• 26.

    פסקי הלכה חדשות לבקרים ואנחנו הדתיים הפשוטים מתבלבלים

    מאיר, 02/10/06 22:20

    יש לי כמה דברים לומר בנושא:(1). בשנים האחרונות ישנה תופעה של פסקי הלכה כמו פטריות אחרי הגשם כל רב שכונה או איזור נהיה הרב עובדיה והרב אלישיב!!! ויחד עם העובדה(2) שיש נגישות גבוהה לכל השו''ת באינטרנט , (3) אנשים שואלים על כל פיפס שהם זזים, האם מותר והאם מותר!!!????
    הרבנים ''נאלצים'' לתת פיתרון ומענה הלכתי לכל השאלות הללו!! ונגררים בעל כרחם לרזולוציות לא רלוונטיות ,
    לדעתי זה מרחיק מאוד את סוג הדתיים ( כמוני) שלא נוהג ללכת אחרי עדר של רבנים , לי באופן אישי יש פוסק ושמו הרב עובדיה וזהו!!!!!
    (4)לציבור הדתי לאומי יש המון פוסקים( הרבנים המוכבדים: אבינר/ אריאל/ שרלו/ עמאר/ אליהו/ עמיאל/ ועוד הרשימה ארוכה מאוד!!!
    וזה כבר נהפך למלחמות פוליטקה ויוקרה בין רבנים ,

    ואנחנו הציבור הפשוט , המאמין , נאלץ להסתבך בגלל זה!!!
    לגבי הקרוקס , אחרי כמה שעות עמידה גם איתם יכאבו הרגליים , ועדיף להתעסק בהכנה רוחנית ליום כיפור ולהתמקד בסליחה ומחילה מאשר והלכות מגעיות חדשות לבקרים!!
    סתם לקטע הרבה עמאר גם התיר והרב אריאל אסר !!

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    אסור לנעול נעליים צבאיות - ולא רק ביו''כ

    ו אורי, 01/10/06 03:33

    נעילת נעלי צבא הכיבוש בבחינת אבק שפיכות דמים, ואסור בתכלית האיסור ללכת בהן.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    פסק דין של מרן המפיה עטרת הגנבים הרב מצגר

    מרן מושיקו, 22/09/06 00:48

    מותר רק לכבודו לשים יד בקופת הציבור ולהפריש ממנה תרומות ומעשרות לעצמו.
    חייבים הרבנים לנסוע רק במחלקה ראשונה
    כל מה שעושה הרב כשר.
    אסור לערער על שחיתות של כבודו שיכולה להוביל לחילול השם
    ראה חפץ חיים.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    כבוד הרב, מה ה''הווא אמינא'' שאסור לנעול ביו''כ?

    מ., 21/09/06 23:37

    הרי אין חידוש בכך שמותר לנעול נעליים נוחות שלא מעור, וידוע שמותר לנעול סנדלי שורש ונעלי ספורט שלא מעור.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    שאלה לכבוד הרב..

    נעמה, 21/09/06 22:45

    הרב,
    בימינו, הנעליים שלא עשויות מעור הרבה יותר נוחות מאלו העשויות עור (קרוקס, נעלי ספורט, שורש וכו'...). השאלה שלי- האם אנו לא מצווים ללכת עם מה שדווקא לא צריך להיות לנו נוח??

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    מתי נגלה שמצגר קיבל טובת הנאה מקרוקס? (ל''ת)

    מנהל מלון יוקרה, 21/09/06 20:45

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    Ugly Ugly Ugly

    Fashion, 21/09/06 18:04

    www.ihatecrocs.com

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    אם הוא כזה כלי - נראה אם ידע לפסוק על סנדלי שורש! (ל''ת)

    ר' ירמיה, 21/09/06 17:11

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    איזה פסק!!! ממש גאונות צרופה!

    הלל הזקן, 21/09/06 17:09

    ללא ספק , חיים, נצחוני בניי.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    מותר לאכול מלפפון בפסח

    הרב מלומד, 21/09/06 13:51

    נא לפרסם במדור חידושי יהדות

    הגב לתגובה זו

    • מותר לאכול במיה ביוה''כפ? (ל''ת)

      שאינו יודע לשאו, 21/09/06 15:43

      הגב לתגובה זו

      • במיה לא, (ל''ת)

        יום טוב במיה, 29/09/06 13:23

        הגב לתגובה זו

  • 16.

    אין חידוש ! אבל...

    אליק, 21/09/06 12:26

    ייתכן ישנו כאן אספקט הלכתי אחר, כי הוי ידוע שהצום לא נועד לגרום סבל לאנשים אלא לגרום להרהר במעשינו ולחזור בתשובה. ההרהור במעשים מתחיל מקטיעת הרצף היומיומי : באכילה , רחצה , הליכה , סיכה , תשמיש וכו'. לעניות דעתי בעניין ההליכה, מעבר לחומר שממנו עשוי המנעל ומעבר לנוחות. ישנו אספקט נוסף- שהוא שינוי נעל. כמוה כשינוי ההליכה, וזאת עמ''נ לתקן ''הליכות'' לא נכונות כגון ''הליכה להרע'' וכו' יוצא שיש עניין לשנות את הנעליים שאנו הולכים איתם בד''כ, אפשר לומר שהנעלים שאנו הולכים איתן בד''כ (בתקופה זו) הם : סנדלי שורש והקרוקס
    ואז אם לא נשנה מנעלים אלו, איזה שינוי בדיוק יהיה במנעל- ביום הצום ?

    הגב לתגובה זו

    • רעיון מעניין - יש משהו בדבריך. תודה. (ל''ת)

      חיים, 21/09/06 13:06

      הגב לתגובה זו

    • הכל עניין של הרגשה

      אילן, 21/09/06 17:19

      לאדם דתי, להיכנס לבית כנסת בשבת/יום כיפור עם סנדלי שורש או קרוקס - התחושה מאוד מוזרה/שונה/לא רגילה.
      לכן, על פי מה שהסברת - שורש וקרוקס מתאימים מאוד ליו''כ.
      שנה טובה וצום קל

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    Chvod harav plastik ze loo Chasher (ל''ת)

    Kadima, 21/09/06 12:04

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    סיבה אחרת לאיסור נעילת מנעל מעור

    חיים, 21/09/06 11:59

    כיון שביום כיפור כולנו נידונים לפני הקב''ה לא ראוי שנבוא בלבוש מעור שמראה שאנו יותר טובים מהבהמות.
    אבל ממש אין בעיה בקרוקס בגלל שאין בעיה של נוחות.

    כך שמעתי מרבותיי
    שנה טובה לכולנו, שנדע רק אושר ועושר

    הגב לתגובה זו

    • השתמשת בשם שלי

      חיים, 21/09/06 14:06

      אך אני מסכים איתך להלכה. באמת בדבר אין שום חידוש. אמנם הסבר משונה, אך די ניתן לקבל אותו. דווקא ראיתי שאיסור נעילת נעליים מעור נובע מריסון מידת הגאוה, כיוון שנעל מעור נחשב למכובד ביותר.

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    רק לדמיין את התמונה גברים בבית כנסת עם טלית כיפה ונעליים של ליצן (ל''ת)

    א, 21/09/06 11:52

    הגב לתגובה זו

    • למה לדמיין? בוא ותראה במו עיניך. (ל''ת)

      באבא, 21/09/06 13:37

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    נעלי צבא - נעלי עור - ממש לא נוחות!!!!! (ל''ת)

    אלון, 21/09/06 11:45

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    משעמם בעולם, הא? אין במה להתעסק. (ל''ת)

    רני, 21/09/06 11:43

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    יפה

    אני, 21/09/06 11:14

    אני קורא חלק מהתגובות לפניי, הלעגניות משהו. מצד אחד בכל נושא יהודי שעולה לדיון אתם מעלים את הנקודה שהיהדות מיושנת בת 3000 שנה ולא מתאימה ליימנו. אבל כשבא רב ומראה שההלכה מתחדשת לפי חומרים חדשים ואפליקציות חדשות הקיימות ביימנו אתם מציגים את זה בלעגנות משהו.
    לפחות תהיו קונסיסטנטים...חדשני ומתפתח או מיושן ומקובע ?

    חג שמח לכל עם ישראל. חג של חשבון נפש.

    הגב לתגובה זו

    • לא חדשני

      א, 21/09/06 11:24

      כל ''פסיקה'' כזו מתבסס על מאות פסיקות ופרשנויות קודמות ומיושנות.
      זה יותר דומה לעורכי דין שמנסים למצוא פרצות בחוק כדי להפר אותו.
      על קמח תופח כשר לפסח כבר שמעת?

      הגב לתגובה זו

      • דוגמה נוספת

        אני, 21/09/06 12:40

        בעיקרון הדברים שלך מוכיחים את טענתי יותר מכל. מצד אחד אתה טוען ''לא חדשני''...''כל פסיקה כזו מתבסס על מאות פסיקות ופרשנויות קודמות ומיושנות''. קיבעון המיושן. ומצד שני, כשרבנים נדרשים לתת את דעתם, בהתאם לעקרונות היסוד התורניים, על מוצרים שהתעשייה המודרנית פיתחה, אתה מתייחס אל זה בזלזול כ''פרצות''. קצת לא רציני.

        הגב לתגובה זו

    • התורה מתחדשת וקבועה בו זמנית

      דוד, 21/09/06 12:10

      לתורה יש עקרונות יסוד ורעיונות נצח המיוצגים בחלק של התורה הקרוי תורה שבכתב, אולם כדי לחיות אותה בכל דור הושארה מידה רבה של שיקול דעת לתלמידי החכמים בכל דור - תורה שבעל פה.
      לעניינו, כבר נפסק לפני שנים רבות כי איסור נעילת הסנדל חל רק על מנעלי עור, ולא כל סוג נעל אחרת, בין נוחה ובין לאו, כולל סנדלי שורש ודומיהן. כך שמוזר לשמוע ''פסיקה חדשנית'' זו של הרב מצגר. זה יותר נשמע כמו יחסי ציבור.

      הגב לתגובה זו

    • מדור של הומור

      foxy, 21/09/06 16:15

      אי אפשר לקרוא את המדור הזה בטור דבר רציני
      אין סוף לבדיחות!אנשים האלה באמת משתעממים ומתעסקים בדברים שטותיים
      סטנד אפ אמתי!
      עכשיו משהו רציני!
      אולי איזה רב תרשה שימוש בדאודורנט כדי שנוכל להתקרב לדוסים ולדבר איתם?

      הגב לתגובה זו

    • מדור של הומור

      foxy, 21/09/06 16:16

      אי אפשר לקרוא את המדור הזה בטור דבר רציני
      אין סוף לבדיחות!אנשים האלה באמת משתעממים ומתעסקים בדברים שטותיים
      סטנד אפ אמתי!
      עכשיו משהו רציני!
      אולי איזה רב תרשה שימוש בדאודורנט כדי שנוכל להתקרב לדוסים ולדבר איתם?

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    קשקוש-כל מה שהוא אינו עור,מותר,מה החידוש ???

    שרית, 21/09/06 11:09

    העיקר להוציא כותרת שמכילה את הקרוקס????

    הגב לתגובה זו

    • העיקר להוציא כותרת שמכילה רב מצגר (ל''ת)

      יהודי, 21/09/06 11:23

      הגב לתגובה זו

    • או אולי לידע את הציבור בהלכות יום כיפור... (ל''ת)

      מלמד זכויות, 21/09/06 13:34

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    אוהב קרוקס אבל

    אורי, 21/09/06 11:07

    קצת פדיחה לנעול אותם לבית הכנסת

    נסתפק באולסטאר.

    שנה טובה לכולם.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    סקופ החדש של מעריב

    יהודי, 21/09/06 11:06

    הרב מצגר פסק: אסור לאכל ביום כיפור!

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    אין כמו קרוקס, קניתי זוג ברעננה וזוג בקניון פאואר סנטר פולג שבנתניה (ל''ת)

    גדול!!!!!!!!!!!, 21/09/06 11:04

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    בטח קיבל כמה לבית (ל''ת)

    dd, 21/09/06 11:02

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    מעצבי קרוקס לדין!!!!

    לא עיוור, 21/09/06 11:00

    המלך ערום!
    עם ישראל מתחרפן ומאבד את הדעת
    ובעיקר - מאבד את הראייה!
    הדבר הזה כל כך מכוער שאני עדיין לא מבין איך זה נהיה הדבר הכי שווה בעיר!
    אני מחכה לילד שירים צעקה ויפתח את עיני כולם: המלך ערום!!!!!

    הגב לתגובה זו

    • חחחחחחח אני גם לא ממש מבין מה מוצאים בנעל הזאת

      כפכף, 21/09/06 11:30

      כנראה טרנד חולף....

      גאון מי שהמציא והגה את הקונספט

      אין ספק שהוא עשה הרבה כסף.

      הגב לתגובה זו

    • ישראלים עושים כסף מחארטה עוד לא למדת שישראלי מתלהב מכל שטות (ל''ת)

      א, 21/09/06 11:51

      הגב לתגובה זו

    • צדק זה דבר מכוער וגועלי (ל''ת)

      מורסי, 21/09/06 12:10

      הגב לתגובה זו

    • ובכן, אתה טועה.

      חרדלון, 21/09/06 13:09

      אמנם גם אני חושב שהנעל מכוערת, אבל יש אנשים שלא. בכל אופן אין ספק שהנעל נוחה ביותר ואם הנוחות חשובה מהיופי החיצוני - יש מקום לנעול את הנעל.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    לא התעוררה שום שאלה!!!!

    זה ברור שמותר!!, 21/09/06 10:23

    לנעול את הנעל הזוב יוה''כ........

    היא לא עור.

    תפסיקו לחפש שדים בבקבוקים שלא קיימים!!!!!!!!!!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    איזו למדנות, איזה פסק חדשני! (ל''ת)

    קובי, 21/09/06 10:14

    הגב לתגובה זו

    • איזה'' גאון''

      יעקב, 21/09/06 11:42

      אתה וכנראה שאתה גם בור, אם היית לומד ומעיין קצת בפוסקים, הית מבין, שיש כאן בעיה הלכתית. גם לבקר צריך לדעת.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    מעניין כמה אנשים מקשיבים לו... (ל''ת)

    שלומי, 21/09/06 10:00

    הגב לתגובה זו

    • את זה נראה ביוה''כ בבתי הכנסת. (ל''ת)

      שלומי טוב תודה, 21/09/06 10:54

      הגב לתגובה זו