• 67.

    זה מאבק נגד הועדה (ל''ת)

    או נגד ההתנתקות, 09/10/06 10:45

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    עצרת מחאה ליד בית רה''מ ביום חמישי

    מטה המאבק, 09/10/06 10:07

    הכישלון בניהול מלחמת לבנון השנייה מחייב הפקת לקחים ולקיחת אחריות.
    ועדת וינוגרד שמונתה מטעם אלה המתחמקים מאחריות היא ועדת טיוח.
    קשת רחבה של ישראלים, מכל העמדות הפוליטיות מאוחדים בדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית.
    כי רק ועדת חקירה ממלכתית תוכל להגיע לחקר האמת ולחייב הסקת מסקנות.
    כי רק ועדה כזו תחזיר את אמון הציבור. כי רק ועדה כזו תקבע נורמות שלטוניות אחרות.

    ביום חמישי 12.10, כ' בתשרי, בשעה 19:00
    נערוך עצרת מחאה ומצעד לפידים
    בכיכר פריז בירושלים, מול בית ראש-הממשלה

    הגב לתגובה זו

    • אולי כדאי, אבל, שידירו רגליהם אלה שגם לפני המלחמה לא היה להם אימון (ל''ת)

      כי אז זה רק, 09/10/06 10:33

      הגב לתגובה זו

      • ולקחת טרמפ על מלחמה (ל''ת)

        זה האמא, 09/10/06 10:54

        הגב לתגובה זו

    • כמה מהמילואימנקים נגד פרישת צבא לבנון בדרום?????? (ל''ת)

      ???????????????, 09/10/06 10:37

      הגב לתגובה זו

    • לכמה ממטה המאבק יש משהו נגד טילים??????????????? (ל''ת)

      ???????????????, 09/10/06 10:38

      הגב לתגובה זו

    • כמה מכם היו נגד תגובה על החטיפה ולא ידעו שיש לחיזאללה טילים??? (ל''ת)

      ?????????, 09/10/06 10:40

      הגב לתגובה זו

    • כמה מכם היו נגד תגובה על החטיפה ו/או לא ידעו שיש לחיזבאללה טילים??? (ל''ת)

      ?????????, 09/10/06 10:41

      הגב לתגובה זו

    • כמה שם בגלל ההתנתקות וכמה בגלל המלחמה?? (ל''ת)

      ??????????, 09/10/06 10:43

      הגב לתגובה זו

  • 65.

    מילואימנקים עלאק. קבוצה מאוד מסויימת (ל''ת)

    מאוד מאוד, 09/10/06 08:46

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    אם היתה ממשלת ימין לא היתה תגובה קשה על החטיפה !!רשמו לפניכם!

    _______________, 09/10/06 08:38

    * את עיתוי החטיפה קבע החיזאללה.
    * באותו עיתוי צה''ל והימ''חים היו במצב נתון.
    * הצפון ומיקלוטו במצב נתון.
    * תגובה קשה על החטופים היתה גוררת טילים וקטיושות.
    כדי להימנע מתוצאות לא רצויות, לטענת הימין וטיקבוקיו---אסור היה להגיב על החטיפה !!
    _________________
    נא רשמו זאת לפניכם !

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    כתומים, נמאסתם!

    יוסי, 09/10/06 08:25

    נשבר כבר מהמילואימניקים הצבועים שמסתירים את העובדה שהם כתומים. מנהיגם, רוני צווינגנבוים, הוא כתום בנשמה וכל מי שמכיר אותו יאשר זאת. זו מחאה פוליטית טהורה, הכל פוליטיקה זולה שמתיימרת להצטייר כמחאה ספונטנית. הכל מאורגן, ומאורגן טוב!

    הגב לתגובה זו

    • מאיפה קיבלת את הנתון הזה?

      מטה המאבק, 09/10/06 10:03

      ..יכול להגיד לך כחבר קרוב ואחד ממובילי המאבק שאתה טועה ובעיקר מטעה.המאבק הזה נקי משיקולים פוליטיים כ''כ קשה להאמין שהמחאה הזו היא אמיתית?עד כדי כך איבדנו את האמון במחאה ציבורית?עד כדי כך נהיינו ציניים?
      אל תאמר דברים שאתה לא יודע.

      הגב לתגובה זו

      • צוינגבויים. הוא כתב לך בעברית. (ל''ת)

        כמה מכם, 09/10/06 10:34

        הגב לתגובה זו

      • תגיד כמה היית פעיל נגד ההתנתקות (ל''ת)

        ואח''כ תדבר, 09/10/06 10:49

        הגב לתגובה זו

  • 62.

    לא ליפול מהכסא--------- יחצנים ודוברים תפקידם/מקצועם ליחצן ולדברר !

    לא משנה את מי, 09/10/06 08:19

    :-)

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    שאלה

    פקק תנועה, 09/10/06 08:17

    יש משהוא כן כשיר במדינה זו?

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    אלה לא מילואימניקים כתומים עם אנטי אולמרט-פרץ-חלוץ בלי קשר למלחמה? (ל''ת)

    ***************, 09/10/06 07:59

    הגב לתגובה זו

    • תתעורר יחצן, זה כל העם (ל''ת)

      כתום לנצח, 09/10/06 08:29

      הגב לתגובה זו

    • זה כן (ל''ת)

      אין קשר למלחמה, 09/10/06 08:50

      הגב לתגובה זו

  • 59.

    ל 29 ....בושה--לא יכול להיות .???

    שרה, 09/10/06 07:54

    מזוז....................................
    חייל של אולמרט ??ומקבל
    תרומות מחבריו של אולמרט ???
    נ. ממליץ שמבקר יחקור חשבונות בנק ?????של מזוז.........דבר כזה
    יכול להיות אמת ?????????????????

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    הועדה חרפה ל-159 הנופלים! תתביישו!!! (ל''ת)

    אייל מילואימניק, 09/10/06 07:50

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    וינוגרד וגביזון אוחזים בקרנות המזבח כמו כל המושתים! (ל''ת)

    יערה, 09/10/06 07:49

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    קבוצת המילואימיניקים הזאת מטעה את הציבור----קבוצה עם אג'נדה

    פוליטית משוחדת, 09/10/06 07:43

    בעברית-כתום

    הגב לתגובה זו

    • כמה משלמים לך ''כתום מתחזה'' אולמרט ואדלר (ל''ת)

      בעברית, 09/10/06 07:54

      הגב לתגובה זו

  • 55.

    זה המקצוע ! ליחצן ''מטעם'' ! זה המקצוע !!

    ''אנשי המילואים'', 09/10/06 07:42

    בדיקה על משוחדות פוליטית ---מראש !
    לא יחצן

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    ''כשבית המשפט העליון שותק - שותף מלא הוא לפשע

    רחל, 09/10/06 07:37

    ''ביודענו שאין מקום בארץ לכאב שלנו ואנו מושבעים להגיד ולדרוש – אמרנו קץ לשתיקה ולוּ במחיר מאבק שיכתוש אותנו, הקורבנות החיים, ואף במחיר קטיעת ההשתייכות לאותה חברה, שקיומה ידרוש שתתלכד נגדנו ותגן על תדמיתה של המדינה. הרי כאן, כמו בשואה, מאחורי כל דלת מאמינים שהמכה תדלג ותנחת על אחרים , ולא פורצים החוּצה לעצור אותה. השואה כתשלובת של ההשתקה וההכחשה שבה אלינו על כל תיסמונותיה''. נעמי אונגר, אמו של ניצן זיכרונו לברכה, אשר נהרג מכדור תועה במהלך תרגיל בצנחנים, בספרה 'לעצור את הכדור', הוצאת 'מערכות'.

    ''מיום מותו אני נוסעת לבדי וזועקת את שמו בקולי קולות. כל כבישי הארץ מהצפון ועד הדרום שמעו כבר את הזעקה של שמו ושום דבר לא קרה. לפי גודל הזעקה כבר צריך היה לקרות משהו... היום בנוסעי, אני מטה אוזן לקולן של המכוניות. נדמה לי שכל מכונית שניה צועקת. יש לי הרגשה שיבוא הרגע והכבישים לא יבלמו יותר את הזעקות ומישהו יצטרך לשמוע. בינתיים אין בכוחי לעשות דבר. את כל המכתבים כתבתי. החוקים הם שקובעים כרגע. צה''ל יכפה עצמו בדרכו ויעמידנו על המוגמר חוץ מאם יקרה נס חנוכה''.
    שולה מלט זיכרונה לברכה, ''אמא של ילד'', אמו של אמיר מלט זיכרונו לברכה אשר נהרג כתוצאה מ''משחקים'' אותם נהגו ''לשחק'' בבסיס חיל האוויר בחצרים.

    כשבית המִשְפָּט העֶלְיוֹן שוֹתֵק –
    שוּתָּף מָלֵא הוּא לפֶשַע.
    אֶת אֵמוּן העַם בכֵּס הַצֶדֶק
    הוּא שוֹחֵק ומוֹחֵק
    - תְּחִי מַמְלֶכֶת הרֶשַע !

    שְתִיקָה אִילֶמֶת,
    אוֹ שְתִיקָה רוֹעֶמֶת,
    מַשְמָעוּת הִיסְטוֹרִית לָהֶן - אַחַת ויְחִידָה :
    נֶחֱרָץ שוּב גּוֹרָל לשֵבֶט אוֹ חֶסֶד
    שֶל אֵם עִבְרִיָה וּתְּמִימָה.

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    כשהכבוד מסנוור את המוסר

    אריה, 09/10/06 07:33

    וועדת וינוגרד - בחטא יסודה והיא אינה מוסרית.
    חבל שחבריה לא מבינים עד כמה הוועדה לא מוסרית ועד כמה הם כלי משחק בידי הפוליטיקאים.
    ההיסטוריה תשפוט את חברי הוועדה לדיראון עולם - הם רודפי כבוד שזקנתם מאוד מביישת אותם.
    חבל.
    הלוואי ותתעשתו ותתפטרו.

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    תגידו יש עוד מישהו שבוחר קדימה?-

    !!, 09/10/06 07:23

    נראה לי כולם עזבו, אפילו אולמרט.

    ביבי לשלטון -
    כי עד עכשיו הכלכלה הולכת אחורה בגלל ה''כלכלנים'' בממשלה .

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    הזניית הזרוע השופטת ע''י וינוגרד וגביזון!!! (ל''ת)

    ארנון, 09/10/06 07:08

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    עַרְמוֹנִים מִן הַאֵש

    ניסים, 09/10/06 07:07

    עַרְמוֹנִים מִן הַאֵש

    ''דברי אביו של החייל ינאי שושן, זכרונו לברכה, נוגעים לליבנו. השתכנענו מטוהר מניעיו , אך אחריותנו כרשוּת שופטת – השומרת על גבולות הסמכות של הרשויות האחרות ואינה מתערבת בהפעלת שיקול הדעת כל עוד הוא סביר – מונעת מאיתנו מלתת סיפוּק לקריאתו הנוגעת ללב...''
    שופטי בית המשפט העליון: הנשיא אהרון ברק והשופטים אליהו מצא ויצחק זמיר.

    בית-מִשְפָּט עֶלְיוֹן אשר מצפה או מבקש
    כי אב שָכּוּל או אֵם שָכּוּלָה יוציאו עבורו את העַרְמוֹנִים מן האֵש...
    הוא בית מִשְפָּח עֶלְיוֹן שאת יִצְרוֹ לא כוֹבֵש
    מוּג לֵב... את שְמוֹ, מַעֲמָדוֹ וכְּבוֹדוֹ מְבַייֵש !

    בית מִשְפָּט עֶלְיוֹן, שמתפקידו מְנסֶה-מִשְתדֵל לְהִתְחַמֵק
    הוא בית מִשְפָּח עֶלְיוֹן שבנושא כלל אינו רוֹצֶה-מעוניין להתעמק
    כמו מָנוֹע שוֹרֵק וחוֹרֵק... מִשְתַּנֵק... סוֹף-סוף מִשְתַּתֵּק.
    את שְאִיפוֹת החוֹפֶש, הדְרוֹר, המוּסָר, האֱמֶת וְהצֶדֶק בְּקֶרֶב הדוֹר,
    שוֹלֵק, מוֹלֵק וחוֹנֵק !

    בית מִשְפָּט עֶלְיוֹן
    שמלכתוב פְּסַק-דִין משתדל להימנע
    הוא בית מִשְפָּח עָגוּם ועָצוּב, עָלוּב וכָּאוּב, מיופייף, מְזוּייף,
    מתנהג כמו בַּת-יַעֲנָה.
    מערכיו מְרוּשָש. מְנוּוָן, מְרוּחָק, מְשוּתָק, מְנוּתָק, מְקוֹמֵם, חֲסַר-תַּקָּנָה.
    בפסיקותיו הֲפַכְפָּך, משנה אוֹפְיוֹ וצבעיו כְּמו זִיקִית...
    כְּמוֹ מֶזֶג אֲווִיר מעוֹנָה לעוֹנָה...
    מְקוֹמוֹ ברפּוּבְּלִיקָה של בָּנָנוֹת...
    לא, חָלִילָה וחָס, במְדִינָה המתיימרת להיות מְדִינָה נְאוֹרָה !

    בית מִשְפָּח עֶלְיוֹן מְיוּסָר, מְלא-מַכְאוֹבוֹת ויְדוּע חוֹלִי
    גוּף חֲדַל-אִישִים, חֲסַר-אוֹנִים, שוּלִי-גְּבוּלִי, המהווה עומס ועוֹל לעמו, לעצמו ואף לי
    שִטְחִי ורָדוּד, אָבוּד, יָרוּד ומָרוּד, מָרוּט ושָדוּד, בינוני-ממוצע...
    האם זה לא ייגמר לעולם... ? ענני-נא... הוֹי אֵלִי !
    קוֹרְבָּן הנכנס לתוכו יכול רַק לזְעוֹק ולִצְעוֹק: ''...אוֹי לִי ! ...אוֹי לִי ! ...אוֹי לִי !''

    בית מִשְפָּח עֶלְיוֹן אשר אינו מוכן להתעמת כלל עם רמטכ''ל
    הוא בית מִשְפָּט עֶלְיוֹן, דַּל, עָנִי ואֶבְיוֹן, לוֹקֶה ונִקְלֶה, נִבְזֶה, מוּכֶּה-גּוֹרָל ואוּמְלָל
    צִידְקָתוֹ, מוּסָרוֹ, יישוּתוֹ – כָּל כּוּלוֹ הִנוֹ מְשוּלָל
    והוא עֶצֶם מעצמותינו... בָּשָר מבשרינו... איך וכיצד כך נהיה מְחוּלָל ? ? ?

    ''מי שרוֹדֵף אַחֲרֵי הכָּבוֹד... הכָּבוֹד בּוֹרֵחַ מִמֶנוּ...'' יאמרו לנו חז''ל
    ואנו נפְטִיר... בבית-המִשְפָּח העֶלְיוֹן...
    לזַלזַל אַחֲרוֹן שצָנַח...
    מָה חֲבָל...
    ז''ל !

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    מרוב הוד כבודו לא רואים כבר יותר את הצדק...

    בנימין, 09/10/06 07:03

    מרוב הוד כבודו לא רואים כבר יותר את הצדק...

    ''ונתת לעבדך לב שֹמע לשפוט את-עמך להבין בין-טוב לרע, כי מי יוכל לשפוט את-עמך הכבד הזה''. מלכים א', ג', ט'. שיר זה מוקדש למרבית שופטי בית-הדין ה''גבוה'' ל''צדק''.

    מרוֹב הוֹד כְּבוֹדוֹ לא רוֹאִים כְּבָר יוֹתֵר את האָרֶץ...
    אִיש מבינינו איננו עוֹמֵד כלל בפֶּרֶץ
    רַק שוֹפְטֵי ''העֶלְיוֹן'' בפסיקותיהם
    מֵיטִיבִים, מַפְלִיאִים, מַדְהִימִים בִּיְכוֹלְתָם את הכּל לתָרֵץ
    איש מביניהם אף אֵיננו טוֹבֵל וביָדוֹ שֶרֶץ .

    מִפְּאַת הוֹד כְּבוֹדוֹ ומַעֲמָדוֹ לא רוֹאִים יוֹתֵר את היַעַר
    לא דוּבִּים, לא זְאֵבִים, לא פִּטְרִיוֹת, אֲפִילוּ לא כִּיפָּה אֲדוּמָה
    לא שִלְגִיָה, לא גַמָּדִים, אַף לא, אוּלַי, סתם דְבוֹרָה, תְּאֵנָה, תוּתִּים או פִּרְחֵי-בָּר
    הם שם, ממעל, באַרְמוֹן השֶנְהָב: סְפוּנִים , נִישָאִים, מְדוּשָנִים, מְחוּסָנִים,
    שוֹתְקִים, מְשוּתָקִים, מְרוּחֲקִים, מְנוּוָנִים, מְנוּתָקִים,
    אך חֲרִיפִים, מְפוּלְפָּלִים וְחַדִים מִתָּמִיד כַּתער !
    אנחנו כָּאן, על פְּנֵי אֲדָמָה (טוֹבָה?) זו מִתַחַת,
    סוֹפְגֵי מוּסָר תּוֹכֵחָה וגַעַר !
    מִי היה מַאֲמִין, כִּי עד כְּדֵי כך, ביניהם לבינינו
    יִיוָוצֵר כָזֶה, כּה רָחָב ועָמוֹק, אוֹתוֹ פַּעַר ? ? ?
    הֵן כְּסִיל לא יבִין זאת, לא אֱווִיל, לא חָכָם,
    וודאי לא שוֹטֶה או איש בַּעַר
    אֱלוֹהִים, שא-נא תְפִילָה, קַבֵּל מְחִילָה,
    פְּתַח לָנוּ בְּעֵת נְעִילָה את השַעַר .

    מֵחֲמַת הוֹד כְּבוֹד מְאוֹדוֹ ומַעֲמָדוֹ,
    רוּחַ כְּבוֹד אַהֲבַת-האָדָם וחֵירוּתוֹ הפוֹעֶמֶת, יוֹקֶדֶת בִּלְבָבוֹ.
    שוֹכֶנֶת, שוֹרָה, לִפְרָקִים חָבוּיָה (אֲבוּדָה...?) מקננת (לבטח...?) בְּקוֹדְקוֹדוֹ
    מַעֲלָתוֹ, כְּבוֹד זוּלָתוֹ, תְּזוּנָתוֹ, מְדוּשָנוּתוֹ, חָזוּתוֹ, חָזוֹנוֹ, מְזוֹנוֹ,
    הֶגְיוֹנוֹ, פִגְיוֹנוֹ, אֲרֶשֶת פָּניו, לְשוֹנוֹ, קִלְשוֹנוֹ,
    סַבְלָנוּתוֹ, סוֹבְלָנוּתוֹ, אִיפּוּקוֹ, שְבִיעוּת-רְצוֹנוֹ-העַצְמִית, קוֹר-רוּחוֹ, קוֹרַת-רוּחוֹ
    שְנִינוּתוֹ, נְחִישוּתוֹ, נִמְרָצוּתוֹ, נֶחֱרָצוּתוֹ, עֶלְיוֹנוּתוֹ, הָגוּתוֹ, דַקּוּתוֹ, יַנְקוּתוֹ,
    מוֹרָשְתוֹ, תוֹרָשְתוֹ, מַחֲרַשְתוֹ, יַבָּשְתוֹ, אִשְתוֹ (?) תִּלְבּוֹשְתוֹ,
    עוֹמֶק אֱנוֹשִיּוּתו, הֵיקֵף תוּשִיָתוֹ,
    מִבְנֶה אִישִיוּתוֹ, עוֹצְמָת יֵישוּתוֹ,
    ...לא רוֹאִים יוֹתֵר את האָרֶץ
    איש מִבֵּינֵינוּ כְּבָר אֵיננוּ עוֹמֵד כְּלָל בפָּרֶץ.

    הגב לתגובה זו

    • תודה לך אחי על יצירת מופת. (ל''ת)

      יגאל כהן, 09/10/06 13:32

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    אדלר לאולמרט ''אין מוצא!!! חייבים להחליף את העם'' (ל''ת)

    אזולאי משה, 09/10/06 07:03

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    ''מִשְפָּט מָרוּחַ !''

    ירון, 09/10/06 07:02

    ''מִשְפָּט מָרוּחַ !''
    דַף שָטוּח
    בֵּן ''מָנוֹחַ''
    הֵיכָן הרוּחַ ? (...כי ברוחם הם ציוו לנו את החיים).

    ''מִשְפָּט מָרוּחַ !''
    אָב שָחוּח
    כְּתוֹבֶת. לוּחַ.
    קֵץ בָּטוּחַ.

    ''מִשְפָּט מָרוּחַ !''
    פצ''ר. טִיוּחַ.
    מצ''ח. דו''ח
    חֵץ שָלוּחַ !

    ''מִשְפָּט מָרוּחַ !''
    דִמְעָה, לִחְלוּחַ
    דָּם, קִילוּחַ
    נְגְדַע אָשוּחַ.

    ''מִשְפָּט מָרוּחַ !''
    פֶּצַע פָּתוּח
    נֹאד נָפוּח
    בְּכִי מָלוּחַ.

    ''מִשְפָּט מָרוּח !''
    קְפִיץ מָתוּחַ
    סוֹף בָּטוּחַ
    לֵב שָכוּחַ.

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    אולמרט ''מה הבעיה? נכניס שוב בדלת האחוית'' (ל''ת)

    וע.פדיחה/חרפה, 09/10/06 07:01

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    למה ועדה צריכה יועץ תקשורתי? (ל''ת)

    יועץ לועדת קשוט, 09/10/06 06:59

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    ''אלה יפוררו את יסודות החברה בישראל וימוטטוה''

    אריה, 09/10/06 06:59

    ''דרושה עזות מצח
    והרבה גבהות לב לבוא ולספר להורים שכולים דברים
    שאינם אמת הרגשה איומה.
    תופעה זו היא אחד הביטויים
    לניוון שהשתלט על חיינו.
    כזב ושקר
    ועשיית עוול במשפט,
    בגוף כה מרכזי בחייה של החברה, כצה''ל - היא כתובת על הקיר המזהירה ומתריעה: אלה יפוררו את יסודות החברה בישראל וימוטטוה''
    אריה אבי חיים בר-נתן, אביו של חיים בר-נתן זיכרונו לברכה.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    ''מָנוֹחַ''

    לאה, 09/10/06 06:58

    מוקדש לשופטי בתי המשפח הצבאיים באשר הם ולשופטי בית הדין ה''גבוֹה'' ל''צֶדֶק'' .

    השבח לאל ! כמה טוב... ! עד כמה זה נוח... !
    שקיים בעברית המונח ''מָנוחַ''
    אפשר ממנו, מתי שרוצים, להתעלם ולברוח...
    לא חייבים לזכור את שמו ?! הן מותר גם לשכוח ? ? ?
    אִם אָב... אִם אָח... אִם אָחות... היוּ לו...
    אִם אֵם היתה לו... למי פִיתְרוֹנִים ? אוּלַי לאוֹחַ ?
    יען כי אצלנו במדינה, בחברה, בתרבות, בצבא, פועל הזיכרון רק,
    על סמך הפקודה: ''עמוד דום !'' ''עמוד נוח !''

    השבח לאל... ! הללויה !
    עד כמה זה טוב... עד כמה זה נוח...
    שקיימת בעברית המלה ''מָנוֹחַ''
    אפשר ממנה, כל אימת שחפצים, הן תמיד גם לברוח ?
    לא מוכרחים לזכור שמות ? נכון ?! הרי אפשר גם לשכוח !
    בלעדיו, הן אפשר מחדש (כמעט) שוב לפרוח...
    מישהו (אולי במרומים?) הרי יואיל אף לסלוח !
    מה עוד שזִכְרוֹ הוא סִיוּט אֲמִיִתי. חֲלוֹם בַלָהות מתמשך.
    שִיגְיָגון מצטבר... אשר מְסַכּן גם את המוֹחַ !
    כל מילה חצובה בסלע ל''ת jay, centre, 19/09/06 05:15
    השבח לאל ! כמה טוב ! עד כמה זה נוח !
    שקיים בעברית המונח ''מָנוחַ''
    כי למען האֱמֶת וְהַשֵם, למן עת מותו,
    הפכו עלינו שמו וזכרו רק לטוֹרַח.
    למי, בעצם, נותר כאן, במדינה זו, עוד קורטוב דַל של כּוֹחַ ?
    די לכּוֹרַח !

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    ממשיכים בחיים משל שום דבר לא ארע....

    אלכס, 09/10/06 06:54

    ממשיכים בחיים משל שום דבר לא ארע....
    כתרנגולות בסופרמרקט, גידלנו עבורכם ילדים, לשם כפרה.
    כפרה על חיינו... עוון כולנו... עוול כלפיהם...
    בפוליטיקה, במדינה, בחברה ובצה''ל
    מעולם לא ייחסו חשיבות מיוחדת למשמעות חייהם !
    ילד ...ועוד ילד ...ועוד ילד ...בזרם מתמיד !
    לנֶצַח... לעד... כך תוּבְטַח בעירת נר התמיד...
    מחורבן צאלים השני כבר כמעט אין שומעים יותר על תאונות
    אין מדווחים... אין כותבים... אין מוסרים יותר על התאבדויות
    זה וודאי, אינו אומר בהכרח, שהן אינן קיימות
    בצה''ל פשוט מִתְמָחִים בהסתרת ובהעלמת ראיות
    ההכחשה, הכזב, הטיוח, השקר, תקפים וחלים על הכל
    ערך חיי האדם היום בצבאנו נמכר בחיסול בזיל הזול !
    את המציאות אפשר תמיד לצבוע וורוד ועובדות ניתן להטות
    ''הדג מן הראש מסריח !'' ...ישיחו ...יאמרו הבריות
    מיטב נוער צעיר ובריא בשיא פריחת עלומיו
    על חטאי ושגיאות מפקדיו ישלם בחייו
    דור שואף דרור... צמא חיים... חופשי... רענן...
    נרמס, נהרס, נדרס ונגרס באמצעות גוף מסואב שאנן
    נופל שדוד ...ללא קרב מניח הנשק ...למולך מוקרב כקורבן !
    אבות אכלו בוסר וחיי בנים יִכְלוּ טרם זמן
    ''כי במותם הם ציוו לנו...'' יחרוק התקליט הישן...
    הולך סובב לו הרוח ועל סביבותיו שב
    קדיש על הבן יאמר כבר לבטח האב
    אין חדש תחת השמש
    מה שהיה הוא מה שיהיה: היום, מחר או אמש.
    השמש זרחה... הקָמָה בשלה... וצה''ל שחט
    מי עוד זוכר שפעם חגגנו יחדיו ט''ו בשבט ?

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    ''מִשְחָק מָכוּר!''

    שמואל, 09/10/06 06:53

    ''מִשְחָק מָכוּר!''

    ''מִשְחָק מָכוּר!''
    הַבֵּן קָבוּר.
    הַלֵב שָבוּר.
    הַכָּל גָמוּר.

    ''מִשְחָק מָכוּר!''
    כָּל-כָּך בָּרוּר.
    חֶשְבּוֹן אָרוּר.
    יָגוֹן אָצוּר.

    ''מִשְחָק מָכוּר!''
    מִשְפָּט עָכוּר.
    הָיָה בָּחוּר...
    מָה שְמוֹ ? זָכוּר ?

    צה''ל הַטוֹבֵל בחֵטְא
    מְכַזֵב בכַחַש לאֱמֶת
    מְבַזֶה זִכְרוֹן הַמֵת
    לא הִשְכִּיל לעֲלוֹת מְכִּתָּה א' לְ ב'.
    אֵין נֶחָמָה !
    אֵין תְחוּשָת נְקָמָה.
    חֶבְרָה אֲטוּמָה
    מִתְפּוֹרֶרֶת... אוּמְלָלָה.

    מִשְחָק. כָּדוּר.
    לִחְיוֹת אָסוּר.
    נֶעֱתָּק דִיבּוּר.
    הַכָּל אָרוּר.

    חֶשְבּוֹן גָמוּר.

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    מינויים לא כשרים בוועדת וינוגרד.

    חנן וייס,סא''ל מ, 09/10/06 06:48

    מינויים לא כשרים בוועדת וינוגרד.


    עומק הבעיה בשיטה, אם המינוי לא כשר סימן שהממנה חטא

    אם הממנה חטא בניסיון למינוי לא ראוי יש להעמידו לדין.

    הרי ח''כ צחי הנגבי עומד לדין בגלל הסיבה הזאת בדיוק.

    ובנוסף, המשפט אומר את דברו רטרואקטיבית, כלומר לגבי דברים שקרו, אם מערכת המשפט נאלצת להתערב בשיקולי הדעת של הממשלה ו/או הכנסת לעתיד לבוא, זהו סימן שמשהו לקוי במעשי המנהיגים.

    מאחר ולא כל המנהיגים נולדו מנהיגים מטבעם, חלקם נעשו מנהיגים בעל כורחם, יצחק שמיר ופרס לדוגמא ועוד, הרי שעל המדינה, בעזרת המוחות שקיימים אצלה, ובתוספת עזרה מבחוץ, סטנלי פישר הנגיד, לדוגמה, צריכה לשפר את מערכת השליטה של השולטים ולאפשר גם למנהיגים בינוניים ומטה, כמו פיקוד עליון צבאי כושל, להניע את המדינה מכוח האינרציה.

    ההתערבות היתירה של מערכת המשפט בחיי היום יום המדיניים, מצביעה על כשל במערכת השלטונית, היות והמערכת השלטונית צריכה ליזום דברים, בראיה לעתיד, חלק מתכונותיו של מנהיג הינה היוזמה, ואילו מערכת המשפט מבקרת את החוקיות והכשרות של היוזמה הזו.



    הגב לתגובה זו

  • 39.

    תפסיקו עם הועדה!!! עוד כמה זמן תיהיה מילחמה וקישלון אחר!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    tupacamaru, 09/10/06 05:53

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    יש לתלות אותו על שסייע לצה''ל כשאתם סייעתם לנסראללה.

    יגאל כהן, 09/10/06 05:12

    זה פושע.
    סייע לצה''ל?
    מה הוא לא שמע את הפתווה של נסראללה?
    מה הוא לא שמע את הפתווה של ביבי?
    מה הוא לא שמע את הכיזבאללה של ביבי שואגים:יש אלוהים,צה''ל הובס ,היידה נסראללה היידה שרה?
    לא שמע?
    זה פושע שמסייע לצה''ל בעת מלחמת קיום.
    יש לתלות אותו בככר העיר.
    בהמות זו מחמאה בשבילכם.
    ולמה נקראתם ביבונים?
    מרוב חוכמתכם?

    הגב לתגובה זו

    • רק ביבי רה''מ על אפך וזעמך הפודל של אולמרט (ל''ת)

      יגעל המגעיל, 09/10/06 07:02

      הגב לתגובה זו

    • אחי, איפה אתה חי ?

      איתן'לה, 09/10/06 07:09

      טיפש שכמותך

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    גביזון הלכה על הכסף והתמורה לליבני.

    מכיר ויודע, 09/10/06 05:00

    גביזון, איבדת את כתר היושר וההגינות. אי אפשר לאכול את העוגה וגם להשאיר אותה שלמה.
    עוד פרה שחוטה.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    מזוז לא א-מ-י-ן . (ל''ת)

    לא חשוב, 09/10/06 04:26

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    ועדת ספינוגרד!! (ל''ת)

    אולמרט תתפטר!, 09/10/06 03:32

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    הביטו היטב בפניו של מוטי שרף,,,לי הוא נראה נוכל,,שלמד מאולמרט ,,, (ל''ת)

    העו''ד של פינוקי, 09/10/06 02:48

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    אולמרט, הפקרת את כולנו כמו את פולארד. לך הביתה! (ל''ת)

    רותי, 09/10/06 02:45

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    מוטי שרף מומחה לשקרי אולמרט ובגביית $$ מאדלר שבא מאולמרט (ל''ת)

    ינקו רומני ישר, 09/10/06 02:43

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    מוטי שרף הוא מלאך השקר של אולמרט עבור הרבה $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ (ל''ת)

    מכיר אותו,,,,,,, 09/10/06 02:40

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    מוטי שרף..?זה זה שהציע לאולמרט להכניס צבא ללבנון ונהרגו 33 חיילים,, (ל''ת)

    מ''מ שהיה שם, 09/10/06 02:38

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    מתי תבינו שמזוז חייל של אולמרט?

    נ, 09/10/06 02:29

    מקבל תרומות מחבריו של אולמרט. להתלונן על הועידה למזוז? מזוז עובד אצל אולמרט... שמבקר המדינה יחקור את חשבונות הבנק של מזוז

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    מר וינוגרד,מה אין לך בושה,,? אתה לא רואה שאולמרט עובד עליך..? (ל''ת)

    ועדה לכיסוי תחת, 09/10/06 02:22

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    מוטי שרף=שתול של אולמרט בוודאות. והוא חייב לעוף .יחי המילואימניקים (ל''ת)

    בצלאל, 09/10/06 02:21

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    מילואימניקים נמאסתם

    יוסי, 09/10/06 01:30

    די
    תנו לוועדה לעבוד בשקט
    אין לכם מונופול על הגינות ויושר
    אתם מחפשים מתחת לאדמה תירוצים ובינתים הכל עסוקים בהתגוננות במקום בהתכננות לבאות.
    הכפשתם כבר מספיק אנשים טובים,כאילו, בשם הדמוקרטיה.
    אינני מכיר אפילו את מי שאתם מבקשים לפסול עכשיו,אבל די.

    הגב לתגובה זו

    • יוסי, שב בלול בשקט ואל תפריע לנו להפיל את הממשלה. (ל''ת)

      מילואימניק, 09/10/06 03:33

      הגב לתגובה זו

    • אנשים טובים? אולמרט? חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה (ל''ת)

      יוס2, 09/10/06 04:00

      הגב לתגובה זו

    • יוסי, אני מבקר את האתר הזה...

      איתן'לה, 09/10/06 07:07

      ...באופן עצמאי ובלתי תלוי (כמו שועדת חקירה ממלכתית צריכה לעשות לראש הממשלה) וכבר מכיר את הטוקבקים שלך.
      תן קצת גיוון - הראה לנו בבקשה על קו מחשבה עצמאי.
      לך לך הביתה יא עובד של קדימה שכמותך.

      הגב לתגובה זו

    • מְדִינָה מִקְרִית

      אלכס, 09/10/06 07:42

      מְדִינָה מִקְרִית


      מְדִינָה מִקְרִית
      שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !
      אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
      מְדִינָה לְמַרְאִית.

      מְדִינָה עִיזִית,
      נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
      אֲחוּזַת תְּזָזִית,
      יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

      עַם מְנוּוָן,
      מעֲרָכָיו מְרוּקָן
      אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
      רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

      חֶבְרָה אֲרוּרָה
      מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
      רָעָה וגְרוּעָה
      עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.

      מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
      עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
      מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח... בְּלִי סוֹלֶת...
      סָפֵק, אִם לִבְסוֹף, תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    בשביל מה צריך בכלל דובר לוועדה ?

    א., 09/10/06 01:01

    זאת השאלה ולא מי ימלא את התפקיד

    הגב לתגובה זו

    • בשביל הספינים (ל''ת)

      יוס2, 09/10/06 04:01

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    לא לוועדת ספינוגרד

    תומר השמאלן, 09/10/06 01:00

    רק וועדת חקירה ממלכתית.
    כמובן שבנוסף 3 הבלוקים צריכים ללכת(אולמרט-חלוץ-פרץ שממשיכים להתנהל כאילו דבר לא קרה מאז ה11 ביולי ודבוקים לכסאות שלהם עם דבר פלסטי), אבל מכיוון שהם לא ירצו וועדת החקירה הממלכתית תדיח אותם.

    כמו כן צריך בחירות חדשות שימחקו לחלוטין את מפלגת הפשע והרשע שנקראת בטעות ''קדימה'', מי ששמאלני שיצביע למפלגות השמאל, מי שימני לימין.
    אבל צריך למחוק את רעיון העוועים הזה שנקרא ''קדימה''.

    הם רוצים לעשות פה דיקטטורה תחת המנהיג הכושל ביותר - טמבלמרט.
    בנוסף הם רוצים למכור את כל המדינה לחבריו של מושחתיזון.

    הלאה קדימה, יחי מדינת ישראל!!

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    המילואימניקים מפוררים את הבדיקה (ל''ת)

    מילואימניק, 09/10/06 00:41

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    מספיק עם ועדת הכיסתוח הזו (ל''ת)

    מילואימניק, 09/10/06 00:37

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    אחר היציאה המופקרת למלחמה ללא הכנה אולמרט מונע הכנות למלחמה הבאה

    אולמרט עוף, 09/10/06 00:13

    תרגילי המריחה של אולמרט שוים בערכם לפינוי גוש קטיף מטעמים אישיים.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    שחיתות קדימה ואולמרט העומד בראשה

    גולי אנילביץ, 09/10/06 00:04

    הוכחה בשקרים שהפיצו אודות פריצות לאתר שלהם.
    שקרנים תתפטרו

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    מר אולמרט. זה לא יעבוד.

    אייל, 09/10/06 00:02

    מלכתחילה , הנסיונות שלך להתחמק מהקמתה של ועדת חקירה ממלכתית היו מיותרים וההתעקשות הזו גורמת לך לנזק תדמיתי כפול :

    א. אתה מצטייר כמי שיודע שעליו תהיה מוטלת האשמה בכשלון המלחמה , ועקב כך , עושה הכל בכדי
    לטרפד את חקר האמת.

    ב. שוב תיחשף במלוא חולשתך כשהלחץ הציבורי יכניע אותך לקבל את הקמתה של הוועדה שבה לא רצית.

    ההתחמקות מהקמת ועדת החקירה היא עוד חוליה בשרשרת הטעויות שאינך מפסיק לבצע מאז שהתמנית לכהן בתור ראש ממשלה.
    והשאלה שמדאיגה אותנו יותר מכל היא :
    מתי השרשרת הזו תסתיים ומה הוא המחיר שנאלץ לשלם עד אז.
    מפחיד לחשוב על כך.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    יאללה אולמרט חביבי עיוני, קח המזוודות והביתה (ל''ת)

    איתן, 08/10/06 23:52

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    לא לועדת ספינוגרד. אולמרט, עזוב אותנו ולך כבר. (ל''ת)

    סטודנט, 08/10/06 23:52

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    איפה המגיב בשכר של קדימה?

    יוס2, 08/10/06 23:47

    לאן נעלם המגיב הקבוע שלהם?
    כן אני מתכוון אליך/אליכם(ייתכן שמדובר בצוות). זה שמגיב ב-NRG לכל ביקורת על קדימה בשורה או שניים (אחת בשדה של השם).
    איפה נעלמת? מתגעגעים להצפות שלך.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    ועדה לא לגיטימית

    אילן, 08/10/06 23:43

    מינוי יועץ תקשורת לא יהפוך את הוועדה ללגיטימית
    ממתי ועדת חקירה זקוקה לדובר-מי משלם לו?
    הוועדה תתפרק לפי הוראת בג''ץ-חבל
    על הזמן והכסף שהם מבזבזים.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    מה אם העובד של התורם עזריאלי (ל''ת)

    הביתה כולם, 08/10/06 23:30

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    ומה עם המינוי של פרופסור גביזון???

    משפטן מהצפון, 08/10/06 23:27

    כולם שכחו מי נלחמו עם נשיא בימ''שהעליון היוצא אהרון ברק על מנת שיסכים לדיל בוועדה למינוי שופטים ובכך למנות את פרופסור רות גביזון לעליון???
    התשובה: מפלגת קדימה בכלל ואולמרט וציפי ליבני בפרט!!!

    הגב לתגובה זו

    • צודק - במינוי גביזון יש ניגוד אינטרסים! (ל''ת)

      יוני, 09/10/06 03:37

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    מישהו מוכן להסביר לי שוב

    שרית, 08/10/06 23:18

    למה וועדת חקירה צריכה יח''צ ?

    למה הפכנו להיות ?

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    ''קואליצית המילואימניקים'' עאלק

    יותם, 08/10/06 23:17

    אולי תפסיקו לתת לגיטימציה תיקשורתית לקומץ פעילים פוליטים אינטרסנטים ומקדמי עצמם או עמותות ''צדק'' שבשליטתם? מה זאת אומרת ''קואליצית המילואימניקים''? מי מינה את אוסף מחרחרי המדון הללו? למה ועדה ציבורית בראשות שופט ואישי ציבור מהמעלה הראשונה לא יכולה לבחון תפקוד של מנגנון פוליטי וצבאי? מי אמר שצריך ועדת חקירה ממלכתית? נעשה כאן פשע? חשד לפשע? נחטפו ילדי תימן? מתעורר חשד ששר הביטחון שיתף פעולה עם נוצרים כדי לרצוח מוסלמים? מחפשים את הרוצח של ארלוזורוב? מה קרה? המלחמה לא היתה צודקת? לא היה צריך לצאת למלחמה הזו? תפסיקו כבר לזבל בשכל נודניקים. היו פאשלות של צבא שנוהל רע בשנים האחרונות. צריך לאתר את הכשלים ולהדיח את הבטלנים זה הכל. ולעניין האיטם הנוכחי. הועדה מעוררת עניין בארץ ובעולם. לצורך זה צריך למנות לה דובר. זה הכל. דובר אנשים. לא מי שמקבל החלטות. לא מי שחוקר. דובר הוא זה שמקבל שאלות מעיתונאים ומקליד הודעות לעיתונות. נשבר כבר מהג'ינג'י הזה צאצאיו דומיו וחקיניו.

    הגב לתגובה זו

    • אתה סתם שמאלן, מה שאתה אומר לא מעניין. צריך ועדה ממלכתית. (ל''ת)

      יוני, 09/10/06 03:36

      הגב לתגובה זו

    • לפי דבריך אני מבין שאתה מאילו...

      איתן'לה, 09/10/06 07:03

      ...שיושבם להם בבית קפה באבן גבירול, ת''א, שותים מקיאטו כפול עם נגיעת שוקולד (פלצן) והוגים במצב משם (מה שהופך אותך לתיאורטיקן ללא קבלות), ובודאי שינך עושה מילואים (אחרת היית חושב לגמרי אחרת).

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    ממתי צה''ל זקוק ליחצ''נים?

    חוות החיות, 08/10/06 22:56

    ולמה? האם כדי לספק מכבסת מילים שתהפוך כל כשלון להצלחה? כל חירחורי מלחמה לאיתותי שלום? כל שחור ללבן?

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    לא ראוי! לא ראוי! לא ראוי! (ל''ת)

    אלרואי, 08/10/06 22:48

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    תשמחו בחג הסוכות ועזבו את הועדה הכושלת הזאת (ל''ת)

    רוני, 08/10/06 22:47

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    כולם קשי עורף ,קצב ,אולמרט ,צחי ,רמון,לבני ,פרס ,פרץ ,הירשזון,וכל

    בר כוכבה, 08/10/06 22:42

    כל חברי הממשלה נושאים באחריות מי יותר ומי פחות כל מי שהיה שם לאורךכל כהונתה ,
    המשבר עם עליית החמס שלא ניצפה ,
    המדניות כלפוי ואי ההחלטה ,
    החטיפה בעזה אי התגובה ןהכשלון
    אי מגון עוטף עזה
    המלחמה בלבנון על כל היבטיה
    הפקרת העורף ,הזקנים הנכים העניים היתומים והאלמנות ,כל החלשים הופקרו
    ועל כל אלו הם לא רק צרכים להכות על חטא ולהתפטר אלה לברוח ולהתחבא
    שקרנים ערמומים ,קשי עורף ,בוגדים זונים נואפים משוחדים ומשחדים גזלנים כל מה שנאמר בתפילת יום כיפור מתאים למי מהם דוגמא
    בוגדים . הם בגדו בדאגה לחלש בזמן מלחמה הפקירו את כל הצפון למוות
    האוכלוסיה החזקה ברחה מי לבתי מלון מי לחו''ל מי לחברים ורק העניים והזקנים נשארו
    ברצוני לברך את העמותות לתת וכל השאר השם יברכםם וישמרכם ,הנכם זכאים לברכה במקום ממשלת ישראל
    לא צריך לברך ממשלה כזו

    הגב לתגובה זו

    • תגובה לבר כוכבה

      איתן'לה, 09/10/06 07:22

      את צודקת ב 100%.
      אבל שכחת למנות גם את ההתנתקות ואת פינוי עמונה, את אי הכרזת מצב מלחמה ע''י משרד האוצר ואני בטוח שעוד הרבה מחדלים כאלו יצוצו כל עוד חסר האחריות הזה, אולמרט, יושב בראש.

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    די לשקרים ולתיחמונים של אולמרט. ועדה ממלכתית עכשיו!!! (ל''ת)

    אודי, 08/10/06 22:39

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    ועדת ספינוגרד (ל''ת)

    איתן'לה, 08/10/06 22:38

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

    שאול, 08/10/06 22:32

    רְאִי, אֲדָמָה

    רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !
    בְּחֵיקֵךְ, מְלוֹן-בְּרָכָה, מְעוֹן סֵתֶר, זֶרַע טָמַנּוּ... לא עוֹד
    פְּנִינֵי זְגוּגִיוֹת שֶל כּוּסֶּמֶת, זֶרַע חִטָּה כְּבֵדָה,
    גַּרְגֵּר שְעוֹרָה, חֲתוּל כֶּתֶם, שִיבּוֹלֶת-שוּעָל חֲרֵדָה.

    רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד :
    פִּרְחֵי פְרָחִים בָּךְ טָמַנּוּ רַעֲנַנִּים וּבְהוֹד,
    אֲשֶר נְשָקָתַם הַשֶּמֶש מִנְּשִיקָתָה רִאשוֹנָה,
    מַצְנִיעַ חֵן עִם יְפֵה קֶלַח, קְטוֹרֶת כּוֹסוֹ נְכוֹנָה.
    וְעַד שֶיָדְעוּ צָהֳרַיִם בְּעֶצֶם הַצַּעַר הַתָּם,
    וּבְטֶרֶם רָווּ טַל שֶל בּוֹקֶר בַּחֲלוֹמוֹת-אוֹר נִבְטָם.

    הֵא לָך הַטּוֹבִים בְּבָנֵינוּ, נוֹעַר טְהוֹר חֲלוֹמוֹת,
    בָּרֵי לֵב, נְקִיֵּי כַפַּיִם, טֶרֶם חֶלְאַת אֲדָמוֹת,
    וְאֶרֶג יוֹמָם עוֹדוֹ שֶתִי, אֶרֶג תִּקְווֹת יוֹם יָבוֹא,
    אֵין לָנוּ טוֹבִים מִכָּל אֵלֶּה. אַתְּ הֲרָאִית ? וְאֵיפה ?

    איך לא תבושי מדינה שאננה לרמוס את ילדיך ל''ת מ/שה, פ''ת, 24/09/06 23:32

    וְאַתְּ תְּכַסִּי עַל כָּל אֵלֶּה. יַעַל הַצֶּמַח בְּעִתוֹ !
    מֵאָה שְעָרִים הוֹד וָכוֹחַ, קוֹדֶש לְעַם מְכוֹרָתוֹ !
    בָּרוּך קָרְבָּנָם בְּסוֹד מָוֶת, כּוֹפֶר חַיֵינוּ בְּהוֹד...
    רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

    שאול טשרניחובסקי

    תל-אביב, 3.9.1938

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''

    בנימין, 08/10/06 22:31

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    ''מטילים עליהם (על המפקדים) אחריות שהם לא מסוגלים לעמוד בה. איש מהם לא נותן את הדין על הדרך שבה מעבירים פקודות הקובעות חיים ומוות. הם יודעים שבהיותם טובים ונחוצים במערכת, לא יצטרכו לתת את הדין על אסונות. וזה מנוון את הבלמים הטבעיים שלהם. הם עדים לבריחה מאחריות מלמעלה, מהקצונה הגבוהה. זה החינוך המשמעותי ביותר שהם מקבלים''. נעמי אונגר, אמא של ניצן אונגר ז''ל אשר נהרג מכדור תועה במהלך תרגיל בצנחנים בספרה ''לעצור את הכדור'', הוצאת מערכות.
    ''אני כואבת את מריחת חקירת האסון הזה כי היא תביא לעוד מקרי מוות מיותרים. באיזשהו מקום האמנתי, שיתייחסו לאסון הזה ברצינות. הזעזוע הרי היה אדיר. חצי ממשלה ישבה פה בבית. בכירים מהצבא. הושמעו התבטאויות חמורות, וחברי כנסת זעקו, שאסוּר שאסון כזה יחזור. היום, לאחר כל אסון נוסף, אני שומעת בדיוק אותן התבטאויות והבטחות. המסקנות החפוזות של הוועדה, ההדחות, עיסקות הטיעון – כל אלה יצרו בציבור את התחוּשה, שאסון צאלים ארע בשל טעות-אנוש, לא מוּצְתָה אחריות, לא הופקו לקחים אמיתיים איך להתמודד עם רשלנות פושעת ועם זילזול בחיי אדם. ''ברור היה לי שהם לא בסדר אבל ברור היה יותר שהאחראים האמיתיים לא יושבים אתם על הספסל. היה ברור שהמערכת מגלגלת את האשמה על אנשים בדרגת סרן, כשהבעיות הן ברמת ניהול של תא''ל. כגודל הכאב היה גודל הכעס. אני חושבת שאת עיקר הכעס צברתי כלפי התובעת. עיסקות-הטיעון הרתיחו אותי. איזה מסר מעבירים על-ידי עיסקות אלה לציבור ולצה''ל...?''. איילה, רעייתו של רס''ר רמי כץ זכרונו לברכה אשר נהרג באסון צאלים הראשון.

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    אך איש אינו לוקח זאת, חלילה, ברצינות יותר מדי חמורה
    באשר להמשך קידומם הצבאי, אין ספק,
    כי לא יחלוף יום והם יקודמו במהרה... ! ! !
    המוות. השכול. היגון. הכעס. הסבל. הכאב. עובדה גמורה. חתומה.
    גדשה הכוס. הגיעו מים עד נפש. פקע כיס המרה.
    כלום ''הם קיבלו מכתבי אזהרה'' מתיימר להיות מס-מתק-שפתיים ? קלישאה ? אמירה ?

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    לא לחינם פרקליטות המדינה (העורב)
    על הפצ''ר (הזרזיר) שפע הלל ושבחים מרעיפה, מעטירה
    צה''ל ניצח ! ניצלה (בנס?) מדינה !
    לשבט או חסד ייחרץ בעתיד גורלה או דינה ?

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    לכל היותר, יגישו שוב כמה הורים שכולים עתירה לבג''ץ, שִגרה של עוד עתירה...
    מנהיגות הצבא עם קציניה לעולם לא מחמירה...
    ערך שמירת החיים צונח. יורד. נופל נפילה חופשית. מדרדר ומוּזל. מתחסל במכירה.
    ''כי במותם הם ציוו לנו את החיים...''. יחרוק תקליט ישן. אך יש צורך להמשיך בשמירה.


    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה'' לאפס שואף היום ערך חיי-האדם בצבא
    באוצר מילות צה''ל לא קיים מונח המגדיר בוודאות מַהוּת אחריות אישית
    אך יש במילון מושג המסביר מהי:
    רשלנות פושעת. נמנעת. מיותרת. נמהרת. ארורה. טיפשית.

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    מבחינת הצבא, עובדה זו, בהחלט מספיק מרתיעה !
    זורים חול לבריות בעיניים. משלמים מס מתק שפתיים.
    דובר צה''ל מודיע: ''התאונה הבאה תתרחש'' בעוד שעה ? שעתיים ? יומיים ? שבוע ? שבועיים ?

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    מאין ולאן הולכת את, משתרכת, בכבדות מתנהלת לך, השיירה... ?
    רשימת חללים מתארכת... מלאכה מפרכת... חזיון שווא ? כלום אמנם, אכן, באמת ''אין ברירה'' ?
    זר פרחים. רגבי עפר. אדמה. את חפירה. רב. פסוקי תהילים. אותיות נשמה. ''קדיש''. ''אל מלא רחמים''.
    אב ואם. אח ואחות. מגש כסף. נער. נערה.
    יש שקיבלו מכתבי אזהרה...
    ...יש שעבורם אין כבר דרך חזרה.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    כאלה באב התשס''ו ימותו

    רחל, 08/10/06 22:29

    כאלה בקיץ ימותו,
    אני יודעת זאת,
    חיים יגאו, חיים ירונו
    בריבואות קולות:
    כל הדברים יהיו לפתע
    גלויים למרחוק
    והאדם יבטח באושר
    בהיר נפש כתינוק:
    חידת חיים תהיה מובנת,
    צוקת חיים - קלה.

    כאלה בקיץ ימותו -
    ברכה היא או קללה ?

    רחל
    תל-אביב, תרפ''ו

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    הם לא ידעו כי דמם אינו נחשב בדמים....

    נתן, 08/10/06 22:28

    אילו משוררנו, נתן אלתרמן, היה חי היום, לא מן הנמנע שהיה צריך לכתוב כך את שירו ''מכל העמים''. השיר מוקדש לשַרְשֶרֶת אֲרוּכָּה-אֲרוּכָּה שֶל קוֹרְבְּנוֹת-שָוְוא וְחִינָם. בָּנִים אֲשֶר חֵרְפוּ נַפְשָם, הִקְרִיבוּ עַצְמָם וְנָפְלוּ בְּמִלְחֶמֶה-הַרְפָּתְקָנִית-אוּמְלָלָה-נִמְהָרָה-אֲרוּרָה-רַשְלָנִית-מְטוּפֶּשֶת-פוֹשַעַת-כּוֹשֶלֶת-מרוּשֶלֶת-נִכְשֶלֶת-מְיוּתֶּרֶת-נִמְנַעַת. מִלְחֶמֶת הַרְפָּתְקָה פְּרִי רַשְלָנוּת מְדִינִית-פּוֹלִיטִית-צְבָאִית, הַפְקָרָת חָזִית ועוֹרֶף (איך... איך... איך... וכיצד יוצאים כך למלחמה ? כל-כך בלתי מוכנים ? כל-כך בלתי-ערוכים ?), הֶפְקֵרוּת אֲרוּרָה, נוֹרָאָה ופּוֹשַעַת שֶל ''הַנְהָגָה'' רַאַוְותָנִית-יְהִירָה-יוֹמְרָנִית-מְזַלְזֶלֶת, חַסְרַת-טִיפַּת תְבוּנָה, נֶעֱדֶרֶת נִיסְיוֹן, בּוּרָה בהֲבַנָת מַשְמָעוּתָם העָמוּקָה שֶל עֶרֶך חַיֵי-אָדָם. ''הַנְהָגָה'' שֶל מֶמְשָלָה עָלוּבָה-שַחְצָנִית-רַשְלָנִית-חוֹבְבָנִית-רַאֲוְותָנִית-זַלְזְלָנִית-מִתְהַלֶלֶת-מִתְהַדֶרֶת-מְבוּלְבֶּלֶת-מִתְפָּאֶרֶת-קִצְרַת-רוֹאִי-שְבֵעַת-רָצוֹן-מְעַצְמָה וּמִמַחדָלֶיהָ. מֶמְשָלָה אֲשֶר אוּגְדוֹתֶיהָ מְאַגֶדֶת-אוֹגֶדֶת, בְּנַדְנֵדֶה מִתְנַדְנֶדֶת, במְלָאכְתָה-מְשִימָתָה-מִלְחַמְתָּה השְלוּמִיאֵלִית מעוֹלָם לא הַיתָה מְרוּכֶּזֶת-מְמוּקֶדֶת. בהֵיעדֵר תכְנִית-מאוּרְגֶנֶת-מְסוּדֶרֶת-מְתוּכְנֶנֶת ללא מַטָּרוֹת, בְּעַצְמָה-בְּעַמָה בּוגֶדֶת. בְּמֵי-מַדְמֵנָת-מֶחְדָּלֶיהֶ מִתְמוֹגֶגֶת-חוֹגֶגֶת. עֲבוֹדָתָה מְטַרְפֶדֶת. בָּנֶיהָ עוֹקָדֶת. עַל דָּמָם (בִּשְבִיעוּת רְצוֹנָה העַצְמִית) מְרַקֶדֶת-רוֹקֶדֶת.

    בִּצְעוֹד נערינו אֱלי מִבְצָעִים
    את חמת ישראל לא שמענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורצית בנו.

    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    מסינים, מהודים, מדנים
    אך בצעוד בנינו אל תוך בְּסִיסִים –
    נערים ישראליים, בחוּרִים נְבוֹנִים,
    הֵם לא ידעו כי דָּמָם אֵינוֹ נחשב בדמים...
    הֵם לא אמרו למשפחתם: אַל תַבִּיטוּ !

    ורבה דאגה לדרגות ומדים
    וקריירות קצינים פן יוּפסָקוּ
    אך המשך חייהם של קורבנות חפים
    על אַסְפַלְט, טְרָשִים וסְלָעִים יְקוּפְּדוּ !

    עיניהם מדברות: אל תַבִּיטוּ, הַאֵם, הַבֵּן, האָב וְהַבַּת,
    אֵיך שוּרוֹת אֲרוּכוֹת הוּנַחְנוּ...
    תְמִימִים וצְנוּעִים וידוּעִים לשֵם,
    רַק לא טוֹב לחיים הוּכָנוּ...

    עיניהם מדברות עוד דברים אחדים:
    אֱלוֹהֵי האָבוֹת ידענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורָצִיתָ בנו !

    כי אתה בחרתנו מכל העַמִים
    לְהָרֵג מוּל כִּסֵא כְּבוֹדך,
    ואתה את דָמֵינוּ אוֹסֶף בכַּדִים
    כִּי אֵין לוֹ אוֹסֶף אַחֵר זוּלָתֶך.

    ואתה מְרִיחוֹ כְּמו רֵיחַ פְּרָחִים
    ואתה מְלַטְפוֹ במִטְפַּחַת,
    ואתה תתבענו מִיְדֵי הרמטכ''ל דָן חָלוּץ ומִיְדֵי אוֹלְמַרְט-פֶּרֶץ-פֶּרֶס והַפּוֹלִיטִיקָאִים
    ומִיְדֵי הַשוֹתְקִים גַם יַחַד !

    הגב לתגובה זו