• 31.

    ל-גב, עליזה לביא כל הכבוד

    M. M., 15/06/08 18:39

    ראיתי את הופעתיך בערוץ 22 היום
    15.6.08 שעה:17,50 ומאוד התרשמתי, מהרעיון להעניק דת יהודית (עם או מבלי התחייבות להאזריח),
    ואני מוסיף כמה תנאים לה או לו:
    1)לעבור בדיקת בריאות וגם פסיכילוגית (מדוע בוחרים דווקה),
    2)לחתום על תצהירIRREVERSABL
    ש-במשך 5 שנים יתנהג לפי המסורת
    היהודית לפחות (בפסח-כיפור-ןחנוכה)
    3)שלא יעסוק ב-דת אחרת כל חייו,
    והדת היהודית תושלל ממנו אם יתפס

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    לא למדנו כלום

    תלמידים של לביא, 24/06/07 14:52

    כל מילה נכונה , היא מרצה גרועה, מוסרים כל התלמידים שלה של שנים קודמות שלא למדו כולם כלום כלום ..............................חבל על הכסף

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    שטויות , כל כך הרבה שטויות

    תלמיד של עליזה, 24/06/07 14:28

    אני לומד אצל עליזה לביא, וחייב לציין שאין לה הרבה תוכן, היא משעממת, נטולת תוכן, חוץ מהתחום שלה אין לה הרבה ידע, ממש חסרת ביטחון. אבל יפה .....יפה מאוד... כלומר תהיי יפה ותשתקי

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    הערה קטנה לעליזה לביא

    דקדקנית, 21/09/06 18:08

    בסעיף ''לימוד תורה לנשים'' מופיע הביטוי ''תלמידות חכמות''. כמי שמתמחה בנושאי ''מגדר'' ו''כתבי נשים'' ראוי שתדעי כי יש לומר ''תלמידות חכמים'', ולא ''תלמידות חכמות''. המלה ''תלמידות'' מופיעה בצורת הנסמך, כפי שנאמר:'' תלמידי חכמים'' ולא ''תלמידים חכמים''.

    הגב לתגובה זו

    • תשובת האקדמיה בעניין זה

      ירעם נתניהו, 22/09/06 11:03

      שאלתי לאקדמיה:
      הצירוף ''תלמיד חכם'' משמעותו:
      תלמיד של חכם? תלמיד שהוא חכם?
      מהי צורת הנקבה? תלמידת חכם, תלמידה חכמה, תלמיד חכם (כי זה נחשב לצירוף כבול?)

      תשובת האקדמיה:
      תלמיד חכם במקור פירושו תלמידו של חכם (בצדו מובא גם הצירוף תלמיד חכמים), ואולם במשך הזמן פירושו היה לתלמיד שהוא עצמו חכם. לפי זה אפשר לומר תלמידת חכם או תלמידה חכמה.

      את הצירוף 'תלמיד חכם' אפשר להטות. אין הוא צירוף כבול.


      הערה שלי (של ירעם):
      שאלתי גם מרצים במחלקה ללשון, והם אמרו לי שאף ניתן לומר ''תלמידות חכמות''.

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    משועממת, משעממת, שחורדינית וחסרת תוכן (ל''ת)

    Meir, 20/09/06 23:18

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    בתקופת ההתנתקות הסיתו המתנחלים ובעלי בריתם מהכת החב''דניקית

    שנאה+הסתה כתומה, 20/09/06 16:49

    למרי,סרבנות,מרד במלכות והפרות חוק וסדר.השילוב בין המתנחלים והחב''דניקים שהם שתי כתות סהרוריות משיחיות מסוכנות לעתיד מדינת ישראל לא פחות מרבי עקיבא ובר כוזיבא אשר המיטו אסון כבד על הארץ בתקופת המרד כנגד הרומים.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    אמנון התמחה בשביית תינוקות שאותם הוא לוכד עם שקרים וחצאי אמיתות

    אמנון=צייד נפש, 20/09/06 16:34

    השורה התחתונה האם הדרדור בתשובה של חילונים להשתמטות בשם הדת משירות צבאי והפיכתם לנזקקים בישיבות היא הצלחה או כישלון..............? ותחשבו טוב טוב על זה.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    פרופסור עליזה לביא

    יעל מעריצה, 20/09/06 16:00

    תעשי לי ילד....

    הגב לתגובה זו

    • אני לא זוכר שמישהו העניק לה תואר פרופ' (ל''ת)

      חיים, 21/09/06 02:37

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    איך נותנים במה לתגובות כמו 21

    תומר, 20/09/06 15:59

    עם כל הכבוד ''נעמה'' גברת עליזה לביא היא פרופסור ואם היית שומעת אותה היית יודעת שטיפשה היא לא.

    ממש מעצבן שכל 0 מקבל אופציה לכתוב טוקבק על אנשים שהוא לא מכיר....

    הגב לתגובה זו

    • עליזה לביא היא פרופסור?!?

      מה???, 21/09/06 00:18

      זו הרמה של ''בר אילן''?
      האם גם פנינה רוזנבלום היא פרופסור?

      הגב לתגובה זו

    • מתי בדיוק היא קבלה תואר פרופ'?

      חייים, 21/09/06 02:38

      היום היא הייתה עוד ד''ר.

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    הבעיה עם דעת אמת היא שהם מכפישים את היהדות בכך שהם כותבים דברי אמת

    תגובה ל16, 20/09/06 14:28

    ולכן אני מתנגד להם.לא צריכים לכבס את הכביסה המלוכלכת של היהדות בחוץ הם צריכים לשקר וליפות את היהדות כי האמת כואבת ולכן אל תכנסו לאתר זה.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    למה הטפשה הזאת מקבלת במה לשטויות שלה?

    נעמה, 20/09/06 14:13

    לא מספיק כאלו יש במגזר הארור הזה שגם היא צריכה עדר שוטים ושוטים שילכו אחרי השטויות שלה כמו עיזה עיוורת?

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    בינונית-. היגדייך אותנטיים רק בשלבם בין רפיסות הלב והשכל. (ל''ת)

    רועי, 20/09/06 12:23

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    כינוי לא ראוי לרב בישראל

    דוד, 20/09/06 09:10

    נוכחתי בצער ובתדהמה לראות את כינוי הגנאי שבו כונה רב בישראל, הרב אמנון יצחק. אין ספק שיש כאן עברה על איסור לשון הרע ועוד ברבים ועוד קודם ימי הדין.

    הגב לתגובה זו

    • נו באמת, זה שהוא רב לא אומר שהוא זכאי לכבוד (ל''ת)

      אליהו, 20/09/06 12:15

      הגב לתגובה זו

    • הבעיה היא שהוא לא רב באמת (ל''ת)

      אחד, 20/09/06 13:42

      הגב לתגובה זו

    • כינוי גנאי? איפה????? (ל''ת)

      אבי, 20/09/06 14:59

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    אונ' בר-אילן

    א., 20/09/06 07:37

    האוניברסיטה היהודית הגדולה בעולם?!
    אז אני מבין שאת חיה באווירה ביביסטית לפיה ''השמאלנים שכחו מה זה להיות יהודים''.
    כי האונ' העברית, אונ' ת''א והאוניברסיטה הפתוחה יותר גדולות ולא פחות יהודיות.
    אלא אם להיות יהודי פירושו להחזיק בכל השטחים ולא ללמוד ביקורת המקרא על התורה, אז כן את צודקת..

    הגב לתגובה זו

    • תגובה מעולה

      מישהי, 24/06/07 14:24

      אוניברסיטה זו היא מהגרועות שקיימות, בתור מי שלומדת שם אצל עליזה לביא אני חייבת לציין כי האוניברסיטה מפלה בצורה דוחה, דעה שאינה קשורה ליהדות לא מתקבלת, ומרצים רדודים כמו עליזה לביא עדיף לפטר, זו דוגמא לרמה של האוניברסיטה!!!!!!!!!!!!!!!

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    החרם על תנובה נמשך!!!

    סרטן, 19/09/06 23:51

    לא אכפת לי מה אמרה מועצת יש''ע. אצלי (ואצל אנשים נוספים שאני מכיר) החרם על תנובה נמשך עד שרייכמן יפוטר.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    את עליזה ושאר הקוראים להכנס לאתרנו ולקרוא את המאמר על מעמד האשה

    דעת אמת מזמינה, 19/09/06 22:46

    אנחנו מאמינים שידע יוצר מוקדי כוח אשר יכולים לשפר ולהשוות את מעמד האשה היהודית בהלכה ולכן אנחנו ממליצים לקרוא מאמר זה גם לאלה המברכים ''שלא עשני אישה''.

    הגב לתגובה זו

    • דעת אמת=שקר גמור

      חיים, 19/09/06 23:41

      כפי שכבר כתבתי. ללמוד יהדות מאתר דת אמת זה כמו ללמוד על ישראל מאתרים איראניים. אותה רמה של אמינות וידע.

      הגב לתגובה זו

      • לחיים היקר השריעה המוסלמית וההלכה היהודית אחיות תאומות הן

        חיים אתה צודק, 20/09/06 16:32

        ולכן אתה צודק בשביל מה ללמוד מאתרים אירנים אם יש לנו הלכה=שריעה משלנו.

        הגב לתגובה זו

        • רואים שכבר למדת מאתרי דת אמת

          חיים, 20/09/06 19:16

          אין שום קשר בין אשרעיה לבין הלכה, תלמד את שניהם לעומק ותראה. בהצלחה.

          הגב לתגובה זו

    • אני לא מברך ''שלא עשני אשה''

      יגאל, 19/09/06 23:51

      מזה כמה שנים, זה אפשרי הלכתית.
      אבל לא מפיכם, ''דעת אמת'' ראוי לשתות.
      אתם אנשים שלקחו איתם מהחברה החרדית אל החילוניות את הדברים הכי רעים שיש בה- שטחיות, מסיונריות וצרות אופקים.

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    השאלה היא למה הפמיניסטיות הדתיות הן שמאלניות דווקא? (ל''ת)

    ץ, 19/09/06 21:52

    הגב לתגובה זו

    • מכיוון ש...

      יואב, 20/09/06 02:08

      הן יותר אינטיליגנטיות ובעלות מחשבה עצמאית

      הגב לתגובה זו

      • או בגלל...

        אלי, 20/09/06 11:15

        שהן מרגישות צורך נפשי עז לצאת כנגד כל דבר שבקונצנזוס בחברה שממנה הן באות (אולי על מנת להצטייר טוב ''בחוץ'').
        לא בטוח שזה מראה על רוחב אופקים, לדעתי זה מראה דווקא על צרות אופקים, כיוון שאין כאן בחינה של מקרים לגופם אלא יציאה כנגד הקונצנזוס כמעט רק לשם הפרובוקציה (ולעיתים רק לשמה - עיין ערך יעל משאלי)

        הגב לתגובה זו

  • 14.

    יוסל! יו. מי המיידע'לה הזאת? היא דוקטור למדיצינה? היא אונזרר? אז מה (ל''ת)

    היא מבלבלת במח?, 19/09/06 15:03

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    שליפות עם משה כטב''מי

    משה כטב''מי, 19/09/06 14:58

    שלא עשני אישה .
    ציטוט של אילנה דיין?

    רפורמים.
    מסתבר שלא כל אישה עם טלית וגיטרה יודעת גם לשיר.

    חרדים.
    רק אצלהם שחור זה לא מרזה.

    אמנון יצחק.
    הסטייליסט של נסראללה.

    הרב עובדיה יוסף .
    קרבן אפנה.

    הרבנות הראשית לישראל .
    הגיע זמן האיחוד. תיסלם וכוורת יחממו.

    פרופ' הלל וייס.
    שותף ב'ד''ר שקשוקה'?

    לימוד תורה לנשים.
    כמו לימוד האבקות בוץ לאברכים.

    בניין שלם.
    הכנס הבא באולמי ורסאי.

    כיסוי ראש.
    כיסוי תחת הלכתי.

    כל כבודה בת מלך פנימה .
    גברתי טועה, במקור הפסוק על נינט.

    בני עקיבא .
    גם בגיל 40 הם לא ילמדו.

    דניאלה וייס
    מראשוני תעשיית הזכוכית בשטחים.

    ערוץ 10
    מהדורת החדשות שלהם פשוט לא מצחיקה.

    ערוץ 2
    כמו קודם כפול 5.

    שלי יחימוביץ'.
    ושלי כטב''מי.

    נשיא המדינה משה קצב .
    לקח ברצינות את צוואתם של פיקאסו, ואן-גוך ושגל.

    מלחמת לבנון 2.
    הסרט הבא יהיה האחרון בטרילוגיה.

    תל אביב.
    לחות של בומבי וחטאים של פומפי.

    הכותל.
    בית גידולו של דב הכותל.

    ניסו שחם.
    שפה עשירה ופיוטית, מתחרה חזק בקטגורית המשורר הלאומי.

    סליחה.
    למישהו יש שקל להגיע ללוד?

    katbami@gmail.com

    הגב לתגובה זו

    • חחחחח הרגת אותי מצחוק (ל''ת)

      הדר, 19/09/06 16:27

      הגב לתגובה זו

    • הקטע עם קצב ענק!!

      רעות, 19/09/06 16:33

      לצערי...

      הגב לתגובה זו

    • חחח...

      ר, 19/09/06 16:37

      עכשיו רק קלטתי את הכותל...

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    מה זה ''פרפורמנס''? (ל''ת)

    יוני, 19/09/06 14:41

    הגב לתגובה זו

    • הכוונה ל'פרפורמר'. עכשיו הבנת?? (ל''ת)

      אבשלום, 19/09/06 16:48

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    כואב לכם שאישה מצליחה כותבת דברי טעם ברהיטות?

    גבר, 19/09/06 14:18

    כואב לכם,לכל הטוקבקיסטים העילגים שלא יודעים לכתוב משפט אחד בלי שגיאות כתיב?
    כואב לכם,גברים שובניסטים שרוצים
    את האישה שלהם רק במטבח ובמיטה
    ועוד שותקת?
    כואב לכם שיש נשים מצליחות?

    הגב לתגובה זו

    • כואב לי שדווקא נציגת הפמיניסטיות היא שטוחה להחריד

      דתיה פמיניסטית, 19/09/06 15:51

      ולכן נותנת נשק בידי השוביניסטים.
      חסרות דתיות פמיניסטיות על רמה?

      הגב לתגובה זו

      • מרצה מבוקשת,

        פמיניסט, 19/09/06 23:54

        כתבה ספר מאוד מצליח ובצדק, ועונה במתינות ובטוב טעם.
        זה לא מספיק על רמה בשבילך?
        תמהני.

        הגב לתגובה זו

        • צר לי. היא לא מצליחה להתעלות מעל לבינוניות.

          דתיה פמיניסטית, 21/09/06 00:15

          ואם היא מרצה מבוקשת זה אומר משהו על הציבור המבקש לשמוע אותה.
          ישנן הרבה נשים מלומדות באמת, תלמידות חכמים, אינטיליגנטיות ומעמיקות, וכאשר שומעים אותן או קוראים את כתביהן מתרשמים מיד שיש כאן איכות. (ותעשה לי טובה, אל תזכיר לי את הדוקטורט של לביא...דוקטור לתקשורת מ''בר אילן''... באמת...)

          הגב לתגובה זו

  • 10.

    הלכה, שמעת על זה?

    המגיב, 19/09/06 14:14

    אני מתכוון בעיקר לעניין כיסוי ראש ומה שהגבת על זה, למרות שהיה קצת חצוף מצד העיתונאי לשאול אותך.

    הגב לתגובה זו

    • אתה מטעה.ההלכה אינה מחייבת כיסוי ראש בימינו.

      דתי, 19/09/06 16:00

      בימינו,כיסוי הראש נועד בעיקר כסמל.
      באמת נראה לך שגבר יתגרה משער ראש של אישה?

      הגב לתגובה זו

      • מתערב איתך שאתה לא דתי (ל''ת)

        עוזי, 19/09/06 17:17

        הגב לתגובה זו

        • מה ההגדרה ל''דתי''?

          דתי, 20/09/06 11:43

          אחד שהולך עם כיפה?כמה כאלה יש והם נבלות.
          מקיים תורה ומצוות?איזה מצוות?
          מי קבע איזה מצווה נחשבת יותר מהשניה?
          מאד קשה להגדרה.

          הגב לתגובה זו

          • אין מצוות יותר נחשבות ואין פחות נחשבות

            חיים, 20/09/06 14:11

            צריך לשמור את כולן קלה כחמורה

            הגב לתגובה זו

      • לכבוד הגאון האדיר הרב דתי שליט''א

        חיים, 19/09/06 21:04

        פסק שלך בענין כיסוי ראש בימינו כה גאוני ונוטף דבש חכמתך ובקיאיותך בש''ס ופוסקים, הבעיה איתו רק.......שהוא אינו מוסכם על אף פוסק, הוא לא מסתדר עם אף סוגיה בש''ס, הוא לא משמע מאף ראשון!!!
        ענין של כיסוי ראש לא קשור להתגרות, אלא לענין שיער באישה ערווה. זה ענין הלכתי מופשט, אז תאמץ גאונך ותעמיק בדברי הגמרא והראשונים ואז תבין מה כוונת התורה '' ערווה'' ומה משמעות הביטוי של הגמ' ''שיער באישה ערווה''. ע''פ ההלכה כידוע אסו רלגלות טפח של ערווה, לכן צריך לכסות ראש.

        הגב לתגובה זו

        • לא מדויק

          מכסה ראשים, 20/09/06 09:07

          גדר ''שער באשה ערווה'' קשור לאיסור לומר ק''ש בפניה. (כששערה גלוי) ופחות לכיסוי ראש באופן תמידי. (אם כי בעקיפין בודאי יש מקום לקשר בין הדברים)

          ועוד משהו קטן יש פוסק אחד שהתיר (בדיעבד) ללכת בלא כיסוי ראש, אבל ההיתר שלו בהחלט דחוק (דוחה גמרא מפורשת !) ולא התקבל ובצדק על ידי רוב מנינם ובנינם של פוסקי ההלכה.

          הגב לתגובה זו

          • התכוונת לרב מאשוש?

            חיים, 20/09/06 14:16

            הוא חיפש הצדקה וללמד זכות על נשים צדקניות שנהגו ללכת בלי כיסוי ראש, אך הסתבך עם ההסוגיות ( כפי שבצדק ציינת ), אז אני לא מתחשב בשיטתו, במיוחד שהוא בעצמו לא סובר כך לכתחילה.
            לענין סוגיה של קריאת שמע. בגמ' בכתובות יש דיון נרחב מה באישה ערווה. שם מבוארים דברים שהם ודאי ערווה לכל דבר וביניהם נמצא ענין של שיער באישה ערווה. ראשונים למדו מהגמ' שיש איסור מהותי בשיער עצמו בלי קשר לקיאת שמע. יש אפילו ביטוי, שאמירת קריאת שמע בלי כיסוי ראש, זה כמו לומר קריאהת שמע בערום.

            הגב לתגובה זו

            • דומני שאתה טועה במובאות

              מכסה ראשים, 20/09/06 17:00

              הגמרא בברכות (פרק ''מי שמתו'' לא זוכר מיקום מדויק) דנה בדברים שהם ערווה וזה בהקשר לאיסור לקרות בק''ש לידם.
              הגמ' בכתובות (בפרק ה''מדיר'' דף ע''ב כמדומני) דנה בשאלה באם הולכת וראשה פרוע הוא דת יהודית או דת משה, וקובעת שעצם כיסוי ראש הוא דת משה (מ''ופרע את ראש האשה''), אבל מי שהולכת בכיסוי חלקי (קלתה) היא זו שעוברת על ''דת יהודית''. וכן התכוונתי לרב משאש ואני מסכים איתך, אם כי דומני שמן ההגינות להזכיר אותה, תוך העמדתה בהקשר ובמשמעות האמיתית שלה.
              כתיבה וחתימה טובה.









              הגב לתגובה זו

            • צודק

              חיים, 21/09/06 02:30

              אכן התבלבלתי. באמת הדיון על ערוות למיניהם הוא בברכות כד., היה זכור לי שבכתובות אחרי דיון על ענין של ראש פרוע שעוברת על דת יהודית היה המשך של ערבות. אך גם בסוגיה עצמה בברכות לפני שנכנסים לדיון על קריאת שמע מבואר שיש איסור הסתכלות אפילו באצבע הקטנה שבאישה. רש''י שם גם מסביר שכל הערוות כאן הם לענין לגלות אותם גם לא בזמן קריאת שמע ולענין אישתו בזמן קריאת שמע, כלומר הראשונים לומדים איסור נפרד, שלא קשור לקריאת שמע. ענין של איסור גילוי כל הדברים שנמנו לקריאת שמע מיוחד באישתו, שבד''כ לא אסורה בגילוי ערווה לבעלה ( אא''כ בזמן נידה ). עיין גם ברמב''ם בהל' איסורי ביאה פרק כ''א הלכה ב',בראב''ד ,ברשב''א על אתר. גם מגמ' בכתובות בא במפורש שמי שמסתובבת בלי כיסוי ראש עוברת על דת יהודית, שזה דבר חמור. לכן זה ל אמשנה כלום לעצם הדיון, שדבר לא מופיע בכתובות , אלא בברכות, אך צדקת, התבלבלתי.
              אני לא מבין למה להביא דעתו של רב משאש, אם הוא בעצמו לא מסכים לפסיקתו מעיקר הדין.

              הגב לתגובה זו

            • כי דעת הרב משאש ממילא ידועה

              המכסה, 22/09/06 01:47

              לאילו שמחפשים את הקולא בנידון (או תיודע להם בקרוב) ולכן ידיעה וסתירה שלה עדיפה על העלמתה לגמרי.
              ובדומה לב''ה שהציגו את דברי ב''ש ורק אח''כ את דבריהם שלהם. (מבלי להשוות בין המחלוקות האמיתיות שלהם למחלוקת שלא ממש קיימת עם הרב משאש)
              בנוגע לשאר הדברים דומני שהגענו לעמק השווה.
              שנה טובה ומבורכת,
              כתיבה וחתימה טובה.

              הגב לתגובה זו

        • תגיד לי,חיים,אתה באמת מאמין במה שכתבת?

          דתי, 20/09/06 11:41

          שיער באשה ערווה?אולי הכוונה לשיער הערווה ממש.
          ואם הכוונה לשיער הראש,אז שוב חוזרת השאלה שלי:מדוע זה ערווה?מי
          הגבר שיתגרה מזה?ומדוע לא שער הגבר ערווה?האם זה שוב בגלל הגישה הגברית השובינסטית?
          כיום,בחברה מודרנית,כל הגישה הזו שרואה באשה כלי מיני בלבד שכל מבט עליה מיד מקושר לקטע של מין,ולכן אסור לה להיראות בכלל,כדי שהגבר,שלא יכול לעמוד בפיתוי,לא יתגרה-נו באמת...
          האם האמת הגבר כ''כ חלש?
          לכן,כיום כיסוי הראש הוא סמל בלבד.

          הגב לתגובה זו

          • תעיין מה שכתבתי באופן רציני ואח''כ תגיב

            חיים, 20/09/06 14:31

            אני אמרתי חובת כיסוי ראש לא נובעת מחשש שגבר לא יעמוד בפיתוי, אלא מענין מהותי של איסור גילוי ערווה, שהוא איסור בפני עצמו לרוב הפוסקים. שיער באישה ערווה מדובר על שיער בראשה של אישה ולא איפה שחשבת. באותה גמ' שדנה על ענין ערווה יש את שניהם וגמרא לא חוזרת ברשימה על אותו דבר. גם בגבר יש מקומות שמוגדרים ערווה, המקומות שנוהגים לכסותם ( בטן, חזה, רגליים וכו' ). מקומות ערווה בגבר ובאישה שונים, כי גבר ואישה שונים פיזיאולוגית ונפשית ( דרך אגב זו טענה של תנועת הפמיניזם בתחילת דרכה, נשים דרשו להכיר בשוני שלהם ולכבד אותו ).
            מה זה ערווה ומה הגדרותיה אני יכול להעביר לך כמה שיעורים, לכן תסתפק בדברים הקצרים שכאן.
            גם אם נלך לכיוון שלך ששיער מגרה את הגבר, הרי גם כאן יש בעיה. תגיד לי בכנות האם אישה בכיסוי ראש מושכת תשומת לב שלך? האם שיער יפה מושך תשומת לב שלך? אני לא מדבר על יצר המיען שיתגבר מיד, אלא משיכה של העין בלבד. אם אתה אדם ישר תענה באופן חיובי, אני לא מאמין שיש גבר ששיער יפה לא מושך תשומת לב שלו. אז דע לך יש איסור להסתכל על אישה ובמקומות שצריכים להיות מכוסים באשיה שאסורה לך מדין עריות, כגון אשת איש, גם אישתך בתקופת נידה ( אני אומר להסתכל, שמשמעות המילה להתבונן, ולא על ראיה במבט חטוף כשעוברים ברחוב ). אז אישה שהולכת בלי כיסוי ראש ומושכת עין של גבר עוברת על איסור '' לפני עיוור לא תתן מכשול'', היא גורמת לגבר לעבור על איסור הסתכלות באישה. ועוד לא הגענו לשום התגרות מינית, אך הלכנו בכיוונך.
            אז צא ולמד, יש חובת כיסוי ראש גם בימינו.

            הגב לתגובה זו

  • 9.

    מהמממת!!

    קשת, 19/09/06 13:43

    אשרי כל הנשים הדתיות יפעלו כמוה ויצאו מהדיכוי בו חלקן שרויות!
    צופה אדוקה של התכנית שלך, חבל ששאר הזכייניות בטלוויזיה לא מקפידות על תכניות של תרבות יהודית...

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    עליזה לביא - הבלונדינית של המדינה

    מה יהיה, 19/09/06 12:17

    תנו לה טור פה
    זה המקום היחיד שלא רואים אותה כל יום

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    סליחה לתושבי גוש קטיף וצ. השומרון (ל''ת)

    אבל אשמים, 19/09/06 11:56

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    יש לה שביל יפה (ל''ת)

    אבי, 19/09/06 11:55

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    טעות בחשבון

    אלי, 19/09/06 11:39

    שבוע - כשמו כן הוא, שבעה ימים. מכאן יוצא שלא יכול להיות בשבוע אחד שישה ימים וחצי ועוד יום וחצי.
    יש כאן טעות חשבונית של הד''ר, אלא אם כן יש יום בשבוע שבו היא מרגישה גם בת בית בתל אביב וגם זרה בעיר...
    ד''ר, תלמדי חשבון!

    הגב לתגובה זו

    • לאלי לא למהר להגיב: הד''ר כתבה חמש וחצי ימים ועוד יום וחצי שזה (ל''ת)

      בהחלט שבוע!, 20/09/06 21:50

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    אישה נאה

    יעקב, 19/09/06 11:29

    לו הייתה חילונית אפשר היא לומר ''קוסית''.

    הגב לתגובה זו

    • נאה? יפייפיה. בכלל לא הצלחתי לקרוא את דעותיה. (ל''ת)

      לא מרוכז, 19/09/06 14:17

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    יש לה טעויות

    א, 19/09/06 11:23

    1 - כיסוי ראש אינו ''סמן חברתי מקטלג'' לנשים נשואות, אלא יש לו מטרה - לכסות ולהסתיר שיער של אשה נשואה.

    2 - רפורמים אינם חבל הצלה ליהודים בחוץ לארץ, אחוזי ההתבוללות אצל הרפורמים מבהילים. כמעט שאין כזה דבר נכד יהודי של סבא רפורמי.

    3 - שלא עשני אשה - מדוע אינה מביאה את הסברי בעל הטורים והמהרל לנושא ? כי הם מסבירים יפה את העניין ומשאירים בצדק את נוסח הברכה ?

    4 - כל כבודה בת מלך פנימה מפורש ע''י חזל במובן של צניעות האשה בביתה בגמרא מסכת שבועות וכן בהמשך ע''י הרמבם. זה לא ''פרשנות יצירתית של סלוגן''.

    הגב לתגובה זו

    • מה אתה מצפה מחברת ''קולך''

      חיים, 19/09/06 14:06

      ארגון חצי רפורמי. נשים שם מפרשות את המקורות והלכה כמו שבא להן. פעם קראתי מאמר שלהם בענין יחס של הרמב''ם כלפי נשים ע''פ פרשנותו לחטא הקדמון, הזדעזעתי עד עמקי נשמתי מחוסר הבנה ברמב''ם . שרה קליין -ברסלבי כתבה ספר בנושא, היא הבינה את הרמב''ם והיא אינה חברת ''קולך''.
      תראה מאמרים של לוביץ' וגם שם תזהה עיוותים של ''קולך'' ובורתם. הן קוראות הרבה, א אינן מבינות מה שקוראות או מעוותות את הכתוב.

      הגב לתגובה זו

      • ומי קבע שהפרשנות שלהם היא שגויה ושלך היא הנכונה?אתה קבעת? (ל''ת)

        דוד, 19/09/06 16:22

        הגב לתגובה זו

        • אלפי דורות של חכמים קבעו זאת

          חיים, 19/09/06 20:23

          על מסורה שמעת? על מסורת שמעת?
          בענין הרמב''ם ספציפית, פשוט צריך לעיין בפשט הרמב''ם ובכל כתביו באופן מעמיק, אז מבינים שמה שהבינו נשים של ''קולך'' שטות גמורה. גם מפרשנות של אבן טבעון ( ששאל את הרמב''ם באגרות וקיבל תשובות ממנו אישית ) ניתן לראות שפרשנות של ''קולך'' לקויה. הפרשנות הלקויה של ''קולך'' נובעת או ממחסור בידע וחוסר עיון מספיקה או מעיוות באופן מכוון והתעלמות מהדברים שמוכיחים אחרת ממה שהן פרשו. הייתי רוצה ללמד זכות עליהן, שהסיבה לפשרנות הלקויה היא חוסר העמקה וידע ולא עיוות מכוון.
          אי אפשר להאשים אותי בשוביניזם, הבאתי דווקא אישה, שלדעתי פירשה את הרמב''ם בצורה נכונה. היא פשוט הקדישה לנושא המון והעמיקה בצורה נכונה.

          הגב לתגובה זו

    • טעויות?!

      תמר, 19/09/06 14:08

      רצית לאמר שיש דברים שבהם אינך מסכים איתה...
      1.כיסוי ראש הוא גם סמן חברתי מקטלג. מלבד המטרה שציינת יש לו הרבה מאוד היבטים סוציולוגיים וסוציו-תיאולוגיים וטעות זה להעמיד פנים שהם לא קיימים.
      2. הרבה מאוד יהודים שלא היו הולכים לבית כנסת אם לא היה בית כנסת רפורמי, נשארים בקשר עם קהילה יהודית כלשהי בזכות הרפורמים. הם לא מונעים נישואי תערובת, אבל בזכותם גם הילד שנולד מנישואי תערובת יודע מה היא חנוכה.
      3. יפה-לדעתך בצדק- לדעתך. לביא מציע אפשרות אחרת מכאן שאין כאן טעות אלא חילוקי דעות. נשים רבות רואות בברכה ''שלא עשני אשה'' כמו בכיסוי ראש , כמו בעזרת נשים אחורית, אלמנטים פוגעים והתירוצים שניתנים על ידי גברים נשארים בגדר התירוצים ואינם מספקים.
      4.זה לא הפשט של הפסוק. פרשנות יצירתית היא כזו גם אם נעשתה לפני
      אלף שבע מאות שנה. לחז''ל היו הרבה פרשנויות יצירתיות זה חלק ממה שכל כך מרשים אצלם.

      הגב לתגובה זו

      • לתמר

        ב, 19/09/06 20:45

        לעניות דעתי, א צודק. ואסביר למה:
        1)כיסוי ראש במקורו אינו סמן חברתי. אף שכיום הוא גם כזה. כך גם ניתן לומר על כיפה- שכיום נהפכה להיות סמן חיצוני במקום מה שהיתה פעם- כיסוי ראש.
        ואגב- האם פאה נחשבת בעיניך לכיסוי ראש? הרי היא כלל לא סמן חברתי! (שהרי לא ניתן לראות כלפי חוץ שלאישה יש פאה...)
        2)עדיף לא ללכת לבית כנסת כלל מאשר ללכת לבית כנסת רפורמי. היהדות כפי שהיא מוצגת ע''י הרפורמים היא יהדות מעוותת. ועוד- אולי אולי הילד שנולד מנישואי תערובת תהיה לו זיקה מועטת מאוד לדת- כך שלבניו שלו (כלומר, לנכדים של הרפורמי)- לא תהיה שום זיקה. (וזה, במידה והאימא היא הרפורמית ולא האבא- שאם האבא הוא הרפורמי והאמא גויה- הילדים גם גויים)
        3) ההסברים של בעל הטורים והמהרל אינם ''תירוצים'', שכן בזמנם כלל לא היו נשים פמיניסטיות שנפגעו מהברכה.
        4)ממתי מפרשים פסוק לפי הפשט?!
        ניקל לדוגמא: ''לא תבשל גדי בחלב אימו''. האם אסור רק לבשל גדי בחלב של אימא שלו?!

        הגב לתגובה זו

        • חן חן לך עלהניסוח המתון וההגיוני של דבריך

          תמר, 20/09/06 09:32

          1.אין לי ויכוח רציניאיתך כיסויהראש נושא מספר רב של משמעויות חלקן בעיתיות בעיני (הפרטיות) ובוודאי שלא כולן הלכתיות במובן הצר.
          אה,ורק גבר יכול לטעון כך על הפאה, בוואדי שניתן לראות כלפי חוץ וזה סמן חברתי ברור שכן הוא ממקם אותך גם בזרם מסויים בתוך האורתודוקסיה.
          2. אנחנו נצטרך להישאר חלוקים בנושא הרפורמים, אם בעינך עדיף שום קשר ליהדות... בפועל הרפורמים כן משאירים בקשר אנשים שאחרת הזהות היהודית שלהם היייתה מתרוקנת לגמרי.
          3. ואפילו לפני התנועה הפמיניסטית היה חוסר נחת מהברכה הזאת, מה זה אומר לך?
          4. הרשב''ם עשה את זה, אבן עזרא עשה את זה, זה לא לא הגיוני. נכון שאצל חז''ל יש הרבה פרשניות מדרשיות-יצירתיות, אני לא חושבת שזה רעאו מעליב להגיד את זה.

          הגב לתגובה זו

      • אכן טעויות!!!

        חיים, 19/09/06 20:56

        1. כיסוי ראש במהותו אינו עניין חברתי, אלא הלכה יהודית, שלא קשורה לשום שיוך סוציולוגי או אתני. סוג כיסוי ראש יכול להוות שיוך. מטפחות- מתנחלים או צעירים, פאות - חרדים ( ע''פ סוג הפאה ניתן לשייך לקבוצה זאת או אחרת של חרדים ), פאה עם כובע- חסידים וכו'. המחנה המשותף לכולם - כיסוי ראש.
        2. בעניין רפורמים. יש ביטוי כזה ''במה הועילו חכמים בתקנתם?'' אנשים באים לבית הכנסת, אך מה שהם מקבלים, זה לא יהדות, אלא נוצרות מהולה במסורת יהודית. ילדיהם ונכדיהם מתחתנים עם גוים ומתבוללים. ילדיהם ונכדיהם כבר הולכים לכנסיה או לשום מקום בכלל. שיעור התבוללות בארה''ב הכי גבוה בעולם בזכות הרפורמים. אירופה ובריה''מ לשעבר הרבה יותר שמרנים ואחוז רפורמים נמוך שם, גם שיעורי התבוללות נמוכים יותר, אפילו יש תופעה הפוכה של התגיירות של גוים ע''פ גיור האורתודוקסי. רוב הקהילות ויהודים באירופה מעדיפים ללכת לבית כנסת אורתודוקסי והחזיק רב אורתודוקסי. זה גם קהילות שאדם היחיד שומר תורה ומצוות הוא רב.
        3. בעניין ''שלא עשני אישה'' אין פה חילוקי דעות, אלא חוסר הבנה למה התכוונו אנשי כנסת הגדולה, כשקבעו ברכות. לדוגמה - אחרי שראיתי מה עוברת אישתי בלידה, אני מברך בכוונה מרובה '' שלא עשני אישה''. נראה לי לזה הייתה הכוונה ולשאר הדברים שיש לנשים ואין לגבר מבחינה פיזיולוגית והם לא הנעימים במיוחד. עזרת נשים נועדה לצניעות, שזו הלכה מפורשת בגמרות, ראשונים ופוסקים. חז''ל קבעו לעשות עזרת נשים מאחורה או למעלה משום כבודן של בנות ישראל, שהגברים לא יביטו בהם כל הזמן ( כמו בשוק הבשר ). אז אם תתעמקי בדברי חז''ל וברציונל של ההלכות, תראי שכוונת חז''ל היית בדיוק הפוכה ממה ש''קולך'' מייחסת להם - הם עשו הכל לטובת האישה ולכבודה.
        4. לעניין ''בת מלך'' פרשנות הנכונה בידי חז''ל ולא בידי ''קולך'', אין כזה דבר פרשנות יצירתית. גם נוצרים פרשו תנ''ך באופן יצירתי. יצא להם מהתנ''ך ( אני מדגיש נוצרים הוכיחו מהתנ''ך ) שיש''ו הוא משיח. אז מה נקבל גם פרשנות ''יצירתית'' שלהם? פרשנות יצירתית יכולה להיות רק ע''פ כללים הפרשניים שקבעו חז''ל, אפשר לסתות מקווי חז''ל רק אם אין שום השלכה מפרשנות להלכה או לדת יהודית. ''קולך'' פירשו עם השלכה להלכה, וזה אסור.

        הגב לתגובה זו

    • מה באמת מסביר בעל הטורים ?

      משה, 20/09/06 08:08

      תחכים אותנו.
      וגם מה מסביר המהר''ל ?
      תודה.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    תקשורתית מדי- אין בשר (ל''ת)

    מורי אל כניס, 19/09/06 11:13

    הגב לתגובה זו

    • מורי.עוד ארבעה ימים לחזור בתשובה ולקיים הבטחות. (ל''ת)

      צד''ר גאה, 19/09/06 13:57

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    לא מסתדרת לי המתמטיקה בעניין תל-אביב (ל''ת)

    לייבניץ, 19/09/06 11:09

    הגב לתגובה זו