• 39.

    מכתבך

    TAMARA BEN-ARI, 13/10/06 00:06

    לאופירה שלום
    אהבתי את הניסוח הבהיר והמדויק של הניתוח שלך-אכן מדובר על חלם..
    נראה לי שאת רואה עין בעין את הדברים אתנו,אולי תצטרפי לעמותה לקידום בנימינה,אשר עוסקת כבר שנים אחדות בניסיון למנוע פגיעות חלמאיות כאלו(שחלקן מתקבלות בחדרי חדרים ואינן שקופות לציבור) הן במושבה והן בסביבתה.

  • 38.

    ברגשות מעורבים

    אסנת, 07/10/06 00:07

    אני העברתי את ילדותי בתחנת הרכבת בבנימינה, כי זה היה ביתם של סבא וסבתא. הרכבת היא חלק מזכרונותי היותר טובים. אבל, אחרי הארועים האחרונים, האטימות הבלתי נתפסת של מנכ''ל הרכבת, השר האחראי עליו והרשויות הנלוות כמו מעץ, הצליחו לסדוק בי משהו.
    איני יכולה להשאר שלות נפש מול אי הצדק הנוראי והמצב הבלתי נתפס בו אנו מתנהלים מידי יום. אין לנו אפשרות להכיל את התנועה העוברת כיום בבנימינה הקטנה על תשתיותיה הבנויות לישוב קטן ולו יום אחד נוסף.
    האסון הבא, והפעם בכביש ולא במחסום יקרה מהר מאד, ואני איני נביאת זעם.
    אני צועדת מידי יום ברחבי המושבה וכולי רותחת ממה שקורה.
    אנחנו, התושבים, יצרנו קבוצות בעלות תפיסות שונות במקום לעזוב את כל הפתרונות הרחוקים ולהאבק עכשו יחד לפתיחה מיידית של המחסום. אם אין פתרון אחר בפועל, המביא בחשבון גם אותנו הבנימינים, לא צריך שום פתרון מלבד מחסום פתוח שהוא עורק חיים עבור בנימינה.
    בואו נתאחד למען מטרה אחת, אז אולי יש סיכוי.
    אני מקוה שנזכור כי מרביתנו באנו לכאן בגלל הרכבת ולכן יש למצוא פתרון שיאפשר לנו לחיות איתה בשלום לאורך ימים.

  • 37.

    ראש המועצה נשכב על הפסים???

    נעה, 28/09/06 15:16

    מה הוא קיבל (וממי?) כדי לקום משם בכזו מהירות, להתקפל, להיכנס לדממת אלחוט, ולאפשר למושבה שלמה (ושלווה, עד כה...) להיות במצב העגום הזה???

  • 36.

    רפובליקת בננות

    גילי, 28/09/06 15:13

    החלטה חפוזה, חד משמעית, שלא לוקחת בחשבון היבטים והשלכות על איכות הסביבה ואיכות וביטחון חיי התושבים, ושנעשית פה אחד ע''י שר אחד - זה מה שקורה במדינות עולם שלישי. המצב העכשווי, בו כל מכונית שניה מבצעת ''מבצעי התאבדות'' בנסיון להיכנס או למצאת מהמנהרה, הוא לא פחות מסוכן מכל מצב קודם. בושה וחלמאות. תאונות הדרכים במעבר הצר שמתחת למנהרה - בדרך. הכתובת רשומה על הקיר!!!

  • 35.

    הבעיה היא גם האימפוטנטיות שלנו

    ססגונית, 27/09/06 22:22

    נכון ששר התחבורה אשם, ונכון שראש המועצה בעיקר אשם, ונכון שכל ההתנהלות סביב העניין חלמאית, אבל גם אנחנו, התושבים, סובלים מאין-אונות או אין-כוח או כיו''ב. ולראיה: בהפגנה שהתקיימה עם סגירת המעבר השתתפו מעט תושבים, שנענו בעדינות וברוגע לדרישות המשטרה, ולא ניסו להתנגד באמת. אילו כל 200 התושבים שטרחו להגיע היו שוכבים על המסילה, היינו מנפצים את הרושם הח'נוני שמזמין יריקה בפרצופינו האינטליגנטיים!

  • 34.

    איזה משרד ממשלתי דואג לאזרחי המדינה???

    תמר, 27/09/06 08:55

    אם משרד התחבורה, הנציג היחידי של הממשלה בסיפור הזה, דואג לתחבורה ולא למשתמשיה, אולי כדאי לחפש איזה משרד שדואג לאזרחים??

  • 33.

    היכן אהוד אולמרט?

    עינת, 27/09/06 06:13

    מדוע לא נעשית פניה מסודרת לתושב המקום לשעבר.

    הרי כולנו מבינים שהפתרון הראוי הוא שינוי תוואי הרכבת - אז יאללה עצומה ופניה אישית.

    מי מתנדב לארגן?

  • 32.

    איפה הרשות המקומית?

    משה, 27/09/06 00:11

    שאלה:
    למה הרשות המקומית מסכימה לכל כזה?

  • 31.

    אזרחים התעוררו: היום בבנימינה - מחר אצלכם

    בנימיני חדש, 27/09/06 00:06

    התנהלות שר התחבורה אופיינית לבריונות ממשלתית.

    התנהלות השר חורגת מגבולות היישוב ומצדיקה מחאה ציבורית כללית: היום השר מבתר את בנימינה בהינף יד - מחר זה יקרה אצלך בחצר!

  • 30.

    העתקת תחנת רכבת בנימינה.

    זאקי חלטורה, 26/09/06 22:36

    אני מציע להוציא את תחנת הרכבת ואת הפסים מחוץ למושבה
    לכיון מערב. להשאיר כניסה למחצבה, היכן שהרכבת חוצה את
    הכביש מכיון צפון לפני הישוב
    בית חנניה. ובאזור האקליפטוסים
    מעל תחנת הדלק פז ברניצקי
    לבנות תחנה חדשה עם מגרש חניה
    ומשם להתחבר לתחנת חדרה.
    ולמנוע בכיה לדורות.

  • 29.

    תושבי בנימינה הרדומים - התעוררו

    יורם הכהן, 26/09/06 21:35

    בסופו של עניין, אם יופעל הלחץ הנכון במקום הנכון ועל האדם הנכון - העניין ייפתר.

    היעד המרכזי הוא ראש מועצתנו שלא עשה מה שהיה צריך לעשות, וכעשה משהו - עשה זאת באופן כל כך חובבני ורשלני, שאת תוצאותיו אנחנו נסבול לעשרות שנים. צריך לקיים הפגנה קבועה מול ביתו ומול המועצה עד שיבין (אולי) מה תפקידו.

    היעד השני הוא רכבת ישראל ושר התחבורה. לו התחבורה באיזור, לרבות הרכבת הייתה עומדת כמה ימים בשל הפגנות המוניות, כולם היו רצים לכאן לפתור את הבעיה. אבל, גם כאשר סגרו את מעבר הרכבת (וראש המועצה בגאוניותו כי רבה הסכים לקיים הפגנה בשעה אחת בצהריים) הגיעו פחות מ-200 תושבים.

    הבעיה שכולם מתרגלים למצב הנורא הזה, ומשנים את מערך השיקולים האישי בהתאם (כן ליסוע לחוג במתנ''ס, לא ליסוע לחוג במתנ''ס וכד').

    והכי חשוב - יש עוד מספר ימים מוגבל להגשת התנגדויות לתוכניות הגשרים המפלצתיים. נא לגשת ל-train4now.tripod.com להוריד טופס התנגדות, לחתום בפני עו''ד (יש מתנדבים רבים) ולשלוח לועדה המחוזית והועדה המקומית!!!!!!!

  • 28.

    הרכבת

    גאולה, 26/09/06 21:06

    ואסור לשכוח בכל הבלגן גם את רכבת ישראל שלא עושה דבר על מנת לשפר את התנאים.
    מה למשל עושה כל נוסע שיוצא מתחנת הרכבת רגלית? - מסכן את חייו!
    אפילו מעבר חציה אין.

  • 27.

    רכבת

    גאולה, 26/09/06 20:54

    השאלה , מה אפשר לעשות כדי לדאוג למישהו ראוי שידאג לנו ומיד?
    איך אפשר לסלק את המפגע הזה מרשות המועצה?
    מועצה שאין לה אפילו אתר אינטרנט - בושה! כדי שלא יצטרכו לשמוע אותנו.
    יש לעשות מעשה - אך מהו המעשה שיועיל ולא יזיק לנו?

  • 26.

    האסון הבא יהיה בכביש

    עינת, 26/09/06 20:13

    עכשיו שמפגש המסילה עם הכביש סגור כל התנועה החולפת בבנימינה והתנועה הפנימית של תושבי בנימינה עוברת ברחוב פנימי, שהיה פעם שקט, ומסכנת את ילדנו כיוון שמעברי חציה אפילו אין ברחוב זה. בשעות הבוקר ואחר הצהריים הרחוב פקוק להחריד ולהביא את הילדים לבית הספר זו משימה ארוכה ומסוכנת.

    שחר ברזילי ז''ל נהרג מטעות שלו ההרוג הבא יהיה מטעות שלך מופז.

  • 25.

    איך נראה את הסוף?

    אזרחית קטנה ומי, 26/09/06 20:00

    המצב כפי שהוא מתסכל ומסבך את החיים, ופתרון מוצלח לא נראה באופק, כל פתרון ביניים רק ירחיק את הפתרון הטוב, יותר ויותר, מאיתנו.
    אולי הגיע הזמן שנעשה מעשה, שנמחה בנחרצות או נעשה סנקציות אחרות וכואבות שיחייבו את כלל המנהיגים לפעול. יש בבנימינה אנשים כריזמטים ופעילים - אולי נבקש מהם לאחד אותנו לפעולה משותפת וחדה?!

  • 24.

    ארגון

    אלה, 26/09/06 17:00

    נראה שכדאי להתארגן כנגד יוזמי התכניות ומשרד התחבורה, ולהפסיק את התככים הפנימיים ואת הישיבות המסורסות עקב השפלות הדדיות

  • 23.

    כפר שמריהו- לשם השוואה

    משלם מיסים, 26/09/06 16:14

    בכפר שמריהו (להלן, הכפר) משלמים ארנונה כמו בבנימינה (להלן, המושבה). אך שם מקבלים תמורה- פחי האשפה מרוקנים ומוחזרים ע''י פועלי הנקיון בחזרה לחדרי האשפה, וכאשר עובר שם כביש- הוא משוקע, מרבדים אותו באספלט שקט ומקימים מחסומים אקוסטיים להפחתת המטרדים. עכשיו- השוו את המושבה והכפר....

  • 22.

    אנשים, להיתעורר

    עומרי, 26/09/06 15:37

    לפי דעתי, צריך להחזיר את ההפגנות מול פסי הרכבת במהירות האפשרית!

  • 21.

    תכנון חלם

    דר' תמר מלוא, 26/09/06 14:42

    ואיפה ראש הראשות, האמור להגן על התושבים מפני שרירות הלב והמוח של השלטון?

  • 20.

    נמאס כבר שצוחקים עלינו

    רונית, 26/09/06 14:38

    יושב לו ראש מועצה שאין לו השפעה בכלל ולא רוצה גם להתאמץ יותר מידי -ראש קטן .העיקר שהתושבים ישלמו ארנונה אבל אין מה להתאמץ לתת להם פיתוח סביבתי נורמלי או משהו שיתרום לאיכות הסביבה ובמחשבה מסודרת קדימה ועם תכנון .

  • 19.

    מילים כדורבנות

    בנימינית נואשת, 26/09/06 14:13

    מי ייתן ודברים אלה ישמעו במקומות הנכונים. תחושת חוסר האונים של האזרח הקטן מתסכלת עד כאב.
    אולי מישהו ממשרד התחבורה יבוא ויראה כמה אבילית הייתה החלטתו הנמהרת של רב האלוף במיל???

  • 18.

    למה אתם חושבים שזה מעניין את מופז?

    אהוד, 26/09/06 13:40

    מעניין אם הוא פעם בא לראות איך זה נראה באמת..... מקרוב....בחמש אחה''צ

    • אולי את אהוד אולמרט זה יעניין?

      עינת, 27/09/06 06:11

      הוא לא היה פעם תושב בינימינה?הוא לא במקרה ראש הממשלה הנוכחי?

      מדוע לא תתארגנו ותחתמו על עצומה ותגישו לו אותה אישית בביקור הבא ב''אשכולות''...?

  • 17.

    סופסופ....

    סמדר, 26/09/06 12:57

    אני רוצה להאמין שזה מה שישנה בסופו של דבר ויסיר את המחסום מהרכבת ונוכל לחזור לחיים שקטים ורגילים.
    אך לצערי איך שאני מכירה את הנפשות הפועלות תמיד טוב לחלום.

    גמר חתימה טובה.
    ובהצלחה (והלואי שנצליח)!

  • 16.

    מופע האימים של שאול מופז

    תמים קורבן, 26/09/06 12:42

    שאול מופז - גבר גבר משחק משחקי מנהיגות על גופות ילדינו
    פרוייקט הגשרים הינו סכנת חיים לכל תושב בנימינה

  • 15.

    שמופז יבוא לראות

    רמה, 26/09/06 12:12

    הייתי מזמינה את מופז שיירד מהמקום בו הוא יושב ויתלווה אליי ליום אחד של הסעות לחוגים ולחברים

  • 14.

    חציית יישובים

    משה א., 26/09/06 12:04

    אם הם כה להוטים לחצות את היישוב היפה בנימינה בגשרים אשר יסייעו בתחבורה בינעירונית-אזורית, שידגימה זאת בתל אביב. יעבירו כביש ארצי צפון-דרום דרך רחוב שינקין.
    משה א. חיפה

  • 13.

    כשמזכ''ל ההסתדרות הוא שר בטחון ושר הבטחון הופך לשר תחבורה

    א, 26/09/06 11:31

    כשמנהיג עובדים הופך לשר בטחון וכששר הבטחון הופך לשר התחבורה, המלחמה נראית כמו שביתה ובבנימינה נבנית גדר הפרדה!

  • 12.

    איך הגענו לפקקי תנועה ענקיים בבינימינה ?

    דודי, 26/09/06 11:27

    פתאום כל מעבר בתוך המושבה שלנו הפך לסיוט עקב הסגירה הברוטאלית של המסילה.
    לא בשביל זה אנחנו גרים במקום כזה, והכל תודות לראש המועצה הגאון

  • 11.

    מסכנים את חיינו

    תושבת בנימינה, 26/09/06 11:10

    מאז שסגרו את מעבר פסי הרכבת יש לנו אפשרות אחת מסוכנת ביותר לחצות מתחת לגשר
    יקרה כאן אסון וזה רק ענין של זמן
    אם כך נמות מתחת לפסי הרכבת ולא מעל פסי הרכבת ממש פתרון!!!

  • 10.

    איכות חיים בבנימינה? לא אם ימומשו התכניות ויימשך הניתוק בין חלקיה

    חוה, 26/09/06 11:04

    רק העתקה של מסילת הרכבת לתוואי כביש 4 והסטת התנועה האזורית מהמושבה תחסוך בכסף ותשמר את מעמדה של בנימינה כיישוב כפרי ואיכותי. כל היתר - ראייה קצרת טווח ובזבוז כספי ציבור על גשרים מעל מסילה שאינה במקומה.

    • כולם יברכו על כך!

      תמר, 26/09/06 14:24

      בראייה כוללת של ישובי הסביבה הדבר רק יקדם. הן את בנימינה שמאבדת את צביונה הקסום, בגינו באנו לכאן, והן את אור עקיבא הצומחת ומתפתחת, שבוודאי תראה בקירוב הרכבת אליה, ברכה.

    • אולי נפנה לאור עקיבה

      עינת, 26/09/06 20:17

      אם לנו יש ראש מועצה שלא עושה כלום אולי הפתרון יהיה לנסות לרתום את ראש עיריית אור עקיבה למאבק להסטת המסילה לכביש 4 דבר שברור שיועיל לאור עקיבה

  • 9.

    קשה להאמין

    אברהם, 25/09/06 22:17

    קשה להאמין שבמדינה מתוקנת דברים כאלו אפשריים.
    אכן חלם זה כאן. כואב הלב.

    • מדינה מתוקנת ?

      רון, 26/09/06 10:09

      באיזו מדינה חי אדוני ?

  • 8.

    שילוב קטלני של רשויות תכון חפיפניקיות עם רשות מקומית אימפוטנטית

    אלון, 25/09/06 17:09

    אין כל ספק שהתנהלות הרשויות בכל מה שקשור בנושא התחבורה בבנימינה היא חלמאית עד פושעת, כבר שנים. אין הסתכלות לטווח ארוך, נכנעים לגופים דורסניים כדוגמת רכבת ישראל במקום לשים את טובת האזרח, הקהילה והסביבה בעדיפות ראשונה, והכל מתנהל בשליפות. החלטותיו ומעשיו של מופז בחודשים האחרונים הן השיא של מגמה בת שנים מספר.
    את כל זה ניתן היה אולי לאזן ע''י רשות מקומית שחושבת נכון, מייצגת בנאמנות את התושבים, ולא מתביישת לעמוד על עקרונותיה. לצערנו, לא זה המצב, והתוצאה לפנינו - אין לי ספק שלתולדות התחבורה בבנימינה שמור מקום של ''כבוד'' במהדורה המחודשת של סיפורי חכמי חלם, אם וכאשר תצא.

  • 7.

    העתקת מסילת הרכבת

    רונית שמואלביץ', 25/09/06 16:30

    אין ספק שהוצאת הרכבת מבנימינה והעתקתה במקביל לכביש 4 תהיה הפתרון היעיל והטוב ביותר מכל הבחינות שהוזכרו בכתבה של דר' אופירה אילון . מופז ככל הנראה פוחד לקבל החלטה אמיצה ולהעביר החלטה רדיקלית בנדון בניגוד אולי למדיניות הרכבת, אולם עלינו כתושבי בנימינה לעשות הכל כדי להעביר החלטה זו. יחד עם זאת, עד שתיושם תכנית אלטרנטיבית, יש לפעול במלא המרץ לפתיחת מעבר פסי הרכבת לכלי רכב. בימים אלו מופצת עצומה הקוראת למופז לפתוח לאלתר את מעבר פסי הרכבת לכלי רכב. תושבי בנימינה והסביבה המעונינים לחתום עליה מוזמנים ליצור קשר עם הפעילים בנושא.

  • 6.

    נמאס לנו מהסיוט

    קשקשנית, 25/09/06 16:23

    הגענו ליישוב איכותי לפני למעלה מעשור, וקיבלנו בתמורה יישוב שגדל בקצב שגדול עליו וגדול על ראש המועצה שלו. הפתרון האגרסיבי של סגירת מעבר המסילה, וכל הניסיונות היצירתיים לפתור את החלמאות הבסיסית הזו, גורמים לדכדוך מתמשך שלי כתושבת וגם כסתם אדם הגיוני.

  • 5.

    יש פתרונות

    תושב בנימינה, 25/09/06 15:57

    מופז סגר את המעבר אחרי התאונה בבית יהושע, פשוט כי הוא ידע שבבנימינה ראש המועצה לא מסוגל להתמודד איתו.
    כמעט כל הרכבות עוברות את המחסום במהירות אפס, כי הן במילא עוצרות בתחנה - אין בעייה לשפר משמעותית את המעבר בטכנולוגיה זולה וזמינה.
    לטווח הארוך, העתקת הפסים לפאתי בנימינה, ליד כביש 4, הוא הפתרון הנכון. רק צריך מנהיג שירים את הפרייקוט הזה!!!

    • יש מנהיג

      איכפת לי, 26/09/06 20:13

      ראש עיריית אור עקיבא שפועל לקדם את מעבר המסילה לאורך כביש 4, וראש המועצה של זכרון.

  • 4.

    העמקת תוואי הרכבת

    רן, 25/09/06 15:41

    בכשנים וחצי מטרים כך שהרכבת שמגיעה תכנס למנהרה וחיבור חלקי המושבה לתוואי שלכ 1000 מטרים לאורך הרכבת לא קשה ויעלה כמו שני גשרים

  • 3.

    חפיפניקיות ישראלית

    איתי, 25/09/06 14:38

    כאילו שלא שבענו מספיק מהחפיפניקיות הישראלית בעבר, וקיבלנו את התוצאות במלחמה האחרונה. דברים שלא חושבים עליהם עד הסוף נפתרים באלתורים, אלא שלא תמיד עומדים לרשותנו מאלתרים טובים. סיפור התחבורה והרכבת בבנימינה הוא פארסה של של שנים בהשתתפותם של מספר גורמים בתוכם רכבת ישראל, משרד התחבורה, ראשי המועצות לדורותיהם ועדות התכנון והבניה המקומיות וכו'. אולם, תמיד, את התשלום משלמים התושבים שעד כה נותרו עם מעבר תחתי אחד המנקז תנועה של אזור שלם.
    עתה, יותר מתמיד, בנימינה זקוקה לפיקח שיוציא אותה מבורות אליהם הובלה על ידי טפשים, וחכם שימנע זאת בעתיד.

  • 2.

    תיאטרון האבסורד

    יוסי, 25/09/06 13:53

    אין ספק שצריך בבנימינה מעברים בטוחים,אולם מי המתכנן שלוקח על עצמו את האחריות לתכנן פרויקט ללא סקר תחבורה עדכני,ללא בדיקה מלאה למי מיועדים המעברים ( לטובת הרכבת או לטובת התושבים) האם המעברים משתלבים בתכנית תחבורתית כוללת או שזה פתרון מהמותן כפי שעשו בחדרה שם מרוב מהירות גילו שיש הפרש של 1 מטר בנקודת חיבור הגשר לכביש

  • 1.

    גשרים בבנימינה

    כהן ציפי, 25/09/06 11:58

    התייחסות ענינית של אנשי משרד התחבורה בהחלט תועיל!
    עד כה מדיניות כבוי השרפות זיכתה אותנו - התושבים , רק בפתרונות
    טפשיים , עגומים , מכוערים ומצערים