• 103.

    אין לנו ולא יהיו לנו אנשים מוכשרים כמו הירש. תשלימו עם זה (ל''ת)

    רן, 30/11/06 11:15

    הגב לתגובה זו

  • 102.

    גל הירש

    שלמה, 15/10/06 22:30

    הבן שלי גמר את בהד 1בתקפתו של גל הירש מפקד בהד 1 הבן היתבקש להדריך את הבנות בני היסביר להירש שהוא בחור דתי ומבקש להדריך את הבנים הירש ראה את בתור סרוב פקודה זה היחס שלו לדתיים ואני לא מתפלא שהוא נחשל בתפקידו

    הגב לתגובה זו

    • אז זה אומר שאתה כתום. ולכן אתה פסול!!! (ל''ת)

      גד, 02/11/06 16:31

      הגב לתגובה זו

  • 101.

    השיר '' אהבת המולדת: פְּקוּדָה !''

    בנימין, 15/10/06 15:33

    השיר '' אהבת המולדת: פְּקוּדָה !'' נכתב בשעתו בהשראתו, פיקחותו, שנינותו, תבונתו, חסותו, אדיבותו וּבִּפְקוּדָתוֹ ! - של קצין חיוך ראשי תא''ל אלעזר שטרן.


    אהבת המולדת: פְּקוּדָה !
    זהו צַו השעה ! רבותי, נְקוּדָה.
    במזרח ...ניבטים הרי יהודה
    על-חוף-הים בתל-אביב - עַדלָיָיַדע.

    אהבת המולדת: פְּקוּדָה !
    למי שפִּקְפֵּק או הֵטִיל שֶמֶץ סַפֵק בכך – זהו לבטח מדע.
    אהבת המולדת: תעודד עליה, תגרע הגירה, תמנע ירידה
    תעקור מן השורש תופעה מדאיגה, מחרידה, מטרידה.

    אהבת המולדת: פְּקוּדָה !
    אם תרצו, חֶבְרָיָה, אין זו כלל אגדה.
    ...ואם לא תרצו, זה מופיע, כמו כֶּתֶם לֵידָה
    רק לא, חָלִילָה (בִּפְקוּדָה!), בגדר חִידָה...
    ככה סתם, אולי אפילו מתוך ההגדה ?
    ואהבת את ארצך כמוך !
    זו היא כל התורה כולה –
    כדאי שתבין ומוּטב שתדע !
    (זו אכן, לא טעיתם, פְּקוּדָה !)
    תּוֹדָה שקראתם. תּוֹדָה שהקשבתם.
    תּוֹדָה שנִשְמעתם. תּוֹדָה שצִיַיתֶם.
    תּוֹדָה !

    הגב לתגובה זו

  • 100.

    מְדִינָה מִקְרִית

    דורון, 15/10/06 15:31

    מְדִינָה מִקְרִית
    שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !
    אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
    מְדִינָה לְמַרְאִית.

    מְדִינָה עִיזִית,
    נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
    אֲחוּזַת תְּזָזִית,
    יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

    עַם מְנוּוָן,
    מעֲרָכָיו מְרוּקָן
    אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
    רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

    חֶבְרָה אֲרוּרָה
    מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
    רָעָה וגְרוּעָה
    עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.

    מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
    עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
    מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח... בְּלִי סוֹלֶת...
    סָפֵק, אִם לִבְסוֹף, תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

    הגב לתגובה זו

  • 99.

    ...והיה בהגיע שעתך ללכת...

    אזרח, 15/10/06 15:28

    ...והיה
    בהגיע שעתך ללכת...
    כי תִיפּוֹל ותִיבּוֹל כעַלֶה בשַלֶכֶת
    ולהמשיך לא תוּכַל עוד הלאה...
    תִיקָרֵא לעמוד
    לפני בית-דין של מעלה.

    מוטב שתדע מבעוד יום מה צפוי
    אחרת תעמוד שם בראש חפוי.

    שם לא ישאלוך אם צברת הון רב
    או אם נפלת כגיבור בקרב
    אם צדיק או אם רשע היית
    שאלה אחת בלבד ישאלוך:
    אם לפני מותך
    חיית !

    הגב לתגובה זו

  • 98.

    ''מָנוֹח''

    אליהו, 15/10/06 15:26

    מוקדש לשופטי בתי המשפח (עיין ישעיה ה', 7) הצבאיים באשר הם ולשופטי בית הדין ה''גבוֹה'' ל''צֶדֶק'' .

    ''דומה שבענייננו, לא ניחן חיל האוויר ברגישות-יתר כלפי משפחות צוריאנו ורוזנברג. דומה כי הדבקוּת במטרה – הרצוייה והנכונה כשלעצמה – למצוא את גורמי האסון ואת הסיבות לקריעת הכבל – הקהתה במידת מה את החוּשִים של העוסקים במלאכה כלפי חללי האסון ומשפחותיהם. צא וראה: בדו''ח וח''ק 1, שהוא דו''ח יסודי ורחב היקף, אין איזכור כלשהו ללוחמים שנהרגו באסון. הדו''ח פותח בכך שהוא מספר כי ''באימון לילה, מדרום לערד, בעת תירגול חילוץ טייס נוטש (חיט''ן) הורמו שני הלוחמים. בשלב הכנסתם למסוק נקרע כבל מנוף ההצלה, הלוחמים נפלו מגובה 50 רגל לערך ונהרגו''. גם בהודעה לתקשורת שנמסרה ב- 12.2.93, אין כל איזכור לחללים. ''שני הלוחמים'' – אפילו שם אין להם בדו''ח ההוא... 53 עמודי דו''ח, על אסון בו קיפחו את חייהם שני לוחמים מיחידה מובחרת, ואין הם אלא אובייקט אנונימי לחקירה.... ואולי זה היה המאפיין של כל היחס שניתן למשפחות באסון זה ? אנו מוצאים לאורך כל הדרך התמקדות-יֶתֶר (החשובה, כאמוּר, כשלעצמה) במִמצאים, במסקנות ובהמלצות – ומעבר לכך – התמקדות מוּעטה, אם בכלל, בבני האדם, באלו שהאסון בוער כאש בעצמותיהם, כי הילדים שלהם הם אותם ''שני הלוחמים''.
    (מתוך דו''ח הוועדה לחקירת נסיבות תאונת הכבל, דו''ח וינוגרד, מיום 10.8.1992, פרק ו': המשפחות מוּל צה''ל).

    השבח לאל ! כמה טוב... ! עד כמה זה נוח... !
    שקיים בעברית המונח ''מָנוחַ''
    אפשר ממנו, מתי שרוצים, להתעלם ולברוח...
    לא חייבים לזכור את שמו ?! הן מותר גם לשכוח ? ? ?
    אִם אָב... אִם אָח... אִם אָחות... היוּ לו...
    אִם אֵם היתה לו... למי פִיתְרוֹנִים ? אוּלַי לאוֹחַ ?
    יען כי אצלנו במדינה, בחברה, בתרבות, בצבא, פועל הזיכרון רק,
    על סמך הפקודה: ''עמוד דום !'' ''עמוד נוח !''

    השבח לאל... ! הידד ! הללויה !
    עד כמה זה טוב... עד כמה זה נוח...
    שקיימת בעברית המלה ''מָנוֹחַ''
    אפשר ממנה, כל אימת שחפצים, הן תמיד גם לברוח ?
    לא מוכרחים לזכור שמות ? נכון ?! הרי אפשר גם לשכוח !
    בלעדיו, הן אפשר מחדש (כמעט) שוב לפרוח...
    מישהו (אולי במרומים?) הרי יואיל אף לסלוח !
    מה עוד שזִכְרוֹ הוא סִיוּט אֲמִיִתי. חֲלוֹם בַלָהות מתמשך.
    שִיגְיָגון מצטבר... אשר מְסַכּן גם את המוֹחַ !

    השבח לאל ! כמה טוב ! עד כמה זה נוח !
    שקיים בעברית המונח ''מָנוחַ''
    כי למען האֱמֶת וְהַשֵם, למן עת מותו,
    הפכו עלינו שמו וזכרו רק לטוֹרַח.
    למי, בעצם, נותר כאן, במדינה זו, עוד קורטוב דַל של כּוֹחַ ?
    די לכּוֹרַח !

    הגב לתגובה זו

  • 97.

    כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''

    אלכס, 15/10/06 15:21

    כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
    אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח
    שהטאטוא הפעם יהא סופי. יסודי. חיובי. גמור. מוחלט ומושלם !
    מריחה, לא בדיחה, עם סימן קריאת חֶלֶם גָדוֹל וְחוֹלָם !
    בצה''ל מוליכים שוֹלָל ב100%- הצלחה (כמעט) את כולם.

    כי כשבצה''ל מודיעים ש...
    ''נסיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
    יודע אתה גם, מה חושבים עליך, האזרח הקטן
    אתה החוּשָם, התֶּרַח, הפֶּתִּי, ההֶדְיוֹט או הַלֶמֶך
    או אתם: הקָשִיש, היָשִיש והנער התָּם
    צה''ל עשה את שֶלוֹ: הִתְרַשֵל... קָבַר וחָתַם.
    ''נערים נפלאים וטובים היו... מה גדולה ויפה הייתה שעתם!''

    אולם אתה ההֶלֶך, העומד מן הצד
    האָדִיש הרָגִיש, האֱוִויל המַחֲרִיש, הנָתִין המתִּיש, האָטוּם המַשְרִיש
    הצַבָּר המַמְחִיש, הגַדָּא הבִּיש, המַמְתִּין לתַּרְחִיש: הבּוֹאֵש ! המַבְאִיש ! המֵבִיש !
    הנִבְעָר, הנִרְגַּן או המְנוּמְנָם
    טוב תעשה אם תתעורר יום אחד,
    טרם שדברים סוף-סוף יגעו בך גם.
    תשמיע דבריך באופן בָּרוּר.
    לא כמו דוֹבֵר צה''ל: בְּטוֹן מְעוּרְפָּל, מְעוּמְעָם, מְגוּמְגָם.
    אָכֵן חָצִיר. עם לְבָדָד יִשְכּוֹן. סְגוּלָה הוּא.
    אֵין כָּל סִימָן בּוֹ לְדוֹפִי או פְּגָם.

    חייל ! אזרח ! זכור !
    כשבצה''ל מודיעים ש''סיבות המחדל לא ייוודעו לעולם...''
    אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח שהטאטוא הפעם יהיה סופי.
    יסודי. חיובי. גמור. מוּחְלָט ומוּשְלָם !
    צה''ל השלים את מלאכתו... הִתְרַשֵל, קָבַר וחָתַם.
    ...וכמו להוסיף חטא על פשע
    מנסים הם בצה''ל להפוך גם אותך למטומטם ! ! !

    תם אך לא נשלם.

    הגב לתגובה זו

    • איזה פיהוק. אההההההההההה (ל''ת)

      המפהק, 15/10/06 15:34

      הגב לתגובה זו

  • 96.

    אִם יש שִילוּמִים לְמוֹתָם - אֱמוֹר, בַמֶה יְשוּלָם ?

    חיים, 15/10/06 15:20

    ''...וְאֶל מִחוּץ לָעִיר תֵצֵא וּבָאתָ אֶל בֵית-הָעוֹלָם,
    וְאַל-יִרְאֲך אִיש וִיחִידִי תָבוֹא שָמָה,
    וּפָקַדְתָ קִבְרוֹת הַקְדוֹשִים לְמִקְטַנָם וְעַד-גְדוֹלָם,
    ונִיצַבְתָ עַל עֲפָרָם התָחוּח וְהִשְלַטְתִי עָלֶיך דְמָמָה.
    ולְבָבְך יִמַק בְך מעצֶר כְאֵב וכְלִימָה -
    וְעָצַרְתִי את-עֵינֶיך ולא-תִהְיֶה דִמְעָה,
    וְיָדַעְתָ כי-עֵת לִגְעוֹת היא כְשוֹר עָקוּד על הַמַּעֲרָכָה -
    וְהִקְשַחְתִי את-לְבָבְך ולא-תָבוֹא אֲּנָחָה.
    הִנֵה עֶגְלֵי הטִיבְחָה, הִנֵה הֵם שוֹכְבִים כוּלָם -
    אִם יש שִילוּמִים לְמוֹתָם - אֱמוֹר, בַמֶה יְשוּלָם ?
    סִילְחוּ לי, עֲלוּבֵי עוֹלָם, אֱלוֹהֵיכֶם עָנִי כְּמוֹתְכֶם,
    עָנִי הוא בְחַיֵיכֶם וְקַל-וָחוֹמֶר בְמוֹתְכֶם,
    כי תָבוֹאוּ מָחָר על-שְכַרְכֶם וּדְפַקְתֶם על-דְלָתָי -
    אֶפְתְחָה לכם, בוֹאוּ ורְאוּ: יָרַדְתִי מִנְכָסָי !
    וְצַר לי עֲלֵיכֶם, בָּנַי, וְלִבִּי לִבִּי עֲלֵיכֶם:
    חַלְלֵיכֶם - חַלְלֵי חִינָם, וְגָם-אֲנִי וְגָם-אַתֶם
    לא-יָדַעְנוּ לָמָה מַתֶם וְעַל-מִי וְעַל-מָה מַתֶם,
    וְאֵין טַעַם לְמוֹתְכֶם כְּמוֹ אֵין טַעַם לחַיֵיכֶם.
    ושְכִינָה מָה אוֹמֶרֶת ? - הִיא תִכְבוֹש בֶעָנָן רֹאשָה
    וּמֵעוֹצֶר כְּאֵב וכְּלִימָה פוֹרֶשֶת וּבוֹשָה...
    וְגַם-אֲנִי בַלַיְלָה בַלַיְלָה אֵרֵד על-הַקְבָרִים,
    אֶעֱמוֹד אַבִיט אֶל-הַחֲלָלִים וְאֵבוֹש בַמִיסְתָרִים -
    וְאוּלָם, חַי אֲנִי, נְאוּם יי, אִם-אוֹרִיד דִמְעָה.
    וגָדוֹל הכְּאֵב מְאֹד וּגְדוֹלָה מְאֹד הַכְּלִימָה -
    וּמָה-מִשְנֵיהֶם גָדוֹל ? - אֱמוֹר אַתָה, בֶן-אָדָם !
    אוֹ טוֹב מִזֶה - שְתוֹק ! וְדוּמָם הֱיֵה עֵדִי,
    כִּי מְצָאתַנִי בִקְלוֹנִי וַתִרְאֵנִי בְּיוֹם אֵידִי.
    וּבְשוּבְך אֶל בְנֵי עַמְך - אַל-תָשוּב אֲלֵיהֶם רֵיקָם,
    כִּי מוּסָר כְּלִימָתִי תִשָא והוֹרַדְתוֹ על-קֳדְקֳדָם,
    וּמִכְאֵבִי תִקַח עִמְך והֲשֵבוֹתוֹ אל חֵיקָם''.

    חיים נחמן ביאליק, בעיר הַהֲרֵיגָה
    תמוז-תשרי, תרס''ד

    הגב לתגובה זו

  • 95.

    רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

    שאול, 15/10/06 15:12

    רְאִי, אֲדָמָה

    רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !
    בְּחֵיקֵךְ, מְלוֹן-בְּרָכָה, מְעוֹן סֵתֶר, זֶרַע טָמַנּוּ... לא עוֹד
    פְּנִינֵי זְגוּגִיוֹת שֶל כּוּסֶּמֶת, זֶרַע חִטָּה כְּבֵדָה,
    גַּרְגֵּר שְעוֹרָה, חֲתוּל כֶּתֶם, שִיבּוֹלֶת-שוּעָל חֲרֵדָה.

    רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד :
    פִּרְחֵי פְרָחִים בָּךְ טָמַנּוּ רַעֲנַנִּים וּבְהוֹד,
    אֲשֶר נְשָקָתַם הַשֶּמֶש מִנְּשִיקָתָה רִאשוֹנָה,
    מַצְנִיעַ חֵן עִם יְפֵה קֶלַח, קְטוֹרֶת כּוֹסוֹ נְכוֹנָה.
    וְעַד שֶיָדְעוּ צָהֳרַיִם בְּעֶצֶם הַצַּעַר הַתָּם,
    וּבְטֶרֶם רָווּ טַל שֶל בּוֹקֶר בַּחֲלוֹמוֹת-אוֹר נִבְטָם.

    הֵא לָך הַטּוֹבִים בְּבָנֵינוּ, נוֹעַר טְהוֹר חֲלוֹמוֹת,
    בָּרֵי לֵב, נְקִיֵּי כַפַּיִם, טֶרֶם חֶלְאַת אֲדָמוֹת,
    וְאֶרֶג יוֹמָם עוֹדוֹ שֶתִי, אֶרֶג תִּקְווֹת יוֹם יָבוֹא,
    אֵין לָנוּ טוֹבִים מִכָּל אֵלֶּה. אַתְּ הֲרָאִית ? וְאֵיפה ?

    וְאַתְּ תְּכַסִּי עַל כָּל אֵלֶּה. יַעַל הַצֶּמַח בְּעִתוֹ !
    מֵאָה שְעָרִים הוֹד וָכוֹחַ, קוֹדֶש לְעַם מְכוֹרָתוֹ !
    בָּרוּך קָרְבָּנָם בְּסוֹד מָוֶת, כּוֹפֶר חַיֵינוּ בְּהוֹד...
    רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

    שאול טשרניחובסקי

    תל-אביב, 3.9.1938

    הגב לתגובה זו

    • not agin (ל''ת)

      y god, 15/10/06 15:33

      הגב לתגובה זו

  • 94.

    שמואל תמרה נתן ובנימין-נמאסתם (ל''ת)

    יא כתומים, 15/10/06 15:06

    הגב לתגובה זו

    • הַשְכוֹל הוּא שַפַּעַת… ?

      חיה, 15/10/06 15:23

      הַשְכוֹל הוּא שַפַּעַת… ?

      לֵאָה אוֹמֶרֶת,
      שֶאֲנָשִים חוֹשְבִים,
      כִּי הַשְכוֹל הוּא שַפַּעַת...
      אַך הֵם שֶעָבְרוֹ זאת,
      יוֹדְעִים,
      כִּי אוֹיֵב בְּרִיאוּת האָדָם הוּא לנֶצַח. מִדַעַת.
      במִילוֹן לֹא תִמְצָא הַגְדָרָה מְדוּיֵיקֶת אֲשֶר תַצְלִיחַ לְבַטֵא שְכוֹל
      בְּצוּרָה חוֹתֶכֶת. נוֹקֶבֶת. קוֹלַעַת.
      מַגְמָה רוֹתַחַת. לוֹחֶכֶת.
      פוֹרֶצֶת מראש הַר גַעַש פָּעִיל,
      הטָמוּן בְּגַרְעִין אוֹתָה פְּקַעַת.

      כִּי מָה שֶעוֹשֶה הַשְכוֹל לַנְשָמָה עוֹשָה לגוּף (אוּלַי?) הצַרַעַת
      והֵיעַדְרוּתָה שֶל שִמְחַת-חַיִים, הִנָה, לַבֶטַח,
      חִסָּרוֹן עִיקָרִי, בָּרוּר ובּוֹלֵט, בְּלִי כָּל צֵל שֶל סָפֵק - מִגְרַעַת.
      אִם פַּעַם רוּחֵנוּ הַיְתָה מְכַסָה מֶרְחַבִים אַדִּירִים...
      מֶרְחַקִים כַּבִּירִים מַדְבִּירָה וְגוֹמַעַת...
      הַיוֹם רַק בשְנַת נְדוּדִים, בְּלֵילוֹת טְרוּפִים-קְטוּפִים-רְדוּפִים, מְצְטַיֵינֶת הִיא. בְּגוֹדֶש שוֹפַעַת.

      שוֹרֵף, דוֹאֵב, צוֹרֵב, כּוֹאֵב הוּא הַשְכוֹל, בהֶגְיוֹנוֹ מוּטַב לֹא לַגַעַת !
      גַם דַעֲתּוֹ, מרָצוֹן אוֹ מבְּלִי... בְּרוּחֵנוּ פוּגַעַת... אוֹתָה מְשַגַעַת...
      כָּל הִרְהוּר בּוֹ אֶת תָּאֵי זִיכְרוֹנֵנוּ, חוּט מַחְשָבְתנוּ, קוֹרַעַת. שוֹסַעַת. קוֹטַעַת. פּוֹצַעַת. גוֹדַעַת.
      שְמָמָה שֶל דְמָמָה. שִבְרוֹן לֵב. אֲדָמָה נֹכְרִיָה. אַכְזָרִיָה. רָעָה ומְרוּשַעַת.

      יִש בּוֹ בַּשְכוֹל, לְדַאֲבוֹננוּ הַרַב, סַבְלָנוּת מְעוּרְעֶרֶת, פוֹקַעַת
      קוֹצֶר-רוּחַ מַדְהִים הַגוֹרֵם לאָדָם אִי-שֶקֶט מַתְמִיד וְחוֹסֵר-נֶצַח בְּנַחַת.
      לִמְצוֹא מְנוּחָה לַנְשָמָה... כְּמוֹ לְחַפֵּש מַחַט בְּעֲרֵמַת שַחַת,
      בִּפְרָט כַּאֲשֶר נִזְכָּרִים כִּי מְדוּבָּר בְּרַשְלָנוּת נוֹרָאָה. אֲיוּמָּה וְעִיקֶשֶת.
      נִמְנַעַת! פּוֹשַעַת!
      מְאוּפְיינֶת עַל יְדֵי ''סְמוֹך עלי!'', אֲדִישוּת תְהוֹמִית מְקוֹמֶמֶת,
      תַּרְבּוּת חֶבְרָתִית יְרוּדָה, פְּסוּלָה וקְלוֹקֶלֶת, מְלוּוה בְּחוֹסֶר בָּרוּר שֶל מִשְמַעַת,
      וקְצִינִים אֲשֶר בִּמְקוֹם לְהִשְתַּמֵש בְּמוֹחַ ושֵכֵל - בַּחֲרוּ ( לָמָה...? מַדוּעַ...? מִשוּם מָה...? )
      לְהַפְעִיל רַק ראש דְלַעַת.

      אַך מָה שֶלֵאָה לֹא אָמְרָה וְהִיא הֵיטֵב זֹאת יוֹדַעַת...
      הוּא שֶכְּשֶהַעַיִּן בוֹכָה וְשוֹטֶפֶת, נוֹטֶפֶת, מוּצֶפֶת, קוֹלַחַת,
      הִיא נִזְכֶּרֶת, בְּלֵית כָּל בְּרֵירֶה:
      בְּאוֹתָה הֶפְקֵרוּת נוֹרָאָה ! רַשְלָנוּת אֲיוּמָה ! לֹא-מִקְרִית ! תְהוֹמִית ! מְקוֹמֶמֶת ! עִיוֶּורֶת ! עִיקֶשֶת ! קִישַחַת ! נִמְנַעַת ! אֲרוּרָה ופוֹשַעַת !
      אֲשֶר בְּשִמְחַת-יַמֵינוּ פּוֹגַעַת.
      תוֹחֶלֶת חַיֵּינוּ קוֹטַעַת. שוֹסַעַת. קוֹרַעַת. גוֹדַעַת.

      הגב לתגובה זו

      • ניפגש בקלפי, חמודה (ל''ת)

        לא לצאת בחוץ, 15/10/06 16:03

        הגב לתגובה זו

  • 93.

    חלוץ תתפטר

    דני, 15/10/06 15:04

    מאוד נוח להאשים מפקד אוגדה, אבל קודם תיקח אחריות. אחרי חטיפת חיילים חלוץ משחק בבורסה במניות, במקום להכין את צה''ל למלחמה.

    הגב לתגובה זו

    • היה קצת שקט ממכם (ל''ת)

      חבורת השטאנץ, 15/10/06 15:12

      הגב לתגובה זו

  • 92.

    ''מִשְחָק מָכוּר!''

    שמואל, 15/10/06 14:54

    ''מִשְחָק מָכוּר!''
    הַבֵּן קָבוּר.
    הַלֵב שָבוּר.
    הַכָּל גָמוּר.

    ''מִשְחָק מָכוּר!''
    כָּל-כָּך בָּרוּר.
    חֶשְבּוֹן אָרוּר.
    יָגוֹן אָצוּר.

    ''מִשְחָק מָכוּר!''
    מִשְפָּט עָכוּר.
    הָיָה בָּחוּר...
    מָה שְמוֹ ? זָכוּר ?

    צה''ל הַטוֹבֵל בחֵטְא
    מְכַזֵב בכַחַש לאֱמֶת
    מְבַזֶה זִכְרוֹן הַמֵת
    לא הִשְכִּיל לעֲלוֹת מְכִּתָּה א' לְ ב'.

    אֵין נֶחָמָה !
    אֵין תְחוּשָת נְקָמָה.
    חֶבְרָה אֲטוּמָה
    מִתְפּוֹרֶרֶת... אוּמְלָלָה.

    מִשְחָק. כָּדוּר.
    לִחְיוֹת אָסוּר.
    נֶעֱתָּק דִיבּוּר.
    הַכָּל אָרוּר.

    חֶשְבּוֹן גָמוּר.

    הגב לתגובה זו

    • טובי בנינו נהרגו בשטחים (ל''ת)

      אכן משחק מכור, 15/10/06 15:02

      הגב לתגובה זו

  • 91.

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :

    תמרה, 15/10/06 14:51

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :
    אֵלּוּ שֶפְּקַדָם הַשְכוֹל וְאֵלֶּה שֶלֹא
    יַעַן הכּוּשִי יָכוֹל וְצָרִיך לָלֶכֶת
    כִּי הַכּוּשִי עָשָה אֶת שֶלוֹ !

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :
    אֵלֶּה שֶבְּנֵיהֶם-בְּנוֹתֵיהֶם חֵרְפוּ נַפְשָם, לַקְרָב יָצְאוּ, ואֵלֶּה שֶלֹא
    יַעַן מִי שֶשְלָחוּם לַמִלְחָמָה בְּשֵם מְדִינָתָם וְהַמוֹלֶדֶת
    בְּשוּם טִיפַּת-אַחֲרָיוּת לא נָשְאוּ, לֹא לָקְחוּ, לֹאֹ נָטְלוּ :
    אִיש-אִיש וְסִיבּוֹת לוֹ חֲשוּבוֹת-מְאֹד-מְאֹד מִשֶלוֹ.

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :
    אֵלֶּה שֶנָחֲתָה הַמַכָּה עֲלֵיהֶם וְאֵלֶּה שֶלֹא
    יַעַן כְּמוֹ בַּשוֹאָה, כָּאן הֲרֵי כּוּלָם מַאֲמִינִים וסְבוּרִים
    כִּי הַמַכָּה תִפְסַח-תְדָלֵג עֲלֵיהֶם, תִיפּוֹל (כַּנִרְאֶה?) רַק עַל אֲחֵרִים.

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :
    הוֹרִים שֶבְּנֵיהֶם-בְּנוֹתֵיהֶם מֵתוּ כָּכָה סְתָם, לַשָוְוא ולְחִינָם, וְאֵלֶּה שֶלֹא
    כִּי כַּאֲשֶר קוֹבְרִים אָנוּ כִּמְעַט בַּחֲשַאי, בְּהֶסְתֵּר, אֶת בָּנֵינוּ-בְּנוֹתֵינוּ
    אִיש בַּמְדִינָה אֵינוֹ חוֹשֵב שֶמוֹתָם נִגְרָם אוֹ הִתְרַחֵש (שוֹמּוּ שָמַיִים ! חָלִילָה וְחַס !) בִּגְלָלוֹ.

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :
    אֵלּוּ שֶהִתְאַכְזֵר אֲלֵיהֶם, הִתעַמֵּר בַּהֶם גוֹרָל החַיִים וְאֵלֶּה שֶלֹא
    יַעַן הֵם שֶאִיבְּדוּ בָּשָר מִבְּשָרָם ובְּעַצְמָם הָפְכוּ קוֹרְבְּנוֹת-מִלְחֶמֶת-שָוְוא-חִינָם וְשוֹלָל
    רַק הֵם אָכֵן אֵלוּ הַיוֹדְעִים לְהַעֲרִיך אֶל נָכוֹן, מַהוּ עֶרְכָּם-מַשְמָעוּתָם שֶל חַיִים,
    חַיָּיו שֶל אָדָם, אִיש, אִשָה, אָבָּא, אֵם, בֵּן, בַּת, חַיֶּילֶת, חַיָּיל, עוֹלָל וְחָלָל.

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :
    אֵלּוּ שֶהִתְנַסוּ וְחָווּ מַהוּ שְכוֹל ואֵלֶּה שֶלֹא
    יַעַן הַכּוּשִי-הַכּוּשִית יָכוֹל-יְכוֹלָה לָלֶכֶת
    כִּי הַכּוּשִית-הַכּוּשִי, בֶּאֱמֶת וּבְּתָּמִים, מִזְמַן כְּבָר עָשְתָה-עָשָה אֶת שֶלָה-וְשֶלוֹ !

    הגב לתגובה זו

    • כואב הלב על כל אלה שנהרגו בשטחים (ל''ת)

      וכולם שותקים, 15/10/06 15:00

      הגב לתגובה זו

  • 90.

    ''הם קיבלו מכתבי אזהרה''

    בנימין, 15/10/06 14:30

    ''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    בנימין, 13/10/06 18:37
    ''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    בנימין, נהריה, 12/10/06 21:16
    ''מטילים עליהם (על המפקדים) אחריות שהם לא מסוגלים לעמוד בה. איש מהם לא נותן את הדין על הדרך שבה מעבירים פקודות הקובעות חיים ומוות. הם יודעים שבהיותם טובים ונחוצים במערכת, לא יצטרכו לתת את הדין על אסונות. וזה מנוון את הבלמים הטבעיים שלהם. הם עדים לבריחה מאחריות מלמעלה, מהקצונה הגבוהה. זה החינוך המשמעותי ביותר שהם מקבלים''. נעמי אונגר, בספרה ''לעצור את הכדור'', מערכות.
    ''אני כואבת את מריחת חקירת האסון הזה כי היא תביא לעוד מקרי מוות מיותרים. באיזשהו מקום האמנתי, שיתייחסו לאסון הזה ברצינות. הזעזוע הרי היה אדיר. חצי ממשלה ישבה פה בבית. בכירים מהצבא. הושמעו התבטאויות חמורות, וחברי כנסת זעקו, שאסוּר שאסון כזה יחזור. היום, לאחר כל אסון נוסף, אני שומעת בדיוק אותן התבטאויות והבטחות. המסקנות החפוזות של הוועדה, ההדחות, עיסקות הטיעון – כל אלה יצרו בציבור את התחוּשה, שאסון צאלים ארע בשל טעות-אנוש, לא מוּצְתָה אחריות, לא הופקו לקחים אמיתיים איך להתמודד עם רשלנות פושעת ועם זילזול בחיי אדם. ''ברור היה לי שהם לא בסדר אבל ברור היה יותר שהאחראים האמיתיים לא יושבים אתם על הספסל. היה ברור שהמערכת מגלגלת את האשמה על אנשים בדרגת סרן, כשהבעיות הן ברמת ניהול של תא''ל. כגודל הכאב היה גודל הכעס. אני חושבת שאת עיקר הכעס צברתי כלפי התובעת. עיסקות-הטיעון הרתיחו אותי. איזה מסר מעבירים על-ידי עיסקות אלה לציבור ולצה''ל...?''. איילה, רעייתו של רס''ר רמי כץ זכרונו לברכה אשר נהרג באסון צאלים הראשון.

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    אך איש אינו לוקח זאת, חלילה, ברצינות יותר מדי חמורה
    באשר להמשך קידומם הצבאי, אין ספק,
    כי לא יחלוף יום והם יקודמו במהרה... ! ! !
    המוות. השכול. היגון. הכעס. הסבל. הכאב. עובדה גמורה. חתומה.
    גדשה הכוס. הגיעו מים עד נפש. פקע כיס המרה.
    כלום ''הם קיבלו מכתבי אזהרה'' מתיימר להיות מס-מתק-שפתיים ? קלישאה ? אמירה ?

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    לא לחינם פרקליטות המדינה (העורב)
    על הפצ''ר (הזרזיר) שפע הלל ושבחים מרעיפה, מעטירה
    צה''ל ניצח ! ניצלה (בנס?) מדינה !
    לשבט או חסד ייחרץ בעתיד גורלה או דינה ?

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    לכל היותר, יגישו שוב כמה הורים שכולים עתירה לבג''ץ, שִגרה של עוד עתירה...
    מנהיגות הצבא עם קציניה לעולם לא מחמירה...
    ערך שמירת החיים צונח. יורד. נופל נפילה חופשית. מדרדר ומוּזל. מתחסל במכירה.
    ''כי במותם הם ציוו לנו את החיים...''. יחרוק תקליט ישן. אך יש צורך להמשיך בשמירה.


    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה'' כמה נכון, כמה כואב וכמה מעצבן ל''ת
    לאפס שואף היום ערך חיי-האדם בצבא
    באוצר מילות צה''ל לא קיים מונח המגדיר בוודאות מַהוּת אחריות אישית
    אך יש במילון מושג המסביר מהי:
    רשלנות פושעת. נמנעת. מיותרת. נמהרת. ארורה. טיפשית.

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    מבחינת הצבא, עובדה זו, בהחלט מספיק מרתיעה !
    זורים חול לבריות בעיניים. משלמים מס מתק שפתיים.
    דובר צה''ל מודיע: ''התאונה הבאה תתרחש'' בעוד שעה ? שעתיים ? יומיים ? שבוע ? שבועיים ?

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    מאין ולאן הולכת את, משתרכת, בכבדות מתנהלת לך, השיירה... ?
    רשימת חללים מתארכת... מלאכה מפרכת... חזיון שווא ? כלום אמנם, אכן, באמת ''אין ברירה'' ?
    זר פרחים. רגבי עפר. אדמה. את חפירה. רב. פסוקי תהילים. אותיות נשמה. ''קדיש''. ''אל מלא רחמים''.
    אב ואם. אח ואחות. מגש כסף. נער. נערה.
    יש שקיבלו מכתבי אזהרה...
    ...יש שעבורם אין כבר דרך חזרה.

    הגב לתגובה זו

    • מה עוד הפעם אתה ??? משעמם לך ? (ל''ת)

      צדוק, 15/10/06 14:43

      הגב לתגובה זו

      • צדוק - לא תמיד אתה צודק ! צדק... צדק... תרדוף.... (ל''ת)

        נעים, 15/10/06 15:08

        הגב לתגובה זו

        • גם אתה לא תמיד נעים (ל''ת)

          לא יפה לבלבל, 15/10/06 15:24

          הגב לתגובה זו

  • 89.

    הם לא ידעו כי דמם לא ייחשב בדמים....

    נתן, 15/10/06 14:24

    אילו משוררנו, נתן אלתרמן, היה חי היום, לא מן הנמנע שהיה צריך לכתוב כך את שירו ''מכל העמים''. השיר מוקדש לשַרְשֶרֶת אֲרוּכָּה-אֲרוּכָּה שֶל קוֹרְבְּנוֹת-שָוְוא וְחִינָם. בָּנִים אֲשֶר חֵרְפוּ נַפְשָם, הִקְרִיבוּ עַצְמָם וְנָפְלוּ בְּמִלְחֶמֶה-הַרְפָּתְקָנִית-אוּמְלָלָה-נִמְהָרָה-אֲרוּרָה-רַשְלָנִית-מְטוּפֶּשֶת-פוֹשַעַת-כּוֹשֶלֶת-מרוּשֶלֶת-נִכְשֶלֶת-מְיוּתֶּרֶת-נִמְנַעַת. מִלְחֶמֶת הַרְפָּתְקָה פְּרִי רַשְלָנוּת מְדִינִית-פּוֹלִיטִית-צְבָאִית, הַפְקָרָת חָזִית ועוֹרֶף (איך... איך... איך... וכיצד יוצאים כך למלחמה ? כל-כך בלתי מוכנים ? כל-כך בלתי-ערוכים ? הֵן מבחינת אנדרלמוסיה עצוּמה, באלאגן נורא ותוֹהוּ ובוֹהוּ רב אשר שרר בחזית והן מבחינת הפקרתו הטוטאלית של העוֹרֶף), הֶפְקֵרוּת אֲרוּרָה, נוֹרָאָה ופּוֹשַעַת שֶל ''הַנְהָגָה'' רַאַוְותָנִית-יְהִירָה-יוֹמְרָנִית-מְזַלְזֶלֶת, חַסְרַת-טִיפַּת תְבוּנָה, נֶעֱדֶרֶת שֶמֶץ נִיסְיוֹן, בּוּרָה בהֲבַנָת מַשְמָעוּתָם העָמוּקָה שֶל עֶרֶך חַיֵי-אָדָם. ''הַנְהָגָה'' שֶל מֶמְשָלָה עָלוּבָה-שַחְצָנִית-רַשְלָנִית-חוֹבְבָנִית-רַאֲוְותָנִית-גַאֲוְותָנִית-זַלְזְלָנִית-מִתְהַלֶלֶת-מִתְהַדֶרֶת-מְבוּלְבֶּלֶת-מִתְפָּאֶרֶת-קִצְרַת-רוֹאִי-שְבֵעַת-רָצוֹן מְעַצְמָה וּמִמַחדָלֶיהָ. מֶמְשָלָה אֲשֶר אוּגְדוֹתֶיהָ מְאַגֶדֶת-אוֹגֶדֶת, בְּנַדְנֵדֶה מִתְנַדְנֶדֶת, במְלָאכְתָה-מְשִימָתָה-מִלְחַמְתָּה-מערכתה השְלוּמִיאֵלִית מעוֹלָם לא הַיתָה, באֱמֶת ובְּתָּמִים, מְרוּכֶּזֶת-מְמוּקֶדֶת. בהֵיעדֵר תכְנִית-מאוּרְגֶנֶת-מְסוּדֶרֶת-מְתוּכְנֶנֶת, בְּלִי-כל מַטָּרוֹת בְּרוּרוֹת בְּעַצְמָה-בְּעַמָה בּוגֶדֶת. בְּמֵי-מַדְמֵנָת-מֶחְדָּלֶיהֶ מִתְמוֹגֶגֶת-חוֹגֶגֶת. עֲבוֹדָתָה מְטַרְפֶדֶת. בָּנֶיהָ עוֹקָדֶת. עַל דָּמָם (בִּשְבִיעוּת רְצוֹנָה העַצְמִית) מְרַקֶדֶת-רוֹקֶדֶת-שוֹרֶדֶת.

    בִּצְעוֹד נערינו אֱלי מִלְחֶמֶת חִינָם-שָוְוא-וְשוֹלָל
    את חמת ישראל לא שמענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים כַּאֲשֶר עוֹד הַיִינוּ עוֹלָל
    אהבת אותנו ורצית בנו.

    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    מסינים, מהודים, מדנים
    אך בצעוד בנינו אל תוך בְּסִיסִים –
    נערים ישראליים, בחוּרִים נְבוֹנִים,
    הֵם לֹא יַדְעוּ כִּי דָּמָם לא ייחַשֵב בַּדָּמִים...
    הֵם לּא אָמְרוּ לְמִשְפַּחְתָם: אַל תַבִּיטוּ !
    ְ
    ורבה דאגה להישרדות-פוליטיקאים
    וקריירות קצינים פן יוּפסָקוּ
    אך המשך חייהם של קורבנות חפים
    על אספלט, טְרָשִים וסְלָעִים יְקוּפְּדוּ !

    עיניהם מדברות: אל תַבִּיטוּ, האֵם, הַבֵּן, האָב וְהבַּת,
    אֵיך שוּרוֹת אֲרוּכוֹת הוּנַחְנוּ...
    תְמִימִים וצְנוּעִים וידוּעִים לשֵם,
    רק לא טוב לחיים הוּכָנוּ...

    עיניהם מדברות עוד דברים אחדים:
    אֱלוֹהֵי האָבוֹת ידענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורָצִיתָ בנו !

    כי אתה בחרתנו מכל העַמִים
    לְהָרֵג מוּל כִּסֵא כְּבוֹדך,
    ואתה את דָמֵינוּ אוֹסֶף בכַּדִים
    כִּי אֵין לוֹ אוֹסֶף אַחֵר זוּלָתֶך.

    ואתה מְרִיחוֹ כְּמו רֵיחַ פְּרָחִים
    ואתה מְלַטְפוֹ במִטְפַּחַת,
    ואתה תתבענו מִיְדֵי הרמטכ''ל דָן חָלוּץ
    ומִיְדֵי אוֹלְמַרְט, לִבְנִי, פֶּרֶץ, פֶּרֶס,
    שוֹפְטֵי בֵּית-הַמִשְפָּט הַ''עֶלְיוֹן'' ושְאָר פּוֹלִיטִיקָאִים
    ומִיְדֵי הַשוֹתְקִים גַם יַחַד !

    הגב לתגובה זו

  • 88.

    48 ו-57 כתבו אותו דבר בדיוק . כתבתי את זה וצינזרו אותי למה? י

    אילה, 15/10/06 13:48

    מה לא בסדר בתגובה? כתבתי תאומים סיאמים במקום שם

    הגב לתגובה זו

    • כתבת בדיוק בזמן שהם אכלו סנדויץ'. (ל''ת)

      בעל ניסיון, 15/10/06 14:30

      הגב לתגובה זו

      • אני חושבת שזו לא האפשרות היחידה.מענין לקרוא עוד רעיונות. (ל''ת)

        בעלת הרבה נסיון, 15/10/06 14:41

        הגב לתגובה זו

      • חחחחח (ל''ת)

        אילה, 15/10/06 18:05

        הגב לתגובה זו

    • תתבעי זכויות יוצרים (ל''ת)

      אקו''ם, 15/10/06 14:54

      הגב לתגובה זו

      • אק''ם יש לך בעיות בהבנת הנקרא (ל''ת)

        אילה, 15/10/06 18:03

        הגב לתגובה זו

    • מבררים עכשיו (ל''ת)

      לפי סימן הזהוי, 15/10/06 14:58

      הגב לתגובה זו

    • אתה צודק,בזמן האחרון יש צנזורה מוזרה באתר. (ל''ת)

      יגאל כהן, 15/10/06 23:37

      הגב לתגובה זו

  • 87.

    אין לי טענות נגד גל. הוא עשה את הטוב ביותר עם ידיים קשורות ע''י אולמ

    ממשלה כושלת, 15/10/06 13:31

    אולמרט שלא רצה כלל במלחמה.
    אולמרט רצה שוב לעשות מבצע קטן ועיסקה גדולה לשחרור מחבלים. וטוב מאוד שזה לא הלך לו.
    הבעיה שהוא הרס את כל תוכניות הקרב ועל זה אולמרט חייב ללכת הביתה!

    הגב לתגובה זו

  • 86.

    מההתחלה אמרתי שגל ייצא זכאי וקיראו למה:

    עופרי, 15/10/06 13:00

    1. היחיד שהתריע ותרגל חטיפת חיילים בגזרתו היה גל הירש.
    2. כמובן שהזרג המדיני המקולל הזה כבל את ידיו של גל וכך כל מה שגל יזם, תכנן ורצה להוציא לפועל נתקל במטכ''ל ובדרגים המדיניים בלאו אחד גדול.
    3. יש לציין שחוץ מגל נחקרים עוד 3 אוגדונרים - כיצד ייתכן ש-4 מפקדי אוגדות מתוך 4 מפקדי אוגדות נמצאים אשמים בכל וחלוץ לא?
    4. כיצד ייתכן שאולמרט מתקשר לגיא צור באמצע התקדמותו לעבר הסלוקי ואומר לו לעצור?
    5. איפה בני גנץ - מפקד זרוע היבשה (היבשה)? איפה ראש אגף תכנון כח אדם במז''י נועם תיבון?
    6. איפה הרעות? לאן היא נעלמה? אולי גל ימצא אותה בספר של עמוס עוז? או של חיים גורי?

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    לאבא של הסג''מ. אני מחזק את דבריך

    גולנציק, 15/10/06 12:12

    וההורים שלי חושבים בדיוק כמוך אני היום סג''ן- ואני בבעיה ערכית לאחר המלחמה.

    הגב לתגובה זו

    • מה הדילמה הערכית? (ל''ת)

      או שאתה מדבר על, 15/10/06 12:30

      הגב לתגובה זו

      • בעיה ערכית במתן הוראות ופקודות

        גולנציק, 15/10/06 13:23

        ללוחמים. - כשאין יד אחת מכוונת ופיקוד איתן ושקול- מתעוררת בעיה ערכית. מה עניין ההתנתקות שהעלת? לא שייך לעניין. יש ערכים של אמינות בין חייל לחייל בין מפקד למפקד ובין מפקד לחייל. כאן הערכיות והמחוייבות. כמפקד לחייליו וכחייל תחת מפקד.

        הגב לתגובה זו

        • בסביבתך לא היו יחסי אמון בין החיילים לבין עצמם וביניהם למפקד?

          לפיקוד העליון, 15/10/06 13:38

          שיקולים שאתם בשטח לא הייתם ערים להם( אולי ,אני לא יודע) ובכל מקרה--- חוסר התיפקוד ביחס לציפיות שריר וקיים.
          התיפקוד הצבאי נטו.

          הגב לתגובה זו

  • 84.

    אני ממש לפני שחרור. כנסו

    גולנציק, 15/10/06 12:10

    נכנסנו למלחמה עם הוראות דפוקות. מי שהיה צריך- לא ידע לא מימינו ולא משמאלו. ומי שאכל אותה זה אנחנו. אנשים נפלו בלי שהשגנו מטרה. ואני בוכה על חברי. היו צריכים להשתחרר עוד מעט יחד אתי. ואיפה הם?

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    כחייל מילואים בגבעתי וכאח לצנחן

    מילואימניק, 15/10/06 12:03

    אין לי אמון בפיקוד הבכיר. ראיתי מה היה לנו במלחמה, איך הורדו פקודות מאולתרות. חבל לי על חיילי צה''ל במלחמה הבאה. הירש, אדם, חלוץ- תגידו בקול רם --- אנחנו אשמים. פרץ - אתה הראשון ללכת.

    הגב לתגובה זו

    • צריך להוציא מכרז

      ולהביא צבא, 15/10/06 12:31

      אולי מפלוטו

      הגב לתגובה זו

  • 82.

    הירש הוא הטופ שבטופ

    יובל, 15/10/06 11:56

    גל הירש הוא בין האנשים המדהימים ביותר והלוואי עלינו עוד אנשים כמותו בכל תחומי חיינו, הבעיות הם למעלה ואילו גל אחראי על התהליכים הכי חשובים בצבא

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    אסור לתת לאלופים לרכז את התחקירים (ל''ת)

    רק כיועצים, 15/10/06 11:39

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    מה התגובות האלו? מה זה פה מדור ספורט ??? (ל''ת)

    אמנון, 15/10/06 10:50

    הגב לתגובה זו

    • לא זה מדור הבידור (ל''ת)

      ליאן, 15/10/06 11:22

      הגב לתגובה זו

  • 79.

    נא לא לצנזר !!!

    בדיחה, 15/10/06 10:37

    שני ערבים עולים לטיסה מלונדון. אחד מהם מתיישב ליד החלון והשני מתיישב לצדו במושב האמצעי.

    ממש לקראת ההמראה מתיישב יהודי קשיש במושב השלישי שליד המעבר. לאחר ההמראה חולץ היהודי את נעליו, מניע את בהונותיו ומתקין עצמו למנוחה, כאשר הערבי שיושב ליד החלון אומר לו ''סליחה, אני רוצה לצאת לקחת קולה''.

    ''אל תטרח'' אמר היהודי, ''אני יושב במעבר . אני אביא לך את זה''.

    איך שהיהודי קם והולך לכיוון המטבח, מרים הערבי נעל אחת של היהודי ויורק לתוכה.

    כשחוזר היהודי עם כוס הקולה אומר הערבי השני ''זה נראה טוב, גם אני רוצה אחת''.

    שוב הולך היהודי בצייתנות ומביא כוס קולה גם לערבי השני, ואולם בעוד הוא הולך למטבח
    יורק הערבי השני

    לתוך נעלו השניה של היהודי.

    כשחוזר היהודי עם כוס הקולה השניה יושבים שלושתם במקומותיהם וממשיכים ליהנות
    מהטיסה.

    כשנוחת המטוס ביעדו מחליק היהודי את רגליו לתוך נעליו ומייד מבין מה קרה.

    ''למה זה צריך להיות ככה?'' שואל היהודי. ''כמה זמן תימשך הלחימה הזו בין העמים שלנו,
    השנאה הזו,

    האיבה הזו, היריקה הזו לתוך הנעליים וההשתנה הזו לתוך הקולה? מתי כל זה ייפסק?''.

    נו, מתי????


    הגב לתגובה זו

    • על זהה נאמר. אם אני אני לי מי לי ?! (ל''ת)

      יוחנן, 15/10/06 10:41

      הגב לתגובה זו

  • 78.

    שופטים באדום: צ'יבוטרו נשלח לשלוש שנות מאסר

    בוזוגלו, 15/10/06 10:33

    עונש חסר תקדים לשופט יוחנן צ'יבוטרו, שהורשע בקבלת שוחד על מנת להטות משחקים - שלוש שנות מאסר בפועל, שנתיים על תנאי וקנס בסך 30 אלף שקל. השופט דן מור: ''יידע כל שופט כדורגל כי לסטייתו מהישר מחיר כואב וקשה''

    הגב לתגובה זו

    • בדיוק כמו בצה''ל. מאשימים את הש''ג (ל''ת)

      ירחבעם, 15/10/06 10:41

      הגב לתגובה זו

  • 77.

    לא מאמין לא בהירש ולא ברמטכ''ל.

    אבא של סג''מ, 15/10/06 10:21

    לא תפקדו בזמן אמת. תורידו מדים. ומייד

    הגב לתגובה זו

    • סג''מ בבמצ''א ? (ל''ת)

      לוי, 15/10/06 10:27

      הגב לתגובה זו

    • ומי יבוא לשרת בצה''ל ? תילנדים או אתה מהכורסה? (ל''ת)

      יונתן, 15/10/06 11:23

      הגב לתגובה זו

      • בני יבוא לשרת. הוא ביחידה מובחרת מאד.

        אבא של סג''מ, 15/10/06 12:05

        אני רק מבקש שמי שנותן לו פקודה ידע מה הוא עושה. מה שהיה במלחמה היה ביזיון. ויש לי הרגשה שאתה גובניק מלוקק.

        הגב לתגובה זו

        • ואם יש התלבטות מדינית? (ל''ת)

          אמיתית ורצינית?, 15/10/06 12:34

          הגב לתגובה זו

  • 76.

    בינת ג'ביל כבר בעדנו ???? (ל''ת)

    יהודי במיל', 15/10/06 10:17

    הגב לתגובה זו

    • כן (ל''ת)

      הם שלחו נציגים, 15/10/06 10:33

      הגב לתגובה זו

    • אנחנו כבר בעדה בעדה בינת ג'ביל (ל''ת)

      ח. נסראללה, 15/10/06 13:11

      הגב לתגובה זו

  • 75.

    למה אין התייחסות לצור ואייזנברג ? (ל''ת)

    יהושע, 15/10/06 10:08

    הגב לתגובה זו

    • תפרט (ל''ת)

      בשביל זה, 15/10/06 10:21

      הגב לתגובה זו

      • אוגדת צוקרמן.

        אז ככה., 15/10/06 10:28

        שלשום השתתף הרמטכ''ל בתחקיר על תפקודה של אוגדת המילואים המשוריינת, בפיקודו של תא''ל ארז צוקרמן, במלחמה. האוגדה לחמה בגזרה המזרחית, בעיקר בשבוע האחרון למלחמה. בתחקיר מתחו קציני מילואים מהאוגדה ביקורת שתוארה ''קטלנית'' על תפקודה. בין הסוגיות שעלו: ליקויים חמורים בהפעלת המפקדה, מתן פקודות לא ברורות ושינויי משימה תכופים. נדון גם תפקודה של חטיבת שריון במילואים מהאוגדה, שהתקשתה לעמוד במשימותיה באזור מארג'-עיון (גדוד אחד נסוג תחת אש, בשני הוחזר המג''ד הקודם לאחר שהחדש גילה הססנות) וכן הביטולים החוזרים של מבצע לכיבוש העיירה אל-חיאם.

        הגב לתגובה זו

        • הטנקים הם מילכוד כשהאוייב מצוייד בנ.ט. טוב ומודיעין טוב

          היה לנו כבר, 15/10/06 10:55

          אולי נרדמנו בשמירה על יעילות הטנקים בכלל
          ואולי חופש הפעולה המצומצם(!)ובדין, של מפקדים ,מתאים לשיגרת העימותים בשטחים. ומפקדי צה''ל לא ''הוכשרו'' או איך לקרוא לזה ליכולת החלטה עצמאית כשצריך.

          ההססנות של המפקד נשמע גרוע בכל מקרה.

          בלי קשר שההתנהלות המערכתית הצבאית הכוללת צריכה כנראה איזה היערכות חדשה.
          דגש על צבאית.

          הצבא אמור לתפקד גם כשהדרג המדיני מתלבט .

          עוד משהו-תקן אותי אם אני טועה-היינו חשופים מודיעינית לחיזבאללה
          ולא פענחנו את שלהם.

          הגב לתגובה זו

  • 74.

    יש פנים לכאן ולכאן בנושא זה

    ליאור, 15/10/06 10:06

    קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר החליטה להיפרד מעסקי המלונאות - לפחות אלה שבבעלות כלל תיירות, המוחזקת (100%) על ידי אי.די.בי פיתוח. לפני כשבוע רכשה כלל תיירות את אחזקות שותפתה, חברת אקור הצרפתית, בפעילות המלונות, ובשבועות הקרובים היא תעמיד את מלוא אחזקותיה במלונות למכרז. אי.די.בי תדרוש עבור אחזקותיה במלונות 100 מיליון דולר.

    את המכרז ינהלו מנכ''ל כלל תיירות, אריה אור, ובית ההשקעות של דן טהורי, שנרכש באחרונה על ידי אי.די.בי. מקורות בענף ציינו כי בחודשים האחרונים התעניינו במלונות שבבעלות כלל תיירות משקיעים מישראל ומחו''ל, בהם יזמי נדל''ן וחברות המתמחות במלונאות. לדבריהם, בין המתעניינים הזרים היו חברות מצרפת, אנגליה, ניו יורק וקנדה. החברה הקנדית הציעה בזמן מלחמת לבנון האחרונה לרכוש את פעילות המלונות לפי שווי של 88 מיליון דולר, אך הצעתה נדחתה.

    כלל תיירות ואקור החזיקו בשתי חברות בתחום המלונאות - אקור-כלל ניהול מלונות ואקור-כלל מלונות. בחברת ניהול המלונות החזיקה אקור 55%, וכלל - 45%. החברה מנהלת את מלונות מרקיור בת ים (300 חדרים) ומרקיור תל אביב (150 חדרים). בחברה המחזיקה בבתי מלון החזיקה אקור 19%, וכלל - 81%. בבעלות החברה בתי המלון נובוטל ירושלים (400 חדרים), נובוטל ים המלח (300 חדרים) ומרקיור טבריה (200 חדרים).



    הגב לתגובה זו

    • אין כמו קונספירציה (ל''ת)

      לקפה השלישי, 15/10/06 10:20

      הגב לתגובה זו

      • רק אי.די .בי !!! (ל''ת)

        יניב, 15/10/06 10:31

        הגב לתגובה זו

    • אתה צודק! איזה קישקושים. אבא של ..סגן אלוף..קצין במיל... (ל''ת)

      רפי============, 15/10/06 12:03

      הגב לתגובה זו

  • 73.

    תא''ל גל הירש - אנחנו איתך . תושבי כרם בן זמרה (ל''ת)

    כב''Z, 15/10/06 10:04

    הגב לתגובה זו

    • גל הירש. גם אנחנו איתך. רמות נפתלי (ל''ת)

      רמ''נ, 15/10/06 10:23

      הגב לתגובה זו

      • גל הירש תחזק את ההתיישבות (ל''ת)

        גם אנחנו איתך, 15/10/06 12:06

        הגב לתגובה זו

  • 72.

    רציתי לכתוב כמה מילים טובות על תיפקוד פרץ ואולמרט

    ציוני וותיק, 15/10/06 10:01

    אבל המחשב לא מרשה לי ומגיב בתקלה חמורה כמעט הפסיק לפעול

    הגב לתגובה זו

    • ** תקרא את 71 ** (ל''ת)

      יחזיר אותך, 15/10/06 10:10

      הגב לתגובה זו

    • אפילו המחשב יודע שאין מילים טובות (ל''ת)

      אילה, 15/10/06 13:40

      הגב לתגובה זו

  • 71.

    הייה צריך למצוא מקום עבודה חדש מזמן

    חץ, 15/10/06 09:28

    הוא אשם מרכזי לכשלונות המלחמה בגזרתו תחת פיקודו המתנשאת והיהירה נהרגו עשרות חיילים בפקודות לא הגיוניות ותלושות מהמציאות לעשרות משפחות חרב עליהם עולמם , איזה אומץ יש לו להמשיך ללבוש מדים . הוא לא לבד רוב המפקדים מתחתיו (למעט מח''ט 7 אמנון אשל ) עד רמת מ''פ כולל לא פעלו במקצועיות ולא רק זה גם אלה שמעליו עד ראש הממשלה שלא ידעו ולא הבינו מה קורה לצהל שלא הייה כשיר לבצוע המשימות , המחיר הייה יקר מאוד ,לתוצאות כפי שהגענו בייסורים היינו יכולים לקבל בדרך הרבה יותר פשוטה ,אלו המנהיגים לרבות המפקדים בשטח היו יותר רציניים , אם לדעת גל הירש המשאבים ואיכות כח האדם לא הייתה ראוייה והוא לא דאג לשינוי והמשיך לפעול ולא התפטר , אזי האשמה על כתפיו , צריך לקחת אחריות ,כשאודי אדם יתחיל לדבר זה יהייה מאוחר , אולמרט הגיע הזמן שתתחיל לנער חזק את משרד הבטחון ואת צה''ל ושרק הראויים ישארו. בסיבוב הבא אם יתרחש בקרוב המצב יהייה יותר גרוע ממלחמת יום כיפור - מזלנו שאמריקה נמצאת קרוב , האמריקאים מאוד מאוכזבים מהיכולת שהצגנו ועוד נשלם על זה מחיר יקר מאוד.

    הגב לתגובה זו

    • תגובה ארוכה ופלצנית !! קצר !!! (ל''ת)

      יוחנן המאירי, 15/10/06 09:47

      הגב לתגובה זו

      • שווה לקרוא ! (ל''ת)

        זה לא כזה ארוך, 15/10/06 10:00

        הגב לתגובה זו

      • בלה. בלה . בלה (ל''ת)

        יהודה, 15/10/06 10:02

        הגב לתגובה זו

      • זו תגובה משוכפלת. הוא תמיד מדביק אותה בכל מקום (ל''ת)

        יהודה, 15/10/06 10:03

        הגב לתגובה זו

        • נתקלתי לראשונה, אבל אז מה??

          תלוי אם היא, 15/10/06 10:16

          והיא מאוד לעניין !

          הגב לתגובה זו

          • היא בלה בלה בלה (ל''ת)

            פינוקיו, 15/10/06 10:24

            הגב לתגובה זו

        • אני מגיב עיניינית ודווקא מקליד מחדש

          חץ, 15/10/06 10:32

          לא יודע איפוא הדבקתי לכל כתבה אני מגיב עיניינית , אני כותב מתוך כעס וכאב על דרך התנהלות העיניינים במדינה בכלל ובצה''ל בפרט, צריך להעיר את העם ועדיף לפני התרחשות האסון הבא

          הגב לתגובה זו

          • אתה צריך להעיר את הדרג המדיני שלך. את אולמרט ופרץ (ל''ת)

            יהודה, 15/10/06 10:53

            הגב לתגובה זו

            • בוא רגע

              *, 15/10/06 11:11

              העפת את אולמרט וחלוץ ופרץ ונתת לצה''ל הוראות פתיחה באש הכי קלילות שבעולם-----
              צה''ל במצב טוב ?

              הגב לתגובה זו

            • עוד תשמע עלי (ל''ת)

              חץ, 15/10/06 11:17

              הגב לתגובה זו

    • אם תזדהה בשמך האמיתי אולי אני יאמין לך כותב יקר (ל''ת)

      איציק, 15/10/06 09:49

      הגב לתגובה זו

    • אכן. צה''ל לא כשיר. זו התמונה.

      צריך יישום, 15/10/06 09:55

      בלי פאניקה ובלי כוסות אוויר לתרפיה.
      תבונה עניינית צבאית .

      הגב לתגובה זו

  • 70.

    מי שלא חקר את הבריחה מלבנון ולא מתיחס אליה כמחדל שדורש ענישה עליו ש

    בר כוכבה, 15/10/06 09:16

    שישתוק אנשים שברחו מלבנון השאירו שם ציוד טנקים ואמצעי מודעין סודיים מקבלים פרסים כדוגמאת מנוי לשר בטחון או ראש ממשלה ושרים כמו יוסף שריד ולהם יש ביקורת על המלחמה מול החיזבלה אז במילה פשוטה הם המחדל עצמו
    ואל תגידו שלא אמרנן שאת ציר פלדלפי לא ניתן לעזוב בלי קשר להתנחלויות

    הגב לתגובה זו

    • תעשו טובה. תנו להתייחס עניינית לעצם התיפקוד הצבאי

      עצם התיפקוד, 15/10/06 09:37

      הפרשנויות שלך - הן שלך
      תנו לדיון ענייני לנשום

      הגב לתגובה זו

  • 69.

    תקראו על המחדלים בתגובות 48 ו 49 (ל''ת)

    מחדליהו, 15/10/06 08:52

    הגב לתגובה זו

    • לא ייאמן. חלוץ צריך ללכת הביתה !!! (ל''ת)

      איציק, 15/10/06 09:13

      הגב לתגובה זו

    • 57 ו-48 אותו דבר (ל''ת)

      תאומים, 15/10/06 09:40

      הגב לתגובה זו

      • אז מה ???אמא לא מרשה

        התייחסות, 15/10/06 11:33

        רק גורנישט?

        הגב לתגובה זו

  • 68.

    הכל בגלל ההתנתקות

    התנתקות, 15/10/06 08:45

    הכל בגלל ההתנתקות

    הגב לתגובה זו

    • אתה מוכן להבהיר ? (ל''ת)

      חני, 15/10/06 09:06

      הגב לתגובה זו

      • חכי. הוא עובד (ל''ת)

        על הגימטריה, 15/10/06 09:30

        הגב לתגובה זו

        • עדיין עובד ? (ל''ת)

          חני, 15/10/06 10:53

          הגב לתגובה זו

      • מה לא ברור לך?

        אופיר, 15/10/06 11:01

        צבא שמתאמן שנתיים במלוא המרץ והאמצעים, ל''משימה הלאומית'' של עקירה והחרבה, לא יכול במקביל להתאמן למלחמה באויבים האמיתיים.
        לצבא שמבזבז עשרה מילארד שקלים על אותה ''משימה לאומית''- חסרים משאבים כספיים כדי לרכוש אפודים ומיגון לטנקים.
        לא מסובך, נכון?

        הגב לתגובה זו

        • דוקא כן.צה''ל אמור להיות מסוגל ליותר מ 2 דברים..

          שלחו לכם חיילי, 15/10/06 11:25

          לדמגוגיית האיפודים וכו' לא צריך אפילו להתייחס.
          אימונים נערכו בשנה שקדמה להתנתקות כרגיל .
          לא בטוח שהרגיל היה מה שצריך, מסתבר, אבל נטול קשר להתנתקות.
          ___________________
          להתנתקות חשיבות פוליטית אסטרטגית משלה--עומדת בפני עצמה.
          _______________
          שיא החוצפה- לא להתפנות עם קבלת הצווים.
          לאלץ גיוס ומשאבים כדי שלא תפנטזו על אלימות ותנסו לסכל את הפינוי---
          ולבוא בטענות.
          איפה הבושה?
          (וזה עוד המחנה שצועק כל יומיים להיכנס בסוריה ואיראן-אפרופו 2 משימות בבת אחת...).

          הגב לתגובה זו

  • 67.

    צריך ועדת חקירה ממלכתית עכשיו !!! (ל''ת)

    אפי, 15/10/06 08:31

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    דרושה וועדת חקירה ממלכתית.

    רבקה, 15/10/06 08:28

    לא רוצים מיליון וועדות חקירה שיגיעו למסקנות סותרות ולהמלצות לא נכונות לתיקון הכשלים. מה גם שהאשמים במחדלים צריכים לשלם על מחדליהם. אסור לגלגל את האחריות אל ה ש.ג.

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    מיכה פרידמן מגלי צה''ל דווקא שיבח הבוקר את אוגדה 91 !!!! (ל''ת)

    חמי, 15/10/06 08:20

    הגב לתגובה זו

    • לאט לאט האמת יוצאת לאור (ל''ת)

      ארנון, 15/10/06 08:51

      הגב לתגובה זו

  • 64.

    אם מה שרשום בתגובה 48 נכון אז זה ממש מחדל של המטכ''ל !!! (ל''ת)

    שי, 15/10/06 08:16

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    מיסתבר שכולם מושחתים

    פקק תנועה, 15/10/06 08:14

    ללא יוצא מהכלל .ואף פעם לא יפיקו לקחים

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    אוגדה 91 היא היחידה כנראה שתפקדה כמו שצריך

    דדי, 15/10/06 08:13

    בעוד ששאר האוגדות התפרקו כליל

    הגב לתגובה זו

    • האמת מתחילה לצאת לאור

      יהודה, 15/10/06 08:27

      הוטל עול כפול על האוגדה הסדירה בגליל, 91, בפיקוד תא''ל גל הירש - גם אחריות להגנת הצפון, וגם לחימה מתמשכת מרגע החטיפה ועד ליציאת אחרון חיילי צה''ל מלבנון לפני שבועיים. בפרק שני זה, של הלחימה שבעקבות החטיפה, עוסק תחקיר אוגדה 91 שהכין צוות בראשות האלוף במילואים יורם (יא-יא) יאיר ושיוצג היום. תחקיר החטיפה עצמה יושלם בעוד שבועיים.

      עד ל-12 ביולי, אולצה אוגדה 91 למלא את משימתה בידיים קשורות, כתכתיב של מדיניות ממשלת ישראל והוראות המטכ''ל ופיקוד הצפון. נאסרה עליה כל יוזמה מקדימה, הכרוכה בפתיחה באש או בחציית הגבול בכוחות החותרים למגע.

      לנוכח התרעות מודיעיניות העמיד הירש את כוחות האוגדה בכוננות, והם סיכלו ארבעה מבצעי חטיפה של חיזבאללה. הסיכול הניח את דעתם של הדרגים המדיניים והצבאיים הבכירים, שהתאוו לשקט, והם לא פעלו לשינוי המציאות הנפיצה בגבול.

      הגב לתגובה זו

  • 61.

    על- פי עיתון הארץ התמונה שונה לחלוטין. אוגדה 91 תפקדה יוצא מהכלל (ל''ת)

    יונתן המאירי, 15/10/06 08:10

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    חובה לקרוא את תגובה 48 ו 49 !!! (ל''ת)

    דניאל, 15/10/06 08:06

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    ציפי ליבני ושו''ת קשרו את ידי צה''ל ועכשיו זורקים עליהם את התיק (ל''ת)

    ממשלה כושלת, 15/10/06 08:04

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    מכתב

    רועי. , 15/10/06 08:02

    אני שרתתי תקופה ארוכה תחת פיקודו של גל הירש גל היה ועודנו אחד המפקדים היחידים שהזכירו לי את ארז גרשטיין ז''ל שהיה המח''ט שלי.
    במקצועיות בתמיכה בהבנה של פקודיו גם על טעויות שהם עשו ברגישות שהתערבבה כל כך טוב עם הצורך בעשיה גם אל מול אזרחים וגם אל מול האויב ביכולת שלו לייצג את מה שקובעת הממשלה גם אם הוא לא מסכים עם כל החלטה באסרטיביות ובאנושיות שלכל כך הרבה מפקדים פשוט אין ביוזמה עד לרמה של שינויים מסגרתיים של צבא מיושן ובניית מסגרות פעולה חדשות שלא היו כקודמתן גל, בכל תפקיד שהוא ביצע עד היום תמיד הגיע עם ראש פתוח וחושב וידע לשנות ולגוון.
    גם כשהרגיש שהוא לבד לגמרי במערכה בלי חברים ובלי תומכים (והמפקדים שבנינו יבינו).
    הרבה מאיתנו היו צריכים זמן להתאקלם לשינויים שהוא קבע , ואני מוריד את הכובע בפניו - עד היום הוא צדק בהכל גל, במידה ואתה קורא את מה שאני כותבאני הייתי קצין ששירת תחתך בחטיבת בינימין ביחידה שאתה לא היית מפקד ישיר עליה ואני אומר בפני כולם - כשאתה תקרא אני יהיה הראשון להתייצב, שלך בהערכה וכבוד רב

    הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד ! (ל''ת)

      איציק, 15/10/06 09:12

      הגב לתגובה זו

    • איך אתה משווה בין הצנף לגולנציק ?

      פל' נחשון, 15/10/06 11:14

      הגולנציק השאיר את האגו בבית כשחזר לצבא, הקריב את עתידו ובסופו של דבר את חייו.
      הצנף המדובר, מפחד למעוד מהאגו שלו - גבוה יותר ממגדלי עזריאלי.

      הגב לתגובה זו

  • 57.

    התמונה כנראה לא כפי שנראת בתחילה. כנסו

    רן, 15/10/06 08:00

    אוגדה 91 התריעה שרמת גדוד המילואים בגבול עם לבנון אינה מספקת. האוגדה הסדירה בגליל אף ביקשה להוציאו מהקו ולקבל במקומו יחידה כשירה יותר, אך המטכ''ל סירב והתעקש כי הגדוד יישאר עד לסוף התעסוקה המתוכננת - שביומה האחרון, ה-12 ביולי, אירעה חטיפת החיילים אודי גולדווסר ואלדד רגב. כך עולה מממצאי הביניים של התחקיר שעורך האלוף במילואים דורון אלמוג, ראש ועדת בדיקה לפרשת החטיפה. האוגדה גם דרשה הקמת תורן תצפית מול פירצת ואדי 105, נקודת החטיפה, ובעוד כ-15 נקודות תורפה דומות. הפיקוד והמטכ''ל השהו את הביצוע.

    הגב לתגובה זו

    • התרעה=כיסוי תחת אדוני

      איזה שטויות, 15/10/06 09:01

      אל תתריעו תודיעו חד משמעית שאתם לא מגייסים גדודים לא מאומנים.
      כל סג''מ בצה''ל עושה מה שבא לו אבל ''מתריע''...
      צא מזה

      הגב לתגובה זו

      • אתה צודק בקשר להתרעה (ל''ת)

        אבל יש גם את, 15/10/06 09:34

        הגב לתגובה זו

  • 56.

    אוגדת תא''ל צור

    חיים, 15/10/06 07:54

    התחקיר של אוגדה 162, בפיקודו של תא''ל גיא צור, מתקרב לסיום. האלוף (מיל') משה עברי-סוקניק, המרכז אותו, מתמקד בתפקוד הלקוי של מפקדת האוגדה, שלא ניהלה את הקרבות לפי הנהלים המקובלים. כן נמתחה ביקורת קשה על התיאום הלקוי בין חטיבת השריון הסדירה וחטיבת הנח''ל, שלחמו בקרב בנחל הסלוקי ובכפר הסמוך רנדוריה.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    תקראו על המחדלים בתגובות 48 ו 49 (ל''ת)

    פרוק, 15/10/06 07:41

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    סוף סוף מישהו אומר את האמת. אמיר אורן ! (ל''ת)

    שרית, 15/10/06 07:40

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    זה הירש מהכתבה ההיא בערוץ 10

    בזמנו?, 15/10/06 07:40

    (שאינו מבין מה קורה ומתנהל לא לפי שום נוהל קרבי?)

    הגב לתגובה זו

    • תענו !!!! (ל''ת)

      זה הוא, 15/10/06 09:25

      הגב לתגובה זו

      • זה גל הירש מ''בינת ג'בייל בשליטתנו''. (ל''ת)

        גברת סיבוני, 15/10/06 11:09

        הגב לתגובה זו

  • 52.

    האמת תצא לאור- ועדת חקירה ממלכתית עכשיו !!! (ל''ת)

    חיים, 15/10/06 07:36

    הגב לתגובה זו

    • הכי קל להפיל את האחריות על הש''ג (ל''ת)

      איציק, 15/10/06 08:03

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    קונדוליסה אמרה לאולמרט - תתן מכה על ציר הרשע!

    ככה הכול התחיל, 15/10/06 07:35

    אולמרט שאל אותה ומה יצא לי מזה?
    אמרה לו קונדוליסה תוסיף נצחון צבאי לרזומה שלך כמנהיג ישראל...

    אולמרט חשב שבאמת תואר מצביא - והבאת ניצחון צבאי ע''י אזרח כמוהו יכולה להועיל לו רבות ונתן הוראה לאחר 5 שעות של מחשבה לתקוף!

    חלוץ רמטכ''ל ההתנתקות מונה בגלל שהוא מלקק תחת וכלב נאמן - לא התריע בפני אולמרט על אי מוכנות צה''ל לתקיפה בלבנון והתיחס למצב כאילו ישראל מותקפת בהתקפת פתע...

    אולמרט התחייב לקונדוליסה לא להחריב ולפגוע ברכוש של אזרחים בדרום לבנון - וכן מומחי קונדוליסה עקבו אחרי כל צעד של ישראל בלבנון - ובעצם ניהלו המהלכים...

    ועל בסיס זה יצאו למלחמה - כאשר חיילי צה''ל לא רשאים להגן על חייהם ומסכנים עצמם בטיפשות בלוחמה מיותרת בשטח בנוי ...

    וככה איבדנו רבים וטובים

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    אל המחדלים הבאים לסבב נוסף עם אותם כושלים (ל''ת)

    יוני, 15/10/06 07:34

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    האמת מתחילה לצאת לאור- כתבה של אמיר אורן

    יחיאל, 15/10/06 07:32

    הוטל עול כפול על האוגדה הסדירה בגליל, 91, בפיקוד תא''ל גל הירש - גם אחריות להגנת הצפון, וגם לחימה מתמשכת מרגע החטיפה ועד ליציאת אחרון חיילי צה''ל מלבנון לפני שבועיים. בפרק שני זה, של הלחימה שבעקבות החטיפה, עוסק תחקיר אוגדה 91 שהכין צוות בראשות האלוף במילואים יורם (יא-יא) יאיר ושיוצג היום. תחקיר החטיפה עצמה יושלם בעוד שבועיים.

    עד ל-12 ביולי, אולצה אוגדה 91 למלא את משימתה בידיים קשורות, כתכתיב של מדיניות ממשלת ישראל והוראות המטכ''ל ופיקוד הצפון. נאסרה עליה כל יוזמה מקדימה, הכרוכה בפתיחה באש או בחציית הגבול בכוחות החותרים למגע.

    לנוכח התרעות מודיעיניות העמיד הירש את כוחות האוגדה בכוננות, והם סיכלו ארבעה מבצעי חטיפה של חיזבאללה. הסיכול הניח את דעתם של הדרגים המדיניים והצבאיים הבכירים, שהתאוו לשקט, והם לא פעלו לשינוי המציאות הנפיצה בגבול.

    הגב לתגובה זו

    • ושוב אני אומר. למה לא מפרסמים את זה ? (ל''ת)

      יהודה, 15/10/06 08:11

      הגב לתגובה זו

      • המחדלים של המטכ''ל יוצאים לאור (ל''ת)

        איציק, 15/10/06 09:12

        הגב לתגובה זו

    • ''עול כפול''?

      אדום שרוט, 15/10/06 09:10

      ''אחריות להגנת הצפון'' ו''לחימה...''

      נשמע לי גיבוב מילים מגמתי. שתי המשימות ה''נפרדות'' מופרדות בציר הזמן. מישהו מצפה שאוגדה שמחזיקה קו גבול לא תשתתף בקרבות?
      שתי אמירות שאומרות את אותו הדבר, הופכות דרך דמגוגיה לשתי משימות סותרות

      הגב לתגובה זו

      • הערה נבונה (ל''ת)

        *, 15/10/06 09:24

        הגב לתגובה זו

      • יאללה מכבי חיפה (ל''ת)

        שחר, 15/10/06 09:55

        הגב לתגובה זו

      • אדום, אתה באמת שרוט. תוך כדי הלחימה גם צריכים להחזיק קו. גם הגבול

        מזמן פרוץ ודורש, 15/10/06 10:06

        דוגמת כפר רג'ר.
        הגבול הלבנוני כקו על המפה קיים רק במוחם של פוליטיקאים. במציאות זה שטח בעל עומק משני צידי אותו קו וירטואלי, ודורש גם החזקת הקו וגם פעילות במרחב.
        אבל בתל אביב הכל שטוח, ובצורה של קו מצודד של מלצרית בבית קפה פינתי.

        הגב לתגובה זו

        • הכוחות להגנה נפרדים לגמרי (ל''ת)

          מכוחות הלחימה?, 15/10/06 10:25

          הגב לתגובה זו

  • 48.

    מממצאי הביניים

    רפי, 15/10/06 07:30

    אוגדה 91 התריעה שרמת גדוד המילואים בגבול עם לבנון אינה מספקת. האוגדה הסדירה בגליל אף ביקשה להוציאו מהקו ולקבל במקומו יחידה כשירה יותר, אך המטכ''ל סירב והתעקש כי הגדוד יישאר עד לסוף התעסוקה המתוכננת - שביומה האחרון, ה-12 ביולי, אירעה חטיפת החיילים אודי גולדווסר ואלדד רגב. כך עולה מממצאי הביניים של התחקיר שעורך האלוף במילואים דורון אלמוג, ראש ועדת בדיקה לפרשת החטיפה. האוגדה גם דרשה הקמת תורן תצפית מול פירצת ואדי 105, נקודת החטיפה, ובעוד כ-15 נקודות תורפה דומות. הפיקוד והמטכ''ל השהו את הביצוע.

    הגב לתגובה זו

    • מעניין ! (ל''ת)

      בשביל תגובה כזו, 15/10/06 07:43

      הגב לתגובה זו

      • אז למה לא מפרסמים את זה ברבים ומכפישים את שמו של תא''ל הירש ? (ל''ת)

        יהודה, 15/10/06 08:10

        הגב לתגובה זו

        • כנראה שישנם הרבה קצינים בפיקוד צפון שידם בקלחת (ל''ת)

          יהודה, 15/10/06 08:17

          הגב לתגובה זו

          • בגיזרה מול החיזבלה יש קשיי מגון של צבא נייח ברמה של מחדל לאורך שנים

            בר כוכבה, 15/10/06 09:12

            לא כאן המקום לדון אבל זו האמת אין הקצאת משאבים למיגון הקו שבמשך שנים בעיתי מבחינה בטחונית היה מספיק זמן מאז הבריחה מלבנון לתקן את לקויי המיגון שם
            לדוגמא יש דרישה בגזרות מסוימות לתיקוני גבול והרמת דרך הבטדים מעל פני השטח יש לצור מעין חומה סנית כאשר החיזבלה נמצא במדרון והבטשיות נעות למעלה חצי חסופות

            הגב לתגובה זו

            • יתכן, אבל נשאר ה- והיה אם יוצאים לעימות....

              ועוד משהו חשוב, 15/10/06 09:43

              חשיפתם את שלנו
              ואי חשיפתנו את שלהם

              הגב לתגובה זו

        • יש גם תמיד את התיפקוד (ל''ת)

          בפועל בשטח, 15/10/06 09:19

          הגב לתגובה זו

  • 47.

    הירש - ינסו להפיל עליך הכל, אל תקח ללב (ל''ת)

    אזרח, 15/10/06 07:30

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    גל הירש ! אנחנו איתך !!! (ל''ת)

    גדוד 202, 15/10/06 07:21

    הגב לתגובה זו

    • גל הירש אנחנו איתך וכל העם כוווווולו (ל''ת)

      גל הירש, 15/10/06 07:28

      הגב לתגובה זו

      • גל הירש אנחנו לא אתך! (ל''ת)

        משפחה שכולה, 15/10/06 10:47

        הגב לתגובה זו

        • הירש, אנחנו נגדך. חבר של בני נפל

          בוכים, 15/10/06 13:53

          ומי נתן את ההוראה להיכנס לקרב הזה? מי?....

          הגב לתגובה זו

  • 45.

    אוגדה 91- אתם הטובים ביותר!!! (ל''ת)

    פנמ''צ, 15/10/06 07:17

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    אולמרט האשם מס' 1 - 90% מהכישלון בגלל החלטותיו - היתר הרחק מאחור (ל''ת)

    והציבור שותק!, 15/10/06 07:08

    הגב לתגובה זו

    • ממשלת ימין לא היתה מגיבה על חטיפת החיילים??

      _______________, 15/10/06 07:24

      אתם הורסים כל דיון ענייני בכל נושא!!

      הגב לתגובה זו

      • אז אתה אומר שאולמרט לא אשם?

        יואב, 15/10/06 14:58

        זה לא קשור לממשלת ימין או שמאל, בטוח שגם נתניהו היה מגיב לחטיפה. אבל לפני שמגיבים צריך לאמן את הצבא ולא להגיב בצורה מוגבלת בגלל תכתיבים של בוש ולשלוח צבא לא מאומן לקרב. היה צריך להרוס את כל דרום לבנון עד היסוד ולתת לחיל האויר יד חופשית ולא להגביל את ההפצצות כמו אולמרט.

        הגב לתגובה זו

  • 43.

    הפשע היה לבחור בלחימה בשטח בנוי - ולא בהפצצה מאסיבית - זה אולמרט!!

    מסריח מהראש, 15/10/06 07:06

    שהתחייב לקונדוליסה לא לפגוע ברכוש של הלבנונים בדרום לבנון....

    לאחר החלטה אסטראטגית אומללה זו של אולמרט הכישלון הוא דבר צפוי !!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    עוד כתבה מבית היוצר של אלון בן דוד (ל''ת)

    אמיר, 15/10/06 07:05

    הגב לתגובה זו

    • הוא כבר אוכל את הכובע (ל''ת)

      לני, 15/10/06 07:37

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    ספין מסריח של קדימה שנועד להבריח הפושע אולמרט מלתת הדין למעשיו (ל''ת)

    סוכני קדימה, 15/10/06 07:04

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    אם הוא צריך ללכת - זה רק אחרי אולמרט - האשם העיקרי בכל הבלגן (ל''ת)

    לא לשכוח, 15/10/06 07:03

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    איזה חתיך הורס!!!!!! (ל''ת)

    תמי, 15/10/06 06:51

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    מחדלי אמ''ן - ממשיכים לצעוד בראש -

    עמוס, 15/10/06 06:48

    ידלין תתפטר

    הגב לתגובה זו

    • כנראה מאז אסון השייטת

      היו צריכים, 15/10/06 07:35

      שהמשיכו לפספסץ
      -מודיעין טכנולוגי מודרני ומעולה הועמד לרשות החיזבאללה

      הגב לתגובה זו

      • ''המשיכו לפספס'' (ל''ת)

        תיקון טעות, 15/10/06 09:22

        הגב לתגובה זו

  • 37.

    כל הכבוד לצה''ל קציניו ולוחמיו (ל''ת)

    חיים גרינברג, 15/10/06 06:41

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    חן ליבני מבלה בתפקיד בארצות הברית.

    חכם מושון, 15/10/06 06:40

    אכן כן אל''מ ליבני, לא בארץ
    לפני תחילת התחקרים נסע.
    הכל מאחוריו.

    זה לא סובל דיחוי?
    מדוע ולמה?

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    מבקר המדינה יצביע על חלוץ כאחראי המרכזי לפרשת לבנון 2

    גלאון, 15/10/06 06:35

    וינוגרד תעשה גם סדר!!!

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    מה עם קידומו של אביב כוכבי שנחטפו אלו חיילים בכרם שלום? (ל''ת)

    מישהו זוכר, 15/10/06 06:33

    הגב לתגובה זו

    • נוהגים אחרת בקצינים מקורבים לרמטכ''ל (ל''ת)

      אמנון, 15/10/06 07:20

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    איפה גדי אייזנקוט מסתתר כעת? - איך מונית לאלוף פצ''ן?

    משה, 15/10/06 06:31

    שואל ולא מקבל תשובות!!!

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    קציני צהל- אנחנו מצדיעים לכם!!! (ל''ת)

    התומכים, 15/10/06 06:28

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    חלוץ זה הזמן והמקום לתמוך במפקדי האוגדות שלך!!!

    פקוד שלך, 15/10/06 06:25

    שים לב - אתה לא תינקה!!!

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    חלוץ מתקיף את ידלין - ר' אמ''ן שימו לב -אשם במחדל

    מושיקו, 15/10/06 06:17

    כשלון מודיעיני חמור שקדם לארועי המלחמה. שהכוונה להרוס את לבנון, ביום השני
    היתה הפסקת אש.
    אם היום ילמד העולם שהכוונה להחריב את עזה מחר תהיה הפסקת אש בשדרות. ובכל מקום אחר
    מישהוא מרוויח מלחימת הסרק הזו.
    על כל פנים אזרחי ישראל מופסדים

    הגב לתגובה זו

    • ההצפנה של צה''ל (ל''ת)

      היתה חשופה, 15/10/06 07:21

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    חלוץ ופרץ - הגיע הזמן שתתפטרו!!! לעם נמאס

    רננה, 15/10/06 06:15

    עד מתי????

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    עוד נראה מי ייתן הדין...- גיא צור? חלוץ אודי?

    אייזנקוט, 15/10/06 06:09

    איפה הגיבוי איפה הדוגמה האישית שלכם?????

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    גל -יודעים איזה גיבור אתה-יהיה בסדר -האמת היום תצא לאור

    לוחמים שלך, 15/10/06 06:07

    לוחמים ופקודים שלחך

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    גל הירש אנחנו איתך ויודעים את אמת!!! (ל''ת)

    רוני, 15/10/06 06:02

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    מה שלא יהיה גל הירש לא צריך להיות הראשון להבדק

    אילה, 15/10/06 05:39

    ראש הממשלה שר הבטחון והרמטכ''ל עומדים לפניו בתור מהם ירדו ההוראות אם הם לא בוצעו עי הירש אז עוברים אליו , העיתונות שומרת מישום מה על השלישיה

    הגב לתגובה זו

    • יאללה יאללה נמאסתם (ל''ת)

      נדחפים לכל חור, 15/10/06 07:16

      הגב לתגובה זו

      • אנשים כמוך הם אלה שנמאס מהם

        גידי, 15/10/06 14:51

        מה אתה מגן על אולמרט פרץ וחלוץ, זה לא קשור לימני או שמאלני,הם נכשלו במבחן התוצאה ולכן הם והירש צריכים להתפטר. בעזה אנחנו בדרך למלחמה ואסור שאולמרט פרץ וחלוץ הטירונים חסרי הנסיון ינהלו אותה. צריך רמטכ''ל שידאג לאמן את הצבא וראש ממשלה ושר ביטחון בעלי ניסיון שיתנו לצה''ל לעשות את העבודה ולא יגבילו אותו.

        הגב לתגובה זו

  • 24.

    אם ביום הראשון העולם היה לומד

    יעקב, 15/10/06 04:27

    שהכוונה להרוס את לבנון, ביום השני
    היתה הפסקת אש.
    אם היום ילמד העולם שהכוונה להחריב את עזה מחר תהיה הפסקת אש בשדרות.
    מישהוא מרוויח מלחימת הסרק הזו.
    על כל פנים אזרחי ישראל מופסדים

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    את ההינתקות הוא ביצע בנחישות וכישרון

    כתום גאה, 15/10/06 03:08

    וכל מילה נוספת מיותרת.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    בילתי הוגן לבצע מהלך כזה - מתאים רק לעורכי דין ועיתונאים

    דולפי בנש, 15/10/06 02:37

    תפישת העולם בצהל לא השתנתה מאז הומצא מארב הבטן הריאשון ביחידה 101 ועד היום - הטרור התקדם והפך לצבא מאורגן מיומן עם נשק ויותר מהכל האוייב למד אותנו מודיעינית והכין לנו מלכודת פשוטה ביותר - תכנית מילחמה עם יעדים ומטרות שהם קובעים - בקיצור היוזמה עברה לידי האוייב.
    חשוב לציין שעל מנת לטהר את לבנון מטרור כל צבא בעולם כולל הצבא האמריקאי עלול לסבול אבידות כבדות בהערכה גסה הייתי אומר 3000 הרוגים 10000 פצועים-ועדות החקירה האלו מגוחכות - כי האוייב לא עסוק בחקירות ועיתונאות הוא ממשיך להיתכונן היטב לשלב הבא ומדינת ישראל לא היתה מוכנה אפילו לשלב הקודם.

    הגב לתגובה זו

    • מי שרוצה אמת נוקבת ולא אישית (ל''ת)

      שיקרא את 22, 15/10/06 07:10

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    שחצנותו וביטחונו העצמי הביאו אותו לאן שהוא. והם גם שהכשילו אותו. (ל''ת)

    באגסי סיגל, 15/10/06 02:17

    הגב לתגובה זו

    • אבל הוא מעולה בpower point (ל''ת)

      לזכותו יאמר, 15/10/06 07:20

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    מי האידיוט ששלח את אגוז לקרב הזה?

    אמא של לוחם, 15/10/06 02:02

    תוריד דרגות, ותראה כמה קברים של פרחי אגוז יש. שם החברים של הבן שלי. האם גם אתה נכנסת איתם?

    הגב לתגובה זו

    • לאיזה קרב הם (ל''ת)

      כן מיועדים?, 15/10/06 07:07

      הגב לתגובה זו

      • מיועדים לקרב שמטרותיו ברורות כנס

        חייל גולני, 15/10/06 16:48

        ויש תיאום בין המפקדים. ולא שמפקד אגוז יגלה שיצאו לשטח ללא הסכמתו ו-5 לוחמים מטובי טובי בנינו נהרגו.למה לא היה תיאום? למה לקחו סיכון הכי קשה ודבילי שרק אפשר? למה? למה? דם חברי זועק.

        הגב לתגובה זו

        • פיקודיו יצאו ללא הסכמתו? (ל''ת)

          מי לקח את, 15/10/06 17:12

          הגב לתגובה זו

  • 19.

    ילד מבחנה שעלה לגדולה. (ל''ת)

    אפי, 15/10/06 01:50

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    להעיף את האידיוט

    חגי, 15/10/06 01:36

    גל הירש מגלם בהתנהגותו השחצנית והמטומטמת את הסימפטום והבעייה גם יחד של צהל.

    צהל רווי בקצינים ''מוכשרים'' אשר יורים לעצמם ברגל במקום באוייב.

    נוצר הרושם שהזיבורית נשארים בצבא,
    כי המערכת הצבאית מתנכלת לטובים.

    נשארים אנשים עם חול על הכתפיים
    ולא אנשים עם ראש על הכתפיים.

    תזכירו לי מה שמו של הקצין מחיל הים שירה את הטיל נגד הסטי''ל,
    במקום ללחוץ על כפתור מערכת ההגנה נגד טילים.

    תזכירו לי את שמו של הקצין האידיוט אשר כינס את הלוחמים בטי''ל לקבלת שבת,
    במקום לקבל את פני המלחמה

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    ומה עם הדרג המדיני

    אילן, 15/10/06 01:34

    אל גל הירש צריכים להצטרף האחראים האמיתיים להחלטות
    חלוץ
    פרץ
    אולמרט

    במה מתבטאת אחריותם???

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    ז בעין- הירש קצין וג'נטלמן לוחם אמיץ

    vivo, 15/10/06 01:30

    שקצינים שהחליטו עלהום עליו יתחפפו מצה''ל

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    אכן ראוי שילך הביתה מי שהרס את רוח הלחימה בצה''ל תא''ל גל הירש

    שי, 15/10/06 01:27

    מאז נפגשתי עם גל בהיותי פקוד שלו בקורס קצינים ועד המלחמה האחרונה בה השתתפתי נדהמתי כיצד נמצא בצה''ל מפקד כ''כ חדור מוטיבציה הרסנית למגר כל תופעה של רצון בריא ללחימה ולהפוך הכל למשחק מחשב על מסכי פלזמה אני מקוה שנצליח ללמוד מהמלחמה הזאת לחזור לערכים האמיתיים שעליהם אנו צריכים לחנך וכך להתרומם ולעלות.

    הגב לתגובה זו

    • צריך גם רוח לחימה וגם אמצעים מודרנים (ל''ת)

      זה או זה, 15/10/06 07:04

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    בלי קשר למלחמה מקומו של הירש לא בצבא (ל''ת)

    מילואימניק, 15/10/06 01:24

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    יה-יה המח''ט האגדי לבית אגדות פורציט. (ל''ת)

    טורונטו, 15/10/06 01:22

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    גל הירש אתה גיבור.

    אבי אזולאי., 15/10/06 01:22

    בראש ובראשונה מי שצריך ללכת הביתה הוא החייל מס'' -1,דן חלוץ שפשוט היה אטום ,עיקש, ושחצן ,איש אויר שחשב שיוכל להכניע את המלחמה דרך האויר ולא הסכים להיוועץ אים גיבורי מלחמות העבר .אלא התייעץ רק עים אמיר פרץ שכלל לא מבין מלחמה ואיני מאשים אותו בכלל. מה לעשות שאולמרט שעוד יותר לא מבין במלחמות מינה אותו לתפקיד זה.הריי כל לוחם יגיד שבשביל לטהר שטח צריך להכניס כח קרקעי ועד שהדרג המדיני החליט כן להכניס לא להכניס הכניסו לנו כמו שצריך. ונו אז מה אים לגל הייתה פליטת פה,מח''ט ''אלכסנדרוני'' גם צריך לעוף הבייתה ומהר על מה שאמר ללוחמים שיצאו מלבנון שהוא מתבייש בהם איש זה צריך להוריד את המדים ומהר הביתה.מח''ט 300 חן ליבני שהוא ממש ליצן הסתובב באוגדת 91 בזמן המלחמה כמו טווס עים מיגון ושחפץ כמו אחד שעתה יצא מלבנון פשוט בושה שהנ''ל עבר עוד לתפקיד הבא ניספח בארה''ב יחד עים משפחתו רק שלא ישכך שגזר דינו על החיילים שנחטפו היו גם ת.פיקודו.אני לא מכיר את גל הירש באופן אישי אבל שלא יחפשו ויעבירו ביקורת רק עליו מידת האשמה שלו במלחמה היא ממש קטנה לעומת אחרים,אוגדה 91 היתה מן הסתם הכי דומננטית ומתוקשרתבמלחמה זו אז מחפשים את ''הראש'' של גל שעבד יום ולילה ללא שינה,מסקנה או שכולם כולל כל מי ''שניהל'' מלחמה זאת יפשוט את המדים או שכולם יסתמו פייות יפיקו לקחים מהר ויכינו את מערך הלוחם למלחמה הבאה. נ.ב. לאודי אדם מצדיע לך כחייל מילואים על זה שידעת לישמור על שתיקה בזמן המלחמה על האלהום שעשו לך כאילו שכל חייך ההיתה סנדלר בושה וחרפה על מה שעשו לך רק מי שהיה במלחמה הזאת יודע כמה אנשי צבא ויועצים טובים היו איתך כמו בני גנץ שוקי שחרור ועוד.מקווה שיעשו צדק אבל לצערי במדינה שלנו אין אמת וצדק מי שקרוב לפולטיקה סורד כך גם לגביי אותם קצינים מבריקים שנאלצו לפרוש מהצבא עקב קיצוצים ומי שהיה מקורב נשאר.וכך אנחנו גם נראים כחברה במדינת ישראל.לתפארת מדינת ישראל.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    נכנסו 2.5 מ' לעומק שטח האויב הנוראי והאכזרי, ועושים ועדת חקירה!!!

    טורונטו, 15/10/06 01:19

    בשביל מה צריך ועדה? הכל ברור כשמש מפקד האוגדה נכשל ביום השלישי כאשר לא מצא עצמו על גדות נהר בירות וצופה לעבר בירות מעל פיסגת ראס אל מתן.

    הגב לתגובה זו

    • באמת מצחיק. ונניח שהאוייב (ל''ת)

      היה משהו, 15/10/06 07:00

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    צריך היה להוסיף '' הכתבה הוכנה ע''י גל הירש ''

    יובל, 15/10/06 01:18

    חבל שב NRG יש כתבי חצר מטעם קצינים בצבא.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    קצת הזוי

    מילואימניק, 15/10/06 00:58

    זה בהחלט יהיה ''קצת'' צבוע והזוי להפיל את כל התיק על תא''ל הירש . כמי ששירת במלחמה באוגדה ויודע מקרוב מה היה שם , אני יכול להגיד שהירש בהחלט עשה כמה וכמה טעויות אך להפיל הכל עליו זה באמת יהיה לא הוגן .

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    כשיש זמן להופעות בטלביזיה

    צח, 15/10/06 00:54

    בזמן מלחמה אנחנו לא רוצים לראות את הקצינים שלנו בכתבות בcnn מסבירים לאיזה כתב מה הם הולכים לעשות ומתרברבים,אין פלא שכך נראה הניהול הככלי.בפעם הבעה שינהלו כמו מהשטח בלי בלבולי מוח והתרברבות ובלי טלוויזיה

    הגב לתגובה זו

    • ולא רק זה

      קובי, 15/10/06 14:41

      זה שהוא והמחטי''ם יושבים מול הפלזמה במקום לתת דוגמא אישית ולהיות עם הכוחות בשטח זה בושה.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    גורלו נגזר בהתנתקות ולא במלחמה... (ל''ת)

    ישראלי ציוני, 15/10/06 00:54

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    רק הרמטכ''ל דן חסכן שהפסיד במלחמה ועוד לא החזיר את השבויים, לא מתפטר (ל''ת)

    להחזיר את שליט, 15/10/06 00:53

    הגב לתגובה זו

    • ואתה לא מתנגד (ל''ת)

      לכל עיסקה??, 15/10/06 07:29

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    go home (ל''ת)

    bunga, 15/10/06 00:51

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    בוא נחכה עד מחר..... (ל''ת)

    dd, 15/10/06 00:43

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    וזה עוד לא הכל

    צח, 15/10/06 00:35

    גל הירש אשם ולא לבד יש מפקדים נוספים מעליו ומתחתיו שצריכים לקבל את מה שמגיע להם-הדחה. גל הירש אחראי ללא מעט תקלות מבצעיות ולוגיסטיות שבנינם אנחנו נראים כל כך גרוע,והמחיר ששלמנו הייה כבד מנשוא .

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    השג תמיד אשם רק לא להאשים את הרמטכל ראש הממשלה ושר הביטחון !!!

    משה, 15/10/06 00:34

    תעשו טובה לכל עם ישראל ולכו הביתה,רק לאולמרט אתם צריכים להיות ספציפים ולהגיד לו לאיזה בית באמת הוא צריך ללכת מיפנה שיש לו הרבה בתים והוא באמת מבולבל מנושא המילחמה הזאת יום טוב !!!

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    טוב מאד. יפיוף שחצן פוזאי ולא אחראי מאסכולת 'אל תדאג יהיה בסדר' (ל''ת)

    נעמה, 15/10/06 00:25

    הגב לתגובה זו