• 30.

    התעלמות מהמציאות

    אביעד הירושלמי, 28/09/06 09:11

    לא צריך להיות קאנט כדי לדעת שהעולם הוא מה שאנו חווים אותו בשונה, אך בהתאם לכלי השכל והרגש שיש לכל אחד מאיתנו.
    את יכולה עד ביאת גואל צדק למרוד בתוויות, אבל מה לעשות שרוב העולם לא מורד בהם!!
    ברגע שמרדת - הוכנסת לתוית - תוית המורדת. ולצערי הרב, זו תוית האומרת רווקות מאוחרת...
    שנה טובה וגמר חתימה טובה, בתפלה שעוד השנה תהיי מתחת לחופה...

    הגב לתגובה זו

    • תביא אות??

      יעל האפרתית, 28/09/06 14:06

      אביעד היקר
      מתגובתך אני מבינה כי התחתנת בגיל צעיר אז ראשית כל ברכות שנה טובה לך, לאשתך ולילדים.
      שנית: תווית ''המורדת'' ניתנת רק כשיש במה למרוד. תפקח עינים ותראה שזה מזמן לא כזה מרד. אם ללכת לפי האתר הזה אז זה יותר נחשב מרד להתפלל במניין עם הרב וייס.
      תוויות הן כלי חיוני לחיים אבל אצל כולנו, גם השמרנים שבשמרנים, הן משתנות ומתעדכנות עם החיים.
      אז בתקווה לשנה של הרחבת תוויות ובעיקר תווית ה-''אדם הדתי''.
      אני.

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    לירושלמי - אירוע מעניין הערב - כנסו!

    ירושלמי, 27/09/06 18:01

    הערב ב20:00. - ערב על שירה דתית -''מדברים אחרת עם אל-הים - מה יש לשירה לומר בימים הנוראים?'' בהשתתפות המשוררים אליעז כהן ומנחם לורברבוים ובהנחיית עינת ברזילי בבית הכנסת ''ידידיה'' בבקעה

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    יש חתיכה אחת

    מאוהב בך.., 27/09/06 17:56

    שתמיד תמיד הולכת עם מכנסיים או עם חצאית מעל מכנסיים. והיא דוסית לכל דבר. אז מה- זה שהולכים ככה אומר דבר מה? שטויות. יאללה מספיק להיכנס לארון הבגדים. היא לובשת מה שבא לה.. נראית מדהים, וזה כל העניין..וזה מה שחשוב, ושנה טובה לכם.

    הגב לתגובה זו

    • יש אפשרות שגמני חושב אותו הדבר? (ל''ת)

      גמני, 28/09/06 09:35

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    כל הכבוד יפיפיה מבפנים ומבחוץ!

    בושה להסדרניקים, 27/09/06 17:21

    אני חושבת שהפירוש של כל כבודה בת מלך פנימה זה להסתכל על הפנימיות ולא על החיצוניות-דבר שבני ישיבה ממש לא יודעים לעשות- מבקשים תמונות של בחורות לפני שהם נפגשים איתן זה מה שהכי חשוב להם! כאלה תכתיבים מפגרים יש לחברה הדתית- החברה הכי שיפוטית וצבועה !בתור מי שהאזינה ל''תלמידי חכמים'' לא פעם ולא פעמיים אגב נסיעות ברכבת ואוטובוס אני יודעת שכל הבנים הדוסים מחפשים בחורות שנראות טוב בתור כלל ראשון (כמובן שמצוידות גם בשרוולים וחצאית באורך המתאים) וזה פשוט מאוד בגלל שהם לא מדברים עם בחורות ובכלל לא יכולים להכיר בחורה חוץ מהמראה החיצוני- איך משהו יכול למצוא חן בעינייך בבליינד דייט אם הוא לא נראה מספיק טוב ועל סמך עובדות יבשות שקיבלת מהשדכנית- אהבת אמת קוראת כשמכירים באמת בנאדם ולא שפוגשים אותו בבלינד דייט ומתעמקים בלבוש ובחיצוניות שלו כמו שכל הדוסים עושים- תתחילו להתערות בחברה וככה תוכלו להראות באמת כמה אתם צדיקים ולא לפי הרשימות מכולת העלובות שאתם דורשים מהשדכנית שלכם!

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    מתגברים וממשיכים - קישור לשיעור של הרב שלמה אבינר

    סברי מרנן, 27/09/06 16:05

    שיעור המתמודד במציאות האקטואלית.
    כולל מלחמת לבנון בקיץ תשס''ו.
    *

    http://www.machonmeir.org.il:8000/Heb_Archive/Aviner/450/Idx 45040.asf

    *

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    אחים!!!!!! שריפה!!!!!!

    סורה' בייל'ה, 27/09/06 15:29

    עיירתנו כמרקחה!
    במקומנו נפתחה מאפיה המוכרת מיני תופינים ומגדנות ומדי יום שישי מציעה היא למכירה חלות לשבת-
    מהן מתוקות, מהן המכילות צימוקים - וכולן משוחות בביצה כדת וכדין.

    והנה, יש מבנות ישראל, בתולות צנועות וחסודות, שמכריזות ברבים שבערב שבת אין הן מתכוונות להכין חלות בעצמן אלא לפנות למאפייה זו, שמדיחה את הרבים ופורצת פרץ וצווחה.

    וכנגדן, קמו הבחורים והמה מכריזין כי ינשאו רק לבת ישראל כשרה המפרישה חלה במו ידיה ואינה נוהה אחרי מנהגי הגויים שבידוע הוא כי נשות הנכרי פונות למגדניות ואינן אופות בתנוריהן.

    וכך נמצאנו נבוכים - האמהות פורכות ידיהן בדאגה, האבות מורטים זקניהם ביאוש והצעירות? הן מתמידות בסרובן ועוד מחציפות פנים - ''מודרניות אנו'', ''אין בידינו פנאי לביטוי אישי'' ועוד דברים בטלים.

    ואני, סור'ה בייל'ה שכמותי, אומרת כי קודם ינשאו, אחר כך יקומו בלילה ובבוקר, כשהם טרוטי עיניים, בזמן החלפת החיתול, או אז שיבלבלו זה את מוחו של זה בשאלות אלו, שעליהן העולם עומד:

    מה עדיף לפזר על החלה-
    שומשומין או פרג?

    הגב לתגובה זו

    • גדול

      נווה, 27/09/06 18:14

      סחתיין על האותנטיות...

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    שכל אחד יסתכל על עצמו...

    נעה, 27/09/06 15:19

    אני אישית לובשת חצאיות מכנסיים כאשר הם מחוברות ואני חושבת שזה מאד יפה, והרבנים התירו זאת ככה שאין בכלל בעיה. ברוך ה' נבראנו שונים ולכל אחד טעם משלו אז אין סיבה לכל הרעש הזה. לדעתי יש סגנונות לבוש זוועתיות אבל אני לא רואה שום סיבה לפתוח על זה דיון.. על טעם ועל ריח אין מה להתווכח

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    חצאית מעל מכנסיים

    צריך להלביש, 27/09/06 15:09

    צריך להלביש המילים כוונה כמו חצאית מעל מכנסיים
    שיהיו המילים מכנסיים ותהא כוונתו חצאית
    וכשמלבישן כוונה נָעַשָׂה חצאית מעל מכנסיים
    היינו אור הָמָקִיף היינו צניעות
    ובת מלך וְהָסְתֶּר דָּבַר כְּמוֹ
    וָתִלְבַּשׁ אֵסְתֵר מלְכוּת
    שְׁאֵינָה נוֹגעת
    בְּחַבֵרְתָּה
    *

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    מה לעשות,

    ג', 27/09/06 13:23

    שיותר קל למדוד אורך שרוול,
    מאשר כמה מרכלים...
    וכך יוצא,שיישנם אנשים שלפי כל הקריטריונים ה 'מדידים' הם צדיקים גדולים.אבל בדברים שאי אפשר למנות ולספור:
    כמו חיוך בשעת צדקה,מילה טובה,או המנעות מאבק לשון הרע-הם לא מי יודע מה...
    ותמנה ותספור...רק ה' יידע 'לספור' עד כמה בשברים האבסטרקטיים,שאיןם להם סרגלים אנושיים,האדם מצטיין...
    בברכת חתימה טובה לכולם.
    הרבה סובלנות איש לריעהו.
    ואגב-אצלי במשפחה יש גם מאלה שמקפידים מאוד מאוד על ההכלות החיצוניות האלה ה'מדידות' אבל הם מקפידים גם על הפנימיות...
    ויש לנו גם חבר'ה שלא מוגדרים חרדים..אבל גם הם עלא כיפאק.אני בעד כולם...העיקר תהיו אנושיים סבלניים ונעימים לעצמכם ואחד לשני.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    ירחם האל על נשמותיכם.

    החייזר שלא מבין, 27/09/06 11:54

    דומני שכמה שלא אתבונן ואעמיק חקור- לא אבין מה ליהודים בעיסקיהם של אחרים. או: מה לעזאזל אכפת למישהו איך הבחורה בחרה להתלבש.
    צאו מהוורידים וקחו עימכם את המחטים והאינפוזיות, ותחזרו לעצמכם.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    איזו כתיבה יפה !!! כל הכבוד !!! (ל''ת)

    דן, 27/09/06 11:23

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    מי זאת היפהפיה? זה ממש חשוב לי

    דוסדוס, 27/09/06 10:11

    כל השאר כן חצאית לא חצאית עם מכנסיים מעל מכנסיים... את מי זה מעניין? אבל היפהפיה - זה כבר סיפור מובחר.

    הגב לתגובה זו

    • עיין כאן

      קצת, 27/09/06 11:32

      https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/12/ART/855/975.html

      הגב לתגובה זו

    • סיוון מלר

      מוישה, 27/09/06 11:40

      מלהקת טרי פויזן, אחת הבחורות היפות בארץ

      הגב לתגובה זו

    • .

      אנונימית, 27/09/06 15:56

      יא' אהבל.,! זה מה שמענין אותך? היא נשואה!

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    מה הויכוח? זה פשוט מכוער!!! תקלטו!!! (ל''ת)

    אני, 27/09/06 09:51

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    לא ענית לגופו של ענין אל בדמגוגיה חסרת רסן

    מאמין ולא מבין, 27/09/06 05:44

    אז נכון שגם יש בעיות של שנאת חינם - אז זה אומר שבשביל להשתלב בחברה ולהסיר מחיצות צריכים גם להסיר את מחיצת הצניעות??????

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    אני - יש לי שאלות

    סתם אחת, 27/09/06 02:13

    למה קיבלתי את הרושם שאברהם אבינו ומשה רבנו הלכו בשמלות ארוכות?
    למה אני מרגישה שצניעותי נפגעת כשאני רואה מבעד למכנסיים את הבליטה שיש לגברים במקום בו מתפצלות הרגליים מהגוף?

    הגב לתגובה זו

    • לנשים מותר להתבונן בגברים

      סתם אחד, 27/09/06 07:48

      עפ''י ההלכה אין איסור לנשים להתבונן בגברים גם ערומים, כמובן שזה לא יאה (ולכן יש כמה איסורי דרבנן לעניין) אבל באופן כללי ''מותר'', בעוד שלגברים אסור. (ומי שבא אחרי אין לי כוח לוויכוח ''אז שגברים לא יסתכלו'')

      הגב לתגובה זו

      • כמה נוח עבור הגברים

        קריצה, 27/09/06 09:25

        תקבעו אתם את ההלכה, תחליטו שכל דבר באישה הוא ערווה (מרפק? שומו שמיים!), אבל לגבי עצמכם פשוט תגידו, ניחה נגיד שמותר להן להסתכל ונמנע כך מהגבלות על עצמנו.
        פשוט גאוני.

        הגב לתגובה זו

        • קצת סדר בעניני ליבידו

          הרב זיגמונד, 28/09/06 13:57

          לא ללכלך על רבותינו.
          זה לא שהם התעלמו מתשוקותיה של האישה, הם פשוט הבינו שאין לה מה לעשות עם התשוקות שלה. אשה יכולה לשבת בבית ולהזיל ריר עד מחר, ומה יקרה???
          בינינו, כמה אנסיות יש???

          אמהמה, לפעמים חז''ל סותרים את עצמם.
          לדוגמא- שתי נשים עם גבר נחשב ייחוד כי הנשים לא מתביישות זו מזו... (וכמובן שהן יתנפלו על הגבר המסכן ויכפו עליו את רצונן....)

          הגב לתגובה זו

          • עוד קצת על לבידו

            טלי, 28/09/06 23:57

            אנס הוא לא גבר שיצרו גבר עליו, אנס הוא אישיות חולה. ולהתייחס אל כל הגברים כאנסים בפוטנציה-רק יראו מרפק, קבוצת שיער או חלילה קרסול ויצאו לשחר לטרף - זו פגיעה בבעלי, בבניי, אחי וגיסיי, וגם בטובי חבריי.
            ועם הכבוד לרבותינו, וגם ובעיקר לפוסקים בני זמננו, נראה לי שהם מפחדים לסמוך על הגברים ולכן קובעים סייגים לנשים (איזה גברים הם מכירים?). קצת עקום , לא?
            חנכו גברים, למדו אותם להתגבר על יצרם, על תעטפו נשים בכמעט רעלות.
            ובקצת גסות: אם לגבר קשה לראות אשה במכנסיים, שישאר בבית עם חלונות סגורים או שיעשה קשר.

            הגב לתגובה זו

      • נכון, כי לנשים אין לבידו

        טלי, 27/09/06 20:06

        ואם יש להן (מחשבה אוילית) אז אין הוכחות חיצוניות לענין. נראה שכך נתפסו האשה והמיניות ע''י הפוסקים.
        אני יודעת, תאמרו שהפוסקים הכירו את נפש האשה וידעו שהיא נעלה יותר מהגבר ולכן יכולה להתגבר.
        אבל בשורה התחתונה, האישה מהווה סיכון לנפשו וגופו של הגבר ולכן יש להסתירה, בעוד שיצריה באמת לא נחשבים.

        הגב לתגובה זו

    • איזה בליטה?למה הכוונה?על מה את מדברת? (ל''ת)

      לא מבינה, 27/09/06 08:57

      הגב לתגובה זו

    • את כל כך צודקת. גם לי יש שאלות.

      תמר, 27/09/06 11:17

      באמת גברים בעבר לא לבשו מכנסיים.. והאמת היא שגם היתה בעיה הלכתית עם זה בהתחלה, לא היה ברור אם זה אכן צנוע.
      ''הוחלט'' בסופו של דבר שמכנס לגבר הוא צנוע, למרות שאני שואלת בדיוק את אותה השאלה. אני לא מרגישה בנוח בדיוק כמוך..
      אם כבר, לנשים מכנס הרבה יותר צנוע- כאשר הוא צנוע.
      איכשהו ההלכה הפכה את חיינו לקשים. אם היו מחליטים שמכנס הוא צנוע, כל ההסתכלות היתה משתנה לחלוטין. לפעמים אני מסתכלת עלינו מבחוץ, ובחיי שאנחנו חיים בסרט עם כל הדיונים המוזרים האלו על צניעות. זה כל כך לא צנוע להגיד על כל דבר שהוא לא צנוע. וכל כך מנותק מהחיים.
      ממליצה בחום על הסרט ''הדרך הביתה''. יפני, כמדומני. סיפור אהבה צנוע בצורה בלתי רגילה. בסוף הסרט חלפה בתוכי תהייה האם המכנסיים שלובשת הגיבורה מהווים איזושהי בעיה, או שזה פשוט אנחנו שממציאים בעיות.

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    חצאית מעל למכנסיים היא

    מפגע אופנתי, 27/09/06 01:47

    מפגע אופנתי..
    אתם מתארים לעצמכם כמה מגוחכת וביזארית נראית לבישת חצאית מעל מכנסיים למי שבא מבחוץ?

    אני חילוני במקור ועד היום לבישת חצאית מעל מכנסיים נראית לי בדיוק כמו הליכה בגרביים וסנדלים (עוד מפגע אופנתי ששייך למגזר..)

    לפני כמה חודשים התארח אצלי אורח מחו''ל והוא שאל אותי מה פשר התופעה המוזרה הזו, הוא היה בטוח שזה סוג של אופנה מקומית לא ברורה..למה לא ללכת פשוט עם חצאית וזהו?

    הגב לתגובה זו

    • כל אופנה היא תופעה מוזרה

      חסר טעם, 27/09/06 12:40

      אם זו האופנה בציבור מסוים אז היא לא מוזרה באותו ציבור. מה הופך את האופנה של היום ללא מוזרה? מוסכמה חברתית שנולדה ממוחות קודחים של מעצבים/ות. אין שום יתרון לאופנה מסוימת על אחרת.
      בקיצור - כל עניין האופנה הוא מגוחך. אין טעם להטפל לאופנה ספציפית.

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    סוף סוף תגובה לעניין

    אמיר, 27/09/06 00:50

    אהבתי את התגובה שלך, אני כבר הרבה זמן הולך עם התחושה הזאת שבציבור שלנו מפספסים הזדמנות בגלל קיטלוגים.

    מספיק שלמישהו או מישהי יפול האסימון בגלל התשובה שלך ועשית את שלך.

    מוזמנת ליצור קשר
    amir.amir32@gmail.com

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    את נהדרת. (ל''ת)

    סתיו השמאלנית, 27/09/06 00:22

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    תגובת הדת''לש

    נווה, 27/09/06 00:06

    יש לכם מושג עד כמה מגוחך הדיון הזה?! אם יש החלטה החיי שאני שלם עמה ב-100% זאת היא ההחלטה להדיר את רגלי מקהלכם. שנאת חינם מפה ומשם. קנאות דתית בסגנון האייטולות- ברגע זה ממש הרי מתנהל פולמוס דומה על גבי אתר אינטרנט איראני לגבי כמה סנטימטר מעל ומתחת לעינים מותר לבירקה להיות (מסכת הנינג'ה). אתם חבורת פלגנים הניזונים ממסורת פלגנית של חצרות חסידים חשוכות ממזרח אירופה של האלף הקודם. ממש קיבוץ גלויות- טהרן וגליציה יחדיו! אני השנה אתפלל עם העבריינים- הרפורמים, הקונסרבטיבים, ההומואים, הלסביות, ורחמנא לצלן הפמיניסטיות המשוקצות. שם יקבלו אותי כמו שאני ולא יפשפשו לי בציציות, לא ימדדו לי את הכיפה, יזמינו אותי לעלות לתורה בלי לשלם 2,000 שקל וידאגו שלכולם תהיה חוויה רוחנית משמעותית, משהו שהביכ''נ שלכם אף פעם לא נתן לי. ומשום מה נראה לי שלהוא שם למעלה יש קצת יותר סובלנות מה''מגזר'' לשונה. הוא יותר מתעניין איזה בן-אדם מתפלל ולמה הוא מתכוון ולא כמה סופות טרופיות מתרחשות כתוצאה מהתנודות האלימות של חברי בני-עקיבא בתפילת שמונה-עשרה.
    ולסיום- ברוב מדינות העולם, אנשים דתיים ולא דתיים כן מתערבבים ומתחתנים ויולדים ילדים ולומדים להתפשר ולפעמים אפילו (שומו שמיים) לוותר! כן כן, אנשים מוצאים בני זוג על ידי הסתכלות על האישיות והערכים (מצפון, יושר, וכו') ולא ע''י נוסחה מתמטית שמשקללת כמה אחוז מפקודות ,שהורדו ע''י אנשים שחיו לפני מאות שנים ולא מחזיקים ברבע מן הידע של אדם משכיל בימינו, הם מבצעים בעיוורון. קשה לשמוע, ואני מתאר לעצמי שיבואו מגיבים ויוכיחו בדיוק את מה שאמרתי- אז קבלו אותם בבקשה, הנה המראה שלכם בתגובות...

    הגב לתגובה זו

    • שכחת לקחת כדורים היום ? (ל''ת)

      דוקטור סוס, 27/09/06 00:44

      הגב לתגובה זו

    • לדתל''ש.הצלחת לרגש בתגובתך.

      דוד, 27/09/06 08:12

      תגובתך כ''כ נכונה,אמיתית ומרגשת.
      הצלחת לתת תמונה אמיתית ומדויקת
      של ''המגזר'',על כל הצביעות,השקר
      וחוסר הסובלנות שלו לכל דעה אחרת.
      התגובה הגסה של ''דוקטור סוס'' רק
      מוכיחה את זה.

      הגב לתגובה זו

    • תגובה לנווה המדבר (שווה לקרוא)

      אבי, 27/09/06 09:12

      א. לא כל הדתיים אותו הדבר. גם לא כל בני עקיבא.
      ב. גם מי שמודד אורך שרוולים, בין אם אני אוהב את זה או לא, לא עושה זאת מתוך שנאה לאחר.
      ג. חצרות החסידים הצילו את היהדות במקומותיהן מהכחדה - אולי גם אותך.
      ד. מעולם לא נאלצתי לשלם 2000 ש''ח על קריאה בתורה, וגם לא 200. אולי תספר לי באיזה בית כנסת התפללת, ע''ש שרי אריסון?
      ה. מה זה 'חוויה רוחנית משמעותית'? מסמים מקבלים חוויה רוחנית משמעותית. יהדות זאת גם היסטוריה ושורשים חזקים של אלפי שנים (שלהם אתה כמובן בז בתגובתך).
      ו. ברוב מדינות העולם (הפתוחים והנאורים) היהדות נכחדה. אולי זה לא משנה לך, אבל יש אנשים שזה כן חשוב להם. התנצלותנו.
      ז. מניסיון אישי - השנאה הגדולה ביותר בעמנו היא שנאתם של חלק מהדתל''שים לדת ולשומריה (שמעורבת בדרך כלל בחלל פנימי גדול עקב נטישת הבית). תגובתך מוכיחה זאת בהחלט.
      ח. גמר חתימה טובה לך ולכל העבריינים (גם אלה עם הכיפה).
      ממני - אדם דתי ומאמין שלא צריך לפרוש ממגזר אחד לאחר כדי להיות בעצמו סובלני, פתוח ובעל יכולת לוותר ולהתפשר - אם כי לא על חשבון עתיד ילדיי.

      הגב לתגובה זו

      • תקרא את תגובתך, אבי!

        נווה, 27/09/06 10:55

        אני כבר מעדיף את דוקטור סוס. הוא לפחות לא הכניס לי מילים לפה ורגשות ללב.
        אז הנה תגובות אחת לאחת:
        א. על זה בדיוק מדובר, אבל משום מה יש צורך עז במגזר לקטלג ולדרג. אין כבוד להחלטות של בן-אדם- הוא ישר מסווג כנחות דתית.
        ב. לא הזכרתי או התכוונתי לשנאה בשום שלב. תרגיל מעניין- מה המניע אם כן?
        ג. אין סיכוי מבחינה גיאוגרפית וגנטית שאני נצר לחצר חסידות. בכל מקרה, מה האובססיה הזאת בהשרדות. נשמע קצת חולני לעיתים. למה כל אחד חושב שדווקא עליו להקריב את עצמו למען הגחלת- נרקיסיזם יהודי קלאסי? תהיה בן-אדם טוב, סובלני, נחמד, תן צדקה ותכבד את משפחתך. לדעתי זה מטלה מספיק כבדה (לפי מצבנו היום) וההוא שם למעלה יכבד אותך גם אם לא תקרא לרפורמים נוצרים, להומואים סכנה לאנושות, ולמישהי עם מכנסיים פרוצה.
        ד. הומור זה חשוב, אבל תשאל קצת אנשים מהמרכז ותראה.
        ה. אף אחד לא בז לכלום. דווקא למסורת יש לי המון כבוד. אני פשוט לא מרגיש חובה יומיומית לדאוג שהעם היהודי יקפא על שמריו. בעצם אני די מתרכז בחיים שלי, בלי להתיימר שגורל העם היהודי מונח על כתפי (וואו! אני חוזר על עצמי!) . משתדל להיות טוב, נחמד, נעים, מנומס, סובלני, ולא מציק יותר מדי לאנשים אחרים. אבל בעיקר משתדל להיות מאושר, כי אלוהים לא היה בורא אותי כדי להיות אומלל ולאמלל אחרים.
        ו. מאיזה מאגר מידע אתה דולה את המידע הזה? היהדות לא נכחדה בשום מקום והיא חזקה מתמיד, וזה מידע אישי-במו עיני ראיתי. זה שאתה קורא לרפורמים וקונסרבטיבים נוצרים זה כבר משהו אחר. תקרא, תחקור, תחכים.
        ז. אין בי שנאה בכלל, אני ביחסים מעולים עם ההורים ואפילו גרתי אצלם תקופה- עם כבוד הדדי והתחשבות גם זה אפשרי. רוב חברי הם מה''מגזר'' ואין לי שום בעיה עם זה...להיפך, הפלורליזם מפרה לדעתי.
        ח. גמר חתימה טובה לכל עם ישראל, שתהיה שנת אהבה סובלנות, וגישור על פערים (והרבה שידוכים).
        שנה טובה!

        הגב לתגובה זו

        • תגובה לדתל''ש

          נעם, 27/09/06 12:36

          א. כמובן שקיטלוג הוא כמו כל הכללה לא נכון, כמו שראיתי בתגובות אחרות לכתבה. אבל, כיון שסטטיסטית ההכללה היא נכונה אפשר להבין את מי שפוסל התחברות זוגית על סמך רושם ראשוני שלרוב יבטא הבדלים בערכים.
          ב. ''אם יש החלטה החיי שאני שלם עמה ב-100% זאת היא ההחלטה להדיר את רגלי מקהלכם. שנאת חינם מפה ומשם. קנאות דתית בסגנון האייטולות...'' - ציטוט מתגובתך הראשונה - בהחלט הזכרת שנאה.
          ג. כאן אתה שם מילים בפיו של אבי. אבי לא קרא בתגובתו ''לרפורמים נוצרים, להומואים סכנה לאנושות, ולמישהי עם מכנסיים פרוצה.'' את החלק הראשון של טענתך לא הבנתי.
          ד. הומור זה חשוב, וגם אחזקה של בית כנסת עולה כסף. אם אתה לא רוצה לשלם אתה יכול ללכת לבית כנסת אחר או לחילופין אתה לא חייב לעלות לתורה. אם משלמים על זה כנראה שיש מספיק אנשים שזה מספיק חשוב להם (או הכבוד שזה נותן להם) כדי לשלם על זה. גם אני לא מת על זה, אבל שוב - יש עוד בתי כנסת.
          ה. מה שאבי ניסה להגיד, נראה לי, הוא שחוויה רוחנית משמעותית לא מרמזת בהכרח על תוכן. עם ערכי הליברליות הם הערכים היחידים המשמעותיים עבורך - שיערב לך. אצלנו השמרנים החשוכים יש גם ערכים אחרים.
          ו. אמנם לא מידע אישי, אבל ממקור מוסמך שמעתי שההתבוללות בארה''ב משתוללת באחוזים גבוהים מאוד. ובעיקר אצל הרפורמים והקונסרבטיביים.
          ז. אני שמח לשמוע.
          ח. גמר חתימה טובה. יה''ר שיתמלאו משאלות ליבנו לטובה. תהא שנת אמת ומשפט שלום.

          הגב לתגובה זו

          • לנווה המדבר

            אבי, 27/09/06 15:14

            א. אני לא חולק עליך - רק רציתי להראות לך שהקטלוג קיים גם אצלך. ובכלל, האם החברה החילונית לא תדרג אותך כ'חילוני נחות' אם תסתובב למשל עם סנדלים וגרביים? האם מישהי תסכים לצאת אתך בלבוש כזה?
            ב. אענה לך בתרגיל משלי: האם היית מסכים להצעה לצאת (בהנחה שאתה רווק ובגיל הנכון) עם בחורה המקפידה על חולצה ארוכה וחצאית עד הרצפה? או שהיית חושב שהיא בטח דתייה מדי בשבילך?
            ג. שוב, בסך הכול הגבתי לבוז שלך כלפי העבר של עמך. אני לא חולק לגמרי על המהות. אגב, אפשר להיות גם חסיד עם רבי וגם חסיד בלב - זאת לא סתירה. צדקה? כיבוד המשפחה? נסה לבדוק האם החסידות פגעה באלה או תרמה להם, יחסית למגזר הנאור שלך.
            ד. אני מהמרכז. תגיד לי איפה משלמים כך! (עד כמה ידוע לי, דווקא אצל הרפורמים משלמים יותר.)
            ה. כנראה לא קראת את תגובתך הראשונה, ולכן נדמה לך שאתה מכבד מסורת.
            ו. במו עיניך ראית מה? את אחוז המתבוללים בארה''ב מדי שנה? לא קראתי לרפורמים נוצרים (מי מכניס מילים למי, הא???), הם יהודים בהווה, אבל ליהדותם אין עתיד. לא שזה אמור להיות משנה לאנשים פתוחים ונאורים כמוך, שמתנגדים ליצר ההישרדות היהודי.
            ו2. אני אקרא ואחקור ואחכים, אבל אתה - נחמד, נעים ומנומס (כפי שאתה רואה את עצמך) כבר לא תהיה.
            ז. הכחשה עצמית לא מתאימה לאדם פתוח כמוך. קרא שוב את תגובתך הראשונה, ותחשוב בכמה מחבריך הדתיים פגעת בה. (תגיד, אם הייתי כותב שגם אני מאושר על שהדרת רגליך מקהלינו, האם לא היית רואה בזה שנאה? אם הייתי קורא לך פלגן וחשוך ומשווה אותך לאיראן לא היית רואה בזה שנאה? הנה פתגם שבטח כבר שכחת בדתל''שיותך: קשוט עצמך ואח''כ...)
            ח. סליחה אם הגזמתי קצת, ושנה טובה.

            הגב לתגובה זו

            • סלחתי!

              נווה, 27/09/06 16:30

              עכשיו תסתכל טוב טוב במראה ותגיד לי איך אתה נראה...
              א. מעולם לא אמרתי שאתה אישית קורא לרפורמים נוצרים- אבל רוב הטוקבקים בעבר כתבו כך, כמו גם את שאר הפנינים שהזכרתי- בבקשה לא לסלף את דברי. תודה!
              לגבי סנדלים וגרביים- צא לטיול באחת האוניברסיטאות (מדעי-החיים בעיקר) ותראה שגם שם יש חנונים וחנונות וגם להם יש חיים, אהבה, ואפילו דייטים. יש שמועות שנולדים להם ילדים חנונים אבל אלו רק שמועות. אני אישית לא כל כך מתעדכן באופנה האחרונה ואין לי בעיה עם זה.
              תשובה לתרגיל- יצאתי עם כמה כאלה, ולא, לא הייתי שולל מישהי בגלל גודל האמונה. באמת! מעבר לזה שהרבה חילונים היו רוצים לצאת עם דתיים- הדתיים לרוב לא מסכימים.
              ב. אין שום בוז- יש הרבה חוסר הבנה לסדר העדיפויות. אני לא מזלזל.
              ג. אני לא משייך ולא שייכתי את עצמי למגזר כלשהוא, כך שמסקנותיך לגבי ה''מגזר'' שלי הם קנטרניות ולא לעניין.
              ד. תקרא את תגובתו של נועם. הוא מה''מגזר'' והוא יכול לספר...תאמין לי שלא חסר.
              ה. לעניין הכבוד למסורת- אתה לא מכיר אותי, יומרני מצידך להגיד דבר כזה, במיוחד שאין במה שאני כתבתי סימוכין לכך.
              ו. תענה בכנות- קראת, חקרת, אתה יודע את המספרים, או שאתה ניזון משמועות? יש בעית התבוללות קשה, תמיד היתה. אבל תבדוק את המספרים האחרים: כמה בתי-ספר יהודים, ישיבות, בתי-כנסת, הוצאות ספרים, עלונים, כתבי עת, חוקרים, בלשנים וכו' יש היום לעומת כל זמן שהוא בהסטוריה היהודית בגולה. אתה תופתע לדעת שהיהדות במגמת התחזקות והתרחבות, בניגוד לתחזיות השחורות של השנוררים...ודי לחכימא!
              לגבי התנועה הרפורמית- התנועה המובילה והגדולה ביהדות העולמית כיום. אתם תתרגלו לזה- בין אם אתם מסכימים לזה או לא. הם כבר הגיעו לארץ ויסחפו את הדור הבא של החילונים, ולו בגלל שאתם כ''כ נגדם.החרדים אמרו ואומרים בדיוק אותו דבר עליכם!
              ז. זה שאתה מחשיב את האיראנים (והערבים, כמו רוב ה''מגזר'') כעם נחות שאתה נעלב אם משווים אותם אליך- מה לעשות, זה קצת גזענות (די נפוץ ב''מגזר'', ואל תיתמם).
              פלגן זה לא עלבון! את הקונוטציה השלילית עשה התת-מודע שלך, כי אתה יודע עמוק בפנים שכולנו יהודים וכולנו סבבה, בלי קשר לאורך החצאית וצבע התחתונים. לא מאמין שפגעתי באף אחד, ואם כן, אז כנראה שהם מבינים שיש בעיתיות עם ההתנהלות במגזר.
              ח. סלחתי, אכן הגזמת, לא נורא-תהיה בריא! שנה טובה!
              ט. סליחה אם פגעתי, מעולם לא התכוונתי. כמו שאמרתי-כולם סבבה!

              הגב לתגובה זו

            • לא אמרתי, לא התכוונתי, סילפו את דבריי

              אבי, 27/09/06 17:32

              א. השוויתי אתכם לאיראנים - אבל זה לא עלבון.
              ב. קראתי לכם פלגנים - אבל התכוונתי לצד החיובי של המלה.
              ג. לא אמרתי שאתה קורא לרפורמים נוצרים - אלא רק כתבתי ''זה שאתה קורא לרפורמים וקונסרבטיבים נוצרים''.
              ד. מסלפים את דבריי, אבל אני יכול לסלף את דברי המגיב נועם, שעדיין לא יודע מתי הוא אישר את דבריי על תשלום 2000 ש''ח בביכ''נ.
              ה. אני כמובן לא בז למסורת החשוכה והפלגנית.
              ו. אני לא שייך לשום מגזר, ולכן מותר לי להאשים רק את הדתיים ולא את החילוניים.
              ז. אני באמת לא יודע איך החילוניות היו מגיבות לסנדלים וגרביים - אז אתחמק מהשאלה הזאת ואענה על משהו שלא נשאלתי.
              ...אופס, הסתכלתי במראה שלך.

              הגב לתגובה זו

            • תוספות

              נעם, 27/09/06 19:36

              אמנם הסגנון של אבי מעט חריף, אך אני מוצא את עצמי מסכים עם רוב טענותיו. אלה התוספות\הדגשות שלי על דבריו:
              א. אתה מתמרמר על העובדה שמייחסים לך אמירות על שנאה שלא אמרת ומייחס לאבי אמירות שלא אמר על סמך טוקבקיסטים אחרים. אחר כך אתה מתלונן על קיטלוגים שאחרים עושים.
              לגבי חנונים - צא וראה דוסים ודוסיות נועלי סנדלים על גרביים ולובשות חצאיות ארוכות וגם להם יש חיים, אהבה ואפילו דייטים. לרוב גם הילדים שלהם הם דוסים. שוב בדוגמא שלך אתה מצדיק סטיגמות מסוג אלו שנגדן אתה מנסה לצאת חוצץ.
              על תשובתך לתרגיל - אתה באמת מאמין למה שאתה אומר (הרי לפני שתי תגובות התהדרת מהדרת רגליך מהציבור הזה)? אם כן, כנראה שאתה חושב רק לטווח הקצר ולא לטווח הארוך שבו יתגלה שההבדל באמונה יוצר קשיים ומתיחויות.
              ד. אמנם אני מהמגזר. אך כמו שציין אבי, אינני מכיר את התופעה על בשרי והתייחסתי לנתונים כפי שתיארת אותם כדי לטעון שגם במקרים בהם לא הכל מושלם יש פתרונות.
              ו. למרות שאני לא חושב שאתה צודק אני לא אתווכח איתך כלי אין נתונים בדוקים ואתה לא הבאת שום נתונים בדוקים. על עניין אחד אני כן רוצה להתווכח איתך. החרדים אינם אומרים עלינו מה שאנחנו אומרים על הרפורמים. הם אמנם טוענים על הסכמתנו לציונות וטוענים שאנחנו בינוניים, אך הם אינם טוענים שאנו יוצאים מכלל ישראל.
              ז. פה הטענות שלך הן, במחילה, ממש מגוכחות. אתה מדיר את רגלך מקהלנו בגלל הפלגנות והדמיון לאיראנים, אבל לא התכוונת לעלבון. גם העובדה שאנחנו חשוכים היא חיובית מן הסתם.
              העובדה שכולנו יהודים, ללא קשר לאורך החצאית וצבע התחתונים, אינה קשורה לשאלה האם כולנו מתנהגים בסדר או לא. כשבית שמאי ובית הלל לא נמנעו מלהתחתן אחד עם השני למרות המחלוקות העניין נבע מכך שלשני הצדדים הייתה מחויבות עמוקה לערכים ולא חפיפניקיות ואינדיבידואליות.

              הגב לתגובה זו

  • 11.

    תגובה הולמת

    ראובן, 26/09/06 22:35

    יפה יפה!

    כל הכבוד!

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    הכותבת צודקת, ותגובות הבנים כאן רק ממחישות יותר את העניין (ל''ת)

    שרה, 26/09/06 21:25

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    sinat chinam?

    Shai Canaan, 26/09/06 20:45

    its not hatred of this sort.
    its the love for beauty which prevents singles from getting married.
    we are an ugly nation.
    after hundreds of years of eating the same things (chicken, cow, gefilte fish, chulent, chala, if youre lucky a piece of Girafa once in a while) we look like what we eat. a wobbly chicken, a fat cow, a smelly fish.

    there isnt much we can do about it, concepts of beauty just stay universal.
    G-d did not give us EVERYTHING, so we can do a tikun and struggle in life so we can reach higher spiritual realms.

    and therefore my dear article writer, doesnt matter what the matchmaking web sites do, or what drawers you think you live in, those tools just help, what matters is whats facing you on the mirror every morning and that dear, is only helpful for the vision impaired.

    הגב לתגובה זו

    • wait, does this mean

      foodie, 27/09/06 09:22

      that the goyim look like the things THEY eat? like slimy sea-food, like filthy hogs? Because at this time of year we do our best as a nation to eat sweet food (apples and honey, anyone?) so we really should have started seeing the results, and instead we get articles of the dude who it freaking out over pants.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    יש כאן משהו שמחייב הסבר

    תמה, 26/09/06 20:29

    לפי ההקדשה במאמר שלו, את זאת שזרקת אותו. כלומר, הוא היה מוכן להמשיך לצאת איתך למרות לבושך. אז מה הבעיה?

    הגב לתגובה זו

    • הערה לענין.

      תמר, 26/09/06 21:34

      הופך את התגובה הקשוחה למעט לא קשורה..

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    צודקת (ל''ת)

    שנהטובה, 26/09/06 19:00

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    .

    נועה, 26/09/06 19:00

    מה את רוצה שקל/שנים?בוטן או אגוז.?!

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    גם אני מורד בתויות

    פיוס ה-17 ותיקן, 26/09/06 18:58

    ולובש מכנסיים מתחת לגלימת הלבן-זהב שלי - מאסתי בתוויות.
    לפעמים אני גם לובש ביריות מתחת לגלימה האדומה - סתם ככה, בשביל למרוד בהורים החשוכים שלי - מריה ורוח הקודש ובאב המנזר שתייג אותנו ובכך חסם אפשרויות ביטוי מגוונות - זה שאני אפיפיור אומר שאסור לי להתבטא?.

    יש ימים שרוח המרדנות כל כך שורה עלי, עד שאני נסגר בקיטון צדדי וסורג לי כיפה כתומה מחוט כותנה עבה - גם אני לא רוצה להיות משוייך כמו כל אותם גזעיים ומקוריים, שנראים בדיוק אותו הדבר בשם המרדנות המקורית ובשם אהבת החינם הידועה.

    גם אצלנו יש אהבת חינם, ומי שלא פגש מרידה של קתולים לא פגש אהבת חינם גופנית מימיו-
    מה לנו ולויכוחים על אורך הציצית ואורך השרוול?
    אצלנו מי שמורד מוריד הרבה יותר מזה וכדאי לכם ללמוד מאתנו טעמו של חטא.
    ויפה שעה אחת קודם.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    אהבתי.

    גם יפה, 26/09/06 18:38

    נראה לי שמר בר יער הפסיד, כתוצאה מה''קיטלוג''.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    מה את רוצה ? (ל''ת)

    רוני, 26/09/06 18:11

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    אז תסבירי, למה במבחן המציאות הסטיגמות נכונות

    חיים, 26/09/06 17:53

    אין בחורות יראות שמים באמת שלובשות מכנסיים מתחת לחצאית? למה בד''כ מי שלובשת מכנסיים היא פמניסטית אנטי- רבנית, אנטי- מימסדית, שלא אכפת לה ממה שפוסקים אומרים? למה הרמה הדתית והשאיפה לשמור קלה כחמורה אצל לובשות מכנסיים נמוכה?
    כנראה שהדברים לא נאמרים על סרק, כנראה יש בלבישת פריט של לבוש זה או אחר יש ביטוי של משהו, שדר מסויים. בין הבנות שמקשיבות לרבנים, שמקפידות על קלה כחמורה, שיראות שמים אין תופעת לבישת מכנסיים,למעט טיולים ובחורף בקור, שזה דבר מותר ולא בשום מקרה אחר, גם אז צריך להקפיד שחצאית ומכנסיים יהיו באותו אורך.
    אני לא פוסל דתיות מלובשות מכנסיים, הן דתיות, אך לא ברמה גבוה במיוחד.

    הגב לתגובה זו

    • בולשיט!

      נשמה, 26/09/06 18:37

      חבל שלא תזכה להכיר נשמות אמיתיות. ההגדרות לא מובילות אותנו לשום מקום. תלמד להתעלם מחיצוניות, זה רק יקדם אותך.

      הגב לתגובה זו

      • אף אחד לא מדבר על הגדרות, אלא על מציאות

        חיים, 26/09/06 21:12

        ראי תגובתי לדתיה

        הגב לתגובה זו

        • צדיק בדורו

          נשמה, 27/09/06 12:38

          מדבריך משתמע שאתה סוג של צדיק, מקפיד על הכל..
          כולנו נופלים, בדברים שונים. ההבדל ביני לבינך שאתה ממש רואה את ''הנפילה'' שלי. אני לא רואה במה אתה כושל.
          אתה לוקח לעצמך את הזכות לשפוט אותי בגלל מה שאתה מגדיר כחטא בעוד שאתה יכול להסתתר מאחורי חזות של צדיק. אולי אתה בעצם מטעה אותי?
          בכל אופן, אני לא דנה אותך ולא מדביקה עליך תוית בגלל איך שאתה נראה. בחור עם ציציות וכיפה בקוטר 22 ס''מ לא בהכרח צדיק, כמו שבחורה עם מכנסיים וחצאית (או לא עלינו רק מכנסיים) לא בהכרח אוכלת שרצים.
          הגיע הזמן לראות קצת מעבר, לא?


          הגב לתגובה זו

          • כולם נופלים

            חיים, 27/09/06 15:08

            ההבדל אם שואפים לא לפול, שואפים ליותר, להשתפר תמיד ולתקן או להכנע לבינוניות, להכנע ליצר. גם אם הוא לפעמים מנצח בקרב אחד, זה לא אומר שהפסדנו מלחמה, זו לחימה תמידית עם נפילות ועליות. באיזה שהוא שלב היצר נכנע וזז. תשאלי את עצמך האם את שואפת ליותר, לקיים הכל בסופו של דבר ולא ליפול. נכון גם בי יש פגמים, אך אני מנסה לתקן אותם ולשמוע מה הבעיה איתי.

            הגב לתגובה זו

            • אני מקבלת את מה שאתה אומר, אבל..

              נשמה, 27/09/06 16:19

              קצת לא ירדת לסוף דעתי.
              אני לא רואה את הפגמים שלך, משמע, אתה לא תשמע אותי אומרת לך מילה על מעשיך הרעים. אני הרי לא יודעת עליהם. זה עניינך הפרטי בלבד, אתה מול הקדוש.
              ואם אתה מחליט לא ליטול ידיים בבוקר, כי זה נראה לך דבילי, זכותך המלאה. יש לך בחירה.
              יש לך אישיות.
              זה לא אומר כלום על דברים אחרים.
              הכל מתחיל במה חשוב בעינייך ומה לא.

              הגב לתגובה זו

    • תומכת בדברי ''יפת התואר''..

      דתייה, 26/09/06 19:09

      חיים, יקירי, הבחורה ה''פמיניסטית, האנטי-רבנית, והאנטי-ממסדית'' שלך היא בריית דמיונך הפורה- העניין התקדם, השתדרג, נכנס יותר למודעות- זה רק אתה שנשארת מיושן.
      (אגב, צרם לי השימוש במילה ''פמניסטית'' כאילו מדובר במשהו שלילי שנוגד את היהדות- ראייה והוכחה התומכת בדברי הכותבת שאכן הקטלוג הזה זוועתי)
      אין קשר בין יראת שמיים למכנסיים מתחת לחצאית. אם חצאית מתחת למכנסיים (חצאית *אחרי* הברך, לפי ההלכה), למשל, היא צנועה- למה לפסול?

      ובקשר למשפט האחרון שלך:
      מי אתה שתקבע את רמתם הדתית של אנשים?

      הגב לתגובה זו

      • טוב, אנסה להביר את הדברים

        חיים, 26/09/06 21:11

        אני מקווה ששנינו מסכימים שלבישת מכנסיים ( כל סוג שיהיה ) בלי חצאית אסור לגמרי. מעיקר הדין מבחינה הלכתית אין בעיה עם מכנסיים מתחת לחצאית, כאשר חצאית מכסה את המכנסיים ובודאי היא מתחת לברך, בתנאי שהמכנסיים לא ילבש אף גבר בחיים ( כלומר מכנסיים שמיועדות לנשים בלבד ). אבל יש דין ''פורץ גדר ינשכנו נחש''. אני אסביר למה אני מתכוון. אני מתעסק ברבנות ובפסיקה שנים. לפני כ 12 שנים ( למיטב זכרוני ) התחילה האופנה ללכת עם מכנסיים מתחת לחצאית, אז אורך מכנסיים וחצאים היו זהים לגמרי ( חצאית ארוכה ע''ג מכנסיים ). הענין התחיל מלבישת מכנסיים מתחת לחצאית בטיולים ומשום קור, אח''כ התחילו להסתובב כך בקיץ. אז היה דיון של רבנים אם יש מקום להתיר זאת. היו שהתירו , כיוון שאין בעיה של לא תלבש. אך אני ועוד רבנים אסרו משום שזו פריצת גדר ודבר יגיע למקומות לא רצויים, כגון שהחצאית תתקצר עד למיני וישארו בעיקר מכנסיים. הפסיקה הרווחת היית אוסרת. עם השנים התברר שאסכולה האוסרת צדקה ( לא צריך להתכחש שהרבה התחילו להסתובב עם חצאית שלמעלה ממברך או חצאית עד הברך, שבישיבה מתרוממת למעלה, דבר שאסור ). אז היה עוד פעם דיון ואסכולה המתירה הסכימה עמנו ואסרה מדין פריצת גדר. עכשיו , אני מקווה, מובן למה יש לפסול אופנה של מכנסיים מתחת לחצאית, שמעיקר הדין מותרת. הרי יש הרבה דברים בהלכה שהיו מותרים פעם ואח''כ נאסרו משום ההשלכות של הדבר.
        לענין מנין לי לדעת על רמה הדתית של בחורות שמסתובבות עם מכנסיים מתחת לחצאית. לימדתי הרבה תלמידות וראיתי שאלו שהולכות עם חצאית עד הברך ומתחתיה מכנסיים ברמה דתית נמוכה יותר. בנות שלא שמו מכנסיים היו ברמה דתית גבוה הרבה יותר.
        לעני פמיניזם. אני מסכים עם פמיניזם ברי, כגון לתת כבוד לאישה להתחשב בה, להכיר בזכויותיה. אך רואה באור שלילי פמיניזם לוחם, דורס כל חלקה קדושה ביהדות, פמיניזם שמזלזל ברבנים ובדיינים, פמיניזם שרוצה להדמות לגברים ( שזה דבר מגוחך - הרי גבר ואישה שונים באופן פיזי ונפשי, אז יש להם תפקידים שונים בעולם ), פמיניזם שמזלזל בהלכה ולא מבין אותה.
        אני מקווה שהסברתי את הדברים בבהירות. כל טוב.

        הגב לתגובה זו

        • אני לובשת מכנסיים בלבד.

          לובשת מכנסיים, 26/09/06 23:21

          לא גיזרה נמוכה ולא קצרות, מכנסי ג'ינס פשוטות, בלי חצאית, ואני מברכת ברכת המזון, נוטלת ידיים לפני האוכל, מברכת ברכה אחרונה, נוטלת ידיים אחרי שירותים, בבוקר, מקפידה לשרוך נעל שמאלית לפני ימנית,לא אוכלת בכלים לא טבולים, לא מתאפרת בשבת, אבל בכל זאת אני דתיה לייט, חפיפניקית לדעתו של חיים בר יער, כי אני לובשת מכנסיים (שהם ללא ספק כלי אישה).

          הגב לתגובה זו

          • הקפדה על לבוש זה חלק מהדת

            יוני, 27/09/06 01:12

            בהרבה בחינות את מקפידה, אך לגבי מכנסיים את לא
            לבוש חיצוני אינו הכל אבל הוא בהחלט חלק

            הגב לתגובה זו

            • היא מקפידה על צניעות, ומכנסיה צנועים. ויש שלא אוסרים. מעט, אבל יש. (ל''ת)

              אביגלי, 27/09/06 11:26

              הגב לתגובה זו

          • נעל ימין קודם, לא? (ל''ת)

            נעל, 27/09/06 01:47

            הגב לתגובה זו

            • נועלים ימנית לפני שמאלית, שורכים בהתחלה שמאלית (ל''ת)

              חיים, 27/09/06 09:36

              הגב לתגובה זו

            • סדר הנעילה הוא חיוב או המלצה? (ל''ת)

              נועל נעלי סירה, 27/09/06 11:57

              הגב לתגובה זו

        • ולמה אסור ללבוש מכנסיים?

          אני, 26/09/06 23:51

          עד היום לא מצאתי הסבר משכנע מספיק.

          הגב לתגובה זו

          • אענה בקצרה

            חיים, 27/09/06 00:27

            משום ''לא תלבש'', אמנם היום במכנסי נשים לא רלוונטי. משום פיסוק רגליים, אין שום מכנסיים בעולם שיכולים לפתור את הבעיה הזאת. משום שרואים צורת הרגל של אישה, גם אם מכנסיים לא צמודות. בחצאית-מכנסיים יש רק בעיה של פיסוק רגליים, מה שמכונה פרסה.
            בגמ' בברכות מבואר שוק באישה ערווה ויש איסור גילוי טפח של ערווה, ראשונים למדו מגמרא זאת ועוד מכמה מקורות שיש איסור שבאזור העליון של הרגל למעלה מהברך, כולל ברך עצמו, יש איסור ראית צורת הרגל ופיסוק רגליים משום צניעות ( העוברת על דיני צניעות יוצאת ללא כתובה ע''פ מסכת כתובה, אם לא לספור שערוה תועבה בעיני ה' כמפורש בתורה ). הרבה פוסקים הסבירו שאיסורים של צניעות הם איסורים בפני עצמם ולא משום מכשול לגברים ( אמנם שגם יש ענין של ''לפני עיוור ).
            זה בגדול, אך יש עוד הרבה מה להרחיב.

            הגב לתגובה זו

            • אוי ואבוי, אתה אדם קשה חיים? מה יש לך עם המילה ערווה כל הזמן בפיך? (ל''ת)

              מסכנות הנשים, 27/09/06 01:48

              הגב לתגובה זו

            • אני סה''כ הסברתי את ההלכה

              חיים, 27/09/06 09:34

              השתמשתי בביטויים של מקורות ותו לא. צריך להבין לשון הלכתי! אני בכלל ל אאדם קשה ואף אחד לאמסכן בסביבי, זה יכולים להעיד מכירי.

              הגב לתגובה זו

            • ההסבר הקצר שלך קצת קצר מידי, וקיצצת את כל מה שסותר את דעתך.

              אביגיל, 27/09/06 11:25

              זה לא כל כך פשוט, ואתה גם ממציא בעיות הלכתיות. אמנם יש פוסקים שציינו את הבעיות שציינת, אך יש גם כאלו שלא..
              ואנחנו (הדתיים) ירדנו מהפסים. כל הדיון הזה פשוט מופרך.
              יש בחורות דתיות מאוד (אני, לדוגמא), שהן כל כך צנועות עד שאינן מודדות את הצניעות שלהן בצורה הזאת. דרכך אינה לחיות צניעות, אלא לחיות סנטימטרים. אין לי שום בסיס משותף עם הסנטימטרים האלה, זה פשוט שיגעון שיצא משליטה.
              ויסלח לי כבודו, מכנסיים לא צנועים על גברים, וראה כמה דיונים מעליך (בעיקר כאשר איסורי צניעות הם איסורים בפני עצמם,)

              הגב לתגובה זו

            • חיים יקירי, אני מקווה שאתה לא מאמין במה שאת הכותב

              כל שם, רק לא חי, 27/09/06 13:29

              חיים יקירי,
              רק כדי להמחיש את הטיפשות בדבריך, מבלי לחלוק על מקורותיך...
              לפי שיטת המזכירה שהיא הצינור המוביל להלכה ולרצונו של הקב''ה (מתי יגע השלב שנצטרך לדבר עם הקב''ה דרך רבנים??)

              אישה שהולכת עם חצאית צנועה וחסודה נגד כיוון הרוח, החצאית נצמדת לשוק ולא משאירה שום מקום לדימיון, אבל זה הרי צנוע שאין כדוגמתו שהרי שוק אישה וצורת גופה מותר לראות אם היא לובשת חצאית ארוכה שרק גורמת לה הלהרגיש לא בנוח.

              אישה שהולכת עם פאה היא צנועה וחסודה וזה לא משנה אם זה נראה הרבה יותר טוב מהשיער הטבעי שלה...

              חיים יקירי, נכון שהגדרת את עקרונות ההלכה שהם בעיקרם לא ילבש גבר בגדי אישה, ועניין השסע וצורת הרגל

              תרשה לי יקרי לספר לך שהבגדים ה''צנועים'' שאתה מתיימר להלביש בהן את בנות ישראל הכשרות אינם צנועים ממכנסיים, ואני לא מכיר שום גבר שאינו פייגעלא שילבש מכנסי נשים - נכון מכנסיים צמודות זה לא צנוע אך לא בזה עסקינן...

              של נעליך מעל רגליך בטרם תטיל דופי במידת דתיותן של הבנות, בטח ערב יום הדין ויו''כ...

              האמן לי שאת האמונה האמיתית והלא מתחסדת של טובות מהן ומשכמותן יכולות ה''צנועות'' לובשות החצאית הארוכה והנצמדת ברוח, וחובשות הפאה המפארת את ראש חובשה, את האמונה האמיתית וההתמודדות שלהן הן מסוג הדברים שאותן צנועות ומתחסדות יכולות רק להתקנא בהן...

              ובאמת, מה שהיה נכון בתקופת השו''ע והרמב''ם שפסקו שאצבע באישה ערווה אינו כן להיום, אני מניח שאם אתה מסתובב בחוצות העיר אתה רואה לא עלינו מראות ''קשים וחמורים ופרוצים'' מאלה ובכל זאת אמות הסיפין שלך לא מזדעזעות בגלל צניעות הנשים שראית את שוקיהן וידיהן ואף יותר מכך...

              גמר חתימה טובה

              הגב לתגובה זו

            • חשבת שכתבת דברי טעם? לא, יקירי

              חיים, 27/09/06 14:59

              אם הולכים בחצאית ג'ינס או שמים תחתית טובה מתחת לחצאית שום רוח עזה לא תבליט שוק של אישה. וכך צריך לעשות. הרי מכנסיים וחצאית פשוטה בלי תחתית ברוח עזה מבליטים שוק של אישה, במה מכנסיים יותר צנועים? בענין ''לא תלבש'' כתבתי שטעם זה אינו רלוונטי בימינו.
              מנין לקחת, שאני סבור, שפאה זה צנוע? אני מתנגד לפאות משני טעמים: 1. בעיות של פאות נוכריות. 2. טעם שאתה כתבת. צריך לשים כובע, מטפחת וכד', אך שיהיה כיסוי ראש מלא, מותר להוציא פס של שיער ברוחב של 2 אצבעות.
              מה שהיה נכון לתקופת הרמב''ם ושו''ע נכון גם היום, עיקרונות של ההלכה אינם משתנים. זה שיש פרוצות ברחובות לא מצדיק פריצות.
              דיני צניעות הם איסור בפני עצמו ולא מחסום שלא לזעזע גברים. יש גם דיני צניעות בשירותים, במקלחת, בחדר מיטות - שם זה לא מזעזע אף אחד, דווקא שם אדם נמצא לבד ורק הקב''ה רואה אותו.
              רבנים הם צינור של רצון ה' בעניני אורח חיים והתנהגות ולא לשיח בין אדם לקונו, עם הקב''ה לא מדברים דרך רבנים.
              גמר חתימה טובה ושנחזור בתשובה שלמה.

              הגב לתגובה זו

            • רוב המוחלט של פוסקי זמנינו מציינים את מה שציינתי (ל''ת)

              חיים, 27/09/06 15:00

              הגב לתגובה זו

    • אני חושבת שזה עצוב מאוד לקבוע רמה דתית לפי לבוש האדם

      דתייה במכנסיים, 26/09/06 21:20

      מה שווה הרמה הדתית הזאת, אם היא נמדדת לפי אורך שרוולים?

      אתה צודק שזה אומר משהו אולי על ההתייחסות לממסד הרבני. אבל, למען ה', ממתי הלכה היא המדד היחיד לרמה דתית? מה קרה בציבור הדתי באלפי שנות הגלות שההלכה הפכה לביטוי הדבקות הדתית היחיד?
      מי אמר שהקפדה על כל חומרה מוקרצת הופכת אדם ליותר דתי?

      אתה יודע מה? אני מתארת לעצמי שכל מה שכתבתי רק מחזק את הסטריאוטיפ של לובשת המכנסיים היוצאת נגד הממסד.

      אבל אשריך, חיים, אתה בחיים לא באמת תצטרך להתחבט בשאלה הזאת, האם להיות עם מישהי כזאת. כי בלי להעליב - מישהי כזאת בחיים לא תרצה מישהו שחושב כמוך, במגירות כאלה צרות ועלובות, בראייה כל כך חד מימדית שלא משאירה לה מקום כאדם, אדם שאולי רוצה לטפס ואולי רוצה לעמוד על הראש.

      בהצלחה לך.

      הגב לתגובה זו

      • מה זה דתיות ביהדות

        חיים, 27/09/06 00:11

        דבר ראשון, אני נשוי עם ילדים, אז אני לא צריך לחפש אף אחת.
        ההלכה היא אורח חיים יהודי היה מאז היותינו כעם במעמד הר סיני. בעם ישראל בשונה מהנוצרים, אמונה שבלב לא עושה את האדם דתי, עובד ה', אלא אמונה שמתורגמת במעשים, לפעמים לא הכי נוחים ולא הכי מובנים. דווקא במעשה שלא מבינים את ההגיון שמאחוריו יש ביטוי אהבה ואמונה בה' ובמצוותיו. אברהם אבינו, נגד כל ההגיון, נגד כל הערכים שהאמין בהם, הלך לשחוט את בנו, כי כך ציווה ה'. לא סתם זה ביטוי הכי גבוה של אמונה בה' ואהבתו. תגידו : ''האם אתה מזכירה שלה''', אענה על זה. הקב''ה בתורתו ציווה להקשיב לחכמים, לעשות כל מה שיגידו וכל מה שיפסקו - זו תורה שבעל פה שעברה ממשה עד העצם היום הזה. אני מוסמך לרבנות ודיינות ואני שמח להיות צינור העברת תורת ה' הלאה. הלכה נפסקת ע''פ כללי הפסיקה מהמקורות של חז''ל, שזה גמרות, ראשונים ואחרונים. הלכה נפסקת ע''פ המסורה שעוברת מרב לתלמיד והכללים, שרב מקנה לתלמידו.
        לפי כל זה אין במקורות שום פתח להתיר מכנסיים בכל צורה שהיא, כל סוגי מכנסיים. אין במה להאחז, כדי להתיר, ההיתר מכנסיים נוגד גמרות, ראשונים, אחרונים. ואם הסכמנו שמה שפוסקים רבנים זה נמשך מרצון ה' שנאמר בהר סיני, אז אנחנו הרבנים, אכן ''מזכירה'' של הקב''ה, לפחות בענין הלכה ( שזו תורה ומצוותיה ).
        למסקנה אם כל הפוסקים רציניים אוסרים מכנסיים, אז זה רצון ה', וצריך לקיימו גם אם זה לא מובן, לא נוח, אפילו מרגיז. צריך לקיים רצון ה' אם אתה אדם דתי ורוצה להתקרב לה' וזאת השאיפה הגדולה שלך מבחינה אמונית ודתית.
        בענין מכנסיים מתחת לחצאית הסברתי מה הבעיה בתגובה ל''דתייה''
        בברכת גמר חתימה טובה, ושנחזור בתשובה לפני הקב''ה בפתח יום הכיפורים.

        הגב לתגובה זו

    • חיים - על סמך מה הסקת מסקונותיך?

      דתיה עם חצאית, 26/09/06 21:24

      והנה אתה, שוב עושה את מה שהחברה שלנו לוקה בו, הכללה.

      הגב לתגובה זו

      • עייני תגובתי למטה (ל''ת)

        חיים, 26/09/06 23:50

        הגב לתגובה זו

    • חיים, רד מזה

      נץ, 27/09/06 10:14

      עברת גיל 33 ואתה מת להתחתן.
      עזוב את דיקדוקי הדקדוקים.
      עדיף לך להתחתן ולותר על חלק מהחומרות מאשר להשאר רווק נזיר לנצח.
      רמה דתית זה לא העיקר. מצא משהי שמושכת אותך בעלת לב טוב ותכונות טובות, כל השאר זה בינה לבין הקב''ה.

      שנה טובה

      הגב לתגובה זו

      • אני לא חיים בן יער (ל''ת)

        חיים, 27/09/06 11:29

        הגב לתגובה זו

    • יש גם סוטות בחצאית!

      אין תוכן כברן, 27/09/06 17:39

      הכרתי גם כמה בנות ממש צבועות שחושבות שהחצאית פוטרת אתן והן היו הז***ת הכי גדולות

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    מה לעשות שזו האמת...??

    ב, 26/09/06 17:44

    זוהי אמת לאמיתה לומר שיש קשר בין לבישת\אי לבישת מכנסיים לבת לבין רמת דתיותה. כהוכחה ברורה לכך את יכולה לקרוא שוב את המאמר עליו את מגיבה, ולראות שהכותב מראה זאת באחוזים לאחר בדיקה שעשה.
    אי לכך ובהתאם לזאת, אני חושב שזה מוצדק לחלוטין לשאול רווקים ורווקות דתיים ''שאלות עומק'', כדבריך, שמעידים רמת דתיותם. (ואני כמובן, לא מדבר על בודדים...)
    ואגב- מה הקשר לשנאת חינם?! אף אחד לא שונא את אלה שהולכות עם מכנסיים!

    הגב לתגובה זו

    • ולמה זה הוכח כנכון?

      דתייה, 26/09/06 19:16

      כי זה לא רק בר-יער, אתה וחברים שלך שחושבים ככה. העניין נהפך לגישה של רבים מהמגזר הדתי. והתוויות האלה רק כולאות, וכופות על אדם לשייך את עצמו. אין כבר סגנון אישי, אם את לבושה כך וכך את שייכת לסגנון הזה ואת בטח מאמינה בכך וכך וכך, ועושה כך וכך..

      ושנאת החינם? פתח ספר הסטוריה ולמד: שנאת חינם היא רק השלב הבא, לצערנו, בפירודים וקטגוריות.

      הגב לתגובה זו

      • מה פירוש ''כופות על אדם לשייך את עצמו''?

        ב, 26/09/06 21:03

        משהו מונע ממי שלובשת מכנסיים לקיים מצוות אחרות כמו שצריך?
        להזכירך- הבדיקה שערך בר-יער לא כללה רק הגדרה עצמית של הלובשות מכנסיים, אלא גם בדקה כמה מבין לובשות המכנסיים מתכוונות ללכת עם כיסוי ראש. בנושא הזה כל התאוריות שהמצאת על ''שיוך לסגנון'' וכדו'...- לא עובדות.

        ובקשר לשנאת החינם- אני בטוח שאינך סוברת שריבוי דעות בין אנשים מביא לשנאת חינם.

        הגב לתגובה זו

    • לב' היקר, אנא קטלג עבורי את הרשומים מטה לפי הדתומטר שלך:

      בתוך עמי אנוכי, 26/09/06 21:53

      1. רב בעל קילו וחצי זקן, המתפלל באדיקות 3 פעמים ביום במניין ומתנועע בשמונה עשרה בקצב של 3 נדנודים לשנייה, אך בנסיעה באוטובוס צפוף מגניב לטיפה על ישבנה של נערה צעירה.
      2. כנ''ל בשינוי ''קל'': מידי פעם קורא אליו תלמיד\ה לשיעור פרטי ומאלף במיניות האדם.
      3.חייל ללא כיפה, הצולה להנאתו חזיר על האש מדי שבת, אך משרת ביחידה קרבית ומסכן את חייו יומיום למען כולנו.
      4. אותו כנ''ל ,והוא גם ממשיך לעשות שירות מילואים באותה יחידה , גם כשהוא בן 48. בשעותיו הלא פנויות הוא מתנדב במד''א, כנהג אמבולנס. מעולם לא הסכים לקבל שירות או מוצר במחיר מופחת וללא חשבונית.
      5. אתה מוזמן להוסיף דוגמאות בלתי ניתנות למדידה כאוות נפשך.

      הגב לתגובה זו

      • למגיב/ה ''בתוך עמי'': זה לא שחור ולבן, ומצד שני - כתבת נפלא. אמת! (ל''ת)

        סתיו השמאלנית, 27/09/06 00:25

        הגב לתגובה זו

      • בכיף...

        ב, 27/09/06 20:15

        1)דירוג נמוך.
        2)דירוג נמוך.
        3)דירוג גבוה.
        4)דירוג גבוה.
        אלו התשובות שציפית שאתן?
        ובכן, אתה מדבר על מקרים בודדים. ע''פ רוב מי שמקפיד במצוות שבין אדם למקום- יקפיד גם לא להגניב על ישבנה של נערה צעירה.
        בעיני זה טבעי שרווק ירצה לדעת את מידת דתיותה של רווקה בנושאים מסויימים לפני שהוא פוגש אותה- אף אם יכול להיות שיש לה זכויות אחרות שלא מופיעות בשאלות.

        הגב לתגובה זו