• 111.

    רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

    שאול, 16/09/06 19:40

    רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !
    בְּחֵיקֵךְ, מְלוֹן-בְּרָכָה, מְעוֹן סֵתֶר, זֶרַע טָמַנּוּ... לא עוֹד
    פְּנִינֵי זְגוּגִיוֹת שֶל כּוּסֶּמֶת, זֶרַע חִטָּה כְּבֵדָה,
    גַּרְגֵּר שְעוֹרָה, חֲתוּל כֶּתֶם, שִיבּוֹלֶת-שוּעָל חֲרֵדָה.

    רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד :
    פִּרְחֵי פְרָחִים בָּךְ טָמַנּוּ רַעֲנַנִּים וּבְהוֹד,
    אֲשֶר נְשָקָתַם הַשֶּמֶש מִנְּשִיקָתָה רִאשוֹנָה,
    מַצְנִיעַ חֵן עִם יְפֵה קֶלַח, קְטוֹרֶת כּוֹסוֹ נְכוֹנָה.
    וְעַד שֶיָדְעוּ צָהֳרַיִם בְּעֶצֶם הַצַּעַר הַתָּם,
    וּבְטֶרֶם רָווּ טַל שֶל בּוֹקֶר בַּחֲלוֹמוֹת-אוֹר נִבְטָם.

    הֵא לָך הַטּוֹבִים בְּבָנֵינוּ, נוֹעַר טְהוֹר חֲלוֹמוֹת,
    בָּרֵי לֵב, נְקִיֵּי כַפַּיִם, טֶרֶם חֶלְאַת אֲדָמוֹת,
    וְאֶרֶג יוֹמָם עוֹדוֹ שֶתִי, אֶרֶג תִּקְווֹת יוֹם יָבוֹא,
    אֵין לָנוּ טוֹבִים מִכָּל אֵלֶּה. אַתְּ הֲרָאִית ? וְאֵיפה ?

    וְאַתְּ תְּכַסִּי עַל כָּל אֵלֶּה. יַעַל הַצֶּמַח בְּעִתוֹ !
    מֵאָה שְעָרִים הוֹד וָכוֹחַ, קוֹדֶש לְעַם מְכוֹרָתוֹ !
    בָּרוּך קָרְבָּנָם בְּסוֹד מָוֶת, כּוֹפֶר חַיֵינוּ בְּהוֹד...
    רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

    שאול טשרניחובסקי
    תל-אביב, 3.9.1938

    עצוב,וכל כך נכון... ל''ת
    רונית, 25/08/06 09:31

    הגב לתגובה זו

  • 110.

    כאלה באב התשס''ו ימותו

    רחל, 16/09/06 19:38

    כאלה בקיץ ימותו,
    אני יודעת זאת,
    חיים יגאו, חיים ירונו
    בריבואות קולות:
    כל הדברים יהיו לפתע
    גלויים למרחוק
    והאדם יבטח באושר
    בהיר נפש כתינוק:
    חידת חיים תהיה מובנת,
    צוקת חיים - קלה.

    כאלה בקיץ ימותו -
    ברכה היא או קללה ?

    רחל

    תל-אביב, תרפ''ו

    הגב לתגובה זו

  • 109.

    חזק ואמץ לאורי שגיא יאנוש ואחרים

    יעקב, 15/09/06 16:50

    זה עניין של אופי ,יושר, איכפתיות.
    הלוואי כולנו. בעצם אם נשב ולא נעשה אז גם לא יהיה. זה שלנו לא?

    הגב לתגובה זו

  • 108.

    הרמטכ''ל שלנו

    אבי, 15/09/06 16:16

    איני מבין את כל האלופים בדימוס.
    די , עיסקו בעניינכם, עשיתם את שלכם בעבר - תודה רבה.
    איפה הייתם כשהצבא אולץ לקצץ בתקציב, איפה הייתם כשהשתלחו באנשי הצבא, איפה הייתם אתם כשמילאתם תפקיד. מדוע כולם מבקשים להצטרף למחול השדים כמוצאי שלל רב.
    דיייייייייייייייייייייייייייי

    הגב לתגובה זו

  • 107.

    100 אלופים וקצינים זה לא חרטא (ל''ת)

    יעקב, 15/09/06 16:15

    הגב לתגובה זו

  • 106.

    שגיא----------קח את תגובה 90 כאתגר ענייני (ל''ת)

    ***************, 14/09/06 12:51

    הגב לתגובה זו

    • (אבל בלי להיעלב מכושר הלחימה של חיזבאללה (ל''ת)

      שלא העלבון, 14/09/06 15:49

      הגב לתגובה זו

  • 105.

    אנשי המחדל חיבים ללכת

    סלע יניב, 14/09/06 12:02

    ההססנות של חלוץ בגללל חוסר ידעה
    בלחימה קרקעית גרמה ליותר הרוגים
    העורף הופקר
    הפקודות היו מבולבלות
    בקיצור מחדל גדול
    חיבים לבנות את צהל מחדש חיבים להחזיר את אמון העם והחילים במנהיגו רק אנשים אם ניסיון מחוץ למערכת יוכלו לעשות זאת. וכל אנשי המחדל חיבים לללכת.

    הגב לתגובה זו

    • מי שמדבר על מבולבלים (ל''ת)

      שמעתי שיש אבקה, 14/09/06 13:40

      הגב לתגובה זו

      • מה הקשר לקטיושות? כשצריך להכנס בהם קרקעית צריך פשוט להכנס בהם ולא

        רונן הגדול, 14/09/06 17:16

        להתברבר ליד הגדר שבועיים ב תלך תבוא ואח''כ כבר כשניכנסים הוא עושה את זה כמו שקיפודים מזדיינים - בזהירות בזהירות... חביבי כאן זה מלחמה! אי אפשר לעשות את זה בזהירות. הדרך הכי זהירה להלחם היא לשמור אצלך את היוזמה ההתקפית. את זה לא עשה חלוץ ועל כך הוא חייב ללכת ולהזמין עזרה מבחוץ שתעזור לבנות את צה''ל מחדש כצבא התקפי , יוזם, ומתמרן!

        הגב לתגובה זו

  • 104.

    אין בטחון שדה? מי מרשה לאנשי צבא לדבר עם שגיא ולמסור לו פרטים ? (ל''ת)

    הפקרות נהיה, 14/09/06 11:02

    הגב לתגובה זו

  • 103.

    תרומת אלופים במיל.

    מישהו, 14/09/06 10:59

    לכל המזלזלים בהצעת אלופים ותיקים להתנדב ולתרום לשיקום צהל.

    אותם אלופים ניהלו קרבות מוצלחים והניעו כוחות גדולים ומורכבים. תרומתם לצהל, יכולה לשנות פני מערכה עתידית לטובה ולחסוך בחיי אדם.

    ההחלטה והאחריות לצהל הם בסופו של דבר של הרמטכ''ל המכהן, אך דעת מומחים נוספים מעולם לא הזיקה למקבלי החלטות אלא רק סייעה.

    הגב לתגובה זו

  • 102.

    יישר כח חלוץ!!! (ל''ת)

    ליאור, 14/09/06 10:48

    הגב לתגובה זו

  • 101.

    בזכות חלוץ לא נהרגו מאות חיילים , ולא התפוצצו עשרות טנקים ! (ל''ת)

    ארז, 14/09/06 10:24

    הגב לתגובה זו

    • בגלל חלוץ נהרגו הרבה מאוד חיילים ונפגעו טנקים ללא תכלית

      חייל שדה, 14/09/06 11:58

      חשוב להבין שלצבא יש תכלית. אם מפעילים את הצבא זה תמיד כרוך באבידות. האבידות , עם כל הצער שבהן, הן ניסבלות אם יש תוצאות חיוביות ללחימה.
      חלוץ בזבז חיי לוחמים ללא כל תכלית כי בסופו של יום החיזבאללה יחזור לכל השטח ואילו כח ההרתעה של צבא ישראל, נכס אסטרטגי של המדינה, ניפגע אנושות וזקוק לשיקום בסיבוב שני שיבוא בוודאי. גם ניפגעי הסיבוב השני יצטרכו להרשם לחובתו של חלוץ כי הוא בטיפשותו וחוסר הבנתו הצבאית הביא את מותם.
      יתכן שחלוץ טייס מהולל ומפקד טוב של חיל האוויר. כמפקד מערכה צבאית כוללת הוא התגלה כחסר ידע והבנה.
      לא רק זאת, כמפקד עליון של הצבא הוא נתן יד באופן חסר אחריות לניוונו של צבא היבשה.
      על כך ועל כך אין סליחה ומחילה. עליו להודות בחוסר התאמתו ולבקש שימצאו עבורו מחליף מתאים יותר ובדחיפות.

      הגב לתגובה זו

      • אולי תבינו כבר את תוצאות המלחמה?? קרא 98 !!

        בלי קשר ללוחמת, 14/09/06 13:53

        צה''ל מצפה ליותר מלוחמיו, השאלה איפה בעיקר הטעון שיפור

        הגב לתגובה זו

        • מה אתה רוצה מ 98 ? הוא מדבר דברי הבל

          ניב, 14/09/06 19:00

          החיזבאללה יפרפר את כל הלפלפלים האלה שהגיעו מאירופה. מתחת לאף שלהם הוא יתחמש ומתי שהוא ירצה הוא ירה עלינו. הבעיה עכשיו היא שאנחנו לא יכולים לירות עליו בחזרה שמא ניפגע במי מהלפלפים הצפוניים האלה.

          הגב לתגובה זו

    • בגלל חלוץ נהרגו הרבה מאוד חיילים ונפגעו טנקים ללא כל תכלית

      ניב, 14/09/06 12:59

      אם הוא היה יודע מה לעשות עם הטנקים והחיילים לפחות זה לא היה לשווא. אבל כשאדם חושב שהעובדה שהוא נשם הרבה שעות חמצן 100% הופכת אותו בהכרח לחכם באדם ואם אדם זה הוא גם רמטכ''ל התוצאה היא הרת גורל. חלוץ גרם ביהירותו להרס שכבות פיקוד שלמות בצבא היבשה וע''י ניהול הלחימה באופן חסר הבנה וחסר אחריות הוא גם הרס את כושר ההרתעה של צה''ל ועל הדרך ביזבז חייהם של אזרחים וחיילים ללא צורך. אם זה ''ההישג'' שהוא הביא ע''י הלחימה הקרקעית היה ניתן לוותר מלכתחילה על כל ההרפתקאה המיותרת הזאת.
      חשוב לזכור שלפיקוד צפון הייתה תכנית לחימה סדורה עבור תרחיש דומה וחלוץ ב''חוכמתו'' התעלם ממנה ונתן הוראה לפעול במתווה שונה ומאולתר.
      לאור כל זאת מין הראוי להביא לחלוץ חונך ואת מפקדי השדה להביא סוף סוף לשדה האימונים ולתרגל אותם. אין צבא ללא תירגול ומפקדי החטיבות והאוגדות לא תורגלו כלל בשנים האחרונות. כל הכסף הלך לקניית מטוסים.

      הגב לתגובה זו

  • 100.

    תושבי ישראל נא להכנס למקלטים, שגיא ו-יאיא חוזרים לצבא.

    מרוקאי עצבני-1, 14/09/06 10:19

    המדינה של אבא שלהם.

    הגב לתגובה זו

  • 99.

    היכן היו הלפופים במיל כאשר כ-1500 מאזרחינו התמסמרו באוטו-בומ-סים? (ל''ת)

    מרוקאי עצבני-1, 14/09/06 10:13

    הגב לתגובה זו

    • אתה יודע שבמלחמה תקפו תותחני צה''ל את מנרה?

      דוב צפוני, 14/09/06 13:15

      בחיל תותחנים יש קצינים לא פחות מוכשרים מטייסי חיל האויר. אם קצינים אלה אינם מתאמנים הם מתפעלים את מערכות הנשק היקרות שלהם בחוסר מקצועיות. חלוץ היה מרשה שהטייסים יטוסו ללא אימונים במשך שלוש שנים?
      כשטנקים נמצאים תחת איום נ''ט אחד מהפתרונות הטובים ביותר הוא שימוש בעשן שנורה ע''י תותחי 155. לאור חלוקת המשאבים בצבאו של חלוץ לא היו פגזי עשן לחת''ם ולכן הטנקים שניסו לעבור בסלוקי לא קיבלו את המיסוך לו הם היו זקוקים נואשות.
      אני מביא כאן דוגמאות על קצה המזלג. אני יכול להביא עוד הרבה כאלה. דברים כאלה חייבים להבדק ע''י גורמים שאינם נמצאים בצבא של חלוץ. לא יזיק לו לקבל עזרה מקצינים בדימוס. זה רק יכול להואיל.

      הגב לתגובה זו

      • דוב צפוני אתה מחזק את דעתי. היכן היו כולם כשאוטובוס אחר אוטובוס

        מרוקאי עצבני-1, 14/09/06 15:55

        התפוצץ עם כעשרים הרוגים?
        כל המחדלים האלה אבות רבים להם.
        והנה הם קמים כל אלופי המחדל ואומרים ''אמרנו, התרענו''.
        מי שבאמת חושב שהוא ''יודע'' שישים את הדרגות על השולחן מבעוד מועד.

        הגב לתגובה זו

        • מי החליט להפסיק את אימוני חיילות היבשה? אני? (ל''ת)

          דוב צפוני, 16/09/06 22:05

          הגב לתגובה זו

  • 98.

    חלוץ הכניס ללבנון צרפתים!גרמנים!איטלקים! זה לא קרה מעולם .

    חסאן נאסרללה, 14/09/06 10:06

    שבו בשקט - אתם הבאתם חיילים ישראליים לתוך דרום לבנון שיישבו שם שנים וכל יום שם היה גהנום . חלוץ הביא חיילים גרמנים איטלקיים וצרפתיים .
    מי חכם יותר ?מתי היה בלבנון כוח או''ם רציני ? מתי מדינות אמיתיות וחזקות שלחו לפה חיילים?
    מדינות כאלו שאפשר לדבר איתן , שיש להן אינטרסים בלבנון , שיש להן אחריות ושאפשר לדבר איתן .
    נראה לכם שזה עושה את חסאן נאסרללה מאושר שיש לו פה כוח כזה בין הרגליים ?
    נראה לכם שזה חלק מהנצחון של החיזבאללה שדרום לבנון מוצף בכוחות אירופאים עצבניים ?

    הגב לתגובה זו

    • כוחות אירופאים עצבניים???!! בחייך כאילו דאא

      דין, 14/09/06 19:03

      החיזבאלונים יראו להם מאיפה משתין הדג. בלי שהם יבינו וירגישו ייבנו מתחת למוצביהם ערים שלמות ומחומשות הייטב. לכשירצה נסראללה הוא יתחיל לירות ואז כל הלבנבנים האלה יברחו.

      הגב לתגובה זו

  • 97.

    אל תסמכו על צה''ל

    נח, 14/09/06 10:01

    היגע הזמן שהצבור יבין
    שצה''ל הוא בסך הכל כלי
    בידי הממשלה.
    ולכן אין מה לסמוך עליו.
    ממשלה כושלת תביא גם
    את הצבא החזק ביותר בעולם
    לתבוסה.
    זה בדיוק מה שקרה בלבנון.
    לכן היו בטוחים:
    אם תפרוץ מלחמה כאשר
    אולמרט פרץ וחלוץ בראש
    צה''ל יובס שוב.
    ההנהגה היא זו שקובעת.

    הגב לתגובה זו

    • אני מסכים איתך שצבא ללא מנהיגות מדינית ראויה מעליו הוא כח חסר תועלת

      אמירי, 14/09/06 13:09

      הבעיה שלנו היא שהצבא הנוכחי הוא פשוט צבא חסר כח. הוא כבר לא מאיים. גם אם תקום ממשלה אחרת יהיה צורך לבצע בצבא שידוד מערכות.
      להחליף את הרמטכ''ל ולשנות קונספציה. אין יותר רמטכ''ל כחול . הרמטכ''ל הבא צריך להתחיל לבנות את צה''ל מרמת המג''דים בסדיר ומילואים. צריך להתחיל לאמן את הצבא . את יחידות השדה לפחות 15 ימי אימון נטו בשנה לכל היחידות ואת הסדירים יש לאמן אימוני מסגרת לפחות שלושה חודשים בשנה.

      הגב לתגובה זו

  • 96.

    חלוץ הבין מה שאתם עשרים שנים לא קלטתם-אתם כבשתם את הדרום

    הוא קיסח בבירות, 14/09/06 09:54

    שנים התעסקו בדרום כאילו שלמישהו בבירוות איכפת מהעניים בדרום לבנון . כל עוד הבלאגן היה בדרום ושוויץ המשיכה להיות בביירות לא הזיז להם . חלוץ קלט שרק פגיעה בחיים בלבנון היפה והעשירה תזיז משהו למישהו. חלוץ קלט שאין מצב שעשירי החיזבאללה יישבו בפנטהאוזים מפוארים ברובע הסגור שלהם וידאגו שמהדרום יעשו לנו את מהוות על אש קטנה בלי שהם ייפגעו .

    אז לבנון נסגרה והיפים והעשירים ברחו על אניות ומעבורות . וכל החיזבאללה נותרו הומלסים .

    הגב לתגובה זו

  • 95.

    שעת המבחן של חלוץ - להפוך את הצבא לצבא העם בארגונו של העם - הדרך לת (ל''ת)

    ענת, 14/09/06 09:53

    הגב לתגובה זו

    • ? (ל''ת)

      ??, 14/09/06 10:12

      הגב לתגובה זו

  • 94.

    חלוץ לא יכול להמשיך בתפקידו

    יצחק, 14/09/06 09:49

    הוא חייב להתפטר ויפה שעה אחת קודם

    הגב לתגובה זו

  • 93.

    בכל מה שקשור לתחקירים אין לאלוף ירוק מה ללמד מי שהיה מפקד ח''א .

    והמלחמה הוכיחה, 14/09/06 09:27

    מי שמע בחיל האויר באמצע המלחמה פתאום התגלה שהיה חסר ציוד ?
    החיל שעבד הכי קשה מתחילת המלחמה ועד סופה , מאות גיחות , מי שיודע מה זה להעלות מטוס לאויר מבין איזו עבודה מדוייקת ומסובכת וכמה ארגון צריך כדי לעשות מאות משימות עם פאשלה אחת בלבד .
    למה ? כי בחיל אויר כבר שנים עושים תחקירים ומתקנים במהירות מה שצריך לתקן . כי בחיל האויר יש סדר וארגון ומחשוב ואנשים שעובדים קשה . אז אם יש איש שמבין בתחקירים ללא טיוח - זה חלוץ .
    לאיש הזה יש קבלות - חיל האויר , החייל שהוא עזב לפני שנה תפקד ללא רבב .

    הגב לתגובה זו

    • אין על חיל האוויר שלנו. למפקדים ולטייסים תודה ממני מופגז צפוני.

      מרוקאי עצבני-1, 14/09/06 09:53

      כל משגר ששלח עלינו טילים הושמד/פוצץ/הפך לפסולת ברזל תוך פחות מדקה.
      רק בשכל רעיוני.
      הסורים ישבו בשקט רק בגלל חיל האוויר.
      תודה לכם חיל האוויר.
      אלף ליגות מעל כולם.
      ואף על פי כן רק היי-טק שיעשה עבורנו את העבודה, וחסכנו בחיי אדם.
      חיל האוויר, תודה.

      הגב לתגובה זו

      • זה לא סיבה שהקרקע יתנהל בחוסר מיומנות (ל''ת)

        אם (אם) מפעילים, 14/09/06 10:15

        הגב לתגובה זו

    • מה אתה אומר??!! יעני כל מי שטייס טוב הוא גם מפקד שדה טוב??

      ירוק בנשמה, 14/09/06 12:24

      חלוץ אולי מפקד מעולה לחיל האויר. קח בחשבון שהוא הכין עצמו לכך למעלה מ 30 שנה.
      אם היה לומד על זרוע היבשה 30 שנה יתכן שהיה הופך גם מפקד מעולה לזרוע היבשה. לצערנו הוא לא מבין דבר בהכנת צבא היבשה למלחמה ועוד פחות מכך בניהול מערכה יבשתית. את התוצאות עדיין לא התחלנו לשלם ברצינות. המלחמה בלבנון הייתה רק הפרומו של מה שחוסר נסיונו של חלוץ הביא עלינו. עכשיו יושבים כל מיני אנשים רעים במדינות סביבנו ומתכננים איך הם יכולים לנצל את העובדה שחלוץ גילה להם את ערוותו החשופה והבלתי מאיימת של צה''ל.

      הגב לתגובה זו

      • זה אומר שיש בזיון גדול אצל הירוקים ושחלוץ ידע לתחקר כמו שצריך (ל''ת)

        כי יודע לתחקר, 14/09/06 14:56

        הגב לתגובה זו

  • 92.

    לצרף חונכים מנוסים לכול דרגי הפיקוד בצה''ל.

    נועם בלום, 14/09/06 09:27

    ההצעה של אורי שגיא היא הצעה טובה ורצינית. רבים המפקדים בצה''ל שלוקח להם זמן להיכנס ולהתבסס בתפקידם החדש. אין זו בושה. זו אמת אנושית. תמיד היו אנשי מילואים מנוסים אלו שתמכו בצבא הסדיר. אנשים שאינם מחפסים עוד קריירה צבאית או קידום. אך הם בעלי ידי, ניסיון וביטחון עצמי רב. כמי שהיה מעורב בהקמת היחידות המיוחדות, בשנות ה-70 לקח ממלחמת יום הכיפורים. ראיתי עד כמה יכולנו אנו אנשי המילואים המנוסים לסייע לפיקוד הסדיר. אני מאמין שהיות שצה''ל היה וישאר צבא העם, יש מקום לחזור ולהעזר במפקדים ואנשי מקצוע מנוסים גם היום. לבני דורי אף זכור כיצד קצינים מנוסים הצטרפו ''כנמרים'' בתקופת מילחמת ההתשה בשנים 1978-70 לסייע למפקדי המעוזים בקו האש בתעלת סואץ. אין בהצעה זו להביע חוסר אמון בפיקוד הנוכחי. יש בכך נכונות לסייע מכול הלב, להחזיר לצבא את היכולות והביטחון העצמי.

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק-וגם יעניקו נקודות לחונכים בקורסים להעשרה עצמית... (ל''ת)

      איזה שטויות, 14/09/06 09:41

      הגב לתגובה זו

      • איך יסתכל חייל על מפקד שלו כשהוא רואה שיש לו ''חונך'' ? (ל''ת)

        אולי יעשו גם, 14/09/06 09:56

        הגב לתגובה זו

        • ומי יהיה החונך של החונך (ל''ת)

          אם שוב לא יהיה, 14/09/06 10:44

          הגב לתגובה זו

    • אם מישהו היה מעז להציע להצמיד לשגיא חונך כשהוא היה בצבא (ל''ת)

      הוא היה נותן לו, 14/09/06 09:44

      הגב לתגובה זו

  • 91.

    חלוץ, הכתובת הקיר: לך הביתה

    נעם, 14/09/06 09:21

    כמה עוד תמשיך להיאחז בקרנות המזבח? בושה וחרפה לצה''ל שיש לו מפקד נכלולי כזה. זה לא העסק של אבא שלך.

    הגב לתגובה זו

    • מי נכלולי (ל''ת)

      למה לחרטט, 14/09/06 09:37

      הגב לתגובה זו

  • 90.

    שגיא, קח משימה-ארגן את התובנות שלכם ורק אח''כ (ל''ת)

    לך לרמטכ''ל, 14/09/06 09:18

    הגב לתגובה זו

  • 89.

    לטובת כולנו צא ולמד ממנוסים ממך,וישנם כאלה בנמצא. (ל''ת)

    חיים, 14/09/06 09:16

    הגב לתגובה זו

  • 88.

    הבייתה - אבל לא רק חלוץ, גם הגנרלים בדימוס

    גרי, 14/09/06 09:14

    מה הם חושבים לעצמם - הצבא הוא של ''כולנו'' ומתכוונים ''שלנו''. איזו יוהרה, כאילו שאי אפשר בלעדיהם. גמרתם - חלק מיכם היה בסדר, חלק פחות. חלק מיכם הוצנח לתברות ציבוריות בלי שהזיע, למעט בהתחככות עם הפוליטיקאים (שגיא- מקורות, יאנוש-תעשיה אווירית, ועוד הרבה דוגמאות). אין צורך ב''חניכה'' שלכם, ואם אתם כ''כ רוצים לתרום נראה אתכם נותנים כתף לתמיכה בזקנים, חינוך, מאבק בפשע.

    הגב לתגובה זו

    • גם אם אתה צודק בחלק גדול מדבריך עדיין יש לאלופים במיל יכולת לעזור (ל''ת)

      אלי, 14/09/06 09:36

      הגב לתגובה זו

    • ''יש לי מניית זהב בצה''ל'' כך הוא אמר ביום בגל''צ .כאילו צהל של אבא שלו

      חתיכת יהיר, 14/09/06 09:39

      שמעתי אותו ולא האמנתי . האיש מדבר כאילו הוא ירש את צה''ל מאבא שלו ועכשיו הוא יחליט מי יפוטר ומי ימונה ומה יעשו ...... שמישהו ירגיע את שגיא . כך לא מתנהג מי שצה''ל יקר לו

      הגב לתגובה זו

      • רק צהל? כל המדינה שייכת לאבא שלו. פשוט פוץ גדול. בושה. (ל''ת)

        מרוקאי עצבני-1, 14/09/06 10:26

        הגב לתגובה זו

  • 87.

    חלוץ היה הראשון שהעלה מטוסים והעז לכתוש רובע שלם בלבנון.

    לא ישכחו אותו, 14/09/06 09:14

    מעולם במלחמה שלנו בלבנון לא היה רמטכ''ל שהעז לעשות פעולה חריפה כזו . השמיד רובע שלם בלבנון , בלב לבנון והימם את העולם ואת לבנון ואת נאסרללה . מעולם לא גבו מטרוריסטים מחיר כל כך יקר .
    הבעיה היתה שהוא חשב שיש לו צבא ירוק אמיתי ומוכן לפעולה וגילה שאצל הירוקים בית זונות . מי יכול להעלות על הדעת שמחסני חירום ריקים ? שאין ציוד בסיסי למילואימניקים ? איך יכל חלוץ לחשוב שהוא צריך לעבור מחסן מחסן ולבדוק שקצינים מילאו משימות פשוטות כמו לדאוג לציוד מאורגן או לתיקי חובשים ורופאים מצוייידם כהלכה.

    הגב לתגובה זו

    • גם אני חושב שמפקדים למטה (ל''ת)

      התנהלו מוזר, 14/09/06 09:36

      הגב לתגובה זו

    • מה זאת אומרת איך יכל לדעת הוא הרמטכ''ל ועליו חלה האחריות לדעת ראשון (ל''ת)

      מילומניק מיל', 14/09/06 09:38

      הגב לתגובה זו

  • 86.

    חלוץ מונית להתנקות

    יוסי, 14/09/06 09:12

    ידעת מצויין להפעיל את הג'ובניקים של חיל אוויר בהתנקות, לפקד על צבא במלחמה אתה לא יודע. לך הביתה.

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    רעידת אדמה תרתי משמע!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    יוכי, 14/09/06 09:10

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    למה שלא תקחו כמה טנקים ותעשו הפיכה צבאית ?חונטה או לא חונטה? (ל''ת)

    חבורת שחצנים, 14/09/06 09:08

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    אם צה''ל באמת יקר לך - ראשית תדבר בכבוד כשאתה מדבר לרמטכ''ל ! (ל''ת)

    או שהשמן זית, 14/09/06 09:07

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    שיבואו כל בוגרי לבנון משנת 82עד2000ויספרו על ההצלחות של האלופים

    הם עוד מעזים, 14/09/06 09:00

    שגיא וחלק ניכר מאלה שפותחים את הפה הם אלה שהביאו את חיזבאללה לעולם . הם אלו שבכשלונם שחקו במשך שנים את כוח ההרתעה של צה''ל .

    הגב לתגובה זו

    • למרות זאת כדאי לשמוע- הם צריכים להשמיע מה שצריך בצורה יעילה (ל''ת)

      אבל זהו, 14/09/06 09:15

      הגב לתגובה זו

      • זה לא נקרא ''להשמיע'' זה נקרא לעשות הפיכה להתערב במה שקורה בצה''ל (ל''ת)

        חוצפה שלא, 14/09/06 09:45

        הגב לתגובה זו

        • לכן ציינתי להשמיע -לא מעבר (ל''ת)

          איו להם עמדת, 14/09/06 10:01

          הגב לתגובה זו

  • 81.

    כדי שגדודים ומילואימינקים יתאמנו ממש---צריך חודש מילואים כמו שפעם

    רצינו גם''עם'', 14/09/06 09:00

    ובאמת לא סביר שבימנו כל אחד מגיל 20 עד 40 יהיה חודש בשנה במילואים.
    יש פה בעייה אובייקטיבית לא פשוטה.

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    עם אלופים כאלה.

    1, 14/09/06 09:00

    עדיף להשקיע בלוף .הצבא צועד על קיבתו.

    הגב לתגובה זו

    • הכל כל כך פומבי , עוד מעט יעשו שיחות ועידה עם נאסרללה שיהיה מבסוט (ל''ת)

      בושה וחרפה, 14/09/06 09:15

      הגב לתגובה זו

  • 79.

    אלף הרוגים היו בלבנון בתקופה שלכם ,צה''ל חטף כל יום מטענים ופצועים

    אתם מדברים ?, 14/09/06 08:56

    שנים שכל הגאונים הללו בוססו בבוץ הלבנוני בלחימה מטופשת ששחקה את צה''ל עד דק , עכשיו הם באים לתקוע סכין בגב רמטכ''ל .

    הגב לתגובה זו

    • תבורך. נשיקות על לחייך. ברכה על ראשך. תן להם בראש. חוצפנים.

      מרוקאי עצבני-1, 14/09/06 09:23

      היכן הם היו בשני השעורים האחרונים?

      הגב לתגובה זו

    • זאת תשובה דמגוגית וחסרת קשר לנאמר

      אמירי, 14/09/06 09:49

      ''מלחמת לבנון 2'' הייתה אירוע מלחמתי בקנה מידה מוגבל ועם אופי התקפי. אין זה דומה לישיבה בלבנון לצורך החזקת שטח.
      לענינינו: בקרב התקפי יש להפעיל את כל הכח העומד לרשותך במהירות ובתוקפנות על מנת להוציא את האויה משווי משקלו ולא לתת לו שהות להתארגן וליצור לעצמו מודיעין שיקל על הערכותו לקראת ההתקפות הצפויות. כל זאת לא נעשה. צה''ל לא פעל באופן התקפי ביבשה. הוא ביצע מספר מגעי חיכוך מגששים ונסוג כנגד התנגדות מקומית שנשענה על מספר עשרות חיילי אויב מחושים בנשק קל וטילי נ''ט ומגובים בשטחים ממוקשים ומטענים על צירים. לא יתכן שצבא המונה יותר משתי אוגדות יתקשה לשטוף התנגדויות בסדר גודל כזה ויעסוק כל הזמן בקרבות לחילוץ פצועים לתוך שטח ישראל הנמצא קילומטרים בודדים מאחור. אם נקלף את כל הקליפות המיותרות ואת התיאורים הבומבסטיים של הכתבים השונים נראה את האמת המרה ללא כחל וסרק - צה''ל איבד, ברמת המטכ''ל, את הנכונות לקחת סיכונים מקומיים כדי להצליח להשיג נצחון מהיר ומוחץ. ברמת האוגדות פשוט אין נסיון וידע בביצוע קרב התקדמות. כל הנסיון שנצבר בעשרים השנים האחרונות הוא בלחימה חצי סטטית כנגד מחבלים, מאורגנים יותר או פחות, בשטחים קטנים וללא התחשבות בגורם הזמן. יש צורך חיוני להחזיר לצבא היבשה מספר ערכים שפשוט התאדו ממנו:
      *חיוניות הדוגמא האישית של המפקד ועמידתו הפיזית בתוך הכוחות הלוחמים במסגרת יחידת המשנה הנמצאת במקום המשפיע ביותר על המאמץ של יחידתו. (ולא בקרון פיקוד עם פלזמות מאחורי הכוחות הנלחמים).
      *חיוניותה של ההבנה שכוחות קרקע של האויב יגבו מאיתנו פחות ניפגעים אם יהיו תחת לחץ התקפי כבד ויעיל.
      *עידוד שיטתי של הרצון למגע ולפגיעה באויב בכל מקום בו הוא מתגלה.
      *מתן גיבוי אוטומטי ולקיחת אחריות של מפקדים למעשי פיקודיהם וביצוע תחקירים נוקבים בתוך היחידה לאחר מעשה.
      *יצירת גאוות יחידה המבוססת על אתוסים של מבצעים מוצלחים עם הישגים קרביים ולא על מבצעי חילוץ, הירואיים ככל שיהיו.
      * קידום מפקדים עד רמת מח''ט רק במידה ואחת מתכונותיהם היא מיקצועיות וחיילות ברמה גבוהה. יש חשיבות שפיקודיהם יעריכו את יכולותיהם כחיילים ואף יעריצו אותם כדי שיאמינו בטיב פקודותיהם בקרב לנוכח סכנת חיים.(אלכסנדר מוקדון היה מצביא שנערץ על חייליו בעיקר בזכות העובדה שהוא היה לוחם מיומן ואמיץ ברמה האישית).
      *חזרה לאימוני שדה של יחידות השדה. זה נחמד להתאמן בסימולטורים ואף זול יותר אבל אי אפשר ללמוד שחיה בהתכתבות...
      אין יחידה צבאית שיכולה לשמור על כושר מבצעי ע''י אימון של שבוע בשנה. שלא לדבר על שבוע בשלוש שנים.
      ההנחה שניתן לשמור על כושרו של צבא המילואים ללא ביצוע של לפחות שלושים ימי מילואים בשנה מצביע על חוסר הבנה מוחלט במרכיבי העוצמה של יחידת שדה צבאית. החומר ממנו בנויה עוצמה הזאת נוצר רק בזמן המצאות היחידה ביחד בביצוע פעולות בטחון בשגרה ואימונים. במידה והיחידה לא מתראה שנה החומר הזה מתמוסס ומתחיל להעלם.
      רק תשומת לב רצינית לשבע הנקודות שהעליתי כאן ולעוד נקודות נוספות שתיקצר היריעה מלפרט תוכל להחזיר לצבא היבשה את עוצמתו שהתפוגגה.
      אם לא נלמד להסתכל למציאות בעיניים לא תהיינה לנו עיניים להסתכל במציאות.

      הגב לתגובה זו

      • מלחמה זה לא עניין של זמן זה אופי התרחשות:מטענים מארבים קטיושות

        אז זה נמשך, 14/09/06 10:29

        תשאל את החיילים שהיו שם בשנים של הגהנום בלבנון - מעניין אם הם גם חושבים שזו לא היתה מלחמה.
        מה היה פה שלא היה שם ? מטענים , כיבוש בתים , קטיושות על הצפון ,
        לחימה נגד גרילה . הכל אותו דבר רק שהפעם לא משכו את זה 20 שנים .ושהצבא הירוק התגלה כאימפוטנט שלא מסוגל לעשות כמה קרבות מוצלחים במקביל .

        הגב לתגובה זו

  • 78.

    שגיא-אין לכם מעמד של ''דרישות אופרטיביות'' (ל''ת)

    רפובליקת בננות?, 14/09/06 08:53

    הגב לתגובה זו

    • מי היה מאמין?אלוף במיל בצה''ל מציב אוליטמטום לרמטכ''ל. אין בושה (ל''ת)

      ואין אחריות, 14/09/06 09:29

      הגב לתגובה זו

  • 77.

    חוסר מיומנות בקרב--יכול ללהיות בגלל מפקדים לא מוכשרים או מפקדים ללא

    אסימון מתאים, 14/09/06 08:44

    בלוחמה - הרוב, אם לא הכל ,ידוע ומאושר (דגש על מאושר!) מראש.
    במלחמה--לא !
    אם המפקדים בשטח לא יודעים מה מותר/אסור להם להחליט לבד -נוצר פלונטר.
    במלחמה,שלא כמו בלוחמה-גם הקשר עצמו ל''אישורים'' יותר בעייתי וקריטי !

    צה''ל, כנראה, לא השכיל לדעת להחליף ביעילות בין לוחמה ומלחמה.

    צריך כמו לגו, מודולרי--לדעת לשייט בו זמנית במצבים--ובטח בטח שלהיות ערוכים למעבר לא מסורבל בין ''לוחמה'' ו''מלחמה''.

    הגב לתגובה זו

    • ולשם כך צריך הקצעת משאבים לאימון והכנת הכוחות

      אמת ויציב, 14/09/06 12:06

      אבל הכל זרם לחיל אוויר כי חלוץ לא מכיר משהו אחר.

      הגב לתגובה זו

      • נשמע לי שטות פשטנית.אנחנו רוצים גם מילואימניקים מאומנים אבל בלי

        חודש מילואים..., 14/09/06 13:48

        שכנראה צריכות שינוי--בעיקר בגלל חוסר ההגיון והפנטזיות של שכננו.
        וכן , גם- לא לחשוב שאנחנו ''לוקחים בהליכה..''

        הגב לתגובה זו

  • 76.

    אלפופים במיל- אלה בלי מורשת קרב (שמשמעותה הרוגים רבים) לא עובר להם. (ל''ת)

    מרוקאי עצבני-1, 14/09/06 08:35

    הגב לתגובה זו

    • הלחימה האחרונה בלבנון הייתה מרובת הרוגים לאין שיעור

      יניב, 14/09/06 09:57

      ביחס לתוצאות. 180 הרוגים ולא השגנו כלום חוץ מריסוקה של ההרתעה של צה''ל.
      במלחמת יום כיפורים היו 2800 הרוגים אבל התוצאות היו שלום עם מצרים וירדן ושקט בגבול הסורי במשך 33 שנים.
      אם היינו נלחמים במלחמה האחרונה בלבנון כמו שצריך יתכן שהיו יותר הרוגים (ההנחה שבמידה ואנחנו תוקפים יש לנו יותר נפגעים אינה נכונה בהכרח) אבל לעומת זאת היו גם השגים ואולי המלחמה הבאה הייתה מתרחקת..כשיש הרוגים ואין השגים כל הרוג הוא הרוג לחינם.

      את זה אנחנו לא יכולים להרשות לעצמינו!!

      הגב לתגובה זו

      • מה היית משיג? מישהו היה נותן לך להישאר בדרום לבנון ? (ל''ת)

        העולם השתנה, 14/09/06 10:30

        הגב לתגובה זו

        • לא התכוונתי שנישאר בלבנון אבל מי שמתחיל עם צה''ל חייב לקחת בחשבון

          יניב, 14/09/06 12:14

          את סכנת חיסולו הפיסי.
          החיזבאללה ובעצם כל העולם ציפה מצה''ל המגייס אוגדות מילואים למחוק את האויב מדרום לבנון בימים מספר. העובדה שזה לא קרה תיצור בעתיד נזק רב. כל זב ומצורע מרגיש היום שהוא יכול להציק לנו ולאיים על ריבונותינו. ראה את באשר אל אסד לדוגמה. חוסר ההחלטיות של הדרג המדיני בשילוב עם פיקוד עלוב על פעולותיו של צבא היבשה הפכו את צה''ל העני אויבינו לאריה זקן חסר שיניים שכל כפיר אריות צעיר מרשה לעצמו לנגוס בעכוזו. זה יעלה לנו בהרוגים רבים לשקם תדמית זאת.

          הגב לתגובה זו

      • תקרא את 98 , למשל (ל''ת)

        לא מרוקאי, 14/09/06 10:54

        הגב לתגובה זו

    • תגיד לי מרוקאי, על מה ועל מי בדיוק אתה מגן כאן?

      זיוה כהן, 14/09/06 10:07

      הלא ברור שמה שקרה במהלך יולי ואוגוסט האחרונים היה איום ונורא.
      שבר של כל מה שהאמנו בו לגבי צה''ל ויכולתו לתת לנו, בעורף, הגנה.

      למעלה מרבע תקציב המדינה מושקע בבטחון וזה מה שאנחנו זוכים לקבל??

      נראה לך הגיוני שאלה שבישלו את הדייסה המצחינה הזאת ידעו לבשל שנית דייסה טעימה יותר?

      צריך להביא טבח אחר.
      תחת השף הנוכחי קשה להאמין שצמחו טבחים שיכולים לעשות מהפך אמיתי.
      אז מה נותר לדעתך לעשות?

      תפסיק לרגע להיות מרוקאי, תנסה גם לחשוב, ותביא לנו הצעה קונסטרוקטיבית במקום להסביר לנו כמה ההצעות שמועלות פה גרועות.

      הגב לתגובה זו

      • חמודי-למערב אין פתרון לטילים נגד טילים

        ולא צריך לעשות, 14/09/06 10:51

        ולערוף ראשים שלא צריך לערוף כי לא הלך מהר חזק ואלגנטי...
        צריך להפיק לקחים בשכל ובקור רוח.

        הגב לתגובה זו

        • מה הקשר לטילים? טילים היו גם ב 73. זאת לא סיבה להבהל ולהפסיק להלחם

          חמודי, 14/09/06 17:27

          מלחמת ה''בליץ'' הומצאה בפירוש כנגד אויב חמוש מסוכן ומחופר. בדיוק כמו החיזבאללה. הרעיון הוא שהתוקף חייב להכנס בכוח עם יחידות ניידות בעלות עוצמה גבוהה ולהתקדם מהר לתוך שטחיו העורפיים של האויב ולשמור על יוזמה התקפית מתמדת. כל זאת לא בוצע כי הרמטכ''ל לא מבין את עקרונות קרב ההתקדמות ויחידות השדה כבר שכחו מזמן מתי הם התאמנו בקרבות של תנועה ואש לכיבוש מרחבים קרקעיים ועל מנת למוטט את התנגדות האויב.
          מכיון שהרמטכ''ל גם לא הכין את צה''ל למלחמה וגם לא השתמש בו נכון עליו להתחיל מיד לפעול להבאת מחליף עבור עצמו ולבקש ממנוסים ממנו עזרה בשיקום כוחו של צבא היבשה.

          הגב לתגובה זו

      • זיוה היקרה: אנסה בקצרה.

        מרוקאי עצבני-1, 14/09/06 10:53

        משחר ההסטוריה המלחמות הקלאסיות לא השתנו - צבא נערך מול צבא בשטח מסוים ומנסה להבקיע, להביס את האוייב ולכבוש שטח.
        לבנון2 לא היתה מלחמה במובנה הקלאסי. החיזבללה, (לעת עתה) לא ניסה לכבוש שטח כמו הסורים למשל ב-73.
        בשבוע הראשון התגלו לנו מאות מיליוני הדולר שהושקעו בכוכים, בבונקרים התת קרקעיים, ובכלי המשחית של החיזבללה והתדהמה היתה רבה.
        כל זה נבנה מתחת לאף של כל האלופים הבכיינים האלה, כי כולם מעורבים עד ראשם בצהל.
        חיילנו היו שם בעמדת נחיתות. אז מדוע הכניסו את בנינו, אחינו חבירנו למלכדת הזו? ועל כך הכעס.
        היה צריך לתת טיפול לעורף, ולהמשיך בהיי-טק- חיל אוויר. אפילו יקח עוד חודש.
        אני חושב ההפך, פרט לכניסה מצומצמת לא היה צריך להכנס לשם בכלל ולתת לתותחנים, מטוסים, מזלטים, טילים מונחים לעשות את העבודה.
        חבל על כל חייל.
        ההחיילים הנופלים זה הכי טוב שיש לנו. את יודעת מה זה?
        זה הכי טוב שיש לנו. אין לנו טובים מהם.
        בושה וחרפה שהכניסו אותם לשם. ועוד בלי מזון, ובלי תחמשת.
        הצעה קונסטרוקטיבת: יש לנו סטנדרט (תקן) הכי טוב בעולם וקוראים לו חיל האוויר, קראי את 82 את את 93 ועוד.
        ועוד לא שאלתי היכן היו כל האלפופים האלה כאשר כ-1500 מאזרחינו מוסמרו באוטובוסים?
        לא שמענו אותם בשום תחום- פרט לדיבורים כמו '' הפתרון הוא מדיני'', מתבטלים בםני רבין ומתחנפים לשרון.
        אני לא משלם להם משכרת בשביל שיגידו '' הפתרון הוא מדיני'' אלה בטלנים אלה.
        שילמדו מהרצינות, העבודה הקשה והאיכותית של התקן העולמי - חיל האויר הישראלי.
        ועוד לא דברנו על כל המושחתים.
        שלך בחיבה

        הגב לתגובה זו

        • ואני עד עכשיו חשבתי שתה בכלל אנאלפאבית

          זיוה כהן, 14/09/06 14:15

          יפה אמרת.
          על הבונקרים של החיזבאללה ידעו גם ידעו. אי אפשר לעשות עבודות בינוי בהיקף כזה בסודי סודות. את זה אפילו אני יודעת.
          הענין הוא שהחומר לא הועבר מאמ''ן לפיקוד צפון ואם כבר הועבר לא הוזרם לכוחות שאמורים לטפל בכך.
          למיטב ידיעתי על אמ''ן מופקד ידידו הטוב והמינוי האישי של מר חלוץ - מר ידלין.
          אם הפעילות הקרקעית הייתה טעות כי צה''ל , כאמור, אינו מוכן ללחימה קרקעית לדברי מפקדי צה''ל אז יש צורך לבדוק לעומק את האנטיליגנציה שמאחורי ההחלטה לחסל את היכולות הקרקעיות שפעם היו לצה''ל. מי יבדוק זאת ומי ינסה לשקם? מי שגרם לכך שכל המשאבים בשש השנים האחרונות הופנו רק לחיל האוויר?
          הלא אפילו אני הקטנה שאינני גנרלית גדולה יודעת שהתקבלה החלטה שיחידות השדה יתאמנו רק פעם ב 3 שנים. חשבתי לי לתומי שמי שנילחם מלחמת חיים ומוות בוודאי צריך להיות מתורגל היטב. פעם בשלוש שנים למשך שבוע זה נקרא להתאמן? לתרגל??? מר חלוץ היה מסכים שכך יתאמנו טייסיו? אם אין זה טוב לטייסים מדוע לדעתו עבור הבנים שלי זה מספיק. אם זה לא מספיק גם לדעת חלוץ למה שיכניס אותם ללחימה כשאינם מאומנים? אתה יש לך ראש מרוקאי אולי אתה תצליח להסביר לי את החוכמה של הפרסי הזה. אני ממש לא מצליחה להבין אותו. נראה לי השגיא הזה וה יהיה אשכנזים. אני חושבת שצריך לשלוח כמה כאלה להשגיח עליו שלא יעלים לנו את כל הצבא פתאום , ימכור אותו לאיזה עשיר באוגנדה ויקנה בכסף עוד כמה מטוסי קרב.

          הגב לתגובה זו

          • לזיוה היקרה שלום.

            מרוקאי עצבני-1, 14/09/06 18:34

            תודה שהבנת.
            מי שקורא את התגובות שלי יודע על כך שאני זועעעעעעעעעעעעעעם על הזילות בחיי אדם.
            מי שקורא את התגובות שלי יודע שמחדל יותר גדול התרחש יום אחר יום, אוטובוס ועוד אוטובוס מתפוצצץ, והופ הגענו לכ- 1500 הרוגים בפיגועי טרור - פי 10 מכל המלחמה (מ ל ח מ ה) הזו.
            מתחת לאף פצצו לנו 20 אזרחים, ועוד 20 ועוד 20 , כל שבוע באוטובס ועוד אוטובוס ועוד.....ועוד..... ועוד.
            אני כמוך שואל את כל השאלות האלה.
            היכן היו האסטרטגיים, המדינאים, המומחים, האלופים שמקשקשים היום.
            היכן היו כל אנשי הקבע בימ''חים? שיחקו שש-בש ושתו קפה?
            על האלופים במיל האלה אני הכי כועס.
            להסתער להסתער, שהם יסתערו לתוך המלכודת שבנו מתחת לאף שלהם. גיבורים על מיטב הנוער שלנו.
            מי לעאזאזל מנהל אותנו?
            נהול גרוע חסר נשמה.
            מרוקאי, פולני, פרסי - כולנו אותו שטעטאלך.
            באשר ל''פרסי''- חטא בחטא היהירות נקודה.
            אבל אני ואת חייבים לו המון. בינינו, הוא מהבסט אוף דה בסט.
            הוא חי עדיין בחיל האוויר- שם הכל דופק כמו שעון, ולא הבין שהצבא הירוק חירי בירי= ברדק.
            זה הטעות שלו שהוא סמך על אלופים ירוקים שבמשך שני עשורים התרשלו בתפקידם.
            אני גם מהירוקים, אבל מתמצא די חזק בטכנולוגיה.
            השלוב: שכל אמונה וטכנולוגיה.
            כפי שציינתי יש תקן עולמי - חיל האויר הישראלי. כולם לעמוד בצד וללמוד.
            עכשיו תקראי את התגובות שלי מהיום ואת תגובה 76 ותביני שאם אני הייתי שם לא הייתי מכניס את בנינו למלכדת הכוכים שבנה החיזבללה.
            יורת חיל אויר, יותר תותחים, יותר נשק מדויק, ועל חיי בנינו שמרנו ונשמור.
            אנחנו זמניים כאן בעולם, צריכים כל הזמן לשמור על הדור הבא שילך לאוניברסיטה, יתחתן, יוליד ילדים וימשיך בעשייה. זה הכי טוב שיש לנו, אין לנו יותר טוב. ניתן להם פקודה להסתער ללא מורא ופחד, אבל רק כשצריך.
            הכתבה כאן בטח תיסגר אבל אני בשלי אמשיך נגד החשיבה הבאבונית של כל המדינה.
            יותר לא אשתוק.
            את ואני.........והאינטרנט נשנה את העולם. נתחיל בעולם הקטן שלנו.
            המשך מעקב ותגובה בכתבות שיהיו מן הסתם.
            ערב טוב





            הגב לתגובה זו

  • 75.

    אתם השתחררתם נקודה. רוצים להשפיע, פנו לפעילות צבורית. למשל

    מרוקאי עצבני-1, 14/09/06 08:32

    בעורף, בשכונות בעיירות.
    אתם לא יותר טובים מהדור הזה.
    איתכם זה היה נגמר פי כמה וכמה יותר הרוגים.
    שבו בשקט זקנים-ילדים.
    מי שרוצה להשפיע עושה זאת בצנעה, ולא רץ לתקשרת ומברבר את עצמו לדעת.
    זמנכם עבר.

    הגב לתגובה זו

    • כל המתוסכלים שלא הגיעו להיות רמטכ''לים מצאו הזדמנות לפתוח את הפה

      נקמנים מדליפים, 14/09/06 08:53

      הם יכלו לדבר איתו ללא התקשורת , אם צה''ל היה העניין היו יושבים בשקט ומנהלים את זה בשקט , בלי שהאוייב יחגוג ובלי שצה''ל ייפגע .
      בושה וחרפה שכך מתנהגים אלופים במיל '

      הגב לתגובה זו

  • 74.

    זה צבא של כולנו אבל זו מדינה-לא מתנ''ס

    המקסימום שאתם, 14/09/06 08:24

    זה שישמעו ברצינות מה שיש לכם לאמר !!!!

    הגב לתגובה זו

    • חלוץ,הירש וצור הביתה (ל''ת)

      זיו, 14/09/06 08:42

      הגב לתגובה זו

      • מי אלה הירש וצור? (ל''ת)

        לא כולנו, 14/09/06 08:56

        הגב לתגובה זו

  • 73.

    הגנרלים הזקנים חושבים שזו פגישת מחזור מלבבת. שישתקו ויתנו לעשות את

    עמי, 14/09/06 08:22

    העבודה בשקט

    הגב לתגובה זו

    • אתה לא מבין אם כם כך את משקל הניסיון ומהי מורשת קרב (ל''ת)

      akdib, 14/09/06 08:39

      הגב לתגובה זו

      • איזה ניסיון? איזו הצלחה היתה לשגיא ופלד ויה- יה בלבנון ? (ל''ת)

        עשו מהם צחוק, 14/09/06 08:57

        הגב לתגובה זו

      • ורשת קרב זה הרוגים מיותרים על גבעה לא חשובה באי שם.

        מרוקאי עצבני-1, 14/09/06 09:04

        כמה טנקים על צירים בלבנון2 - טרף קל.
        חיילים עם 30 ק''ג על הגב מול חיזבללהה זריז ומחופר.
        יש היי-טק השתמש בו בתבונה.
        לא צריך מורשת קרב, צריך שכל.

        הגב לתגובה זו

    • מבינים שחלוץ יודע בעיקר לדבר (ל''ת)

      דרור, 14/09/06 08:41

      הגב לתגובה זו

  • 72.

    עם נכנסתם קרקעית ז''א שהוא כן נעזר בכם לא ? (ל''ת)

    למה תמיד אתם, 14/09/06 08:18

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    חצוף

    אודי, 14/09/06 08:16

    אורי שגיא הוא חצוף. אפשר לבקש להשתתף, אפשר לצאת למערכה ציבורית בעניין איך תראה ועדת חקירה, או כל דבר אחר, אבל לדרוש???? לא שמענו את אורי שגיא עד היום בפוליטיקה הישראלית, אורי שגיא רוחץ בשמן הזית שלו ולא מלכלך את ידיו בביצה כי זה לא כיף, לעומ זאת לדרוש דרישות הוא יודע יפה. אין דרך לתאר זאת חוץ מאשר חוצפה. אורי שגיא!!!! בשביל להשפיע צריך לרדת מעץ הזית ולהתחיל לעבוד ו..כן כן , גם להתלכלך אם צריך.

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    הקשקשן מהטלויזיה מדבר (ל''ת)

    צ דן, 14/09/06 08:06

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    הבעיה איננה בצבא אלה בנורמות החברתיות

    משה, 14/09/06 07:47

    כאשר המדינה עוברת הפרטה ובזה לכל החלשים - ילדים, נכים, חולים, עובדים.... ובמקביל מרעיפה מתנות לחברים וכו' לא צריך להתפלא שהנורמות של כסף קל, כבוד חבר מביא חבר, בריחה מאחראיות וכו' חדרו גם לצה''ל.
    רק אידיוט מוכן להיות מוביל בדוגמה אישית כאשר הכל נמדד בכסף וכבוד.

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    היגיון של חלוץ:הג'ובניקים ואנשי הקבע חוגגים והחי''רניקים בלי שכפ''צים (ל''ת)

    ודייק, 14/09/06 07:44

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    אולמרט - לך הביתה !! לאיזה בית שתבחר ....... (ל''ת)

    די לאטימות, 14/09/06 07:43

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    עלובי צ''הל (במיל). כל אחד עולה לנו 200 (ל''ת)

    אלף שח לחודש., 14/09/06 07:39

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    בנפול הילדים עסק בסחר במניות לחרפת ישראל (ל''ת)

    אמא של חיל, 14/09/06 07:35

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    חלוץ צריך לפרוש לפני כן לפטר את גל הירש (ל''ת)

    איציק, 14/09/06 07:34

    הגב לתגובה זו

    • אני חוזר בי. שילך לבד. חלוץ האחראי לכל המחדלים (ל''ת)

      איציק, 14/09/06 08:10

      הגב לתגובה זו

      • לא ניתן לחזור מהודעתך הקודמת (ל''ת)

        שופט מלחמה, 14/09/06 11:35

        הגב לתגובה זו

  • 63.

    ''רמטכ''ל המחדל'' חייב להישאר למחדל ה''בא הבא והבא'' (ל''ת)

    קצין במיל, 14/09/06 07:34

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    רמטכל יקר ראוי שתקשיב לבעלי נסיון ותשכיל,לטובת כולנו (ל''ת)

    דוד, 14/09/06 07:33

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    אנא אל תרפו,תרומתכם נחוצה לבטחוננו ואנו מודים לכם (ל''ת)

    ירון, 14/09/06 07:31

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    רק רה''מ צריך להתפטר משום אחריות מיניסטריאלית

    חייל טוב, 14/09/06 07:21

    כל השאר, פרץ וחלוץ, אדם ומטה, רשאים להמתין למסקנות אישיות של ועדת חקירה ממלכתית.

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    כל הכבוד - זקוקים לכם ולנסיונכם הרב (ל''ת)

    שרון, 14/09/06 07:09

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    כל הכבוד לאלופים - סוף סוף יש על מי לסמוך שיציל את צהל והמדינה (ל''ת)

    גלי, 14/09/06 07:08

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    איש חכם

    henri, 14/09/06 07:06

    אורי שגיא הוא אחד האנשים הכי חכמים שפגשתי בימי חיי ואני לא ילד.
    צריך להקשיב לו היטב ולשמוע גם את מה שלא הוציא מדל שפתיו אבל משתמע מכך!

    הגב לתגובה זו

    • מה אתה שח? הוא מדבר מילים יפות ולא אומר ולא כלום. (ל''ת)

      מרוקאי עצבני-1, 14/09/06 08:43

      הגב לתגובה זו

  • 56.

    כרוניקה של התמוטטות ידועה מראש

    אלון ה, 14/09/06 06:53

    דן חלוץ מסרב לקחת אחריות על פעולותיו וכתוצאה מכך אנו עדים להתרחשויות המביכות שנראות עכשיו בצבא. אתם רוצים לדעת מה יהיה הצעד הבא אחרי שהאלוף אודי אדם התפטר? בבקשה!

    בחדשות פורסם שישנם 4 מועמדים להחליף את אדם - תסכימו אתי שמדובר כאן בכמות די גדולה של מועמדים... כנראה שזהו היחס גם לכמות הקצינים בצה''ל שבוחרים לשתוק בגלל שאיפתם להיות מקודמים בתפקידיהם. אבל רק אחד מאושר מתוך הארבע ייבחר, ויהיו שלושה שהפסידו את התפקיד ממורמרים מאוד, ובמקרה הם גם ייזכרו שהיו פאשלות מחרידות בעת המלחמה שהם התריעו עליהם אבל המטכ''ל בחר להתעלם מדבריהם, ולכן יתחילו ההדלפות למיניהן כתוצאה מההתמרמרות של שלושת המועמדים.

    זה כל כך טריוויאלי שחלוץ יבחר את הקצין שהיה הכי נאמן והכי שתקן במהלך כל המלחמה, וזה כה שקוף שבמוקדם או מאוחר הקצינים בצה''ל יחושו כזו התמרמרות עד שהבטן שלהם תבער והם יחליטו להדליף או להוציא החוצה את כל מה שהם חושבים. במלחמה האחרונה ניסינו אנו לקבוע מחדש את חוקי המשחק, ונכשלנו בזה באופן קולוסלי. והנה עכשיו הקצינים בצה''ל ברובם מחליטים ללכת כנגד חוקי טבע האדם, וגם בזה הם יחטפו בומרנג ענקי.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    רופאים מנתחים בשדה היה מקטין בחצי את מספר ההרוגים (ל''ת)

    ענת, 14/09/06 06:49

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    החלה מלחמת הגנרלים????????? (ל''ת)

    אריה, 14/09/06 06:45

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    מסורת של רשלנות .

    39C., 14/09/06 06:43

    שמלווה את צהל מימי הנצחון ב67.
    ושיאה ב 73 ו2006.
    ואת אותה רשלנות מלוויםבמשך שנים גם חלק מעשרות האלופים שזועקים כיום.
    והם אחראים לא פחות.
    צהל זקוק היו למנהלי פרוייקטים ממש כמו באזרחות שיפרקו כל תחום שבו לגורמים ויאבחנו מה חסר ומה לקוי .
    יגבשו תוכניות שיקום ,יבנו תוכניות עבודה יקימו מסגרות חדשות , ויישמו ללא כחל וסרק את המסקנות שיושגו.

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    לאיזה דרג מדיני אתם רוצים לפנות?- לאולמרט או לפרץ? (ל''ת)

    המטיף, 14/09/06 06:31

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    חייבים להטיס את הרמטכ''ל הביתה!

    דינה, 14/09/06 06:05

    רק הוא מונע את שיקום הפיקוד הבכיר בצבא. ברגע שהוא יתפטר לא יהיה שום מכשול בפני כל האלופים לשיקום הצבא ולעידוד החלפת כל המפקדים הכושלים בו! השארת המפקדים הללו בתפקידם הוא בנפשינו כעם!!!

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    נכון, הרמטכ''ל צריך ללכת הביתה - אבל

    דודו, 14/09/06 05:22

    לא רק הוא אלא כל המפקדים שלא תיפקדו כראוי במלחמה וזה לא אחדים אלא לפחות כמה עשרות!!! מי שמנתח נכון את מהלכי המלחמה רק ממה שפורסם בכלי התקשורת מבין זאת היטב. ודרך אגב, צריך להפסיק את מנויי המפקדים בצבא על פי תבחינים של פוליטיקה וקליקות! והמבין יבין!!!

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    uri is areal commander

    danny, 14/09/06 05:02

    to all your responds,,URI is of the best we ever had in the army..as 1 of his soldiers in the sayert late 70,,he is better then most general we have now by far,,so if he is willing to help,,we all should be thanksfull,,,becouse if he was chief if stuff last war,,,it would be different all together,,

    הגב לתגובה זו

    • האנגלית שלך על הפנים (ל''ת)

      אבנר, 14/09/06 09:59

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    חלוץ- רמטכ''ל מצטיין

    משה אייל, 14/09/06 04:47

    מה רוצים ממנו? הצניחו אותו לתפקיד כדי לגרש מתנחלים ואת זה עשה בהצטיינות. רוצים שינהל גם מלחמה אמיתית? הגזמתם!

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    מהסיפורים הכתבות והחוויות של ישיבה

    יעקב, 14/09/06 04:46

    במקלט נראה שיש להקים צבא
    שיתאים לתקופה שהרי צ.ה.ל
    נבנה למלחמות מסוג אחר.
    זאת ועוד ,בהעדר מודיעין ישלתכנן מהלכים לפי התסריט הגרוע מכל.

    הגב לתגובה זו

    • צבא מתאים יעלה פחות

      ארי, 14/09/06 08:04

      ואז לא יישאר מקום למגדלי הכרס במטכל ומחוצה לו. עדיף ''להשקיע'' ב''שדה הקרב העתידי'': זה מזכיר את מלחמת הכוכבים, כרוך בנסיעות רבות לדיסנילנד וכדומה, וכמובן - שליטה על תקציבים.

      הגב לתגובה זו

    • או ! תגובה עניינית חבל שיש מעט כאלה

      הופתעו למשל, 14/09/06 09:07

      הלבנוני לא נשרף (לחישוף מרחבי שיגור).
      נבון מה שכתבת בקשר לתסריט גרוע

      הגב לתגובה זו

  • 46.

    זה עונשו של זה (ל''ת)

    אורי וייס, 14/09/06 03:09

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    הסיפור שלי...

    שלו, 14/09/06 02:45

    עד גיל ארבעים שרתתי במילואים כלוחם בחטיבת צנחנים.
    בגיל ארבעים ושלוש החלטתי שקשה לי וביקשתי להישחרר.
    החטיבה שיחררה אותי מיד ,והודתה לי על השירות.
    אולם בדרגים הגבוהים יותר,שחליטו שלימון צריך לסחוט עד לטיפת המיץ האחרונה ...והפנו אותי ליחידה שבה אשרת כנהג.
    סרבתי להיות הפריאר התורן,והסקתי את המסקנות האישיות .
    לא אהיה יותר פריאר של אף אחד.
    אני מעריך,שהסיפור הפרטי שלי הוא הסיפור של כולם.
    ולכן צה''ל נראה כך............

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    חלוץ צריך ללכת הביתה כלומר לקדימה

    חלוץ הביתה, 14/09/06 01:41

    חלוץ פוליטיקאי קטן הורס את הצבא

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    שורש הבעיה זו 'קדימה' המושחתת. זנות של הפוליטיקה (ל''ת)

    בתו של, 14/09/06 01:40

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    כל הכבוד! (ל''ת)

    אל תשתקו, 14/09/06 01:29

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    שגיא? אתה? מאדריכלי אוסלו? (ל''ת)

    אתההה?, 14/09/06 01:20

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    כל הכבוד לאלופים במיל!!! (ל''ת)

    פטריוטים, 14/09/06 01:07

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    רק ועדת חקירה ממלכתית

    י., 14/09/06 01:05

    כל כך הרבה ידיים כבר בוחשות שאף אחד כבר לא מבין כלום.
    רק ועדת חקירה ממלכתית וזהו.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    חריף מאד

    ראובן, 14/09/06 01:05

    חבל שכל האלופים האלה התעוררו רק עכשיו. אני לא מאמין שרק המטכ''ל הנוכחי אשם במצב. צה''ל מתדרדר כבר שנים (איפשהו אחרי 67) ...

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    זהו, שיטת מרכז הליכוד הגיע לצבא, חבר מביא חבר! לקק ותתקדם. (ל''ת)

    צודק הוותיק!, 14/09/06 00:56

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    כל יום שאולמרט נשאר בתפקיד זה איום על ביטחון ישראל תתפטררררררררררר (ל''ת)

    האוד ספין, 14/09/06 00:53

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    תומכת בעזרת האלופים אך לא תומכת בהתפטרות של הרמטכ''ל

    ג'ינג'י, 14/09/06 00:50

    הרמטכ''ל צריך להישאר.
    מי שצריך ללכת זה אולמרט והסטודנט שלו!

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    זה לא צבא פרטי של הרמטכ''ל

    Yossi, 14/09/06 00:30

    This assumption is the root of the disagreement between our Halutz and the infantry generals. Y

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    מסע ההיתעוררות סוף סוף החל בשעה טובה

    ג'ויה, 14/09/06 00:19

    סוף סוף משהוא מרים את הכפפה,משהוא אומר דברים אמיתיים,השעה דוחקת,ואין זמן למלחמות אגו,ישראל מחכה למנהיגים אמיתיים שתציל את המדינה מקטסטרופה ויפה שעה אחת קודם,
    יישר כח לאנשים האמיתיים שיש עוד בעם הזה,שלוקחים יוזמה ובאים לעזרה ולהצלה,של כל מה שבנינו עד היום,תודה,תודה ,תודה,יש תקווה...

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    הצבא הזה יודע רק לטפל בילדים ונערות יהודים (ל''ת)

    ולגרש!, 14/09/06 00:19

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    מרגש ומחמם את הלב.האלופים מגלים אחריות אמיתית. כל הכבוד (ל''ת)

    אורי (רס''ן במיל, 14/09/06 00:17

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    פעילות האלוף שגיא בכיוון הנכון

    רפי חתוכה, 14/09/06 00:17

    לא אלמן ישראל.
    תודה לאל. יש לצה''ל מאגר מפקדים מעולים, עם ניסיון לחימה במערכות גדולות ועם קבלות. הללו פשטו מדים,
    אבל מגלים נכונות לחזור וללבוש מדים
    ולסייע בשיקום צה''ל.

    הדבר הראשון והעיקרי שיש לעשות הוא שיקום רוח צה''ל. אותה רוח של הקרבה והעזה, אותה רוח של גבורה שאיפיינה חיילים ומפקדים במלחמות ישראל, בגבעת התחמושת, ובחציית התעלה. בעמק הבכא מול הטנקים הסורים והבקעה שבאה בעקבות זאת אל פאתי דמשק.

    המפקדים הבכירים והמהוללים דוגמת
    האלוף שגיא והאלוף ינוש, הרמטכ''ל משה לוי והרמטכ''ל דן שומרון, האלוף חיים ארז, ותא''ל פיחוטקה.

    במלחמה האחרונה התברר שלצה''ל
    ויותר נכון למפקדיו הבכירים ביותר, אבדו רוח הקרב, התחבולה, הדבקות במשימה, התכססנות והממזרות
    הצברית. הצבא או יותר נכון מפקדיו הבכירים, נעשו זהירים מאד, הססניים,
    שלא לומר פחדנים. הצבא בראשותו של חלוץ פיתח תיאוריות לחימה חדשות ובלתי מקובלות, כמו למשל, הכרעה מהאוויר בלבד, ושליטה
    על מתחמי אוייב מבלי להבקיע ולכבוש
    ברגליים. זה לא עבד וזה לא יעבוד. זו אשליה. הניסיון להכריע את האוייב מבלי לקחת סיכונים לא יצלח.
    כל הקונספציה שלא מכניסים כוחות קרקעיים מחשש למלכודות ומחשש להפגעות חיילים היא קונפציה מוטעית ושגוייה, שלא לומר תבוסתנית. מי שהחזיק בה - הביא לכישלון צה''ל.
    האוייב הסיק מזה בצדק שאנחנו פוחדים מפניו.
    צריך להחזיר לצה''ל את ערך ההסתערות, את מורשת הצנחנים,
    והשריון השועט לבלי חת במרחבי סיני ורמת הגולן. להפסיק להיות נמושות.
    להחזיר לתקופת מה את אלופי צה''ל
    שפרשו בחזרה לשירות - לטובת שיקום צה''ל. אסור לתת לצבא לקרוס.

    הגב לתגובה זו

    • SERVE THE THIEVES AT THE TOP (ל''ת)

      THE SPIRIT TO, 14/09/06 04:54

      הגב לתגובה זו

    • ישר כח!!! (ל''ת)

      משה, 14/09/06 08:35

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    חלוץ - מה עם אחריות המפקד? איבדת את אמון הלוחמים

    לך הביתה, 14/09/06 00:13

    איך אתה יכול לפקד אם הלוחמים לא מאמינים בך?
    כן צודק, לא צודק. כמפקד אתה גמור. כשתצעק ''אחרי'' ישאלו ''למה?''
    לך הביתה ותציל גם את הכבוד והערכים של צה''ל

    הגב לתגובה זו

    • צודק! (ל''ת)

      נוני, 14/09/06 04:53

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    אורי שגיא מעולם לא הבין איך הוא לא ניהיה רמטכל

    מנצל את המצב, 14/09/06 00:11

    איש מבריק בדרך כלל.חבל חבל.
    דן חלוץ הוא הרמטכל.ומפקד צהל.
    ואתם באים בזמן רגיש.של טלטלה ומנסים לנער את המערכת.

    מאמין שהרמטכל מתאים.והוא האיש הנכון. בניהול מילחמות.גם מכונה מעולה צריכה ללמוד מטעייה ותיקון תוך כדי תנועה אין נפוליונים חינם.גם אריה מעולה לומד תוך כדי תנועה.

    אנו חסרי סבלנות. דורשים מימערכת כל כך מורכבת בכל הרמות .עים אלף רגישויות בכל רגע נתון. ואתם אלופי צהל עים כל הכבוד. כחו מרחק.
    הצדיעו לרמטכל. ובקשו לעזור. לא בסחיטה מכוערת.

    למפקד דן חלוץ. המשך לימשוך את זאת העגלה. והעלה אותה למקום שהיא צריכה להיות בו.

    מצדיעה.

    הגב לתגובה זו

    • כל טעות עולה במספר משפחות

      נוני, 14/09/06 05:12

      שכולות. אין מקום לטעויות במטכ''ל.

      הגב לתגובה זו

      • וכי בתקופה של שגיא לא היו משפחות שכולות באזור לבנון ?לא היו פצועים? (ל''ת)

        יש לכם זכרון, 14/09/06 08:58

        הגב לתגובה זו

  • 27.

    הם רוצים להתנדב או לעבוד בשכר ? (ל''ת)

    דוד, 14/09/06 00:10

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    טוב שיש אנשים אכפתיים ושלא מחפסים את

    בוריס ד, 14/09/06 00:08

    מחפשים ראשיהם של אשמים.
    כי את האשמים העקרוניים חסרים היום. את הכישלון אחרון התחיל שנים רבות קודם.
    צריך העזר באנשי בעלי ניסיון כמו מר שגיא, כדי בזמן קצר להכין צה''ל ליכולת דרושה.

    צריך במצב של היום הדברות עם אנשים נכונים והבנה כדי ביחד לשפר את צבא..

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    7 אתה טועה

    בן ימין, 14/09/06 00:05

    קיימת פוליטיזציה איומה בדרגים הגבוהים של הצבא. אנשים לא ראויים מתקדמים ומקודמים בהשפעת גורמים פוליטיים ולא מקצועיים.
    עיין ערך בוגי יעלון, המקצועי והמרשים שברמטכ''לי ישראל, ש''פוטר'' ונדחק החוצה מסיבות פוליטיות.
    עיין ערך אהוד ברק, הבדיחה המהלכת, שכיהן שנים ארוכות כרמטכ''ל. (מי היה מאמין בזה היום, או חוזר על מינוי זה...?)
    עיין ערך שאול מופז שמוכיח שוב ושוב שהוא פוליטיקאי קטן ככל האחרים. לא תכונה שהיה אדם מצפה מראש השירותים הצבאיים.
    עיין ערך גדי אייזנקוט שלוטש עיניים לכהונה הרמה ומתיישר לבקרים עם קריאות אדוניו.

    דווקא בדרגים הבינוניים-בינוניים גבוהים נמצאים האנשים היותר ערכיים בצבא. אילו שעדיין מתקדמים בזכות כישוריהם ולא קישריהם. אילו שנותנים יותר משמקבלים. אילו שעדיין לא נהנים מפינוקי התפקיד, אילו שזעקתם אמיתית וכואבת. דוקא להם, יטב לנו אם נשכיל להקשיב

    הגב לתגובה זו

    • שונה מספר התגובה. 11 ''זאת סחטנות לשמה'' (ל''ת)

      בן ימין, 14/09/06 08:23

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    אולמרט ופרץ חייבים להתפטר ומייד! (ל''ת)

    דנה, 14/09/06 00:05

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    חלוץ, אל תכנע לסחטנות הנלוזה הזאת. (ל''ת)

    יואב, 14/09/06 00:02

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    נמאס מגישת ''אני ואפסי עוד'' של האלופים במיל.

    הצבא יסתדר גם, 14/09/06 00:01

    הם תוקעים סכין בגב המפקדים בצבא ומשחירים את יכולותיהם רק כדי לקבל תפקידים ולחזור לבמה הציבורית. זאת פשוט ציניות. עדיף שלא יפריעו לרמטכ''ל לשקם את הצבא. אני באמת מאמינה שהוא האיש הנכון לכך.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    שגיא ''גאון הדור''. דורש ג'וב באיומים. (ל''ת)

    יאללה לך הביתה, 13/09/06 23:56

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    שגיא, זמנך עבר. תן לצבא להפיק לקחים ואל תתערב

    סומכת על חלוץ, 13/09/06 23:55

    האלופים הירוקים תמיד סבלו מרגשי נחיתות יחסית לחיל האויר ועכשיו כשיש רמטכ''ל שהגיע משם הם ממהרים לנעוץ בו את הסכין. אני לא קונה את זה שהוא אשם בכך שהימח''ים לא מלאים ושצבא היבשה לא מאומן. הרי זה בדיוק היה תפקידם של האלופים הירוקים וכל הרמטכ''לים שקדמו לחלוץ. יעלון, מופז, גבי אשכנזי , קפלינסקי, פואד ... אשמים לדעתי הרבה יותר מחלוץ. כלום הגיעו מהיבשה והם האחראיים למחסור באימונים ולחוסרים בציוד. אף אחד לא יכול לומר כנגד מפקדי חיל האויר שהטייסים לא מאומנים מספיק. וזה כי הם דאגו שכך יהיה. ואיפה היו קציני היבשה? מה הם עשו כדי למנוע את הפאדיחה? העליהום על חלוץ הוא פשוט נבזי.

    הגב לתגובה זו

    • כמה שילמו לך בשביל לרשום את השטות

      יעקב, 14/09/06 02:16

      תגיד, אתה עוד אחד מהיחצנים במילואים של חלוץ? כמה מטומטמים באנשים אתה חושב? זה כל כך שקוף שאתה ''טוקנקיסט מטעם'' שמנסה לשתול פה ידיעה תמימה כביכול. לך, לך, ועוף מפה, הספינים העלובים האלה של חלוץ לא יעזרו. האפס הזה שנכשל כשלון חרוץ במלחמה הזו חייב לעוף.

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    5 שנים לא מצליח לדבר עם רמטכ''ל. קצין בכיר

    חנן וייס,סא''ל מ, 13/09/06 23:54

    5 שנים לא מצליח לדבר עם רמטכ''ל. קצין בכיר


    בהיותי בשמ''פ התקשרתי למפקדי בקבע,

    אין תשובה.

    התקשרתי למפקד שמעליו, אין תשובה.

    התקשרתי לקמצ''ר - אין תשובה.

    פצ''ר - אין תשובה

    רמטכ''ל -אין תשובה.

    אם אני כקצין בכיר בצבא ההגנה במדינת ישראל, לא זוכה להתייחסות מקצינים בכירים ברמתי ומעלי


    האם אתם מאמינים כי תזכו לתגובה אם אין לכם פרוטקצ'יה ?!

    מילה נרדפת לאתנן צבורי שהנו

    שוחד ?!

    כנראה שאתם תמימים או....


    לא קבע לשעבר

    איש עסקים

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    שגיא עדיין ממורמר שאינו רמטכל

    אבי, 13/09/06 23:50

    ראיתי אותו בראיונות ועוד לפני שהתחילה המערכה הוא זילזל בה ובאנשים שדיברו בנחיצותה.בין השורות אפשר להבחין במרירות ובעלבון.בושה שהאדם הכוחני תופס טרמפ על משהו שעדיין לא בטוח ככשלון .קשה להבין איך חלוץ בכלל מדבר איתו או מאזין לו.לא שמענו עד היום ששגיא כל כך חסר לביטחון המדינה

    הגב לתגובה זו

    • בדיוק כך (ל''ת)

      גילי, 14/09/06 04:10

      הגב לתגובה זו

    • והוא צדק בחוסר נחיצות המלחמה

      אבי, 14/09/06 05:11

      ראה את הנזק העצום שנגרם לנו ( כלכלית , מוראלית , חברתית , ארגונית ) מול ההישגים המועטים .

      הגב לתגובה זו

      • מה כ''כ מועט שכל החזית הבינלאומית עושה את מה שהיתה צריכה לעשות (ל''ת)

        כשיצאנו מלבנון, 14/09/06 09:11

        הגב לתגובה זו

  • 17.

    תפקיד אחד מעל היכולת

    ו יהושע, 13/09/06 23:48

    קשה להאמין עד כמה העקרון הזה נכון לגבי הרמטכ''ל חלוץ שיתכן והצטיין כמח''א, אך יכולותיו המופגנות כרמטכל מוכיחות עד כמה עקרון זה תופס גם לגביו.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    שגיא צריך להתבייש. ככה לא מתנהגים (ל''ת)

    קצת דרך ארץ, 13/09/06 23:47

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    נו, ותפנו לדרג המדיני, ומי שם ?!

    חנן וייס,סא''ל מ, 13/09/06 23:46

    נו, ותפנו לדרג המדיני, ומי שם ?!


    עם מי תדברו ומה תעשו ומה הוא יעשה ?!

    הפוליטיקאים בחופשה ובמרוץ עכברים לקראת בחירות.

    ראש הממשלה ועוד בצמרת בחקירות שוחד.

    ראשי המשטרה ובקרוב גם הצבא עסוקים בהררי ניירת שמייצרים עו''ד , שעובדים עפ''י שעות.

    ואתם מאמינים שיש מי שיקשיב לכם ?!

    אגב, כשהייתם בקבע, הקשבתם לנו למילואים ? לאני המילואים העניים ללא הפנסיה של המיליונים ?!

    הוא לא יקשיב לכם כמו שאתם לא הקשבתם לנו.

    הייתם עסוקים בפנסיה, המחדלים אינם מהיום, רק האינטרנט מהיום והוא הביא את המלחמה קרוב קרוב, והכתבים נאלצו לצאת מהחורים ע''מ להלחם באינטרנט .

    ועוד תזכורת קטנה, היום כבר אי אפשר לשקר, לרמות, לטייח ולמוסס...

    יש אינטרנט.


    לא קבע לשעבר
    קצין לוחם קרבי בהנדסה קרבית
    קצין מודיעין
    קצין מבצעים
    מפקד (סד''כ אגד, כסרן)

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    אני בשוק! שאלופים יאיימו ככה???

    חוצפה, 13/09/06 23:46

    לא כל החוכמה מצוייה אצל אורי שגיא והוא ממש לא יודע להתנהג באופן קונסטרוקטיבי. באיזו זכות הוא מאיים כך על הרמטכ''ל?

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    אין הרבה מה ללמוד ממר שגיא ורעיו. כל הצמרת הנוכחית היו פקודים שלהם

    עמישראלי, 13/09/06 23:46

    בעבר והם עולים עליהם בכמה דרגות. כל הפוזה בסיעודית הזו הינה חסרת תכלית.תמשיך לגדל זיתים ולפרשן בכל מיקרופון.

    הגב לתגובה זו

    • יפה כתבת. (ל''ת)

      מרוקאי עצבני-1, 14/09/06 08:46

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    חלוץ-קח דוגמא מאדם,מה עם המניות?המילו' עזבו הכל ואתה חלוץ? (ל''ת)

    יגאל, 13/09/06 23:45

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    זאת סחטנות לשמה!

    שיפסיקו לאיים, 13/09/06 23:44

    החטיארים האלה באמת חושבים שבלעדיהם המדינה תפסיק מלהתקיים???? לא זכור לי שכשהם היו בתפקידהם הם הצליחו להביס את החיזבאללה וזה כשעוד היינו בשטח לבנון והכרנו אותו ועוד קיבלנו סיוע מצד''ל. האלופים במיל. הללו מתנהגים באלימות ודואגים להחמיר את תוצאות המלחמה רק כדי שיקראו להם לדגל אבל הם רק יביאו לתוהו ובוהו בצבא.

    הגב לתגובה זו

    • שפרץ יאנחע אותם אלה הגנרלים והאדמירלים

      אתה מה זה צודק, 14/09/06 00:49

      הם לא חברתיים בכלל וגם כן הם מושחטים וגם כן כל היום רק נוסעים באוטו עם מיזוג . למה מה ? אז מה אם יהיו לנו כמה עם פרופיל 21 בראש הצבא והמימשלה. אתמול ביבי, היום פרץ ומחר ביבי.

      הגב לתגובה זו

    • תפסיק אתה לגונן על הפשלונרים

      משה, 14/09/06 02:05

      האלופים האלה צודקים בכל מילה שלהם. לא שלא היו טעויות בעבר. אבל כאן זה כבר לא טעות, זה מלגאון אחד גדול ומטורף, חוסר הבנה בסיסי בניהול קרב ומלחמה, ואסון אמיתי למדינת ישראל, אם לא יהיה שינוי מיידי. חלוץ חייב לעוף, לא יעזור כלום.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    שלב ראשון בשיקום צהל-הדחת חלוץ. היתר יסתדר מעצמו. זו צריכה להיות

    דרישת האלופים, 13/09/06 23:43

     

    הגב לתגובה זו

    • זו בדיוק הגישה המפגרת שהורגת אותנו

      אורן, 13/09/06 23:51

      הכל יסתדר מעצמו

      הגב לתגובה זו

    • יורם יאיר

      רחל, 14/09/06 00:43

      הרי יושב בכל ועדת חקירה

      מי צריך אותו????

      הגב לתגובה זו

  • 9.

     (ל''ת)

    , 13/09/06 23:40

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    מה הם מתערבים? שבו בשקט!

    ישראלי, 13/09/06 23:39

    למה בכלל הם מתערבים? מה הם יודעים יותר טוב? מי אמר שבתקופת שרותם כאלופים הצבא תפקד טוב יותר? שישבו בשקט אורי שגיא וכל חבריו. איפה הם היו בזמן המלחמה? התראיינו לערוץ 2...

    הגב לתגובה זו

    • ישראלי י טמבל, אלה אלופים שניצחו מלחמות

      ליאור, 14/09/06 00:23

      תפסיק לבלבל את המוח, אלה אלופים שהביאו אותנו לנצחונות, הם רוצים לעזור אז תשתמש בניסיון שלהם טיפש !!!

      הגב לתגובה זו

    • קוראים לזה אחריות

      עמית, 14/09/06 01:03

      פשוט איכפת להם והם לא יכולים לעמוד מהצד.
      אם לאולמרט פרץ וחלוץ היה אחוז מן האחריות הזאת,הם היו כבר מזמן שמים את המפתחות על השולחן...

      כל הכבוד לכם אלופים !!!

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    צריך לבצע מהפכה במטכ''ל

    אילן, 13/09/06 23:39

    חלוץ בנה מטכ''ל שמבוסס על יוצאי
    חיל האויר-והתוצאה לפנינו.
    יש להחליף את הרמטכ''ל ובהמשך
    מספר אלופים.
    למרות הכשלים הרבים בצבא-הסיבה העיקרית לכישלון היא הססנות הדרג המדיני והניהול הכושל של המערכה כולל פגיעות העורף וכישלון מדיני ברור.
    על כך הדרג המדיני צריך לגלות אחריות ולהתפטר.ויפה שעה אחת קודם.
    שר הבטחון לא יודע שאלוף אדם התפטר ומדוע אדם התפטר-מכאן ברור שהוא לא מבין מדוע עליו להתפטר.זה עזות מצח להמשיך לתפקד כשר בטחון ללא כל אמון של האזרחים והצבא.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    תא''ל גל הירש-מ' עוצבת הגליל, קח דוגמא מאדם, אתה שהבאת למצב הביש (ל''ת)

    יגאל, 13/09/06 23:33

    הגב לתגובה זו

    • המהומה בצה''ל שאחרי המלחמה

      gmal, 14/09/06 02:21

      אדון גל הירש איננו היחיד שצריך ללכת הבייתה ישנם עוד אל''מ ניקים ותא''לים שחייבים ללכת הבייתה .אבל,מבלי כל קשר לצעקות כנגד הצבא והצורך בשיקומו הגורם האחראי האחד והיחיד החייב לתת את הדין זוהי השלישיה -אולמרט,פרץ וליבני -השלישיה המדינית אשר תחמה וסיכלה הרבה מרצונו של צה''ל בשם המכשולים המדיניים ובמיוחד הגברת ליבני אשר עשתה סיכול ממוקד לרמטכ''ל .יתרה מכך ראש ממשלה שלא יודע מאין בא ולאן הוא הולך בעת מלחמה אין מקומו בשלטון יותר .

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    לכל העלובים במיל שבו בבית בשקט (ל''ת)

    עמיר, 13/09/06 23:31

    הגב לתגובה זו

    • מי אתה, אידיוט? אל מי אתה מגן? (ל''ת)

      משהו רקוב בצהל, 14/09/06 01:32

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    המאפיה של הגנרלים מתחילה לשקשק

    מוטי, 13/09/06 23:28

    חונטת הגנרלים שלנו שעושקת את המדינה בהוצאות ביטחון מופרזות תוך איומים דימיוניים. ואח''כ מתעלקת על כל מנעמי השילטון, מפחדת כי חשפו את ערוותה.

    איך קורה שאלוף פיקוד מתמנה ללא הכשרה מתאימה, ללא ניסיון וידע במרחב הפיקוד, ללא חפיפה מספקת, ומשרת רק שנתיים בתפקיד. בסיום הוא מיד מקבל מצנח זהב עם פנסיה שמנה וג'ובים שמסדרים לו החברים. כן שכחתי הוא גם לא עושה מילואים. רק ועד עובדים הכי חזק במדינה = חונטת הגנרלים שלנו מסוגלת לבצע כזה עוקץ למדינת ישראל.

    במקום לשבת בשקט, לכבד את מי שמשרת בצה''ל, לחכות לתוצאות ועדות החקירה הם מתנהגים כמו מאפיונרים שהמשטרה הולכת לתפוס.

    הגב לתגובה זו

    • מה אתה מבלבל את המוח

      חיים, 14/09/06 02:08

      מה אתה עכשיו מזבל בשכל. אורי שגיא הוא אחד מאחרוני הענקים שיש במדינה הזו. הוא מוכן לתת את הכל כדי לתקן את הקטסטרופה הזו, והטייס היהיר והטיפש הזה לא מוכן לשמוע בכלל. שיעוף כבר החלוץ הזה, ושלא נשמע עוד על טייסים במטכ''ל, חוץ מאשר בחיל הואיר. הם הרסו את הצבא, וממשיכים להשתלט עליו

      הגב לתגובה זו

      • הוא בכלל לא מבלבל את המוח (ל''ת)

        ההיפך !, 14/09/06 09:34

        הגב לתגובה זו

  • 3.

    המצב מדאיג מאד את כל הציבור !!! (ל''ת)

    ואם תהיה מלחמה?, 13/09/06 23:27

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    שורש הרע זה אולמרט אחריו פרץ - והרחק מאחור זה צמרת צה''ל (ל''ת)

    סדר קדימויות, 13/09/06 23:23

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    הצבא הוא של כולנו ולא שייך לחלוץ

    מיכל, 13/09/06 23:19

    פעם ראשונה שאני לא בוטחת בצה''ל וזה בגלל הרמטכ''ל המווה כשל ניהולי ברור ביותר. פנה מקומך לאנשים חכמיםן יותר. האגו שלך לא שווה את החורבן שאתה מחולל, די לך כבר. מה עוד צריך כדי שתבין, מה!

    הגב לתגובה זו