• 42.

    אני לדודי ודודי לי

    קוק הטבח, 23/10/06 21:04

    המחשבה על מה שעבר בראשה של הכותבת בעיצומם של ריקודי הקודש בשמחת תורה נראים בעיניי כזילות המעמד הנשגב ומרומם הנפש,ורק בשל כך תבורך התקנת המחיצה בבתי הכנסת. מעבר לכך הרשימה זועקת בחד הממדיות שלה. למשל: הבעל חוזר מעבודתו לפנות ערב ומצפה קודם כל לארוחה חמה להשיב את נפשו. תחת זאת עליו לעבור מקודם ''ויא דולורוזה'' של סיפורי אלף לילה ולילה מצד אשתו, שלא מבינה את צרכיו המיידיים והמובנים מאליהם - והדוגמאות רבות מספור...

    הגב לתגובה זו

    • מה זה ''הבעל חוזר מעבודתו לפנות ערב ומצפה קודם כל לארוחה חמה ...''?

      איילת, 24/10/06 11:07

      והאישה? בילתה והתבטלה כל היום?הרבה מהנשים עובדות קשה יותר מבעליהן .הן גם עובדות בחוץ וגם חוזרות הביתה לעינניני הבית וגידול הילדים - הרבה יותר קשה ומעייף מרב העבודות של הגברים.להרבה נשים יש בקושי יש דקה לשבת עם עצמם בשקט במהלך היום.אז אולי הגבר פה הוא זה שאינו מבין את הצרכים הבסיסיים של האישה? אולי הוא יכול לעמוד ולהכין יחד איתה ארוחת ערב קלה ולדבר תוך כדי? הבעיה היא שהגברים השובינסטים הם בעצם אגואיסטים ,נח להם שהאישה ( שהם יודעים שהיא לא פחות סחוטה מהם,ובצדק ) תרגיש מחויבות להכין את ארוחת הערב ולשרת אותם כי היא אישה ''וזה הרי תפקידה''.

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    יש מי שבוגד עם השכנה, ויש מי שעם השכינה

    אח, איפה הימים, 23/10/06 18:13

    כן, גם אני תהיתי לא פעם לאיפה הוא נעלם לי וחוזר עם חיוך של יודעי דבר. בהתחלה פעם בשבוע - רק בשביל הנשמה - אח''כ עוד שיעור רוחניות ועוד שיעור קבלה, בסוף מצאתי את עצמי יותר לבד מביחד. היום הוא מחוץ לבית ואני כבר מצאתי נחמה בזרועות גבר אחר.

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    להוסיף את המאמר לעשרת הדיברות (ל''ת)

    צבי, 23/10/06 17:48

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    האישה בחברה החילונית צריכה להתחרות במכונית שידורי הטלויזיה או תחביב

    אשרינו מה טוב, 23/10/06 15:22

    ההשוואה בין האישה לתורה
    דווקא מוצאת חן בעייני
    הרבה יותר גרוע להתחרות
    עם מכונית נוצצת ועטורת טאסות
    או עם לוין עולמי וכבלים עם 234 ערוצים...
    עדיף שאנו נאלץ לסלח לבעל שרקד
    עם ספר תורה ולא לבעל שנפגש עם חבריו למשחק קלפים כל הלילה

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    גב' נכבדה - צר לי להודיעך אבל החרדים עושים ה-כ-ל אבל בביתם פנימה (ל''ת)

    חרדיה, 23/10/06 13:33

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    מהי ה''ניאו-פרמיטיביות'' היהודית החדשה?

    בלעם, 23/10/06 12:35

    יש לה שני מקורות: האחד עתיק והאחד ניצן חדש שמבצבץ מאותו שורש עתיק.

    האגף ''האינטילגנטי'' ו''מתון'' אצל החרדים- מרעיף שפע שבחים לנשים ע''י האדרת מעשיהן שנכללים בתוך ד' אמות הפרמיטיביות של ''עבודות הבית'' ''טיפול בילדים'' וכו'...
    ומה הרוויח החרדי ה''נאור''? תשבוחות אין ספור כהענקת רוח גבית לשפחה הקלאסית (אישתו) שתמשיך בעבדותה הנרצעת באיצטלה של ''יישר כוח'' ו''סופר וומן'' עאלק....
    גם אחיהם החוזרים בתשובה למדו מהוותיקים: ''באיזה תעצומות נפש כיבסה לי את החולצה''...
    ''באילו כוחות אדירים, טרחה והכינה את הקציצות''...בזמן שהתינוק בן השנה מונף על ידה השמאלית, נח לו על הבטנה התפוחה של החודש התשיעי, ידה הימנית במחבת, ובאותו הזמן מנגבת עם רגלה השמאלית את הסמרטוט רצפה....
    מה עשתה רגלה הימנית אתם שואלים? נענעה את העגלה של התינוק בן השנתיים...
    ומה עשה באותו הזמן אותו ''ניאו-פרמיטיבי'' המכונה בעלה?
    היה בעוד איזו ''סעודת מצווה'' עם הרבה עארק ובוטנים....

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    יש הבדל משמעותי

    שמעון, 23/10/06 12:02

    יש הבדל משמעותי רבקה!
    התורה לא מתלוננת אף פעם לא משנה מה תתן לה או מה לא תתן לה
    והאשה מתלוננת ועוד איך.

    הגב לתגובה זו

    • למה צריכה בכלל להיות לה סיבה להתלונן??

      לירון, 23/10/06 15:34

      ובטח תכתבו לי שאישה מתלוננת תמיד, גם בלי סיבה. אבל כולנו יודעים שזו רק סטיגמה, שאיננה מבוססת כלל על המציאות. תנו להן סיבות לשמוח, תגידו להן כמה אתם מעריכים אותן. ותאמינו, לא יהיו שום תלונות!

      הגב לתגובה זו

      • עם הורמונים אי אפשר לדבר

        משה, 30/10/06 22:53

        וגם לא להחמיא כך שאל תספרו סיפורים לא תהיו מרוצות אף פעם

        הגב לתגובה זו

  • 35.

    כל הכבוד

    שמעון, 23/10/06 11:10

    בתור נשוי חודש הנני רואה את תפקידה העיקרי של האישה בבית כעמוד השדרה של המשפחה יישר כוחכן הנשים

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    לו היתי דף גמרא אז היה מצבי אחר...

    לבד, 23/10/06 10:08

    (ולס לאחד מ ל''ו)
    עוד דפים הוא מביא מבית כנסת,
    עוד ספרים יש על השולחן,
    עוד דף גמרא לפני השינה,
    עוד שיחה אחת של רב.

    רק אני לבדי שוב שוכבת,
    רק איתי הוא לא מחליף אפילו מילה,
    לו היתי ''אורות התשובה''
    אז היה מצבי אחר.

    הגב לתגובה זו

    • זה גדול!!!

      איזה כשרון, 23/10/06 12:53

      אוי לנו שזה כך.

      הגב לתגובה זו

    • חזק ביותר (ל''ת)

      נחום, 30/10/06 11:40

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    אשתי אהובתי בואי ונרקוד

    לא משנה, 23/10/06 10:03

    - סיפור נפלא מסיפורי הבעש''ט. ניתן למצוא אותו בספרו של ש''י עגנון ''סיפורי הבעש''ט'' (שם הוא מופיע תחת שם אחר אני לא זוכר איזה) או בספרו של פנחס שדה שנקרא על שם הסיפר הזה או ב link הבא: http://www.makorrishon.co.il/show.asp?id=7547

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    לא יפה להכליל! אני מכרכר (סביב אשתי החוקית!) (ל''ת)

    חייך מכרכר, 22/10/06 22:50

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    כתבה נהדרת, התרשמתי עמוקות

    אביטל, 22/10/06 22:50

    באמת, נשים הרבה פעמים רוצות כמה מילים טובות, לא יותר מדי. והגברים מתקשים להגיד אותן ולהשקיע בבת זוגן.
    חבללללללל.
    יישר כוח לרבקה

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    יקרת פרידמן, הצליח לך הפעם

    קראתם את, 22/10/06 20:01

    הנה גבר טוב שקרא את הטור הקודם של פרידמן ורץ ליישם!

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    למה שלא תשאלי שאלה הפוכה?

    אינו יודע לשאול, 22/10/06 19:46

    במקום לזרוק סוכריות מהעזרת נשים,למה לא לעשות משהוא מועיל יותר כמו לשמח את הבעל באיזה בושם נחמד לחג או סתם קצת שקט בבית?

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    רבקה לא מתאים לך !

    דור, 22/10/06 19:41

    כשאנו רוקדים מול נשותינו, למזלנו ,את לא יכולה להסתכל עלינו מעזרת נשים.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    כבודה בת עבד פנימה שהיא כחפץ העוברת מידי אביה לידי בעלה

    כחפץ בידי, 22/10/06 16:58

    ומבין יבין........

    הגב לתגובה זו

    • ומה אם אין לה אבא?- טעות אלונית בסיסית

      לא כל החילונים, 23/10/06 09:43

      הטעות (או הרשעות) האלונית הבסיסית היא שאישה נמכרת בחופה.
      כל אדם יודע שכדי למכור משהו צריך מוכר, קונה וחפץ.
      במקרה והכלה יתומה- מי המוכר?
      שולמית אלוני יודעת שבחופה בעצם הכלה היא המקנה, ''המוכרת'', והיא בעצם מקנה את הזכות לחיות איתה- דבר שכנראה לא קיים בעולם שאינו שומר תורה ומצוות.
      הזכות הזו היא של הכלה, של הכלה בלבד ולא של אף אחד אחר- ולא יעזרו לשולמית אלוני כל ההתעמלויות הלשוניות שלה.
      הכלה היא לא חפץ העובר מידי אביה לבעלה, אלא הזכות עוברת מהכלה לחתן.
      החילונים, כולל שולמית, לא תופשים את העובדה שיש לכלה, לאישה זכות על גופה.
      יום אחד הם יבינו.
      כי לא כל החיולנים אנלפביתים.

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    נשים דעתן קלה הן פסולות לעדות,הן פסולות לרשת את הוריהן,הן פסולות

    אשה פסולה, 22/10/06 16:46

    מלכהן בגלל מיגבלות קוגנטיביות כשופטות,מלכהן במשרה שילטונית ועוד אז איך את מעיזה לשאול אשה פסולה איך זה שדתיים מעדיפים לרקוד עם ספר תורה?

    הגב לתגובה זו

    • אישה כשרה להעיד על מזון שהוא כשר ועל עוד כמה דברים חמורים יותר

      בערות היא כח, 23/10/06 09:47

      כל הליצנים של ההשכלה הצליחו במשך דורות להרעיל את השכל לאנשים תמימים בעזרת טיעונים כמו שכתבת.
      לא יועיל לך ולא יעזור לך.
      אם תלמד תדע שעד אחד נאמן באיסורים, ואשה בכללם.
      לא הבנת?
      מענין איך אתה יכול להביע את דעתך בענינים בהם אתה לא מבין.
      כנראה שאורוול צדק- בערות היא כח.

      הגב לתגובה זו

      • ואואואו איזה כבוד!

        אני, 27/10/06 08:54

        על אוכל שהוא כשר? ואואו. אני מתעלפת! אני לא מתמודדת עם הכבוד!
        למה כששואלים מדוע אזה פסולה לעדות התשובה היא שהיא כשרה לעדות על אוכל?
        מה הקשר? כואב לנשים שהן פסולות לעדות. וזה שתתן להן להעיד על אוכל לא ישפר להן את מצב הרוח. הן מופלות לרעה בתחום X ואתה עונה להן שבתחום Y הן לא.

        הגב לתגובה זו

  • 25.

    למה אומרים כלה חסודה? החתן לא צריך להיות חסוד?????????????????????? (ל''ת)

    ?, 22/10/06 16:39

    הגב לתגובה זו

    • בואי נסביר מנין בא הביטוי ''כלה נאה וחסודה''

      חיים, 22/10/06 21:09

      במסכת כתובות פרק ב' יש סוגיה שמבררת כיצד מרקדין לפני הכלה ( כלומר מה המחמאות שאומרים לכלה בזמן החתונה ). והתשובה - בית הלל אומר כלה נאה וחסודה ובית שמאי אומר כלה כמו שהיא. ואז גמ' מבררת האם מותר לשקר כאשר כלה מכוערת? הרי נאמר מדבר שקר תרחק. והרי בית הלל מציעים מדי פעם לשקר ועל זה חולקים בית שמאי וטוענים שתמיד צריך לומר את האמת ( לכן אומרים כלה כמו שהיא ). ולא נכנס לבירור הסוגיה.
      רק רציתי להראו מנין בא הביטוי ואין שם שום רמז לחתן. ביטוי נכנס לשפה היומיומית כפי שנאמר במקורות.

      הגב לתגובה זו

      • למה אומרים?

        כלה נאה וחסודה, 23/10/06 12:55

        הרי בינינו לא כל הכלות יפות, אבל כל זה נועד לחזק את החתן ואת משפחות החתן והכלה, שיוציאו פקפוקים מלבם בקשר לשדוך. בגלל זה אומרים כולם :מזל טוב

        הגב לתגובה זו

  • 24.

    חובשי כיפות מעדיפים בטלה=לימוד תורה ,שיעמום וחטאים

    אשה נחותה, 22/10/06 16:35

    והאשה אתם יודעים מה אנשים אמונים חושבים על נשים.....

    הגב לתגובה זו

    • טפל בנרצחות ע''י בעליהן,במגזר שלכם. (ל''ת)

      עזוב אותנו...., 22/10/06 20:14

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    למה נראה לי שהרבנית לא כל-כך מעודכנת?

    אשת-חיל מצויה, 22/10/06 16:29

    הנשים במגזרנו היום
    לא מצפות כלל מהבעל לרקד
    ולכרכר סביבן
    כי הן מלכתחילה ממש סופרוומניות ראויות להערכה
    הן לומדות לימודי קודש וחול במקביל
    עושות דוקטוראט בפזיקה גרעינית
    אך לא מוותרות על חברותא במדרשה
    הן מפרנסות ודאגות לכל התשלומים
    ומטפחות ילדים ובעל לתפארת
    כשהן רוקדות בעזרת הנשים
    הן מדחיקות את התוכניות איך הן חושבות שצריך לטפח את המתחם ואיזה שיפוצים דחופים צריך לעשות בהיכל ביה''כ
    (להחליף ולרענן את השטיחים לכהנים שבלו,
    לנקות אבק להבריק בנוזל לנחושת ואף להחליף נורות שנשרפו בלוסטרה שנתרמה רק השנה)
    הן דוחפות את הבעל ללמוד עוד ועוד תורה ולקיים עוד ועוד מצוות...
    ודואגות מכל הלב שיסיר מלבו כל דאגה הרי העול של פרנסת המשפחה המתרחבת
    הדאגה לקניות, לסידורים ולכל הבעיות נמצאות תמיד בשליטה
    ובסוף היום הן לא מתעצלות ויוצאות בחדר השינה בריקודי בטן אירוטיים לכבוד הבעל העייף...

    הגב לתגובה זו

    • האשה היא התורה והיא השמחה

      בריאה ומאושרת, 23/10/06 08:04

      סקר מעודכן קובע שתושבי י''ש
      שמחים יותר מאושרים יותר
      בריאים יותר ואפילו עשירים יותר
      תוחלת החיים הכי גבוהה במדינה
      וכמות האישפוזים (ללא לדות) הכי נמוכה
      אז ברור שאלו יהיו הנתונים
      כי שם פה גם תורה וגם שמחה
      והכל בזכות הנשים הכי שוות
      שדואגות שבעליהן לא יפסיקו לרקד ולכרכר סביבן

      הגב לתגובה זו

    • באיזה כוכב נמצאות הנשים הללו, כלילות השלמות. (ל''ת)

      אולי בנוגה?, 27/10/06 10:05

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    פשוט מקסים! (ל''ת)

    אשרייך, 22/10/06 16:25

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    תקראי פרקי אבות על יחס חז''ל לשיחה עם האישה

    רוקד עם זאב, 22/10/06 16:18

    הטבע הרוחני הוא שהאיש עובד ועושה למען סיפוק האישה

    האישה מסמלת את הרצון שלו לקבל הנאה לעצמו
    אישתו כגופו - אומרים

    הדרישה הפנימית של האישה היא שהגבר יחיה על מנת לשרתה ולספקה ..
    זה מבנה הטבע

    ואילו הגבר צריך להתעלות מעל הגוף ולעבוד למען הבורא ית' ולא למען גופו עצמו

    אלו כללים אוטופיים
    בעולם שלנו המקולקל רואים רסיסים מכך

    לענ''ד חסרה תורה לגבר(מאור התורה או הרגשת הרוממות) - כי כשהוא מואר באור התורה גם לאישה זה מאיר ...

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    לרבקה את התשובה לשאלתך תמצאי במאמר על מעמד האשה בהלכה ואז

    דעת אמת כנסו, 22/10/06 15:53

    תביני שאשה עפ''י ההלכה קרובה יותר לאסקופה מאשר לתורה וחוץ מזה אם הכחשות מסייעות לך בהתמודדות עם מה שההלכה מייחסת לך אז תמשיכי להכחיש.יש אכסיומה המוכיחה שככל שמעמד הדת מתחזק מעמד האשה מתדרדר.

    הגב לתגובה זו

    • אתה אובססיבי שזה חבל על הזמן

      אאאאאאאאאאאאאאא, 22/10/06 16:53

      תגיד לי אין לך חיים?
      כל מקום אתה דוחף את השטויות שלך. מה אתה רוצה שבכל מאמר נענה לך תגובה מנומקת שמראה לך שאתה גם טועה גם מטעה וגם מדבר שטויות?

      הגב לתגובה זו

    • אין כל קשר למעמד האשה

      יהוד, 22/10/06 19:06

      זה הרי ברור לכולם כמה שכתוב בכל מאמרי חז''ל על הצורך לכבד את האשה ורצונה.
      הסיפורים על גדולי ישראל הם רבים ועצומים על הכבוד הגדול שהם נתנו לנשותיהם.
      ומי כהרה''ג ר' משה שמואל שפירא זצ''ל שהיה ידוע כמה שהיה מכבד את אשתו.
      אוי אוי כמה שהכותבת צודקת כשאני רואה בביהכ''נס את כל הצדיקימלך קופצים ומפזזים ואח''כ צועקים על האשה בבית ''למה היא מפריעה לו בהתרוממות הרוחניות שלו''.

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    כשאני נזכר כמה פרחים יכולתי לקנות תמורת האתרוג

    מורי אל כניס, 22/10/06 15:51

    אתרוג ענקי תרנג'י אמיתי.

    הגב לתגובה זו

    • אני תימני חרדי נחשל ונבער ואת כספי אני

      נחשל תימני, 22/10/06 16:20

      מוציא לא על אתרוג או פרחים כמו מורי אל כניס אלא על גאת ואתם יודעים למה? תסתכלו איזו מדינה נחשלת,עניה ומפגרת היא תימן ותבינו מה לעיסת הגאת עושה למי מהתימנים שלועס אותו.

      הגב לתגובה זו

      • כשיהיה בך שמץ מהתורה המוסר והחוכמה של יהדות תימן תדבר (ל''ת)

        מורי אל כניס, 22/10/06 23:20

        הגב לתגובה זו

  • 18.

    תבדקו את עצמכן

    יהוידע, 22/10/06 15:36

    אתן מתלבשות כמו סבתות בימי הביניים , חובשות כובעים מגוחכים וממעטות בטיפוח החן אז נא לא להתלונן על הדחיה.
    מי שחושבת שכך הקב''ה מצפה ממנה להתלבש גורמת פשוט לחילול השם.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    מה בנוגע לקריירה נשית? האם

    פמיניסט דתי, 22/10/06 15:26

    עולמה של האישה ממוקד רק מסביב לבעל?

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    מאחר ופתחת ביבבות ותלונות,

    גל, 22/10/06 15:25

    אל לך להתפלא שתקבלי בחזרה את מה ששילחת החוצה, כי בכל שיח שנים נגד הגברים משוגרות אותן תלונות, למה שום דבר שהגבר עושה לא זוכה להערכה, ואפילו ההיפך - לזלזול והשפלה, כי נראה ש''שחרור האשה'' הפך מזמן ל''שנאת הגבר'' מתבכיינת וקורבנית.
    אם נח לגדל דור של נשים שמהותן מתרכזת בלבכות על קורבניות, יבושם לך. אני לא חושב שתמצאי דבר תורה אחד שתומך בדרך תמוהה זו, ורובם אפילו יכנו זאת ''לעשות הרע בעיני אדוני''.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    ריקוד עם תורה - עבודת אלילים (ל''ת)

    אקסטזה, 22/10/06 15:23

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    חובה לקרוא הרב שלום ארוש

    כנסו, 22/10/06 14:34

    בגן עדן מקדם ובגן האמונה.
    מי שיקרא את זה ויפנים יסתיימו צרותיו בשלום הבית!
    בעיקר לגברים!

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    הריקוד האמיתי

    איסי, 22/10/06 14:27

    לפני עשיית מצוה, שם נבחן הריקוד האמיתי,ואלה שרוקדים בעשיית המצוות שכתבת עליהם, שקצת מגבילות וכו', יודעים יותר מלרקוד ולפזז סביב נשותיהם שמצדיקות בד''כ את הערכה הזאת. ללא זלזול ח''ו ברוקדים רק מול הספר תורה.

    הגב לתגובה זו

    • דברים נכונים

      דוד, 22/10/06 14:54

      כל מילה נכונה, יש לי נסיון

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    בינה יתרה ניתנה לנו הנשים...

    אוליב ופופאיי, 22/10/06 14:24

    לכן אישה חכמה יודעת לקבל ממנו גם את הפיזוזים והכירכורים....
    ויש וורט שאינני יודעת לאיזה רב לייחס אותה: ''אישה טובה עושה רצון בעלה'' הכוונה לאישה שמעצבת את רצונו על פי חכמתה - וכמו שנאמר: חפש את האישה.
    לנו הנשים יש את הכוח - אישה בונה ואישה הורסת. אל תזלזלו בכוח שיש לכן גבירותי הוא עצום. ולגברים שתמיד יש להם מה לקטר הסבירו כי אשת מלך היא מלכה ואשת חיל היא אישה שבעלה ראוי לתואר בן חיל.
    ואני חייבת לפרגן לפופאיי שלי, אין כמוך, ומזל שאין...

    הגב לתגובה זו

    • גדול ומדהים, מה שנכון נכון (ל''ת)

      אני, 22/10/06 14:59

      הגב לתגובה זו

    • בעצם מה שאת אומרת

      סתם, 22/10/06 16:02

      שהאישה יכולה (וצריכה) לשלוט בבעל....
      באמת שאני מרחם על בעלך שנשלט על ידייך ולא בונה איתך זוגיות משותפת...
      איזה מין נישואים אלה אני לא יודע...

      הגב לתגובה זו

      • אין עניין להוציא כל דבר מהקשרו

        יהוד, 22/10/06 19:12

        אם היית יודע כמה הדברים הם גדולים ועצומים לא היית מדבר כך.
        אין הכוונה שהאשה תשלוט בבעל, ואולם אשה טובה זוהי האשה שבדרכי נועם ובמסירות אדירה עוזרת לבעלה ומדרבנת אותו בכדי לעשות את עבודת ה'.
        אם לדוגמא האשה רואה את בעלה קם בבוקר לתפילה ומחמת זה שאין לו כרגע חולצה מגוהצת הוא יכול לאחר אז היא תקום בכל החשק וההנאה תוך כדי שהיא מראה זאת לבעלה ותגהץ לו ותשלח אותו עם כל החיוך המתוק והעדין השייך לנשים בכדי שיספיק להתפלל.

        הגב לתגובה זו

        • ולמה הוא לא גיהץ ערב קודם?

          נרגילה, 23/10/06 08:57

          ציפה שהמשרתת תכין לו על הבוקר?

          הגב לתגובה זו

        • ''יהוד'' יקר, מבחינים שאתה חוזר בתשובה

          בלעם, 23/10/06 12:18

          ובעל תפיסות מזעזעות, סוג של ניאו-פמיטיביות.
          כל ה''אין עניין'' הזה שדוחפים לכל משפט שני...
          כל ''הדברים העצומים''...
          ''מחמת זה שאין לו חולצה''...? הלו!!!!
          תעורר!!! חמת זה שאין לו חולצה, שילך לכבס ולגהץ את החולצה שתהייה לו מוכנה לבוקר.
          ככה, ידידי היקר- לא תצטרך האישה ''במסירות אדירה'' לגהץ לו חולצה ב4 בבוקר....
          חשבת על זה?

          הגב לתגובה זו

    • הדבר מיוחס לר' חיים וולוז'ינר (ל''ת)

      יהוד, 22/10/06 19:08

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    כל הכבוד (ל''ת)

    רחל, 22/10/06 14:22

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    אי אפשר לחיות בבית כאם ורעיה, ללא פירגון מצד הבעל.

    אילנית, 22/10/06 14:17

    גבר צריך לפרגן לאישתו כל יום על עצם היותה שם,על האוכל, על הכלים, על הכביסות, על הילדים השמחים והמטופחים ועל הגרביים והתחתונים שלו במגירה. רק כך היא תרגיש שמחה מספיק בשביל לעשות את כל זה גם מחר.

    הגב לתגובה זו

    • ברור שאת צודקת, אבל...

      אבי, 22/10/06 19:15

      זה ברור שאת צודקת שהבעל צריך לבוא הביתה ורק לפרגן לאשתו ולהחמיא לה על הבית המסודר וכו'.
      אך האישה אל לה לשכוח כי גם היא צריכה לקבל את הבעל במאור פנים ובחיוך מתוק בכדי שהוא ירגיש כיף לבוא הביתה ובטוחני שאם האשה תעשה זאת ותבין שבעל שמגיע מיום עבודה או מיום לימוד זה אחרי קשיים אדירים וכל מה שהוא צריך זה לא רק דרישת מחמאות אלא קצת חיוך ועידוד בשביל הכוחות למחר.

      הגב לתגובה זו

      • בוקר טוב, השנה 2006 (למיניינם כמובן)...

        דינדוש, 23/10/06 09:29

        היא גם צריכה להוריד לו את הנעלים, להגיש לו את ארוחת הערב ולדאוג שהילדים יהיו רדומים כשהוא מגיע....
        אז היא קמה ב 6 בבוקר לעבודה,נו אז??? ואחה''צ היא ישבה עם הילדים על השיעורים ,הסיעה לחוגים ולחברים, אח''כ ארוחת ערב ומקלחות, אפילו קפה היא לא הספיקה לשתות.... אבל לגבר ללא ספק היה יום עבודה קשה!!! אז מה אם היא עייפה?!
        את צריכה לחייך ''בובה'' וגם כדאי שתראי טיפ טופ, כי הוא לא אוהב אותך מוזנחת.... נו, אישה מה עם הקפה????

        הגב לתגובה זו

      • אבי אתה פרמיטיבי ברמות מזעזות...הצרה היא

        יהוקמץ, 23/10/06 12:12

        שאתה מייצג את האגף החרדי , ה''מתון'' וה''נאור'' שעוד חושב שאכן מגיע משהו לשפחה שלו בבית.

        יש את ''הרגילים'', הבתים החרדים הסטנדרטיים, שמגיע הגבר השמן והמזיע מהכולל לעוד איזו סעודת מצווה. ורעייתו המסכנה בדיוק סיימה להאכיל ולהרדים 13 ילדים, ולסרק קצת את הפאה האיומה שלה...

        הגב לתגובה זו

    • יוצא בזול, אחלה עיסקה.

      גלית, 23/10/06 08:58

      הוא יחמיא קצת, יפרגן קצת, ובתמורה יקבל שיפחה שעושה הכל. אם הוא היה צריך לשלם על כל השרותים הללו זה היה עולה לו הרבה יותר.
      אולי שיהיה להפך - שהוא ישרת אותה והיא בתמורה תחמיא לו?

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    כל הכבוד

    אברהם דיין, 22/10/06 14:11

    מילים נכונות ואמיתיות שאין מה להוסיף כלל

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    בדורנו השתנו ''קצת'' הדברים

    דן, 22/10/06 14:07

    ''האוצר הזה שה' נתן בחיקם להיות להם לעזר. גם מפרנסת, גם מגדלת ילדים, מכבסת, מבשלת, מתקשטת, מנסה להיות הסופרמן שהחברה מצפה ממנה''
    אולי לפני 20 שנה לא בימינו,

    הגב לתגובה זו

    • לאשת החיל שאתה מתאר צריך לפרגן ולכרכר בריקודים עוד יותר

      די דינו?, 22/10/06 14:55

      נכון, הנשים במגזרנו היום הן ממש סופרוומניות ראויות להערכה
      הן לומדות ליומדי קודש וחול במקביל
      מפרנסות ומטפחות ילדים ובעל לתפארת
      הן רוקדות בעזרת הנשים
      וחושבות איזה שיפוצים דחופים צריך לעשות בהיכל ביה''כ (להחליף ולרענן את השטיחים לכהנים שבלו, לנקות אבק להבריק בנוזל לנחושת ולהחליף נורות בלוסטרה שנתרמה רק השנה)
      הן דוחפות את הבעל ללמוד עוד ועוד תורה והסיר מלבו דאגה לפרנסת המשפחה המתרחבת
      לקניות, לסידורים ועוד יוצאות בסוף היום בריקודי בטן אירוטיים לכבוד הבעל העייף...

      הגב לתגובה זו

    • הרווקות של ימינו לא שוות ריקוד

      הרווק, 23/10/06 10:26

      על מה היא מדברת?
      נשים שעובדות ומפרנסות ומכבסות ומבשלות,
      איפה היא חייה?
      הרווקות של ימנו לא שוות יריקה !!!
      חושבות רק על עצמן וקריירה וכסף,
      מי ישמע מה הם שוות סתם מפגרות !
      אני רווק ומתוך בחירה, כי עם בחורות רווקות כמו היום עדיף להיות לבד !!!

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    כשהאשה תשתוק כמו ספר נכרכר סביבה בעוז !

    אשרי הגברור, 22/10/06 14:02

    כל זמן שהיא מעירה,מבקשת,פוקדת ,מאיצה ומתלוננת ,שלא תצפה ליחס שמקבל ספר חביב ושתקני המוצא את מקומו במעמקי הארון ללא תלונות כשהוא תמיד עטוי בשמלת קטיפה ומקושט ברימוני כסף ולעולם הוא לא יסתובב בחלוק דהוי ובשיער סתור.
    או כדברי השיר :''לו הייתי פרפר או פרח - אז היה מצבי אחר''

    הגב לתגובה זו

    • חותם על כל מילה (ל''ת)

      אני הקטן, 22/10/06 15:20

      הגב לתגובה זו

      • ענק, נקרעתי מצחוק. צודק. (ל''ת)

        nhgj, 22/10/06 16:29

        הגב לתגובה זו

    • חזק!!

      קרצמיח, 22/10/06 15:42

      אהבתי.

      הגב לתגובה זו

    • מי שמדבר. ומה עם הכרס שלכם, ''גברים'', ומה עם הקרחת והטרנינג המסריחים (ל''ת)

      לגברור, 22/10/06 16:44

      הגב לתגובה זו

    • חשבת פעם מדוע היא מעירה, מבקשת ,מאיצה ומתלוננת ?

      איילת, 24/10/06 11:17

      רב הנשים עובדות קשה יותר מבעליהם .הן גם עובדות בחוץ וגם חוזרות הביתה לעינניני הבית וגידול הילדים - הרבה יותר קשה ומעייף מרב העבודות של הגברים.להרבה נשים יש בקושי יש דקה לשבת עם עצמם בשקט במהלך היום.לעומת הגברים שיש להם זמן לנשום במהלך העבודה. הגברים יודעים שעבודות הבית וגידול הילדים קשות ומעייפות יותר (גם נפשית וגם פיסית) , ולכן נוח להם לנקוט בטקטיקה הבאה : נשכנע את הנשים שזה יעודם הבלעדי , הם יעשו את העבודות הקשות במקומנו, לא נטרח יותר מידי לעזור להם , ואז אם הן תעזנה להתלונן או לא להיות מרוצות - נשכנע אותם שזה לא ''נשי'' להתלונן ונגרום להם ליסוררי מצפון. מזמן הגעתי למסקנה שהגברים השובינסטיים בימנו הם בעצם אגואיסטיים ,נח להם שהאישה ( שהם יודעים שהיא לא פחות סחוטה מהם) תרגיש מחויבות לשרת אותם ובלי להתלונן חלילה.

      הגב לתגובה זו

    • ושכחתי להוסיף דבר נוסף-

      איילת מרכז, 24/10/06 11:24

      אם הגברים כמוך היו שותפים יותר בעבודות הבית ובגידול הילדים ,אולי נשותיהם לא היו מסתובבות בשיער סתור ובחלוק דהוי, כי היה להן קצת יותר זמן להשקיע בעצמן?
      שוב בולטת האנוכיות - גם תעבדי קשה מאוד ,גם לא נעזור לך, וגם נגרום לך להרגיש רע אם העובדה שאין לך זמן להשקיע בעצמך.

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    אוי

    שירלי, 22/10/06 13:45

    איזו כתיבה גרועה!!

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    המאמר הזה התפרסם ב''הצופה''

    דפנה חיפה, 22/10/06 13:44

    למה אתם לא נותנים קרדיט?

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    ציטוט מישיבת מערכת nrg

    חייקל, 22/10/06 13:39

    - נו מויישה, אנחנו צריכים רייטינג.

    - אין בעיה יענקל, המתכון בדוק וידוע: נשים/גברים + האשמה קולקטיבית + הלקאה עצמית + כותבת אשה = הרבה רייטינג בערוץ יהדות nrg.

    - קדימה לעבודה.

    הגב לתגובה זו

    • התבלבלת בטור

      אילנית, 22/10/06 14:31

      רצית להגיב את זה על הטור ההזוי ''ביקורת המקרא'' של איזה עתליה אחת....

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    אין מה לכרכר מול

    עצוב..., 22/10/06 13:28

    דגם האישה הפמיניסטית הזועקת שוויון זכויות לכל עבר! יש להעריך את הרוך הנשי, ולא את האישה המתלוננת כל חייה על חוסר כבוד כשהיא לא מכבדת את בעלה, ומחפשת כמה הוא לא נותן, מעריך, מפרנס, לא עוזר מספיק אחרי יום עבודה וכו' וכו' וכו'... !!!

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    חזק אמיתי ונכון (ל''ת)

    ברק, 22/10/06 13:27

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    לא כולם כך

    אשה, 22/10/06 13:10

    בערב שמחת תורה לפני הדלקת נרות בעלי נתן לי מתנה- שרשרת יפיפיה .
    והוא אמר לי שכשם שהוא הולך לשמח את הקב''ה הוא משמח את אשתו.

    הגב לתגובה זו

    • יישר כוייח גדול לבעלך! (ל''ת)

      gilad, 22/10/06 14:30

      הגב לתגובה זו

    • אשריך!

      נעמה, 22/10/06 14:33

      אשריך צדיקה, זכית בצדיק אמיתי. הלוואי שכל אחת תזכה לנחת כזה...

      הגב לתגובה זו

      • זה חובה מההלכה על כל גבר

        אבי, 22/10/06 19:19

        הגמ' אומרת שמצד ''ושמחת בחגיך'' אדם מחוייב לשמח את אשתו בבגדים נאים וכבר נהגו הבני תורה החרדים לקנות מתנה לאשה בכל חג.

        הגב לתגובה זו