• 48.

    בחירות איזוריות

    ירובעל, 04/10/06 16:37

    למרות שבדרך כלל אני מאד ביקורתי כלפי האג'נדה של אורי אבנרי, הפעם, אני מסכים עמו כמעט לחלוטין. אכן משהו רקוב בממלכה אם עולים לשילטון, באופן כמעט מקרי, ונדבקים אליו דמויות שאיש איננו מעוניין בהם, כמו ראש הממשלה ומישנהו, שר הבטחון, שרת החוץ ויושבת ראש הכנסת. אף אחד לא הייה קונה מכונית משומשת מפיגורות אלו. מצב בלתי נסבל הוא, שדווקא שלומיאלים-שלימזלים אלו, מחזיקים בידיהם את המשרות האחראיות והכוחניות ביותר במדינה. למרות שכיזבו והכזיבו, יהיה כמעט בלתי אפשרי להתפטר מהם, למשך 4 השנים הקרובות. וכעת העלוקה דורשת הב הב, משטר נשיאותי הם רוצים, ברוב חוצפתם... תהיה זו שגיאה גדולה להגדיל את סמכויותיהם של אלו שנבחרו כמעט בטעות. להפך! יש להשתדל לקצץ בסמכויותה של ממשלת עוועים זו.


    בבחירות איזוריות. אפשר יהיה לפחות למנוע כניסת אפאראטצ'יקים, בלתי-רצויים, כדאיניקים ואנשים עם קופות של שרצים. מי שהבוחר איננו מעוניין בו, ישאר בחוץ. גם אלה שיבחרו יצטרכו להוכיח את עצמם אחרת יזרקו החוצה. גם ראש הממשלה עומד למבחן הבוחרים באיזור שלו ואם יכזיב, יצטרך, למרבית צערו, להפרד מכסאו. נכון שבחירות איזוריות לא תפתורנה את כל הבעיות ויתכן שתווצרנה בעיות אחרות. אך בשעה זו, זה הדבר שנכון לעשותו.

    הגב לתגובה זו

    • השתגעת? בחירות אזוריות? אתה רוצה להפיל את קודש הקודשים (מר''ץ)? (ל''ת)

      אורי אבנרי, 04/10/06 17:48

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    אני חושב שנתתם לו מספיק לקשקש, אולי תפסיקו (ל''ת)

    amir, 03/10/06 19:27

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    לא לא לא לא השיטה אשמה האנשים אשמים..

    ישי, 03/10/06 15:28

    ובראשם אנשים חסרי עמוד שידרה לאומי ומוסרי.
    אנשים שאיבדו את האינסטינק הטבעי לחיים. לעצמם למשפחתם לעמם.
    אתה ושכמותך הם הצרה האמיתית שלנו.
    כלך לך אל מקומך ואל תטרידנו בזוטות.
    שנה טובה לך בבריאות הגוף והנפש תנוחם.

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    אל דאגה, ממילא התשקורת ממנה את ההנהגה (ל''ת)

    יאיר ל, 03/10/06 14:35

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    תסתכלו על התמונה..אבנרי נראה כמו הקפטן מטיטאניק... (ל''ת)

    יהודי מארץישראל, 03/10/06 08:13

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    אין כאן שום שיטה , והברדק ששורר

    ק.סטנדפאסט., 03/10/06 03:50

    כבר עשרות שנים לא יוכל להתחסל על ידי קביעת שיטה מתאימה כי לעולם לא ניתן יהיה להגיע להסכמה באשר להתאמתה. טעות קשה היא לקבוע שמתקיימת כאן דמוקרטיה, וטעות חמורה שבעתיים היא להתגאות בה ולהללה. אין כאן דמוקרטיה. העם איבד כל קשר עם הכנסת, הכנסת איבדה כל קשר עם הממשלה, והממשלה איבדה קשר עם כולם. כשאדם לא מוצא כל טעם לפנות לבתי המשפט ולא רק בגלל שהוא יודע שתהיה מצידם התייחסות עניינית לבעייתו רק שהוא ישחק דומינו בבית גיל הזהב, אלא בעקר בשל כך שלכל דעה רצויה ישנן אסמכתאות מחייבות -לפניך מצב שבו שלשת הרשויות נקלעו לסטגנציה שאין ממנה מוצא. בחירה ביודעין בדיקטטור לא תהיה בגלל איזהשהו פיתוי דמגוגי בדבר משטר נשיאותי וכיוצא בזה. אנשים לא כל כך מטומטמים כאן. כך יקרה משום שהם מיואשים, פגועים, חסרי תקווה, מרומים, עייפים, סחוטים ונעשקים ע''י מימסד מיפלצתי, ובעיקר העיקרים אדישים. אדישים לקור. אדישים לחום, אדישים לטילים,למיסים, לגניבות,לוועדות,לועידות,לחיזבאללה, לחאמאס, לאל-קעידה, לאחמדיניגאד, לתאונות, לפיגועים, לקצב,אולמרט,רמון, ולכל המוטרדות והמוטרדים למיניהם. הנרקוטיזציה של החברה בישראל - שהתחילה דווקא טוב - היא שתגרום לדיקטטורה שתסתום סופית את הגולל על הפאטה-מורגאנה שחזו כמה תמהונים בדמיונם הנאיבי, וחסר האחריות.

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    פעם יחידה שאני מסכים לאזהרה של אבנרי (ל''ת)

    יחזקאל מר''ג, 03/10/06 01:31

    הגב לתגובה זו

    • למה אתה מסכים אורי אוהב אנרכיה וטרור

      אוהד, 03/10/06 02:12

      חוסר אירגון ובילבול.

      הגב לתגובה זו

    • ותגלה שאתה פעם יחידה טועה (ל''ת)

      אורי, 03/10/06 02:30

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    Kabbalah and Nazism

    Shinui-Party, 03/10/06 00:43

    HOLOCAUST DID OCCUR,BUT WHO DID IT? JEWISH,as hard as this is to accept or fathom!!!,NAZI propagandist JOSEPH GOEBLLS was JEWISH,as was ADOLF EICHMANN,as was HITLER(Frankenberger Scicklegruber) in part,as was HITLER's personal physician Morell,as was the rest named below of Jewish descent,or being related to Jewish familes were:his representatives the Reichsminister Rudolf Hess,the Reichsmarshall Hermann Goreing,the Reichsleader of the NSDAP Gregor Strasser,Dr.Josef Goebbels,ALFRED ROSENBERG,Hans FrankHeinrich Himmler,the Reichsminister von Ribbentrop(who pledged close freindship with famous Zionist Chaim Weizmann,the first head of the stae of Israel who died in 1952);von Keudell field commanders Globocnik(the Jewish Destructur);Jordan and Wilhelm Hube,the great SS-Leaders Reinhard Heydrich,Eric von dem Bach-Zelewski and von Keudell 2,who also were active in the destruction of Jews.Next came Hitler's bankers and before 1933 supporters:Ritter von Strauss(Vice presidant of the NS-Parliment);von Stein,the General Field Marshall and Secretary of Stae Milch,the Under -Secretary of state Gauss,the physicist and old Party members Phillip von Lenhard and Abraham Esau,the very old party-member Hanffstangel,NSDAP's newspaper FDR as well as professor Haushofer.(Inset all of them members of the secret Thule Order'Society-see George Bush-.More than 1200 of Hitler's soldiers,including two field
    .
    Satmar Hasid
    Hatima Tova

    Heil Hitler- .

    הגב לתגובה זו

    • money money money

      Rab Cain Azazel, 03/10/06 02:55

      Werner Goldberg
      who was blond and blue eyed was used by a Nazi propaganda newspaper for its title page.Its caption ''The Ideal Aryan Soldier

      Paul Ascher

      Admiral Lutjensis first officer on the buttleship Bismarck.Ascher recived Hitler's Deutcschbutigkeitserklaurg.
      Military award EKI EKII and war servuce cross Second Class

      הגב לתגובה זו

  • 40.

    עוד תגובה ישראלית טיפוסית: לשחוט את אורי אבנרי ועכשיו! (ל''ת)

    דוד, 03/10/06 00:12

    הגב לתגובה זו

    • אולי נשחט אותך קודם על מנת לצבור ניסיון?

      שוחט ללא ניסיון, 03/10/06 10:50

      אנא תן לנו את כתובתך ומספר הטלפון שלך וניצור איתך קשר בהקדם למטרת שחיטה מסודרת וידידותית לסביבה.

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    הבט על מערכת החינוך כמשל

    סתם בן אדם, 02/10/06 23:12

    קל מאוד להתרשם מהעניין הפוליטי הגדול, אחרי מלחמה או אחרי מהלכים מדיניים גדולים כביכול, אך הדמוקרטיה נפגעת כל יום מחדש מהעניינים שאינם בראש מהדורות החדשות. חינוך כמשל.
    התוצאות ידועות בהחלט.מערכת קורסת שנמצאת בירידה תלולה בעיקר בחינוך הטכנולוגי. מדוע?
    כי בשיטת הממשל הנוכחית בכל תשעה חודשים מתחלף שר/ה אם אג'נדה מוכנה שפוסלת את זו הקודמת. מערכת לא מסוגלת להתנהל כך.
    לו מפעל היה משנה בכל תשעה חודשים את המנכ'' והסמנכ''לים היה זה פושט רגל לאחר שנתיים.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    חייבים לשנות

    יוסף המעופף, 02/10/06 22:37

    השלטון הוא מהות הכל בכל מדינה ובוודאי בכזו השואפת לדמוקרטיה. המצב הקיים היום בישראל רחוק מלהיות משביע רצון וראוי לשנותו.
    נשיאי ארה''ב אמנם חזקים ביותר אבל גם אותם ניתן להדיח בהליך מסויים - ניקסון עמד בפני הדחה עקב פרשת ווטרגייט.
    המודל האמריקני אולי אינו מושלם וכנרא לא ממש מתאים למנטליות הישראלית המזרח תיכונית אך זה לא אומר שאין לבצע שינויים. נהפוך הוא, יש לבצע שינוי בלי להעתיק באופן עיוור מאחרים.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    נשיא ארצות הברית

    יעקב, 02/10/06 19:56

    הנה דוגמא לעיוות המציאות:

    ''למה גרמה שיטה זו שם? לנשיא מובטחות אמנם ארבע שנים לפחות, אבל רבים יוסיפו את המילה ''וחבל''. כאשר מתברר שנבחר אידיוט גמור, המסבך את ארצו בהרפתקאות הרות אסון, אי אפשר להדיח אותו. ''

    לידיעתך: ג'ורג' בוש מכהן קדנציה שניה. כלומר, העם האמריקאי החליט ברוב גדול לבחור בו שנית, אחרי שכבר סיבך את עירק.

    בכל שיטת משטר יכול להבחר מישהו שאינך מסכים עם דעותיו ודרכו. השאלה היא מי בוחר בו - העם או הפוליטיקאים.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    אז מה אתה מציע?

    שמאלן פרגמטי, 02/10/06 14:58

    ניסית לשלול את הצעת השיטה הנשיאותית שבאה לפתור את הבעיות שציינת, בעיקר ע''י לומר כמה פאשיסטים אלו שמציעים אותה (ואני באמת לא סובל את ליברמן, אבל גם עמי איילון וברוורמן בעד ההצעה).
    רק שכחת לומר משהו שולי:
    איך אתה חושב שצריך לפתור את הבעיה הקיימת עם השיטה הנוכחית?
    אצלי בעבודה אתה לא יכול לשלול פתרון מוצע אם אין לך טוב יותר במקומו.
    אולי תנסה את זה - זה גם טוב נגד פלוצים.

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    אורי אבנרי אחד הידענים והדעתנים הגדולים בארץ

    בני, 02/10/06 12:55

    לדברי אחד המגיבים אורי פתאם התחיל לקלוע למה שכולנו (רובנו) חושבים.
    אז לזכותן (של אבנרי) הוא אומר את הדברים כבר מ-1967 (בנוסף לעוד כמה צדיקים כמו אשכול וספיר שהיו היחידים בממשלה בן גוריון שכבר לא היה בממשלה כמה אנשי אקדמיה כגון פרופ' ליבובייץ שאמרו כבר אז שהכיבוש וההתנחלות יהרסו את מדינת ישראל)
    אז הבעיה שלנו לקח כמעט 40 שנה להבין מה שהם הבינו מיד.
    ומה שחלק גדול מהציבור לא יודע זה שכל אותם ''עוכרי ישראל'' לכאורה מחוברים לשורשיה של הציונות יותר מרובינו.
    מי בימינו קורא את ''מדינת היהודים'' מי קרא את כתבי מרטין בובר,ברל כצנלסון וכו..

    הגב לתגובה זו

    • עד היום אתה ואורי לא מבינים

      דן, 03/10/06 02:29

      ציבור המתנחלים בעד שלום אמת היה מפנה את ההתנחלויות,ואפילו בלי שלום פינה את עזה וצפון השומרון.הפלסתנאים רואים בזה רק שלב נוסף בדרך להשמדת ישראל,אורי מחובר לטרור יותר מהציונות הוא התחבר לערפאת בתקופה שהטרוריסט מימן רצח של ילדים ואזרחים יהודים בפיגועי התאבדות.לא רק שאורי לא מביא שלום הוא עוזר לאסון הבא למזלינו בקטן כי כבר מכירים את המוסריות הפגומה שלו

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    אורי אבנרי אחד הידענים והדעתנים הגדולים בארץ

    בני, 02/10/06 12:54

    לדברי אחד המגיבים אורי פתאם התחיל לקלוע למה שכולנו (רובנו) חושבים.
    אז לזכותן (של אבנרי) הוא אומר את הדברים כבר מ-1967 (בנוסף לעוד כמה צדיקים כמו אשכול וספיר שהיו היחידים בממשלה בן גוריון שכבר לא היה בממשלה כמה אנשי אקדמיה כגון פרופ' ליבובייץ שאמרו כבר אז שהכיבוש וההתנחלות יהרסו את מדינת ישראל)
    אז הבעיה שלנו לקח כמעט 40 שנה להבין מה שהם הבינו מיד.
    ומה שחלק גדול מהציבור לא יודע זה שכל אותם ''עוכרי ישראל'' לכאורה מחוברים לשורשיה של הציונות יותר מרובינו.
    מי בימינו קורא את ''מדינת היהודים'' מי קרא את כתבי מרטין בובר,ברל כצנלסון וכו..

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    נגד אנרכיה

    נדיב, 02/10/06 11:22

    לא פלא שאבנרי לא מסכים לשנות את השיטה כי האנרכיה שקיימת פועלת לטובתו והוא יכול לעשות כרצונו בשם חופש הדיבור. אבל כולנו יודעים שהחופש מוגזם ומאפשר הסתה וליבוי יצרים הפוגעים בביטחון ובחוסנה הלאומי של המדינה (ראה התנהגות תעיוש, התנועה האיסלמית, אזרחים נגד הגדר ועוד). נראה לי שאין אזרח שלא מייחל לשינוי שיגביל את אלה שכל רצונם זה להחליש את המדינה ולפגוע בבסיס היהודי שלה.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    דוכיפת בחורף

    יוסי פרלשטיין, 02/10/06 10:57

    ראיתי פעם אחת כזאת. מחזה משמים אפרורי עגמומי שבו היא נחבטה תשושה ומבולבלת בגשם. המסיבות הנוצצות משנות השישים פסו, אותן יפהפיות הזדקנו. צרור המור התאדה. זאת לא שיטה ולא השוואה וגם לי בבית שני מטר רץ ספרי מדע המדינה שנותרו כספינות במצולות ספרייתי מבלי לעורר עוד רושם. כל מהות אנושית אפשר לשפץ כאשר הציבור אקטיבי וחדור תחושת ריבונות. ביוון הקלאסית המטאבולה בכלל עשתה חוקן לעצם הרציונל של ייצוב מערכת אבל פה הדמוקרטיה המפאיניקית ותהפוכות שידודי הכוחות החברתיים- עדתיים-צבאיים הקימו סוג של אחווה חמוצה מבית היוצר של האוונטה, החארטה והמאנייק למינהו. הדוכיפת זקוקה לאביב. אביב הוא תקווה ואיזו שמחה חדשה. כאן ניכור בין שדרות חברתיות, הפקרת חסרי האונים, תחושת משחק מכור, מצב פוליטי וצבאי שמחצין את העזובה ועייפות גדולה של ציבור שנדחק למלחמת קיום זעירה בשולי מה שמותיר לו ההון הגדול, חסר סבלנות, שאפילו אבד את ההתלהטות הפטריוטית או המפלגתית מלפני 20שנה כל אלה סחטו את מח העצמות ואת זרימת הדם לרקמות.אולי מישהו ימצא מקום נעים, מאוורר ומחומם לשארית נחמתה של הדוכיפת.

    הגב לתגובה זו

    • oganda???? (ל''ת)

      ilan, 02/10/06 21:53

      הגב לתגובה זו

      • ארץ יהודה!!!

        עידן, 03/10/06 05:15

        מדינה יהודית בארץ ישראל. בלי בושה. בלי גמגומים. בלי מורא.
        הדוכיפת זקוקה לאביב כמו צרפת לצרפתים, ירדן לירדנים, סוריה לסורים, גרמניה לגרמנים, אוסטרליה לאוסטרלים, שוודיה לשוודים, דנמרק לדנים וכו...וכו...

        ויהודה ליהודים.

        בשם הצדק שהוכח לעיל.

        הגב לתגובה זו

  • 31.

    SYSTEM

    AVI, 02/10/06 05:45

    NOT THAT I AM AGAINST THE STATE OF ISRAEL BUT SOMTHING IS RIGHT WITH THE U.S.A. SYSTEM,THEY ARE THE BIGEST,STRONGEST AND RICHEST NATION IN THE WORLD. AMAZING, AH???

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    כבוד הנשיא

    א.ד.מ., 02/10/06 00:46

    נעמה צודקת, אכן האיש (אורי אבנרי), ראוי לנשיאות.
    אבל בדרך עלינו לעצור אותו- ולתת לו
    את פ ר ס ישראל.
    שנה טובה למר אבנרי,
    ולכל עם ישראל - שהתברך באנשים כאלו.

    הגב לתגובה זו

    • כדאי להגן ולשמור גם על חיות קטנות אחרות בסכנת עיוורון.. (ל''ת)

      מומחה לפוחלצים, 02/10/06 07:57

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    הכל טוב, רק אם בוש כזה אידיוט וכולם אומרים ''חבל'', איך זה שהוא נבחר

    פעם שניה?!, 01/10/06 23:21

    אני לא יודע מה מנת המשכל של בוש אבל ברור לי שהוא המנהיג היחיד שמסיבות אלו ואחרות החליט שהוא נאבק חזיתית באיסלאם הקיצוני ובטרור העולמי שהוא מנהיג. זאת בעוד מרבית המנהיגים מנסים לדחות את הקץ ולעצום עיניים.
    אז מי אידיוט??...

    הגב לתגובה זו

    • ללא מילים

      בוש אידיוט, 02/10/06 02:30

      http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.gwjokes.com/pictures/binoculars.jpg&imgrefurl=http://www.gwjokes.com/pictures/binoculars.php&h=335&w=461&sz=46&hl=en&sig2=EoTxgpYCN5mMbuupZ4NdDg&start=13&tbnid=F4dqJ4dlil9zmM:&tbnh=93&tbnw=128&ei=V10gRc2mEZjEaKT13c0J&prev=/images%3Fq%3Dbush%2Bbinocular%26svnum%3D10%26hl%3Den%26lr%3D%26safe%3Doff%26sa%3DN

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    25 את מתכוונת שיוכל להיבחר לנשיאות הרייכסטג ? שם יש לו אוהדים רבים (ל''ת)

    PEACE LUMP, 01/10/06 22:36

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    אורי אבנרי, תסביר לציבור מדוע התחזית ללוחם אצ''ל? תתבייש! (ל''ת)

    יעקובי, 01/10/06 21:29

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    רוב המשטרים הנשיאותיים אינם דמוקרטיות

    נשיא, 01/10/06 20:24

    צודק אורי אבנרי
    ארה''ב אינה דוגמה, רוב המשטרים הנשיאותים בעולם אינם דמוקרטיים בלשון המעטה.
    הדרישה למשטר נשיאותי בישראל מעיד על משבר שלטוני. במקום להתמודד עם הבעייה מחפשים אשמים ''שיטת הממשל''
    שום שיטת ממשל לא תשנה את המצב בישראל כל עוד לא תתפתח תרבות דמוקרטית שצריכה להתחיל מהבית, גן הילדים, ביה''ס, ובכל תחומי החיים.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    ואני בוחרת באורי אבנרי לתפקיד הנשיא. (ל''ת)

    נעמה, 01/10/06 20:08

    הגב לתגובה זו

    • gam ani,he is the wisest man in israel (ל''ת)

      tal, 01/10/06 21:13

      הגב לתגובה זו

    • נעליו של אנסי כמה מספרים גדולות עליו, לא ?..... (ל''ת)

      ועד הסיעודיים, 02/10/06 07:53

      הגב לתגובה זו

    • דווקא נשיא פלסתין הרבה יותר הולם (ל''ת)

      בני לגונה, 02/10/06 18:34

      הגב לתגובה זו

    • נעליו של קצב גדולות על אורי לאמוסרי (ל''ת)

      אוהד, 03/10/06 02:14

      הגב לתגובה זו

    • to 25

      Aboutboul, 03/10/06 04:15

      Tfanou jahrak

      הגב לתגובה זו

    • אורי אבנרי מתאים מאוד להיות שר החינוך. בכול הרצינות. (ל''ת)

      בנצי א, 03/10/06 18:25

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    מילים כדורבנות

    נמרוד, 01/10/06 18:25

    הדרישה ל''מנהיג חזק'' ש''יראה לערבים מה זה'' ו''יעשה סדר'' מזכירה יותר מכל את אימרתו של מוסליני: ''שהרכבות יצאו בזמן''.

    מה גם שלחלק גדול מהציבור הישראלי אין מסורת דמוקרטית, כך שמעבר לשיטה נשיאותית יכול להגדיל את הסכנה לפאשיזציה של החברה הישראלית.

    הגב לתגובה זו

    • ani maskima im kol mila (ל''ת)

      tal, 01/10/06 21:14

      הגב לתגובה זו

    • מה שאתה אומר שהציבור טיפש ורק אתה

      אורי, 03/10/06 02:17

      ואבנירי יודעים מה טוב לציבור,אותו אורי שיצק מים על ידיו של עראפת הרוצח,מטיף עכשיו המטורף שב בשקט אורי

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    מנתח שכשל בניתוחיו רשיונו נשלל, ומה אתך , ישישי ההזוי? (ל''ת)

    מנתח כושל, 01/10/06 18:08

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    כל שנה שנתיים להחליף ממשלה זה בעיה חמורה מאוד

    ג, 01/10/06 18:03

    במצב כזה, אין יכולת לתכנן תוכניות ארוכות טווח, אין אויר לנשימה להעביר רפורמות חשובות, התקשורת מכה ללא הרף והמנהיגים כל הזמן תחת מתקפה.

    כשכל שנתיים בחירות, זה לא רק עולה הון עתק לקופה הציבורית, זה פוגע בכולנו.
    4 שנים זה לא אסון גדול אם תהיה קצת יציבות במדינה הזאת, גם אם הממשלה שתבחר לא תייצג את העמדות הקיצוניות שלך. צריך להתסכל על טובת הכלל ולהפסיק לזעזע את המערכת.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    שינוי שיטת הממשל-הרע במיעוטו

    דן, 01/10/06 16:18

    מדינה,שבה כל שני וחמישי רוצים ללכת לבחירות,זו מדינה בפשיטת רגל.אף שר לא רוצה לעשות יותר מידי,שמא ההישג שלו ייזקף לבא אחריו.חייבים לתת לממשלה נבחרת למשול את כל הקדנציה שלה כדי שתוכל לבצע את המדיניות שלה.ראש ממשלה, ש80% מזמנו עסוק בהשרדות,הוא ההוכחה שהשיטה הנוכחית היא בלתי נסבלת.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    כל חייך סגדת למנהיג כל יכול , החל בעריצים סטאלין , מאו ,

    יואב, 01/10/06 15:32

    וכיום פידל קסטרו והרודנים הארצות ערב , ומה קרא עכשיו ? אתה פוחד ממעט סדר ?

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    אבנרי עושה עצמו טמבל?! אבל הוא לא!שיטת הממשל היא הגורם העיקרי לברדק (ל''ת)

    הישראלי=אסון, 01/10/06 15:10

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    כדי שמר''ץ לא תתחסל - אורי אבנרי והשמאל מוכנים להנציח את השחיתות

    אפרים, 01/10/06 14:21

    בשיטה הנוכחית - רצית אולמרט, קיבלת גם צחי הנגבי; רצית עמיר פרץ, קיבלת גם יצחק הרצוג; רצית נתניהו, אתה מסתכן בקבלתה של נעמי בלומנטל.
    אורי אבנרי משבח את השיטה הבריטית המאפשרת פיטורי ראש ממשלה אך שוכח משום מה להזכיר שבניגוד לישראל - כל חבר פרלמנט נבחר באופן אישי בבחירות אזוריות.
    האמירה של אבנרי ''שיטה פוליטית צריכה לצמוח מתוך הציבור'' - היא דמגוגיה. בישראל, מי שיכול לשנות את שיטת הבחירות זאת אך ורק הכנסת, והכנסת לא תשנה את השיטה באופן שתגרום לרוב חבריה שלא להיבחר מחדש (ולכן אנחנו במילכוד). מבחינה זאת, ''השיטה הפוליטית תצמח מתוך הציבור'' בדיוק כמו שהיא צומחת מתוך הציבור במצרים, ירדן וסוריה.

    הגב לתגובה זו

    • אפרים-יפה שחזרת בתשובה ואתה מקבל את הצעת דירוג הרשימה ב17-אך למה...

      Ehad Haam-Zioni, 01/10/06 14:58

      .....אתה רוצה בחירה אזורית(שהבריטים עצמם חושבים שהיא מעוותת-והרסנית גם למפלגה שמקבלת 25% מהקולות)-למה אתה רוצה מחוז בתלאביב שבו הבחירה היא רק בין נעמי בלומנטל, צחי הנגבי ואפרטציק ממפלגת העבודה???

      אם כבר, אז חזור נא בתשובה מלאה כיאות ליום החשוב.....

      הגב לתגובה זו

    • אתה צודק, אבל כל המפלגות הקטנות מתנגדות לבחירות אזוריות (ל''ת)

      חיים (לא) יבין, 01/10/06 15:39

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    אבנרי צודק בפחד מ''דיקטטור דמוקרטי'' כמו בדרום אמריקה-אך טועה בארהב..

    Ehad Haam-Zioni, 01/10/06 14:17

    הנשיא האמריקאי אמנם נבחר לארבע שנים, דבר המאפשר ממשל יציב-אך בעצב מבנה הרפובליקה האמריקאית הפדרטיבית, יש בידי הנשיא מעט כוח:

    -יש חוקה בארהב, ויש בתי משפט פדרלים-עד בית משפט עליון, שבידם סמכות רחבה לפרש את החוקה ולפסול כל מעשה הנוגד את רוחה

    -ישנן 50 מדינות בארהב עם סמכויות נרחבות מאד בשטחן-כולל חוקה של כל מדינה ובתי משפט מדינתיים

    ישנו בית נבחרים שבידו סמכויות נרחבות מאד: החל מאישור כל השרים ואלפי בעלי תפקידים פדרליים בכירים-וזאת אחרי חקירה פומבית שיכולה להמשך שבועות-וכלה בסמכות הבלעדית לאישור התקציב או לשינוי כל סעיף שבו. כמובן כל חוק חייב להיות באישור הקונגרס, ובוש עשה שמיניות באויר ונכשל בתיקון יחסית קטן לביטוח הלאומי(שבארהב הוא בעצם הפנסיה)-בשעה שבישראל העביר נתניהו שינויים דורסניים בקלות-ועל גב המבוגרים דווקא

    לבית הנבחרים גם סמכות להכריז על מלחמה או על סיומה-אם מחר תתקבל החלטה על נסיגה מעירק, חייב הנשיא לבצע זאת.

    את ההחלטה על מלחמה בעירק העביר בוש במניפולציות פוליטיות קלסיות של העם, כך שרוב חברי הקונגרס והסנאט שהתנגדו פחדו לעשות זאת פן יחשבו ל''אויב העם''

    לגבי ישראל:
    -חייבים לשמור על השיטה היחסית, כי רק בדרך זאת יכולים כוחות חדשים לעלות בתוך המשטר הפרלמנטרי ולא מחוצה לו.
    -חייבים להקטין את השחיתות של ''יד רוחצת יד'' בבחירת המועמדים לכנסת-ולכן צריך לאפשר לבוחר עצמו את היכולת לדרג את הרשימה בה בחר(בתא הקלפי עצמו). מי שירצה את עמי איילון או ברוורמן כמנהיגים ישים אותם במקום ראשון ואת פרץ בעשירי-ומי שירצה לקדם את (היש שם מישהו טוב??) על חשבון מופז הפשלונר בעבר או אולמרט הפשלונר בהווה-יכול לעשות זאת.

    הגב לתגובה זו

    • למה ארה''ב לא עוברת לבחירות אזוריות (לאפשר ל''כוחות חדשים לעלות'')? (ל''ת)

      חיים (לא) יבין, 01/10/06 15:34

      הגב לתגובה זו

      • א) צריך לשנות חוקה ולא רוצים-ב)ארצות הברית היא יבשת ממש-לא ארץ קטנה

        Ehad Haam-Zioni, 01/10/06 19:38

        בחירות כלל ארציות לנשיאות נערכים בעצם במשך שנתים-וגם אז המאבק הוא על 15-20 מדינות ועולה מיליארד דולר לכל מפלגה-וזה רק אדם אחד!!!

        בישראל כולם מכירים את כולם(מטפורית)-ואין צורך שאיזשהו בוס מקומי(בדרך כלל מושחת) יתמרן את המצביעים המקומיים בקריית תיזי ובנותיה להצביע עבורו.....

        הגב לתגובה זו

  • 16.

    מזל טוב,עוכר ישראל,הנה עוכרי ישראל,הימין האדום הכיזבאללי,מריע לך.

    יגאל כהן, 01/10/06 14:04

    הם סומכים עלייך שאולי אתה תארגן להם את הפולסא דנורא שלהם.
    אתה סנילי.

    הגב לתגובה זו

    • BUDDY, ARE YOU SUFFERING FROM DIMENTIA? OR SCUTZO? (ל''ת)

      SHRINK?, 01/10/06 15:29

      הגב לתגובה זו

      • אני סובל מהטרדות של תומכי ביבי ביש''ע ברוקלין. (ל''ת)

        יגאל כהן, 01/10/06 20:00

        הגב לתגובה זו

    • to 16

      Noa, 03/10/06 04:12

      a franke pareh

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    אם לא היית פוץ,היית יודע שהעברית הייתה חיה תמיד בפינו בני תימן.

    יגאל כהן, 01/10/06 14:03

    העברית נרדמה רק אצלכם.
    אצלנו היא הייתה חיה ובועטת לאורך כל ההיסטוריה.
    ולמדנו אותה בדבקות שאתה לא תבין לעולם.
    שהרי.
    מה זה בעינייך ההבדל בין ''מצרים'' בפתח תחת הרייש ובין ''מצרים'' בקמץ מתחת לרייש?
    ידעת שעל טעות כזו היו מפדחים אותך,בבית הכנסת התימני?
    והתורה מלאה משניהם,גם בפתח וגם בקמץ.
    רק כדי שתבין כמה הייתה העברית חיה.
    ואתה חברת לימין הכהנונאצי להכות בממשלה בעת מלחמת קיום.
    וכמו השמאל שחבר לחומייני במהפכה נגד השאה ראזה פהלאווי,כך אתה חברת להכיזבאללה של ביבי להכות בממשלה.
    כמעט שהבאת עלינו את החומיניזם מבית.
    אתה סנילי.
    תפרוש בשיא והפסיק לבלבל את המוח לדור הצעיר.
    ההשתלחות שלך בממשלה הכפילה את כוחם של הביבירמנים.
    טמבל.

    הגב לתגובה זו

    • יגאל, אולי לא ידעת

      מהספסל הצדדי, 01/10/06 18:53

      אבל אבנרי לא מחשיב בכלל את יהדות המזרח ותימן, מבחינתו הם מטרד מיותר. באשר לתימנים - הוא היה הרקאשון (בעתונו העולם הזה) שחשף את פרשת חטיפת ילדי התימנים והראשון שכתב בגלוי על קפוח המזרחים כשיטה מפאיניקית, אלא שהוא גם הצדיק את התופעות האלה.

      הגב לתגובה זו

    • כולם רוצים להיות כמוני ?

      יחזקאל בן בוזי, 04/10/06 17:07

      האשכנזים והחסידים דווקא מבדילים בין פתח לקמץ ובין קמץ לחולם,
      בין בכפ''ת רפוי לדגוש, (אבל הם, אם תשגה, לא יזרקו אותך מבית הכנסת, כי ימינם פשוטה לקבל שבים)
      ואם כל גאוותך היא על הד''ג,
      הרי לא תנצל בזכותם מדין גיהינום, שהרי נתפסת על שינאת חינם,
      שהיא הגורם למשך הגלות,
      וכדאי שלא תתגאה לשווא,
      שמא יוכיחו לך כמה נרדמתם בתימן. הרי חוץ מכמה גאונים שילד יספרם, באצבעו, לא מצינו חכמה בדרום.
      אלא מצפון נפתחו מעיינות החכמה, וספרי ראשונים ואחרונים, בלה''ק.
      ועתה, ידידי, קבל עליך אהבת חינם,
      כלך לך אל בית המדרש, הישן והנושן,
      הזכר בגירסא דינקותא,
      והבא מרגוע לנפשך המתענה,
      וימחול לך.

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    יש משהו, אבל...

    הגאון מוורשה, 01/10/06 13:20

    יש משהו בדבריו של אבנרי, אבל לא ברור לי (עד היום), מניין השנאה (העיוורת?) הזו שאוצר אבנרי בתוכו כלפי מדינת ישראל , שגורמת לכל דבר טוב, כשהוא יוצא מפיו (נכון יותר - מקולמוסו) להשמע רע.
    כפי שזכור לי, לחברי, לעם ישראל ואפילו, שומו שמים, לסורים ולמצרים, במלחמת יום הכיפורים צה''ל לא נוצח. נהפוך הוא. למרות כל ההתנהלות הבעייתית והשחצנית, ולמרות המכות הכואבות שספגנו עם פרוץ המלחמה, הרי אין מחלוקת שבסיומה ישב צה''ל עמוק בסוריה גופה ובמצריים, כך, שמיתוס, אם היה כזה, לא נשבר אז (בדיוק כפי שלא נשבר היום, מר אבנרי). מה שכן קרה - וזה הרי עניין לפסיכולוגים וסוציוליוגים - נמצא איזה שהוא כבוד אבוד, שהוביל לשלום עם מצריים.
    ועוד נקודה קטנה. ממש כמו אחיו התאום והסתום גדעון לוי מ''הארץ'' (שמספר לנו היום על ידו המושטת לשלום אלינו של אסד, בניגוד לכל האינפורמציות הידועות), מספר לנו אבנרי אגדת עם שאין לה תימוכין, על שלום כלשהו שדחינו לפני יום הכיפורים ההוא, תמורת ככה וככה.
    אז שוב. זה שהיינו שחצנים וגבורים זה ידוע, אך לפי מיטב הספרות הרבה שקראתי אני, איש לא טען שמישהו מהמחותנים של אז הושיט לנו יד לשלום בתקופה ההיא.

    הגב לתגובה זו

    • הגאון מוורשה אתה לא הבנתה למה התכוון אבנרי!!

      סמבוסק, 01/10/06 14:36

      א.לגבי מלחמת יום הכיפורים, מלחמה כזאת שבאה כ-6 שנים אחרי מלחמת ששת הימים מנפצת את המיטוס הזה של החייה הזאת שנקראת ''הרתעה''.
      ב. הכוונה של אבנרי התיחסה גם לעובדות היסטוריות, מלחמת יום הכיפורים באה אחרי שסאדאת שלח כמה מסרים של שלום תמורת סינאי, אבל בישראל מבינים את זה רק אחרי 2700 הרוגים!!
      ובטח שהדבר הזה נתמך בעובדות היסטוריות, חבל שאני לא זוכר את שמו של ראש אמ''ן אז שאמר את זה בגלוי! אבל מבטיח למצוא לך אותו, סאדאת הציע שלום ועוד איך לפני שפתח במלחמת יום הכיפורים, אבל באותה תקופה מי בכלל יכל לראות אותו ממטר? האמריקאיים צחקו עליו, וגולדה חשבה שזה הטור של לאור שליין בעיתון!!!

      הגב לתגובה זו

      • סילחו לי, מחלו לי, אני לא הבנתי....

        הגאון מוורשה, 02/10/06 10:03

        סליחה, מחילה וכפרה. אני לא הבנתי, אני לא יודע.....
        אורי תמיד יודע יותר טוב. הספרים והמידע שהוא נסמך עליו הם תמיד הנכונים, וכל אמ''ניסט שנכשל ו/או אילן פפה מנוול - ממרחק של 30-40-50 שנה - ממציא מחדש את ההיסטוריה ולפעמים את הגלגל (גם בעניין ה''עובדות'' לגבי הארועים של טרום יום הכיפורים).
        גמר חתימה טובה לכולם

        הגב לתגובה זו

    • היה גם היה

      אילן חטאב, 01/10/06 14:59

      אתה יכול לומר על אבנרי ארבה דברים-למעט האמירה שאינו בקי בעובדות
      לא תמיד אני מסכים עם דיעותיו אבל תמיד אני מתפעל מהידע העובדתי וההסטורי שמשמש לו כרקע להבעת דיעותיו-וזאת בניגוד למירב העיתונאים שאינם בקיאים בעובדות

      לעצם העניין:היתה בפירוש הצעה לשלום תמורת סיני שגולדה מאיר (שאגב היתה קיצונית ימנית מכל אלו שהיו לפניה ושבאו אחריה) דחתה על הסף אינני בטוח אם ההצעה הגיעה מנאצר או מסאדת
      גמר חתימה טובה

      הגב לתגובה זו

    • רוצה לדעת מאין השנאה

      ע ב, 03/10/06 14:36

      קרא בעיון את מה שקרה לו במלחמת העצמאות ותבין

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    תפרוש כחבריך

    אבי, 01/10/06 13:15

    אורי היקר,אני מעריך אותך מאד.
    בזכותך למדתי להכיר את הגוף הנשי והעולם הזה שימש אותנו כחומר לאוננות.
    מאז נטשת את הנושאים שבהם הצטיינת,אולי הגיל עשה את שלו,ועברת לשרת את בני דודינו המדוכאים,שהפכו לשהידים ולקחו עמם ילדים נשים וטף,שכל חטאם היה שיצאו לבלות בקניון או ליסוע באוטובוס,איך לומר בעדינות:איני אוהב אותך ולמעשה מצטרף לרוב היהודי שמתקשה להבין איך כל גדולי האומה שהיו צעירים ממך בגיל,הלכו לעולמם ואתה מסקב להצטרף.
    מאחל לך חיים ארוכים ,עד 120,במוסד גריאטרי משובח,ובטוח שרבים יהיו מוכנים לתמוך באחזקך.
    חתימה טובה אורי,ואנה עשה טובה,עבור כבר לצד השני,תבחר בעזה או בגדה,רק לא עם האוייב הציוני האימפריאליסטי,הכובש

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    שינוי השיטה

    יצחק, 01/10/06 13:10

    אורי אבנרי צודק, אבל: המערכת הפוליטית שלנו נכשלה. ''מבחן התוצאה'' מוחיכ את זה בכל פעם מחדש. נכון שבייאושו העם מחפש ''מנהיג חזק'', וזה יכול להיות מתכון לדיקטטורה. אבל, המחשבה שאם נעתיק את שיטת הממשל האמריקאית הכל יבוא על מקומו בשלום היא שטות גמורה: בארה''ב הגדולה יש, למעשה, רק שתי מפלגות. לכן, או שהנשיא (ובדרך כלל גם הממשל) הוא דמוקרט או רפובליקני. אצלנו אין שתי מפלגות שמתחלפות ביניהן, ולכן תמיד הממשלה היא קואליציה (או גועליציה, תלוי במתבונן) והשיא בקריירה של הפוליטיקאי הממוצע הוא להיות שר בממשלה, ואם אפשר - ''שר בכיר''. ובנוסף לכך אין אצלנו הפרדת רשויות אמיתית, כי השרים (בדרך כלל) הם גם חברי כנסת, ונשארים כאלה גם כשהם שרים וסגני-שרים בממשלה. כדי לתקן את המצב ולהגיע לממשלה מתפקדת וטובה, למרות הקואליציות, צריך, לדעתי לבדוק שיטות דמוקרטיות במדינות שדומות לנו יותר מארה''ב - למשל, הולנד. גם שם תמיד קמה אחרי בחירות ממשלת קואליציה. כל מפלגה שחברה בקואליציה מקבלת מספר תיקים בהתאם לגודלה, אבל: השרים אינם חברי פרלמנט, אלא מומחים בשטחם, שהם או חברי או אוהדי המפלגה ששולחת אותם לתפקיד שר. ואם הם במקרה חברי פרלמנט, הם חייבים להתפטר מהפרלמנט! אחר כך, במקרה שהממשלה לא מצליחה לסיים את הקדנציה - הם בחוץ! התוצאה: ממשלות יציבות ויעילות, וחבר פוליטיקאי רואה בתפקיד של חבר פרלמנט שליחות נכבדה מספיק, ואיננו צריך לשאוף ''לטפס'' הלאה לממשלה, אלא להיות מחוקק וכלב שמירה של הדמוקרטיה. גם בנורבגיה המצב דומה (''החוק הנורבגי''). שינוי כזה צריך להנהיג גם בארץ. מובן שזה לא יבטיח שהכל יהיה בסדר, אבל מותר לצפות לשינוי לטובה.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    עד מתי

    איש, 01/10/06 13:09

    עד מתי תעצום עיניים מלראות ששכנייך הערבים עסקו ועסוקים גם היום במחשבה איך להשמיד אותנו וגם אותך. אתה תמיד כמו נביא זעם שיודע מה רע. מה טוב לנו? זו בעיה שאחרים יפתרו.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    לא קראתי אבל מה שאורי עושה מוסרי לעשות ההפך (ל''ת)

    אודי, 01/10/06 13:08

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    נשיא מודח

    דורון רשף, 01/10/06 12:57

    שכחתה שניקסון הודח?

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    די עם ההיסטריה (ל''ת)

    pini, 01/10/06 12:37

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    האשמה היא לא בשיטה אלא במושחתים

    חי, 01/10/06 12:13

    בכל שיטה יהיו מושחתים וצריך אותם למגר ולא השיטות
    זה כמו המעמדות מעמד אחד מחליף המעמד האחר
    לכשימדרו את המושחתים העבריינים הגנבים מקבלי השוחד והשלמונים בכל צורה שהיא למין המשנה לראשות הממשלה ועד אחרון הפקידים אזיי המושחתים יעלמו
    ולא הם יחזירו בכל ורציה

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    נראה לי חזר בתשובה

    שי, 01/10/06 11:37

    קראתם את המאמר של אורי רבנרי על הרצל והציונות.
    זה נכתב פה במעריב והוא מדבר נגד הרצל בדיוק כמו הרב אמנון יצחק.
    האמת: שניהם צודקים.
    ישר כוחך אורי,וגמר חתימה טובה.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    אבנרי בשיאו

    ציקו, 01/10/06 10:58

    משהו טוב קרה בזמן האחרון לשמאלן הנירגן הזה. הוא פשוט התחיל לכתוב לעניין ולקלוע לדעת רבים. וכל השאר הבל הבלים.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    אבנרי, כשאתה דואג, אני רגוע

    ציוני, 01/10/06 10:45

    כי כשאתה מודאג ממהלך כזה או אחר, זה כבר אומר שיש במהלך הזה משהו טוב למדינת ישראל. אתה אחלה אינדיקטור. תודה.
    אה וכן, אני סולח לך על כל השנאה שלך כלפי העם היהודי.
    גמר חתימה טובה.

    הגב לתגובה זו

    • יופי של תגובה. גנבת לי את המילים מהפה.

      מילואימניק, 01/10/06 17:06

      ממש בימים הראשונים של המלחמה, כשאנחנו עשינו כמיטב יכולתנו להגן על גבול הצפון, ולהחזיר את החטופים, יצא אבנרי עם עוד 5000 שונאי ישראל להפגין.
      ככה זה במלחמות, כל אחד עושה את מה שהוא יודע: יש כאלה שמתייצבים מיד כדי להשתתף בפרוייקט הציוני, ויש כאלה שמיד מרימים את השלטים ומתחילים לכרסם מבפנים. בלי הבדל חזית, נסיבות, סוג לחימה, הם יוצאים להקים קול צעקה פחדני ומצטדק בלב תל אביב, בזמן שהצפון והדרום מסתתרים במקלטים.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    תודה לאבנרי על המאמר החשוב! (ל''ת)

    אורן, 01/10/06 10:22

    הגב לתגובה זו

    • avneri is the best analist (ל''ת)

      tal, 01/10/06 21:16

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    הפעם אני מסכים עם אורי אבנרי

    כתום, 01/10/06 10:02

    יש סכנה קשה של דיקטטורה. אם בסוג המשטר הקיים הגענו לדיקטטורה נוראית בכך ששרון התעלם לגמרי מכל הבטחותיו לבוחר ואחר כך גם מההבטחות למתפקדי הליכוד, כולל הדורסנות כלפי כל מי שהתנגד לו ואחר כך ביצוע פשע הגירוש - בודאי שהדבר עלול לקרות אם יבחר אדם המשוחרר מכבלי הפיקוח הפרלמנטרי. יש לעבור לשיטה איזורית - וכך יתמעטו המפלגות, הייצוג יהיה אמיתי והמשטר יתייצב.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    איני אוהב את אבנרי, אבל יכול להיות שהוא צודק במקרה הזה... (ל''ת)

    מפוכח, 01/10/06 08:04

    הגב לתגובה זו

    • כמו תמיד תראו שההפך מאבינרי זה הנכון (ל''ת)

      אילי, 03/10/06 02:19

      הגב לתגובה זו