• 33.

    חיילים הם הנפגעים?

    מירי, 26/10/06 17:14

    שטויות במיץ עגבניות. כל הנפגעים הם חיילים??? זה טמטום לחשוב ככה. יש אנשים שמפוטרים מהעבודה ואין להם אורך נשימה למצוא עבודה אחרת ויש להם שכ''ד על הראש וחובות. והוא חושב לי על החיילים.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    האם ידועה לך המטרה הכלכלית

    אאא, 11/09/06 09:13

    של דמי אבטלה?
    המטרה הכלכלית היא לשמר את כוח הקניה של מדינה גם בתקופות של ירידה בתעסוקה.
    ללא דמי האבטלה,כל ירידה בתעסוקה תתגלגל מהר מאד למיתון רבתי בשל ירידה חדה בצריכה.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    מי אתה בכלל יונתן הפתפתן כל גוק נהייה מומחה (ל''ת)

    איציק, 10/09/06 17:55

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    ככה זה שאת ההדרכה הטובה ביותר הם מקבלים מנציגי העם המושחתים...

    רובי, 10/09/06 17:51

    בימים בהם נציגי העם עושים בקופה הציבורית כבתוך שלהם ומשרישים את השחיתות בעם, אל תתפלא

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    יונתן פיין היקר,בכתבה הבאה,נסה להתעמק בשורשי התופעה. רמז: שנה כיוון (ל''ת)

    יעל, 10/09/06 17:28

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    גיבוב של שטויות שבחיים לא קראתי (ל''ת)

    מנואלה, 10/09/06 17:00

    הגב לתגובה זו

    • אין צורך להוסיף,מיצית את הענין. (ל''ת)

      ד''ר בינגו, 10/09/06 18:19

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    למה ירדתי מהארץ

    יורד מהארץ, 10/09/06 16:45

    שלום לכותב הכתבה,
    רציתי לומר לך כמה מילים אולי אתה לא יודע אבל רמאים תמיד יש במיוחד אלו שקרובים לצלחת.
    אני לא מאלו (הקרובים לצלחת) אבל שירתתי בצבא מזמן ואז לפי זכרוני השתחררתי וחיפשתי עבודה ולא מצאתי משהו. תתפלא, לשכת העבודה לא הציאה לי שום דבר רציני, בלת ברירה נאלצתי לקבל דמי אבטלה שאז היו אפילו לתקופה של 170 יום אם אני לא טועה, תקופה כזו ארוכה נראית היום חלום מתוק או משהו הדומה לגן עדן. לקבל אבטלה כמעט חצי שנה... לא יאומן. אבל תאמין לי זה עובר מהר ואז פשוט התחלתי את לימודי האוניברסיטאיים...וכיום אני בעל תואר ראשון... למזלי נולדתי מוקדם יותר מאשר זה שמשתחרר היום משירותו הצבאי ומחפש עבודה. לאותו אחד שאין לו מזל בשוק העבודה פשוט לא יהיה כסף אפילו לקנות מנה פלאפל אלא אם ההורים שלו יתנו לו אז גם את הכבוד שלו לקחו לו אחרי ששירת 3 שנים את המדינה ואולי אפילו סיכן את חייו. בושה למדינה שככה מתייחסת למיטב בניה. אין לי מילים לתאר את המצב הזה. הבנתי את המצב שאיליו חותרת המדינה שאני אזרח שלה, מצאתי לי אזרחית גרמניה, ועברתי לחיות בגרמניה המקום שבו הממשלה מתיחסת לאזרחיה כדבר החשוב ביותר ומפנקת את אזרחיה אזרחיה. למקום הזה אני קורא גן עדן האבוד. אתה צריך לראות מה זה מדינה שדואגת לאזרחיה ולא מנסה לסחוט אותם ו או להשפיל אותם למען העשירים.
    מדינת הרווחה בישראל הגיע לסוף דרכה ומי שרוצה להבין גם הוא יכול להיות מחר נזקק ולכן זה נוגע לכולם.
    ויותר טוב למצוא מדינה אחרת שעה אחת קודם.

    הגב לתגובה זו

    • גרמניה?... מכבדת את אזרחיה?...

      כדי שתתעדכן, 10/09/06 17:53

      אים אינך יודע,,,,
      משרד העבודה בגרמניה שינה את שמו,הצטמצם,את מקומו תפסה סוכנות עבדים,שמשפילה את האזרח הנזקק עד אפר.

      הגב לתגובה זו

    • יורד נחמד.נראה לי שמאז שהגעתה לגרמניה,פעם,חלו מספר שינויים.

      תתעדכן, 10/09/06 18:02

      מה שהיה פעם משרד העבודה בגרמניה,אתה יכול לשכוח.
      היום ישנה סוכנות שעוסקת בסחר עבדים,שמשפילה את האזרח עד עפר,,,,,,
      הרווח שהם הציגו בשנה האחרונה:
      ש ל ו ש ה - מ י ל י א ר ד - א ו י ר ו !!!

      נראה לי שאתה צריך להתעדכן.

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    לא הייתי זכאי לדמי אבטלה

    סטונדנט, 10/09/06 16:12

    פשעי היה שהייתי סטודנט.....

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    פשוט תענוג..

    איריס , מציצים, 10/09/06 16:01

    טור נפלא!! נעים לראות שיש צעירים כה מוסריים וערכיים במדינה שלנו. ישר כח!
    שאנשים שכוחם במותניהם ילכו לעבוד במקום ללכת לים ולשחק מטקות יחד עם זקני השבט..

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    הכי מקומם שעולים חדשים זכאים לביטוח לאומי

    בת של נכה, 10/09/06 15:09

    באופן אוטומטי בזמן שלא שילמו שקל
    למוסד הזה ולמדינה בחייהם וגם לא תרמו שירות צבאי.
    וזה מה שהרס את מוסדות הרווחה.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    אתם לא יודעים כלום עד שלא נתקלתם בבירוקרטיה

    בת של נכה, 10/09/06 15:05

    המבישה של הגוף הבזיוני הזה שפשט את הרגל - ביטוח לאומי.
    אבי שילם כל חייו סכומי עתק לביטוח לאומי ועכשיו כשהוא חולה ומבוגר
    ואינו יכול לעבוד ולאחר מלחמות קשות איתם בהם היה צריך לגייס עו''ד
    מיוחד לנושא ולעבור השפלות אין ספור, הוא מקבל קיצבה חודשית של 1300 ש''ח (!)
    ואני שואלת אתכם אם הייתם יכולים להתקיים מהסכום השערורייתי הזה
    על אחת כמה וכמה כשאתם חולים
    (הוכר כנכה - מחלת פרקינסון) וזקנים
    וזקוקים לתרופות וטיפולים יקרים.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    אינני מצדיק עבודה במקביל ב''שחור'', אך

    מגניב, 10/09/06 14:48

    לדעתי, ושכנעתי כך רבים מחברי, קבלת דמי אבטלה היא דבר לגיטמי.
    ברור, שכשאתה מבטח את רכבך בחברת ביטוח, וכשנגרמה לך תאונה, תתבע את הביטוח, כי זוהי מהות ההתקשרות בינכם, אתה משלם פרמיה, מוכר את הסיכון לחברה, ובהיקרא תאונה, תתבע את חברת הביטוח ללא כל נקיפות מצפון.

    האם רק בשל העובדה שהמבטח הינו המדינה, יש בעיה מוסרית בקבלת דמי האבטלה?
    הלא כולנו משלמים את תשלומינו לביטוח הלאומי, הלא הם הפרמיה לחברת הביטוח, והמדינה כמבטחת, תשלם לנו עפ''י מקרים הקבועים בחוק, בינהם, לידה, אבטלה וכו'.
    אם המדינה תשנה את החוק, אהלן וסהלן, אני רק מקווה שהפרמיה תופחת בהתאם...

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    אתה מבלבל בין דמי אבטלה להבטחת הכנסה

    שמאלני לשעבר, 10/09/06 14:45

    כדי לקבל דמי אבטלה צריך לעבוד לפחות שנה ברצף וגם אז אפשר לתבוע רק פעמיים בכל 4 שנים.

    הבעיה האמיתית היא הבטחת הכנסה.
    הפרזיטים האמיתים יושבים על הבטחת הכנסה לא דמי אבטלה. הם אפילו לא צריכים לבוא ללישכה כדי לחתום.

    נחש מי היה זה שניסה להגביל את הבטחת הכנסה לגילאים מסוימים והאספסוף ה''חברתי'' התנפל עליו ?
    כן ביבי...

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    שאין מה להגיד לא אומרים כלום

    עובד, 10/09/06 14:43

    אם אתה מובטל מכתיבה ואין לך כבר על מה לכתוב אל תבלבל את השכל בשטויות שלך, ועוד בלי לבדוק עובדות

    דמי אבטלה זה לתקופה של 100 יום להתארגן ולנסות למצוא עבודה אחרת אחרי שפוטרת ושילמת!!!! ביטוח אבטלה בזמן עבודתך(מינימום שנה עבודה לפני כמדומני, לא חודש בלבד)

    בישראל החוקים האלו הכי מחמירים והבטחת הכנסה ל''פרזיטים'' אחרי האבטלה זה 1200 ש''ח מציאה גדולה

    אז תשתוק עדיף... לא נשאר לך על מה לכתוב?
    אני מרחם עליך
    ואנא אל תצנזרו- זה שעובד שלכם לא עושה בדיקה לפני שכותב דברי כזב בעיה שלו

    הגב לתגובה זו

    • עובד יקר

      יונתן, 10/09/06 23:18

      ''על פי חוק הביטוח הלאומי הנך זכאי לדמי אבטלה רק אם תירשם כדורש עבודה בלשכת שירות התעסוקה ולא תעסוקה ולא תוצא לך על ידם עבודה כלשהי...לתקופה של 70 יום בגובה של 102.46 ש''ח''. לדעתי, ואני מאמין שבתור עובד תסכים איתי, 7,172 שקל לאדם שבמפגין מבכר להתבטל ולרמות את המדינה - למרות שבינינו נציגיה כבר מוותרת בקריצה - זה לא סכום מבוטל

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    אני משלם לביטוח לאומי כל חודש עבור מקרה מצוקה שיכול לבוא!

    רמי בן 26, 10/09/06 13:49

    אני לא מבין את זה מה בכלל מעלים את זה לדיון אם רוצים לבטל דמי אבטלה עד גיל 28 אז גם שלא יבקשו שנשלם ביטוח לאומי.
    גם ככה התנאים לקבלת דמי אבטלה נוקשים ביותר (מיליון אישורים) .

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    דמי אבטלה הוא ביטוח!

    חנה, 10/09/06 12:02

    כל עוד צעירים צריכים לשלם מדי חודש ביטוח לאומי מלא, הם זכאים גם לדמי אבטלה. דמי אבטלה הם פשוט תעודת ביטוח, שמבטיחה שאם לא תמצא עבודה, ישולם לך שכר סביר במשך קופה מסויימת. ניתן לבטל את מתן הביטוח הזה לצעירים רק אם הם גם לא ישלמו תמורתו כאשר הם עובדים.

    הגב לתגובה זו

    • נכון מאוד. התנאים לקבל את תשלומי הביטוח בעת צרה ממש לא פשוטים.

      מובטל, 10/09/06 12:12

      כנראה שלכתב אין מושג על ממדי האבטלה במדינה. יש לו כמה חברים רמאים. אמור לי מי חבריך, ואומר לך..

      הגב לתגובה זו

      • הם לא פשוטים ומבזים ביותר ומדובר על סכומים מגוחכים

        בת של נכה, 10/09/06 15:07

        אז שיפסיקו לגבות ביטוח לאומי אם
        הם לא נותנים את זה בשעת הצורך.

        הגב לתגובה זו

      • ובגלל הרמאים,אלה שצריכים לקבל מקבלים הרבה פחות (ל''ת)

        שרית, 10/09/06 16:25

        הגב לתגובה זו

  • 17.

    הטריק של הסטאג'רים:דמי אבטלה בזמן הלימודים ללשכת עו''ד (ל''ת)

    שרית, 10/09/06 12:01

    הגב לתגובה זו

    • ממש לא טריק

      יעל, 10/09/06 12:15

      המדינה, אשר יוצרת את מבחני הלשכה, כופה על המתמחים לשבת בבית במשך 3 חודשים וללמוד, מבלי שיוכלו לעבוד במקביל (אלא אם ברצונם להיכשל).
      להבדיל ממרבית מקבלי דמי האבטלה, המתמחים - גם בעת קבלת דמי האבטלה - עושים ככל יכולתם כדי שיוכלו להיות מוסמכים למקצוע, ולא יצטרכו ליפול בשנית כנטל על המדינה. חבל שגם דרך זו, שהיא המעט באמצעותו עוזרת המדינה למתמחים, תבוטל.

      הגב לתגובה זו

      • המדינה כופה? שלא ילכו להיות עורכי דין..

        הלב ממש נקרע, 10/09/06 13:12

        למי שבאמת עני יש אחלה מילגות.

        הגב לתגובה זו

      • יהודים רחמו רחמו!

        פועל בנין, 10/09/06 13:16

        יהודים רחמו רחמו! פעם צעיר שרצה לילמוד,כל המשפחה התגייסה לעזרתו גייסה את הכסף, את הדיור, כולם התאמצו להרחיב את ההשכלה של דור ההמשך והדקו את החגורה.
        היום בדור ה ''מגיע לי'' כל קומבינה כשרה לחלוב את הקופה הציבורית.התבחיינות עדתית,מסכנות סקטורית הפגנת יללות מול הכנסת וקומבינת דמי האבטלה.לא מצליח ללמוד ולעבוד?אז זה לא בישבילך צא לעבוד,המדינה צריכה גם עובדי כפים, תמדוד חולצה כחולה.

        הגב לתגובה זו

      • יעל-היא הנותנת -דמי אבטלה לרוצים לעבוד ואינם מוצאים עבודה

        שרית, 10/09/06 16:23

        הסטאג'רים עוברים על החוק ביודעין.
        ואז אנו מקבלים עו''ד שיותר מכופפים את המציאות ,שיותר מושחתים ...
        אז מה הפלא שהמדינה שלנו נראית כך???

        הגב לתגובה זו

    • לגיטמי לגמרי- ר' תגובתי הקודמת (ל''ת)

      מגניב, 10/09/06 15:03

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    אני בן 32,לא עבדתי יום בחיי,יושב

    צחי, 10/09/06 11:43

    בבית וחי על חשבון המדינה. דמי אבטלה,השלמת הכנסה,הבטחת הכנסה,ביום תאונות דרכים שוב ושוב,והוצאת מאות אלפי שקלים,ביום תאונות ברחוב,והוצאת מאות אלפי שקלים מעיריית תל-אביב,מיותר לציין שלא סיימתי 8 שנות לימוד,וכמובן לא הייתי בצבא,ומעולם לא תרמתי כלום למדינה או לחברה. אני לא בחרתי לבוא לעולם הזה,אז אני לא אתאמץ כדי לחיות טוב,ככה אחנך את הילדים שלי,וכמובן יש לי אישה טובה שעובדת 2 עבודות כדי שיהיה עוד כמה שקלים בבית.

    הגב לתגובה זו

    • אם זה לא היה אמיתי הייתי צוחק- גם אם אתה לא אמיתי!! (ל''ת)

      מוטי, 10/09/06 12:01

      הגב לתגובה זו

    • צחי מתקיים כטוקבקיסט להשכרה של ביבי (ל''ת)

      הי רני רהב, 10/09/06 12:14

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    מובטל, גם אקדמאי, בכל גיל, מחוייב לקבל כל עבודה שמוצעת לו

    מובטלת, 10/09/06 11:40

    אינני יודעת איך מצליחים החברים שלך לקבל דמי אבטלה.
    כאקדמאית מובטלת, אני יכולה להעיד, שמובטלים, גם אקדמאים, וללא הגבלת גיל, מחוייבים לקבל כל עבודה. אולי החברים שלך מצליחים לעבוד על המערכת. בכל מקרה הגליק לא כל כך גדול, הבטחת הכנסה היא 1280 ש''ח, סכום זניח, שאפילו לא שווה לרמות בשבילו. בוודאי שאי אפשר לחיות ממנו.
    רמאים קיימים בכל מקום, בייחוד כשכל המערכת הפוליטית משדרת שחיתות.

    הגב לתגובה זו

    • גליק

      אורי, 10/09/06 12:19

      מה זה גליק ? דברי עברית , את לא בפולניה ,את במזרח התיכון !!!

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    מדינת ישראל צריכה לעזור לצעיריה

    זלדה, 10/09/06 11:27

    לפתח תוכניות לא רק מענק שיחרור (זה כסף קטן)
    לתת הזדמנות שווה ללימודים ולמגורים. היום האפשרויות לא קיימות או לא נגישות. ולכן רבים עוזבים את הארץ, ומחפשים את דרכם במדינה שלא שמה את המלחמה בראש סדר העדיפות שלה.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    אם למדינה היה אינטרס שאנשים כאן יתקדמו ולא ייתקעו במקום

    איתמר, 10/09/06 11:08

    היתה אכיפה מוגברת יותר של עמידה בתנאי הבסיס של זכויות עובד (לפחות, שכר מינימום). העובדה שדמי אבטלה הם לעתים קרובות מאד הם ''הכנסה'' גבוהה יותר משכר הרעב שמקבלים עובדי קבלן הוא בעיה של המדינה, ובעיקר של משרד האוצר, המעודד את העסקתם של עובדים דרך קבלני עבודה הגוזרים את קופון הרווחים על גבם של עובדי ניקיון ואבטחה

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    מסכים ומכיר אנשים

    לירון, 10/09/06 10:44

    כמו הכותב, אני מכיר אנשים שבלא הצדקה חתמו על דמי אבטלה לאחר שחרור מהצבא - למרות שכלל לא חיפשו עבודה, וטענו שזה בעצם סוג של תשלום מהמדינה על השירות הצבאי.
    גם מכיר מישהו שחותם ומקווה לא לקבל עבודה - בגלל שמעוניין בדמי אבטלה ולא בעבודה.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    צודק, כולם פה מתלוננים על השלטון אבל הם עצמם מושחטים! (ל''ת)

    צודק, 10/09/06 10:41

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    צודק לחלוטין

    רעות, 10/09/06 10:37

    כל התיחסות ה''מגיע לי'' מקוממת.
    אם הצבא רוצה לתת מענק, שיתן מענק כספי. מה הקטע ללמד חברה צעירים איפה נמצאת הלשכה לפני שעבדו אפילו יום אחד, מה הפלא שאחר כך מדברים על אבטלה כרונית?

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    בוא ניקח עוד דוגמא

    רון הכחול, 10/09/06 10:35

    אדם סיים צבא בגיל 21 ותואר בכלכלה בגיל 24, והחל לעבוד. אחרי שנתיים פוטר עקב צמצומים.
    אין לאחד כזה זכות לקבל דמי אבטלה? בשביל מה הוא שילם ביטוח לאומי כל השנתיים האלו?

    הגב לתגובה זו

    • רק בתנאים מסוימים

      מני, 10/09/06 11:25

      קודם כל זה שהוא שילם שנתיים ביטוח לאומי מקנה לו עוד זכויות מלבד דמי אבטלה אבל אני חושב שהחוק הזה יותר מכוון למחתימים כרוניים ולא לדוגמאות כמו שנתת
      מעבר לזה הבה ניקח מצב היפוטתי שאין עבודה במקצוע שהוא למד אז הוא יקבל דמי אבטלה והבטחת הכנסה מכאן ועד הפנסיה?
      לא הגיוני נכון?

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    נכון מאוד!!!

    תומכת, 10/09/06 10:29

    אני מסכימה עם הכתבה. נאמר בפרוש שיש מקרים חריגים, אבל אין להתעלמם מהמגמה הרווחת בין הצעירים: העיקר לקחת, לא משנה אם בכלל אתה זקוק לכך או לא. זה פתרון נוח למי שפשוט אין לו כח ללכת לעבוד והוא יכול לקבל משכורת לא רעה על לשבת בבית ולא לעשות כלום. טוב שיש מי שלא טומן את ראשו בחול אל מול התופעה וזוכר, שבסופו של דבר הכסף הוא על חשבון משהו אחר.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    מסכים במאה אחוז

    גל, 10/09/06 10:29

    מהיכרות שלי עם אנשים שכרגע השתחררו מהצבא, הם פשוט אומרים: ''למה ללכת לעבוד אם המדינה נותנת לי דמי אבטלה מלאים?''
    תגידו לי אתם איך זה נשמע לכם?
    בחור שהשתחרר מהצבא יכול לעבוד בכל עבודה, אז קדימה

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    ומה עם החרדים?

    שפוי, 10/09/06 10:17

    ומה עם ''משפחות חד הוריות''?, כאילו אין אבא (יש רק יותר פשוט להוציא כסף מהמדינה מאשר מהוצל''פ).
    מה עם כל המשפחות ''ברוכות ילדים'' שחושבות שאפשר לקיים בעושר משפחה של 10 נפשות?

    יש הרבה מאד אוכלוסיות שמתקיימות מביטוח לאומי כבסיס לתכנון כלכלי, ולא בטרנד כזה או אחר.

    הגב לתגובה זו

    • חרדים לא מקבלים דמי אבטלה וחד הורים-גם הורים (ל''ת)

      שרית, 10/09/06 11:59

      הגב לתגובה זו

      • זה אותו דבר

        שפוי, 10/09/06 13:34

        מכניסים את היד לכיס של משלמי המיסים (באמת שאני לא מבחין בין מס הכנסה וביטוח לאומי), בלי לחשוב שגם הם צריכים להשתתף בכח העבודה, כי ''מגיע להם''.

        הגב לתגובה זו

        • שפוי או שונא?? (ל''ת)

          שרית, 10/09/06 16:26

          הגב לתגובה זו

        • אי אפשר

          אאא, 11/09/06 09:16

          גם להתלונן על הבעיה הדמוגרפית וגם לבוא בטענות למי שיולד יותר מילד וחצי.
          גם למנוע מאנשים שלא שרתו בצבא לצאת לעבודה וגם לבוא אליהם בטענות למה הם לא עובדים או עובדים בשחור.

          לגבי מזונות,אתה צודק.בי''ל שילם למעלה מ 30 מליארד ש''ח מזונות לנשים במקום האבות שמסרבים לשלם.

          הגב לתגובה זו

  • 5.

    כמה קל לראות רק צד אחד של המטבע

    ג'וני הגדול, 10/09/06 10:14

    בגלל כל השחיתות במדינה (חברת חשמל, בזק, מפעל הפיס - זה הכל משכורות שממומנות מתשלום המסים שלי!!!), יוצא שהוצאות המחיה עצומות
    והמשכורות הן משכורות רעב.

    תתחיל לקלוט: זה שמישהו עובד בכלל לא אומר שהוא כבר בסדר, כי סביר שהוא מקבל שכר עבדים. אבל בשביל המדינה המושחתת זה אומר שהוא כבר מסודר. אז מי שלא עובד בכלל, על אחת כמה וכמה.

    לו היית מזכיר משהו על חובותיה של המדינה לאזרח במקביל, אפשר היה להבין אותך. אבל ככה? אתה חד צדדי
    ולא הרואה את המציאות

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    שטויות במיץ עגבניות

    מובטל, 10/09/06 09:54

    אם היתה ישראל מדינה מתוקנת אשר מחזירה לאזרחיה ולו מאית מהמיסים
    העצומים שהם משלמים בצורת איכות חיים גבוהה, סבסוד אמיתי של שכר לימוד, ודאגה כנה לחלשים והעניים בחברה הייתי אומר דיינו. אבל כידוע לך אין זה המצב. המדינה מוצצת את לשדם של אזרחיה העובדים ואינה מספקת להם מאומה כאשר הם נקלעים לקשיים, שלרוב היא עצמה ממיטה עליהם בשל תפקודה הקלוקל. ואילו אתה אתה מטיף כמו איזה מדריך אידיאליסט בצופים לעקרונות
    שאינם ניתנים ליישום, בוודאי שלא באוירה השלטונית בישראל שבה כל תחמן מלך, וכל נוכל וקומבינטור
    זוכים בנתחים עסיסיים של כסף ציבורי. תתעורר ילד, הפעולה נגמרה
    ואלה החיים האמיתיים במדינה שמרמה את אזרחיה על בסיס יומי.
    ואת חיצי הביקורת הילדותיים והתמימים שלך רצוי שתפנה לכיוונה ולא אל אנשים שעושים הכל כדי לשרוד בכאוס הזה.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    שטויות

    אייל, 10/09/06 09:41

    דמי אבטלה מגינים, בין השאר, על השכר שלנו. הצעירים הם טרף קל למעסיקים נצלנים ואם יקחו מהם את דמי האבטלה הם יהיו בעמדה נחותה עוד יותר: יותר מלצרים יעבדו בשכר מתחת לשכר מינימום, יותר פקידות יעברו הטרדה מינית בלי יכולת לעזוב את מקום עבודה ויותר מאבטחים יעבדו שעות נוספות ללא התשלום המגיע להם, פשוט כי הם לא יכולים להרשות לעצמם פיטורים אם הם יתלוננו.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    ''אל תשאל איך המדינה דופקת אותך...

    ליאור, 10/09/06 09:24

    שאל איך אתה יכול לדפוק את המדינה!''

    עקרון ההדדיות!

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    לא מסכים

    מני, 10/09/06 09:23

    ערכי העבודה השתנו ב 10-15 השנים האחרונות כאשר המגזר הציבורי צומצם והמגזר הפרטי קיבל תנופה ומוביל את מדיניות שוק העבודה.
    משמעות המעבר הזה - זלזול בזכויות העובד. כלומר, כל עוד אתה עבד נרצע של המעסיק (משקיע שעות נוספות ונותן תפוקה גבוהה) + מתאים לדרישות המעביד מבחינת אופי + המעסיק זקוק לך = תמשיך להיות מועסק, ברגע שאחד מהתנאים לא יתקיים הוא יפטר אותך ויזרוק אותך לכלבים (או שבכלל לא יקבל אותך לעבודה). וזה נכון גם לגבי משרות היי-טק בכירות וגם לגבי משרות זוטרות כמו שירות לקוחות או טלר בבנק.
    בנוסף לזה, מי שעובד הרבה שעות ומגיע לשכר גבוה - המדינה ''מגלחת'' לו כמעט חצי משכורת על מס הכנסה, ביטוח לאומי, ביטוח בריאות, מס על רכב ליסינג (אם המעסיק מאפשר), מס על הטבות (בונוסים, מתנות לחג וכו').
    אני חושב שאם מקום העבודה יחליט לפטר אותי, זכותי המלאה לקבל מהמדינה דמי אבטלה עד שאמצא מקום עבודה דומה לזה שעבדתי בו.
    הרי בשביל זה אני משלם כל כך הרבה מיסים !
    ואגב היום, דמי אבטלה ניתנים רק שלושה חודשים ואח''כ אין לך זכות לקבל אותם אלא אם עבדת שלושה חודשים ברציפות במקום עבודה אחר.

    הגב לתגובה זו

    • לפי נתונים רשמיים המגזר הציבורי

      אאא, 11/09/06 09:11

      גדל בהתמדה.

      הגב לתגובה זו