוא בדרך

    מיכל, 06/11/06 23:48

    כזו אהבת ישראל, דרכי נועם ואחדות לבבות לא נראתה מזמן ולכן שוקל המשיח להגיע -
    אחרית הימים ממש-
    המנהיגים הדתיים של שלושת הדתות מצאו סוף סוף פתח להידברות ולחזית אחידה-

    הם לא יוצאים כנגד מלחמה ושפיכות דמים

    גם תאונות דרכים (''רק'' 8 הרוגים
    בסופשבוע האחרון) לא מעניינות אותם

    קר בירושלים בלילות אבל הם לא ידרשו חימום לזקני העיר, מוסלמים ונוצרים, יהודים דתיים וחילונים - שקופאים מקור.

    רק מצעד הגאווה (האוילי כשלעצמו) גורם להם להתקוממות משותפת.
    והכי נחמד זו הצביעות הזו-

    ''צריך להתנגד למצעד בכל הדרכים החוקיות'' (שזה בעברית פשוטה - כמה טוב שיש כמה רב ערעלך שעושים בשבילנו את העבודה השחורה כדי שנוכל להמשיך ולגלגל עיניים לשמיים).

    אז הנה. יש לנו פצוע ראשון במלחמת הקודש המטורפת הזו. הסיירות הנבחרות שלא מתגייסות לצבא הציוייני שוב הוכיחו את כוחן במלחמה מגוחכת שתפקידה העיקרי להוציא את עודפי הטוסטרון המתוסכל שלהם.

    המשטרה טוענת שיהיו הרוגים. אבל מה הם איומים בפגיעה בנפש לעומת קדושתה של העיר. אז יהרגו כמה. לפחות ילמדו לקח.

    לא אוהבת את המצעד הזה ולא מצליחה להבין את חשיבותו.

    אבל מה שאני פחות אוהבת זו את ההתחסדות הדתית - רוצים להביא גאולה לעולם ולשמור על קדושת העיר?
    לכו ותיגמלו פרוצות צעירות-ירושלמיות מסמים, צלמו כל נהג שמפקיר חיים של חפים מפשע.

    ואולי אז המשיח ישקול להגיע.

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    מי שורף פלאיירים - סופו לשרוף יהודים

    סטרייט נשוי, 06/11/06 23:36

    ומכיוון שהחברה מדכאה את המיעוט ההומואי - מחובתם להכריז ''אנחנו כאן''.

    מי שורף פלאיירים להומואים - סופו שישרוף יהודים.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    אדוני הנכבד

    אדם רוסו, 06/11/06 21:37

    תודה רבה קודם כל, על זה שאתה קורא לא לפגוע בהומואים ולסביות, אבל כן לחנך אותם שהם לא בסדר.
    אז זה לא מספיק, אבל סבבה.
    בקשר להשוואה שלך של הומואים לבועלי נידות (פסקה אחרונה). אני פשוט לא מאמין שאדם אינטליגנט יכול לעשות השוואה כל כך לא נכונה!

    להיות הומוסקסואל זה לאהוב גברים, להיות בועל נידות זה לאהב לעשות משהו מסוים. יש הבדל עצום!
    אני אוהב רק גברים ונמשך רק אליהם. זה לא כמו לאהוב לאכול חזיר.
    כי אין לי אפשרות אחרת בכלל!
    כשזה בא לאיך לחיות את החיים שלי ועם מי לחלוק אותם - זה רק עם גבר. ואת זה מנסים לקחת ממני בחברה. את הזכות שלי לקבל משכנתא למשל - החק לא נותן לי.

    הומואים ולסביות כל הזמן צריכים להתנצל על היותם כאלה ולהסתתר מפני אנשים. אנחנו לא צריכים שיעשו עלינו סרטים, אנחנו צריכים שיתחילו לקבל אותנו באמת!

    הגב לתגובה זו

    • כנראה לא הבנת

      דניאל, 07/11/06 15:27

      הרב כתב במפורש שאין לו שום טענה כלפי הומואים שנולדו כאלה.
      הבעיה היא עם אלה שאימצו לעצמם כזה אורח חיים מטעמים אופנתיים וכדו'.
      מה שכן, הוא אמר שגם במקרה של נטיה מולדת, מבחינה הלכתית יש כאן מצב לא חיובי, שמצריך איפוק וגבורה. אם אתה דתי, אתה אמור להסכים עם זה. אם לא - אין טעם להתווכח.

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    phoney

    new antisami, 06/11/06 20:44

    I am not anyisemi
    I am ready that the jews will be jews at home
    but why beparesia
    why akafot in simhat toara in the street
    why the jewish parade in ny

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    זהות חילונית מטומטם (ל''ת)

    ירון, 06/11/06 19:49

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    צריך ללמוד מחב''ד איך לאהוב כל יהודי! (ל''ת)

    יעלי, 06/11/06 19:46

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    שכחת שבועלי הנידה מקבלים משכנתא

    שכחתי, 06/11/06 19:08

    וההומואים לא,אותו הדבר לגבי הנישואין כך שמוטב לך ללמוד משהו

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    תמיד אמרו לי שטבע בגימטריא אלוהים...

    א, 06/11/06 18:53

    עכשיו אני מבין: הקודש ברוק הוא לא מושלם

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק באופן ריק

      טל, 09/11/06 13:45

      מכיוון שאלוהים לא קיים ניתן גם להגיד שהוא לא מושלם. כמובן שאתה יכול להגיד גם ההפך...זה בדיוק העניין, אתה יכול להגיד כל דבר שתרצה והוא יהיה נכון באותה המידה.

      מה שכן, מי שאמר לך על הגימטריה לא יודע לספור:
      טבע = 81
      אלוהים = 92
      אלוקים = 187
      יהוה = 26

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    תודה

    תלמיד מעג''ל, 06/11/06 18:47

    בשנה שעברה נודע לי על אחד הרמי''ם שנטיותיו הפוכות. תןדה לכותב המאמר שעזר לי להבין שהדבר טבעי ואינו סטייה.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    הבית הפתוח יורה ברגלי ההומואים הדתיים ויוצר אנטי מיותר (ל''ת)

    דרור, 06/11/06 18:19

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    אלמלא קיבל העולם הנוצרי את הסלידה המקראית ממשכב זכר, לא הינו נזעקים (ל''ת)

    כל-כך, 06/11/06 18:10

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    מצדיעה לשפיות

    לסבית דתייה, 06/11/06 17:44

    נחמד לראות שנשארו עוד אנשים שפויים בעולם הומפובי וחשוך שכזה..

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    הומוסקסואליות הינה צו הטבע (האלוהים)

    פדראסט, 06/11/06 17:32

    ע''מ לקלוט את עודפי פוטנציאל הרביה הזכרי שבמילא אינו יכול להיות ממומש.
    הדת מצוה גם לא להשחית זרע, כאילו צריך שיוולדו עוד מיליארדים של מיליארדים אנשים וכאילו מספר הביציות,תואם את מספר הזרעים.האכילו את הילדים הרעבים במקום לגנות אהבה שקצרה בינתכם מלהבין את פישרה האבולוציוני (האלוהי).

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    מר נבון היקר

    א, 06/11/06 17:30

    יש לי מספר הערות על מה שכתבת:
    1) בניגוד ל''בועלי הנידות'', כלפיי הומוסקסואלים יש שנאה אלימה לא רק בירושלים אלא בעולם כולו ולא רק מצד ציבורים שונים בחברה אלא גם מצד המשפחה ולעתים גם מצד החברים, כך שהשנאה כלפיי החברה ההומוסקסואלית איננה מטעמים דתיים בלבד, אלא משנאה עמוקה הרבה יותר.
    2) כל קבוצה שמרגישה מותקפת חשה צורך להגן על עצמה ע''י התארגנות והגדרה עצמית.
    3) אינני מכיר את אותם ''טיפולים מודרכים'' שאתה מדבר עליהם אך כל המחקרים שאני מכיר בנושא מלמדים שלא ניתן להפוך הומוסקסואל להטרוסקסואל, כפי שגם אתה לא תוכל להפוך להומוסקסואל תחת ''טיפול מודרך''.
    4) בקשר לאותה ''גבורה באיפוק'' שאתה מדבר עליה, אני חושב שזו בורות לחשוב שבנאדם נורמלי יכול לחיות חיים שלמים בבדידות. אינני יודע אם אי פעם בחייך היית לבד, אך זהו אחד מהמצבים הנוראים ביותר שאדם יכול להיות בו ובמרבית המקרים זה מוביל למחשבות אבדניות, כך שזו אינה התשובה.
    5) סה''כ אינני מקבל את דרך החיים שלך, אך הקיום שלך אינו פרובוקטיבי בעיני. ההבדל ביננו הוא שהקיום שלי פרובוקטיבי בעיניך. כשם שלא יעלה על הדעת שיאסר על יהודים לצעוד בוורשה כי זה פרובוקטיבי בעיני האנטישמים שם, כך אינני מסוגל לקבל את הטענה שלהומוסקסואלים אסור לצעוד בירושלים כי זה פרובוקטיבי בעיני הדתיים.
    6) הומוסקסואליות אינה דבר רע. אנשים הומוסקסואלים יכולים להיות מאושרים ולחיות חיים שלמים, אם החברה שלהם תקבל אותם ותתן להם מקום בתוכה. למרות שהומוסקסואליות אינה ניתנת לבחירה, גם אם אנשים היו בוחרים להיות הומוסקסואלים זה לא דבר שיש לגנות אותו.
    7) כמו שדתיים יכולים לערוך מצעדים ברחבי הארץ ולהתגאות בהיותם יהודים דתיים, כל מגזר אחר יכול.
    8) אני חושב שאתה מנסה להציג את עצמך כליברל אך בתוך תוכך אתה עדיין שונא את מי ששונה ממך, והעובדה שאתה ''מרשה'' לאנשים לחיות את חייהם בבית הפרטי שלהם אך מגרש אותם מהרחובות שלך, מראה שאתה אינך מקבל אותם כבני אדם, ומתחייס אל הקיום שלהם כדבר מגונה שיש להרחיק אותו מעין הציבור.
    9) אין ולא יהיה דבר כזה כמו ''הומוסקסואליות אפנתית''. העובדה שרואים היום יותר הומוסקסואלים זה בגלל שיותר נחשפים. אף אדם נורמלי לא ישייך את עצמו למיעוט לא-רצוי כדי להרגיש שייך. זה אינו נשמע הגיוני וזה לא קיים, לא בציבור הדתי וגם לא בציבור החילוני - כן, גם שם שונאים הומוסקסואלים - ולא, מה שרואים בטלוויזיה על מעין אחווה הומו-סטרייטית לא קיימת במציאות, כך שהטענה הזו שגויה מיסודה.
    10) למרות שאני בטוח ששום דבר ממה שכתבתי לא ישנה את דעותיך, אני עדיין מקווה שתקדיש לו מעט מזמנך.

    הגב לתגובה זו

    • תגובה לתגובה

      אורן, 06/11/06 19:52

      אדון יקר
      נקודת ההנחה הבסיסית שבה את ה ומר נבון חלוקים {וגם אני} היא מקור מוסר וההדרכות המוסריות בחיים
      יכול להיות שע''פ תפיסת עולמך אתה צודק אבל אם הסמכות העליונה היא התורה אז התורה הגדירה בפרוש שיחסים הומוסקסואלים בן גברים הם תועבה וגם הפרוש במדרש תועה אתה בה מרחיב את הבאור שיש פה נטיה מסוימת שמטעה את האדם אבל היא אינה מוסרית ואינה רצויה בעיני ה' כך על בסיס זה כתב מר נבון את דבריו ואם אתה רוצה להתדיין איתו ברצינות בסיס הדיון צריך להיות על מקור הסמכות המוסרית {האם זה האדם החברה או התורה } .
      כל טוב

      הגב לתגובה זו

    • אני לא הולכת להתווכח איתך רק להסב את תשומת לבך

      גבי, 06/11/06 23:01

      למה שנקרא טיפולים שאינך מכיר
      http://www.wol.co.il/magazine/press.asp?categoryCode=81&id=727

      הגב לתגובה זו

    • תודה! (ל''ת)

      מילים כדורבנות, 07/11/06 07:09

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    היחס להומוסקסואלים דתיים...

    אלכס, 06/11/06 17:28

    צריך להיות כמו היחס למים יבשים או לרבנים גויים או אולי לטיפשים חכמים.

    הגב לתגובה זו

    • או למגיבים הזויים במיוחד כמוך. (ל''ת)

      ז. פרויד, 06/11/06 19:06

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    הומואים אינם כ''בועלי נידות''

    הומו בלי בושה, 06/11/06 17:28

    הומוסקסואליות זו אחת התופעות הטבעיות והמבורכות בטבע הרב גוני שברא הקב''ה.
    בניגוד למצעד הפאגני בתל אביב, המצעד הירושלמי הוא מכובד ומחאתי. הרב נבון צודק באומרו שהיחס להומוסקסואלים דתיים חייב להשתנות, אך בואו ונודה שאילולי המצעד בי-ם , לא היו עוסקים היום בנושא. ההדחקה בדיון הציבורי הייתה ממשיכה ורבבות כמוני היו צריכים לחיות בשקר. ועל כך יבורכו אנשי הבית הפתוח.

    הגב לתגובה זו

    • נכון, בועל נידה הוא בכרת ואילו הומו מיתתו בחנק

      אבי, 06/11/06 18:21

      כלומר, בעוד שעונשו של בועל נידות מסור לשמיים, מי שחוטא במשכב זכר חייב מיתה בידי אדם.

      הגב לתגובה זו

      • היו זמנים

        היה שמייח, 07/11/06 12:23

        מה עם מחללי שבת
        מלווים בריבית
        נואפים

        הגב לתגובה זו

        • מחלל שבת = סקילה

          אבי, 07/11/06 16:27

          מלוה בריבית - מלקות
          נואף - גם הוא מיתתו בחנק
          ואם יש לך עוד שאלות אל תתבייש לשאול.

          הגב לתגובה זו

  • 29.

    יפה ואמיץ

    דתי ונשוי באושר, 06/11/06 17:24

    בתוך שלל התגובות הסטראוטיפיות (בעד ונגד). תגובה בודדת שחושבת קצת יותר לעומק וקצת יותר מורכב.

    תודה על הדברים ועל האומץ.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    אתה פשוט צבוע

    טל, 06/11/06 17:03

    ממתי הקדושה של העיר נקבעת ע''י הגדרת הגבול המוניציפאלי שלה? כשנוח לכם אז חוקי המדינה לא תקפים (כי חוקי התורה חשובים יותר ועדיפים עליהם) ופתאום, כהרף עין, החוקים האזרחיים הם מאד חשובים וקדושת המקום נקבעת לפי מה שנסגר בין ראש העיר לשר הפנים ולמנהל המקרקעין.

    כל עניין ה''קדושה'' הוא תירוץ מצוץ מן האצבע. האמת היא שהחרדים פשוט אומרים: ''ירושלים היא שלנו ואנחנו נחליט מי ייכנס ומי לא, ואנחנו גם נחליט מה מותר לכם לעשות פה''.

    וכדאי גם להיזכר, למי שאולי שכח, שהקדושה היחידה בירושלים מיוחסת ל''קודש הקודשים'', המקום שבו עמד ארון הברית בתוך בית המקדש. לא בית המקדש עצמו קדוש, לא החומה שהקיפה אותו (והכותל המערבי כחלק ממנה), בטח לא העיר העתיקה ובטח ובטח לא העיר המורחבת מחוץ לחומות...כי אם כן, אז כדאי שמישהו יחליט אחת ולתמיד עד לאיפה מותר לקדושה לנזול, לפני שהיא תזרום לכיוון ת''א ותאבד בים.

    הגב לתגובה זו

    • הבורות והטפשות חוגגים משנה מפורשת: ''עשר קדושות הן וכו'''.

      משה, 07/11/06 17:00

      משנה מפורשת: ''עשר קדושות הן וכו'''.

      מי שלא למד כלום שלא יקשקש!

      הגב לתגובה זו

      • המממ...מעניין....

        טל, 09/11/06 13:39

        אתה זה שמאמין בקדושה לפי ספרים שנכתבו לפני אלפי שנים ע''י בני אדם...אבל אני זה שבור וטיפש...

        גם אם נשחק את המשחק שלך (המגוחך כשלעצמו), אז אני דווקא כן מכיר את ''עשר קדושות'' וזה מוכיח בדיוק את מה שאמרתי.
        ארץ ישראל קדושה כולה, ואין שום עדיפות של רחוב קפלן ושדרות רופין בירושלים על דיזינגוף ואבן גבירול בת''א, ולכן הטענות של החרדים מגוכחות, שקריות וצבועות.
        מסלול המצעד לא עובר בתוך מתחם החומות והוא גם לא ''מלפנים החומה'', כך שקדושת המקום שווה לכל מקום אחר בארץ ישראל, וזו על פי אמונתך שלך (שבלי קשר לכל זה, לא אמורה לעניין אף אחד שלא מאמין בה, ולא אמורה לחייב אותו). להגיד שהמצעד נערך ''דווקא'' בירושלים ושיעבירו אותו לת''א, אם כך, זו צביעות.
        דרך אגב, המצעד גם לא רק שלא עובר ליד שכונות חרדיות, הוא לא אמור לעבור בכלל בתוך אף שכונת מגורים זו או אחרת, כך שגם הטיעון של פגיעה ברגשות (שכמובן רק לדתיים יש) הוא טיעון צבוע ומצוץ מן האצבע.

        הגב לתגובה זו

  • 27.

    אתה לגמרי לא מבין את מטרת המצעד

    שוקו, 06/11/06 17:00

    מטרת המצעד היא לא לנפנף במיניות שלנו. מדובר במצעד מחאה נגד הומופוביה (עיין ערך מהומות החרדים וכל התגובות גם מחילונים) ובעד שיווין זכויות שעדיין אין לנו.

    אנחנו לא נשתוק ולא נתחבא. תעשה בנידון מה שבא לך, כל עוד זה כחוק, כי זו מדינה דמוקרטית. אבל לא נתחנף או נתחבא בארון כדי שישנאו אותנו פחות.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    המילה נידה

    רחלה, 06/11/06 16:56

    אני מאוד מעריכה את עמדתך ומאמרך חשוב מאוד הוא. לעומת זאת, הביטוי ''בועלי נידות'' קצת מקומם אותי. כאישה, וכדוברת השפה, אני מבינה טוב מאוד את המילה נידה. היא לקוחה מנידוי....מהרחקה. אז רק בגלל שגופי מפריש דם במחזוריות, אני צריכה להיות מנודה? אולי כדאי שננדה גם את כל אלה שמפרישים צואה כל מספר ימים. רגע, זה בעצם ירחיק מהציבור את כולם. אני אף פעם לא הרגשתי מנודה, לא בימי המחזור ולא בזמנים אחרים. מילים כמו ''נידה'' הן כל כך מנדות.
    אם כבר בהתחשבות עסקינן, אז למה לא לשים לב לתרבות הדיבור הכללית.

    הגב לתגובה זו

    • נידה זה מלשון נודניקית והיא דווקא הולמת אותך

      קושקוש, 07/11/06 02:57

      כל כך לירות שטויות כל הכיוונים. אם היית קצת, אבל ממש קצת מנסה ללמוד את הנושא היית יכולה להבין שכל נושא טהרת המשפחה בא מתוך הכבוד שיש לערך של חיים והיכולת של אישה להביא אותם.
      במקום שיש חיים ממילא יש מוות -זו עיסקת חבילה לכן אישה נידה יש בה טומאה שהיא תמונת הראי של חיים.
      בניגוד גמור לצואה שאין בה לא טומאה ולא טהרה. כתב את זה רבי יהודה הלוי לפני איזה 800 שנה והוא לא היה הראשון

      הגב לתגובה זו

    • צביעות. את ההומואים את מסכימה לנדות

      הומו, 07/11/06 07:11

      צביעות. את ההומואים את מסכימה לנדות ועוד מכנה את מאמרו - הקורא לי לחזור לארון - חשוב ובעל ערך.
      אבל את נורא מוטרדת מסמנטיקה במילה ''נידה''.
      אז גברת נכבדה - סמנטיקה זה חשוב, אבל המהות חשובה בהרבה. אנחנו לא רוצים לחזור לארון.

      הגב לתגובה זו

    • ל-24. ''נידה'' יכול גם לבוא מ''ניידות''. כנסי

      למדתי והבנתי, 07/11/06 10:49

      אני מתקרבת ליהדות.

      ורואה את החכמה המדהימה.

      כדאי לך לקרוא בצורה מסודרת וללמוד בצורה מסודרת על הלכות טהרת המשפחה.

      זה הרבה יותר עמוק, ומכבד את האישה ממה שכרגע את תופסת.

      גם אני חשבתי כמוך. ככל שיותר למדתי - הבנתי.

      כנסי למשל לאתר ''הידברות'' מסביר דברים בצורה פנטסטית.

      יש הרבה ''סודות'' בענין. שקשור לאנרגיות וכד' - זה לא נגד האישה בכלל.
      תודה על הסבלנות. ואגב - מאמר כתוב יפה מאד ומאוזן.
      לאהוב כל יהודי.

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    צודק...

    הומו דתי, 06/11/06 16:50

    הרב אתה כל כך צודק...

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    חיימי דברים כדורבנות (ל''ת)

    מעריץ אלמוני, 06/11/06 16:45

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    כן לאהבת חינם , לא לשנאת חינם

    מנחם, 06/11/06 16:35

    ביצעת השוואה בין בועלי נידות להומואים והלסביות.
    נטייה מינית אינה בחירה היא הייתה והננה חלק מהמרקם האנושי. גם כל הנסיונות ''להשיב למוטב'' בעלי נטייה חד מינית נכשלו ברובם המכריע. ובכל זאת אני מוכן לקבל את הנחת היסוד שלך שכמו שיש איסור הלכתי על ''משכב זכר'' (נושא הלסביות מורכב עוד יותר) כך יש איסור על בעילת נידה למרות שלמיטב ידיעתי כולנו נחשבים ל''טמאי מת'' ודיני הטומאה אינם תקפים כפי שהיו בזמן בית המקדש והפרה האדומה.
    ועכשיו לשאלת ההשוואה - האם בועלי נידה באשר הם מופלים לרעה מבחינת החוק ?

    הפגנה למען ששינוי מצב נתון קשורה בנראות. ההיפך ממה שאתה מבקש. כל הפגנה תעורר התנגדות כזו או אחרת ותחשב לפרובוקציה. אין מה לעשות הנשים הפגינו למען שוויון זכויות, הכושים, אמהות חד הוריות, עובדים מופלים וכדומה. האם מכל אלו תבקש לא להראות ?

    מה שמפריע לי כל כך בתגובות היא העדר מידת הרחמים. אין יחס ל ''לא תרצח'' ול''אהבת לרעך כמוך''.

    עד לא מזמן נרדפו היהודים כקבוצת מיעוט עד חרמה. האם אין הבנה בסיסית שהשנאה לשונה והרצון להעלימו בעצם הופכים אותנו ל''רעים'' בסיפור. קחו כל טקטס יהודי היוצא נגד ההומואים והלסביות
    ותשימו במקום המילה הומו את המילה יהודי , תקבלו טקטס אנטישמי למהדרין.
    לא תזיק לכולנו אהבת חינם !

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    הבעייה שהיחס לא ישתנה כל עוד הם לא

    ינופפו, 06/11/06 16:25

    היית משנה את היחס אם הם לא היו צעלים זאת לסדר היום?

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    צודק

    מושיקו, 06/11/06 16:25

    באותה המידה שגם על רווקים מוטלת החובה לשמור על עצמם מפני החטא

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    קצת צביעות והתחסדות, לא?

    ארז, 06/11/06 16:17

    אפשר לחשוב שאילו לא היה מתקיים מצעד, אז ההומואים והלסביות היו הופכים פתאום למקובלים חברתית, וזוכים לזכויות שוות כמו שאר האוכלוסיה.

    ברור לכולם שלא.

    המצעד הוא סתם תירוץ של אנשים אנטי-דמוקרטיים לרמוס את זכויותיהם של אחרים.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    מאמר חשוב ויפה. אם כי עלינו למחות

    ר, 06/11/06 16:13

    גם על עברות שבחדרי חדרים הפוגעות בתקינות החברה היהודית.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    ההשוואה לבשר וחלב איננה במקומה

    צפונית, 06/11/06 16:12

    אין שום דבר בלתי טבעי באכילת בשר וחלב או אף ביחסים מיניים אסורים בין איש לאשה. אבל יחסים בין גבר לגבר (או בין אשה לאשה- למרות שבמקרה כזה אין איסור מפורש) הם בלתי טבעיים היות שהם חורגים מההתנהגות המינית המאפיינת בני אדם (וגם חיות), ואינם יכולים לתרום לבניינו של עולם, כלומר ליצירת צאצאים (ולא התכוונתי לכך שתכלית יחסי המין הם אך ורק הולדת צאצאים...). ניתן לטעון שיחסים הומוסקסואליים הם סטיה, וגם שמשכב בהמה הוא סטיה, וגם נקרופיליות (להבדיל). גם ע''פ התורה, שלא לדבר על ספרות חז''ל, מדובר בתופעה שאיננה כדרך הטבע.
    ובכלל, אינני מבינה לאן אתה חותר. כולנו מסכימים על כך שצריך לעזור לאדם בעל נטיות הומוסקסואליות להתגבר על הבעיה (כן, הבעיה) שלו, ולא לתלות אותו בראש חוצות. אבל אין להפחית במאומה לא מחומרת האיסור ולא מאופיה הבלתי נורמלי של הנטיה שלו.

    הגב לתגובה זו

    • את צודקת במאה אחוזים -את פנוייה? (ל''ת)

      דוד, 07/11/06 02:58

      הגב לתגובה זו

    • ומה אם מישהו יאמר

      קושיה, 07/11/06 07:12

      שלהיות אדם דתי זה בלתי נורמאלי? זה כמו להיות אדם ששומע קולות ממקורות בלתי מוסברים?

      כמו שאמרת, יחסי מין אינם רק לצורך התרבות, והטכנולוגיה של היום מאפשרת לכל זוג שרוצה להביא ילד לעולם. ואם הוא לא רוצה -- גם טוב.

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    תגובה לכותב

    קובי, 06/11/06 16:08

    ראשית יש הבדלים בין חטאים ועונשם ,יש שלוש חטאים שהעונש שלהם הוא קפיטל .שפיכות דמים עבודה זרה ויחסי מין אסורים ,כך שההשואה של בנוגע לאכילת חזיר או בשר עם חלב היא מוטעת מיוסודה ,אם כבר אתה מצדד בהלכה אכילת בשר עם חלב הוא חטא אבל הנזק הוא לעצמיך ולא לציבור .יש הבדל גדול בצעדה של הומואים ולסביות צועדים ומתנשקים בין ילדים ואנשים תמימים ובעיר הקודש .עיר דויד שהוא עצמו קנה אותה הר שלם ובנו שלמה המלך בנה אותה ,אם ישראל הכריזה על ירושלים כבירתה ההסטורית .עליה לכבד את חוקי שלמה .תעיין בבקשה בספר משלי של שלמה המלך ,ובהקשר לטבע .אל תבלבל את הקוראים .יש בחירה שלא קשורה לטבע אלא לאופיו ודרכו של האדם טבע האדם .ולא הטבע בריאת היקום .

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    מצויין. (ל''ת)

    אריאלה, 06/11/06 15:56

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    חן חן לך מילים כדורבנות (ל''ת)

    שיק'ה, 06/11/06 15:39

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    ''המיעוט הזעיר של הומוסקסואלים דתיים''

    רועי, 06/11/06 15:36

    נו באמת. זה שאתה טוען שיש מיעוט של הומוסקסואלים דתיים, לא הופך את זה לנכון. המספרים גבוהים הרבה יותר ממה שאתה (בתמימותך) חושב, והסיבה שלא יודעים עליהם היא שבחברה החשוכה שלכם (ובעבר גם שלי) מעודדים אותם לשתוק, לשקר ולהתחבא. ועוד משהו - לא ניתן לשנות נטייה הומוסקסואלית באמצעות טיפולים.

    הגב לתגובה זו

    • ניתן לשנות נטיה הומוסקסואלית

      משה, 06/11/06 18:53

      אם תופסים בשלבים מוקדמים ועוברים טיפולים, דבר זה הוכח מדעית.

      הגב לתגובה זו

      • בכלל לא מדויק. יש מחקרים שמוכיחים כי זה גנטי

        מירב, 09/11/06 19:58

        וכמו שצבע לא משתנה מרצונו של האדם כך גם נטיה זו.

        הגב לתגובה זו

  • 13.

    יישר כח גדול

    שש, 06/11/06 15:35

    סטייתו של כל אחד מהנורמה ההלכתית היא עניינו שלו ולא של החברה , רק שישמור סטייה זו לעצמו
    ולא יהפוך אותה לדגל מחד ומאידך לנו אין לבזות כל אדם בעל סטייה מאחת הנורמות , יש לקבלו כמות שהוא גם אם לפעמים זה קשה

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    המטרה של המצעד היא פרובוקציה ולא לגיטימציה

    שרית, 06/11/06 15:34

    הרי יש הסכם שבשתיקה שמה שרחוק לא מתייחסים.
    התייחסו להומוסקסואליות כאל מחלה ואפילו רחמו על החולה.
    כאן המטרה יהא לזכות באהדה על גלי השנאה העיוורת האוטומטית לחרדים.
    בגלל זה יצרו את הפרובוקציה

    הגב לתגובה זו

    • יש משהו בדברייך! (ל''ת)

      ., 06/11/06 20:19

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    לכאורה מתקדם

    הומו דתי, 06/11/06 15:30

    התפיסה המטופשת שאפשר ''לשנות נטיות'', שאפשר להסיט נער מתלבט בחזרה ל''דרך הישר'' בצירוף ההשוואה המופרכת בין ''בועלי נידות'' (ענין של בחירה בלבד) להומוסקסואלים (נטיה מולדת בסיסית העומדת במהותו של האדם), מעידים על בורותו של הכותב, שבוחר להתעלם מהמחקרים החדשים יחסית בענין הסיבה להומוסקסואליות.

    אדוני הרב - להיות הומו זה לא אקט מיני בלבד. להיות הומו זה לאהוב (במהות הבסיסית העמוקה של הענין) את בן מינך. לרצות להיות לצידו ואיתו. אין כאן ענין של כיבוש היצר. זהו ענין היורד לשורש הענין ולמהות החיים. אף אחד לא מצליח לכבוש את זה.
    מה עדיף? שני גברים שחיים חיי אהבה מלאים ובריאים, או גברים מתוסכלים שפורקים את מיניותם הבלתי נשלטת בגנים חשוכים??? נער שמגלה שהוא הומו ומממש את אהבתו, או צעיר שנוטל את חייו כי אינו יכול לשאת עוד את ההשפלה והרדיפה? הומו שממשיך לשמור על אורח חיים דתי או מי שנדחף בעל כורחו אל החיים החילוניים???
    התורה מלאה באיסורים שונים ומשונים. רובנו (כולל המתחסדים שביננו) לא עומדים אף לא בחלק קטן מהם. מדוע דווקא בנושא זה אתם מעדיפים להרים את דגל השנאה והרדיפה? היכן החמלה היהודית? האם היהודים הם אכן ''רחמנים בני רחמנים''?
    ולגבי ה''גאווה'' אותה מגנה הרב - לא מדובר בגאווה של ממש. מדובר באמירה: ''אני הומו ואין לי במה להתבייש''. גם אם יש איסור על כך בספר ויקרא.

    הגב לתגובה זו

    • לכאורה הבנת

      דני, 06/11/06 22:36

      לא כל כך הבנתי על מה הכעס הגדול שלך כלפי הרב נבון. הרי כל מה שהוא אומר זה שיכול להיות שבאמת אי אפשר לשנות את הנטיות, ויכול להיות שבאמת אנשים אלו אכן ידרשו לוותר על חלק משאיפותיהם (ועד כמה שקשה לך לקבל זאת, הדבר לא כל כך שונה מכהן וגרושה שהתאהבו). הוא אמר שצריך להתייחס אליהם בכבוד, והבעיה שלו היא לא עם שני גברים שחיים באהבה - למרות שהדבר אינו מקובל עליו - אלא היציאה שלהם בציבור באמירה כאילו הדבר הזה הוא אידיאל, וטוב, ומשהו שיש להתגאות בו.
      יש כל כך הרבה דברים שאנשים עושים בניגוד לתורה ולהלכה, אבל אם מישהו קורא לחטא כזה (כל חטא) דבר שאין בו בעיה, הוא מומר לכל דבר ועניין (כידוע לך, בהנחה שאתה אכן ''הומו דתי'', מומר לדבר אחד הוא מומר לכל התורה).
      קדימה, תחיו באהבה ובשקט, אבל מצעדי גאווה על הומוסקסואליות, כמו גאווה בחילול שבת, או גאווה באכילת טריפות היא דבר שכאדם דתי הוא מתנגד אליו.

      הגב לתגובה זו

    • תשובה נפלאה ונכונה. (ל''ת)

      טל, 07/11/06 09:12

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    קשה לי לקרוא

    טל, 06/11/06 15:29

    ההומוסקסואלים מקיימים את המצעד לא על מנת ''להעלות על נס את אורח חייהם'', אלא כדי להזכיר שעדיין אין להם זכויות שוות במדינת ישראל.
    כפי שבימים עברו הפגינו השחורים בארה''ב או הנשים על שוויון זכויות. האמן לי שההומוסקסואלים לא מעוניינים לנופף בנטייתם המינית - הם פשוט רוצים להיות אזרחים שווים במדינתם. אם לכתומים היה מותר להפגין בזמן ההתנתקות, כך גם לכל אוכלוסיה אחרת במדינה יש זכות מלאה להפגין (באישור הרשויות!) כאשר הם חשים שזכויותיהם מופרות.

    הגב לתגובה זו

    • על איזה זכויות הם רוצים להפגין? האם אין להם זכויות כאזרחים?

      משה, 06/11/06 18:50

      אין להם זכות הצבעה? אין להם ביטוח לאומי? אין להם זכות לעבוד ולהתקדם? האם מישהו מכניס אותם לכלא על נטיותיהם? הורג אותם על נטיותיהם ועל מה שהם עושים בחדרי חדרים? רודף אותם? זה בבריה''מ לשעבר על משכב זכור היו מכניסים ל15 שנות מחנות בסיביר, פה אין את זה. בגרמניה הנאצית הרגו אותם, פה אין את זה. וכו' וכו' וכו'. די עם הדמגוגיה הזולה הזאת - אף אחד לא מונע מהם זכויות כאזרחים.
      תגיד , הם לא יכולים להתחתן. אז מה? אדם שאוהב לשכב עם 2 נשים וגם אישה האוהבת לשכב עם עוד בחורה וגבר או לחילופין אישה שאוהבת לשכב עם כמה גברים, מותר להם להתחתן? לא, ואם התחתנו זו עברה פלילית בכל המדינות המתקדמות. אז למה לא לתת להם להתחתן, במה הומוסקסואליים טובים יותר? למה לא מרשים להתחתן עם כמה נשים ואפילו מכניסים על זה לכלא?
      תגיד, לתת להם לאמץ ילדים, גם על זה אענה. מחקרים קובעים שלהתפתחות הנורמלית מבחינה הרגשית ולאושרו של הילד דרושים אבא ואמא משני המינים. אנחנו דואגים לאושר ולהתפתחות הילד, לכן לא ניתן להם לאמץ. זה בדיוק כמו שלהורים שיש להם בעיות כאלה ואחרים שוללים זכות הורות. הרי יש להם זכות , הם ילדו אותו. תגיד שיש ילדים שהוריהם גרושים. ומי אמר לך שהם מאושרים? וזה מצב בדיעבד, בטח שלא נצור מצב כזה לכתחילה.
      אז תסביר על איזה זכויות ההפגנה? הם פשוט ''מעלים על נס את נטיותיהם ותו לא.

      הגב לתגובה זו

      • למה לתת לחרדים להתחתן?

        דרך השלילה, 07/11/06 17:07

        אני בעד חוק נגד חיתון חרדים כי לא צריך לתת לימי הביינים להמשיך לתוך העתיד, וגם קובע שגידול ילד ע''י חרדים עלול לפגוע בילד, כנ''ל לגבי סטרייטים שכידוע רק מכים את בנותיהם או מנצלים אותם מינית.

        ואם לא הבנת:
        ביגמיה פוגעת בזכיות של הנשים/גברים , הומוסקסאליות לא פוגעת בזכות של אף אחד מקסימום ברגשות של פרטים.
        ילד יכול לגדול לא מאושר גם במשפחה הכי סטרייטית , רוצה לאסור על גידול ילדים במשפחה שכזאת?

        הגב לתגובה זו

      • בפירוש הם אינם זכאים לכל הזכויות

        מירב, 09/11/06 19:56

        הם לא נחשבים בעיני המדינה כזוג נשוי ומכך שהם אינם זכאים להנחות בשכר דירה, לחופשת לידה במקרה של הפריית מבחנה של אחד מבני הזוג.

        הגב לתגובה זו

  • 9.

    מדובר בעצם הזכות להפגין ועל נסיון להפוך את י-ם למתחם דתי סגור

    מנותק מזכויות, 06/11/06 15:22

    לא סימפוזיון על הומואים

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    מבריק ונכון כמו כל מאמריך !

    הדתי השפוי, 06/11/06 15:13

    כמו תמיד, הרב חיים נבון מפליא בדבריו, ורק נשאר לחזק אותו ולהתפלל לעוד רבנים כמוהו.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    נבון כרגיל מדייק ומגדיר נפלא

    יואל, 06/11/06 15:09

    את בעיית ההומוסקסואלים ומבחין בין הסובלים לבין הבלתי נסבלים. מאמר רהוט ונבון-אנא פרסמו יותר ממנו כי גם כשאני לא מסכים אתו אני נהנה מאיכות כתיבתו

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    היחס להומואים צריך להיות זהה ליחס לחרדים!

    איל, 06/11/06 15:00

    בדיוק כפי שאנחנו מקבלים את החרדים ואיננו מנסים לשנותם כך החרדים צריכים לקבל את ההומואים.
    מוזר הוא שדווקא אוכלוסייה חריגה הרחוקה מהנורמה מרחק רב מסיתה נגד אוכלוסיה שלכאורה הרבה יותר ''נורמלית'' ממנה.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    מסכים לכל מילה (ל''ת)

    דתי, 06/11/06 14:54

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    מאמר יפה וחשוב!

    עמית, 06/11/06 14:53

    יש לחלק בין תופעת ההומוסקסואליות כפי שהייתה ביוון העתיקה למשל, הומוסקסואליות שאיננה נובעת מהכרח ומכורח מולד, אלא מאורח חיים פרוץ וחסר גבולות, ובין תופעת ההומוסקסואליות של אותו אחוז קטן שצויין אנשים שזוהי נטייתם המולדת נטייה שהם שבויים בה ונלחמים בה (או צריכים לכל הפחות) בכל האמצעים שברשותם.
    (רק כדי להיכנס לפורפורציות עונש מוות בתורה לשוכב משכב בהמה נקבע אף למחלל שבת בפרהסיה).
    לא ראי דינו של גנב שפועל מתוך שליטה ויכולת לנתב את דרכו כראי קלפטומן שגנב, ברור הרי שכנקבע ''לא תגנוב'' בעשרת הדיברות לא לאותו אחוז קטן של קלפטומנים דברה התורה שבמידה ולא הצליחו להתגבר וכשלו בגניבה דינם הוא כדין אנוס.

    הגב לתגובה זו

    • על משכב זכור בתורה לא רק עונש מוות, אלא גם..

      חיים, 06/11/06 18:24

      כרת. נכתב על משכב זכור '' ויכרת נפשו מעמיו'', בשבת אין איסור כרת. היום יש איסור כרת על כל מי שעובר על דברים שיש בהם מיתת בית דין. גם על הורג של שוכב עם זכר נאמר ''דמם בם'', כלומר כאשר יהרגו דמיהם על ראשם ואין להאשים אף אחד אחר, לא אמר כך על חילול שבת. אז נכנס לפרופורציות של תורה - על שבת לא נאמר יהר ואל יעבור ועל משכב זכור כן נאמר.
      מסקנה מכל זה שמשכב זכור חמור יותר מחילול שבת.

      הגב לתגובה זו

      • ''כל מקום שנאמר בהלכות שבת שהעושה דבר זה חייב, הרי זה חייב כרת''.

        בלשצר, 08/11/06 23:11

        משנה תורה להרמב''ם הלכות שבת פרק א' הלכה ב'.

        ואגב, אין פסוק כזה ''ויכרת נפשו מעמיו''.

        הגב לתגובה זו

  • 3.

    זהו איסור לכל האנושות, לא רק לישראל

    נפתלי, 06/11/06 14:43

    איסור הומוסקסואליות נדון בהלכה כמון משכב בהמה, לא כמו משכב נידה ובטח לא כמו בשר וחלב. את מטעה ולא שם את הדברים על מקומם הראוי. השווה גם את העונש על בשר וחלב לעומת משכב זכר.
    זה חלק מ-7 מצוות בני נח, בדיוק כמו משכב עם אימו או בהמתו של אדם. זה חהרג ואל יעבור, אף אחד לא אמר ייהרג כעל בשר בחלב. או על נידה.
    אתה טועה ומטעה.

    ראה דברי הרמב''ם אפילו על חובת עבד באיסורי ביאה פרק י''ד ''שמשכב בהמה וזכר - הריהו שווה בכל אדם''. כלומר לכל בני אנוש.

    אינני אומר לפגוע בהם, אבל זו סטייה מהנורמה האנושית. ותסלח לי, אבל דבריך הם סטייה מההלכה היהודית.

    אמרו חכמים שאין אפוטרופוס לעריות, ומצד שני לא נחשדו ישראל במשכב זכור. ואם הדבר ייהפך לנורמה - הרי יהיה אסור להתייחד עם זכר.

    הסטייה שלהם צריכה להיות אינטימית, בוושאי לא בפרסהיה. על זה אני מסכים. זה לא מוסרי החשיפה הזו.


    הגב לתגובה זו

  • 2.

    אולי כבר תפסיקו להתערב בחיים של אנשים אחרים?

    חילוני, 06/11/06 14:39

    מה איכפת לכם מה פלוני אוכל,מה הוא עושה בשבת ועם מי הוא שוכב?
    מה זה עסק שלכם?
    ומי אמר שהדרך שלכם היא הנכונה?
    די כבר עם ההתנשאות הזו כאילו שהאמת נמצאת רק אצלכם ואתם
    צריכים ''ללמד'' את ה''תינוקות שנשבו''.
    תסתכלו בצלחת ובמיטה שלכם ואל תתערבבו בשלי.

    הגב לתגובה זו

    • צעוד בלב ירושלים זאת התערבות בחיים הרוחניים וחילול הקדושה של העיר?

      סיפורי-בדים, 06/11/06 21:40

      אולי דווקא גורמים מחוץ לעיר ירושלים מנסים להתערב בחיי תושבי העיר? אולי הפרת האיזון העדין בין תושבי העיר ע''י מצעד איוולי היא הפגיעה במרקם החיים? ואם לא בגלל היהודים אולי תתחשבו בגויים?כי העיר ירושלים הרי מהווה עיר קדושה לא רק ליהודות
      ואכן, לא רק יהודים מתנגדים למצעד הגאווה - גם נציגי הדתות האחרות הביעו התנגדות עזה לקיום המצעד בירושלים!

      בהחלט יש מקום לדון במחלוקות ובגישות אחרות גם בירושלים
      אך, לא בדרך של מצעד רהוותני מעורר רוגז בחוצות העיר... אלא, כאירוע תרבותי כמו הקרנת סרטים איכותיים המעלים את הבעייה מזוויות מעניינות...
      אז, בקיצור חבל שהמדור מתמקד באיכסה ובגועל נפש שמנסים ליבא באופן מלאכותי ומעורר סערה מיותרת אל העיר ולא בחלקים התרבותיים המהווים חלק אינטגרלי מיופיה וייחודה כמו ההקרנות של 'מעלה' - חוויה קולנועית יהודית, ירושלמית, 3 ערבי הקרנה במסגרת אירועי ''חמשושליים'' במבנה האבן הירושלמי מאחורי עיריית ירושלים.
      2 הקרנות בשעות: 21:00 ו23:00 במהלכן יוקרנו 3 סרטים (כשעה וחצי).
      הסרטים שנבחרו הם דרמות קצרות, הם זכו בפרסים רבים בפסטיבלים והוכתרו בתואר 'חביבי הקהל'.

      ביום חמישי 30.11.06
      אליוקים בימוי: מירי בוקר חוק הדתיים השלובים בימוי: אילן אשכולי חפצי באוויר בימוי: דלית אלירז.

      ביום חמישי 7.12.06
      איכה בימוי: לייזי שפירא
      החווה בימוי: אוהד דומב
      אמא של שבת בימוי: ענבר נמדר.

      ביום חמישי 14.12.06
      קצת אחרת בימוי: רחלי גדות אשת כהן בימוי: נאווה חפץ א-מייעשה בימוי: יצחק סברדלוב

      מחיר מצחיק לכרטיס כניסה: 10 ש''ח
      אז מי שרוצה חוויה ירושלמית אמיתית בערב תרבותי עם קהל איכותי - מוזמן

      הגב לתגובה זו

    • אז זהו, שלא אכפת לנו!

      ., 12/11/06 17:02

      לא אכפת לנו מה פלוני עושה בביתו שלו ובטח שלא מעניין אותנו עם מי הוא שוכב. אבל ברגע שהוא יוצא עם זה לרחוב ועורך מצעד - הוא מערב אותנו בין אם נרצה או לא!

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    חיים נבון, קרא:

    ד''ר ליאונידס, 06/11/06 14:39

    התרבות ההלניסטית המעריצה יופי אין בינה לבין ההומסקואליות של ימינו דבר.
    הלוחמים הטובים ביותר היו הומוסקסואליים שהיתה בינהיהם חברות עזה. ראה את הגדוד התבאני 'הקדוש' שהביס לראשונה את הספרטנים בקרב שדה פתוח ואת הצלתו של אלקיביאדס אהובו של סוקרטס באחת המלחמות הפלופונסיות.
    ההומוסקסואליות של היוונים קידשה תכונות גבריות כמו בשדה הקרב ולא נשיות במצעדים הזויים.

    הגב לתגובה זו